Hosszú órákon át váratták a 87 éves beteget a Szent Imre kórház sürgősségi osztályán

2017.07.03. 05:46

fe91d1d5b85728eff7c695023ff9bdbf18f56c3c_1.jpgHa a háziorvos ráirja,hogy kéri sürgős beutalását akkor miért kell több órán keresztül várakozni?

Tisztelt Praxis!

 

Sajnos hasonló tapasztalataim vannak a Szent Imre kórház sürgősségi osztályával. Édesanyámnak a háziorvos délután mentőt hivott, a beutalóra ráirta,kéri a sürgős beutalását. A mentő 16.30 perckor megérkezett és 17 órára a kórházban voltunk a sürgősségi osztályon.

 

18 óra előtt valamivel jött egy hölgy aki behivta az édesanyámat és elkezdett vele foglalkozni, vérvétel stb., bekötöttek egy infuziót. Mivel kisértem az édesanyámat és nehezen ült a tolószékben,de a padon is,mondta a hölgynek,ha lemegy az infuzió akkor majd szólni fogok. Válasza: úgyis előbb szólnak. Hát tévedett,mert az infuzió lefolyt és többszöri szólásra este 11 órakor ismét hivta egy orvos,aki megvizsgálta és közölte,hogy csinálnak neki,egy mellkas röntgent.

 fe91d1d5b85728eff7c695023ff9bdbf18f56c3c-600x406.jpg

 

Várni kellett a beteg hordót,aki elviszi a mellkas röntgenre. Utána várakozás a leletezésre, majd az orvos közölte,mivel a problémája a tüdővel van,ezért Törökbálintra kellene menni. Egy 87 éves beteggel és jómagam is egy egyedül álló hölgy vagyok. A háziorvosunk közölte,hogy a Törökbálintot ne fogadjuk el,akkor inkább a VIP osztályra menjünk. Közöltük ezt az orvossal,aki többszöri ügyintézés után jelezte,hogy akkor mehetünk a VIP2 osztályra. Végül másnap hajnali fél kettőkor került édesanyám a kórházi ágyra ahol jelenleg is van.

 

Úgy gondolom,ha a háziorvos ráirja,hogy kéri sürgős beutalását akkor miért kell több órán keresztül várakozni. Rendben van,hogy mindenkinek a sürgősségire kell menni,de akinek a háziorvos kéri sürgős beutalását és a mentő szállitja be,akkor azzal azonnal kellene foglalkozni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

she_wolf 2017.07.03. 09:07:23

A sürgősségi nem gyorsasági.
Igen, ha nem akut életveszélyben lévő, rohamkocsival beszállított betegről van szó, akkor ez a menet a betegek és a dolgozók létszámától függően.
Vizsgálatok és azok eredményeinek kiértékelése történik, és ez mind időbe telik.
Nincs minden egyes beteg mellett csak vele foglalkozó nővér, orvos, beteghordó, várni kell. Órákat.

(Jut eszembe: hol van a Praxis állandó és tiszteletbeli beteghordója?:()
Meg egyáltalán....

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.07.03. 09:54:11

Szegény hordó, ő is beteg. Miért kell várni egy beteg hordóra? Nem elég a beteg 87 éves néni a szintén egyedülálló rettentő modoros hölgy posztolónak? :D

badger 2017.07.03. 10:15:24

Mert az orvosok gonoszak és szeretnek direkt idősekkel kibaszni, minél jobban megvárakoztatni őket, mert tudják, ők sosem élik meg azt a kort.

she_wolf 2017.07.03. 11:04:19

Pannikának a facéra:
de, van olyan ember, aki eldönti az esetek súlyosságát, úgy hívják: triage (ejtsd: triázs) besorolást végző szakember. Konyhanyelven: triázs nővér (aki nem feltétlenül nőnemű:)
A beteget/mentősöket fogadó pultnál helyezkedik el az illető, és ő dönti el, hogy azonnalos esetről van-e szó, vagy várakoznia kell, mert vannak az intézményben tőle betegebbek, sürgősebb esetek is. És természetes, hogy éppen ezért nem érkezési sorrendben fogadják a betegeket. Az a háziorvosi, és szakorvosi rendelőknél van így.
Megnézném hogy tetszene a sürgősségin felháborodni, amikor órák óta tetszik várni, és a rohammentős AMI, vagy a súlyos tarumás beelőzné:)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.07.03. 12:53:36

Valószínűleg, ha több orvos és ápoló tudna itthon maradni, akkor a sürgősségi osztályokon is felgyorsulna az élet.
Az eszelős stadionépítési düh és országlopás helyett inkább bele kéne fektetni az egészségügybe (is).

n3spr3ss0 2017.07.03. 13:15:23

Törökbálinton kiváló tüdő kórház van.

látjátok feleim szümtükkel 2017.07.03. 13:23:41

@Frady Endre:

Elég lenne, ha a sürgőségin lenne több ágy, ahol a 87 éves embereket le lehetne fektetni. Mert már maga a kor is elég ahhoz, hogy nehezen viselje valaki a több órás várakozást.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.07.03. 14:18:10

@látjátok feleim szümtükkel: Persze! Nyilvánvaló, hogy fontos lenne pár plusz ágy, de nem lehet, mert akkor nem lenne mindig friss hurka-kolbász, pálinka és tökmag a csúti VIP-páholyban és talán nem lenne mindig feltankolva a taxi helyett használt helikopter sem! Tartsuk meg a fontossági sorrendet!

chili wili 2017.07.03. 14:40:57

"Úgy gondolom,ha a háziorvos ráirja,hogy kéri sürgős beutalását akkor miért kell több órán keresztül várakozni."

Ez így meg milyen mondat???

efi 2017.07.03. 14:52:37

Ha a sürgősségin is órákat kell várni és ezt túl is éli mindenki, akkor tulajdonképpen minek is küldik őket oda? Órákat várni másnap is lehet a szakrendeléseken.

várom a levelet 2017.07.03. 14:55:42

@Frady Endre: a foci meg a tökmag a legfontosabb.dehogy tökmag,csak a szotyi,ezt köpködi minden fütyi.

she_wolf 2017.07.03. 15:34:01

@efi:
Jó kérdés!:)
De hadd válaszoljak laikusként: ha a háziorvos mentővel a sürgősségire szállíttat, az ezért van, hogy "nem létező" ám kötelező vizsgálati várólistákat ne kelljen a betegnek végigzongoráznia a különböző szakrendeléseken. A diagnózishoz való hozzájutás meggyorsítása, és így a megfelelő kezelés mihamarabbi elkezdése a cél. És ha már a sürgősségire küldenek egy ilyen idős beteget, az nagy eséllyel is kórházba is kerül befekvésre.

Órákat azért kell várni, mert a sürgősségire elmegy a HR-es Micike is, aki egész héten, meg napközben nem ért rá, így többnyire hétvégén, vagy este haldokolja be magát SBO-ra azzal, hogy fáj a haja. És ezzel szívatja meg az igazán betegeket. Mert őt ugyanúgy leülteti a triage nővér a rendelő elé, mint a nem azonnalos idős embert.

2017.07.03. 16:25:39

@Tóth Ferencné Horváth Erzsébet: és az a legszebb, mikor a Tökmag szotyizik...

she_wolf 2017.07.03. 17:01:28

@Frady Endre:
Ha már röpködünk:
index.hu/belfold/2017/07/03/sarka_kata_titokzatos_pasija_a_kulcs_habonyek_helikopterezeseihez/

Hejj, be szép kiccsalád ez.... aztat vizionálom, hogy nemsoká megnyílik az első Nemzeti Bordély is, és élünk (bocs, élNEK), mint Chicagoban a szesztilalom idején a '20-as években.

efi 2017.07.03. 17:18:35

@she_wolf:
Van benne valami.
De ennek ugye úgy kéne működni, hogy ha valahova menni kell, akkor a ho beutal és 2-3 nap múlva mehetsz, a sürgősségire meg azt küldik, akit azonnal meg kell vizsgálni. (És persze akkor tényleg azonnal meg is lehetne, mert 90% nem is lenne ott). Akinek meg fáj a haja, azzal fizettessék meg büntiként, vagy eleve utasítsák el. De az a minimum, hogy egy sötétzárkában várakoztatják 6 órát, az a gazdagabbját is helyre teszi.

qbr 2017.07.03. 17:24:42

@efi: Az országban sok helyen (különösen most így nyáron) 3-5 hónap is lehet, h vki időpontot kapjon szakrendelésre, nem sürgős problémával

teéjesenmindegy 2017.07.03. 17:53:17

"Várni kellett a beteg hordót"
Hogyne kéne várni. Az egészséges hordók sokkal gyorsabbak.

Most akkor verj rá kalapáccsal az ujjadra háromszor. Majd akkor kezdj el panaszkodni bárkire, ha legalább írni megtanultál.

Dikusz 2017.07.03. 19:42:39

@látjátok feleim szümtükkel: ha valaki nem 87 éves, de sokkal rosszabb állapotban van, akkor csak azért, mert fiatalabb, ne fekhessen a nem létező kórházi ágyra?
Sokszor jártam az utóbbi években (többször leírtam már itt) a posztban említett kórház sürgősségi osztályán, nem jószántamból. Két-három olyan ágy van, amivel a betegeket el tudják a vizsgálatokra szállítani. Lökjék le az ágyon fekvő beteget, csak azért, mert a másik beteg 87 éves? A kórház várója, ahol a sürgősségi ellátásra nem mindig szoruló betegek várakoznak, nincs 20 nm. A posztoló hölgy nyilván leült az édesanyja mellé (teljesen jogosan). De abban már nem vagyok biztos, hogy akkor felállt, amikor egy másik beteg érkezett, hogy az le is ülhessen.
Volt olyan eset, hogy szóltak a beteget kísérőknek, fáradjanak ki a külső váróterembe, ott várakozzanak, mert -ki is van írva- a vizsgálók előtti rész a betegeknek van fenntartva. Kimentek, öt perc múlva visszaszivárogtak, a később érkező betegek megiont nem tudtak leülni...

látjátok feleim szümtükkel 2017.07.03. 21:27:12

@Dikusz:

Ha elolvasod még egyszer, nem azt írtam, hogy a fiatalabb nem lehet rosszul, de a magas kor önmagában is fárasztó. Nyilván egy idős és beteg embernek sokkal nehezebb ülve elviselni a várakozást. Majd szólj, ha te nem így fogod érezni 87 évesen.
Persze lelökni senkit nem kell az ágyról, de azért vannak ott, hogy megoldják a betegek elhelyezését. Ha nincs elég hely a sürgősségin, akkor a régebbi betegeket ne ott aszalják 24 óráig, hanem tegyék át osztályra, különösen ha olyan betegséggel ment be, ami 24 óra alatt nem jön rendbe, mint pl. egy szívritmuszavar. Imerőst ott akarták meggyógyítani, és csak másfél nap után tették osztálya, ott meg eltöltött még további 7 napot. Azt el kéne tudni dönteni az első vizsgálat után, hogy kell-e a sürgősségin aszalni, vagy menet át osztályra a beteg. Gondolom a 87 éves nénit sem a sürgősségin fogják 24 óra alatt megreparálni. Kérdés ki és miről dönt, ha ebben nem tudnak gyorsan dönteni.

Mert ha 24 órág a sürgősségin tarthatják, akkor ott foglal egy ágyat, de ha átteszik osztályra és ott már a 24 órán belül haza tudják engedni, vagy áttenni más intézménybe, akkor mi a gond?

she_wolf 2017.07.03. 22:49:15

@efi:
Na ja. Ha így működne, egy kukkja sem lenne senkinek. Azt képzeld el milyen cirkusz lenne, ha a triage nővér azt mondaná, hogy tessen sarkon fordulni, és a háziorvost rendelési időben felkeresni, aki be fogja utalni a megfelelő szakrendelésre.
Ha pedig megvezeti a triage nővért és mégis bejut a dokihoz, az meg egy recepttel (mert beteg nem maradhat ellátatlanul, ha egyszer orvos elé került) és egy kitöltött óradíjas csekkel indítaná útjára a kedves beteget.
No persze hogy ezt megtehesse ahhoz az kellene, hogy legyen elég szakember, akikhez nem kell időpontot vadászni, és ne kényszerüljön arra egy beteg, hogy mások által pofátlannak bélyegezve be kelljen sunnyognia az SBO-ra:(

lüke 2017.07.03. 23:00:41

Pofám leszakad az inszufficiens ellátás mellett szólók miatt,
itt lazarette van,mindenütt( se nővér ,se orvos,se emberi méltóság)

she_wolf 2017.07.03. 23:43:35

@lüke:
Ki szól mellette? Mert én csak elégedetlenkedés látok, ami pedig jogos. És pontosan a "lazarette" miatt, ami -ne legyen igazam!- csak romlani fog, mert jövőre választunk, és ha minden marad a régiben akkor is szarabb lesz a helyzet az eü.-ben (mert annál minden fontosabb!), ha pedig valamit olyan gyépés módon elqr a Fidesz, hogy az impotens baloldal el tudja kergetni, akkor még a szarnál is olyanabb lesz. Mert megint jönnek majd (ja, már itt vannak) az ígérgetések, kezdve -mint mindig- az eü. rendbetételével. Amiből ugye tudjukmi lesz -már megint:(

Szóval azt mondanám: "Mosolyogj! A holnap rosszabb lesz a mánál!" /Arthur Bloch/
Mondom ezt gyárilag optimistára huzalozva.

tollas 2017.07.04. 01:17:39

Valóban nem egyedi eset. Az én Édesanyám már 89 éves volt, amikor a helyi sebészet beutalására kórházba került, ahol 3,5 órát kellet a folyosón ülnie. Igaz, akkor volt valami cigányok közötti verekedés is, minden orvos velük foglalkozott. Az már akkor sürgősebb volt, mert ott volt a szűkebb 50-60 fős család is.

tollas 2017.07.04. 01:21:12

@she_wolf: Ja, az előző beírásomban lévő eset idején még szocialista kormányzat volt.

Dikusz 2017.07.04. 01:21:23

@látjátok feleim szümtükkel: nem tudom, hogy fogom érezni 87 évesen, semmi garancia nincs arra, hogy meg is érem azt a kort.
Hidd el nekem kérlek, hogy jól ismerem ennek a kórháznak a sürgősségi osztályát sajnos. Nem tudják lefektetni a 87 éves nénit, mert azon a két ágyon (nincs több) már fekszik beteg. Az előbb írtam, hogy a váró kicsi, nincs hely több ágynak. Van egy "fektető" a sürgősségi osztályon, oda helyezik el az olyan betegeket, akik később állapotuk miatt felkerülnek az osztályokra. Nem aszalnak ott beteget 24 órát, aki oda bekerül, azt nagyon hamar felviszik az osztályra.

A sürgősségi háziorvosi beutalóra hadd írjam le a saját példámat. A kerületi sebészeti szakrendelésre mentem be a panaszommal. Megvizsgált a sebész, sürgősségi beutalóval -olyannal, hogy még a cuccomért se mehettem haza- küldött a Szent Imre kórház sürgősségi osztályára. Szépen bebuszoztam, bejelentkeztem a triage-ápolónál, aki szépen leültetett a váróban. Viszonylag hamar (3 óra) alatt végeztem is. A várakozás ideje alatt azért rájöttem, hogyha annyira sürgős, hogy kórházba kerüljek, akkor a sebész a szakrendelőben mentőt hív, nem buszoztat. Az esély megvolt rá, hogy azonnal kelljen a mentő.

Lehet, hogy én vagyok már fáradt, de az utolsó mondatodat nem igazán értem. A sürgősségin nincs 24 órás fektetés. Akit a fektetőbe (nem sima kórterem) helyeznek el ideiglenesen, az igen rövid időn belül felkerül osztályra.

repuloske 2017.07.04. 07:07:19

Hát beszarok!!!! A VIP osztály alanyi jogon jár nekem is???? Miért nem szóltál a gyerekeidnek?
Ja, hogy nincsenek....? Potyautas...

CoolKoon 2017.07.04. 08:39:51

@she_wolf: "a sürgősségire elmegy a HR-es Micike is, aki egész héten, meg napközben nem ért rá, így többnyire hétvégén, vagy este haldokolja be magát SBO-ra azzal, hogy fáj a haja." - Na ezért nem kellett volna megtartani azt az átkozott vizitdíjas népszavazást. Amiatt a párszáz forint miatt inkább az összes ilyen önző idióta inkább otthon maradna és bámulná a falat (esetleg nézné a tévét, a kutyájával beszélgetne, bármit, csak nem az egészségügyi rendszert terhelné le tök fölöslegesen, és átkozottul önzően).

CoolKoon 2017.07.04. 08:44:15

@efi: "Akinek meg fáj a haja, azzal fizettessék meg büntiként, vagy eleve utasítsák el." - És hogy fizetteted meg a költségeket az illetővel, ha történetesen putris cigány, ergo (létminimum fölötti) legális bevétele soha nem volt és nem is lesz? A többi idióta pedig ugyanúgy hőbörögne emiatt, mint anno a vizitdíj miatt. Attól tartok, hogy az ilyen ötletekből politikai okokból (t.i. borzasztó népszerűtlenek a prolik körében) soha semmi nem lesz. Úgyhogy egyelőre vsz. maradnak a kórházi személyzet partizánakciói (tehát hogy pofára/saját belátásra bízva várakoztatják a betegeket).

CoolKoon 2017.07.04. 08:50:10

@she_wolf: "Azt képzeld el milyen cirkusz lenne, ha a triage nővér azt mondaná, hogy tessen sarkon fordulni, és a háziorvost rendelési időben felkeresni" - Erről van szó. Van egy réteg, amely még csak nem is beteg, csak hipochonder/unatkozik otthon (mit ad Isten, általában pont a nyugdíjasok), emiatt pedig képes a végtelenségig kihasználni az egészségügy összes kiskapuját csak azért, hogy foglalkozzanak vele (na nem a nem létező betegségével, hanem az agybajával, és a végtelen önzésével). És ilyenből sajnos nagyon sok van. Olyan sok, hogy egy rohadt népszavazást fel lehetett rájuk építeni...

2017.07.04. 08:57:38

@she_wolf: Látod milyen ostoba vagy ? Ha nem vizsgálják meg a beteget, akkor hogyan állapitják meg a diagnózist ? Most talán jobb ha csendben maradsz és elmehetsz a seprős Baloghoz vagy az Ónodi szűcshöz, hazugságórákat venni. Hiszen egy szinten vagytok. Ők sem értenek hozzá és te sem, de a duma, a nagyotmondás az megyen, amint látom .

CoolKoon 2017.07.04. 08:58:46

@she_wolf: "Azt képzeld el milyen cirkusz lenne, ha a triage nővér azt mondaná, hogy tessen sarkon fordulni, és a háziorvost rendelési időben felkeresni" - Erről van szó. Van egy réteg, amely még csak nem is beteg, csak hipochonder/unatkozik otthon (mit ad Isten, általában pont a nyugdíjasok), emiatt pedig képes a végtelenségig kihasználni az egészségügy összes kiskapuját csak azért, hogy foglalkozzanak vele (na nem a nem létező betegségével, hanem az agybajával, és a végtelen önzésével). És ilyenből sajnos nagyon sok van. Olyan sok, hogy egy népszavazást is fel lehetett rájuk építeni...

Treff Bubi 2017.07.04. 09:05:19

Nincs rálátásom az általános helyzetre, de konkrétan a Szent Imre SBO egy kalap szar. Pl. elvileg a kórház az egyik stroke központ a 12-ből, ehhez képest stroke tünetekkel érkező betegeket 4-5 órán át váratnak ellátás nélkül. És persze tájékoztatás nulla, "tessék várni", "ezt a doktor úr tudja majd elmondani", stb.

hópelyhecske77 2017.07.04. 09:43:56

Az, hogy valakit a mentő szállít be háziorvosi beutalóval, még nem jelenti azt, hogy életveszélyben van. Nem tudom, a néninek mi volt a baja, de vélhetően nem lehetett olyan súlyos. Édesapámnak januárban volt egy csúnya fertőzése a lábában. A háziorvos írt föl antibiotikumot, de a kúra után is csak nehezen tudott lábra állni, állandó fájdalmai voltak, és nagyon vizesedett is. A háziorvos beutalta őt az SBO-ra, mert trombózisra gyanakodott, és mondta, hogy vagy hív mentőt, ami 4-5 órán belül köteles kijönni, vagy beviszem én. Végül én vittem be a sokak által szidott Dél-pestibe, ahol megvizsgálták, szerencsére kiderült, hogy nincs trombózisveszély, csináltak ultrahangot, röntgent, és labort. Nem mondom, hogy kellemes volt a várakozás, a padok pl. rettentő kényelmetlenek voltak. Összesen 7 órát töltöttünk ott, de voltak, akik még nálunk is többet. A dolgozókra viszont semmi rosszat nem tudok mondani, mindenki kedves, türelmes, segítőkész volt.

she_wolf 2017.07.04. 09:46:47

@jános515:
Olvasgass tovább és lehetőleg értőn, akkor majd világos lesz, miről dumáltam. Meg közben utánanézhetnél, hogy mi a franc az a triage besorolás. Egyébként pedig lehelhetsz egy csókot a seggemre!
(Ez csak a minősítésért, pofád pedig lapos!)

she_wolf 2017.07.04. 10:08:03

@CoolKoon:
Az egész cirkusz azzal kezdődött, hogy '89 után nem volt folyamatos átvezetés egy másféle folyamatba, hanem egy merőben más helyzetben találta magát az ember egyik pillanatról a másikra. Évekig nem történt semmi annak érdekében, hogy ezt a kommunikációs deficitet kiegyenlítsék, mint ahogy abban sem történt semmi, hogy az egészségügy működését folyamatosan kézben tartsák, anyagi, eszközi és személyi feltételeit az adott helyzethez és kívánalmakhoz igazítsák.
Ennek eredményeként rohad az egész, kidolgozatlan ad hoc rendelkezések és random brainstormingok határozzák meg, hogy ma éppen merre van az arra:(
Így pedig nem lehet, mint ahogy az a mindennapokban is tapasztalható.
Besokallt szakemberek pályelhagyókká válnak, vagy éppen máshol maradnak a pályán.
Mindennek eredője a patkóban van, ott kellene a kedves posztereknek panaszkodni, nem itt.
Az eü. romlása (ezt nem szoktam elmulasztani megjegyezni) a mindenkori kormányzó párt közös s(z)ara, amit választáskor a kampányokban nem is felejtenek el bőszen egymásra kenni.
Az eredmény pedig meg is látszik. A betegeken:(

látjátok feleim szümtükkel 2017.07.04. 10:35:12

@Dikusz:

Nem vitatom, hogy ma már nem fektetnek sürgősségin 24 órát, de két éve még volt, és talán ha jól emlékszem nem is 24, hanem 48 óráig ( két napig ) lehetett ott kezelni a beteget. Családon belül volt érintett beteg, akit ott dögönyésztek. Ez egy megyeszékhely kórháza.

látjátok feleim szümtükkel 2017.07.04. 10:44:04

@CoolKoon: "a sürgősségire elmegy a HR-es Micike is, aki egész héten, meg napközben nem ért rá"

Iróniázás közen nem jutott még eszedbe, hogy a napközben dolgozó embereknek lehetne esti rendeléseket is szervezi? Mert ha a doki este tud magánrendelni, akkor a munkahelyén is tudna, ha úgy osztanák be.

CoolKoon 2017.07.04. 10:57:33

@she_wolf: Én nem tudom. Akárhány ilyen sztorit is olvasok, az az érzésem támad, hogy az egészségügy piacosítását azért sunnyogyták el '89 után, mert nagyon erősen erre "ösztönözte" a politikai elitet a népakarat. Ott vannak ugyanis a fogorvosok: amiatt valahogy senki se sír, hogy a fogorvosi kezelések jelentős részét mindenki saját zsebből fizeti (mondjuk úgy is néz ki az összes proli fogsora, de ez megint más kérdés), pedig azért az annyira nem olcsó mulatság.

CoolKoon 2017.07.04. 11:00:07

@látjátok feleim szümtükkel: Képzeld, én is napközben dolgozok. De ha valami bajom van, nem a sürgősségire megyek, és a körzeti orvoshoz is csak akkor megyek, ha már tényleg kilóg a belem. Úgyhogy sajnálom, de a napközben dolgozó emberek sirámai se igazán hatnak meg. Meg eleve, hogy képzeli azt bárki is, hogy a sürgősségire megy olyasmivel, amivel a körzeti orvoshoz kéne mennie?

Igazság, hol vagy? 2017.07.04. 11:29:33

@látjátok feleim szümtükkel: Ezen az alapon lehetne kérni,hogy a hivatalok is alkalmazkodjanak a dolgozó emberekhez.Ha tudnak az ott dolgozó emberek másodállásban dolgozni,akkor itt is tudnának fő állásban.D.

Az Áram Ára 2017.07.04. 11:40:49

Miért is nincs értelmes, fizetős magyar egészségügy is a rendszerben? Egy rakat problémát megoldana.
betegfokusz.blog.hu/2017/07/03/korhaz_a_maganellatas_szelen

2017.07.04. 12:34:27

@she_wolf: Kicsi köcsög ! Inkább vegyél vissza az arcodból te hülye segglyuk ! És csak hogy tudd, az ügyelet vagy a háziorvos csak akkor küld be a kórházba ha arra oka van. ha nem hallottad volna akkor most már tudod, te is te bunkó, tapló paraszt ! / Ez csak vélemény ! /
Ja és ha nem mondtam volna eddig akkor most mondom, kuss van , neked meg pláne ! Mert buta vagy mint a segg !

telkoe 2017.07.04. 12:41:10

@CoolKoon: Erről van szó. Van egy réteg, amely még csak nem is beteg, csak hipochonder/unatkozik otthon (mit ad Isten, általában pont a nyugdíjasok), emiatt pedig képes a végtelenségig kihasználni az egészségügy összes kiskapuját csak azért, hogy foglalkozzanak vele

Ebből bőségesen van az haladó európai baloldali értelmiség köreiben is.
ataszjelenti.blog.hu/2017/06/27/azt_hittem_hogy_jobban_jarok_ha_nem_az_autot_viszem_szervizbe_hanem_en_megyek_orvoshoz
Mivel az autó kuplungjának cseréje nem fér be a havi büdzsédbe, ezért úgy döntesz, hogy inkább orvoshoz fordulsz, ha már az autószervizekkel ellentétben az egészségügy legalább ingyenes, abban bízva, hogy egyszerű kezelés után enyhülhet, majd talán el is tűnhet a napjaidat megkeserítő fájdalom.

Nem viszi az autóját szervizbe mert az pénzbe kerül, de teljesen természetes hogy szombaton beugrik a sürgősségire mert az neki ingyen van. Ha véletlenül hazaküldik hogy menjen a körzetihez a többnapos panaszával akkor teli pofával vonyít a TASzos csőcselék hogy szegényt nem látták el.

CoolKoon 2017.07.04. 12:58:39

@telkoe: Te ezt direkt csinálod, vagy csak ennyire hülye vagy? A "TASzos csőcselék" (szerintem nevük is van) cikkjé maga is azt sugallja, hogy hogyha a körzeti orvosa küldte volna el röntgenre a fájós lába miatt, akkor sokkal jobban járt volna, mint így. Mellesleg a cikk egyáltalán nem erről szólt, hanem arról, hogy az orvos, aki az injekciót adta, vsz. nem törölte át rendesen a tűszúrás helyét izopropilalkohollal (ami ha tényleg igaz, akkor az orvos egy idióta). Ja és igazából az idézett cikk főszereplője is idióta, mert a fájós lábával nem az ügyeletre kellett volna mennie, hanem a körzeti orvosához. Úgyhogy igen. Valóban jól példázza az olyanok esetét, akik tök fölöslegesen tartják fel az ügyeletet, épp csak "az haladó európai baloldali értelmiségnek" ehhez abszolúte semmi köze. De nem baj. A kulcsszó ("baloldali") a szövegben benne volt, úgyhogy ne aggódj, a gazdi ezért a hozzászólásodért is kifizeti majd a neked járó alamizsnát....

telkoe 2017.07.04. 13:25:42

@CoolKoon: Beindul az öntudatos balos ha az orrod alá dörgölik hogy a kedvenc baloldali értelmiséged pont ugyanúgy beugrik többnapos problémájával az ügyeletre mint az unatkozó proli nyugdíjas.

A TASz bizonyára megsimogatja megsimogatja a buksidat (főleg ha van olyan akihez név szerint törleszkedsz), nagy szükségük van a hozzád hasonló aktivisták szorgos mély nyelvcsapásaira.

CoolKoon 2017.07.04. 13:33:09

@telkoe: Ez egészen szürreális. Mintha egy párhuzamos univerzumból írogatnál ide, ahol a(z amúgy általad idézett) cikk a "kedvenc baloldali értelmiségemről" szól, nem pedig egy nem túl értelmes némberről, aki ráfázott arra, hogy a körzeti orvosa helyett az ügyeletre ment.
Mondd csak, a ti univerzumotokban mi a Vityacsászár címe? "A mi apostoli királyunk"? "A Szent Korona országainak Isten által felkent királya"? Esetleg teljhatalmú "elnök"? Vagy arrafelé valamiféle "keresztény köztársaság" (teokrácia) van, és Vityacsászár a teljhatalmú vallási-spirituális és világi vezető is egyben?

látjátok feleim szümtükkel 2017.07.04. 14:23:50

@CoolKoon:" Meg eleve, hogy képzeli azt bárki is, hogy a sürgősségire megy olyasmivel, amivel a körzeti orvoshoz kéne mennie?"

Ezt talán kérdezd meg attól, aki így tett.

Mellesleg volt rá példa, hogy a háziorvos küldte a beteget a sürgősségire. Saját rendelési idejében. Küldhette volna akár az érintett osztályra is, mert eleve látszott, hogy olyan a baj. Vagy pl. a szakvizsgázott belgyógyász háziorvos sem rendelhet meg minden olyan belgyógyászati vizsgálatot, vérvételt, amit a szakrendelés megtehet. Miért? Kevesebb beteg lenne a szakrendeléseken?
Te talán orvos vagy, hogy ennyire a betegekre tolod a szart?

látjátok feleim szümtükkel 2017.07.04. 14:26:04

@Igazság, hol vagy?: "Ezen az alapon lehetne kérni,hogy a hivatalok is alkalmazkodjanak a dolgozó emberekhez."

Nem vetted észre, hogy a hivatalok alkalmazkodnak? Van nyújtott nyitvatartási idejük.

CoolKoon 2017.07.04. 15:28:27

@látjátok feleim szümtükkel: "Te talán orvos vagy, hogy ennyire a betegekre tolod a szart?" - Jaaa, aki nem a szokásos dogmákat tolja, az csakis orvos lehet, aki "a betegekre tolja a szart"? Nem vagyok orvos. Történt viszont már párszor, hogy orvoshoz kellett mennem ilyen-olyan okból (olyan panaszok miatt, amik maguktól egyszerűen nem múltak el, van ilyen). A legjobb az ortopédus volt: átlagos idő, amit a betegek bent töltöttek (az orvosnál): 15-20 perc. Én kevesebb, mint 10 perc alatt végeztem (kb. 2,5 órányi várakozás után), amin a mellettem ülő öregasszony eléggé meg is lepődött. Az ok? Csupán annyi, hogy nem tartottam szóval se az orvost, se a nővért, így végezni tudta mind a kettő a dolgát. A többi betegről pedig szerintem ez nem mondható el (mert nem hiszem el, hogy mindegyiknek olyan súlyos és komplikált diagnózisa van, hogy több, mint negyed órát kell az ortopédusnak törnie a fejét, mire rájön a helyes diagnózisra). A körzeti orvosnál dettó ugyanez, azzal a különbséggel, hogy a várakozási idő betenként általában "csak" 12-15 perc. Az az igazság, hogy hogyha az orvos hülyeséget csinál (pl. "elfelejt" fertőtleníteni, rossz diagnózist állít fel, rossz gyógyszert ír fel stb.), az bizony NEM a hosszú várakozási időben nyilvánul meg, hanem egészen más módon (pl. súlyos komplikációkkal). A hosszú várakozási idő legtöbbször igenis az idióta betegek miatt van, akik feltartják az orvost, és másokat is, csak azért, mert pl. otthon unatkoznak. Igen, a komcsi lelkűeknek ez bántja a fülét, csak hát a tényeken attól még mit sem változtat. Ja és persze az egész még mókásabb akkor, amikor az ember a munkaidejét tölti az orvosnál a sok hipochonder miatt....
"Ezt talán kérdezd meg attól, aki így tett." - Megkérdezném, de egyrészt értelmes választ nem kapnék, másrészt pedig valószínűleg az illető csak egy szánalmas magyarázkodást tudna produkálni, mivel ő maga is tudja, hogy az ügyeletre csak a sürgős eseteket kéne vinni, de van annyira önző és lelketlen, hogy ezt magasról leszarja. És sajnos nem egy ilyen van, meg nem kettő, hanem sok. Mindegyik fejfájás/hátfájás/fantomfájdalom/tüsszentés súlyos és azonnali kezelést igénylő.
"Mellesleg volt rá példa, hogy a háziorvos küldte a beteget a sürgősségire." - Az más. Ha az orvos úgy ítéli meg, hogy szükség van rá, akkor ám legyen. De ne áltassuk már egymást azzal, hogy mindig azért van tele a sürgősségi (is), mert a háziorvos odaküldte őket (vagy ha igen, akkor azzal a háziorvossal komoly gondok vannak)!
"Küldhette volna akár az érintett osztályra is" - Küldhette volna, de lehet, hogy nem volt biztos a diagnózisban. Az olyanokból meg könnyen lehetnek később olyan dolgok, hogy "hazaküldték, aztán kiderült, hogy prosztatarák" meg hasonlók. Úgyhogy akkor inkább a sürgősségi.
"a szakvizsgázott belgyógyász háziorvos sem rendelhet meg minden olyan belgyógyászati vizsgálatot, vérvételt, amit a szakrendelés megtehet" - Ez meg hogy jön ide? Szerintem ez az OEP sara, nem az orvosé, és nem is a betegé. Az orvos csak azt rendelheti meg, amit ki is fizetnek neki.
"Kevesebb beteg lenne a szakrendeléseken?" - Ej, be jó is lenne, ha kiderülne, hogy minden a Marsól idesereglő gyíkemberek miatt van! Csak hát az összeesküvés-elméletekbe sajnos nem illeszkedik az az aprócska tény, hogy vannak szakrendelések, amelyeken SOHA nem fogy el a beteg. Az ortopédia pl. tipikusan ilyen, de szerintem a kardiológusok se panaszkodnak.

Greg24 2017.07.05. 03:09:21

Hát ez elképesztő...NEM NEM ÉS NEM hölgyem, a sürgős beutalás nem azt jelenti, hogy gyorsan vizsgálják meg, hanem azt, hogy sürgősségi osztályra kell mennie és nem a szakrendelőbe kell várnia 2 hónapot az időpontra...Azt, hogy milyen gyorsan vizsgálják meg, azt ott döntik el a betegség súlyosságától függően, meg nyilván függ a betegszámtól is.Elképesztő, hogy azt gondolja a maguk esete gyorsabb ellátást igényel mint a másik 30 aki odament (tesssék elhinni nekik is sürgős beutalót írt a háziorvos, kivéve azt a néhány kedves beteget akik az egészségügyi ellátórendszer lépcsőit megkerülve, önkényesen bementek)

she_wolf 2017.07.05. 09:08:06

@CoolKoon:
Igen, ezért nagyjából onnan datálható a lefelé mutató tendencia az egészségügyben. Nem nyúltak hozzá, hosszú ideig tespedés volt, és most kezdenek ébredezni az emberek. Egyre jobban érzékelhető az a presszió, amivel a magánellátás felé igyekeznek terelni az embereket, ami egyébként nagyon jó lehetne, ha maga az egész szervezés nem a kezdők szintjén valósulna meg.
Annak, hogy az állami és magánszféra jól áttekinthetően tudjon együttműködni, nagyon sok akadálya van még.

she_wolf 2017.07.05. 09:15:28

@látjátok feleim szümtükkel:
Engem is küldött sürgősséggel az orvos saját lábon ám azonnal kórházba, mert rohamkocsi nem volt indokolt, mezei mentőre meg talán ne várjak, mert addigra talán elvérzek befelé. Mentünk saját autóval rögvest a rendelőből, és vártunk a sorunkra, majd pedig kiderült, hogy az adott kórháznak nincs vérző-őrzője, irány a szomszéd tömb.

Másik alkalommal a mentőt hívta a házirovos rám a rendelőbe, pedig nem éreztem, hogy nagy szükségem lett volna rá. Tanulságos volt hallgatni a telefonbeszélgetést:(

she_wolf 2017.07.05. 09:22:20

@jános515:
Arra gondoltam, elhajtalak mind a két anyádba, de miután olvasgattam a kommentjeidet inkább úgy döntöttem, hogy nem érsz annyit.
Jó tanács ingyen, tőlem neked: keress fel egy jó szakorvost, és irass fel vele magadnak némi Haloperidolt, pubi!:)
Ja, majd ha megköcsögöltél, becézgethetsz is. Addig vonulj vacokra!

she_wolf 2017.07.05. 09:42:48

@látjátok feleim szümtükkel:
Van hosszabbított nyitvatartási idejük. Óhogy.....
De tényleg:( Az egészségügy folyamatos üzem! Ingyér' TB fejében. De próbáljak én bemenni ügyintézni 16-kor egy okmányirodába, ahová a munkahelyről kell elkérnem magam, vagy a hosszabbított nyitvatartási napon, amikor ráhúznak cegínek még egy-két órát.
Okmányirodánk "rendel":
H: 13.00-18.00
K, Sz, Cs: 08.00-16.00
P: 08.00-11.00

(Úgyhogy inkább átmegyek a szomszéd faluba, ott H-P: 8-20-ig vannak. Biztos fognak örülni nekem.)

Az az ELMŰ iroda ahova tartozom, így van nyitva:
hétfő és szerda: 8.00-16.00
kedd és péntek: 8.00-14.00
csütörtök: 12.00-20.00

Mennyé ügyintézni! És nincs az, hogy akkor majd elmegyek a "magánelműhöz", magánokmányizébe. És ezért hótt idegbeteg leszek, és szombat este beülök az SBO-ra, hogy jajdoktorúrkérem, már 130 a vérnyomásom, hát jajdemeghalok:(

Úgyhogy a hivatalok és az egészségügy munkarendjét összehasonlítani nagyon nem szerencsés:)

CoolKoon 2017.07.05. 14:39:49

@she_wolf: "Egyre jobban érzékelhető az a presszió, amivel a magánellátás felé igyekeznek terelni az embereket" - Csakhogy az egész még mindig azon bukik, hogy a legtöbben (a politikailag releváns választócsoportok, főleg a nyugdíjasok) továbbra se akarnak fizetni az egészségügyért. Nemhogy tízezreket, százezreket, de még egy fillért se (ez volt a vizitdíjas népszavazás üzenete is). Ergo ha valaki mégis erőltetné a dolgot, jó eséllyel belebukna. Ebből pedig szerintem az lesz, hogy ha kicsit letisztul a mostani őrült jogi környezet, létrejönnek majd a népszerűbb (és nagy haszonnal kecsegtető) beavatkozásokra szakosodó, megfizethető magánklinikák (olyanok, amelyeket a középréteg is megengedhet magának), és a középréteg jelentős része odaszokik majd. A (továbbra is rohadó) állami rendszer pedig marad majd a nyugdíjasoknak, cigányoknak, csöveseknek, meg úgy általában olyanoknak, akik komolyan gondolják, hogy "az egészség nem lehet üzlet".

she_wolf 2017.07.05. 15:42:11

@CoolKoon:
Ha a középréteg a fizetős magánintézményekre szakosodik, az csak jó lehet azok szempontjából, akiknek erre nincs lehetőségük. Mert akor fokozódna a már elkezdett ellátási népvándorlás, ami az ellátandók összlétszámának redukálódását eredményezi az ellátók létszámának megtartása mellett. Akkor már lesz elegendő idő egy betegre, és talán kegyszer is. Csak ehhez az kell, hogy egyrészt olyan magánintézmények legyenek amelyek jóval többet tudnak nyújtani egy szemölcs eltávolításánál, másrészt a középosztály (ami nem igazán lelhető ma fel, hiszen egyre nagyobb a szakadék a szegények és a gazdagok között) gondolkodjon kissé preventívebben, és ne abból induljon ki, hogyha Mári néninek ingyé' protkó, akkor nekem miért kelljen fizetnem érte?
Ez pedig mentalitás és az öngondoskodásra való képesség kérdése. (Az öngondoskodást pedig egyszer már beszoptuk, ld: MANYUP!)
Szerintem:)

"Ergo ha valaki mégis erőltetné a dolgot, jó eséllyel belebukna."
Mit gondolsz, miért nem nyúlt még egyik slepp sem hathatósan az egészségügyhöz?:(
Azt meg sem említem, hogy nincs opcionálisan csak TB vagy magánellátás. Vagy csak TB van, vagy mind a kettő együtt.
Ilyen szempontból azonban teljesen érthető, ha azok, akik jól (netán kimagaslóan) keresnek, szidalmazzák az egészségügy rendszert (azzal nem értek -és soha nem értettem- egyet, ha a benne dolgozókkal teszik ezt!). Mert az egy dolog, hogy államiban ugyanolyan ellátást kap mint az, aki jóval kevesebbet tesz be a közösbe, de hogyha nem akar várólistára kerülni, még egy külön magánbiztosítást is finanszíroznia kell(ene). Megértem, ha háborog.
Két szék között ülünk több szempontból.
Ezek az idióták meg plakátháborúznak:( Úttörőtábori számháborúsdi reloaded?:(

látjátok feleim szümtükkel 2017.07.05. 16:03:44

@she_wolf:

Elég bugyuta vgy, ha ilyen összehasonlításokat teszel. De igen is vannak hosszabbított fogadási idejű hivatalok, de én veled ezen nem vitázok.
Mert már az egészség, és más egy gázszámla ügye.
Volt már ebben az országban olyan, hogy a szakrendelők este 18 óráig működtek, oszt akkor sem halt ebbe bele egy orvos sem. Sőt most is vannak akik 16 óra után dolgoznak.

látjátok feleim szümtükkel 2017.07.05. 16:05:57

@she_wolf: "Mit gondolsz, miért nem nyúlt még egyik slepp sem hathatósan az egészségügyhöz?:("

Mert ahhoz gondolkodni kéne. Ja, és az átszervezésen bizony dolgozni.

látjátok feleim szümtükkel 2017.07.05. 16:08:39

@Igazság, hol vagy?:

Magánrendeléseket is legtöbben heti egy-két alkalommal tartanak.

she_wolf 2017.07.05. 17:11:34

@látjátok feleim szümtükkel:
Az összahasonlításokat nem nekem szokásom tenni!
Persze hogy vannak hosszabbított fogadási idejű hivatalok, azért járok oda, ahol 8-20-ig vannak:P
De hogy vannak, az nem azt jelenti, hogy ez az általános.
Márpedig az eütől általánosságban várják el az emberek a 0-24-es "nyitvatartást". Ezzel nincs különösebb baj.
Baj a létszámhiánnyal van. Érdekes, hogy ezt nem veszed észre:(
Hájvatalban 5 ablak 5 Micikével, így vagy úgy nyitvatartással. Sürgősségit létszámhiány miatt, eszköz-(és forráshiány - mondják ők!) vonnak össze, zárnak be időszakosan hónapokra, rohamléptekkel terjed a MRSA.
A létszámhiányt úgy igyekeznek valahogy enyhíteni, hogy a háziorvos doki rendel a háziorvosi rendelőben, aztán átcuccol éjszakára valamelyik SBO-ra.
Szerinted ez normális dolog?

És ismételten: nem nekem szokásom összehasonlítani az egészségügyet más ágazattal és a benne dolgozókkal! Csak éppen vérivó hangulatba jövök attól, ha valaki megteszi, és nem is hagyon szó nélkül.

she_wolf 2017.07.05. 17:13:29

@látjátok feleim szümtükkel:
Ezt a baromságot honnan veszed? Csípőből és vaktában tüzelsz, pedig ennél többre tart(ott)alak:(
Nem baj, egyszer minden elmúlik:(

karcsibácsi 2017.07.05. 18:16:18

Emlékszem a nénire, én voltam az ügyeletes beteg hordó (szerencsére azóta mán meggógyútam).
Valóba kelletett rám várni agyin mínutocskut, de ez nem direkte szivatásbú vót, hanem télleg gyengélkedtem, ahogy a poszter is írta. Asztat.

she_wolf 2017.07.05. 18:20:53

@látjátok feleim szümtükkel:
Közölném veled, hogy az az orvos, aki a térdprotézisemet beültette (OBSI, TB terhére), még két helyen rendel(t), és végez/végzett beavatkozásokat.
Az egyik hely teljes mértékben magánkórház, a másik pedig egy egynapos sebészeti beavatkozásokat nyújtó intézmény, ami szintén OEP térítéses.
Utánanéztem, és hirtelen felindulásból egy oldalon ennyit találtam.

Hozzá kell azonban tennem, hogy ezek között van a nagyon közelmúltban megváltozott adat is, ez viszont semmit sem von le abból, hogyha az egyik helyen nem, vagy nem ugyanannyit, akkor egy másik helyen ugyanígy, és legalább ugyanennyit dolgozik.
És azt is tudom, hogy más orvosok is ilyen nomád életet élnek, cuccolnak egyik helyről a másikra. Háziorvosom rendel napi 4 órát a helyi körzeti rendelőben, egyébként pedig vesebetegeket kezel a Péterfyben, és diabetológiai osztályon vállal belgyógyászati ügyeletet. Megválni pedig többnyire rajtuk kívülálló okok miatt kénytelenek egy intézménytől.
Úgyhogy ennyit arról, hogy ki, mikor, hol, és mennyit dolgozik.
Az egy még mindig csak eggyel osztható maradék nélkül, bár a magyar egészségügyisek talán meg fogják ezt az egyszerű alaptételt is dönteni:(

CoolKoon 2017.07.06. 09:06:27

@she_wolf: "Az öngondoskodást pedig egyszer már beszoptuk, ld: MANYUP!" - Beszoptuk? Úgy érted, hagytuk, hogy komplett lenyúlják az egészet? Mellesleg sose értettem, hogy hogyhogy nem tört ki népfelkelés, amikor ezt megcsinálták. Csehszlovákiában hasonló lopás miatt még 1953-ban is elég nagy felkelés volt, alig bírták a rohadt komcsik vérbe fojtani.

"Mert akor fokozódna a már elkezdett ellátási népvándorlás, ami az ellátandók összlétszámának redukálódását eredményezi az ellátók létszámának megtartása mellett." - Na ez az, amiben nem bízok. Mert az unatkozó nyanyák és taták (meg a maguknak és kölkeiknek ingyen szállásért ácsingózó, fifikás cigányasszonyok) ugyanúgy el fognak járni a rendelőkbe csak azért, hogy a pofázásukkal (ill. hamis diagnózist sugalló, kitalált panaszaikkal) mindenkit feltarthassanak (az orvosokat, nővéreket, de más betegeket is), és az ilyeneket a kiürülő várótermek csak bátorítják (tehát ha látják, hogy üresen kong a váró, szerintem még többen lesznek, hiszen bebeszélik majd maguknak, hogy "úgyse tartok fel senkit, hiszen üres a váró").

"Vagy csak TB van, vagy mind a kettő együtt." - Muhahahaaa, ezt hívják "szociális vívmánynak" :D Ja és igen, ez is egy szent tehén amúgy (úgyhogy hiába is háborognak emiatt sokan)...

"azzal nem értek -és soha nem értettem- egyet, ha a benne dolgozókkal teszik ezt!" - Pedig nagyon sokan pont ezt csinálják. Valószínűleg azért, mert annyira ostobák, hogy el se tudják képzelni, milyen nehéz elvégezni az orvosit (nem is tudom, hogy van-e annál tovább tartó és nehezebb szak), és ezért pl. a magánorvosok bevételeit (is) irigylik.

"Ezek az idióták meg plakátháborúznak:( Úttörőtábori számháborúsdi reloaded?:(" - Hát persze. Addig se kérdezni senki, hogy az egyetemi tanárnak látszó Palkovics oktatásügyi ámokfutása mögött nem Orbán Viktor ötletelése áll-e, meg hogy miért rohad annyira az egészségügy, de még azt se, hogy a munkaerőhiány ellenére miért kell továbbra is százezreket foglalkoztatni a közmunkaprogramban. De ezeket persze az összes eddigi kormány eljátszotta, és valamiféle Stockholm-szindróma miatt emiatt soha nem vonta őket felelősségre senki (a rendszer visszásságait elviselni kénytelen rétegek se).

2017.07.06. 09:26:58

@she_wolf: Mielőtt anyázni kezdtél volna, remélem tisztában vagy azzal,hogy én nem anyáddal foglalkoztam hanem veled és a baromságaiddal . De ha megkezdted, lelked rajta. Csak hogy tudd, anyám csak 1 volt, aki meghalt és ezért ha megtudom ki vagy, nyugodj meg, beverem az orrod a seggedbe , hogy megköcsögölöd magad ! És ez nem fenyegetés, hanem tény.

Mivel nem ismertem anyádat, nem sértem meg és nem is aggatok rá jelzőt. Helyette megtetted te ! Gratulálok ! De ahelyett hogy itt osztod az észt, ami neked nincs, helyette keresd meg a Lipótot helyettesítő zárt osztályt és kérd el a gyógyszered, aztán vedd be ! Te egy beteg elme vagy hogy tudd ! A szabi lejárt ideje visszamenni !

Igazság, hol vagy? 2017.07.06. 10:21:17

@látjátok feleim szümtükkel: Magad sem tudod,miket írtál ide!Egyik szavad üti a másikat!Az volt a problémád,hogy miért nem rendelnek tovább az orvosok,hiszen magán rendelésben tudnak.

she_wolf 2017.07.06. 11:59:29

@jános515:
Ásít....
Cicuka! Ez a stíl nálam nem jön be, bocs, magadra maradsz:(

2017.07.06. 12:39:49

@she_wolf: Csak nem beijedtél ? Látod, a pofád az nagy, sértegetni azt tudsz, de ilyenkor lapitasz mint büdös szarcsomó a magas fűben. De nyugi, ami késik az nem múlik, remélem tudod. Majd akkor mesélhetsz, hogy milyen is volt törött kézzel a véres orrodat törölgetni ! De a vazelinről ne feledkezz el, mert szükséged lesz rá !

she_wolf 2017.07.06. 12:46:38

@CoolKoon:
Nálunk jellemzően ez van mindig:(
Amiért máshol már rég belet ontanak, az nálunk még mindig csak egy fejcsóválást vált ki.
És őszintén: nem megérdemeljük?
Az ellátási vándorlásban azért hiszek (helyesebben: bízom), mert akkor lagalább valóban csak a nyugdíjasok és az egyéb okból ráérők kötnék le a kapacitást, a valóban dolgozó és az egészségére odafigyelő termelő réteg pedig szervezetten, papírforma szerint szabályozottan részesülhetne ellátásban egy normálisan kivitelezett egészségügyi rendszerben.
Úgy gondolom, nem ártana az sem, hogy a sürgősségi betegfelvétel valóban kapjon egy olyan pontos szabályozottságot a jelenlegi direktíva helyett, ami feketén-fehéren megszabja a betegek fogadásának feltételeit.
Csakhogy egy ilyen egyszerű dologhoz is az kellene, hogy legalább egy árva szakember üljön a patkóban, olyasvalaki, aki mind az egészségügyi, mind a közgazdasági részéhez is konyít egy pöttyet. Egészségügyi minisztériumról én már nem álmodom, pedig ha az elsíbolt és mindenféle szarokra elvert milliárdokat tekintem, akkor lenne miből fenntartani:(

Az M. Patikus énem is megszólalt: az idős ember törékeny, hamar megrendül az egészsége. Arról nem ő tehet, hogy öregségére az egykor jól működő egészségügyi rendszerünket módzsresen szétbarmolták az idióták, ciklusról ciklusra.
Az orvos nem válogathatja meg, hogy hogyan kezeli a betegeket, mert egyrészt az esküje köti, másrészt (olyat mondok, elájulsz!), valóban segíteni akar -legalábbis én ilyeneket ismertem meg eddigi életem során.
Amit szocialista vívmánynak nevezel, azzal sem lenne különösebb gond, hiszen veled is előfordulhat, hogy hosszabb időre kiesel a melóból és a befizetők közül, velem is, bárkivel. Csak éppen differenciálni kellene, hogy mennyit és miből, hova fizetsz be, és ezért hol és milyen ellátást veszel igénybe.
Úgy gondolom, meg lehetne tenni, hogy a munkabéredből kötelezően fix összeget vonjanak le TB jogcímen, ne pedig %arányosan kelljen fizetni a bruttódból, ha úgy döntesz, hogy a magánellátást veszed ezentúl mindig igénybe. A fix összeget azért fizeted be, hogyha váratlan esemény történik veled, úgyis állami kórházba fog a mentő vinni, ezt fizeted ki, továbbá ilyen mértékben vállalsz szolidaritást másokkal.
Igaz, ezzel csökken az az összeg, ami évente a közös TB-be kerül, de verje az anyjába a mindenkori kormány, ha máshova tud átcsoportosítással pénzt pumpálni, csak éppen a legfontosabb területre nem!
Ettől speciel agylobot kaptam:
index.hu/gazdasag/2017/07/05/90_milliot_csoportositanak_at_a_szocalis_agazatbol_a_versenysportba/

Az orvosi tényleg nem lányregény, sőt, miután már akár tizenéve praktizálsz, utána is rendszeresen kell járnod továbbképzésre ezért:
"Az orvosképzésben és orvosi működésben szabály szerint ahhoz, hogy a tevékenységet végezhessem, öt évente meghatározott továbbképzési pontszámot kell összegyűjteni, és ezzel a szakképesítéseimet "érvényesíteni"- méghozzá szakvizsgánként- ..."

Inkább nem folytatom most, pedig a vérnyomásomnak jót tesz, ha emelkedik picit:(

she_wolf 2017.07.06. 12:50:52

@jános515:
Valahogy kurvára nem tud érdekelni mit brekegsz:)
Pelust ne feledd, mert összecsunyázod magad az erőlködéstől! No pá, bogaram!

qbr 2017.07.06. 17:33:48

@she_wolf: Sajnos nem: a TVK-t az előző időszak telítettsége alapján határozzák meg. Kevesebb beteg megy = kevesebb pénzt kap az ellátóhely = csökken a kapacitás

she_wolf 2017.07.06. 20:58:17

@qbr:
A TVK. Hát igen, arról megfeledkeztem. Pedig olyan szépen kigondoltam:(
Nekem ez az egész finanszírozási rendszer visszás egyébként, amolyan túlzottan leegyszerűsített és pont az egészségügyre nem alkalmazható számítási modell, hogy:
"Kevesebb beteg megy = kevesebb pénzt kap az ellátóhely = csökken a kapacitás"
Egy rakás beteg azért nem megy el orvoshoz, egyrészt mert látja hogy nagy általánosságban hogyan működik (lefelé mutató tendencia) az eü., másrészt mert a betegségtudat/egészségtudat valahogy nem jut el a józan felfogóképességig, harmadrészt pedig egyszerűen képtelen az állami ellátásban aránylag egyszerűen és bekalkulálható időn belül diagnózishoz és/vagy kezeléshez jutni.
Mindez azt eredményezi, hogy az emberek gyakran önhibájukon kívül jutnak a betegségeik olyan stádiumában orvoshoz, amikor már jóval többe kerül a kezelésük, gyógyításuk -ha egyáltalán...
Most természetesen nem az SBO-ról beszélek, de az SBO leterheltségében ez is nagy szerepet játszik (szerintem).
Nem vagyok gazdasági szakember (sem), de józan paraszti ésszel gondolkodva: ha az állampolgár megtehetné, hogy nem akkor kúszik-mászik be az ügyeletre amikor időt tud rá szakítani és amikor már tényleg a belét húzza maga után (még "jobb", amikor mentő kell, hogy bevigye), hanem ki tudná használni az ingyenes szűréseket és idejében tudna megfelelő szakrendelésre menni ha a szervezete jelez valamit, akkor nem félhullákkal kellene dolgozniuk az eüsöknek. Nem gondolom, hogy nem lenne elegendő gyógyítani való ember -már csak a lakosság életkor szerinti megoszlását tekintve sem.

(s akkor talán kevesebb létjogosultsáéga lehetne az ilyen Praxis-féle trágyadomboknak is.)

CoolKoon 2017.07.07. 09:15:16

@she_wolf: "És őszintén: nem megérdemeljük?" - Igen, csak ebből nekem valahogy mindig az jön le, hogy gyakorlatilag a mások által eltartott többség nyomja le az őket eltartó kisebbség torkán az összes baromságot (gyakorlatilag túszként tartva fogva őket, aminek a vége persze az lesz, hogy borul a bili, de a saját butaságuk és önzésük miatt ezt leszarják).
"az idős ember törékeny, hamar megrendül az egészsége. Arról nem ő tehet, hogy öregségére az egykor jól működő egészségügyi rendszerünket módzsresen szétbarmolták az idióták" - Egy szóval se állítottam, hogy az öregek mind fölöslegesen járnak orvoshoz. Egy részük viszont egészen biztosan igen. Egy másik részük pedig lehet, hogy valódi panasszal megy oda, de akkor is elbeszéli az időt az orvossal, amivel feltartja a többi beteget (akik részben ugyanúgy a "beszédterápiára" várnak).
"Az orvos nem válogathatja meg, hogy hogyan kezeli a betegeket" - Ez az, hogy a vizitdíj pont arról szólt, hogy egy jelképes összeg segítségével elérték, hogy az orvos ne legyen belekényszerítve egy ilyen hülye helyzetbe (mert talán az orvost is kellemetlenül érinti, hogy bár segíteni akar a betegeken, de nem tud, mert egy jelentős részük lelki szemetesládának használja őket, amivel feltartják nemcsak őt magát, de a többi beteget is; elküldeni viszont nem küldheti el őket, mert akkor csúnyán fognak ránézni, hogy milyen gonosz és rideg ember), és hogy csak azok menjenek orvoshoz, akiknek TÉNYLEG valami bajuk van. Ezért lett volna fontos, hogy megmaradjon. De nem lehetett, mert a többség végtelenül buta és önző.
"Csak éppen differenciálni kellene, hogy mennyit és miből, hova fizetsz be, és ezért hol és milyen ellátást veszel igénybe." - Csakhogy ezt egyrészt az "egészség nem lehet üzlet" érv automatikusan üti, másrészt pedig pont a nyugdíjasok nyivákolnának emiatt a legjobban. Merthogy (bár többet fizetni nem tudnak, illetve egyesek nem akarnak) ők is ugyanazt a színvonalat akarnák, amit más pluszpénzért kap csak meg. Mert az nekik jár. Mert mindenkinek minden jár. Hiába, Kádár szelleme továbbra is itt kísért köztünk.
"Ettől speciel agylobot kaptam" - Való igaz, ehhez még nagyobb cinizmus kell, mint ahhoz, amikor az a rohadt Palkovics azt hajtogatja, hogy az oktatásügyben minden rendben van. De jól példázza, hogy mi pártunk és kormányunk prioritása (természetesen a szakadatlan lopás mellett): látványos, ideológiailag eladható területekbe fektetés. És senki nem szól, mert a) már az a 90 millió Ft is olyan sok pénz, hogy azt az egységsugarú választó elképzelni se tudja; b) nem fogja fel, hogy miért baj, ha a szociális intézményekre/egészségügyre/oktatásra szánt pénzt látványsportokra költjük. Hiszen futballnemzet a magyar!!!!!
"Az orvosi tényleg nem lányregény, sőt, miután már akár tizenéve praktizálsz, utána is rendszeresen kell járnod továbbképzésre" - Bizony, és akkor még ott vannak az olyan "nyalánkságok", mint a specializáció. Ha pedig az ember sebész akar lenni, akkor NAGYON sok plusz évet rá kell még húznia.

qbr 2017.07.07. 11:44:38

@she_wolf: A szűrések további költségeket generálnak az egészségügy számára. A társadalom egésze számára nyereség, de az önálló kasszából gazdálkodó egészségügynek nem feltétlenül (persze bizonyos esetekben igen).
A ritka betegségek szűrésénél még rosszabb a helyzet, ott még akár össz-társadalmi szinten sem valósul meg nyereség

Tempus.Anh 2017.07.07. 19:30:41

A "Más is ember" elven túl, amit rendszeresen magasból és széles ívben ... errefelé, a logikát hívjuk segítségül.

Tegyük fel, hogy van száz sürgős beteg egyszerre, akiknek a beutalójára a háziorvosuk egyenként odabiggyeszti a "sürgős !" megjegyzést és elküldi őket a sürgősségi osztályra (amiből egy van).

És akkor a sürgősségi osztály mit tesz ?
Na, mit ?

Hát szelektál, megnézi, hogy épp KI A SÜRGŐSEBB ellátandó beteg. És őt veszi előbb. Aztán súlyossági fokban az utána következőt, és így tovább.
Logikus, nem ?
És egy betegre kb. mekkora időt szánjon a sürgősségi osztály ?
Mondjuk annyit, amennyit minden beteg szeretné, ha ráfordítanának.
De számoljunk csak öt perc/beteggel.

Máris kezdhetünk számolgatni, hogy 100 beteg szorozva öt perccel, az hány perc is ?
Na, matekosok ?

Az ötszáz perc, ami testvérek között is nyolc óra és húsz perc. Öt perccel számolva.

Érthető ?

Ha igen, innentől kezdve okafogyottá válik az összes, fentihez hasonló idióta egoista poszt.

Tempus.Anh 2017.07.07. 19:33:18

@jános515: She wolf tisztes úrihölgy amúgy, csak szóltam...

she_wolf 2017.07.07. 20:27:58

@qbr:
Plusz költséget valóban jelenthet, da ha már matekozunk: mi a költséghatékonyabb megoldás? Ne járjanak az emberek szűrésre, hanem vagy már előrehaladott betegséggel forduljanak orvoshoz markáns tünetekkel és kerüljenek még többe a gyógyításuk, kezelésük okán, vagy ha ezt is "megspórolja" az állampolgár, akkor kísérjük ki a gesztenyés végébe a mellrákjával, héhnyakrákjával, prosztatarákjával? Vagy bármi egyébbel (a tüdőrákot, májrákot szándékosan skippeltem).

Ellenberger ha az időszakos (és életkor alapján orvosilag ajánlott) szűréseket igénybe veszik az emberek, akkor talán kevesebb aktív korú hal meg idő előtt, hagy árván, félárván kisgyerekeket hátra, akik tisztességes felneveléséhez sajnos gyakran kell az államtól pénzügyi segítséget kérni.

Szóval nem kerek ez sehogysem:(
(Jó lenne már, ha ezek az idióták nem csak papíron "családoskodnának", hanem tevőlegesen is.)

she_wolf 2017.07.07. 20:31:02

@Tempus.Anh:
Általában, és amíg nem provokálnak, vagy minősítgetnek:)
Köszönöm a szavaidat!:*
(Te is hiányoztál.)

qbr 2017.07.07. 21:05:38

@she_wolf: Az már nem ugyanabból a kasszából megy, azért más államtitkár a felelős

she_wolf 2017.07.07. 21:39:32

@qbr:
Puffneki, megszívtam:(
Aszongya a wiki az EMMIről:

"2010-ben jött létre Nemzeti Erőforrás Minisztérium (Nefmi) néven[1] az Oktatási és Kulturális Minisztérium, az Egészségügyi Minisztérium és a Szociális és Munkaügyi Minisztérium, valamint az Önkormányzati Minisztérium sportpolitikáért felelős részlegének összevonásával. Első minisztere Réthelyi Miklós volt.[2][3]

2012. május 14-én Balog Zoltán váltotta őt (ekkor vette fel az Emberi Erőforrások Minisztériuma nevet), egyúttal a társadalmi felzárkózás, a társadalmi és civil kapcsolatok fejlesztése, az egyházakkal való kapcsolattartás koordinációja, a nemzetiségpolitika és a romák társadalmi integrációja is átkerült ehhez a tárcához a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumtól.[4][5]"

Magyarul: sok bába közt elvész a gyerek.
Nem véletlen, hogy az egészségügynek nincs egy, a mindenkori kormánypárt poltikájától független minisztériuma.
Asszem, túrok valahol daedalont:(

she_wolf 2017.07.08. 00:04:55

Jártamban-keltemben:
index.hu/belfold/2017/07/07/nincs_se_ct_se_mr_a_korhazban_ezert_nyitott_mellkassal_szallitottak_at_egy_gyermeket_oda_ahol_van/

A legszebb a vége:
"Az RTL megkereste az Emberi Erőforrások Minisztériumát, ahonnan közölték, hogy Magyarországon 2010 óta 42 százalékkal több CT és 117 százalékkal több MR készülék van."

Fekete-Afrikához képest egészen biztosan, úgyhogy
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1745/17457/174573/17457334_c73e0c93ebe5efb9b8d7f2d1d512f9b6_wm.jpg

Cseszd meg Emmike!:(

qbr 2017.07.08. 08:49:33

@she_wolf: Véges pénzből kell optimalizálni.
Szívátültetés azért viszonylag ritka, nem feltétlenül a GOKIban van a legnagyobb szükség MR gépre.

she_wolf 2017.07.08. 11:43:44

@qbr:
Ellenvetés nélkül elfogadnám az érvelésedet, ha a cikkben nem szerepelne az, hogy egy gyermekszívklinika kéri már évek óta ezeket a diagnosztikai berendezéseket, és hogy ezek hiánya miatt _heti 8-10 alkalommal_ kell a kis betegeket átszállítani egy másik intézménybe.
Aztán azt is gondolom, hogy egy MR-re nem csak akkor van szükség, ha szervátültetés van kilátásban, így nem érheti az a vád GOKI-t, hogy az állásban fog amortizálódni a cucc.
(Vagy akkor át kell minősíteni általános gyermekkórháznak a GOKI-t, és abból az intézményből kell minősített centrumot kialakítani, ahol megvannak a kellő eszközi feltételek.)
De hogy se ez, se az, és EMMIke egy sablonos válasszal pofán veri az intézmény kuncsorgó vezetőjét egy országos statisztikai adattal, a pofátlanság teteje, bocs!
A főigazgatót gondolom rohadtul nem érdekli az országos szint, őt az érdekli, hogy egy speciális területű intézményt vezet, de legalábbis vezetne, ha nem kérelmekkel kellene foglalkoznia, mert a "jövőnk zálogára" (értsd: gyermekek) reszket a kezünk kiadni kb. másfél millió dollárt (biztos tévedek, de hirtelenjében ilyen árakkal találkoztam, és ez a kettő darab gépé összeadva, felkerekítve!).

Ugye nem kell belemennem, hogy mi minden egyébre van pénz (közpénz is, ami sporadikusan elveszíti közpénz jellegét ugyebár) de erre nincs? Sajnos. Kis ország, kis egészségügy? Mert focink már van. Igaz, gyöngyöt szórunk a disznók elé, de hát a Kedves Vezetőnek jár a szórakozás, mint beteg gyerekeknek a CT, MR.
Csak a vizes VB-n milliárdok úsztak el eddig, és a nyakamba a rozsdás bökőt, hogy soha nem lesz róla teljes és tételes elszámolás, vagy ha lesz is, évek múlva kiderül, hogy könyvelési menőverekkel megsegítve vándorolt egyik zsebből a másikba szabad felhasználásra. Hányinger.

"Véges pénzből kell optimalizálni."
Valóban véges, és szűkös a forrás. Csak tudod, amit a kirakatozásra, és sokadrendű rongyrázásra használnak fel, az tűnik valahogy végtelennek....

qbr 2017.07.08. 12:40:00

@she_wolf: A vizes vb-re elszórt milliárdok, akármilyen furcsa is, irrelevánsak a kérdésben.

Tamás bejegyzését olvasd el, különösen a 2. pontot: vedooltas.blog.hu/2017/06/12/ingyenes_lesz-e_a_bexsero_magyarorszagon

Védőoltásról szól ugyan, de szabadon behelyettesitheto bármilyen gyógyszer, eszköz, diagnosztikai készülék , az alapvető érvrendszer nem változik

she_wolf 2017.07.08. 13:16:59

@qbr:
Igen, tudom, hogy a vizes VB és az arra eddig fordított milliárdok az egészségügyet tekintve semmilyen relevanciával nem bírnak. Csak úgy gondolkodom, mint egy teljesen átlagos huzalozású ember, aki egy fontossági sorrendet vesz alapul.
Az az aránytalanság bőszít, amit nap mint nap látok, hogy rongyrázásra futja, és gyakran a tíz-százmilliók kukában (meg a haverok zsebében) kötnek ki végül, mert az állam rossz gazda, valamint nem priorizál.
Megértettem a cikk segítségével megtámogatott érvelésedet is, ne gondold, hogy vérhabos szájjal csak szidom a rendszert nem belegondolva, hogy mit követelek.
Csak annyit szeretnék megérni, hogy látom, ahogy valamelyik kormány elkezd átcsoportosítani, és valóban oda mennek a pénzek, ahova kellenek. Nem azt kívánom, hogy a legutolsó falu minden utcájában XXlll. századi technológia legyen, hanem "csak" annyit, hogy egy maghatározott céllal létrehozott intézmény akadálytalanul végezhesse azt a munkát, ami később busásan megtérül(het).
Azt a hozzám hasonló nagy átlag laikus is tudja, hogy nincs minden azonnal, és nem gyógyítható minden, de az egészségügy (no és az oktatás) módszeres tönkretételét látva el tud bennem (is) szabadulni az egybites idióta:(

Úgy gondolom, hogy amikor olyan gátlástalanul lopnak egy autokrata irányítóval az élen, hogy egy pötty energiát nem fordítanak már a sunnyogásra sem, az több, mint ami megengedhető.

she_wolf 2017.07.08. 19:40:50

Bár offtopik, de a mindennapjainkat közvetlenül és közvetve is ez határozza meg:
index.hu/belfold/2017/07/05/torveny_minoseg_hatasvizsgalat_jogalkotas/

Hanna Gica 2017.07.13. 03:22:39

Nos, ha valakit a mentő visz be, az nem jelenti azt, hogy automatikusan Ő a legfontosabb, kortól függetlenül...
Nem beszélve a mentők megvizsgálták, valószínűleg...
Vagy, ha nem, a háziorvos igen és szállítást kért neki, nyilván a nehezen közlekedés miatt is...
A sürgősségi nem azt jelenti, hogy azért, mert a háziorvos beutalta, evidensen Ő az első...
Ott is van egy rendszer, előnyt élveznek azok, akik beavatkozás nélkül életüket vesztenék...
Ilyen pl a stroke-os, a szívinfarktusos, a vérző (pl balta áll ki a lábából) A balesetes, a trombózisos,a tüdőembóliás,a végstádiumos vesebeteg, és még hosszasan sorolhatnám...
Az eljárás nem volt kifogásolható, hiszen megvizsgálták a nénit az elején, vért is vettek tőle... Azaz megállapították, hogy nincs közvetlen életveszélyben...
A labor eredmény elkészülte egyébként 2 óra...
Az, hogy várnia kellett, hát sajnálatos, de lehet mindeközben megmentettek több életet is...
A néni pedig felkerült az osztályra... Reméljük azóta jobban van...
Az meg nem értem mennyiben kellene befolyásolja a sorra kerülés kérdését, hogy valaki egyedülálló vagy sem, az meg mégúgy sem, hogy a hozzátartozó egyedülálló vagy sem...
Nyilván a legjobb kezelést javasolták neki, ezért vitték volna Törökbálintra, de természetesen a hozzátartozó jobban tudja mi a jó a néninek, mint az orvosok...
Pedig lehet Törökbálinton speciális kezelést kapott volna...
Megjegyzem Törökbálint nincs messze Pesttől, főleg nem a 11 kerülettől, ahol a Szent Imre kórház van...

Hanna Gica 2017.07.13. 03:29:41

@Hanna Gica: Az sem mellékes, hogy Törökbálinton nagyon jó kis Tüdőkórház van, ahol kifejezetten erre szakosodott orvosok látják el a betegeket...
Azaz a hozzátartozó erőszakos és tudatlan megnyilvánulása miatt, a néni még a legmegfelelőbb kezelésről is lemarad, mert ugyebár a Szent Imre kórházból azért akarták átküldeni, mert Törökbálinton jobbak a tüdőbetegek kezelésének körülményei..., és valószínűleg a felépülés is gyorsabb lenne...
És még a várakozás miatt reklamál....

Dikusz 2017.07.13. 07:28:52

@Hanna Gica: +1
Már ahogy betolják a sürgősségire tudják/látják, kell-e azonnal orvos. Ha igen viszik is a beteget, ahogy írod. Többször tapasztaltam ezt, mindig így volt.

A törökbálinti tüdőkórházról hallottam én is olyat, amit a posztoló említett. Nem jártunk ebben a kórházban, nem ismerjük milyen, így nem is érzem jogosnak, hogy azt mondjam -hallomás alapján-, hogy rossz. Területileg mi is oda tartoznánk, de valami miatt mégsem oda került a férjem (egyik betegsége súlyos COPD volt), hanem Budakeszire.
Hiába a mesebeli környezet, a jó ellátás, nem tudtam örülni neki, pedig egyébként gyakran járom a Budai-hegységet.

Hanna Gica 2017.07.17. 07:09:26

@Dikusz: Ez igaz, az elsődleges vizsgálatkor kiderül mennyire van életveszélyben, nyilván van fontossági sorrend...

2017.08.18. 21:24:45

@she_wolf: és ha minden marad a régiben akkor is szarabb lesz a helyzet az eü.-ben (mert annál minden fontosabb

Kivéreztetés folyik jelenleg, hogy össze tudják vonni a kórházakat és a szakember gárdát.

2017.08.18. 21:29:24

@Hanna Gica: Van egy úgyenvezett coma skála, ami alapján már a mentőben osztályozzák a beteget. De minimum a triage besorolja,mennyire sürgős az eset.Ha órákat kell várnia az jó jel, nincs életveszélyben. Ha tud reklamálni, az is jó jel, mert nincs annyira szarul, hogy hőbörögni sem tud.

2017.08.18. 21:37:03

@Tempus.Anh: Csak kíváncsiságból kérdem, hogy ha betolnak 5 nem lélegző infarktusost, akkor mi alapján dől el a súlyossági sorrend?

lüke 2017.11.17. 21:42:14

@Hanna Gica:
ha valakit orvos látott, az még nem véd meg a betegségtől
( kezdő orvos koromban az anyámnál hátsó fali infarktust diagnosztizáltam EKG- val, intermittáló LBB- vel, az idősebb mentő orvos kiröhögött, de azért bevitte a Gottsegenbe)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása