Reggelig hagyták meztelenül feküdni

2015.04.02. 09:13

o-hospital-patient-facebook.jpgNem számított, hogy megfázik, hogy mindez rettenetesen megalázó, csak az volt a lényeg, hogy ne kelljen vele annyit törődnie a nővérnek és ne zavarja őt állandóan.

Tisztelt Praxis!

 

Nemrég kórházba kellett feküdnöm egy kivizsgálás miatt. Nem is ez a lényeges, mert nem a saját problémámat szeretném nagydobra verni. Már öt napja bent feküdtem, amikor a mi kórtermünkbe hoztak egy idős, szellemileg majdnem öntudatlan nénit. Befektették az ágyba, bemonitorozták, hogy a szívritmusát és a többi testfunkcióját mérni lehessen. A néni teljesen öntudatlan volt, ugyanakkor nem volt teljes mozgásképtelen, de egészen késő éjszakáig nem volt vele komolyabb probléma.

 

Éjjel azonban elkezdett mocorogni, ficánkolni az ágyban és vetkőzni, ennek következtében valahogy sikerült letornásznia magáról a műszert, pontosabban az egyik tapadókorongot. A gép sípolni kezdett, ami nyilván nem kellemes hang, ezért az éjszakás nővér is hamar megérkezett. Először hangosan veszekedett („A franc egye meg magát, megint mit csinált?!”) a demens nénivel, aki ugye ebből egy kukkot sem értett sajnos, majd fogta és leszedte róla az összes korongot egyenként, hogy az éjszaka további részében nyugta legyen tőle.

 o-hospital-patient-facebook.jpg

Ez sem egyszerű, de a néni ugye félmeztelenre levetkőzött menet közben és reggelig úgy is maradt, a nővér váltás után öltöztették csak fel. Nem számított, hogy megfázik, hogy mindez akkor is megalázó, ha egyébként éjszaka van és a kórteremben csak mi, a többi beteg fekszünk és a néni amúgy sem fogta fel, ami vele és körülötte zajlik. Csak az volt a lényeg, hogy ne kelljen vele annyit törődnie a nővérnek és ne zavarja őt állandóan.

 

Hát kérem, ilyen a hozzáállás a mai egészségügyben, tisztelet a kivételnek persze. Ha idős vagy, elesett, ha segítségre szorulsz és a családod nem tud ott lenni veled reggeltől estig, akkor erre számíthatsz. Megaláznak, úgy beszélnek és bánnak veled, mint egy állattal és örülhetsz, ha legalább a gyógyszereidet megkapod. Nem hiszem, hogy ezekre a dolgokra mentség lenne a kevés pénz. Az, hogy az idős és magatehetetlen betegeket is embernek tekintsék, talán elvárható lenne. De arrogancia, az van. Úgy beszélnek sokan a nővérek, néha az orvosok közül is, mintha a hátsó felükből rángatták volna ki a betegeket. Aztán csodálkoznak, ha a tisztelet már megkopott irántuk. El kéne már gondolkodni azon, ha a társadalom nagy része ilyen feketének látja az egészségügyet és benne a dolgozók egy részét (megint tisztelet a kivételnek), akkor esetleg nem a társadalom a korlátolt és csőlátású. Kicsit magukba kellene nézni!

 

E. Katalin

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.02. 09:46:41

Köszi a javítást (látom a URL-ben is sikerült :) )

A történet meg... most meséljem el, hogy apám, több mint tizenöt éve került a csepeli, kórháznak csúfolt intézménybe epekő műtétre, a műtét után a pár nap múlva bekövetkezett haláláig meztelenül, egy szál lepedővel letakarva feküdt? És azóta csak romlott a helyzet.

Despota 2015.04.02. 09:51:05

@pythonozok: Köszi, a copy-paste átka..

töpörtő 2015.04.02. 09:52:34

Mi ujjat irt le a posztirója?Ez igy van igy is lesz.Kedves levél iró maga mért nem takargatta be a nénit?Vagy akkor és ott mért nem szólt a növér?Azon tötre fejét hazmegyek leirom egy blogra?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.02. 10:06:24

@töpörtő: feküdtél már kórházban? Ha igen, miért kérdezel hülyeséget? Ha nem... akkor inkább hallgass. :(

töpörtő 2015.04.02. 10:36:02

@pythonozok: sajnos voltam.És most novemberben bàcsikàt melletem paplanhuzattal takartàk csak,én szoltam a növérnek nem tetszet neki de hozott paplant.Ugyanugy megkaptam a infuziot,gyogyszereket utànns is.Most sem értem a posztoló mért nem takarta be,vagy kérte volna a növért?Mitöl kell félni?itt is leirtàk többen nem csak ide kell irkàlni hanem névvel,cimel feljelentést tenni a korhàznâl,különben semi nem vàltozik!

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.02. 10:55:17

@töpörtő: te azon problémáztál, hogy a posztot beküldő miért nem takarta be. Honnan tudod, hogy nem volt-e ő is gépekre kötve? A másik, hogy te hozzá mernél nyúlni egy vadidegen beteghez, akiről millió drót lóg, kockáztatva, hogy többet ártasz neki, mint használsz?

swiss blend 2015.04.02. 11:56:49

Pontosan tegnap olvastam egy másik oldalon "kórházi élményeket" melyeket hozzátartozók,vagy maguk a betegek írtak le.Az egyik különösen felháborító volt.

Egy hölgy a 80 éves édesanyját strok-kal vitte be a kórházba.Amikor megtörténtek a vizsgálatok a fiatal,egyébként sem túl kedves orvos a lánya füle hallatára a következőket mondta a néninek: megy át az elfekvőbe...ott aztán nézhet ki a fejéből!!

És ez csak az egyik eset volt.

Tempus.Anh 2015.04.02. 13:30:17

Ha monitorizálták az EKG-ját (tapadókorongok + elektródák), a felsőteste meztelen kellett, hogy legyen.
Magatehetetlen volt, de levetkőzött, nem volt pucér, csak félpucér.

Végül kiderül, hogy EKG-t mégiscsak csupasz felsőtestre helyezett elektródákkal lehet végezni.

Foghúzást nyitott szájjal.
Fülműtétet fülön (keresztül).
Szülést pucér altesttel terpeszben.

Usw.

töpörtő 2015.04.02. 13:39:53

@pythonozok: poszter irta kivizsgàlàs miatt feküdt ott,elvileg tudott jàrni de ha nem akkor is szolhatott volna mint,hogy most itt piyog.2.olyasmit irt néni mocorgot leesett egy ;bigyo"sipolt ezért levette mindet a növér semi nem logott ki.Mi a korterembe àgytàlazàson kivül segitetünk egymàsnak ha tudtunk,pl:felemelni àgyvégét,jeget hozni hütöböl a sebre,mert ha növérekre vàrunk még mindig ott lenénk ha megnem halunk.Aki teljes kiszolgàlàsra szàmit ne àllami korhàzba mennyen,akàrmennyit fizetett be a közösbe,meg ad a növérnek,orvosnak.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.02. 13:54:40

@töpörtő: ha olyan volt a nővérke, mint amilyen az a tüdőgyógyász banya, akinél én jártam pár éve... hát én is háromszor meggondoltam volna, hogy szóljak-e neki.

És végső soron te is leírtad: ha a betegek nem segítik ki egymást, akkor az e.ü. személyzettől (tisztelet az egyre ritkább kivételeknek) ott dögölhetne meg mindenki a kórházi ágyakon. Ez valahogy nem igazán természetes. Készséggel elfogadom, hogy a nővérek is emberből vannak, stresszben élnek stb. De amikor a betegeken vezetik le...

Egyébként érdekes, hogy nekem személyesen a nem orvos e.ü. dolgozókkal nagyon kevés problémám volt. Ilyen rémségeket nővérekkel, ápolókkal kapcsolatban csak az itteni blogokon és Ken Kesey-től olvastam elsősorban. (gyk: Száll a kakukk...)
Ja, meg a Kill Billben. :D

Tempus.Anh 2015.04.02. 13:58:29

@pythonozok: A Kesey-regényben elsősorban a Főnéni pszichoterrorja volt a betegek panaszainak a fő oka, a zseniálisan megrendezett film ezt talán még jobban kifejezte, Louise Fletcher kiváló játékával.

töpörtő 2015.04.02. 14:27:16

@pythonozok: Igy van nagyjàbol egyetértünk!Az màskérdés minéljobban probàl keménykedni a növér véleményem elmondom ott a szemébe megprobàlom nem bunkó stilusban ha ö nem ugy nyilvànul meg.Ez a mai egézségügy korhàzidolgozók töbségének hozzà àllàsa,ha holnap hasonló poszt lesz akkor nem kell meglepödni jé ien elöfordul kohàzba?Én az ellenkezöjén lepödnék meg ha minden szép és jó lenne.Emberi viszonyulàs kérdése,az màr nem pénzkérdés mennyit keres a növér,ha kiosztjàk azt a kis ebédet akkor odafigyeljenaz àgyban fekvö beteg elisfogyassza valahogyan,mert van aki segit megetettni,màsnap màsik növér 30percmulva jön elviszi ha nem nyulthozzà akkor is megnem kérdezi mért nem evet,holott neki is kb ugyanannyi munkàja van mint a tegnapi növérnek is.Holnap nem kell meglepödninsemi negativ poszton

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.02. 14:44:57

@Tempus.Anh: rég olvastam, de nekem úgy rémlik, a Főnéni csak a csúcs volt, a többiek közt is volt néhány érdekes egyéniség.
A filmet sohasem tudtam végignézni - sokan nem hiszik el, de a túlzott empatikus képességeim miatt, néhányszor túlságosan is sikerült beleélnem magam az ápoltak, különösen Jack Nicholson szerepébe :)

Tempus.Anh 2015.04.02. 15:02:09

@pythonozok: A főkuvasz a Főnéni volt, az orvosok is azt tették, amit ő parancsolt, az aljas fondorlattal véghezvitt lelki kínzás, pszichodiktatúra nagymestere volt.
Volt még egy pár izmos feka ápoló, akik nem spóroltak az ütlegekkel, ha kellett, de ők csak fizikailag bántalmazták a betegeket.
Az ápoltak személyleírása, a betegségük ábrázolása bármilyen psychiatriai tankönyvbe beleillene.
Az egyedüli nem-beteg Mc-Murphy volt, nyilván.

Bocs, a spoilerért, aki nem olvasta/látta volna.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.02. 15:10:10

@Tempus.Anh: ennél sokkal durvább, hogy a Hupikék törpikék szereplőinek nagy része is beleférne a tankönyvi példák sorába, nem beszélve Milne Micimackójának szereplőiről. ;)

---
Hogy is hívják azt a német dokit, aki folyton átrendezi a szobámat? Na mindegy, miatta nem jut eszembe már a szereplők neve sem. :((
(néha komolyan azt hiszem, hogy ez már az Alzheimer előszobája...)

EZAZ 2015.04.02. 15:10:43

@töpörtő: Igen, igen, végülis teljesen normális az, hogy a beteg meztelenül/félmeztelenül fekszik a kórházban, idegen betegek és látogatók szeme láttára. És a másik beteg dolga az, hogy kiugráljon az ágyból. Ez már csak így megy ebben az országban, úgy látszik.

töpörtő 2015.04.02. 15:36:04

@EZAZ: nem normàlis,de mégis ez a normàlis megszokott dolog,mert nem évente 1-2eset fordul elö hanem sajnos mindenapi dolog,plàne minél idösebb,demensebb személyröl van szó.Csak ezeken még mindig anyira meglepödnek.

Tempus.Anh 2015.04.02. 16:00:32

@pythonozok: Nekem a McMurphy-n kívül a Cheswick neve ugrik be, a kis szemüveges kopasz, akit rengetegszer megrezgettek, aztán öngyi módon vízbefúlt, úgy, hogy a medence alján a rácsba kapaszkodott és nem eresztette el, a Billy Bibbit, aki végül egy üvegdarabbal öngyilkos lett és a Bromden-főnök, a collos indián, aki első személyben meséli el a könyvben a történetet. A többire és sem nagyon (még Scanlon talán)? Az egyik feka ápoló neve pedig Washington volt.

EZAZ 2015.04.02. 16:26:22

@töpörtő: A meglepetés és a gyász számomra két különböző fogalom.

csokosszaju 2015.04.02. 18:10:52

igen, így van :( jó ideje már

2015.04.02. 22:11:18

@pythonozok: A másik, hogy te hozzá mernél nyúlni egy vadidegen beteghez,
Válasz erre ;
Én igen . Ha látnám hogy fázik , betakarnám . Ha mondaná hogy szomjas, megitatnám, ha a nővér is engedné . Az a baj, hogy túlságosan félsz embertársaidtól te is , meg a többi ember is.

2015.04.02. 22:14:01

Döbbenetesen félnek az emberek egymástól . És folyton megy a másikra mutogatás ezen a blogon .

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.02. 22:27:02

@Diorella Queen: nem a vadidegen beteg a problémás. Csak ugye mostanság divat funkcionális analfabétának lenni...
Arról beszéltem, hogy olyan beteghez, akinél nem tudhatod, nem ártasz-e többet a "segítségeddel", minta a seggeden maradtál volna.
Ha azt mondja, hogy szomjas, te megitatod. Pár órával később meg kiderül, hogy olyan vizsgálatra vár, ami előtt x órán át sem enni, sem inni nem szabad. De te simán megitatod, mert...
Igaz?
Na erről beszéltem, hogy azért nem ennyire egyszerű az élet.

csakmotyogok 2015.04.02. 23:40:54

@töpörtő: Ugyan úgy normális (tényleg????) mint az hogy 1 nővérre 40-60 beteg jut. Tőlünk nyugatabbra 5-8 beteg jut 1 nővérre. Biztos nem azért,mert ennyi pénzt akarnak kidobni.A döbbenet,sok átlag (bunkó) szerint ez így jó,és a nővér a szemét és nem az aki ezt elvárja.

asztalosani 2015.04.03. 12:18:14

@Diorella Queen:

én nem félek hozzányúlni, de ha már kórházba kerültem valami oknál fogva, akkor az azért van mert beteg vagyok. Vagy nagyon pocsékul vagyok és az összes energiámat arra koncentrálom hogy magamat ellássam, nem pedig arra hogy más munkáját végezve, mást etessek itassak, amiért munkabért nem kapok.

nyilván, ha van egy nagyon kedves szimpatikus szobatárs, aki alkalomadtán párszor szépen megkér rá, és olyan állapotban vagyok, hogy megtehetem, akkor nyilván meg is teszem.

de arról ne feledkezzünk meg, hogy vannak olyan embertípusok, akik visszaélnek ezzel. feküdtem én már kétágyas olyan kórteremben, ahol éppen beestek a beteggel a hozzátartozók, és közölték, hogy jaj de örülnek a szobatársnak (vagyis nekem) mert legalább lesz ki figyel a mamájukra, eteti itatja, takargatja, meg ha már a folyosó végére kerültek, legalább sürgős esetben tudok szaladni és szólni a nővérnek. mosolyogva végighallgattam és bólogattam, majd hozzátettem, hogy természetesen, majd rákaptak és azt mondták, hogy van itt pelenka és ha kell akkor már pelenkázzam át a mamájukat, nehogy már fél napokig használt pelenkába legyen. szintén bólogattam és széles mosollyal közöltem hogy rendben, ha az elkövetkező 5 percben szüksége lesz a mamájuknak valamire, akkor megkeresem magukat és majd maguk megcsinálják. ugyanis én 5 percig leszek még itt, mert megvan a záróm és megyek haza... na azt a pofát kellett volna látni...nem tudom mit képzelnek egyesek másokról, hogy betegen majd ápolgatják más hozzátartozóit??? szóval nonszensz...

Tempus.Anh 2015.04.03. 12:26:59

@asztalosani: Jobb helyeken ezt önzésnek nevezik, itt eme milliőben legyen csak egoista f@szság a neve. Amért nem kapsz pénzt, azt nem csinálod. Remek. Emberségből "ötös..." Azaz ötször öt bambuszpálca a seggedre.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.03. 13:01:57

@Tempus.Anh: bunkóságból jelesre vizsgáztál megint. Az, hogy néha az ember segít a másiknak, nem jelenti, hogy kötelessége egy kórházban fekvő betegnek a betegtársak gondozása. Akit befektetnek, az általában okkal van ott betegként és nem ápolóként.

Tempus.Anh 2015.04.03. 13:24:42

@pythonozok: Az empátiáért és segítségért nyígó ide beírók többsége épp az együttérzést és segítőszándék hiányát kifogásolja és követeli saját maga vagy hozzátartozója számára.
Mindazt, amit rosszabb állapotban levő betegtársától megtagad, ha annak épp szüksége van rá.

Te sem a Biblia közelében nőttél fel, te ateista közönygép.

Tempus.Anh 2015.04.03. 13:34:42

Ahogy mondani szokás, amit nem akarsz magadnak, azt ne kívánd másoknak sem, amit nem teszel meg másokért, azt saját magad számára se várd el.
Nálunk sokkal szerényebb anyagi helyzetben lévő kelet-európai államokban, ahol a beteg seggét nem nyalják naponta tizenhússzor fényesre, az az elv, hogy mindenki felel a saját egészségéért, nem az orvos, nem a nővér vagy bárki más feladata, hogy téged kihúzzon a szarból, ha annyira hülye voltál, hogy belekerültél. Ha halálra piálod magad, akkor meghalsz, ha agyonzabálod magad és úgy élsz, mint egy disznó, akkor úgy halsz meg, mint egy disznó, szóval nem az állam és nem az állami egészségügy feladata fogni a kiskacsód és vezetni téged, a képmutató, számító, haszonleső szarházit az életed rögös útján, nem kötelessége álbetegségeidre táppénzt fizetni, álrokkantságodra rokkantsági nyugdíjat a közösből.

Azt kapod és annyit, amennyit megérdemelsz.

Ez az, amit itthon elképzelhetetlennek tartanak az agyonkényeztetett, túlápolt, túlkezelt, túldédelgetett százezrek.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.03. 13:53:31

@Tempus.Anh: román kibic... neked is csak a pofád nagy.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.03. 13:57:04

@Tempus.Anh: tudod kicsi mélykeresztény baromarc, a kórházban fekvő beteg nem azért fekszik a kórházi ágyon, mert az kényelmesebb, mint az otthoni, hanem azért, mert beteg. Ergo joggal vár el segítséget és empátiát azoktól akiket ezért fizetnek. Viszont azt csak egy román okádógép várja el a betegeitől, hogy még az ő munkáját is a beteg végezze.

forge 2015.04.03. 15:56:57

Kíváncsian vártam,hogy melyik hozzászólás tesz említést a néninek címzett a "franc egye meg magát,megint mit csinált?" a nővér által feltett kérdéssel kapcsolatban,de ez mellett mintha elsuhant volna mindenki.
Csak annyit tudok erre írni,hogy a kedves nővérkének egye ki a nyakát a franc,aki kihasználva a beteg szellemi leépülését ezt megengedi magának,ráadásul más füle hallatára.Nővérhiány ide-oda az ilyeneket páros lábbal kéne kirúgni az állásukból mert sajnos az ilyen szemtelen,nagyképű ápolónőkből majdnem ugyanannyi van,mint a segítőkész szimpatikus eü. alkalmazottakból.

Tempus.Anh 2015.04.03. 16:52:07

@pythonozok: Az ordas qrva anyád román, baszd meg...

she_wolf 2015.04.03. 19:04:04

Látom, itt semmi nem változott az utóbbi 9 napban...pedig hej!, de reménykedtem:(

A poszthoz (ha már hiába is volt az imára kulcsolt kéz, s a sok fohász:D):
demens beteggel (és természetesen egyetlen más beteggel sem!) nem beszélünk ilyen hangnemben, mert a végén még lesz megsértődés, ha egy fültanú jól pofán teker -akár csak néhány keresetlen szóval is-...
Ha a beteg magától vetkőzött le (legalábbis a posztból ez jön le -nekem-), akkor a tappancsok eltávolítása után simán vissza lehetett volna rá adni a ruháját. Megjegyzés nélkül!

Mint ahogy a posztból is simán ki lehetett volna hagyni az utolsó bekezdést, ugyanis az semmi más, mint általánosítás, mi több!, feltételezés, kijelentő módban.

Szógálati gőzlemény: mára, ill. tegnapra virradó éjjel az OBSI 5. emeletén az iccakás személyzet plusz takarókat hurcolászott, csoportosított át, hogy mérsékelje a cúgot a kórtermekben, hogy meg ne fázzanak az esti mosdatást követően a fekvőbetegek.
No comment....

she_wolf 2015.04.03. 19:13:22

@pythonozok:
Természetesen nem kötelessége. De bárhonnan is nézzük, azért az emberek segítenek egymásnak, alkalmasint önzésből is. Ha nem nyíg a betegtárs, nekem is nyugtom lesz. Elvárás azonban ez nem lehet a betegek felé.
Ha pedig olyan természetű segítségre van szükség, amit én nem tudok (vagy nem akarok) megadni, akkor valakinek biztosan működik a nővérhívója:)

she_wolf 2015.04.03. 19:14:43

@Tempus.Anh:
Hát szia!:)
Jó volt kicsit Nélkületek, de már hiányoztatok:)

Tempus.Anh 2015.04.03. 20:03:00

@mig54: Örülök nagyon, hogy jobban vagy. És öröm végre egy épelméjű hozzászólást is olvasni errefelé :)

she_wolf 2015.04.03. 20:26:27

@Tempus.Anh:
Köszönöm!:)
Épelméjű? Hát, néha igen. Ámbár, egy másik topikban éppen az imént fordultam ki a számon:(

Én nem tudom, miért, és hogyan lehet ez, de megint belenyúltam a tutiba...Betegtársak, orvosok, ápolónők és ápolók tömegét beleértve ebbe.
Hidd el, keresem én a magyarázatot, de nem találom. És ilyenkor nagyon elszomorodom, hogy másnak a rossz jut esetleg (mert alapból mindig nyitott vagyok a posztokban lévő információk szó szerint igaznak vélt befogadására). Ha az egyik mostani betegtársam és az ő orvosa közti feszült viszony jut eszembe, tanácstalan vagyok. Igen, van, hogy mindig csak az egyik ember vejaskenyere esik a vajas oldalával a földre, míg a másiké.....miért van ez?:(

karcsibácsi 2015.04.03. 20:31:44

@mig54: Csatlakozom @Tempus.Anh: -hoz, kellemes lábadozást kivánok, és valóban, hiányoztál már, mert a sok IQ bajnok szinte kisajátította a terepet. Egyébként aranyos a poszt, Katalin, miután minden jel szerint meggyógyították (gondolom, ha nem ez történt volna, telefröcsögi a buxusblogot), "hálából" mocskolja az őt is ápoló személyzetet, okoskodik, hangulatot kelt...
Miért is? Hát, azért, mert az általa nagy empátiával demensnek nevezett beteg meztelenre vetkőzött... Gratulálok!

karcsibácsi 2015.04.03. 20:36:29

@forge: Biztos vagy abban, hogy ezt mondta a nővér? Evidenciának tekinted, hogy minden panaszos, mindig, mindenben a színtiszta igazságot mondja (írja)? Soha nem színezi ki egy kicsit a történteket a nagyobb hatás kedvéért? Vagy, legyünk jóhiszeműek, nem fordulhat elő, hogy esetleg rosszul emlékszik? Vagy félálomban nem is értette pontosan a nővér szavait? Szóval, ne itélkezzünk kapásból, és főleg ne ilyen indulatosan!

she_wolf 2015.04.03. 20:54:17

@karcsibácsi:
Köszönöm Neked is!:)
Tudod, azért néha elkap a harctéri idegesség, amikor látom, hogy a posztok többségét nem az érintett beteg írja, és még csak nem is a rokon, aki esetleg rendszeres látogató, hanem egy hatezredik mellékszereplő. Mint pártatlan, az ügyben abszolut érdek nélküli szemtanú. Aki az eset kapcsán levonja a maga gyakran téves következtetéseit, és aztán jól megírja a blogba, hogy a betegjogok micsoda sérüléseit látja a különböző embertelenségek formájában magnyilvánulni.

csakmotyogok 2015.04.03. 21:03:39

@mig54: Húúú már aggódtam ám:))

asztalosani 2015.04.03. 21:10:44

@mig54:
nyilván minden helyzetben úgy KELLENE viselkedni (és ez rád is vonatkozik kedves), hogy ne lehessen kifogásolható

ha úgy nyilvánul meg bárki az eüben ami kifogásolható, nem csak magát jártja le hanem az ott dolgozó személyzetet sőt az egész szakmát.

_______________________________________

ahogy itt olvasom már jó ideje a hsz.-idat, te már eléggé lejárattad itt az eü-t azokkal.

she_wolf 2015.04.03. 21:16:44

@csakmotyogok:
No para! Én egy párhuzamos világban élek. Ezek szerint:)
Vagy inkább:(?
Szerdán varratszedés.
Itt szeretném megköszönni a tudásuk legjavát nyújtó kezelőorvosaimnak (egyelőre név nélkül), az ápoló személyzetnek és a gyógytornászomnak a törődő gondoskodást amiben napszaktól függetlenül részesítettek!

forge 2015.04.03. 21:57:47

@karcsibácsi:

Itt soha semmi nem igaz ha sérelem éri a beteget.Nem igaz ha gyerekorvos a pár éves gyereket leteremti,nem igaz ha az ügyeletes orvos úgy beszél a beteggel mint a kutyával,nem igaz ha a nővérkék az idős "demens" embereket lebasszák mert esetenként plusz munkát adnak.Itt mindig mindent jól csinálnak az egészségügyi dolgozók,a beteg vagy a "szem és fültanú" hazudik,félreértette,összevissza beszél,vagy kitalálja és túloz.

karcsibácsi 2015.04.03. 22:11:19

@forge: Ez természetesen túlzás, az igazság valahol félúton lehet.

she_wolf 2015.04.03. 22:40:57

@forge:
Valószínűleg kimaradt az olvasmányaid közül az a nem kevés -igaz, jóval korábbi- hozzászólás, amelyekben bizony az itt megszólaló egészségügyi dolgozók néha kemény bírálattal/kritikákkal illették a posztban a beküldők által leírt kollégáikat, azok tévedéseire rávilágítva.
És hidd el, hogy van, hogy az a bizonyos "mundér becsülete" nem mindig és minden áron védett (ennek a folyamatos emlegetésétől én spec. hányok)!
Minden, az itteni orvosok, eü. dolgozók által kinyilvánított véleményt (legyen az akár szakmai, akár magánvélemény) a saját tapasztalataik támasztanak alá, azokból merítkeznek.
Úgyhogy az a hozzászólásod amelyre most ezt írtam, szerintem durván sarkított általánosítás:(

she_wolf 2015.04.03. 22:45:04

@karcsibácsi:
Ha megírnám posztban az utóbbi 9 napom eseményeit, én lennék a magyar egészségügy legnagyobb seggnyaló bértollnoka...:(

magam adom 2015.04.03. 22:48:43

@mig54: üdv. újra a fedélzeten!

forge 2015.04.05. 12:45:21

@mig54:

Valószínűleg kimaradt az olvasmányaid közül az a nem kevés-igaz,jóval korábbi hsz-ás amelyekben bizony az itt megszólaló egészségügyi dolgozók néha kemény bírálattal/kritikákkal illették a posztban beküldők által leírt kollégáikat,azok tévedéseire rávilágítva.

-Hát bizony az nagyon régen volt,és a "nem kevés" azért erős túlzás.Azóta számtalan panaszos poszt íródott ilyen olyan helyzetekről,amikben a beteg vagy a hozzátartozó azonnal (vagy már két sorral lejjebb)hazug,alul iskolázott,túlzó,követelődző,gyermekét nevelni nem tudó,nagymamát szándékosan lepattintó,nővért/orvost cselédnek néző,egészségügyi járulékot nem fizető,buta,primitív,arrogáns,a történetet kiszínező,jelzővel volt/van illetve.

Így tehát nincs itt semmiféle "durván általánosított sarkítás" csak vissza kell olvasni egy jó pár posztot és "saját tapasztalataikból merítkező" eü. dolgozók válaszait,amitől meg sokszor spec. nekem támad hányni kedvem!

she_wolf 2015.04.05. 14:25:35

@forge:
Nem mondom, hogy nincs igazság abban, amit írsz.
És azt sem mondom, hogy bevallottan orvos- és eü.párti létemre még nem találkoztam olyan egészségügyi dolgozókkal, akiket a legszívesebben pályára állítottam volna, olyan kórházi körülményekkel, amiktől kis híján kifordult a gyomrom.
A posztokban írtakat első olvasás után szinte mindig úgy hiszem el, ahogyan azok leíródtak, kivéve, ha nagyon kilóg a lóláb, vagy nagyon indulatkeltő. Ezek ugyanis nem hagynak hidegen, és nem csodálkozom, ha támadásra védekezésül támadással reagálnak sokan (a szakemberek). Tudom, hogy ez így nem helyes, de azért ez mégsem a diplomaták kerekasztala.

Ezzel együtt ha jól olvas az ember, néha érdekes szakmai eszmecserét láthat orvosok között akár egy feltételezett diagnózis megvitatása okán. Attól, hogy nem "hülyézik" le egymást nyíltan, még bőven láthatók az esetleges ellentétek;)

Csak annyit akartam volna mondani, hogy a tárgyilagosság sokat lendítene a blog színvonalán, de ez egy egy érzelmileg megviselt, full laikus posztertől nem várható el. Ez a blog pedig nem kisdedóvó, arról pedig nem is beszélek (tudod: örökös vesszőparipáim egyike), hogy a poszter írása megjelenik, poszter meg sehol. Nincs kitől kérdezni, így válaszok híján gyakran csak a találgatás marad. Az eredmény látható....

yogosan 2015.04.05. 19:47:10

@karcsibácsi:

Én is hallottam már ápolónőt paprikapiros fejjel,szikrázó szemekkel kifakadni egy szellemileg teljesen leépült bácsival szemben.Látogatóként voltam tanúja az esetnek,így nem is szóltam bele.A bácsinak az volt a bűne,hogy nem tudott egyenesen felülni így félrenyelt,majd ahogy köhögött kijött belőle a cucc.Jó nem volt gusztusos ezt aláírom,de....

she_wolf 2015.04.05. 23:18:51

@yogosan:
Egy ápolónő soha nem lenne szabad, hogy ilyesmit megengedjen magának a betegek, vagy a hozzátartozók előtt. Lehet teli a púpja, lehet paprikapiros feje, meg még a szeme is szikrázhat. Nővérszobában, magányosan.

okina48 2015.04.09. 15:03:19

@töpörtő: Nagyon sokat"nővérkedtem" kórházi kezelés közben magam is,inkább mint megzavarjam a T.nővérkéket,de az meg sem fordult a kicsike fejedben,hogy esetleg a posztoló sem volt ficánkolós állapotban?

okina48 2015.04.09. 15:34:50

@csakmotyogok: Annyit olvasom már,hogy 40-60 beteg egy nővérre,hogy tényleg kíváncsi vagyok hol van ilyen helyileg ilyen cudar sorsa a nővéreknek!
Én a reumatológián töltök évente 2x2 hetet,ahol elvétve fordul elő magatehetetlen beteg,mégis napközben legalább 3 nővér plusz főnővér nyüzsög az orvosok körül ,4 óra után pedig a számítógép előtt.Nagyon népszerű a passziánsz és a Honfoglaló!

okina48 2015.04.09. 15:44:13

@mig54: Bocs!Sem kötekedni,vagy kárörvendeni nem akarok-de anélkül,hogy választ várnék -megkérdezem!Csak nem visszanyalt a fagyi?

okina48 2015.04.09. 15:51:31

@Tempus.Anh: Most az egyszer egyetértek,habár én is jártam már meg szobatárssal úgy,hogy a végén összetévesztett /volna / a cselédjével.Sokfélék az emberek!

csakmotyogok 2015.04.09. 21:51:33

@okina48: Megyei kórházak, az a 3-4 valószínű tanuló,nekik még nem kell gályázni.

okina48 2015.04.11. 03:51:11

@csakmotyogok: Már ne haragudj,de évek óta hazajárok erre az osztályra,személyesen ismerem őket.Nem tanulók,vagy ha igen,akkor nagyon túlkorosak.Az viszont igaz,hogy nem gályáznak!.(-:

swiss blend 2015.04.11. 11:51:15

@csakmotyogok:

"Megyei kórházak,az a 3-4 valószínű tanuló,nekik még nem kell gályázni."

-Akkor mégis mi a faxnak vannak ott? Csak úgy vihorászni a frissen vasalt nővérköpenyben?
-Érdekes.A szállodába kihelyezett szakácstanuló unokaöcsémnek kötelező gályázni a konyhán,pontosabban főzni és tálalni.

Nem hiába,gyakorlat teszi a mestert!!

swiss blend 2015.04.11. 11:53:29

@okina48:

Az elmúlt évek alatt én sem láttam még olyan osztályt,ahol 1 nővérke lett volna 40 betegre,bár Budapestről beszélek.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2015.04.11. 15:13:51

egy akut osztályon valószínűtlen a 40 beteg egy nővérre, de egy geriátrián vagy paliatív osztályon nem tartom elképzelhetetlennek. a másik ami ellene szól, hogy jellemzően egy folyosóra kell egy nővér, hogy bárhova időben elérhessen. 40 ágy egy folyosón azért ma már nem gyakori. egy régi kórházban ahol 6 ágyas kórtermek vannak ott még kijöhet (7 kórterem) de egy jobb helyen ahol 3-4 ágyas kórtermek vannak ott már nehezen (10-13 kórteremmel nagyon hosszú lenne a folyosó)

okina48 2015.04.11. 23:22:15

@swiss blend: Én Debrecenről tudok biztosat mondani.Sem a Klinikán,sem a Kenézy -ben nem találkoztam ezzel a jelenséggel / 40 beteg /1 nővér /,pedig betegként és hozzátartozóként is gyakori vendég vagyok.Jó lenne nem csak frázisokat puffogtatni,hanem konkrét tényekkel alátámasztani azt amit leírnak azok,akik mentegetik a "mundért".
Nincs orvos ,nincs nővér!Akkor ki kell írni,hogy"ki itt belépsz,hagyj fel minden reménnyel!"

asztalosani 2015.04.11. 23:35:17

@swiss blend:
arról nem is beszélve, hogy a "tanuló" nővérek igenis dolgoznak (ha nem többet mint a normál diplomások): amikor már a kórházban vannak nekik ágyazniuk, ágytálazniuk, etetni, itatni, RR mérni ...stb. kell!

csakmotyogok 2015.04.12. 13:51:05

@okina48: Akkor nem látogattál el a Kenézy tüdő osztályra...de nem te vagy sehol sem a a főnővér ,de még az osztályvezető főorvos sem,de nyomod a hülyeségeid.

csakmotyogok 2015.04.12. 14:36:38

@csakmotyogok: Ezentúl meg már hiába is mennél,hiszen megszüntetik.

okina48 2015.04.12. 14:53:43

@csakmotyogok: Valóban! Ott nem jártam.Azt viszont nem tudtam,hogy a blog csak eü.dolgozóknak van fenntartva!
Én csak betegszemmel tudok látni!
A Klinika sebészeti,belgyógyászati,gyermekgyógyászati,kardiológiai osztályairól tudok nyilatkozni.A Kenézynek csak reumatológiját ,valamint a járóbeteg rendelését látogatom.
Nem tudom,hogy mit akartál motyogni!

okina48 2015.04.12. 14:54:21

@csakmotyogok: Valóban! Ott nem jártam.Azt viszont nem tudtam,hogy a blog csak eü.dolgozóknak van fenntartva!
Én csak betegszemmel tudok látni!
A Klinika sebészeti,belgyógyászati,gyermekgyógyászati,kardiológiai osztályairól tudok nyilatkozni.A Kenézynek csak reumatológiját ,valamint a járóbeteg rendelését látogatom.
Nem tudom,hogy mit akartál motyogni!

csakmotyogok 2015.04.12. 18:50:27

@okina48: Úgy nyilatkoztál , mintha azért mert te jártál ezen a 2 helyen te mindent tudnál. Mert, pl. pont a Kenézy jó pár osztályára az volt a jellemző, amiről írtam,de mivel te jártál 1 osztályon úgy tettél, mintha mindet ismernéd.

okina48 2015.04.12. 20:14:18

@csakmotyogok: Mondd!Melyiket nézzem meg?Kedden úgyis arra járok! Rászánom az időt,hogy tájékozódjak!

okina48 2015.04.12. 20:15:02

@csakmotyogok: Mondd!Melyiket nézzem meg?Kedden úgyis arra járok! Rászánom az időt,hogy tájékozódjak!

okina48 2015.04.12. 20:23:45

@csakmotyogok: Amúgy te az ország összes kórházban voltál már?
Amúgy feküdtem Miskolcon és Szikszón is /bezárt / .Nem tegnap volt,azért nem említettem,de az otthoni ismerőseimtől gyűjtök be infót!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása