Az összes köcsög ingyen hívhatja a 104-et
30 éve vagyok orvos. Qrva sok tanulás, Summa cum laude diploma, 2 jeles szakvizsga.
1. munkahelyemen 7 évig havi 8 kőkemény ügyelet: több mint 300 óra meló/hó. Amikor 1. gyermekem megszületett, a hónap végén szüleimhez jártunk kajálni- a fizetésből már ezze nem futotta /akkor 1 culáger ennyit 8-10 nap alatt keresett/ Ez idő alatt 2X /kettőször kaptam parát/
Mivel nem akartam éhen halni, kimentem körzetbe:
Hétfő reggel 7- től szombat reggel 8-ig folyamatos készenlét, a "rendes" munkán kívül, + levezetőnek havi egy 12, és egy 24 órás ügyelet: ingyé' /00 Ft./ 20 évi orvoskodás után néztem körül.
Addigra már annyi időt dolgoztam, mint 2-3 itt fröcsögö tahó összesen sem az egész életében. Mit láttam? 5-10 évvel az átlag paraszt életkora előtt elhullott kollégák sora, tönkrement családok, a vég nélküli hatalmas megterhelésbe belerokkant kiégett egészségügyiek. Ráadásul megbecsülés nuku- még az is kakát kenni rád érzi jónak, aki tényleg a tetves életét köszönheti neked. Patkány politika alantas indulatokat korbácsol ellened, amire az örvényféreg szellemi színvonalán álló nép, még nyáladzva rá is játszik.
Akkor döntöttem el, hogy ez nekem nem kell tovább. Mivel az átlag parasztból addigra annyira elegem lett, hogy beláttam, nincs az a para, amennyiért én akár csak külsőségekben is nyaljak nektek, vagy 1 másodpercet is úgy éljek, hogy a kedvetekbe járjak, némi baksis reményében, én biz'a változtattam. Ha annyira becsültök, ahogy itt is bebizonyosodott, én tényleg csak annyit dolgozom, amit a törvény előír: heti 15 órát. Ha nem fértek be ebbe az időbe, hát majd vártok holnapig, vagy holnaputánig. Ha "sürgős" a bajotok, majd 1-2 óra múlva odaérek hozzátok. Ha ez nem elég gyors az összes köcsög ingyen hívhatja a 104-et.Az autómról rég levettem a vörös keresztet. A sürgősségi táskám csak akkor teszem be a kocsiba, ha családtagom is velem utazik, vagy ha hozzájuk megyek. Ha lehet, elkerülöm, hogy a véretekkel, taknyotokkal, sz@rotokkal kenjem össze a kezem. Mindemellett, szívesen fogadom az orvoslátogatókat: csupa kedves, értelmes, ápolt fiatal nő. Felüdülés a sok büdös mosdatlan rohadó hónaljú itt hörgő után. És igen, évi 4-500 e ft-ot is hoznak a konyhára- többet, mint a para. "Mondd, te kit választanál?" Ki nem sz@rja le, hogy nektek + 20 percet kell várni! Mindamellett a szakmai önbecsülésem sikerült megtartani, ha hiszitek-, ha nem a szakterületemen most is foghatatlan vagyok. De ti jöttment askenázi 'Á' betűs ügyvédeket legalább 100X jobban megbecsültök. Az ő munkájuk legalább 100x többet ér mint az enyém, 100x nagyobb a társadalmi haszna -legalábbis kb. ennyiszer jobban megfizetitek, úgy-é?
Tehát gyógyíttassátok magatok ügyvédnél.
Ha mégsem, akkor várjátok ki befogott pofával, amíg sorra kerültök nálam. Ne szorongjatok, nem várok parát- én mindenkit egyformán kezelek: 30 év után valamennyiteket egyformán lesz@rom, és megvetem. Ne feledjétek, az élethez szerencse is kell!
Hogy soha ne legyen lelkiismeretfurdalásom, rendszeresen olvaslak benneteket itt, és a hasonló szájtokon. Ez a Substral a lelkemnek.
Ja, Mo-n egy orvos sem tett "hippokratészi" eskűt - sajnos. Abban azért elég furmányos dolgok vannak, kár, hogy egyikőtök sem vette a fáradtságot, hogy utána nézzen.
Aki köztetek 60 alatti, az még meg fogja érni, hogy 40-50 km-t kell, hogy utazzon, hogy egyáltalán lásson orvost /vagy ukrán felcsert/, de megérdemlitek,- ezt is.
Mivel ezeket a legcsekélyebb indulat nélkül le tudom írni, bizonyos vagyok: túléllek benneteket.
-Ne kend a sz@rt a falra!-
Isten éltessen ENGEM, általatok!
Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
adamantium 2010.05.01. 08:59:58
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.01. 09:11:26
Blog etikett?
Vagy az etikett szó sem megy?Tudod mi a különbség a poszt s a komment között? Az előző poszt is egy szövegkörnyezetéböl kivágott, megváltozott értelmü , hitelét vesztett komment volt. Tetted ezt a kommentelő megkérdezése nélkül, aki ezt szová is tette.
A romboláson és a pusztitáson kivül van egyéb szándékod is?
Olyat hallottál már, hogy a betegek jobban gyogyulnak, ha biznak is abban aki gyógyitja öket.
A fene nagy jobbitó szándékoddal épp ezt veszed el a tőlük.
Ideje lenne jogilag is a helyére tenni ezt a förmedvényt.
Megkérdezted a kollegát, hogy csinálhatsz-e posztot a kommentjéből.
Biztos vagyok benne, hogy vállalja a véleményét, de most itt nem erről beszélek.Már ha érted egyáltalán? Sikerült kihányni magadból mára a frusztrációidat? Megkönnyebbültél?
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.01. 09:35:11
Küldtem Kacorkának egy írást, kértem tegye ki ezt is, de persze ez nem illik bele a blog szellemiségébe.
Hát bemásolom most ide komentnek. Sokat nem várok tőle. Az erre a blogra járó kommentelők nagy része már bebizonyitott.Ha legalább egy ember felfogja, már az is valami.
"Miért dolgozom most Svédországban?
Mi volt annyira rossz otthon?
Nézzük! Ha az ember tudja meddig kell még tűrnie hogy fát vágjanak a hátán, akkor kibírja.
Mi van azonban akkor, ha nem látjuk az alagút végét, sőt az egyre hosszabb és sötétebb lesz?
Akkor bizony eljut oda, hogy feladja és pakolni kezd.
Egyedülállóként lehet vállalni a mártír szerepet, lehet a végletekig feszíteni a húrt, bevállalni,hogy nagy valószínűséggel 10 évvel hamarabb fogsz meghalni orvosként mint az átlag magyar (akinek mint tudjuk, az európai társaihoz képest így is jóval kevesebb van megírva a nagykönyvben), de 3 gyerekkel felelősséggel ezt már nem lehet tenni.
Vívódtam a külföldi munkán sokat. Cserben hagyhatom-e betegeimet?
Aztán valaki egyszer kinyitotta szemem. Azt mondta, értsem már meg végre, nem nekem van ellátási kötelezettségem, hanem az államnak. Sőt, ha sokan elmennek, akkor talán előbb-utóbb muszáj lesz itthon is csinálni végre valami értelmeset, hasznosat.
Ha tűrünk mint birkák még tovább romlik a helyzet.
Az én kötelezettségem, hogy a jogos (és nem több) munkaidőben,a tudásomnak megfelelő legmagasabb szinten és a legpozitívabb hozzáállással (fáradság miatti morgás nem számít bele) végezzem el a munkámat.
Slussz, ennyi nem több. Tiszta lelkiismerettel állíthatom, hogy ezt megtettem.
Sajnos a politikusok kényükre -kedvükre használják céljaiknak megfelelően az egészségügyet, csatatérré változtatva azt.
A média pedig (ki tudja milyen érdekből) több évtizede egymás ellen hangolja a betegeket és az orvosokat.
Az orvosnak és a betegeknek azonos oldalon kellene állniuk és végre kiharcolni a politika mentes egészségügyet, ami csak a szakma szabályait veszi figyelembe. Itt az ideje, hogy politika végre húzzon el a francba!
Nem állok sem a jobb, sem a bal oldalon. Utálom mind a kettőt. Lényegi változás soha nem történt a kormányváltások alatt. A választások előtt ígértek fűt-fát, aztán helyette csak a folyamatos lenyúlások, elvonások által az egészségügy teljes térdre kényszerítése, derékba törése lett az eredmény.
Az emberek pedig még mindig nem látnak az orruknál tovább. Még mindig fel lehet korbácsolni az indulatokat a csontig lerágott hálapénz témával. Odáig fajult a helyzet, hogy a felhergelt népség veri az orvosokat. Még jó hogy ezt nem vártam meg!
Vegyük már tudomásul, a hálapénz nem az orvosok találmánya!
Az 50-es évek politikájának szüleménye, ami azóta is a politikai manipuláció legfőbb eszköze. A hálapénznek a betegek mellett az orvosok a legfőbb áldozatai.
Több ezer magyar orvos dolgozik külföldön úgy, hogy eszébe sem jutnak már azok az idők, amikor csak a hálapénzből tudott hónap végén a kölykeinek enni adni.
Kell a fenének, nagyon jól elvagyunk nélküle, sőt igazi megkönnyebbülés!
Élénkek még az emlékeim, amikor nem is olyan nagyon régen, egy banktól 300 000 Ft kölcsönt akartam felvenni, hogy a Trabantomat lecseréljem egy 10 éves nyugati roncsra és elhajtottak a susnyásba. Meg arra amikor a szegedi Opel szalonban a kezdetben mézes-mázas eladó szó nélkül sarkon fordult és otthagyott a szalon közepén állva, amikor rákérdeztem az orvos kamarai kedvezményre. (a vastag bukszát az asztalra dobó kisebbségnek viszont azonnal széket nyomtak a feneke alá és rohantak cicababák a kávéval)
Ők nyilván valós adatokra támaszkodva ítélik meg a kedves kuncsaft hitelképességét és nem a média véres szájú cikkeiből tájékozódnak.
A hálapénz nevű ördögi kör megszakításának azonban csak egy módja van és ez nem az orvosok kezében van. Akinek lehetősége volna megoldani, az meg nem akarja.
Mindig szerettem a matekot, hát most számokban is elmondom mi franc bajom volt az otthoni élettel.
23 év otthon a magyar egészségügyben
Átlag havi 6 ügyelet, néha 10, ezért szabadságot nem számolok bele.
1656 éjszakát töltöttem éjszakai ügyeletben eddig az életemből .
1656x nem adták ki a kötelező pihenő időmet másnap (munka törvénykönyve írja elő.)
15 évvel dolgoztam eddig többet, mint az, aki csak napi 8 órát dolgozott.
Nem mehetek előbb nyugdíjba ennek fejében.
50 %-t fizették csak ki a törvény által előirt ügyeleti díjnak.
Ezt is csak azért mert állandó felvételes, kiemelt ügyeletet csináltunk. A nem felvételes osztályokon ügyelő kollegáknak csak a 25%-t.
15476 ki nem fizetett ügyeleti óra (havi 4 hétköznap és 2 hétvége)
7.2 év ingyen munka (napi 8 órás munkaidővel számolva az átláthatóság érdekében, de mint tudjuk ennek nagy része éjszakai munka volt)
552 szombat, vagy vasárnap, amit nem a családommal töltöttem.
Felhívnám a figyelmet arra, hogy a 2004-es EU csatlakozás óta az évi 200 órás túlmunkát engedélyező szabályt többszörösen megszegve évi 1344 óra túlmunkám volt.
Az igaz, hogy sok egyéb diplomást is nagyon alul fizetnek (az én családomban is vannak pedagógusok), de nincs még egy olyan foglalkozási csoport a diplomások körében Magyarországon, akit ilyen aljas és szemét módon kihasználnak immáron sok évtizede. Az alagút vége pedig egyre messzebb kerül.
Miért? Hát ezért."
Ez az írásom nem új keletű. Azóta csak megerősödött bennem az érzés, hogy jól döntöttem. Sőt most már ott tartok, hogy az életbe nem akarok vissza menni.
Nem fog orvos maradni az országban. Az új kormány sem tud csodát tenni. A bej sajnos a fejekben van. Ezerrel vágjátok a fát magatok alatt.
Káin 2010.05.01. 09:39:26
adamantium 2010.05.01. 09:43:57
adamantium 2010.05.01. 09:46:04
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.01. 09:46:54
Csak az a bicskonyitogató, ha egy orvos kel ki magából?
Ez az iromány már egy hosszú folyamat végeredménye.
Ordít belőle a flegmatizmusba csomagolt elkeseredettség.
Nem ismerem a kollegát, de merem állítani, hogy régebben a túlzottan is lelkisimeretes orovsok közé tartozhatott.
Ide juttatjátok a többit is. Legalább látjátok mi vár rátok.
Húzzatok bele,mert van még néhány mintapéldány otthon a jobb fajtából is. Aki marad ilyen lesz,aki meg nem kar, az elhuz otthonról,de nagyon gyorsan.
Káin 2010.05.01. 09:47:57
Káin 2010.05.01. 09:50:33
adamantium 2010.05.01. 09:54:56
manapság mindenki pénzből él meg, akkor mi a munka motivációja? vatikáni valutából nem lehet megélni? főleg nem úgy ahogy azt a társadalom elvárja (mert ugye egy orvos, legyen elegáns, jól öltözött, legyen autója - mert ugye házhoz is kell járni, járjon továbbképzésekre, legyen előfizetője tudományos folyóiratoknak) - ezek mégis miből, köszönömből?
Káin 2010.05.01. 09:59:55
Káin 2010.05.01. 10:01:41
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.01. 10:03:54
Már írtam sok kommentet erről, de röviden.
4 éve dolgozom itt, még nem hallottam olyanról, hogy a körzeti orvos házhoz megy. Ha valaki nagyon szarul van, akkor mentő és sürgősségi betegellátó. A sürgősségi betegellátó helyeken, erre kiképzett nővérek "- sürgős, ha prio 3,4-t kaptál, akkor ülsz a seggeden órákig.
Irtam már a Vårdgaranti" szabályról, ami azt szabályozza, mennyi időn belül kell orvoshoz jutni.
Alapelltásással 24 órábn belül kell tudjál kapcsolatba kerülni. Ez legtöbbször egy telefon automata válasz, vagy egy e-mail megerősités. Az alapelltásá orvosához 7 napon belül kell időpontot kapjál. mMárha a növér mint első szürő, el nem hajt jótanáccsal a patikába gyógyszert venni, persze mosolyogva.
Szakorvoshoz 3 hónap alatt kell időpontot kapjál, kivéve a betegség súlyos és a kivizsgálás és a kezelés elmaradása súlyosbíthatja a beteg állapotát. Ilyenkor 1 hónap.
A jelenleg helyzetben a legtöbb helyen nem tudják tartani ezeket az időket. Ilyenkor a beteg elmehet másik megyébe kezeltetni magát és a lakóhely szerinti illetékes megyének kell állni a teljes kezelési költésget/ fizetni a gyorsabb megyének és fizetni a beteg egyéb plussz költségeit, utazás stb.
Aki nem hiszi, annak szívesen bemásolom szó szerint ide ez a törvényt svédül,aztán lehet forditgatni, van elég online szótár.
Van vizitdij, nem is kevés. Igaz van egy éves max. keret, ezen felül ingyen van. Ha kéred SMS emlékeztetőt kapsz előző nap, hogy időpontod van valahova. Nehéz is emlékezni hova hívtak 4-5 hónappal ezelőtt. Ha nem mész és időben nem mondtad le, akkor kiszámlázzák a vizitdijat, esetleg még valami büntit is.
Más: terhes gondozás 1 db UH a 16-2o. hét között. Védőnő csinálja. Célja a szülés várható időpontjának megsaccolása, genetikáról szó sincs. UH-s fényképet a svéd nörvékéim, a gyerekről, először nálam láttak. Orvossal a terhesség és szülés során nem találkozol, ha nincs gáz. Hogy van-e gáz azt a védőnő dönti el.Ha eljön az idő, bemész és az ügyeletes szülésznőnél szülsz. 6 órával a szülés után, hazapakolsz.
Irhatnék még sokmindent, de minek.
vakhangya 2010.05.01. 10:13:07
vakhangya 2010.05.01. 10:14:03
adamantium 2010.05.01. 10:15:14
Káin 2010.05.01. 10:15:47
adamantium 2010.05.01. 10:16:45
Barnamaci 2010.05.01. 10:16:59
Terhes gondozás: én spec rühelltem hogy havonta el kellett járnom és 4 UH (KÖTELEZŐ!), mert különben nincs TGYÁS vagy valamelyik és ha nem látogattál el min. 4x akkor megvonják Tőled a támogatást. És azt is rühelltem, hogy nem mehetettem haza szülés után legalább 12 órával és nem értem, hogy miért vagyok beteg egy szülés után, de KÖTELEZŐ min 3x24 órát a kórházban maradni és még úgysem engednek el, hogy aláirom a papirt hogy saját felelősségre távozok. A szabályok, törvények rosszak, de nem fog változni semmi nincsen illúzióim. Egyik 19, másik meg 1 hiján 20.
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.01. 10:22:11
Mindig evvel jöttök. Nem és nem. Minden szakmát lehet hivatásként is művelni.
Amikor az ember fiatalon szakmát/hivatást választ, akkor egyrészt olyat választ, ami beleesik az érdeklődési körébe, olyat amivel másnak és MAGÁNAK is hasznára válhat.
Nem Terézanyának szerződtünk.
Arról nem beszélve, hogy a helyzet folyamatosan romlik. Ez is egy olyan vád,amit papagájként ismételgetnek, hogy " tudtátok, mire vállalkoztok". Nem ,képzeljétek nem tudtuk. Ezt a mocskot ami mostanában van álmodni sem mertük.
Én orvos dinasztia utálni való kölyke vagyok. Fiatal koromban a kommunisták rugdostak belém, most meg betegek.Ez utóbbi sokkal rosszabb.
Én abba nőttem bele, hogy a faluban a nagypapám, majd az apukám volt a "mi doktor bácsink". Már gyerekkoromban mondogatták az emberek, hogy nekem kell átvennem ezt a stafétát.
Megbecsültek bennünket. Amikor apám elköltözött, a tanácsháza tetején levő hangosbemondóban szívküldit rendeztek. Zengett a nóta hetedhét határon.Amikor a nagypapám 92 évesen meghalt,távól a falutól,az önkormányzat ingyen bocsájtott buszt az emberek rendelkezésére,hogy eltudjanak menni a temetésre. Annak a doktorbácsinak a temetésére, aki már vagy 25 éve nem dolgozott.Két busznyi zokogó ember jött.
Azt nem mondom, hogy erre számítottam, de ha előre látom a mostani helyzetet, korbáccsal sem hajtottak volna be az egyetemre. Ha nem sikerült volna kijönnöm Svédországba , valószinűleg otthagytam volna a szakmát. Akármi más, csak orvosnak még egyszer SOHA.
A gyerekeimnek kiskoruk óta mosom az agyába, hogy utcaseprő lehetsz, abba nem szólok bele, de tűzzel-vassal megpróbálom megakadályozni, hogy orvos legyen belőletek. Ők ezt pontosan tudják, hogy komolyan gondolom.
vakhangya 2010.05.01. 10:22:40
vakhangya 2010.05.01. 10:27:32
adamantium 2010.05.01. 10:28:06
Barnamaci 2010.05.01. 10:33:32
Barnamaci 2010.05.01. 10:34:52
vakhangya 2010.05.01. 10:36:15
vakhangya 2010.05.01. 10:38:44
Káin 2010.05.01. 10:41:02
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.01. 10:43:24
Meggyőződésem, hogy kacorkát( mint nemecsek ernö csupa kisbetübvel, nem véletlenül) valami kicsinyes, bolhafingnyi sérelem és a bosszúállás hajtja.
@Káin:
A párbaj nem itt alakult ki, a harc hosszú évek óta zajlik. Itt most csak kilöttyent a szar a teli klotyóból.
A sok hülye meg nem veszi észre, hogy felhasználják. Nem véletlenül hozza le az index állandóan ezt a blogot. Az elmúlt 6o évben egyik vezetésnek sem volt érdeke a normális egészségügy fenntartása. Ugrasszuk össze a népet az orvossal! Ő a hibás, mi meg mossuk kezeinket és közben szépen gyarapszik a vagyonunk egy ciprusi bankszámlán az eü-ből kilopott pénzekből.
Bábok vagytok semmi más, aki meg az igazi hunyó, jót röhög rajtatok a színfalak mögött.Én meg vergődőm a sírás és a röhögés között. Mindennek ellenére maradt még bennem valami emberi érzés.
Na sziasztok, most elmegyek pénzt költeni és kikapcsolódni.Mert hogy errefelé a hétvégéimet evvel tölthetem.
Káin 2010.05.01. 10:43:40
vakhangya 2010.05.01. 10:44:20
Káin 2010.05.01. 10:47:04
Káin 2010.05.01. 10:50:26
vakhangya 2010.05.01. 10:50:30
a bloghoz meg annyit, ez akar jo is lehetne ha egy kulturalt, akar moderacioval is, kozeg lenne, de ez nem az.
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.01. 10:52:29
1o évvel ezelőtt azt mondtam volna, gyerünk fogjunk össze mi orvosok és ti betegek.Belefáradtam, már nem mondok ilyet.
Az igaz, hogy nem a betegek tehetnek róla, de az már szent igaz, hogy evvel a hozzáállással, csak tovább rontják a helyzetet, tehát igenis felelősek részben a helyzetért.
Az orvosok is utálják a nem korrekt kollegákat. Mivel azonban megy az általánosítás, lassan az orvos szó egyenlő lesz a szeméttel.
Mi sem lennénk ennyire elkeseredettek és nagtívak, ha pansaz esetén a megfelelő utat járnák be a betegek, és csak azt az orvost vádolnák, akit ez illet. Van Betegjogi képviselet és ezer másik lehetőség.( Nem Á ügyvéd urra gondolok)Akár még tényleg javulhatna is a helyzet. DE a bábokat mozgatók úgy tűnik célba értek. Nem tudom lehet-e még itt valamit tenni.
Káin 2010.05.01. 10:52:37
Káin 2010.05.01. 10:56:00
vakhangya 2010.05.01. 11:15:55
lehet más a propaganda 2010.05.01. 11:18:08
vakhangya 2010.05.01. 11:22:10
lehet más a propaganda 2010.05.01. 11:56:41
Elég sokfele jártam több kontinensen és országban, nincs idilli képem az egészségügyről (Ázsiában is láttam például ispotályt belülről, szerencsére nem én voltam beteg) de ehhez foghatót nem ismerek
Orvos és beteg egymásra van utalva, ezt mindenhol tudják a világon és csak találnak valami megoldást, még ha nem is a legjobbat, de legalább megvan a készség. Van persze reklamáció meg pereskedés és hasonlók, de hogy egyből fröcsögő stílusban szidják en bloc az orvosokat így többes számban, meg viszont (bár ez kevésbé volt eddig jellemző) az nem szokás úgy mint nálunk
Frusztrált nemzet, se kiköpni se lenyelni nem tudja a problémáit, amit lássuk be egyre inkább saját magának csinál. Húsz év alatt semmit se sikerült változtatni az egészségügyben, egyre jobban távolodik a megoldás. Ez a szájt is átmegy kocsmai köpködésbe, közben néhány ember kipanaszkodja magát, egy-két zugügyvéd meg a hoppot lesi
Kb ennyi az értelme az egésznek, plusz mulatok egy jót én is
epres négercsók 2010.05.01. 12:01:37
Úristen, milyen lett volna, ha INDULATBÓL ír????
Még egyet is tudnék érteni, és együtt is tudnék érezni, de ez a szöveg annyira undorító, hogy nem, nem érdekel a kedves orvos harminc éve tartó nyomora.
Tudjátok, ki az, akit megértéssel olvasok? A nyíregyházi orvos a két nappal ezelőtti posztból. Majd ha képesek lesztek úgy hozzáállni, ahogy ő, akkor elgondolkodom a mondanivalón is.
Szokták mondani, a stílus maga az ember...
epres négercsók 2010.05.01. 12:09:37
Én a legtöbbször megértéssel álltam hozzá az orvosokhoz, soha nem rinyáltam, ha valami nem tetszett, mindig türelmesen kivártam a soromat stb.
De ennek az írásnak olyan szinten vállalhatatlan a stílusa, hogy egy orvos, aki így nyilatkozik a betegeiről (most szándékosan nem mondom, hogy adófizető beteg, mert abból igen kevés van), ne akarjon engem meghatni azzal, hogy mennyire pocsék az élete. Ez a szöveg csak olaj a tűzre, nem segít feloldani az orvos-beteg konfliktusokat.
vakhangya 2010.05.01. 12:12:41
vakhangya 2010.05.01. 12:18:08
hbernadett 2010.05.01. 13:12:17
kvadrillio 2010.05.01. 13:27:16
Toooood, krumpli /más néven burgonyahhh/ , sárgarépa, fehér répa, hagyama.....stb.....
Azt meg nélküled is tudjuk: A magyarok egészségi állapota majdnem az utolsó helyen világviszonylatban is.
/kivéve, ha a beteg saját kezébe veszi a gyógyítását !!!/
tehát ne feledd: ZÖLDSÉGES !!!
adamantium 2010.05.01. 13:32:52
deflorator 2010.05.01. 13:33:47
Gratulálok, nem volt könnyű, de úgy tűnik megvalósítjátok.
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.05.01. 13:35:16
Lucius Flavius Arrianus 2010.05.01. 13:35:23
Mivel ez az orvos egy év alatt hét ureterbe vágott bele műtét közben, továbbá már a saját kollégáinál is kitelt a nem létező becsülete, a kórház vezetése végül is elengedte. Hogy hová? Hát az x-i egyetemre, klinikára, osztályra, szintúgy főnöknek. Az ottani döntéshozók pontosan tudták, kit vesznek fel.
Ja igen, kb. negyven esetben jelentették fel a betegek. Okkal vagy ok nélkül (inkább azért okkal), az ma már mindegy. Egyetlen egy esetben sem jutott bírósági szakaszba egy feljelentés sem.
Mi ebből a tanulság? Abszolúte semmi. Megszoktuk már, hogy semmi.
Félreértés ne essék: az általam leginkább megbecsült hivatás az orvosi; barátaim között is felülreprezentált a számuk, ráadásul rájuk is szorulok, folytatólagosan.
Gondoljon mindenki, amit akar. Nemsokára kezdődik a permamens rémálom. Egyszer fizetni kell az ötvenévnyi hazug, ostoba, aljas politikáért. A betegek tudatlanságáért, az orvosok esetleges alkalmatlanságáért, a következmények nélküli műhibákért, és minden eszement illúzióért.
BKV reszelő 2010.05.01. 13:37:04
Én eddig olvastam és eddig annyit kaptam a pofámra, hogy az orvostársadalomnak egy emberként üzenem, a postolónak meg külön dedikálva: A jó kurva anyátok !
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.05.01. 13:37:50
adamantium 2010.05.01. 13:37:56
BKV reszelő 2010.05.01. 13:38:38
Képzeld ! Más sem tudja ! Mégsem zsarol az életeddel te paraszt.
adamantium 2010.05.01. 13:39:22
spänot 2010.05.01. 13:42:14
Hol láttál te olyat?
Az ilyen patkányok miatt lett a feleségem 34 évesen 100%-os rokkantnyugdíjas...
adamantium 2010.05.01. 13:43:45
deflorator 2010.05.01. 13:44:16
tbarmit 2010.05.01. 13:44:26
adamantium 2010.05.01. 13:46:20
vakhangya 2010.05.01. 13:46:54
gulasZuppe 2010.05.01. 13:48:29
nem vagyok orvos, de azt látom hogy nagy a "terület" védelem ahova gyakorlatilag kihalásos alapon lehet bejutni
aki az üzemorvos egykethanégy cegnel az a körezetiorvos is a kozeli varoskaban, sőt neki van magánrendelője is minden pacienset teremszetesen sajat magahoz utalaja. a közeli patikaban is van részesedése - ez azért irigylésre méltó (nem a daher pierre irtam őt konkrétan nem ismerem de hasonló lehet az eset).
aztan erre a területre nemigen van sansza betörni senkinek...amig ki nem hal az aktuális szuperdoki.
2010.05.01. 13:50:21
Van az az elhivatottság, szakmaszeretet, ami motiválja a hallgatót, és a remény, hogy mire odakerül, jobb lesz a helyzet. Ha nem, akkor pedig felkopik az álla, mert a hivatástudatból még senki sem lakott jól
adamantium 2010.05.01. 13:51:16
vakhangya 2010.05.01. 13:51:33
deflorator 2010.05.01. 13:51:41
Ilyenkor nem ártana tudatosítani a betegekkel, hogy az orvos külföldön jobb feltételekkel dolgozhat. Ha pénzzel nem tudja itt tartani az orvost, akkor maximális tisztelettel igyekezzen ezt elérni. De nem. Se pénz, se tisztelet. A következmények drasztikusak lesznek.
nida/az ÉLET egy nagy g..i mágus 2010.05.01. 13:51:43
cambridge.on 2010.05.01. 13:52:00
Sajnos nem az lett belőle aminek indult. Mindkét oldal mondja a magáét.
A betegek a szemét orvossal foglalkoznak, nem az egészségügy helyzetével.
Az orvosok pedig, néhány kivételtől eltekintve az egészségügyi helyzetet szidják és a hülye betegeken vezetik le a feszültséget.
A cikkhez pedig annyi hozzáfűzni valóm van, aki ennyire lenézi a betegeket miért marad a pályán?
A sógorom elbeszélése szerint egyszer találkozott hasonló modorú orvossal. Varratkiszedésnél nagy és fölösleges fájdalmat szenvedett.
Kétszer szólt az orvosnak, hogy nagyon fáj.
Harmadszorra hozzátette, a következő esetben leüti.
Érdekes módon, a fájdalom töredékére csökkent.
A figyelmeztetés előtt nem lehetett volna hasonlóan bánni a beteggel? Ez pénz kérdés?
Az állammal szemben nem lehet zsarolással elérni a változtatást. Ha nem lesznek magyar orvosok, lesznek arabok, indiaiak vagy mit tudom én honnan valóak.
Sokat segítene, ha a világot látott orvosok egy része hazatérve, a változtatás mellett foglalna állást.
Megküzdve azokkal az orvosokkal akik a jelenlegi káosz haszonélvezői. Mert ilyenek is akadnak, ne tagadjuk.
Nem csak szidva a rendszert, hanem konkrét elképzelésekkel, a tapasztalatok birtokában segítenék az egészségügy átalakítását.
spänot 2010.05.01. 13:54:30
Mondjuk az, hogy életben maradt, botrányos életminősséggel az egy nagyon korrekt dokinak köszönhető. Aki tönkretette, gyerekkori osztálytársam volt. Kurva nagy mellénnyel egy pancser. Ezek után még tartotta a markát. Biztos a régi ismeretségre tekintettel.
adamantium 2010.05.01. 13:59:38
adamantium 2010.05.01. 14:02:33
rókuci 2010.05.01. 14:03:45
Bemegyek és ha az orvos éppenséggel nem tetszik, valami bajom van vele, akkor húzok egy másikhoz, nem gond.
Nem panaszkodom az orvosokra, amíg vannak jó orvosok is, márpedig még vannak és remélem egyre többen lesznek. Támogatnám, hogy az orvosoknak legyen magánrendelésük is, hogy meg tudjanak élni és hogy lényegesen nyugodtabbak és emberbarátibbak legyenek.
Szerencsére nem volt olyan rossz tapasztalatom, eddig még egy orvos sem kezelt annyira félre, hogy egy másik ne tudta volna kijavítani:)
kvadrillio 2010.05.01. 14:04:56
Nagggyon bízom benne, hogy ezt csak első felindulásból írtad i de !
És soha nem kerülsz döntési helyzetbe témával kapcsban ! :)
Sííírnék, ha nem így lenne !!!
Liquid_Night 2010.05.01. 14:07:02
"Ne feledjétek, az élethez szerencse is kell!" - Doktor Úr, ez illik az Ön múltjára is...ne csak minket hibáztasson, ha nem lépett időben!
Sákif za morro? 2010.05.01. 14:15:32
(Szerintem, ha megkérdeznénk a kollégáidat, tudnának mesélni rólad érdekes dolgokat.)
nemecsekerno_007 2010.05.01. 14:15:41
Személyesen meg lehet érteni mindenkit, de ettől a problémák nem oldódnak meg. Az egészségügybe így ahogy most van több pénzt rakni nem érdemes. Az a baj, hogy sok a nemfizető és sok volt az elmúlt 20-30 évben is. De bonyolult a történet.
Nekem azzal van tele a f****m, hogy ha nem adok pénzt a dokinak akkor szarik rám. Az meg engem nem érdekel, hogy őt fentről basztatják. Ja meg ki lehessen már mondani ha egy doki maszek rendelésre használja a közpénzből vásárolt cuccot a kórházban. Ennyire azért ne nézzenek már hülyének.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.05.01. 14:17:14
És mivel az állami állásban nem kap eleget, a betegeit szívatja, nagyon jó.
Azt hiszem, az a baj, hogy összekeverjük a megbecsült gyógyító és a ravasz üzletember karaktereit. Jópár orvos az utóbbi csoportba tartozik, csak annyira nem jó, hogy magánpraxisba menjen, így a helyén szemétkedik.
kvadrillio 2010.05.01. 14:21:21
nem muszáj orvosnak lenni....., ha nem bírod a hányást !
Közöd??? 2010.05.01. 14:21:34
adamantium 2010.05.01. 14:22:25
iovianus 2010.05.01. 14:22:42
Viszont egy idősödő orvos ilyen hangnemet nem enged meg magának, vagy ha igen akkor nincs helye az egészségügyeben.
Az írónak: Erre tetted fel az életed. Senki sem mondta, hogy folytasd ezt a pályát...
Nagyon jól leírod, hogy egy lelkes orvostanhallgatóból hogyan lesz egy kiábrándult, kiégett ember...
Üdv: egy orvostanhallató.
kvadrillio 2010.05.01. 14:23:09
nemecsekerno_007 2010.05.01. 14:24:48
Nem általánosíts. Nem keres minden doki rosszul, csak az egészségügyben feudális hierarchia van. A rendszer merev, a vezetőknek kedvez és nyílván ha valaki végigjárta a szamárlétrát utána már nem akar változtatni rajta mert akkor már ő a haszonélvezője.
Tisztelet. Szerinted hányan vannak a versenyszférában akiknek nem adják meg a tiszteletet amiről te beszélsz? Ne misztifikáljuk már az orvosi szakmát. Van rossz, lelkismeretes meg kiváló orvos, csak ezeket jól láthatóan meg kéne különböztetnetek nektem is, mint más szakmákban. Mi ez a hivatás duma? A doki is nadrágos ember? Az 100 éve volt. Az orvos szolgáltat. A szolgáltatásba piaci és verseny jelegű elemeket kéne beépíteni, mert így lehet a minőséget biztosítani. Ahol én dolgozok, ott ez a mindennapi gyakorlat. Szerinted mi történne ha úgy beszélnék az ügyféllel mint ahogy néhány doki velem, ill. mi lenne ha a cég gépein maszek melót tolnék? Egyszer szólnának. Na ez kéne az egészségügyben is, addig nem válik el a szar a májtól.
(Természetesen ez kéne az oktatásban is)
Sajnos a magyar lakosság nagy részének miheztartási problémái vannnak. Nagyon komolyak. Azt is elfelejtik, hogy az IMF pénze nélkül már ott tartanánk, mint a görögök. Nem, nem. Az nekünk jár. Trianon, 40 év kommunizmus meg f***m tudja mi miatt.
adamantium 2010.05.01. 14:24:57
adamantium 2010.05.01. 14:27:24
adamantium 2010.05.01. 14:31:15
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.01. 14:31:39
nemecsekerno_007 2010.05.01. 14:32:08
vezető vagy? Mert ha nem akkor azé. Vagy nem vagy benne a "csapatba". :) Ez az egyik ami miatt feudális a rendszer. :(
Óvatos becslések szerint évi 80-82 mrd. Ft a para Mo-on. Adómentesen. Ennek 80%-át, az orvosok 20%-a kapja. Na te nem köztük vagy és sajna kisebb a befolyásod, ugyanúgy ahogy nekem ezért is lesz nehéz változtatni ezen. Egyik ismerősöm orvos, felesége is. Mindkettőnek van magánpraxisa. Kidolgozzák a belüket, már a magánrendelésből is megélnének, de a kórházi robotot nem adhatják fel, mert akkor kicsinálja őket a többi "kolléga" Feudális. Ha ezen akartok ti változtatni, akkor biztos, hogy támogatni foglak én is meg még sokat. De egy gyakorlatilag parasztlázadás, azokat meg le szokták verni. Remélem, hogy az új kormány szépen lassan és nagyon ügyesen szétforgácsolja ezt a rendszert. Mert ez a kiszolgáltatottság forintosítása a leggusztustalanabb dolog Mo.-on. És az orvosok egy része ezt pofátlanul kihasználja. (egyébként kisebbik része)
iovianus 2010.05.01. 14:33:02
SENKI olyan ne menjen orvosnak, aki nem bírja mindazt amit leírtál. Nem oda való.
nemecsekerno_007 2010.05.01. 14:35:53
Az lenne jó, ha minél többen dolgoznának a piacra, lehetőleg külföldire, mert akkor több lenne a pénz ami az állam működéséhez kell. Ezé' kövezzetek meg, de az Audinál v. az Elektrol*x-nál dolgozó alkalmazott azok közt van, aki megkeresi a többi fizetését (még az adót is amit befizet(!))
Mutyi világ van és akik ide írnak asszem azok a f*sz rosszabbik oldalán állnak. :( :)
adamantium 2010.05.01. 14:36:08
nemecsekerno_007 2010.05.01. 14:38:03
már az exportra termelő cég által befizetett adókból jut a közalkalmazottnak, köztisztviselőnek.
Előbbiből van kevés, utóbbiból van sok. Főleg a köztisztviselőből.
Remélem az új kormány elkezdi ezt lebontani, mert ha nem akkor én is kimegyek tüntetni. :)
ideasz 2010.05.01. 14:39:32
Szívemből beszélsz!
adamantium 2010.05.01. 14:41:35
nemecsekerno_007 2010.05.01. 14:42:09
Ezzel egyetértek, de ez nem elég. Több fizetést csak minőségbiztosítás beépítésével lehet adni, ill. a választás lehetőségét meg kell adni az állampolgárnak értsd. versenyző intézmények, biztosítók etc... Csak úgy fizut emelni. Csak konzerválná a rendszert. Nem teljesen jó példa, de vannak a tanárok. Az ő bérüket én befagyasztanám, viszont aki a nyári 2 hónapot is munkával tölti annak 1,5-szeres fizut adnék arra az időre ill. ha elmegy Borsodba felzárkóztatni azokat akikeket kell akkor 2-2,5-szeres. Na valami hasonló elv kéne az egészségügyben is. Remélem elindulunk ebbe az irányba. :) 20 kurva évvel a rendszerváltás után.
adamantium 2010.05.01. 14:45:08
ideasz 2010.05.01. 14:45:24
Svédországban az orvos nem ugrik házhoz. Ez ott ismeretlen.
adamantium 2010.05.01. 14:51:28
cambridge.on 2010.05.01. 14:52:31
Azt hittem értelmesebb vagy, hozzászólásaid olvasva.
Ezzel jelentős mértékben befeketítetted a rólad kialakított képet.
Úgy gondoltam, aki külföldön hozzászokik a jó modorhoz, nem változik meg amint hazaér. Egy illúzióval kevesebb.
2010.05.01. 14:56:43
megváltozott világ erkölcsök szabályok, de az orvos legyen az etika mintaképe bármi áron: no para no panasz
a kórházakban rengeteg felesleges kezeés és vizsgálat van- van egy álmom: az OEP csak az indokoltakat fizetné ki, maradna az indokoltakra
van még egy álmom: aki nem vigyáz magára: kövér dohányzik iszik etc, annak a kezelését nem szeretném én fizetni, az fizesse meg előre adóban illetében a jövendő kezelése költségeit
vakhangya 2010.05.01. 15:08:59
ZöldszemM2 2010.05.01. 15:15:30
igaza van.
Azt azért meg kell jegyezni - erről nem a betegek tehetnek - hanem a politika - az amelyik eddig regnált maj 55 éven keresztül !
vakhangya 2010.05.01. 15:17:39
ZöldszemM2 2010.05.01. 15:19:38
Csak úgy beleolvastam .
tényleg feudális ez a szakma.
Szerencsée majd 70 évesen nem sokat voltam kórhában, de azért voltam. Láttam a rangkorságot !
Amúgy régen még az dicső szociálizmusban sokminden nem volt megbescsülve - kivétel az orvosi szakma. Akkor a társadalmi csúcsot jelentette, ami mára szarrá vált.
Erről nem az orvosok és a betegek tehetnek - ezt jó tudni.
vakhangya 2010.05.01. 15:23:18
kvadrillio 2010.05.01. 15:23:55
hátha így javul az egészségügyi színvonal.
epres négercsók 2010.05.01. 15:23:56
Pár évvel ezelőtt valami múlni nem akaró nyavajával elmentem a nődokihoz. Az állandó orvosom épp szabin volt, ezért a szomszéd rendelőbe irányítottak. A váróban szóba elegyedtem néhány beteggel, akik egyébként is ehhez az orvoshoz vártak. Mondta mindenki, hogy jó orvos.
Sorra kerültem, bementem. Az orvos stílusa csapnivaló volt, végig olyan lekezelően, megalázóan beszélt, üvöltött, hogy szó szerint sírva hagytam ott a rendelőt. DE. Az összes létező vizsgálatra elküldött, személyesen kísért át az UH-ra, soron kívül bevitt, hogy nézzék már meg, mi lehet a baj. Utána még visszarendelt, hogy az összes leletemet megnézze. Rémes élmény volt, mert velem így ember azóta se nagyon beszélt, de emellett is egy lelkiismeretes és JÓ doki az illető. Akkor, ott, nagyon haragudtam rá, hogy hogy lehet így beszélni egy beteggel (tényleg beteg voltam, nem a saját felelőtlenségem eredményét vittem oda). De így utólag visszagondolva, ha nem költöztem volna el az ország másik végébe, szerintem simán eltekintenék a bunkó stílustól, és visszamennék hozzá, mert tudom, hogy meggyógyítana, ha megint bajom lenne. Egyébként, azóta többekkel is beszéltem, akik ehhez az orvoshoz jártak, és mind azt mondják, hogy kissé bunkó a stílusa, de nagyon jó és lelkiismeretes doki.
Azóta úgy kezelem az orvosokat, hogy aki bunkó, az nem feltétlenül rossz orvos. De azért, ha odamegyek, hogy valami bajom van, nem pátyulgatást, meg lelki támaszt várok (arra ott van a pszichiátria), de a felesleges megalázásnak nem látom semmi értelmét.
ZöldszemM2 2010.05.01. 15:25:52
Mázlim van engem sem kezeltek eddig félre - poedig alig alig adtam parát , hogy úgy mondjam majd soha.
ja holnap után megyek az urológiára, remélem minden rendben lesz.
A kórházak viszont borzalamasak !
kvadrillio 2010.05.01. 15:26:06
Még több éhező !
Hova is jutunk ezzel.....
forradalom......
adamantium 2010.05.01. 15:26:10
adamantium 2010.05.01. 15:29:32
k.g. (törölt) 2010.05.01. 15:32:51
iovianus 2010.05.01. 15:34:12
Én nem a betegektől undorodom, hanem a körülményektől, és a kettő merőben más.
Ön a körülmények miatt a betegekre vetíti a saját problémáját. Néhány tényleg meg is érdemli, de nem mind!
Én ezt nem tenném meg, előbb hagynám abba az egészet. Ez a Dr. House feeling nem áll jól egy orvosnak csak a vásznon...
adamantium 2010.05.01. 15:36:11
vagyok59 2010.05.01. 15:41:44
Mindegyik meggyógyított, ha pedig gondban volt, továbbküldött a megfelelő szakorvoshoz és az gyógyított meg.
Nekem nem is az orvosokkal van bajom, hanem a csomó léhűtő öreglánnyal, akik húszasával tenyésznek az egészségügy zsírján, tele van velük a szakrendelő, de ha infó kellene, mindegyik olyan hülye mint a segg, amit arroganciával kompenzálnak.
Fiatal csajokat a szakrendelőkbe, ezek az öreg szatyrok ne vegyék el tőlük a levegőt!!!!:))
Semper Fidelis 2010.05.01. 15:43:53
2. Gyerekkoromban egy súlyos allergiás sokk miatt majdnem felfordultam. Le se szart az orvos, kis híja volt, hogy meghaltam.
Akkor elhatároztam, hogyha még egyszer ilyen fajta orvossal találkozom (igen, ilyennel mint a posztíró) úgy megverem, hogy összeszarja magát.
Ámen.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.05.01. 15:48:39
clint 2010.05.01. 15:55:27
Nem tudnak semmit, amihez a drága IQ 10-es média is hozzátesz.
Ügyeletbe meg se köszönik ha segítünk, még nekik áll feljebb, kioktatnak..
Egy orvos
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.01. 16:01:06
Nekem még megvan az a szórólap, amit a Fidesz dobott be a hatalomra kerülése előtt , az ígéreteivel. Ezen a nyomtatott szép lapocskán az áll, hogy 400 %-os fizetés emelés az egészségügyben.Egyik se csinált eddig semmit, legalábbis az egészségügyben. Nem tudom melyik csapatot rühelem jobban. Ha ezer évig gondolkodom rajta, akkor sem tudnék most választani a a két csapat között. Régebben tudtam.
spänot 2010.05.01. 16:08:38
A III. seb klinikán műtét közben majdnem maghalt. Bél kivezetve hasfalon, egy évig roborálás, majd (szerencsére) sikerült visszakötni. Élete végéig roncs...
Te normális vagy, vagy csak szimplán cinikus? Ilyen helyzetben 3 kisgyerek mellett pereskedésen járna az eszed? Amit sanszosan el lehet veszíteni, mert keményen összetart a szakma. ORVOSOKTÓL TUDOM, HOGY PANCSER, LELKIISMERETLEN SARLATÁNOK KEZÉBE KERÜLT!!! Hogy túl élte úgy-ahogy, azt a klinikai csapatnak köszönheti.
epres négercsók 2010.05.01. 16:09:15
Köztudott, hogy ilyen állapotok vannak, hogy kevés a fizetés, stb, Ti mégis elmentek gyógyítani. Ami egy fantasztikus dolog, és én felnézek minden egyes orvosra, már csak azért is, mert én tudom magamról, hogy nem tudnám csinálni.
Nem tudom ennek az okát, de szerintem, aki úgy megy el orvosnak, hogy vállalja a vállalhatatlant, a sok munkát, a sokszor bunkó beteget, a kevés fizetést, tehát sok-sok lemondást, az hivatástudatból megy dolgozni. Mert erre teszi fel az életét. Mert segíteni, gyógyítani akar. Nekem viszont ezzel valahogy nem fér össze, hogy egy orvos így nyilatkozzon a betegeiről, ahogyan itt a szerző tette.
De ha helytelen az elméletem, akkor a kérdésem tényleg nem provokáció, hanem őszinte kíváncsiság: MIÉRT mentek orvosnak?
És még egyszer, ne érts félre: köszönöm, hogy orvosnak mentetek!
ibafaipap 2010.05.01. 16:15:48
epres négercsók 2010.05.01. 16:17:28
A dokik arról panaszkodnak (jogosan), hogy a betegek előszeretettel általánosítanak: összehozza őket a sors egy bunkó és/vagy hozzá nem értő orvossal, és ebből egyeseknek máris az következik, hogy minden orvos egy neveletlen szakbarbár. Nyilván ez nem így van.
Viszont, az ide kommentelő orvosok pedig szintén abbahagyhatnák azt, hogy az ÖSSZES beteg egy nagyképű, ostoba, ápolatlan, beszólós stb. bunkó, mert ez sem igaz. (Akinek nem inge, ne vegye magára.)
Vannak sarlatán orvosok, és mosdatlan nagypofájú betegek is.
De jó lenne mindkét tábornak észrevenni, hogy vannak kultúrált, iskolázott, magukra adó és együttműködő betegek, mint ahogy vannak lelkiismeretes, elhivatott, jó orvosok is. Ha ezt sikerülne mindenkinek megérteni, már közelebb kerülnénk a megoldáshoz, mert most az előítéletek befolyásolják a józan gondolkodást. Sok szerencsét hozzá.
spänot 2010.05.01. 16:17:34
spänot 2010.05.01. 16:20:14
spänot 2010.05.01. 16:23:20
yum01 2010.05.01. 16:51:05
Panzer 2010.05.01. 16:57:15
Ennyi - fenenek sem hianyzott volna - tapasztalattal a hatam mogott sajatos velemenyem alakult ki a halapenzzel kapcsolatban: ez meg mindig a kisebbik rossz.
1.Mert ugye az idealis vilagban lennenek jol kepzett, jol megfizetett, berukbol megelo, kipihent, felkeszult, idoben es kello szamban rendelkezesre allo orvosok (akar az allam biztositja, akar maganbiztositok). Jo lenne, ha lenne ilyen, de nincs. Az egyszeru user (=beteg) szempontjabol tokmindegy, hogy miert, de nincs.
2. Ennek egyik alternativaja a jelenlegi helyzet, hogy az orvos kialvatlan, ket mellekallast vallal, nincs ideje-energiaja tovabbkepezni magat, stb, es mondjuk 24 ora munka utan allo oda a mutoasztalhoz. Nyilvan gyakrabban is teved-hibazik, ez teljesen termeszetes.
Szerintem nekem mint betegnek ez a LEGROSSZABB LEHETOSEG.
3.Ehhez kepest az, hogy sajat zsebbol hozzajarulok az orvos megelhetesehez, meg mindig a KISEBBIK ROSSZ. Ezert cserebe ugyanis - persze, garancia nincs, de az eselyek javulnak - jo esellyel jobban tud figyelni az orvos, hiszen a betegektol (zsebbe) kapott penznek koszonhetoen jut ideje pihenni is, esetleg meg kepzeseken is reszt tud venni, hogy fejlessze magat, stb.
Ennyi. Ez nem erkolcsi kerdes, hanem teljesen es kizarolagosan gyakorlati. Jo lenne persze az idealis vilagban, idealis eu. ellatassal elni, de amig ez nincs, addig a halapenz szvsz meg mindig a kisebbik rossz.
Nekem mint betegnek ugyanis az elsodleges, esetenkent szo szerint eletfontossagu erdekem, hogy jo kezelest kapjak. Ha ezert fizetni kell (ill. legalabbis celszeru), akkor ezt kell tenni, egyszeruen azert, mert egyelore nincs jobb lehetoseg. Lehet rajta sirankozni, de akkor sincs. (Az pedig, hogy hosszu tavon lesz-e valtozas, sajnos nem rajtam mulik)
adamantium 2010.05.01. 17:35:37
adamantium 2010.05.01. 17:37:28
nemecsekerno_007 2010.05.01. 18:56:00
nincs sok választás. elmondom az egyszerű képletét a piaci alapon müködő munkahelynek.
Van bevétel, van fizetés. Nincs bevétel, nincs fizetés.
A fizetést nem:
- diploma miatt kapsz
- nem kapsz csúszópénzt, hálapénzt
- piacképesnek kell lenned (mindig)
Na most, ezeknél a piaci alapon működő cégeknél dolgozik a kevesebb ember, tehát kevesebb szavazat. Az állam működési költségét ők termelik meg, még az adót is amit a közpénzből fizetett befizet. Ez szerinted meddig finanszírozható, ha a közpénzből fizetettek lészáma nem csökken. Amúgy nyílván lesz munkanélküliség mert a piaci alapú cég csak akkor tud alkalmazni, ha az alkalmazott megtermeli a bérét. Nyílván ezért nem szociális, hanem piaci alapú. Ezért versenyképes.
Leegyszerűsítve, sokan ülnek a szekéren és kevesen tolják.
Férle ne értsd, ezek az emberek nem feleslegesek, csak van köztük kb. 20-30% akinek a munkája az viszont felesleges. Illetve csak azért nem az, mert törvény írja elő. Ez a saját farkába harapó kígyó, az önmagát igazoló bürokrácia. Ez akkora önbecsapás, hogy az hihetetlen. Ilyen van az oktatásban is. Elhitetik sok egyetemistával, hogy a tudás amit kap az használható. Aztán amikor gyakorlatban kéne alkalmazni, akkor koppannak. De mindegy, már ez is hosszú volt :)
nemecsekerno_007 2010.05.01. 19:01:28
tévedsz, nincs hiány. Illetve ne beszéljünk a teljes orvosi szakmáról. Vannak szakterületek ahol van. Pathológus, aneszteziológus meg néhány. Van ahol nincs. A bért úgy kéne emelni, hogy minőségbiztosítási rendszert is be kell vezetni. A jó orvos, jól keres, a lusta nem keres jól. Nyílván ez köztudott lenne a betegek körében is, mert végül is őértük van az egészségügy és nem fordítva. De ezt most nem fejteném ki bővebben, mert nem a szakmám, csak kínomban foglalkozok vele, mert a szopó oldalon vagyok érintett. :(
Egyébként rezidensi rendszer jó lenne. De nagyon nehéz lesz lebontani ezt a feudális hierarchiát. A fiatal orvosokat kéne döntéshozatali pozícióba rakni, de ez a kormány gondja.
adamantium 2010.05.01. 20:43:28
Nubat 2010.05.01. 21:16:42
Hát pl a nagyonszidott buszsofőröknél sem lenne gond ebből, mert sorállás van a 70 ezres fizetésért.
adamantium 2010.05.01. 22:48:27
168400 forint bruttó, míg az orvosi kezdőfizetés 129000 bruttó. és azért nem ugyanolyan végzettség kell hozzá. a BKV-nál ráadásul minden ünnep kapcsán prémiumok voltak (nem csak a nagyoknak) ingyen buszjegy meg hasonlók
Motorpenis 2010.05.02. 08:37:02
De ne csak az orvosokról legyen szó, hanem mondjuk egy szakképzett ápolónőről. Ugyanez a helyzet.
Motorpenis 2010.05.02. 08:39:44
Itt a - markáns stílusú- kommentelők véleménye alapján felelősség nélkül dolgozhatnának, sőt, dolgozni sem kellene, csak felmarkolni a hálapénzt adómentesen. Hát hülyék ezek, hogy otthon maradnak? Miért nem jönnek hozzánk?
spänot 2010.05.02. 09:23:50
1. Az orvos(ok) (tanárok, autószerelők, búvárok, műmézkészítők...) VISELKEDÉSÉBŐL nagy biztonsággal lehet következtetni, hogy mikor simliznek.
2. A nőgyógyászról konkrétan kiderült, hogy hazudott. (A véletlen: egy későbbi cimborám felesége ott szülésznő, ahol ez a doki praktizál, és mint kolléga "jellemezte".)
3. Az én bizonytalan sejtéseimet orvosok erősítették meg. Csökött empátia kell ahhoz, hogy valaki ne fogja fel: abban a helyzetben (hónapokig nem tudod, hogy mi lesz), plusz ismerve az orvosi brancsot, plusz ismerve a honi joggyakorlatot (az igazságszolgáltatás köszönő viszonyban sincs az igazsággal), plusz sztárügyvéd lízingeléséhez hiányzó anyagi fedezet... az ember nem igen érez késztetést a pereskedésre.
4. engem marhára nem érdekel, hogy elhiszed-e amiket leírtam, de tartózkodhatnál az észosztástól. (Egyébként különös képen nem érdekel, azt csinálsz, amit akarsz)
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.02. 09:31:20
DE maradjunk az arányoknál, mert abszolut értékben elérni az EU.s fizetéseket, azért még tényleg odébb lesz.
Svédországban egy kézépkorú orvos fizetése a duplája a svéd átlagfizetésnek. És otthon, miért van ez az átlag alatt. A hivatalos fizetésekről beszélek.Ennek ellenére a svéd orvosok ezt igen keveslik, továbbállnak Norvégiába, Dániába és az USA-ba. Azt azért csenben jegyzem meg, hogy lehet az orvos és a növér fizetésén sporolni,( mert bizony a névérek is igen alul vannak fizetve ahhoz a munkához képest am it végeznek,) de nem lehet az ellátás egyéb költségein. A góogyszereket nem veszi Magyarország olcsóbban, RTG film, vegyszer, müszerek, CT készülék, nekünk is ugyananyiba kerül. Ha nem tesznek elég pénzt az egészségügybe, akkor csicsereghet nektek az orvos, akkor is cssak szar ellátást fogtok kapni.AZt szapuljátok végre, aki tehet erről az egészről.
spänot 2010.05.02. 09:33:01
[Valamilyen Ágnest házi, halva született csecsemőért elmeszeltek. Az egész orvosi brancs (paraféltésből) hörgött ellene. Hány kórházi halvaszületésért ítéltek el orvost?]
spänot 2010.05.02. 09:56:20
szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.05.02. 10:21:47
Ez egy nagyon buta hozzászólás volt.
Geréb Ágnesnek hivják, szakmáját tekintve orvos.
Nem egy, hanem már több baba halt meg a kezei között és több maradandó károsodást is szenvedett.Emiatt eltiltották a szakmájától, de mégis üzi maszekban. Szerinted ő ingyen csinálja? Ez etikus? Netán büncselekmény? Kicsit össze vagy keveredve nem?
Amúgy nem tudna annyi otthonszülést vezetni, ami befolyásolná a többi orvos keresetét. Gondolj bele hányan születnek kórházban és hányan otthon.
Igen kórházban is hal meg néha csecsemö. Azt kell megnézni a tisztán látáshoz, hogy mondjuk 100 000 otthon szüleés esetén hány gyerek és hány anya hal meg és hány ugyanennyi intézeti szülésből. Mindig a nagyszámok statisztikája mondja meg az igazságot. Ha pedig tudjuk, hogy ennek alapján melyik a biztonságos, akkor azt is mondhatjuk, hgy aki a saját kényelmét a baba biztonsága elé helyezi, az bizony hibát követ el. De itt most nem is erről van szó. Bonyolultabb is ez a kérdés ennél.
adamantium 2010.05.02. 10:35:51
zoldborso 2010.05.02. 10:58:31
Köszönd meg a jóistennek, ha munkaképes vagy, és van munkád, és ne gyalázz másokat még ráadásnak nagy szerencsétlenségükben!
zoldborso 2010.05.02. 12:14:27
Persze anyázni nem kultúrált viselkedés. Mi több, nem is előremutató. Tényleg, nem kéne végre észrevenni, hogy betegek és orvosok között nincs érdekellentét? Hogy nem "a betegek" azok, akik az orvosok rossz munkakörülményeket előidézik, nem ők tehetnek arról, hogy kevés a fizetésük? Vagy hogy ha már általános társadalmi felelősségről beszélünk, akkor bizony az orvosok felellőségéről is beszéljünk, amikor az egészségügy helyzetének megjavítását célzó hatékony erőfeszítéseket, összefogást hiányoljuk!
De nem csak ezen a ponton látszik, hogy mint általában, itt is arról van szó, hogy mindenkinek a maga nyomora fáj legjobban, és ezért nem is képes észrevenni, hogy másoknak is épp elég bajuk van.
Vegyük pl. a BKV-sokat, akiket itt említett valaki, hogy ti. azokat nem szídja, nem bántja senki. Nem azért mondom, de egyetlen orvosverésről értesültem a médiából a közelmúltban, de BKV-sok bántalmazása már olyannyira rendszeres, hogy a járatokon biztonsági kamerák felszerelését is szorgalmazzák. (Én pl. csak pár hete voltam szemtanúja, amint egy jó erőben lévő fiatal suhanc nekiugrott a villamosvezető fülkéjének, és őrjöngve szídta és fenyegette, ki tudja miért, a szerencsétlen vezetőt. Még jó, hogy nem bírta rátörni a fülke ajtaját.) Ne higgyék már a tisztelt orvosok, hogy csak őket húzza az ág! Meglehetős nagy szarban van az egész ország, és az indulatok nem csak az orvosokkal szemben csapnak magasra.
Nem helyeslem, csak megállapítom.
És igenis lenne értelme az efféle blogoknak, ha arra használnátok, amire való. A tanulságok levonására.
Nem is értem, miért automatizmus, hogy magatokra veszitek, a mikor valaki itt panaszkodik. Én sem kelek ki magamból, ha valaki azt mondja, hogy az Ő anyja rossz anya volt, és akkor sem, ha valaki azt mondja, hogy neki rossz tanárai voltak. Én tudom, hogy elég jó anya vagyok, és elég jó tanár. A munkakörülményeimen lenne mit javítani, fizetésem meg egyszerűen szánalmas, ha egyáltalán tekintetbe vesszük a családi pótlékot, mert jelen pillanatban csak társadalmi munkában taníthatok, állásom nem lévén... De azért nem állok neki szídni tízmillió magyar embert, hogy milyen szar kormányokat sikerült csak kitermelni, megszavazni, mert nekem mennyivel jobb lehetne, ha nem itt tartana az ország. És az is elég érdekesen venné ki magát, ha hidegen-ridegen beszélnék a rám bízott gyerekekkel, mert "a szemét szüleik mit képzelnek, ingyért nem jár nekik több, és különben is tetű mind".
Gondolkozzunk már, hogyan mászunk ki ebből a trágyadombból, ha mindenki elkezdi így végezni a munkáját?
Persze nem állunk már ettől távol, sajnos.
A posztolónak meg azt tudom üzenni, hogy ne áltassa magát azzal, hogy nem indulatból beszél. Teljesen hiteltelen, beteg, szerencsétlen ember. Kezeltetnie kéne magát...
És azzal sem érdemes áltatnia magát, hogy ezzel a hozzáállással minőségi munkát tud végezni, amennyiben emberekkel dolgozik, és nem egy kutatólaboratóriumban.
Különben meg együttérzésem.
zoldborso 2010.05.02. 12:25:12
Én nem tartozom azok közé, akik azt mondják, hogy a magyar orvos érje be ennyivel, és ne akarjon magasabb fizetést. És asszem elég kevesen lehetnek, akik ezt gondolják...
Abban viszont nem értünk egyet, hogy az orvosok egyáltalán nem tehetnek a kialakult helyzetről. Természetesen nem mind tehetnek róla. De sajnos a posztoló cinizmusa nem ritka, és ez bizony nagyon meg tud látszani a gyógyító munka minőségén. Magam is találkoztam már ilyen orvossal. És hiába volt szakmailag jó, mégis otthagytam, mert elviselhetetlenül lekezelően bánt velem, és nem volt hajlandó tájékoztatni még a rajtam tervezett beavatkozás értelméről sem. Jól meg is szívtam, hogy emiatt otthagytam, mert a következő dokinak más volt a diagnózisa, és félrekezelt, de mégsem hiszem, hogy normális, hogy egy kultúrált, udvarias, diplomás nőnek azt válaszoljuk, hogy nem vagyunk hajlandók neki semmit elmagyarázni, pá, viszontlátásra a műtőasztalon, és azt sem hiszem, hogy ebben az esetben az orvos VALÓBAN ellátta a munkáját, akármilyen jó volt szakmailag. És ez nem pénzkérdés!
Egyszerűen erkölcsi kérdés, hogy emberek maradunk-e az emberetelenségben vagy sem. Nehéz, de nem lehetetlen. És tényleg ne higgyétek már, hogy csak nektek nehéz. Elég sok embernek nehéz még rajtatok kívül is...
spänot 2010.05.02. 17:54:45
Elenyészően ritka, hogy orvost trehányságért, hozzánemértésért, lelkiismeretlenségért elmeszelnének.
(Megjegyzem, a poszt íróját, csak a leírtak alapján eltiltanám az orvosi tevékenységtől.)
spänot 2010.05.02. 18:03:46
És, hogy megértsd (úgy látszik ez a szinted): anyádat hazugozd. Miért kéne nekem bármit neked bizonyítanom. Leszarom, hogy mi a véleményed. Asszem nem megalapozatlan az a sejtésem, hogy te is a szakma hitványabb részét képviseled...
adamantium 2010.05.02. 18:47:34
Masni 2010.05.02. 18:51:58
szerinted mi az, amit a betegek tehetnek? Mert ezek szerint, egy orvos kevés pénzért még a nagy tudása ellenére is gyógyíthat rosszul és viselkedhet bunkón.
A beteg, aki félti az életét, és még ráadásul beteg is (tehát valószínűleg tényleg nincs a helyzet magaslatán...) az viszont mindig viselkedjen tök jófejül. Miközben, a beteg is valószínűleg nagyon rosszul keres. Ha jól keresne, akkor egy jólkereső orvosnál lenne egy magánklinikán....
Engem komolyan érdekel, hogy ki hol látja a megoldást! Én már többször mondtam, hogy bármilyen tüntetésen ott mennék az egészségügyiek mellett (mamám ápolónő), bármilyen sztrájknál elfogadhatónak tartanám, a pusztán sürgős esetek ellátását.
adamantium 2010.05.02. 19:14:27
zoldborso 2010.05.02. 19:27:40
És persze az is lehet, hogy Spanot felesége maga tehetett arról, hogy ilyen állapotba került, mert mondjuk nem tartotta be az orvosi előírásokat...
Mindenesetre Spanot nem nevesítette a történetet, úgyhogy nem gázolt bele senki becsületébe, tehát nem beszélhetünk rágalmazásról sem. Nyilván Te sem gondolod komolyan, hogy minden orvos tévedhetetlen. Egy olyan vélemény, hogy egy orvos félrekezelt valakit, még nem a magyar orvostársadalom lejáratása. Hacsak nem vagy teljesen paranoid... Ilyen bárhol előfordulhat, és elő is fordul, a legjobb helyen is.
Viszont Spanotnak is járna némi együttérzés, és jóhiszeműség. Az valóban rágalom, hgy Te látatlanban (egy kis primitív csúsztatással) lehazugozod Őt. Az emberi kommunikációnak ugyanis ezek az alapvető szabályai: nem vonjuk kapásból kétségbe, hogy a másik meggyőződésből, megalapozottan mondja azt, amit mond, csak azért, mert nekünk nem tetszik a véleménye, hacsak erre nagyon komoly okot nem adott. Spanót nem adott okot arra, hogy kétségbe vond akár a szavahihetőségét, akár a beszámíthatóságát, tehát hátrébb az agarakkal, ha megkérhetünk erre...
zoldborso 2010.05.02. 19:32:58
zoldborso 2010.05.02. 19:40:36
adamantium 2010.05.02. 19:44:48
Az ilyen patkányok miatt lett a feleségem 34 évesen 100%-os rokkantnyugdíjas...
Mert a kibaszott nagy önbecsüléstől nem értek rá odafigyelni
amit, természetesen felbontottunk és ótvar hazugságokat írt össze
PANCSER, LELKIISMERETLEN SARLATÁNOK KEZÉBE KERÜLT
A poszt írója is nettó csirkefogó
Egy hitvány pénzhajhász tetűnek
Szerintem te a kedvezményezett orvosok körébe tartozol, azért mantrázod örökké a peres eljárást
adamantium 2010.05.02. 19:46:38
adamantium 2010.05.02. 19:50:42
Masni 2010.05.02. 20:44:37
És én még azt is elhiszem, hogy a halálundorító koszos alkoholista beteget nem vidám kezelni. De szerintem az teljesen belefér, hogy az orvos elmondja a betegnek, hogy legközelebb legyen szíves a saját és az én érdekemben is megfürdeni, és hogy csökkentse az alkoholt, de mivel az nehéz, tessék, itt a beutaló a pszichológushoz, stb.
Viszont nem írtad, hogy mit tehet a beteg az orvosokért? Mit tegyünk, hogy ne ilyen legyen a rendszer? Hogyan tudunk segíteni?
adamantium 2010.05.02. 21:13:19
NemesekErnyo 2010.05.02. 21:16:52
A poszt durva hangvételű, de sajnos a szép szavak lehetőségét már elhagyta az elkúrt rendszer.
szabidoki 2010.05.03. 12:40:38
"De szerintem az teljesen belefér, hogy az orvos elmondja a betegnek, hogy legközelebb legyen szíves a saját és az én érdekemben is megfürdeni, és hogy csökkentse az alkoholt,"
Hát eddig olvasva elég gyászos volt ez a post, de ennél a pontnál hangosan felröhögtem, mert elképzeltem, ahogy ezt előadom az átlagos részeg betegnek :))
zoldborso 2010.05.03. 21:24:37
Attól tartok, nem eleget.
Persze lehet, hogy voltaképpen Te vagy itt a nagy provokátor, aki azon dolgozik, hogy lejárassa az orvosokat. Arrogáns, mocskolódó, üldözési mániás agyalágyultnak, és ugyanakkor orvosnak állítva be magad.
zoldborso 2010.05.03. 21:31:52
zoldborso 2010.05.03. 21:39:10
Ezek szerint a kollégád nem változtatta meg eléggé az illető felismeréséhez szükséges adatokat, illetve úgy utalt az illetőre, hogy egyértelműen azonosíthatóvá vált. Ha nem így lett volna, akkor az illető nem nyerhetett volna pert.
Ez egészen más eset.
Spanot viszont nem adott meg olyan adatokat, amelyek alapján beazonosíthatnánk azt az orvost akiről Ő beszél.
adamantium 2010.05.03. 22:27:52
Mivanaminemfoglalt 2010.05.04. 10:38:46
en_té 2010.05.04. 15:40:26
terézvarosi 2010.05.04. 17:20:34
Mindjárt meg is válaszolom: azért, mert neki ez a hivatása, erre esküdött fel és az emberi élet mindenek felett való.
DE EZ EGY HATALMAS HAZUGSÁG!!
Ezt az előző rendszer etette meg a néppel, ahol az emberi élet volt állítólag a legfontosabb, 8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás volt a dolgozó napi ritmusa. De ebből semmi nem valósult meg a gyakorlatban. Az orvosokat nem fizették meg, mert Rákosi utálta az értelmiséget, és ezen belül különösen az orvosokat, szedjék össze paraszolvenciába, amit tudnak.
Közben azonban volt egy rendszerváltás, ami után azt sulykolták az orvosokba, ha valamit kértek, hogy amit ők nyújtanak, az ugyanolyan szolgáltatás, mint a fodrász, szerelő stb. ami után kapják a fizetésüket.
Kedves polgártársaim! Az nem működik, hogy ami a múlt rendszerben tetszett, azt megtartjuk ( az orvos bármikor elérhető, hivatásból gyógyít, megfizetni sem kell stb. ), ami meg nem, azt lecseréljük, mint ahogyan azt sokan hiszik. Ha rendszerváltás volt, akkor az új rendszerben azok az értékek uralkodnak, amelyek ehhez a rendszerhez tartoznak: az orvosért fizetni kell, az orvost meg kell becsülni úgy presztizsben, mint anyagilag stb. Ha egy szerelő házhoz megy, a kiszállási díj min 3e Ft, és még nem csinált semmit. Az orvosok 1e Ft-s "házhozmegyek" díját meg leszavazza egy egész ország?
Erre lehet azt mondani, hogy kifizettem a tb-t, ez nekem jár. Kiváncsi lennék sok ilyen okosnál arra, mióta és mennyit fizetett, mert ha tényleg így van, és mindenki fizet, akkor miért csak 3millió ember fizet tb-t az OEP szerint, amiből 10milliót látunk el? Miért van 800e rokkantnyugdíjas ( ez csaknem 10!!!! %-a az egész népességnek, nem a keresőknek !! ), miből látják el a nem dolgozó kisebbség valamennyi tagját a nem kevés gyermekével és így tovább. Ha mindenki, akinek jövedelme van, befizetné, amit kell, lenne több pénz mindenre, és kevesebbet kellene befizetni.
A hippokratészi esküről: amit az átlag polgár ismer, az a szocialista átirata - amire egyébként nem kellett egyetlen orvosnak sem felesküdni -, kevés köze van az eredetihez. Abban az is szerepel ha nincs elég pénzed eredj haza, szedd öszze a pénzt, majd térj vissza és meggyógyítunk.
Az általános értékrend helyreállítása nélkül nem működhet egyetlen rendszer sem helyesen. A bankárok, ügyvédek, politikusok, bírók stb. fizetését sikerült az európai uniós átlaghoz közelíteni. Egy pilóta havi fizetése megközelíti a nettó 500e forintot, állítólag mert ők sok életért felelnek.
Egy orvos nem felel életekért? 26 éve végeztem az egyetemen,van két szakvizsgám, egy nyelvvizsgám, egy egészségügyi szakmenedzser diplomám. 15 évet dolgoztam intenzív osztályon, ügyeltem havi 10 alkalommal és telefont ügyeltem havi 15 alkalommal, 6 évig vezettem is ezt az osztályt főorvosként. Valószínűleg dolgoztam annyit, mint a 40 évesen nyugdíjba menő kommandósaink, akiknél az igen nagy pszichés stressz indokolja a korai nyugdíjba menetelt, nem kevés nyugdíjjal. Valószínűleg a hazánkban hetente többször előforduló terrorcselekmények jobban indokolják ezt, mint az intenzív osztályra ügyeletben kissé megviselten érkező 1-10 beteg, akinek az életét tényleg meg kell menteni.
Utána megpróbáltam valamit tenni is az egészségügyért, 8 évet dolgoztam felsővezetőként, válságkezeltem egy team tagjaként más kórházban, hogy gyakorlatot szerezzek, mert szerettem volna azt a kórházat vezetni, ahol 15 évet lehúztam, mert úgy éreztem, tudnék esetleg valamit tenni. A kiírt főigazgatói állásra ketten pályáztak, mindkettőnk pályázatát elfogadták, engem támogatott a kórházi szakszervezet, az orvosi kamara stb., mégis politikai döntésként a másik pályázó nyert. A kórház azóta folyamatosan csődben van, azt írja az újság...
Ezek után elmentem háziorvosnak, egy átlagos nagyságú fővárostól 50km-re lévő körzetbe. Ami pénzt ezért az OEP-től kapok, az arra elég, hogy kifizessem a számlákat, a dolgozókat, az APEH-ot, és br. 105e Ft-ot keressek. A betegektől kapok havonta kb. 10e ft paraszolvenciát. Soha nem játszottam rá arra, hogy mi módon tudnék a betegektől pénzt kicsikarni - erre szocializálódtam az intenzív osztályon, ahol nem volt paraszlvencia -, pedig elvben megtehetném, hogy pl. a nem kötelező védőoltások beadásáért pénzt kérjek a betegektől - erre egyébként törvényi lehetőség van -, de nem visz rá a lélek. Azt várnám el 26 év orvosi munka után, hogy olyan fizetést kapjak, hogy ezzel nem kelljen foglalkoznom.
Nem járok ki betegekhez - ne mondhassa senki azt, hogy pénzt akarok keresni ezzel -, de ha itthon tartózkodom, és bejön a beteg a rendelőbe, bármikor megvizsgálom.
Most visszajárok a pályám kezdetén művelt szakmámba az intenzív osztályra vállalkozóként ügyelni 2x2 hétvégi napot, így azért nem éhezünk. Mellette hobbiból mentőzöm is havi két napot ugyancsak hétvégén, hiszen hét közben a rendelés miatt nem lehet. És bár anyagilag így jobban járok - de nem keresek még mindig havi 500e nettót -, a négy hétvégéből kettőt töltök csak a családommal.
A sokéves egészségügyi munka során sikerült összeszedni egy vírusos fertőző májbetegséget, ami nem gyógyítható, idő kérdése, hogy májdaganatban vagy májzsugorodásban halok-e meg előbb ( nem iszom alkohol évek óta egy cseppet sem). Elmúltam 50 éves, egyre gyakrabban jut eszembe, meddig láthatom még a családomat, és azt a világot, amit egyre szebbnek látok ( ez biztosan a korral jár). Nem hőbörgök, nem elégedetlenkedem, bár nem fogadom el, hogy ennek egy normális világban így kellene működnie.
Egy orvos sorsa kb. így néz ki 2010-ben Magyarországon.
Masni 2010.05.04. 20:06:49
Viszont, azt észre kell venni, hogy az eredeti poszt és a Te hozzászólásod között ég és föld a különbség. Én az eredetiből is megértettem, hogy nagyon súlyos a helyzet, de a hangvétel számomra nagyon bántó volt.
Masni 2010.05.04. 20:08:39
bakela 2010.05.05. 00:45:28
Egyik zárt orvosi portálon találkoztam egy hivatkozással, ami szerint 2 hetes kommentem postként önálló életet kezdett. Ezért a kíváncsiság visszahozott ide, bár eredetileg jó ideig nem akartam erre járni: Az akkumulátoraimat min. 1 hónapra feltöltöttétek sz@rral.
Folyt. Köv.:
A megvilágosodásom /Buddha/ origója:
Nem kell nagyobb parizer, mint ami belefér a pofámba, és jóllakom vele.
Nem kell nagyobb ház, mint amiben kényelmesen elférek a családommal.
Nem kell nagyobb, csillogóbb, újabb-, és újabb kocsi, mint ami kényelmesen, biztonságosan elvisz A-ból B- be.
Nem kell olyan csodatelo, mint amit a mai segélyes, közgyógyos cigánynál láttam, - jó a 6 éves Nokia
Nem kell stb...stb...
Ráadásul így az ökolábnyomom is sokkal kisebb- nem pusztítom annyira a Földet.
Nem pusztítom annyira magamat sem: Mindenki egészsége, élete q..a fontos, de nekem nagyságrendekkel fontosabb az enyém.
Csak ennyit kellett belátnom, hogy a fenti „ars poetica”-t vallhassam.
Tehát ezért megy ez különösebb indulat nélkül. Ha meg észreveszem, hogy karcol az ügy, hát néha szeretek agyfurkásszal is beszélgetni. Persze ez egyre nehezebb, mivel már majd az összes a vikingeket boldogítja.
Ezért nem pályázom a parátokra, nincs rá érkezésem.
Ha ti nem javítjátok meg az autómat, megyek buszal, ha rossz a kazánom, és nem jöttök, melegítek vizet gázzal, ha nem süttök kenyeret, kajálok krumplit. EGYSZERŰEN NINCS SZÜKSÉGEM RÁTOK.
De:
Én olyan készségek, képességek, és tudás birtokában vagyok, amit ti 1x sem nélkülözhettek. Nélkülem elpatkolsz, megnyomorodsz, elhülyülsz, vagy csak nagyon szarul leszel egy darabig. És te nem is igen tudhatod, hogy melyik opció jöhet be.
Az itt agyarkodó spenót, meg a másik 'zőccség, meg volt valami szürke farok, és öreg f@.. /Jézusom, a Nagy Hadron Ütköztetőben akarnak fekete lyukat létrehozni sok milliárd euróért- miért nem kérik kölcsön Kacorka & co.-t: nem jött az ügyelet, pedig esett a hó, nem törölték ki a 3 napja fosó okos lányom fenekét azonnal, nem simogatták az alkoholista, láncdohányos fater homlokát az utolsó napjaiban, az egyébként halálos betegségből kivakart elhagyott egy kis vékonybelet, nem ismertem a fogkefét, de pitbull fogakat akarok, csak nem gondolod, hogy a frissen mosott skodával viszem a nagymutert a kórházba, mikor a tezsvírem 1x majdnem fizetett TB-t, és nekem jár
fehértaxi... …./ egyáltalán fel tudja fogni, hogy Mo-n évente több mint 100 millió / egy egyes, meg nyolc nulla/ orvos- beteg találkozás történik? Ha az összes sz@rt összehordjátok, hány ezrelék jönne ki?
Tehát tényleg orvos vagyok. Volt aki innét is felismert:
Igen Ági én írtam, bár még 1x mondom, csak kommentként.
Méghogy alig van támadás egészségügyis ellen... tudtok ti olvasni??
Itt is az egyik: szilánkosra törné a csuklómat, a másik meg: leütne. Kb. 10 éve nálam is bepróbálkozott nálam az egyik ilyen rágcsáló. Elég vicces volt, ahogy a bokáján a gatyájával, a vérző seggével mint a bes-peed-ezett pingvin rohant ki a rendelőből, és az utcáról hörgött vissza. Pedig csak a forgószékkel akartam megfenyíteni. Ha esetleg még lenne hasonlóhoz kedvetek, megmutatom, miért van annak a pici virágnak olyan nagy vas karója az asztalom mellett.
Hogy párszor feljelentettetek? No és? Csak annyit értetek el, hogy sokkal gondosabban, okosabban vezetem az adminisztrációt. Ja, hogy ez rengeteg időt rabol el a TI időtökből? Magatokra vessetek. Viszont az egész Ószövetség ügyvédi munkaközösség sem tud többé jégre vinni. Fel tudjátok fogni, hogy az okos itt írogatók miatt is mennyi felesleges vizsgálat, stb. történik rengeteg pénzért, rengeteg erőt lekötve, hogy a seggünket védjük a mocsok, aljas, primitív, támadásaitoktól?
Nézd csak, itt más is felismert? Tényleg sok különleges virágom van. Ők ráadásul sokkal közelebb állnak a lelkemhez, mint akármi spenót. A spenótot csak undorral megeszem.
Ez nem azt jelenti, hogy nem csinálom a dolgom becsülettel. De. De csak annyit, amennyit muszáj, amit a jogszabályok előírnak. Ezen túl nudli: Közületek egyik sem ér annyit, hogy ezen túl akár a taknyát letöröljem valamelyiknek.
Elálmosodtam: To be continued...
aesculap 2010.05.05. 07:43:47
én is több, mint 30 éve vagyok orvos,egész életemet végigdolgoztam/tanultam, közel 100.000. beteget gyógyítottam (meg), anyagi/erkölcsi elismerés, társadalmi megbecsülés szinte semmi (suzuki autó, panellakás) megaláztatás, méltánytalan támadás annál több, naponta neveznek csirkefogónak, gyilkosnak... DE! Mindez, az egyébként valóban rendkivül igazságtalan és elfogadhatatlan körülmény sem menti azt a stilust, az orvosi segítőkész, eggyüttérző hozzáállás teljes hiányát, a betegeid iránti megvetést stb. amely hozzászólásodat uralja. Nagyon szomorú és dühös voltam, amikor a kacorka féle primitiv, vádaskodó kommenteket olvastam, de sokkal szomorúbb lettem és szégyenkeztem, amikor a tiedre került sor.
aesculap 2010.05.05. 08:40:25
Én is több, mint 30 éve vagyok orvos. Egész életemet végig dolgoztam/tanultam. Közel 100.000. embert gyógyítottam (meg). Anyagi/erkölcsi elismerés, társadalmi megbecsülés szinte semmi, méltánytalan támadás, megaláztatás, csirkefogózás, gyilkosozás szinte naponta. Suzuki autó, panellakás, 3 gyerek (rájuk büszke vagyok).
DE!! Mindez, az egyébként mélységesen méltánytalan, elfogadhatatlan, elviselhetetlen helyzet sem menti azt a mínősíthetetlen stílust, az orvosi gondolkodás, együttérzés, segíteni akarás teljes hiányát, a betegek iránti megvetést, amely hozzászólásodat uralja.
Szomorú és dühös voltam, amikor a kacorka féle megalapozatlan, primitív vádaskodásokat olvastam, de sokkal szomorúbb lettem (és szégyenkeztem is) a te kommented miatt.
sunwind 2010.05.05. 11:56:55
Az általad megvetett, gyalázott stb. "beteg" valójában szinonímája az "ember" szónak. Hiszen mindannyian leszünk egyszer vagy többször betegek. Te is. A gyereked is, az édesanyád is. Róluk is hasonlóan vélekedsz, mikor Ők kerülnek ebbe az állapotba? Te valójában az embereket gyűlölöd - róluk beszélsz ilyen szégyenletes módon. Tudsz róla? Tudsz róla, hogy ez súlyos mentális zavarról árulkodik?
Egyébként megnyugtatlak: remélhetőleg eljön az az idő, mikor az egészségügy is éppolyan szolgáltató szektorként fog funkcionálni, mint a többi, általad említett ágazat. És akkor majd az ott dolgozók kénytelenek lesznek tisztességesen viszonyulni a hozzájuk érkező "fizető vendégekhez". És gyanítom, hogy ebben az idilli helyzetben a jók fognak életben maradni, a hozzád hasonló pszichopatáknak meg majd felkopik az álluk.
Megkérdezném: honnan veszed, hogy a kommentelő, utolsó stádiumban levő, receptköteles fájdalomcsillapítóhoz "lelkiismeretes" háziorvosának lustasága és felelőtlensége miatt nem jutó rákos édesapja alkoholista és dohányos volt?
Édesanyád vajon örülne, ha az orvos, akihez segítségért fordul betegsége idején, automatikusan gyengeelméjűnek és önpusztítónak ítélné Őt - amúgy látatlanban?
Állítsuk meg a ......... 2010.05.07. 09:57:32
tE EGY 54 ÉVES XARHÁZI VAGY!
pigglet 2010.05.08. 12:54:45
El tudja valaki mondani nekem hogy miert van ez a sok vadaskodas? Miert reagalnak normalis kulturalt emberek ilyen hangnemben?
Tudom, nem vagyunk egyformak, mas es mas tipusu emberek vesznek korul minket... de senkinek nem jut eszebe elgondolkozni azon, hogy megiscsak EMBEREK VAGYUNK?????
En is szivtam jo parszor az egeszsegugyben, ugy is mint ott dolgozo es ugy is mint beteg... megsem szidok senkit... inkabb elgondolkozom, hogy vajon en rontottam-e el valamit, es ha igen akkor megprobalok tudatosabban odafigyelni a tovabbiakban...
Tisztelt Gyogyitok!
Elnezest kell kerjek megannyi embertarsam neveben az esetleges rosszizu megjegyzesek miatt... ugy gondolom, hogy az "aljanep" kisse eros jelzo rank nezve... aki nem dolgozott orvosokkal nem tudja hogyan kell hozzajuk viszonyulni...
(hozzateszem dolgoztam ANTSZ-ben es megyei korhazban is, minden egyes nap uj es uj dolgokat tanultam az ertunk kuzdo emberektol...)
Leendo paciensek!
Tiszteljetek azt, akinek kezeben van az eletetek. Az orvos is ember, es barhol vagyunk, ha mi seggel allunk valakihez ne varjunk csodat a masiktol... (tisztelet a kivetelnek, mert az az ember, aki nem vesz fel ilyen mentalitast, az igazan tudja mi a kotelessege)
bakela 2010.05.08. 23:48:14
Nemcsak értem, meg is értem minden szavadat. U.a. Csináltam én is sokáig, csak egy kicsivel több gyerekkel.
Viszont: Tempora mutantur et nos mutamur in illis.
Mi nem ugyanazokat a postokat, kommenteket olvassuk?
Node:
„Egész életemet végig dolgoztam/tanultam. Közel 100.000. embert gyógyítottam (meg). Anyagi/erkölcsi elismerés, társadalmi megbecsülés szinte semmi, méltánytalan támadás, megaláztatás, csirkefogózás, gyilkosozás szinte naponta.”
Hát vágóbarmok vagyunk mi? Dolgozni egy magasabb erkölcsiség iránymutatásai szerint, majd ha már nem megy, jöhet a Zyclon B, egy Nowy Oswiecim?
Az öreg doktorunk 60 évig lakott 1 helyen, 40 évet gyógyított 1 helyen /gondolom nem az ország lakosságának több mint 1 %- át, mint Te, egymagad, de jó sokat az bizonyos/ Az élete történetét így foglalta össze nekem: Voltam „tekintetes úr”, „doktor úr”, „dokikám”, „Imre bácsi”, most meg „hé fater”.
A gondolkodásoddal Te tartod életben a jelenlegi velejéig mocsok rendszert. Rosszul/?/értelmezett hivatástudatoddal, konformizmusoddal /?/, gyávaságoddal /?/ Te teszed lehetetlenné, hogy a jelen rendszer vámszedőit, elsődlegesen a néhány 100, a mindenkori politikához dörgölődző, gátlástalan orvos-arisztokratát a pékére zavarjuk. Hozzáállásod konzerválja a rohadék para-rendszert, a maga para-lovagjaival, még akkor is, ha Te személy szerint nem is húzod a hasznát. Te akadályozod meg, hogy tiszta víz kerüljön a pohárba. Miattad kell hónapról- hónapra min. 10 000 orvosnak az EU-s munkaidő direktíva ellenére számtalan, el nem ismert, ki nem fizetett órát dolgozni. Te adod a molnármárkpétereknek a Batthyány-Strattmann díjakat, miattad nem fog egy sec.-ot sem börtönben penészedni molnárhorvátszékelykökényágnes, nyomtatunk barom vonalkódot, töltögetünk idióta táblázatokat, adminisztrálunk az értékes időnk 2/3 részében. Te adod a kést a kezébe a cigánynak, amikor leszúrja kolléganőnket ügyeletben.
Nem lenne jobb
-tiszta, egyértelmű, világos jogi keretek közt,
-emberhez méltó munkakörülmények közt,
-a valamikori hosszú nyugdíjasévek reményében,
-a politika által gerjesztett, és kihasznált orvosellenesség
nélkül,
-az aljas para nélkül is tisztességes materiális megbecsülésben,
-az utánpótlásunkat magunk mögött tudva, nem országunkból elüldözve,
-Hyppokratesszel jó barátságban, kollégáinkkal egymás kölcsönös tiszteletében,
-haszonleső jogászokat lesz@rva,
-erős, érdekeinket tisztességgel képviselő ágazati kamara ernyője alatt,
-”Doktor Nő”-ként, „Doktor Úr”-ként művelni csodás szakmánkat?
Mindazonáltal irigyellek is, hogy ebben az ordas milieu-ban is az maradtál, aki én is voltam valaha.
Üdvözlettel: Dr. Bakela
PS: Tüskéimet azért növesztettem, mert csak így láttam lehetőséget a gerincem mésztartalmának megőrzésére. Ne hidd, hogy gyűlölném az előttem szólókat. Persze a megvetés az más tészta.
Piszok vékony a határ az elkötelezettség, besz@riság, gerinc- osteomalatia, vagy a sima patkánylét között.
bakela 2010.05.08. 23:50:59
Állítsuk meg a ......... 2010.05.10. 08:41:24
Nem vagyok a barátod, de neked curva nagy agybajod lehet.
Az ilyen orvos valóban megérdemli, hogy feljelentsék, az ilyen orvos szégyent hoz a szakmájára.
Summa cum laude diplomával nem kérkednék a helyedben, pláne ha egyszerű körzeti orvos vagy, ilyen végzettséggel már minimum profnak, vagy dékánnak, esetleg rektornak kellene lenned.
A piramis csúcsára képzeled maga ugye?:D
Szerintem egy napi 12 órát(hétvégén is)dolgozó munkás sokkal , de sokkal magasabban áll a ranglétrán, azon a létrán, ahol az emberiesség a döntő tényező, nem a magasról való lenézés,a nagy vagyon és ez a általad képviselt hozzáállás.
Még ez ilyen ember csodálkozik, hogy kutyába sem veszik?
Neked paranoiád van xarral kapcsolatban, sokkal büdösebb lehetsz, mint a betegeid, mert belülről rohadsz.
Nyugodtan bekenheted a saját fejed a mocsokkal, bár attól te nem leszel jobb illatú.
aesculap 2010.05.10. 10:15:23
Kedves Kollégám, Bakela!
Sok igazság van abban, amit írtál, sok dologban hasonlóan gondolkodunk és látjuk a helyzetet. A következtetésed azonban téves: nem mi, a "velejéig rohadt rendszerben"is becsülettel dolgozó orvosok tartjuk életben a rendszert. De ez messzire vezetne. Ennyi pénzből (GDP %-arányos ráfordítása) csak ilyen rendszert lehet működtetni. Nagy mértékű eü-politikai, - gazdasági, népegészségügyi fordulatra lenne szükség a jobbításhoz. És persze a népesség szocio-higiénés edukációja is szükségeltetne.
Amiben még nem értünk egyet, az a stilus, és a betegekről történő megnyilatkozás (beteg az eü tv meghatározása szerint az eü. szolgáltatást igénybe vevő ember). Szóval, akármilyen is a helyzetünk, a hozzánk segítségért forduló emberekről nem beszélhetünk abban a stílusban, ahogy Te tetted. Ez az én véleményem, és ezen már remélhetően nem fogok változtatni.
A blog egyébként valóban orvosgyalázó, hangulatkeltő, ezért is szerencsétlen volt a Te hozzászólásod, quasi olaj a tűzre. Persze, én is pontatlanul fogalmaztam: egy gyors fejszámolás (év x munkanap x beteg) alapján írtam le a 100.000.-es számot, de ez természetesen az orvos-beteg találkozások számára vonatkozik, és a betegek többsége ugye visszajáró. Ezt csak most, hozzászólásod olvasásakor vettem észre. Bocs.