Soha többé Honvédkórház!

2016.04.04. 06:00

honved_korhaz_kulso_1.jpgKöszönjük szépen Honvédkórház, soha többet nem megyünk feléd - csak ha maga Don Corleone tart pisztolyt a halántékunkhoz!

Tisztelt Praxis!

 

Húgom 2016. február 26-án  pénteken 13.38- kor borzalmas deréktáji fájdalommal(saját mérce szerint 10-ből 7-es) jobb lábfej és lábszár zsibbadással regisztrált be a MH Egészségügyi Központ sürgősségi osztályára. Akkor már hajnali egy óra óta tartott az elviselhetetlen fájdalom. De a XV. és a IV kerületben nincs neurológiai szakrendelés, márpedig sajnálatos egyéb tapasztalatok alapján tudtuk, hogy ez porckorong sérv lesz.

 

16.30 körül behívták az egyik vizsgálóba, ahol megmérték a vérnyomását, és megkérdezték, hogy miért nem ment a körzeti orvosához lumbagoval. Ezután újabb órák telnek el várakozással, anélkül, hogy bárki hozzászólna. 5 percenként jönnek a mentők, súlyos betegekkel, az igaz. 23 óra után látta orvos először, aki szintén azzal kezdte, hogy miért nem a körzetében intézte el a dolgot. Megvizsgálta, lábujjhegyre, majd sarokra állította és vért is vett. Közölte, hogy a könyv szerinti tünetei valószínűleg sérvre utalnak, de amíg nem béna és a vizelet- illetve a széklettartás nem okoz problémát, addig a sürgősségi osztály nem készít MRI vizsgálatot. A papíron szerepel, hogy a jobb alsó végtag Lausage 60 fokban pozitív- vagyis bénulás áll fent. A vizsgálatok alapján akut idegsebészeti teendőt, sürgősségi ellátást igénylő kórképet nem láttak igazoltnak. Felírt 3 féle gyógyszert és figyelmébe ajánlotta, hogy hétfőn keresse fel a kerületi reumatológiát.  Egy fél literes fájdalomcsillapító infúziót (Neodolpasse) is kapott a folyosón ülve (az ülés a sérv legnagyobb ellensége) hajnali 1 óra körül távozott.

 

honved_korhaz_kulso_1.jpg

 

A fájdalom annyira nem múlt el, hogy 03.15 körül visszament a sürgősségire. A nővér a pultnál – orvos sehol- annyit mondott, erre a fájdalomra rendezkedjen be, hetekre, akár hónapokra is, ellátta jótanácsokkal, feküdjön, pihenjen, adott 3*1 szem gyógyszert és jobbulást kívánt.

 

Március 3-án sikerült egy gerincgyógyászhoz eljutni, aki elküldte fizetős MRI vizsgálatra (25 000 forintba került és egy kórházból leselejtezett, nagyon rossz minőségű képet adó gép volt- de gyakorlott idegsebésznek ez is elég volt az azonnali műtéti beavatkozás mellett döntéshez), a március 8-i lelet 1*2,3cm-es kiszakadt (!) gerincsérvről mutatott képet.

 

Március 22-én megműtötték, azóta a fájdalmai elmúltak, a lábfejbénulással együtt, de lehetséges, hogy a kései beavatkozás miatt a jobb láb első ujja nem fog helyreállni, béna marad.

 

Köszönjük szépen Honvédkórház, soha többet nem megyünk feléd - csak ha maga Don Corleone tart pisztolyt a halántékunkhoz.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apanna 2016.04.04. 07:23:21

Ezek a fájdalmak nem egyik pillanatról a másikra keletkezhettek szerintem.

she_wolf 2016.04.04. 07:39:43

"Közölte, hogy a könyv szerinti tünetei valószínűleg sérvre utalnak, de amíg nem béna és a vizelet- illetve a széklettartás nem okoz problémát, addig a sürgősségi osztály nem készít MRI vizsgálatot."

Bárhonnan is nézem, ez azért így eléggé durvának tűnik. Tehát ha már összetted magad, vizsgálat is lesz? Az egy dolog, hogy már bénult tag esetén azonnalos beavatkozás nem indokolt(?), de muszáj ezt megvárni?
Muszáj rokkantat, megváltozott munkaképességűt csinálni valakiből? Ennyire nincs keret egy vizsgálatra? A szociális szférában majd lesz keret az így járt beteg járandóságára?
Ezek után a hölgy még örülhet, hogy ennyi veszteséggel került ki ebből a helyzetből.

she_wolf 2016.04.04. 07:43:47

@apanna:
Gondolom, a poszter húga nem az az orvoshoz szaladgálós típus lehet, aki egy enyhébb tünet miatt ajvékolva rohammentőt hív.
Ha korábban ment volna, akkor sem lenne semmivel beljebb. Szerintem. Hiszen látod: "..míg nem béna...":(

asztalosani 2016.04.04. 08:55:25

@apanna:

akkor kívánom neked tapasztald meg: legyen porckorongsérved és szakadjon ki.

asztalosani 2016.04.04. 09:00:26

@she_wolf:

mivan miguszka csiguszka!

tudod a ráncfelvarrás és a külső tatarozás sem segít rajtad, mert még mindig öntöd magadból a hülyeségeidet!

mondd csak!
hogyan fér beléd ennyi marhaság?
anyatejjel szívtad magadba, felszedted évek alatt, vagy beléd verték?

ja majdnem elfelejtettem:
még mindig nincs munkád, hogy 0-24-ben itt a praxison tolod a sületlenségeidet?
fizeted már a tb-det vagy megint más fizető állampolgár befizetéséből vakarászod az alfeledet?
még mindig nincsenek valós barátaid, akikkel elüthetnéd az idődet?
vagy inkább a tudálékoskodásaid miatt kerülnek még mindig?

she_wolf 2016.04.04. 09:13:35

@asztalosani:
Te honnan a szájbalökött tetves kurva anyádból szakadtál már megint ide, hogy rohadj meg!?
Idióta faszkalap!
Pedig már reméltem, hogy beolvasztottak a tepsivel:(

okina48 2016.04.04. 09:32:27

@she_wolf: Bármilyen hihetetlen,a dolgok így működnek!
Az én esetemben az idegsebész-miután leírta,hogy a problémám sebészeti beavatkozást nem igényel,felajánlotta,hogy megadja a magánrendelőjének a címét!
Ez van!

she_wolf 2016.04.04. 09:42:53

@okina48:
És mi lett? Elmentél oda is?
A posztbéli eset hajmeresztő a számomra, és őszintén szólva nem elképzelhetetlen:(

dioda 2016.04.04. 10:11:33

Sajnos mindennapi eset, nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy az egészségügy összeomlott, amikor ilyen erős panaszokkal érkezőt sem tud betegségének megfelelően ellátni. Nincs betegbiztonság, de nem hiszem, hogy ez (csak) a kórház hibája. Biztatásként: nem biztos, hogy elértük a mélypontot. Kevés az MR készülék, ami van, az a finanszírozás (meghatározott számú vizsgálatot fizet ki csak az OEP) és (újabban) szakemberhiány miatt csak részlegesen működik (külföldön este 20-22 óráig tolják a vizsgálatokat és persze 5 évenként cserélik a készüléket, nálunk délután kettőkor vége a műszaknak - egyes helyeken). A magán MR számláját benyújtanám az OEP-nek (bár 100%, hogy körberöhögik), mivel - ha kiszakadt gerincsérv ábrázolódott rajta, akkor ezt mindenképpen az e.ü. biztosításnak kellene fizetnie. A Honvéd Kórházban neurológus vizsgálta a hölgyet? Gondolom. A Minisztérium, az ÁNTSZ a szolgáltatókra mutogat, holott mennyivel egyszerűbb lenne ilyen esetben az orvos dolga, hogy kér a saját intézetében egy sürgős MR-t. De nincs. Nincs pénz, nincs paripa, nincs fegyver, ellátandó beteg van - a múlt század közepét idéző infrastruktúrával, de XXI. sz.-i elvárások mellett - a kormányzatra rá kell borítani azt a bizonyos asztalt. Megsúgom, a mostani államtitkár 5 pontja is csak a felszín karcolgatása, az ilyen esetek ugyanígy fognak lezajlani.

karcsibácsi 2016.04.04. 10:18:22

"... Lausage 60 fokban pozitív- vagyis bénulás áll fent."
A Laseque tünet pozitivitása nem bénulásra utal, hanem a n. ischiadicus vongálása okozta fájdalom miatti mozgáskorlátozottságra (slight difference).
Porckorong sérv miatti fájdalom önmagában nem sürgősségi eset, bármennyire is fáj, hasonlóan a fogfájáshoz - az is nagyon tud fájni, mégsem hívunk hozzá szirénázó esetkocsit. Teljesen korrekt volt a Honvéd kórház konzervatív kezelésre vonatkozó javaslata, ezt egyébként a posztban ismertetett történet is igazolja, hiszen csak egy hónap mulva került műtétre a beteg.
Rinyálás helyett a betegnek fel kellett volna keresnie a háziorvosát, aki akár a Honvéd Kh, akár az Amerikai úti OITI, akár a Varga Péter-Pál féle Gerincgyógyászati Központ (OEP finanszírozott) szakrendelésére utal(hat)ta volna a beteget (telefonos megbeszélés alapján bármelyik helyen fogadják soron kívül is indokolt esetben!), és valószínűleg előbb megtörténhetett volna mind a diagnosztika, mind a műtét.
Ja, mielőtt anika meg okina nekem is kiszakadt porckorong sérvet kívánna, tudom, hogy milyen a discus hernia okozta fájdalom, magam is átestem gerincműtéten és az LV-SI-SII csigolyák között most is 2 db rupturált (=kiszakadt) porckorong sérvem van. Fájni fáj, néha nagyon is, néha mozogni is alig tudok, de tologatom az újabb műtét időpontját (meg a betegeket), mert nem szeretnék a munkából hosszabb időre kiesni.
P.S.: a Honvéd kórház meg nyilván összedefekálja magát a poszter fenyegetésétől (ti. hogy soha többet nem megy felé), hiszen nincs elég betegük, még az is előfordul néha, hogy a sürgősségin csak száz beteg várakozik...

she_wolf 2016.04.04. 10:22:02

@dioda:
Szenved itt mindenki. Orvos, beteg, hozzátartozó. Életek törnek derékba. És sajnos, ebben az ágazatban is vannak olyanok, akik miatt azok is szégyenkeznek, akiknek nem kellene:(
Nem tudom, mi kellene még ahhoz az asztalborogatáshoz, mert szerintem már elértük a végső határt:(

dioda 2016.04.04. 10:22:56

És még egy megjegyzés: a sérv nyilván nem aznap alakult ki, nem ez lehetett az első tünet, ezért kérdezgették, hogy korábban a háziorvosnál/reumatológusnál miért nem járt, de a súlyos fájdalom akut komplikáció jele lehet, úgyhogy ez egy klasszikusan sürgősségi eset. A sürgősségi ellátást megadták, de a beteget innen visszairányították az alapellátáshoz, ami - komplikált gerincsérv gyanúja esetén - nem megfelelő ellátás - szerintem. Osztályra miért nem vették fel? Sürgős MR-t onnan általában lehet kérni.

she_wolf 2016.04.04. 10:37:18

@karcsibácsi:
Örülök, hogy látlak:)
Neked legyen mondva és a posztot figyelmesebben átolvasva: éjjel egykor kezdődött a
fájdalom, és több, mint 12 óra múlva lett belőle sürgősségire cígölés annak ellenére, hogy a porckorong sérv nem ismeretlen a számukra.

De nekem (is) legyen mondva: azért én is összecsunyáznám magam, ha a bénulás rémképe fenyegetne, pedig nem olyan fából faragtak:)
Vigyázz Magadra, minden jót!:)

okina48 2016.04.04. 11:48:30

@she_wolf: Nem!Nem mentem el,mert nem volt"kedvem"!Zabáltam a fájdalomcsillapítót addig,amíg ki nem derült,hogy komoly idült veseelégtelenségre tettem szert!

okina48 2016.04.04. 12:00:05

@karcsibácsi: Elnézését,de személyes megszólttatás miatt közölnöm kell,hogy egy kicsit elvetette a sulykot!Nem kívántam rosszat magának,kizárólag a személyes tapasztalom osztottam meg.Nem szaladtam a sürgősségire,így a protokolláris utat betartva már egy éven belül diagnózishoz jutottam.
Ja,és azt sem írtam,hogy kiszakadt gerincsérvem van!Nem kellene vaktában vagdalkózni!

apanna 2016.04.04. 12:08:58

@okina48: A férjemnek volt gerincsérve. Hol kiújult, hol jobban volt vagy el is felejtette. Aztán egy fájdalmasabb eset után, visszamaradt egy kis lábzsibbadás, sokáig így boldogult. Majd fokozatosan rosszabb lett, akkor infúziót kapott 3x de az sem javított az állapotán. A honvédban műtötték, sikeresen túl van rajta. A zsibbadás megmaradt, és valszeg ez javulni nem is fog. Ha az infúziós kezelésnék a helyi kórházban jobban odafigyel a doktornő, és kér egy CT - t, a férjem nem húzza, rég túl lett volna az egészen, és nem marad vissza a zsibbadás. Tehát igen, mehetett volna előbb is orvoshoz.

Dikusz 2016.04.04. 12:44:36

@she_wolf: lejárt a kitiltás, vagy megint kevésnek volt a hozzászólás?

marand22 2016.04.04. 13:08:14

Ahogy már karcsibácsi is leírta, a Lasègue-tünet pozitivitása nem bénulást jelent, csak az ülőideg (nervus ischiadicus) vongálódását. Az ülőideg bénulása következtében nem tud sarokra állni (peroneus bénulás, L5) vagy lábujjhegyre állni (gastrocnemius bénulás, S1). Cauda syndroma (gerincvelő L1-2 magasságig tart, alatta lófarokszerűen futnak a kilépő idegek) esetén lovaglónadrág érzészavar, széklet-, vizelettartási rendellenesség jelentkezik.
Sürgető műtéti indikációt csak a bénulás és a cauda syndroma jelent. Minden más esetben konzervatív terápia (fájdalomcsillapítás, gyulladáscsökkentő, izomrelaxáns, pihentetés, gyógytorna) javasolt.
A műtét során eltávolítják a kiszakadt porckorongsérvet (porckorong kívül rostos gyűrű, belül zselészerű anyag, ha az előbbi kiszakad, a belseje kitüremkedik, és nyomja a mellette futó ideget). A műtét megbont(hat)ja a gerincoszlop anatómiáját, stabilitását, hegesedéseket, gyulladást eredményezhet, ráadásul nem akadályozza meg a sérv kiújulását, sőt az újabb sérv hajlamos súlyosabb formában jelentkezni és hosszabb ideig fennállni.

she_wolf 2016.04.04. 13:14:29

@Dikusz:
Nemtom...szerintem az alomról megint visszamászott a civilizált kis kutricájába ahol van gép, oszt rögvest rájött a közölhetnék. Micsoda elvonási tünetei lehettek, te jó ég!:D
Ráncfelvarrás? Mondom: delirál:) Azért az beszédes, hogy nekem ír először, úgyhogy most már valakinek is érezhetem magam.
A Daedalon vajon vényköteles?
Szerintem innen már vagy ezer éve nem tiltottak ki senkit, nincs aki megtegye.

she_wolf 2016.04.04. 13:16:40

@marand22:
Köszönet! Így már érthető, hogy mi miért úgy történt, ahogy:)

karcsibácsi 2016.04.04. 13:39:31

@okina48: Bocsánat, figyelmetlen voltam. Azért meg különösen elnézést kérek, hogy asztalosanival vettem egy kalap alá - ő valóban kiszakadt gerincsérvet kívánt a vele egyet nem értő kommentelőknek.

apanna 2016.04.04. 13:49:47

@asztalosani: Miért nem keresel fel egy agyturkászt? Rádférne....

she_wolf 2016.04.04. 13:57:11

@apanna:
Most volt ott, azért nem írt napokig! Csak elküldték, mert nincs miben turkálni:)

Braincelle 2016.04.04. 14:27:30

A Sürgősségi Osztály a szakma szabálya szerint járt el, a közölt információk és az elvégzett vizsgálatok és kezelés a szakma szabályainak megfelelnek.
Ez a poszt több szót nem érdemel.

sirjh 2016.04.04. 16:15:53

Utálatos ez a blog, lehet csak a jellegéből adódóan, mert szinte csak a siránkozók, nyivákolósok osztják meg a problémáikat. Aki esetleg örült valaminek, vagy elégedett volt, az ide nem ír be. Így féloldalas. Másrészről a hazugságok javítása sem történik meg.

Ami miatt regisztráltam az ez a bejegyzés. Rögtön egy hazugsággal indul:
fél perc alatt találtam meg a XV. kerületi szakrendelést. www.xv-euint.hu/xvweb2/index.php/jarobeteg-szakellatas/ideggyogyaszat
de újpesten sem volt sokkal nagyobb kihívás: www.ujpestiszakrendelo.hu/felnott-szakrendelesek?sre=AAABKQES

Akkor mit lehet elhinni a posztolónak, a blognak?
És ez egy orvos, aki saját magán diagnosztizálja a porckorong sérvet.
Szerintem saját magát járatja le ez a blog az ilyen megjelentetésével.
Köszönjük.

csokosszaju 2016.04.04. 16:16:58

Igen, kedves posztoló, ez tényleg ilyen, és helyesen jártak el, Önök biztosan bepánikoltak. Remélem, nem újul ki a panasz.

macihagyma 2016.04.04. 16:25:52

Nekem egyik pillanatról a másikra tűnt el a jobb lábam. Ha nincs mellettem oszlop akkor beesek a vágányok közé. Néha recseg a derekam, szem gúvad, záróizmok majdnem elengednek. Háziorvos-reumatológia.....sima röntgen. "Egy kis kopás" fizioterapia, gyogyitorna....
Később tudtam meg, hogy a röntgen lófaszt sem mutat ki. Mondta két szépkorú szomszédom. Az egyiket CT-re a másikat MR-re küldték. Ja, én még dolgozom.....le vagyok sz@rva

Burgermeister 2016.04.04. 18:05:49

Máshol is ez az ellátás lett volna! Az SBO nem erre van kitalálva! A honvédkorház az egyik legjobb intézmény, spec orvosokkal, műszerekkel. Jobbulást!!!

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.04.04. 19:17:00

@Burgermeister: a honvédban, stroke gyanúval (látótér kiesés), megmérik néhány óra várakozás után a vérnyomásodat (mindezt egy rezidens, szakorvos még véletlenül sem lát), vért vesznek, majd hazaküldenek azzal, hogy nem találtak semmit. És nem egyedi eset, ha itt a blogon körülnézel, millió hasonlót találsz többek közt a honvédról is.

SassyInSantaMonica 2016.04.04. 19:35:54

Gondolom ahany gerincserv annyi fele. Olvastam hogy sokunknak vannak meglevo gerinservei,de az csak akkor kezd el kellemetlenkedni ha olyan helyen van es annyira no hogy egy ideget elkezd nyomni, ami megtortenhet lassan es fokozatosan, illetve egyik pillanatrol a masikra. Az enyem kb egy het alatt jutott el attol hogy "Hu egy kicsit furcsa erzesem van a csipom es a derekam kozt" odaig hogy "Ha leulok megorulok a fajdalomtol" majd ujabb par nap alatt hogy "Akarmit csinalok megorulok a fajdalomtol." En az USA-ban elek es jo az orvosi ellatasunk, ennek ellenere itt is vartak jo darabig es vegigprobaltak minden mas esetleges megoldast mielott megmutottek volna. Miert? Mert a gerincmutetnek nagyon sulyos esetleges szovodmenyei lehetnek es ha nem MUSZAJ akkor nem akarjak kockaztatni. Harom es fel honapot toltottem a pokol tornacan, szinte minden pillanatom kin volt, kozben gyogytorna, ultrahangos kezeles, epiduralis kortizon injekcios kezeles es rengeteg fajdalomcsillapito. Viszont nagyon szepen beszeltek velem, probaltak mindig elmagyarazni mit miert tesznek ill. nem tesznek es minden pillanataban a folyamatnak kepben voltam. A mutet lassn tize eve volt es rogton nagyon sokat segitett. Sajnos a varakozasi ido alatt tenyleg serult annyira a sciatic idegem hogy soha nem leszek mar a regi, mindig valamennyire erezni fogom, de tudom hogy megprobaltak a legatgondoltabb, leglelkiismeretesebb donteseket hozni. Talan ez hianyzik a magyar egszsegugyi tapasztalatbol, a torodes erzese. A paciensnek uzenem, innentol fogva ne hanyagolja el a napi hat- es derektornat, mert azzal a kiujaulas megelozheto! Sok szerencset!

2016.04.04. 21:40:54

@Braincelle: "a szakma szabálya szerint járt el, a közölt információk és az elvégzett vizsgálatok és kezelés a szakma szabályainak megfelelnek"

Olyan bicskanyitó ez a mondat, mint amikor valami nyilvánvaló igazságtalanságra -amiről mindenki tudja hogy bűzlik a simlitől- azt mondják "jogszerű".

rikitikitévi 2016.04.04. 22:16:33

@Jankove: Sajnos, a hozzászólásodból egyértelműen kiderül, hogy fogalmad sincs sem a betegségek mibenlétéről és jellegéről, sem az egészségügyi ellátó rendszer szervezetéről és működéséről, sem az orvoslás szakmai-, etikai- és jogi szabályairól.
Braincelle mondata nem "bicskanyitó", sőt még csak nem is bicskanyitogató, egyszerűen egy 100%-ig helytálló ténymegállapítás.
A posztbéli esetben semmiféle simli nem volt, a panaszos minden vonatkozásban az állapotának megfelelő ellátást kapott. Sehol a világon nem jártak volna el jobban.
Ez a poszt tulajdonképpen egy burkolt dícséret, az értő olvasó azt a következtetést vonja le belőle, hogy példaszerűen működött a sürgősségi ellátás a Honvéd Kórházban. Ez a lényeg. Ahogy Braincelle bírta, az egész nem érdemel több szót.

okina48 2016.04.04. 22:43:10

@karcsibácsi: Semmi gond,csak kissé rosszul esett!

she_wolf 2016.04.04. 23:17:08

@rikitikitévi:
Akkor én nem vagyok értő olvasó, előferdül:)
@marand22 hozzászólása megvilágosította számomra a képet, de én valahogy leragadtam az MRI-nél, bocs..:)
(Remélem, engem elkerül az ilyesmi, megelégszem azzal, amim van:D)

Braincelle 2016.04.05. 13:53:35

@Jankove:
Hagyjuk már ezeket a mondatokat. A lumboischialgia sürgősségi ellátása a szakma szabályai szerint történt. Ha nincs bénulás vagy vizelési zavar, akut MR vizsgálat nem indokolt.

Braincelle 2016.04.05. 13:59:06

De szívesen elmondom két mondattal bővebben.
Ügyeleti ellátásban akut MR akkor szükséges, ha kritikus állapotú betegnél ezen múlik a diagnózis vagy a kezelés; vagy akkor, ha azonnali műtét múlik rajta.
Gerincsérvet akkor kell azonnal műteni, ha bénulást okoz vagy vizeletelakadást/vizeletinkontinenciát. Ha ez nincs, nem kell műteni. Ha aznap kiderül, hogy discus hernia, az elsődleges javaslat a fenti tünhetek hiánya esetén akkor is a konzervatív kezelés.
Azonnali MR egyrészt nem indokolt. Sem racionálisan, sem protokollárisan. Nem erre van kitalálva az akut MR vizsgálat, sem itt, sem sehol máshol a világban.
A Lasegue-tünet meg nem bénulást jelent, ezt a posztoló hibásan írta.

Braincelle 2016.04.05. 14:00:54

@Braincelle:
Nem kell műteni alatt azt értettem, hogy akutan nem kell műteni.

she_wolf 2016.04.05. 14:28:04

@Braincelle:
Neked is köszi!
Azért csak kitisztul a kép a laikus számára is...

Valaki0123 2016.04.07. 06:05:34

@Braincelle: Nekem volt vizeletvesztésem.Mikor 27 évesen elkezdtem dokihkhoz járni gerinceproblémával -éjszakai lábzsibbadás,talpban hangyamászás,alkalmi eltűntalábamérzés- közölték,túl fiatal vagyok még hhez és CT.re egy évet kellett várnom.Mindeféle alternatív kiropraktikával,energetikával próbálkpztamévekig hátúsztam,tartós javulást nem hozott egy sem.Mikor egyszer irodában 5 évre rá úgy bepisiltem,hogy csak wc-n vettem észre,elrohantam neurológushoz,de nem műtöttek. Közölték,ha még egyszer előfordul,műtenek. Mivel semmi nem használt - biztos lesz aki hülyének néz - elkezdtem egyfajta önszuggesztiót,magamban folyamatosan mondogatni pozitiv mondatokat ,mint pl Meggyógyulok. A gerincem teljesen rendben van .Fizikailag teljesen egészséges vagyok. Hatott. Jelenleg második gyermekem várom,és emelgetem 16 kilós fiam.Hozzáteszem shiatsu masszázs sokat segített,mivel izompolya szintén oldja a feszültséget,ugyanis az rántja vissza a helyretett csontot,csigolyát rossz helyzetbe,ami terhelésnél pockorongot szétnyomja.Remélem valakinek segített.

Valaki0123 2016.04.07. 06:08:46

@Valaki0123: Én végignéztem hogy volt anyósom első műtét után sorban műtik ahogy szépen más gerincszakaszon is még súlyosabb sérvek jöttek ki. Ha egy mód van rá,el kell kerülni műtétet.Mondjuk én tudtam váltani fizikai melóról irodaira,és pénzem időm is volt alternatív gyógymódok igénybevételére. Minden sorstársamnak jobbulást kívánok!

rest of boys 2016.04.07. 09:57:45

A Lausage valószínűleg a Lausanne és saussage kombinációjából alkotott öszvérszó...
A Honvéd valóban zokogógörcsöt fog kapni, mert nem mennek feléje...:)

she_wolf 2016.04.07. 17:15:38

@rest of boys:
Én meg röhögőgörcsöt kaptam. Éppen most.
A sausage említése miatt, és csak Neked:
www.youtube.com/watch?v=anwy2MPT5RE

Braincelle 2016.04.07. 18:36:11

@Valaki0123: de volt olyan eltérés a CT-n vagy MR-en, ami összefüggött az egyszeri bepisiléssel?

Hórukk 2016.04.07. 23:18:16

Az ellátás szakmailag korrektnek tűnik, az ülő testhelyzetben kapott infúzió ilyen kórkép esetén tényleg nehezen indokolható, mondjuk ha nincs ágy. A javasolt fájdalomcsillapítás hiányzik a leírásból, remélhetőleg az hatékony volt. A poszt első részében a betegnek nincs még bénulása (mert a Lasegue 60 foknál pozitív egyáltalán nem azt jelenti), a műtét után van. Lehet, hogy ha nem operálják meg, akkor még ma sem lenne, de ez nem tudható előre.

Valaki0123 2016.04.10. 17:43:11

@Braincelle: Persze,neurológus főorvos aki Margitban vizsgált,olyan papírt adott,amivel következő vizeletvesztéssel azonnal műtöttek volna ,mondta is,azonnal mennem kell műtétre,ne is hozzá jöjjek vissza.

Valaki0123 2016.04.10. 17:44:53

@Braincelle: De ne kérd,hogy pontosan idézzem,az összes papírom már régen kidobtam,úgy döntöttem,nem vagyok beteg,nem fognak műteni,ezekre nincs szükségem.Együtt élek azzal az állapottal,amiben éppen vagyok.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2016.04.17. 20:04:21

úgy nézem itt bekövetkezett az az eset amitől minden gerincsebész fél: a betegnek több tünete van a műtét után mint előtte. Ezért nem szívesen operál az ember olyan beteget akinek csak fájdalma van (egyébként jogilag is macerás, először ki kell meríteni a konzervatív lehetőségeket és asszem 3 hónap krónikus fájdalom miatt lehet szakmailag is indokoltnak mondani a műtétet neurológiai kiesés nélkül).

májsztró 2016.04.27. 12:05:17

Sajnos én is a Honvéd Kórház vendége voltam nemrég..13 napot... 03.27-én megműtöttek: kivették a vakbelemet (nem kellett volna) és a csavarodott vékonybeleimet megigazgatták. 30 cm-es (!!!) vágás van a hasamon, függőlegesen. Másnap, harmadnap sajnos nem lettem jobban. Ugyanúgy fel voltam puffadva, mint előtte; magyarul nem csináltak semmit, csak rosszat. 03.31-én eljött az én napom! Hirtelen megérkezett az "orvosi team", befutottak, hogy azonnal műtét, még a papírokat sem tudtam aláírni...a műtét kiválóan sikerült, jól vagyok! Tisztelt és becsület Dr. Nagygyörgy Ádámnak, kiváló szakember. Dr.(???) L. Gergely pedig egy szakács, akinek van pengéje, szikéje, de nem mondanám orvosnak....30 cm-es vágás...valahogy nem tudom megemészteni.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása