Szarházi taknyosnak nevezte az orvos a gyereket

2011.03.11. 06:00

Kedves Praxis olvasók!

 

Reméltem, hogy nem kerülök olyan helyzetbe, hogy a blogba kelljen levelet küldenem, sajnos eljött az a pillanat, amikor nincs más választásom. Neveket nem fogok írni, mert nem az a célom, hogy bárkit is megleckéztessek, csak szeretném kiadni magamból a dühöt, ami egy embernek és orvosnak is alkalmatlan személy miatt halmozódott fel bennem.

 

 

A fiam 13 éves lesz nemsokára, 7-ik osztályba jár. Mint a fiúk általában ő is nagyon eleven, igazi örökmozgó, már-már a hiperaktivitás határát súrolja. Focizik, lovagol, kézilabdázik, szóval rengeteget sportol, de mindegyiket csak hobbi szinten. Az utóbbi időben azonban nem nagyon tudott hódolni a sport szeretetének, mert állandóan fájt a térde. A gyermekorvos beutalta őt az sztk-ba az ortopédiára. Kedd délután el is mentünk (elkísértem, mivel még egyszer sem volt dolga a rendelőben).

 

Nem tudom, ki hogy van vele, a mi családunkban a késés nem szokás, mindig, mindenhova legalább 15-20 perccel előbb odaérünk. Ezúttal több, mint fél órával a rendelési idő előtt megjelentünk a rendelőben, a 4-es sorszámot húztuk és vártunk.Az óra ketyegett, elérkezett a rendelés kezdete, de nem jött senki. Egy és háromnegyed órát vártunk, mire végre megérkezett az asszisztens kisasszony, aki az addigra tömeggé duzzadt várakozóknak odaböfögött valami köszönésfélét, de nem tudta megmondani, hogy a doktor úr mikor érkezik meg.

 

Két óra semmittevés után befutott a doktor úr is, de az asszisztens hölggyel ellentétben ő nem köszönt, egy büdös szót sem szólt senkihez, bevágta maga mögött az ajtót. Itt újabb várakozás következett, mire az első sorszámot birtokló lány bekopogott. Bár ne tette volna... Szinte leordította a doktor úr a haját, a lány sírva fakadt, mindez a többi várakozó szeme láttára, füle hallatára történt. Ott tartottam, hogy az ideg majd szétvetett és ha a fiam nem csitítgat, akkor bizony olyat mondtam volna, amit később lehet, hogy én is megbántam volna.


Végre a közjáték véget ért, elindultak a vizsgálatok,  a fiam is sorra került. Bement hozzá, majd fél perc múlva már kint is volt. Ez érthetetlen volt számomra. Megkérdeztem a fiamat, hogy mit mondott az orvos, megvizsgálta e. A fiam elmondta, hogy rá sem nézett, nem is köszönt, csak elküldte röntgenre (amely szintén az épületben van), majd szólt, ha ott végzett és megkapja a leletet, akkor kopogjon be és vigye be azt.

 

Így is történt, megcsinálták a vizsgálatot, megvártuk a leletet, a gyerek pedig bekopogott és bement a felvétellel. A doktor erre elkezdett úgy üvölteni, hogy mi kint is hallottuk. Úgy beszélt a fiammal, mint más a kutyájával sem, szarházi taknyosnak nevezte, ez volt a pont, amikor úgy éreztem, ezt már nem hagyhatom annyiban. Bekopogtam, majd beléptem és szóltam, hogy a fogja vissza magát, az a hang, amelyet a fiammal szemben alkalmaz, az megengedhetetlen. Erre verbálisan nekem ugrott, ócsárolni kezdett, egészen világos volt, hogy be van tintázva (dőlt belőle a tömény pálinka szag). Igazából nem is hallgattam, amit mondott, inkább kézen fogtam a fiamat és haza mentünk.

 

Másnap délelőtt szerencsére sikerült bejutnunk egy másik orvoshoz, aki nagyon rendes volt, figyelmes, gyors és precíz és ráadásul meg is nyugtatott bennünket, hogy nincs a fiamnak semmi komoly problémája. Írt egy kenőcsöt és már készen is voltunk. Valahogy így kellett volna zajlania a korábbi vizsgálatnak is és nem úgy, ahogy ténylegesen történt.

 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pocokpocok 2011.03.11. 06:40:04

Jó reggelt!
Sajnálatos dolog történt, tudni kellene alkalmi, vagy rendszeres dologról van szó.
Az orvosnak is lehet rossz napja, összeugorhatott az asszonnyal(erre gyakori reakció a férfiaknál, "akkor csúsztassunk le egy kicsit, mert azt úgy se szereti"), persze ez a betegeket nem boldogítja.
Kicsiny falunkban 2 háziorvosunk van, sokáig csak az az egy volt, aki köztudottan 30-as éveitől(20 éve) morfiumfüggő: tudja ezt mindenki, a kamara is, dehát másik orvost találni vidéki praxisba nem is olyan könnyű.
Helyette-mellette felvállalta a mundért 8 éve egy állatorvos, aki átképezte magát, és eltekintve atyai örökségétől(mindenre orvosság az aszpirin és a kamilla-tea) nagyon lojális betegeihez, és ha a másik doki egyszer-egyszer(najó: heti egyszer-kétszer elcsúszik), szívessen látja az ő betegeit is.
Öröm az ürümben.
Ott a házassági problémák vezette a halucinogénokhoz. Amúgy egy rendes ember, ha tiszta. Mindig elvonóra küldik, kicsit jobb, aztán mindig megzuhan.
Még mielőtt írná valaki, nem hipotézisről van szó: a családfő gyermekkori barátja volt.

P75 2011.03.11. 07:08:12

Az ilyen viselkedésre nincs mentség. Ezt akkor azonnal jelenteni kellett volna és ragaszkodni az orvos megszondáztatásához. Ha én részegen járnék be dolgozni, kirúgnának, pedig nem emberéletekkel dolgozom. Mi van, ha ehhez a részeg állathoz beesik egy vérző fejű kisgyerek, akit össze kell varrni? Inkább bele sem gondolok!

P75 2011.03.11. 07:09:01

@P75: ja bocs, ortopédia, ott nem varrnak.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.03.11. 07:17:47

@pocokpocok: Nem hiszem, hogy ezt mentegetni kellene, hogy hátha csak egy alakalomról volt szó.

Mágia 2011.03.11. 07:34:39

Meg lehetne oldani, hogy csak olyan posztok kerüljenek ki, amiben az írója a panasz mellé azt is odaírja, hogy szerinte mi volt az oka a jelenségnek, amit tapasztalt, és szerinte mi lenne arra a problémára a helyes megoldás?

Erről azután lehetne véleményeket cserélni.

Mert jelenleg úgy tűnik, mindenki, aki ebben az országban él, úgy viselkedik, mintha semmi köze nem lenne a saját országához, és ahhoz, amilyen állapotok ebben az országban vannak.

Mintha mindenki a Marsról nézné csodálkozva ezt az elcseszett országot az irracionálisan viselkedő fura kis lakóival.

P75 2011.03.11. 07:40:03

@Máгia: nem értelek. A posztoló megírta, hogy az orvosból dőlt a pálinkaszag, tehát valószínűleg ordenáré módon be volt b@szva. Ez volt az ocsmány viselkedésének az oka.

Leroi 2011.03.11. 07:44:44

Jó, audiatur et altera pars...
Mit mondhatott a gyerek az orvosnak?
Na?
Azt tudjuk?
Valaki megszondázta a doktort?
Vagy csk az elfogult szülő orra érezte az otthonról jól megszokott szagot?:)
Az előttem hozzászóló Harcos Munkásőrök talán ezen is morfondírozhatnának, mielőtt a szokásos kirakatpert elkezdenék...

Én is állíthatok bármit...

Mágia 2011.03.11. 07:51:33

@Leroi:

Az mennyire természetes hogy 13 éves fiúgyerek térdsérülésével nem megy be anyuka is a rendelőbe?

Még szerencse, hogy az orvos nem vetkőztette bugyira a gyereket.

Dr.laikus PhD 2011.03.11. 07:56:22

@Leroi:

Mélyen sért én elhiszem, de létező probléma.

Mit teszünk, ha ilyennel találkozunk?

Ha semmit, akkor panasznak helye sehol, semmikor. Fel kell dolgozni, figyelni mikor rendel és kikerülni.
Ha rendszeres, akkor muszáj tenni, magamért és másért.

Dr.laikus PhD 2011.03.11. 07:59:20

@Máгia:

Én sem kísértem be.
Önállóságra nevelés.
Ott voltam, ha lányos zavarában nem képes elmondani, vagy kellek, lehessen utánam nyúlni.

"Mintha mindenki a Marsról nézné csodálkozva ezt az elcseszett országot az irracionálisan viselkedő fura kis lakóival."

Bárcsak több lenne a Marslakó! :DDD (Berne)

P75 2011.03.11. 08:21:04

@Leroi: ne vegyél mindent magadra. Ahogy van alkoholista kazánkovács, úgy van alkoholista orvos is.
Sehol nem utalt a posztoló arra, hogy ő nő, tehát lehet apuka is.
És ha otthonról szokta meg? Én azért szúrom ki (és undorodom) a piás embereket, mert alkoholista szülők szárnyai alatt nevelkedtem. És??? Kéne emiatt szégyenkeznem? Miért is? Mert mégis tisztességes, mértéktartó ember lett belőlem (megjegyzem, azóta belőlük is, és ebben nem kis részem volt)?
Hidd el, ki lehet szúrni a piás embert, méghozzá nagyon könnyen.

SusanneF 2011.03.11. 08:21:50

Én bemegyek a 14 éves lányommal mindíg az orvoshoz!Szerintem ebben később is ráér az önállóságra nevelés....!
Jól is tettem,mert volt,hogy bunkózott már masszívan a szinesbőrű doki...

Persze,kerüljük,akit,ahogy lehet-kellemetlen megtapasztalás után-de mégsem gondolom,hogy ez a megoldás.
Idegen,nem ismert orvoshoz pláne nem küldeném be egyedül a gyereket!!!!
18 éves korig kiskorú,nem is tudhat pl. olyan kérdésre válaszolni,hogy helyettesíthető e az adandó gyógyszer,vagy nem köteles megjegyezni,mit hogyan kell alkalmazni...

Amikor én kamasz voltam,sok fogam azért ment gallyra,mert egy -mindig részeg-fogorvos volt csak kis falunkban,és én borzasztóan féltem tőle.....ez életem végéig elkísér.

rikavagyok 2011.03.11. 08:31:46

Nem megyünk részegen dolgozni. (pont)

rikavagyok 2011.03.11. 08:35:38

@SusanneF: Ez a mai trend... a kamaszkölköt a szülő hurcolássza, kísérgeti, beül vele edzésre, kézen fogva viszi orvoshoz... Nem vagyok benne biztos, hogy jó ez így.
A 13évessel talán még be kell menni, de a múltkor a nálam 3 évvel fiatalabb lányát kísérte be a "drága mama", az azért groteszk volt.

Mágia 2011.03.11. 08:37:25

@rikavagyok:

Miért ne lenne jó?

Az se jobb, ha kint marad, utána meg hülyeségeket fantáziál.

Mágia 2011.03.11. 08:38:36

OFF:

Bauchi megint ki van tiltva?

:(

SusanneF 2011.03.11. 08:40:35

@rikavagyok: Ebben nem értünk egyet!
Én-ha igényli-a 21 évessel is bemegyek...!
Van,amikor a férjemmel is bemegyek az orvoshoz....ha ciki,majd megbeszéljük!

SusanneF 2011.03.11. 08:42:40

@rikavagyok: Amúgy kezdettől önállóak a gyermekeim,a 13 éves pl.3 éve önállóan Pestre jár suliba...
A 10 éves is átmegy busszal a szomszéd településre....azért,amiben nem látom szükségét,nem fogom a kezüket...!

Mágia 2011.03.11. 08:45:39

@rikavagyok:

Az edzés meg tulajdonképpen egy olyan alkalom, amire lehet büszkének lenni, és lehet, hogy a gyerek szívesen mutatja, milyen jól teljesít az edzéseken, dícséri őt az edző, jól tud együttműködni a többiekkel, stb...

A szülőnek is jó, ha megismeri az edzőt, a többi gyereket, tudja, hogy milyen komoly fizikai teljesítményt kell nyújtani, mekkora kitartás kell hozzá...

El Visco Stello (törölt) 2011.03.11. 08:59:32

A szitu menthetetlen. Nem szabad ilyen érzésekkel távozni egy rendelőből.
Egyébként pedig nem jó egyedül járni orvoshoz. Ha tehetjük, mi vénemberek is elkísérjük egymást. Ez nehogymá probléma legyen!
A kamaszok viselkedése időnként nem fedi le teljesen az illemkódexet. Abban van az emberi hiba, aki zt a fenti jelzővel illeti. Egyébként mitől érzi különbnek magát egy tanult, meglett ember, ha egy kicsit se tud uralkodni magán?

rikavagyok 2011.03.11. 09:09:05

@Máгia: Mert így lesznek az önállótlan "hunédzserek". Nyilván, ha nagy gáz van a gyerekkel akkor fogja a kezét, és el se mozduljon mellőle. Az általános iskolást még kísérgetném orvoshoz mindig, de a középiskolás, szerintem, ha nem valami akut nagybajságról van szó, önjáró.
A 24éves páciens érdekeinek szülői képviselete meg konkrétan a páciens problémáinak legfőbb okaként merült fel bennem.

El Visco Stello (törölt) 2011.03.11. 09:11:35

A munkásős stílusrul:
Munkásőr stílus az, amikor a posztban leírt tényekkel(vagy elfogadjuk, vagy nem) szemben olyan fikciókat állítunk szembe érvként,(mit mindhatott a gyermek, otthoni megszokott alkohol szag stb.) amit semmi nem támaszt alá.
Utána ezen fikciók mentén vitát indítunk. Az ermény borítékolható.

rikavagyok 2011.03.11. 09:16:21

@Máгia: Nekem kínos lett volna, ha bejönnek a szüleim edzésre. Az akkori csapattársaimnak dettó. Ha meccseztünk tök jó volt, hogy ott voltak, de edzésen eszünkbe sem jutott, hogy akár ott is lehetnének.
Az enyémek, ha látni akartak közben, saját megfogalmazásuk szerint"pálmafának álcázták magukat a lelátón".
Bár hozzá tenném, hogy ebben az ellenérzésben az is benne van, hogy rühellem ha bárki csapzottan, büdösen, vérvörös fejjel haldokolva lát. Ezalól csak az kivétel, ha maga is ilyen szépen fest.

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.11. 09:21:13

@SusanneF:
Susanne, ne vedd magadra, de olyan dolgokat kapcsolsz össze, amik nem tartoznak össze!
Ugyanis a fogaid nem azért mentek tönkre, mert részeg volt a fogorvos, oké?
Vagy kérdezzem azt, hogy hány éves a kapitány?

Nem én vagyok, hanem én 2011.03.11. 09:22:36

Amúgy nekem csak egy kérdésem lenne: szilva, vagy barac (szigorúan "k" nélkül), esetleg valami más?

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.11. 10:10:53

Szerintem meg egy 13 éves GYEREKKEL be KELL menni ebben a helyzetben.

cenzorilla 2011.03.11. 10:16:48

@Máгia:

Törölve volt, nem kitiltva, de most még az sem.
Nem ügyel, hanem pihen reméljük.

Hatodéves 2011.03.11. 10:17:08

Szerintem nem kell, csak lehet. Nincs azzal semmi, ha nem megy be a szülő, ha a gyerek és a helyzet olyan. De ha bejön, az meg természetes.

Én 25 éves fejjel mindig egyedül megyek orvoshoz, és amíg ücsörgök a váróban és szorongok, bántani szokott, hogy nincs senki, akihez hozzá tudnék szólni. Akkor meg egy 13 éves gyerek mért lenne más? Nem mindenki bátor szuperhős.

Hatodéves 2011.03.11. 10:19:03

Az meg, hogy bárki részegen menjen dolgozni, döbbenet. Bárkit azonnal kirúgnék érte, ez lenne a minimum megtorlás. Részeg orvos az nálam a halálbüntetés kategória.

Hatodéves 2011.03.11. 10:19:55

Csak az a baj, hogy ha részeg az orvos, panaszt kell tenni, mert amíg bizonyítva nincs, addig rágalmazás. És az, hogy az ember kiadja a dühét egy blogon, az nem segít azon, hogy mások ne kerüljenek hozzá.

Dr.laikus PhD 2011.03.11. 10:33:06

@Máгia:

Vérző, rémült 7 évest ott lehet hagyni bizonytalan ideig egyedül?

13 évest beküldeni, hogy a szülő mentsvárnak, ha kell kint vár az furcsa?

Biga néni 2011.03.11. 10:42:48

Sziasztok,

bocs az OFF-ért, de plííz help!
Pici fiamnak Ospen-t írt a helyettes gyerekorvos, mert elfelejtettem neki mondani, hogy az Augmentin Baby-től egyszer pöttyös lett. Most 4,5 éves és 15,5 kg, a pöttyösödős esetkor kb. 15-16 hónapos lehetett, akkor 3 nap szedés után jöttek elő a kiütések.
Be merjem neki adni???!!!!

fúj! 2011.03.11. 10:54:13

Ha tényleg bűzlött a pájinkátúl, ki kell a rúgni a büdös francba és soha többet nem dolgozhat orvosként.
Alig hihető, hogy ha tömeg volt a rendelésen és a sok nép amúgyis fel volt ajzva a várakozás meg az üvöltözés miatt, senki nem jelentette be az esetet. Egyébként a részeg doki jelenség mértékben rongálja az orvosok egyébként is megtépázott tekintélyét, hogy ha ilyenről tudomást szerez a főnöke, rögvest kirúgja! Megszondáztatni, aztán írány a kocsma, nem a rendelő!

fúj! 2011.03.11. 10:56:05

@fúj!: kimaradt az olyan szó a a jelenség és a mértékben közül.

ha meg megtagadja a szondát, az egyenértékű az ittasság beismerésével, innentő a szitu ugyanaz.

gorillka 2011.03.11. 11:01:40

@fúj!: kisvárosban az ember nem jelentget...
bár nem tudom, hogy hol történt a fenti eset

rikavagyok 2011.03.11. 11:30:55

@Biga néni: Ne add be. Ha pöttyös lett az Augmentintől, akkor allergiás rá, ez nem múlik el. És ez is-az is penicillin származék. Úgyhogy irány vissza másik antibigyóért!

rikavagyok 2011.03.11. 11:32:15

@Hatodéves: Váróban tök jó, ha ott van valaki.

Hatodéves 2011.03.11. 11:34:13

@rikavagyok:
Csatlakozom a véleményedhez. :)

Biga néni 2011.03.11. 11:43:46

@rikavagyok: Köszi, Rika!

Az az igazság, hogy közben idegességemben már visszatelefonáltam. Doktornő azt mondta, beadhatom, mert az már régen volt. Ha esetleg megint/ettől is pöttyös lesz, hagyjuk abba, más nincs.
Tényleg ez a max, ami történhet? Pöttyös lesz és kész??

Bikli néni 2011.03.11. 11:45:37

@pocokpocok: Pont tojok rá, hogy HA be volt rúgva, az egyszeri alkalom volt, vagy rendszeres. Az ilyenért mindenhol máshol is azonnali hatályú kirúgás jár, még irodai munkánál is, ahol azért nem embereken kell dolgozni.
És nem kell annyi Dr. House-t nézni, hogy "igaz, benyomok a Vicodintól minden nap, de én vagyok a legjobb, megtehetem". Az tök jó, meg imádja mindenki, de az a film, ez meg a valóság. (Egyébként a Vicodin tényleg nagyon üt. NAGYON.)

Bikli néni 2011.03.11. 11:50:33

@Leroi: Szia :)
Tudod, azért, mert mi absztinensek vagyunk, más még piálhat :)
Tényleg az lett volna a legjobb, ha megszondáztatják az embert, de ha én lettem volna ott, szerintem nekem annyira elborul az agyam, hogy inkább kijövök pulykavörös fejjel (mert nem jut eszembe semmi frappáns), aztán otthon kifújom a dühömet - amivel persze semmit nem érek. Nem tudni, miért nem kért szondát az anyuka.

serfecs (törölt) 2011.03.11. 11:56:59

@rikavagyok: lehet, h csak az amoxicillinre allergiás, ahogy az én kisfiam. Simán beszed bármilyen penicillint, de az amixicillinről le vagyunk tiltva. Ezt persze nem a szülő tiszte eldönteni, hanem az orvosé.

@Biga néni: nálunk úgy jött elő másfél évesen az allergia, hogy elkezdett pöttyösödni a térdhajlata. 5 percre laktunk a Heim Páltól, mire beértünk, már az álláig tele volt pöttyökkel és kezdett a szemhéja bedagadni. Nem érdemes kísérletezgetni.

Bikli néni 2011.03.11. 12:11:21

@rikavagyok: Ha igazoltan pöttyös valaki az antibiótól, azt nem kellene nagy betűkkel ráírni az orvosi karton elejére, hogy a helyettesítő is lássa? A családomban többen is vannak, akik a Sumetrolimra allergiásak, de nem is kapnak soha...

Biga néni 2011.03.11. 12:17:19

@Bikli néni: elő se vette a kartont... Én hülye meg elfelejtettem szólni. Ez van, ha munkaidőben van a gyerekrendelés, máshol járt az eszem. Bár vszű akkor se kaptam volna más választ, mint utólag telefonon.

Most meg vagyok lőve teljesen, hogy micsinájjak... Vszű megyünk este az ügyeletre, de azt meg nem szeretem, mert már többször nekem kellett kiszámolnom az adagolást. És láss csodát, nekem jobban sikerült...:-O

pöndörödő macskafülszőr 2011.03.11. 12:19:58

Hozzáértők! Ha valóban olyat tapasztalok, hogy piás az orvos, kihez forduljak úgy, hogy ott azonnal meg is szondáztassák? Mert egy ilyen dologra nincs mentség, viszont bizonyítani is tudni kell. Van valami ellenőrzési részleg a kórházban? Vagy kinek kell szólni? Köszönöm.

Bikli néni 2011.03.11. 12:49:44

@Biga néni: Na ezt nem is tudom értelmezni; mi az, hogy elő se vette a kartont? Abba bele kéne írni, hogy megjelent a gyerek, ez és ez a baja és ezt és ezt kapta rá, nem??

@pöndörödő macskafülszőr: Én megállítanék valakit a folyosón, és anélkül, hogy közölném, mi van, megkérném, hogy mondja meg, hol találom az intézetvezetőt. Gondolom, az még egy rendelőintézetben is előferdül.

ccke 2011.03.11. 12:50:59

@Biga néni: nem tudom, hogy ez történt-e kiskorában, de a penicillin származékok (leginkább amoxicillin, ampicillin) tudnak kiütést csinálni. Ez nem allergia, tehát nem biztos, hogy ismétlődik, és ha újra előjön, akkor biztosan nem lesz más súlyosabb tünet.

ccke 2011.03.11. 12:57:59

Részeg orvos meg megengedhetetlen, de nem tudom, hogy hol érdemes panaszkodni. Szondázásra csak a rendőrség kötelezhet, és nem bizonyít semmit. A vérvétel az, ami bizonyító erejű akár közlekedési, akár ilyen munkaügyi helyzetben.
Remélhetőleg a vezetőség ha egy panasz miatt nem is, de ismétlődő panaszok esetén biztosan kirúgja az adott dokit, akár van bizonyíték, akár nincs.

El Visco Stello (törölt) 2011.03.11. 13:07:10

@ccke: Munkahelyen ittaság megállapítására a munkahely munkavédelmi előadója jogosult.
Amennyiben az elsődleges vizsgálat(alkoholteszter, szonda) ittasságot jelez, úgy el kell küldeni a dolgozót vérvételre. Amennyiben megtagadja, ugyanolyan elbírálás alá esik, mintha ittasan dolgozott volna.

Biga néni 2011.03.11. 13:12:30

@ccke: igen, kiütéses volt, a szedés 3. napján.
Azt honnan lehet tudni, hogy az sima vagy allergiás kiütés volt?:-O

El Visco Stello (törölt) 2011.03.11. 13:14:47

Orvosok esetében ilyenkor kulcsszerepet játszhat az alkoholos vatta, ami miatt a későbbiekben érvényteleníttetni lehet az vérvétel eredményét. Ez nem általános, de példa volt már rá.

Eleven Ezüst 2011.03.11. 14:32:56

@El Visco Stello: ez sem mindig könnyű eset. Fiatal kollega ittasan jött dolgozni, de tényleg nem nagyon tudott. Dőlt belőle a szag, tagadott. Nem akart szondát fújni. Kicsit agresszívra vette, és akkor elrendelték a szúrópróbaszerű szondázást. A mhely idősebb tagjaival kezdték. Mikor látta, hogy megy mindenki szó nélkül, beadta a derekát és fújt. Jegyzőkönyv, vérvétel stb. Másnap maga mondott fel.

Ez egy zárt munkahely volt, mindent helyben kellett megoldani, és ehhez meg voltak a feltételek.

Leroi 2011.03.11. 14:33:34

@P75:
Bőven vannak alkeszek az orvosok közt, sajnos, találkoztam nem is eggyel, akik
emiatt csúsztak le a ranglétrán valahová a mélybe.
De képzeljük el, hogy ez a sokoldalú, fejlett öntudatú, féktelen kamasz bement és az első percben így szólt a dokihoz:
"- Mi a kib@szott szop@dék anyádat várakoztatsz meg bennünket, majd szétrobban a térdem, az arcodat leszedjem, te alkoholista vén fa@sz?!"

A második percben valószínűleg nem barátságos vállonveregetés lesz a (szeszes) doki válaszgesztusa, hanem az, hogy kipenderíti...

jágör68 2011.03.11. 14:33:51

@El Visco Stello:
Jaja. Nálunk is volt nemrég- az asszisztenseknél- ment is a poénkodás, hogy
"Bezzeg a doktorokat azé' nem szondázzák, mee' gyorsan be kéne zárni ja kórházat!"

Eleven Ezüst 2011.03.11. 14:38:32

@Eleven Ezüst: még jó hogy aznap nem ittam:-DDD
(nem iszok sosem)

Leroi 2011.03.11. 14:40:34

@pöndörödő macskafülszőr:
Szerintem kérd meg a dokit, hogy lehelljen rád. Ha azonnal delíriumos görcsbe rándulsz a lehelletétől, akkor az alkohol volt. Ha színes babydollos öreganyókákat látsz a lehelletétől, csipkés gumilepedőn röpködni, akkor az biztosan füvescigi volt.
Ha orrbavág válaszképpen, akkor viszont színjózan.

Eleven Ezüst 2011.03.11. 14:41:25

@Leroi: most is ismerek ilyet, nem csúszik az sehova. Öcs simán kocsmázik, oszt nőből van. Az egész város tudja, de még a fején is láccik.:-(

Bikli néni 2011.03.11. 14:44:32

@Leroi: Erről az jut eszembe, amikor történik egy közlekedési baleset. Mondjuk az autós elgázol egy embert egy olyan helyen, ahova nem is mehetett volna az ember, tehát egyértelműen a gyalogos volt a hibás. Kijön a yard, persze első dolga a szondáztatás nyilván. Sofőr megivott két sört, de ezek után senkit nem fog érdekelni, hogy a gyalogos volt a szabálytalan, és akkor is megtörténik a baj, ha a sofőr színjózan, akkor is elkaszálják, hogy ittasan balesetet okozott. Nem azért, mert ittas volt, hanem mert a két sör miatt ő okozta a balesetet. És ez elég gáz.

Leroi 2011.03.11. 14:52:06

@Bikli néni:
Szia!:*****
Orvosi műhibánál, ha kiderül, hogy tintoretto volt a doki, az hatványozottabban Stickstoff und Vergasung...

@Eleven Ezüst:
Bizony, nőknél még szomorúbb a helyzet...:(((

Bikli néni 2011.03.11. 15:16:06

OFF (de ezt ne bannoljátok már plíz), Miklós, nálatok nincs cunamiriadó? ON

Bikli néni 2011.03.11. 15:27:17

@Leroi: Egyszer (ne nevess) CSI-ban volt valami olyasmi, hogy valakiből áradt a tömény alkohol(nak gondolt) szag, aztán kiderült, hogy nem azért, mert ivott, hanem mert valami cukorbetegsége volt. Horatio zseni volt, és tudta, de tudsz erről mesélni egy kicsit? Sokszor jut eszembe ez, hogy attól, hogy valakinek masszív alkoholszaga van, még nem feltétlenül ivott.

Leroi 2011.03.11. 15:30:43

@Bikli néni:
Ki a tököm moderálta ki az angol nyelvű válaszomat?

Az aceton/acetaldehid egymáshoz szerkezetileg közelálló vegyületek (keton/aldehid), így a szaguk majdnem egyforma ( a hyperglycaemias és a másnapos lehellet majdnem azonos)...

Bikli néni 2011.03.11. 15:36:02

@Leroi: És az alkoholszonda ki tudja mutatni a különbséget? Mármint ha valaki nem ivott egy kortyot sem, csak ilyen fajta cukorproblémája van, nem zavarja meg a szondát?
(Tényleg, az az urban legend mennyire igaz, hogy a Negro cukorkát is alkoholnak érzékeli a szonda? :))
(Amúgy passz, engem is kiszedtek...)

Leroi 2011.03.11. 15:43:17

@Bikli néni:
Úgy tudom, hogy az alkoholszonda szelektív az etilalkohol és lebomlási termékei irányában, bikromátos hasítással ad egy színreakciót (a klasszikus fiola), az acetont nem mutatja ki, az nem etil-lebomlási termék, hanem izopropilalkoholból származtatható, az újabb szonda talán hasonló elven működik, de digitalizált és nehezebb megfújni...
Ezt így tudom, de nem biztos, hogy így is van...:)
Himmelherrgottdonnerwetternocheinmal, herótom van már a kimoderálásoktól...:)

Irkutszk 2011.03.11. 15:44:07

Üdvözlöm a ketonszagot.

Nem voltam ott, nem tudom, mi történt, nem tudom, részeg volt-e az orvos.

Leroi 2011.03.11. 15:46:01

@Bikli néni:
Én nem a Negróról hallottam ezt, hanem a kóláról...
A konyakos- és whiskysmeggy viszont abszolút fiola-pozitív...egy dobozzal megéve biztosan...:D

Leroi 2011.03.11. 15:48:01

@Irkutszk:
Te, Irkutszk, mint a (bio)kémiát legjobban kenő-vágó széles e blogon, mit szólsz, ad-e szonda-pozitív reakciót a ketoacidotikus lehellet?

Bikli néni 2011.03.11. 15:49:35

@Leroi: Azért még sikerült elolvasnom :)
Az alkoholszondánál meg feltételezem, a vérvizsgálat pontosabb, az pedig automatikusan jön, ha valakinél mutat valamit a szonda. Bár velem még soha az életben nem fújattak szondát, így erről semmi közelebbit nem tudok.

Irkutszk 2011.03.11. 15:51:26

@Leroi: Előző hozzászólásom alapján ezen kommenttel nem értek egyet. Kéretik a véleményt újragondolni, Doktor Úr.

Leroi 2011.03.11. 15:53:49

@Bikli néni:
Azt hiszem, szabály, hogy ha nem mutat semmit a szonda és mégis ittasnak gondolja a rendőr az ipsét, akkor elviszi vérvételre.
Ha megtagadja, akkor automatikusan ittasnak tekintik...
Én egyszer a munkahelyen rutinszerűen, de akkor minden ügyeletes megfújta, nem rám vadásztak, mert én közismerten bornemissza vagyok, hanem egy kollegára...Hát exoterm folyamat zajlik levegőbeáramláskor, a fiola jó forró lett, de a színreakciót nem adta.
Nem is adhatta.

Leroi 2011.03.11. 15:55:00

@Irkutszk:
Márminthogy azzal, hogy a biokémiát a legjobban tudod?
Ez úgy alapból kézenfekvő számomra...

Irkutszk 2011.03.11. 15:56:06

@Leroi: Nem tudom, hogy működik a szonda, úgyhogy nem tudok válaszolni. Kérdezzük meg inkább Reignt.

De a keton nem tartalmaz elvileg alkohol csoportot. A keton C=O csoportot tartalmaz (ez a keton csoport), nem C-OH csoportot (alkohol csoport). Még azt tudom, hogy a vérben az acet-aldehidet mutatják ki, mert az bomlik lassan a májban, nem az alkohol maga, illetve az okozza a tüneteket. Az meg a szénlánc végén lévő 'keton' csoportot tartalmaz.

Google után: A hagyományos szonda ecetsavvá alakítja az alkoholt, ami ketonból nem alakulhat, tehát specifikus.

Irkutszk 2011.03.11. 15:56:47

@Leroi: Nem, azt tessék átgondolni, hogy az alkoholos lehellet tuti 100% biztosan tintázást jelent. Lehet ugyanis cukros is a szerencsétlen.

Irkutszk 2011.03.11. 15:59:56

@Irkutszk: De mint látom, eljutottatok nélkülem is a cukorbetegséghez :)

Egyébként amit legkevésbé szeretek, az az inzulin-szag. :( Bocs mindenkitől, akit érint.

Irkutszk 2011.03.11. 16:02:46

Nagyon tetszik viszont a kép, Despota.

Leroi 2011.03.11. 16:04:35

@Irkutszk:
Az aceton az dimetil-keton, tkp. a legegyszerűbb keton, legfeljebb izopropilszármazékból keletkezhet, míg az etilalkohol alkoholcsoportja dehidrogénezéssel válik aldehidcsoporttá (-CHO), az pedig újabb oxidációval ecetsavvá...
Gondolom, a szonda az acetaldehidet kikerülve egyből erősen oxidál és így jön létre ecetsav az etanolból...
Én sem tagadtam azt, hogy cukros betegek mutathatnak alkoholbefolyásoltsághoz hasonló tüneteket, de a friss alkoholszag azért nem hasonlít az acetonszaghoz. A másnapos, az igen.

Eleven Ezüst 2011.03.11. 16:04:38

@Bikli néni: off nézem a videókat elképzelhetetlen nagy baj van. on

Irkutszk 2011.03.11. 16:08:04

@Leroi: Nem szagoltam én ehhez eleget :) hála Istennek

Igen, az etil-alkoholból sose lesz keton, csak acet-aldehid. Illetve a ketonokat nem lehet savvá oxidálni, mivel nem a szénlánc végén helyezkedik el az oxigént tartalmazó csoport. Ettől lesz specifikus :) (A cukrosoknál meg a nagy szénláncokból lesz a keton, pl glukóz.)

Eleven Ezüst 2011.03.11. 16:10:35

@Leroi: off 10-es földrengés 1 óra mulva 10 m cunami, aztán erős utórengés de rengeteg. Ki van az atomerőmű nincs mobil, semmi, vonatokat vitt el a víz, sok sok halott on.

Leroi 2011.03.11. 16:12:45

@Eleven Ezüst:
88 ezer ember...:(((
Az majdnem egy újabb Hiroshima...:(((
@Irkutszk:
A Haworth-féle glükózgyűrűt kiegyenesíve ugyancsak aldehidet kapunk, nem?

Irkutszk 2011.03.11. 16:17:50

@Leroi: De bizony. Csak van még egy pár alkohol csoport arrafelé, ami szintén oxidálódhat (mivel a lánc közepén vannak, ezért csak keton-csoportig) :)

Bikli néni 2011.03.11. 16:19:00

Na, ismét emlékeztettetek arra, miért nem mentem orvosira :) Mindig utáltam a kémiát :( Pedig gyerekkoromban nagyon orvosnak készültem.

Isten adjon sok erőt a japánoknak, és mindenkinek, akiket érint a dolog... :(

Leroi 2011.03.11. 16:20:18

@Irkutszk:
Rémlik mintha látnám...itt bennem mindenféle nevek és reakciók kavarognak még az ősidőkből, amikor a kémiát
véres verejtékkel verték végig rajtunk (biológia-kémia profilú osztály voltunk a gimiben), a Friedel-Crafts-szintézistől a Grignard-ozásig, tényleg nem emlékszem olyan reakcióra, amelyben a ketonból közvetlenül karbonsav lett volna nyerhető...Ja és persze az egyetemen a biokémia...:)

Irkutszk 2011.03.11. 16:25:14

@Leroi: @Bikli néni: Nekem a kémia mindig könnyen ment. Az én ellenségem (na jó, csak képletesen) a FIZIKA volt.

Bikli néni 2011.03.11. 16:33:09

@Irkutszk: Gimiben nekem is volt egy lucidum intervallumom, amikor eljártam kémiatanárhoz, mert egyszerűen képtelen voltam megérteni azokat az ábrákat, amiket pl. a propánról skiccelt fel a táblára a tanár. Aztán a különórán megértettem. Akkor egy darabig örültem neki, de az olyan szintű anyagból, amikről ti itt most beszéltek, szerintem minden tanulás ellenére is pillanatok alatt elvéreznék...

Leroi 2011.03.11. 16:33:50

@Irkutszk:
Nosztalgiával gondolok vissza mindkettőre, a fizikatanárunk maga volt Torquemada, rá mindig borzadállyal gondolok, de hát mindent megszépít a jótékony múló idő. A kémiatanárunk talán Erdély legjobb középiskolai kémiatanára volt, rá pedig büszke leszek mindig...

Leroi 2011.03.11. 16:36:48

@Bikli néni:
Én is elvéreznék ebből a középiskolai anyagból, mert úgy, ahogy akkor leadták, egészében nem tudom, csak részleteket belőle...
A biokémia erre épült, de sok átkaccsintás volt benne az aktív orvoslás felé, azt már más mértékkel és szemlélettel tanultuk.

Leroi 2011.03.11. 16:40:48

A hatvanöt éves biokémiaprofesszorunk bejött két vagy három krétával, meghajolt a tisztes hallgatósereg előtt és a rendelkezésére álló két óra alatt az öt méter hosszú és másfél méter széles táblát legalább ötször teleírta képletekkel és reakciókkal. Semmi papír, semmi könyv a kézben.
Félelmetes volt.

Irkutszk 2011.03.11. 16:41:28

@Bikli néni: Rajzolással sokkal egyszerűbb volna, egyébként pofonegyszerű az egész. Van a szén (C), amihez mindig négy kötés kapcsolódik, van az oxigén (O), amihez kettő, és van a hidrogén (H), amihez egy. Ezeknek a különböző variációit különböző névvel illetik, ennyi.

Bikli néni 2011.03.11. 16:41:43

@Leroi: Hú, a mi fizikatanárunk (egy Hajdú tanárnőt kell elképzelni az Abigélből) is egy félelmetes nőszemély volt, de imádtam az aranyköpéseit, és értelmesen magyarázott. És bár a reáltárgyak sosem voltak a szívem csücske, a fizikaórákra mindezek ellenére nosztalgiával gondolok vissza.

Bikli néni 2011.03.11. 16:56:44

@Irkutszk: Igen, annak idején valahogy így értettem meg én is :) Mindegy, túléli a világ, hogy nem lett belőlem orvos vagy valami hasonló :D

Leroi 2011.03.11. 17:15:39

@Bikli néni:
@Irkutszk:

Visszatérve a cunamira...
Nézem a rémisztő, kétségbeejtő videókat és egy pár perces snitt erejéig bevágják a japán kormányszóvivő beszédét.
Rezzenéstelen arc és halálos fegyelem és nyugodtság, ahogy lassan, kimérten beszél a hallgatóságának.
Arra gondolok, hogy ehhez a lélekjelenléthez és fegyelemhez, ahogy
ez az ember beszél, ezer év Bushido és szamuráji múlt kell...másképp, más nemzetnél ez a hozzáállás elképzelhetetlen lenne.

Irkutszk 2011.03.11. 17:17:29

@Leroi: Nem teljesen, az angolok is nagyon tudnak uralkodni magukon :)

Leroi 2011.03.11. 17:20:07

@Irkutszk:
És másokon, főleg, tenném hozzá...:(

Irkutszk 2011.03.11. 17:23:27

@Leroi: Erre mit lehet válaszolni? Inkább az angolok, mint az oroszok?

Leroi 2011.03.11. 17:27:47

@Irkutszk:
A kémiára ismételten reflektálva...a tanárunk imádta a szintéziseket, hogy pl. vízből és metánból állítsunk elő teszem azt, fenantrént...
Ilyenkor az első lépés mindig az volt, hogy acetilént állítottunk elő, HC=CH, (ahol hármas kötéssel kapcsolódik a két szénatom) aztán ebből 3 db. egy kis trükkel benzolt adott, stb...
A fenantrént ő pl. úgy állította elő, hogy benzilkloridmolekulákat kapcsolt össze Friedel-Krafts reakcióval, háromvegyértékű vasklorid jelenlétében...
Hogy ez a valóságban is létrejött volna-e, azt a mi középiskolás kobakunk nem nagyon firtatta...

Leroi 2011.03.11. 17:29:16

@Irkutszk:
"Inkább ma egy Pershing a tanyádon,
mint holnap egy ruszki az..."

Jó, a rímet nem írom ide, akkoriban szállóige volt...:))

Irkutszk 2011.03.11. 17:36:10

@Leroi: No, én ezt a részét meg pont nem szeretem annyira, illetve rossz emlékeket ébreszt bennem. Szeres kémiából félévkor írásbeli vizsga volt, és volt egy kiadványunk, hogy R-akármi + R-akármi más -> R-akármi összekapcsolva-R, szóval szintézis reakciók általánosan leírva. Aztán a vizsgán meg teljes képletekkel, és találd ki, mi lesz belőle. Hát, finoman fogalmazva nem nagyon ment. Azt szerettem viszont, mikor a tanszékvezető arról regélt, milyen volt egy gyárban az élet (természetesen szerves kémikus szemmel), mikor még szintézis-út szabadalmak voltak...

Leroi 2011.03.11. 17:41:50

@Irkutszk:
Én pedig Bruckner Szerves Kémiáját vadászom égen-földön, egykor, még korai gimis koromban egy antikváriumból kihalásztam a III/2-es kötetet, az utolsót, amelyik a nukleotidok-nukleozidok-nukleinsavak tárgykörét öleli fel, aztán még sikerült 3 kötetet megszereznem a 6-ból a neten a közelmúltban, kettő még várat magára...
Örök klasszikus remekmű.

Irkutszk 2011.03.11. 17:48:04

@Leroi: Bookline-on látok most egy III-1. kötetet, ha esetleg :)

Leroi 2011.03.11. 17:53:01

@Irkutszk:
Köszönöm, az a meglévő 4 közt van, ami hiányzik, az az I/2. és II/2. kötet...:)

El Visco Stello (törölt) 2011.03.11. 19:10:58

Tökmindegy mit mutat a szonda és azt mi okozza. Szabálysértési/büntető/fegyelmi eljárás alapja csak vérvizsgálat lehet. Pontosan azért, mert a teszterek nem 100%-ig megbízhatók.

ultramega o.k. 2011.03.11. 19:16:29

@Leroi: ne fantáziálj már mindjárt kurvaanyázó öntudatos kamaszokról légyszíves. Idézet a posztból:

"Szinte leordította a doktor úr a haját, a lány sírva fakadt, mindez a többi várakozó szeme láttára, füle hallatára történt. Ott tartottam, hogy az ideg majd szétvetett és ha a fiam nem csitítgat, akkor bizony olyat mondtam volna, amit később lehet, hogy én is megbántam volna."

Amúgy meg a fél családom az egészségügyben dolgozik, barátaim között van jó pár orvos, valamennyire belülről is ismerem a dolgot tehát. Vannak alkoholista orvosok, és vannak olyanok is, akik ittasan rendelnek, ez nem titok, és nem is újdonság. Nincs szükség erre a reflexszerű szerecsenmosdatásra.

szefós 2011.03.11. 19:30:31

@Leroi: Elutasítod a levélíró -mint jelenlévő tanú- közölt tényeit, és ebből kiinduló feltételezéseit, cserébe el kell fogadnunk a te teljesen légből kapott elméleteidet. Miért is kéne ezt tennünk?

Különben meg, ha már elméleteknél tartunk, kiindulva az ortopédiából és a stílusból, van egy tippem, hogy ki lehet ez az orvosnak nevezett kreatúra, ha valóban az, akire gondolok, akkor helyes a levélíró feltételezése, hogy rendelési időben is részeg, és tényleg ennyire bunkó. Ha tudnám a kórházat, akkor 100%-ra megmondanám...

Leroi 2011.03.11. 19:51:18

@Irkutszk:
Hozzám szólt ez a két törp?:)

Irkutszk 2011.03.11. 19:55:51

@Leroi: Nem tudom, nem figyeltem.

Mylady 2011.03.11. 19:59:45

Amikor 12 éves voltam, hasonló tünetekkel, a gyerekorvos elküldött az SZTK-ba. A szüleim nem kísértek el, mert nem hitték el, hogy tényleg van valami bajom. Az orvos (az SZTK-ban) sem hitte el. Közölte velem, hogy biztos matekdolgozat van az iskolában és lógni akarok. Még csak meg sem röntgenezték.
A gyerekorvos halkan odasúgta az asszisztensnek, hogy nem érti, hát ő is érzi (ahogy mozgatja a lábam), hogy valami nem stimmel. Aztán adott valamit kenőcsöt, amitől jobb lett. Rövidtávon. Én meg megtanultam együtt élni a fájdalommal.

Irkutszk 2011.03.11. 20:03:41

@Mylady: És ennek a történetnek valami befejezése is van? Meg lett a fájdalom oka, meg lett később röntgenezve?

ultramega o.k. 2011.03.11. 20:18:06

@Leroi: esetleg érdemi válasz, Gandalf mester?:)

babsz 2011.03.11. 20:40:27

Igazából az én háziorvosom is alkoholista, ez azonban inkább alkalmasint némi lassúságban, és a részleteken való szőrözésben nyilvánul meg (valljuk be, ezt egy beteg nem is bánja). Soha nem viselkedik így, pedig hatmillió rettenetes nyugdíjas betege van, és este akár tízig bent rendel, nyolc helyett.

Szerintem nem elég inni, ehhez külön gyökérnek is kell lenni. A kettő együtt aztán a halálos kombó, ld. poszt.

Mylady 2011.03.11. 21:09:41

@Irkutszk: Igen, az, hogy megtanultam együtt élni a fájdalommal. Igaz, az utóbbi 4-5 évben jelentősen csökkent a fájdalom ereje és gyakorisága is. Biztos a korral jár :)

Egyébként csak azért meséltem el, mert igen hasonló a történet. Pedig van vagy húsz év köztük.

Irkutszk 2011.03.11. 21:29:41

@Mylady: Köszönöm a választ :)

Mondjuk én tuti nem nyugodnék bele abba, hogy fáj. OK, hogy nem lehet vele mit tenni, de tudjam, mi fáj :) Én derékfájós vagyok egyébként, pontosan tudom, mit kell szidni, amikor fáj (leginkább magamat persze :) ), magam előtt látom, mi történik, ill. gyógytornász barátnőmnek hála tudom, hogyan kell tornáztassam.

rotyog 2011.03.11. 21:51:39

miért is nem ment be a szülő a gyerekkel az orvoshoz?? azt biztos, hogy az én gyerekemet orvos csak az én jelenlétemben vizsgálhatja!

porshe 2011.03.11. 21:57:41

fölöslegesen volt az orvosnál ha nem is volt baja

Leroi 2011.03.11. 22:00:54

@porshe:
Katonáéknál hogy is nevezték az ilyet?

Na ott az ezredorvos ha szim...bocs, fölöslegesen panaszkodtál, megtalálta a jó megoldást egy-kettőre...
Én ő sem volt épp a szépirodalom ékes szószólója...

Leroi 2011.03.11. 22:17:33

Mondjuk ki tudom nézni Mamapicihiperaktívfiából, hogy az Atyaisten jobb tökének képzelje magát, csak mert focizik, kézilabdázik és lovagol (gondolom, a hármat egyszerre, egy pályán műveli), ettől qrvára megnő és dagad az Egó, Uccaésaföldlánya orvoshoz viszi, mert hát egy mondvacsinált térdfájdalommal hová is vinné, ott jól beszólnak az orvosnak, mert azt úgy kell
Magyarisztánban, úgy szoktuk meg Kádár elvtárs idejében, és végül lealkoholistázzuk, mert vissza mer szólni.

ultramega o.k. 2011.03.11. 22:20:21

@Irkutszk: a te reakciódra is kíváncsi vagyok természetesen, de azt inkább Leroitól kérdezném, hogy a poszt kapcsán honnan jön rögtön az a reakció, hogy biztos azért viselkedett így az orvos, mert a beteg ígymegúgy... Értem én, hogy mundér becsülete, meg minden, de mindannyian láttunk már tahó, nemtörődöm orvost, ostoba, bunkó, irritáló pácienst. Na bumm, és akkor mi van...? Nyilván nem az ilyen kirívó esetekből fogjuk megítélni az orvostársadalmat, de nem is kell úgy tenni, mintha ez nem történhetne meg (különösebb kiváltó ok nélkül is akár).

Inkább csak olvasó vagyok egyébként, hozzászólásokra ritkán vetemedem, nincs kedvem a szócsépléshez és a késhegyre menő vitákhoz sem. Általában az első 100-150 hozzászólást - épp emiatt -, el sem olvasom. Amiért viszont idejárok: az a laza, offtopik-rész a vége felé, ahol például Leroi és a te kommentjeidet is nagy élvezettel olvasom.

Leroi 2011.03.11. 22:24:47

@ultramega o.k.:
Mint Gandalf szóljak vagy mint Törpapa?:)
Szóval nem voltunk jelen és nem tudhatjuk a teljes valóságot.
Több igazság létezik, ezt a Nikomachoszi etika óta tudjuk, ugye...:)

ultramega o.k. 2011.03.11. 22:29:51

@Leroi: Mint Gandalf, természetesen. Törppapa gáz.:)
Nem voltunk ott, az igaz, épp ezért kell elsőre elfogadnunk, hogy a posztoló talán igazat mond. Mondjuk, nyilván mindenki a saját tapasztalatai alapján közelíti meg a dolgot. Én alapvetően - amíg az ellenkezője be nem bizonyosodik -, hajlamos vagyok bízni az emberekben.

Leroi 2011.03.11. 22:36:37

Akkor leírok egy párbeszédet, ami a rendelőmben zajlott (B=beteg, É=én)

É: Jónapot kívánok, fáradjon bennebb és foglaljon helyet
B:(tagbaszakadt, vörösarcú férfi)- Nem ülök le, ültem eleget.(Arrébblöki a felkínált széket)
É:-Mi a panasza?
B:-Mi az, nem látszik?
É:-Mégis?
B:-Majd szétvet a düh!
É:-Miért dühös?
B:-Soroljam? Megvárakoztatott, az utánam jövők közül ötöt is előttem vizsgált meg.
É:-Kérem, ezek közül három beteget mentő szállított be, volt egy karonülő gyerekes anyuka és egy nagyon öreg néni.
B: -Nem érdekel. Ideges vagyok, adjon már valamit!
É:-A kézfogásom jó lesz?
(Megfogom a kezét)
É:-Ember, maga hamarosan le fog bénulni. Ilyen gyengén szorított eddig is?
B:(Már nem vörös):- Micsoda?
É.-Ha nem nyugszik meg rögtön, az végzetes lesz a maga számára.
B: -Doktor úr, nagyon kérem, elmondanám a panaszaimat.
É: -Foglaljon csak helyet és beszélgessünk...

Bikli néni 2011.03.11. 22:37:17

@Leroi: "De velünk a Fehér Lovas! Ez csak számít valamit?!" :)
Amúgy Törppapát mindig imádtam, elsősorban Sinkovits Imre hangja miatt.
Bocs a belekottyért :)

Leroi 2011.03.11. 22:39:39

@ultramega o.k.:
Így van, bízni kell az emberekben...többek közt az orvos jó hírnevében is, amit az ajtaja előtt felsorakozott tömeg is igazol...
Ha háromnegyed órával a rendelési idő előtt érkeznek meg, akkor nem két óra a hiábavaló várakozás, ugyanis senki nem rendelte oda őket 45 perccel korábbra...
Ilyen apró nüanszokra is érdemes felfigyelni, amibe a posztoló is belegabalyodhat...:)

Bikli néni 2011.03.11. 22:40:01

@Leroi: Az ilyen történeteknél mindig úgy szeretném hallani a résztvevők hangját! Mint a regényekben elképzelni a szereplők arcait... (Tudom, lökött vagyok, de akkor is.)

Leroi 2011.03.11. 22:40:31

@Bikli néni:
Szia!:*
Mindig szívesen hallgatom a "belekottyaidat"...:))

Leroi 2011.03.11. 22:42:08

@Bikli néni:
Igen és érezni, ahogy a doki szájából előtoluló Jack Daniels interferál az anyu szájából kiáramló Jim Beam-mel...:))

Bikli néni 2011.03.11. 22:47:18

@Leroi: Én ma megismerkedtem a Martini csodás illatával... Szökőévben egyszer ilyet is megengedek magamnak :)
És baromira kíváncsi vagyok, milyen hangod lehet! (Feneegyemármeg, hogy itt senkinek nincs se hangja, se arca...) Bár pl. Rikát el se tudnám képzelni, mert mindig ez a bájos avatarja jut az eszembe.

ultramega o.k. 2011.03.11. 22:48:56

@Leroi: :))))
Tudomtudom. Az emberek borzasztóak tudnak lenni.
És ilyenből sztoriból gondolom nem kettő van.:)

Párom amíg közvetlenül betegekkel dolgozott naponta szórakoztatott ilyesmikkel.
Egyik kedvencem: labor, vérvétel, tülekedés ablaknyitáskor. Papa betámasztott kézzel sáncol, mögötte álló mama (70+) nemes egyszerűséggel alkaron harapja. "Mert elém tolakodott!"

Bikli néni 2011.03.11. 22:52:18

@ultramega o.k.: Én ilyen jeleneteket a postán szoktam látni :D Mikor a nyugdíjasok egymást marják, hogy ki áll régebb óta sorban.

ultramega o.k. 2011.03.11. 22:57:49

@Leroi: orvosnál várni kell, ez (sajnos/nemsajnos) alap. Aki ezen felháborodik...

ultramega o.k. 2011.03.11. 23:01:23

@Bikli néni: legkeményebb.:)) Ráadásul ez a félköríves magyar sorbanállási technika se kutya. Néha percekig nézem tanácstalanul, hogy merre lehet a vége.

Bikli néni 2011.03.11. 23:03:45

@ultramega o.k.: Az a posta, ahova én jártam korábban, különösen nagy forgalmú, sok ablakkal. Egy ablaknál kb 20 perc a sorban állás, és úgy csinálják, hogy egyszer csak becsukják, és átirányítják a népet a szomszéd ablakhoz, azzal a szöveggel, hogy maguk lesznek ott soron kívül az elsők. Igen ám, de a másik ablaknál is áll már a sor, és ilyenkor olyan visítás tud kerekedni, hogy ihajj :)

ultramega o.k. 2011.03.11. 23:06:44

@Bikli néni: mindig postás akartam lenni. A hatalom mámorító érzése...

:P

Bikli néni 2011.03.11. 23:11:56

@ultramega o.k.: Ugyan, ha hatalmat akarsz, akkor BKV ellenőrnek mész :)
Prájszlessz...

ultramega o.k. 2011.03.11. 23:13:38

@Bikli néni: vidék. Korlátozott lehetőségek.:(((

Leroi 2011.03.11. 23:20:21

@ultramega o.k.:
Köszi, ez jólesett. Hidd el, hogy nekem rosszabbul esik, ha meg kell várakoztatnom a beteget, mint neki odakinnt a várakozás.

@Bikli néni:
A hangomra azt mondták valakik, hogy "pesties"...:)
Ha nem születtem volna 700 km-nyire a fővárostól, még talán el is hinném..:P

Bikli néni 2011.03.11. 23:21:58

@ultramega o.k.: Akkor marad a posta :) (Esetleg korrupt közterület-felügyelő lehetsz még :P)
Jó éjszakát mindenkinek!

Bikli néni 2011.03.11. 23:24:12

@Leroi: Na, most azon fogok gondolkodni, hogy milyen is az a "pesties" hang :)

ultramega o.k. 2011.03.11. 23:27:51

@Leroi: bazz, "pestises"-nek olvastam. Asszem megyek lefeküdni.

Mindenkinek további kellemest!

Leroi 2011.03.11. 23:28:48

@Bikli néni:
Én sem tudom, egy magyarországi mondta ezt nekem. Megállapította, hogy szerinte pesti vagyok, a beszédem alapján ítélve.
Szerintem csak a nagyvárosi "nyelvet" beszélem az ennek megfelelő hanghordozással, ami a Kárpát-medence összes nagyvárosaiban felnőtt magyarokra jellemző.

Leroi 2011.03.11. 23:29:36

@ultramega o.k.:
Jó éjt Neked is!
A pestises hang az elhaló, a sok nyaki bubótól...:))

Bikli néni 2011.03.11. 23:36:13

@ultramega o.k.: Basszus, épp ittam, és ettől most majdnem kiköptem a vizet a billentyűzetre :D

@Leroi: Azért maga a hang (magas, mély, erős, halk) nem ugyanaz, mint a szóhasználat, vagy mondjuk az adott országrészre jellemző tájszólás.

Na tényleg lépek aludni, szép álmokat!

Leroi 2011.03.12. 00:15:14

@Bikli néni:
Nem mély, nem erős, nem halk...:))
Szia, jó éjt Neked is!
;*

Intizar 2011.03.12. 00:36:31

@Bikli néni: Én ugyan hülye bölcsész vagyok, de hallottam már arról, hogy a cukorbetegnek acetonaszagú a lehelete, és képes összeesni, mintha valami pfúj volna.

Intizar 2011.03.12. 00:40:33

@Leroi: Értem én, hogy tele van panaszokkal, sosem irigyeltem még egy orvost sem, hiszen rengeteg hülyével van dolguk. Mégis, eleve föltételezni, hogy a gyerek volt pimasz - miután megtudtuk, hogy az orvos egy órás késéssel érkezett (gondolom, mint ortopédust, csak nem balesethez vitték újraéleszteni), és utána mással is gorombáskodott már, az nekem egy kicsit olyan, mint abban régi tanmesében, mikor a farkas ürügyet keres, hogy belekössön a bárányba.

szefós 2011.03.12. 00:55:58

@Irkutszk: Van róla fogalmad, hány SZTK van az országban? De eddig oké, egy picit szűkült a kör, és az én általam feltételezett "tettes" még mindig benne van.
@Leroi: Törppicúr! Nagy valószínűséggel én már akkor termeltem a GDP-t Csermanek elvtárs nagy örömére, amikor te még a homokozóban "sütötted" a homoktortákat, szóval ne terelj, miért is kéne pont a te légből kapott elméleteidnek hinni? :)

Leroi 2011.03.12. 00:57:11

@Intizar:
Mint ortopédust nem balesethez vitték újraéleszteni, hanem csak elhúzódott egy műtéte és emiatt késett.
Például.
Van ilyen.
És ilyenkor feltételezem, hogy a műtét sikere fontosabb, mint az egy óra.
Ki-ki megállapíthatja a maga vagy hozzátartozója bőrén, hogy megéri-e, ha hosszabb ideig és alaposabban műtik, mint ha gyorsan összecsapják.

Adamantium, cáfolj meg, ha rosszul érvelek...

Leroi 2011.03.12. 00:58:05

@szefós:
Ne mondd, öreg, hányban születtél?
Mert én sem a gimiből netezek...

Intizar 2011.03.12. 01:07:56

@Leroi: És akkor már gorombáskodni kell mindenkivel? Nem pedig azt mondani, hogy elnézést, kedves páciensek, de egy térdízületet kellett megmentenem? Már bocsánat. Szerintem is dr. House az isten, de nem azért, mert tahó.

Intizar 2011.03.12. 01:12:22

@Leroi: Ja, eszembe jutott, hogy miért dr. House jutott az eszembe. Neki az alapelve, hogy mindenki hazudik. Önnek meg az - a látszat szerint -, hogy a páciens, ha panasza van, hazudik.

Leroi 2011.03.12. 01:31:44

@Intizar:
Nem nézek sorozatokat, de azt tudom, hogy a páciensek mennyire nem megértőek az orvos és főleg egymás bajával szemben.
Mindegyik a saját kényelmét, érdekét és jólétét nézné, a másikra pedig magasan tesz.
Nyilván elvből szépen beszélek mindenkivel addig a pontig, amíg látom, hogy nincs partner, hanem ellenfél van.
Onnan tovább változik a játékmenet.

babsz 2011.03.12. 02:12:19

ha xy hadsereggel megy az orvoshoz.. hát én nem hibáztatom

babsz 2011.03.12. 02:14:00

@Leroi: a páciens a saját kényelmét nézné, az orvos szintúgy. a különbség a szerepekben rejlik

Mercel 2011.03.12. 03:53:50

Hello!

A poszt beküldőjének;
Azt, hogy megírta a praxisnak az esetet helyesen tette.
Az, hogy nem tett panaszt az intézmény vezetőnél nem helyes.
Az hogy nem írta meg az intézmény nevét, és az orvos nevét megintcsak nem helyes.
Még mielőtt valaki azzal jön, hogy az rágalmazás - a vélemény nem rágalom.
Gyanítom, hogy az adott intézmény vezetője komolyabban venné a dolgot, ha hírét venné, hogy a "dolognak" híre ment.

Az a gond, hogy szinte soha senki nem ír tényleges adatokat, és szinte soha senki nem tesz írásbeli panaszt. Attól sajnos, hogy valaki ideönti a dühét, bánatát, elkeseredettségét - vélhetően a legtöbb esetben jogosan - sajnos semmi nem változik.
Attól viszont változik, amikor valaki komolyan elkezd utána menni dolgoknak panaszt tesz, embereket mozdít be.
Lehet, hogy egy panasz nem panasz, de soha nem tudni, hogy hány lapát kell ahhoz, hogy változzon valami.

Megéri. Jobban mint a praxisnak levelet küldeni. (Illetve nem helyette, hanem mellette)
(Ez mondjuk országos jellemző, hogy mindenki "anyázik", de ténylegesen nem tesz semmit azért, hogy az adott probléma többet se vele, se mással ne következhessen be. Inkább csendben reménykedik, hogy legközelebb hátha nem, vagy hátha nem Vele. Ez gáz.)

Gondolom mint a múltkor megint megkapom majd valamelyik "munkáját vérbecsületesen végző" egészségügyestől a szokásos oltást:)
Most egész kevés nem úgy volt, nem lehetett úgy, a posztoló hazudik a posztoló hülye hozzászólás volt - ez egy fatális véletlen lehet:)

"Frigyes"

Irkutszk 2011.03.12. 04:48:17

@ultramega o.k.: Leroi is megírta a választ, de én sem hagyhatom ki :) Szóval a posztíró ugye az anyuka, aki nem ment be a gyerekkel. Ergó közvetett úton jutott az információk többségéhez (ajtón keresztül). Így viszont odabent fogalmunk sincs, mi történt. Ő leírta, hogy őszerinte hogy volt, Leroi meg egy alternatívát. És a leírt adatokból mindkettő lehetséges. :)

@szefós: Még sosem számláltam meg, remélem, nem is lesz rá szükségem, hogy ilyen statisztikákat gyártsak, úgyhogy nem tudom a válasz. :) A megjegyzést azonban csak pontosításnak gondoltam, mivel ugye a kérdéses orvos SZTK-ban praktizál (múltját, egyéb állásait, családi állapotát, felekezeti hovatartozását, és a kutyája anyakönyvi bizonylatát nem ismerjük), és nem kórházban. :)

Mágia 2011.03.12. 07:19:53

A poszt címe egyébként el lett gépelve.

Helyesen:

"Szarházi alkesznek nevezte az anyám az orvost."

És természetesen a gyerek küldte be a posztot.

Mágia 2011.03.12. 07:23:02

@ultramega o.k.:

Ez a hozzáállásod olyan, mint ha egy jó kriminek átlapoznád az első kétszáz oldalát, és csak onnan kezdenéd olvasni, amikor a gyilkos már a kést mártogatná az áldozat hátába, de a nyomozó éppen arra jár és leállítja.

Biztos, hogy jól csinálod?

macska69 2011.03.12. 07:29:17

Vannak cifra esetek.. 16 évesen nagyon fájt a térdem. Úgy kezdődött, hogy fáj, kattog, de aztán romlott. Orvos. Kivizsgálás. Hümmögés, majd a megállapítás: porcleválás. Műtét. Amikor felébredtem azt mondta a nővérke: ne ijedjek meg, van a medencémen egy vágás, mert egy olyan műtétet végeztek rajtam, amihez kellett egy darab porcos csont, amit be kellett ültetni a térdembe és ehhez a csontot a medencémből kellett levágni. Az orvost az életben nem láttam többet, a fájdalmam akkora volt, hogy egy hétig kábítottak, mert különben ordítottam. Aztán kaptam egy bokától combig érő gipsztokot a lábamra és hazaküldtek. Hat hét múlva leszedték, addigra elsorvadt a lábam és nem működött, hosszú időre lebénult. Orvos nincs, másik orvos -egyik sem- nem tudja, hogy mit csinált velem az operáló, így hát menjek szépen haza. Egy év kitartó munka után már ismét tudtam menni, de sportról soha többé nem lehetett szó, a két lábam azóta sem egyforma és én azóta sem tudom -mert SENKI nem állt szóba velem a kórházban- milyen műtét volt ez, miért nem irattak alá semmilyen papírt sem velem, sem a szüleimmel műtét előtt és utána miért nem követtek el mindent, hogy működöképessé tegyék a lábam. Kórházi sutyorgásból annyit sikerült megtudnom, hogy valami kísérleti műtétet végzett a doki, aki közvetlen a műtétem utáni napokban bilincsben távozott a kórházból egyéb ilyen huncutságok miatt. Nos, a térdem ugyanúgy fájt továbbra is, de annyi változás állt be, hogy nem tudok azóta sem térdelni, egyes helyeken gombot is varrhatnék a lábamra, annyira elhaltak az idegek, eltolta a szép kis formás lábamat, hatalmas tangens görbe éktelenkedik rajta, ami hűvösebb időben messziről virít, mert belilul, a medencémen is heg... Átestem minden szörnyűségen és nem volt kinek panaszkodni, nem volt "vevő" egyetlen orvos sem a kórházban a panaszomra. Senki nem kért bocsánatot, elnézést, csupán az egyik betegápoló sajnálkozott pár év múlva amikor felismert az utcán, hogy ó, te szegény, azt hittük soha többé nem fogsz tudni járni...
Eltelt harminc év. Ma is fáj a térdem... De nagyon meggondolnám, hogy befeküdjek-e egy helyreállító műtétre, mert még a végén megint valami kísérlet áldozatává válnék.
Egy életre megfosztottak a sportolás lehetőségétől és belekényszerítettek egy örökös fájdalomba. Pedig lehet, hogy tényleg csak egy kenőcsre lett volna szükségem... Nagyon nehéz jó orvosra lelni, kívánom minden térd- és egyébfájósnak, hogy legyen szerencséje.

Azok közül a doktorok közül, akik itt szoktak hozzászólni nincs véleltenül valaki, aki meg tudná saccolni, hogy mit csináltak a térdemben és érdemes-e ennyi idősen még megoldást keresni rá?

Kyrie Eleison 2011.03.12. 07:57:14

@Bikli néni: OFF Az aceton-szag...össze lehet téveszteni, de nem ugyanaz. Aki szagolt már körömlakk lemosót és piás embert, kiszúrja a különbséget:)
ON

Minerva12 2011.03.12. 08:59:29

Munkáltatóként gyakran szondáztatunk. Vannak cukorbetegek is. (2 fő.)Egyik esetben sem színeződött el sosem a szonda.
Vérvételre csak meghatározott esetekben, pl. ha a szonda eredményét vitatja a munkavállaló,kötelezhetőek emberek.
A nem-tisztelt- doktor úr valószínű tintás volt, már ha a szag miatt gondolta ezt a posztiró.
Ajánlom figyelembe a munkavédelmi hatóságot, ahol névtelenül is lehet feljelentést tenni.
P.S. Én is belefutottam egy tök részeg ügyeletes orvosba, aki viszont nagyon vicces és mosolygós volt.

gorillka 2011.03.12. 10:06:38

@macska69: nem vagyok orvos, de leírom, hogy én mit tennék hasonló esetben
keresnék egy térdspecialistát, elmesélném neki a mostani panaszaimat, hogy 30 éve volt egy műtét, amiről nem sokat tudok (nem állítanék fel hipotéziseket) és szeretnék fájdalom nélkül élni, lát-e rá esélyt?
Akinél mi voltunk, elküldött egy öreg profhoz is vizsgálatra (gondolom konzultált is vele), voltunk MR-en is, majd jött a sikeres műtét. :-)
több szem többet lát, érdemes több orvos véleményét is kikérni, ha már rászánod magad a műtétre

Hans Lopkowitz 2011.03.12. 10:10:10

Ha jól veszem észre, akkor lemaradt a rendelő és az orvos neve... vagy nem szabad bántani?

Vagy legyen megnevezve vagy akkor miden orvos alkesz. El kellene dönteni.

gorillka 2011.03.12. 10:18:03

@Hans Lopkowitz: mindig van, aki az orvos nevét reklamálja és mindig jön a válasz, ebben a blogban nem lehet leírni az orvos és a rendelő/kórház nevét.

felnőtt emberek vagyunk egy-két példából nem általánosítunk

ennyi

Leroi 2011.03.12. 10:26:08

@aetna:
Vagy a körmét éppen lemosó piás nőt...:)

blue moon 2011.03.12. 10:37:31

Miért van az, hogy az ilyen posztokban sosem olvasunk nevet, címet?
Még azt sem tudni, melyik településen történt. Melyik orvos, melyik kórház / rendelőintézet?

Így sokra nem megyünk ezzel. Az író kiadja a dühét, a többiek egyetértenek vagy belekötnek és minden változatlanul megy tovább.

Az egészségügy romokban. Ezt tudjuk. Az orvosok, nővérek túlfeszítve, alacsony bérért dolgoznak. De részegen munkába menni, bunkó módon bánni a betegekkel még ebben a banánköztársaságba csúszó HUNgáriában sem szabad.

Rendőrt kellett volna hívni. Mobil van, idő volt, az akarat hiányzott.

Mert magyarok vagyunk és úgy érezzük, hogy ebben az országban semmi értelme kiállni a jogainkért, úgysem történik semmi. Hát így nem is fog.

Az orvos legközelebb is részeg lesz, ha éppen ahhoz van kedve.
A többi beteg még panaszt sem tett, ugye? Legalább Ön megpróbálta.

Ne az ország vezetésére várjunk, hogy rendet tesz. Így csak ÉVTIZEDEK alatt fog valami változni. Még az ön fiának a gyerekét is ilyen bunkó orvosok fogják vizsgálgatni, a birka magyar pedig nyel és tűri.

Mágia 2011.03.12. 10:51:15

@blue moon:

"Miért van az, hogy az ilyen posztokban sosem olvasunk nevet, címet?
Még azt sem tudni, melyik településen történt. Melyik orvos, melyik kórház / rendelőintézet?"

Talán azért, mert ez csak abban az esetben lenne korrekt, ha ugyanakkor a posztoló a saját nevét és elérhetőségeit is odatenné, plusz feltenné valamelyik dokumentum megosztó oldalra az esettel kapcsolatos iratanyagot?

A poszt megjelenéséről meg írásbeli értesítést küldene a kórház vezetésének és az érintett orvosoknak?

Nem értem, miért van meg az emberek nagy %-ban az a téveszme, hogy ŐK név nélkül rágalmazhatnak másokat, azok nevének, munkahelyének, egyéb adatainak a kiírásával?

gorillka 2011.03.12. 10:56:38

@blue moon: elképzelem a szituációt:
107: ön a rendőrséget hívta, a kapcsolásig szíves türelmét...*5
-jó napot kívánok, miben segíthetünk?
-jó napok kívánok, Gipsz jakab vagyok, Kukutyinból, az SzTK-ban szerintem részeg orvos rendel a ortopédián
- igen? és miben segíthetünk?
- jöjjenek ide és szondázzák meg! (?)
- egy gázolásnál vannak a járőrök, utána mennek egy betöréshez, utána majd kiküldjük az SzTK-ba őket, kérem várja meg a kollégákat...
vagy hogy is?
szegényes a fantáziám

egyszer fél órás várakozás után elindultam megkeresni, hogy kinél lehetne érdeklődni, hogy mi a bánat van, laza 10 perc után egy kartonozós hölgy felhívott valakit és közölte, hogy fél óra múlva kezdődik a rendelés
az senkit nem érdekelt, hogy kiírás szerint mikor kellett volna kezdődnie és hogy hány beteg várakozott ott

gondolom egy orvosnak is van felettese, neki kéne figyelni arra hogy ilyen dolgok ne forduljanak elő

macska69 2011.03.12. 11:16:46

gorillka 2011.03.12. 10:06:38
Köszönöm a tanácsot!

ultramega o.k. 2011.03.12. 13:22:38

@Irkutszk: persze, minden lehetséges, de azért a Szürke által vázolt szituáció nekem valamivel kevésbé életszerű.:)

Tudom, evribádi lájz, meg minden, nadeazért...

Ja, bazz, Ház újra vicodinon.:((((((((((

blue moon 2011.03.12. 13:25:38

@Máгia: Köszönöm a választ. Valószínűleg igaza van.

Mindenesetre így nem sokra jutunk. Akiket így megaláz egy orvos, ki kell állniuk az igazukért. Nem csak a saját érdekükben, hanem a társadalomért is. Talán így lenne remény a változásra.

Dr.laikus PhD 2011.03.12. 13:32:55

@gorillka:

Az intézményét igen, az orvos nevét NEM!

Mágia 2011.03.12. 15:31:07

@Dr.laikus PhD:

Az intézményét SEM lenne szabad.

Próbáld meg ugyanezt valamelyik versenyszférás cég nevével, hogy kiírod a cégnevet egy nick mögé bújva egy panaszblogon, fél órán belül csörög az ügyvéd az üzemeltetőnél, hogy vagy leveszi a rágalmazást, vagy megy a levesbe a posztolóval együtt.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.03.12. 16:00:53

@Dr.laikus PhD: A "bárcsak több lenne a Marslakó" tételedre megalájk, a fenébe is, hogy a kommenteket nem lehet lájkolni :-D

rikavagyok 2011.03.12. 16:41:38

Létezik olyan, hogy állampolgári bejelentés hatására szondáztatnak.

Dr.laikus PhD 2011.03.12. 17:24:38

@Máгia:

Versenyszféra felveszi a kapcsolatot, nem azért, hogy pereljen, hanem javítson.
Nem engedheti meg magának, hogy egy-vagy két dolgozója a renoméját a sárba tiporja.
Van választéka.

Lassan az egészségügyben nem lesz kit kiválasztani és főleg elküldeni.

Versenyszféra fizet, az állam szarik fizetni. :(((

Mágia 2011.03.12. 17:47:49

@Dr.laikus PhD:

Nem.

Ha egy versenyszférás cégről írsz rágalmakat a neten, amit nem tudsz bizonyítani, akkor először megkérnek, hogy távolítsd el.

Ha nem teszed meg, akkor perelni fognak, és ha nem tudod bizonyítani az állításaidat, akkor el fogod veszíteni a pert.

Ezen a blogon csupa olyan "állítás" jelenik meg, amit a beküldő NEM tud bizonyítani.

Én az itt "kiszerkesztett" kórházak jogi képviselője helyében minden egyes alkalommal beígérném a pert.

Dr.laikus PhD 2011.03.12. 18:05:41

@Máгia:

Ki tud bármit bizonyítani, na ezt nem tudjuk.

Szerintem is van amit nem, de sokat igen.

Egészségügyi ellátással kapcsolatban viszont nem marad más szinte csak a gőz kieresztése.
Ha sérelem, megaláztatás ér akkor azt elhárítani igyekszik az ember és nem elégtételt vesz.
Az egészsége, vagy a családtag egészsége és méltósága a tét.
Általában a betegség elhúzódik, a vizsgálat szintén, marad a tacepao.

Ért már minket is megalázó bánásmód, de alapvetően sokkal több jót kapunk és kaptunk mindig.
Balkáni neveltetésembe belefér némi kis megalázó mamikázás, ordítva tagoltan beszélés, pelenka kell? (anyám füle hallatára, tudván, hogy orvos 97 évesen is), Te még élsz? Nahát! Ki tudsz totyogni a WC-re, mert nekem erre nincs időm. Pici ráhatásra persze van idő.

Sok az igazság.
Idős ellátás nem mindig indokolatlan aktív ágyon, ha nem krónikus ellátás.

Adamantium, ha azt mondod, hogy vagy a fiatalnak adom az anyámra költött pénzt, vagy az anyámra, mert élt már eleget, virtuálisan etika oktatásra küldelek!!!!

Mágia 2011.03.12. 18:24:52

@Dr.laikus PhD:

Van erre egy jól bevált módszer, hogy edöntsd, ki mit tud, és akar bizonyítani.

"Teljes név és cím a szerkesztőségben"... Ismerős?

Dr.laikus PhD 2011.03.12. 18:31:56

@Máгia:

Ebben igazad van, de amíg nem megyünk kézen fogva kart-karba öltve az igazunkért kiállva, addig marad amit ma TGM mondott.
Apatikusak vagyunk, ezért meg is tett a jobb oldali média mindent, teletömte az istenadta nép fejét demagóg baromságokkal.

Jól működik a marketingje. Akinek a legnagyobb érdeke lenne kiállni bizonyos jogokért, az veti el legelőbb.
Tökéletes....
Holnap belinkelem, ha érdekel.

Mágia 2011.03.12. 18:37:07

@Dr.laikus PhD:

Mit mondott TGM? Tudsz linket adni? Ma semmit nem követtem.

Érdekel.

Dr.laikus PhD 2011.03.12. 18:43:48

@Máгia:

Ma volt, de. nincs még fenn.
ATV.reggeli műsor, inkább a végét hallottam én is, de mint mindig felkaptam rá a fejem.

Leroi 2011.03.12. 19:52:00

Tídzsíem azon egyének egyike ,akik miatt olykor szégyellem, hogy egy országból jöttünk...

Dr.laikus PhD 2011.03.12. 20:00:31

@Leroi:

Nincs mit szégyellned.
Légy rá büszke.
Mást gondol, mint Te, én sem azonosulok vele, ettől még nagyon-nagy koponya.

Ráadásul ahogy látom a jelenlegi konstelláció miatt nagyon hamar érteni fogjuk minden szavát. :(((

Leroi 2011.03.12. 20:02:07

"Ez valóban más, mint a háború előtti, vagy a ’68 előtti radikális baloldal, ez olyan teoretikus, kulturális baloldal, ami mögött nincs – másutt sincs: nem is lehet – komoly munkásmozgalom. Ez egészen új helyzet. Londonban minden évben megrendezik az egyhetes marxizmusfesztivált, amelyen sűrűn föllépek. Ez hatalmas esemény, tízezrek vesznek rajta részt, de munkások csak elvétve fordulnak elő, és a konvencionális politikához az egésznek semmi köze már. Rám másutt jobban szoktak hallgatni, mint Magyarországon. A kilencvenes évekig úgy tetszett, hogy a kapitalizmus különböző változatai és az arra érkező jobboldali reakciók kitöltik a teret, s a baloldali ellenkultúrának nem lesz többé hely. De ez ma már másképp van szerte Európában, csak Magyarországon nincs másképp."

Leroi 2011.03.12. 20:03:42

@Dr.laikus PhD:
Régen megtagadta mindazt, ami miatt Romániában üldözték.
Utálom a renegátokat és ezalól a szürke eminenciások sem kivételek...

Dr.laikus PhD 2011.03.12. 20:22:35

@Leroi:

Nehogy már a volt román diktatúra baloldali lett volna?

TGM baloldali volt mindig. Ugyanott állt, körülötte változnak a platformok és a mindenkori politikai oldalak.

Nem vagyok marxista, nem is leszek, de hogy most szükség lenne munkásmozgalomra, összefogásra abban egyet értünk gondolom.

"A kilencvenes évekig úgy tetszett, hogy a kapitalizmus különböző változatai és az arra érkező jobboldali reakciók kitöltik a teret, s a baloldali ellenkultúrának nem lesz többé hely. De ez ma már másképp van szerte Európában, csak Magyarországon nincs másképp."

Nincs igaza?

Leroi 2011.03.12. 21:10:24

@Dr.laikus PhD:
Hogy visszahozzuk a milliárdos banditákat?
ElQrót és bandáját?
Nem, ahhoz én nem munkásmozdulnék meg semmi áron.
Igen egy valódi európai polgári vezetésért...

Dr.laikus PhD 2011.03.12. 21:23:54

@Leroi:

Világos, erre most nincs alternatíva, de azért mégis mindent nem kéne velünk megetetni, mert előítéleteink vannak és esélyt sem adunk másnak, másként.

Evvel a passzivitással pedig visszacsúszunk oda ahonnan indultunk.

A mértéket, pedig mindig a munkavállaló (munkás), határozta meg, alkudott, nem engedett.

Liberális elveket vallok, soha nem akarnék libertárius eszméket vallani, de kileng az inga remélem nagyon hamar.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.12. 21:53:13

@Hatodéves: miért más? már csak jogilag is (ld. cselekvőképesség, stb.)

Leroi 2011.03.12. 22:01:56

@Dr.laikus PhD:
A munkavállalónak esélye sincs akár a legkisebb mértékben is dönteni a saját sorsa felől...
Egyrészt indoklás nélkül felmondhatnak neki, másrészt a szakszervezetek annyira harmatgyengék, virtuálisak és velejükig munkaadópártiak, hogy általuk elérni bármit is eleve kudarcra ítéltetett.
Fehérköpenyes mivoltunkban sem pofázhatunk a kórházon belül, mert azonnali retorzió a válasz.
El lehet akkor képzelni, hogy a munkafront közkatonái mennyire nem rúghatnak labdába.

Intizar 2011.03.13. 15:33:04

@Dr.laikus PhD: Hüm, azért igenis TGM is változgatott kicsit. Nem mintha szemére akarnám vetni, imádom, ahogy van, na de mégis volt ő angol ókonzervatív is. Megpróbálhatunk most úgy csinálni, mintha ez azonos volna a jelenlegi zöldes anarchokommunizmusával, de szerintem nem volna tiszteletreméltó próbálkozás. És nem hiszem, hogy ő maga effélébe belemenne.

Intizar 2011.03.13. 15:34:54

Popper Péter mondta egy laza társalgásban egyszer (Leroi szemében már úgyis legutolsó hulladék vagyok), hogy: "Na és? Megváltoztattam a véleményemet. Nekem azt szabad!" Minden gondolkodó embernek szabad.

Leroi 2011.03.13. 15:48:16

@Intizar:
Ilyet Rólad sosem mondtam, de folytasd csak...
Mussoliniból is kőkemény szocialistából fasiszta Duce lett, Rajkék egyike őskommunista volt, a másik ősnyilas...
Lehet személetet váltani, de akkor is önmagához hűen kell élni, tevékenykedni.

Intizar 2011.03.13. 16:05:52

@Leroi: Épp csak kockázatosnak éreztem TGM iránti érzelmeim megvallása után még egy ilyen libsibérenc alakot (mint Popper) idézni.
Tudni szeretném, Tamás Gáspár Miklós mikor nem volt hű önmagához. Leélt hatvanvalahány (mittudomén) évet, mindig a szabadságért és felelősségért állt ki, és soha senkit nem hagyott cserben. Hogy a hetvenes évek Romániájában majd még egy-másfél évtizedig Magyarországon nyugati konzervatív liberálisnak képzelte magát, ez talán érthető. Mégis, hová javasolnánk az embernek képzelni magát ilyen helyzetből?
Ha balos most, annak semmi köze azokhoz a "balosokhoz", akik diktatúrákat működtettek. (Éppúgy, ahogy reményeim szerint a mai egyházaknak nincs és nem is lesz köze az egykori inkvkizíciót működtető illetve vallásháborúkat generáló csürhéhez.) Az ő balossága egy gyökérről fakad az egykori neves szociográfiák íróival, vagy azoknak az embereknek jelentős részével, akik az SZDSZ-t valaha elindították - senki sem emlékszik már talán, mekkora szerepet játszott benne a SZETA, és hogy eltűntek az ezt képviselő emberek.
Nem tartom megbízhatónak ezt az anarchisztikus-messianisztikus lendületet, szerintem túl jól fogalmaz a fickó, és a saját nyelvezete elragadja. Valamint, saját bevallása szerint is érzelmes és romantikus. Ez nekem mind szőr ellen megy. De hogy önmagához nem volna hű, az rágalom. Ha csak nem akarjuk egy kivételesen eleven szellemű ember lényegét valami általunk elképzelt ideológiai irányvonallal azonosítani.

Intizar 2011.03.13. 16:12:54

@Intizar: ÉS: bocsánatot kérek. Amit mondtam, csak a saját félelmemet fejezte ki.

Leroi 2011.03.13. 17:09:57

@Intizar:
Hát nem tudom, valaki vagy konzervatív, vagy liberális.
De az mindenképpen jó, ha valaki a sorstársait, a magyar értelmiségieket nem fújja be a román biztonsági szolgálatnál, mint beszervezett szekusügynök.
És utána nem tesz úgy, egy kamu disszidálást követően, mintha az ő keze makulátlan tiszta lenne.
Szóval van egy pár olyan valós tény, ami miatt egyszerűen egy senkinek tekintem ezt az embert.
Kivételesen eleven szellemű.
Az, az...

tódór piroska 2011.03.13. 17:40:52

@Leroi: TGM valóban nagyon okos, művelt, intelligens. Publikációi kimondottan szellemesek, logikusak, jó stílusúak.

Kényes témákat (becsület, tisztesség, hűség, stb.) ne említsünk.

Leroi 2011.03.13. 17:48:25

@tódór piroska:
Gondold el, hogy a harmincas évek egyik legokosabb, legintelligensebb és legműveltebb embere is közismert volt.

Úgy hívták, hogy Joseph Goebbels.

tódór piroska 2011.03.13. 18:04:25

@Leroi: Sőt, Rákosi is rendkivül okos volt. Azt hittem, hozzászólásom utolsó, ironikus(nak szánt) mondatából kitűnik, mennyire lesújtó véleményem van.

Leroi 2011.03.13. 18:11:21

@tódór piroska:
Igen, értettem, ezért is példálóztam Goebbels-szel...

Intizar 2011.03.13. 18:54:09

@Leroi: Nem. Valaki nem "konzervatív vagy liberális". Az ember több, mint ezek a dolgok.
Az ember él, gondolkodik, változik.
Ami meg a szekus ügyet illeti, ezt ki mondja? És ami érdekesebb, ki bizonyítja?

Leroi 2011.03.13. 19:02:13

@Intizar:
Az ember él, gondolkozik és változik, aláírom, de akkor ne adja ki magát világmegváltónak és ne fertőzze folyamatosan az embertársait olyan eszmékkel, amelyekben sosem hitt.
Amúgy egy színpadi prikolics, hatásvadász konjunktúralovag világpolgár.

Nem tudom, pontosan kiket fújt be ez a derék karakán "magyar" ember, azt talán ők maguk tudhatják. Vagy ők sem.

Intizar 2011.03.13. 19:20:29

@Leroi: Van válasz a rágalom forrását és bizonyítását firtató kérdésemre?
Úgy látom nincsen.
Tehát akkor ez egy szép "konzervatív" gondolat marad (magyarul orbánista, a valódi konzervatizimushoz nincs köze), amely szerint mindenki, akinek az eszméi vagy akár csak a stílusa nem rokonszenves nekünk, nyugodtan hazaárulónak, besúgónak, esetleg orgyilkosnak is tekinthető, sőt kikáltható.

Intizar 2011.03.13. 19:33:16

Ha nem lett volna érthető. Ugyanennyi erővel én is hirdethetném Önről elektronikus média segítségével, hogy besúgó volt a Kádár-rendszerben. És ha rákérdeznének, hogy ki mondja, ki bizonyítja, felelhetném sejtelmesen, hogy azt az áldozatai tudják.
Ha még mindig nem volna érthető: bármennyire ellenszenves Önnek Tamás úr illetve az "eszméi", ez egy egészen aljas rágalom volt.

Leroi 2011.03.13. 19:57:07

@Intizar:
Az informátordosszié számára kíváncsi?

Nem éltem egy percet sem a Kádár rendszerben, hanem ugyanabban a diktatúrában, amelyeben TGM és a hozzá hasonló informátorok.

Ennyi információ egy derék gyurcsányistának épp elég.

Mint ahogy egy jólirányzott viszlát sohanapján és egy ignore on is.

Intizar 2011.03.13. 20:50:40

@Leroi: Ez volna a válasz arra, hogy derék dolog-e rágalmazni? Frappáns.
Gyurcsánynak nem vagyok híve, de hát Önt aligha érdekli a valóság.

Intizar 2011.03.13. 20:51:35

@Leroi: És igen. Kíváncsi volnék az informátordosszié számára, vagy legalább egy valakinek a vallomására, ami arra utalna, hogy igaz a förtelmes rágalmazása.

Leroi 2011.03.13. 21:16:19

@Intizar:
A CNSAS-hoz írjon, Bukarestbe. Ha akarja, lefordítom a kérelmét.

Nevet pedig nem adok ki.

Még önnek sem.

Intizar 2011.03.14. 16:16:06

@Leroi: Még szerencse, hogy nem ismerem az Ön valódi nevét. Hiszen akkor nyugodtan elhíresztelhetném a neten, hogy "Leroi" (helyett a valódi név, mint Tamás G. M-é) Romániában besúgó volt - aki nem hiszi, írjon a CNSAS-nak, mert én "neveket nem adok ki" - csak azét, ugye, akit megrágalmazok.
Meg még az is szerencse, hogy engem tisztességre neveltek.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása