Így köpik szembe magukat a tatabányai Szent Borbála Kórház vezetői, illetve az ott dolgozók!

2016.01.11. 06:04

52e2341fe42e8.JPGJó lenne, ha a vezetők érzékenyebbek lennének a problémákra, és tudnának normálisan kommunikálni az emberekkel



Kedves praxis blog olvasók!

Gondoltam megosztom veletek én is a történetemet. Előre bocsátom, hogy alapjába véve türelmes ember vagyok, de ami sok az sok.

Elöljáróban:Tatabányán nemrég adtak át egy kórházi szárnyat (sok évnyi kivitelezés, halasztás  után). Ilyenkor persze örülnie kellene a jó népnek és talán elvárható lenne, hogy zökkenőmentesebben, olajozottabban menjenek a dolgok, De sajnos ez nem így van, és ennél még nagyobb baj az, hogy ez a vezetést nem is érdekli.
Amíg át nem adták az új  szárnyat, addig a kórház főbejáratától 100 méterre (oké, hazudtam talán 50 méter se)  volt a betegfelvételi iroda, LOGIKUSAN és praktikusan, a legközelebb eső épületben. Két egymást követő ajtón keresztül bejuthattunk a kórház előterébe (nyáron fotocellás ajtó működött, akadálymentes bejárattal) , jobbra portaszolgálat, balra betegfelvételi iroda, középen akadálymentes lift volt. Új építésű patika tisztasággal, ha akarnék akkor sem tudnék az épületbe belekötni.  A betegfelvételi iroda összefüggő pultokból állt, általában 2-3-4 ember ült benne. Nem kellett sorszámot tépni, egyszerűen csak beálltál a sorba és kivártad, hogy kérhess időpontot valamelyik szakrendelésre. Természetesen itt is volt egy képzeletbeli vonal, talán még egy kis táblával is jelezték amit nem illet átlépni.  Nem olyan régen a vérvételi laboreredményes stand is létesült az egyik sarokban. Tényleg az egész pöpec volt. Vérvételre szintén itt kellett jelentkezni, de a vérvételi helység sem volt messze a főbejárattól. Igaz az a  régi építésű épületben volt, a maga bájával: nagy előtér, sok székekkel, elparavánozott helységekkel. Viszont pörgősebb volt, mert nem azzal ment el az idő, hogy felkaptad a kabátodat és sétálsz sokat, mire a másik szembejövőt kerülgetve nyújtjátok a holtidőt. Tényleg pörgött az is.  Nos ez az idilli kép az új építésű szárny átadásával megszűnt. (eddig 2 épület volt: egy nagyon régi építésű 4-5 emeletes kórház portaszolgálattal rendkívül kedves és segítőkész portásokkal (!) , egy 1998(?)-ban átadott új 4-5 emeletes épület betegfelvételi irodával és portaszolgálattal, és most az új szárny)

Most hogy átadták a szárnyat (SBO-val juhééééé - majd erről később) , a vezetőség "nagyon okosan", minden relativitást nélkülözve kitalálta, hogy az új szárnyban legyen a betegfelvételi iroda. Csakhogy. Az új szárny a kórház telephelyének legtávolabbi (!) pontján épült, nem tudom melyik elmebajosnak jut eszébe oda tenni a betegfelvételi irodát, de hát csak oda tették: így aki egészséges és csak egy időpontért ugrana be, le kell parkolnia a kórház előtti parkolóba minimum 1/2 órára, ha autóval megy. Ugye mivel a betegfelvételi iroda az adott  telephelyen a főbejárattól a legtávolabb eső helyen van, így a parkolási idő is megnyúlik. Ergo: feltorlódnak a kocsik, kevés a parkolóhely. Mivel ugye a legtávolabbi helyen van, ahová nem lehet bemenni autóval, csak gyalog, így megnőtt a gyalogos forgalom is a telephelyen. És mivel az SBO-hoz vezető út a gyalogos forgalmat keresztezi.. ezt már inkább nem is részletezem, mindenki gondoljon azt amit akar erről. Inkább rátérnék milyen idiótán és elmeroggyant módon lett kialakítva az új szárnyban a betegfelvétel / porta:
Bejárat:  ici pici üveg forgóajtó, amibe max egy ember fér bele, nem tudsz benne lépni, max totyogni és orra bukni. Az ott dolgozók elmondása szerint sem praktikus, mert napi 5x beragad. Most gondold el, éppen be van gipszelve a lábad, és mankózol: be sem férsz. Mellette van egy kézzel nyitható ajtó. Egy babakocsis segítség nélkül át sem tud rajta menni. Ezt momentán láttam.  A bejárattal majdnem szemben kissé jobbra van egy  pult. "Elméletileg" az lenne a porta. Ismétlem, "elméletileg", mert ezt is olyan idiótán csinálták meg hogy az már szánalmas, ugyanis nem csak porta, hanem időközönként vérvételi lelet kiadó állomás is. Balra a betegfelvételi iroda fotocellás ajtóval mögötte ugyanolyan pult mint eddig a másik betegfelvételi irodában volt: egybefüggő pult  2-3 emberrel.. És most tessék megkapaszkodni! Sorszámot kell tépni, ahhoz, hogy  időpontot kérhess... fasza 2015 Magyarország, "csökkentsük a bürokráciát" ! De kérem szépen ez még semmi! Ha nem lenne ez elég, akkor most per pillanat ott áll mellette négy ember. Teccik érteni: négy ember, aki segít eldönteni neked, hogy melyik gombot nyomd meg a négy közül, amin tulajdonképpen szép nagy betűkkel és egyértelműen  fel is van címkézve. Két iszonyat fiatal srác, akinek se névtáblája se semmije: hogy kik ők, mik ők, kinek az alkalmazásában állnak de azért megkérdezik. miért jöttél, hova mennél? Közük? Nesze neked betegjogok, ugye? Mert  ha nyomsz egy nyomógombot azt a mögötted álló nagy valószínűséggel nem látja, de ha el kell regélni miért és hová jöttél, azt ugye már 10 ember hallja mögötted. De ezt még tudták is tetézni: ugyanis a fotocellás ajtó szemből úgy 4-5 m-es szélességgel el van barikádozva két székkel és a kettő között teátrálikusan is kifeszített zsinórral , rajta azzal a szöveggel, hogy betegjogok érvényesülése érdekében kérjük itt várakozzon. Ami mondjuk nem is lenne rossz ötlet, ha a nyomógombos sorszámkiadós automatánál nem kellene hangosan elmondani hogy az ember miért ment, és ha nem lenne 2 leselejtezett székkel feleslegesen eltorlaszolva az ajtó.
A porta: mindenki azt hiszi rá, hogy az a betegfelvételi iroda: logikus is, mert az van először szemben a bejárattal. (de erről majd később)
A porta mellett van jó pár lépcsőfok (szakrendelésekre lehet feljutni rajtuk)  aminek nem volt korlátja sem, állítólag addig, ameddig egy nagy fejes arcra nem esett és be nem tört az orra úgy hogy a fejét ellepte a vér. Azóta hip-hop érdekes módon tettek oda egy korlátot. Elmondások szerint sokan még így is leesnek a lépcsőről (kezdő gipszesek, bokaficamosok előnyben) A lépcső mellett semmilyen akadálymentesített feljáró nincs. Állítólag van a porta mellett egy az erre a célra használható lift de az hetente 4x-5x beragad. Emlékeztetnék mindenkit, hogy ez egy új építésű szárny. Az alsó szinten dolgozók sokat panaszkodnak: hideg van, huzat van,  kevés a pakolási helyük.

És akkor jöjjön a sztori:
Vérvétel: figyelmeztettek hogy 6.30-ra legyek már ott, mert ha később megyek több száz ember is lehet előttem és elücsöröghetek ott 11-óráig is. Nosza rajta 6.10-re besétálok a telephely legtávolabbi pontjára: az új szárnyba,  már voltak előttem. Éppen nézegetem az új sorszámkérő panelt: rajta a legfelső gomb: időpontkérés: nyomom, nem jön rajta semmi.  Közben észreveszem, hogy vérvételre nem is a betegfelvételi irodánál kell jelentkezni, hanem a portaszolgálatnál. ("Logikus", ugye?) Nosza rajta, odaálltam. Nem volt sor. Gondoltam nem is leszünk többen. Tévedtem. Egyszer csak  7 óra magasságában elkezdtek nyomulni az emberek, lökdösődni,se egy sor, se semmi, egymás nyakában, arcában. "Fincsi". Sok beteg ember között, akik krákognak köhögnek, fasza. Hová tűntek a betegjogok?  7 óra után: megkezdődik a sorszámosztás, kb mintha ingyen lakást osztogatnának, akkora a tumultus, tülekedés. Sorra kerülök átadom a beutalót. A nő, néz rám, majd azt mondja: taj kártya? Mondom neki: köszönöm nem kérek, van. :-) 

Elkezdni hogy neki kellene, mondom neki, hogy a taj szám rajta van a papíron. De hogy neki az nem elég. (? Ezt legyen már kedves valaki elmagyarázni miért nem elég neki, mert eddig a betegtársakkal sem jutottunk dűlőre)  Jah, mondom neki, akkor máskor legyen kedves teljes mondatban kérni, ha már kiírni nem tudták. Előtúrom, ránéz 1mp-ig, aztán adja a sorszámot. (ennek így mi értelme van nem tudom, hiszen a taj kártyán nincs fénykép). Előttem kb. 10  ember volt, 3 vérvételi helység. Több mint 22 perc alatt jutottam csak be. Iszonyat nagy holtidővel dolgoznak, ami köszönhető a sorszámozósdis, hosszú folyosós keringetős sétáknak. (mire az egyik ember észreveszi hogy villog a száma és feláll, majd nekiindul, mire odaér, addig egy másik beteget simán meg lehetne csapolni. De nem. Ne az legyen a cél, hogy az egészséges emberek minél kevesebb időt töltsenek a váróba, meg a kórházba beteg emberek között, mert az már milyen dolog lenne.)  Nagy nehezen túlesek rajta.  Aki vette a vért tőlem, orra alatt valamit motyogott amit nem teljesen érettem, ezért vérvétel után a betegfelvételi irodánál kötöttem ki: mikor lehet menni a leletért kérdéssel (természetesen új sorszámmal, mert a nélkül nem lehet bemenni )  Erre válaszul: másnap 11-től 16-ig. Mondtam rögtön, nekem nem jó, 24-e délelőtt is lehet-e jönni?  Erre olyan csúnyán rám lett nézve, mintha az anyja  halálhírét közöltem volna: elkezdi (kioktatóan) , 24-e  Karácsony. Aztán ennyi. Mondtam neki: és akkor mi van? Hát hogy ők nem dolgoznak (mit képzelek, hogy ők majd 24-én dolgozni fognak éreztetése). Kenterből rávágtam, hogy sok helyen 24-én is dolgoznak 12 óráig, ezért kérdeztem. Erre ő előállt azzal az ötlettel, hogy írjak meghatalmazást és majd valaki bejön. Kérdeztem: formanyomtatvány van? Hát az nincs. Fasza.  Ekkor, kiegyeztünk egy olyan megoldásban, hogy következő héten megyek a leletért.

52e2341fe42e8.JPG
Következő héten mentem is. 9.40-kor már ott voltam, az új szárny betegfelvételi irodája előtti sorszámkiadó paneljánál. Nézem-nézem a panelt, mellette 4 ember állt  (betegirányítók- ahogy korábban azt már jeleztem két srác,  akin még névtábla sem volt, és 2 nő,  és éppen jót beszélgettek egymással mind a négyen ), majd nagy nehezen kérdezik miért jöttem. Eközben megtaláltam a legfelső gombot melyen az állt "lelet kiadás" és megnyomtam: kaptam is sorszámot, majd szóban közöltem: vérvételi eredményért jöttem. Ja, hogy az nem itt lesz - hangzott a válasz (mert ugye "logikus", hogy ahol a leletkiadás gomb van, nem ott lesz a leletkiadás), hanem a portánál. Ja, jó- mondom. Odasétáltam. Ott közölték velem, hogy 11 órától adják csak ki. (wtf?)  Mondtam, hogy múlt héten készült, már biztosan kiértékelték, és megvan papíron , csak azért a papírért jöttem, ne kelljen már közel másfél órát (!)  várakozni egy sz*ros leletpapírért. Nagy hallgatás, majd megkérdezem: mi az akadlya annak, hogy most megkaphassam a leletemet? Nem én nyomtatom ki a leletet,  (oké ezt még el is tudom fogadni) ott a hölgy aki áll a panel előtt, ő fog ide jönni 11 órakor és ő fogja kinyomtatni, de ha gondolom próbáljam meg a betegfelvételi irodában - hangzott a válasz (ahová először mentem volna). Visszasétáltam, de addigra pont lement az előzőleg kapott sorszámom, így újból sorszámot nyomtam. Szintén kérdezik hogy hová mennék. Mondtam ismét. Ja hogy, az nem itt van, hanem a portánál - ismét hangzott a válasz. Ránéztem a hölgyikére és mondtam neki: tudom, onnan küldtek át ide a betegfelvételi irodába. Kérdezi, akkor minek sorszám. Mondtam neki, hogy onnan ide küldtek, és mert pont most volt az enyém, lekéstem.  Elkezdi: az nem lényeg menjek nyugodtan, ameddig a kijelzőn  van a sorszámom addig mehetek. Mivel láttam hogy annál  pultnál már éppen beteg van, meg ki is van írva a betegjogok, így inkább nyomtam egy új sorszámot.  Sorra kerültem, kikerülve az akadálypályát ami a fotocellás ajtó elé tettek direkt keresztbe, bementem. Mondom az ottani asszisztensnek, hogy vérvételi eredményért jöttem. Az nem itt van, hanem a portánál 11-től - hangzott a válasz. . Tudom, de onnan ide küldtek, és én most nem nagyon akarok itt közel másfél órát állni a semmiért, csak szeretném megkapni a leletet.  Azért benne is volt egy kis segítőkészség: azt mondta, hogy beszéljek a csoportvezetővel.  Oké, hol találom? Maga mellé mutat, itt szokott ülni, de elment. (agyvizem felforrt) Oké, de mégis mikor jön vissza? Kiugrott a wc-re. (oké bólogattam, emberi szükséglet, ez természetes és még belefér, az pár perc lesz)  És ekkor derült ki az is, hogy egy darab pici wc van az alkalmazottaknak és a betegek részére is, a porta melletti lépcsőn felhaladva. Ez több mint felháborító.  Pár perc visszajött, majd a pult mögötti kis szobába ment, utánaeredt az ügyintéző, beszélgettek. Majd kijött a csoportvezető, és kérdezi mit szeretnék. Vissza kérdeztem, hogy ugye előbb beszéltek? Természetesen nem válaszolt rá, majd ránéztem az ügyintézőre, ő bólogatott hogy beszéltek. (Nem értem akkor minek arcoskodni?) Elmondtam, majd közölte nagy arccal hogy  11 -től van leletkiadás 16-17-ig, de ha nem tetszik, menjek fel a vezetőjükhöz másik épületbe az ötödik emeletre B.K-hoz.


Felmentem a jogi osztályra,  ott elmondták hol van az illető irodája, megtaláltam. Illedelmesen kopogok (nyitva volt az ajtó), köszönök, elnézést kértem a zavarásért, majd előálltam a problémával: Vérvételi leletért jöttem, nem szeretnék másfél órát várni, nem lehetne előbb megkapnom, mert mennék vissza a munkahelyemre dolgozni. Hát gyerekek! Most felejtsetek el mindent,   amit  egy humánpolitikai vezetőről képzeltetek: egy türelmetlen nőszemély, aki minden mondatba anélkül hogy végigvárná mit akarsz mondani beleszól, belemagyarázza a saját vélt igazát, lekezelően beszél az emberekkel. Egyszerűen szánalmas volt. Beszélgettünk és egyszer csak példaként hozza fel azt, hogy a bankban sem  úgy van az, hogy odamész és elintézed amit el akarsz, ott is időpontok vannak. (? találkozott már valaki ilyen bankkal? ) Közöltem vele, hogy ez hülyeség, mert pechére dolgoztam bankban,  pontosan tudom hogy működnek. Már nem is mertem azt mondani, hogy bankfiókvezető vagyok és nálunk ilyenért két lábbal rúgnám ki, hogy a 3,12****ja súrolná az aszfaltot. De nem is értem hol érdekel az engem, hogy bankban mi a szokás, ha egyszerűen Kórházban vagyunk. Az a hölgy aki nyomtatná a leletet, most másik 3 sorszám nyomogató emberrel a sorszámkérő  panelnál áll és beszélget: nem lehetne-e hogy kinyomtassa a leletet?  - kérdeztem (mert hát úgy tűnik sok dolga nincs, ráadásul ott van másik 3 ember aki tudja nyomkodni a sorszámot). Jaj. Hogy ezek után mit kaptam?! Szánalmas: elkezdni, hogy nehogy már neki kelljen beszámolnia a humánpolitikai dolgokról nekem, meg hogy ha most kiadják egy órával előbb, akkor másnap meg valaki más fog itt dörömbölni (?) , hogy miért nem adják ki hamarabb. Mondtam neki, hogy elég hülyén van megoldva  rendszer, mert normális ember 8-17-ig dolgozik, így nem tud 11 -kor beesni a leletért. Kérdeztem tőle, hogy hol lehet jelezni ezt a problémát. Ami ez után volt már egyszerűen LOL. Elkezdi, hogy ez jól ki van találva ( ugyan mitől?)...stb, majd nagy keservesen kinyögte: hogy a jogi osztályon, kenterből válaszoltam rá, hogy onnan küldtek át ide, majd előállt  az EKI-nél, vagy az OEK/ OÁK-nál most így hirtelen nem tudom. Kérdeztem tőle: nem az ÁNTSZ-nél? Nagy arccal: nem az a működési engedélyt adja ki,  nekik semmi közük nincsen a kórházban folyó dolgokhoz. (?) Mondom neki: én úgy tudom náluk, de kötötte az ebet a karóhoz, és azt mondta: 11-kor kezdik majd kiadni a leleteket és nem előbb, ez a rend. És hogy mindenki azt lát meg egy történetben ami a számára a legfontosabb... hm... Elköszöntem "minden jó"-val, a "viszont látásra" valahogy nem jött a nyelvemre, mert nem nagyon szeretnék ilyen embert viszont látni sem. Ja, igen: nem lett volna egyszerűbb letelefonálnia, és megkérni azt a bizonyos hölgyikét, hogy ha más dolga nincsen, akkor nyomtassa már ki a leletemet? Hány másodperc is lett volna? 30?


Úgyhogy visszamentem a portás pulthoz és teátrálisan betámasztottam. Sokat beszélgettünk  volt ott sok várakozó, beteg, és mások is, többek között jó hangosan szidtuk a leletkiadási folyamatot. Sajnos sok negatív  történetet lehetett hallani  az új szárnyról, az egész elmerozzant betegellátási / betegirányítási, időpontkérési folyamatról is , melyet a Szent Borbála Kórházat jellemzi. Volt olyan aki elmesélte, hogy nemrég egy apuka a karjában az égési sérült gyermekével szaladgálta körül a telephelyet 3x is (mert ugye kocsival ilyen esetben sem lehet behajtani, ami valljuk be igazán  röhej), mert nem találta az SBO-t. A külső portást kellett fenyegetnie, hogy vagy megmutatja hol van, vagy behúz neki egyet.

És a poén:
Éppen állunk a pultnál  össze vissza egymás hegyén hátán (mert ugye a magyar beteg nem ismeri a sort, meg különben is a betegjogokat minek is tiszteljük egy egészségügyi intézménybe, elég ha azt csak kiírjuk ) , miközben a hátunk mögött megszólal egy másik beteg: ha sokan leszünk hamarabb ide állnak és elkezdik nyomtatni, nemrég mondták. Erre felröhögtem.

És 10.50 perckor elkezdte nyomtatni a leleteket. Így köpik szembe  az ott dolgozók, vezetők, felettesek a kiírásokkal,  belső szabályaikkal, szavaikkal magukat!
Nem értem: ha a hölgyike, aki egészen addig azon pattogott 9.45 perckor, hogy 11 órától van a leletkiadás és B.K-is , mert ez szabály, meg előírás, akkor miért ment oda 10.50-kor és kezdett neki a nyomtatásnak, hiszen a szabály az szabály! Vagy ha odament akkor miért nem ment oda 9.45-kor, hiszen nem volt annyira lefoglalva, hogy ne tudta volna megcsinálni 10 másodperc (nem hazudok!) alatt? Szóval megy az arcoskodás és a beteg indokolatlan várakoztatása, megalázása egy egészségügyi intézményben, ahol az lenne a cél, hogy mindenki a lehető legkevesebb időt töltse. Ja hogy a "kerülni kell a beteg indokolatlan várakoztatását"? Nesze neked törvény, etikai kódex és betegjog!
Végül:
Mivel ennyire pocsékul kezelik a panaszokat és vagy  mert magasból tojnak a problémákra, sőt mert B. K. lekezelően beszélt velem,  ezért kénytelen vagyok itt jelezni a problémákat, had égjen ország világ előtt egy kicsit a fejecskéjük, talán elgondolkoznak:

Kedves Vezetőség!
1. Legyenek olyan kedvesek logisztikailag  a lelet kiadási időt meghosszabbítani minimum 7-től 17-ig, bár jó lenne 18-ig. Nem nagyon értem meg, Önöknek miért jó, ha 11-kor tumultusban egymás hátát taposva várnak az emberek a saját leletükért? (lsd. 2 pont) Bár ha nagyon újítani akarnak, akkor csináljanak egy olyan gépet, ahová én bedobom a taj kártyámat, és kinyomtatom a saját leletemet, akkor amikor én akarom. Ehhez meg ugye nem kellene még egy ember sem. (vagyis költség csökkentő tétel lenne)

2. Döntsék el: Vagy sorszámot kell tépni, vagy nem kell. Azt sem igazán értem, hogy miért áll 4 azaz négy ember a sorszámkérő pultnál, ha ki van rá írva hogy melyik gomb mit takar? (azzal a négy emberrel egy 0-24 órás lelet átvételi lehetőséget is tudnának biztosítani, sőt azt mondom 3-mal: 0-8, 8-16, 16-24)

3. Jó lenne tiszteletben tartani a betegjogokat is, nem csak kiírogatni (lsd: leletkiadási pult előtti heringjárat, sorszámosztó pult előtti kérdezősködés Önök által)

4. Abszolúte felesleges a fotocellás betegfelvételi ajtó eltorlaszolása, sőt még balesetveszélyes is.

5. A betegfelvételi irodát helyezzék vissza az eredeti helyére. Sokkal jobb volt, mert többek között nem fagyott meg az ott dekkoló embertömeg a huzat miatt, közelebb volt a bejárathoz, kevesebb ideig kellett parkolni, nem ragadt be senki a forgóajtós bejáratnál, könnyebb közlekedni főleg babakocsival, pörgősebb volt  és még sorolhatnám. De ha kíváncsiak a többi helyi lakos negatív véleményére az új szárnnyal kapcsolatosan akkor ajánlom az egyik tatabányai Fb csoportot (jó olvasgatást sokat tanulhatnának belőle)!

6. Legyenek olyan kedvesek az új szárny  portásai részére 2 darab, azaz kettő darab hosszabbítós elosztót levinni, mert kénytelenek voltak saját (azaz otthoni) hosszabbítót bevinni a munkahelyükre.    Nem ciki Önöknek, hogy ezt egy beteg hamarabb meglátja,  mint Önök akik ott dolgoznak pár szinttel feljebb? Önök mit visznek be a munkahelyükre saját költségükre vagy otthonról, azért  hogy ellássák a munkájukat?

7. Wc számának növelése.... mert az az egy mosdó ennyi emberre, .... pfff... ezt mégis hogy gondolták?

8. Normális honlap üzemeltetése, ahol mondjuk meg van adva egy email-es elérhetőség is

9. Tudomásom van arról, hogy már többször szóltak Önöknek, és mivel még a fülük botját sem mozdították így most már nyílt levélben írom le: egy 1990-ben átadott plázában is könnyebb kiigazodni, mint az Önök intézményében: sehol egy normális és aktuális rajz, térkép: mi hol található, mit hová tettek át, mind a kórház telephelyére vonatkoztatva, mind a 3 főépület  és a rengeteg melléképület szintjei mit rejtenek. Sokan azt sem tudják hol az SBO.

10. Jó lenne ha a betegjogi képviselő személyesen is elérhető lenne az Önök intézményében, nem csak tacepaón, meg telefonon.

11. Jó lenne ha a vezetők érzékenyebbek lennének a problémákra, és tudnának normálisan kommunikálni az emberekkel (Lsd. fenti történetben :B. K. hozzáállását) : jelzett problémákat nem vörös posztónak látni, hanem lehetőségek kiaknázásának.  Az hogy engem lekezelnek, meg lehordanak a sárga földig az alapprobléma azzal nem szűnik meg, sőt. Azt mondom: innentől kezdve ahányszor azt érzem: valamelyikük lekezel bosszúból posztolni fogom a történetet mindenhol.
12. Jó lenne, ha a B.K.-hoz hasonlóak nem tájékoztatnák félre az embert az ÁNTSZ feladatkörét illetően és jó lenne, ha NEM ilyen beállítású emberek ülnének vezető beosztású posztok élén.

13. Jó lenne, ha az új szárny porta melletti lépcsője széleit színes elütő színű festékkel is lefestenék, helyenként csúszásgátlóval is ellátnák, hogy több baleset ne legyen.
.... stb.
A többire meg jöjjenek rá maguk,hiszen maguk dolgoznak ott több százezer forintért.

De végül:
KICSIT FORDÍTVA TETSZENEK ÜLNI A LOVON, UGYANIS:
ÖNÖK VANNAK ÉRTÜNK, NEM PEDIG MI VAGYUNK ÖNÖKÉRT!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antalbaba 2016.01.11. 10:36:28

Like;-)
Egy-egy ilyen emberkét felvehetnének mindenhová pár hónapra - csak hogy a földön járva meglásson olyan problémákat, amik bizonyos "magasságból" már nem látszanak. A WC-probléma pl. tipikus: nem gondoljuk komolyan, hogy akár egy főorvos beteszi a lábát és megnézi, milyen állapotok vannak... Amik így persze sosem kerülnek kijavításra:-(

hajatsermuta 2016.01.11. 10:37:48

Fellengzős, nagyképű, szellemesnek szánt de inkább csak szánalmasra sikeredett üres locsogás.
" nálunk ilyenért két lábbal rúgnám ki, hogy a 3,12****ja súrolná az aszfaltot "

A π értéke 3,14...!

zünüke 2016.01.11. 12:01:07

@hajatsermuta:

"Fellengzős,nagyképű,szellemesnek szánt de inkább csak szánalmasra sikeredett üres locsogás.."

Az lehet. De ha valójában így működik a betegellátás újításként,akkor jól seggbe kéne rúgni azokat akik ezt kitalálták,és azokat is akik ezt jóváhagyták.

zünüke 2016.01.11. 12:07:05

@Antalbaba:

Azt például én sem értem,hogy személyzeti vécé hogy hogy nincs?

Már eleve az ÁNTSZ ezt nem engedi (engedhetné)hogy a személyzeti vécé egyben legyen a betegekével.Csodálom,hogy megkapták az engedélyt.

mnika88 2016.01.11. 12:49:39

Én kb.a felét tudtam elolvasni.Annyit fűznék csak hozzá,hogy nem náluk van az egyetlen olyan rendszer,ahol a bejelentkezéshez is sorszámot kell tépned,majd bejelentkezés után ismét sorszámot kapsz.Ez sok helyen van így még.Valamint sajnos az új épületek,szárnyak átadásakor párhuzamban nem adnak át új orvosokat,asszisztenseket,adminisztrátorokat. A dolgozók is sokszor utálják ezeket az újításokat...

kamilla82 2016.01.11. 13:12:33

Nagyon sok ideje van e szöveg írójának, irigylem. Igen működött a "régi" betegfelvételi irodában a lelet kiadó külön pult SZINTÉN 11 órától.(Illetve nem ott kellett jelentkezni...) Valóban nagyon tájékozott.
Jól látom az a probléma, hogy a sorszám kihúzásánál segítenek? Ha nem lenne ott senki az lenne a baja az írónak, hisz látjuk nagyon unalmas az élete.. Örüljön neki, hogy segítenek. Egy 80 éves embernek elég nagy segítség... Mi az, hogy mi köze van annak, aki segít, hogy hova megy? Azok a fiatal emberek azért vannak, ez a dolguk, magának mi köze van hozzá, hogy mi a nevük? Be akarja jelölni őket facebookon ? Ha ilyen okos.. akkor nézzen utána, hogy a π mióta 3,12...
De inkább tovább sem olvasom. Persze az építéssel kapcsolatban teljesen igaza van, de üljön be, dolgozzon akár a betegfelvételin akár betegirányítóként. ÉS kívánom neki, hogy hozzá is egy ilyen "kedves" ember menjen oda érdeklődni... Minden elismerésem a dolgozóknak, hogy ezt eltűrik.

k.hedvig 2016.01.11. 13:50:32

Sok mindenben egyet lehet érteni a cikk írójával, a kórházban valóban vannak problémák.
Másrészről, nem tudom megérteni, ha el van mondva Önnek, mint beteg, hogy 11 órától van leletkiadás, akkor miért kell oda menni másfél órával előtte? Ki van plakátozva nem is egy helyen az épület, elmondják, ahol a vért veszik. Kérdem én, ennyit nem lehet felfogni? Én, mint beteg megértettem, felfogtam és nem is megyek oda 11 óra előtt.
Az meg, hogy 18-ig adják a leletet? Mit gondol másnak nincsen családja? Ha esetleg besegítene a leletosztásba, legyen már kedves és jelezze a kórháznak, biztos örömmel vennék jelentkezését.
A másik... mi olyan nehéz abban, hogy megnyomja a sorszámhúzó gépet? Máshol is ilyen rendszer működik, azokról is írt egy ilyen lehúzó cikket?
Rákérdeztem amikor bent voltam nemrég a kórházban, hogy miért van kint a kordon. A válasz igen egyszerű. A legtöbb beteg sajnos nem tudja megérteni, hogy az ajtón kívül kell várakozni, a kinti kivetítőt kell figyelni. Szépen beállnak az ajtó elé, ami folyamatosan kinyílik, a hangzavar bemegy, nem tudják rendesen végezni a munkájukat. (Itt meg kell említenem, hogy a fotocellás ajtó valóban nem a legjobb ötlet ennél a helységnél)
Végül, azért azt is megemlíteném, hogy nem minden az ott dolgozók hibája. Lekezelően beszéltek Önnel? Gondolom nagyon kedves, jóindulatú volt, ahogy azt a cikk olvasása közben is le lehet szűrni.

asztalosani 2016.01.11. 14:37:45

BIG RESPECT a posztírónak!

(bár rövidebben is leírhatta volna)

végre, végre! kezdenek ébredezni az emberek és észreveszik, hogy hogyan és miként alázzák meg őket a mindennapi betegellátás közben és ki is írják!

itt már nem is lehet azt mondani, hogy "túlterheltek" az emberek, meg kevés az ember, itt eleve a sz*r és f*s menedzsmentről, HR-ről szól, semmi másról. és mi az hogy egy szóbeli panaszra így kell reagálni? főleg egy HRs-től, akik emberekkel foglalkozik????

azért 4 ember egy kib*szott sorszámosztó géphez, nem kicsit túlzás, sőt nem kis költség sem a kórháznak sem! (csak nem valami belső emberke csemetéinek kellett melóhely?)
Nálunk postán is van sorszámosztó gép, a bankban is van és érdekes mód mindenki SEGÍTSÉG nélkül elboldogul, ha meg nem akkor lehet kérdezni a biztonsági őrtől, vagy éppen a portástól.

ha meg valóban vannak ott idős emberek, akkor azt a sz*rt úgy kellene kivágni, ahogy van, ugyanis ezeknek a gépeknek az lenne a feladatuk, hogy megkönnyítsék az életet. ha egy gép kezeléséhez még +4 fő kell, hát az már sz*rt sem ér.

azért kíváncsi lennék: beesel mondjuk 9-re, a sorszámosztónál kígyózik a sor, erre van ott négy ember. most akkor az a négy ember egyszerre négy beteggel foglalkozik, vagy egyel a négy? mert ugye nem mindegy, főleg úgy hogy sorban állsz, és a mögötted 3-mal érkezett 3 ember előbb kap sorszámot oda ahová te is mennél??? ez aztán az igazságos!

azt sem értem, hogy miért hivatkoznak a betegjogokra, ha eleve a sorszámosztó gépnél hangosan kell elmondani hogy hová megy az ember, miközben állnak mögötte ezren! ebben is igaza van a poszternek!

a fotocellás ajtó meg külön vicc lehet, szerintem ez csak egy lapáttal rátesz a holtidőre: mire kijön a már bent álló ember, mire neki kinyílik az ajtó, mire kigyullad a sorszám, mire az ember megindul, megint vár a fotocellás ajtóra, hogy kinyíljon... ez nevetséges.

______________________________________________
______________________________________________

miért nem fizetnek a portásoknak havi +10-20 ezerrel többet, aztán meg lenne oldva a napi 12 órás leletnyomtatási mizéria???? mindenki jobban járna!

asztalosani 2016.01.11. 14:52:33

@kamilla82:
"Nagyon sok ideje van e szöveg írójának, irigylem"

nagyon is el tudom képzelni, hogy a másfél órás várakozás közben írta, kényszerből, mert nem tudott mást csinálni. én is így tettem volna. gondolom, ha először szól, és kinyomtatják neki, nem várakozott volna feleslegesen, vagyis nem is lett volna ideje posztot írni ide.

szerintem az volt a problémája, hogy a sorszámosztó pultnál 4-en "jól elvoltak egymással", miközben a 4 ember közül az egyiknek volt a feladata a leletnyomtatás. ha meg jókat tudtak röhögni, beszélgetni egymással senki ne mondja azt,hogy ne lett volna idő a nyomtatásra se, vagyis JOGOS az észrevétele, a panasza is.

"Egy 80 éves embernek elég nagy segítség... "
mivel a kórházban nem csak a fiatalok járnak, hanem részben idősek, így még egyszer írom: nagyon felesleges ilyen helyre sorszámosztó automatát telepíteni, pont a fenti okból kifolyólag (és más okból is)

"ÉS kívánom neki, hogy hozzá is egy ilyen "kedves" ember menjen oda érdeklődni..."
több megoldási javaslatot is felvázolt a végén, ami nem szokás itt a praxison, talán végig kellett volna olvasnod!

"Minden elismerésem a dolgozóknak, hogy ezt eltűrik."
elég gáz, hogy a menedzsment által felállított rendszert az ott dolgozók eltűrik, és nem mernek szólni. másrészről meg az is gáz, hogy a menedzsment / HR ilyen élhetetlen rendszert vezet be!

és ha nem tudnád: normál ember 7:30-17.30-között dolgozik. ideje sincsen "csak kiugrani" a leletért 11:00-kor mert az a kórháznak valami okból kifolyólag "jobb". gondolom hétvégén (szombaton) se lehet bemenni érte, akkor szegény szerencsétlen dolgozó proli mégis hogyan járkáljon el így szűrővizsgálatokra, hm drága kamilla? 1 napot végigül az időpontjával, másik nap meg megint egy napot kell kivennie, hogy átvehesse a leleteket???? ne vicceljünk már, gondoljunk csak a rákszűrésre, vérvételre, tüdőszűrésre...ezért eleve 6 napot kellene kivenni... ne vicceljünk már!

asztalosani 2016.01.11. 15:13:11

LOL...

nocsak-nocsak!
csak nem felébred a praxis blog?

reggel 6:00 -kor lett kirakva, most 15 óra van már 5.500+ feletti a megtekintések száma!

nocsak mi történt?
:D

Endre.coli 2016.01.11. 15:56:33

Érdekesek a problémái! Ha bankba dolgozik tudnia kellene,hogy ott is kell igazolnia magát csak ott személyivel és nem elég az ,hogy tudom a számát.Ha meg fiók vezető gondolom rendelkezik diplomával ott a matematika analízis első féléves pi értéket meg kell tanúlni.A kórházban lehet parkolni ellenben pár pesti intézetben viszont nem .Azt sem értem az a pár méter amit gyalogolni kell miert probléma ,Debrecenbe 10 x ekkora az egyetemi klinika és soha nem volt gond hogy egyik végéből a másikba kellett menni .

am22 2016.01.11. 16:06:38

A bankfiókban minden....fasza.

she_wolf 2016.01.11. 16:17:27

Ekkora szófosással is ritkán találkozni itt, pedig hát ugye, ez itt a Praxis blog:(
1-13-ig pontba szedve, mintha csak egy bevásárlólista...
A szerző kicsinyes, bosszúra szomjas (de leginkább bosszantó) írása népszerűségre törekedvén bennem kísérteties gondolatokat kelt.
(Ja, mondtam már, hogy a sílus maga az ember?)

Krumpli 2016.01.11. 16:17:34

Vérvételre ha jól tudom beutaló kell. A beutaló doki automatikusan megkapja a vérvétel eredményét (legalábbis a János kórházban Bp-en így van), legközelebb próbáld meg tőle elkérni

she_wolf 2016.01.11. 16:23:13

@asztalosani:
Mert kint van az index címlapján, te balfasz! Azér'!
(Az öndícséret büdös.)

"....normál ember 7:30-17.30-között dolgozik. ideje sincsen "csak kiugrani" a leletért...."

Az, hogy te akkor fogadod az ügyfeleidet, még nem jelenti azt, hogy normális is vagy...

she_wolf 2016.01.11. 16:26:42

@Krumpli:
Ez nálunk is így van.
(Ha jelzem, hogy másnap én megyek be érte, mert látni szeretném, akkor kinyomtatják nekem is, és vihetem az orvoshoz, de alapesetben neki küldik át.)

Endre.coli 2016.01.11. 16:30:56

Igen már házi orvos is Kitudja nyomtatni ,közös rendszeren vannak a laborral

qbr 2016.01.11. 16:36:08

A HR-es hölgy az ÁEEK-et mondta.

am22 2016.01.11. 16:49:49

@mig54: Igen, a stílus. Meg szembeköpés. Gratulálok a jelentéshez.

Pollito81 2016.01.11. 16:55:51

Lenne egy két hozzáfűzni való az író számára:

Kedves, Ön besétált az épületbe oda rohant a sorszámhúzó panelhez egyből rányomott a "leletkiadáspontra.. Az ott dolgozó Önkéntes fiúk (a névtábla nélküliek, mellesleg diákok) és a betegirányítók megkérdezték, hogy jót nyomott e. Egy kis kisegítés, hogy miért van ez? Azért mert még ismeretlen a rendszer van aki bejön nem tudja, hogy az előjegyzés nem vonatkozik minden vizsgálatra és rendelésre. Az ön esetében is így történt. Elmondták önnek amikor a labor vizsgálat után érdeklődött,hogy 11 órától osztanak leletet. Senkisem kérte hogy másfél órával előbb bejöjjön. De ha már ott volt és valami oknál fogva rendkívül ragaszkodott a lelete azonnali átvételéhez tanácsolták forduljon a betegfelvételin a hölgyekhez. Bár azt el kell mondanom nem biztos hogy maga a megtestesült türelem ugyanis valahogy sejteni lehetett hogy valamibe úgyis beleköt.

A magaszerint leselejtezett székekre( vadonat új ) és az elkerítésre azért is szükség van mert a betegfelvételire érkezők amellett hogy a fotocellás ajtóban állnak meg az ajtó előtt lévő monitor alá állnak így nem látják a hívószámukat és sajnos össze vissza mennek be. Ezért így próbálják megszoktatni az oda érkező betegekkel hogy ott várakozzanak.
A maga által megemlített 10:50 perc pedig javítanám 10:59 perckor került elvételre az első taj kártya. Az hogy magának megaláztatás volt nos talán ha maga is másként állt volna az ott dolgozókhoz és nem a legaljáig ócsárolja őket talán nem vették volna ők sem zokon.

Van igazság abban amit mondott de inkább az építési bakik terén tudok egyet érteni.

Nos mindennek két oldala van a dolgozók vannan Önökért de azért ne szaladjon el Önökkel sem a ló, hiszen Ők is emberek nekik sem esik jól ha őket okolják minden miatt.

Teljesen felesleges lehordani bárkit is haszna senkinek sincs benne nem lesz jó sem Önnek sem másoknak maximum pár percig.
Hova jutunk mi emberek egymást marjuk ahelyett hogy összefognánk.
Remélem maga is megnyugvást talált abban hogy kiírta magából ezeket.
Ha pedig lenne ötlete a változtatásokhoz akkor az ott illetékes vezetőkhöz kellene fordulni. Ésszerű megoldásokban talán több támogatót szerezne mint egy ilyen cikk megírásával.

Effy8 2016.01.11. 17:15:08

Nem rég műtöttek a Szent Borbála kórházban. Mivel a műtét előtt 1 héttel derült ki a műtét időpontja, ezért vállalták, hogy a műtét előtti napon menjek be laborvizsgálatra. Zökkenőmentesen ment minden. 11 órára kész voltam eredményestül, mindenestül. (Még másnapra ágyat is választhattam.) Másnap reggel 6kor érkeztem, a nővér egyből hozta a hálóinget és jött bekötni az infúziót, illetve vérnyomáscsökkentőt is kaptam.
Műtéti kapacitás miatt, várnom kellett, de 9 órakor már toltak is le a műtőbe, betakarva hogy az esetleges átépítések miatti hideg folyosókon meg ne fagyjak. (Ezúton is köszönöm László. :))
Bár a műtétem a fül-orr-gégészeti műtőben zajlott, úgy érzem csak az ajtó felett maradt meg a kiírás, ugyanis tipp-topp volt a műtő.
A műtőben tartózkodott 4 műtősegéd, egy aneszteziológus, 2 gyakornok, illetve egy hölgy aki írásban dokumentálta a dolgokat. Az aneszteziológus hölgy, miután harmadjára sem tudta beadni az érzéstelenítőt a gerincembe (hálaisten), megkérdezte, hogy nagy gondot okozna-e ha éterrel elaltatnának, ugyanis nem szeretne tovább kínozni.
Műtét után a liftben ébredtem, szintúgy betakarva, kedvesen mosolyogtak, és a főnővér tájékoztatott, hogy tudja, hogy nagyon szomjas vagyok, de sajnos még legalább 3 órán keresztül nem ihatom, a fulladás elkerülése végett. Nem éreztem jól magam, szédültem és hányingerek volt, ezt közöltem az osztályon a nővérkével, aki egy fiatalember kíséretében hozott egy hányóstálat. A fiatalember ott maradt velem fél órán keresztül, hogy ügyeljen arra állapotom ne változzon rossz irányba. 1 órával később megjelent az orvosom tájékoztatott a műtét menetéről és az eljárásokról melyet alkalmaztak. Majd azt is közölte, hogy 6 órával később már megpróbálhatok lábra állni. 6 órával később szóltam a nővérkének, hogy ha lehet kérnék egy kis segítséget a mosdóba való eljutásban, de ekkor egyik szeretett szobatársam kölcsönadta járókeretét, melyet használhattam az eljutás reményében. ÉS most jöm az EGYETLEN dolog ami nem szimpatikus a Szent Borbála kórház traumatológiai osztályán, mégpedig a mosdók és azok elhelyezkedési pontja. A mosdók a női osztály legelején található, az említett kórterem melyből indultam a folyósó végén. Járókerettél én 56 lépésből tettem meg ezt az utat, de kedves szobatársaim, melyek közül ketten is járókerettel voltak csak képesek közlekedni 70-80 lépésből tették meg és egy-egy ilyen túra után órákig tartott míg kiheverték.
Kérdem én, ha Komáromban minden osztályon, minden kórteremben lehetőség volt kialakítani wc-t egy zuhanyzóval, akkor A Szent Borbála Kórházban miért nem?
Semmi más problémám nem volt, az orvos nem fogadta el a kenőpénzt, jól olvassák NEM FOGADTA EL. A nővérek a kávét sem nagyon akarták elfogadni, de győzött a beszélőképesség.
Még annyit szeretnék megosztani, hogy a betegfelvétel, bár én a balesetin felvételiztem, 10 percnél sosem tartott tovább, pedig párszor megfordultam ott, mire műtétre került a sor. Illetve a Szent Borbála volt a 4. márminthogy NEGYEDIK kórház ahova a problémámmal mentem. Volt ahol keresztszalag szakadással elküldtek a fenébe, hogy majd 30 év múlva menjek vissza, ha már elkoptak a porcok. Ja, többszörös porcleválásom is volt, lábra állni 1 hónapig nem tudtam, a térdem be volt dagadva, 1 hónap után is csak sántikáltam, a lábam nem hajlott mégsem volt hajlandó 4!!! orvos közül egysem beutalni MR-vizsgálatra. Úgyhogy én nagyon köszönöm a tatabányai kórháznak a precíz ellátást!!! Remélem sosem találkozunk, pedig már úgy vagyok a műtétekkel mint a tetoválásokkal, nem lehet leállni!! :) és ezt csak is a jó első műtétes tapasztalatnak köszönhetem, melyet itt szereztem!!!!
(Egy 19 éves lány tollából)

yogosan 2016.01.11. 17:52:04

Egyébként teljesen logikus

1. A bevált és megszokott betegfelvételi irodát a kórház legtávolabbi részébe teszik,keringjen csak a sok hülye ráérnek. :((
2.A bejárati forgóajtó szűk, ráadásul egy héten többször is beragad ilyenkor gondolom se ki se be senki a beteg meg áll a kamrában és vár. :D :D
3.A forgóajtót egy másik ajtó helyettesíti,de az meg olyan szűk,hogy a babakocsisok csak segítséggel tudnak rajta átmenni.(faxa)
4.A porta időközönként vérvételi leletkiadóként üzemel (ez a legjobb rész)
5.Sorszám kell ahhoz,hogy időpontot kapjanak (LOL)
6.Három ember egy műszakban csak azért,hogy az egyébként értelemszerűen,nagybetűkkel jelzett sorszámkiadó automatán eligazodjon a kedves beteg. (dupla LOL)
7.A lépcsőn se csúszásgátló,se jelzőszín,,se korlát, egy fejes már össze is törte a pofáját (tripla LOL)
9.A vérvételre nem a betegfelvételi irodán hanem a porta szolgálatnál kell jelentkezni (???)
10.Betegvécé és a személyzeti vécé egy és ugyanaz darabszámra 1 db. (higiénikus nem?)

Ez nem kórház hanem egy elvarázsolt kastély.

asztalosani 2016.01.11. 17:56:13

látom, megjöttek a bérkommentelők!

kedves 19 éves lány!

tudod, az hogy te hogy jársz valahol abból nagy következtetést nem lehet levonni, hogy más hogy jár, vagy mivel szívja meg. 19 éves vagy, nem sok élettapasztalatod lehet ezen a téren hiába műtöttek meg már párszor.

a kajáról nem írtál semmit. vajon miért?
a neten keringenek képek hogy milyen moslékot adnak abban a kórházban pl: ledarált valami egy darab műanyag pohárban tálalva, rozoga tálalón.

hozzátenném a történetedhez, hogy ha türelmesen vártál volna biztos vagyok benne, hogy egy nővér kerített volna egy kerekes széket és ki is tolt volna téged, nem kellett volna járókeretezgetned.

____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
ui: ebben a cikkben nem a szakszemélyzet lett kritizálva, hanem az adminisztrációs folyamatok (nem is a személyzet!) élén a HR menedzser "problémamegoldó készsége" (vagy hogy hívják arrafele azt nem tudom)

Endre.coli 2016.01.11. 17:58:27

@asztalosani ha tudatlan vagy inkabb ne szólj hozzá akik ott állnak önkéntesek ,a portás nem a kórház alkalmazottja ,igen ha a portás leletett nyomtatna igazából csak ott sérülnének az adatvédelmi meg beteg jogok .a fotocellás ajtók kórházban általában higiénés okokból vannak.

Pollito81 2016.01.11. 18:07:52

@Endre.coli: Ezt képtelen felfogni számára az oktalan ócsárlás jelent boldogságot. Szerintem még sosem járt a kórházban de ő megmondja mi a frankó. Remélem nem lesz szüksége ellátásra vagy majd ha egyszer rászorul akkor is ezek az ocsmány gondolatok szapulások járnak a fejében... Annak a 19 éves lánynak legalább van tapasztalata és az észrevételét is meg tudta osztani kultúráltan.

asztalosani 2016.01.11. 18:12:58

@Endre.coli:
szerintem inkább nem kellene csendben maradnod, felesleges is volt ma ide beregisztrálnod:

azt írod:
"a fotocellás ajtók kórházban általában higiénés okokból vannak"

aha, mondja a "nagytudású", oké, fogadjuk el, így van.
no és mi van akkor a sorszámosztó automatával, hm drága???? hová tűnik a "higiénés okaid"? hiszen azt is meg kell nyomkodni, kb. olyan mint egy kilincs, ha nem rosszabb??

_________________
másik:
"akik ott állnak önkéntesek ,a portás nem a kórház alkalmazottja igen ha a portás leletett nyomtatna igazából csak ott sérülnének az adatvédelmi meg beteg jogok"

1. a kórházban dolgozóknak kötelességük azonosítót hordaniuk jól látható helyen. kik ők,mi a beosztásuk etc, ez vonatkozik a gyakornokra, az önkéntesre a betegjogi képviselőkre tehát MINDENKIRE!
2. érvelésed nulla, ugyanis az önkénteseknek semmi de semmi közük nincsen, hogy ki hová megy. ez is az adatvédelemhez tartozik. hozzáteszem: 3. honnan gondolod hogy azok önkéntesek voltak? 4. ha önkéntesek voltak akkor miért lenne több joguk a betegek leleteibe turkálni mint egy portásnak?

na árnyékra vetődtél, ugye drága?

de azért bírom hogy egyesek friss ropogós mai (2016.01.11-i) nick nevek alatt fel-feltűnnek itt bérkommentelőként és osztani akarnák az észt ezerrel!

asztalosani 2016.01.11. 18:19:47

@asztalosani:
"szerintem inkább nem kellene" =szerintem inkább NEKED kellene

Pollito81 2016.01.11. 18:27:39

@asztalosani: Azok a középiskolákból odavezényelt Önkéntesek nem férnek hozzá semmilyen lelethez sem ahogy az általad megemlített portás sem aki mellesleg BIZTONSÁGI őr. Nem a kórház alkalmazottja! Kedvesek és segítenek így is a betegeknek pedig nincsen a munkaköri leírásukban. Nem is értem ki keverte oda hogy ők valamilyen szinten is belelátnának a leletekbe az önkéntes fiúk a sorszámhúzó előtt dolgoztak. És igem sajnos segítség kell mert míg egy teljesen egészséges ember jól eltájékozódik addig azoknak akik azt sem tudják milyen vizsgálatra érkeztek nagy szükségük van rá. Ők nem hisztiznek hogy megsértik a jogaikat. Tudják mit mondanak azt hogy KÖSZÖNÖM!!
Ritka kincs becsülendő!!

Endre.coli 2016.01.11. 18:28:58

@asztalosani: 1. Önkéntesek a kórház alkalmazásában dolgoznak vagyis ők is egészségügyben dolgozok vagyis rajuk vonatkozik a titoktartás ,bar kétlem hogy azzal betegjogokat sértene hogy nyom neked egy gombot mert ezzel nem tudja meg az adataid .2. Önkéntesek nyomják meg es egy ilyen gépet könnyebb letisztitani mint 80 ajtót.3. Ki mondta hogy önkéntesek turkálnak a leletekbe?
Igen kicsit többet konyitok hozzá 20 éve egészségügyi dolgozó vagyok több nagyobb kórházba voltam gyakorlaton egyetemi éveim alatt.Semmelweis klinikákon. 4. Kilincs miert mas mint sík felületet letörölni fertotlenitovel elárulóm biztos nem volt mikrobiológia órád sajnos a felülete miatt :) remelem segítettem neked .5 névtábla van rajtuk mert láttam

asztalosani 2016.01.11. 18:33:34

@Pollito81:
"Azok a középiskolákból odavezényelt Önkéntesek nem férnek hozzá semmilyen lelethez"

no akkor szaladj ismét neki az olvasmánynak legfelül, mert úgy tűnik szövegértelmezési problémáid akadtak ;) részben segítek:
- hányan is álltak a sorszámkiosztó automatánál?
- ki volt az aki később a leletet nyomtatta?

másrészről önkéntesek vagy gyakornokok, vagy takarítók, vagy szerelők, vagy portások, vagy igazgató hívjuk is őket bárminek kötelező azonosítót hordaniuk. ha meg önkéntes, akkor a neve alá KI KELL HOGY KI LEGYEN biggyesztve hogy ÖNKÉNTES, sőt az is hogy melyik iskolából való.

ha a fenti kérdésekre megtaláltad a választ, akkor utána nagyon szívesen cseverészek még itt veled. (komolyan)

asztalosani 2016.01.11. 18:35:47

@Pollito81:
szerintem a portást és vagy a biztonsági őröket senki de senki nem kritizálta, nem is bántotta, sőt még meg is lettek dicsérve a cikkben, nem kell itt mellébeszélni, jó? :)

____________________________

"Nem is értem ki keverte oda hogy ők valamilyen szinten is belelátnának a leletekbe az önkéntes fiúk a sorszámhúzó előtt dolgoztak."

én meg azt nem értem, hogy te ezt a sok sületlenséget hol olvastad? :-)

Endre.coli 2016.01.11. 18:40:11

@asztalosani: igen aki szerint a B.K HR es

asztalosani 2016.01.11. 18:49:23

@Endre.coli:

bírom ezt a mentalitást, miszerint ők ott dolgoznak, akkor vonatkozik rájuk a titoktartás szöveg, bezzeg ha odamennék és megkérdezném, hogy szerintük ez mit is takar egyikük se tudná :)

nemrég egy ilyen szöveg miatt lett az egyik KORMÁNYHIVATALBAN HIVATALOS PANASZ, mely után nem győztek sűrűn elnézést kérni a panaszostól, miszerint kevésbé legitim módja volt az ügyintézésük... és sorolhatnám, holott előtte 3-an is váltig állították, hogy vonatkozik rájuk a titoktartás, hivatkoztak arra alá is hogy írták a papírt, de az info tv. szerinti adatkezeléshez már lövésük sem volt! de ciki...

a titoktartás, a betegjogok, az adatvédelem, az Info törvény pedig egyértelműen NEM cserélhetőek fel egymással, mert NEM is ugyanazokat takarják. egy ilyen önkéntes pedig nem hiszem hogy ezzel a 4 dologgal 14-18 évesen tisztában lenne. apropó: ha önkéntes, akkor meg majd a beteg eldönti, hogy kívánja-e a segítségét kérni, vagy sem. :-) és az önkéntes igenis tanulja meg, hogy csak olyannak akarjon segíteni aki a segítségét kéri. bár én személy szerint előbb megyek oda egy portáshoz / biztonsági őrhöz, mint egy középiskoláshoz (vajon szakirányú középiskolás-e?)aki azt sem tudja mi az a CT, vagy MRI, az ambulancia, a sürgősségi és még sorolhatnám.

és igen, véleményem szerint ez így a Szent Borbála Kórház vezetésétől még röhejesebb megoldás, hiszen a betegek velük találkoznak ELŐSZÖR, hozzáteszem, akiknek talán NULLA fogalmuk sincs az egészségügyről, mint szakmáról. ez nagyon nagy baklövés!

az önkénteseket tegyék idősek mellé (gero), akikhez nem járnak be olyan sűrűn a hozzátartozók, itassák, etessék meg őket, beszélgessenek velük... nekik nagyobb szükségük lenne rájuk, mint egy olyan betegnek aki tudja miért megy be a kórházba/szakrendelőbe, vizsgálatra.

nehogy már négy gombhoz 4 ember kelljen már! szánalmas

mnika88 2016.01.11. 18:54:07

@asztalosani:
Lehet,h kötelező,de ettől függetlenül nálunk sem tesznek ki sokan semmit.:) Az osztályon ahol dolgozom,az osztályvezető főorvoson sincs rajta, sebészen pedig még nem is láttam sosem,ettől függetlenül lehet valaki kiteszi,traumások,sbo-sok kiszokták tenni,anesztesek meg sosem,többieket meg nem tudom.
Ettől függetlenül lehet ki kellene tenni,de szerintem ezt itt nálunk nem érdekel senkit a kórházban.Biztos menne a körlevél,ha muszáj lenne.

asztalosani 2016.01.11. 19:05:29

@Endre.coli:
"4. Kilincs miert mas mint sík felületet letörölni fertotlenitovel elárulóm biztos nem volt mikrobiológia órád sajnos a felülete miatt :) remelem segítettem neked .

köszi, hidd el járatos vagyok, úgyhogy ne higgy rólam a jövőben semmi ilyesmit jó?

no akkor biztosan azt is láttad, hogy hányszor is törölgetik fertőtlenítővel? no és ki? és mikor? milyen időközönként? ráadásul bekapcsolt állapotban? egy plázában óránként szaladgál a takarítónő a mellék helységbe fertőtlenítgetni, addig azt a felületet,melyet BETEG (mert kórház ugye) emberek összetapicskolnak, vajon milyen sűrűn fertőtlenítgetik? ezért is mondtam már a legelején, hogy ilyen helyekre ilyen sorszámosztó sz*rokat teljesen felesleges betenni, mert több velük a meló és a működési költségvonzata is magas. másrészről érdemes lenne baci tenyészetet is venni (hahó ÁNTSZ) arról a felületről, hiszen veled ellentétben NAGYON NEM vagyok meggyőződve arról, hogy azt a felületet rendesen is le lehet fertőtleníteni, főleg ha nyomógombos (ugyanis a nyomógomb melletti részt képtelenség fertőtleníteni.) ha meg képernyős, akkor meg a képernyő szélénél fog felhalmozódni a trutyi :P másrészről azt meg bekapcsolt állapotban ne szabad folyékony szerrel mosogatni :P. Harmadrészről: egy fogászati fúróról, vagy egy nőgyógyászati hüvelytükörről, esetleg egy ekg-s cuppanós mellkaselvezető elektródákról előbb hiszem el, hogy le lehet fertőtleníteni (nem sterilizálásról van szó) ,mintsem egy nyomógombot / vagy egy bekapcsolt állapotban lévő lcd felületet. szerintem ha valóban benne dolgozol 20 éve akkor ebben egyet fogunk tudni érteni.

"5. névtábla van rajtuk mert láttam "
a cikkíró meg nem látta rajtuk. ezen felesleges vitázni!

asztalosani 2016.01.11. 19:12:42

@mnika88:
;)
pedig kötelező. nem is csak a sima névtábla, hanem a beosztás és a kórház / osztály nevének feltüntetése is.

szólj nekik, mert ha bekapnak egy ÁNTSZ-es ellenőrzést, biztosan nem fogják őket ezért megdicsérni.

de ha nem hiszel nekem, akkor keresd fel az ántsz honlapját. válaszd ki bármely 3 különböző ántsz-t, kérdezed meg emailben tőlük, hogy:" az egészségügyi dolgozóknak kötelező-e a névtábla viselése a munkahelyükön munkaidőben?" ne írj se kórházat, se semmit, biztosan fognak rá válaszolni. ;)

Pollito81 2016.01.11. 19:39:56

@asztalosani: Nem azt mondtam hogy kritizáltad mindössze próbáltam feltárni a tényt miszerint a Biztonsági őr így is sok dolgot lát el nem hiszem hogy leletet szeretnének osztani 0-24 be :)

A fiúkat azért említettem mert igaz nekik táblájuk nem volt csak sárga megkülönböztető ruhájuk és semmilyen olyan dologba nem láttak bele ami megsértette volna a kedves jogait...Nem is igazán ők szúrták a hölgy szemét hanem az hogy aki leletet oszt miért nem ül be már 9:40 kor. Van hogy 11 ra alig tud beesni annyian vannak a betegfelvételin.
A mellettük álló két hölgy betegirányítók névjegytáblával névvel beosztással el vannak látva.

Nem tudom neked mi szúrja a szemedet. Tettél már panaszt valaha? A kórházi állapotok miatt, ha szerinted megalázzák ott az embereket?
Hidd el ha csak egy napot eltöltenél ott nem így vélekednél a dolgokról.

Endre.coli 2016.01.11. 20:24:12

@asztalosani: pedig le lehet :) alkohol tartalmuval ami hamar elpárolog

she_wolf 2016.01.11. 20:28:42

@Endre.coli:
Den.szesszel leönteni, oszt meggyújtni, hagyégjen!:)

asztalosani 2016.01.11. 20:31:08

@Pollito81:
"Hidd el ha csak egy napot eltöltenél ott nem így vélekednél a dolgokról. "

vicces vagy, de ezt inkább hagyjuk ;)

_____________________________________

"mindössze próbáltam feltárni a tényt miszerint a Biztonsági őr így is sok dolgot lát el nem hiszem hogy leletet szeretnének osztani 0-24 be :) "

szerintem ne feltételezzünk semmit, egyszerűen miért nem lehet azt, hogy : megkérdezzük őket? (vagy a HR-es, gazdaságis vagy az igazgató) pl.: szeretnének-e +20.000 forintnyi juttatásért cserébe 0-24-ben (vagy inkább 0-12-ben) leletet nyomtatni és osztogatni?

nem lenne egyszerűbb, mint feltételezgetni, hogy ők vajon mit akarnak? :-)

amúgy ha biztonsági őrök vagy portások, akkor nekik se lenne feladatuk napi 100x elmondani, hogy hol kell jelentkezni, hol van a betegfelvételi iroda, mihez kell időpont és még tippelhetném vagy sorolhatnám mi mindenért jártatják a szájukat ;) hiszen az a betegirányítók feladata lenne (nem pedig a gombok nyomkodása mintha majmok lennének) legalábbis szerintem ;-)

sőt van olyan érzésem a fenti cikkből kifolyólag, hogy ameddig nem épült meg az új szárny, ezek a biztonságiak /portások sokkal kedvesebbek, empatikusabbak voltak (mert kevesebb embertömeggel találkoztak). hiszen az új szárny megépülésével, ahogy a cikk írója is írta: a bejárattal szemben lett kialakítva az állomásuk, és mindenki odamegy hozzájuk érdeklődni. véleményem szerint iszonyú frusztráló lehet naponta 1000x ugyanazt elmondani.
egy jó vezetésnek pedig ezt is észre kellene vennie, ha nem veszi észre, akkor képesnek kellene lemenni hozzájuk és feltenni egy két kérdést: pl.: Ön hogyan látja mostani helyzetét, jobb lett vagy inkább rosszabb? Ön mit változtatna? és ezekkel a kérdésekkel egy párbeszéd indulna meg, ami alapján lehetne JÓ változtatásokat eszközölni ;)

asztalosani 2016.01.11. 20:33:23

@Endre.coli:
akkor sokan nyalogatnák a képernyőt, mintsem nyomkodnák...
XD

(tudom-tudom mielőtt megírod: elpárolog, de ők ezt nem tudják)

(de alkohollal sem lehetne bekapcsolt állapotban törcsizgetni ;) balesetveszélyes is és nem tesz jót a képernyőnek sem ;) )

mnika88 2016.01.11. 20:49:33

@asztalosani:
Én hiszek neked,de tényleg.Nyilván tudja ezt az ápolási igazgató,kórházi igazgató stb.,de őket ez nem zavarja,vagy nem akarnak már ezzel is foglalkozni.Nem tudom,ezt nem az én felelősségem megreformálni,majd a felsőbb vezetés tesz ennek érdekében,ha akar.Szerintem annyira feszkósak az orvosok,nővérek,mindenki,h nem akarnak még ezzel is foglalkozni,Aki kiteszi,kiteszi,aki nem nem alapon vannak vele.
Ennek ellenére soha nem volt ebből probléma.Volt nálunk az osztályon random ÁNTSZ ellenőrzés s senki nem tette szóvá a névtáblákat egyébként.
De elhiszem,h alapból így kellene.

Endre.coli 2016.01.11. 20:52:28

@asztalosani: az lehet :) akkor azert lenne hosszú a sor

platelet 2016.01.11. 21:26:15

Az ilyen beképzelt barmoktól mentsen meg az ég minden egészségügyist... Csak azért hozom fel, mert azzal hencegett, hogy bankfiókvezető, de a relativitás szónak érdemes lenne utánanéznie...

she_wolf 2016.01.11. 21:55:39

@mig54:
Ja, meg ha akkora ász lenne a "poszter", nem ártana egy névvel hitelesítenie ezt a számonkérő firkálmányt, bocs....

Izabelle87 2016.01.11. 21:58:29

Sok probléma van a Szent Borbálában, de ez csak a jéghegy csúcsa. Vagyis inkább a jéghegy kilógó csücskének a csücske. Az, hogy a III. belen az emeleten egy darab !!! nővér ügyel éjszaka az semmi a kis másfél órás várakozáshoz képest. Persze bosszantóak ezek az admin hibák is, de ennél sokkal nagyobb problémákkal nem foglalkoznak Tatabányán, és az sem érdekel senkit a vezetőségből...

Antalbaba 2016.01.11. 22:09:20

Visszatérve így estefelé: létezik, hogy a LABORnál nincsen egy férfi egy női és egy személyzeti WC??? Aki nem befőttesüveggel/hordóval indult otthonról, az még álljon sorba 1, azaz egy db koedukált sloziba? ÁNTSZ, létezel még???

asztalosani 2016.01.11. 22:47:40

@mig54:

"nem ártana egy névvel hitelesítenie ezt a számonkérő firkálmányt, bocs.... "

na ez rád meg fokozottan érvényes!

mond csak!
mástól mégis mi jogon követelsz többet mint saját magadtól?

asztalosani 2016.01.11. 22:52:39

@platelet:
na megjött a nyelvtannáci...

rengeteg szó van benne elütve, úgy ahogy sok más posztban is előfordulnak az ilyenek.

tőled eltérően eddig mindenki el tudta olvasni. jóhiszeműen én a magam részéről azt feltételezem, hogy automatikus helyesírás-ellenőrző progi van ilyenkor bekapcsolva, amely automatikusan javítja: vagyis hiába írja le helyesen a program átírja, arra amire kvázi akarja.

asztalosani 2016.01.11. 22:54:17

@Izabelle87:
lehet ki kellene azokat is ide posztolni?!

(úgy ahogy te is csináltad ;) )

she_wolf 2016.01.11. 23:01:14

@asztalosani:
Én még nem írtam posztot, te idióta!
Azt meg már meg sem említem, hogy a személyemről több (valós!) dolog köztudott, míg rólad ugye....hát igen...nagy semmi. Ez vagy te.

asztalosani 2016.01.11. 23:01:44

@platelet:
íme a másik cikknél az egyik posztod:

"Még egy dolog, az senkit nem érdekel, hogy a posztoló hány napon tud kérni munkahelyén."

és akkor még te dumálsz a helyesírásról mi?
:)

asztalosani 2016.01.11. 23:03:53

@mig54:
akkor követelj bármit is mástól te idióta (sic!), ha ugyanazt már előre letetted az asztalra te idióta (sic!)!

ui: ki nem sz*rja le hogy mit csináltál, vagy mit nem csináltál te idióta (sic!) ?

she_wolf 2016.01.11. 23:13:27

@asztalosani:
Az elütés és a helyesírás merőben különbözik a nem az adott szövegkörnyezetbe illő, idegen eredetű (többnyire latin, vagy ógörög)szó szövegbe való beillesztésétől. (Magyarul: rosszul alkalmazott álműveltség...boáhh...)
Csaxólok....hogy ne halj meg hüjén:)

she_wolf 2016.01.11. 23:18:09

@asztalosani:
Megmacskásodtál? Kis Protect B-vel felturbózott rágcsáló jöhet?
Ha nem tetszik a sicces idióta, akkor maradhatsz HK is, nemtom melyik rosszabb....

she_wolf 2016.01.12. 01:07:17

"...nyílt levélben írom le: egy 1990-ben átadott plázában is könnyebb kiigazodni,..."

Én meg nyílt hozzászólásban írom le, hogy az első plázát Magyarországon 1996-ban adták át Duna Plaza néven.
Kéregetik nem megpróbálni megmagyarázni, hogy nem hazai cuccról van szó, köszönöm!
És hatalmas helyesírási hiba "helyiség" helyett "helységet" írni több alkalommal is, és ne mondd kis csillag, hogy ez elütés!:) Pláne egy bankfiók vezetőtől! Hm?
Elemezgetem még ezt a posztot ráérő időmben, de egyre jobban szaglik....

(Mivel nem jártam még az említett intézményben, nem tudhatom, mi az igazság, hogyan működik vagy nem működik, mik a hiányosságok. De szerintem jól sejtem hogy ez a poszt relatíve nélkülözi a realitást:D)

asztalosani 2016.01.12. 10:20:12

@mig54:
látom megint komoly gondot okoz a szövegértés a számodra.
sajnálom, hogy anyád nem tanított meg rendesen olvasni.

remélem ezért nem forog a sírjában, vagy legalább nem ég a pofája, hogy ilyen embert a világra sz*rt! :-)

asztalosani 2016.01.12. 10:26:55

@mig54:

egy hülye együgyű parazita véglény voltál, vagy és maradsz is aki maximum a wc-ket súrolhatta az egészségügyben, főleg úgy hogy azt sem tudod mi az a vérátömlesztés, összefüggő szöveget sem tudsz értelmezni, mindig leragadsz piti dolgoknál, belekötsz minden apróságba! természetesen megint a szakmai dolgokhoz nem tudsz hozzászólni, ezért vagy ilyen taj paraszt egysíkú sz*rkeverő!

el tudlak képzelni: otthon ülsz, mások befizetett tb-jén műtögeted magadat, miközben a macskáid is leszarnak magasról, senki nem szól hozzád a modorod miatt, ezért kiállsz az utcára és az összes jött mentbe belekötsz, ordítasz, visítasz, csak azért hogy rád figyeljenek.

látom tempuska is lemondott rólad, neki sem fűlik már megtoszni a vén löttyedt pics*ádat

_______________________

kis csillag!
tedd közzé a valódi nevedet, hogy mégis meglássa ország világ ki és miféle vagy!

asztalosani 2016.01.12. 10:41:40

@mig54:
hurrá, most aztán jól leégetted magad, a megmacskásodott szövegeddel!

GRATULÁLOK!
CSAK ÍGY TOVÁBB, mondom én hogy hülye vagy és az is maradsz!

a bokámig sem érsz fel te toszatlan vén banya!

hmikey 2016.01.12. 11:07:31

Nem tudom, mennyire általános ez, de alapvetően más családtag is átveheti az elkészült leleteket, ill. több helyen kérheted emailban is, hogy átküldjék. Azt én értem, hogy problémát okoz a 11-től kezdődő leletkiadás, ha az ember mondjuk 8-tól dolgozik, de erre a problémára van több megoldás is. Nekem az nem világos az íromány alapján, hogy ha a portásnak el lehetett mondani, hogy egy már régebb óta esedékes leletért jön a delikvens, akkor azt feljebb már miért nem?

she_wolf 2016.01.12. 14:09:35

@asztalosani:
Ez a hozzászólásod (is) olyan szakmai, hogy a fal adja a másikat! (Most nagyon röhögök:D)
Vagy netán a tyúkszemedre léptem?

"a bokámig sem érsz fel..."
Ez így igaz. Csak egy fontos dolgot felejtesz el: nem is akarok .l.. !
Számomra te nem vagy (nem lehetsz!) etalon.

she_wolf 2016.01.12. 14:11:56

@asztalosani:
Honnan veszed, hogy macskáim vannak? Kutyapárti vagyok. Tanulhatnál tőlük!

she_wolf 2016.01.13. 07:48:22

@asztalosani:
Tényleg! Hozzád ki szólt?
Olyan hozzászólásra válaszoltál, aminek címzettje sem volt. Mondom én, hogy a tyúkszemedre léptem:) De jólesett!
"tempuskát" pedig hagyd ki ebből, annál több esze van, hogy fegyvertelennel harcoljon:P

she_wolf 2016.01.13. 07:56:31

@asztalosani:
"...az összes jött mentbe belekötsz, ordítasz, visítasz, csak azért hogy rád figyeljenek."

Hááát nem is tudom, ki az, aki szemzavaróan feltűnő veres pofával óbégat itt, a blogon...ugye tudod, mit jelent, ha a neten nagybetűvel írogatsz, csak éppen a neveknél mondatok elejénél nem alkalmazod őket?
De ezt felejtsük is el, jöjjön a szakmai hozzászólásod, amit úgy tűnik, hiába várok....
De tényleg lehetnél kedvesebb is, hiszen jószerivel csak én törődöm veled:(

asztalosani 2016.01.13. 23:43:45

@Pollito81:

nekem is lenne a te hozzászólásodhoz némi hozzáfűznivalóm:

"Lenne egy két hozzáfűzni való az író számára:
Kedves, Ön besétált az épületbe oda rohant a sorszámhúzó panelhez egyből rányomott a "leletkiadáspontra.. Az ott dolgozó Önkéntes fiúk (a névtábla nélküliek, mellesleg diákok) és a betegirányítók megkérdezték, hogy jót nyomott e."

kedves, Ön belemagyaráz értelmetlen dolgokat! nézzük csak hogy ha valóban önkéntesek, akkor milyen szabályok is vonatkoznak rájuk? mert ugye én magácskával szemben nem voltam tré, trehány és utánanéztem a dolognak, nézzük csak:

SZENT BORBÁLA KÓRHÁZ ETIKAI NYILATKOZATA AZ ÖNKÉNTESEK RÉSZÉRE:
"5. Nem tartozik a közösségi szolgálatot végző kompetenciájába a betegek érték- és
vagyontárgyainak (pénzének, iratainak, kulcsának, személyes és értéktárgyainak) kezelése,
személyes és hivatalos ügyeinek intézése)."

vagyis ha odamegy egy beteg intézni a SZEMÉLYES ÜGYEIT BAROMIRA NEM TARTOZIK AZ AZ ÖNKÉNTESEKRE. na ezt beszoptad!

"Egy kis kisegítés, hogy miért van ez? Azért mert még ismeretlen a rendszer van aki bejön nem tudja, hogy az előjegyzés nem vonatkozik minden vizsgálatra és rendelésre. "

irreleváns: aki ritkán jár kórházba az 10 év múlva is idegen lesz ebben a rendszerben, így értelme nincs ennek a förmedvénynek, amit maga ideposztolgatott

"Elmondták önnek amikor a labor vizsgálat után érdeklődött,hogy 11 órától osztanak leletet."

a poszternek azt mondták hogy MÁSNAP mehet 11-től. fáj az olvasás?

"A magaszerint leselejtezett székekre( vadonat új ) és az elkerítésre azért is szükség van mert a betegfelvételire érkezők amellett hogy a fotocellás ajtóban állnak meg az ajtó előtt lévő monitor alá állnak így nem látják a hívószámukat és sajnos össze vissza mennek be. "

vagyis ez is azt támasztja alá, hogy felesleges az egész rendszer

"Ezért így próbálják megszoktatni az oda érkező betegekkel hogy ott várakozzanak."

tehát essenek hanyatt törjék ki a lábukat! gratulálok!

"A maga által megemlített 10:50 perc pedig javítanám 10:59 perckor került elvételre az első taj kártya."

hülyeség a köbön...

" Az hogy magának megaláztatás volt nos talán ha maga is másként állt volna az ott dolgozókhoz és nem a legaljáig ócsárolja őket talán nem vették volna ők sem zokon."

szerintem senki nem ócsárolta az ott dolgozókat, ezt csak magácska / te beszéled be magadnak

"Nos mindennek két oldala van a dolgozók vannan Önökért de azért ne szaladjon el Önökkel sem a ló, hiszen Ők is emberek nekik sem esik jól ha őket okolják minden miatt."

jelen helyzetben az egészségügyben mindig a beteg a hibás, akkor miért nem lehetnek maguk is hibásak???

"Teljesen felesleges lehordani bárkit is haszna senkinek sincs benne nem lesz jó sem Önnek sem másoknak maximum pár percig."

kedves poszterina! ha ezek után indokulatlanul megváratnak, akkor fordulj az EEH-hoz! :)

"Hova jutunk mi emberek egymást marjuk ahelyett hogy összefognánk."

mondjuk az összefogás ott kezdődne, hogy egy beteget nem szívatunk feleslegesen másfél órás várakoztatással. ha ez teljesül, akkor talán (!) lenne összefogás. de ameddig a beteget szívatják, addig ne is várjon senki összefogást, jó vicc!

"Remélem maga is megnyugvást talált abban hogy kiírta magából ezeket."
szánalmas vagy...

"Ha pedig lenne ötlete a változtatásokhoz akkor az ott illetékes vezetőkhöz kellene fordulni."

tán ha elolvastad volna a cikket, kiderült volna a számodra, hogy fordult, sőt az is hogy VAN ötlete. ha ennyire nehéz és fájdalmas az olvasás, akkor miért írsz ilyen sz*r kommenteket?

" Ésszerű megoldásokban talán több támogatót szerezne mint egy ilyen cikk megírásával. "
LOL....

na ennyit Pollitoról, aki nem vén motoros, csak a cikk napján regisztrált, nyilván bérkommentelő tatabányai bérkommentelő a tb-i kórházból (ez de gáz már!)

teboly 2016.01.18. 11:34:32

Imádom, hogy minden cikk után már nem a problémával foglalkoznak hanem beindul a szájkarate és az egymás fikázása.

Desiderate 2016.03.11. 19:32:11

A hátsó portán este hat után már nincsenek biztonsági őrök mert haza lognak szabadon lehet ki be mászkálni buszok parkolnak a konyha épület mögött , valakinek biztos csurran cseppen. A konyhai dolgozók délután telepakolt szatyrokkal mennek haza , a betegek meg éhhen halnak... Szemben lakom mindent látok.

Igazság, hol vagy? 2016.03.11. 21:40:14

@Desiderate: Csak egy kérdés:Azt tudod,hogy hányan haltak éhen?A biztonsági őrök mettől meddig dolgoznak? Bocs ez 2kérdés volt.

Erzsébet Nyíri 2016.04.05. 19:50:31

Nagyon merésznek tartom aki ezt a cikket írta.és nagyon dicseretre melto hogy próbálja megoldani azt a helyzetet aminek nem így kellene működnie.az viszont nagyon szomorú hogy ezeket a rossz megoldott állapotokra csak az nem jön rá éppen aki ott dolgozik.a nem őket érintő probléma az nekik megfelel .csak az a kérdes hogy még rajtuk kívül kinek felelnek meg ezek az embertelen körülmények.teljesen egyetertek e cikk írójával és nagyon sokra tartom az ilyen bátor embereket.koszonom

namitmondtam 2019.12.19. 00:13:26

@k.hedvig: Nana!!! Lehet, hogy Te hazabeszélsz? Sajnos valóban ez az arrogancia, ostoba stílus jellemző a betegekkel szemben, de sajnos Tatabánya más intézményeiben is tapasztalom ezt a lekezelő, ledegradáló, kioktató stílust. Érthetetlen és két lábbal rúgnám ki azokat, akik így merészelnek beszélni és viselkedni bárkivel is, pláne ha betegről van szó! Egyetértek a panasz írójával, valóban egyesek fordítva ülnek a lovon, jó lenne már helyére tenni a dolgokat, mert ez csak frusztrációhoz vezet, ami a gyógyulást befolyásolhatja! ÉBRESZTŐ TATABÁNYA!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása