Piásnak nevezett az orvos

2017.03.14. 06:00

bigstock-mad-surgeon-2923494_1.jpgMegalázó helyzet volt es rendkívül tehetetlennek éreztem magam. Négy óra várakozás után haza vitt  a fiam, aki szintén közel volt, hogy helyre tegye a doktor urat. Ha tudtam volna, hogy hol lehet bejelentést tenni, hogy hol vizsgálják ki az ügyet, már megtettem volna.

Tisztelt hölgyeim/ uram!

 

A. Péter vagyok 52 éves és pár mondatban szeretnék reagálni a cikkre. Hasonló estben volt részem a Szent Imre kórházban 2015. december 26-án. Este 9 körül rám jött egy iszonyatos rosszullét, amit a mai napig nem tudok, hogy mi volt az oka. Többször hányingerem is volt, amit elviselhetetlen gyomor és fejfájás kisért. Kihívtuk a mentőket, ami elég hamar meg is érkezett. A 11. kerületben lakom így nem kellett nagy utat megtenni a Szent Imre kórházból érkező autónak. Megérkeztünk a sürgősségire, ahol 30 perc múlva vérnyomásmérés, majd infúziós előkészítés történt.

 

A folyosón, a földön guggoltam (mivel nem volt elég hely) és komoly fájdalmaim voltak. K. doktor (aki beugró volt) odalépett hozzám és elkezdett humorizálni, hogy " egy időgép kellene nekem, mert ha most két napot ugranánk, akkor egyből jól lennék" szerintem azt gondolta, hogy a túlzott alkoholfogyasztás okozta a rosszullétet. ( nem iszom alkoholt közel öt éve) Nem tudtam, hogy beolvassak neki vagy várjak és később jelentsen fel az etikátlan viselkedésért. Három óra elteltével nem történt semmi, csak a panaszokat hallgattuk, mert volt olyan, aki már nyolc órája várt ellátásra. Aztán mégegyszer arra járt az említett doktor úr és ugyan azt a jó kis viccét újra elsütötte.

 bigstock-mad-surgeon-2923494_1.jpg

 

Megalázó helyzet volt es rendkívül tehetetlennek éreztem magam. Négy óra várakozás után haza vitt  a fiam, aki szintén közel volt, hogy helyre tegye a doktor urat. Ha tudtam volna, hogy hol lehet bejelentést tenni, hogy hol vizsgálják ki az ügyet, már megtettem volna. Ha a kórház vezetéséhez fordulok, biztos megvédik az orvosukat.

 

Végül azt javaslom mindenkinek, hogy a Szent Imre sürgősségire ne kerüljön be, mert elképzelhetetlen állapotok uralkodnak/tak, de úgy érzékelem a fenti írásból, hogy nem sok változás történt.  Ha van esetleg ötletük, hogy hol lehetne panaszt tenni, nem fogok várakozni és megteszem. 

 

Üdv

 

A. Péter

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

platelet 2017.03.14. 06:35:57

Természetesen nem nevezem "piásnak" a posztolót, de azért megnyugtató, hogy minden további ellátás nélkül megszűnt az az "iszonyatos rosszullét", amiért a sürgősségit és a mentőt is igénybe kellett venni...

badger 2017.03.14. 07:28:46

:-D:-D:-D:-D:-D:-(:-D:-D:-D komoly ez az írás mint egy jó fosás

apanna 2017.03.14. 07:38:11

"szerintem azt gondolta, hogy a túlzott alkoholfogyasztás okozta a rosszullétet. ( nem iszom alkoholt közel öt éve)"- Megkérdezhette volna az orvost is, mit gondol. Úgy látszik ez a gyomorfájdalom, hányinger különleges képességekkel is járt. Kár hogy már elmúlt..

badger 2017.03.14. 07:39:58

Masculinum histericum.

badger 2017.03.14. 08:03:20

Trollkodást félretéve. Nagyon szomorú hogy az emberek nem tudják megkülönböztetni a sürgős kórképeket a nem sürgőstől. Az elemi oktatásban benne kellene lenni egészségügyi ismereteknek. Mielőtt valaki megtámadna azzal hogy hát nem orvos, honnan tudná hogy mi a a baja - de igen, az ember érzi ha nagy baj van, ez most nem olyan, ez nem az amire eddig gondolt. Az hogy valaki egy picsavirág és már arra magára hívja a mentőt ha görcsöl a hasa és csak egy jó emberes fingásra lenne szüksége. . . Az már más tészta

Főgebra 2017.03.14. 10:49:25

@badger:
Van igazságod, csak az a baj, hogy nem egyformán érezzük a fájdalmat.
Én például, kiszakadt gerincsérvvel, gyógyszer és gyógykezelés nélkül egész jól elvoltam (munka + g.járművezetés sok 1000km) 9 hónapig! Aztán amikor bejött az ülőideggyulladás,na az levett a lábamról!
Ugyanakkor, ha valami vírusos vagy bacis légúti fertőzést összeszedek, attól a halálomon vagyok! Komolyan!

Rivero 2017.03.14. 11:07:40

Kár, hogy nem derűl Ki az írásból hogy végül is mi volt a baja az illetőnek...

badger 2017.03.14. 12:11:49

@Főgebra: persze, nem egyformán. De mégis mentőt hívott, eljátszotta a hattyú halálát, 4 órás várakozás után durcásan hazamegy. Ha valakinek fáj, az nem bír hazamenni. Egy SBO - n átlag 6-8 ambuláns biztos otthagyja a sürgit egy 100-as betegszámú műszak alatt. 4 óra egyáltalán nem sok, annyit még a háziorvosnál is várnak. Ki kéne az ilyenekkel fizettetni a sürgős labor árát (ami qrva drága) és a nem indokoltságot is. Ez a poszt eklektáns példája a fassággal sbo - ra fordulókról

apanna 2017.03.14. 12:20:46

@badger: Egy ismerősöm sógora elment a sürgősségire,fájt a dereka. Felirtak neki fájdalomcsillapítót, hazament. Éjjel rosszul lett, ügyelet. Mire kiért az orvos elhunyt. Belső érszakadás.

badger 2017.03.14. 12:33:13

@apanna: én is tudok ritka kirívó súlyos eseteket mondani amik missdiagnózisok. De én most az átlag és gyakoriról beszélek. Az hogy valaki magára hívja a mentőt tök indokolatlanul és hülyeség miatt az legalább 30/100-hoz. Ha valakit félrediagnosztizálnak az SBO-n és belehal az aneurysma rupturába az 2-3/1.000.000 -hoz. A xxi. században is ember legyen a talpán aki larvált tünetek mellett gondol rá és felismeri az aneurysma rupturát.

apanna 2017.03.14. 14:27:09

@badger: Kár hogy nem tudjuk mi lett a beteggel. Ez az így igaz ahogy leírtad.

Igazság, hol vagy? 2017.03.14. 20:00:14

Piásnak nevezett az orvos.-...szerintem azt gondolta piás vagyok...Van a kettő között egy hangyányi különbség.Miért is akartak panaszt tenni?Az orvos humoros volt?Ha "bunkó" lett volna akkor arról írt volna panaszt? Tipikus van sapka,nincs sapka esete. D.D.D. Tibike,újra "leolthatsz",de előtte nézd meg,hogy az idegen szavakat hogy kell írni.D.

platelet 2017.03.14. 20:15:00

A poszttól teljesen függetlenül, a magyar beteget az alkoholfogyasztási szokásairól kérdezzük:

- Alkoholt szokott fogyasztani?
- Alkalmanként.
- Mit szokott inni?
- Vörösbort.
- Vörösborból mennyit?
- Alkalmanként naponta két deci vörösbort.

Greg24 2017.03.14. 21:12:14

:-):-) ,,gondolom arra gondolt,hogy" az egy kemens feljelentes lenne:-D ,,5 eve nem iszom" az ilyenek szoktak lenni a semmi maja nincs mar,se hasnyalmirigye...

she_wolf 2017.03.14. 21:39:21

@Igazság, hol vagy?:
A poszt címeivel nem érdemes foglalkozni, egytől egyig felütés, hogy fordítsd oda a másik orcádat is:)
Poszter addig örüljön, amíg ezzel csak poénkodik az orvos. Ha komolykodik, az az aggályos.
Viszont az is igaz, hogyha pocsékul vagyok, akkor mikor másodjára hallom ugyanazt a kiszólást, akkor én is kiszólok, és valószínűleg nem humorosan.
Ugyanakkor ha kínom van, nem lépek meg, pláne a lehetőséget elszalasztva, hogy visszamondogassak a dokinak a vizsgáló meghitt magányában.

A végét nem értem: csak ennyiért biztos, hogy nem fogom visszautasítani a Szt. Imrét, ha oda kellene kerülnöm.
(Karácsony másnapján történtek a dolgok. Ha olyan volnék, most kombinálnék:D)

she_wolf 2017.03.14. 21:40:43

@platelet:
Szociális ivó, orvosi javallatra. Mi ezzel a baj?:D

Shirkan 2017.03.14. 21:48:13

@badger:
Nagyon szomorú????
Te meg tudod különböztetni a túláramot a túlfeszültségtől? Naná, hogy nem, mert nem értesz hozzá. Egyetlen egy orvos se várja el egy betegtől, hogy pl. megkülönböztesse a vakbélgyulladást a hasigörcstől. B@ssza meg ugyan hagy várhassuk már el egy orvostól, hogy gyógyítson, és normálisan viselkedjen. Kíváncsi lennék, ha egy autószerelő hasonló módon viselkedne egy orvossal, ahogy itt olvasni lehet, ahhoz mit szólna.
Tele a bugyrom azzal, hogy ezen a blogon az orvos kommentelők folyamatosan szapulják a posztolókat. Még egyetlen egyszer sem olvastam olyat, hogy bizony ezt, vagy azt elcseszett valamely "kolléga".

Greg24 2017.03.14. 22:20:52

@Shirkan: mert akik ide beirnak a legtobb az hisztis mimoza alak...es valahogy erdekes modon nincs olyan blog ahol egy orvosrol leirjak h mennyi beteget mentett meg naponta,vagy hannyal volt kedves
Ugyanide ha mar autoszereloket mondtal van olyan h szerviz.blog.hu???nincs oregem... arrol nem is beszelve tovabbra is,hogy (persze most jon a duma h tudtak elore h ilyen,meg a beteg nem tehet rola meg mittomen) de egy 8-900 ft-os oraberert bocsanat h az x. hulye (mert hidd el sok a hulye,akkor is ha szerinted minden beteg normalis!) az orvos is ideges mar...na es akkor jon a praxisblog cikk...

Hórukk 2017.03.14. 22:22:01

@apanna: Akkor a halott orvos már nem is tudta megvizsgálni a sógort, ugye?

Hórukk 2017.03.14. 22:29:30

@Shirkan: Nekem az autószerelő ki akarta cserélni a 3 nappal korábban bevizsgáltatott és kitűnő állapotban lévő lengéscsillapítóimat. Na orvosról még nem hallottam, hogy egészséges csípő, tüdő, szív kicserélését javasolták volna a panaszmentes betegnek. Ennyi a különbség, ennyit a hozzászólásodról. Egyébként pedig egy égőt magam is ki tudok cserélni.

lüke 2017.03.14. 22:29:35

@badger:
Ja Ja mégse olyan rossz az a CT!
Na meg az a gondol rá........
Néha hinni kell a betegnek is, sőt a diagnosztikát is be kell vetni, nem haza küldeni
Két szakaszos ruptúra sokszor van: dissecáló aneurysma, lép ruptúra..... etc

Shirkan 2017.03.14. 22:34:29

@Greg24:
Mennyit vizsgálatál meg az itt posztolók közül? Milyen alapon állítod, hogy hisztiznek, és nincs bajuk?
Az orvosok életeket menjenek??? Nahát.... Eddig azt gondoltam, hogy ez a munkájuk, sőt a hivatásuk. Ha ez bármelyiknek problémát jelent, menjen el kapálni.
Elvárjuk, hogy normálisan viselkedjen? Igen, igen, igen. Be lehet fejezni a felsőbbrendű pökhendiséget. Egy állatorvostól normálisabb viselkedést tapasztaltam meg, mint nagyon sok orvostól.

she_wolf 2017.03.14. 22:35:38

@Shirkan:
"...egyetlen egyszer sem olvastam olyat, hogy bizony ezt, vagy azt elcseszett valamely "kolléga"."

Akkor veselkedj neki, és lépegess vissza. Jó sokat az időben, és olvasgass! Ételt-italt készíts, lesz dolgod. Csak óvatosan haladj, meg ne üsd magad!:)

Greg24 2017.03.14. 22:40:27

@Shirkan: oke rendben elmennek kapalni,te meg bemesz a surgossegire es nem lesz ott senki es leszarja a vakbeledet meg a torokfajasodat...kapalni barki tud,orvosnak lenni kevesen ez a kulonbseg joember,ezert fizetik meg jobban a mernokot mint kukast,vagy az ugyvedet mint a takaritonot...csak az orvosoknal nincs igy...es ez nem jelenti azt h ne lenne szukseg elobbiekre ugyanugy mint orvosra...allatorvos???magan orvosi ellatasrol sok praxisblog cikket nem lattam,ott talan kevesbe frusztralt az orvos??es meg ott is fele annyit keres soottt harmad annyit mint allatorvos...es ha a kutyad elpusztul szomoru,de tul leszel rajta,de a 3 gyerekes csaladanya hal meg na az feldolgozhatatlan...

Shirkan 2017.03.14. 22:41:23

@Hórukk:
Nincs olyan, hogy égő. Fényforrásnak hívják. Látod én is tudok kioktató lenni, de ugyanakkor nem várom el, hogy tudd mi a különbség a túláram és a túlfeszültség között.
Egyébként az orvostól azt várjuk el, hogy időben cselekedjen. Nem várjuk el, hogy korábban végezzen el bármilyen beavatkozást, de ne kelljen már heteket, hónapokat várni.

Shirkan 2017.03.14. 22:43:24

@she_wolf:
Linkeld be. Biztos vagyok benne, hogy alig alig találsz.

Greg24 2017.03.14. 22:45:39

@Shirkan: ez jogos!!!csak az alacsony fizetesek miatt 70-80 betegre jut egy nover,egy uh rendelesen 20 beteg 2-3 ora alatt egy orvosra...lehetlen birni az igenyeket ennyi orvossal...ki akar orvosnak menni 6ev egyetem utan 2-3 nyelvvizsgaval majd meg 5 ev a szakvizsgaig netto 134e forintert azt mond meg?persze hivatas...de abbol a gyerekednek nem lesz pelenka...

Shirkan 2017.03.14. 22:49:20

@Greg24:
Hagyjuk már ezt a fizetéses dolgot. Menjünk el egy kórház parkolójába és nézzünk körül, hogy milyen autók sorakoznak. Miből? A 8-900Ft-os órabérből?
Állatorvos. Hát épp ez az. Egy kutyát! gyógyító állatorvos normálisabban viselkedik, mint egy orvos? Ez nonszensz.

Shirkan 2017.03.14. 22:54:47

@Greg24:
Évek óta tudható, hogy az orvosok milyen körülmények között kénytelenek dolgozni, mégis túljelentkezés van az orvosi egyetemekre. Tehát a jelentkezők tudják, hogy mit vállalnak.

Greg24 2017.03.14. 22:56:35

@Shirkan: na menj el es nezd meg!!de a nogyogyaszokat!!azokat vedd ki...ja es igen ugyelnek,dolgoznak 220-230 orat a korhazban,majd mennek heti 2x maganrendelni,neha egy-egy haziorvosi ugyelet es utana tud venni egy jobb kocsit??azta....igen normalisabban viselkedik,mert otthagysz nala 10 percet 20 ezret...kepzeld te ilyen fizuert hany emberrel kiabalnal???es ha bunko elviszi mashoz az ember...ha hulye a gazdi es feleslegesen viszi le az allatot akkor is megvan a zsiros zsozso...ha hulye es indokalatlan beteg jon mi tortenik?semmi..kiveszi az oep-bol feleslegesen a penzt aztan annyi...mas meg ezert var az uh-ra 2 honapot mrt elfogy a penz a kasszabol...

Greg24 2017.03.14. 22:57:49

@Shirkan: igen koszonjuk h megosztottad velunk amit fent elmondtam...bizony tuljelentkezes van tudod mert?mert 10 hallgatobol 7 kimegy kulfoldre 1.5-2 millioert...

Shirkan 2017.03.14. 22:59:02

@Greg24:
Az alacsony fizetés nem indok.

Greg24 2017.03.14. 23:07:00

@Shirkan: nem,igazad van....de gondolj bele ha te keresel most 300ezret majd holnaptol azt mondanak 150...ugyanolyan kedvvel mennel dolgozni minden nap?attol fuggetlenul igazad van nem lehet egyeduli indok...

Shirkan 2017.03.14. 23:07:08

@Greg24:
Aki itthon marad, tudja mit vállal. Ne a betegen vezesse le a frusztrációját. A beteg az csak beteg. Ki van szolgáltatva valaki másnak, és csak a szerencsén múlik, hogy jó kezekbe kerül.

Shirkan 2017.03.14. 23:08:47

@Greg24:
Keresnék másik állást.

Greg24 2017.03.14. 23:10:40

@Shirkan: naja...csak tudod tanultal a fent emlitett 11 evet gimi utan,tobb ezer oldalt,sokmindenrol lemaradsz emiatt azert,akkor eldobnad az egeszet?egy orvos nem tud ,,masik allast keresni" ezt tudja..mashoz nem ert

Shirkan 2017.03.14. 23:17:11

@Greg24:
Ezért mondom, hogy tudja mit vállal már a jelentkezéskor. EMBEREKKEL KELL FOGLALKOZNIA.
Mi, akik az orvosok segítségére vagyunk hagyatkozva, örülnénk a legjobban, ha sokkal jobb körülmények lennének orvosnak, betegnek.

Greg24 2017.03.14. 23:20:46

@Shirkan: jogos!!! Azert mondom h nem egymast kell szapulni,nem az orvost szidni,mert neha buko 1-1 beteggel,nem a beteget szidni aki nem tudja mi a baja,hanem a rendszert kell megvaltoztatni mert minden ilyen cikk hattereben azzal van a problema...legyen 10 orvos egy sbon es lassak el a betegeket 1-2 ora alatt,de aki hasmenes miatt mentot hiv az fizesse ki...

she_wolf 2017.03.14. 23:24:31

@Shirkan:
Nekem annyi, mint neked. Én láttam, téged érdekel(ne), ne velem végeztesd el a piszkos munkát! Ha kíváncs vagy, aki keres, talál.

Shirkan 2017.03.15. 00:01:45

@Greg24:
Áááá... Nem érted amit mondani akarok. Az orvos ne legyen bunkó egyszer sem! Ha én csak egyszer lennék bunkó bármely ügyfelemmel, úgy rúgnának ki, mintha ott sem lettem volna. A bunkóság nem elfogadható!
Tudta mit vállal. Tudta amikor jelentkezett az egyetemre.
A pénz. Ugyan miért van az az érzésem, hogy majd mindenki a hálapénzre játszik. Ma már a háziorvos is elvárja. Érted? A háziorvos! Megtapasztaltam.

nickM 2017.03.15. 01:23:47

@badger: "Az elemi oktatásban benne kellene lenni egészségügyi ismereteknek." Ebben nagy igazságod van. DE! Kérlek áruld el, mit kell tennie annak a betegnek aki "érzi ha nagy baj van, ez most nem olyan, ez nem az amire eddig gondolt", ahhoz, hogy komolyan vegyék? (Félreértés ne essék, bőven ismerem a hiszti 1001 árnyalatát, ügyfeleket pesztrálok úgy huszonsok éve, sejtem milyen az "átlagos" beteganyag, de mikor délután ötkor 39,6, 220/190, pulzus úgy 120 körül állapotban elhajtana Asszisztens Micike a tök üres ügyeletről, mert csak, - szerencsére az orvos nem utálta annyira a munkáját, mint ő, ezúton is köszönöm! - akkor hogy tudnánk rávenni az együttműködésre?)

badger 2017.03.15. 01:59:01

@nickM: én átlagos példát mondtam, te egy személyes konkrét negatív élményt. Arra akarsz reflektálni hogy nem csak a beteg a rossz hanem az eü személyzet is? Igen. Vannak az eü-ben nem lelkiismeretes dolgozók, vannak akik vizsgálat nélkül elhajtanak, vannak akik félrekezelnek? Igen, rengeteg. Ez az egész egy társadalmi probléma, a magyar társadalom beteg és kiégett, a magyar eü is beteg és kiégett. És akkor mi jogon kérem számon a betegeket ha az eü sem különb?
Mert az eü-nek kell hatnia a társadalomra (orvos, tanácsadás, mikor kell menni kórházba, mivel nem kell kórházba menni, mikor kell hívni mentőt, a homeopátia hülyeség, megelőzés fontossága) és a társadalomnak kell az eü-ben hatni (nagy a várólista, csapnivaló az ellátás, szarba se néznek, reform, tüntetés, politikusok számonkérése, hálapénz betiltása) . Az én szeretem az első részben van.

Tempus.Anh 2017.03.15. 04:18:27

Állítólag "nem volt hely" a váróban, annyian várakoztak, ennek ellenére felrója a kórháznak a "lehetetlen állapotokat" az a beteg, aki a közeli kórházba mentővel viteti be magát...Fél órán belül megvizsgálták /"és infúziós előkészítés történt" (?) /, de ő mégis négy óra múlva ment haza, "gyógyultan"...A zagyva, ellentmondásokkal tele poszt lényege az, amit "róla gondolt az orvos". Ha a beteg azt gondolja, hogy ez egy feljelentésben megáll, akkor tagadjon le abból az 52 évből vagy ötvenet...Ja, és én az indokolatlan mentőriasztásokért akkora büntetést rónék ki, hogy abból koldulna az illető.

platelet 2017.03.15. 05:40:08

@she_wolf: ja, meg a vérképzés miatt :)))

Greg24 2017.03.15. 09:57:59

@Shirkan: gratulalok nagyon ertelmes vagy...

Shirkan 2017.03.15. 11:51:17

@Greg24:
Fölösleges személyeskedned (ha annak szántad). A személyeskedés csak azt mutatja, hogy nincs értelmes érved, és ez méltatlan egy orvoshoz.

Greg24 2017.03.15. 12:05:56

@Shirkan: nem mondtam h orvos vagyok...van ertelmes ervem,de mar elmondtam...nem azt mondom h elvarjak a halapenzt,de az az egyetlen dolog ami osszetartja valamennyire meg az egeszsegugyet...szerinted ki turkal gennyes felfekvesben,vagy vesz vert a hepatitises AIDSes betegtol,vagy epp elviseli h e tudogyulladasos beteg kohog az arcaba 150ezerert?!?! Mert kepzeld el annyi az allami fizetes!ja es 1 honapbol otthon toltesz 1 jo esteben 2 hetveget,plusz ugyelsz hetkoznap is 1-2-t...na mondjuk akkor mar hazaviszel 200e-t;-)

she_wolf 2017.03.15. 13:06:37

@platelet:
Igen!:)
A veresbor a vérképzés miatt és a sörben is rengeteg jó és a szervezetünk számára hasznos dolog van. Milyen kár, hogy ezt csak mostanában tudtam meg, fene se foglalkozott volna a pájinkával, és most kicsattannék az egészségtől:)

szabidoki 2017.03.15. 20:07:54

@Shirkan: nincs túl sok eszed. Ha 100 nővérből egy ki van égve és bunkózik, az nyilván az ő saját és a főnöke felelőssége. Ha 100-ból 90 bunkó mert ki van égve akkor ott rendszerszintű probléma van amit az egyénnek nem áll módjában megoldani.
Ha holnap valami csoda folytán az összes bunkó és lekezelő nővért és orvost kirúgnák, akkor holnapután neked kellene a nagymama alól kivinni az ágytálat meg kivenni a vakbelét mert orvost meg nővért nemigen látnál.
Nem itt a praxison kell hepciáskodni hogy "nem pénzkérdés", hanem írni kell az országgyűlési képviselődnek, hogy az egészségügy bajban van, rakjanak rendet. Kíváncsi vagyok, hányan tették meg idáig - szerintem közelít a nullához :(
Persze könnyebb itt puffogni mint csinálni valami értelmeset. Fel kellene ébredni végre, és rájönni, hogy kinyílt a világ, az orvosi tudás értékes és a többség oda megy, ahol normálisan megfizetik, akárhogy sír is a szátok.
@Tempus.Anh: valószínűleg részegen verte a habot a sürgin aztán mmeglepődött mikor a személyzet nem esett hanyatt hanem helyén kezelte a dolgot...

Tempus.Anh 2017.03.15. 21:00:38

@szabidoki: Nálunkfele ha valakire rákérdezel a rendelőben (félve, óvatosan, hímestojás módszerrel), hogy mondja kérem , ha meg nem sértem az önérzetét, ha nem vagyok túl tolakodó, ha nem követek el túlságosan égbekiáltó szentségtörést, ha nem vagyok perverzen indiszkrét, ha nem taposok bele túlságosan a pici harmatfinom lelkébe, előfordul-e, hogy néhanapján alkoholt is fogyaszt, erre az a válasz, hogy :"Hát csak annyit, mint minden más rendes ember".

Szóval a rendes ember az etalon, miközben az arcon az árulkodó csillagnaevusok, az orron kialakulóban lévő rhinophima, az ascitestől már duzzadó poci, a bordaívet jobboldalon már jócskán meghaladó májkontúr, a köldök körül a Medúzafej, no meg az egekben lévő transzaminázértékek épp másról árulkodnak.

De ő csak annyit, mint minden más rendes ember.
Ha az orvos netán erélyesebben kérdez rá és urambocsá' el is marasztalja emiatt, szoros összefüggést látva a jelen állapot és a potator életmód közt, akkor halálos a sértődöttség.

she_wolf 2017.03.15. 21:48:44

@Tempus.Anh:
:D
(Ezeknek így együtt kötelezően meg kellene lenniük?:O)

szabidoki 2017.03.15. 22:19:22

@Tempus.Anh: anno én már eleve úgy kérdeztem, hogy mennyit iszik maga naponta? A többség látta hogy felesleges hepciáskodni :D
Amúgy meg tekintve az alkoholisták arányát Magyarországon, a "rendes ember" valóban megiszik fél-egy liter bort naponta...
Itt Angliában jellemzően nem csinálnak akkora ügyet a piálásból, elég kevesen akarják letagadni. Érdekes egyébként mert itt kínos ha valaki alkoholista de nem kamuznak, otthon ugye az a rendes ember aki iszik, de be nem ismeri senki, hogy ő is...

Hórukk 2017.03.15. 22:36:29

@Shirkan: Az égő az villanyégő, csak röviden. A fényforrás az egy gyűjtőnév, amibe a napocska és a telihold is beletartozhat. Gondolom sem nyelvész nem vagy, sem napfizikus. Az, hogy az egészségügyben heteket-hónapokat kell várni, az végképp nem az orvosokon múlik, hanem a kapacitásokon, amit vagy az eszközök vagy a személyzet hiánya okoz, vagy a munka rossz szervezése, amihez pl logisztikusok kellenének, de ilyenre nincs pénz. Leginkább pedig a teljesítmény-volumen korláton múlik, ami magyarul azt jelenti, hogy ha többet dolgozol annál amit hajlandóak kifizetni, akkor a többit már nem fizetik ki nekik (nemcsak bért, de anyagot-eszközt sem). Gondolom te sem hajtanál a munkahelyeden, ha a munkád megrendelői így állnának hozzád. A pénz annyiban erősen befolyásol - ha tetszik ez neked, ha nem - hogy ahol tartósan rosszak a fizetések és a feladat sem túl felemelő, ott a butábbak, ügyetlenebbek, csúnyábbak, erkölcstelenebbek, azaz az alkalmatlanok maradnak. Verseny pedig nincs a helyekért, így megszabadulni sem lehet ezektől az alkalmatlanoktól.

Shirkan 2017.03.15. 23:10:59

@szabidoki:
1., Legalább annyi eszem van, mint Neked.
2., Nem kell bunkózni. Nem tudom mit szólnál hozzá, ha az összes alacsony keresetű (bolti eladó, buszsofőr, pék stb stb stb) bunkózna Veled, mert frusztrált.
3., Te mit tettél a rendszer megváltoztatására?

Shirkan 2017.03.15. 23:17:02

@Hórukk:
Az bakker... VILLANYÉGŐ

nickM 2017.03.15. 23:52:17

@badger: (:/ Ha csak egy lett volna, de nem nyitok mesedélutánt.) Reflektálni leginkább arra szerettem volna, hogy sajnos nagyon gyakran előfordul - értem és megértem miért, de na!, hogy a(z egyébként nem rossz!) egészségügyi dolgozóknak is nehezére esik partnerként kezelni a "normális" betegeket is. Magyarul hiába tudod elmondani, mik a tüneteid, mióta, megválaszolni a miért pont most jöttél és a "miértvártáleddig" kérdéseket, nem és nem vesznek komolyan/hiszik el. Viszont nyilván alapvetően a megoldást keresem, nem a problémát! Hogyan tudnám/tudnánk megnyitni betegként azt a bizonyos konstruktív kommunikációs csatornát?

szabidoki 2017.03.16. 00:25:26

@Shirkan:

"1., Legalább annyi eszem van, mint Neked. "
Ha így lenne, nem irkálnál hülyeségeket.

"2., Nem kell bunkózni. Nem tudom mit szólnál hozzá, ha az összes alacsony keresetű (bolti eladó, buszsofőr, pék stb stb stb) bunkózna Veled, mert frusztrált. "
Szoktak, mondjuk tény hogy leginkább a hivatali dolgozókkal nehéz dűlőre jutni de se szeri se száma azoknak a szolgáltatóknak, akik szarnak bele az ügyfélélménybe, nem érdekli őket hogy belőlem (is) élnek, bunkók, leginkább csak a lehúzás érdekli őket de meg vannak sértődve ha szólok hogy ácsi. Külföldön nemigen találkozni ilyesmivel, egyfajta szocializmusból átmentett magyar mentalitás ez ami nem akar kikopni illetve csak elég lassan. Sok a pozitív példa is, szó se róla de még hosszú út áll előttünk. Könnyen lehet hogy egyébként észre sem veszi az ember ameddig nem élt egy kicsit külföldön, hogy máshogy is lehetne.

"3., Te mit tettél a rendszer megváltoztatására?"
Ha olvasnál is, nem csak írnál, akkor már rájöttél volna, hogy külföldre távoztam - nem kis részben azért, hogy a gyerekeim már ne ebben a mocsárban nőjenek fel...

bubbii 2017.03.16. 09:13:54

@szabidoki: '...külföldre távoztam' -ez nem a megváltoztatásra irányuló kísérlet, hanem egyszerűen reakció a jelen állapotra. Ne érts félre, én is pontosan ezt tettem volna ebben a helyzetben, csak utána nem kérném számon a betegen, hogy ő mit tesz a rendszer megváltoztatása érdekében. Mert a beteg vélhetően ugyanúgy nem tesz semmit, ahogyan Te se tettél.:)

szabidoki 2017.03.16. 09:43:52

@bubbii: ha elegen elmegyünk, változni fog a rendszer, mint ahogy már változik is. Nyilván nem ez motivált elsősorban meg nem is feltétlenül a jó irányba változnak a dolgok de úgy tűnik hogy az istenadta nép meg van elégedve úgyhogy nagy baj nem lehet.

Főgebra 2017.03.16. 10:13:39

@szabidoki:
Ne reménykedj! Nem fog változni, illetve úgy változik, hogy nem változik!
Nézd meg mi történik a hiányszakmákban. Nem bért emelnek, hanem Ukrajnából és Romániából importálnak munkaerőt! Fillérekért!

"Ábrándozás az élet megrontója, Mely, kancsalúl, festett egekbe néz."

Shirkan 2017.03.16. 11:01:34

@szabidoki:
Örülök, hogy elhagytad Magyarországot!

szabidoki 2017.03.16. 14:33:50

@Főgebra: annyi orvost keletről nem tudnak hozni hogy érdemben javuljon a helyzet, mert ők is hasonló cipőben járnak mint mi, ha beszélnek nyelveket akkor nyugatra mennek, nem hozzánk.
@Shirkan: látod én is...

Greg24 2017.03.16. 15:15:30

@Shirkan: na latod ezert mondtam h marha ertelmes vagy...sikerult kinyomni magadbol egy szakmunkaskepzot,aztan feljossz ide es oltogatod az orvoskat...ennyit ersz....

Shirkan 2017.03.16. 21:56:33

@Greg24:
Nem tudom miről beszélsz... Elmondtam a véleményem slussz passz; ennyi történt. Egy kis nyitottsággal talán értenéd is.
Szakmunkásképző ☺.. Ha már kiprovokáltad, két diplomám van.
De tegyük fel valaki szakmunkásként kommentel; ugyan ő mennyivel kevesebb, mint egy orvos? Megfordítom; egy orvos mennyivel több, mint egy szakmunkás? Mert ugye Te a szakmunkásképzőt lekezelő, lenéző értelemben használtad. Ez a Te szégyened; sajnállak.

Hórukk 2017.03.17. 00:34:42

@Shirkan: A magyar nyelvet szerencsére nem a villamosmérnökök szabályozzák. De kérdezd meg inkább a barátodat. Tudod, Google a barátod. Neked inkább a Google Képeket javaslom, ha nem tudod mi az az égő.

Shirkan 2017.03.17. 07:25:22

@Hórukk:
Igazán hálás vagyok, hogy javasoltad a google-t
www.muszeroldal.hu/assistance/vilagitaslexikon.pdf
35. oldal
Előre mea culpa; a Nap és a Hold is fényforrás

Greg24 2017.03.17. 20:27:36

@Shirkan: az igen es az egyik egy villamosmernok?emlekszem gimibe minden 3-as 4-es tanulo aki mernok akart lenni,az vik-re ment,oda mindenkit felvettek aki nem bukott meg... abszolut semmivel nem kevesebb,csak abban az esetben ha feljon ide es elkezdi oltogatni az orvosokat,na ahhoz nincs joga...senki nem kevesebb,senki velemnye nem er tobbet-kevesebbet,de koztudott h az orvosi egyetem a legnehezbb egyetem az osszes kozul,es ez tiszteletet erdemel!

Shirkan 2017.03.17. 21:03:43

@Greg24:
Az ember - és általában minden élőlény - érdemel tiszteltet nem a diploma.

Greg24 2017.03.17. 21:52:36

@Shirkan: tehat te nem tiszteled az oregeket,a tudosokat,az olimpiai bajnokokat?ehhez nem kell ismerned oket...dehat ha nem nem,te ilyen vagy...

Shirkan 2017.03.17. 22:33:12

@Greg24:
Neked aztán elképesztő logikád van.... Honnan vetted ezt a buta következtetést? Ezt hogyan vezetted le magadban? Ennyire buta vagy, esetleg csak provokálsz?
Javaslom fejezzük be a "beszélgetést".

Greg24 2017.03.17. 22:56:34

@Shirkan: menekulj csak...az hogy nem az ember vivja ki sokszor a tiszteletet,hanem ki lehet vivni pl korral,tudassal is...elkepszto h ezt sem erted,dehat egy VIK-estol mit varhatunk...

Shirkan 2017.03.17. 23:09:59

@Greg24:

Viccesen ostoba vagy.

Greg24 2017.03.17. 23:20:48

@Shirkan: az a baj h te meg annak se vagy mondhato,csak siman ostoba...

Shirkan 2017.03.17. 23:27:31

@Greg24:
kislány ma már ne igyál többet, menjél aludni
Az az ostobaság, hogy rád áldozom az időmet.

she_wolf 2017.03.18. 22:40:16

Ez nagyon durva:
index.hu/belfold/2017/03/18/ellopta_az_orvos_a_halott_beteg_penztarcajat/

Belebotlottam olvasgatás közben, és idefagytam a székbe.
Igazából megbántva érzem magam abban a tekintetben, hogy ami alól csak lehet, igyekszem felmenteni őket, amennyiben úgy érzem, hogy van a kezemben ütőkártya.
Ez így lesz ugyan a továbbiakban is, de ettől most egy kicsit megreccsentem:(

fekete macska a fűben (törölt) 2017.03.19. 13:28:23

@she_wolf:
Mentségedre szolgáljon az a közmondás hogy "A kivétel erősíti a szabályt".
Remélhetőleg csak egy minimális részük ilyen.
Ha ez megvigasztal, láttam én már enyves kezű rendőrfőkapitányt is, ne aggódj, igaz hogy még a "nagy átkosban".

she_wolf 2017.03.19. 19:28:51

@fekete macska a fűben:
Az én mentségemre szolgálhat, de az övére semmi.
(És nem is foglalkoznék ezzel a továbbiakban.)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása