Húsvét előtt halt meg az édesanyám - A kezelőorvos válasza

2015.04.03. 19:30

2_tbeh61ms.jpgSajnáltam a nénit, ha valamit másképp csinálnék most, az az lenne, hogy az első lehetséges alkalommal hazaengedném, hogy ne keseredjen úgy bele a kórházi létbe.

Tisztelt Hozzátartozók és Hozzászólók!


Szeretném a beteg kezelőorvosaként elmondani, én hogy láttam ezt a szomorú történetet.


Akkor kezdjük az elején a koszos WC ügyével. Kb 10 perccel azelőtt, mielőtt a néni és családja megérkezett, kísértem ki a szobában fekvő másik beteget a WC-re. Szintén nehezen mozgó, idős néni volt, nem tehet róla, hogy úgy hagyta ott a WC-t ahogy. A takarítónő meg erről a feladatáról még nem is értesülhetett. Talán egyszer majd lesz szemetes is a fürdőkben, most örüljünk annak, hogy minden szobához saját WC és zuhanyzó tartozik, hiszen most költöztünk az új épületbe, rosszabb körülmények közül.


Nekem is az első perctől kezdve az volt a véleményem, hogy a nénit nem kellett volna felvenni az osztályra, meg is állapodtunk a családdal, hogy egy-két nap múlva hazamegy. Az, hogy mégis ott ragadt, annak volt betudható, hogy egy ennyi idős emberben, ha jobban megvizsgálja az orvos, mindig lehet több-kevesebb kezelendő eltérést találni.Így, ha a hozzátartozó és maga a beteg nem elég határozott, az orvos azt látja, a család nem bánja, ha a beteg még marad, találunk indokot arra, hogy maradjon. Valahogy így volt ez az említett beteg esetében is, eleinte az alacsony nátriumszint szorult korrekcióra, máskor étvágytalanságra panaszkodott, megint máskor arra, hogy nem javul a köhögés. Nyilván nem is ivott eleget, ezért kellettek az infúziók. Itt hadd térjek ki arra, hogy az infúziók mennyiségének és összetételének meghatározása orvosi feladat, higgyék el, megvan az oka, hogy mikor mennyit adunk. Egyébként a néni 4 litert sosem kapott egy nap, talán 4 palackra emlékszik a hozzátartozó, ezek viszont fél literesek voltak.

2_tbeh61ms.jpg


Az infúziókat valóban nem veszik le azonnal a nővérek és a pelenkát sem cserélik minden esetben azonnal. Attól tartok, ez így is marad még egy ideig, hacsak nem jut jóval több nővér egy betegre. Erre viszont mostanában semmi esélyt nem látok.


A nővér amúgy nem cseléd. Sem az orvos, sem a beteg, sem a hozzátartozója utasítására nem fog jobban dolgozni. Minél durvábban szólnak hozzá, annál kevésbé. Viszont, ha kedvesen szólnak hozzá, szívesebben megteszi, amit kérnek tőle. Általában csak akkor azonnal, ha az tényleg halaszthatatlan dolog. Természetesen mindenkinek a saját dolga a halaszthatatlan, így ebből sok nézeteltérés szokott lenni.

 


Egyébként, ahogy lehet, segítettük a beteget. Amint a szobában felszabadult egy alacsonyabb ágy, átköltözhetett arra, közelebb a WC-hez is. A tüdőgyulladás diagnózisa a 3. röntgenfelvételkor született meg, ekkor persze ismét nem lehetett hazaengedni a beteget, hiszen le kellett telnie az egy hetes antibiotikum kúrának. Én nagy változást a köhögés, nehézlégzés terén nem láttam a néninél. Annyival volt rosszabbul, mint előtte, hogy már kezdett belefáradni az egészbe. Elkezdte fejébe venni, hogy ő már meghal, nem kerül innen haza, nem is várja otthon senki. Ezen mindig csodálkoztam, hiszen naponta látogatta a család és tudtam, hogy várják haza. Próbáltam vígasztalni, de hajthatatlan volt. A halála előtti napon hosszasan siránkozott a viziten azon, hogy 42 évig lakott ugyanott, de most nem mehet oda vissza, mert a lányához kell költöznie és a fiáé lesz a lakás. Ismét vigasztalni próbáltam, hogy nyilván azért kell a lányához költözni, hogy ő segíteni tudjon neki, ne legyen egyedül, hiszen nem tudná ellátni magát. Mondtam azt is, hogy örüljön, hogy a fiáé lesz a lakás, nem idegené. Mondtam, örüljön, hogy a lánya magához veszi és nem kell idősek otthonába menni. Nem tudtam megvigasztalni, kijelentette, hogy itt fog meghalni. Látszott, hogy ki kell őt mozdítani ebből a kórházi környezetből, úgy terveztük hétvégére most már tényleg hazaengedjük. Másnap reggel viszont ébreszthetetlen volt, az eredményei alapján lélegeztetésre szorult, ezért kértünk intenzives konzíliumot. Ott helyet kellett csinálniuk (kihelyezni más beteget), mire lett volna helyük, betegünk elhúnyt. Ha átkerül, még lehet, hogy pár napig él, de tapasztalatom szerint azt már kevéssé lehet életnek nevezni.


Sajnáltam a nénit, ha valamit másképp csinálnék most, az az lenne, hogy az első lehetséges alkalommal hazaengedném, hogy ne keseredjen úgy bele a kórházi létbe.


Tisztelettel: dr. Ágota Katalin

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TGabi 2015.04.03. 21:35:17

Örülök, hogy az orvos szemszögéből is olvashatjuk a sztorit. Az apám is belgyógyász-adjunktusként dolgozott - élete egy szakaszában kifejezetten idős betegekkel foglalkozó gerontológiai osztályon, több orvoskollégával.

A pesti és a központi kórházakból általában ide - csúnya szóval -"passzolták le" azokat a 80-as, 90-es éveikben járó, súlyos betegeket is, akiknek még laikus szemmel megállapíthatóan is már csak napjai voltak hátra. Így aztán voltak olyan szituk időnként, hogy hiába tettek meg az orvosok minden tőlük telhetőt a betegekért, a beteg sajnos a legelszántabb orvosi erőfeszítés ellenére is elhunyt.

Ugyanakkor néha arra is volt példa, hogy a combnyaktöréses, rosszindulatú daganatokkal csatát vívó, tüdőgyulladásban szenvedő, és még ezen felül több betegséggel küzdő, több, mint 90 éves beteg elhunyása miatt is hisztérikusan kárhoztatták egyes hozzátartozók az orvosokat, hogy nem értenek semmihez és felelőtlenek, stb... Ami a körülmények ismeretében nyilvánvalóan hülyeség.

De az élet sajnos véges...

TGabi 2015.04.03. 21:35:17

Örülök, hogy az orvos szemszögéből is olvashatjuk a sztorit. Az apám is belgyógyász-adjunktusként dolgozott - élete egy szakaszában kifejezetten idős betegekkel foglalkozó gerontológiai osztályon, több orvoskollégával.

A pesti és a központi kórházakból általában ide - csúnya szóval -"passzolták le" azokat a 80-as, 90-es éveikben járó, súlyos betegeket is, akiknek még laikus szemmel megállapíthatóan is már csak napjai voltak hátra. Így aztán voltak olyan szituk időnként, hogy hiába tettek meg az orvosok minden tőlük telhetőt a betegekért, a beteg sajnos a legelszántabb orvosi erőfeszítés ellenére is elhunyt.

Ugyanakkor néha arra is volt példa, hogy a combnyaktöréses, rosszindulatú daganatokkal csatát vívó, tüdőgyulladásban szenvedő, és még ezen felül több betegséggel küzdő, több, mint 90 éves beteg elhunyása miatt is hisztérikusan kárhoztatták egyes hozzátartozók az orvosokat, hogy nem értenek semmihez és felelőtlenek, stb... Ami a körülmények ismeretében nyilvánvalóan hülyeség.

De az élet sajnos véges...

Lángharcos 2015.04.03. 22:13:19

Meglehetősen igénytelenül néz ki a blogposzt aljában a reklám:

Sajnáltam a nénit, ha valamit másképp csinálnék most, az az lenne, hogy az első lehetséges alkalommal hazaengedném, hogy ne keseredjen úgy bele a kórházi létbe.

Tisztelettel: dr. Ágota Katalin

HASZNÁLD KÓRHÁZÉRTÉKELŐNKET ÉS LEGYEN TIÉD A SONY PLAYSTATION 4, VAGY A TÖBBI ÉRTÉKES NYEREMÉNY EGYIKE!

kayaibrahim 2015.04.03. 22:18:15

Mindig örülök, ha az orvosok válaszolnak és látjuk a másik oldalt is.

luis5 2015.04.04. 06:55:52

Aki meg akar halni, annak legtobbszor sikerul is.

EZAZ 2015.04.04. 07:35:39

@luis5: Sőt, annak is, aki nem akar.

látjátok feleim szümtükkel 2015.04.04. 08:03:29

Azért örök igazság, aki élve születik, az meg is hal. Ki előbb, ki utóbb. Kinek is a joga annak eldöntése, hogy az előbb/utóbb most jött-e el?

Nekem mindig kinyílik a bicska a zsebemben, amikor nagyon idős emberek haláláért orvost, mást hibáztatnak. Az élet rendjéért senki nem lehet felelős. Ráadásul tudomásul kéne venni, hogy az emberek általában megérzik, mikor jött el az idő, és ezt tiszteletben is kéne tartani.

Mielőtt bárki nekem esne ezért a véleményért tájékoztatom, én már a sor elején állok ( remélem soká érek az ajtóhoz, de ki tudja előre? ). Saját a tapasztalás.

asztalosani 2015.04.04. 08:18:38

rengeteg problémát felsorolt a panaszos / kezelőorvos, amit saját hatáskörükben is meg lehetne oldani pl.:

-infúzió bekötésénél nővér elmondja a betegnek, hogy nem baj ha lefolyt, nem fog baj történni, nem fog levegő belekerülni a vénába, nem kell azonnal bekötni a másikat (tralalalala) ezek után a beteg tudni fogja, hogy nem gond, ha lefolyt és visszafolyik a vére (nem ijed meg). kérem szépen ezt a "hülye"beteg nem tudja, sem a "hülye" hozzátartozó, ezért vannak ilyen gócok, ez ellen is tenni kéne. (vagy ilyen jellegű kérdéseket/problémákat összegyűjteni, leírni papírra, lelaminálni és cixóval vagy az osztályra kitenni, vagy minden egyes kórteremben (ez kb. 45 ft, laminálás nélkül 6-12 ft áfával )

-szemetes kérdése: több megoldás van, ezek közül kettő: ideiglenes jelleggel papírdoboz (kis kézügyességgel lehet rá csinálni billenő fedőt is) bele műanyag szemetes zsák: olcsó, környezetkímélő, eldobható, vagy ki kell írni a bejárati ajtóra, hogy szemetes kellene, mert nem telik rá: biztos valaki venne és vinne be az osztályra, vagy összedobnák rá a pénzt.

- szerintem az már elég ciki, hogy miután összerondították a wc-t, azt követően az eltelt 10 percben nem lett még szólva sem a takarítónőnek.
ez egy kórház.
az összerondított wc fertőzésveszélyes.
jobb munkaszervezés, tak. nő azonnali értesítése (tán át kellene beszélni vele is, hogy mi a legfontosabb és mi a legkevésbé, és meg kellene vizsgálni, hogy 10 perc miért nem volt elég arra hogy legalább szólva legyen neki.) tecsóban ha kiömlik a tejpultnál a tej, 2 percen belül már ott van a tak.nő és már mossa is fel... és pedig egy áruház, nem pedig kórház!

- "Ha lefolyt az infúzió és csengetni, mert megkérdezték tőle hova siet, mozi jegye van? "
személyzet kommunikációjának javítása: a.k.a elmagyarázza a betegnek az első ilyen alkalomkor hogy nem kell azonnal infúziót cserélni (kövi alkalommal már biztos hogy nem csenget.) nem is értem, ha arra van ideje a személyzetnek, hogy ezt az egy mondatot elmondja, és kérdőre vonja a "hülye" beteget,akkor tán erőt vehetnének magukon és normálisan is felvilágosíthatnák a beteget.

-"Eltelt 3,5 óra mikor sírva telefonált menjünk be, mert megfagy, "
ismét jobb munkaszervezés: pl: csak arra az időre szellőztetni, ameddig a nővér bent van a kórteremben pl.: gyógyszerosztás: bemegy, kinyitja az ablakot, kiosztja a gyógyszert, becsukja az ablakot, kimegy. (kérdésem: miért nem megy be 3,5 óra leteltével abba a helységbe a nővér ahol csengettek?)

-" A sógornőm kiment a takarítónőt megkeresni, akit meg is talált, EBÉDET osztott"
és mi az hogy egy takarítónő ebédet oszt???? szóval ez így nagyon nonszensz.

__________________________________________________________________________
nem kifogásokat kellene keresni, hanem az ilyen panaszleveleket megköszönni, levonni a konzekvenciákat és megoldásokat keresni a problémára. nyilván azért kellene megköszönni, mert felhívja az illető a problémára a figyelmet, és azért tartoznának hálával az illetőnek, mert miután leírta a problémákat (vagyis idejét szánta rá), önöknek csak megoldást kellene találni rájuk. Miután megoldást találtak rá, biztos hogy az adott probléma nem fog újból előfordulni. De ameddig úgy reagálnak egy panaszos levelére, ahogy most is (kifogás keresés, magyarázkodás), addig ne csodálkozzanak, hogy a problémák állandóak maradnak.

én örülnék neki, ha a következő cikk dr. Ágota Katalintól származna kb. 1 héten belül és leírná, milyen változások történtek az osztályon a panaszlevelet követően.

(nyilván van olyan amit nem lehet megoldani, mert pénz kérdése pl.: új műtő felhúzása...stb. , de úgy érzem vannak olyan problémák amiket szinte a semmiből meg lehet oldani, csak józan paraszti ész kellene hozzá, és az hogy akarni kellene megoldani a problémákat és nem nyafogni)

asztalosani 2015.04.04. 08:20:45

Judi Szögedi:

és vajon melyikre mondod hogy "gusztustalanabbnál gusztustalanabb"?

neduddki21 2015.04.04. 08:48:09

@asztalosani: Egyetértek. Szimpatikus, hogy a kezelőorvos leírta az esetet a saját szemszögéből. Csakhogy számos problémára nem adott magyarázatot, illetve nem vett róla tudomást. Leírja, hogy a nővér nem cseléd, senki utasítására nem fog jobban dolgozni. Itt azonban senki nem utasította, egyszerűen nem vett tudomást a betegről, akihez három és fél óra elteltével a rokonainak kellett bemenniük, mert a nővér nem volt hajlandó. A rokon a nővért nem munka közben, hanem beszélgetve találta meg, vagyis nem a sok munkájától nem ért rá bemenni a nénihez. A kezelőorvos leírása szerint nem rosszabbodott a beteg állapota, csak éppen kialakult a tüdőgyulladás, amibe azután belehalt. Arról nem tudunk meg semmit, hogy hogyan alakulhatott ki a kezelés ellenére. A három és fél órás vizeletben fekvés okozhatta, ahogy a család gondolja? Az orvos nem cáfolja, hogy így történhetett, ez viszont egyértelmű mulasztás a kórház részéről.
És álljon már meg a menet: Mi az, hogy senki nem utasíthatja a nővért, mert azért sem dolgozik jobban? Hát hol élünk? Van munkahelyi felettese, van munkaköri leírása, vannak feladatai, van szerződése, van felelőssége. Minden munkahelyen el kell végezni a feladatokat akármekkora is a fizetés. A felettes dolga, hogy ezt megkövetelje és szankcionálja, ha nem történik meg. Egyértelműen vezetési hiba, ha akkora kupleráj van egy kórházban, hogy a nővért még utasítani sem lehet. Isten őrizz, mert akkor még úgy sem dolgozik, mint addig. Ha így folytatódik, végül mindenki a nővéreknek lesz kiszolgáltatva. A beteg is és az orvos is. Mert hiába kezeli az orvos lelkiismeretesen, ha nővér órákon hagyja vizeletben fekve, nyitott ablaknál a magatehetetlen beteget. Elképesztő ez az egész.

EZAZ 2015.04.04. 09:24:54

@látjátok feleim szümtükkel: A legtöbb esetben szerintem nem az a vita tárgya (legalábbis amíg a vitatkozók nem viszik el más irányba a saját tapasztalataik alapján, és ebben tudom, hogy én is beletartozom), hogy egy idős/súlyos beteg/életveszélyes balesetes stb. valaki meghal. Ez mindig fájdalom a hozzátartozóknak, mert nehéz felfogni a szeretett személy elvesztését.
De sajnos tényleg vannak olyan esetek, amikor más körülmények között, több odafigyeléssel nem történt volna ez (és most nem megyek bele az okokba, csak egy ténymegállapítás), a másik pedig, hogy nem mindegy, hogy megy el valaki.
Igen, így utólag ebben az esetben már lehet azt látni, hogy otthon jobb lett volna a néninek, talán meg is gyógyult volna, talán még évekig élhetett volna. De ha mégis ez a dátum volt neki megírva, legalább történhetett volna ez úgy, hogy közben valaki fogja a kezét és nem elkeseredéssel és a megalázottság érzésével.
Elfogadhatatlan dolog az, hogy egy kórházban valaki így magára legyen hagyva (erre azért elég bizonyíték, hogy az idős ember órákig fekszik a saját vizeletében), a hozzátartozóknak pedig egy borzasztó tanulópénz, mert helyrehozhatatlan és pótolhatatlan.

forge 2015.04.04. 09:32:34

@neduddki21:
Igen,ez a kijelentés,hogy 'a nővér nem cseléd' és 'senki nem utasíthatja,mert sem az orvos sem a beteg utasítására nem fog jobban dolgozni' nekem is kerekre nyitotta a szemem olvasás közben.Piszok jó dolguk lehet azon az osztályon,ha semmiféle utasítást nem kötelesek betartani,mert Ők "nem cselédek".

csakmotyogok 2015.04.04. 09:49:42

@forge: Ez kiforgatás. Gondolom arra célzott, hogy sokan kórházba kerülve ugráltatják a nővért. Erről is van tapasztalatom.Az viszont igaz, hogy a nővérnek az orvos nem főnöke, ezért van, hogy sokszor nem tartják be az orvos utasítását.

Shanton 2015.04.04. 10:29:06

@asztalosani: a saját hatáskörben való megoldásról. Nagyon szép lenne, ha a nővérnek lenne ideje minden egyes beteget felvilágosítani az infúzió mikéntjéről, mert persze, nem is sok, csak számold össze, hogy az a sokszor 2-5-10 perc (mert közben szomszéd ágyról is kiabál Gizi néni, hogy mit szeretne, a hozzátartozó böködi a vállát felvilágosításért és az orvos meg közben darálja a tennivalóit) nem igazán fér bele. Ez nem saját hatáskor, hanem pénzkérdés (ha nem 20, sokszor csaknem magatehetetlen betegre lenne 1 nővér 12 órában, akkor lenne ideje mindenkinek még a lelkét is simogatni, sokszor meg is teszik, csak ezt valahogy sosem veszik észre). A tacepaózáshoz meg persze, "nem pénz", csak ki fog ehhez mondjuk papírt adni? Sokszor éjszaka is gondban vagyunk kórlapnyomtatással, mert valaki kitalálta, hogy túl sok papírt fogyasztunk, mert elég betegenként 3 lap... Csak egy felvételhez kell alsó hangon 10. És nem adnak, oldjuk meg...
Az egészségügyben az utolsó nyavalyás toll (apropó, kapott már valaha valaki a munkahelyétől tollat, mint szükséges munkaeszköz?) is közbeszerzési pályázathoz kötött, etc. Ha kapsz egy hónapban x finanszírozást, akkor muszáj vagy rangsorolni, hogy mi a legfontosabb, amit tényleg _muszáj_ megvenni. A szemetes, mint olyan, fogyóeszköz. Képesek a csapot, rozzant ülőkocsit, _akármit_ ellopni, csak mert csak.
Hogy 10 percig nem tudtak szólni a takarítónőnek? Haha. Már bocsánat. Éjszaka speciel _nincs_ is takarítónő a kórházban. Nagyon kevesen vannak ők is, úgyhogy ez a feladat megint csak visszapattan szerencsétlen nővérre/betegszállítóra, már ha a 20 beteggel való zsonglőrködés közben még belefér. Sajnos a takarítónőknek szolgálati telefonjuk, és mellékük sincsen, ahol szólhatnánk hogy "Maaaargitka, kaki a 20-as kórterem vécéjében" és tényleg mindenki dobáljon meg, hogy nem indulok hajtóvadászatra utánuk. Valszeg amúgy is a megtalálása is több, mint 10 percet venne igénybe, amikor is megint csak nem a saját dolgommal foglalkozom (fujj, hülye fehérköpenyes csak szaladgál a folyosón és nem csinál semmit.)
Kommunikációjavítás: gondolj bele azért, mennyire lennél kedves, amikor egész nap mindenki (orvos, hozzátartozó, beteg) téged "piszkál", amikor sosem érsz a tennivalóid végére, amikor 4 óra után leülsz két percre és máris lelustáznak, emellett másodálásban ugyanezt kapod, a családodat nem látod, de legalább hónap végén pénzed sincsen. (és azért a piszkál szót alkalmaztam, mert sajnos tapasztalatom szerint sokan már eleve malignusan közelednek, nem egészen megfelelő hangnemet megütve.) Persze, válasszon más szakmát. Mert az olyan egyszerű. Ezek az emberek viszik még el a hátukon ezt az egész sz@r rendszert. Mert ha ő is elmegy, akkor tényleg marad a takarítónő, nem csak ebédosztásra. Igen, sokszor a kedvesség már nem fér bele.

Tudjuk. Sajnáljuk. Mi szeretnénk a legjobban negyed órát beszélgetni a beteggel, fogni a kezét, amikor neki rossz és már nem tehetünk mást, szépen elmondani, amit tudunk, tájékoztatni a hozzátartozót, időben elrendezni mindent, finom meleg ételt tenni eléjük ebédre, szép, tiszta, világos kórteremben/műtőben/vizsgálóban ellátni őket korszerű eszközök segítségével.

Az a baj, hogy az összes ilyen hülye apróság egy globális (többek között szervezési) probléma része. Olcsó, széles körben hozzáférhető, jó minőségű egészségügy nem létezik. Két feltétel tud egyszerre teljesülni, lehet választani. Amíg "odafent" olyan emberek ülnek, akik sosem látták belülről a rendszert, vagy 20 éve nem jártak kórterem közelében, tartok tőle, hogy ha a fejemen forgok sem lesz érdemi változás. Persze, kéne összefogás, de havi 300 + munkaóra mellett palotaforradalomra már nem marad energiám, bocsánat.)

A saját körben való megoldáshoz. Persze, vehetek én kukát/papírt/kesztyűt/anyámkínját, ki is festhetem a kórtermet, rá is szólhatok az Évára, hogy ugyan legyen már kedvesebb. De most komolyan elvárnád, hogy a fizetésemből még én vegyem meg a szükséges eszközöket a munkámhoz? Sajnos nem az én hatásköröm. Részlegvezető főorvos utánanézett, árajánlatot kért, kimutatást-összehasonlítást csinált, hogy miért és mennyivel lenne olcsóbb egyszerhasználatos eszközökkel dolgozni az ambulancián (mindezt saját szabadidejében), a válasz, amit kapott rá, hogy nem lehet. Mert csak. Mert ez így van, fogadjuk el. Oldjuk meg. Mi pedig megpróbáljuk.

Shanton 2015.04.04. 10:41:29

És mondjuk az már senkinek nem szúrt szemet, hogy miért a doktornő kíséri mosdóba a beteget?

csakmotyogok 2015.04.04. 10:47:17

@Shanton: Jajj hát ők erre esküdtek. Tudod a hepi hippo eskü:((. Ha nem tetszik menjen árufeltöltőnek, az emberség ingyen van...Ne mem tűnik fel :((( a többség az egészségügyi dolgozót cselédnek csicskának tartja, mert fizeti téjjbét. Csak tudnám kik,mert ugye 7 millióan nem fizetik, de az idegbeírók szerint ez az ország 100% igaz.

she_wolf 2015.04.04. 10:59:18

@csakmotyogok:
Nővérnek a főnővér a főnöke, de én még nem nagyon láttam főnővért, amelyik orvossal összerúgná a port. Hajdanán létezett olyan, hogy ápolási igazgató, alá tartoztak a mindenféle ápolással kapcsolatban összefüggő feladatok.
Ha a betegnek panasza van a nővér munkájára, akkor ne a kezelőorvoshoz forduljon, mert hamvába holt ügy, hanem a főnővérhez, illetve ha ez sem vezet eredményre, akkor az ő feletteséhez.
Az orvos gyógyítson, határozza meg a szükséges kezeléseket, végezze el a beavatkozásokat, a WC mocska nem rá tartozik.
Mindenki olyan pöpecül tud mindent, élen kedvenc vezértehenemmel, csak éppen azt a hierarchiát nem látja át, ami alapján az egész kócerájnak működnie kellene.
Úgy szeretnék ott lenni, amikor végre valaki egy ilyen "mindenbebeleugatokmerténjobbantudom" idiótát az általa emlegetgetett jogszabályokat tartalmazó vaskos olvasmánnyal ver agyon!

És akkor most hogy valamit érdemben is mondjak, ne csak a dühöm engedjem ki:
volt, és lesz is még szó arról, hogy idős, beteg embernek nem feltétlenül tesz jót (tudok ám én szépen is fogalmazni!), ha megszokott környezetéből kiemelik, de sajnos ismervén a hazai viszonyokat, ha egy ilyen ember megbetegszik, csak kevesen tudják megoldani az otthoni ápolást:(
Ha pedig az ilyen beteg kórházba kerül, az egyébként is megrendült egészségén kívül a lelkét is kikezdi az, hogy elkezd gondolkodni, és a gondolatai egyre kevésbé fognak már az ő hasznossága körül forogni. Apatikus lesz, megkörnyékezi a halálvágy, gyógyulni már nem akar, csak nyugalmat. Mert elég volt. Vagy mert úgy érzi, nem kell már:( És itt már régen nem a kellő létszámról, vagy felszereltségről beszélünk. Igaz, bárhol is történjen meg, a betegnek jogot illene biztosítani a méltó halálhoz:(
Megint ismételni fogok: ma Magyarországon az idősgondozás, és a szociális háló fényéves lemaradásban van az elégségestől.

csakegybeteg 2015.04.04. 13:04:43

@Shanton: Tökéletesen igazad van.
Minden a nővéreken, orvosokon csattan.
Sajnos a mai szemlélet szerint minden orvos és nővér lusta szemétláda, csak a pénzre hajt. Végig sem gondolják, hogy ha nekik lenne az a munkájuk, olyan körülmények között ami ma van akkor hogyan oldanák meg. Meddig bírja a túlhajszolt orvos, nővér, mikor hibáznak, és akkor keresztre lehet feszíteni (nem csak azt aki hibázott) az összes eü. dolgozót és lehet mocskolni mindenkit.

2015.04.04. 13:18:40

Amilyen a politikai elit, olyan az eü hazánkban.

Tessék elmenni Viktorhoz és elmondani neki hogy nem stadiont kell épiteni, nem csónakázótavat a csúti pohosnak--azaz önmagának--hanem az ellopott és elcseszett pénzeket visszarakni. Abból lehetne egy közepesen működő eü-t csinálni.

De ezt gyorsan kéne, addig amig lesz kivel megcsinálni, mert ha azok is elmennek akik még tartják a frontot, akkor jobb ha mindenki vesz magának egy ásót és egy lapátot és kiássa a saját sírját, amig birja .

asztalosani 2015.04.04. 14:04:31

@Shanton:

na akkor fussunk neki újból, mert eléggé kiforgattad a szavaimat:
(megint problémázol, megint mástól várod el hogy csinálja meg helyetted. ahelyett hogy arra törekednél, hogy te magad oldanád meg a saját problémáidat)

1. ha a nővér be tud szólni a betegnek, hogy "hová siet" meg a többi f.zság, akkor igenis van ideje e helyett az egy mondat helyett elmondani a másik mondatot. (ez nem pénz kérdés, ez hozzáállás kérdése. nyilván ha ilyenért kirúgnának egyek-kettőt, rend lenne)

2. "Persze, vehetek én kukát/papírt/kesztyűt/anyámkínját, ki is festhetem a kórtermet, rá is szólhatok az Évára, hogy ugyan legyen már kedvesebb. De most komolyan elvárnád, hogy a fizetésemből még én vegyem meg a szükséges eszközöket a munkámhoz?"

ki mondta hogy vegyél??? vagy én mikor mondtam ilyet? idézd már be. félreolvastad.
megint csak gondolkozni kellene: papírdobozt lehet szerezni szinte bárhonnan INGYEN. akár bármilyen göngyöleges papírdoboz is megfelel a célnak, akár a kórházi büfést is meg lehet kérni, hogy ugyan már egy nagy chipes (vagy tököm tudja milyen kartondoboz van náluk) dobozt tegyen már félre, esetleg a titkárságon amibe a fénymásolós papírokat szokták eladni. vagy a sarki boltból egy whiskasos macskadobozos göngyöleget kérsz: ingyen hozzád vágják nem kell venni :) (ja apropó: tescos áru átvevőknek saját maguknak kell kabátot, cipőt munkaruhát venni és még jó pár munkahely van ilyen.) papírdobozt nyilván nem fogják ellopni :P tehát duplán jó: este mikor hazafelé indulsz beszólsz a büfésnek, reggel mikor felfelé indulsz beugrasz, ha van akkor, megfogod a papírdobozt és felmész a munkahelyedre. ez kb. 2 perc kitérő, 0 ft ráfordítás

3. "A tacepaózáshoz meg persze, "nem pénz", csak ki fog ehhez mondjuk papírt adni? "
felmész a jogi osztályra / főigazgatóhoz, elmondod hogy ez és ez a problémád, a munkádat ez és ez a megoldás segítené, ezért szeretnéd ha megfogalmaznának egy szöveget (vagy odaadod nekik leírva) írják meg (vagy már otthon megírod) és nyomtassák ki: biztos lehetsz benne hogy kinyomtatják (sőt ha nagyon szuper lesz a többi osztályra is kiteszik) Bár nem tudom, neked nem ér meg egyszer 9-18 FORINTOT, az hogy ne kelljen napjában elmondani valamit 20x? Hát akkor dobjátok össze a 18 forintot: mindenki bead egy forintot abból a x ezer forint hálapénzből amit a hozzátartozóktól kaptok és már meg is van rá a keret.

4. ha délután valaki összef.ssa a wc-t akkor az 16 óráig úgy áll egy osztályon vagy egy kórházban??? finom lehet... minden esetre ez egy érdekes hozzáállás...

5. tollproblémád: látom neted van, akkor beszéld meg az osztályvezető f.orvossal/f.ig.-val, és ha belemegy akkor írjál az egyik gyógyszergyártó/pelenkagyártó (stb) cégnek egy emailt (ingyen van), hogy ilyen problémátok van x osztályon , kellene néhány (x db) marketing toll, hogy tudjatok írni, és ez neki is jó lesz, mert legalább reklámozva van a tollán keresztül az adott osztályon ... (nyilván ezt meg tudod tenni f.o. nélkül is, de akkor ne a kórház nevében írj, hanem a sajátodéban: hogy itt dolgozol ezen az osztályon és ilyen problémád van kolléganőiddel együtt, biztos ingyen és bérmentve küldenek neked 10 tollat, ha szépen kérsz tőlük (nem nyavajogva))

6. " Sajnos a takarítónőknek szolgálati telefonjuk, és mellékük sincsen, ahol szólhatnánk hogy "Maaaargitka, kaki a 20-as kórterem vécéjében" "
definiáltad a problémát, legyél önálló és keress rá megoldást (úgy ahogy fentebb megmutattam már), amúgy meg nem "kaki a 20-asban lenne, hanem "barna kód" :D

7. "Kommunikációjavítás: gondolj bele azért, mennyire lennél kedves, amikor egész nap mindenki (orvos, hozzátartozó, beteg) téged "piszkál""
ne mondd nekem, hogy nincs olyan kérdés, ami nem fordul elő gyakran: ezeket kellene összeírogatni, kinyomtatni, kirakni: és rögtön lecsökkentetted a hozzád forduló emberek számát.

8. "de legalább hónap végén pénzed sincsen."
menj tüntetni. én ezt a problémádat nem tudom megoldani, ne nyavajogj, annak szólj aki ebben kompetens.

9. "Az a baj, hogy az összes ilyen hülye apróság egy globális (többek között szervezési) probléma része. "
ezt jól látod, de ha pár apró problémát megoldasz a saját lokális szinteden (környezetedben) akkor már könnyebb lenne az életed.

10."Persze, kéne összefogás, de havi 300 + munkaóra mellett palotaforradalomra már nem marad energiám, bocsánat"
jól látod, pont ezt akarják elérni. ha le vagy terhelve nem fogsz tüntetni. eddig bejött nekik, kérdés az hogy ezt tovább tűröd-e vagy sem. tüntetni egyedül is lehet: írsz a rötyiklubnak egy emailt, felutazol, kiállsz egy hatalmas plakáttal, hidd el ha elkezded nemsokára többen lesztek.

11. " a válasz, amit kapott rá, hogy nem lehet. Mert csak. "
ennek oka: korrupció. fogadd el, vagy ha nem tetszik tegyél ellene.

NE PROBLÉMÁT GYÁRTS, HANEM MEGOLDÁST KERESS! ;-)

LHedvig 2015.04.04. 14:06:56

Mindezeket végig olvasva én csak azt kívánom dicső pártunk és kormányunk vezérének, hogy amikor idős szüleje beteg lesz és a mentők nem a kiemelt pártkórházba fogják szállítani, hanem a legelső elérhetőbe, hogy látogatása alkalmából (már ha meglátogatja...) lássa meg fentieket és ne felcsúti kisvasutat, csónakázótavat, fedett sportlétesítményt hozzon létre országszerte, hanem fizesse ki a kórházaknak az elmaradt, ám megigért 60 milliárdot. Lehet, hogy mindjárt lenne kuka a wc-ben, esetleg fizetésemelés a nővéreknek, orvosoknak. Bár valóban meg kell nézni a másik oldalt is, mert a nővérek, takarítónők egyes helyeken - tisztelet a kivételnek - nagyobb urhölgyek, mint a főorvosok.
Én így szeretlek, Magyarország! Ja, nem...

drontal 2015.04.04. 18:11:35

@csakmotyogok:

Ez a 7 millió azért egy kis túlzás,mert Magyarország össz.lakossága nagyjából 12 millió ember.A nyugdíjasoknak,gyerekeknek,regisztrált munkanélkülieknek,rászorulóknak szintén az állam biztosítja a kötelező befizetni valót.Egyre többen fizetnek saját maguk után is,mert biztosítás nélkül az orvos szól,és nem lát el, ha csak nem nagyon sürgős az eset.Legalábbis nálunk így működik.Aki nem fizet,annak nincs kezelés ha csak nem éppen már a végét járja.

csakmotyogok 2015.04.04. 19:07:20

@drontal: Nem túlzás 2,9 millióan fizetnek TB ill. egészségügyi járulékot (összesen) Magyarországon.

magam adom 2015.04.04. 19:39:38

@asztalosani: Csak a papírdobozos ötletedre reflektálnék: a kórházhigiénés auditor szemében kisebb bűn, ha nincs pl. műanyag szemetes, mintha van, de nem megfelelő (nem tartható tisztán, nem fertőtleníthető, sőt, még szennyező is).

látjátok feleim szümtükkel 2015.04.04. 20:17:25

Vannak itt néha orvosok is, ezért valaki biztosan közelebbről látja a következőket.

Valamikor a kádári kórházba nem lehetett bárkinek bemenni, csak a látogatási idő alatt, vagy a szakrendelésre beutalóval. Érdekes módon nem is volt annyi kórházi lopás, mint a nagy demokráciában.

Kérdésem, hogy muszáj a kórház kapujának sarkig tárva lenni, és oda az utcáról bárki beszédülhet? Nem lehetne valahogy korlátozni a kibejárkálást? Végül is ezek az intézmények a gyógyítást szolgálnák.

asztalosani 2015.04.04. 20:51:53

@magam adom:
ilyen kötözködőknek kívánom azt, hogy kerüljenek be a belgyógyászatra, úgy hogy menstruálnak, vagy éppen inkontinenciájuk legyen és ne legyen a használt tamponnak, betétnek kuka.
kíváncsi lennék mit csinálnál ott betegként: lenyelnéd a tampont / betétet??? vagy tárolgatnád az éjjeliszekrényedben????

megfognak egy papírdobozt, ráhúznak egy műanyag zacskót kívülre is, belülre is leceluxozzák, és úgy bele a szemetes zacskó, mindent meg lehet oldani, csak akarni kell, másrészről papírdoboz: eldobható, biztos vagyok benne hogy szinte minden nap lehetne szerezni újat. (mert magától "termelődik"

másrészről vicces vagy igencsak, mert pár napja volt itt egy olyan cikk is amiben wc szifon nélküli képet posztoltak... de érdekes, hogy oda nem írtad ki hogy az mennyire szennyező, mert ott tényleg 100 % húgyban járnak... vagy az nem szennyező? főleg ha papucsban mennek wc-re onnan a kórterembe. érdekes egy mentalitás a tiéd...

na és arra mit szólna a "kórházhigiénés auditor", hm?

magam adom 2015.04.04. 21:01:59

@asztalosani: én nem kívántam neked semmi rosszat, ezért aztán Te se tedd ezt irányomban. S ahogy írtam, a nincs jobban elfogadható, mint a nem megfelelő. Nem az osztályon dolgozók számára, hanem az ellenőrzellenőrzés részéről.

asztalosani 2015.04.04. 21:06:11

@látjátok feleim szümtükkel:

ennél már az a jobb mikor pl. bent fekszel a 6 ágyas kórteremben, szarul vagy pihennél, erre bejönnek reggel 7-re egyeske hozzátartozói, persze nem mennének ki a folyosóra a beteggel, hanem melletted röhögcsélnek de hangosan. Már vagy 3 órája be nem áll a lepénylesőjük (kénytelen vagy végighallgatni) , majd elmennek, felsóhajtasz, végre pihiznél. erre bejön a hármaska hozzátartozója, szintén hangosan beszél, nekimegy az ágyadnak többször is... sőt vannak olyanok is akik reggel 8-tól este 8-ig bent vannak és észre sem veszik magukat, ráülnek más ágyára utcai ruhában, vagy éppen egy frissen bevetett ágyban hemperegnek és be nem áll a szájuk...

régebben valóban jobb volt: 4-5-ig volt látogatás: aki bement bement, aki nem: kimaradt. bár akkoriban nem voltak túlórák és több kórház is volt, több személyzettel, kevesebb újabb technológia (CT, MRI) és talán a beteget emberszámba is vették, nem "anyagként" álltak hozzá.

she_wolf 2015.04.05. 14:44:57

@látjátok feleim szümtükkel:
"Valamikor a kádári kórházba nem lehetett bárkinek bemenni, csak a látogatási idő alatt, vagy a szakrendelésre beutalóval. Érdekes módon nem is volt annyi kórházi lopás, mint a nagy demokráciában."

Valamikor a kádári rendszerben munkaidő is volt. Seggterpesztő irodista Mucikáktól kezdve a gyári melósokig. Tudod, a munkarend: 06-14-ig, 08-16-ig, meg a 3 műszak. Persze, hogy lehetett tervezni a látogatást. Most meló van orrvérzésig, bármikor, éjjel-nappal, otthon, bejárós munkahelyen. Akkor tudok látogatni, amikor időt (kellő időt!) tudok rá fordítani.

Beutalóköteles szakrendelésre ma is beutalóval kell menni, de nem kell beutalót kérnem, ha pl. szemészetre akarok menni, mert kiderült, nem a hemügő koszos, hanem én vagyok vaksi:)

látjátok feleim szümtükkel 2015.04.05. 18:04:49

A látogatás parttalanságáról jutott eszembe, hogy nem sérti a beteg jogait az, ha a másik beteg rokonsága a kórteremben él családi életet? Mit szól ehhez a betegjogi képviselő?

yogosan 2015.04.05. 19:39:28

@látjátok feleim szümtükkel:

Engem is zavarna a mellettem lévő betegtársam rokonai non-stop bent lennének,de mi történne a betegek nagy részével ha ezt nem lehetne?Baj.

asztalosani 2015.04.05. 22:23:08

@látjátok feleim szümtükkel:
elméletileg pont ezért is vitték ki a lázlapokat a kórteremből (régebben az ágy végén lógott,bár régebben nem is volt szokás a kórtermekbe becsörtetni)

ha vizit van és ha kiküldik a ht.-kat MAJD BECSUKJÁK AZ AJTÓT, akkor az nem sérti a betegjogokat (kérdés az, ha már belementünk, hogy egy 6 ágyas kórteremben tartott vizitnél más betegek jelenléte sérti-e az adott beteg jogait-e vagy sem?! ugye nem lenne szabad más beteg előtt sem kitárgyalni az adott beteg betegségét...stb. ezekre ugye nem gondolnak 18 éve..)

bjk. ehhez sem szólna hozzá semmit, de tehetsz egy próbát, ha nem hiszel nekem ;-)

szerintem illene (úgy mint a régi kialakítású kórházakban) egy kisebb helységet kialakítani: ugyanis ott a járóképes beteg kiült a családtagjaikkal és beszélgettek, így másokat nem zavartak (sem pihenésben, sem ellátásban).

kérdés az is, hogy ahhoz is jogod van-e betegként, hogy csak te tudj arról, hogy kórházban vagy (és melyik osztályon) , mert az csak rád tartozik: most gondolok arra, hogy pl.: munkahelyedről betegszabira mész (kórházba kerülsz) és a szomszéd ágyra az egyik munkatársad ht-ja kerül: mikor bemegy látogatni akkor ugye észrevesz téged és tudomást szerez arról, hogy te melyik osztályon is voltál... és akkor tegyük fel ez egy nőgyógyászati osztály... aztán megy a találgatás és a pletyka hogy te vajon mit is kerestél ott? (holott ehhez igazán semmi közük nincs)

@yogosan:
korlátozni kellene a bentlétüket, pl: csak 1 órát tartózkodhatnának ott betegenként a ht-k, így nem lennének bent non-stop, és egy 24 órás napból 6 ágyas kórteremben is lehetne pihenni 18 órát.

asztalosani 2015.04.05. 22:42:55

Szanyi Ildikó:

szemetes: nyilván az embernek ez addig nem jut eszébe, ameddig nem fekszik bent és nem hiányolja, vagy ameddig ezért mások nem szólnak. ezzel nincs is különösebb probléma. a probléma ott van, hogy miután szóltak azután sem történik semmi (mert hát kifogás mindig van)

infúzió: amit írtál az általánosítás. hallottam, láttam és még én is tapasztaltam, hogy sokszor csak bekötik aztán mennek a dolgukra . semmi felvilágosítás, mert feltételezik, hogy tudja. (mégis honnan tudná a beteg?)(nálam meg 1x úgy kötötték be hogy levegős is volt, majd fordult és ment is ki a kórteremből észre sem vette, én azonnal leállítottam és visszahívtam, hogy légtelenítse azonnal! lehet ha nem lennék jártas ezen a szakterületen, akkor fel sem tűnt volna) kórházba kerülésnél például a beteg elvárná, hogy legalább a folyosón elmutogatnák, hogy hol az illemhely, vagy hogy pár szóban felvázolják mikor van vizit, kajaosztás. e helyett mi van? pakoljon le az 5-ös ágyra, aztán nővér kihúz a szobából, beteg meg pislog, aztán ha lekési a kajaosztást, koplal...)

wc: a probléma ott van ebben a sztoriban, hogy egy eü-s személyzet látta, de nem szól a tak. nőnek. most akkor arra várt, hogy magától vegye észre? mi van akkor ha csak egy nap egyszer megy oda a tak. nő? 24 óráig áll a sz.rban a mosdó? szóval ez így nonszensz.

",hogyha csenget nem biztos hogy egyből odaér a nővér."
3,5 óra alatt sem? na neee

"Végezetül úgy gondolom a doktornő nem tartozik ezek után számadással és magyarázattal mert nem rajta és nem is a nővéreken múlnak a dolgok"
hát de pedig igen. ha már képes volt kiteregetni más beteg (elhunyt) magánéletét (orvosi titoktartás nesze neked, vajon ezért felelősségre vonható?), akkor arra is vegye az energiáját, hogy megírja mit vontak le ebből a történetből és milyen lépéseket tettek azóta. nyilván csak így lehet előrébb jutni.

ha nem csinálnak semmit a problémák újból és újból fel fognak merülni... és újabb és újabb posztok fognak születni: tanulni kellene a hibákból és azokat megelőzni.

she_wolf 2015.04.05. 22:45:38

@asztalosani:

"...kérdés az is, hogy ahhoz is jogod van-e betegként, hogy csak te tudj arról, hogy kórházban vagy (és melyik osztályon) , mert az csak rád tartozik: most gondolok arra, hogy pl.: munkahelyedről betegszabira mész (kórházba kerülsz) és a szomszéd ágyra az egyik munkatársad ht-ja kerül: mikor bemegy látogatni akkor ugye észrevesz téged és tudomást szerez arról, hogy te melyik osztályon is voltál... és akkor tegyük fel ez egy nőgyógyászati osztály... aztán megy a találgatás és a pletyka hogy te vajon mit is kerestél ott? (holott ehhez igazán semmi közük nincs)..."

Nocsak, nocsak! Neked ezt tudnod kéne te kis önjelölt jogtudor. Vagy nem is kéne séróból löknöd az ilyen esetben érvényes paragrafusokat, egyebeket, mert egy kis fika vagy te, nem pedig ennek az elbaszott rendszernek a seggaszalója?
Úgyhogy rólad meg ennyit:( Ma már a második öngólod, bogár, ne fokozd szerintem, idáig érzem az égésed szagát....

asztalosani 2015.04.05. 22:51:57

@mig54:

mert mire is irkálod ezeket egészen pontosan?

gondolom megindokolni már nem fogod tudni, mert azzal beégnél! :)

she_wolf 2015.04.05. 23:05:16

@asztalosani:
Mire? Hát rád, bogár:) A többit hámozd ki, csak ne nagyon erőlködj, mert még szétdurran az a veres képed .l..

De hogy ne legyek nagyon szemét, csak ma, csak neked, és csak egyszer: te hivatkozol állandóan jogszabályokra, törvényekre, ezért meglepődve olvastam azt, amit tőled beidéztem.

asztalosani 2015.04.06. 10:19:18

@mig54:
hát, tetüke :)

ha nem tudnád vannak olyan részek amelyeket a törvény nem szabályoz.

te az eü.-ben dolgoztál / vagy eü-s voltál, már a tököm sem tudja hogy te mégis dolgoztál-e valaha benne (szerintem nem), de akkor neked is tisztában kellene lenned az összes ide vonatkozó tv.-kel, jogszabályokkal, előírásokkal, protokollokkal, és tudnod kellene miért is írtam.

szerintem rajtad kívül mindenki tudja, csak te nem XD XD XD

de nagy örömömre szolgál, hogy korábbi állításaid ellenére mégiscsak olvasod a hozzászólásaimat (tehát érdekellek), hiszen nem is neked címeztem eredetileg, ha pedig nem is olvastad volna el, nem tudtál volna belőle "idézni" , de látom van még lejjebb ahová süllyedhetsz XD

Tempus.Anh 2015.04.06. 10:39:27

@asztalosani: A tősgyökeres pécsiek szokták egymást és saját magukat "tüké"-nek nevezni.

she_wolf 2015.04.06. 11:45:53

@asztalosani:
Nekem nem kellene (nem kellett volna) tisztában lennem semmivel, mert nem az én munkámmal kapcsolatos a betegjog. Tudod: munkaköri leírás, kötelességek, jogok. (Hogy ma mi van, azt nem tudom.)
Már megint öngól:(

A hozzászólásaid (és a belőlük sütő eü.-s dilettantizmus) még az én szememet is kiverik sajnos, és most spec. nem tudtam megállni, hogy ne reagáljak.
Egyébként tényleg nem nagyon szoktam elolvasni azt amit nem nekem írsz, de gördítés közben néha megakad a szemem egy-két baromságodon.
Szóval, ha valaki reagál a hozzászólásodra, az "süllyedés"? Nem mondom, érdekes önértékelés ez tőled...ezt rágogasd picit:D

Tempus.Anh 2015.04.06. 12:16:22

@mig54: A "tüke" a "tősgyökeres" szóból csíszolódott le, mindenesetre a valódi pécsi büszkén vallja magát annak.

she_wolf 2015.04.06. 12:33:43

@Tempus.Anh:
Köszönöm!:) Most már ezt is tudom.
Hogy vagy különben?

Tempus.Anh 2015.04.06. 12:48:02

@mig54: Köszönöm szépen, jól vagyok jelenleg, sokat gondoltam Rád és szurkoltam Neked!

she_wolf 2015.04.06. 12:58:19

@Tempus.Anh:
Köszönöm, ismételten!:)
Szegény piskótám egyelőre még nagyon csúf, de lesz ez még így sem:) És tudod: nekem még táncolnom is kell, úgyhogy igyekszem vigyázni rá(juk)!:DDD

asztalosani 2015.04.06. 17:52:06

@mig54:
sajnos az én szememet (és talán sokan mások szemeit) is kiverik a marhaságaid

látom még mindig tudsz mélyebbre süllyedni XD

betegjogok, mi?!

látjátok feleim szümtükkel 2015.04.06. 20:11:28

@yogosan:

Miért lenne baj?
A beteg a kórházba gyógyulni megy, nem azért, hogy ott éljen családi életet, meg rokonlátogatást oda szervezzen. Akinek kórházban erre van igénye, az nem is beteg.
Régen is túlélték a betegek, hogy nem mehettek be reggel hattól másnap reggel hatig a rokonaik.

látjátok feleim szümtükkel 2015.04.06. 20:25:11

Remélem megint olvassa orvos is, és el is mondja az alábbi témában a véleményét.

Én sok évekkel ezelőtt láttam először kórházban vizitet, kicsit,nagyot, reggelit, estit. Azt tudom, hogy most is vannak hasonlók, és már felmerült bennem, mi a fenéért? Kell ez? A főorvos ekkor mutogatja magát? Mi a francot akarnak a vizittel? A beteg kartonja kell, hogy minden aktuális adatot tartalmazzon. Amennyiben változás van, azt is. Ha reggel a kezelő orvos megnézi személyesen a betegét, akkor egy orvosi szobában zajló "viziten", ahol az orvosok és a főnökök vannak jelen, jól tudnának referálni a kezelő orvosok, és ha a főnök kíváncsi a beteg személyre, vagy a sebére stb., akkor vagy elmegy a kórterembe, vagy behívják az orvosi szobába a beteget. Ilyen módon a beteg orvosi adatai nem kerülnének mások fülébe, a magántitkai magánok maradnának.

Talán az egészségügy korszerűsítésébe a vizit rendszer átalakítása is fontos kérdés lehetne. Fontosabb, mint anno a 300 forintos vizitdíj.

Van valakinek ezzel összefüggésben külföldi tapasztalata? Ott hogy van ez?

látjátok feleim szümtükkel 2015.04.06. 20:38:54

@asztalosani: 'bjk. ehhez sem szólna hozzá semmit, de tehetsz egy próbát, ha nem hiszel nekem ;-)"

Nincs okom kételkedni az állításodban, mert szerencsére én a betegjogi képviselő működésének megkezdése óta kétszer voltam kórházi kezelésen, szerencsére reggel mentem, este meg haza, így nem volt különösebben okom vele konzultálni. Azért azt szívesen megkérdeztem volna tőle, hogy a törött kezű-lábú, meg egyéb hasonló nyavalyákkal küszködő ( főként hajlott korú ) betegek hogy a francba üljenek egy olyan wc ülőkére, ami leesik a kagylóról?
Meg azt is megkérdeztem volna szívesen, mi az oka, hogy a beteg az egynapos műtét során a saját ruhájában nem mehet a műtőbe, de abban a lepedőben, amibe reggel betekerik ( nem volt olyan hátul kötős ing :D ), és abban jár a műtét idejéig wc-re is, abban mehet.

Szóval ezek talán nem annyira pénz kérdései, mint inkább szervezés-vezetés kérdései. Mint ahogy az is, hogy a takarító a munkaidejében legyen a munkaterületén, ott legyen nyitva a szeme, és lássa meg a problémákat. Ezért kap fizetést. Mint ahogy a főnöke meg azért, hogy vezessen.

Érdekes, hogy ilyen gondok abban az átkos szocikommunista rendszerben nem voltak. Én legalább is nem tapasztaltam.

Tempus.Anh 2015.04.06. 21:10:14

@látjátok feleim szümtükkel:
Mert orvost kérdeztél az ezzel kapcsolatos véleményéről:

A mindennapos nagyvizitet mindig megelőzi egy orvosi megbeszélés, amin az osztály új és régebbi betegeit megtárgyalják, a kórlefolyásukat, állapotuk alakulását, az esetlegesen szükséges újabb vizsgálatokat, a betegek elbocsátását, áthelyezését, ilyenkor referál az ügyeletes a tegnap délután, este és éjszaka eseményeiről, stb.
Ezt követi a vizit, amely alatt az osztályvezető ágyról ágyra járva a kezelőorvosok kíséretében érdeklődik a betegek állapota felől, elrendelhet vizsgálatokat, beavatkozásokat, a kezelőorvos elmondja a beteg állapotában tapasztalt változásokat, ilyenkor közlik a beteggel a kiírás, elbocsátás dátumát is.

Ha nem voltam elég részletes, kérdezz.

Az osztályos munkának a vizit éppoly szerves része, mint a kezelés.
Nem én találtam ki, nem az elődöm, és nem az elődöm elődje, hanem ÍGY MŰKÖDIK egy kórház.

Bocs, de ennek az átalakításában szerintem te messze nem vagy kompetens.
Tudod, én is tehetnék javaslatokat a NATO-haderő gyakorlati rendjének a megváltoztatásáról, csak úgy, mert reggel görbébben állt fel a farkam, de legfeljebb egy hülye laikus baromnak tartanának és kiröhögnének a balfasz ötletemmel együtt.

Én persze nem mondom, hogy az vagy, a példát csak azért hoztam fel, hogy gondolkozz el ezen.

asztalosani 2015.04.06. 21:12:33

@látjátok feleim szümtükkel:
pofavizit? :D

(lássák a "hülye" betegek, hogy tudunk egymás között úgy beszélni, hogy hülyének érezzék magukat (latin), persze a dokik akkor döbbenek rá, hogy tök felesleges, amikor éppen hasmenésed van és a viziten megkérdezik, hogy hogyan vagy, erre te nemes egyszerűséggel benyögöd: diarrhoead van. ekkor annyira meglepődnek, hogy szokás a hülyébbet játszaniuk és visszakérdeznek legalább 3x hogy mid? )

bár tényleg vannak olyan szituk elvétve, amikor jó ha ott van az ágy mellet és rá tud nézni, vagy fel tud valamit írni, de én akkor sem díjazom ezt a mónikakibeszélőshows részét :P

csak hogy tudd ;-) milyen szerencsés is voltál anno: van olyan hely ahol még lepedő sincs: a hátul kötős inggel szokás mostanában spórolni :D , sőt elárulom vannak olyan helyek ahol, tök meztelenül kell befeküdnöd az ágyadba még az osztályon a többi beteg előtt :P betakarózol és úgy tolnak le a műtőbe (se kisgatya, se bugyesz...se semmi :P ezt egy hasi műtétnél az ember még meg is értené józan paraszti ésszel, de mikor valakinek a csuklóját műtik, vagy a bütykét, esetleg a fogait húzzák így... )

bjk.-tól azt én is szívesen megkérdezném, hogy miért kell a betegnek egy noname tablettáról elhinni, hogy az amit az orvosa felír és 100%-ig megbízni az ott dolgozókban (lsd: terhes kismamával való lúg itatása, vagy amikor gerincvelőbe adták azt amit nem is lehetett volna) (gondolok itt most arra, hogy a nővér kigyógyszerezi a szobában, és onnantól kezdve neked semmilyen kontrollod nincs a felett, hogy megbizonyosodj arról: tényleg azt a nevű gyógyszert kapod-e, vagy hogy megnézd a LEJÁRATI IDŐT azon a tetves dobozon :D, vagy hoyg egy addig még nem szedett gyógyszernek elolvashasd a betegtájékoztató részét, illetve azt hogy a leesett gyógyszert a nővér miért is veszi fel a padlóról és csinál úgy mintha le sem esett volna (természetesen a beteg szeme láttára)?) és még sorolhatnám... :-D

"Mint ahogy a főnöke meg azért, hogy vezessen. "
ott a pont. :-)

Tempus.Anh 2015.04.06. 21:16:22

@asztalosani: Téged gondosan betakarnak, fapina, hogy nehogy végleg elmenjen a sebészdoki és a műtősfiúk kedve a nőktől.
Nyugi van.

yogosan 2015.04.06. 21:23:32

@asztalosani: @látjátok feleim szümtükkel:

Speciel arra értettem,hogy ha korlátozva lenne a beteglátogatás rövid időre,az a kevés eshetősége sem maradna némelyik ágyhoz kötött betegnek,hogy ne kelljen 3,5 órát várnia míg a nővérke ráér.
Nem családi találkozóra gondoltam hanem egy maximum két személyre.

Tempus.Anh 2015.04.06. 21:27:57

@asztalosani: Néha én is írok baromságokat, bocsánat, megbántam már...

asztalosani 2015.04.06. 21:34:42

@Tempus.Anh:
nincs bocsánat!
tessék eltakarítani magad után!

asztalosani 2015.04.06. 21:41:52

@yogosan:
ez viszont jogos.
viszont lehetne annyi a ht-kban is, hogy ilyenkor nem visítoznak, röhögcsélnek, nem ülnek tiszta ágyra...stb. hanem lehetőleg csendben teszik a dolgukat (pelenkáznak, etetnek, itatnak) . :D

én momentán az egy órás látogatási időt úgy értettem, hogy ha van egy beteg, hozzá 3 ht jár, akkor 20-20-20 percre is be lehetne menni, pl.: reggel, délben este... ezáltal lehetne pihenni is. ;)

Tempus.Anh 2015.04.06. 22:05:48

@asztalosani: "...Hiába hát a bánat / Légy ami lennél: férfi/ A fű kinő utánad!"

látjátok feleim szümtükkel 2015.04.06. 22:12:21

@Tempus.Anh:

Baszod alássan a nátódat, te is része vagy annak az államnak, amelyik a NATO tagja. Miért is ne lenne közöd hozzá? Miért is ne tehetnél javaslatokat " a NATO-haderő gyakorlati rendjének a megváltoztatásáról,"?
Én miért is nem vagyok kompetens abban, amit rajtam gyakorolnak? Arról nem is beszélve, hogy az én/mi adónkból működtetik a rendszert.
Azért mert valamit száz éve így csinálnak, nem jelenti azt, hogy nem lehet rajta változtatni. Szerintem időpocsékolás, hogy felvonul a slepp, és a betegek előtt vitatják a másik beteg dolgait. Nagyon szakbarbár módjára állsz a kérdéshez. Kár, mert pont azt reméltem, ti magatok is látjátok a régi régi szakmai szokások korszerűsítésének szükségességét. Vagy csak azt kell korszerűsíteni, hogy ki legyen főnök, meg ki ne?

látjátok feleim szümtükkel 2015.04.06. 22:16:16

@Tempus.Anh: "Téged gondosan betakarnak, fapina, hogy nehogy végleg elmenjen a sebészdoki és a műtősfiúk kedve a nőktől.
Nyugi van."

No ha te orvos vagy, gondolom nem nagyon engednek beteg közelébe. Aki itt így beszél, az jobb ha távolról nézi szegényeket. Elég azoknak a maguk baja is.:D

látjátok feleim szümtükkel 2015.04.06. 22:24:16

Azzal én sem vitatkozom, hogy sokszor szükséges a hozzátartozók részvétele a beteg ápolásában. De nem erre gondoltam. Hanem pl. arra, hogy a sürgősségire 3 családtag kíséri a beteget, utána meg a várakozó szobába, amit kezelőnek csúfolnak, ott tehénkedik mind a három, és aki betegként van oda befektetve, az kénytelen nézni, hogy "elfoglalják" a szobát, kiszívják még a levegőt is. A betegük meg befordult a fal felé, mert pihenni vágyik. Senki nem szól rájuk, hogy talán a váróban is letehetnék a feneküket a székre, és nem az üres ágyon kéne tehénkedni. Volt szerencsém ilyet személyesen látni. ÉS! Ez is csak szervezés, magyarul rend kérdése. Pénz sem kell hozzá.

A hozzátartozók betegápolását is meg lehetne szervezni, mert az nem csak a szűkös kórházi lehetőségek miatt fontos, hanem az emberi kapcsolat miatt is, főleg a betegnek.

Tempus.Anh 2015.04.06. 23:12:49

@látjátok feleim szümtükkel: Jó, akkor próbálj meg beleszólni a NATO-hadrendbe, mondjuk az anyahajók jelenlétének szabályozására a világ nagyobb vizein.
Először is elkap a nemzetbiztonság (és még ha a magyar, akkor szerencséd van), aztán a többi következik magától...

Azért legyen már egy kis realitásérzéked és önkritikád.

Itt nem a "fizetematéjbéjt" című sztoriról van szó egy nyóckeres szakrendelő előtt...

Tempus.Anh 2015.04.06. 23:49:10

Azért érdekes lenne, ha egy bankban, ahol a pénzem fekszik, bemennék zárás után és mondjuk párosan felrakva a lábaimat az asztalra, követelném az órarend, a kifizetések, a tranzakciók rendjének, sőt a biztonsági őrök frizurájának a megváltoztatását.
Csak mert az én pénzemből fizetik az ott alkalmazottakat és úri kedvem úgy tartja. L'art pour l'art.

Az a minimum, hogy úgy gatyán rúgnak, hogy felrepülök az exoszféráig.

Totál agyrém, amit egyesek magukról képzelnek különféle jogcímeken.

she_wolf 2015.04.06. 23:52:55

@Tempus.Anh:
:D Nem az az agyrém, hogy mit képzelnek, hanem az, hogy ezt balga módon még hirdetik is.

Szépet idéztél...:(

látjátok feleim szümtükkel 2015.04.07. 07:06:31

@mig54:

Persze, a zsák a foltját, te meg @Tempus.Anh-t megtaláltad. Összeilletek.:D

Azért had jegezzem meg nektek, hogy ez a nem rám tartozik, meg én nem is érthetek hozzá, meg majd tudják mások tipikusan a diktatúrák eszmei mozgatói, fenntartói. Az öntudatos polgár nem így viselkedik, mert tudja, a világ rá is tartozik. Ti még arra sem tudtok reagálni, hogy a munkahelyi szervezés nem pénz kérdése, hanem munkaköri feladat. Na csá! Ennyi ésszel, meg egy vödör mésszel elmehetnétek festőnek is.

Tempus.Anh 2015.04.07. 07:11:04

"...isa por és chomuv vogymuk..." :D

asztalosani 2015.04.07. 07:20:32

@Tempus.Anh:
akkora baromságokat tudsz te is írni, hogy röhögőgörcsöt kapok, pedig már ezerszer el lett neked magyarázva, de leírom még egyszer csak azért hogy mások is röhögőgörcsöt kapjanak, korán reggel:

észrevetted valaha is, hogy a bank nevében benne van a ZRT?
költői kérdés: szerinted a kórház neve után van ilyen?
no vajon miért nincs?
na?
rájössz egymagad?

"Csak mert az én pénzemből fizetik az ott alkalmazottakat"
jaaaj. na akkor utoljára, hátha felfogod: te éppen egy szolgáltatást veszel egy MAGÁN PROFITORIENTÁLT GAZDASÁGI társaságtól VEVŐKÉNT, beleszólásod nincs az ottani alkalmazottak frizurájában. akkor lenne beleszólásod ha RÉSZVÉNYES LENNÉL PICI SZIVECSKÉM, vagyis többségi rv.-ként 50+1%-os tulajdonrésszel (de ehhez nulla az esélyed)

akkor nézzük a másikat, címszavakban:
kórház - állami intézmény - közfinanszírozás - adóból tartják fent - alapjogod van, hogy azt ellenőrizd, illetve hogy beleszólhass a működésébe (ajánlással élhetsz)

nem tudom hogyan keverted ide a nato-t, de azt már megérteni sem akarom

emésztgesd csak...

asztalosani 2015.04.07. 07:23:15

@Tempus.Anh:
a "f*sadékodat" külön köszönöm szépen ismételten, hiszen ezzel is alátámasztod azt ami miatt a panaszosok nap mint nap írnak ide: hogyan bánnak velük az orvosok, hogyan beszélnek velük, hogyan nyilvánulnak meg előttük, :D ti meg tagadjátok, közben mégis.

hát igen, "aki sz@rral hadonászik, sz@ros lészen"

:D

Tempus.Anh 2015.04.07. 08:11:37

@asztalosani: Próbálj csak meg itt, ebben a kórházban a működési rendbe belebarmolni, majd megmutatják a helyed, ha eddig nem tudtad, hogy hol van.

Ma már kezelik a különféle paranoiákat.
Szerintem rádférne egy háromhetes elmeosztályos happening.

asztalosani 2015.04.07. 08:27:39

@Tempus.Anh:
jó lenne végre kirángatni a fejedet a másik testnyílásodból és elolvasni az alaptörvényt (ami rád nézve is kötelező), ha már 4 éve nem volt időd és nem olvastad még el :D

ismét köszönöm a "színvonalas" hozzászólásodat :)
semmi gond, adj még a "szakmádnak" pár pofont :D

Tempus.Anh 2015.04.07. 09:24:46

@asztalosani: Szedjél köhögéscsillapítót.

Tempus.Anh 2015.04.07. 09:44:04

@látjátok feleim szümtükkel: Ugyanolyan szar, mint 25 évvel ezelőtt. Valami egyéb? :)

she_wolf 2015.04.07. 10:00:43

@látjátok feleim szümtükkel:

Valóban, Tempus-Anh-nal, és másokkal is nagyon hasonlóan látom a helyzetet.
Zsák a foltját? Azt azért nem hiszem, de van az érdeklődési körünkben néhány közös szál.
Most, hogy minden Tempus-Anh-nal kapcsolatos titkomra fény derült, azért mondanék neked valamit: amire reflektáltál, az az én fintorom volt kedvenc 20 000Ft+Áfa/óradíjas, a Praxis nélkül (no és mások cseszegetése nélkül) meglenni képtelen kutyakozmetikusunk agymenésére ebben a hozzászólásában:
asztalosani 2015.04.06. 21:12:33

Úgy elképzeltem az ő rendszere szerinti gyógyszerosztást egy 40 beteges osztályon.
Ha picit jobban belegondolsz: éjszakás nővér jó, ha van 2 egy osztályon. Majd nekiáll gyógyszert osztani imígyen: hátára köti a gyógyszeres szekrényt (és esetenként a gyógyszeres hűtőt is), majd leül mindenki ágya mellé, és gondosan kivárja, amíg Pista bácsi, és Mari néni kellő alapossággal leellenőrzi a gyógyszerek külsejét, elolvassa a betegtájékoztatót, esetleg laborban ellenőrzi a hatóanyag-tartalmat (jó, ezzel most kicsit túllőttem, de bocs,), majd összeveti a lázlappal, hogy neki mégis mit és milyen dózisban írtak fel, és iszonyúan kiveri a balhét, mert két színes kapszulát kap az egyetlen fehér helyett. Lejárati idő? Mintha a kórházakban annyi gyógyszer lenne, hogy a raktárban "romlik" meg, jár le a szav. ideje. Akkor miért olyan roppant hálásak, ha hozod magaddal a rendszeresen szedendő gyógyszeridet (a mocskok biztosan megspórolják a pénzt és abból vesz az intézeti gyógyszertáros Porschet)?
Ha pedig belegondolok abba, hogy szav. idő nem csupán a dobozon, de a gyógyszert tartalmazó buborékfólián (már amelyiket így gyártják/csomagolják)is rajta van és egy gyengénlátó asztalosani azt is ki akarja silabizálni, hogy a kettőn azonos dátum szerepel-e, akkor ancikánk bőven megérdemli a Darwin-díjat, mert ha ez nem agyrém, akkor semmi nem az. Ja, és mindezek előtt, vagy után képzeli el a betegek mosdatását, és az egyre több adminisztrációs munkát? Halihó! A nap még mindig csak 24 órából áll, és nem látom az ápolónőnek lenni vágyók kígyózó sorát a felvételi irodák ajtaja előtt.
Gondoltam, hogy megírom neki erre, hogy hülye, de akkor megsértődik, és nem ír nekem többet...hüpp...
Szóval csak ennyi lett vona. Azért nem árt néha átgondolni mások írását. Azt pedig hogy itt "klikkesedés" legyen, potosan az ilyen alulinformált emberek kényszerítik ki ebből a közösségből.

Lemaradt még valami: nemrégiben műtötték a térdemet. Igen, az osztályon kellett anyaszült meztelenre vetkőznöm (mégis mit szégyelljek a testemen 4 betegtársam előtt, amikor a kórtermek nem koedukáltak?), a kórtermi ágyamon toltak ki a folyosóra lepedővel letakarva, ott megvártuk a liftet, és elhúztunk vele műtő iránt. Ne kérdezd hogy kerültem át a műtőasztalra, arra már nem emlékszem:) Nem kerültem bele pletykalapokba, nem születtek rólam lesifotók, és biztos vagyok benne, hogy tiszteletettel bántak öntudatlan corpusommal.
Mégis mit kellene követelnem? Öltözőt öltöztetővel?

she_wolf 2015.04.07. 10:06:01

Leesik a gyógyszer (nem hányásba, vizeletbe, egyebekbe, csak úgy parasztosan a földre), ki kell kukázni, ez világos. Ancika meg fizeti a plusz költséget a veszélyes hulladék tárolása és megsemmisítése után. Mert Földünk csak egy van. (Tele idiótákkal.)
De neki legyen mondva: kap helyette másikat, és majd másnap megkapja azt, ami előző nap a földön landolt. muhahaha...

látjátok feleim szümtükkel 2015.04.07. 10:12:31

@mig54: "Mégis mit kellene követelnem?"

Talán előbb egy kis emberi méltóságot, oszt utána meg annak elismerését, és meg nem sértését. Talán ennyi elég is lesz.

she_wolf 2015.04.07. 10:23:01

@látjátok feleim szümtükkel:
Ebben tökéletesen igazad van. Nekem pedig részem volt benne. Egészen közeli tapasztalat okán azonban tudom, hogy ez nincs mindig meg:(
Valahogy oda-vissza kellene működnie ennek a dolognak, de soha nem fog. És ezt nem a pesszimizmus mondatja velem, hanem a tények.

csakmotyogok 2015.04.07. 11:06:30

@mig54: Emberi méltóság,az ott kezdődik ,ha a mási kemebrt is annak kezelem, nem csak egyoldalúan elvárom. Amíg szolgáltatóként néznek az eü dolgozókra nincs miről beszélni. Kedven vesszőparipám a fodrász, nem viselkedek vele bunkón, pedig neki valóban 100% kifizetem a munkáját, és ő sem nyalja tövig a hátsóm. Számlát sem kaptam még fodrásztól pedig túl vagyok a negyvenen jóval.Az egészségügyi dolgozótól pedig elvárják , hogy térden csússzon a beteg előtt, és főleg előtte. A hétvégén olvasgattam egy elszámoló lapot : szájsebészeten,sebész fogorvos végzett műtétet.+ asszisztens+ eszközök, anyagok. 850 pont (1 pont 0,9 és 1,4 Ft közt mozog). Édes Istenem. Van aki azt hiszi, ezzel busásan ki van fizetve a doki az asszisztens 1 órás munkája.Akkor mikor egy takarítónő még a porrongyot sem vesz a kezébe óránként 800 Ft alatt.

she_wolf 2015.04.07. 19:21:56

@csakmotyogok:
Hozok bilit, lógasd bele a kezed:(
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása