Ráférne az orvosokra egy kis lecke

2015.10.20. 06:12

20110311anyaskodj14.jpgRáférne az orvosokra egy kis lecke, csak mindenki fél de  nem tudom mitől ? Sok jó orvos van és ha az egyikben csalódsz találsz másikat ,csak utána kell nézni.  Azért is írtam ezt le hogy merjünk bátrak lenni és ha nem kapunk megfelelő ellenszolgáltatást ne hagyjuk hogy a pénzünk odavesszen. 

Kedves Blog!

 

Én egy nőgyógyász orvossal történt tapasztalatomat szeretném megosztani veletek . Méh polipot diagnosztizáltak nálam ,és eü. küretre küldött a dr.nőm ,mivel problémáim voltak . Én szerettem volna ha jó kezekben vagyok, így megkerestem a legjobb ultrahangos orvost , akivel ezt a műtétet el szerettem volna végeztetni. Persze első vizsgálatra maszekban menetem hozzá, majd ott berendelt a klinikára egy bizonyos napra hogy mindent pontosítsunk. Hozzá kell tennem még soha nem volt 57 éves létemre sem abortuszom ,és semmiféle nőgyógyászati műtétem. a klimax miatt lettek ezek a problémáim.

 

Mikor bementem hozzá a klinikára, először is várakozni kellett ,majd mikor sorra kerültem kapkodva rohangáltunk a uh. szobába, majd onnan át kellett menni egy másikba, de még oda is várnom kellett. Addigra már eléggé kivoltam borultam, mert mit nem mondjak megviselt a tudat hogy be kell feküdnöm egy ilyen beavatkozásra. Mikor behívott a szobába össze vissza kapkodott , többször kikellett javítanom hogy az előzmények hogyan voltak amikor az asszisztensnek diktálta .Már a sírás kerülgetett mert úgy éreztem magamat mint egy rongy akit ide oda rángatnak. Ekkor megkaptam a papírokat a vérvételre hogy menjek le oda és majd jelentkezzek 3 nap múlva reggel a műtétre.

20110311anyaskodj14.jpg

Kifelé menet már elsírtam magamat elég szépen , és látta a doki is hogy nagyon megviselt az egész procedúra és a viselkedése és elkezdte mondogatni hogy ez egy rutinműtét és hogy több ezren estek át ezen stb. Közben egy borítékot adtam át neki , amit el is fogadott ,de közben csak mondta hogy nem kell ettől félni de már az esze nem nálam járt ahogy láttam. A borítékból gondolhatta hogy ha már őt kértem meg hogy legyen az orvosom akkor majd még utána is kap valamit. Lementem a vérvételre ,persze zokogva. Ott azt mondták a nővérek nem tudják mi van ma a vizsgálóban, de majd mindenki bőgve jön le. Megtörtént a vérvétel hazamentem. Közben én itthon utána olvastam hogy ezt a műtétet nem is kürettel kéne végezni hanem egy bizonyos hysteroszkópiaval -magyarul méhtükrözés- során a vizsgáló orvos számára láthatóvá válik a méh és a méhnyak belső felszíne, sőt, bizonyos esetekben terápiás beavatkozásokra is sor kerülhet a vizsgálat során. De ez drágább vizsgálat és erre nincs pénz a kórházban ,hanem helyette küretet végeznek. Milyen orvosi ellátás az ahol évekig fizetem a TB.-t és nem kaphatom meg a nekem járó eljárást?

 

Ezért úgy döntöttem hogy felhívom az orvost és lemondom a küretet. A dokit sajnos 3 napig nem tudtam elérni , de be sem mentem a kórházba,és eldöntöttem hogy személyesen beszélek vele és megmondom adja vissza a pénzemet mert nem tett érte semmit. 5. napon végre elértem és megbeszéltünk egy személyes találkozót ahol már tudta hogy én visszakérem a pénzt ,mert ezt a telefonban közöltem vele. Pontosan ott volt a megbeszélt helyen. Kedvesen betessékelt a szobájába és elmondta,hogy elnézést kér igazam van, nem így kellett volna hozzáállnia a dolgokhoz, és mindent el kellett volna magyaráznia erről az egész betegségről és az elkövetkezendő eseményekről, hibázott. Mondtam lehet hogy neki ez a 10000.-dik ilyen esete ,de nekem ez lett volna az első, és nagyon megviselt az egész. Visszaadta a borítékomat és szépen elváltunk.

 

Még azt is mondta a citológiát feltétlenül vigyem el neki majd ,mert kíváncsi rá. Amúgy egy jó nevű orvos ,csak sajnos ezek is már nem tudom hogy harácsolásból vagy mi okból annyikra túlvállalják magukat, hogy a beteg totálisan elsikkad a rendszerben. Nagyon nincs ez így jól ,és azt hiszem az én fellépésem kissé ráébresztette arra hogy másképp kellene a betegekkel bánni!

 

Sajnos nem sokan merik ezt megtenni manapság , pedig ráférne az orvosokra egy kis lecke, csak mindenki fél de nem tudom mitől ? Sok jó orvos van és ha az egyikben csalódsz találsz másikat ,csak utána kell nézni. Azért is írtam ezt le hogy merjünk bátrak lenni és ha nem kapunk megfelelő ellenszolgáltatást ne hagyjuk hogy a pénzünk odavesszen. Azért azt díjaztam hogy belátta milyen lekezelően viselkedett ,ezt a szemébe is mondtam hogy ezt nagyra értékelem , mert nem mindenki képes a hibáját belátni.

 

 SZ .D .né

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamedve 2015.10.20. 06:56:38

Nekem is az a véleményem, hogy nem kell előttük hanyatt esni.
Én a háziorvosomnak is megmondtam, hogy nehezményezem azt, amikor a rendelési idő vége előtt egy órával már nem volt sehol. Habogott valamit, hogy nem volt időpontom
Ezzel csak az a gond, hogy beeshet valaki egy akut bajjal is, mert azt hiszi még úgyis tart a rendelés
A boltból sem mehet el az eladó, mert nincs vevő.

qbr 2015.10.20. 08:56:55

Néha úgy elszomorodom, hogy milyen emberekkel élek együtt ebben a világban...

qbr 2015.10.20. 09:11:35

azt hiszem, én most ezzel a levéllel egy darabig abbahagyom a praxis olvasgatását

©________ 2015.10.20. 09:51:07

ó, reméelm, azt is elmesélted neki, hogyan kell a műtétet végezni.
olvastad a neten, mi?
hát ez kész....

kovacsbelane 2015.10.20. 15:16:16

Én ezt nem is igazán értem, asszem.

she_wolf 2015.10.20. 18:51:00

Vállalva, hogy kapok a képembe:
Nem értem, hol van itt a baj? Mi a probléma? Nem látom azt, hogy bárhol és bármiben csorbult volna a betegjog. Mi köze van egy méhpolipnak és az ezzel kapcsolatos vizsgálatoknak ahhoz, hogy a betegnek korábban volt-e abortusza, vagy bármilyen más nőgyógyászati műtéte?
A beteg kiborul attól, hogy várakozni kell? Igen, várakozni kell, sajnos ez van, tessék hozzászokni!
Ha pedig bejut az orvoshoz, akkor pörögnek az események, mert nincs idő simizgetésre, lelkek ápolására. Mi több, azt hiszem, az orvos teljesen korrekt volt a beteggel. Igyekezett megnyugtatni, látva, hogy mimóza kiborult.

Nem tudom, hányszor töröltem, amit korábban írtam, mert nem akarok durva lenni. Inkább röviden összefoglalnám:
a beteg az orvos magánpraxisában teszi meg az első lépést;
a beteg teljesen szétcsúszik attól, hogy nem ő a világ közepe;
a beteg megvesztegeti az orvost;
a beteg visszakéri, az orvos visszaadja a kenőpénzt;
a beteg TB-re hivatkozással követel egy adott helyen nem hozzáférhető beavatkozást, csak mert otthon azt olvasta, hogy....;

Amit nem értek: miért kért elnézést az orvos? Én ugyanis semmi olyasmit nem látok ebben a történetben, ami felróható lenne neki, kivéve talán azt, hogy még a beavatkozás előtt elfogadott egy borítékot, amit (nagyon bölcsen) vissza is adott.

A beteg pedig talán többet okulhatna ebből, mint az orvos, ugyanis nem ártana, ha utánanézne a kisokosában annak, hogy jogi értelemben mi a különbség az előre és utólag adott boríték között, valamint hogy mennyire gyakori a méhpolip újbóli kialakulásának az esélye. Nem rémisztgetni akarom (pedig de!).
Ha pedig ilyen sírós-rívós, akkor meditáljon, kísérje el valaki, válogasson várakozás közben mákszemeket, vagy vigyen magával kalapácsot nyugtató gyanánt!

she_wolf 2015.10.20. 19:15:02

"Még azt is mondta a citológiát feltétlenül vigyem el neki majd ,mert kíváncsi rá."

Még szép, hogy kíváncsi rá, ugyanis a citológiai vizsgálat rámutat, ha rosszindulatú daganatos elváltozásról van szó a méhben. Ritkán ugyan, de maga a polip is lehet rosszindulatú. Jó, ha ezt is szem előtt tartja a beteg, és jó lenne, ha ezt (is) értékelné az orvosában! Ja, és az is jó lenne, ha ezt megköszönné neki. Elég csak kimondani a szót: "Köszönöm!" Nem kell cifrázni!

"Amúgy egy jó nevű orvos ,csak sajnos ezek is már nem tudom hogy harácsolásból vagy mi okból annyikra túlvállalják magukat, hogy a beteg totálisan elsikkad a rendszerben. Nagyon nincs ez így jól ,és azt hiszem az én fellépésem kissé ráébresztette arra hogy másképp kellene a betegekkel bánni!"

Ó, igen, kedves poszter, mert te most jól megmutattad...önértékelés rulez!

"Azért is írtam ezt le hogy merjünk bátrak lenni és ha nem kapunk megfelelő ellenszolgáltatást ne hagyjuk hogy a pénzünk odavesszen."

Milyen "ellenszolgáltatást", és miért? A borítékodért? Hát ne adj! Senkinek! Közellátásban nem kell! Tudok neki jobb helyet!
Szerintem inkább menj magándokihoz, az meg fog simizni, tördeli a kezét helyetted is, talán még el is sírja magát nagy szolidaritásában!

"Azért azt díjaztam hogy belátta milyen lekezelően viselkedett ,ezt a szemébe is mondtam hogy ezt nagyra értékelem , mert nem mindenki képes a hibáját belátni."

Megsimizted a buksiját az orvosnak? Milyen hibát? Hol van itt a hiba? Édes vagy. Én meg hülye, mert egy no name által írt nyafogáson felhúzom magam. áhhh...

pantlikaskiralylany 2015.10.20. 20:15:39

Gondolom a hozzászólók mind vagy orvosok, vagy mindig a maximális ellátást kapják...

she_wolf 2015.10.20. 20:54:11

@pantlikaskiralylany:
Nem feltétlenül, de ez:
"...harácsolásból vagy mi okból annyikra túlvállalják magukat..."
mindent visz. Leginkább a józan észt. És megint az "ezek".
Bocs, de ettől én laikusként és az orvosokhoz kényszerűségből gyakran járó betegként is vöröset látok. Nem, nekem sincs mindig ínyemre amit tapasztalok, de eszembe nem jutna panaszkodni(!) azért, mert egy közellátásban várnom kell a soromra, vagy mert az orvos nem ecseteli több órán keresztül a rám váró beavatkozás indoklását, menetét, stb...
Érdekelne egyébként, hogy a poszter nem jár rendszeres nőgyógyászati vizsgálatra, szűrésre? Ennek folyománya: nincs egy olyan nőgyógyász(a), akihez bizalommal tudna fordulni? Több kérdésem is lenne, de inkább hagyom a fenébe az egészet:(

Megjegyezném, hogy alapjáraton nem "kedvenceim" a nőgyógyászok. A korábbi nőgyógyászom nyugdíjba ment, és záros határidőn belül újat kell keresnem. Tudom, hogy nem lesz egyszerű, de meg fogom oldani. Picsogás, általánosítás, és drámázás nélkül.

Blogger Géza 2015.10.20. 21:06:53

Aki nem akar várni, menjen ide:

www.dunamedicalcenter.org/

Aki meg nem tudja megfizetni a gyorsabb ellátást, az meg várjon. Más érdemi probléma számomra nem derült ki az írásból. (Max az, hogy a beteg nagyobb szakértőnek hiszi magát az orvosánál, de ez pszichológia témaköre.)

dokineos 2015.10.20. 21:31:54

Azért ez megint az a tipikus beteg hozzáállás: azok a hálapénz éhes szarházi orvosok, én fizettem a TB-t, kapjam meg a lehető leghamarabb a lehető legmagasabb szintű ellátást. Azt azért tisztázzuk, hogy az a finanszírozás, amit a kórházak kapnak az egyes vizsgálatokért, beavatkozásokért az OEP-től, az durván veszteséget termel. Mivel az egészségügyhöz való hozzáállás mindig is olyan volt, hogy ez nem termelő ágazat, így a rendszer finanszírozása (orvosok bére, kórházak felszereltsége) mindig is kritikán aluli volt (nézd meg itthon a GDP hány százalékát fordítják egészségügyre, és mennyit nyugaton). Az az eszköz, amiből itthon a műtőben van egy darab, és az is 10 éves, és havonta javításra kell küldeni, abból pl. Angliában van 8, zsírúj!. Amíg a magyar emberek mentalitása, hozzáállása nem fog változni, hogy igenis kell költeni az egészségügyre, mert a rendszerbe előbb-utóbb mindenki, MINDENKI bekerül, előbb-utóbb MINDENKI idős lesz, és egyre több betegsége lesz, és amíg az emberek nem látják be, hogy a rendszerre jóval többet kell költeni (ahogy arányaiban minden fejlett országban így van ez), addig a kedves betegek ne csodálkozzanak: egy vizsgálóhelyre, egy ultrahangra fog jutni 150 beteg, éppen ezért sokat kell várni, és mivel a kórházak nem kapnak pénzt, nem lesznek új, modern eszközök stb. Amíg az emberek nem látják be, hogy ez így nem mehet tovább, az egész rendszer belülről rohad, és az orvosok a nevetségesen alacsony bérek miatt hálapénzorientáltak, addig a kormány magasról le is fogja szarni az egészségügy finanszírozását és építi a kisvasutakat meg stadionokat. Végülis nem baj az, ha kevesebb nyugdíjat kell fizetni :)

bakela 2015.10.20. 22:32:45

Istenbizonyneménírtam!
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Ádám Sándor 2015.10.20. 22:47:13

Ez az írás vicc, ugye?...

she_wolf 2015.10.20. 23:07:19

@bakela:
Ez eddig eszembe sem jutott volna, de így....:D

zünüke 2015.10.21. 00:45:45

Elolvastam vagy háromszor koncentráltam ezerrel,de még mindig nem vágom,hogy miért kellett "zokogva lemenni"a nemtom hová.
Elhiszem,hogy félt az ismeretlen műtéttől de azért ekkora palávert nem kell csapni egy egészségügyi küret miatt.

rikitikitévi 2015.10.21. 10:00:25

"... ezt a műtétet nem is kürettel kéne végezni hanem egy bizonyos hysteroszkópiaval...De ez drágább vizsgálat és erre nincs pénz a kórházban ,hanem helyette küretet végeznek."

Ez butaság. Van olyan polyp, amely biztonságosan eltávoítható a küret során, és van olyan, amelyiknél hysteroscopiára van szükség. Egy profi nőgyógyász el tudja dönteni, hogy melyik beavatkozást választja. Egyébként az OEP a hysteroscopiát sokkal jobban finanszírozza, ezért a kórháznak ezt éri meg végezni akkor is, ha elegendő lenne a küret is! A helyzet pont fordított, mint ahogy a poszt írója gondolta.

rest of boys 2015.10.22. 06:27:26

A hülyeségnek úgy látom, nincs felső határa, kb. ennyit erről a posztról.

2015.10.24. 07:13:13

A nőgyógyászok egyből kaparnának minden nőt, akár szükséges akár nem.
Egyszer huszonéves koromban nekem is előírták az egészségügyi küretet, fájdalmas menstruáció miatt.
Én meg hazamentem a kórházból, azóta sincs semmi bajom szerencsére.
Indokolatlanul sokat műtenének az orvosok, ezért kell megkérdezni legalább 3 orvost adott bajról, mit javasol.
Bár mostanában 3 is 3 félét szokott javasolni.

2015.10.24. 07:15:26

@zünüke: Elhiszem,hogy félt az ismeretlen műtéttől de azért ekkora palávert nem kell csapni egy egészségügyi küret miatt.
Válasz erre;
Elvégre az csak egy sima kis porszívózás.

zünüke 2015.10.24. 12:42:31

@Diorella Queen:

"Elvégre az csak egy sima kis porszívózás"

-A poszter egy méhtükrözés esetén is ugyanezt a felesleges cirkuszt csinálná.Fél az ismeretlentől ami nem bűn,de...
Egyébként arról,hogy hogyan szabadult meg végül is a méhpoliptól nem ír.

she_wolf 2015.10.24. 18:19:21

@Diorella Queen:
Csak zárójelben jegyezném meg, hogy a "kis sima porszívózásnak" nagyon komoly szövődményei lehetnek (kezdve a meddőségtől a totál nagytakarításig), ezt azért nem ajánlatos elfelejteni!

2015.10.24. 21:05:56

@zünüke: Azért ez egy kicsit talán az orvosok hibája, de csak egy kicsit.Elmondhatták volna neki hogy mi is ez pontosan, szépen nyugodtan, mielőtt minden hülyeséget összeolvas az internetről és a végén elrohan.
Na de ugye ott a másik fele a dolognak, hogy mire van ideje az orvosnak?Szóval..

Szerintem végül nem szabadult meg a polipjától.Végül is ha nem okoz neki panaszt akkor fölösleges is a műtét.Páromnak is van az orrában, de ha nem okoz panaszt, akkor jobb ha orvos közelébe sem megy vele soha.

2015.10.24. 21:08:52

@mig54: Ezért írtam,hogy én úgy gondolom, hogy kés alá feküdni csak akkor szabad, ha nagyon nagyon indokolt.A panaszok nagyon kellemetlenek pl.
Egy változókori össze vissza menstruáció pl ami mellesleg tök természetes, hiszen változókorban van az illető, nem indokolja hogy azonnal eügy küretre kelljen rohanni.
Minden műtét nagyon kockázatos, még akkor is az, ha azt mondják hogy amúgy rutinműtét.

she_wolf 2015.10.25. 12:30:50

@Diorella Queen:
Nem véletlenül végeznek abrasiot a poszter által leírt tünetek esetében, változókor ide vagy oda. A tünetek valódi okát keresik, mert az a dolguk. Persze, mondhatnák azt is, hogy kiskeziccsókolom, mit tetszik akarni 57 évesen, klimaxolni tetszik, tessék vele megbarátkozni, a tünetek egy darabig fogják kínozni, menjen békével!
De leginkább azt teszik az orvosok, mint a posztban szereplő is: abrasio, citológiai (szövettani) vizsgálat a méhnyakrák kiszűrésére. Mert nem minden az, aminek elsőre látszik. Ezt igazolják azok, akik gyászolják a méhnyakrák következtében elhunyt feleségüket, gyermeküket, anyjukat.
"Tök természetes"-e, hogy megnézem a személyimet és azt mondom, benne vagyok a korban, szívózik velem a menzeszem, ez van?
"Tök természetes"-e hogy ebből a mentalitásból kiindulva hányan halnak meg gyakorlatilag tök feleslegesen?
És végül: "tök természetes"-e, hogy azért baszogatjuk az orvost, mert körültekintően végzi el a munkáját?
Van kalapja, nincs kalapja....
Ezzel együtt: inkább örüljön a poszter, hogy egy ilyen orvossal hozta össze a sors, mint azt írja meg a hozzátartozója, hogy milyen sintér kezébe került a kedves rokon.
(Ld.: a méhnyakrák korai felismerése, majd az ennek függvényében történő kezelések, beavatkozások sikerességi statisztikája.)

Pentakill 2015.10.30. 22:26:32

@mig54: nem nagyon lehettel meg ilyen helyzetben,mert ha lettel volna, akkor nem irnal ilyeneket. Nem kivanom, hogy megtapasztald.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása