Babakocsival behajtani tilos

2010.04.13. 10:20

Januári fagyban, az akkor 3 hónapos kislányomat elvittem a Kecskeméti Megyei Korház bőrgyógyászatának gyermek szakrendelésére. Beutalóval mentünk, előzetesen egyeztetett időpontban. A szakrendelő akkor épült, csili-vili volt minden, gondoltam, most legalább "jó" helyre megyünk. A bejárati ajtón kiragasztva egy cetli: babakocsit az épületbe bevini TILOS!


Kint esett a hó, természetesen nem hagytam kint a babakocsit. Bent egy darab pelenkázó vagy valami alkalmatosság nem volt, ahol a gyereket le lehetett volna vetkőztetni, maradt tehát a babakocsiban. Egy öregember megjegyezte, hogy az ajtón a cetlin mit írtak, de szerencsére nem nekem, úgyhogy a megjegyzésére kb annyira adtam mint magára a cetlire. Megérkezésünkkor azonnal lejelentkeztem a betegfelvételen, beutalóval, időponttal, mindennel. Mondták: foglaljak helyet a szakrendelés bejárati ajtaja előtt, szólítani fognak. Leültem, gyereket kicsomagoltam, vártam. Semmi.


Közben gyűltünk szép sorban, már jó néhányan várakoztunk gyerekkel(!!!!!), de senkit nem szólítottak be. Közben egy aszisztensnő-szerűség többször kijött a szakrendelésről, ránk nem nagyon nézett, majd visszament. Egy idő után már kezdetem nagyon elunni a dolgot, és mikor ismét megjelent, kissé türelmetlenül megkérdeztem hogy mikor kezdődik a rendelés, erre hatalmas, csodálkozó szemekkel megkérdezte, hogy miért kérdezek én ilyet, hiszen hozzájuk még egyetlen beteg sem érkezett meg. Erre megkérdeztem, hogy szerinte mi csak melegedni ültünk be?


Ezen nagyon felháborodott, végül egyeztetett a betegfelvételissel, és megállapították, hogy nem működik a számítógépes rendszerük. De könyörgöm! Szeme csak van! Gyerekszakrendelés előtt, gyerekekkel várakoznak: csak megkérdezem, hogy mi végből?! Végül megkezdődött a rendelés, bejutottuk a doktorbácsi színe elé: a gyereknek szerencsére semmi komoly baja nem volt. Pár évvel később arra járva az ajtón már egy új cetli volt: Babakocsit csak az előtérbe lehet bevinni, viszont továbbra se volt kirakva pelenkázó, a számítógépes rendszerről nincsenek információim, és az aszisztensnő-szerűségről sem.

S.GY.

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a prakszisblog@gmail címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fruitella 2010.04.13. 14:08:03

Ez az "asszisztensnő-szerűség" mekkora! :D
Jogos a felháborodásod, sőt felháborítóan jogos.
Talán még ma is ott ülnétek, ha nem kérdezel rá...???

fruitella 2010.04.13. 14:09:42

És milyen abszurd már az, hogy gyermek szakrendelésre nem vihetik be a babakocsit, nincs pelenkázó...

kacorka 2010.04.13. 14:22:00

@fruitella: Sajnos ez a legtöbb helyen így van.

Gabiiiiii 2010.04.13. 14:39:54

nem ertem,min csodalkozol..A gerincbetegeknek a gerincklinikan egy MRI varoban nincs szek,csak allni lehet..Mivel olben vitt be a ferjem,mert jarni sem tudtam,ez kulonosen remek lehetoseg volt..

Megcsalt Alak 2010.04.13. 15:16:23

Szerintem azért döbbenetes.

Brekkancs 2010.04.13. 15:21:34

Időpont egyeztetés?Az meg mi?Velem még sosem tudták betartani az előre lebeszélt időpontot, mindig volt legalább fél-1 óra csúszás.

Káin 2010.04.13. 15:24:43

@fruitella: Mi volna ebben abszurd?Ez Magyarországon teljesen átlagos, mondhatni megszokott helyzet. Örülhet a beteg, ha a mellékhelységek nyitva vannak, mert én már láttam ellenkező esetre is példát Óbudán.

Káin 2010.04.13. 15:26:29

@Káin: Na most érett meg bennem, hogy írok ide egy posztot.

kacorka 2010.04.13. 15:28:02

@Káin: Örömmel fogadjuk :).

kacorka 2010.04.13. 15:29:04

ajánlanám addig is az alábbi bejegyzést mindenkinek:

praxis.blog.hu/2010/04/12/panikbetegseg_nem_letezik

kendike 2010.04.13. 15:31:35

ez az igazi akadálymentesítés, sem kerekesszék, sem babakocsi nem mehet be. Gratulálok.

krj 2010.04.13. 15:31:49

"pár évvel később..."??? ugye nem sokéves sztorikat olvasunk itt?

kacorka 2010.04.13. 15:33:29

@krj: A levelet április 10-én kaptuk.

Szelid sunmalac 2010.04.13. 15:36:11

@krj: Mert ugy tunik, hogy azota annyit valtozott a helyzet? :)

krj 2010.04.13. 15:37:44

@kacorka: azt én értem, de akkor mire véljük a szöveget? vagy csak elírás?

Despota 2010.04.13. 15:38:22

Én csak a legvégső esetekben fordulok orvoshoz, de lehet, hogy így is jobban járok, mintha minden bajommal felkeresném.

Szelid sunmalac 2010.04.13. 15:38:22

@kacorka: Ma meg mar 13.-a van! Szegyen-gyalazat ilyen regi cuccokat feldobalni a netre! Kikerem magamnak! Megyek is innet! El!

kacorka 2010.04.13. 15:39:55

@krj: Feltételezem néhány héttel később akart lenni, de ezt nem tudhatom, mert én is csak annyit látok, amit ide kiteszek(leszámítva ugye a levélíró emailcímét, de az meg nem válaszolja meg a feltett kérdést).

kacorka 2010.04.13. 15:40:26

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Nagyon sajnálom, hogy 3 egész nappal később tettem ki, így már biztos elvesztette aktualitását :?).

OlefGunnarson 2010.04.13. 15:46:49

Mindig csak a norvég példát tudom előhozni, ahol volt szerencsém megtapasztalni milyen a jó egészségügyi szolgáltatás. Akinek nem volt hasonlóban része, el sem tudja képzelni.

krj 2010.04.13. 15:47:34

@kacorka: rendes Tőled, hogy utánamész ezeknek a dolgoknak. vigyázni kell az esetleges kamu posztokkal...:-) hírnévrontás stb.

most akkor már nyugodtabb vagyok, hogy valószínűleg elírás.

egyébként meg tényleg nonszensz - komolyan -, hogy egy gyermekorvosi rendelő nincs felszerelve ilyenekkel.

krj 2010.04.13. 15:48:27

@OlefGunnarson: köszönjük Olef, de túl részletes a beszámolód és a végletekig ismétled Magad, mint egy imamalom. :)

kacorka 2010.04.13. 15:50:10

@krj: Kiszűrni természetesen lehetetlen a kamu posztokat, de remélem, hogy aki veszi a fáradtságot és küld nekünk egy történetet, azt nem a bosszúvágy vezérli az őt ért sérelemért, hanem olyan problémákra hívja fel a figyelmünket, amelyből tanulhatunk, esetleg megóv minket attól, hogy mi is elszenvedjük mindazt ,amit ő.

panka 2010.04.13. 15:54:00

Ez durva. De azért hogy lássuk, hogy nem mindenhol ilyen a helyzet, elmesélem, hogy Zuglóban a gyerek ortopédián hogy ment. A számítógépes átállás, vagy mi miatt rossz időpontot adtak, nem volt rendelés, amikor odamentem a kisfiammal. A váróban senki, viszont volt pelenkázó. Levetkőztettem a gyereket, mire kijött egy asszisztens, és közölte, hogy valami baj lehet az időponttal, de ne keseregjek, mert az egy óra múlva kezdődő rendelésre majd minket hívnak be először. Megköszöntem, majd jeleztem, hogy eléggé ki van számítva az időm, a baba még pici, meg kellene szoptatnom, mire betessékelt a rendelőbe, csak nyugodtan szoptassak, még zsámolyt is adott a lábam alá. Később egy másik asszisztens a kérésemre kinyitotta nekem a rendelővel szemben lévő személyzeti mosdót hogy el tudjak menni WC-re, és közben dajkálta a babát, akit kenguruban vittem, mert a BKV viszont nincs felkészülve a babakocsisokra. A rendelésen pedig egy angyal volt a doktornő, az egy órás csúszás ellenére elégedetten és vidáman távoztunk. Szóval így is lehet, és főleg az emberi hozzáállásnak köszönhettem a jó tapasztalatot.

kacorka 2010.04.13. 15:56:25

@panka: Kedves Panka! A pozitív észrevételeket és leveleket is várjuk, nem szeretnénk teljesen egyoldalúan a negatív hangvételű dolgokkal foglalkozni.

Max és Ricky 2010.04.13. 16:22:39

Az aszisztensnő pontosan úgy viselkedett, mint ahogyan sok munkatárs viselkedik. Nem kérdez semmit, nem néz körül, sőt inkább behunyja a szemét, befogja a fülét, hiszen minél kevesebbről van tudomása, annál kevesebb a dolga, és széttárhatja a kezét, hogy hát én erről nem is tudtam...

Humbino 2010.04.13. 16:24:45

A számítógépes rendszerről... Egyszer egy tréningen tolmácsoltam és az egyik ír résztvevő rosszul lett, mentővel vittük be a kórházba. Adatfelvétel, nem nagyon megy, mert az ír címet máshogyan kell beütni, stb... Segítenék, de nem kérik a recepciós hölgyek.
Az egyik megunta, és az orra alatt megjegyezte : "pcsába ezzel, na ő lesz az "angol beteg" és elviharzott...
Ezek után bárki, aki jött konzultálni, az "Angol Beteget" kereste... :))

Ungabunga · http://hatter24.hu 2010.04.13. 17:08:57

Az asszisztens aki kishercegnőnek képzeli magát -hány helyen látni ilyet :)

lehet más a propaganda 2010.04.14. 01:05:33

Jó lenne ám leíratni a posztírókkal mikor történt egy-egy eset, mert azt látom ám hogy sokéves sztorikat melegítenek fel bizonytalan időpontmegjelöléssel, hogy minél ütősebb, frissebb ízű legyen a sztori.

Az utóbbi években annyit romlott az egészségügy heyzete, hogy ilyen állapotokra most már nosztalgiával emlékezünk. Még pár év és már azt is hihetetlen lesz hallani: volt egyáltalán orvos és olyan személyzet aki írni tudott?

fruitella 2010.04.14. 12:52:07

@Káin: Pontosan az az abszurd, hogy van ilyen! Miért megszokott ez Magyarországon???
(Érzem a cinizmusodat, de muszáj volt reagálnom. :) )

üveges · http://holtankoljak.blog.hu/ 2010.04.15. 10:48:38

Mai valóság. Lehet a vicclapomon is megülne ez a történet.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.04.15. 15:13:41

Gyermekként ezelőtt 30-35 évvel a helyi gyermekorvosnál 4 pelenkázó volt, egyszerre 2 rendelés és legalább 40 ülőhely.
Oké, nem EU konformos meg meg nem Disney figurás, de naponta tisztított jó állapotú.

Kisváros, a paraszolvenciát nem találták fel még akkor :)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat