Meghalt a beteg,de a kórház nem szólt a családnak

2014.12.11. 06:40

a7d83c_ce7e3d24c9f0a35e307d09ca49cb6920_jpg_srz_335_317_75_22_0_50_1_20_0_00_jpg_srz.jpgMiért kellett meghalnia egy 66 éves, makk egészséges életerős, mindenki által szeretett embernek? Miért nem vette a fáradtságot a kórház, hogy értesítse anyósomat?

Tisztelt Szerkesztő!

 

Az RTL műsorát látva, örömmel értesültem róla, hogy van esély a nyilvánosságra! Esetünk a következő: 2014-11-25-én éjjel apósom megbotlott a pince lépcsőjén és sajnos lezuhant 6-7 lépcsőfokot. Anyósom megriadt a furcsa, erős zajra és apósomat megtalálva, hívta a mentőket.

 

A mentősök hamar megérkeztek, ellátták, majd heves tiltakozás közepette, kórházba szállították. Azt mondták, hogy "Janibácsi, a fejébe ugyan nem látunk bele, de a bordákat leszámítva nincs itt semmi baj". Apósom magánál volt, nem szeretett volna kórházba menni. Főleg a Dunaújvárosiba nem... Friss még az emlék, miszerint az Ő édesapja is ott halálozott el aki csak egy gyomorrontással került be!

 a7d83c_ce7e3d24c9f0a35e307d09ca49cb6920_jpg_srz_335_317_75_22_0_50_1_20_0_00_jpg_srz.jpg

 

Nagyon rossz híre van a kórháznak.. Halálsor, Mészárszék, Gyilkos ház...Éjfél tájt érkeztek meg, majd az ambuláns lap és a zárójelentés tanúsága szerint mellkas és koponya felvételt készítettek. Eben az állt, hogy bordái eltörtek és koponyája többszörös darabos törést szenvedett! Mindezek ellenére osztályra tették, majd anyósomat azzal nyugtatták, hogy nem lesz itt semmi baj, de 2-3 napig megfigyelésre benntartják. Kérték, hogy másnap, ha megy valaki apósomhoz, vigye a rendszeres gyógyszereit. Anyósom és unoka elköszönt apósomtól, hisz tudatánál volt, még viccelődött is. Távozáskor kérték, hogy ha valami történne, hívják őket. Hajnal 2 kor eljöttek, majd reggel 7-8 körül vissza mentek a gyógyszerekkel, újsággal, és egyéb odaillő dolgokkal.

 

Megérkezve, nem találták az ágyat a helyén, majd közölték velük, hogy az intenzíven van, mert éjjel rosszul lett. Mentek az intenzívre, de ott sem volt.... MEGHALT! A zárójelentés tanúsága szerint hajnal 5:40 körül rosszul lett, epilepsziás rohama lett. Elrendeltek egy CT vizsgálatot... igen, ekkor rendelték el! A vizsgálat szerint vérömleny keletkezett a koponyában. Reggel 7:15-kor elhalálozott, itt hagyott minket! Na már most... Láttam már annyi kórházas filmet, hogy tudjam, ilyenkor, ha koponya sérül, bizony kell a CT! Azt is tudom laikusként, ha a sérülésből eredő vérzés nem tud kifelé vérezni, akkor bizony az a koponyán belül marad, nyomást idézve elő.

 

Ha én ezt tudom a filmekből, akkor az orvos, vagy az ott dolgozók miért nem tudják? Nem néznek ilyen filmeket? Miért kellett meghalnia egy 66 éves, makk egészséges életerős, mindenki által szeretett embernek? Miért nem vette a fáradtságot a kórház, hogy értesítse anyósomat? Miért...miért...miért? Nagyon kérem, segítsen a nyílvonásággal!

 

Tisztelettel, B. László

 HIRDESSEN SZINTE INGYEN A PRAXIS BLOGON!

index_2.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reepach 2014.12.11. 09:43:29

"Ha én ezt tudom a filmekből, akkor az orvos, vagy az ott dolgozók miért nem tudják? Nem néznek ilyen filmeket?"

Hát, igen, itt van a kutya elásva, és ez a megoldás kulcsa is! Sürgősen meg kell változtatni a törvényeket (a kétharmad seperc megszavazza majd), ezentul nem orvosi egyetem meg diploma kell ahhoz, hogy valaki orvosként dolgozzon, hanem igazolni kell, hogy látott legalább 5 részt a vészhelyzetből, a klinikából meg a doktor hauszból. Szerintem B.László máris pályázhat egy főorvosi állásra!

Braincelle 2014.12.11. 10:07:49

@reepach: a koponyatöröttnek kell koponya CT, ez nem is kérdés.

reepach 2014.12.11. 10:52:34

@Braincelle:
Persze, hogy kell CT (bár ha nincs idegsebészeti osztály a " Halálsor, Mészárszék, Gyilkos ház"-ban, CT-vel sem lehetett volna megakadályozni a letális kimenetelt),
de nem erre reagáltam, hanem a poszter által felvetett problémára: "...az ott dolgozók miért nem tudják? Nem néznek ilyen filmeket?".

szabidoki 2014.12.11. 11:05:42

Többszörös darabos koponyatörött beteg nem nagyon szokott beszélni meg viccelődni, ők általában eléggé eszméletlenek szoktak lenni, akiknek alapból CT jár, nem szoktak koponyaröntgennel bajlódni.
Látni kellene azt a röntgen leletet mert így nem kerek a történet.

Braincelle 2014.12.11. 11:15:27

@reepach:
esetleg ha a CT-n látszott volna vér, akkor el lehetett volna küldeni egy idegsebészettel is rendelkező "Mészárszékbe". De legalábbis nem halva találták volna az ágyában, ami minimum nem elegáns.

herut 2014.12.11. 11:48:17

@reepach: Ön félreérti a helyzetet.Valószínűleg orvos.A magyar egészségügynek egyetlen baja van: a mentalitás.Kivételek - bár elenyészően -,de léteznek . Sírás a pénzért,de a prémium márkájú autó,a luxus lakás miből van? Sorban állás egy gyermek orthopédiai rendelésre minimum két hónap,de van javaslat: "privát rendelésen fogadom".

alprazolam 2014.12.11. 11:56:03

@herut: nem, nem érti félre a helyzetet. A helyzet érti félre őt.

Jimbo75 2014.12.11. 12:04:29

@herut: Persze, hogy orvos, azért védi a mundér becsületét....
Ritkábban ismerik be, hogy hibáztak, mint a politikusok.

Braincelle 2014.12.11. 12:10:40

@herut:
Tényleg baj van a mentalitással, több szempontból is. Például ha holnaptól nem csinálnánk a fizetetlen túlórákat és nem végezné el egy ember a három emberre való munkát, akkor holnapután nem is kellene már próbálkozni az időpontkéréssel, mert nem lenne hova.

alprazolam 2014.12.11. 12:19:40

Az egészségügy helyzete pontosan ott van, ahol az országé. Mit kell ezen csodálkozni?

Tempus.Anh 2014.12.11. 12:22:25

A többszörös bordatörött és darabos koponyatörött beteg minden, csak makkegészséges nem. Nálunk politraumatizáltnak nevezik. És igen, a sürgős koponya-CT a vizsgálati protokoll kötelező része (+traumatológiai + neurológiai + idegsebészeti vizsgálat)

Tempus.Anh 2014.12.11. 12:23:25

@alprazolam: Jól mondja, Xanax kollega :-)

Wandál 2014.12.11. 12:49:32

Öcsémet a Fiumei úton három nap után CT nélkül küldték haza egy lovasbaleset (ló fejberúgta, eszméletvesztés, mentő, Fiumei út) után, majd másnap kétszer visszament az osztályra állapotának romláas miatt (szédülés, látásproblémák, folyamatos hányás), ahol kiselőadást tartottak neki, hogy azért rókázik folyamatosan, mert éhgyomorra veszi be fájdalomcsillapítót. A második lepattintás után lement a földszintre az ambulanciára, ahol azonnal CTzték, vérömlenyt találtak, és viszafektették arra az osztályra, ahonnan egy órával azelőtt elzavarták...

reepach 2014.12.11. 12:57:57

@Jimbo75: Idefigyusz, kiselefánt, én soha nem védem a mundért.
Épp elég disznóságot láttam már az ún. kollégák részéről, hogy ne tegyem azt. Néha olyan érzésem van, hogy az orvosok közt több a hülye, mint az átlag populációban.
Most is azt írtam, hogy kellett volna CT-t csinálni, de a kimenetelen nem változtatott volna. Éjfél körül ért be a kórházba, 6 órakor már halott volt. CT-t végezni, leletezni, helyet biztosítani idegsebészetre, szállítást intézni, odaérni, előkészíteni az idegsebészeti műtőt... Ezeknek a fele sem fér bele abba a néhány órába.

Abban viszont megintcsak nekem van igazam, amit a filmekről írtam.
De nincs hareag.

hummel8 2014.12.11. 12:59:10

@Braincelle: Az a baj hogy az orvostarsadalom maga nem akar tisztulast.. nem vetik ki magukbol a penzehes dögkeselyüket, akinek ha nem adsz penzt, üvölthetsz az osztalyon a fajdalomtol, rad sem nez, tovabbnmegy... (ne mondd hogy nincs, lattam eleget)
nagyon sok becsületes jo orvos van.. sajnos nehany hullarablo az ö megitelesüket is lerombolja...

reepach 2014.12.11. 13:09:38

@Braincelle: Ha masszív állomány- és subdurális vérzése is volt (ekkora zuhanásnál valószínű), műtéttel sem lett volna sok esélye. Nem beszélve az agyödémáról.
Mindenesetre sokkal aktívabban kellett volna eljárni (sürgős CT, majd intenzív osztályos elhelyezés, monitorizálás, dehidrálás, közben kezdeményezni az idegsebészeti átvételt). Ha ezek után (mégis) meghal a sérült, a hozzátartozók is máshogy fogadják. És az is evidencia, hogy a halálesetről értesíteni KELL a hozzátartozót, ne látogatáskor tudja meg.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.11. 13:17:08

@reepach: na, megint egy zseni, aki védené a mundér becsületét, gondolkodni meg minek... Igaz?
Faszkivan a fajtáddal...

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.11. 13:18:17

@reepach: nincs SOK esélye vs nulla esélye van. Szerinted ha nincs SOK, akkor kár rá pénzt, munkaidőt pocsékolni?
(nem lennék meglepve, ha te is így gondolnád, sok "orvos" áll hasonlóan a betegekhez)

Braincelle 2014.12.11. 13:19:29

@hummel8:
Milyen orvostársadalom? Milyen tisztulás? A világot ne akarjam még pluszban megváltani?
Nekem, mint egyszeri orvosnak pont elég az egynél több munkahelyem, a normálhoz képest kétszeres óraszámban, nem is mindig kifizetve, nem is reaális mértékű stresszel, szakképzéssel, tanulás, fejlődés kísérletével.
Nem gondolom, hogy feladatom vagy lehetőségem lenne bárkit kivetni az orvostársadalomból. Örülök, ha túlélem az éppen aktuális napot :D

Braincelle 2014.12.11. 13:20:13

@reepach:
Mi van? Már mért ne lett volna esély?
Akkor a fulladós beteget azért ne vizsgáljuk, mert ha esetleg masszív tüdőemboliája van, akkor úgyis meghal bele?

reepach 2014.12.11. 13:26:20

@szigetipotyautas: Menj vissza fára, a fajtársaid közé, velük szórakozzál.

reepach 2014.12.11. 13:36:13

@Braincelle: Te nem tudsz olvasni, vagy nem tudod értelmezni az olvasottakat, vagy csak kötözködsz? Azért kérdem, mert olyasmit magyarázol bele a soraimba, amit nem írtam, hanem pont az ellenkezőjét! Az egy megalapozott szakmai vélemény, hogy súlyos traumás agykárosodásnak rossz a túlélési esélye ( Csak zárójelben jegyzem meg, hogy egy kezdő rezidenstől még nem várható el megalapozott szakmai vélemény adása). De pontosan az ellenkezőjét írtram annak, amit te sugalltál. Olvasd el mégegyszer, hátha megérted: "Mindenesetre sokkal aktívabban kellett volna eljárni (sürgős CT, majd intenzív osztályos elhelyezés, monitorizálás, dehidrálás, közben kezdeményezni az idegsebészeti átvételt)."
Remélem, az a sok braincell nem mnind glia!

Nancsibacsi 2014.12.11. 13:38:16

@szigetipotyautas: "Szerinted ha nincs SOK, akkor kár rá pénzt, munkaidőt pocsékolni?"
Röhögni fogsz, de kb ez az elv. Elég bicskanyitogató, mi?
Sok baj van ma Magyarországon az egészségüggyel, néha látunk ilyen jégjegycsúcsokat, mint amiről a sztori szólt, de 1 ilyen esetre jut 100 olyan szerencsés, ahol a beteg a kritikán aluli ellátás, a protokollok sárba tiprása ellenére is túlél, és azok nem kerülnek sose nyilvánosságra. Nem mondok azzal újat, hogy bármely kórházból napi szinten lehetne börtönbe csukni a személyzet 1-1 tagját, mert az esethez hasonlóan megsértik az eljárási rendet, csak ott éppen nem hal meg senki se.

Tempus.Anh 2014.12.11. 13:49:29

@reepach: Az epidurális hematóma öl ilyen kegyetlenül gyorsan, szerintem valamelyik oldali a. meningea media szakadt meg és okozott villámgyorsan kemény agyhártyán kívüli vérzést a bácsinál. Villámgyors koponya-CT és azonnali idegsebészeti műtőasztal a megoldás, másképp menthetetlen a beteg.

Tempus.Anh 2014.12.11. 13:51:14

@Braincelle: Ne veszekedjünk legalább mi egymás közt, az orvosellenes hiénák már ólálkodnak errefelé és lesik minden szavunkat, nagy kárörvendve. Ne adjuk meg nekik ezt az élvezetet.

reepach 2014.12.11. 13:59:02

bandilacinak:
Én viszont nem " szeretem az ilyen végtelenül aljas és cinikus embereket mint te", akinek az értékítéletében a Bentley foglalja el a vezető helyet, közben nem restell mások megalomániás hobbijáról beszélni...

sunabajnok 2014.12.11. 14:31:03

A családnak részvétem.
Helyi vagyok én is. Idegsebészetünk tényleg nincs, Legutolsó információm szerint hetente (?) járnak ide rendelni.
Hogy a kórházunk mészárszék lenne? Necces. Van benne igazság, de szerencsére nekem inkább pozitív élményeim vannak, amihez sajnos nagy pofa kell, és határozottság.
De ha már itt vagyok, megírom a saját pozitív élményemet a helyi sbo-ról.
Kb 4 hónapja megtaknyosodtam. Egy hét citrom és tea után elmentem dokihoz, mert ez túlnyúlt már a megfázáson. Kamtam antibogyót, amit még a gyógyszertárba bekaptam, hogy még az estit is be tudjam venni. Amikor itthon lefeküdtem elkezdtem remegni, reszketni. Két kisgyerekem halálra rémülve, én is megrémültem. Próbáltam elolvasni a mellékhatásokat, és biza ott volt, hogy remegés..
Hívtam a párom, bevitt. Lázat mértek, vérnyomást, majd mosolyogva rámnézett az orvos, és kérdezte volt-e már hidegrázásom. Mondom nem, az mi? Pedig ez az volt :)))) Vért vettek, hogy baci vagy vírus, és utamra bocsájtottak, hogy ha legközelebb ilyen van, nem kell megijedni. Végtelenül kedvesek voltak, a végén én szégyelltem magam, hogy egy ilyen közönséges tünettel az SBO-t feltartom.

Tempus.Anh 2014.12.11. 15:12:12

Ha nincs idegsebészet, akkor Pest vagy Pécs marad, szerintem Dunapenteléhez Pest van közelebb. Esetleg helikopteres szállítást kell ilyenkor kérni, bár az M6-oson elég gyorsan lehet haladni. (Egyes vélemények szerint progresszív agyi inzultust helikopterrel tilos szállítani) Epiduralis hematómában urgens az idegsebészeti beavatkozás, ha többszörös koponyacsont törése volt, akkor nem kizárt, hogy mindkét oldalon megrepedtek az inkriminált agyi artériák, ez a beteg túlélési esélyeit tovább rontja.

Braincelle 2014.12.11. 15:28:16

@reepach:
Nem az egésszel kötözködtem, értettem, hogy nem azt mondtad, hogy nem kellett volna semmit sem tenni a beteggel. Nem gondolom, hogy a sértegetés és a személyeskedés jogos volt a részedről, én egyiket sem tettem.
Nem tudom, melyikünket tartod kezdő rezidensnek, én nem vagyok rezidens, és van már mögöttem pár év ebben a rendszerben, ha nem is tíz vagy húsz. Hogy kitől milyen vélemény várható el, az egy másik kérdés, aki évtizedekig művel egy szakmát, annak a véleménye persze sokkal megalapozottabb. Mondjuk arról, hogy egy sosem látott beteg sosem látott képalkotó lelettel hogyan gyógyult volna egy meg nem történt beavatkozás után, arról nincs ember, aki megalapozottan tudna nyilatkozni.
Amivel vitatkoztam, az az a tény, hogy nem lett volna esélye a betegnek. Ha ez egy körülírt haematoma volt, ami nem tört be az agyállományba, akár artériás, akár vénás vérzésből eredő, és nem csak akkor derült volna ki, amikor már be volt ékelődve a beteg (akkor már persze tényleg mindegy volt), akkor lehetett volna evakuálni, akár egész jó eséllyel is.
Persze mindez feltételezés, a CT képek ismeretében lehet, hogy mást mondanék.

Shanton 2014.12.11. 15:35:19

Elore is bocsanat, hogy belekotty, es az ekezet nelkulisegert is.

1. Makkegeszseges ember nem szed rendszeresen gyógyszert (syncumar es tsai esetleg?)
2. Amennyiben hevesen tiltakozott, ugy (velhetoen) tiszta volt a tudata. A mento "viccelodesebol" itelve nem volt neurologiai tunete. Ha helyszinen marad, otthon hal meg reggelre, es akkor a mentok lennenek a hulyek, hogy nem vittek be.
3. Vagy ambulans lap (jarobeteg), vagy zarojelentes (fekvobeteg).
4. Amennyiben nincs neurologiai tunete, vagy egyeb rizikofaktor, alarmirozo tunet, es egyebkent is korhazban marad, koponya rtg szoktak csinalni, mivel progressio eseten azonnal tudnak intezkedni. (Mint ahogyan tettek is.) Tobbszoros darabos tores sem latszik feltetlenul rtg-n. Ha igen, az a beteg nem tiltakozik, nem viccelodik. CT-n persze igen, ezert lehetett a zarojelentesen.
5. Ha ITO-n volt, valszeg terapiaztak, es probaltak stabilizalni, dehidralni, intezni az elhelyezest, tovabbi ellatast.
6. Ha 7:15-kor halt meg, leiras szerint a hozzatartozok kb ekkor ertek a korhazba. Ez egy szerencsetlen dolog, nem volt meg ido kiertesiteni oket. Tudtommal erre egyebkent is van egy 2 oras idoablak, amin belul meg kell tenni.

Shanton 2014.12.11. 15:38:42

Ja, es egy eppen beekelodo betegnel (mar bocsanat) nem az a prioritas, hogy a hozzatartozot ertesiteni az allapotromlasrol, hanem intezkedni, "eletet menteni". Masfel orarol beszelunk.

Tempus.Anh 2014.12.11. 15:43:49

@Shanton: Ha a dunaújvárosi kórházban nincs idegsebészet, és a betegnél intracranialis progresszív vérzés alakul ki, az a beteg ott, abban az intézetben menthetetlen. Az epilepsziás roham cerebralis irritatiora utal, a csökkenő szívfrecventia, légzészavarok (ahogy írtad), uncus ill. tonsillabeékelődésre, amin az ITO sem segít már.
Ott, abban a kórházban a beteg 100 %-ban meghalt volna, bármelyik osztályon és bármilyen, a szakma szabályai szerint előírt vizsgálat is történt volna, hisz hiányzott az invazív beavatkozást lehetővé tevő háttér.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.11. 16:33:24

Bocs, de egy egészséges, tiszta tudatú 66 éves mit keres az éjszaka közepén a SOK lépcsőfokból álló pincelejáróban?

Tempus.Anh 2014.12.11. 16:47:08

@polyvinyl: Mindazt bizonyára, amiből egészsége érdekében meríteni szokott.

In vino veritas...

Ezzel kapcsolatban egy eléggé gyakori élethelyzet jut eszembe, amikor megjelenik a szakrendelőben a jólöltözött, pengeéles eszű, gyors reakcióidejű, agilis, friss, zaftos, pirospozsgás nő, oldalán a lerongyolódott, borostás, kialvatlan szemű, másnapos lehelletű, kócos, IQ = - 250 férjével és rákérdezésre, hogy iszik-e a férjeura, azt válaszolja, hogy: "- Tudja, doktor úr, csak annyit, MINT MINDEN MÁS EMBER..."

Ilyenkor szeretettel gondol az ember arra a bizonyos édenkerti kélgyóra ott, az almafa ágai közt...

Mókus ős 2014.12.11. 18:05:04

@reepach:

10 óra előtt megírtad ezt a kommented:

"reepach 2014.12.11. 09:43:29
"Ha én ezt tudom a filmekből, akkor az orvos, vagy az ott dolgozók miért nem tudják? Nem néznek ilyen filmeket?"

Hát, igen, itt van a kutya elásva, és ez a megoldás kulcsa is! Sürgősen meg kell változtatni a törvényeket (a kétharmad seperc megszavazza majd), ezentul nem orvosi egyetem meg diploma kell ahhoz, hogy valaki orvosként dolgozzon, hanem igazolni kell, hogy látott legalább 5 részt a vészhelyzetből, a klinikából meg a doktor hauszból. Szerintem B.László máris pályázhat egy főorvosi állásra!"

Du. 1 óra után megírtad ezt a kommented:

"reepach 2014.12.11. 13:09:38
@Braincelle: Ha masszív állomány- és subdurális vérzése is volt (ekkora zuhanásnál valószínű), műtéttel sem lett volna sok esélye. Nem beszélve az agyödémáról.
Mindenesetre sokkal aktívabban kellett volna eljárni (sürgős CT, majd intenzív osztályos elhelyezés, monitorizálás, dehidrálás, közben kezdeményezni az idegsebészeti átvételt). Ha ezek után (mégis) meghal a sérült, a hozzátartozók is máshogy fogadják. És az is evidencia, hogy a halálesetről értesíteni KELL a hozzátartozót, ne látogatáskor tudja meg."

Segítek, ha megenged, egy kis Kommunikáció 111. Fordítva, barátom, úgy lenne tisztességes. Először írd meg a szakmait, amely akár enyhíthetsz is a hozzátartozó fájdalmán - mert rokon posztját tették ki. És ha még 3 óra múlva is mindenki annyira hülye, hogy ihaj, akkor írd meg a másikat. Ja, és egy "részvétemet" tegyél már vhova, ha már a hozzátartozó posztjára kommentelsz, plz. Köszi szépen.

Shanton 2014.12.11. 18:49:15

@Tempus.Anh: persze, ez evidens. Viszont nem lehet minden fejet utottnek CT-t csinalni. (Persze ha van tunet, az mas) Draga, plusz sugarterheles, etc. (Finanszirozasrol meg ne is beszeljunk...) beerkezeskor keszult ct ad absurdum lehetett volna negativ is, tehat ugyanott vagyunk.

Ha elvegeztek volna a beerkezeskor es netan van valami verzes, akkor elhelyezhettek volna megfelelo helyre, ahova ha idoben atszallitjak, es nem utkozben a mentoben hal meg, talan lett volna eselye. (Eleg sok a ha.)

Ilyen sajnos tortenik. 30 eves emberrel is, szimpla elcsuszas utan.

Az eselyek meg sajnos azon is mulnak, hogy hol van az ember. Budapesten hamarabb kerul idegsebesz kozelebe, mint egy szabolcsi faluban. Ha az ember nem egyedul el, es egyaltalan van aki mentot hivjon, az is esely. Nezopont kerdese.

Ezen informaciok alapjan mindenki megtett minden elvarhatot.

Ettol persze meg nagyon nehez elfogadni, megemeszteni.

reepach 2014.12.11. 19:00:28

@Mókus ős: Elfogadom, sőt megfogadom a kritikát.
Nem kötözködésképpen, de "ha már a hozzátartozó posztjára kommentelsz", egy részvétemet te is odatehetnél... plz.

Tempus.Anh 2014.12.11. 19:07:14

@Shanton: Fennállhat azért az a paradox helyzet, hogy a szabolcsi hamarabb kap ellátást, mint a pesti, Szabolcsban ugyanis a mentő tudja, hogy megyei kórház, trauma állomás, és ott már a traumatológus, ideggyógyász, idegsebész hamar dönt a beteg sorsa felől, Pesten amíg megkeresik, hogy a beteg hová tartozik, és hol jogosult ellátásra, addig araszolgathat a mentő a ködben...

Shanton 2014.12.11. 19:56:03

@Tempus.Anh: jogos. Nehez is eligazodni a progresszivitasi szintek, teruleti hovatartozasok utvesztojeben...
Bar traumanal relativ egyszerubb a helyzet, az azert nagyjabol a fovarosban is kozpontositva van, nincs olyan sok lehetoseg.

jágör68 2014.12.11. 20:20:37

Már nem kell sokáig szenvedni ezen a bolygón

www.youtube.com/watch?v=nLC8wJCAMGs

PioDVD 2014.12.11. 22:41:19

@Shanton:
Nincs garancia, hogy később szóltak volna nekik. Apám hajnalban halt meg, unokatesóm dél előtt hívott nem sokkal, hogy bement látogatni de üres volt az ágya... Nem csináltam patáliát, mert nem hozta volna vissza és míg élt, becsülettel ellátták, de szerencsétlen unokatesómat nagyon sajnáltam.

xclusiv 2014.12.11. 23:33:14

@Braincelle: "Tényleg baj van a mentalitással, több szempontból is. Például ha holnaptól nem csinálnánk a fizetetlen túlórákat és nem végezné el egy ember a három emberre való munkát, akkor holnapután nem is kellene már próbálkozni az időpontkéréssel, mert nem lenne hova."

Minden tiszteletem azoknak az orvosoknak, akik ezt csinálják, és tisztességesen, lelkiismeretesen csinálják. Neked is, tényleg.
De ettől függetlenül ha itt tényleg koponyatörés volt, akkor azonnal vizsgálni kellett volna röntgentől komolyabb eszközzel, és már közben intézni a szállítást oda, ahol esetleg tudnak vele valamit kezdeni, ha komoly a baj.
Na ez nem történt meg ebben az esetben, illetve a vizsgálat igen, de már túl későn (eső után köpönyeg). Szóval ha ez tényleg úgy történt ahogy fent szerepel, akkor ez mindenképp orvosi hiba...

xclusiv 2014.12.11. 23:43:05

@Shanton: "1. Makkegeszseges ember nem szed rendszeresen gyógyszert (syncumar es tsai esetleg?)"

Melyik 66 éves ember nem szed gyógyszert ebben az országban? A doki felírja, ő meg beveszi mert bízik benne 10-20-30 éve. Amúgy simán lehet "lájtos" szívgyógyszer, vízhajtó, vérnyomás-gyógyszer, valami kis cukorprobléma, stb.

"2. Amennyiben hevesen tiltakozott, ugy (velhetoen) tiszta volt a tudata. A mento "viccelodesebol" itelve nem volt neurologiai tunete. Ha helyszinen marad, otthon hal meg reggelre, es akkor a mentok lennenek a hulyek, hogy nem vittek be."

Egen, de a mentő mégis bevitte. Ezek szerint a mentősök se úgy ítélték meg, hogy "Józsi bácsi, aludjon rá egyet, reggelre jobban lesz"...

xclusiv 2014.12.11. 23:55:58

@polyvinyl: "Bocs, de egy egészséges, tiszta tudatú 66 éves mit keres az éjszaka közepén a SOK lépcsőfokból álló pincelejáróban?"

Kinek mi az éjszaka?
Nekem pl. 23 órakor még simán "csak" este van, és néha éjfél után vacsorázok. Más meg este 8-kor ágyba teszi a gyereket, és neki már 9 óra is éjszaka.
És simán lehet hogy volt még ott valami mentők-ügyeletes orvos labdázás is, édesanyámnál egyszer ez is simán elvitt 1,5 órát, pedig ő nem volt épp jó formában...

Amúgy meg nem tök mindegy, hogy mit keresett ott? Ha pl. a nappaliban cserélt volna izzót és a létráról esett volna le, akkor mennyiben lenne más?

De TFH ivott: nekem is volt már olyan, hogy sörözésből ittasan (nem bebaszva!) hazaérve azt láttam, hogy az egyik bokám durván be van dagadva. Nem éreztem, csak láttam. Az orvosi ügyelet meg telefonon beparáztatott, szóval elmentem egy közeli kórházi ügyeletre (taxival, pesten), ahol rendesen megvizsgáltak (plusz még gyakoroltak rajtam a rezidensek is, de ez más téma).
Pedig ittam ugye...

Tempus.Anh 2014.12.12. 01:09:26

A makkegészséges jelző valószínűleg arra vonatkozott, hogy nem volt az életét közvetlenül veszélyeztető módon beteg, szóval úgymond: még élhetett volna, ha nincs ez a baleset. Az is igaz, hogy a lépcsőn történt legurulása miatt sem hibáztatható senki, egy balszerencse volt. Lelépek a busz elé és elcsap, a fejemre esik egy cserép, megmar egy mérges kígyó a Sziklás hegységben, felfal egy cápa búvárkodás közben, stb. Balszerencse. Mondhatom, hogy ha nem vagyok akkor épp ott, nem következik be, az már nem segít a dolgon. A bácsi rosszkor volt rossz helyen és a balszerencse abban is üldözte, hogy olyan kórházba került, ahol nem tudták volna semmiképp megmenteni az életét egy ilyen baleset után.

Tempus.Anh 2014.12.12. 01:14:05

Makkegészséges ember pedig legfeljebb a NASA űrhajósjelöltjei közt keresendő, 66 évesen már kissé távol állunk már ettől. És kis szerencsével, ha épp nem gurulunk le a pincénk lépcsőjén vagy nem zuhanunk le egy szikláról, még 10-15 évet megad Isten nekünk. Ez van.

tucsok13 2014.12.12. 06:54:56

@reepach: Bár én teljesen laikus vagyok, sajnos lehet hogy igazad van. Édesapám az USA-ban élt, a munkahelyén megpróbált szétválasztani egy verekedést, megütötték, lefejelte a földet. Még megcsinálta az elszámolást, hazament, másnap holtan találták.
A halál oka egy vérömleny a koponyájában. A jelentésben az áll hogy ha azonnal kórházba kerül sem tudtak volna segíteni rajta.
Tehát lehet hogy a posztoló apósát megmenteni nem tudták volna, de ha megcsinálják a viszgálatot és látják hogy nagy a baj legalább nem megy haza a család hanem ott marad vele utolsó óráiban... Tudom mennyire nehéz feldolgozni hogy ha az ember nem tud elbúcsúzni, én is ráraktam szegény apámra a telefont utolsó beszélgetésünkkor mert sorra kerültem a pénztárnál közben. Ha tudom hogy az az utolsó másképp alakul - évekig emésztettem magam miatta.

Shanton 2014.12.12. 08:50:10

@PioDVD: ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy nem feltétlenül hanyagságbol nem értesítették a családot. (kb akkor hunyt el, mikor a hozzátartozó beert)

@xclusiv: mi van előbb? Vizsgalat vagy diagnózis? Ha először koponya rtg készült, azon nem biztos, hogy látszik a törés. A beteg akkori állapota nem indokolt komolyabb kepalkotot.
A másik, csak szeretem a pontosságot. Miszerint az egy kis vernyomascsokkentot, meg cukorgyogyszert szedő ember nekem nem egészséges, hanem hypertonias, diabeteses. (elnézést, ez már szorszalhasogatas)
A mentők mindent bevisznek, a tiszt nélküli egység nem is nyilatkoztathat. Bordatoresei is voltak, az is indokolta a korhazba szállítást. (ptx pl. Az se mind látszik rtg-n)

Shanton 2014.12.12. 08:53:35

A gyogyszerszedes mellett persze lehet jó állapotú. Csak azért nem mindegy.

she_wolf 2014.12.12. 17:06:32

Én az időkön molyolok egy kicsit:
5.40 - 7.15 A rosszullét kezdete és a halál beállta.
7 - 8 között mentek be a hozzátartozók, és sehol nem találták a beteget.
Kiestem a mostani gyakorlatból, de legutóbbi ismereteim szerint az elhunytat 2 órán keresztül még a kórteremben tartják (observatio?). Vagy a 2 óra arra vonatkozik, hogy annyi időn belül kell intézkedni a továbbiakról? Tényleg nem tudom, segítsetek!

A poszternek őszinte részvétem, egy 66 éves embernek még talán nem kellene meghalnia, de a balesetek nem válogatnak,hogy kit vigyenek el. Ez szerintem egy egyszerű, véletlen, és végzetesnek bizonyult baleset volt. Ez talán nem fog tetszeni, de ha választhatnék, én is így szeretnék meghalni. Véletlen balesetben.

@polyvinyl:
Nem mindegy. Ha pinyó, akkor feltételezhetően családi ház, nem lakótelep, 6. emelet.
És is családi házban élek, van pinyó is meg garázs is, és néha hangokat hallok:) Nem, ott még nem tartok, viszont volt már, hogy a padláson nyestet fogtunk, a garázsba meg beköltözött a sün téli álmot aludni:P

@Tempus.Anh:
"Mindazt bizonyára, amiből egészsége érdekében meríteni szokott.

In vino veritas..."

Ha gyakorló lett volna, akkor a keze ügyében tartja legalább 2-3 helyiségben. Ezt nekem hidd el!:)

Ami pedig a filmeket illeti: sok jót és sok hülyeséget lehet belőle tanulni, csak szelektálni kell. Azt viszont profi módon:)

@jágör68:
Mutass példát: állíttasd magad pályára a Naprendszeren kívül! Szívesen segítenék, mert az nekem is nagyon jót tenne...

she_wolf 2014.12.12. 17:08:45

@mig54:

"Nem mindegy." Bocs, a mondat végére kérdőjelet akartam tenni, csak itt nincs lehetőség utólag belepiszkálni az elküldött szövegbe:(

zsázsika 2014.12.28. 20:48:06

nem egy ilyen esetet láttam, a koponya CT hiánya erősen megkérdőjelezhető, de ha egy koponyaűri vérömleny ilyen gyorsan halált okoz, nem nagyon lehet mit tenni. Véralvadásgátlót nem szedett a bácsi véletlenül, csak kérdem?
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása