Soha többet Heim Pál Gyermekkórház

2017.07.20. 06:00

heim_pal_gyermekkorhaz1_szigetvary_zsolt_mti.jpgEgyszerűen érthetetlen, hogy a vizsgálatok alkalmával miért nem tudnak adni időpontot előre, amikor tudják, hogy a gyereket a következő hónapban vinni kell kontrollra.

Ismét üdvözlöm a blog kedves olvasóit a Heim Pál gyermekkórház bőrgyógyászati rendelésével kapcsolatban.

 

Ez év januárjában feltettem egy posztot a Heim Pál gyermekbőrgyógyászaton történő tébollyal kapcsolatban ami arról szólt,hogy egy ott kezelt gyerek édesanyja időpontot próbált kérni a szükséges vizsgálatra telefonon,amit nem tudtak adni,valamint az arrogáns asszisztensnő kioktató stílusáról.Persze a poszt után többen nekem támadtak itt a praxis blogon (tisztelet a kivételeknek) akik szerint ez teljesen természetes,sőt a nővérem a hülye.

 

A havi kontrollra való időpont kérésnek a lehetetlensége azóta sem változott semmit.Itt meg kell jegyeznem,hogy a gyereknek nem csak azon okból kell havonta bejutni a kamaszrendelésre,hogy a gyermekbőrgyógyász "megnézze,"hanem azért is,mert egy Roaccutan nevű gyógyszert szed,ami elég veszélyes, és a laboreredményeit ellenőrizni kell-(ene) ami elengedhetetlen. Június hónapban-még- sikerült bejutni az időpont alapján (igaz másfél órás várakozással a majdnem üres váróban) de most július hónapban már nem volt szerencsénk Mint minden hónapban a gyerek édesanyja a megadott telefonszámon hívta a bőrgyógyászatot.

 

heim_pal_gyermekkorhaz1_szigetvary_zsolt_mti.jpg

 

Ez volt hétfőn.Ezen a megadott vonalas számon adtak egy mobilszámot,hogy azon kell egyeztetni mostantól a bőrgyógyászati időpontokat,amint viszont egy nemzeti dohánybolt jelentkezett.Mindegy,visszahívtuk a bőrgyógyászatot időpontot kérve,amikor is kiderült,hogy időpontot adni nem tud,mert X doktornő nincs, és Y doktornő sincs,telefonáljunk vissza majd szerdán azaz a mai napon.Ma ismét telefon,időpont nincs, csak augusztus végére.A gyerek anyja elmondta,hogy az nem lesz jó,mert a gyereknek kontroll vizsgálata lenne a múlt havi rossz vérképe miatt, a gyógyszere is fogyóban,valamint hosszú idő óta kezelik egy súlyos kamaszkori bőrbetegséggel,ami most kezd javulni.Tehát az orvosnak látni kellene.Sajnos nem tud adni akkor sem,de annyit megtehet az anyuka,hogy a körzeti gyerekorvoshoz elmegy és kér egy sűrgősségi beutalót,amivel pénteken reggel 8-ra lehet menni.

 

Felhívtuk a körzeti gyerekrendelőt,hogy tud-e adni egy sűrgősségi beutalót a gyerekbőrgyógyászatra,mert egyszerűen nem jut be a kezelt beteg időpont hiányában.Mint nagy csodálkozás után kiderült,ő ilyet nem tud adni,mert a gyereket a Heim Pál gyermekbőrgyógyászat szakorvosa kezeli elég régóta,és a beutaló indoka a későbbiekben szerepel a rendszerben.Leegyszerűsítve ő mint belgyógyász mégis milyen indokkal küldene be egy Acne conglobata diagnózissal régen kezelt gyereket ugyanarra az osztályra ahol kezelik? Mit írjon rá a beutalóra,hogy még mindig csúnya az arca,vagy mint belgyógyász ő nem lát érdemi javulást? Végül is igaza volt a körzeti gyerekorvosnak,így megköszönve a felvilágosítást elköszöntünk.

 

Tehát ez az út nem járható,időpont megint nincs,a rendelésen nem adnak előre,állandó közelharc megy a bőrgyógyászat asszisztenseivel,szóval ezt megelégelve bejelentkeztünk egy maszek gyerekbőrgyógyászhoz a további kezelés befejezéséig,mivel a kezelést nem szabad megszakítani,és havi gyakorisággal ellenőrizni kell a laboreredményt amire a Heim Pál gyermekbőrgyógyászata képtelen ezek szerint. Mielőtt ismételten nekem ugranának a januári poszt szószónokai megjegyezném,hogy a kamaszrendelés az általános rendelés után kezdődik,amire sokszor egy- másfél órát is kell várni úgy,hogy a váróban csak elvétve ül egy egy problémás bőrű kiskamasz,senki se ki se be.Így el sem tudom képzelni,hogy vajon mi lehet annak az oka,hogy augusztus végéig nem tudtak adni egy-két perc soronkívüliséget,hogy a receptet megkapjuk, a laboron az orvos végig fusson,és ránézzen a gyerek arcára.

 

Egyszerűen érthetetlen ez az egész.Az meg főleg érthetetlen,hogy a vizsgálatok alkalmával miért nem tudnak adni időpontot előre,amikor tudják,hogy a gyereket a következő hónapban vinni kell kontrollra.Mindegy,megoldottuk.Soha többet Heim Pál bőrgyógyászat az biztos.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rókaregeróka 2017.07.20. 06:36:37

Itt jegyzem meg, hogy a nyári szabadságolások miatt Uzsoki MRI leletezése 4-6 hét.
Morc-morc.

Rókaregeróka 2017.07.20. 06:37:13

Uitt: MR-re várakozási idő 4-6 hét :)
De jobb, mint máshol az országban, sejthetően :)

Rókaregeróka 2017.07.20. 06:39:14

A poszthoz: nyilván olyan sorban állás van az időpontokra, hogy ezért nincs hely.
Járási kórház a térségben, bőrgyógyászat 2 hónapos előjegyzés.
Legyünk a megelőzés országa...
Egy melanoma- gyanú esetén ez a legprímább lehetőség .

Tempus.Anh 2017.07.20. 07:13:45

Az acne conglobata mióta sürgősségi kórkép ? (ami "most kezd javulni")

Azt miből gondolod, hogy ami másnak kötelező várakozási idő, az neked is nem kell az legyen - egy nem sürgős kórkép esetén ?

Azonkívül ha soronkívüliséget, luxust, kényelmet akarsz, akkor elmész magánrendelésre.

Vagy beállsz a sorba, mint a többi türelmesebb beteg.

defné 2017.07.20. 07:33:07

@Tempus.Anh: Nem artana figyelmesebben elolvasni a posztot. A sracot ott kezelik havonta kell kontrollra jarni elozetes idopontra,amit a szakrendelo hol tud adni,hol nem. A surgossegi beutalot nem a posztolo talalta ki hanem az asszisztensno. Amugy szerinted teljesen rendben van az,hogy egy kezelest megszakitanak hetekre idopont hiany miatt?

she_wolf 2017.07.20. 07:53:14

@defné:
Nincs rendben.
Pláne úgy, hogy javulást hoz a kezelés. Ezt most megszakítani azt is eredményezheti, hogy "pihenés" után nagyobb erővel támad a gyulladás, és komoly, megmaradó hegesedést okoz.

qbr 2017.07.20. 08:21:43

Persze, igaza van a levélírónak, gondozott beteg, kellene havonta időpontot kapnia. De ha az országban lévő 50-70 gyerekbőrgyógyászból nyáron (mint mindenki más) elmegy nyaralni 20-30, akkor mi a megoldás? Hogyan oldja meg az ellatohely a helyettesítést másképp, mint hogy a kevesbe sürgős (pl kozmetologiai problémákat) későbbre tolja.

És a kozmetologiai problémát most ezzel nem lefitymalom, kamasz gyereknek nagyon súlyosan ronthatja az életminőségét, ezt senki nem vitatja. Egyszerűen nincs elég ember

Dikusz 2017.07.20. 08:39:10

@defné: már megbocsáss, de @Tempus.Anh:-nak most tökéletesen igaza van.

Egyébként én is azt mondom, hogy nem helyes. Több okot lehet felsorolni, nyilván te is tudnál, miért van ez így.
Megpróbálok párat megemlíteni:
-biztos, hogy nem csak ennek a kamasznak van akár ugyanilyen betegsége. Sürgősségi
beutalója is lehet többüknek. A kórházi SBO-s posztoknál már többször megtárgyaltuk,
hogy a "sürgősségi" mit jelent.
-nincs rendben, hogy megszakítanak kezelést, és valószínű nem az időpont, hanem a pénz-,
szakorvos hiány miatt.
-valamint nem utolsó sorban az, hogy lehet teljesen üres a váró, ha a posztban
említett szakrendelőnek mondjuk csak napi 20 beteg kezelését fizetik ki. Valószínű,
hogy így is túllépik a megengedett keretet.

Dikusz 2017.07.20. 08:50:27

A másik amit nem értek, bár falrahányt borsó az amit megjegyeznék...

Úgy látszik készletkisöprés van a posztokat tartalmazó íróasztal fiókjában. Az idén januárban megjegyzés az 2016 januárját jelenti. Az ajánlott bejegyzéseknél rögtön az első poszt az, amit említ a nagynéni, ez másfél éve jelent meg. Nem lehet tudni az okokat, de vagy új kolléga lépett be, vagy valaki hirtelen felindulásból beletúrt a beküldött posztokba.

Pusztába kiáltott szó, de hetekig egy poszt sem kerül ki, majd egyszerre a nyakunkba ömlesztenek hármat. Miért nem lehet annak az alkalmanként előkerülő valakinek legalább azt megtenni, ha már nincs gazdája a blognak, akkor háromhetente tegyenek fel egy posztot, ne naponta egyet, aztán meg egy hónapig megint semmit.
Tudom, hogy mindenki lesz*rja, aki illetékes, bele se olvasnak a hozzászólásokba, de akkor szüntessék meg inkább az egészet, a gazdátlanság miatt úgyis alig vetődnek már erre. Így az egész hóbelevanc csak ráfizetéses lehet...

she_wolf 2017.07.20. 08:56:51

Sajnos előbb-utóbb minden oda fut ki, hogy az egészségügy csak betegekből áll:(
Kérdezném a posztert (azzal együtt, hogy együttérzek vele), hogy amennyiben "soha többé Heim Pál", akkor mi?
Mert az ellátás ad hoc jellege bárhol máshol ugyanígy, sőt, még ígyebbül mutatkozik meg.
Ezen kívül marad a magáncucc. Ott meghatározzák a kezelés hosszát, és biztosítják, hogy adott időben történő megjelenéskor minden a lehető legflottabbul menjen. Ott működik az, hogy minden hó 20. napján X.Y. jön ilyen és ilyen kezelésre, kontrollra, receptért, és Dr.Széparc fogja minden alkalommal ellátni.
Államiban ha kidől egy doki, borul minden. Ha meg kettő is, akkor roló.

she_wolf 2017.07.20. 09:03:47

@Dikusz:
Túrtál?:)
Én már feladtam.
És már azt is, hogy egyáltalán megpróbáljam megérteni ezt a szemétdombot.

defné 2017.07.20. 09:40:27

@qbr: Mutass nekem egy olyan munkahelyet ahol egyszerre mehet mindenki nyaralni. Talan egy kisvallalkozonal ha nyaranta becsuk 1-2 hetre,de ez is ritka.
Nincs igaza Tempus-Ahnak mert a kezeloorvosnak mar elore kellett volna a kovetkezo honapra idopontot adni ha mar ennyire keves van belole.

Dikusz 2017.07.20. 09:43:42

@she_wolf: nem:)
Kerestem volna, de feltehetően véletlenül a poszt alatti ajánlott bejegyzések között mindjárt elsőként megjelent...

Arra azért kérdés nélkül kaptunk választ, hogy miért nem jelenik meg soha a posztoló. Másfél év után, ki a csuda figyelné, kitették-e az írást a Praxisra.

Dikusz 2017.07.20. 09:50:34

@defné: Tempusnak, bár nem kérte, nem @qbr: , hanem én adtam igazat. Viszont arra a kérdésére nem adtál választ, hogy te mit tennél az orvos helyében, ez engem is érdekelne, komolyan.
Ha a betegek évek óta kezelésre járnak a bajukkal, akkor a tapasztalat alapján már a vizsgálat után rögtön megkérném az időpontot a következő vizsgálatra. Az más kérdés, hogy lehet már akkor több mint egy hónapot kell várni. Sorolja hátrébb a hasonló problémával küzdő beteget? Amúgy nem az orvos ad időpontot, ha jól tudom, hanem az asszisztense.

zünüke 2017.07.20. 09:59:30

A Roaccutan szedése nem játėk maradjunk ennyiben.

zünüke 2017.07.20. 10:03:01

@Dikusz: Homályosan,de mintha emlėkeznėk erre a posztra. Nem mernėk rá megesküdni,de azt hiszem Forge tette fel.

defné 2017.07.20. 10:20:35

@Dikusz: " rogton megkernem az idopontot"
-ott all a posztban ketszer is,hogy nem adnak.
"mit tennel az orvos helyeben"
-miutan kezelek/kezelunk egy csunya borbetegseggel kuszkodo kis vagy nagykamaszt,brutal gyogyszereket irtam/irtunk fel neki aminek a szedese laborvizsgalatokat tesz szuksegesse,mert a legutobbi eredmenyei nem voltak jok,termesztesen lelkiismeretes gyerekborgyogyaszkent soron kivul fogadnam arra a par percre ha mar voltam olyan feluletes,hogy nem adtam elore idopontot amikor az szukseges lenne a beteg szempontjabol. Lehet ezt csurni csavarni a lenyegen nem valtoztat semmit. A rendelo gyakorlatilag megszakitotta a folyamatban levo kezelest idopont hianyra hivatkozva.

badger 2017.07.20. 10:21:55

A legkevésbé értelmes dolog volt ide posztolni. A kérdésre a válasz : 1. nem tudom, mert talán 1 ember szabadságolása miatt összedől az egész rendszer? 2. Ez a mentalitás - hogy kérjen mindig a beteg időpontot a következő kontrollra mert nincs kapacitás és ha későn kér időpontot akkor tolódik az egész és abba a lyukba befér még egy másik beteg - maradt az átkosból
3. Van egy Heim Pál kórház, oda tessék panaszkodni, ide teljesen felesleges, érdemit nem tudunk mondani

Dikusz 2017.07.20. 11:29:57

@defné: valóban ott áll, igazad van.

A válaszodra egy kérdés megint, pontosítanék: ha te ott ülnél az ugyancsak kamasz gyerekeddel pontosan ugyanilyen panasszal órák óta, a posztoló előtt érkezve, szó nélkül hagynád, hogy behívják előttetek, egy-két percre (ami tuti nem annyi, mert ha bejut az orvoshoz, és ilyen súlyos panasza van, akkor azért csak megvizsgálja az orvos)?
Be kell valljam, én bizony nem hagynám szó nélkül. Nekem, ahogy másnak is, a saját gyerekem lenne a fontos. Rendelőben még soha nem tolakodtam a többiek elé azzal, hogy csak kérdezni szeretnék valamit, két pillanat az egész. Nem is szokták ezt a betegek szó nélkül hagyni.

Dikusz 2017.07.20. 11:33:55

@zünüke: Ott van a poszt, és a reklám közötti ajánlott bejegyzéseknél, mindjárt az első.
Csak éppen egy év kellett hozzá, hogy a szél idefújja a blogra...
Így a posztoló sem tud hozzászólni, pedig igazán érdekes lenne, hogy mi lett a fiatalemberrel. Remélhetőleg sikerrel járt az immár magán bőrgyógyászati kezelés.

zünüke 2017.07.20. 11:49:15

@badger: Lehet tėvedek,de a parxis.blog egy nyílvanos,bárki számára elėrhető oldal,ahova mindenki beküldheti a vele törtėnteket.

forge 2017.07.20. 12:35:50

@Dikusz:

A posztot én küldtem be méghozzá a tegnapi napon 2017.július 19-én.Ha már ilyen vehemensen kommentelsz a poszthoz,érdemes lenne még egyszer nekifutni a cikk elolvasásának.

' Az idén januárban megjegyzés az 2016.januárját jelenti'
Sehol nem írtam ezt.Azt írtam,hogy 'ez év januárjában' az meg ugye értelemszerűen 2017 januárját jelenti.

forge 2017.07.20. 12:41:21

@badger:

'érdemit nem tudunk mondani'

Nem is azért küldtem a sztorit a praxisba,hogy érdemi választ kapjak hanem azért,mert tudod jó sokan olvassák az interneten ezt a szemétséget,amit egy 14 éves gyerekkel megcsináltak.

forge 2017.07.20. 12:43:38

@zünüke:
Nem bizony.Mindenféle baja előjött tőle amire ezek szerint szarnak a kezelés kellős közepén jó magasról.

forge 2017.07.20. 12:49:58

@defné:
Sajnos ennek a húgyagyú Tempus-Anh-nak ezt Te hiába írod le.Ez a szerencsétlen flótás csak annyit tudott kihámozni az egészből,hogy soron kívül akartunk bejutni a luxust élvezni a Heim Pál bőrgyógyászatán.

Sajnos ennyi jött le neki. (:D:D)

forge 2017.07.20. 12:51:21

@Tempus.Anh:
A véleményedet írd fel egy papírra,tekerd össze,és dugd fel a seggedbe öreg.

forge 2017.07.20. 12:58:29

@she_wolf:
Senki nem dőlt ki sehonnan esetleg most egyik másik elment szabadságra.De itt tavaszkor is,télen is,őszkor is ugyanez a probléma.

she_wolf 2017.07.20. 13:11:30

@forge:
Kupi van, és mindenhol. Tudom, ez nem vígasztal senkit.
A kidőlést arra értettem, hogy mindegy mi okból, de nincs meg a kellő létszám, és esetleg a helyettesítés is akadozik, vagy korlátozott.
Egyebekben tartom magam ahhoz, amit írtam: egy kezeléssorozatot megszakítani nem bölcs dolog.
Kérdés: sikerült valami megoldást találni?

badger 2017.07.20. 13:17:04

@forge: ha felhajtást akar, akkor egyszerűbb Facebook posztban, vagy a Heim Pál Facebook oldalára írni akkor már, nem?
Egyáltalán nem jó hogy a gyermekbőrgyógyászatot kb 2 orvos viszi, ha kiesik bárki is akkor borul minden, rosszul van szervezve, az asszisztens is bunkó amikor telefonos kisasszonyt játszik 150 hívással egy nap. Azzal hogy ide ír, nem lesz visszhangja. Ha Facebookra ír, talán nagyobb, de akkor sem fog történni semmi, nem lesz több időpont meg jobb rendelési időbeosztás. Ha levelet ír a kórháznak, akkor sem fog történni semmi. Van megoldás? Nincs. Mit lehet ez ellen tenni? Semmit. Jó ez így? Nem. Felháborító? Az. Valakinek érdeke egyáltalán hogy jobb legyen az eü ebben az országban? Senkinek. Van társadalmi összefogás egy élhetőbb államrendszerért? Nincs. Ha most elkezdődik egy jó irányba haladás, hány év lesz mire jó lesz a színvonal? 50.

Nem ez a szemetség hogy egy tini nem jut el rendszeresen a bőrgyógyászhoz mert nem tud időpontot kapni. Ez semmi. A szemetség az amikor nem jut mentő a súlyos betegnek, vagy amikor a tumor áttétet adott már mert korábban nem lehetett CT / MR vizsgálatra küldeni és így már inoperábilis. Sokkal nagyobb bajok vannak az eü-ben. Tudom hogy önöknek a gyerek a legfontosabb, meg mindenkinek a saját / hozzátartozója problémája a legfontosabb, de ez még semmi a többihez képest. Pozitívumot nem tudok mondani, ettől minden csak egyre rosszabb lesz a következő 10-20-50 évben.

Amúgy ha tényleg nincs időpont, akkor magánbőrgyógyász. Tudom most jön a felháborodás hogy hogy képzelem ezt amikor TB meg fizetés meg gyerek meg orvosi eskü ... Egy kérdésem van ez irányban: - Tudsz jobbat?

qbr 2017.07.20. 13:45:48

@defné: most mit vársz tőlem, mit mondjak. Ahogy @badger írta, az a megfejtés, hogy olyan kevesen vannak, hogy ha egy elmegy szabadságra, borul minden.
Lehet jobban szervezni, meg kedvesebb asszisztens, attól nem lesz több emberóra gyerekbőrgyógyász munkaidő.

mechanikus körte 2017.07.20. 15:00:48

@forge: Vagyis, ha jól értem, ti július 17 -én akartatok júliusra időpontot kérni, nem akut betegnek kontrollvizsgálatra, egy viszonylag nagy forgalmú rendelésre, szabadságolási időszakban. És most azon vagy felháborodva, hogy csak augusztusra kaptatok (azt szerényen elhallgattad, hogy az vajon augusztus elseje vagy 31-e, nem mindegy...:-)) Édesanyámat kellett vinnem kétszer kontrollra az Amerikai útra műtét után, bő egy hónappal előre kértem időpontot, tudván, hogy sokan mennek, és a rendelési idő véges. Ti is tudtátok, hogy mi a helyzet, ha ennek ellenére úgy gondoltátok, hogy elég pár nappal a szükséges kontroll előtt telefonálni időpontért, akkor magatokra vessetek. Nem itt kell pattogni, hanem a tények ismeretében előrelátóan gondolkodni és cselekedni, vagy lehet menni magánba, ott nincs akkora forgalom. Ezt meg hagyjuk már, hogy "csak pár perc, rá kell nézni a gyerekre", egy túróst. Pont ugyanolyan - vagy még időígényesebb - vizsgálat és adminisztráció a ti gyereketek is, mint az összes többi várakozóé, akik nem másnapra óhajtottak időpontot kérni.

forge 2017.07.20. 17:15:10

@mechanikus körte:

'Vagyis,ha jól értem,ti július 17-én akartatok júliusra időpontot kérni,nem akut betegnek kontrollvizsgálatra,egy viszonylag nagy forgalmú rendelésre,szabadságolás időszakában'

-Igen,jól értetted a soron következő kontroll vizsgálatot általában a hó közepe fele szokta kérni a nővérem,így a gyerek általában a hó végén vagy a következő hó eleje körül bejut.
-Ha figyelmesen elolvastad volna a posztot,akkor értenéd,hogy fogyóban a gyógyszere,valamint a friss laboreredményét nem ártana megnézni ha már ezt a kemény gyógyszert tömik bele 8 hónapja, mert a júniusi vérvétel igen csak szar eredményt produkált.
-A kamaszrendelés nem nagy forgalmú de már ezt is említettem.Délután 1 óra körül kezdődik amikor lemegy az általános bőrgyógyászati rendelés, 3-4 gyereknél többet egyszer sem lehetett látni.Még egyszer ismétlésként: ez nem az általános bőrgyógyászat hanem a problémás bőrű kamaszok rendelése ahol alig ülnek itt ott.
-A szabadságolások nem júliusban vannak hanem augusztusban,de ha így is lenne egyszerre nem megy nyaralni az összes bőrgyógyász ez nyilvánvaló.

'Azt szerényen elhallgattad,hogy augusztus elseje vagy 31-e,nem mindegy'

-Bazmeg ezen már csak nevetni lehet komolyan.Ott van magyarul,érthetően,nyomtatott betűkkel,hogy augusztus végére akart adni az asszisztens időpontot július 17-én,illetve helyesbítek mert július 15-én telefonáltunk először.
-Az mennyi is naptári napokban,sikerülni fog kiszámolni? Ügyes vagy.

'ha úgy gondoltátok,hogy elég pár nappal a szükséges kontroll előtt telefonálni időpontért,akkor magatokra vessetek'

Ha neked július 15-én (mert akkor kértünk volna először)kért időpont a hó végére,augusztus első hetére pár napot jelent,akkor vagy nagyon felületes ember lehetsz,vagy egyszerűen nem tudsz számolni.Július végéig ugyebár van 2 hét.Stimmt? Ha augusztus első hetére adott volna,akkor az már 3 hét ha jól számolom.Vagy tévedek? Három kibaszott hét nem elég egy időpont kérésre egy ott hónapok óta kezelt gyereknél?? Te normális vagy? Nem egy MRI vagy egy CT vizsgálatra,vagy műtétre kértünk időpontot, hanem egy maximum 4-5 perces rutinvizsgálatra ami egyszer sem volt több 5 percnél,maradjunk ennyiben.

badger 2017.07.20. 20:16:16

Mi fog történni ha 3 héttel későbbre van időpont? Semmi? Elfogy a gyógyszer éééés... semmi. Nem egy életveszély ha nem látja szigorúan 4 héten belül orvos, az életminőség sem fog ezalatt romlani, a májenzimjei sem fognak az égbe emelkedik ha az elfogyott gyógyszert nem szedi. Ez a poszt nem üti meg azt a szintet aminél így habzó szájjal hisztizni kéne. Tessék panaszt tenni az érintettnek az arra alkalmas helyen, ne másodkézből való sztori alapján itt fröcsögni meg médiavisszhangot remélni.
(Paraszt vagyok? Az.)

mechanikus körte 2017.07.20. 20:40:06

@forge: "Igen,jól értetted a soron következő kontroll vizsgálatot általában a hó közepe fele szokta kérni a nővérem,így a gyerek általában a hó végén vagy a következő hó eleje körül bejut."
És miért gondolta a nővéred, hogy ez nyár közepén is így lesz??

"-Ha figyelmesen elolvastad volna a posztot,akkor értenéd,hogy fogyóban a gyógyszere,valamint a friss laboreredményét nem ártana megnézni ha már ezt a kemény gyógyszert tömik bele 8 hónapja, mert a júniusi vérvétel igen csak szar eredményt produkált."
1. Ha figyelmesen elolvasnátok a betegtájékoztatót, akkor látátok, hogy nyáron a Roaccutan szedése ellenjavallt.
2. Ha lenne egy csepp eszetek, akkor a rossz laboreredménnyel AZONNAL felhívtátok volna a kezelőorvost. Mellesleg egy vérképet a háziorvos is képes értelmezni, pláne, ha belgyógyász.:D

"-A kamaszrendelés nem nagy forgalmú de már ezt is említettem.Délután 1 óra körül kezdődik amikor lemegy az általános bőrgyógyászati rendelés, 3-4 gyereknél többet egyszer sem lehetett látni.Még egyszer ismétlésként: ez nem az általános bőrgyógyászat hanem a problémás bőrű kamaszok rendelése ahol alig ülnek itt ott."

Valószínűleg azért, mert mindenki időpontra megy.:-)

"-A szabadságolások nem júliusban vannak hanem augusztusban,de ha így is lenne egyszerre nem megy nyaralni az összes bőrgyógyász ez nyilvánvaló."

És ezt te honnan tudod? Te vagy talán a kórházigazgató? Elárulom, az orvosok éppúgy mehetnek júliusban is szabadságra. Sőt, vannak olyan osztályok, rendelések, amelyeket nyáron le is zárnak 2-3 hétre. Nyilván olyanokat, ahol nem akut életveszélyben lévő betegeket látnak el, például problémás bőrű kamaszokat.:-)

forge 2017.07.20. 23:10:32

@badger:
Látom itt elég sok kommentelőt megviselt a hőség,mert egyesek képtelenek megjegyezni és felfogni amit olvasnak.Ahogy látom közéjük tartozol.

Mi fog történni ha 3 héttel később van időpont? Lehet tagolva kellene írnom,hogy érthetőbb legyen de az sok időt venne igénybe.
Ha 3 hét múlva adtak volna időpontot az pont jó lett volna,mert a júliusból van még két hét ugyebár, és az augusztus első hetével az pont három lenne.De nem tudtak adni csak augusztus végére!!! Érted már? Az meg nem három hanem hat hét kedves barátom,hat kerek hét.Így se érted?

Elfogy a gyógyszer éééés...semmi

És akkor hetek múlva folytatja vagy hogy képzelted? Ha (állítólag) orvos vagy akkor ekkora marhaságot nem tudom hogyan tudsz leírni.No meg azt sem ártana tudnod,hogy a gyógyszer befejezésével ez a faggyúmirigy gyulladás bizony újból visszajöhet ugyanolyan rondán mint az elején.Idáig 81.000 forintba került ez a gyógyszer,és az ajánlott dózis felénél tart a gyerek,tehát folyamatosan kellene szednie tovább amit ugye már nem sokáig tudna ha a Heim Pál szakrendelésén múlna.

Amúgy milyen másodkézből való fröcsögésről regélsz? Az én családomban történik a testvérem fiával,akit sokszor én vittem a kezelésekre mert az anyja dolgozott.Te melyik adást nézed?

forge 2017.07.20. 23:49:19

@mechanikus körte:

Tény,hogy a hőség téged ütött ki a legjobban.

'Ha figyelmesen elolvastátok volna a betegtájékoztatót,akkor láttátok,hogy a Roacuttan szedése nyáron ellenjavalt'

-Ezt barátom nem tudom honnan vetted, már tavaly nyár elején akarta vele szedetni a főorvosnő a Heim Pálban,csak a befizetett nyaralásra tekintettel elhalasztották a kúrát őszre.Szerintem azért ezt a részét hagyjuk meg a bőrgyógyász szakorvosoknak ha nem baj.

'Ha lenne egy csepp eszetek akkor a rossz laboreredménnyel AZONNAL felhívtátok volna a kezelőorvost.Mellesleg egy vérképet a háziorvos is tud értelmezni,pláne ha belgyógyász.:D'

-Ha lenne egy csepp eszed,akkor a posztom elolvasása után teljesen világos lenne,hogy a múlt havi labor volt rossz, és azt nyilvánvalóan a kezelőorvos (Heim Pál)elemezte ki a legutolsó kontroll alkalmával,ami miatt most szükséges lenne (lett volna) a mostanival összehasonlítani.Sajnálom,hogy ha ez ekkora koncentrációt igényel,de tényleg.
-A háziorvos nem tudom hogyan jön a képbe,de te biztosan tudod.

A többi hülyeségedre most ha nem haragszol nem válaszolnék mert késő van, elfáradtam ennyi hülyébe akik itt trollkodnak bocs de téged is beleértve.
-

-Most tök komolyan kérdezem,te részeg vagy?

she_wolf 2017.07.21. 00:22:32

@forge:
A Roaccutan leírásában az áll a nagyon ritka mellékhatások között, hogy fényérzékenység fokozódását okozhatja.
Tehát feltételes módban. Ezt hozzászólásokban már kijelentő módban leírva láttam.
Én maradnék a hivatalos betegtájékoztatónál, de az én hozzáállásom ehhez nem lényeges. Ez a gyógyszer eléggé komolynak tűnik (nekem) ahhoz, hogy ilyen slendriánul foglalkozzanak vele szakemberek.
A fényérzékenység esetleges fokozódása talán a legenyhébb ezek közül:(
Sajnálom a srácot, és remélem, rendbejön.
www.hazipatika.com/gyogyszerkereso/termek/roaccutan_10_mg_lagy_kapszula/1443

swiss blend 2017.07.21. 00:35:42

Nem áll szándékomban állást foglalni egyik félnél sem de azt azért tudni kell,hogy ezt a gyógyszert csak szigorú orvosi felügyelet mellet lehet alkalmazni.Tudom,mert a szintén kamasz unokaöcsém is Roacuttan-ra kényszerült ami miatt a kölök arcát,nyakát,hátát,mellét egybefolyó vérző hatalmas méretű sebek borították hónapokig.Nem egy szép látvány ezt azért szeretném leszögezni, abban viszont igazat adnék @forge:-nak,hogy nem szeretnének ha a gyerek kezdhetné az elejétől a gyógyszer szedését mert ez bizony kiújulhat ugyanúgy, mint ha el sem kezdte volna a kezelést.
Azért lássuk be,hogy egy gyalázatos dolog az,hogy egy szülő kénytelen átvinni a fizetős rendelésre a gyerekét,hogy meggyógyuljon,és ne mutogassanak a sebhelyes arcára későbbiek folyamán.

Nem tudok teljes mértékben igazat adni a kórház szakrendelőjének.

swiss blend 2017.07.21. 00:43:22

@she_wolf:
Nagyon komoly mellékhatásai vannak.Szülői beleegyező nyilatkozat szükséges ahhoz,hogy az orvos elkezdhesse a kúrát,már előtte labor (vér,vizelet).Napra/szoliba szigorúan tilos menni,állandó szájszárazság,cserepes száj,fájó izmok,egy idő után rossz laboreredmény,látás romlás,nyálkahártya kiszáradás,állandó szomjúság,elvékonyított bőr,és az egyébként is rémisztő gyulladás háromszorozódása mindenhol.Szörnyű.

she_wolf 2017.07.21. 02:40:15

@swiss blend:
Olvastam, és nekem -laikusnak- elsőre ijesztő. Ezt természetesen másképp látja az orvos, a beteg, és jelen esetben egy aggódó szülő is.
Az egyértelmű, hogy nem minden mellékhatás jelenik meg, de az is, hogy kötelező mindet feltüntetni.

Én csak azért méltatlankodom, mert ez egy kúraszerűen alkalmazandó kegyszer, aminek a hatását folyamatosan figyelni, felügyelni kell, és szükség esetén meg kell szakítani, különben komoly kárt képes okozni. Nem pedig egy antibiotikum, vagy fájdalomcsillapító, amit vagy beveszek, vagy nem, oszt jó.
A szülő felháborodását jogosnak vélem, az egészségügyben nyilvánvalóan megmutatkozó bajokat viszont nem tudom és nem is akarom kizárólag az abban dolgozók nyakába varrni.
Szemétség ugyanis, mert rajtuk kívülálló okok miatt kiáltják ki őket feketeseggűnek az esetek nagy többségében.

she_wolf 2017.07.21. 02:51:19

@badger:
"Nem egy életveszély ha nem látja szigorúan 4 héten belül orvos,..."
Én szeretlek téged, de az azért elég sötét jövőkép, hogy csak akkor nyerek bebocsátást az orvos elé, ha sanszos, hogy különben életveszélybe kerülök:)
Bár ki tudja, még ez is bekövetkezhet, de ugye nem baj ha azt kívánom, hogy ne legyen igazad?
Abban viszont egyetértek, hogy tényleg nem a Praxison kell a palávert verni, mert ez... tényleg nincs rá szavam.

badger 2017.07.21. 03:16:23

@she_wolf: ez nem jövőkép, már rég óta így van. Látom hogy akinek szakrendelő kéne az nem jut be oda, és tovább súlyosbodik a baja addig amíg mentő nem viszi el őket életveszély miatt (felnőtt rendelés kardiológia, pulmonológia, gasztroenterológia)

Valahogy úgy értettem hogy a rendes kontrollra rá 3 héttel (lehet rosszul fogalmaztam) . Valóban ideális lenne megszakítás nélkül szedni ezt a gyógyszert, de ne várjon csodát tőle. Lehet hogy a nem-ideális szedés mellett , 3 hetes kihagyással is pont ugyanaz az eredmény lesz mintha megszakítás nélkül szedte volna. Ez acne, nem egy halálos kór, csúnya meg minden, a tini önbecsülése a béka segge alatt van emiatt, de ne csináljunk már ebből ekkora felhajtást. Erre azt mondják hogy az arcod olyan mint a szétbombázott Bagdad, ha majd szülsz 2 gyereket meg 30 éves leszel akkor elmúlik, addig itt van ez a szar gyóccer, most ennyit tud az orvostudomány, sok esetben nem is lesz jobb, ha jobb lesz, akkor hálát adunk ennek a gyóccernek, valamelyest javítják a tüneteket meg az életminőséget, jah vannak mellékhatásai, lehetnek durvák, ezért kéne kontrollra járni, de nem halálos ez nyugi. Nah hát kb ennyi ez a betegség.

Nekem is jó lett volna folyamatosan a gyökérkezelt fogamat kezelni, és nem kellett volna félbeszakítani szabadságolás miatt 3 hétre és ideiglenes tömést beletenni stb stb. Kb hasonló szitu. Nyugi van ember!

Azért írtam a másodkézből dolgot, mert azt feltételeztem, hogy a testvér anyuka elmondása alapján íródott a poszt.

zünüke 2017.07.21. 06:57:56

@badger:
Te is felhajtást csinálnál ha a te gyerekedről lenne szò de mivel nem róla szól,ìgy egy kezelėsre szoruló foggal hasonlítod össze. Nem tudom,hogy láttal e mar egy ilyen bajjal hònapokon keresztül küzködő tinit testközelből,de jelzem nem egy szép látvány. Most már kezdem ėrteni,hogy miėrt van itt ennyi elkezelt illetve nem kezelt beteg az országban.

she_wolf 2017.07.21. 09:56:20

@badger:
Ez bőrgyógyászati szakrendelés, jellemzően nem az a kategória, ahol egy néhány hetes késés következménye akár visszafordíthatatlan szervi károsodás is lehet (max. esztétikai). Tisztában vagyok vele.
Talán elkerülte a figyelmedet, de az életveszély emlegetésekor a mondandómat szmájlival zártam:)
És továbbra is:
"A szülő felháborodását jogosnak vélem, az egészségügyben nyilvánvalóan megmutatkozó bajokat viszont nem tudom és nem is akarom kizárólag az abban dolgozók nyakába varrni." Idézet tőlem, amit továbbra is fenntartok.
És igen, mindenkinek a saját baja a legnagyobb akkor is, ha tömegkarambol történik, vagy ha krónikus vesebajjal dekkol állandóan a dokinál, és akkor is, ha csak csúnya pattikra kell horror gyógyszert feliratni.
És még valami: ha egy gyógyszert kúraszerűen, vagy folyamatosan kell szedni, akkor egy szakember feltélelezésekbe bocsátkozhat, mondván, hogy "lehet, hogy nem történne semmi, ha felfüggeszti amíg lesz doki"?
Nem mellesleg pedig azon kívül hogy a gyógyszerezés folyamatosságát biztosítsa a szakorvos, jó lett volna, ha az ergya leletet is megvizslatja.

A tini önbecsülése. El tudom képzelni, hogy egy tizenéves srác nem különösebben aggódik most a "harci sérülések" miatt. Majd később fog, amikor olyan emberekkel találkozik, akik messzemenő következtetést bírnak levonni a kinézetből.
A posztbéli srác nem fog szülni, ám a betegtájékoztatót olvasva biztos örül neki, hogy nem fiatal nő.

Azt meg végképp nem értem, hogy hogy lehet párhuzamot vonni a Te foggyökér kezelésed és egy akné kezelése között. Hacsak úgy nem, hogy egyik szarabb dolog, mint a másik.
Megegyezhetünk abban, hogy ezeknek a problémáknak a megoldását másokból kéne kiverni, nem pedig egymásra acsarogni? Mindannyian abban a csukában járunk, amit az idióták (tudjukkik) egy kaptafára huzigálnak:(

defné 2017.07.21. 10:25:03

Erdekelne mi lett a sraccal..

Dikusz 2017.07.21. 11:32:11

@forge: nem szoktam vehemensen kommentelni, az én értelmezésem szerint ez azt jelenti, hogy ordibálok, ezt nem teszem blogokon.
Elolvastam mégegyszer ezt a posztot is, meg a többit is. Valamit nem értek: az első poszt 2016.01.10-én került ki a Praxisra. A posztot beküldő hölgy G.Éva, kamasz fiával jár a rendelésre. Valóban 2017.január 7-én került ki a posztod a blogra, ami a két nappal (2017.január 5.) azelőtt írt kommented átemelése.
Az, hogy leírtad, hogy "ez év januárjában" a magamfajta lelassult felfogású olvasó számára nem jelenti egyértelműen a 2017-es évet. Pláne úgy, hogy az ajánlott bejegyzéseknél most is ott van a "Hajnali birkózás a sorszámokért" című 2016-os említett poszt. Számomra még most is az jön le, ugyanaz az eset lehet, a tegnapi 12:41:21-es kommentben írtad is, hogy a fiatalember most 14 éves (a 2016-os posztban 13 évesről van szó).

Volt az egy év alatt -amennyiben a 106.januári poszt is a ti esetetek- egy vizsgálat. Arra a vizsgálatra hány nap volt az előjegyzési idő, ott nem volt ilyen gond?

Abban a rendelőben is, ahova mi tartozunk (két kerület, talán néhány Budapest környéki város, község is) több mint egy hónap a várakozási idő. Képzett asszisztensekkel, akik felismerik, hogy sürgős-e a vizsgálat. Naponta kitesznek adott sorszámot is, aki kapja-marja alapon, + az időpontra behívott (várólistás) betegek.
Lenne még az esetetekre konkrét kérdésem, de nem tudom feltehetem-e választ várva...

Tempus.Anh 2017.07.21. 13:51:05

@forge: Te pedig az idióta posztodat told fel, picsusz.

A patronodat a Heim Pál ügyvédjére tartogasd majd, mert állítólag feljelentenek miatta rágalmazásért.

miver748 2017.07.21. 15:15:20

@Dikusz: Én kaptam időpontot a következő controll vizsgálatra. De mivel az több, mint egy hónap múlva lesz, beutalót kell kérnem a háziorvostó, és újabb időpontot. Ki érti ezt?

Dikusz 2017.07.21. 16:43:16

@miver748: Ezt ott mondták, ahol a kontrollt végzik? Ugyanoda jársz kontrollra, amiről a posztban szó van?
Én kértem már úgy vizsgálatra időpontot (ortopédia), ahol szintén jóval több mint egy hónapra rá kaptam időpontot. A szakrendelésre a beutaló 30 napnál nem lehet régebbi, így azon a héten kértem meg a háziorvostól amikorra az időpont szólt. Mondjuk jól letolt (úgy gondolom jogosan), mert anélkül kértem, hogy ő tudott volna róla. Azt mondta, hadd döntse el ő, szükségem van-e a szakrendelésre.

A posztban viszont azt írta a posztoló, hogy nekik a háziorvos nem adott beutalót. Ezt meg én nem értem.

mechanikus körte 2017.07.21. 17:08:55

@forge: "Ezt barátom nem tudom honnan vetted, már tavaly nyár elején akarta vele szedetni a főorvosnő a Heim Pálban,csak a befizetett nyaralásra tekintettel elhalasztották a kúrát őszre.Szerintem azért ezt a részét hagyjuk meg a bőrgyógyász szakorvosoknak ha nem baj."

Jó duma. 3 hónapig tartott a befizetett nyaralás?

"'Ha lenne egy csepp eszetek akkor a rossz laboreredménnyel AZONNAL felhívtátok volna a kezelőorvost.Mellesleg egy vérképet a háziorvos is tud értelmezni,pláne ha belgyógyász.:D'

-Ha lenne egy csepp eszed,akkor a posztom elolvasása után teljesen világos lenne,hogy a múlt havi labor volt rossz, és azt nyilvánvalóan a kezelőorvos (Heim Pál)elemezte ki a legutolsó kontroll alkalmával,ami miatt most szükséges lenne (lett volna) a mostanival összehasonlítani.Sajnálom,hogy ha ez ekkora koncentrációt igényel,de tényleg."
Semmilyen szinten nem derül ki a posztodból, hogy látta-e a júniusi labort a bőrgyógyász, vagy a kontrollvizsgálat után készült. A mostani vérvétel megtörtént egyáltalán, volt mit elemezni? :-)

Fölösleges bunkóznod, ettől még a tény tény marad: nem kértetek időben időpontot, így jártatok. Az orvos meg nem akkor megy szabadságra, amikor te úgy gondolod - mit gondolsz, ki a fene vagy te?:D

forge 2017.07.21. 18:22:14

@Tempus.Anh:

Feljelentenek rágalmazásért? Most viccelsz? És mi volt a rágalom te ninck név mögé bújt rosszindulatú szörnyszülött? Eltudod mondani,vagy csak fröcsögsz itt össze vissza ahogy teszed már évek óta.

forge 2017.07.21. 18:25:58

@Dikusz:

Most tulajdonképpen te hova akarsz kilukadni, mert a lényeg nem igazán értelmezhető a kommentedből.

Ha segítenél..:D

forge 2017.07.21. 18:41:12

@defné:
Mi lett a sráccal?
Ma voltak az a bőrklinikán.Az orvos megvizsgálta és nem az asztal mögül nézegették meg kórházba akarták mindenáron utalni mint az utolsó 4 hónapban tették a Heim Pálban.Gondosan kikérdezte,átnézte a júniusi és a mostani friss labort,majd kiderült,hogy 4 fajta vérvizsgálat nem lett kérve a júniuskor kapott laborbeutalón amik fontosak lettek volna az eredmény miatt.Faxa, lehet menni megint vérvételre.A gyógyszert még természetesen szedni kell és sajnos a hegesedés maradandó.

forge 2017.07.21. 19:02:05

@mechanikus körte:

Mechanikus barátom.Látom még mindig zavart vagy,vagy trollkodsz.

'Jó duma 3 hónapig tartott a befizetett nyaralás'?

-A nyaralás nem tartott 3 hónapig.Viszont ha a nyárnak az elején elkezdi szedni a gyógyszert,az ugye értelemszerűen belenyúlik a nyár közepén befizetett nyaralásba,sőt még tovább is hosszú hónapokig.Ez tényleg ijesztő,hogy egy mondatot nem sikerült még értelmezned és felfognod tegnap óta.

'Semmilyen szinten nem derül ki a posztodból,hogy látta-e a júniusi labort a bőrgyógyász,vagy kontrollvizsgálat után készült.

-Neked biztos nem derült ki.Viszont ha szótagolva jó hangosan végigolvasod talán kitűnik.

Ha nem haragszol elbúcsúznék tőled mechanikus barátom,mert nem vagyok gyógypedagógus.

Dikusz 2017.07.21. 19:24:43

@forge: megpróbálok:)
Amikor elkezdtem olvasni, beugrott, hogy erről már olvastam egyszer. A posztod alatt, az ajánlott bejegyzéseknél rögtön az első volt, ami miatt azt írtam, hogy 2016.januári a történet, ezért nem kerestem tovább. Ennek alapján írtam a 2016-ot, meg azért, mert szerintem ugyanannak a történetnek a folytatása. Jól gondolom, vagy nem?

Ha ebből sem jön ki érthetően, akkor valószínűleg fogalmazásgátlót szedtem ma be.

defné 2017.07.21. 19:38:27

@Tempus.Anh:
Az ugyved a posztbol melyik reszt emelne ki mint ragalmazas? Se orvos neve,se asszisztens neve nem szerepel,csak a korhaz szakrendeloje ami nem tilos ezen a blogon. Ezzel az erovel 100 posztbol 90 posztolot lehetne perelni.

defné 2017.07.21. 19:39:15

@forge: korhazba???? Azt meg minek????

swiss blend 2017.07.21. 19:50:57

@defné:

Ha nagyon csúnya és nem nagyon javul akkor kipucolják a begyulladt részt ami állítólag nagyon fájdalmas beavatkozás,mi sem engedtük.

swiss blend 2017.07.21. 19:54:33

@she_wolf:
De sajnos sok gyerek nagyon szégyenli,hogy nem múló sebek borítják az arcukat hónapokig.

dayue 2017.07.21. 21:21:09

@swiss blend:
Más oldalakon úgy vágják ki a provokáló trollokat,hogy kigyullad a gépük.

she_wolf 2017.07.22. 02:47:13

@Tempus.Anh:
Állítólag. Állítólag Magyarország jobban teljesít. És állítólag nincs várólista sem, és minden klappol az egészségügyben, sőt! Ezért mi egy erős és büszke nemzet vagyunk.
És ezt nem is akárki mondja, hanem az istenadta nép óriás törpéje, úgy ám!
Szóval kb. ennyit bírok készpénznek venni abból a feljelentésből:)
Mert jogalapot nem igazán látok. Egy panasz, ami beazonosításra alkalmatlan pedig nem jogalap. Majd ha dátum, idő, pontos hely és név szerint megemlíti valaki, vagy hogy mi és hogyan hangzott el, vagy történt, és annak vélhetően mi lett a következménye, akkor lehet jogászkodni. Ez így csak egy keserves panasz nyilvánosságra hozatala.
Ami peig nem tilos.

Itt "csupán" egy hosszadalmas kezelésről van szó, ami meglehetősen komoly hiányosságok miatt nem kivitelezhető. Bármennyire is megy az egymás hibáztatása, én úgy látom, hogy az eredményt tekintve nem hibáztatható egyik oldal sem:(
Mondhatni egy bőrproblémára, hogy bagatell, pedig nem! Pláne akkor nem, ha a gyógyítása olyan gyógyszerrel történik, aminek ilyen mellékhatásai lehetnek. És egy 14-15 éves kamaszról beszélünk.

Nem akarok pont Veled tengelyt akasztani, tehát kérlek, kezeld a helyén a hozzászólásomat!:)

Rotoxis 2017.07.22. 16:20:29

Kedves Emberek, ha egy pohárban víz van, akkor abból vihar is lesz.

A tisztánlátás kedvéért. Tervezhető kontrollra, vizsgálatra időpont foglalás két héttel korábban, gyerek esetében három-négy héttel korábban.
Nyáron, az "ünnepek között", síszezonban minimum plusz egy hét. Háziorvos, szakorvos egyaránt. Nem téjbére, hanem "maszek" alapon, a számla 50-180€ között változik.

Mindez 2017-ben, Ausztriában.

Tervezned kell az életedet, mert senki nem teszi meg helyetted és nem áll rendelkezésedre az első füttyre. Mindenkinek van munkaideje, van szabadsága és azt akkor szeretné kivenni, amikor mások.

Ha jól értelmezem a posztot, Lajoska a nyári szezon kellős közepén augusztus eleje helyett a jó végére kapott csak
időpontot.

A gyereknek több hónapja, nagyjából azonos időpontban kell kontrollra mennie. A kezelés még várhatóan hónapokig tart. Mi akadályozta a kedves hozzátartozót, hogy ne jelentkezzen be egy korábbi időpontban?

Elárulom, a világ egyetlen országában sem oldanák meg a problémáját.

she_wolf 2017.07.22. 18:00:31

@Rotoxis:
Leírta: augusztus első hete (ami 3 hét lett volna a bejelentkezéstől számítva) helyett augusztus utolsó hetére (ami viszont így már 6 hét lett volna) lett volna időpont. A duplája tehát annak, amit Te is írtál. Ilyen alapon a kezeléskor lehetne fixálni a következő kezelés napját (és szerintem ez lenne a legjobb mindenkinek), csakhogy nálunk állami ellátásban egy bőrgyógyászaton ez kivitelezhetetlen.
Ezek szerint.
Mindeközben pedig folyamatosan kellene szednie a gyógyszert, ami azonban vényköteles, és ott szokták neki felírni.
A recept, a legújabb lelet kiértékelése plusz kontroll, már hónapok óta, és még egy ideig. És nem csak a nyári szabadságoláskor nem működik a rendszer, ahogy az @forge írásából kiderült.

Főgebra 2017.07.23. 11:02:48

Dögöljön meg a lovam, ha értem ezt az értelmetlen purparlét!
Két tánciskolával, valamint három faiskolával azt találtam ki, ha a betegnek havonta kell menni kontrollra, mert gyóccert csak a doktorbácsi írhat fel és laboreredményt is kell vinni, akkor talán a doktorbácsi adjon kontrollidőpontot és minden probléma meg van oldva!

defné 2017.07.23. 14:36:29

@Rotoxis:
Es mi akadalyozta a kezeloorvost,hogy a legutobbi kontrollon elore adjon idopontot? Csak egy kosza kerdes volt.

defné 2017.07.23. 14:43:26

@Főgebra:
Hat igen. Arrol valahogy nem nagyon esik szo azok reszerol akik fikazzak a posztolot,hogy a kezeloorvosa a gyereknek miert nem adott a kovetkezo hora idopontot. Miert kelk minden honapban vagy van,vagy nincs alapon telefonon vitazni az asszisztenssel. Szamomra ez nem igazan vilagos.

drontal 2017.07.23. 15:43:27

Egyébként a Péterfy reuma szakrendelő dettó. Időpont és beutaló nélkül az ott nyilvántartott és kezelt beteget hirtelen elviselhetetlenné vált nyaki gerinc fájdalommal nem voltak képesek 1 percre sem fogadni.Állítólag ott sem ül soha 4 betegnél több.2 hét múlva kapott időpontot,és vigyen friss háziorvosi beutalót (arra a betegségre amivel ott kezelték előtte 2 hónappal) Mi a vicc ha ez nem az?

drontal 2017.07.23. 16:11:46

@Rotoxis:

Nem téjbére,hanem "maszek" alapon a számla 50-180 euró között változik

És amit ugye a betegbiztosító megtérít!!

forge 2017.07.23. 18:45:50

@she_wolf:

"És nem csak a nyári szabadságoláskor nem működik a rendszer,ahogy forge írásából kiderült"

-:D Megtörtént egyszer az is pár hónapja,hogy a kontrollnál adott időponton nem is volt rendelés,de ezt szó szerint kell értelmezni.
Megadott időre odamentek,a recepciós hölgy egy büdös szóval nem mondta,hogy nem rendel senki,felmentek,ott ültek 3/4 órát a gyanúsan csendes váróban.Egészen véletlenül egy másik doktornő arra járt aki megkérdezte tőlük,hogy mégis mire várnak mert nincs rendelés.A testvérem odaadta a doktornőnek a legutolsó ambuláns lapot amin ott volt a dátum/óra mint időpont,így a doktornő megsajnálta és behívta a gyereket.Mindez került volna feleslegesen 1 szabadnapba és 1 nap iskolai hiányzásba, ha az a másik doktornő egészen véletlenül nem jár arra.

forge 2017.07.23. 19:01:38

@swiss blend:

Ezzel kapcsolatban is volt egy fura esetünk,akkor pont én kísértem el a srácot.
X doktornő ott rögtön és azonnal be akarta utalni az osztályra mondván,hogy ez nem sokat javul ehhez osztályos kezelés szükséges.A legszebb az egészben,hogy nem a felnőtt kísérőnek mondta azaz nekem aki ott áll a gyerek mellett,hanem a szerencsétlen megszeppent kamasznak, aki utoljára akkor volt kórházban amikor megszületett.Muszáj voltam én kérdezősködni-bár a doktornő rám sem nézett-hogy mégis miből állna ez az 1 hetes kórházi tartózkodás mert annyit mondott.Erre türelmetlenül az volt a válasza,hogy 'azt ő most itt ha nem haragszom nem magyarázza el,és különben is nagyfiú már." Ennyi volt a felvilágosítása egy 7 napos kórházi kezelés menetéről,amire ő utalta volna be a gyereket ott helyben.Megköszöntem szépen a lehetőséget de nem éltünk vele-szerencsére-mert rá 2 hónapra lassan,de látható javulás kezdődött, a vérző sebei bezáródtak a hetek alatt.

kitchen 2017.07.23. 23:13:33

@Dikusz:
"....ha te ott ülnél az ugyancsak kamasz gyerekeddel pontosan ugyanilyen panasszal órák óta,a posztoló előtt érkezve..."

A szülők veszekedése kinek lenne a hibája?

1.Azé a szülőé aki soron kívül kénytelen kiharcolni a vizsgálatot
2.Azé a szülőé aki időponttal 1 órája ott dekkol és senkit nem enged maga elé
3.Azé az orvosé aki rendszerint nem ad időpontot a betegeinek

Szerintem a 3-as

kitchen 2017.07.23. 23:24:29

@Rotoxis:
Külföldi eü.ellátást az itthonival semmilyen szempontból nem kéne összehasonlítani.Anyagi téren meg főleg.A betegpénztárak a kiszámlázott ellátás díját visszatérítik az ügyfélnek/betegnek amennyiben érvényes biztosítással rendelkezik.

chili wili 2017.07.24. 15:44:30

@mechanikus körte: hagyd már... Neki evidens, hogy a bőrgyógyász majd otthagyja az égési sérült csecsemőt, mert a pattanásos kamasz habzó szájú nagybátyja beírt a praxis blogra, amit évente három ember olvas.

she_wolf 2017.07.24. 17:20:37

@chili wili:
Túltúlzod. És sarkítasz is.

Főgebra 2017.07.24. 18:44:13

@chili wili:
Húha!
Akkor holnapra, már a nemzethalál is kinéz!
Gratulálok!

Mindezt hol sikerült olvasnod?

defné 2017.07.24. 18:54:22

@chili wili:
Egesi serult csecsemo mi a lonak a himtagjat keresne a kamaszoknak tartott rendelesen? Amugy nem artana a tortenetet tenyleg figyelmesebben elolvasni egy par embernek es utana kommentelni.

kitchen 2017.07.24. 19:52:02

@chili wili:

Ebben a pillanatban azt mutatja a számláló, /jobb felső sarok/hogy 1172 ember olvasta a posztot.

dayue 2017.07.24. 20:42:43

@defné:

:D hagyd már...a praxis trollok nem olvasnak csak írnak! :D

qbr 2017.07.24. 21:32:43

Nem olyan bonyolult ez a dolog azért. Kevés az orvos, ezért a szükségesnél kevesebb emberóra rendelési idő áll rendelkezésre. (Lehet jönni azzal, hogy jobb szervezés, de ha 4 helyett 8 hétre kapott időpontot a posztoló rokona, akkor a megfelelő időpont eléréséhez 100%-os hatékonyság-javulást kellene elérni, ami kizárt).

A kórház igazgatója X pénzből gazdálkodik. Az X pontos mértéke mindegy, ami fontos, hogy véges. Az igazgató akkor dönt helyesen, ha a lehető legnagyobb egészség-nyereséget hozza ki a pénzből. Sajnos van egy tippem, hogy a kamasz-bőrgyógyász járóbeteg rendelés a sor végén fog kullogni ilyen szempontból. Nem mintha nem lenne fontos, nem mintha nem okozna életminőség-veszteséget a betegeknek a probléma, egyszerűen csak addig, amíg a kardiologian, pulmonologian, intenzíven hiány van, azokat fogja előbb feltölteni valószínűleg.

dayue 2017.07.25. 00:17:50

@qbr: Értem,hogy miről írsz,viszont azt meg nem értem,hogy ha ekkora a túlterheltség, miért nem kezdik már a kezelés elején azzal,hogy jobban teszi a kedves szülő ha keres egy területi kötöttség nélküli szakrendelőt és a gyereket ott kezelteti tovább, mert a folyamatos orvos és időpont hiány miatt gondok lesznek a havi ellenőrzésekkel.

qbr 2017.07.25. 08:50:54

@dayue: Lehet, h területileg ebbe az intézménybe tartozik (az országos intézményekis adnak területi ellátást), ezt nem tudjuk. Vagy lehet, h pont ennek a problémának centralizált az ellátása, fogalmam sincs.

2017.07.27. 16:51:37

Szerintem meg az összes kommentnek el kéne ballagni az egészségügyi mindiszter háza elé és ott kellene ordítoznia az ablaka alatt. Bár tartok tőle, hogy változás akkor sem lesz, lévén az egészségügyi bérekből sem lehet megélni,így logikus hogy mindenki elmenekült már az eügyből, aki szeretne élni. Csak a betegek nem veszik tudomásul, hogy az egészségügy már valójában rég nem létezik.

she_wolf 2017.07.30. 00:56:16

@Diorella Queen:
De. A betegek tudomásul veszik, habzik is a szájuk miatta. És joggal.
Bocs, de szerinted ki az egészségügyi miniszter? Ugyanis én ilyen tisztséget betöltött ingyenélő ám velejéig tisztességes korrupt politikusról jelenleg nem tudok. Ami nem csoda, hiszen minisztérium híján az azt vezető miniszter sem lehet létező személy.

Egyébként pedig a nemlétező egészségügyi minisztériumot nem irányító nemlétező egészségügyi miniszter szerint minden nagyon szép, minden nagyon jó, és mindennel meg van elégedve. Van mit beszólni? Naugye!:D

(Komolyra fordítva: 2010. május 29.-e óta nincs egészségügyi minisztere Magyarországnak, csaxólok. Szóval milyen ház előtt kellene ordítozni?)

_panni_ 2017.08.23. 06:33:11

@defné: pedig borzasztó egyszerű, és a világon mindenhol így van: az adminisztratív teendőket nem az orvos látja el, hanem az asszisztens. Sok helyen az orvos nem is látja a saját betegei előjegyzését, mert nem is kell látnia. Nekem az a bevált módszerem, hogy amint kilépek az orvostól, hívom az asszisztenst a következő időpontért.

Én Svájcban élek, és párszor már leírtam itt, hogy itt a nem-sürgősségi ellátásra hónapokat kell várni. Egy elég komoly műhiba kapcsán kialakult ortopédiai probléma miatt utaltak be szakorvosi rendelésre januárban és június végére kaptam időpontot. A kétirányú röntgenfelvétel és a - 3 órával megcsúszott - 10 perces beszélgetésért 400 frankot számláztak ki. Plusz egy fél nap hiányzás a munkából. Pedig 5 hónapra előre megvolt az időpontom, az 5 hónap alatt (és azóta is) napi 4x600g ibuprofenen élek, hogy el tudjam viselni a létezést. Tudják, sajnálják, de nem tudnak mit tenni. Ha viszont én nem jelenek meg időben a rendelésen, szemrebbenés nélkül kiszámlázzák a 80 frankot.

Otthon ugyanezt a színvonalú ellátást ingyen biztosítják.

_panni_ 2017.08.23. 06:47:13

@kitchen: nem mindenhol. Itt pl éves keret van, ami lehet viccesen alacsony, 400 frank, ezért cserébe a havi "tébéd" is nagyon magas, vagy lehet fájdalmas 2500 frank, egy elviselhető mértékű havi tébéért cserébe. Ha az éves keret betelik, akkor kezd el a biztosító visszatéríteni, de még akkor sem a teljes összeget. Olyan 9500 frank után térít mindent a biztosító, egészen dec. 31-ig, aztán kezdődik újra nulláról.

Antalbaba 2017.09.13. 20:30:10

Itt van az ősz, itt van újra, hová tűnt a posztok "sorja"???

qbr 2017.09.14. 09:26:21

@Antalbaba: Szerencsére most már minden rendben az egészségüggyel

badger 2017.09.15. 18:18:38

Remélem bezár ez a mocsok oldal örökre

Dikusz 2017.09.15. 19:04:37

@badger: nagyon úgy tűnik, a M.T.-al együtt.
De ne haragudj meg az észrevételemért: ha mocsok oldal, akkor miért kell olvasni? Mocsoknak nem mondanám, egyszerűen nincs gazdája.

badger 2017.09.16. 01:08:16

@Dikusz: mert néha jó alámerülni a mocsárban :-D ugyanúgy mint amiért a maunika sót, valóságsót meg trancsírozós horrorfilmet is néznek az emberek. A trash az kell, de káros is :-D főleg ha egy szakmát járat le :-(
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása