"Szakszerű" gipszelés

2010.11.11. 06:00

2010,április 3-án elestem, eltört a jobb csuklóm.Merényi Kórház ügyeletén húzatták, majd gipszelték a kezem.


Egy hét elteltével ismét húzatás , gipszelés következett, ami már akkor igen fájdalmas volt,szórakoztak velem a gipszelőben, mesélték a különböző betegekkel történt eseteket gúnyolódva nevetve.Próbáltam a fájdalmat tűrni, mivel még életem során gipszeléses élményem nem volt, nem tudhattam mennyire illik fájni és reklamálni.

 


5 hét után levették a gipszet, a kezem eldeformálódva őrületesen fájt.Az orvos viccesen megjegyezte a röntgent látva, hogy " nem szép, hanem gyönyörű".Én nem így éreztem és láttam.

 

Egy hónap gyógytorna, majd újabb röntgen után megállapították, hogy sudek betegséget kaptam a szoros gipszeléstől, elhalt szinte az izomzat a kezemben, csontritkulást kaptam és szinte használhatatlanná vált a jobb kezem.Újabb egy hónap minden nap kalcium injekció, kezelés, gyógytorna következett, majd augusztus végén megállapítást nyert, hogy nincs további kezelési lehetőség, itt a vége, mehetek haza és
várjam a javulást.


Most november van és a kezem rettenetesen fáj, nem tudok fogni,és még sok mindent nem tudok a kezemmel tenni. Ezúton is köszönöm a" szakszerű" ellátást.

 


Szudekes kezű,

 

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EsEl 2010.11.11. 07:33:49

"Mostnovember van"
Akkor gondolom, már nemigen fog kikerülni a posztom, amiben jó élményekről és példaértékű orvosi ellátásról írtam október első felében... Miért nem vagyok meglepve?

Despota 2010.11.11. 08:55:06

@EsEl: Tévedsz! A posztok nem beküldési sorrendben kerülnek az oldalra, de mindegyikre sorra fog kerülni!Van olyan levelünk, ami még augusztusi keltezésű(ráadásul az még csak nem is pozitív tapasztalatot ír le). Szóval hamarosan kint lesz a tidé is, sőt, az oldalon lesz egy pozitív menüpont is, ahol csak az efféle történetek lesznek kirakva.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.11. 08:59:57

"Ezúton is köszönöm a" szakszerű" ellátást."

Nincs mit.

orövoár 2010.11.11. 09:11:44

Ah!
Szotykon vatyorgó páhás veckelem!
Azért nem hagytam volna annyiban.

Dr.laikus PhD 2010.11.11. 10:05:31

Ha nagyon szoros a gipsz azt érzi a beteg, azt nem lehet kibírni.

Ezért szólni kell, akkor lazábbat kap a beteg. Velem is ez történt.

Csontritkulásra van gyógyszer.
Az izmok amikor nem használjuk fiatalok esetében is elsorvadnak. A mozgás, tornáztatás erre nagyon jó - igaz fájdalmas.

Rheumatológia írja fel a csontritkulást javító gyógyszert.

Lassan, lassan tényleg javulni fog.
Nekem nagyon "pici" törésem volt, beletelt egy év amíg rendbe jött és rendesen voltam képes járni.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.11. 10:54:48

@orövoár: Szotykon vatyorgó páhás veckelem! lefordítínád???:)))))

Dr.laikus PhD 2010.11.11. 11:05:09

@batgirl:

Kálnoky László

Shakespeare: XIX. Henrik

(műfordítás-paródia)

Harmadik felvonás, tizenötödik szín

(Henrik király, Lord Downtar, Anyakirályné, tombárok, pálhahordozók)

DOWNTAR:
Felség, a franc föld künysõ parlatán
elült a hadvasak zadorlata.
Bék ül hevély-csornáló Mars helyén;
s a nép, a tél-túl potnát, csart, sugát,
pohontyot vesztõ, nyögsanyarta nép
tallót subál, polyhót vet parlagon,
s ha pönty aszalva, surboly ha beért,
újpénz fejében vesterát lakik,
zengõ pakád szavára jár hokornyást,
s dibározik Bonárdus innepén.
A franc király, ki – tudjuk – fõ gyimót,
s hétért kitesz, még morcolánkodik,
Richárdot fölcihellve ellened,
ennhorjodat, míg téged elsümérel,
pihál, de csak kurtán s fonátosan.
Mert hosszú nótát a cölöpmadár –
hajósok tartják – ritka nap pityog.

HENRIK:
Csitándiságomat csotválja még
e purhonya, ez a pöhös nyagóg!
S Richárd, a nyekre? Hát õ? Mondsza csak!

DOWNTAR:
Csáp cselkesiddel sunnyog és butog
a Vérgonyasztón…

ANYAKIRÁLYNÉ:
A Vérgonyasztón? Ó, süh! Pém! Piha!
Szotykon vatyorgó, páhás veckelem!
Süly rá, ki vity-váty cselkesek közin
ennhorja ellen ily pórén pocáz!
Csorhózzék szik töpörré jonha, vetyke,
folyánk cihó duzzon rút harpocsán!
Ó, habkaságos, pátyos-szép nyoszolma,
hol monhóm szörnyt csüvöllött, süly reád!
Süly rátok, hónál hóbb, duzos gemellõk,
miknek nedén a ded földemhedett!
Mert nincs ponyább, nincs csetvesebb, riháltabb,
még torzs pöhöndiek között se, mint
e csép, ki szét mandangolá a hont!

(elhónyál)

Bocsánat. történetesen ismerem. :-)

Káin 2010.11.11. 11:13:35

Sziasztok!

Kicsit off, de ehhez mit szólnak az érintettek?

index.hu/belfold/2010/11/11/vitairat/

Irise 2010.11.11. 11:21:01

Hali!

@Káin: Rossz lesz a betegeknek.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.11.11. 11:37:18

@Dr.laikus PhD: hú basszus, ezt azért nehéz lehet megtanulni

P75 2010.11.11. 12:25:57

@Káin: ˝a paraszolvencia elleni tudatos, hosszútávú programmal vesszük fel a harcot˝... Hat igen, ahelyett, h a paraszolvenciaval vennek fel, inkabb felveszik az ellene folytatott programmal. Hogy adhat ki ember a kezebol ilyen moslekot???

Dr.laikus PhD 2010.11.11. 12:52:08

@Káin:

drmorcz.blog.hu/2010/11/06/felhivas_fele#comments

Steierhofer doktor belinkelte az eredeti vitairatot.

Azt is érdemes elolvasni.

Dr.laikus PhD 2010.11.11. 12:52:58

@batgirl:

Viszont ha sikerül nagyon mulatságos. :)))

Dr.laikus PhD 2010.11.11. 13:18:09

@P75:

Szerintem érdemes lenne az egészről beszélgetni, ez egy értelmezése az indexnek.

Talán mi másképp fogjuk...

Mellé rakni a költségvetést, az eredetiben a visszafelé mutogatást, meglátni talán benne a harci szólamokon kívül mi is a szándék, az igazi.

Egy biztos, hogy orvos nélkül nincs egészségügy, csak betegség, abból is egyre több, ha így marad. :(((

orövoár 2010.11.11. 14:01:02

@Dr.laikus PhD: Én tudom kívülről, be-be-be!

Leroi 2010.11.11. 14:25:47

Suddeck-atrophiat csak gipszelés okozhat?
Nem vagyok orthopaedus, sem traumatológus...

Leroi 2010.11.11. 14:37:15

"Egy koalíció és egy kormány is belebukott már abba, hogy megpróbálta megbontani a sokat emlegetett nemzeti kockázatközösséget, azaz az egységes társadalombiztosítást."

Ez is bele fog bukni. A kibaszott kétharmados nagymellényével együtt.
Mondom én, aki rájuk szavaztam.
Ezek hülyébbek, mint Molnár Lajcsi...

Irise 2010.11.11. 15:00:58

@Leroi: amennyire én emlékszem,nemcsak az okozhatja, de majd Adamantium vagy Szabidoki megmondja,ez az ő asztaluk.

Dr.laikus PhD 2010.11.11. 16:23:03

@Leroi:

1.3.2. Okok: teljesíthetetlen célok, örökölt inadekvát struktúra, nemkívánatos
ösztönzők, morális válság

16. Reformok az örökölt torz rendszer konzerválásában. Az 1980-as évek közepétől elindított reformok egy-két kivételtől eltekintve nem hoztak lényegi változást, sőt bizonyos tekintetben meg is erősítették a nem hatékony struktúrát, újabb nemkívánatos ösztönzők bevezetésével. Például a finanszírozási reformok új ösztönzőket jelentettek az
ellátási szinteken belüli hatékonyság javítására és az eredmények azt mutatják, hogy nagy
valószínűséggel lényegesen javult a szolgáltatók költségtudatossága. Ugyanakkor a
finanszírozási technikák ellátási szintek közötti diszharmóniája nemhogy csökkentette,
hanem éppen hogy ráerősített arra a nemkívánatos jelenségre, hogy a betegeket
indokolatlanul magas szinten látják el. Az alapellátás abban érdekelt, hogy a betegeket a
szakellátókhoz irányítsa, a szakellátói szinten pedig, bizonyos jövedelmezőségi korlá-
tokon belül, abban érdekeltek, hogy minél több betegeket lássanak el járóbetegként és
fekvőbetegként egyaránt. Ebből az is következik, hogy valószínűleg jelentősen megnőtt
az indokolatlan ellátások száma, amely egyértelmű pazarlást jelent. A szolgáltatás-
csomag meghatározása tekintetében, a torz ellátási struktúrában, illetve az egészségügyi
dolgozók bérhelyzetében nem történt érdemi változás, a finanszírozási technikák tehát
konzerválták a torz rendszert, miközben a beszállítói oldalon megjelenő extraprofit
tovább élezte a jövedelemkülönbségekből eredő feszültségeket. Ez az extraprofit
lehetővé tette, hogy az orvosokat és az egészségügyi intézmények menedzsmentjeit
hatékonyságot rontó (de a beszállítók hasznát maximalizáló) döntésekre „ösztönözzék”.

Forrásteremtés és forrásegyesítés

15. Szolidaritás, versenyképesség és egészséges életmódra ösztönzés a forrásterem-
tésben: megőrizzük az egységes, kötelező részvételen alapuló, nemzeti kockázat-
közösségre épülő, köztulajdonban lévő társadalombiztosítót, amely kombinált, járulék és fogyasztási/jövedéki adó bevételekkel gazdálkodik. Öt lehetséges forrásteremtési
iránnyal számolunk, amelyek a nemzeti adó-, és gazdaságpolitikai prioritásoknak
megfelelően alakulnak ki: 1) az egészségügyi közkiadások költségvetési forrásból történő
fokozatos növelése, 2) a fogyasztási/jövedéki típusú adók arányának növelése, új,
népegészségügyi termékdíj bevételeinek becsatornázása az egészségügybe, 3) a
járulékalap szélesítése, 4) a járulék-, és nevesített adóbeszedési tevékenységek, illetve a
járulékpolitika felülvizsgálata, átalakítása és ellenőrzése, 5) szigorúbb fellépés a
járulékelkerülés megakadályozására.

Érdemes az eredetit is elolvasni.
Én is csak találomra másoltam be.

adamantium 2010.11.11. 17:05:40

a Sudeck kiváltó oka nem a gipsz, hanem maga a trauma, tehát gyakorlatilag akkor eldölt, hogy Sudeck-je lesz amikor eltört a csuklója. van egy csomó betegeség meg állapot ami hajlamosít rá: pl nőknél sokkal gyakoribb, dohányzóknál, olyanoknál akiknek valamilyen ok miatt lebénult egy végtagja, azon kifejezetten gyakoribb. eredete nem teljesen ismert és több fokozata van. az izomzat nem hal el csak sorvad. el is halhat az izomzat modnjuk compartement-ban de akkor nem türte volna 5 hétig a gipszet.
a lényeg nehéz megszabadulni tőle: myocacin kúra, az érző idegek blokádja aneszteziológiai módszerekkel (pl axillaris blokád) végül sympatectomia

adamantium 2010.11.11. 17:09:28

@Irise: ezek melyik egyetem tananyaga alapján lettek kidolgozva? csak kiváncsiskodom

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.11.11. 17:11:11

Egyet nem értek.

Ha jól olvastam, a nygaon szoros gipszelés a második alkalommal történt. Tehát a páciensnek volt összehasonlítási alapja az első gipszeléssel, amikor is nyilván nem érzett ekkora szorítást. (Ott meg a töréskor érzett közvetlen fájdalom játszott közre gondolom.)

Leroi 2010.11.11. 17:19:15

@Dr.laikus PhD:
Erre Adyval válaszolnék (szabadon):

"Góg és Demagóg fia vagyok én..."

Nem tudom, ki fogalmazza meg ezeket a nyakatekert ökörségeket, ahol egy mondatban megvan kétszer a kijelentés és kétszer a cáfolata is, szerintem szegény megboldogult Romhányi szövegein nőtt fel az az agyalágyult, aki ilyetén módon tollhoz jutott.

Az a kormány, aki az egészeségügyet le akarta taposni,eddig még mind nyakát törte.
És az alól nem kivétel az Áprilisi Nagy Népi Fülkeforradalom kormánya sem.
/Ismétlem: kőkemény jobbos vagyok.../

drfaktor 2010.11.11. 17:19:19

Elnézést, nem olvastam el az összes bejegyzést, így lehet, hogy már előttem leírták:

A Sudeck atrophiát maga a törés ténye okozza erre hajlamos (előre nem megjósolható) betegeken. Sokszor pszichés alkattal hozzák összefüggésbe, de ez nem bizonyított. Nőknél gyakoribb. Többször láttam, valóban osteoporosist idéz elő helyileg. A törés nehezebben gyógyul, a fájdalom a radiológiai gyógyulás után is sokáig fennmarad. Nem a gipszelés okozza.

Leroi 2010.11.11. 17:22:03

"...éppen hogy ráerősített arra a nemkívánatos jelenségre, hogy a betegeket
indokolatlanul magas szinten látják el..."

Muhahahahaha...

Punk is not dead 2010.11.11. 17:33:21

Nekem egyszer egy gipszsínt tettek fel iszonyú szorosra, 2 napig sem bírtam. Visszamentem, meglazították, utána minden rendben volt. Gondolom a posztolónak is meglazították volna...
Már nyolc nap alatt is deformálódik a végtag, összelappadnak az izmok. Ez van, sajnos.

Dr.laikus PhD 2010.11.11. 17:39:52

@Leroi:

drmorcz.blog.hu/2010/11/06/felhivas_fele

A 3. kommentben van a link a semmelweis terv az egészségügy megmentéséről

Kiragadtam csak. Az index cikke is egy értelmezés. Érdemes elolvasni....

Összefüggéseiben nézd kérlek, mert így manipulatív és ezt azért nem akartam.

Egyébként meg igaza van, valóban a szabályozók erre ösztönzik a kórházakat.

Ugyanakkor tudomásul kell venni amit nem tudom hogyan tud áthidalni az orvos, hogy mindenkinek csak azonos ellátás jár tb alapon, ha többet akar, esetleg él a jelenlegi szabad orvos választással akkor fizetni kell.

Ebben a vérlázító az, hogy a területileg illetékes kórház mondjuk sem személyi, sem tárgyi feltételekkel nem rendelkezik, mint mondjuk a másik.
(ez, mint beteg az én szempontom)

Ez egy vita anyag amibe beleszólhat laikus is talán, de elsősorban szakmai kéne legyen.

Soha nem lesz jobb, ha ti sem tudtok egymással megegyezni az ellátás rátok háruló adminisztratív és pénzügyi részéről.

Leroi 2010.11.11. 17:43:43

@Dr.laikus PhD:
A blog posztjainak többsége arról szól, hogy mennyire a béka segge alatt van az ellátás a közkórházakban, mennyire lealázó ez a nívótlanság, a passzív hozzáállás a beteg szenvedéséhez, panaszához.
Állambácsika pedig azzal jön, hogy indokolatlanul magas színvonalú ellátásban részesül a magyar beteg.

Akkor most ki kivel tart? :) és :(

Dr.laikus PhD 2010.11.11. 17:50:08

@Leroi:

Ó szegény posztoló.
Most, hogy látok egy ilyen képet és elképzelem a jobb kezét, hát nem lehet könnyű.

Sajnos megint a kommunikáció hiánya.
El lehetett volna mondani, hogy megértse.

Neki ez nem gyönyörű, hanem rossz.
Nyilván azért gyönyörű, mert azért nem ennyire rossz, mint az előadás képén, de akkor is.

vakvarju 2010.11.11. 17:57:22

Ezt az írást nem értem. Nekem is el volt törve a karom. Sőt a csuklóm 45 fokban elcsavarodott. Gipszelés után egy hét múlva kellett jelentkezni a balesetin. Szóltam, hogy túl szoros a gipsz. Szó nélkül újra gipszelték a karomat. És nem sértődtek meg, hogy mertem szólni. Sőt, nagyon kedvesek voltak velem. És a gyógytornász! A szakmájához nagyon értő, tüneményes hölgy volt. Sok-sok köszönet neki!

Dr.laikus PhD 2010.11.11. 18:05:17

@Leroi:

A beteg részéről ez érzelmi kérdés.

Az állam részéről meg pénzügyi.

Beteg oldalon azt érzi, hogy piszok van (ahol az van), de inkább kopott régi, felújítatlan, korszerűtlen az intézmény.
Az ápolók fáradtak, kiégettek.
Az orvos nem kommunikál, vagy rosszul kommunikál- ezért a beteg azt hiszi, hogy rosszul látták el.
Ezen a blogon a többség nem írna, ha tudná, hogy az ellátás jó volt (emberileg talán nem), nem akarták hanyagságból megölni. A betegség lefolyásában a tünetek - amiket nem ért - vagy a következmények természetesek.
Nem tudja, mert nem mondják meg, hogy múlik-e, vagy maradandó lesz.

Leroi 2010.11.11. 18:26:49

@Dr.laikus PhD:
Az "új világrend" szószólói (nem tudom, de számomra ez a kifejezés a hitlerizmus óta nagyon hátborzongató) most megpróbálják elmagyarázni, hogy mennyire "torz" az, ahogy az egészségügy
finanszírozva van. Más szóval, hogy a magyar beteg mennyire elkényeztetett a világ többi betegeihez képest, a magyar orvos pedig mennyire agyafúrt módon próbálja a beteget is és az államot is kijátszani, saját zsebre.
Mit következik ebből?
Nincs reform, de gyökerestől felforgatják az egészségügyet.
Másszóval a vasárnapi iskolából nem csinálunk kocsmát, csak kuplerájt, mert az jövedelmezőbb.
Az orvost továbbra is a beteg pénzére bízzuk, de csak egyes orvosokat.
Ezzel egymás ellen uszítjuk őket, hadd marakodjanak egymással, addig sem a g... kormány k... anyját szidják, hanem egymást...
Na kérem szépen, erre mondják, hogy egyik kutya a másik pedig eb...
Azt, hogy a király pucér és hogy az egészségügy ismét kétbalkezes, tudatlan dilettáns balfaszokra van bízva, azt persze senki nem meri kimondani.

Ugyandehogy (törölt) 2010.11.11. 18:32:43

@Leroi: a 99. oldalon mik azok a bogyók?

Leroi 2010.11.11. 18:35:05

@Babette_:
Megnéztem, azt hiszem, így első pillantásra osteomalacia, de rég volt az a fránya orthopaedia-vizsga...:(

Irise 2010.11.11. 19:09:19

@adamantium: fogalmam sincs, csak ugy keresgeltem es jonak tunt,nem az enyem.

adamantium 2010.11.11. 19:13:07

@zap: mire gondolsz? valami szakszóra, vagy arra, hogy nincs meg minden ékezetes betűm a német billentyűzetű laptopomon?

ondol 2010.11.11. 19:21:06

@adamantium: "pakupara" csinálta a tétel kidolgozást. Szorgalmas gyerek:-D

adamantium 2010.11.11. 19:24:44

@Babette_: a 99 es lapon lévő apró bogyók egy antibiotikumos cementgyöngysor. súlyos mély fertőzések esetén szoktuk alkalmazni, ezek jó nagyok, lehet, hogy kézzel csináltak? a gyári az kér méretben van: normál 10 és 30 szemes lánc, egy bogyó kb 8mm átmérőjű és van minilánc is ott kb 4mm átmérőjű egy bogyó. a lényege, hogy helyileg nagy antibiotikum koncentrációt biztosít hosszú időre (pár hét) anélkül, hogy az egész szervezetet leterhelné a mellékhatásaival. általában gentamícint vagy vankomícint tartalmaz

adamantium 2010.11.11. 19:25:55

@ondol: nem ismerem. aki azonban a powerpointot csinálta (simonka j a) na őt igen, bár gondolom minden traumatológus ismeri magyarországon

ondol 2010.11.11. 19:34:28

@adamantium: az a powerpoint!!!! majdnem rosszul lettem.

Nagyon szemléletes.

ondol 2010.11.11. 19:38:48

Nagyon sok pwpoint-os előadást csináltam a munkatársaknak meg aki kérte mindenkinek. Sokat profitáltam én is a "tudományból" amiket kongresszusokra vittek.. érdekes szép munka volt, bírtam nagyon.

Leroi 2010.11.11. 19:41:58

@adamantium:
Köszönöm én is...aki szakember, az szakember!:)
@Babette_:
Bocs, nem félrevezetés akart lenni...:)

Leroi 2010.11.11. 19:45:27

Amúgy a Power-Point címoldalán lévő szegedi /SZOTE/ -épületben szakvizsgáztam anno.
Igaz, neurológiából...:)

Dr.laikus PhD 2010.11.11. 20:11:17

@Leroi:

Ja kérem!

KÉTHARMADOS DEMOKRÁCIA

Két farkas és egy bárány vitatkozik arról, mi legyen ebédre.

Ugyandehogy (törölt) 2010.11.11. 20:38:47

@adamantium: köszi, erről még nem is hallottam..

El Visco Stello (törölt) 2010.11.11. 20:44:09

Mit nem lehet ezen érteni?
A nagysikerű kórházösszevonás sikerein fölbuzdolván tovább vonjuk összefele.
Végső cél az egyetlen NAGY NEMZETI KÓRHÁZ. Ez a leghatékonyabban működtethető, sőt nemzetgazdasági hszonnal kecsegtető megoldás.

El Visco Stello (törölt) 2010.11.11. 20:48:37

...mégilyen pongyolán fogalmazni! Röstellem magam. Hülye El Visco Stello!

adamantium 2010.11.11. 21:07:01

egy 30 szemes gyöngysor kb 40 ezer forint, ez magyarországon sajna már soknak számít, jobb helyen az összes protézist ilyen cementtel rakják be, ott van az antibiotikum ahol legjobban kell és szép lassan diffundál belőle pár héten át, azáltal egy állandó antibiotikum
koncentrációt biztosítva

apolka11 2010.11.11. 21:11:45

Hú, lefekvés előtt nem kellett volna végigpörgetnem azt a töréses powerpointot...brrr
(nekem is volt nyílt törésem, ezek szerint egyes fokú, nem is tudam, hogy ennél sokkal, de sokkal rosszabb is lehetett volna...)

Amúgy pedig már eleve gyanús volt, hogy míg a honvédelem pl. önálló tárca, addig az egészségügyet,az oktatást (ami szintén dilettánsok kezén van jó ideje), a kultúrát, a szociális ügyket odanyomták egy minisztériumnak.(nemzeti erőforrás?)...mintha mindezek csak olyan futottak még mellékágak lennének, holott épp a legnagyobb bajban levő, alapvető átstrukturálásra és nem csak tűzoltásra váró területek

adamantium 2010.11.11. 21:12:13

a kórházösszevonás érdekes kérdés. szakmailag kétségtelenül jobb ha bizonyos ritka eseteket mindig egy csapat lát el és nem valaki aki csak 10 évben egyszer lát olyat. persze ez sok főorvos, professzor büszkeségét sértené. sajna ehhez nagyon jó infrastruktúra is kell. mert pl Nrovégiában egy kórházban replantálnak, az Ullevalban, ha a sarkörön túl vágod le a kezed akkor repülőbe raknak és irány a 3000 km-re lévő Oslo, csak hát ott van pénz meg civilizáció. nálunk meg pl az replantál akinek kedve van hozzá (Budapest nagyon rosszul áll ebben). ilyen szempontból logikus lenne a ritka dolgok összevonása pár centrumba, csak bírjuk pénzzel

Leroi 2010.11.11. 21:34:05

@apolka11:
Nemzeti Erőforrás...szerintem ilyen baromság a világon nincs...
Mondtam én, hogy ezek Mussolinitől kölcsönözték (az agresszivitáson túlmenően) a szakzsargonjukat.
Ó, de pofáraesés lesz itt négy év múlva, Szűzanya...
Fülkeellenforradalom...
Kábé...

apolka11 2010.11.11. 21:41:59

@Leroi: Sajnos nekem is ilyesfajta vízióim vannak, de a legrosszabb ebben, hogy szinte ölbetett kézzel kell nézni, ahogy ezek a fontos területek egyre csak omlanak, romlanak, és valójában nem történik semmi...
én sajnos az egészségügybe nem látok bele, de az újabb és újabb, rosszabbnál rosszabb oktatáspolitikai döntéseket mindig remegve várom

Nálunk az a helyzet, hogy tudomást sem vesznek a szakmáról, a mindennapi gyakorlatról, hanem beül egy-két okostojás, aki még iskolást sem igen látott, pláne nem tanított és kitalál egy teoretikus, de alakalmazhatatlan baromságot, ami csak nehezít...

de feltételezem, az egészségügyben épp ugyanezt csinálják:(

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.11.11. 22:01:07

@Leroi: Haha, majd megnézzük ki a nevető harmadik, drága fiam.

Leroi 2010.11.11. 22:06:21

@apolka11:
Látod, Erdélyből nézve ez más, egészen más...
Itt hírből sem ismeretes a szolidaritás, a becsület, kitartás, hűség, magyarságtudat...
Viktorék a zászlójukra tűzték, de valójában nem hisznek benne.
A Jobbik túl agresszív és kiönti a fürdővízzel a gyereket is.
@Kozmokrator:
Csak sírók lesznek.
Azok is remélem, hosszú ó-val...:(

bakela 2010.11.12. 23:36:43

"Szoros gipsztől nem Sudecket kap a zemberfia, hanem ún. kézlerohadást."

Mucius Scaevola

Leroi 2010.11.13. 11:58:59

@bakela:
Valamilyen környéki neuropathiaja lehetett a derék Muciusnak, esetleg leprája, hogy ama bravúrt képes volt összehozni...

adamantium 2010.11.13. 13:44:46

szoros gipsztől Volkmann contracturát esetleg kompartmant lehet kapni
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása