Magyarországon beszéljen magyarul a külföldi beteg is

2014.11.28. 06:46

stock-footage-medical-doctor-negative-shrug-and-doubt-shrugging-young-woman-medical-professional-in-uniform.jpgAz milyen már, amikor az itt dolgozó, TB járulékot fizető külföldit az angolul egyébként tökéletesen beszélő, fiatal orvos kioktatja arról, hogy Magyarországon magyarul kéne beszélni?!

 

Tolmácsot szeretnél kérni?

 

Az milyen már, amikor az itt dolgozó, TB járulékot fizető külföldit az angolul egyébként tökéletesen beszélő, fiatal orvos kioktatja arról, hogy Magyarországon magyarul kéne beszélni?!

 

Az alábbi történet mexikói barátnőmmel esett meg, aki bő két éve él velem Budapesten, egyre jobban érti a magyart és valamennyire beszéli is, de biztonságosabbnak érzi az angolt, kiváltképp, ha orvossal kell konzultálnia. Köhögés és a légúton megrekedő váladék miatt járt háziorvosnál, aki nyákoldó tablettát írt fel neki és azt javasolta, hogy amennyiben egy hét alatt nem javul az állapota, keresse fel a fül-, orr-, gégészetet, mert ők végeznek alaposabb vizsgálatot. Nos, az állapota egy hét alatt inkább romlott, úgyhogy ellátogattunk a Hermina úti rendelőbe. A betegirányítóban rutinosan rákérdeztem, hogy rendel-e angolul beszélő orvos a fül-, orr-, gégészeten. „Ó, itt minden orvos beszél angolul” – jött a válasz. Oké, mondom, akkor küldhet bármelyikhez.

stock-footage-medical-doctor-negative-shrug-and-doubt-shrugging-young-woman-medical-professional-in-uniform.jpg

Fél óra után sorra is került Dr. M. én kint maradtam, gondolván, úgyis meg fogják érteni egymást, bár csodálkoztam, hogy a négy spanyol név láttán mégis magyarul terelgették be. Mint később kiderült, a 30 év körüli doktornő valóban tökéletesen beszélt angolul, mégis ragaszkodott ahhoz, hogy a konzultációt magyarul folytassa le. Miután letette vele a cuccait, leültette és magyarul szegezte neki a „mi a baj?” kérdést, barátnőm jelezte, hogy csak kicsit beszél magyarul, nincs meg a szókincse, hogy leírja a tüneteit, ezért angolra váltana.

 

Erre a doktornő felhúzott szemöldökkel, mímelt csodálkozással így válaszolt: „Magyarországon vagyunk.” Majd folytatva magyarul elmondta, hogy ő, ha Franciaországba megy, akkor franciául kell megértetnie magát. És újra megkérdezte, hogy „mi a baj?”. Barátnőm a sokktól csak pislogva közölte, hogy sajnos csak angolul tudja pontosan leírni a tüneteit. A doktornő erre a fejét rázva és pofákat vágva azt dünnyögte, hogy „hát ez így nagyon jó”, majd kelletlenül angolra váltott, látványosan hanyag módon megvizsgálta és mivel semmit nem talált (vagy legalábbis ezt állította), visszaküldte a háziorvoshoz, hogy ő rendelje tovább a pulmonológiára.

 

Szerencse, hogy a barátnőm nem szólt semmit, amíg kimentünk és csak utána mesélte el könnyek közt a történteket, mert első reakcióból jó eséllyel, ékes magyarsággal küldtem volna el a doktornőt az anyjába. Így csak hasonló kellemes élményeket kívánok neki, bármerre járjon is a világban.

 

Üdvözlettel: K. T.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zünüke 2014.11.29. 16:53:35

@pharmacyil:
De miért kell(ene) tolmácsolni egy orvosnak magyarul,ha az tökéletesen beszéli (állítólag)az angol nyelvet? Nem lett volna egy kicsit vicces a felállás?

A tökéletesen angolul beszélő doktornő (aki nem hajlandó angolul megszólalni)a beteg,aki szintén nagyon jól beszéli az angolt,és a barát aki úgyszintén.Tehát: a beteg angolul mondja a barátnak,hogy itt fáj,meg ott,az meg magyarul fordítja le a doktornőnek,aki így is,és úgy is megértette.Most ennek mi az értelme? Nem nevetséges ez egy kicsit?

hexa 2014.11.29. 16:53:42

Én jobban aggódnék azon orvosok miatt, akik nem, vagy alig beszélnek magyarul.

zünüke 2014.11.29. 17:01:46

@pharmacyil: A hiányos magyar tudással rendelkező lánynak a beszédét megértette volna,az angolt meg nem merte bevállalni,pedig azon nyelven mindkettő beszél.

Hajlamos vagyok azt hinni,hogy a fiatal doktornő még sem beszélte azt az átkozott angolt olyan jól,hogy a beteg panaszát ezen nyelven megértse.Egyszerűen más magyarázat nincs. Ugyanolyan hiányosan beszélt angolul,mint a mexikói lány magyarul.Ha meg mégsem találtam el,akkor ez a doktornő egy felfuvalkodott hólyag már most,ami elég sajnálatos.

NaNehogyMár 2014.11.29. 17:03:41

@Turchi: Az afrikai nem orvosok nem azért tanulnak meg angolul pl., mert jaj istenem nem fog tudni kommunikálni a külföldi beteggel, hanem Európa valamelyik országában, angol nyelven végezte el az egyetemet.....szerintem

2014.11.29. 17:10:58

@NaNehogyMár: Ez is igaz, csak azt próbáltam magyarázni hogy nem azért tudnak nyelveket mert az országnak az az egyik hivatalos nyelve mert nem. De mindenképpen érdekük hogy tudjanak más nyelveket mert az odalátogató jól fizető külföldiek nem fognak arabul beszélni. Szóval neked is igazad van :-)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.29. 17:13:36

@Turchi:

Nem "A" hivatalos nyelv, hanem az EGYIK hivatalos nyelv.

Mercel 2014.11.29. 17:15:18

"Most, hogy megjelentél és elmondtad a véleményedet a kommentekről, sok minden meg fog változni. Isten bizony, megszívlelünk.
Az ilyen szellemi nagyságokat követni szokták"

Konkrétan a te "fajtádra" gondoltam:)
Akkor is hoztad a formádat amikor utoljára benéztem ide, most is. Nyilván hasznos a tevékenységed, de ha más nem is, legalább te így láthatod.
Említésre sem vagy méltó, vitára meg pláne nem.

A hozzád hasonlóknak csak annyit tudok mondani, hogy akkor is szétszedték az áldozat hozzátartozóját amikor pár éve egy elcseszett vércukorszintmérőt nem tudott értelmezni a kedves egészségügyi szakember amibe a beteg belehalt.
Akkor a hozzátartozó minden volt a hülyétől a hazugig. Később kiderült, hogy az írás tökéletesen megfelelt a valóságnak a doktornő valóban hibázott és az ő rossz helyzetfelmérésének a hiányos tudásának és késlekedésének a következményeként halt meg egy ember.
Nem rémlik, hogy a sárdobálók közül akik közül most is itt vannak páran bárki is elnézést kért volna a hozzátartozótól aki közreadta a sztorit.
A blog gazdája akkor se fogta vissza a fehér köpenyes netes csőcseléket ahogy a későbbi témák esetében sem.

Ezért bátorkodtam leírni a véleményem miszerint itt semmi sem változott.
Mondjuk ez nem engem minősít, hanem téged és a hozzád hasonlókat valamit a blog üzemeltetőjét.

Úgyhogy parasztkodhatsz bátran gyenge stílusoddal de ez a lényegen nem változtat.
Nyugodtan görcsöljél még egy kicsit, ahogy már jó ideje nem fárasztom magam sem a bloggal sem a hozzád hasonlókkal ezután sem fogom.

Gondolom ha majd pár év múlva ismét benézek te még akkor is főállásban genyázol majd valakivel, amihez sok sikert kívánok neked, mert ez vitathatatlanul nemes életcél.:)

M. Péter 2014.11.29. 17:16:53

@csakmotyogok: Angliában kérhetsz tolmácsot, ha szükséged van rá.

Tempus.Anh 2014.11.29. 17:23:07

@Mercel: A Való Világ, ahogy látom, az való neked és a hasonló zs-vágányon tolatóknak. :)

bloglegelő 2014.11.29. 17:38:40

Az ember néha végigfutja ezeket a praxis blogokat, de azért a Velvet "szexbeszámolói" jutnak az eszébe: aki szereti kamusztorikkal hergelni magát, csak tessék.

A gond az, hogy ez a mai Magyarországon akár meg is történhetett volna, amolyan "nemzeti radikális" attitűddel (a franciákra való hivatkozás is emiatt gyanús, még akkor is, ha tényleg nagy gyökérség van arrafelé).

A képzettség és a normalitás sajnos egyre gyengébb korrelációban van nálunk manapság.

vuvuvu2 2014.11.29. 17:49:38

egy ismerősünket sajnos nemrég súlyos baleset érte spanyolországban. késő este volt, bevitték a kórházba. ismerőseink tudtak angolul, az osztályon viszont ahova került a beteg nem volt angolos orvos. de kerítettek valakit a másik osztályról. mindent megtettek azért hogy tudjanak kommunikálni a beteggel. a spanyolok nem nagyon beszélnek nyelvet, mégsem várták el, hogy egy külföldi turista képes legyen spanyolul kommunikálni, főleg olyan szinten hogy el tudja mondani egy komolyabb probléma esetén mit érez, mik a panaszai.

2014.11.29. 17:55:39

@polyvinyl: Nem. Az egyik hivatalos nyelv sem angol a két említett országban. És ezek elég nagy országok tehát még az sem igaz hogy a többségében van több hivatalos nyelv. Mutass légy szíves egy lapot ahol a hivatalos nyelv az angol ebben a két országban pl. Az én ismereteim szerint nincs ilyen. Ha megnézed a linket amit ajánlottam, ott van 2 vagy több hivatalos nyelv ahol egy országon belül több színt látsz. A legtöbb afrikai országban 1 hivatalos nyelv van. Egyiptomban és Szudánban 1 hivatalos nyelv van az arab. Nincs másik. Tunéziában pl. van, az arab mellett a francia. Meg Dél-Afrikában több is. De az ország nagy területén nem.

2014.11.29. 18:01:58

@Turchi: Tunéziát is elírtam, ott sem hivatalos nyelv a francia, csak a kereskedelem miatt elterjedt. Más a használata egy nyelvnek és más az hogy hivatalos nyelv is. Magyarországon is most már sokan beszélnek angolul, mégsem hivatalos.

Mercel 2014.11.29. 18:23:48

Tehát ahogy mondtam, hozod a formád és ezzel minősíted is magadat.
Minek tegyek én még ehhez hozzá bármit is?:)

Ui. Való világot egyébként eddig sem néztem ezután sem fogok, mivel hozzád hasonló kvalitású emberek fárasztják egymást és a világot.
Szerencsére mindkét esetben megvan a választási lehetőségem.
Viszlát pár év múlva.:)
Részemről itt a vége.

Tempus.Anh 2014.11.29. 18:39:54

"MERCEL 2014.11.25. 12:28:14

Ja, a másik, alapból rühellem a műcsöcsöket (Kb. hervasztóbb mint egy gyárilag rossz és lehasznásznált értsd ahogy akarod) Szóval, hogy a picsába van az, hogy a buta muffnak olyan mellei vannak mint egy szobornak - nem olyan szépek hanem olyan merevek - ehhez képest annyi esze már nem volt, hogy a teste többi részét legalább átlagosan karbantartsa?
Olyan segge van mint egy vidéki háziasszonynak 3 gyerek és 20 év elhanyagoltság után..."
/In: Való Világ 7x09 - VV Zsuzsa magára húzta a ribancskatulyát (18+) /

De jó, hogy legalább a net nem hazudik.

:)

NaNehogyMár 2014.11.29. 18:58:28

No meg még egy...csak gondolat.....
Kezdjen minden külföldi magyarul tanulni, mivel az idegen nyelvismerettel bíró orvosok lassan mind elhúztak idegennyelvű-országba dolgozni, így jó, ha magyarul beszélővel fogsz találkozni....sajnos. Először ez ellen kellene tenni, aztán követelni a többnyelvű ellátást, s nem az ehhez hasonló cikkekkel/bejegyzésekkel is hergelni a közvéleményt az itthon dolgozókkal szembe.

reepach 2014.11.29. 19:03:33

@christophe: Nyilvám szubjektiv dolog, hogy kinek melyik nyelv szép vagy csúnya. Szerintem is a magyar a legszebb nyelv a világon, bár külföldiek szerint megtanulhatatlan, sok benne a mássalhangzó és az e hang, minden szó első szótagja hangsúlyos, és sorolni lehetne hosszan, hogy szerintük miért nem szép. Aki pl. Belgiumban él, és feltehetően nem flamandul beszél, annak, gondolom szép nyelv a francia. Szerintem az idegen nyelvek közül az olasz a legszebb, de természetesen ez is szubjektív vélemény.

reepach 2014.11.29. 19:05:07

@Tempus.Anh: A fiatal orvosok többsége legalább angolul beszél, az idősebbek közül akik egyetemi klinikán dolgoznak, szintén, de rendszerint még egy másik nyelven is. És sokan beszélnek németül

2014.11.29. 19:06:39

@NaNehogyMár: Ebben a posztban éppen nem látom hogy követelték volna a többnyelvű ellátást. Megkérdezték, beszél-e az orvos angolul, közölték velük hogy itt minden orvos beszél angolul. Ha mégsem beszélt volna, még mindig ott a kísérő. Hol van itt a követelőzés meg a hergelés? Ez egyetlen orvos rossz beszólásáról szól.

reepach 2014.11.29. 19:11:20

véletlenül küldtem el, még nem fejeztem be. Szóval, sokan beszélnek németül von Hause aus, és valóban, az orosz is ott van, legalább passzív tudásként. De az erdélyből jött kollégák kétségkívül jobban állnak nyelvtudást tekintve (is), magam is tapasztaltam, hogy franciául gyakorlatilag mindenki tud, meglehetősen jó szinten, és majdnem ugyanúgy beszélik még az angolt vagy a németet (vagy mindkettőt). No meg a románt, természetesen>

reepach 2014.11.29. 19:14:21

Egyébként érthetetlen a doktornő hozzáállása, én azt tapasztaltam (és magam is így vagyok vele), hogy aki tud idegennyelven , örül, ha használhatja. 2 dologra gondolok: vagy a kitűnőnek beharangozott angoltudása nagyon is gyenge volt, vagy nem egészen úgy történt a dolog, ahogyan le van írva.

NaNehogyMár 2014.11.29. 19:19:21

@Turchi: Igazad van, ez egyetlen orvosról szól, ezt nagyon jól látod. De olvass vissza, az itteni kommentek többsége is általánosít, általánosságban - többnyire - degradál. Ám lehet, csak túllihegem.
Alapvéleményem nekem is az volt, hogy a kísérő, aki posztot is képes írni, miért nem megy be az istápoltjával, hátha kell mégis segítség, mert mégsem olyan biztos az a nyelvtudás. Hibázik, majd itt néhányan egymásnak esnek emiatt.......ezt értem hergelésen.

2014.11.29. 19:28:12

@NaNehogyMár: A kommentek sajnos mindig általánosítanak mindkét oldalon és ehhez elég nehéz hozzászokni mert ilyenkor jó a kötelező hajtépés. A kísérő nem ment be mert azt mondták, nincs rá szükség. Ennek ellenére ha az orvos vagy a beteg igényelte volna, semmibe sem telt volna kiszólni hogy a kísérő mégis menjen be. Minimális szervezés.

Tempus.Anh 2014.11.29. 19:36:03

@reepach: Igen, egy részük beszél angolul, vagy inkább ért, németül beszélőkkel ritkábban találkoztam.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.11.29. 20:06:41

@defné: az én véleményem szerint a magyar jogalkotás és törvénykezés nagyon betegbarát, amilyen perek voltak magyarországon, itt el se lehetne jutni vele a bíróságig.
a kórháznak/orvosnak meg azért van biztosítása, hogy az esetleges hibákat fedezze.
azért van kötelező biztosításod is.
ha van egy baleseted, a biztosító fizet de attól még nem tiltanak el örökre a vezetéstől, vagy nem?

she_wolf 2014.11.30. 00:46:40

Reggel visszadőltem punnyadni, és egész nap a net felé sem néztem. Látom, nem sokat veszítettem:(

Megint linkelnék egy picit - csak hogy lássátok, nincs miért örülni, nem tűntem el - bevezetőnek pedig csak annyit írnék, hajrá, csak így tovább és örülni fogunk még az olyan orvosnak is mint a posztbéli szépreményű fiatal tehetség, aki remélem leveti ezt a fajta mentalitást, mert ha így marad, marha nagy taslikba fog belefutni élete során:(
Poszter legközelebb kísérje be bizonytalan párját a rendelésre, a kedves itt dolgozó, külföldi beteg pedig feküdjön neki a magyar nyelvnak izomból, mert ez a nyelv legalább olyan gyönyörű, mint amilyen nehéz:)

Az újabb kesergésre okot adó link pedig:

index.hu/belfold/2014/11/29/legalabb_hat_orvos_mondott_fel_egerben/

she_wolf 2014.11.30. 00:47:57

@mig54:
nyelvnak-nyelvnek
Hiába, én már így maradok:)

she_wolf 2014.11.30. 00:51:48

@Tempus.Anh:
Hogy Te egy milyen vagy!:o Hát ilyen, ezért bírlak a magam módján:)

csakmotyogok 2014.11.30. 09:42:30

@mig54: Legalább te ne akarj félre érteni. Nem a munka a szívesség, az a szívesség ha elvárja vki, hogy nem az adott ország hivatalos nyelvén lássa el a beteget. Különösen úgy, hogy nem feltétel az alkalmazásánál az angol nyelv tudás. S még egy állami rendelőintézetben sem láttam kiírva:orvosainknak kötelező idegenajkúakkal idegen nyelven stb. stb. A szívesség az idegen nyelvre vonatkozott. Tudom nincs diploma nyelvvizsga nélkül,de más 1 középfokú nyelvvizsga és más egy "nyelven dolgozni".
Mikor mi voltunk családostól arab országban és napszúrást kaptam, és orvost hívtunk az 5* szállodába, azt hittük jól boldogulunk majd ,mert 1 valag pénzt fizettünk, prémium biztosításunk volt a férjem anyanyelvi szinten beszélt angolul és németül. Jött a doki arabul és franciául beszélt. Lett tolmács aki elmondta, hogy a doki azt mondta minden művelt ember tud franciául...s eszembe nem jutott háborogni holott turista voltam. Mekkora gyökér lettem volna mert háborgok nem tud magyarul vagy az általunk ismert 2 nyelven. Pedig ott kőkemény pénzecskét kapott a markába nem csak 1 zsömlére valót. Szívességet lehet tenni, de elvárni majd azon háborogni miért nem tették meg nagyobb gyökérség. Ráadásul ez a külföldi hölgy ha 4 éve itt él és nem tanult meg magyarul nem tiszteli sem az országunkat ,sem a nyelvünket. Nem vagyunk kapcarongyok, az orvosaink pedig pláne nem. A mi gyermekünk 1 év alatt megtanulta annak az országnak a nyelvét ahol él, tanul és dolgozik, mert ahol boldogul azokat illik tisztelni.

csakmotyogok 2014.11.30. 09:45:31

@Turchi: De ott így alkalmazzák, hogy tudjon nyelvet azért fizetik őket és keresik magukat betegre, itthon pedig magyarul kell tudni.Nyugi ha itthon is fizetnének nekik 2-3 millát akkor érdekeltté válnának abban, hogy más nyelven is csacsogjanak.

csakmotyogok 2014.11.30. 10:09:49

@defné: "Akkor szívességet tesz bármelyik szolgáltatónál alkalmazásban lévő ügyintéző is,aki esetleg a külföldi állampolgárral köt szerződést,aki nem beszél egy kukkot sem magyarul.
Szívességet tesz az ékszerbolt eladója is,ha egy külföldi vásárlónak a kérdéseire angolul válaszol.
Szívességet tesz az I.o. étterem pincérje is,ha az olasz vendégeknek a kérdéseire olaszul válaszol."
Nos az eü ellátás nem szolgáltatás, az majd akkor lesz az, ha a piaci árát adják annak aki ezt végzi. A pincér pont annyi fizut kap, mint a munkájának a piaci ára.Az ő alkalmazásának a feltétele az idegennyelv tudás, az orvosénak nem.Akiket felsoroltál azért vannak tövig nyalják a hátsóm, mert fizetek érte, az eü dolgozók pedig nem ezért vannak.
@maxval birca hozzászóló:
Egyetértek
.@csak néha benézek ha marhaságot látok: Magyarországon a legkönnyebb a betegnek pert nyernie, más országban olyan a protokoll, hogy gyakorlatilag ,a doki ha nem szánt szándékkal gyilkolt le nem kerülhet bajba. Nálunk már ipara van annak hogyan húzzák le a kórházakat az ügyvédek és nem kell előre fizetni százalékra dolgoznak, gyakorlatilag ha a doki mindent jól csinált akkor is szép summához juthatnak a hiénák.
@Pilotax: Stim. Feltéve ha tényleg bunkó volt ,mert itt csak az egyik oldalt tudjuk.
@Tudatos Anyák Csoportja: Leköpted volna és mehetnél bíróságra, utána meg kitoloncolnának, megérné. Ez a tahóság csúcsa: köpködni.
@NaNehogyMár: Így gondolom én is.
Végül, azért azon is lehetne rugózni, hogy Egerben a megyei kórházban gyakorlatilag a teljes SBO felmondott, nem tudni lesz-e egyáltalán sürgősségi ellátás. Sopronban gyakorlatilag megszűnt a tüdő osztály, csak ambuláns ellátás van a szombathelyi kórházba irányítják a betegeket. Több megyei kórház a bedőlés szélén áll szakember hiány miatt néhányan pedig azon izmoznak miért nem nyalják tövig az orvosain 1 külföldi valagát, aki nem tisztel minket. Komolyan ez a legnagyobb baj? Nem esik le a többségnek, hogy ezért is mennek el az orvosink? Remélem a köpködők okoskodók mindegyike@M. Péter: rendelkezik legalább 3-4 szakorvosi végzettséggel és hajlandók lesznek ingyen dolgozni nekem értem mindannyiunkért.

2014.11.30. 11:07:30

@csakmotyogok: Én nem az általános helyzetről írtam csak a posztról. A posztban azt az infót kapták hogy az orvos tud angolul, sőt, náluk mindenki tud. Ha nem tudott volna, akkor meg ott volt vele valaki aki segít. Semmi máról nem írtam. Hogy kit, merre hogy fizetnek meg, arról sem írtam. A posztban szereplők nem követeltek meg semmit az orvostól. Tájékozódtak és fel voltak készülve arra is ha az orvos nem beszél angolul. Egyébként fogalmam sincs hogy az orvosok itt mennyit keresnek, ezért arról sem tudok írni. Neked bizonyára erről is vannak infóid. Nekem nincs bajom az otthoni orvosokkal. A posztban leírt történetre reagáltam, ha szabad.

csakmotyogok 2014.11.30. 12:26:43

@Turchi: hogy ne szabadna (amúgy is mindenkinek joga van a saját véleményéhez:))), bocsi ha sértőnek tűntem nem az volt a szándékom.Viszont van tapasztalatom a kartonozóban/infópultban ülőkről, nem is értem kiket raknak oda, a legtöbbnek nincs eü. végzettsége és sokszor beszélnek hülyeséget.Tudom az arab országokba is vagy külföldi orvosok vannak, ill. az ő orvosaik is máshol többnyire angolul tanultak valamely ország egyetemén. S azt is tudom ott a felvétel feltétele az, hogy nyelveket beszéljenek.

she_wolf 2014.11.30. 12:31:31

@csakmotyogok:
@Turchi: -val szólva: a poszban szerepel, hogy eleve azzal indítottak, hogy angolul beszélő szakorvost keresnek. Sőt!, rutinosan ezzel indítottak, vagyis voltak már hasonló helyzetben, és az ezek szerint megoldódott gond nélkül.
Igen, valóban nem egyenlő a nyelvvizsga a nyelvismerettel, mint ahogy erre többen rá is világítottak, és mint ahogy ezt saját tapasztalatból tudom.
Nem tudom hol bújt meg hogy 4 éve él hazánkban a beteg, de ezen nem veszünk össze:)
Sok dologban nagyon gyakran igazat adok neked, de most, és erre a posztra vonatkoztatva nem beszélünk egy nyelvet. Ez nem baj.
Szoktam hiányolni a posztert, az ő kiegészítéseit. Most is így van.
És venném a bátorságot még valamire: fordítsd meg a helyzetet, és gondold magad a beteg helyébe. Remélem, nem azt fogod mondani, hogy betegen elmégy az orvoshoz, majd mikor kijelölik a helyed a szőnyeg szélén még korbácsot is adsz a kezébe, hogy ezzel tessék ütni!?
Az már csak adalék, hogy Magyarországon dolgozó adófizetőként keresed fel azt az orvost....csak hogy a szokásos tééjbééj vonulat se maradjon ki:)

És végül pedig: mint ahogy itt sokan, te is ismered a hazai eü. viszonyokhoz való hozzáállásomat, tiszteletemet az abban dolgozók felé. Nagyon sokat tettek eddig értem. Nem mondom, hogy mindig zökkenőmentes volt a viszonyunk, de ilyen az élet:)
Azt hiszem, többet nem tehetek, mint megadom a tiszteletet ezek után is annak, akit valóban tiszteletre méltónak tartok, legyen az orvos, nővér, laboros, vagy csak egy nick a blogon:)

2014.11.30. 12:36:14

@csakmotyogok: Nem volt min megsértődnöm DD. A kartonozóban ülő hozzá nem értéséről szintén nem tehet a beteg. Érdeklődött, választ kapott és még így is volt aki fordítson neki ha szükséges. Nem értem mi a gond akkor a beteggel? Függetlenül attól hogy az orvos milyen nyelven tud, én ha külföldön megyek orvoshoz, a lényeges dolgokat kiszótározom angolul, ha kell a latin megfelelőjét is, a nagyon fontos alapszavakat pedig az orvos vélhető anyanyelvén, ami azért a mi esetünkben nem olyan egyszerű mert arabul kell írnom, amivel több év után sem büszkélkednék DD, de megteszem hogy ne legyen félreértés. Ha Pesten megyek orvoshoz, akkor is a lényeges panaszokat, gyógyszereket összeírom, mert van a betegeknek egy hülye tulajdonsága, többek közt nekem is hogy a fehér köpeny láttán még a nevem is képes vagyok elfelejteni.

she_wolf 2014.11.30. 12:39:23

@csakmotyogok:

"Viszont van tapasztalatom a kartonozóban/infópultban ülőkről, nem is értem kiket raknak oda, a legtöbbnek nincs eü. végzettsége és sokszor beszélnek hülyeséget."

Olyant mondok, megfekszel tőle (nekem majdnem sikerült:D): Legutóbbi élményeim egyikeként tapasztaltam, hogy az anesztes doktornőnek türelme akár egy komplett birkanyájé:o Történt, hogy konzultációra kérte őt az ortopédus orvosom, ő pedig elirányított engem az osztályra vérvételre egy ambuláns lappal, amin feltüntette, hogy mit kér, és miért. Diktált az asszisztensnőnek, és esküszöm, betűről betűre a szakszavakat....És egy asszisztensről beszélünk, akiről kiderült, hogy a szájbarágós diktálás ellenére sem tud helyesen írni nem hogy szaknyelven, de magyarul sem:(

she_wolf 2014.11.30. 12:43:16

@Turchi:
"...mert van a betegeknek egy hülye tulajdonsága, többek közt nekem is hogy a fehér köpeny láttán még a nevem is képes vagyok elfelejteni."

Ez milyen igaz!:) Nekem még a vérnyomásom is "fehérköpenyes",pedig elvileg nem kellene annak lennie.
Hányszor vidultunk ezen orvosokkal, nővérekkel...:D

csakmotyogok 2014.11.30. 12:45:31

@mig54: Bocsi bő két év az a négy év..
Semmi gond..ha mindig egyetértenék, még meggyanusítana 1-2 okoska én te vagyok:)) ezt a korbácsost nem értem, talán mert fáradt is meg lázas is vagyok.
Leírtam, én hogyan éltem meg a külföldi orvosi ellátást...mit tehetnék még hozzá?
Vihar a biliben, most nem az lett volna a normális a hölgy feláll szól a barátjának? Vagy a barát ott van vele? Nem lett volna semmi félreértés. Azt pedig, hogy mi történt 2 ember tudja, akik bent voltak, de annyira életszerűtlen, hogy én mint beteg nem nagyképűsködöm, hanem normális tisztelettudó vagyok, a akkor bunkóznak velem. Ahhoz vmi bunkóságot kell elkövetni,amire ez a reakció. Nos, én arra lennék kíváncsi mire volt ez a reagálás, mert volt vmi ami ebből a beírásból kimaradt.

csakmotyogok 2014.11.30. 12:48:12

@Turchi: Hát gratu ez korrekt:)).Még 1, bár nem vagyok ezzel sem népszerű, a dokik sem tehetnek a többi kórházi dolgozó hozzá nem értéséről.

csakmotyogok 2014.11.30. 12:50:21

OFF. Ez a kis béna pingvin sokkal kevésbé irritál, bár levehetnék már, semmit nem csípek amire kényszeríteni akarnak.

Tempus.Anh 2014.11.30. 13:02:19

@mig54: Köszönöm, ez kölcsönös :)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.11.30. 15:36:14

@csakmotyogok: itt nyugaton eleve úgy van a törvény, hogy a beteg is felelősséggel tartozik az egészségéért. ha nem jelentkezik időben az orvosnál akkor nem hivatkozhat arra, hogy nem értett hozzá és azért hanyagolta el az egészségét mert megvolt rá a lehetősége, hogy időben kérje egy orvos véleményét.
magyarországon volt olyan, hogy a beteg sebe elgennyedt a műtét után de ő nem ment az orvoshoz hanem otthon kötözgette, majd megjelent a 6 hetes kontrollon már szinte menthetetlen állapotban és még akkor ő perelt, hogy hát szó szerint nem volt leírva a záróban, hogy ha folyik a sebből a genny akkor orvoshoz kellene menni és egy ilyen pert magyarországon még meg is lehet nyerni.

yogosan 2014.11.30. 16:18:14

@csakmotyogok:

Bocsi ne haragudj,de Te már vérre menve véded ezt a doktornőt,és a kialakult helyzetet,pedig mindenben nincs igazad.

A Mexikói tanuló betegbiztosítással rendelkezett,így a doktornő semmiféle szívességet nem tett senkinek, még ha hajlandó lett volna minden kérés nélkül megszólalni angolul,akkor sem.Az a tény,hogy egy magyarul nem beszélő beteget,-megalázó módon,angol nyelvtudás birtokában-magyarul kérdezgetett csak Őt minősíti,és sajnálatos módon az összes egészségügyi dolgozót így rántva magával,negatív értelemben,mert ugye nagyon sokan általánosítanak.Teljességgel érthetetlen,hogy egy fiatal orvos,aki ezt a szakmát választotta,miért viselkedik így egy emberrel,aki segítségért fordult hozzá.A nagyjából harminc évével még gondolom nem számít nagypályásnak,és ha nagyon őszinte akarok lenni,az ilyenek nem is baj,hogy elhúznak az országból-végleg.Ha már most ilyen a stílusa,ellehet képzelni milyen lesz tíz év múlva.Nagyon érdekelne,hogy ilyen hozzáállással meddig alkalmazna egy külföldi kórház,ahol ő szab feltételeket egy vizsgálat során.
Annyit még megjegyeznék,hogy a szóban forgó lány barátja helyében,én azonnal bekopogtam volna a főorvosi szobába szóban tájékoztatni,milyen segítőkész a beosztott kolléga.

csakmotyogok 2014.11.30. 17:30:54

@yogosan: Nem őt védem, hanem azon vagyok elképedve, hogy a legtöbb ember ledegradálja őket egy pincér szintjére, pedig nem kompatibilisek. Orvosból simán lehet pincér, de 10 pincér együtt sem képes elvégezni egy egyszerű műszeres vizsgálatot sem. Azonkívül akkor lehet reklamálni ha benne van a munkaköri leírásában, külföldiekkel a beteg által óhajtott nyelven kell beszélni. Nincs benne nem várható el, ez csak szívesség. S igen be kellett volna menni a főorvoshoz, de akkor kiderül: nem minden úgy volt ahogy ide lett írva:)). Nem beszélve arról olyan orvos hiány van,hogy semmi baja nem lenne az orvosnőnek.Egyébként pedig ártatlanság vélelme is létezik:))..csak úgy mondom.

Tempus.Anh 2014.11.30. 17:31:33

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Ezt úgy nevezik, hogy az egészségemért történő önként vállalt felelősségem átruházása az egészségügyre.
Ez ellen úgy védekezünk, hogy kontrollokra visszarendeljük a beteget és szájbarágósan szépen leírjuk a zárójelentése epikrízisében a teendőit. Ha nem úgy tesz, lelke rajta, bennünket a zárójelentés maximálisan megvéd a süppedt IQ-júak és rosszindulatú felelőtlenek intrikáival, támadásával szemben.
Muszáj defenzív álláspontot felvenni, ugyanis az emberi jóindulat és kooperációs készség valahol a Lajta folyónál megrekedni látszik.
A tízmillió túlképzett, túlfejlett öntudatú gugliorvos hazájában különösképpen.

csakmotyogok 2014.11.30. 17:42:20

@Tempus.Anh: Igen épp ma olvastam cukorbeteg összevissza zabált, majd behipózott és szidta az ügyelet ,mert nem ment ki (a pofátlan más betegnél volt) majd mikor az SBO-n 5 percen beleül ellátták,arra persze semmi pozitívum. Majd háborgott azon, hogy kontrollon sokat kellett várni. Aztán ha az összevissza zabálás után elüszkösödik a lába és elhalálozik, majd jönnek ide a hozzátartozók, hogy hentesek vagytok:)).
Nem tudom írtam-e már a nyáron egy onkológiai osztály mellett mentem el, beteg kint ült a teraszon, a karjába folyt a milliós cucc (tudom nem az a az 1 palackocska milliós értékű hanem a sorozat és egyebek) és közben dohányzott. No ezt a tisztelt beteget úgy vágnám haza és úgy nem kapna többé semmit, hogy attól koldulna.

Tempus.Anh 2014.11.30. 18:15:05

@csakmotyogok: Igen, azon túlmenően, hogy eü. intézmények teljes területén, beleértve az udvart is, tilos a dohányzás. Közfelháborodás volt, amikor a cukorbetegek gyógyszertámogatását meg akarták vonni, ha nem tartja be az előírt diétát, tehát nem akarja a tőle tehetőt sem megtenni a saját egészsége érdekében. Szakmai protokollokat, orvosi előírásokat, kezelőorvosi tanácsokat írnak felül önkényesen, utána pedig az egészségügyet hibáztatják az állapotromlás miatt.
Hajlamos vagyok azt hinni, hogy az elmúlt rezsim tette ilyenekké az embereket, amikor az egyént egyszerű csavarrá degradálta a szocialista állam gépezetében és a saját egészségét elhanyagolhatónak tekintette a Nagy Közös Célért folytatott munkában.

csakegybeteg 2014.11.30. 19:49:25

@Tempus.Anh: ". Közfelháborodás volt, amikor a cukorbetegek gyógyszertámogatását meg akarták vonni, ha nem tartja be az előírt diétát, tehát nem akarja a tőle tehetőt sem megtenni a saját egészsége érdekében." Ebben igazad van magam is tapasztaltam napi szinten,az inzulinos cukorbeteg rendszeresen itta a vodkát, aztán nem győztük nyomni belé a glukózt mert a cukra a béka segge alá ment....és természetesen az orvosok voltak a hülyék...meg a nővérek.
De azért nem minden beteg ilyen. Nekem is nehezemre esett az előírt diéta betartása, de 1 hét alatt megszoktam (meg is dicsért a dokim)aztán rám szóltak, hogy ilyen mértékű súlyvesztés ennyi idő alatt túl sok. Na de mit csináljak ha a diéta ilyen?

mnika88 2014.11.30. 20:45:00

Mennyi ismeretlen nick...mintha direkt erre a storyra rajzottak volna ide.Megrendelt poszt volt vajon?

Tempus.Anh 2014.11.30. 21:15:27

@csakegybeteg: Igen, a diéta mellett a mozgást is ajánlják a cukorbetegeknek. Nagyon dícséretes, hogy ennyire öntudatosan és fegyelmezetten kezeled Magad...

zünüke 2014.11.30. 21:29:04

@csakmotyogok:

Nem őt védem,de azon vagyok elképedve,hogy a legtöbb ember ledegradálja őket egy pincér szintjére,pedig nem kompantibilisek.Orvosból simán lehet pincér,de tíz pincér együtt sem képes elvégezni egy egyszerű műszeres vizsgálatot sem.

Példának nagy marhaság,de egy Vendéglátóipari Főiskolát végzett gyakran két-három nyelven beszélő "pincér" (akiknek több szakvizsgájuk van az adott szakmában)elhiheted,hogy szintén sokat tanultak,és nem a piacon vették a diplomájukat.
Az biztos,hogy egy még egy egyszerű orvosi műszeres vizsgálatot sem tudnának elvégezni,de az orvosok sem nagyon tudnának mit kezdeni magukkal,ha egy első osztályú étterem,vagy egy szálloda vezetését rájuk bíznának.Azért maradjunk ennyiben.

Nem reklamált a poszt írója,csak tudatta a blogon milyen tapló orvos dolgozik X rendelőben,mint fül-orr-gégész.A beteg nem óhajtotta csak kérte,hogy váltsanak át angolra,mert magyarul nem tudja elmondani mi a baja.Biztosan nincs benne a munkaköri leírásában,hogy a "beteg által óhajtott nyelven kéne beszélni" csak illene,ha a beteg nem beszéli a mi nyelvünket.Erről itt senkit nem fogsz tudni meggyőzni,legalább is azokat nem nagyon,akik a beteg szemszögéből nézik a történetet.

Ha a lány barátja úgy dönt,hogy panasszal él,mégis mi a franc derülhetett volna ki? Hogy a doktornő annak ellenére,hogy állítólag tökéletesen beszéli az angol nyelvet hagyta, hogy a beteg kézzel meg lábbal kínlódjon a tünetei ismertetésével?
Vagy mire gondolsz?
Az viszont tágra nyitotta a szememet,hogy az orvoshiány miatt úgy sem lett volna konkrét lebaxás a nézeteltérésből a főorvos részéről.Ezek szerint bármit meg lehet tenni a beteggel,mert hát ugye orvos hiánnyal küzd az ország.
Tudod mit mondanék én erre?? Teljesen igazat adok @yogosan véleményének,hogy az ilyen orvosokra-még ha hiány is van belőlük-nincs szüksége Magyarországnak.Amelyiknek a tinta sem száradt meg még a diplomáján,de már ilyen pökhendi(biztos másokkal is) azt az orvost nem kell sajnálni,menjen Isten hírével.

Sajnálni azokat a fiatal orvosokat kell:

-Akihez a beteg szívesen visszamegy kezeltetni magát,és nem görcsbe rándult gyomorral ül le vele szemben.
-Aki ha látja,hogy a beteg segítségre szorul más téren,nem a szemöldökét húzogatja,vagy a beszólásaival alázza a vele szemben ülőt.
-És főleg aki nem játszik Jézust már a praxisa megkezdésekor.
Őket lehet sajnálni ha elmennek az országból!!

csakegybeteg 2014.11.30. 21:47:58

@Tempus.Anh: Nem kezelem magam, csak betartom az orvos utasításait. Volt néhány betegem aki cukros, könnyű volt számon kérni tőlük a diéta betartását. Amikor kiderült én is az vagyok már nehezebb volt, de sok borzalmas szövődményt láttam és ez ösztönzött, na és persze az orvosom is nagyon jó.

csakmotyogok 2014.11.30. 21:53:02

@zünüke: Pincérről beszéltem és nem topvezetőkről , mert a kedves előtted szóló pincérhez és ékszerbolti eladóhoz hasonlította őket.Tudtommal a legtöbb pincérnek még érettségije sem nagyon van. Te is szelektíven olvasol:)) : sztem azért nem szóltak az osztályvezetőnek, mert kiderült volna a beteg volt bunkó.Ide pedig lehet írni bármit..ugye...sok korlátolt ember orvosellenes és nem látja be ,orvos nélkül szépen felfordulnak.

csakmotyogok 2014.11.30. 22:28:38

@zünüke: Ja és ez a kis Mexikói csajszi ha nem tetszik menjen haza, a saját hazájában csak sűrű talp nyalásokkal juthat szakorvoshoz, nemhiába nem szeretik őket az amerikaik, nem hajlandóak integrálódni (ugye tojik megtanulni a nyelvünket). Szóval én jobban örülnék ha az ilyenféle betegek húznának el nem a mi orvosaink.Egyébként is ezért van egyre kevesebb belőlük, mert nálunk a többségnek semmi nem elég jó, ha mindent megkap akkor is kevesli, aztán mennek az orvosaink olyan vidékre ahol nem csak anyagilag erkölcsileg is jobban megbecsülik őket. Ez van lesz rosszabb is...hála az ilyen felfuvalkodott posztíróknak.

Terencius 2014.12.01. 06:56:32

@mnika88: Nem te és Mig54 vagytok túl új kommentelők? A blog kezdetétől kísérem figyelemmel a posztokat, ritkán szólok hozzá. Sajnálattal tapasztalom, hogy nincs moderátora egy jó ideje a blognak. Hajdan Laikus már rég kitiltott volna innen sokakat offolás vagy politikai megnyilvánulások miatt.

mnika88 2014.12.01. 08:16:50

@Terencius: Azt nem tudom Mig mikori darab,én.kb.fél éve regiztem be ide,előtte csak olvastam a blogot.
Nekem csak az volt furi,hogy a többi posztnál ugyanazzal a 8-10 emberrel kommentelünk,itt most meg vagy két tucat új nick robbant be.Csak erre irányult a megjegyzésem.:)
Aztán lehet,hogy csak a romló időjárás teszi,az emberkék többet ülnek gép előtt.
Kell lennie valami moderátornak nem?

defné 2014.12.01. 08:33:22

@zünüke Nagyjából ugyanez a véleményem. Az ilyen "pökhendi" "ki ha én nem" fiatal orvosokra nem hiszem,hogy nagy szüksége lenne a betegeknek,és a magyar egészségügynek.Van itt baj épp elég.

defné 2014.12.01. 08:52:33

@csakmotyogok: Nem hasonlítottam az orvosokat az eladókhoz,csupán eszembe jutott,hogy ha a munkaidejüket töltő alkalmazottakhoz egy magyarul nem beszélő külföldi ügyfél kerül,akkor ők is szívességet tesznek azzal,hogy magyarról átváltanak angol nyelvre?
Nem tesznek szívességet,mert a munkájukat végzik amiért fizetést kapnak,sőőőőt nyelvpótlékot is.

Irkutszk 2014.12.01. 08:53:25

@Tempus.Anh: Nem csoda, hisz a román nyelv közel áll az olaszhoz.

defné 2014.12.01. 08:56:55

@mnika88: Megrendelt poszt esetén nem írná ki a poszt író,hogy a Hermina úti rendelőben történt az incidens.

mnika88 2014.12.01. 08:59:53

@defné: Lehet,ja.Akkor nem tudom.

defné 2014.12.01. 09:01:30

@Irkutszk

Meg egy pici segítőkészségről is..

reepach 2014.12.01. 09:01:56

A franciához még közelebb.

program készítő 2014.12.01. 10:01:25

Nem nevezném incidensnek.Barátnő ide vagy oda Neki tudnia kellett Magyarországon vagyunk,lefordítod Neki magyarra,felírod egy lapra és beviszi az orvosnak,persze aláírva.Amennyiben hiányos angol tudásával a doki félrekezeli--akkor más jellegű poszt született volna.

reepach 2014.12.01. 10:25:51

@defné: Az eü-ben nyelvpótlék nem jellemző - háziorvosnál semmiképpen sem!

reepach 2014.12.01. 10:27:17

@reepach: de szakorvosi RI-ben sem.

zünüke 2014.12.01. 10:50:58

@csakmotyogok:
Ide meg ugye lehet írni bármit ugye...a sok korlátolt ember orvosellenes és nem látja be,orvos nélkül szépen felfordulnak.

Ahogy olvasom a soraidat,olyan mérhetetlen utálatot vélek felfedezni mindenki irányába aki történetesen nem orvosi diplomával rendelkezik,hogy ez már kezd ijesztővé válni.
Miért ekézed ezt az általad ismeretlen mexikói tanulót? Mit vétett azzal,hogy felkeresett egy szakorvost mert beteg lett? Szerinted két év elég ahhoz,hogy valaki megtanuljon olyan szinten magyarul,hogy egy orvosnak a betegsége tüneteit eltudja mondani? Én nem hiszem..
A magyar orvosok nem azért húznak el,mert a "többségnek semmi nem elég" hanem azért mert kint jóval többet keresnek,ezt a részét rosszul tudod.
A szerencsétlen betegeknek ehhez aztán semmi köze.Azt,hogy állati kevés a fizetésük,arról szintén nem a betegek tehetnek,ha nem a jelenlegi kormányzás akik magasról tesznek az orvos kivándorlás megfékezésére.
Jól írta valamelyik kommentelő,a megfelelő helyen kell verni az asztalt és nem a betegeken a port.

zünüke 2014.12.01. 10:56:31

@program készítő:

A doktornőnek jeleznie kellett volna,hogy ő bizony nem beszél olyan jól angolul,hogy egy betegséget így megtudjon állapítani.Nem lett volna semmi gond,a barát kint ült a váróban.Nem kellett volna mást csinálni,csak kiszólni,hogy...X legyen kedves befáradni,mert segíteni kellene egy picit.Ennyi.

mnika88 2014.12.01. 11:19:03

@zünüke: Ha tényleg minden úgy történt,ahogy a posztban szerepelt,akkor maximálisan egyetértek veled.Az egész cirkusznak elejét vehették volna azzal,hogy kiszólnak a kísérőnek,jöjjön be mégis.Nem is értem,miért nem ment ez.Mi hányszor vagyunk úgy,hogy itt pihenő külföldiek hozzák a gyerekeiket a kórházba,ha az egyik orvos nem tudja kihámozni,miről is van szó,hív egy másikat,vagy nővért,vagy az adminisztrátort,bárkit,aki az adott nyelven tud.Múltkor egy örmény kisgyerekkel volt gond,nem tudom,oda végül kit találtak,de megoldották a dolgot és sértődések nélkül látták el a beteget.
Ezért nekem tök furcsa,hogy így szívatták ezt a külföldit a posztban,vagy a doktornő valami nagyon nacionalista lehetett.Ilyen is lehet.Nálunk is vannak nyíltan cigány,zsidó gyűlölő orvosok,akik hangot is adnak ennek.

reepach 2014.12.01. 14:02:27

@zünüke: "hogy állati kevés a fizetésük,arról szintén nem a betegek tehetnek,ha nem a jelenlegi kormányzás "
Csak egy apró pontosítás: a mindenkori kormányzat.

zünüke 2014.12.01. 14:03:37

@mnika88
Nekem is megfordult a fejemben,hogy ha a lány történetesen svéd,vagy német ajkú lett volna,lehet ez nem történik meg? Ki tudja? :)

zünüke 2014.12.01. 14:15:27

@reepach: Tökmindegy.Akkor sem a betegek tehetnek arról,hogy az elvégzett munkájuk után gombokat kapnak.
Évekkel ezelőtt egy minimál bérből még-még csak el lehetett vegetálni,ma már az éhen haláshoz is kevés.Akkor csak nagyobb a gond mint pár éve nem?

she_wolf 2014.12.01. 15:32:13

@Terencius:
Csak mert megszólítottál, mi több, meggyanúsítottál:

1; ha ennyira figyelemmel kíséred a blogot kezdettől fogva, akkor tudhatnád, hogy én mióta vagyok itt
2; azt is tudhatnád, hogy nem szokásom más(ok) nevében kommentelni
3; az életem itt nyitott könyv - már amennyire én kinyitom -
4; és csak neked, csak ma: moderátora jelenleg is van a blognak, csak éppen kisebb baja is nagyobb most annál, hogy a homokozóból kilapátolja a szart, ami mellesleg nincs is benne
5; továbbá ez itt felnőttek játszótere, gondolom, magukra meri őket hagyni

Nem kötelező mindig itt lennem. Ha nem látsz az azért van, mert más dolgom adódott, nem pedig azért, mert álruhás királylányként éppen szétnézek a "birodalomban".
Ha ritka hozzászólásaid mindegyike azonos színvonalú e legutóbbival.....háááát, én tudnám nélkülözni, különös tekinettel az olyan kérdésekre, melyek hibás választ sugallnak. Szeretném hinni, hogy megértettél.

she_wolf 2014.12.01. 15:38:44

@reepach:
Ezt nyekegem én is állandóan, csak ugye az ilyesmit nem szokás itt észrevenni, inkább összeesküvés-elméleteket gyártunk, az érdekesebb...

she_wolf 2014.12.01. 15:40:25

@mnika88:
Jövök még neked egy válasszal, bocs, csúszok vele, fájok. Megyek hegedni.

Terencius 2014.12.01. 15:52:31

@mig54: Én nem minősítettem a hozzászólásaidat, úgy hogy te se tedd az enyémmel. Veled szemben megáll hogy sokat offolsz. Egy szóval sem állítottam, hogy más nevében kommentelsz, hol olvastad? Azért nem vagy te egy királylány, hogy ne lehessen hozzád szólni.
Ha Epresre gondolsz, mint moderátorra: ha nem ér rá anyai teendői miatt akkor nem moderátor.

she_wolf 2014.12.01. 16:06:49

@Terencius:

"Nem te és Mig54 vagytok túl új kommentelők?"
Mi ez, ha nem utalás arra, hogy az új kommentelők egyike én volnék?

Viszont készséggel elismerem, hogy offolgatok. Nem szabad? Ez itt nem "az orvos válaszol" rovat. Hozzám szólni is szabad, természetesen. De nem meggyanúsítani olyannal, amit nem követtem el! Nagyon nem szeretem ugyanis, gondolom, te sem vennéd jó néven.

Igen, Epresre gondoltam, aki amellett hogy anya, ember is. Te foglalkoztatod, bért fizetsz neki? Mert ha nem, akkor szerintem nincs jogod definiálni hogy ki/mi Ő, és ki/mi nem.

Remélem, most már megértettél. Végre.

Tempus.Anh 2014.12.01. 17:12:07

@Irkutszk: Nem érthető kölcsönösen azért. Egy portugál pl. jobban megért egy románt, mint egy olasz.

csakmotyogok 2014.12.01. 17:27:41

@zünüke: Tévedsz.A betegeknek kell verniük az asztalt, ők maradnak orvos nélkül, és ők vannak sokan a dokik csak 30 ezren.2 évvel ezelőttig, mert azóta kozmetikázzák a számokat és 30-40 ezer közé teszik...és tévedsz(megint) jó pár diploma van az orvosin kívül,amit értékesnek tartok.Amiért elmennek a dokik,az a munkakörülmények a bunkó betegek és igen számít a pénz is, de ha nem hajtanák őket agyon, és megkapnák a tiszteletet, és lennének megfelelő műszerek nem mennének el. Persze könnyű csak a pénzre fogni.

csakmotyogok 2014.12.01. 17:30:02

@mnika88: Igen tök furcsa, mert valószínű a kedves hölgy vmi állati bunkósságot csinálhatott és azért is nem szóltak a főnökének azért ide írtak. Ha igazuk lenne ott reklamálnak.

csakmotyogok 2014.12.01. 17:33:47

@defné: Nem kapnak nyelvpótlékot (sem) és a szerződésükben nem szerepel, hogy idegen nyelven kell rendelniük, hiába is erőszakoskodsz:)) Láttad már 1 doki munkaköri leírását? Én többet is:))

csakmotyogok 2014.12.01. 17:34:45

@zünüke: Pedig,de mert nem harcoljátok ki nekik a jobb munkakörülményeket, ez főleg a betegek érdeke lenne.

mnika88 2014.12.01. 18:38:33

@Tempus.Anh: Ma gondoltam Rád.Trikón(!) keresztül hallgatták a szívem.Mondani kellett volna,hogy "pedig ezt már Tempus.Anh is megmondta a Praxison,hogy így nem lehet." De csak mosolyogtam magamban.:)) Biztos a "hervatag bájaim " volt az oka...

she_wolf 2014.12.01. 18:46:14

@mnika88:
Le vagy írva, hervatag NYANYA!:D

zünüke 2014.12.01. 19:27:09

@csakmotyogok

"Tévedsz a betegnek kell verniük az asztalt,ők maradnak orvos nélkül"

Ha nagyon őszinte akarok veled lenni,én azt a nagyon nagy orvos hiányt (amiről beszélsz) sehol nem láttam,és most sem látom.Ahova tartozom körzetileg,minden orvos a helyén van,minden rendelőben,osztályon,mindegyik egytől egyig dolgozik.Sőt,hogy messzebb menjek még új dokik is vannak,plusz a rezidensek.Persze én nem azt mondom,hogy nem vándorolnak ki de,azért túlzásokba sem kell esni.

"Amiért elmennek a dokik az a munkakörülmények,és a bunkó betegek"

A munkakörülményekről-ismétlem-nem a betegek tehetnek,mint ahogy arról sem,hogy nem megfelelő műszerekkel kénytelenek dolgozni,mint ahogy arról sem,hogy keveset keresnek,és arról sem,hogy tömegesen hagyják el az országot.Ezekről miért tehetnének a betegek?

"mert nem harcoljátok ki nekik a jobb munkakörülményeket"

Már kinek kéne kimenni harcolni a jobb munkakörülmények,és a több fizetés miatt?? Nekünk? (:O) Most viccelsz?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2014.12.01. 19:36:25

@Tempus.Anh: sajnos csak álmodsz róla. az egyetemi klinika ahol dolgoztam magyarországon annakidején felkérte a híres hírhedt hiéna ügyvéd.orvos kollégát (nevét most nem írom, de gondolom mindenki közülünk ismeri), hogy írjon egy olyan betegfelvilágosítást amibe nem lehet belekötni, bármibe kerül megfizetik. azt mondta, hogy olyan nem létezik, ő mindenbe bele tud kötni mert olyan a jogrend magyarországon.

Tempus.Anh 2014.12.02. 23:37:45

@mnika88: Ajaj :)
Én csak amiatt közöltem ezt, mert mi ruhán keresztül sosem vizsgáltunk beteget.
A fonendoszkóp membránja ha a ruha szövetéhez dörzsölődik, téves hallgatózási leletet ad, sőt vannak olyan - pl.pleuritis okozta - légzési hangok, amelyek épp ezt utánozzák.

A bájaid miatt pedig ne aggódj :)

Tempus.Anh 2014.12.02. 23:38:17

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Ez így elszomorító, bár úgy hallottam a sztárügyvédek frontján történt azóta változás...

she_wolf 2014.12.03. 14:00:39

@zünüke:
Pedig orvoshiány, nővérhiány sajnos van, létező jelenség:( Te esetleg nem érzékeled, én sem érzékelem, és akkor mi még jó helyzetben vagyunk. Ez sajnos nem adatik meg mindenkinek, nem ez az általános. Ha egy problémáról nem tudunk, az nem jelenti azt, hogy nem is létezik.

A munkakörülményekről valóban nem a betegek tehetnek, de ez túl összetett ahhoz, hogy ebbe most érdemes legyen mélyebben elmerülni, ráadásul már nagyon sokan és sokszor kifejtettük az ezzel kapcsolatos véleményünket.
Arról viszont a beteg tehet, ha füle botját sem mozdítja a saját érdekében, és juszt sem teszi, amit az orvosa tanácsol neki.

A netes balhé példásan megmutatta, hogy fel lehet közösen lépni olyan döntések ellen (és ennek farvizén olyan eredményekért), amelyek talán nem is érintenek bennünket közvetlenül, mégis azzal mogy "másnak kikaparod a gesztenyét", magaddal is jót teszel.
Az orvosok ugye nem sztrájkolhatnak, nem húzhatják le a redőnyt. Honnan szedhetnének össze nagyon sokezer embert, ha nem számíthatnak azokra, akiknek szintén érdekük lenne, hogy kipihent, a munkájára minden pillanatban koncentrálni tudó, tudása legjavát nyújtani képes - és ennek eredményeképpen számonkérhető - orvoshoz fordulhasson, ha baj van?

Bocs, ez részemről most csak agymenés, nem szeretném, ha bármilyen mögöttes tartalmat keresnél benne akár te, vagy bárki más. Csak az jutott eszembe az írásod kapcsán, hogy gyakran esünk abba a hibába, hogy mindig mindenért másokat okolunk, és hagyunk szarban. Pedig szerintem meg tudnánk mutatni, hogy hol lakik az Úristen, ha valóban, és nagyon akarnánk. És azt hiszem, jócskán lenne mit tenni:(

csakmotyogok 2014.12.06. 11:44:46

@mig54: Nem tudom hol éltek, de mintha nem is Magyarországon élnétek. A fővárosban talán még nem annyira húsbavágó, de már megye székhelyeken is irdatlan orvoshiány van kisebb városokról kórházakról nem is beszélve. Azért az is beszédes ám, hogy a 6-10 millió forintos egyszeri majdnem bármire költhető forintocskának sincs hatása, amivel csábítanák a háziorvosokat, ennek ellenére üres 200 háziorvosi praxis és mivel sok a 70 év fölötti doki ez csak nőni fog.Nővárhiányról annyit tavaly télen a Korányiban a fiatal doki húzta fel az ágyneműmet,mert nem volt éjszakás nővér és reggel én húztam le.

csakmotyogok 2014.12.06. 11:46:25

@mig54: Remélem egyszer lesz annyi eszük a dokiknak hogy egyszerre minden kórházi doki beadja felmondását, és akkor a zizike félék majd megtudják hol lakik a JÓ Isten.

she_wolf 2014.12.06. 11:50:29

@csakmotyogok:
Elolvasnád újra, amire így reagáltál?

csakmotyogok 2014.12.06. 12:26:02

@mig54: Nem pont neked írtam,bocsi, de úgy döntöttem zizikének nem írok többet, még a Neten keresztül is leszívja az energiámat:)). Kiakasztó az az emberi vakság? hülyeség? amiről sokan árulkodnak,. Menjenek ki az eü. dolgozók az utcára, mikor talán még az ovisok is tudják, nem lehet nekik sztrájkolni gyakorlatilag.

zünüke 2014.12.09. 10:49:54

@csakmotyogok:
Ezzel a betegellenes szövegeddel,meg te szívod le az energiámat nullára.Fújod a magadét oldalakon át,sokszor erős túlzásokba esve,már mániákusan a betegeket okolva mindenért.
Ha annyira változtatni szeretnél a dolgon,tegyél érte!! Szervezz tüntetést a közösségi oldalakon,toborozz embereket akik ennek a silány egészségügyi ellátásnak lettek az áldozatai,vagy akik félnek,hogy orvos/ápoló nélkül marad az ország.A lehetőség adott-ha már az egészségügyisek nem sztrájkolhatnak-tedd meg helyettük!! Készíts egy facebook oldalt és toborozz,ahelyett,hogy itt szapulod,folyamatosan okolod,és meghazudtolod a betegeket,bármit is írnak erre a blogra.
Olvasd csak vissza a hozzászólásaidat posztonként,olyan kommented nem nagyon van,sőt nincs is amiben ne a beteget okolnád mindenért ami történt vele.

Ez nem normális dolog egy épeszű embertől.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása