Nem képzeli, hogy a maga gyerekéhez kimegy az ügyeletes kocsi?
Sziasztok!
Olyan felháborító eset történt velem pár éve, hogy muszáj kiírnom magamból.
Szenteste hat éves kislányom belázasodott. Másnapra magasabb lett a láza, felment egészen 39, 5 fokig, még a gyógyszer sem vitte le neki, így langyos ülőfürdőbe kellett dugnom az éjszaka közepén. Egész éjjel mellette ültem, és a lázát figyeltem.
Karácsony másnapján is reggel 38 fokos lázzal ébredt. Úgy gondoltam, hogy felhívom a z ügyeletet reggel, és majd délutánra kiérnek, írnak valami antibiotikumot a kislánynak. A telefonvonal másik végén a hölgy elkérdezgette, hogy mit adtam neki, mekkora a láza, stb. Én válaszolgattam, majd kinyögte, hogy akkor vigyük be a kislányt.
Megkérdeztem, nem lehetne-e, hogy kijöjjenek. Erre Ő:-Nem képzeli, hogy a maga gyerekéhez kimegy az ügyeletes kocsi? Tudja mi van itt? Jöjjön be, és várja ki a sorát!
Köpni- nyelni nem tudtam. Megköszöntem , és lecsaptam a telefot. A sírógörcs keringetett. Később felhívtam a körzeti gyermekorvost, akihez járunk, es megkértem, hogy jöjjön ki.
Hála Istennek kijött, és ellátta a kislányomat.
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dr. Sigmund Fraud 2010.07.06. 13:01:27
A 38 fokos lázhoz állami pénzen nem küldünk embert.
trimalchio 2010.07.06. 13:14:38
Sok családnak nincsen autója és bizony taxira sem telik (ha van egyáltalán taxi a lakhelyükön). Nem tudom a posztoló ilyen helyen lakik-e. Ha igen, akkor azért szerintem más a helyzet.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 13:32:31
A férjem kis unokahúga lázgörcsös gyerkőc, ha nem jött volna mentő érte már nem élne.
Én is próbáltam anno a régi, saját idős 60-on túli doktornőnket kihívni 39,5 fokos lázas gyermekhez, elsorolta a lehetőségeket, mit tehetnék vele, hiába említettem, hogy a lázcsillapítóval kezdtünk, aztán jött a hűtőfürdő, hát komolyan nem érdekelte, szerencsére hamar elrakták onnan és helyette jött egy nagyon aranyos orvosnő.
Minden gyerkőccel végigszenvedtem az oltások utáni napokat is, valószínű allergiások voltak az összetevőkre(talán a higany?)
Sőt egyszer még le is tolt a doktornő, hogy ennyire gyengén miért hoztam be a rendelőbe, mert kijött volna az ügyeleteskocsi értünk, onnantól kezdve naponta kijárt injekciózni, mert tüdőgyulladása volt a nagyobbiknak.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 14:00:09
6 éves gyermekhez nem jár ügyeleti kocsi?
Anyukának persze biztosan van kocsija és taxira is pénze, azért hívja elkeseredve az orvost.
Szegények menjenek gyalog igaz?
szabidoki 2010.07.06. 14:04:33
@trimalchio: aki világvége-külsőn lakik, az több szempontból is megszívta. Az egészségügynek nem feladata a betegek szociális helyzetének és lakhatásának "korrigálása".
Fekete Dália 2010.07.06. 14:08:22
szabidoki 2010.07.06. 14:11:20
1. a beteg szállítása nem megoldható
2. az eset sürgős, de nem olyan nagy a baj, hogy mentő kelljen,
és nem függ a beteg korától.
A posztban semmi olyasmi nem volt leírva, hogy nincs kocsijuk, vagy pénzük taxira, pusztán kényelmi szempontok miatt ugráltatták volna az ügyeletet. Nyilván egyszerűbb, ha valakihez kimegy az ügyelet, csak addig a rendelőben üldögélő többi beteg szív, mert egy helyszíni ellátás ideje alatt a rendelőben 4-5 esetet is el lehet látni. Ezen is el lehetne töprengeni.
trimalchio 2010.07.06. 14:25:46
Nem gondoltam én semmiféle szociális korrigálásra. Arra gondoltam, hogy ha valaki "világvége-külsőn" lakik és megpróbálja kihívni az ügyeletet, talán még nem követett el nagy bűnt.
Egyébként az egészet dr. Sigmund Fraud alábbi mondatára írtam: " A hat éves kislányt be kell rakni az autób/taxiba és bevinni." Ez azért nem működik ám mindenkinek és mindenhol ilyen egyszerűen.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 14:32:53
A gyermek és felnőtt ügyeleti kocsi teljesen független egy idő óta a rendelésektől, az ügyeleti kocsikat egy Főnix-Med nevű cég üzemelteti, legalábbis nálunk, tehát itt nem zavar már bele a rendelési időbe az ügyeleti kocsi kihívása.
Egyébként, ha gyermek szakorvos lennél és látnál beteg gyermeket láztól bealudni, talán megértenéd, hogy miért nehézkes olykor orvoshoz vinni.
Vagy te egy kigyúrt anyukára gondoltál, aki ölben cipeli a 6 éves gyermekét?
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 14:36:27
Mindegy már, legyek megint én a fekete bárány.
Példul azt is leírta anyuka, hogy egész éjjel lázcsillapított, tehát ilyen esetben már indokolt lenne az ügyeleti kocsi és az injekció.
szabidoki 2010.07.06. 14:44:10
@pcr: Sok helyen viszont még egy ügyeletes van gyerekre-felnőttre, és neki kell rendelnie meg helyszínre kimenni is. Ez attól is függ, hogy mekkora az ellátandó körzet, meg attól is, hogy mennyi pénze van ügyeletre a szervező önkormányzatnak. A posztban egyébként le is van írva, hogy a nővér azt is mondta, hogy sokan vannak az ügyeleten, tehát vélhetően nincs külön kivonulós ügyeletes.
Az meg, hogy valaki egész éjszaka lázas, még mindig nem indok arra, hogy kimenjenek hozzá. Jár neki az ellátás, de ez nem kötelezően helyszíni. Tessék bemenni az ügyeletre.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 14:54:20
Nálunk az ügyelet kinn van a város szélén, nem tudom milyen megfontolásból történt ez így, az fix, hogy van akinek 2-3 tömegközlekedési eszközt kell igénybe venni, hogy eljusson az ügyeletre.
Változatlanul az a véleményem, hogy egy második napja magas láztól szenvedő gyermeknek nem hiányzik egy többkilométeres tortúra és többórás várakozás az ügyeleten.
Az meg, már az önkormányzat és a polgármester szégyene, ha egy nagyváros éjszakára egyedül marad, szinte ellátatlanul.
Azt hiszem itt külön van ambuláns orvos beosztva és külön a kocsis, legallábbis felnőtt ügyeleten ezt láttam.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 14:56:33
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.06. 14:56:50
Nem akarom bántania posztolót, de azt hiszem a szülőjét átkozta volna el annak a gyereknek, hogy miért nem tudta behozni...
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 14:58:11
Erősen nyers vagy... Hogy ne mondjam faragatlan a stílusod, meg gondolom a nővéré is akivel beszélt....
Minden gyerek más, egyik 39 fokkal rohangál, megfogod a tarkóját és kiderül hogy dughatod a hűtőfürdőbe, a másik meg 37,5-nél elesett, fektetni kell, mert úgy dobog a szíve, hogy majd infarktust kap és még jártányi ereje sincsen.
Gyerekorvos nem szereti a hét végén ha az ember altatja a beteg gyereket és nem látja orvos.
Miért kell itt véleményezni hogy mit akarhatott a mama? Nyilván nem fagyizni az ügyeletes orvossal.
Mindenki értené mi a teendője ha nem lenne antagonisztikus a pillanatnyi érdek a tanítottal.
Finomabbra csiszolva a tudni való nem okoz sérülést. Az nem szálkás és nem nyivákol akkor senki.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.06. 14:58:55
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 15:00:45
Sürgősségi ügyeletre mehet a beteg azonnal alhasi görcsökkel, már nem kell a sima ügyeletre menni és sort várni.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.06. 15:06:07
A "távol mindentől" példához még annyit, hogy sajnos tényleg nem lehetma már elvárni, hogy jöjjenek azonnal az emberért. Persze, ez rossz dolog, de errefele halad a világ. Nem véletlenül él már a világ népességének a fele városokban.
bakela 2010.07.06. 15:17:47
MOLLYLAND!
Ártatlan leányka 2010.07.06. 15:22:14
A nagyobb több falut összefogó ügyeleten pedig két orvos vagy, egy ott lévő és egy kocsira szálló. Az orvosi ügyeletet szerencsére még nem ismerem, és másik dolog, mindenki fővárosi vagy nagyobb megyeszékhelyen él? Falun taxi? Hol élsz te? Napi két vagy négy busz, reggel és este és örülj, hogy van annyi. Ráadásul megnézem azt az erőművészt aki biciklin vagy karban bevisz egy lázas, magatehetetlen 6 éves gyereket a 10-20 kilométerre lévő ügyeletre.
Ártatlan leányka 2010.07.06. 15:25:44
És valaki megjegyezte a gyermek ügyeletet gyermekgyógyászati szakvizsga nélkül, nos általános orvosi diplomához hozzátartózik a gyermekgyógyászat tanulása is, így nem olyan részletesen de ismerik, és egy ügyeleten nem kell a gyermekkori ritka betegségeket valószínűleg felismerni.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 15:31:03
Nagyobb városokban évtizedek óta külön van a gyermek ügyelet.
Bár nem értek hozzá, de mint gyakorló anya tudom, hogy egy 1 éves, beszélni még nem tudó piciről elég nehéz megállapítani mi a baja, mert nem tud beszámolni arról, hogy mi fáj, ezért is elég speciális a helyzet.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 15:34:03
Abban igazad, hogy lázcsillapításra a felnőttorvos is megfelel.
szabidoki 2010.07.06. 15:47:56
Tessék megérteni, nem jár. Az egészségügy nem szociális problémák megoldására való (bár tudom, hogy már a Kádár-korszakban is előszeretettel használták erre).
@pcr: a világon nincs annyi gyermekgyógyász szakorvos, amennyi az ügyeletekhez kellene. Szerte az országban fiatal orvosok ügyelnek (gyerek,felnőtt egyaránt) a háziorvosok helyett.
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 15:52:03
Akkor nekem szerencsém volt, mert nálunk csakis gyermekorvos ügyelt a gyermekorvosi ügyeleten:)
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 15:52:14
Akkor nekem szerencsém volt, mert nálunk csakis gyermekorvos ügyelt a gyermekorvosi ügyeleten:)
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 15:54:37
Ez nem szociális probléma, hanem egy lázas gyerek. A nővér kérdez, aztán goromba - ha goromba - de mindenképpen nyersen fogalmaz.
Az hogy nem jár az rendben van, de eddig azt mondták, hogy jááááááááár. Most már nincsen rá píz.
Van ilyen, de akkor is nyugodtan kell okítani, hogy mi jár és mikor.
Akkor senki nem viselkedik ovisként felnőtt létére.
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 16:00:47
A szakmai érvedre....
Elfoglalt gyermekgyógyász a mumpszos gyereket akarta, hogy vigyem el.
Rettentő messze volt, több átszállással lehetett hozzá jutni.
Vitatkoztunk egy sort, hogy mirigy gyulladás vagy nem. Akkor éppen ilyen járvány volt, de az óvodában meg mumpsz.
Előre nem lehet tudni, ő is 3 méterről már látta, hogy igazam volt. Néha a szülő is lehet ember... meg emberkedő...ha nagyon musz. :-)
aesculap 2010.07.06. 16:30:25
szabidoki 2010.07.06. 16:33:40
Nem hiszem, hogy bárki is mondott volna olyat, hogy a lázas gyerekhez ki kell menni az ügyeletnek, meg ez nem is pénzkérdés.
Ja, és a mumpsz egyfajta mirigy-gyulladás, de ez már igazán csak apróság...
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 16:41:21
A két mirigy ami be tud gyulladni nem azonos, különben meg így van persze.
Alaposan kiismertem, mert aztán én is elkaptam....
Mondom nem kell ennyire agresszívnek lenni.
Meg kell mondani mit lehet tenni és mit nem, mikor kell ügyeletet hívni, mikor nem. Ha nem indokolt a szülőt meg kell nyugtatni. Ha Te beszélnél vele nem hiszem, hogy nyugodt maradna.
Ez nem járja. így orvos nem beszél.
Nyomjátok a falat és visszanyom...
mothe 2010.07.06. 16:52:02
mothe 2010.07.06. 16:58:51
úgyhogy légy szíves, szabidoki, kérjél elnézést a stílus miatt, és aztán mondd el, hogy mit, mikor, hogyan kell.
le vagyok döbbenve. te vagy az egyik legrokonsnzenvesebb orvos itt. ha bántott valaki, és azért kaptad fel a vizet, akkor panaszkodj és téged is meg fogunk hallgatni.
mothe 2010.07.06. 17:11:37
szabidoki 2010.07.06. 17:29:13
Amúgy most visszaolvastam a hozzászólásaimat, de nem találtam köztük olyasmit, ami miatt elnézést kéne kérnem. Valóban elég nyersen fogalmaztam, de semmi sértőt nem írtam, csak az egyszerű valóságot.
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 17:50:15
Baszni és szeretkezni.
Ennyi csak a különbség. Mindkettő ugyanazt jelenti.
Orvos nem engedhet magának ennyire nyers indulatot. Valami többlet kell amitől felül emelkedik.
Művészet vagy csak egy interpretáció. Ennyi a különbség.
Muszáj hogy érezd a különbséget. Van amit TE nem engedhetsz meg magadnak.
Sajnálom, megértek mindent, de a mocskos dumát nem.
mothe 2010.07.06. 17:59:11
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 18:07:57
"ha ez igaz lenne, senki nem akarna külföldre menni dolgozni..."
Az európai fizetésért, megbecsülésért mennek külföldre. És pl. Angliába, mert ez a nép nincs elkényeztetve orvosi ellátásban. Ott egy kis vicsorgás, széthúzott száj és mindenki boldog, vagy még asse...
Van egy csomó vívmánya a magyar egészségügynek, nem kéne elveszíteni.
Azt kéne a fejekbe verni, hogy a rossz körülmények dacára a magyar betegnek nagyon JÓ.
Az hogy nem becsülnek és nem fizetnek nem a betegtől függ.
Hogy ő másképp tudja, nem a betegtől függ.
Nem kell gyűlölködni, mert a stílusod ezt tükrözi. A beteg rád van utalva. Ha belerúgsz, mint a kutya beléd harap.
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 18:12:46
A gépkocsi munkaeszköz, a paraszolvencia meg a megélhetés pótlása (meg a hálád), mert a rendszer olyan amilyen.
És hát ennyi legalább jár az orvosoknak, ha már Bugacbürgözdön a hat általánost végzettnek van.
adamantium 2010.07.06. 18:19:37
Twisk 2010.07.06. 18:58:07
Nem jár???? Hm. Akkor cserébe szeretném tudni, h. mi jár? Tisztázzunk valamit. Ebben az országban nagyon-nagyon sokan fizetnek havonta nagyon-nagyon sok pénzt. Nem azért mert ezt szeretnék, hanem azért, mert vonják tőlük, ha akarják, ha nem. És százezrek hosszú-hosszú évekig nem is mennek orvos közelébe. CSAK fizetnek. És ezért cserébe nem jár???? Ne. Tényleg ne. EZT ne. Járjon a betyár mindenit! Járjon ellátás, járjon emberi szó, járjon ügyelet. Járjon, mert vastagon megfizettük. Szerintem.
És még valami. Kevés ügyeletes orvos nem vágja zsebre a borítékot. Szal.....
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 19:03:12
A normális helyeken, ahol elérhető az orvosi ügyelet mellett, előtt ill. alatt van ügyeletes patika.
Abnormális helyeken meg nem.
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:10:24
Miért kéne járjon? A normális elvárható orvosi ellátás az jár.
Miért kéne kimennie egy gyógyszer felírásáért az ügyeletes orvos? Egy mamának meg kell tanulnia mikor baj a láz és mikor kell tényleg ügyeletet hívni.
Az én eddig nagyon sokat fizetett járulékomat kb. 1 év alatt feléltem. Most a fiam járulékaiból élősködöm.
Mert a rendszer szolidaritásra épül és van egy csomó járulékot nem fizető, sőt több a nem fizető, mint a fizető.
Nem olyan sok amit befizetsz. Minél öregebb leszel annál hamarabb éled fel amit addig befizettél, de ez mindig csúszik. Nem abból kapod, hanem abból amit a gyereked fizet.
Úgyhogy követelni lehet, hogy kell, de mibul?
mothe 2010.07.06. 19:13:46
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:14:48
Valójában laikusként mentőt nem nagyon tudsz, csak balesethez, vagy eszméletlen beteghez, szóval nagyon nyilvánvaló helyzetekben hívni.
Ha nagy a baj, akkor az ügyeletes orvos hív mentőt.
Ha mentőt hívsz a legtöbb esetben alaposan kikérdeznek és javasolják, ha nem kell mentő mit kell tenni.
Twisk 2010.07.06. 19:16:01
Anno domini volt egy olyan, h. Javszer. Fizettünk neki ún. általánydíjat. TV-re, rádióra, miegymásra. Gyakran évekig a semmiért. Amikor elromlott a tv, kihívtuk. És jött. Nem ordibálta, h. nem jár. Ennyi.
adamantium 2010.07.06. 19:17:56
Twisk 2010.07.06. 19:18:39
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:19:03
Egy társadalom ami arra szocializálódott, hogy az értelmiségit nem kell becsülni, jó ha van, de nem szabad elkapatni...
Ezt az orvosok szívják a legjobban, mert az etikára hivatkozva etikátlanul zsákmányolják őket ki.
Ehhez asszisztál a beteg, mert erre ösztönzik még most is.
Valaki írta, hogy a legnagyobb haszonélvező az állam, nem az orvos. Az állam érdeke fenntartani ezt a rendszert.
adamantium 2010.07.06. 19:20:29
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 19:21:01
Igazad van, amikor az orvosi ügyeletet hívtam a hányós, hasmenős, lázas fiamhoz 2 óra múlva fáradt ki az ügyeleti kocsi, aztán rájött, hogy már eleve a mentőt kellett volna kiküldenie és az vitte el, már aznap műtötték is vakbéllel.
Bár volt eset, amikor a rohamkocsival együtt 3 mentő érkezett hozzánk az ügyeleti értesítésre.
Polifémosz 2010.07.06. 19:21:08
adamantium 2010.07.06. 19:21:24
Twisk 2010.07.06. 19:22:53
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:24:14
Ezt hívják társadalombiztosításnak, de fizethetsz egyéni biztosítást is.
Évekig nem veszed igénybe, majd akkor ha kell.
Ha nem fizetsz majd, mert nem tudsz akkor sem fognak hagyni meghalni, nem mint társadalom, hanem mint Twisk.
Twisk 2010.07.06. 19:25:05
Pl. olyat akinek felkopott az álla? Ezen minden értelmesen gondolkodó ember visítva röhög. Szegények..... Aj-jaj. De nagyon rossz is nekik.....:)
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:25:14
Te fizess többet, mondjuk annyit amennyit Te paraszolvenciára fizetsz és akkor senki füle nem ég és megtilthatod, hogy elfogadja, mert megkapja fizetésként
Polifémosz 2010.07.06. 19:25:34
adamantium 2010.07.06. 19:26:03
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:26:44
Te röhögsz visítva, de van igenis van szegény orvos.
Ne röhögjél visítva, csak van gerince és nem mutatja, hogy visítva röhögj rajta.
Hagyd abba légyszi. Ismétled a marhaságot amit a Blikkben olvasol.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 19:27:57
Ha a Javszernek fizetett átalányból nem jött volna ki a kiszálláshoz használt benzin ára, akkor nem jött volna ki a Javszer. :-)
Egyébiránt akkor sem jött volna ki, ha a "hiba" annyiban áll, hogy be kéne dugni a konnektorba azt a fránya tévét meg rádiót.
adamantium 2010.07.06. 19:28:12
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 19:28:32
Onnan, hogy közöltem vele, hogy nyomásra érzékeny a hasa, jobb oldalát megnyomva a fájdalom kisugárzik a balba.
Twisk 2010.07.06. 19:29:23
Ejnye no. Ez méltatlan.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 19:30:11
Igen, az a dolga, hogy ügyeljen és betegeket lásson el, nem az, hogy minden szirszar hülyeségre pocsékolja el az energiáját, ld. hajnali 3-kor írandó hipertónia-gyógyszer és társai.
Polifémosz 2010.07.06. 19:30:32
adamantium 2010.07.06. 19:32:07
Twisk 2010.07.06. 19:32:33
Visszautasítom a hangnemedet. Sajnálom ha olyan helyre lőttem, ahol nagyon fáj. A témától ne térj el. Az orvos gyógyítson, mert ha nem teszi, akkor neki a fizetés nem jáááááááááár.:)
Twisk 2010.07.06. 19:36:07
A nyugdíjas nénitől elveszitek az utolsóját, mert emelkedik a törlesztőrészlet. Ez szégyen. Lehet velem keménykedni, mindennek elhordani, de a tények makacs dolgok.:)
Folytassátok, hajrá. Igen. Még jobban le fogjátok magatokat járatni.
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:36:17
10000 orvos 5 év! alatt ment el.
Bolti eladó zsebébe mit nyomsz? Takarítónőnek parát? Tanítónak pénzt? Mikor?
Miről beszélsz?
adamantium 2010.07.06. 19:36:40
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:37:06
Twisk 2010.07.06. 19:38:04
adamantium 2010.07.06. 19:38:22
Polifémosz 2010.07.06. 19:38:23
adamantium 2010.07.06. 19:38:58
Twisk 2010.07.06. 19:39:38
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:40:19
Pedig van ha kell, és lehet, hogy operált.
40 éve nem volt tényleg, most van. Általában az idős beteg éjjel lesz rosszul, még mindig volt orvos aki nagyon gyorsan ellátta.
A körülmények pocsékak, nem Amerika és nem Anglia és nem amire vágynánk, de van orvos és van reményed meggyógyulni.
Twisk 2010.07.06. 19:42:15
Nem. Határozott nem. Kórbonctanon még nem voltam. DE. HA. A sok genya beteg mind ott kezdene, akkor bezzeg mennyivel egyszerűbb lenne.:))))
Fekete Dália 2010.07.06. 19:43:02
Szerintem ez a félelem bére, mindenki attól fél, hogy ha nem ad elpatkol.
Kár ezzel zsarolni a betegeket.
adamantium 2010.07.06. 19:43:29
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:43:46
Értelek, de ettől még nincs igazad.
Annyira legyen mindenkinek rossz amennyire a legrosszabbul élőnek?
Akkor Neked is.
Gondold végig. Indulatos vagy valamiért, de miért? Láttál Te már orvost aki parát követelt és azt mondta ha nem adsz meghalsz?
Nem panaszkodnak, de felháborodnak, ha 36 órát kell majd dolgozni és másnap talán a Te fontos műtétedet ellátni akkor éjjel nem tudtál 3! órát esetleg pihenni, mert valaki felébresztett receptet iratni.
Twisk 2010.07.06. 19:44:42
adamantium 2010.07.06. 19:44:52
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:45:53
Ne fizess! Nem kell. Próbáld ki.
Mindenki más zsebében turkál. Nem erről szól a dolog, ha kíséred a beszélgetést Twist kezdett erről beszélni.
Összemosott valamit ami két dolog.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 19:46:59
Mivel még nem jártál éjjel 3-kor kórházban, egyértelmű, hogy nem láttad a güzülő kollégákat sem a sebészeten, sem a belgyógyászatokon, sem a neurológián, sem a traumatológián.
A "3 hete csikar a hasam, de most már hajnali 2-kor nem bírtam tovább" jellegű "betegekkel" szokták az idejüket eltölteni.
Twisk 2010.07.06. 19:48:42
Válasz: igen.
Másik: "Mikola Istvánt, a parlament egészségügyi bizottságának elnökét egy várandós asszony kereste fel és elpanaszolta, hogy szülészének 10 ezer forintot ajánlott a szülésért, ám az orvos azt mondta, gyűjtsön még hozzá."
Ezt ugye nem kell kommentálnom?
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 19:49:05
Én voltam ott csak tudom, és jobban mint egy huszonéves kiscsaj aki a kocsival jött, nem volt biztos a dolgában:(
Igen,
Bevszik a sürgősségire a felesleges körökre, viszont mi már egyből a sebészetre kerültünk a késedelem miatt, amit az ügyeletnek köszönhettem.
adamantium 2010.07.06. 19:50:02
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 19:50:05
Nyugi, nem kell nagyon pattogni, hamar fogsz te legálisan, számlára 100 ezres honort kapni operációnként.
Egyébként nincs műtét. :-)
A minap olvastam, hogy a lengyel orvosok havi fizetése 70 ezer zloty. Kb. 4,8 millió forint.
Mert ennyiért mennek vissza Angliából. :-)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 19:51:26
Felháborító, hogy per esetén egy ügyvédi konzultáció 20000 forint, plusz tárgyalásonként 60 ezer.
Ez a félelem bére, mert az emberek rettegnek, hogy elvesztik a perüket.
Le az ügyvédekkel! :-)))
adamantium 2010.07.06. 19:51:44
Polifémosz 2010.07.06. 19:51:47
adamantium 2010.07.06. 19:53:18
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 19:53:23
Ilyeneknek kellene a végén közölni, hogy amíg nem fizet 25 ezret a fölösleges munkáért, addig ki nem lép az ajtón. :-)
Nyugi, a dizsiben simán elkölt ennyit.
Twisk 2010.07.06. 19:55:39
adamantium 2010.07.06. 19:56:19
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 19:56:32
Kommentár: ha olyan magán-nőgyógyászt választ, akinek a honoráriuma több, mint 10000, akkor gyűjtögessen nyugodtan.
Én sem fogok senkit 2000 forintért megvizsgálni, mert a munkám többet ér.
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 19:56:57
Nem veszed észre, hogy ez egy politikai undorító színjáték?
Eddig hol volt? Volt lehetőség arra, hogy másképp legyen. A betegek szabotálják, mert így szokták meg.
leszavaztad Te is gondolom, hogy ne legyen fizetős egészségügy.
Nem kell, hogy legyen, lassan rájövünk, hogy a felosztó-kirovó rendszer annyira nem rossz, sőt valszeg nincs jobb, de a szociális részét nem neked kéne fizetni.
Adóból pl. de nem az egészségügy járulékaiból. Átcsoportosítást igényel, de ezt meg kéne már lépni.
Felfogni, hogy csak akkora ellátás jár amennyi pénz a rendszerben van.
adamantium 2010.07.06. 19:57:01
Polifémosz 2010.07.06. 19:57:22
Twisk 2010.07.06. 19:57:27
Fekete Dália 2010.07.06. 19:59:01
Mutassam?
Idegsebészet(itt általában előre kérik a parát 70-től felfelé), kardiológia,szívsebészet, belgyógyászat(főleg szakrendeléseken), szülészet(átlag min. 50 ezer egy szülés, vizsgálatokra 5-10 ezer),gyermekgyógyászat, ortopédia(protézisműtétek 100 körül), szemészet(ha 1-2 hónapon belül műtétet akarsz 50-100 ezer, stb, stb stb.......
Háziorvosnál 2-3 ezer betegenként.
Kihagytam még az általános sebészetet.
Valakivalahol... 2010.07.06. 20:00:12
Azt viszont nehezen értem, hogy a szülők a hétvégi sűrgősségi ügyeletet miért használják házi orvosi ügyeletnek???
Kinek a feladata a lázcsillapítást megtanítani a szülőknek??? Szerintem a védőnőnek meg a háziorvosnak! Ha Ők megtanítják rendesen a szülőknek akkor rögtön nem esik anyuka pánikba, hogy lázas a gyermek.
adamantium 2010.07.06. 20:00:14
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 20:00:33
"szemészet(ha 1-2 hónapon belül műtétet akarsz 50-100 ezer"
Hát akkor ne akarj 1-2 hónapon belül műtétet, azt' annyi.
Fekete Dália 2010.07.06. 20:01:50
Nem kell terelni, most nem ügyvédekről beszélünk!
Polifémosz 2010.07.06. 20:02:58
mothe 2010.07.06. 20:03:15
„Egy társadalom ami arra szocializálódott, hogy az értelmiségit nem kell becsülni, jó ha van, de nem szabad elkapatni..”
A takarító nénitől kezdve a szomszéd rendőr házaspáron át az összes egyszerű, pinceproli szülőig, akinek a gyerekét tanítottam mind mind becsülte, ha valaki tanult és az értelmiséghez tartozott. Szerintem a probléma nem itt van, hanem ott, hogy hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy mindenki, aki egyetemre járt az értelmiséghez tartozik.
Régen volt olyan, hogy műszaki értelmiségi (pl. építészek), meg kisértelmiségi (pedagógus), meg művész, de valahog mára ezek a fogalmak elvesztek. És ez nem feltétlenül jó.
És ezt már mondtam, kérlek, cáfoljatok meg, ha rosszul gondolom, de egyszerűen nem értem, hogy a praktizáló orvosok mióta tartoznak az értelmiséghez. A kutatók, tudósok, egyetemi tanárok oké, de a háziorvos, meg a sebész? Akkor holnaptól a webfejlesztő is értelmiség lesz, mert megtanulta a szakmáját.
De ha így akarjuk, rendben, legyen minden orvos értelmiségi. Akkor viszont igenis elvárhatom, hogy példamutató hozzáállást és magaviseletet tanúsítson, mert az értelmiségnek felelőssége is van, nem csak kiváltságai.
Fekete Dália 2010.07.06. 20:04:04
Na annyival itt nem mennél egyhamar semmire:DDD
Twisk 2010.07.06. 20:04:26
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 20:05:11
Két gyerek született a családban ügyeletben. Az egyik elhúzódó szülés volt, az ügyeletes rosszul döntött, vagy nem figyelt rá - ki tudja. A gyerek beteg lett.
A másik szintén ügyeletben gyors probléma mentes szülés volt, okos egészséges gyerek.
Ez akkor is előfordulhatott volna, ha fizet.
Sőt én is sokáig szültem, oxitocinnal, szerencsére egészséges gyereket - egy lovat - akkora volt. :) Saját orvossal aki nem kért előre, még csak szóba sem hozta.
adamantium 2010.07.06. 20:05:18
adamantium 2010.07.06. 20:06:55
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 20:06:59
Nem tudom hol élsz. Már betegen kerültem a háziorvosomhoz. Még nem adtam egy fillért sem. Már nem tudok.
Hidd el mindent elkövet amit kell.
Polifémosz 2010.07.06. 20:07:02
Fekete Dália 2010.07.06. 20:07:06
Reális lenne az, ha mostantól csak minden második beteg vinne diktafont és minikamerát a rendelésekre.
Látni én is láttam már elég sok beteget, mégsem kaptam hálapénzt érte, pedig kivártam a soromat.:))))
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 20:07:52
Hja, hogy te nem ismered a "hét szabad művészetet", mint az értelmiség által ókor óta űzött szakmákat..... :-)
Fekete Dália 2010.07.06. 20:08:49
Mondjuk gondolom nem a két szép szemedért, hanem azért, mert orvos vagy.
Twisk 2010.07.06. 20:10:52
Polifémosz 2010.07.06. 20:11:11
adamantium 2010.07.06. 20:11:27
adamantium 2010.07.06. 20:13:50
mothe 2010.07.06. 20:14:44
és ami azt illeti, még én se láttam szegény orvost soha.
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 20:15:06
Én nem nagyon láttam még szakbarbár orvost.
Általában a művészeteket művelő, de inkább jártas kedves művelt emberek.
Polifémosz 2010.07.06. 20:15:52
mothe 2010.07.06. 20:15:53
adamantium 2010.07.06. 20:19:19
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 20:19:52
Tudod Te mit jelent, hogy vállalkozó?
Mert csak a kötelezettségeiben az. Nem Te fizetsz neki annyit amennyibe az ellátás kerül, hanem az OEP egy általa megállapított pénzbeli ellátást a mindenkori elosztás függvényében, tele ingyenes kötelezettséggel.
Nem vállalkozók ők igazán egy hibrid kitalált státus.
Polifémosz 2010.07.06. 20:20:04
mothe 2010.07.06. 20:22:13
barmok, szívem, mindenhol vannak. nálunk is, nálatok is. ettől még nem lettél se okosabb, se jobb, mint az átlag.
adamantium 2010.07.06. 20:27:45
mothe 2010.07.06. 20:29:34
adamantium 2010.07.06. 20:29:51
mothe 2010.07.06. 20:30:42
mothe 2010.07.06. 20:31:37
mothe 2010.07.06. 20:33:12
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 20:34:50
Nem foglak, de ha úgy érzed...
Van alapja? Nem mondanál ilyet, hogy vállalkozó orvos.
Aki még a praxis kezdésnek megkapta, segítségnek, hogy pár évig nem fizetett bérleti díjat és a berendezést a fehér bútort és a kartontartó fiókos szekrényt.
Bérleti díj, berendezés, előírt eszközök, számítógép, szoftver speciális ugye, mert nyomtatni kell a recipét, mára már a bútrok is tönkre mentek, a papír, a hűtő, az ekg, a kapcsolat telefonon a kardiológussal aki értékeli, szervíz külföldön és fizetni kell érte.
Szal nem volt orvos vállalkozó ügyfelem, ezt csak úgy látom ha a háziorvoshoz megyek.
adamantium 2010.07.06. 20:35:42
mothe 2010.07.06. 20:38:48
@radiologus.hu: mégis, megneveznéd az alábbi hét szabad művészet közül, hogy melyik művelőjét hívjuk ma praktizáló orvosnak?
grammatica, retorika, dialektica, astronomia, aritemtika, geometria, musica.
ha, kell szívesen odaírom a magyar megfelelőjüket is, csak szólj.
@Polifémosz: ha mindenki, aki egyetemet végzett az értelmiséghez tartozik, akkor annak a feltétele, hogy valaki értelmiségi legyen mindössze annyi, hogy végigbukdácsoljon egy büfészakot. ugye, te sem gondolod komolyan, hogy ez ennyi és nem több?
mothe 2010.07.06. 20:44:02
a legutóbbi kötelező tüdőszűrésemen a következő beszélgetést sikerült lefolytatnom a röntgenorvossal:
Én: Kézcsókom.
Ő: Leveszi a felsőruháját, nyakláncot, és odamegy a géphez. (mutat, hogy merre)
Levetkőzöm, odamegyek.
Ő: Odanyomja a mellét, mély levegőt vesz, nem mozog, MONDOM NEM MOZOG!
Én: Bocsánat, köhögnöm kellett.
Ő: Hát ez nem igaz, most kezdhetem elölről.
A gép kattog.
Ő: Felöltözik, kint leül, beküldi a következőt.
Én: Viszontlátásra.
Tudod, mit? Baszd meg a fűnyíródat!
mothe 2010.07.06. 20:46:21
Az én háziorvosom nagyon kedves, de háromból két receptet elront, képtelen elsajátítani a számítógép kezelését, konkrétan a nővér viszi a praxist. Pedig szerintem fiatalabb a faszi mint én.
Megnézném a könyvtárát.
Valakivalahol... 2010.07.06. 20:47:16
De ha jól olvastam itt szó sem volt hányásról hasmenésről. :-)
Ha meg már kiszáradás veszély mert mondjuk 8-10 órája nem volt pisije a gyermeknek akkor sem az ügyelet a megoldás, hanem a kórház. Ügyeleten nem tudnak infúziót kötni.
mothe 2010.07.06. 20:47:56
Egyébként nem az asszisztens volt, hanem az orvos. Annyira le voltam döbbenve, hogy utána kérdeztem.
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 20:48:49
Válasszál másikat.
Akihez én a betegségem előtt tartoztam a képességeit én sem értékeltem sokra.
A mostanihoz úgy mentem, hogy beteg lettem orvosra van szükségem, mehetek-e.
mothe 2010.07.06. 20:50:46
a nővér miatt nem akarok másikat keresni, mert az egy okos és kedves nő.
meg egyébként is csak beutalóért meg gyógyszert íratni járok hozzá, mert speciális szinten remek tapasztalataim eddig csak a budai egészségközponttal kapcsolatban voltak, úgyhogy hozzájuk ragaszkodom.
Dr.laikus PhD 2010.07.06. 20:54:28
Így logikus persze. Nálunk kritikán aluli ilyen szempontból az ellátás.
Ha baj van akkor klinika.
A rendelőintézet az szörnyű.
Szervezetlen, elhanyagolt és ami evvel jár.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 21:06:41
Ismételten felhívom a figyelmet, hogy a kötelező tüdőszűrés egyetlen részében nem dolgozik radiológus.
Te lazán kevered az étteremben a pincért is a főszakáccsal? :-)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 21:11:47
"remek tapasztalataim eddig csak a budai egészségközponttal kapcsolatban voltak, "
Pedig az egyik korai blogposzt épp az ott szerzett rossz tapasztalatokat ecsetelte. :-)
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 21:13:27
A hét szabad művészet a medicina oktatásának alapját képezte. Különös tekintettel a retorika, a dialektika és az asztronómia területére.
szabidoki 2010.07.06. 22:02:01
Az ügyelet megint külön műfaj, azt mindig az önkormányzatnak kell megszervezni. Ez általában úgy történik, hogy megbíznak egy külsős céget ügyeleti ellátás nyújtására adott körzetben, szabott feltételek mellett - az esetek többségében ez átalánydíjas szerződést jelent. Annyi csavar van a történetben, hogy elvileg a helyi háziorvosokat kötelezhetik az ügyeleti munkára, ha épp nincs más, aki elvállalja.
Az egész pénzkérdést egyébként Twisk kezdte, a poszt és az induló vita arról zajlott, hogy kötelező-e kimenni az ügyeletnek valakihez pusztán láz miatt. Az orvosok véleménye az, hogy nem, jusson be valahogy a rendelőbe.
@Twisk: több megoldás is létezik, de nem az egészségügy feladata megoldani a te szociális problémádat, azt neked kell elrendezni. Az ellátórendszer betegek gyógyítására van kitalálva, és jelenleg még ezzel is elég nehezen birkózik meg.
mothe 2010.07.06. 22:02:10
a budai egészségközpontot mindenkinek szeretettel ajánlom. nem jártam az össze orvosuknál, abszolút lehetséges, hogy ott is dolgozik néhány faragatlan tuskó, csak azt szerettem volna jelezni, hogy messze nem olyan arányban, mint általában az egészségügyben. :) de én kérek elnézést, amiért megemlítettem egy olyan intézmény nevét, ahol POZITÍV tapasztalataim voltak.
egyébként te mikor tanultál asztronómiát? és a munkád melyik részében használod? és amikor tanítottak neked is le kellett feküdni az idős professzorral mint az ókori görögöknek?
nem is értem, hogyan hivatkozhat valaki a hét szabad művészetre akkor, amikor a téma az volt: ki tartozik ma Magyarországon az értelmiségbe és miért.
mothe 2010.07.06. 22:04:37
dottornéni 2010.07.06. 22:08:37
A mai magyar egészségügy átkozottul gazdag, leglábbis azt hiszik az emberek...
Gyermekosztályon azért vagyunk kénytelenek gyereket felvenni, mert anya másnap 1 napra nőgyógyászati beavatkozásra megy...kihívja az ügyeletet, aki rá is írja a beutalóra, hogy a szülő szeretné kórházba vinni a gyermeket, mert nem lesz másnap, aki vigyázzon rá...
Aztán néhány nap múlva szintén bébiszitterkedünk 1 napig egy egészséges csecsemővel, mert nincs, aki vigyázzon rá (ilyenkor az nem jut eszébe, hogy a betegek közt beteg lehet?)
Aztán: elnézést, ha éjjel háromkor aludni merek ügyeletben, ha éppen nincs beteg.. azt senki nem látja, hogy esetleg negyed 2kor feküdtem le egy részeg tini gyomormosása után, és aztán hajnali 4kor megyek szüléshez...
Az emberek szeretnek mentőt hívni, mert az gyors és olcsó... sajnos sok szülő nem tud lázat csillapítani....hozott már mentő lázas gyereket, aki még egy nyamvadt lázcsillapítót sem kapott otthon...nem beszélve arról, hogy a szülők a fizikális lázcsillapításról mintha nem is hallottak volna...
Aztán...bejön napközben a kórházba, gyermekosztályra, hoz egy papírfecnit, hogy ismerős gyereknek kiborult a tápszere, írjam fel... minek is van a háziorvos? ja, hogy az messzebb van, és ott rendelési idő is van?
Nem tudom eldönteni, Twisk a hozzászólásait provokálásnak szánta-e, vagy tényleg ezt hiszi az orvosok gazdagságáról..szívesen fizetek a kapott paraszolvencia után, hogy abból finanszírozzák az egészségügyet, de 0 Ft-ból nehéz lenne egészségügyet működtetni... Én is tudom, hogy jelen van a hálapénz, de csak bizonyos szakágakban, bizonyos orvosoknál.. a többiek pénze pedig kevesebb, amennyiért pl. egy festő dolgozik. Mert nem tartom normálisnak, hogy havi 4 hétköznapi és 2 hétvégi ügyelettel 140.000 Ft nettót nem éri el a fizetésem..
Huhh, egyelőre elég lesz, de valahogy csökkentenem kellett a vérnyomásomat :)
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 22:22:31
nálatok nincs külön neonatológus?
Végülis az ügyelet nem alvásról szól.
Voltál már 36 órás ügyeleten,úgy hogy közben traumás felvételes volt az általános sebészet?
Az én édesanyám ilyen helyen dolgozott, igaz "csak" asszisztens volt, de előfordult, hogy egész éjjel műtőben voltak, aztán másnap reggeltől délután négyig ismét mentek a műtétek.
Elment hétfőn reggel és kedd este jött haza, ja a pénz amit kapott ügyeleti díjakkal sem volt elég semmire, mégsem panaszkodott, szerette a szakmáját.
dottornéni 2010.07.06. 22:29:31
36 órás ügyelet szerencsére nincs, maximum 24 órás, de volt olyan és lesz is olyan, hogy ügyelet után másnap maradnom kell dolgozni, függetlenül attól, mennyit pihenek ügyeletben...
Az én problémám az, hogy hat év egyetemet, és az orvosi szakmát nemcsak anyagilag, hanem emberileg sem becsülnek meg, hanem leginkább szarba vesznek, mert mindenkinek minden jár....
adamantium 2010.07.06. 22:30:52
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 22:31:30
"Gyermekosztályon azért vagyunk kénytelenek gyereket felvenni, mert anya másnap 1 napra nőgyógyászati beavatkozásra megy...kihívja az ügyeletet, aki rá is írja a beutalóra, hogy a szülő szeretné kórházba vinni a gyermeket, mert nem lesz másnap, aki vigyázzon rá...
Aztán néhány nap múlva szintén bébiszitterkedünk 1 napig egy egészséges csecsemővel, mert nincs, aki vigyázzon rá (ilyenkor az nem jut eszébe, hogy a betegek közt beteg lehet?)"
Na ez érdekes, nem tudom hol lehet ez az elfuserált kórház, de ilyen történeteket még nem hallottam.
dottornéni 2010.07.06. 22:33:17
Persze, az én ügyeleti órabéremért dolgozik kb. napközben, 8-16:00ig.
adamantium 2010.07.06. 22:34:45
dottornéni 2010.07.06. 22:35:48
De szerinted hogy küldjem haza a gyereket, hiába van ez a beutalóján, ha egyszer anyuka behazudja, hogy nem eszik rendesen a gyerek, nálunk meg felvétele után 5 perccel kiszívja az üvegből mind a 110ml tápszert...
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 22:36:57
Elég lepukkant hely lehet.
dottornéni 2010.07.06. 22:37:31
mothe 2010.07.06. 22:37:56
én se két hónapig tanultam, hogy grafikus legyek, ráadásul az én szakirányomat nem oktatják egyetemen, csak baromi drága tanfolyamokon.
aztán így 37 évesen már meg sem számolom, hány év gyakorlattal még mindig gyakorta mondják ilyen-olyan laikus megrendelők, hogy hát ez a terv szar. hát ennél azért te biztos többet tudsz. hát ugyan megállapodtunk, és megcsináltad, de én most mégis úgy döntöttem, hogy inkább nem fizetem ki, mert az unokaöcsém tizedannyiért megcsinálta.
sokat tudnék mesélni, de ettől még nem gondolom, hogy minden megrendelő fasz, és egyébként is mit képzel?
és nekem se fizeti ki senki a továbbképzést, az új szoftvert, a húszerezer forintos szakkönyveket, a konferenciát, a három évente megvásárlandó új gépet, még akkor is, ha nem otthon dolgozom, hiszen valamin kell tanulni, ugye.
engem sem becsülnek meg, az emberek túlnyomó többsége azt gondolja, megnyomok egy gombot és kész a grafika, a photoshophoz meg úgyis mindenki ért. mégis szeretem, amit csinálok, nemigen hallasz panaszkodni, hogy a gonosz megrendelő mit képzel, márpedig az én szakmám kicsit közelebb áll ahhoz bizonyos hét szabad művészethez, mint a tiéd.
és tudod, mit? nem kötelező ám csinálni. én a rohadt válság miatt fél éve nem tudok elhelyezkedni, és most épp átképzem magam. te is megteheted. ha meg nem szeretnéd, akkor abba lehet hagyni a nyüszítést a fizetésről meg a paraszolvenciáról, amit mindig a másik orvos kap, te nem.
a szívnek meg kell szakadni értetek.
dottornéni 2010.07.06. 22:38:34
adamantium 2010.07.06. 22:38:38
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 22:39:02
Nem tudom milyen anya az ilyen, ennyire megváltozott volna a világ mióta szültem?
Ilyenkor nem lehet értesíteni a gyámügyet?
adamantium 2010.07.06. 22:40:39
mothe 2010.07.06. 22:41:00
dottornéni 2010.07.06. 22:41:44
És unom, hogy az emberek szemellenzőt viselnek, és azt hiszik, csak olyan orvos létezik, aki kap is, és el is fogadja a hálapénzt...Mert azt minden beteg elfelejti elmesélni, ha nem adott, vagy ha nem fogadták el...
adamantium 2010.07.06. 22:42:08
dottornéni 2010.07.06. 22:43:04
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 22:43:22
Már szégyelltem traumára menni, aztán kértem is egy beutalót egy csontritkulásos vizsgálatra, hál istennek nem volt semmi baj.
dottornéni 2010.07.06. 22:44:36
adamantium 2010.07.06. 22:47:16
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 22:48:06
Mondjuk a mi esetünkben 3 szülészorvos 2 szülésznő meg egy neonatológus volt ott, mert becsúszott egy kis gikszer, a szülészek engem láttak el, a neonatológus meg a kicsit élesztgette.
dottornéni 2010.07.06. 22:51:23
a szívnek meg kell szakadni érted...
mothe 2010.07.06. 22:52:49
minden szakmának megvan a maga kockázata. ezért az ember megpróbálja a lehető legjobban végezni a dolgát, és ha hibázik, igyekszik azt alázatosan kijavítani.
eltekintve az orvosoktól.
@dottornéni: elmondom, hogy miből képzem át magam, csak hogy képben legyél.
vásároltam egy szakkönyvet ahhoz a szoftverhez, amit kiegészítésképpen meg kell tanulnom, 9000 Ft körüli volt az összeg. előfizettem egy netes oktatószolgáltatásra (kb. 10000/hó. nem tudom pontosan, 45 dollár egy hónapra). a szoftvernek, amit tanulok van starving artist kiadása, az 40 dollárba kerül, nem készíthetek vele dolgokat eladásra, de otthoni tanulásra korlátlanul használhatom. Mivel most nincs állásom, nem veszek bérletet, ennek a költségéből megvan a Digital Tutors havi előfizetése. A másik két tételt kinyögtem valahogy. A végén kénytelen leszek tenni egy szakmai vizsgát, az most nem tudom pontosan mennyibe kerül, de átlagosan 30.000 forint körül szokott lenni az ilyesmi.
Ha te holnap úgy döntesz, hogy nem orvos, hanem inkább szakácsnő szeretnél lenni, elmehetsz munkanélküli segélyre, és az állam kifizeti az OKJ-s képzésedet. Te ti. kapsz munkanélkóli segélyt, mert be voltál jelentve. Ezt viszonylag kevés grafikus mondhatja el magáról, és hidd el, soha nem én választottam, hogy csak minimálbérre vegyenek fel.
További kérdés?
mothe 2010.07.06. 22:54:57
na, most jól odamondtunk egymásnak anélkül, hogy BÁRMIT tudnánk a másik szakmaiságáról.
mehetünk lejjeb is, ha ehhez van kedved, szívem.
dottornéni 2010.07.06. 22:55:48
Egyéb kifogás?
mothe 2010.07.06. 22:57:12
adamantium 2010.07.06. 22:57:35
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 22:58:06
Ezt mondta a szakember is, kellett valami vizeletgyűjtés 24 órás, meg a sima rtg-ket nézte meg, laborvizsgálat volt, de a csontdozometriát nem ajánlotta, mert szerinte ez nem volt kóros.
Csak elég volt már a törésekből, nagyobbik a lábát is eltörte egyszer a suliban (zöldgally törés).Na a tanítónéni ott is elfelejtett telefonon hívni, a mentőállomás meg a szomszédban volt oda sem volt ereje átszólni, az orvos meg engem vett elő, hogyha a suliban történt a dolog, miért került 5 körül traumára.
Aztán kértem a sulitól egy baleseti jegyzőkönyvet.
Évente többször megjártuk a traumát, hol varrás, hol törés.
mothe 2010.07.06. 22:58:48
vagy neked alapból jobban kell értened az én szakmámhoz is?
dottornéni 2010.07.06. 22:59:19
www.mno.hu/portal/208502
2004-es cikk, arra hívnám fel a figyelmed, hogy a hálapénz 80%-t az orvosok 20%-a kapja...
És bocs, hogy nem vagyok az a 20 %, fiatal vagyok, de szeretnék normális fizetést hat év egyetem után, normálisan végzett munkáért.
dottornéni 2010.07.06. 23:01:18
adamantium 2010.07.06. 23:01:36
adamantium 2010.07.06. 23:03:09
dottornéni 2010.07.06. 23:03:40
Egy szakvizsga 30e Ft
dottornéni 2010.07.06. 23:04:44
1 óra, és egy pocsék napnak megint vége....
Állítsuk meg a ......... 2010.07.06. 23:07:18
Ha én leírnám az összes bajukat, betegségüket, akkor az kb 20 családnak megfelelő átlagot hozna:)))
és akkor még a férjemet még nem számítottam bele....
mothe 2010.07.06. 23:08:05
nekem egyetlen szakképesítésemet sem finanszírozta a magyar állam. dottornéniét igen, és most úgy érzi, neki rossz, mert a másodikért már fizetnie kellene.
egyébként nézd meg, mennyibe kerül egy belépő a siggraphra vagy az E3-ra, vagy az évente megrendezett Gnomon Masterclasses-ra, aztán nézd meg, hogy mennyibe kerül egy szimpla szoftverkezelői tanfolyam itthon, és szívesen elküldöm neked a linkeket az én 20-30 ezer forintos szakkönyveimről, amik általában 1-2 évente elévülnek és ki lehet őket dobni.
szerintem full felesleges ezt a dolgot elvinni az énapukámnakmegcascójavan irányba, mert nem ez a lényeg.
az a lényeg, hogy ha nem tetszik a szakma, nem lehet vele keresni, nem becsülnek meg, válthatsz. nem a mártírszerűen végighaldoklom az életem, mert én hű maradtam a szakmámhoz a legjobb megoldás.
arról meg tényleg hadd ne én tehessek, hogy melyik orvos kap jattot és melyik nem. ezt játsszátok le egymás között.
mothe 2010.07.06. 23:12:26
bocs mindenkitől az indulatos stílus miatt.
jó éjszakát, szebb napokat, (nálam) kedvesebb kommentelőket!
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.06. 23:29:29
Azért egy hangyányi különbség van egy szabadpiacon mozgó grafikus és egy állami alkalmazott orvos között.
Mind fizetésben, mind felelősség tekintetében, mind a képzettség elsajátításához szükséges lexikális ismeretek mennyiségében. Arról nem is beszélve, hogy mennyire kell az egérkattintáshoz a személyiséged legmélyét is beletenned.
Ja, húszezer forintos szakkönyv... az nekem a vékony füzetke kategória, a rendes összefoglaló könyvek 80-100 ezerbe kerülnek.
És felteszem, te is 600-800 forintos bruttó órabérért csinálod a munkádat.
adamantium 2010.07.06. 23:33:49
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.07. 00:04:39
Arra emlékszem, amikor kezdtem a pályát, valamivel kevesebb volt az órabérem, mint a McDonald's-ban a kezdő eladónak. Akkoriban nagy plakátokon kerestek embereket, onnan tudom, mennyi volt a hamburgeresnél.
aesculap 2010.07.07. 00:29:50
"Kedves Kolléganők és Kollégák!
35 éves folyamatos munkaviszony áll mögöttem. .... .... főorvos vagyok. Végveszélybe kerültem. Nagyon szépen kérlek Benneteket, segítsetek!
Közvetlenül Húsvét után ki kell ürítenem és el kell hagynom családommal önkormányzati bérlakásomat- Bírósági végzést hoztak, a fellebbezésemet elutasították, 18 000 forint perköltséget kell 5 napon belül kifizetnem- a következők miatt:
Tavaly áprilisban záródott el artériám mindkét alsó végtagomban combtőtől, jobb lábamban térdig, bal lábamban combközépig. A jobb oldali hirtelen, ez azóta hideg, zsibbad és minden lépésnél rettenetesen fáj, alig tudok járni. Bal oldali fokozatosan záródhatott el, nem is tudtam róla, nem fáj, csak gyengébb a lábam, fokozatosan kialakult a mellékkeringés az elzáródott ér mellett. Azt mondták meg kell műteni mindkettőt . Táppénzre sem tudok elmenni, mert a fizetésem rámegy az önfenntartásra így is.
Így dolgozom továbbra is, látom el feladataimat egyre nehezebben, már-már alig elviselhetetlen számomra; Régebben volt egy-egy maszek páciensem, mára már nem bírom erővel gondjaim és betegségem miatt.
Élettársamnak megszűnt közalkalmazotti állása és banki tartozásait nem tudta tovább fizetni. Ezért én is vettem fel hiteleket, mely által adósságcsapdába kerültünk és mára kétségbeejtő, kilátástalan helyzetbe. 3 millió forintot meghaladó személyi kölcsön és közüzemi számla tartozásunk van.
Bírósági végzést hoztak lakásunk kiürítéséről, a fűtésszezon végétől nincs hol laknunk! A fizetésemet le fogják tiltani a köztartozások miatt, nem lesz miből élnünk.
Hátralékaink részleteinek fizetése nem fér bele tárgyhavi számláink mellé ezért a büntetőkamatokkal, mintegy lavina, a tartozás hónapról hónapra nagyobbra duzzad
15 éves autómat el kellett adnom. Most buszozok és gyalogolok fájós lábammal.
Végső, utolsó kétségbeesett kiáltás ez a kérés Hozzátok, Kolléganőkhöz és Kollégákhoz, utolsó remény. Sem az Önkormányzat, sem a munkahelyem nem tud segíteni rajtam."
Szóval, van ilyen. Saját ismeretségi körömben is több kolléga mindennapos anyagi gondokkal küzd, hóvégén gyakorlatilag zsíroskenyeret esznek.
Nem egyszerű a világ.
mothe 2010.07.07. 08:41:31
igyekszem fájdalmasan és lassan, de orvosi segítségre nem szorulóan megdögleni, mert a szakkönyveim ára alacsonyabb, mint a tieidé és a reálórabérem magasabb, mint a tiéd.
de azt, hogy neked sokkal többet kell tudnod a saját szakmádról, mint nekem az enyémről és a te megszerzett tudásod jóval értékesebb, mint az enyém, valamint azt, hogy nekem kevésbé kellene szívvel-lélekkel végezni a munkámat, mint neked, visszautasítom. semt téged, sem engem nem kényszerítettek ugyanis fegyverrel arra, hogy épp ezt a szakmát válasszuk. amíg úgy érzed, hogy lenézheted mások hivatását, addig csak azt tudom tanácsolni, hogy szarjál sünt, aztán lásson el téged valamelyik okos, kedves, jóképű és nem utolsósorban felsőbbrendű kollégád.
A többi önkéntes kisistent meg csókoltatom.
mothe 2010.07.07. 08:46:14
bevallom, nem gondoltam volna, hogy az orvos társadalom képes összefogni és segíteni egy öreg, bajba jutott orvoson, és ez figyelmeztetett arra, hogy oda kell figyelnem az általánosításra, ami dühből táplálkozik a fejemben.
és mi lett történet vége?
Twisk 2010.07.07. 09:29:39
Az én "szociális problémáim" megoldódhatnak. Ezen a mentalitáson viszont semmi nem segít. Az embert magát - nem lehet kicserélni.
Szívem szerint azt írnám, h. kérlek jelezd merre kerülhetlek el, de sajnos ez a hozzáállás gyakori. Bárhol és mindenhol ebbe botlom.
Volt anno a gyermekeimnek egy orvosa. Igazi, vérbeli profi gyerekorvos. Főorvosként ment nyugdíjba és utána fogott magánpraxisba. Minden nap 2x rendelt, előtte - közötte házhoz ment. Volt fix vizit díja és kimenő díja. DE. És itt jön az EMBER: volt rá eset, h. minden nap jött injekciózni a gyerekemet és nem vett el pénzt. Egy fillért se. Ha egy mód volt rá, nem küldte kórházba a gyermekeimet, inkább megbeszélte velem mit tehet ő és mit tegyek én. Hatalmas tudású és vérprofi orvos. És EMBER. Azt gondolom/remélem, ez a hozzáállás még nem halt ki teljesen. Vagy újraéled? Talán.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.07.07. 11:02:38
szabidoki 2010.07.07. 11:43:11
Twisk 2010.07.07. 12:05:51
Fekete Dália 2010.07.07. 12:23:48
Ja, hát kérem a nyugatmajmolás az nagyon megy, mert pl. ha Dr.Shepard Kaliforniában elhajtja a beteget, mert nincs elég pénz a biztosítási számláján, akkor nem jár neki szívműtét, meg sokminden egyéb vizsgálat, legyen az egy 30 éve dolgozó munkás, vagy akár egy kisgyerkőc, ami nem jár az nem jár és kész.
Műtéti előjegyzéseket módosítanak ma orvosok, aki fizet zsebbe, annak megy akár 2 héten belül, akinek nincs pénze az meg várhat a sorára.
Ez a gusztustalan!
Mondjátok orvosok, nektek ez a pozitív példa?
Vajon mikor és miért romlott el MINDEN?
Biztos a betegek hibáztak
mothe 2010.07.07. 12:56:22
nem szavaztuk meg, hogy az orvosok okosabbak, felsőbbrendűek és nekik több minden jár, mert hat éven keresztül tanulniuk kellett, és még utána is néha tovább kell képezniük magukat és tulajdonképpen szívességet tesznek azzal, hogy bemennek dolgozni.
mi, a társadalom alja (értsd: nem orvosok) pedig nem érdemlünk meg semmit, mert a TB-fizetést az Apeh felé küldjük, nem az ő magánbankszámlájuk felé
egyébként is ostobák vagyunk, mert bármilyen szakmánk is legyen, összehasonlíthatatlanul kevesebbet kell tudnunk hozzá, mint egy orvosnak
akár nyolc általánossal is lehet autónk, ami felháborító
és van, hogy többet keresünk, mint ők, de ha nem, akkor is mindenki több jattot kap, mert az a 100 milliárd forintra becsült éves hálapénz, amit kifizetünk nekik, az sose az ő zsebükbe megy, hanem a másik, gazdagabb (tehát gonosz, tarkónlőnivaló) kollégájuk zsebébe.
és kussoljunk, mert már nincs szocializmus, tehát állam bácsinak nem kötelessége semmi, és az, hogy állam bácsi a mi adónkból finanszírozza az egészségügyet, az nem számít, ettől még az orvosnak nem kell szolgáltatnia, de joga van felháborodni, ha felkeltik éjszaka, és minősíthetetlen stílusban szólhat bárkihez, hiszen végülis felsőbbrendű, mert 6 évig járt egyetemre. ingyen, de ez megint csak nem számít.
Emberek! Kövessünk el tömeges öngyilkosságot, ezzel is segítsük orvostársaink életszínvonalának javulását!
Fekete Dália 2010.07.07. 13:09:52
Tömeges öngyi?
Ugyanmár, akkor meg a kórboncnokok háborognának.
Most bemásolok ide egy szülészblogos hozzászólást:
tapasztalat
Én 7 hónapja szültem a Klinikán. Tapasztalatom az, hogy minden orvos úgy vállal el, hogy reménykedik a busás honorálásban. A szülésznők is azt mondják, jó pénzért mindent elvállalnak. Tudok dokit aki kerek perec kimondja a busás összeget(120000Ft), a szülők vagy bevállalják vagy nem. Volt olyan anyuka aki 50 órát volt szülőszobán mert nem volt orvosa. Viszont hallottam, hogy az egyik nődoki a de. folyamán vitt haza CSAK 500000Ft-ot. Jó mi? Szomorú, hogy itt jár az egészségügy és ha nincs pénzünk mehetünk az elfekvőbe vagy vajúdhatunk napokat. SZOMORÚ, hogy ennyi egy ember és egy születendő új élet.
Twisk 2010.07.07. 13:15:39
szabidoki 2010.07.07. 13:20:30
@fehérzaj: az, hogy valaki pénzért előrébb kerül a várólistán, semmmiképp sem pozitív példa, nem is állított ilyet senki. A probléma az, hogy jelenleg nincs kellően elválasztva a magán- és állami egészségügy. Vannak ugyan magánrendelések, de mondjuk egy komolyabb műtétet már nemigen lehet magánúton elintézni, mert kevés és drága a magánkórház, ezt csak nagyon kevesen engedhetik meg maguknak. Van viszont egy olyan réteg a betegek között, akiknek igénye és pénze is van arra, hogy az állami ellátásnál "többet" kapjon (de annyi nincs, hogy elmenjen a Telkibe), ők elmennek hát a főorvos magánrendelésére, meg fizetnek a várólistán előbbre kerülésért. Nem szép, de ez van, jelenleg ez a kereslet-kínálat alapú piac egyik szép példája. Épp ezért "belülről" soha nem fog megszűnni, a szabályozónak kell másfajta környezetet teremteni, hogy ez a jelenség eltűnjön. Az eddigi eü-kormányzatok viszont nem csináltak rendet, mivel az igen sokba kerülne. Hogy a mostani mit lép, majd kiderül, de nagyon nem kell reménykedni.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.07. 13:21:27
A szakmailag indokolt dolgok járnak.
De amíg vérző fejsebű, felszínes horzsolásnál kissé nagyobb sérülést elszenvedett, meg egy szem lázcsillapítót beadni képtelen szülők miatt jár a mentő, addig a szívinfarktust kapott apukádhoz nem fog kimenni, mert a vérző fejsebhez meg a lázhoz korábban érkezett a hívás.
Az általad, mint társadalom által befizetett összeg fényében meg nagyon örülj, hogy egyáltalán van kórház, ahová befekhetsz, és van sebész, aki összerak.
Fekete Dália 2010.07.07. 13:22:36
Mert ők nem ezt érdemlik, hogy a betegek háborgassák őket, csak akkor nem tudom miért választották ezt a szakmát.
Normális esetben az egészségügy a betegellátásból áll.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.07. 13:24:21
A kórházi hivatalos várólistákat szigorúan ellenőrzik, azon nem lehet csak úgy zsebbe pénzért hipp-hopp előrekerülni.
Twisk 2010.07.07. 13:24:45
Fekete Dália 2010.07.07. 13:25:40
Tévedés!
mothe 2010.07.07. 13:33:03
hát hogyne.
a jatt után meg minden orvos adózik.
és te a 140.000-es nettó fizetésedből veszed a 400 eurós szakkönyvet és abból mész konferenciára szállodával.
az én anyukám meg az Elizabeth Taylor.
szabidoki 2010.07.07. 13:35:45
Twisk 2010.07.07. 13:35:50
Fekete Dália 2010.07.07. 13:37:20
Akkor mi rokonok vagyunk, mert az én papim a Richard Burton volt.:))
Fekete Dália 2010.07.07. 13:40:05
Ja és az unokahugim grafikus.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.07.07. 13:50:02
Fekete Dália 2010.07.07. 13:53:38
Igen olvastál a gondolataimban arra gondolunk, arra a kis zsebnaptárra.
mothe 2010.07.07. 13:56:36
egyébként szólj, ha tud egy állást. :)
Fekete Dália 2010.07.07. 13:59:07
Kattint az egérrel, oszt kapja a lóvét, és falja a jó pasikat:)
Számítógépes grafikával foglalkozol?
mothe 2010.07.07. 14:01:52
Twisk 2010.07.07. 14:06:40
Fekete Dália 2010.07.07. 14:10:08
Grafikusnak csakis a rosszul rajzoló képzőművészpalántákat veszik fel:))))
mothe 2010.07.07. 14:13:37
mothe 2010.07.07. 14:22:27
Fekete Dália 2010.07.07. 14:24:18
Rajzold meg a DNS láncot, vagy az egyik rektor arcképét készítsd el, oszt add el nekik feláron.
mothe 2010.07.07. 14:29:48
Twisk 2010.07.07. 14:31:05
Fekete Dália 2010.07.07. 14:32:26
Hány szeme a lesz a rektobácsinak?
mothe 2010.07.07. 14:44:11
Karcsi hüje.
Panni hüje.
Csak én vagyok okos, mert nekem a segembe is felyem van.
ajvé 2010.07.07. 14:54:42
mothe 2010.07.07. 14:55:28
mothe 2010.07.07. 14:56:12
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.07. 15:49:20
Én magánorvos vagyok, semmi közöm borravalóhoz meg effélékhez. :-)
Aki gyorsan szeretne megbízható diagnózist, az szépen kifizeti a díjamat.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.07. 15:52:21
Egy filofax meg egy filofax, olyan, mint a viccben a medve halállistája.
Egyébiránt manapság már a piszlicsáré beavatkozásokhoz is kötelező a nyilvános várólista.
Konkrétan: CT-előjegyzés a neten.
www.uzsoki.hu/node/82
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.07. 15:54:01
Ez van.
Megoldható, hogy kevesebbet fizess - ha a szabályok nem változnak, akkor még az sem lesz, ami most.
Rontani mindig lehet.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.07. 15:55:58
A zsebnaptár meg a fizetős dolgokra való.
Akinek több pénze van, vesz egy autót és megy az autópályán. Akinek kevesebb, az meg felül a sárga buszra.
Mindketten eljutnak a célig.
mothe 2010.07.07. 16:07:53
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.07. 18:32:11
11 éve praktizálok, azaz 17 éve van rálátásom az állami egészségügyre.
Nézd meg, hogy hol rendelek. :-)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.07.08. 07:21:22
Tiszteletem a nagy tudásnak, MINDEN tudásnak, nem csak az orvosinak. Bármilyen szakma megérdemli, hogy az emberek tiszteljék a ráfordított tanulási időt. Minden munkára szükség van, tehát nem kell lefikázni egymás szakmáját. Én is tanultam vagy 12 évet, és folyamatosan kell képeznem magamat, ahhoz hogy eltudjam látni a munkámat. És nekem is pénzbe kerül minden. Szakkönyv, szoftverek, tovább képzések.Felelősség hatalmas. Ha azt nézzük egy ácsnak hatalmas a felelőssége, mert ha azt a tetőt nem csinálja meg rendesen, az ember életet követelhet. Szóval ne basztassuk egymást, hogy ki mekkora isten. Utóiratban: tisztelem az orvosok, és nővérek tudását.És szeretném tisztelni az emberekhez való hozzáállásukat is.Itt magyarországon, fáradtan és fásultan, és nem túl jól megfizetve.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.07.08. 07:55:23
Javítások: "Szóval úgy érzem, hogy nem azokat kell fikázni, akik rendesen fizetnek...."
"Akinek van TAJ száma, azt el kell normálisan látni, hogy az emberek, igenis kedvet kapjanak ahhoz, hogy bérük nem kevés %-át oda adják az államnak.."
Szóval még egyszer bocs a hibákért:))
Fekete Dália 2010.07.08. 08:08:07
A filofaxnak nincs helye az állami egészségügyben, azért mert neked magánrendelőd van és nálad fizetős a vizsgálat, attól még a közkórházakban ez törvénytelen dolog.
Állami pénzen, állami eszközökkel, munkaidőben magánbetegeket pénzért ellátni a többi kárára büntetendő cselekmény.
Ezért IS kellene kutakodni az eü táján.
Nyilvános lista, meg ami igaz belőle, hagyjuk már.:)
Fekete Dália 2010.07.08. 08:52:25
"Akinek több pénze van, vesz egy autót és megy az autópályán. Akinek kevesebb, az meg felül a sárga buszra.
Mindketten eljutnak a célig. "
Mindenképpen eljutnak a célig, hát a temetőbe előbb-utóbb eljut mindenki.
Az utóbbi sajnos hamarabb.
Senki sem közölte, hogy ez a iránycél az egészségügyben.
Droidfigyelő (törölt) 2010.07.08. 10:18:47
A betegek többsége nem tehet az orvos és a nővér fizetésének méltánytalanul és embertelenül alacsony voltáról. A TB-t és egyéb járulékokat tisztességesen fizető embernek gyakran az az érzése, hogy valami olyanért szivatják, ha egyszer orvoshoz kell mennie, amihez semmi köze nincs.
Az pedig nem működik, hogy csak az egyik oldal (beteg, kormányzat, akármi) felelős azért, hogy minden szar. Az orvosi szakma rossz általános megítélésben bizony - és sajnos - nagy szerepe van azoknak az orvosoknak, akik pl. úgy bánnak a betegekkel, mint a kutyával, vagy kedvesen, de nem nagy odafigyeléssel kezelik (félre.)
adamantium 2010.07.08. 15:48:44
Fekete Dália 2010.07.08. 19:04:54
Belehalni?
Gondolkozz már el légyszi!
Egy utazási szolgáltatás szüneteltetése egészen más dolog, mint egy egészségügyi szolgáltatás.
Azt gondolod, hogy egy szrájk miatt itt milliókat fogtok kapni?
Tudod mikor járnátok jól ti rovosok, ha nem lenne egy darab beteg sem,legalább akkor munkátok sem lenne.
Annyira ki akartok emelkedni a többi közül, hogy az már elképesztő.
adamantium 2010.07.08. 20:51:36
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.09. 06:07:15
Nyugi, nem kell félteni az orvosokat.
Ha az állami ellátás összeomlik, akkor majd lesz magánellátás - ez olyan, mint a kenyér, mindig szükség van rá.
Ha meg visszamegyünk a középkorba, akkor meg barter lesz: hipertónia beállítása 2 birka.
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.09. 06:11:14
Láthatólag halvány fogalmad sincs a kórházi várólisták mibenlétéről és szabályozásáról.
Ez nem baj, de legalább ne büszkélkedj a tudatlanságoddal.
:-)
A filofax meg flofax, egy orvosnak van joga jegyzetelni a betegieről.
Az állami infrasturktúrán történő magánellátás megítélésében egyetértünk.
Egyébként a tisztelt betegek hozzáállása is érdekes - "nehogy már ki kelljen várni a soromat, inkább fizetek".
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.07.09. 06:16:00
Nem a sztrájk miatt lesz rendes fizetés.
Mint a lengyeleknél: annyi lengyel orvos ment el Angliába, hogy az ellátás veszélybe került.
Tehát a lengyel állam kénytelen annyit fizetni, mint az angolok, hogy visszamenjenek az orvosok.
Piac van, valahogy azon senki nincs kiakadva, hogy egy bankár mennyit keres.
Na mi újság, Wágner úr? (törölt) 2010.07.09. 12:51:45
a MÁV- és BKV-sztrájkokat egyáltalán nem övezi általános szimpátia.
és van némi súlybeli egyenlőtlenség az utazóközönségnek okozott kellemetlenség illetve a beteg szivatása között, vagy szerinted nem?
egyetlen jóérzésű ember sem örül annak, hogy az orvos szív és méltatlan helyzetben van. de amikor valaki megbetegszik (most nem azokra gondolok, akik mentők hívnak, ha rosszul vágták le a körmüket), akkor nincs lehetősége mérlegelni, hogy "ok, az orvosok szarban vannak, akkor várok két évet, hátha jobb lesz a helyzet, addig majd nem fáj."
azt kívánom minden eü dolgozónak, hogy keressen hússzor többet holnaptól. megérdemlik. de a kutyamindenit, nehogy már a vétlen, szerencsétlen páciens sorsa múljon azon, mennyire frusztrált az orvos. ma orvoshoz menni lutri: vagy kifogsz egy becsületes, elhivatott embert, aki törődik veled, a körülények ellenére, aki kedvesen szól, pedig marhára leterhelt stb., és akinek szívesen teszed a borítékot a zsebébe. vagy belefutsz egy mészárosba, bocs. aki vagy azért utál téged mint beteget, mert rossz orvos, vagy azért, mert elege van mindenből. és ez annyira azért nem biztató a gyógyulásod szempontjából. lásd a korábbi posztomat az apám haláláról.
szerintem a fizetésről szóló folyamatos polémia, valamint az egész ügynek abbéli megközelítése, hogy minden rossz innen fakad, semmi értelme, bármennyire is jogos a tisztességes fizetés elvárása.
egyébként én nagyon szívesen fizettem ki a vizitdíjat, amikor még volt.
Droidfigyelő (törölt) 2010.07.09. 12:54:16
bocs, a fenti nick is én vagyok, de egy másik blog idióta moderátorának tiltása miatt csináltam egy másikat.
Fekete Dália 2010.07.09. 13:17:14
Azt nem tudhatod, hogy nekem van-é rálátásom arra listára.
Na most akkor vedd úgy, hogy én kiakadtam a kijelentéseden, miszerint piac van.
Ti akkor kofák vagytok, akik mint őstermelők áruljátok a portékáitokat?
Az egészségügy nem erről szól, nem erről kellene, hogy szóljon.
A bankárok fizetésén ki nincs felháborodva szerinted?
Fekete Dália 2010.07.09. 13:19:21
Köszi!
Rendes vagy.
Az mááá biztos, hogy hozzád nem fordulnék segítségért, ha orvos lennél.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2010.07.09. 13:45:09
adamantium 2010.07.10. 00:33:21
mothe 2010.07.10. 07:48:13
mothe 2010.07.10. 07:52:28
csak azt lehet megvenni, amit eladnak.
mothe 2010.07.10. 07:58:21
megvettem az egyik kedvenc filmemet 3 DVD-s díszdobozos kiadásban, nem kevés pénzért. ha beteszem a lejátszóba, közel másfél percen keresztül több nyelven végigolvashatom, hogy hogyan fog lemészárolni a mindenki, ha lemásolom a filmet. utána meg kell néznem 3 vagy 4 logót, egy reklámfilmet, ami elmondja, hogy ha autót meg tv-t nem lopsz, akkor filmet se tölts le, mert az is lopás. ezeket a részeket NEM LEHET kiiktatni a lejátszásból. így aztán a díszkiadás kikerült a polcra, majd letöltöttem a filmet a netről, és ha meg akarom nézni, csak klikkelek és 3 másodperc múlva elkezdődik a film. na, többek között ezért tölt le az is, aki egyébként vásárolna.
csak én látom az analógiát?
embalu 2010.07.10. 11:59:00
a kérdés a következő: szerinted mennyit kéne fizetni egy 30-40 éves szakorvosnak havonta? bruttó/nettó is jöhet!
a havi átlagbér ma Mo.-on bruttó 200e ft