Felesleges hívni a mentőket

2016.05.03. 06:09

782721.jpgNekem nem jöttek ki, a rendőrségnek igen. Nézzük meg, hogy él-e a bácsi, és ha úgy látjuk, hogy nem, akkor hívjuk megint.

Tisztelt Praxis!

 

Vasárnap reggel arra ébredtem, hogy az alattam lakó néni a nevemet kiabálja,kimentem a folyosóra megnézni mi történt. A néni elmondta, hogy a falszomszédjával nagy valószínűséggel valami baj történt, mert a szomszéd bácsi a fotelban ül hiába kiabál neki, csenget, kopog, nem reagál rá, ezért megkért, hogy hívjam ki a mentőket, vagy a rendőrséget. Felhívtam a 112-öt, ott egy diszpécser felvette az adataimat (bár nem értem minek ha nem küldött segítséget), majd közölte, hogy kapcsolja a mentőket. Jó, kapcsolja. Bemutatkoztam megint, hol lakom, miért hívom őket. Sajnos ők nem tudnak ebben az esetben mentőt küldeni tájékoztatott a vonal végén ülő hölgy, fogjam meg magam, vagy magunk, és menjünk be a lakásba mi, mint szomszédok. Nézzük meg, hogy él-e, és ha úgy látjuk, hogy nem, akkor hívjuk megint.

 

782721.jpg

 

A hölgy szavába vágva közöltem, hogy az nem fog menni, mert senki nem vállalkozik erre, többek közt én sem. Az idő alatt míg itt oktatásban részesülök a folyosón, az idő alatt már a mentő félúton lehetne, és lehet még időben. Majd kérdőre vont, hogy mi az, hogy nem megyünk be? Mégis hogy képzeljük, hogy egy ilyen esetben nem vagyunk hajlandóak megnézni a (már lehet halott bácsit), illetve a mozdulatlan szomszédot. Láttam nem érdemes a diszpécserrel tovább vitázni újból hívtam a 112-öt és kértem a kerületi Rendőrkapitányságot, talán sikerrel járok. Nem túlzok, 5 perc alatt kint voltak és mondták,hogy már jönnek a mentősök is. Nem voltam rest megkérdeztem, hogy ők hívták a mentőket? Azt válaszolták, hogy igen,ilyenkor a rendőrségi diszpécser a mentőket is hívja.

 

Bementek a lakásba, de a bácsi sajnos halott volt már. Megint nem telt el 2 perc és megérkeztek a mentősök, méghozzá négyen.Tehát nekem nem jöttek ki,a rendőrségnek igen. Engem be akart küldeni a mentő diszpécser a lakásba, a rendőr diszpécsernek ez eszébe sem jutott. Azért úgy elgondolkodtam a dolgon, hogy ha történetesen egy még élő és segítségre szoruló ember van odabent, és történetesen nincs vállalkozó arra, hogy bemerjen menni az ingatlanba, akkor elsőként végig kell telefonálni az összes segélykérő vonalat, míg végre kiderül kinek is kell, és érdemes szólni elsőként. A mentősöknek semmiképpen, ahogy az ábra mutatja.

 

Üdvözlettel: Annamária

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonimu_s 2016.05.03. 07:18:01

Hali!

Pár héttel ezelőtt az egyik kollégám az itteni cikkeknél / megjelent posztoknál sokkal fajsúlyosabb történetet küldött be ide a praxisra hatósági ügyintézésekkel kapcsolatosan.
Azt miért nem rakják ki?Valakinek böki a csőrét? Valakinek érdekében áll elhallgatni a hatósági ügyintézésekkel kapcsolatos panaszokat?

she_wolf 2016.05.03. 07:38:08

@anonimu_s:
Nem posztolnak minden levelet. Kérdezzen rá a blogszerkesztőnél, hogy mi volt az ok.

anonimu_s 2016.05.03. 07:45:44

@she_wolf:
Édesanyádat küldözgesd,meg utasítsd!
Ha nem szúrta volna ki a szemedet, akkor leírom: a kérdéseim ironikusak és jelzés értékűek.
Nyilván annak, aki tud a sorok között olvasni! Vagyis téged kivéve: mindenkinek.

she_wolf 2016.05.03. 08:01:24

@anonimu_s:
Neked is szép napot!
Nem küldözgettem és nem utasítottam senkit, hanem egy javaslatot tettem, valamint az igazságnak megfelelően megállapítottam, hogy nem minden levelet tesznek közzé.
Slussz!

Mindenki? Eleddig ketten szólaltunk itt meg, egyikünk sem a poszhoz írt hozzászólást. A "mindenkik" még nincsenek itt.
Az irónia átjött, csak nem értem, miért itt reklamálsz a ki nem tett levél miatt.
Szülőzhetsz, hidegen hagy. Legalább annyira, mint te.

rest of boys 2016.05.03. 09:25:50

@anonimu_s: Mit anyázol itt, faszfej ? Ha nem tudsz szalonképesen tárgyalni, húzz a redvás picsába innen.

rest of boys 2016.05.03. 09:27:49

Ja és honnan tudta a néni, hogy a szomszéd bácsi a fotelban ül ? Hm, Sherlock Holmes rulez.

she_wolf 2016.05.03. 10:01:28

@rest of boys:
Levélbedobó nyílás? Emlékszem, kölök koromban úgy sasoltam meg, hogy anyámék otthon vannak-e:)
A diszpécser javaslata -miszerint a szomszéd menjen be- nem szabályos, úgy hiszem. Akkor bemehetne, ha a bent lévő erre kéri mert bajban van, és nem tud ajtót nyitni.
Mentőt pedig nem fog küldeni, mert nincs semmi konkrét információja a helyzetet illetően.
A bent lévő ugyanis alhat is, akár ennyire mélyen.
A rendőrség azonban bemehet, és ilyen esetben protokoll szerint értesítik a mentőket is.

A poszter kérdésére -miszerint mi a teendő egy még élő, segítségre szoruló ember estében- csak azt tudom mondani, hogy akkor kommunikáció is van a bent lévő, és a segíteni szándékozó között, amiről referálni tud a mentős diszpécsernek.
A többi pedig ezek függvénye.

Te pedig, kedves @rest of boys, ne háborogj, én sem teszem:)
(De azért köszönöm Neked!;))

Braincelle 2016.05.03. 10:33:23

@she_wolf:
Azt nem értem, hogy volt kulcsuk vagy nem? Ha nem, rendőr kell, a Mentők nem tudnak betörni.
Ha volt, mért nem ment be megnézni a bácsit? A kulcs gondolom, pont ilyen helyzetekre van a szomszédoknál. Ez esetben állampolgári kötelessége segíteni.
Az hogy hány mentődolgozó volt, irreleváns. Halálmegállapításhoz eset v rohamkocsi kell, mindkettő három fővel működik, plusz volt velük egy tanuló, pl orvos- vagy mentőtiszt hallgató.

she_wolf 2016.05.03. 10:47:47

@Braincelle:
Nem írja a poszter, hogy volt-e kulcsuk. Egy jó lakóközösségben teljesen normális, ha egy szomszéd kulcsot ad egy megbízható másiknak, pláne, ha egyébként egyedül él.
Nekem az jön le a posztból, hogy a néni valami miatt beszélni akart esetleg a szomszéddal, akiről tudta, hogy otthon van. A többi pedig szerintem egyszerű tájékozatlanság. Nem tudták, hogy kinek kell először telefonálni, és jóhiszeműen feltételezve hogy a bácsi él és csak rosszul van (esetleg beteg is volt, és ezt tudta a szomszéd), a mentőket hívták.
A kommunikáció teljes csődje (függetlenül a halál beálltának időpontjától).

yogosan 2016.05.03. 10:49:57

@Braincelle:

Ez esetben állampolgári kötelessége segíteni

Segítettek, mivel hívták a segélyhívó vonalat a 112-öt ahol a diszpécser a rendőrség kiküldése helyett átkapcsolta a mentőknek a betelefonálót.Akkor most ki is a hülye?

A másik az,hogy hol van az törvényileg lefektetve,hogy én vagy bárki kötelesek lennénk bemenni egy olyan idegen ingatlanba ahol 99%-ban egy halott fekszik v. vagy ül egy fotelban.Szerintem sehol.

Greg24 2016.05.03. 10:56:46

Gratulalok a posztolonak!! Szomoru h vannak ilyen emberek...,,ha egy segitsegre szorulo ember van odabenn" igy van ezert kellett volna neked bemenni dragam es segiteni ha lehet es akkor ha tudjak mi a helyzet akkor olyan kocsit kuldenek a mentok, de nem, te szepen vegigvartad volna ameg meghal... Amugy van a kihivasnak is egy rendje..a szomszed ne hivogasson mentot feltetelezeskre...elobb ilyenkor a rendor bemegy es ha ugy iteli meg akkor hiv mentot... Teljesen ertelmetlen a poszter nem is ertem ilyen iras minek jelenik meg....

Braincelle 2016.05.03. 10:57:58

@yogosan:
Ha kaptál hozzá egy kulcsot baj esetére, akkor kötelességed. Ha tényleg akkor halt volna meg a bácsi, akkor az újraélesztését a laikusnak is el kell kezdenie, akinek jogsija van, az képzett is ebben, egyébként meg a diszpécser segít, ahogy ezt el is mondta.
Betörni az ajtót nem elvárható, vhogy ezért gondolom hogy volt kulcs.

Braincelle 2016.05.03. 11:00:28

@Braincelle:
5 perc alatt beáll az agyhalál ha nincs újraélesztés sem. Pont arra az öt-tizenöt percre kell a laikus segítség, amíg kiér a mentő.

she_wolf 2016.05.03. 11:01:59

@yogosan:
"Akkor most ki is a hülye?"
A díszpancser. Mert az. Pancser, és hülye. Ez legalábbis:(

(És ha jót akarunk magunknak, eszünkbe sem jut bemenni egy ilyen szitációban egy lakásba, mert a vidéki rokonok aztán majd rínak, hogy eltűnt a toronyóra lácostul. Ezt természetesen nem a jelen posztra vonatkoztatva értem.)

Greg24 2016.05.03. 11:03:45

@she_wolf: a posztotolo nem ezert nem ment be hanem mert leszarta/felt stb...eszebe se jutott segiteni...igy volt kenyelmes

neduddki21 2016.05.03. 11:05:10

@yogosan: Nem hogy nem vagyunk kötelesek bemenni, de nem is lehet. Visszaélésekre adna lehetőséget, ha bárki bemehetne más lakásába arra hivatkozva, hogy azt hitte, bajban van az illető.

Braincelle 2016.05.03. 11:08:18

Amúgy vissza kellene hallgatni a beszélgetést, mentőhívás rögzített vonalban megy. A hívás ismerete nélkül nem lehet a diszpécsert hibáztatni.

Braincelle 2016.05.03. 11:09:02

@neduddki21:
Ha kulcsodvan hozzá, amit baj esetére kaptál, az picit más.

neduddki21 2016.05.03. 11:13:23

@Braincelle: Honnan jön ez a kulcs-dolog? Egyetlen szóval sem szerepel a posztban és nem is lehet rá következtetni, pont ellenkezőleg. Az írja, az alatta lakó néni kiabált neki, hogy valami történt a szomszédban lakó bácsival, mert "hiába kiabál neki, csenget, kopog, nem reagál rá". Nyilván, ha lett volna az alatta lakó néninek kulcsa, nem lett volna szükség kiabálásra, kopogásra, csengetésre.
Félrevisz ez a fajta véleménynyilvánítás, vagyis amikor a saját magad által kitaláltakat cáfolod, véleményezed, erősíted meg.

neduddki21 2016.05.03. 11:14:44

@Braincelle: És újra: Hol van szó kulcsról, ami miatt "picit más" a helyzet?

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.05.03. 11:19:50

Nagymamam szomszedja cukorbeteg volt. 60-65 eves lehetett. Megbeszeltek, hogy reggel talalkoznak es elmennek bevasarolni, csak nem jott a holgy.Felhivta telefonon...Nem vette fel. Mama kopogott az ajtajan. Semmi valasz. Felhivta a fiat, hogy jojjon hozza a kulcsot. Nem jott. Delben telefonalt a rendoroknek, akik azt mondtak biztos bevasarolni ment a holgy.... Negykor megjott a szomszed ( fiatal ferfi ). Atmaszott az erkelyen (sajat testi epseget kockaztatva), betorte az ablakot es bement. Persze addigra nem lehetett mar segiteni....
Azert ezek az idosek figyelnek/nenek egymasra.

she_wolf 2016.05.03. 11:23:18

@Greg24:
Nem tudhatjuk, de azért én nem gondolom hogy erről van szó. Ha annyira leszarom típus vagyok, akkor nem emelem fel a telefont sem, hanem megbeszélem magammal, hogy biztos sziesztázik a szomszéd, kit érdekel...

@Braincelle:
Azért a 112-n illene tudni, hogy ilyen esetben kiket kell ugrasztani első körben. Gondolom én, nagy naívan.
Abban teljesen igazad van, hogy tiszta képet csak a hívás visszahallgatása után lehet kapni.

Braincelle 2016.05.03. 11:24:02

@neduddki21:
Fenti kommentben írtam, hogy két eset van és melyikben mi a véleményem.
Furcsállnám, ha a diszpécser két nőtől elvárta volna, hogy törjenek fel egy bezárt ajtót. Ez esetben hibázott.

defné 2016.05.03. 11:26:22

@Greg24:

Én ezt nem értem. A posztban világosan le van írva,hogy a szomszéd néni kiabált,csengetett,kopogott,de a bácsi nem reagált semmire.Ekkor tárcsázták a 112-öt akinek már eleve nem a mentőket kellett volna kapcsolni hanem a rendőrséget küldeni.Majd megjelenik egy két posztoló akik a szomszédokat kezdik el baszogatni annak ellenére,hogy ők az "állampolgári kötelességüknek" eleget tettek.

she_wolf 2016.05.03. 11:29:33

Korábban azt írtam, hogy a mentőket hívták, aztán újraolvasva láttam, hogy a 112-t.
Ez az a szám, amit még soha nem hívtam. Célzottan a 104; 105; 107 van nálam fejben.

zünüke 2016.05.03. 11:37:22

@Greg24:

Te még nem hallottál olyanról,hogy vannak olyan gyenge idegzetű emberek akik nem bírják az ilyen helyzeteket,esetleg a halott látványát? Miért kell rögtön arra gondolni,hogy nem akart segíteni? Miért ne akart volna? Ha nem akart volna segíteni akkor becsukja az ajtaját és nem hív se 112-öt, se mentőt,se rendőrséget.

Csak úgy sugárzik belőled a jóindulat.

rest of boys 2016.05.03. 11:41:47

@she_wolf: Köszönöm szépen :-) Azok a tömbök, amelyekben én laktam, nem rendelkeztek ilyen nyílással, aztán Isten mentsen, hogy valaki ott belessen a másikhoz, azt nem élte volna túl ...A magyar virtust meg kell szorozni tízzel, amilyen népség lakott ott :-)

zünüke 2016.05.03. 11:42:49

@she_wolf:

Szerintem azért hívta a 112-öt a posztoló mert ő maga sem tudta eldönteni kit is kell először hívni.Az ottani diszpécser felvette az adatait de minek azt én sem értem,és átkapcsolta a mentőknek akiknek újból el kellett mondani miért hívja őket,majd közölte,hogy mentőt így nem küld menjenek be a lakásba.
Én sem mentem volna be őszintén megmondom.Nem azért mert a későbbiekben rám foghatják,hogy eltűnt ez meg az,hanem azért mert nem bírom az ilyen látványt.

she_wolf 2016.05.03. 11:53:55

@rest of boys:
A magyar virtust tízzel? Nem semmi:)
Azt így utólag nem értem, hogy a lakótömbökben miért levélbedobós bejárati ajtók vannak/voltak, amikor postaládák is vannak általában a bejárati szinten.
Arra mindenképpen jó volt a levélbedobó, hogy tudjam, ki mit sütött/főzött, mert azon keresztül jött ki a kajaszag:D

she_wolf 2016.05.03. 12:01:02

@zünüke:
Ez eddig stimmel is. A 112 másik végén ülőnek szerintem tudnia kell(ene), hogy milyen eseményhez milyen segítséget kapcsoljon.
Ennek alapfeltétele, hogy a hívó lehetőleg tényszerűen mondja el, hogy mit tapasztalt.

"...nem bírom az ilyen látványt."
Igen, ez meg egyéni érzékenység. Röpke eüs pályafutásom során egyetlen dolgot nem tudtam tolerálni: a hányást. Bármilyen testnedv, vagy végtermék jöhetett, de ha vesetálat tartottam a betegnek, akkor rohadtul kellett küzdenem, hogy nehogy a magamét is mellérámoljam:)

drontal 2016.05.03. 12:07:25

@Braincelle:

"Amúgy vissza kellene hallgatni a beszélgetést"
"A hívás ismerete nélkül nem lehet a diszpécsert hibáztatni"

De mit akarnál visszahallgatni? A posztoló felhívta a segélyhívót akinek bizonyosan elmondta,hogy bácsi mozdulatlanul ül a foteljában meg se mozdul hiába csengetnek/kopognak/kiabálnak neki.A diszpécser felvette a betelefonáló adatait és úgy láthatta,hogy ez a mentőkre tartozik így odakapcsolt.Ott megint el kellett mondani mi a helyzet,mert egyébként miért akarta volna őket beküldeni a lakásba? A lényeg a lényeg,hogy a posztoló a vita helyett letette a telefont és tárcsázta a rendőrséget.Ennyi.

drontal 2016.05.03. 12:13:19

@she_wolf:

Így van,itt nem a szomszédok a hibásak akik nem voltak hajlandóak bemenni egy idegen lakásba hanem a 112 diszpécsere, aki a rendőrség kűldése helyett adatokat vett fel,és mentőknek kapcsolt.A mentős diszpécserek meg most már tényleg menjenek a bús picsába amit művelnek országszerte.

Braincelle 2016.05.03. 12:24:48

@drontal: de az is lehet, hogy tanácsolták neki ezt.
A 112 egy baromság, de logikus, hogy a mentőket kapcsolta, vsz nem eü végzettségű ember ül ott. Ez gáz ezzel egyetértek. A mentò diszpécser felmérte, hogy nem tud arra autót küldeni és lakast feltörni, hogy a bácsi ül a széken és mi félünk bemenni. Itt megint kérdés a kulcs, ha nem volt, akkornem értem hogy merült egyáltalán fel, hogy az öregasszony meg a posztoló bemenjen. Ha volt kulcs, mért nem nyitotta legalább ki az ajtót és kiabált be,vagy ment el a szobaajtóig hogy adott esetben egy nagykocsit ne a semmire küldjenek ki, ha mondjuk a bácsi vígan válaszol?
Milyen ember az ilyen? Nekem mas érzés hullát látni? Nem. Mégis megteszem, mivel ez a foglalkozásom meg is vizsgálom a kezemmel. Neki nem kellettvolna megvizsgálni csak legalább a k. Bejárati ajtót kinyitni.
Ettől függezlenül, ha nem hangzotf el a beszélgetésben, hogy akkor a rendőrséget kelk hívni, akkor az hiba volt, de hallani kellene mind a bejelentést, mind az elhangzott kérdéseket, válaszokat és a végszót.
Az adatokat meg be kell diktálni sajnos ez kötelező időveszteség, nagyobb lesz a baj, ha ez elmarad.

forge 2016.05.03. 12:30:39

@she_wolf:

Nem sokszor kellett hívnom mentőt vagy rendőrséget hál'istennek az elmúlt évek alatt,de volt olyan hívás amikor 8-9 percet is vártam,közbe az automata pofázott végig.A rendőrségre különösen érvényes ez lehet a posztoló azért tárcsázta a 112-öt inkább.

she_wolf 2016.05.03. 12:43:30

@forge:
Nem gond az ha egy segélykérő szám van, csak aki a hívást fogadja, annak kell nagyon lécen lennie.
Sokszor a segítséget kérő sincs a helyzet magaslatán, és akkor jönnek a bajok csőstül.

drontal 2016.05.03. 13:05:50

@Braincelle:

"Vígan" a bácsi semmiképpen sem válaszolhatott volna ha a szomszédok az előszobáig el is jutottak volna csoportba tömörülve, mivel előzőleg kopogtak,csengettek,kiabáltak neki és nem válaszolt semmire.Nincs igazad ebben mert tényleg vannak emberek akik nem alkalmasak az ilyen feladatra,rettegnek a halott látványától,és attól,hogy milyen látvány fogadná őket a lakásba lépve.Maga a tudat,hogy valószínűleg egy halott van a szobában de meg kell néznünk tényleg halott-e ez nem mindenkinek megy.

neduddki21 2016.05.03. 13:46:55

@Braincelle: "Itt megint kérdés a kulcs, ha nem volt, akkornem értem hogy merült egyáltalán fel, hogy az öregasszony meg a posztoló bemenjen."
Úgy látom, képtelen vagy a kulcsról leszakadni :) Úgy merülhet fel, hogy az "öregasszony" és a posztoló bemenjen, hogy a diszpécser nemes egyszerűséggel ezt tanácsolta nekik intézkedés helyett.
Újabb, általad kitalált elem, hogy "félnek" bemenni és mindjárt jön is a kitalációból levont következtetés: "Milyen ember az ilyen", ha én bemegyek, akkor más is menjen be. (Most eltekintek attól a nem elhanyagolható különbségtől, hogy te orvos vagy, ő pedig nem.)
De ezzel szemben a posztban a következő szerepel:
"A hölgy szavába vágva közöltem, hogy az nem fog menni, mert senki nem vállalkozik erre, többek közt én sem."
Vagyis szó sincs félelemről, nyilván arról van szó, hogy nem vállalják az ajtó felnyitását (betörését), amit nem is csodálok, ahogyan már említettem, nem is jogszerű. Kíváncsian várom, milyen új kitalált körülmények jönnek még elő annak érdekében, hogy a posztoló minél rosszabb színben tűnjön fel a diszpécserrel szemben, aki egyébként nyilvánvalóan a hunyó ebben a történetben.

Greg24 2016.05.03. 14:04:19

@zünüke: jajjjj hagyjuk mar h nem birja...az csak rinya...kivancsi lennek ha a te apukad osszeesne az utcan es nem segitene rajta mondvan h ,,nem birja" akkor is igy vedened....

defné 2016.05.03. 14:05:00

@drontal:

Az tény,hogy egyre több a diszpécserekre a panasz, amit a szóvivő gyönyörűen ki is magyaráz estére a híradóban.Mindig ugyanazt fújja mint ha betanulta volna a szöveget még akkor is, ha a tények egészen mást mondanak.De ha tényleg nem szakképzett emberek ülnek a telefon végén nem lehet szakszerű intézkedést sem várni ez igaz.A kérdés már csak az,hogy milyen végzettségű emberkék kezelik a segélyhívásokat vajon?

Dikusz 2016.05.03. 14:07:40

@she_wolf: írod, hogy a 112-t nem hívod, hanem a 104,105,107-es számok valamelyikét. Régen fejből kellett tudnunk kisdiákként melyik hívószámon kitől tudunk segítséget kérni (akkor még 04, 05, 07). Én sem értem mire jó a 112.

Nagyon megköszönném, ha valaki megmagyarázná egyáltalán ezt a számot miért iktatták be. Ha látok például egy balesetet, akkor miért kellene előbb a 112-t hívni, amikor egyértelmű, hogy a balesethez mentő kell, vagy ha látom, hogy a szomszéd lakás ég, akkor nyilván a tűzoltók száma ugrik be.

she_wolf 2016.05.03. 14:19:22

@Greg24:
Nem @zünükét védendő (nem vagyok senki fogadatlan prókátora), de némileg más az, ha valaki előttem esik össze, és az is, ha holtan találok rá.
(Nem részletezném inkább, ma "M Pata" nadrág van rajtam:) Most még legalábbis.)

zünüke 2016.05.03. 14:23:12

@Greg24:

Jajjj hagyd már ezt az erőltetett "én bátor vagyok nem félek semmitől" szerepet.Óriási különbség egy utcán összeeső emberhez odarohanni és megpróbálni segíteni,mint egy idegen lakásba bemenni ahol egy tuti biztos halott ember fekszik ki tudja mióta.Igen vannak olyan emberek akik nem bírják egy halott ember látványát nincs abban semmi kivetnivaló csak neked ahogy látom.

she_wolf 2016.05.03. 14:44:26

@Dikusz:
Gondolom azért, mert az íróasztalon és elvben nagyon egyszerű és logikus, hogy a 112 egy központként működik, ahonnan a megfelelő egységhez kapcsolják a hívót. A sikeresség abban rejlik, hogy a hívó mennyire tárgyilagos, és a diszpécser mennyire döntésképes.

(A baleset pont ellentétes azzal, amit írtam, ott a 112-t jobb hívni, mert ha két böhöm izé randizik, akkor ott könnyen lehet szükség emberekre mindhárom területről. Ezt pedig már ők lezongorázzák egymás között, mert megvan rá a megfelelő protokoll -legalábbis merem remélni. A tűz egyértelmű. De buli lenne a neten egy teszt, hogy a roppant felvilágosult mai ember milyen esetben melyik számot hívja a 4-ből, mert a 112 magasan verné a többit, ezt mrem borítékolni.)

Netuddki. 2016.05.03. 14:52:05

@Greg24: Ostoba, ezen rugózni! Nem volt kulcsuk, különben valaki bement volna. Ezért hívták ki a rendőröket, akik feltörték az ajtót. A diszpécser ott hibázott, hogy nem kapcsolta át a rendőrökhöz a levélíróékat. Ennyike.

Lady Ann 2016.05.03. 15:50:05

@she_wolf: a 112-nél igen sok közmunkás van, és necces helyzetben, amikor a mentős dizspécser el tudná mondai, hogy mit csinálj egy előtted összeeső ember életéért, addig a 112 diszpécsere csak kapcsolgat, lehet pont ennyi késés kell a halálhoz. Több különböző elsősegély tanfolyamon is voltam, mentős ismerősöm is van és mindenki azt mondta, hogy ne hívjam a 112-t, csak ha nem sürgős.

Dikusz 2016.05.03. 15:55:55

@she_wolf: igazad van, biztos a 112 nyerne.
Attól függetlenül én akkor is kihagynám, balesethez mindenképpen a mentők száma ugrana be. Nyilván innen a fotelből könnyű higgadtnak mutatkozni, a mentős diszpécserek meg úgyis kikérdeznek mi történt, és - gondolom - ők már értesítik a tűzoltókat, ha szükség van rá. Saját magamról tudom, hogy mennyire frászban tud lenni az ember, és hirtelenjében azt sem tudja kit kell hívni.
Alig egy évvel ezelőtt kellett mentőt hívni a férjemhez, az akkori tapasztalatok alapján a háziorvost hívtam előbb, az mondta, hogy hívjam a mentőt. Hívtam őket, ők kiküldték a háziorvosi ügyeleti kocsit, aki aztán megrendelte a mentőt. Mindez 20 perc alatt történt, de így is majdnem késő lett. COPD miatt fulladásra gondoltunk, de a szívével volt a gond, az ügyeletes orvos rögtön tudta mi a baj.
A végére már azt sem tudtam ki vagyok, és kinek mit kell mondani. Azóta felírtam egy füzetbe mik az alapbetegségei, hogy legalább azt fel tudjam olvasni, ha kérdezik.

Bocs a hosszú válaszért(mint mindig:)
A poszthoz talán annyiban van köze, hogy ha ilyen probléma van, az átlagember nem mindig tudja reflexből mi a teendő, kit hívjon. Az biztos hogy én sem mentem volna be, pláne ha nincs kulcsom (hogy kellet volna, berúgni az ajtót?), és a mentők után a rendőrségre telefonálok.

she_wolf 2016.05.03. 16:12:58

@Lady Ann: @Dikusz:
Eddig még nem volt okom arra, hogy a 112-t hívjam, remélem, nem is lesz.
Mentőt már kellett hívnom, de akkor mindegyik eset teljesen egyértelmű volt.
Az, hogy szabályosan és a kompetenciájukat meghatározva hogy kellene a dolognak működnie, egy dolog. Csak sajnos a papírforma nem mindig találkozik a valósággal.
Az egyszerű halandó nem tudja, hogy a különböző területek milyen "drótos kapcsolatban" vannak egymással, ezért egyszerűsít: hívja az általános segélykérő vonalat. És -mint a példa is mutatja- az nem mindig a legbölcsebb dolog.

És valóban, teljesen más dolog itt és tét nélkül beszélgetni erről, mint "helyzetben" cselekedni.

gombakomba 2016.05.03. 16:20:38

@Dikusz: A 112-t azért vezették be, mert egész Európában ezt vezették/vezetik be. Ha Németországban vagy, ott is a 112-t hívod vészhelyzetben.

A poszthoz:
A 112 diszpécsere a hunyó. Továbbképzésre kell küldeni vagy mást keresni helyette.
Neki kellet volna tudnia, hogy mivel ZÁRT ajtó mögött van a lakásban a bácsi, a rendőrséget kell elsősorban értesíteni, onnan pedig már megy minden a maga útján.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.03. 17:29:55

@she_wolf: teljesen feleslegesen, mind ugyanott csörög egy ideje. És sokszor olyan tudatlan, nulla segítőkészségű egyedek vannak ott, hogy az hihetetlen... :(

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.03. 17:32:01

@Lady Ann: pár hete hívnom kellett a rendőrséget. A 112 vette fel...

CoolKoon 2016.05.03. 17:33:40

@anonimu_s: Nagyon helyes, hogy semmilyen firkálmányodat nem rakták ki. Ilyen pofátlan tahó stílus miatt semmit nem is érdemelsz.

CoolKoon 2016.05.03. 17:40:19

Én nem értem, azt hittem, a 112-ről mindenki tudja, hogy bukta. Tök fölösleges hívni, mert csak kétszer fárad az ember. A mentős diszpécser már más tészta. Gondatlanságból elkövetett veszélyeztetésnek ez kevés, de egy fegyelmit talán megérne.
Amúgy meg áldja az ember a szerencséjét, hogy nem szorul orvosra (pláne mentőre), és tegyen meg minden tőle telhetőt (igen, ebbe a nem bagózás, nem szlopálás, meg a testmozgás is beletartozik), hogy nehogy valaha is a segítségükre szoruljon. Jó eséllyel egy szép napon ezen fog múlni az élete (tehát pl. hogy nem várja meg a mentőt, inkább maga megy be a kórházba infarktusgyanús panaszokkal meg hasonlók). Szar dolog ugyanis a fos egészségügy miatt kínok közt meghalni...

Greg24 2016.05.03. 20:51:24

@Tibi !: ennyi erovel a poszternek is lehetett volna annyi esze h a mentoknek sincs kulcsuk minden lakashoz:-P

Greg24 2016.05.03. 20:53:08

@zünüke: nincs ilyen...rinya az van...ha embereletrol van szo nincs olyan h ,,nem birom"... Csak kepzeld magad egy haldoklo fia/lanya helyebe,mit szolnal ha azt mondana valaki h ,,megijedt"/ nem birja stb...ennyi

Rotoxis 2016.05.03. 21:09:55

Emberek! Árulja el valaki, hol olvasta, hogy az ajtó zárva volt? A poszter következetesen bemenésről ír. A rendőrök sem betörték az ajtót, hanem bementek.

defné 2016.05.03. 21:23:32

@Greg24:
Szerintem senkit kötelezni vagy utasítani ilyen dologra nem lehet,hogy egy halottat keressen meg a lakásban aki nem lehet tudni milyen állapotban van.Arra ott van a rendőrség akik perceken belül kimennek egy ilyen hívásra.

defné 2016.05.03. 21:25:07

@Rotoxis:

Igazad van én sem olvastam ajtó feltörésről,de ennek ellenére én sem mentem volna be ha nyitva van ha zárva.

DarthVader 2016.05.03. 22:22:26

Tök mindegy, hogy az ajtó zárva volt vagy nyitva, a mentők se mehetnek be olyan lakásba, ahol nincs az eszméletlen emberen kivül más. Pont azért, hogy ne lehessen utána lopással vádolni őket. Egyébként se javaslom senkinek, ha ilyen van, akkor rögtön másvalakit is hivni kell, legalább két független valaki legyen jelen, mert különben kínos eredménye lehet. Ha az ajtó be van zárva, akkor a mentők végképp nem mennek be csak ha hatóság kinyitja az ajtót. A szomszédok más tészta, ha többen vannak, egymástól függetlenek és feltörik az ajtót,akkor őket nem lehet perelni. A mentőszolgálatot igen. Viszont ha az ajtó már nyitva van, és van jelen valaki, akár szomszéd, akkor a mentők bemehetnek. Ezért mondta a mentődiszpécser, hogy menjenek be és nézzék meg. Az meg hogy a 112 diszpécsere hibázott-e, hogy nem küldte a rendőrt ÉS a mentőt egy időben, azt akkor lehetne eldönteni, ha hallanánk a beszélgetést, mert hogy az ember baromira másként emlékszik egy heves beszélgetésre a történtek után. Sok olyat is elmond - utólag -, amit akkor nem mondott el .

rainman_10 éve 2016.05.03. 23:30:16

az a baj itteten, hogy a 112-t azért találták ki, hogy vészhelyzet esetén egyetlen bejelentő-segélykérő vonalat kelljen hívni, és az ott ülő díszpancsernek kellene a megfelelő információk begyűtése után koordinálnia a mentők, rendőrök, tűzoltók, katasztrófavédelem munkáját.
Mittudomén: egy kamion elméri a kanyart, átszakítja a kerítést, kitöri a villanyoszlopot, a gázmérő szekrényt, a szobában áll meg, a plafon rászakad a bent alvókra, miközben folyni kezd a szállított sósav a tartályból. A sofőr kirepül a vezetőfülkéből vérző fejjel agonizál a szerelvény mellett....

Hány éves a kapitány?

Kit kell hívnia a segítő szándékú szemtanúnak, és hányszor kell ugyanazt elmondania?

Szerintem a 112-t! Egyetlen egyszer elmondani minden információt, amit rögzít az ámítógépes rendszerébe, és onnan néhány kattintással elküldi a riasztást az összes lehetségesen érintett szervezet felé.

A kivonuló személyzet már vonulás közben kaphat pontosító információkat, akár az EDR telefonjukon keresztül (EDR: egységes digitátlis rádiótávközlő rendszer, van a rendőröknek, a mentőknek, katasztrófásoknak, vízügyeseknek, meg ki tuggya még kiknek), akár a járművekbe telepített ámítógépekre további szöveges infókat, GPS koordinátát, satöbbi.

112 központ talán kettő van az országban, és rálát országosan mindenre.
Elvileg nem az a dolga, hogy továbbkapcsoljon mondjuk a mentők felé, aztán ha a segítséget kérő a mentőkkel megvívtva a csatáját, majd újra hívhatja a 112-t, aki majd továbbkapcsol mondjuk a tűzoltók felé, vagy már nem is a 112-t hívjon, hanem egyből a tűzoltót, egyből a nemzeti közműszolgáltatót (hahaha) hogy fúj a gáz a csonkból, a fél utcában nincs áram, a drótokból szikraeső hull, a sósav meg folyik a szennyvízcsatornába. Elképzelem, hogy a nemzeti közműszolgáltató egy ilyen bejelentésre hogyan reagálna? Számlapanaszt tudunk intézni, egyéb esetben hívja a 112-t....

A képen jobb oldalt látszik egy zöld lankás (! XP!) hátterű képernyő, az az EDR, az ablakokban különféle hívócsoportok, amit a diszpécser mond, azt a hívócsoport minden tagja hallja. Bal oldalon egy másik monitor térképpel, azon meg a terepen lévő összes jármű helyzete látszik....
És igen! ami az EDR-en elhangzik, az sokévre visszamenőleg visszahallgatható.

bocs, de középen az a táblicsku a hetvenes évek repülőirányítóinak izéjét idézi, ahol kézzel vezették egy-egy járat adatait, a papírfecni meg a kézi kapcsolású távbeszélő jegyeket juttatja eszembe a számológép meg arra szolgál, hogy a hívás díját kiszámolja a kezelő. :-)

rainman_10 éve 2016.05.03. 23:48:00

@rainman_10 éve: hopsza! Most látom, hogy nem számológép az, hanem kijelzős, kihangosíthatós telefon. letett kézibeszélővel billentyűz, biztosan a mentőket billentyűzi, pedig van ott jónéhány gyorshívó gomb is..

rainman_10 éve 2016.05.03. 23:50:53

Basszus! késő van, hülye vagyok!
Mentős pólóban talán mégsem magát hívja, biztosan a 112-őt.... Rajtuk keresztül kér majd kapcsolást önmagához, vagy mifene.

she_wolf 2016.05.04. 04:45:24

@DarthVader:
Kötelesség, jog, elvárható, elsődleges...minden játszik:(
A hozzászólók között van Grál lovag aki izmos vállával beszakítaná akár az ajtót is, hogy életet mentsen, van szabályoskodó, aki a "szabál az szabál" elven kocka, van félős, és valószínűleg olyan is, aki tisztában van a saját fizikai korlátaival.

Tudom hogy már unalmas, de nem vagyunk egyformák, és minden ember, helyzet más és más.
Ezért lenne jó, ha megfelelő emberek ülnének adott helyeken. Ezért lenne jó az általános felvilágosítás a médiák részéről (engem speciel jobban érdekelne az ilyesmi, mint bármely "cölöp" élete, de ez én vagyok:D).
Nem lenne ördögtől való, ha kötelezővé tennék minden egészségügyi intézményben és magánorvosi rendelők várójában ismertetők, plakátok kihelyezését, ami pontosan az ilyen esetekkel kapcsolatos tudnivalókról adna felvilágosítást.
(Az ember már csak unalmában, várakozás közben is elolvasná.)

A posztban leírt eset ilyen szempontból összetett, és jó figyelemfelkeltés is ilyen szempontból.
A poszt címe viszont gáz, mert túl azon hogy hamisan állít valamit, sugalló is!
(Csókoltatom a bloggazdát.)

she_wolf 2016.05.04. 05:00:46

@Rotoxis:
Nekem az jön le, hogy a falszomszéd személyes kapcsolatban is állhatott az elhunyttal, különben nem érdekelte volna annyira, hogy csöngessen, kiabáljon, segítséget kérjen bárkitől. A poszter (aki fölöttük lakik) következetesen bácsi-néni szavakkal ír róluk, tehát a segítséget kérő szomszéd és az elhunyt idősebbek.
Emeletekről van szó, társasházi, lakótelepi lakás(?).
(Nekem elsőre a hevederzár ugrott be. Na, azt törd be!:))
Igaz, a poszter nem írta hogy hogy jutottak be, csak azt, hogy bementek. Mivel a rendőrség volt kint először, volt célszerszámuk is, nem kellett brutál cucc bejutni.

Greg24 2016.05.04. 06:34:33

@defné: igy van,azt kellett volna hivni....

rest of boys 2016.05.04. 09:54:19

Maga a tény, hogy az illető lakásba bekukkoltak, törvényellenes.
Benézni bezárt lakásba tilos, a látottakat, hallottakat másokkal megosztani méginkább.

Betörni egy lakásba pedig csak hatósági közegnek van joga, hatósági engedéllyel.

Nem tudom, mit vártak a mentőktől.
A mentésen kívül meddig gondolják, hogy kiterjed a hatáskörük...

she_wolf 2016.05.04. 10:21:05

@rest of boys:
Hú, ez így nagyon rugalmatlan ám!:)
Nem tudhatod, hogy milyen viszonyban voltak egymással.
A megosztás pedig ebben az esetben segítségkérés miatt történt.

Megint a 112-nél kötünk ki:) Nekik (illetve a posztban említettnek) tisztában kellene lenniük azzal, hogy ki mikor és milyen körülmények között mit cselekedhet, mire van jogosultsága.

rest of boys 2016.05.04. 10:36:11

@she_wolf: Csak a rendőrségnek van joga behatolni magánterületre.
Amúgy valóban úgy van, hogy ablakon, ajtón, kulcslyukon, stb. belesni tilos :)
(nem csak a kötőtű veszélye miatt :) )

A betegszállító pl. ha a gyógyult beteget hazaszállítja és otthon nem talál a fogadására alkalmas hozzátartozót és a beteg sem tud bemenni a lakásba, visszahozza az őt elbocsátó osztályra. Kapun, ajtón bemenni még számukra sem lehetséges.

she_wolf 2016.05.04. 11:08:09

@rest of boys:
A szabály/törvény okés, normális, jogkövető felnőtt nem is tesz ilyesmit. Általában, és sima esetben. De a posztra vonatkoztatva ez megdől azzal, hogy egyrészt nem ismerni minden körülményt és viszonyt, másrészt pedig semmire nem reagált a szomszéd bácsi.
Sok szituáció lehetősége felmerülhet, hiszen mindannyian emberekkel körülvetten élünk, nem hoznék példákat:)

(Ha a szembeszomszédom éjjel pl. klóra megy és nem lát nálam pilácsot derengeni, akkor tuti hogy emberi időben rákérdez, talán dögrováson vagyok-é?:D Figyelünk egymásra.)

A betegszállítónak pedig azt hiszem még kevesebb jogosultsága van, mint egy mentősnek.
Ők csak "hordárok", nem rakhatják le a beteget a küszöbre:(

rest of boys 2016.05.04. 11:32:46

@she_wolf: A jó szomszéd aranyat ér, az biztos, nem is vitás, nem találok ebben semmi kivetnivalót.
(A rossz szomszéd viszont maga a pokol, ez is biztos)
Abban igen, hogy a mentőstől várják, hogy magánterületre behatoljon, a mentős pedig a szomszédot szólítja fel erre.

Holott a megoldás a rendőrség.

she_wolf 2016.05.04. 12:00:40

@rest of boys:
Fogalomzavar.
A "mentő-vészhelyzet-életmentés" -mint rögzült gondolatsor- elsődleges és mindent feülír. Ez van a legtöbb fejben. Ami nem túl nagy baj, ha az autószerelő Bekő Tóniról, vagy a bizsuboltos Cserép Virágról van szó.

De a 112-n dolgozónak tudni illik, hogy mi illik.
Nem a poszthoz kötve, de amikor egy gyökkettőt kap ki az ember, bármi lehet a vége. Ez szerintem nem megengedhető.
Nem akarom én őket bántogatni, mert még nem volt velük semmilyen esetem, és biztosan van köztük is olyan, aki minden kívánalomnak magasan megfelel. Remélem, azért ők vannak többségben:)

asztalosani 2016.05.04. 12:17:11

TI MINDANNYIAN TISZTA HÜLYÉK VAGYTOK!

@Braincelle:
"Ha kaptál hozzá egy kulcsot baj esetére, akkor kötelességed. "

wtf??? mi ez a faszság? ez milyen törvény, hányadik paragrafus, hányadik bekezdése????

@she_wolf:
látom megint kavarod a sz*rt és a kákán is csomót keresel, ráadásul nulla jogi és egészségügyi ismeret nélkül. már szánalmas olvasni amiket ide böfögsz,

@DarthVader:
"A szomszédok más tészta, ha többen vannak, egymástól függetlenek és feltörik az ajtót,akkor őket nem lehet perelni. A mentőszolgálatot igen."

WTF????? ez mi a sz*r? paragrafus idevágása megy vagy csak okoskodsz?

________________________________

na pancserkáim!

kezdjük az alapoknál:
112 - segélykérő hívószám, arra az esetre, ha egyszerre több hatóságot kell értesíteni, vagy ha nem tudja a segélykérő hogy melyik tel. számot kellene hívni. (tehát pont ilyen esetekre)

112: teljes mértékben és egyértelműen felelősségre vonhatóan hibázott (vagyis lehet perelni - hajrá utódok!!!), ugyanis neki kutya kötelessége lett volna tudni, hogy ilyen esetben rendőrséget+tűzoltókat kell felhívni, hogy törjék fel az ingatlant, nem pedig utasítani a szomszédot (jogsértően), hogy hatoljon be (saját felelősségére és egészsége rovására) egy ismeretlen ingatlanba! mert mi van akkor ha gázszivárgás van pancserkáim?! vagy forr a must? vagy az ingatlanban áll a víz, és a szomszédot agyonbaszta az áram? dögöljön meg a szomszéd is??? vagy a rendőr, akiknek nincs megfelelő szaktudásuk? ja, hogy ez egyikőtök NULLÁS IQ-jában sem fordult meg?! na pancserkáim! a 112-es telefonosnak tudnia kell, hogy nem veszélyeztetheti más ember testi épségét, még a szomszédét sem. tehát 2x is hibázott. bár lehet erre azt mondani, hogy bepróbálkozott... hátha nem kell két telefonszámot hívnia... tehát: lusta, trehány, nem törődöm volt.

a telefonáló azzal, hogy felhívta a 112-t, TÖRVÉNYESEN járt el. neki más kötelezettsége, kötelessége NINCS! és PONT.

112 törvénytelenül járt el, segítségnyújtás elmulasztása vádjával vastagon felelősségre vonható. BTK-s tétel. mehet böribe. ÉS PONT.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
A CÍM KIB*SZOTT SZAR, FÉLREVEZETŐ, ROSSZ HÍRNÉV KELTŐ, EZÁLTAL A BLOGGAZDA IS VASTAGON PERELHETŐ JÓ HÍRNÉV MEGRONTÁSÁÉRT, MERT A 112 NEM A MENTŐKÉ.
A MENTŐKÉ 104.
TEHÁT NEM A MENTŐKET FELESLEGES HÍVNI.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

ilyen esetekben: tűzoltó+rendőrség+mentő kivonul: tűzoltó a rendőrök szeme láttára (és nem a szomszéd, vcagy a "szomszédok szeme láttára" hülye gyerekek!!!) feltörik az ingatlant, behatolnak, lecsekkolják a helyzetet, ha miden ok, ezután belépnek a mentősök, akik megvizslatják a beteget/vagy az elhunytat. ha meghalt, akkor a rendőröké a terep, UGYANIS HELYSZÍNELNI KELL, ti MARHÁK! ha előtte bemegy 10 szomszéd, és összefogdossák a kilincseket, összetiporják a bizonyítékokat hogy a f*szomba fog a rendőrség helyszínelni pancserkáim???

tényleg ennyi ész szorult belétek???
tényleg ennyire színvonalon aluli lett a blog, hogy még a normális címet se lehet a sztorinak adni???

she_wolf 2016.05.04. 13:11:02

@asztalosani:
Én anyádat perelném környezetszennyezésért (megszülésed), és kötelezném a káros anyag (vagyis: te) megsemmisítésére.

Igazság, hol vagy? 2016.05.04. 13:13:54

@asztalosani: Még tart az adaptációs szabadságod?

rest of boys 2016.05.04. 13:15:42

@asztalosani: Nyugi van. Amit írsz, az úgy van, csak kissé higgadtabban.
Az összes záróizmaid összehúzódnak olyankor, az eredmény hyperaemia és görcsök is végsősoron.
Aztán éjszaka a párnát harapdálod.

Nyugi.

she_wolf 2016.05.04. 13:43:33

@Igazság, hol vagy?:
Nem tudom hogy csinálja, de már régóta tart neki:)
Vagy most kaphatta megint újra, pár nap bentfekvés, kivizsgálás után.
Merthogy asszem vagy 4 napig nem volt, ott meg ugye nincs lehetőség netezni (mondta egy poszter).

@rest of boys:
Leírta ugyanazt, amit már mások is, előtte. Csak mások kultúrembertől elvárható módon nyilvánulnak meg. Egyébként rendes gyerek (ha alszik, enni se kér), mert szépen, változatosan fordítja a "vatafakot":D
Még szegény blogszerkesztőbe is beleköt:(

(Én meg megyek kaparásra a konyhába, szezon van!:D)

defné 2016.05.04. 21:36:53

@asztalosani:

Figyuka!!

Helyszínelni csak akkor kell ha a halált megállapító orvos valami bibit talál a helyszínen ami neki nem jön be.Akkor hívják a helyszínelőket és helyszínelnek órákig.Egyébként nem.Ha nem talál semmit a doki kitölti a papírost,értesítik a hullaszállítókat, és 1-2 órán belül elviszik az elhunytat.

Ennyike.

rest of boys 2016.05.04. 21:49:33

@defné: Holtan talált személyt mindig megvizsgál a rendőrség, bűntény, idegenkezűség kizárása céljából.

defné 2016.05.05. 01:07:19

@rest of boys:

Megvizsgálja ez rendben,de nem helyszínelnek ha nincs rá nyomós okuk.

Braincelle 2016.05.05. 15:23:59

@rest of boys:
Ezt honnan gondolod? Akkor kell értesíteni a rendőröket ha közterületen vagy nem a lakcímén volt vagy ha vmi gyanús v baleset stb. ill ha rá kellett törni a lakást akkor már alapból ott a rendőr. Egyébként a mentő az ügyeletnek szól, aki intézkedik az elszállításról.

she_wolf 2016.05.05. 15:56:01

@Braincelle:
Egy lakásba bemenni, lakás ajtaját betörni/feltörni úgy, hogy a benne lakótól nem kaptak engedélyt, tudomásom szerint csak a rendőrségnek van joga (szándékosan hagyom ki a nyilvánvaló katasztrófa/különleges esemény különböző eseteit, mert az csak elvisz).
A poszter jól tette, hogy miután a 112-vel elsőre nem jutott dűlőre, másodjára a yardot kérte. Onnan meg már sínen voltak.
Ez a helyszínelés dolog meg felesleges habverés itt és most.

Ez az egész cucc az első hívásnál siklott félre, amikor a diszpécser a mentőkhöz kapcsolta a posztert.

Braincelle 2016.05.05. 16:35:52

@she_wolf:
Rest of boys kettővel fentebbi állítására reagáltam,ami egy általános de téves állítás volt.

Minden egyébről mar elmondtam a véleményemet, ami vélemény.
A 112-nél vsz képzetlen emberek ülnek, mit vársz tőlük?

Braincelle 2016.05.05. 16:40:00

@Braincelle:
Amúgy a rendőrsèggel csak az a gond, hogy néha felveszik, néha fogalmuk sincs mi a teendő.
Én hívtam mar őket ismeretlen személxazonossagú holttesthez és a telefonos majd az érkező rendőrök is hosszan tanakodtak, hogy mi lehet a teendő. Hatósagi boncolast pl én meséltem el, hogy mi az és mért az szükséges.
Meg amikor a minket bantalmazókat követni nem mentek at a haromsávos út másik oldalára, mert az masik kerület és az mas rendőrök feladata.

she_wolf 2016.05.05. 17:51:57

@Braincelle:
Tipikusan a nem tudja a jobb kéz...:( Ehhez képest az egyszerű halandótól várják el, hogy tudja, mikor mit és hogyan kell tennie.
A jóhiszemű ember azt gondolja, hogy azért sulykolják a pórnépbe ezeket az alap dolgokat, hogy majd az "illetékesek" jól megoldanak mindent. Pedig nem.
Ilyenkor szoktak azok felháborodni, akik valóban tudják, hogy milyen esetben mi a teendő. És nem értik, hogy másoknak ez miért nem nyilvánvaló.

Azok a példák amiket megemlítettél pontosan megmagyarázzák, hogy az emberek többsége miért gubózik be, miért "önzőzik". Szomorú.
És ezért tartunk ott, hogy az emberek szemszögéből nézvést szinte már teljesíthetetlen óhaj, hogy minden helyen a megfelelő (tudású) ember legyen.

rest of boys 2016.05.06. 19:04:45

@Braincelle: Én a holtan TALÁLT személyről írtam, akár otthon, akár máshol.

Nyilvánvalóan ha a hozzátartozók kezei közt hal meg, akkor azok nem rendőrnek szólnak, hanem a halottkémnek és a temetkezési vállalatnak.

2016.05.06. 23:34:00

Ha nem lesz a mentősöknek munkája, mert senki nem hívja majd őket mert úgy is minek, akkor ott is leépítések lesznek. Csak szólok.

g0826 2016.05.07. 07:35:00

@Diorella Queen: Olyan Magyarországon soha nem lesz. A nagy többség imád potyázni.

she_wolf 2016.05.07. 14:49:00

@g0826:
Nyugtával dícsérd napot!:)
A potyázóktól teljesen függetlenül még megérhetjük, hogy címeres -akarom mondani: címzetes- nagyuraink költséghatékonyság címszó alatt majd jól összevonogatják a mantősök munkáját is valamiféle más folglalkozást űzőkével.
Kegyeletei okokból nem részletezném.

Az meg csak naív elképzelés, hogy a mentősöknek azért nem lesz munkájuk, mert nem hívja őket senki. A posztbéli példa nagyon kevés egy ilyen elrugaszkodott jövőkép vizionálásához.

dioda 2016.05.09. 14:21:50

Igen végig kell telefonjálni mindent. (a postoló kérdésére a válasz). Majd ha 10x ennyi pénz lesz a mentőlknek, akkor lehet pampogni. nem is értem, a rndőr miért menr ki?

rainman_10 éve 2016.05.09. 21:09:28

Asztalosani írta:
"112 - segélykérő hívószám, arra az esetre, ha egyszerre több hatóságot kell értesíteni, vagy ha nem tudja a segélykérő hogy melyik tel. számot kellene hívni. (tehát pont ilyen esetekre)"

ÉS EZ A LÉNYEG!!!!
112 (valahol az álomvilágban) felvesz minden adatot, kikérdez minden információt, onnantól NEKI A KÖTELESSÉGE koordinálni minden szervezetet!!! Minden szava visszahallgatható, számon kérhető!
HA valamit nem tud, kéri a szolgálatvezető, netán az ügyeletes parancsnok segítségét. Majd a parancsnok riaszt mindenkit, hogy túlbiztosítsa magát.....

Mentő, rendőrség, (TEK?) tűzoltó (hivatásos és önkéntes), (barlangi mentő, kereső-kutyás csapat, búvár kutató), víz, áram, gázszolgáltató műszaki vészhelyzet-elhárító csapata,; Ezekről mindről illenék tudni regioláis-helyi szinten is a 112-nek...

Ad abszurdum, ha azzal hívom őket, hogy a kisszobában már nem szuszog a dédi, akkor utca-házszám alapján ő riasztja a háziorvost vagy ügyeletes háziorvost, és nem azt tanácsolja, hogy híjjad a különleges tudakozót, hogy megtudjad, kit kell kihívni. Az meg kapásból a 112-t javasolja majd...

Jah! ez abszurdisztán, én meg túl sok filmet nézek vészhelyzetek hatékony központosított kezeléséről.....
Azhoz percre kész informatikai háttér kellene, az informatikusok meg már máshol programoznak segélykérő rendszereket...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása