A folyosón hagyták az idős beteget

2016.06.13. 05:49

10873043_9de3eeeb751bac32a845b758cb6393ca_wm.jpgHa tudják, hogy nincs kapacitásuk emberi időben elszállítani, akkor talán nem kellene kirakni egyedül, minden felügyelet és segítség nélkül a folyosóra, mint egy darab hagy ne mondjam mit.

Tisztelt Praxis!

 

Édesanyám közel két hétig vendégeskedett a Toldy Ferenc Kórházban Cegléden. A kórházi állapotokat most inkább hagyjuk is, egész más okból írok Önöknek. Június 7-én a kezelőorvosa közölte vele, hogy másnap, vagyis 8-án haza mehet. Természetesen telefonon folyamatosan tartottuk édesanyámmal a kapcsolatot, de mivel az ország túlsó felén élünk, személyesen nem volt módunk meglátogatni.

 

A lényeg, hogy megkérdezték tőle azt is, kér-e betegszállítást. Mivel 80 év felett van, autója nincs és vezetni sem tud, és mi sem tudtunk neki ebben segíteni így hirtelen hétköznap, igennel felelt. Egy kis faluban lakik, ahova a busz napi 4 alkalommal jár mindösszesen, így teljesen evidens volt, hogy kérte a haza szállítást.

 

10873043_9de3eeeb751bac32a845b758cb6393ca_wm.jpg

 

Másnap kora reggel kipaterolták a helyéről és kiültették a folyosóra. A reggelit már nem kapta meg. Délután negyed 4 fele már aggódva hívtuk, hogy mégis mi a helyzet, mert nem jelentkezett. Ekkor közölte, hogy még mindig a betegszállítókra vár ugyanott a folyosón, ahova reggel a cuccaival együtt kitették. Innentől kezdve óránként hívtuk, hogy mégis mi a helyzet, de egészen este negyed tízig nem jöttek érte, vagyis több, mint 12 órán keresztül, étlen-szomjan hagyták kint ülni a folyosón, azt sem kérdezték meg tőle, hogy érzi magát.

 

Mivel idős emberről beszélünk, a mosdóba is csak a betegtársak jóindulatával tudott kimenni, akik vigyáztak a kis értékeire, valamint ők mentek el neki ételt hozni a büfébe, még jó, hogy maradt nála valamennyi pénz. Azt gondolom, a több, mint fél napos várakoztatás, ráadásul a jelzett körülmények között minden, csak nem elfogadható. Ha tudják, hogy nincs kapacitásuk emberi időben elszállítani, akkor talán nem kellene kirakni egyedül, minden felügyelet és segítség nélkül a folyosóra, mint egy darab hagy ne mondjam mit, hanem szépen ott kellett volna hagyni az ágyánál, ahol tud esetleg pihenni. és talán a magyar egészségügy nem abba az egy adag reggelibe, ebédbe és vacsorába rokkant volna bele, amit édesanyámtól megvontak. Egy épp gyógyulófélben levő beteggel talán másként kéne viselkedni.

 

Üdvözlettel,

István

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aptyuka 02 2016.06.13. 06:33:57

Én a világ végére is elmennék édesanyámért. De apósomért, és anyósomért mentem már rengetegszer. Apósom - szegény - olyan gyenge volt, hogy fizetett ápolóval tettem be a kocsimba, otthon pedig pallókon toltam fel kerekesszéken.
A betegszállítás is az egyik „dicsősége” az egészségügynek!
Szégyen ez az ország, ahogy van!

Dikusz 2016.06.13. 07:01:59

Ez a kép a Szent Imre kórház SBO-várójában készült. Hozzátartozómat is ebben a kórházban kezelték, június 1-én kértünk mentős szállítást, mivel az állapota nem tette lehetővé hogy tömegközlekedéssel jöjjünk haza. Ezt nem is javasolták, pedig rákérdeztem. Maradhatott az ágyán addig (a betegtársa is, akit előző nap engedtek ki a kórházból), amíg a mentő nem jött.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.13. 08:04:10

Ket het alatt nem tudta meglatogatni az edesanyjat? Nincs egy rokon, szomszed, barat aki segit szegeny neninek? Ezek szerint ha hazaer otthon sem varja meleg etel stb. Neki kell gondoskodnia magarol. Szegyen ez a csaladra nezve is.

g0826 2016.06.13. 08:35:02

" talán a magyar egészségügy nem abba az egy adag reggelibe, ebédbe és vacsorába rokkant volna bele, amit édesanyámtól megvontak." Az OEP-nél kell reklamálni. Ennyit ad, ha a nővér olyannak ad reggelit, akinek nem jár akkor azt neki ki kell fizetnie. Az lenne a vége, fizetne azért, mert napi 12 órát dolgozik.Annyit kérjen számon a poszt írója, amennyit ő maga megtesz az édesanyjáért.

hajatsermuta 2016.06.13. 09:40:56

"közel két hétig vendégeskedett a Toldy Ferenc Kórházban Cegléden. A kórházi állapotokat most inkább hagyjuk"

Vendégeskedett... Gondolom, ez azt jelenti, hogy valamilyen betegség miatt kórházba került, ahol két hétig ápolták, kezelték, (meg)gyógyították.
A kórházi állapotokat pedig valóban hagyjuk, mivel arról a posztolónak semmilyen benyomása nem lehetett, mert két hét alatt nem látogatta meg az anyukáját.

zünüke 2016.06.13. 10:55:16

Ha latogatni nem is tudtal hozza jarni a tavolsag miatt,az elbocsajtas napjan azert elmehettel volna erte kedves Janos. Irod,hogy segitseg nelkul meg a mosdoba sem tudott kimenni,ami meg nagyobb okot ad arra,hogy szuksege lett volna a fia tamogatasara amig haza nem er az otthonaba. Es akkor most ne kezdjuk,hogy nem engednek el a munkahelyedrol,meg draga az uzemanyag,meg tobb szaz kilometer az oka mindennek.
A korhazi osztaly meg elmegy a pi.....ba,egy tanyer etel nehogy mar ne jutott volna a neninek,vagy egy pohar tea.

she_wolf 2016.06.13. 11:26:27

El tudom képzelni, hogy gondot okozhat a földrajzi távolság. Azt már nehezebben, hogy erre 2 hét alatt sem sikerült sort keríteni egyszer sem, de ez talán nem is lényeges.
Amit nehezebben tudok elképzelni -és nem először- az az, hogy idős, 80 körüli, fölötti embereket úgy hagynak magukra a gyerekeik, hogy senki nincs a szülő közelében, akire számítani lehet baj esetén.
Se egy közelebb lakó rokon, se egy jó szomszéd, barát? Aki nem kellene hogy kötelezően fuvarozza a beteget, elég lenne az is, ha van, akivel várakozhat a betegszállító megérkezéséig.
Nem akarok vészmadárkodni, de a kedves poszter kezdjen el valamit kiagyalni hasonló esetekre, mert az édesanyja eddig nagyon jól vette az akadályokat, de a kor egyre gyakrabban fog közbeszólni.
Mi lesz a későbbiekben?

A kórház pedig emittálja a beteget, kiadja a papírokat, legfeljebb annyiban felel a betegért a továbbiakban, hogy beavatkozik nem várt, előre be nem kalkulálható esemény bekövetkeztekor. A betegszállítás késedelmessége nem ez a kategória.
Én valószínűleg nem telefonálgatnék óránként a mamának, hogy otthon tetszik-e már lenni neki, hanem farokfelvágva ülnék valami járműbe, és húznék érte viharos sebességgel.
(Hasonlót már én is megtettem sok évvel korábban, kirúgás terhe mellett. Nyertem.)

rest of boys 2016.06.13. 13:06:43

Ráb@szott a hozzátartozó, ugyanis Cegléd az ország közepén van, a négy sarkától kb. egyforma távolságra. Tehát nem a világ végén.

Úgy pofázni tehát, hogy a beteg anyámat nem látogatom, még a hazamenetele napján sem, aztán a kórházon kérem számon a vele történteket, nagyon nem fair kategória.

István, nézz már a tükörbe.

she_wolf 2016.06.13. 13:55:04

@rest of boys:
Kicsinyes vagy:D
Örülök, hogy látlak:)

rest of boys 2016.06.13. 14:00:55

@she_wolf: Bizony kicsinyes. De szeretem azt a kicsinyt :) Én is örülök Neked !

she_wolf 2016.06.13. 15:16:29

@rest of boys:
Minden centnek maga felé hajlik a keze:)

Kérdés: mennyire jellemző, hogy ma közlik a beteggel, hogy holnap mehet Isten hírével? Csak azért kérdezem, mert mostanában gyakran talákozni ezzel a jelenséggel.
És ha részrehajlás nélkül és ettől a poszttól is eltekintve belegondolok, akkor gyakran ütközhet nehézségbe a hazaszállítás megszervezése.

Egyszerű szitut alapul véve: ma délután közlik velem, hogy holnap reggel kiengedik a hozzátartozómat. Ha a melóhelyemen vagyok, akkor jó esetben ki tudok sírni egy szabadnapot, amit vagy szabi formájában megkapok, vagy x idő alatt túlmelóval kiegyenítek, amenyiben van ilyesmire mód.
Ha itthon értesítenek, akkor már meg vagyok lőve, mert nincs kivel tárgyalnom a lehetőségekről.
Viszont ha 2-3 nappal előre tudnám hogy mi az ábra, akkor meg tudom szervezni az egészet.
Jó, tudom, a kórházak igyekeznek minél hamarabb váltani a betegeket, mert sok van belőlük, férőhely pedig kevés van. De ez akkor is olyan dolog, amiről már megint nem a poszter és nem is az orvos tehet. Vagy megint a kommunikáción csúszik el a dolog, de ebben meg mindkét fél ludas lehet? Szóval nemtom...
Ez se nem betegbarát, se nem dolgozóbarát megoldás így:(
A betegszállítás pedig valahol nagyon a lista végén kullog. Se ember, se jármű:(

rest of boys 2016.06.13. 16:22:00

@she_wolf: Nálunk, ha nem súlyos a beteg és nem előreláthatatlan az állapotának az alakulása, akkor rendszerint másnap, harmadnap közöljük vele, hogy a hatodik napon hazaengedjük, addig meg tudja szerveztetni a hozzátartozóival a hazaszállítását. A szállítócégekkel rendszerint azelőtt való napon beszéljük meg, és legtöbbször a hazabocsátás reggelén elviszoik a beteget. Nagyon ritka esetben délben, de a betegnek reggelit és ebédet akkor is adunk, bár már ki van írva a létszámból és nem járna neki hivatalosan.

she_wolf 2016.06.13. 17:23:06

@rest of boys:
Normális esetben ennek így kellene működnie. Mindenhol. Csak hát ugye, Magyarország sok szempontból nem hozza a normalitás ezen szintjét:(
Itt látható az, hogy nincs meg a szükséges kapcsolat a kommunikációban.

Bár 30 (bocs, tegnap óta csak 29) év fórom van a nénivel szemben, de valószínűleg még könyv és zene mellett is meggárgyulnék több, mint 12 órán keresztül várni arra, hogy mikor jutok végre haza:(
Pedig ez a két dolog általában az egekig emel:)

látjátok feleim szümtükkel 2016.06.13. 22:30:27

Döbbenet. Mármint az, ahogy a posztolóról írnak egyesek, meg kettesek.

Ha valahol a határvidéken lakik a posztoló, és neadj isten munkanélküli, vagy közmunkás, a családban egyedül keres, vagy ketten keresnek, de a munkáltató nem engedi el, vagy az utazáshoz nincs kocsijuk ( sajnos nagyon sok falusi embernek nincs, akinek van, az meg nem biztos, hogy vállal ilyen fuvarokat ), vagy a jövedelemből nem tud 10000 forint körüli összeget fizetni menetjegyre, akkor mi van? Vasúton 200 km 3410-4000 forint helyjegy és pótjegy nélkül, oda vissza meg a duplája. Egy minimálbérből élő családban ez óriási kiadás.
Aztán nem biztos, hogy össze lehet egyeztetni a kórházba és onnan a lakásra, majd a hazautazást időben.

Após pl. nem hajlandó az 50 km-re lévő kórházba bemenni szakrendelésre, mert egy alkalommal a szakrendelésről késő este ért haza, ugyan is a szállító körbejárta a fél megyét és őt vitte utolsónak. A baj nem azzal van hogy a posztoló nem tudta az anyját meglátogatni és hazavinni ( persze ez sem öröm ), hanem azzal, hogy aki rászorul, annak sem nyújtanak méltó és tisztességes szolgáltatást. Mert előfordul olyan is, hogy nincs az idős embernek róla gondoskodni tudó rokona. Őt nem kell rendesen hazaszállítani?

asztalosani 2016.06.13. 22:32:05

@anitám83:

"Szegyen ez a csaladra nezve is. "

na a szánalmas tetves banda megint a rokonokkal jön elő, meg azzal hogy égő!
szégyen a családodra nézve, hogy így neveltek b+.

kiscsillag virágszál!
1. lehet a Istvánnak van 5 kiskorú gyereke akiket egyedül nevel, de mivel a fejed a seggedbe van, és öntelten egocentrikusan csak magaddal vagy elfoglalva, gondolom ez nem jutott az eszedbe...
2. ha megkérdezik a betegtől, hogy kér e hazaszállítást és ő igent mond, akkor oldják is meg

______________________________

3. amikor a kórházból mostanság a beteget kiteszik nem nevezhető gyógyultnak, csak nagy gyógyuló félben lévőnek. kitenni egy napos széken való ücsörgésnek étlen és szomjan több mint felháborító.

ÉS AZ IS FELHÁBORÍTÓ HOGY GYAKRAN A BETEGET MÁR REGGEL 8-KOR KITESZIK A KÓRTEREMBŐL, KIÜLTETIK AZZAL HOGY VÁRJA MEG A ZÁRÓJÁT A FOLYOSÓN. AZTÁN KÉSŐ DÉLUTÁN VALAMIKOR BEESIK AZ ORVOS ÉS KIADJA A ZÁRÓJÁT. HA EGYÁLTALÁN MÉLTÓZTATIK BEESNI ÉS KIADNI, MERT SOKSZOR AZ ORVOS HELYETT FIRKANTJÁK ODA AZ ORVOS SAJÁT ALÁÍRÁSÁT AZ ASSZISZTENSEK...

asztalosani 2016.06.13. 22:36:04

@látjátok feleim szümtükkel:

"hogy aki rászorul, annak sem nyújtanak méltó és tisztességes szolgáltatást. Mert előfordul olyan is, hogy nincs az idős embernek róla gondoskodni tudó rokona. Őt nem kell rendesen hazaszállítani? "

a praxisra írók 99%-a erre azt fogja válaszolni, hogy de igenis a keresetedből (függetlenül attól hogy proli vagy és 67 ezer nettóból élsz meg egyedül) tegyél félre 30 ezret havonta az ILYEN váratlan kiadásokra. na meg persze magánorvosra, meg taxira... mert hát szégyen a családodra nézve ha nem tudsz ezer felé szakadni és ennyit kiszakítani a költségvetésedből...

g0826 2016.06.14. 06:07:58

@látjátok feleim szümtükkel: A kórház nem szociális intézmény.Miért a kórházon kéred számon a beteg szociális helyzetét? A kórház nem szolgáltatás szerintem. Az ételt miért a kórházi dolgozó vegye meg a posztoló édesanyjának? Te vásárolsz napi rendszerességgel idegen embereknek napi élelmet?

rest of boys 2016.06.14. 06:27:19

Jellemzo a gerinctelen, egoista senkikre, hogy meg akkor is fillereznek, szamolgatnak, amikor a szuleikrol van szo.

dekoninckxx 2016.06.14. 08:45:11

@asztalosani: ha pedig az új beteg nem tud befeküdni az ágyba reggel 9-kor, mert a hazamenő még ott van, akkor az a baj.

Muad\\\'Dib 2016.06.14. 09:25:23

@dekoninckxx:
Igen az is baj. Nem egy logisztikai mestermű így 2016 tájékán megtippelni és összeszervezni plusz-mínusz 2-3 óra viszonylatban, hogy mikor fog érkezni egy betegszállító. Persze a magyar eü esetében láthatóan az.

Muad\\\'Dib 2016.06.14. 09:30:38

@rest of boys:
Jellemző, hogy a hozzád hasonló patkány mindig mindenkit elítél, úgy, hogy fingja nincs a körülményekről. Miért nem azzal foglalkozol, hogy 2016-ban azt a logisztikai bravúrt nem sikerül megugrani, hogy megtippeljék néhány óra különbséggel, mikor fog jönni a betegszállító?

rest of boys 2016.06.14. 10:23:48

@Muad\\\'Dib: Te már megint nem bugyikat szagolgatva recskázol, hanem itt hőbörögsz, buzi ?

Muad\\\'Dib 2016.06.14. 11:22:55

@rest of boys:
1) Már megbocsáss, de ha buzi vagyok, miért szagolgatnék bugyikat? Nem erősséged a logika, mi?
2) Ismét megkérdem, miért nem azzal vagy elfoglalva, hogy 2016-ban a satnya magyar eü-ben ismeretlen bravúr annak megtippelése, hogy a betegszállító a nap 24 órájából mikor érkezik?

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.14. 12:03:39

@asztalosani: Hagyjuk mar a feltetelezeseket, hogy Istvannak hany gyereke van. Ez nem derul ki a posztbol, de az igen, hogy a kedves anyukat szereti lepasszolni. Illetve oldja meg az allam az etkeztetest es ha esetleg valami hiba csuszik a gepezetbe, mint a jelen esetben akkor mindenki hibas csak o nem.

Muad\\\'Dib 2016.06.14. 12:10:45

@anitám83:
"...ha esetleg valami hiba csuszik a gepezetbe..."
Ez kibas*ott aranyos. Egész napos várakozás 2016-ban egy picsányi nagyságú országban, mint icipici kis pinduri hiba a gépezetben. Az meg az emberségről mond el sokat, hogy nem volt egy ember sem, aki legalább egy pohár teát kivitt volna, vagy megkérdezte volna hogy van.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.14. 12:50:23

@Muad\\\'Dib: Komolyan nem ertem a hozzaallast, igen lehet az ember elnezo es akkor maris maskent allnak hozzank. Ha en 8 honapos terhesen egy rohadt deszka szeru szeken tudtam ulni es varni az ellatasra majdnem 8 oran keresztul akkor szerintem joggal irom, hogy hiba csuszott a gepezetbe. Es igen a 8 ora alatt senki sem kerdezte meg, hogy ehes vagy szomjas vagyok-e. Gondoskodtam magamrol es hajnali kettokor arrol is, hogy jutok haza, de egyszerubb haritani.

Muad\\\'Dib 2016.06.14. 13:03:29

@anitám83:
Igen, egyszerűbb. Mert én, meg még szerencsére néhányan az itt maradtak közül már olyan világban szocializálódtunk, ahol vannak minimum elvárások egy szolgáltatással szemben. Az pedig, hogy ma egy állítólagos fejlett országban akkor s*ar az egész eü környéki állapot, hogy 12 óra ide-oda belefér - most figyelj - SZÁNALMAS. És ha már ez történik (nem egyszer, mert sok ember járt már így), akkor az a minimum, hogy valami apró emberséget mutassanak, és kezeljék a helyzetet.
Addig nem is lesz itt semmi változás, amíg az átlag balkáni szemlélet uralkodik, hogy hát jó más elbas*ta, de nem gond, majd megoldom én, és még kussban is maradok, nehogy megharagudjanak...

látjátok feleim szümtükkel 2016.06.14. 13:20:03

@g0826:

Az egészségügyi ellátás szolgáltatás, akár mit is gondol róla bárki. Nem ingyen adják, nem ajűndék, a dolgozóktól és a nem dolgozóktól is ( akik nem dolgoznak és nem nyugdíjasok, vagy tanulók ) bezony elkérik a hozzájárulást. Igaz, ez nem fedezi teljesen az ellátást, de a többltet is az adózók pénzéból fedezik. Márpedig ennyi állampolgári hozzájárulásért bezony szolgáűltatás jár. etzért szervzik az állami egészségügyet.

Ezen túl úgy vélem nálad baj van a szövegértéssel.
Egyrészt: "Mivel 80 év felett van, autója nincs és vezetni sem tud, és mi sem tudtunk neki ebben segíteni így hirtelen hétköznap, igennel felelt. Egy kis faluban lakik, ahova a busz napi 4 alkalommal jár mindösszesen, így teljesen evidens volt, hogy kérte a haza szállítást."
Teccel érteni, 80 év felett. Lehet, hoyg te meg sem közelted ezt a kort, mert agyhalűlt halsz még fiatalon.

másrészt:
Hol írtam én olyat, hogy "Az ételt miért a kórházi dolgozó vegye meg a posztoló édesanyjának?"

Harmadrászt:
A magánügyem, hoyg kinek, mikor mennyi élelmet veszek, vagy adok rá neki pénzt.

Az ilyen idős, már nehezen mozgó emberek megalázása a posztban leírt eljárás. Ók valószínűleg sokkal többet dolgoztak mint te azért, hogy itt játszhasd a nagyokosat, aki tudja a tutit. Én már biztosan nem érem meg, hogy majd 80 éves korodban milyen ellátást kapsz, ha a végzet egy magyar kórház környékére sodor, és nem lesz mögötted senki, aki rokoni fokon ( mondjuk jó unokatestvér módjára ) autót küldjön érted azért, hogy haza tudj menni. Bár én neked szurkolok, és bízom benne, hogy tőled bölcsebb és empátikusabb emberek addigra találnak megoldást az áldatlan betegszállítási állapotra.

látjátok feleim szümtükkel 2016.06.14. 13:22:22

@rest of boys: "Jellemzo a gerinctelen, egoista senkikre, hogy meg akkor is fillereznek, szamolgatnak, amikor a szuleikrol van szo."

Remélem a te szüleid nem tartanak téged egoista senkinek, és nem kell majd téged beperelni, hogy az idősgondozásért fizess, mert magadtól a minimálbéredből/közmunkadíjadból nem fussa.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.14. 13:23:34

@Muad\\\'Dib: Mindenki tette a dolgat, szoval kinek kellett volna pattognom? Attol talan jobb lett volna? A korhaz nem szalloda talan ezt kellene megerteni.

látjátok feleim szümtükkel 2016.06.14. 13:26:32

@anitám83:

Remélem, az a gyerek, akivel nyolc hónapos terhesen egész nap várakoztál, majd hasonló mentalitással viszonyul hozzád is, mint te a poszt beli, egész nap éhező, a kórházból éppen kifelé tartó 80 feletti nénihez. Sanszod elég nagy, mernék rá fogadni. Sok sikert neked ebben a jól szervezett országban.

Muad\\\'Dib 2016.06.14. 13:31:51

@anitám83:
Szálloda b+? A betegszállítás el lett vállalva, majd röpke egy napot ült kinn a néni, mert a qrva magyar kórház meg betegszállító cég a 21. században nem képes egymással egyeztetni. Mert mindenkinek van fontosabb dolga. A kórházigazgató már megkapta a kenőpénzt, a betegszállító cég vezetője már az új kocsival kurvázik, az orvosoknak fontosabb, hogy körbevadásszák az osztályt, hátha valamelyik balek rokonnál van egy boríték, a nővérek meg azokkal a betegekkel foglalkoznak, akiknek a rokonai már tejeltek.
Ezt kellene megérteni...

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.14. 13:33:21

@látjátok feleim szümtükkel: Tudod az en csaladomban nem szokas se az idoseket se mast magara hagyni, es varni a csodat, hanem teszunk egymasert es ez nem par telefonhivasbol all. Ugyanakkor nem nyifogunk feleslegesen.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.14. 13:41:19

@Muad\\\'Dib: Igen biztos minden ugy tortent ahogy leirtad. Mivel te ennyire tajekozott vagy, igy szerintem semmi ertelme a vitanknak. Vegul ugy latom a te olvasatodban a fia mindent megtett a neniert ( azzal a par telefonnal a ket het alatt) es minden mas a korhaz es a szemelyzet illetve a betegszallitok dolga lett volna... Az etkeztetestol kezdve, a hazajutasig ( igen itt hibaztak) mindent oldjon meg mas,a kicsi fia megelegedesere .....Azert arra kivancsi lennek otthon ki latja el a nenit.... Persze arrol mar nem szol a poszt.

látjátok feleim szümtükkel 2016.06.14. 13:56:51

@anitám83: "...az en csaladomban nem szokas se az idoseket se mast magara hagyni,"

Jogos a bőgés, de nem vagy orszlán, csak nagy a szád. Az eszed meg kicsi, ezért nem is szabad téged magadra hagyni.

A posztoló sem hagyta magára az anyját, csak máshol, gondolom messzire él. Sőt még az is előferdülhet, nincs olyan anyagi helyzetben hogy azonnal utazni tudjon és hazavigye anyukáját a kórházból.

De arra nem adsz választ ugye, akinek nincs gyereke, rokona, unokatestvére, azt is így kell hazaküldeni?

Tudod ha azt írod válaszul hogy a kórházból valaki tényleg segíthetett volna az idős néninek egy taxit hívni, amelyik elvihette volna az autóbusz állomásra, és onnan haza tudott volna a busszal utazni, akkor talán igazad lenne ( feltételezvén, hogy a kórháziak is tapasztalhatták már az elmúlt huszon évben a jól szervezett betegszálltás áldásait ). De úgy tűnik te csak szájalni tudsz, gondolkodni nem. Empátia meg egy deka sincs benned.

drontal 2016.06.14. 14:00:23

@asztalosani:

"szánalmas tetves banda megint a rokonokkal jön elő"
"lehet Istvánnak van 5 kiskorú gyereke akiket egyedül nevel"
"...de mivel a fejed a seggedben van,öntelten egocentrikusan csak magaddal vagy elfoglalva"

-Írod ezt a zagyvalékot @anitám83:nak.
Neked a pofádat sósavval kellene kiöblíteni baz+,nem tudsz te normálisan senkinek sem válaszolni ha már mindenbe belevered az orrodat?

-István ne basszon össze 5 kölköt úgy,hogy nincs rá kerete és akkor no problém az elkövetkezendő években. Az édesanyja akkor is él-még-és bizony segítségre szorul egy másik városban a maga 80 évével.Fel tudod te ezt fogni?
Te annyira hülye vagy-már megbocsáss mint az állat-hogy az már fáj.Öntelt egocentrikusnak,csak magával elfoglaltnak nevezel egy posztolót aki azon a véleményen van,hogy a mammer fiának ott lett volna helye mellette de hát könnyebb lepasszolni.Te tisztában vagy azzal,hogy miket írsz ide?

@látjátok feleim szümtükkel:
-Ha munkanélküli,vagy közmunkás,vagy csóró mint a templom egere akkor is megoldhatta volna például azzal,hogy megbeszéli az anyjával,hogy csak akkor tud lemenni ha belepótol,vagy kifizeti az útiköltségét mert ő és a családja az éhen halás szélén áll.Azt a kibaszott 1x-ri ide-oda utazást az nem igaz,hogy nem lehetett volna megoldani.

@g0826: Igen,a kórház nem szociális intézmény ebben igazad van,de a kórház bassza meg a tányér moslékját ha ennyit nem tud biztosítani egy alig pár órája hazaküldött betegnek.Egyébként 1 tányér ételt kötve hiszem-de még többet sem-hogy a nővérnek ki kellene fizetni.Ezt a hülyeséget meg honnan veszed?

rest of boys 2016.06.14. 14:04:57

A beteg reggel 8 órakor ki van írva egy osztályról, akkor reggel 8 óra 00 perckor átadja azt az ágyat, amin fekszik, átveszi a zárójelentését, a receptjeit és eltávozik az osztályról.

Az más dolog, hogy egy betegszállító nem képes a programmját úgy megszervezni, hogy abban az órában érkezzen a betegért, amelyben a kiírás (elbocsátás) történt.

Erről a szállítást megkérő osztály nem tehet. A szállító cég NINCS a kórházi osztálynak alárendelve.

Ezt követően az illető osztály emberségére van bízva, hogy a várakozó beteget még megeteti ill. kigyógyszereli-e (na, ez KÖZpénzből történt jogosulatlan táplálás/kezelés: hogy hol és ki számol el ezzel, ezen nyilván senki nem morfondírozik - a kórháznak van egy költségvetése, amibe a betegek táplálása, gyógyszerellátása is beletartozik) ugyanis annak a betegnek onnan kezdődően nem jár étel, sem gyógyszer.

Az ország túlvégéről szájaló "fia" (ha annak lehet az ilyen, anyját magasból leszaró lényt nevezni) tehát ezen gondolkodjon el, mielőtt a fentieket felrója.

Egy 80 éves néninek már jó 50 körüli fia és felnőtt unokái vannak.
Ne mondja nekem senki, hogy nem tudta volna megoldani a kérdést, ha AKARJA (b@szd meg, tenném hozzá).

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.14. 14:10:23

@látjátok feleim szümtükkel: Empatia, mirol beszelsz? Pont azt irtam, hogy sajnalom a nenit akit a fia igy magara hagyott. Szerinted ez rendjen van? Akkor ki nem empatikus? Penz nelkul milyen taxi visz haza? Gondolkozni is kellene neha. Azt irta a fia, hogy nemi penz maradt nala amibol vett etelt a bufeben a betegtarsa.
Hu most aztan nagyon megmondtad a magadet az oroszlanos bekezdeseddel... Magadat minosited. Gondolom a kedves fiat ket het utan varatlanul erte, hogy az anyukajat kiengedik a korhazbol. Hiheto.

Muad\\\'Dib 2016.06.14. 14:14:08

@rest of boys:
Mivel ők rendelik meg a betegszállítást, a minimum lenne, hogy kezeljék is a helyzetet. Vagy legalább utánanézzenek miért nem jött időre.
www.oep.hu/felso_menu/lakossagnak/ellatas_magyarorszagon/egeszsegugyi_ellatasok/betegszallitas_mentes

she_wolf 2016.06.14. 14:17:34

@látjátok feleim szümtükkel:
"Az egészségügyi ellátás szolgáltatás, akár mit is gondol róla bárki."

Ezt rosszul tudod, és nem attól függ, hogy ki it gondol róla.
Az állami egészségügybe befizetett egészségügyi hozzájárlás (maradjunk a lánykorri nevénél: TB, így rövidebb), kölcsönösségi alapon történő anyagi hozzájárulási forma, kötelező jelleggel. Tehát kölcsönös,és kötelező. Ezen a két dolgon van a hangsúly.
Kötelező jellegénél fogva pedig nem nevezető szolgáltatásnak. Nem összekeverendő a közüzemi szolgáltatókkal, vagy a szórkoztatóiparral.
És a biztosítókkal sem, noha a KGFB is kötelező (mint ahogy azt a neve is mutatja). Ott azonban többszolgáltatós verseny van, szemben a TB-vel, ami csak egyetlen, és állami központi.

Sóval maradjunk annyiban, hogy az állami egészségügyi ellátás nem szolgáltatás:( Akkor lenne az, ha teljes, piaci áron nyújtana ellátást.
Az egészségügy speciális terület, és nálunk nagyon nem jól működik. Ez azonban túlnő rajtunk. Sok az eszkimó, kevés a fóka, a teljesítés és az elvárás pedig még megközelítőleg és nagyon messziről nézve sincs egálban:(
És amiket mostanában olvastam, a java még csak most jön...

she_wolf 2016.06.14. 14:21:34

@drontal:
Ejha!
Kifutott a tej:) Ne legyél zabos, nem éri meg...

Muad\\\'Dib 2016.06.14. 14:22:25

@anitám83:
Nem édes mindegy milyen a fia? Mi köze annak, hogy a fia a legutolsó szemét, vagy terézanya ahhoz, hogy hosszú órákat várt egy olyan szolgáltatásra amit a kórház megrendelt? Majd magasról s*art a betegre mind a kórház, mind a betegszállítást végző cég...

rest of boys 2016.06.14. 14:28:31

@Muad\\\'Dib: A betegszállítónak órára-percre megszervezett programmja van, de ismétlem: NEM tartozik a kórház vagy kórházi osztály alárendeltségébe.

A fenti linken belül egyetlen utalás sincs arra, hogy egy már megbeszélt HAZAszállítást, az illető orvosnak vagy egészségügyi személyzetnek jogában állna megsürgetni (amennyiben nincs életveszélyben az illető beteg és nem mentő általi sürgős, őrzött, intézményközti szállításról van szó) vagy a szállító céget számonkérhetni.

Még mindig azt hiszi a populáció, hogy a kórház olyan szociális intézmény, ami a beteg összes gondját-baját köteles magára vállalni, ezt tanúsítják a kórházban "felejtett" idős vagy megunt/megutált súlyos beteg hozzátartozók, valamint a kórházlakóknak a megélhetési betegektől kezdve a kórházban mint menedékadó otthonban helyet foglaló és onnan alig kitehető szociális rászorultakon át az ott megbújni akaró bűnözőkig terjedő széles palettája.

rest of boys 2016.06.14. 14:39:22

Volt hosszú pályafutásom alatt olyan kecsua törzsfőnöknő is (gyönyörű, fekete és másfél mázsa, József Attila nyomdokain haladva), aki a kiírás napján, amikor megkérték, hogy a megbeszélés szerint adná át az ágyat az egyébként túlzsúfolt osztályon, a következő betegnek, az ágy vasába kapaszkodva és a lábaival rúgkapálva tiltakozott a szentségtörő kérés ellen, harsányan ordibálva, hogy ő haldoklik és nem megy sehova.

A haldoklót aztán a rendészeknek kellett kiszedni az ágyból, aki ezt követően futólépésben szaladt a főigazgatóhoz feljelenteni minket.

Muad\\\'Dib 2016.06.14. 14:40:44

@rest of boys:
A betegszállítást végző cégnek jelezni kell a megrendelővel, ha az adott időben nem tudja teljesíteni a szállítást. Ez van a betegszállításról szóló 19/1998. (VI. 3.) NM rendeletben. Tehát igenis van egymással szemben kötelezettségük, ergo igenis a kórház számon kérheti a késést.

rest of boys 2016.06.14. 15:11:44

@Muad\\\'Dib: S És ha nem sikerül időre megérkeznie, akkor a megkérő osztály mit tehet? Hivat egy taxit a beteg részére?

A hazaszállítás nem sürgős szállítás, a kérés le volt adva, onnan tovább a szállító felelőssége, hogy megérkezik-e az adott időpontra vagy sem.
Egyebekben kényszerítő erő ilyen, nem sürgős, nem életmentő esetben - legalábbis a magyar ellátáson belül - nincs, legalábbis nem tudok róla, hogy lett volna olyan eset, hogy a szállítóra bármilyen formában hatni lehetett volna (pedig rendeltem meg hazaszállítást, nem egyet, hanem több százat eddig)

Ilyenkor egy fogaink közt elmormolt őskeresztény imán kívül azt tettük, hogy a beteget az ágyán hagytuk, majd továbbtoltuk aznap délutánra az elbocsátási időpontot, aznapra kigyógyszereltük, megetettük és tovább vártuk a szállítót.

Muad\\\'Dib 2016.06.14. 15:16:55

@rest of boys:
De mi az, hogy nincs? Kinek jelezte a kórház vezetősége, hogy többszörösen gond volt? A fenntartónak jelezte a problémát? Az önkormányzatnak? Az OEP-nek? Mert igen, azt ismerem az állami csöcsön lógó minden hivatalnál, hogy hááát mi semmit, kérem szépen semmit nem tehetünk...

she_wolf 2016.06.14. 15:27:24

@Muad\\\'Dib:
Ha kölcsönösen leugatják egymás fejéről a hajat, a jelenség akkor is megmarad, csaxólok. Jöhetsz mindenféle rendelettel, ha nincs, aki betartassa, és nincs, aki betartsa.
A kórház mit tehet a szállítás megsürgetése érdekében? Rájuk telefonál? Válasz: megyünk már, úton vagyunk, csak még....
Mert ez van:(
És ha kötelezettségük van egymással szemben, akkor felelősségre vonás is létezik-elvben. Csakhogy gyakorló orvos írta itt, hogy nincs alá/fölérendeltségi viszony kettejük között.
Akkor most mi van?
És ha a betegszállító jelzi a kórhéáz felé, hogy a járgány éppen sütteti a hasát a nappal, mert felborultunk, mint egy krumplibogár, akkor a beteget újra felveszik, hogy létszámilag el lehessen számolni a gyógyszert, kaját? Mert ugye, rend a lelke mindennek.
Kupi van. Szívnak miatta betegek, orvosok, hozzátartozók. Először nem itt kellene rendet tenni, úgy vélem:(

she_wolf 2016.06.14. 15:32:48

@Muad\\\'Dib:
"A betegszállítást végző cégnek jelezni kell a megrendelővel, ha az adott időben nem tudja teljesíteni a szállítást."

Ebben az esetben a kedves poszter verje a betegszállítók asztalát, és ott követelőzzön!
De könnyebb az egy tányér mosogatólé miatt a kórházat cseszegetni...

g0826 2016.06.14. 15:39:55

@látjátok feleim szümtükkel: Hiába ismételgeted, az eü. nem szolgáltatás. Ha piaci árat fizetsz érte az lesz. Nagyon meglepődnél mennyit dolgoztam és dolgozok még, pont azért, hogy a potyautasokat ellássák. NEM járt az idősnek aznapra ellátás.Annak az idős asszonynak a fiától JÁRT volna empátia és egyebek, amit idegeneken kérsz számon. Azon az alapon érdeklődtem meg, hány idegennek veszel ételt napi rendszerességgel, a fizetésedből, mert a kórházi dolgozókon számon kérted.Amennyi állampolgári hozzájárulást fizetnek ma az emberek, azért még így is bőven sokat kapnak.

g0826 2016.06.14. 15:45:32

@drontal: Egyébként 1 tányér ételt kötve hiszem-de még többet sem-hogy a nővérnek ki kellene fizetni.Ezt a hülyeséget meg honnan veszed?
Onnan, hogy volt olyan hónap mikor a nővérek 150 ebédet +reggelit jótékonykodtak el és az osztály dolgozóinak kellett kifizetniük.Mivel a párom orvos. Véleményem szerint ,az hogy naponta 2-3 órát ingyen dolgozik éppen eléggé nagy jótékonykodás, nehogy már a szánalmas közalkalmazotti fizetésből még vissza kelljen hordani azért, mert vannak akik, tojnak az anyjuk fejére.Az ő osztályukon sincs azóta étel azoknak, akik kijelentkeztek.

g0826 2016.06.14. 15:49:46

@rest of boys: Ó igen, van olyan is mikor érvénytelen telefonszámot adnak meg, és elviszik az idős ember kulcsát, azért ne lehessen hazavinni.

rest of boys 2016.06.14. 15:55:02

@Muad\\\'Dib: Sajnos nem tudok erre válaszolni.

rest of boys 2016.06.14. 15:57:30

@g0826: A legújabb metódus szerint amennyiben a beteg hozzátartozói nem hajlandók a hazaküldött beteget otthonában fogadni (épp "elmentek otthonról") a szállító a rendőrség segítségét kéri, akik az ajtót kinyittatják velük.

töpörtő 2016.06.14. 16:07:42

2014 decemberében még ugy volt,hogy a hazaküldés napjàtol 72h ràn belül kötelező megjelenni a betegszàlitó cégnek.
Mellesleg cegléden a korhàz területén van a betegszàllitó cég központja.
Valószinű napközben nem volt mà akit azon az utvonalon kellet vólna vinni ezért halasztódott késöre,Ugyanis àltalàban teleautóval indulnak visznek 4-5-6 beteget és szétszorjàk a betegeket.Sokszor egy 40-50kmre levő beteg ha màr bent van az autóba akkor is 4-5h ra,mert 20-30km kitéröket tesznek,hogy mindenkit kitegyenek.
Olyat is lehet kérni,söt időre,hogy csak az adott iletöt vigyék haza de azt a oep nem finanszirozza ök a magàn mentőszolgàltatàs.

drontal 2016.06.14. 16:24:41

@g0826:
"Onnan,hogy volt hónap amikor a nővérek 150 ebédet+ reggelit jótékonykodtak el és az osztály dolgozóinak kellett kifizetni"

Ezt többféle okból nem hiszem el,ugye nem haragszol érte?

1.Havi 150 adag ebédet/reggelit vagy bármit mégis kinek lehet eljótékonykodni egy osztályon? Akik bent fekvő betegek azoknak jár,akik meg eltávoztak azoknak nem jár.Azt meg nagyon nehezen akarom elhinni,hogy naponta 5 olyan eltávozásra kiírt beteg lenne étlen szomjan,aki a pakkjával a kórházi folyosón arra vár,hogy ingyen reggelit/ebédet/vacsorát kapjon a nővérkétől.Ennek a valószínűsége nulla.

2.Egyéb jótékony reggeli/ebéd/vacsora osztás lehetősége teljességgel kizárva.Feltételezem az osztályon dolgozó nővérkék nem hordták le az utcára az ellátmányt csupán jótékony céllal osztogatva.

3.Azt,hogy a konyhán összeszámolják mennyi adag az ami arra az adott napra jár az osztályoknak ez idáig stimmt.De az ebéd vagy a reggeli végeztével,hogy nem számolgatják meg azt,hogy mennyi az elfogyasztott étel és mennyi az amihez hozzá sem nyúlt a beteg az egészen biztos.A maradék úgy ahogy van megy a moslékosba számolatlanul.Ez nem zöldséges üzem ahol "visszamérik" a rothadó árut is,hogy tudják mennyit árultak mennyi a kár.

4. A 150 adag hiányát-egy hónapra- mégis hogyan számolták ki amikor a betegek jelentős része nem kíván élni a kórházakban adott rettenetesebbnél rettenetesebb ételekből? Ez viszont azt eredményezi,hogy nem hogy hiány,hanem még többletnek is kellene lennie-moslékban.

5.Ha egy alkalmazottal kifizettetnek valamit a munkahelyén mint kárt akkor az azt jelenti,hogy a munkáltatót kár érte.Itt milyen kárról van szó? Ha orvos a férjed,és az ő osztályukon történt az eset, akkor tudnia kellene. Komolyan érdekelne mert annyira hihetetlen az egész,hogy ordít.

g0826 2016.06.14. 16:30:34

@drontal: Pont nem érdekel, hogy mit hiszel. Így volt, mi fizettünk, pont olyan lelketlen embertelen személyek miatt, mint a poszter.De azóta nem volt ilyen és nem is lesz.Akinek nem tetszik, menjen és vigyen a saját fizetéséből idegeneknek ételt.Mi a fizetésünk inkább a sajátjainkra költenénk.

yogosan 2016.06.14. 17:56:55

@g0826:

Nem lehetséges az,hogy a kórházi konyháról eltűnt alapanyagok eltűnését fizettették ki veletek?
Kiporciózott,kiosztott főtt ételt,hogy a búbánatos píbe mérnek vissza? Itt valami nekem se világos.

yogosan 2016.06.14. 17:59:45

@drontal:
Az eltűnt 150 adag/hó ebéd vagy reggeli hiánya hó végére mégis hogy derül ki? Basszus ez jobb mint egy rejtő könyv. :D

yogosan 2016.06.14. 18:06:14

@yogosan:

Rejtő nagy R-el (elnézést)

she_wolf 2016.06.14. 18:18:43

@yogosan:
Mi több, nagy R-"rel"!:D (elnézést, ha már "helyeskedünk"!:D)
De tényleg... ez az egész már szinte komikus, hogy mit össze tudunk vekengeni apróságokon, pedig ez aztán minden, csak nem röhögséges, inkább tragikomikus:(
De úgy tűnik, működik, hogy a részletekben elveszünk, az foglalkoztat bennünket és akár ölre is megyünk érte, ahelyett, hogy felülről átlátnánk, hogy mi vezetett idáig, és hogy hogy lehetne a továbbiakban ennek elejét venni:(
A kormány tehát jól teljesít!
(Jóslásokba nem bocsátkoznék.)

g0826 2016.06.14. 19:14:46

@yogosan: A hiba ott volt ,a nővérek nem tették ki a betegeket, reggel,és aki délben ott ült az ágyán adtak neki enni, persze többször volt úgy nem volt elég ,de arra gyanakodtak elszámolták valahol, viszont jegyezték x osztály mikor mennyi ebédet vitt el, hó végén szólt az adminisztrátor 150-el több ebédet vittek és ezt a főnővérnek kellett volna kifizetnie, de mivel nem ő ette meg , és 1-2 rájöttek hol volt a bibi összedobta az osztály dolgozói gárdája. Ettől fogva reggelente a beteget kirakták a szobából.Lehet neked vicces, de meglátnám mennyire éreznéd viccesnek ha hó végén neked kellene fizetned, mert empatikus voltál.

Dikusz 2016.06.14. 19:34:19

@g0826: nem vonom kétségbe amit mondasz, csak valamit nem értek, kérlek magyaráz el. Mikor adják le egyes osztályok a "rendelést" az élelmezésnek?
Ha előző nap, akkor már tudják, hogy másnap kit engednek haza. Például csütörtökön az adott osztályon 30 beteg van. Ebből pénteken hazaengednek ötöt, akkor a rendelést 25 betegre adják le. Abban a kórházban ahová tartozunk voltam épp ebédosztáskor látogatni. Minden egyes tálcán rajta volt, hogy melyik szobába, melyik ágyon fekvő betegnek kell kiosztani az ebédet. Mindig annyit küldtek fel, ahányan feküdtek az osztályon, nem volt egy adaggal sem több.

she_wolf 2016.06.14. 20:24:22

@Dikusz:
Írtam Neked mélt, szeretnék mihamarabbi választ kapni, köszi!:)

látjátok feleim szümtükkel 2016.06.14. 20:53:41

@g0826:

Na ugorj neki még egyszer, és nézd meg, hol kértem számon azt, hogy nem adtak ételt a néninek. Én azt kértem számon, hogy nem segítettek neki. Ez egy kórháztól, és egy egészségügyi dolgozótól alapból el várható. Ha nincs bennetek ennyi jóérzés, akkor ne várjátok a szimpátiánkat amikor sírtok, hogy kevesen vagytok, meg kevés a fizetés.

g0826 2016.06.14. 21:01:38

@látjátok feleim szümtükkel: én nem vagyok kórházi dolgozó. A férjem az. Bár szeretném ha hagyná a fenébe. Ilyenkor azt gondolom nem érdemlitek meg, hogy meggyógyítson titket. A munkát elvégezték. Melyik az a szakma ahol elvégzett munka után is dolgoznak csak úgy szívjóságból? Te szoktál? Ha nem álltok ki az eüsök mellett..ti fogtok előbb felfordulni nem gondolod?

g0826 2016.06.14. 21:03:15

@Dikusz: Ezen az osztályon nem így volt. 2 éve pedig már megszűnt. Nem volt elég dolgozó.

zünüke 2016.06.14. 23:58:36

@g0826:
Én is beállok a sor végére a hitetlenek közé ha nem baj,mert nekem se világos amit írsz. Mi alapján számolták ki az eltűnt 150 adag ebédnek és reggelinek az árát amit meg kellett téríteni? 150 adag étellel többet adott a konyha mint amennyi ténylegesen bent fekvő beteg volt az osztályon? A nővérek kereken 1 hónapon keresztül egyik reggelen sem tudták,hogy kik azok a betegek akik mennek haza? Egyik nővérke sem tudta?Az meg hogy létezhet a mai viszonyok mellett,hogy reggel elbocsájtja az osztály a beteget de az még délben vígan a szabad ágy tetején ücsörög? Melyik kórház ez,hogy ennyire nincs forgalom? Azért tették ki a betegeket a kórteremből mert a nővérke egyébként összekeverné a bentieket a kintiekkel,és a végén még elosztogatja a Marika néni meg a Pista bácsi ebédjét? :D :D :D

@Dikusz: jól tudja.Az osztályok személyre adják le a rendelést és ettől többet nem hozhat el,és nem is kaphat. Ha csak nem változik a beteglétszám,ami viszont nyomon követhető napra pontosan.Tehát olyan nincs,hogy a nővérek 150 adaggal többet hozhatnak el,mert nincs is annyi felesleg.Ha nem jut valakinek az csak az miatt lehet,hogy a "létszám" hirtelen megugrik az osztályon miután leadják a rendelést.De még akkor is ritka a hiány,mert sokan nem eszik meg a kórházi kaját,hozzá sem nyúlnak.

drontal 2016.06.15. 00:46:16

@yogosan: @zünüke: @she_wolf: @látjátok feleim szümtükkel:

Ti tényleg nem vágjátok,hogy kivel vitáztok a finomfőzelék meg a kórházi tea megfizettetéséről? Olvassátok már egy kicsit visszafelé @g0826:okosságait arra a röpke időszakra amióta regisztrált tag.

Lehet találgatni.Várom.

she_wolf 2016.06.15. 01:40:43

@drontal:
Engem különösebben nem érdekel, ki van egy nick mögött, nem szoktam az aktivitásoknak utánanézni, csak akkor, ha valakivel vitás ügyem van, és előzményre van szükségem.
És időm sem igazán van arra, hogy minden olyan bejegyzést megnyissak és elolvassak, amihez hozzászólt.
Ha kilóg a lóláb, akkor legfeljebb -szokásomhoz híven- nem hagyom szó nélkül.
Ennyike:)

Én a poszt lényegi részére koncentrálok, és az nem a kaja, mert annál jóval komolyabb dologról van szó. Szerintem:(

látjátok feleim szümtükkel 2016.06.15. 06:45:12

@g0826: "Bár szeretném ha hagyná a fenébe. Ilyenkor azt gondolom nem érdemlitek meg, hogy meggyógyítson titket."

Köszönnyük. Gondolom ez a keresztényi szeretet jegyében íródott. Majd a tüntetések idején, ahol több bért, jobb munkakörülményeket követeltek, mi meg nem érdemlők is gondolunk rátok.

Dikusz 2016.06.15. 07:42:00

@drontal: én úgy látom a poszt elején te is jól elbeszélgettél vele. Mi sem tettük másként. A stílus alapján van itt még (éppen ebben a posztban) olyan, akinek a stílusa éppen ugyanolyan:). Te is találgathatsz ki az:)

Greg24 2016.06.15. 07:56:57

Sokat kellett varni az ingyentaxira??!

látjátok feleim szümtükkel 2016.06.15. 09:29:32

@Greg24:

Kívánom, hogy legyél majd te is hasonló heyzetben 80 annyi évesen. Oszt majd akkor jártasd a szád.

látjátok feleim szümtükkel 2016.06.15. 09:30:39

@she_wolf:

Még is a kaján, meg a nővérek pénzén lovagolsz, pedig tudnék jobb lovat is ajánlani.

drontal 2016.06.15. 10:44:51

@Dikusz: @zünüke: @yogosan: @she_wolf: @látjátok feleim szümtükkel:

Az nem létezik,hogy nektek nem tűnik fel,hogy ez a @g0826: nem más mint @csakmotyogok akinek minden egyes hozzászólása izzott a betegek/idősek/a szegényebb réteg iránti megvetésétől.Élő példa a jelen poszt is.A képtelen történeteiről meg nem is beszélve,mint például ez a 150 adag ebéd amit állítólag a nővéreknek kellett kifizetni.

yogosan 2016.06.15. 11:10:34

@Greg24:

Nem ingyen taxi mert ők ezért kapnak pénzt,ha nem is közvetve a betegtől.

zünüke 2016.06.15. 11:28:39

@drontal:
Visszanéztem 1 pár hozzászólását és halványan dereng valami motyogok 'előző életéből itt a praxison.Reméljük tévedtünk.

kitchen 2016.06.15. 11:56:19

Ennyit a Ceglédi Toldy Ferenc kórházról,és a nénit ellátó eü.-s személyzetről.Bizonyára csődöt jelentett volna a kórház estére ha megkínálják egy megmaradt ebéddel.

zünüke 2016.06.15. 14:24:59

@kitchen:

Azon felül,hogy a fiának a hátsójába is illene belerúgni,tökéletesen igazad van.

she_wolf 2016.06.15. 14:37:22

@drontal:
Én több okból nem gondolnám ezt.
Egynek mindjárt ott van, hogy az egyik debreceni, a másik nem (igaz, egyikük sem fővárosi). @csakmotyogok orvoslátogató. Valamint oka sem lenne arra, hogy nicket változtasson, pláne hogy ne közölje, ki volt korábban. Ő azért ennél egyenesebb ember.
Nick megváltoztatása esetén változik az összes hozzászólásban a nick, ugyanazon e-mail címről újra regisztrálva. Alternatív e-mail címmel úgy tudom, lehet duplikálódni (két nick alatt írni), de nem vagyok biztos benne.
Amikor én váltottam, az általános, és közismert e-mail címemmel tettem, így világossá téve, hogy nem új ember vagyok.

És hogy még egy érvvel megtoldjam: @csakmotyogok berágott rám, mert szóvá tettem, hogy fölöslegesen tolja túl a mondandóját, nem lesz eredménye. Nem gondolnám, hogy most ilyen lelkesen egytértene velem.
De mint említettem, nem igazán foglalkozom azzal, hogy ki kinek a fia-bornya:)
(Az meg az én egyéni heppem, hogy a kettejük írásképe ellentmondásos, az azonosság feltűnt volna. Gondolom én:D)

she_wolf 2016.06.15. 14:41:41

@zünüke: @kitchen:
Én viszont egyiküket sem tudom teljesen elmarasztalni a fentebb kifejtett logikám szerint:(
Ez több összetevős játszma, és -mint mindig- a beteg szívja meg a zűrzavart. Még ha el is tekintünk attól, hogy létszámhiány és tsai, a szervezéssel és a kommunikációval nagyon nagy bajok vannak.

yogosan 2016.06.15. 16:02:09

@she_wolf:
Pedig hidd el,hogy van egyezés.Ez a csakmotyogok nekem azért is emlékezetes nick mert én is sokszor összekaptam vele a gonosz megjegyzései miatt.A hozzászólásai egyébről sem szóltak,hogy a betegek semmilyen ellátást nem érdemelnek,gyakorlatilag mindenki mindent ingyen vesz igénybe,mindenki egy bunkó csak ő az agyonművelt úrinő,akiről először azt hittem,hogy orvos.Majd kiderült,hogy a nagy műveltségével egy egyszerű orvoslátogató valahol vidéken az isten háta mögött.
Emlékszem veled-is-volt egy vitája,és hál istennek akkor lépett innen a francba.

zünüke 2016.06.15. 16:41:03

@yogosan:

Sokszor én sem bírtam ki válasz nélkül aminek az lett az eredménye,hogy voltam én az alkoholistától kezdve a féleszűig minden.Aztán a 30-ik kommentje után jöttem rá,hogy ez a nő összevissza beszél és provokál mindenkit akit lehet.
De viszont én is látok összefüggést.

she_wolf 2016.06.15. 16:43:48

@yogosan:
Tudom, hogy Veled is összepattant többször, meg emlékezetem szerint @drontal-lal is.
De ez tulajdonképpen mindegy is. Nem igazán tud érdekelni hogy ki kicsoda, leszámítva természetesen azokat, akikkel szorosabb -akár személyes- kapcsolatom is van.
Velük viszont a Praxison kívül nem érintjük ezeket a témákat, és ha úgy hozza a helyzet, az itt megfogalmazott véleményünk is eltérő lehet egy-egy eset kapcsán, amit kulturált formában fejezünk ki.

Ha pedig valaki új nickkel tér vissza úgy, mintha egy újonc lenne és nem vállalja a korábbiakat, arról megvan a véleményem, amit megtartok magamnak.
Most már az sem lehet indok egy ilyen nickváltásra, hogy "a moderátor befogta a képemet".

Megnéztem, @csakmotyogok nickje él, igaz, másik nick alatt talán írhatna, de nem gondolnám, hogy a Praxis akkora dolog lenne az életében, hogy ezzel szőrözzön. Persze, tévedhetek:)
Az pedig, hogy hasonló mértékben elfogult a két nick...na bumm!:) Gyakrabban osztom én is a véleményüket, mint nem. Csak mivel már nem vagyok tűzközelben, ezért talán óvatosabban fogalmazok, és teret enged(het)ek a bennem még fellelhető és oly sokszor hangoztatott empátiának (is). Még meg tudom tenni, hogy pártatlan legyek, és a két oldal minél több részletére figyeljek.
Én nem hiszem, hogy Magyarországon így ellene működnie az egészségügynek (sem).
Tudod, ahhoz is kell egyfajta tehetség, hogy jó alapanyagból szart gyúrjunk:(
A jó alapanyag alatt értem a hazai eüs gárdát, valamint a hihetetlen teherbírású pácienseket, a szar alatt pedig azt, amit mindenkori "gazdáink" masszírozgatnak belőle.
Úgyhogy elmondhatjuk, hogy tehetséges kormányaink vannak. Mert amit az eüvel művelnek, az tényleg csoda:(

drontal 2016.06.15. 21:39:32

@Dikusz:

Hogy "jól elbeszélgettem vele" ezt hol láttad??

-megcáfoltam 5.pontban a hülyeségét amibe aztán rendesen bele is sült.
-emlékezetem szerint az elején sem beszélgettem vele el "jól,"mert ki nem állhatom azokat az embereket-azokat főleg nem-akik egy 80 éves önhibáján kívül a kórház folyosóján rekedt nénitől, a "kórház nem szociális intézmény"-re hivatkozva sajnál egy tányér meleg ételt.

drontal 2016.06.15. 21:42:34

@she_wolf:

"Ha pedig valaki új nickkel tér vissza úgy mintha újonc lenne és nem vállalja a korábbiakat.."

-végre!!!!!

she_wolf 2016.06.15. 22:57:31

@drontal:
Lehetne itt ilyesmivel talán játszadozni, de az ilyen viselkedést egyetlen pozitív jelzővel sem tudom illetni.
Akit tényleg érdekelnek az itt megjelent esetek, az -amennyire belátása, engedékenysége lehetővéteszi- adja magát a véleményéhez.
Azt az embert, akiről kiderül, hogy jó dolgában ilyesmivel vezetgeti meg az embereket, nem tartom túl sokra (és most nagyon diplomatikusan fogalmaztam).
Persze, mindenkit meg lehet vezetni, csak egy kis kalandvágy kell hozzá:) És az eredmény általában nem tartós. A következmény meg....

Dikusz 2016.06.16. 07:38:18

@drontal: ezt azért írtam így, mert megkérdezted a többiektől, hogy tényleg nem esik le nekik, ki az említett @g0826:. Ebből azt a következtetést vontam le, hogy ha már rögtön az elején tudtad, akkor miért nem a legelső hozzászólásodban írtad le kire gondolsz.

csakegybeteg 2016.06.16. 08:22:38

Nem ismerem a helyi szokásokat nyilván minden kórházban más. Mostanában többször voltam kórházban és bizony egyetlen esetben sem kellett "kora reggel" elhagynom az ágyat.
Az elbocsájtást megelőző napon megbeszéltük, ha minden rendben lesz másnap haza mehetek.
Megkaptam a reggelit, a nagyvizitnél a Tanár Úr jóváhagyta a távozásomat....viszont papírokat csak dél körül kaptam. Kaptam ebédet és vacsorát (csomagolva) is.

g0826 2016.06.16. 16:57:22

@drontal: Leonardo mondta:Ki mint él, úgy ítél!
Te így szoktad csinálni?

g0826 2016.06.16. 17:00:19

@Dikusz: Írtam már:nem dolgoztam azon az osztályon.
A férjem dolgozott ott, lassan 5 éve nem ott dolgozik ő sem.
A végeredményt tapasztaltam mi fizettünk, mert vannak emberek akik, nem viszik haza időben a hozzátartozóikat.

g0826 2016.06.16. 17:01:43

@Dikusz: Lemaradt:feltételezem ezért van újabban úgy az ebéd osztás, ahogy írod.

g0826 2016.06.16. 17:04:24

@zünüke: Lásd, fentebb. Ha az ott dolgozó főnővér is hó végén értesült a dologról én, aki nem ott dolgozó vagyok, csak az empatikus nővérek tetteinek a zsebbevágó következményeivel szembesültem hogyan válaszolhatnék ezekre a kérdésekre?

g0826 2016.06.16. 17:05:10

@she_wolf: Utánaolvastam, jól látja a dolgokat ő a vonal másik felén lehet.

g0826 2016.06.16. 17:12:11

@látjátok feleim szümtükkel: Te beszélsz kereszténységről? Mennyit dolgozol ingyen?
Régen rossz, ha az ilyen férgek jóindulatától bármi is függ.
Fényt gyújtok a sötét agyadban, ha az egészségügyi dolgozók nem sztrájkolnak és betartják a törvényeket, akkor is felfordulsz, mert nem jutsz ellátáshoz. Nagyon régen, már csak az egészségügyben dolgozók empátiája működteti az egészségügyet.A te fajtádnak semmi nem elég. Pont, mint a farkas, aki csak melegedni akart de a végén felakarta falni malackát. Egészségügyiek nélkül nektek végetek, de nekik nélkületek nem mert Európa pillanatok alatt felszippantaná az összes orvosunkat, ápolónkat. Te a balkánon, mit tennél?

she_wolf 2016.06.16. 17:44:46

@g0826:
Nem volt vele semmi bajom, mint ahogy veled sincs, csak nem látom értelmét verbális erőszaknak, és tőle megkérdeztem egyszer, hogy miért szükséges ez, mire azt válaszolta, hogy másképp nem figyelnek oda.
Én nem gondolnám, hogy a valóban megtörténtek kiszínezésével, túltolásával előbbre lehetne jutni. Ez volt a bajom, és ez még mindig a bajom.
Valamint az, hogy egy fontos orvosetikai kérdést feszegető írásomat nagyvonalúan ignorálta.

Veled kapcsolatban pedig: azt a fajta nyers modort amit képviselsz, kevesen képesek tolerálni. Ha szigorúan a tényeket nézzük, akkor teljesen igazat kell neked adnom, ha viszont egy olyan érzékeny területről folyó beszélgetést követünk, mint az egészségügy és a benne szereplők (vagyis minden ember -és itt nem tudom, mi a kiemelendő, a "minden" vagy az "ember"), akkor biztosan jó néven venné a laikus, ha azok, akiknk nagyobb rálátásuk van az eü. működésére, legalább véleményileg rugalmasabbak lennének.

És ha már itt tartunk: egyértelműsíts egy választ a fentebbi felvetésre, ha ez nem gond, kérlek:)
Jelesül: voltál-e itt korábban más nicken?
(Ezt most kizárólag a @látjátok feleimnek adott legutóbbi válaszod miatt kérem.)

(És hogy elvegyem az élét: a farkasokat nem bántani!:) Némely humanoid igazán tanulhatna tőlük:()

g0826 2016.06.16. 18:37:14

@she_wolf: Más nicken nem ,de régen olvastam ezt a blogot. Az elején.
Az Indexen edződtem:)).
Nem csipázom, ha az emberséggel, empátiával és Hippokratésszal példálóznak.
Miért nem? Mert sok egységnyi emberségért, empátiáért nem adnak semmit a boltban. Érdekes, a bolti eladókat nem gyalázza senki, mert nem ad ingyen élelmet, vagy az EON-t , mert nem ad ingyen fűtést. + az egészségügyben dolgozók 10x empatikusabbak, mint az itt emberséget reklamálók. De semmi nem elég.

she_wolf 2016.06.16. 18:54:25

@g0826:
Köszönöm a kérdésemre adott válszt!

A kereskedelmet és a szolgáltatást, valamint a magánegészségügyet akkor szoktam felhozni ellenpéldának, amikor az állami egészségügyet csuklóból "leszolgáltatózzák".
A különbség óriási, mégsem látják sokan.

Én csak véleményi rugalmasságot kérek a szakemberektől, és ez meg is szokott itt történni -ha meglátjuk és felfogjuk a szavak értelmét.

drontal 2016.06.17. 09:57:50

@Dikusz:
Az első hozzászólásánál még nem esett le,a amikor előadta a többit,akkor kezdett gyanússá válni.

drontal 2016.06.17. 10:27:30

@g0826:

Leonardóra:

"Ki mint él,úgy ítél"
"Te is így szoktad csinálni"?

Így bizony ami azt jelenti,hogy az ilyen sunyi provokátorokat hamar lefülelem.
Máskor ha sztorikat gyártasz figyelem felkeltés okából,akkor nem ártana ha figyelnél arra,hogy előtte mit írtál.

-én nem vagyok kórházi dolgozó-a férjem orvos-így volt,mi fizettünk-a végeredményt tapasztaltam mi fizettünk-csak az empatikus nővérek tetteinek zsebbevágó következményeivel szembesültem.

Most a férjed orvos vagy nővér? Azért kérdezem mert azt írtad,hogy a jótékony nővérkékkel csengettették ki az ételt.Akkor "mi"hogyan fizettünk? Az orvosoknak is bele kellett szállni a hiányba?.

(kár,hogy a praxison nincsenek smiley fejecskék)

she_wolf 2016.06.17. 10:56:44

@drontal:
Attól hogy a férje orvos, még fizethették "ők". Családi kassza, tehát az ő pénze is benne van, amit nem biztos, hogy az egészségügytől, hanem egyéb munkáltatótól kap.
Nálam/nálunk sincs külön kassza, közös pénzkezelés van:)

Mielőtt félreértenél esetleg: nem védem @g0826-ot, csak részeire szedem és értelmezem amit írt.

A szmájlik nekem is hiányoznak, ne tudd meg, hogy fel tudám vele dobni egy-két hozzászólásomat:D De ezt a kis szórakozást sem engedik:(

drontal 2016.06.17. 20:33:24

@she_wolf:

"Attól hogy a férje orvos,még fizethették "ők". Családi kassza,tehát az ő pénze is benne van,amit nem biztos,hogy az egészségügytől,hanem egyéb munkáltatótól kap".
(Nálam/nálunk sincs külön kassza,közös pénzkezelés van.:)

-Ha az ápolónőknek kellett (állítólag) kártalanítani a kórházat mert (állítólag) figyelmetlenül azoknak is adtak enni akiknek már nem járt, akkor szépen kérlek magyarázd már el,hogy az osztályon dolgozó orvosnak (bármelyiknek is)mi köze van ehhez a hiányhoz? Tökéletesen mindegy,hogy milyen egyéb pénzt kap más munkáltatótól a kérdés akkor is ugyanaz:mi köze van a nővérek által eljótékonykodott étel hiányához? Nyilvánvalóan semmi.És az is teljesen nyilvánvaló,hogy "ők" semmit sem fizettek ki sem családi kasszából,sem fizetésből.

g0826 2016.06.17. 21:02:44

@she_wolf: Pont. Az osztálydolgozóinak halmazába beletartozik az orvos is.
Igen, közös kasszán vagyunk, mint ahogy ez 1 normális házasságban szokás. közös az öröm és bánat is.
Visszaolvastam, jól írtam, aki nem érti idióta:))

she_wolf 2016.06.17. 22:51:22

@drontal:
Fogalmam sincs, az eü.-nek ez a része teljesen kimaradt az életemből:)
És hogy őszinte legyek, magát az esetet sem tudom, hogy képzeljem el. Pl. hóvégi összesítés az élelmezési kiadásról, és kiszámolták, hogy X hiányuk van? Majd pedig visszanézték, hogy adott hónapban kik dolgoztak az osztályon, és egyenlő arányban bevasalták rajtuk a hiányt? Szóval nem értem...
Mert ha arról van szó, hogy egy vizsgálóból eltűnik cucc, vagy valaki hirtelen agybajában összetöri a berendezést és nincs, aki elvigye a balhét, akkor az egész kollektíva szív. Ez stimmt, és jogos. De ez a kaja mizéria...:(
Konyhásoknál minden okés volt? Jó, most szemétkedtem, bocs:)

@g0826:
Mint fentebb olvasható, fogalmam sincs róla, és meg sem próbálom kitalálni, hogy hogy működik egy kórház üzemeltetési, gazdasági része, közöm soha, semmi.
Én csak arra reflektáltam, hogyha a munkahelyén történtek miatt szív valaki anyagilag, akkor többnyire az egész család szívóágra kerül:(
Nem tudom, hogy mennyiből kell kigazdálkodnia egy napi élelmet egy kórháznak, és mivel nemrég keltem fel, nem is nagyon túrtam utána, de egy ilyet találtam (idei cikk):

"Ötszáz forint – ennyi pénzből kell kigazdálkodni a reggelit, ebédet és vacsorát a kórházakban. Arról, hogy milyen a minőség, az utóbbi időben egyre többet hallani, felháborodott hozzátartozók osztják meg a világhálón az ehetetlen sült répáról vagy a nyers virsliről készült fotókat."
(Forrás: mno.hu/belfold/a-korhazi-menu-nem-lehet-finom-1332495 )

Mondhatni, hogy napi 500 forint X főre szétszórva nem egy nagy cucc egy hónapban, de nem megengedhető, hogy mások kárára legyünk nagyvonalúak.

yogosan 2016.06.18. 10:21:09

@drontal:

Mi köze van az osztályon dolgozó orvosoknak az utólagosan kiderült hiányhoz?

Semmi.Én sem tartom hihetőnek,hogy az orvosokra is vonatkozott.Ez mese habbal.

rest of boys 2016.06.18. 11:16:17

@she_wolf: Legendásan rossz a kórházak élelmiszerfelhozatala, a főtt ételek sokszor ehetetlenek, ennek ellenére ez is pénzbe kerül, nem is kevésbe, a betegek étkeztetésén túl a személyzeté is (bár ez utóbbit kifizeti étkezési jegy megvásárlása formájában kórházi dolgozó).
Nyilvánvalóan minden kórházban felejtett beteget nem lehet megetetni, mert így valóban csődbe jutna a kórház, a költségvetési elszámoláskor kibukna a sok hiány. A kiírt betegnek NEM JÁR étkezés, azt már nem finanszírozza semmiféle TB.

Még akkor is, ha minden ilyen, a szülőjére nagyívben tevő hozzátartozó habzó szájjal vicsorog a partvonalról.

Képzeljük csak el, hogy egy hotelban tartózkodhatunk-e a távozás napján-óráján túl egy percet is, illetve jár-e ott nekünk a kifizetetten túl bármilyen szolgáltatás ?
Aztán rinyálhatunk-e, hogy kitettek onnan bennünket, amennyiben már nem vagyunk jogosultak ott tartózkodni ?

she_wolf 2016.06.18. 12:02:49

@rest of boys:
A linket csak azért szúrtam be, mert idei adat.
Az biztos, hogy ebből nem egyszerű kigazdálkodni egy beteg egynapi élelmezését. Éppen ezért olyan is, amilyen a kórházi koszt a legtöbb helyen. Bár paradox módon vannak olyan kaják, amik nagyüzemi módon elkészítve jobbak:)
Az, hogy ki eszi meg, és ki az, aki inkább büfézik, és odaadja a betegtársának a neki járó ebédet, vagy egyszerűen nem is kéri már el a nővértől, megint más, és a posztnek nem is ez a lényege.
Az egésszel ott van baj, hogy most már folyadék sincs hektószám, pedig az fontos lenne mindenkinek (pláne egy idős, beteg embernek), aki tizenórákat kénytelen várni a szállításra.
Ez itt a nagy baj. Szerintem. Mert ha egy napig nem eszik valaki (természetesen leszámítva pl. a diabéteszeseket), attól még nem lesz baja.
De folyadék nélkül hagyni, és ültetni fél napokat.... nem egy tárgy a beteg, hogy lerakom, oszt jóidő:(
Pénztelenség, szervezetlenség, nyomorúság.
Avagy az élet nem tövig marcipán.

rest of boys 2016.06.18. 13:53:57

@she_wolf: Az ilyen eseteket mi megoldjuk azzal, hogy eltoljuk a beteg elengedési időpontját mondjuk fél nappal és így ismét "jogaiba helyezzük" a beteget.

Ilymódon a beteg az ágyára visszakerül, meghúzzuk a nadrágszíjat, összébb szorulunk, de elkerülhetők a kellemetlenségek.

she_wolf 2016.06.18. 20:25:45

@rest of boys:
A beteg ellátást kap, az intézményt pedig nem érheti negatív kritika. Jó metódus, örülök, hogy meg tudjátok oldani.
Jó lenne, ha mindenhol, de legalább a központi, vagy megyeszékhlyi kórházakban meg lehetne ugyanezt valósítani. Csak ugye a nép már megint "túl sokat" követel:(
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása