A hálapénzt eltette, de nem segített

2014.10.22. 07:48

images_18.jpgSzörnyű, hogy itt tartunk és tényleg ijesztő, hogy alig van szakszerű segítség.

Szép napot Tisztelt Címzett!

Igazából nem volt szándékom írni és csak egy témát kerestem, hogy honnan tudhatóm, hogy az adott orvosnak van- e praxisa. De mivel láttam, hogy lehet írni Önökhöz, ha pórul jártam az orvosnál.

A történet így kezdődött, hogy a férjemmel együtt egy baráti látogatáson voltunk, ahol a házigazda vacsora előtt megkínált egy 2 cent házi pálinkával, melynek 3/4 megittam, még maradt egy kicsit a pohárban, hozzáteszem, nagyon ritkán iszom alkoholt. Amúgy én  vékony testalkatú, de egészséges és rendszeresen sportoló 30 éves nő vagyok.



Vacsorára kaptunk egy kis bió padlizsán krémet friss kenyérrel és marhapörköltet, de nem volt se zsíros, se utóíze se hatása az ételnek nem volt. Nem esett rosszul az étel evés közben sem. Kb. 40 perc múlva, kezdtem érezni émelygést és kirázott a hideg. De nem úgy, mint egy gyomor rontásnál, hanem teljesen más rosszullét, melyet még így nem éreztem. Szóltam a férjemnek, hogy rossz a közérzetem és haza szeretnék menni, de már ők is látták, hogy az arcom nyűgös. Haza felé alig bírtam megmaradni a helyemen, mert olyan fájó émelygést még nem éreztem.


Miután hazaértünk kb.este 8-kor, kihánytam minden gyomor tartalmat. És ez után vagy még 6x hánytam. Amikor már rájöttem, hogy ez nem fog elmúlni, megkértem a férjem vigye el engem Óbudai ügyeletre, abban reménykedve,  hogy segítenek.
images_18.jpg


Kb. fél 10 vagy 10 kor megérkeztünk  Óbudai ügyeletre, ahol az ott ügyelt idős orvosnő, aki olyan gyorsasággal eltette a hálapénzt, mintha ott sem lett volna, rendelt.
Kikérdezve, hogy mit ettem és ittam,  no-spa injekciót adott a farizomba. És azt se érdekelte, hogy folyamatos hányásom van ragacsos hideg verejtékem, amitől vagy melegem van vagy mint az éjszaki sarkon fázom. Kiírt egy pár receptet és azt mondta, ahogy megérkezünk vegyem be ezeket a TABLETTÁKAT! Következők voltak: Bila Git( mintha túl zabáltam magam, hol ott 6x hánytam) no-spa tabletta formában és dedalon tabletta formában! Nos, mondanom sem kell, hogy ezeket bevenni nem az hogy nem tudtam, továbbá súlyosbodott a rosszullét, hánytam, ami már szinte égette a nyelőcsövemet és nem volt mit hányni, nyúlós fájdalommal járó tépő émelygés-hányással, párosult már a gyengeséggel, szédüléssel és kis kettős látással. Mind ezt kisért a hideg-rázat és a folyamatos verejtékezés. Reggel 5 órára, már úgy néztem ki, a férjem elmondása szerint, mint aki pestissel van megfertőzve, vad szemekkel és könyörögtem már, hogy segítsen valaki.

 


Akkor a férjem, felhívta a mentőket, ahol egy kedves nő mondta hogy "aaaa ne reménykedjünk, hogy ilyenre lesz ott  valakinek idő", menjünk inkább az ügyeletre, mert ott kevesen vannak. Nos, elindultunk, II kerületi ügyeletre, mert az Óbudai szakértőnek, már nem nagyon hittünk. Na de ott is  csak azt kaptam, igaz, már vénásan a no-spat plusz egy kis cerukal és ennyi.
Az állapotom nem változott, teljesen összeomlottam belűről, rám jött a frász, hogy meghalok. Az ottani orvosnő, mondta, hogy ha nem múlik el akkor jöjjünk vissza és beutal a korházba.
De szerinte ez csak egy kis epe rendellenesség a nehéz kajára.
Megérkeztünk haza, én már csak megvadultan néztem a férjemre és kértem, hogy csináljon valamit, mert én szenvedek!


Akkor reggel 6 óra kor férjem felhívta professzor-kardiológus barátját, aki rögtön jött, előtte bevásárolt infúziókat és még mit tudom én milyen injekciókat, de ez után, ahogy lecsöpögött minden az ereimbe, kezdet elmúlni az émelygés és együtt ezzel a fájdalom, utána elaludtam és csak este ébredtem föl. A saját szíve-lelke megnyugtatásaért professzor beutalt gasztroenterológushoz és minden rendben van.



Nem tudom, mi volt velem, valószínű alkohol mérgezés glikol, etil, metil, nem tudom, nem vagyok szakértő. De az biztosra tudom, hogy akár halál is lehet a vége. Ahogy az professzor el is  mondta. Szerintem egy folyton hányó embernek nem írnak tablettákat, hogy vegye be!!!?????? És a nos-pa ezek szerint egy gyógyír mindenre???  Szörnyű, hogy itt tartunk és tényleg ijesztő, hogy alig van szakszerű segítség.



Tisztelettel:

Tamara

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reepach 2014.10.22. 09:06:02

" úgy néztem ki ... ,mint aki pestissel van megfertőzve, vad szemekkel "

Az hogy néz ki?

De ennél van komolyabb dolog is: " férjem felhívta professzor-kardiológus barátját, aki rögtön jött, előtte bevásárolt infúziókat és még mit tudom én milyen injekciókat, de ez után, ahogy lecsöpögött minden az ereimbe.."

Ezt ne nagyon híresztelje, mert a férj "professzor kardiológus barátja" bűncselekményt követett el, több szempontból is.
1.Jogosultság nélkül látta el a beteget, ami kuruzslásnak minősül. (hacsak nincs háznál végzendő sürgősségi ellátásra ÁNTSZ- és OEP engedélye és oxyológiai szakvizsgája).
2. Minden bizonnyal költségvetési csalást is elkövetett, ha az infuziót és injekciót TB támogatással szerezte be.
3. Nem tett eleget dokumentációs kötelezettségének, vagy, ha "bevitte" munkahelyi ambuláns ellátásba, akkor csalt.
4.stb.

Egyébként a poszt úgy hülyeség, ahogy van, szerintem Bakela tért vissza egy kis stílus gyakorlatra. Ha mégsem, akkor annyit a posztolónak, hogy összevissza zabált meg ivott, oszt lett egy rendes gyomorrontása, ebbe nem hal bele senki.
Receptköteles Bila Git gyógyszer meg nincs (ezt írta fel az öreglány szerinte az óbudai ügyeleten...)

yogosan 2014.10.22. 12:39:52

Évekkel ezelőtt egyszer én is bezabáltam marhapöriből (tarhonyával,kovászos ubival)aztán hajnali kettő felé megjött az eredmény.Hányás,gyomorgörcs,undorérzet,halálfélelem,szörnyű rosszullét ami nem javult.Hajnali 6-ra ügyelet.Kaptam egy NOS-PA DEDALON ÉS VALAMI FÁJDALOMCSILLAPÍTÓ KOMBÓT.Esküszöm csodát tett.Azóta a marhapörkölt látványát sem bírom.

she_wolf 2014.10.22. 12:55:22

@reepach:
Vannak benne olyan nyelvi fordulatok, hogy csak úgy kapkodtam a szememet:D
Az alkohol és hányás tekintetében kisregényt írhatnék, de azt az embert aki engem metillel kínál, nem igazán nevezném barátomnak. Ellenben ha kiderülne, hogy nem én vagyok hiperérzékeny az egyébként igen finom háziszőttesre, úgy felnyomnám a havert, mint a szél!:)

Ettől függetlenül lehet, hogy a posztban igazat írnak, igen, vannak ilyen hm...emberek:) Hiányos a poszt. Szerintem. Gasztroenterológus mit mondott/csinált?
Ahhoz, hogy milyen orvos milyen körülmények között mit csinálhat a beteggel annak otthonában, síkhülye vagyok:)
Viszont én is élnék a gyanúperrel, hogy valaki szórakozik, mert nekem valahogy összeegyeztethetetlen EZ a helyesírás EZZEL a tartalommal:D
Ha pedig minden szó mégis igaz, akkor "nyúlós fájdalommal rám jön a frász":D
(A poszt olvasása közben Aranyosi Peti alámondását véltem hallani:))

she_wolf 2014.10.22. 13:01:18

@yogosan:
Ajjjj....pedig a veresboros marhapöri tarhonyával vagy nokedlivel!, meg ubisalival, vagy csalamádéval nagyon nyami ám!:D Itókának előtte jó kis szatmári szilva, utána meg sör (a hülyéknek).
Kérlek szépen, ne mondj le a marhapörköltről! Fincsi lábszárból, jó sok hagymával, lassú tűzön...tudod, ahogy az kell:)

marand22 2014.10.22. 13:16:35

@reepach:
Tévedésben vagy:
Ad 1. A Btk. 285. § (1) bekezdése szerint aki jogosulatlanul, ellenszolgáltatásért vagy rendszeresen az orvosi gyakorlat körébe tartozó tevékenységet fejt ki, vétséget követ el és egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő. Ezt nevezi a büntetőjog kuruzslásnak. A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha a kuruzslást az orvosi gyakorlatra jogosultság színlelésével követik el [Btk. 285. § (2) bekezdés]. E § alkalmazásában orvosi gyakorlatra jogosult az, akinek hazai egyetemen szerzett vagy külföldi egyetemen szerzett és honosított (egyenértékűségi záradékkal ellátott) orvosi oklevele van, illetőleg az a külföldi állampolgár, aki az egészségügyért felelős miniszter engedélye alapján oklevelének honosítása nélkül fejthet ki orvosi tevékenységet, feltéve mindegyik esetben, hogy nem áll az orvosi tevékenységtől eltiltás hatálya alatt [Btk. 285. § (3) bekezdés].

Ez neccesebb:
"...valószínű alkohol mérgezés glikol, etil, metil, nem tudom, nem vagyok szakértő. De az biztosra tudom, hogy akár halál is lehet a vége. Ahogy az professzor el is mondta."
Ha mérgezésnek tartotta, akkor kórházi megfigyelés, de legalább a vér pH, vesefunkció ellenőrzése kellett volna, ezt komoly ellentmondásnak tartom. Etilénglikol mérgezés veseelégtelenséget okoz (acut tubularis necrosis), metil-alkohol mérgezés vakságot, metabolikus acidózist, veseelégtelenséget. Mindkettő ellenszere egyébként a sürgősségi ellátás során az etil-alkohol.

Valószínűleg egyébként sima gyomorrontás volt, a gyors javulás ezt erősíti.

reepach 2014.10.22. 13:38:00

@marand22: Valóban nem kuruzslás büntetőjogiag (mondjuk, én szakmailag-etikailag annak tartom), de az hóttziher, hogy erre a kezelésre a beteg otthonában nem volt jogosítványa.
Családtagnak gyógyszert is csak akkor írhat fel, ha oep-nél regisztrált pro familia vénnyel rendelkezik. Egyik munkatársamat azért büntették meg, mert az édesapjának írta fel rendszeresen az egyébként szükséges gyógyszereit, de nem volt pro familia receptje.
Etilén glikol, marhaság. Jelenleg is fekszik az osztályomon egy manus, aki tévedésből meghúzta a fagyállót. Naponta dializáljuk, és még mindig rezeg a léc, pedig csak egy kortyot ivott.

reepach 2014.10.22. 13:45:08

@marand22: Szóval, ha nem akarsz magadnak rosszat, professzor-kardiológusként ne infundáld otthonában a barátod (ismeretlen ok miatt) vomitáló, vergődő feleségét.

she_wolf 2014.10.22. 13:50:31

@marand22:
"Valószínűleg egyébként sima gyomorrontás volt, a gyors javulás ezt erősíti."
Lehet, hogy az a marha már lemászni készült a tányérról, a bio cuccoknak meg csak akkor hiszek, ha nálam termesztődik bioul:)
Ezek szerint mégiscsak volt "hatása" az ételnek...

@reepach:
Ki az a degenerált, aki a cefrét a fagyálló mellett tartja? Meg melyiket milyen üvegben, flakonban? Nincs szeme, vagy vaksi?
Erre mondja az egyszeri ember: aki hülye...
Tényleg nem értem:(

mnika88 2014.10.22. 13:59:20

@reepach:
Regisztrált pro familia vény?Nekem minden úgy írják fel a gyógyszert az osztályon,amit kérek,hogy a saját v. rokon nevére,aztán a jobb felső sarokba sima tollal odaírja pro familia .Ez így akkor helyes? Mondjuk mindig mondja,hogy úgy is börtönbe juttatjuk, mert olyan hülye gyógyszereket iratunk föl magunknak,amiről egyből leesik nekik,h épeszű orvos sosem venne be ilyet,szóval tuti másnak lesz.:D

reepach 2014.10.22. 14:13:46

@mnika88: ".Ez így akkor helyes? " Nem, ez így abszolut szabálytalan. A pro familia vényt külön kell igényelni, és azon nem szerepel az orvos munkahelye, csak a "pro familia" megjelölés. Az igazsághoz tartozik, hogy nekem sincs ilyen, és ha valaki megkér, én is kézzel írom rá. Ha az OEP kipécéz valakit, vagy rendszeresen, nagy mennyiségben talál ilyen szabálytalan vényeket, akkor szankcionál.
@mig54: Valamilyen rejtélyes ok miatt az emberek szeretik a különböző mérgező folyadékokat (fagyálló, hypo, hígító, stb.) üdítősüvegekbe, jelöletlenül tartani, aztán később tévedésből isznak belőle. Véletlenszerű fagyálló ívás viszonylag gyakran előfordul, de emlékezetes számomra egy fiatal lány esete is, aki hajnalban, discóból hazatérve felkapott egy kólás üveget, és megivott egy deci...hypot. Túlélte, de súlyos nyelőcső szűkülete alakult ki, amit többször tágítottunk, de mindig visszaszűkült. Statisztikailag ilyen esetekben a betegek több, mint felében 10 éven belül nyelőcsőrák alakul ki, ezért, ezt megelőzendő, "professzor-sebész barátom" kikapta az egészet, és egy jejunum kaccsal pótolta. Nem tartozik a legkönnyebb műtétek közé, többek között azért, mert nagyon kényes helyen (mellkas, mediastinum, nagyerek és idegek szomszédsága) kell barkácsolni, biztosítani kell az implantátum vérellátását az új helyén, és még arra is ügyelni kell, hogy orto-peristaltikusan kerüljön a helyére, különben visszafele jönne minden...

JediL 2014.10.22. 14:37:53

ööö... ezt most valaki lefordítaná nekem magyarra? Biztosan fontos, amit ír, de nem értem, pedig magyar szakos (is) voltam, komolyan... előre is köszönöm...

she_wolf 2014.10.22. 14:37:56

@reepach:
Gyakran hallani valóban, hogy fagyállóba (vagy mikor milyen más, mérgező folyadékba) isznak bele emberek, de valami miatt ez nekem az abszurd kategóriába tartozik.
Isten (ha van) látja gyönyürű lelkemet, Ti pedig tudjátok hogy kiféle, miféle vagyok, de még a legelvetemültebb állapotomban sem fordult elő soha, hogy hőn szeretett cefréim valamelyike helyett bármi mást húzzak meg.
Ha bevásároltam: kocsi a garázsban, fagyálló a garázsban, cefre a konyhában. Rend a lelke mindennek, alkesznél meg pláne, ha nem akar kínok közt percek alatt felfordulni, mikor estére haverokat hívott zsugázni. Hát nem?
Egyébként a férjemre is rájött az ilyen dili, hogy jelöletlen üvegekben, egyebekben tárolt dolgokat. Mondtam neki, hogy azt csinál amit akar, de a konyhában egyiket sem akarom meglátni. Az ő dolgait tartsa rendben ő, az enyémeket pedig én. Minden vagyok csak kényszeres rendmániás nem, de az ilyesmit soha nem tudtam másként kezelni.

Kólás üvegben hypo? Szerencsétlen, rendesen hazavágta magát. Annak pedig szaga is van, igaz, orr is kell hozzá, meg mondjuk szem is, mert én még nem láttam enyhén sárgás, átlátszó kólát:o
Te is ott voltál a műtétnél? Ha igen, biztos jó kis tanulmány lehetett.

she_wolf 2014.10.22. 14:43:37

@JediL:
Lélegezz mélyeket és felejtsd el, amit magyar szakosként tanultál. Meditálj két percig, menj le alfába (vagy a közértbe, ahogy akarod), majd hangosan olvasd, érzelmek nélkül. És ne röhögj! Posztert nem nevetünk ki, ez a netikett alapszabálya!

mnika88 2014.10.22. 14:44:57

@reepach:
Mondjuk azért hypot,hígítót meginni baromi nagy művészet.Nem igaz,hogy nem tűnik fel nekik,hogy valami nagyon "furcsát" isznak,aztán pedig isszák tovább...Én emlékszem,hogy fiatal koromban barátaimmal belekortyoltunk a fagyállóba, basszus teljesen érezni lehetett rajta,hogy nem "iható".Hogy tudja valaki véletlenül meginni??

mnika88 2014.10.22. 14:50:52

@mig54:
Erre mondják nagy bölcsen felénk, hogy az a bio,amit éjjel permeteznek...:)

she_wolf 2014.10.22. 14:56:24

@mnika88:
És semmi bajotok nem volt a fagyállótól? Korty és korty között q. nagy különbség van ám! Vagy rögtön ki is köptétek, mielőtt lenyeltétek volna?
Én meg szerintem kutya lehettem előző életemben, mert nekem a szagok, illatok tudnak nagyon árulkodni. Pedig dohányzom, és azt mondja a fáma, hogy a bagósok szaglása, és ízérzékelése fokozottan romlik az évek múltával. Nem tudom. Ha létezik nálam bármilyen kényszeres cselekvés, akkor azok egyike az, hogy mindig, mindenbe beleszagolok. Tehát vagy a szag, vagy annak hiánya sok mindent elárul.

she_wolf 2014.10.22. 15:00:02

"Kb. fél 10 vagy 10 kor megérkeztünk Óbudai ügyeletre, ahol az ott ügyelt idős orvosnő, aki olyan gyorsasággal eltette a hálapénzt, mintha ott sem lett volna, rendelt."

Na ezért nincs nálam soha előre para (többek között):)

mnika88 2014.10.22. 15:14:44

@mig54:
Ez a fagyállós story akkor volt emlékszem,amikor a híradóban is bemondták,h pár hajléktalan fagyállót ivott,mert piának nézték,meg az íze is édeskés stb.Mi pedig kíváncsiak lettünk, h milyen is lehet.:) Én nem kortyoltam nagyot,de lenyeltem.Van aki csak a szájában tartogatta,az egyik srác nagyobbat nyelhetett,mert ő kórházba is került,emlékszem másnap alig tudott menni,össze-vissza beszélt,meg kapkodta a levegőt.Nem emlékszem milyen kezelést kapott,gondolom protokoll szerint jártak el,de nem lett komoly baja.Emlékszem nagyon féltünk,de nem mertük elmondani a szüleinknek a dolgot,a srác sem árult el minket a kórházban.Így utólag visszagondolva merészek voltunk,ráadásul nemcsak nekem volt okom az aggodalomra,más is lenyelte.De nem lett bajunk.Valszeg nem volt akkora mennyiség a mérgezéshez,vagy csak mázlink volt.

yogosan 2014.10.22. 16:05:57

@mig54: Húsz év alatt nagyjából háromszor volt kint az ügyelet nálam ilyen laza vacsora miatt.A második ilyen esetem a juhtúrós sztrapacska sertéssülttel,a harmadik meg egy isteni olasz ravioli volt ami betette a kaput.Ekkor javasolta a doki,hogy nem ártana az epémet megnézetni,mert ez nem gyomorrontás,hanem epegörcs.Nem mentem én sehova vizsgáltatni magam,de azóta azért megpróbálom magam visszafogni.

she_wolf 2014.10.22. 16:14:15

@yogosan:
Sztrapacskát csak magában. Juhtúró, tejföl, kockára vágott, pirított kolozsvári szalonna:) Semmi sertéssült, a sztapacska sült nélkül sem egy lájtos kaja. Higítónak ásványvizet mellé!
Az olasz konyhával ritkán kacérkodom, inkább a saláták és desszertek érdekelnek belőle.
Egy dolgot biztosan tudok: rohadt éhes lettem:D

she_wolf 2014.10.22. 16:16:41

@mnika88:
Szagolj, ízlelj, ne pedig egy slukkra fél liter, oszt jöhet a sírásó:(
Azért remélem, most már jobban odafigyelsz, hogy mibe kóstolgatsz bele:)

she_wolf 2014.10.22. 16:19:25

@mnika88:
Ja, és még egy fontos dolog: én anyámnak soha semmilyen stiklimet nem mondtam meg, de édesapámra mindig mindenben számíthattam. Nagyon jó dolog az, ha egy gyerek legalább az egyik szülőjére támaszkodhat, ha megbízhat benne.

yogosan 2014.10.22. 16:23:50

Kedves poszterina!!

Lenne egy kérdésem Önhöz:

"2 cl házipálesz 3/4-ét megittam"

-Ezt csak csücsörítve lehet nem? Majd kipróbálom,mert nálam az 5 cl-es is egybe megy le,és tiszta ciki. :D

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.22. 16:46:39

Én is epét hánynék, ha a házigazda KÉT CENT házipálesszel kínálna, meg utána BIÓ padlizsánkrémmel :DDD

she_wolf 2014.10.22. 16:49:51

@yogosan:
Esküszöm neked, én kimértem. El ne hidd, ilyen nincs! Egy jó slukk szaglással (nem szippantással!) is többet viszel bele a szép szervezetedbe:D

she_wolf 2014.10.22. 16:53:23

@polyvinyl:
Kész. Az ilyen nem házigazda! Vaaaaagy...naggyon tud valamit, amit mi nem!:D
Azért mondjuk kezdő vagy szűz szervezetnek 2 cl. Stroh rum kb. olyan, mintha lenyelne egy égő öngyújtót:)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.22. 16:54:30

@reepach:

"de emlékezetes számomra egy fiatal lány esete is, aki hajnalban, discóból hazatérve felkapott egy kólás üveget, és megivott egy deci...hypot. "

Disco-drogok után állítólag olyan szomjas, hogy BÁRMIT képes meginni a hülyéje. Hagy ne azért sajnáljam a libát, mert a mamája a SZÍNTELEN hypót a BARNA színű kóla üvegébe öntötte.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.22. 16:56:30

@mig54:

"Azért mondjuk kezdő vagy szűz szervezetnek 2 cl. Stroh rum kb. olyan, mintha lenyelne egy égő öngyújtót:)"

A poszter 30 éves.

Kötve hiszem, hogy kezdő lenne, vagy szűz. Inkább tartanám gyakorló alkesznek, akire a máj-értékeit látva a házidokker jól ráijesztett :D

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.22. 17:02:02

@mig54:

"Rend a lelke mindennek, alkesznél meg pláne, ha nem akar kínok közt percek alatt felfordulni, mikor estére haverokat hívott zsugázni. "

A fagyálló-mérgezést állítólag nagy adag tömény szesszel kúrálják a kórházban a TB terhére. El tudom képzelni, hogy van, aki direkt iszik bele :)

she_wolf 2014.10.22. 17:05:10

@polyvinyl:
Egy igazán gyakorló alkesz nagyon megnézi mit iszik, ha nem akar megdögleni, ezt nekem hidd el! Olyan nincs, hogy ha kell, nem jutok cefréhez.
Lehet hogy felületesen olvastam el a posztot, de nem láttam, hogy vérvétel történt volna, vagy bármilyen labor. Én csak azt olvastam, hogy az orvos haver felcuccolt egy fél bogyóboltot, és ellátta. Ő meg aludt egy jót, és most már minden jó....ugyanmár..

she_wolf 2014.10.22. 17:12:03

@polyvinyl:
Igen, a metil ellenszere az etil (gátolja, lassítja a metil felszívódását, ha jól tévedek).
Aki direkt iszik bele a fagyállóba, hogy ingyér' piához jusson, azt szívem szerint egy bárban látnám el. Székhez kötözve, semmi gyógyszer, semmi pia, csak vidám, iszogató emberek körülötte.
Ha már valaki akkora idióta, hogy így elkötelezi magát a cefre mellett (igen, ezt én mondom), akkor teremtse meg a feltételeit annak, hogy otthonában, kultúremberhez méltó módon álomba ihassa magát, előre gondoskodva a másnapi indító mennyiségről.
Vagy ne szégyelljen orvosi segítséget kérni. Vagy tudod mit? Szégyelljen, de kérjen. És amit hall, vegye komolyan, mert az életéről van szó.
Bocs a kitérőért, de ha már érintettük a témát....

mnika88 2014.10.22. 17:18:38

@mig54
Igen,most már határozottan megválogatom a kóstolgatni valót. ;)
@polyvinyl:
:))

mnika88 2014.10.22. 17:27:10

@mig54: Azért szerintem elég elvetemültnek kell lenni ahhoz,hogy valaki direkt meghúzza a fagyállót, hogy aztán a kórházban kapjon alkoholt.Ez már nagyon az alja lenne.Mondjuk vannak ilyenek tényleg.Nálunk a kórházban volt egy bácsika,aki szezonkor rendre galócapörit csinált magának,majd miután jóízűen megvacsorázott belőle,hívta a mentőket,akik vitték is.Éveken át megcsinálta,azt mondta megéri neki,mert a gyilkos galóca a legfinomabb gomba.Aztán egyik évben nem volt szerencséje.

she_wolf 2014.10.22. 17:36:03

@mnika88:
Ez a téma megint messzire vezet....milyen érdekes, hogy telente megszaporodnak az ilyen esetek. Tudod, amikor cúgos a ház, és hát fűteni kéne de nincs miből, mivel, csinálunk magunknak egy kisebb, de azért időigényes gyógyításba kerülő kalandot, azzal kihúzzuk a januárt, aztán .....szomorú ez:(

A bácsika pedig addig járt a kútra szegény...aki orosz rulettet játszik, kalkulálja bele, hogy bekaphatja a golyót. Ki-ki értse úgy, ahogy akarja.

reepach 2014.10.22. 18:40:14

Nem gondolom, hopgy bárki azért inna fagyállót, hogy ellenszerként alkoholt kapjon. Igazából az alkohol csak közvetlenül az etilénglikol elfogyasztása után (vagy előtte) tekinthető bizonyos értelemben antidotumnak, ti. nem maga az etilénglikol mérgező, hanem a bomlása során keletkező toxicus metabolitok, amelyek elsősorban a vesét, kisebb mértékben a májat ütik ki. Na, most az etilén glikolt ugyanúgy az alkoholdehidrogenáz nevű enzim bontja le, mint az etilalkoholt, ezért, a kétféle anyag versenyez a bontóenzimért, ezért, ha sok alkohol van a vérben, az elfoglalja az alkholdehidrogenáz kapacitását és így nem, vagy csak kevesebb mérgező anyagcsere termék keletkezik az etilén glikolból. Persze, ehhez az kell, hogy folyamatosan nagyon sok alkohol legyen a vérben, és még ez sem jelent életbiztosítást. Egyébként a halálos dózis kb 1 dl. Ha már kialakult a mérgezés (általában csak ilyenkor kerülnek kórházba), már nem segít az alkohol, csak a dializis, és azt még akkor is folytatni kell néhány alkalommal, ha normalizálódott a vesefunkció. Szóval, legjobb nem kóstolgatni.

mnika88 2014.10.22. 20:41:35

@reepach:
1 dl a halálos dózis?Akkor már biztos,hogy mázlink volt anno.Persze annyit nem vittünk be,de ezek szerint így is vese-,vagy májelégtelenséget okozhatott volna..:( De durva!

she_wolf 2014.10.22. 22:58:04

@reepach:
Ezért szeretem a magyarázó hozzászólásaidat:)

formed 2014.10.23. 02:59:11

A lényeget reepach és marand22 már leírta, hozzáfűznivalóm csak annyi, hogy az ügyelet korrektül járt el. Vsz. a prof. infusioja a folyadékpótlás miatt mutatott drámai javulást, nem pedig azért, mert prof. és valami csodagyógyszert tett volna bele.

she_wolf 2014.10.23. 03:49:31

@mnika88:
Látod, miket meg nem lehet itt tudni?:) Ha másért nem is, ezért mindenképpen érdemes ide benézegetni, mert tudod: a jó pap is...:D

@formed:
Szia! De örülök Neked így 1000 év után!:) Hol jártál, hogy nem láttunk sokáig?

csakmotyogok 2014.10.23. 09:36:56

Én csak a férjet sajnálom, nehéz lehet 1 ilyen hisztérikával élni...

mnika88 2014.10.23. 10:24:51

@mig54:
Ja,igen,tényleg jó infókhoz lehet így hozzájutni.Nálunk ahol dolgozom ilyenek miatt nem szokott a GYITO-ra bekerülni senki,legalábbis én még nem láttam egy ilyen esetet sem.

mnika88 2014.10.23. 10:30:09

@mnika88:
Kérdeztem a kollegákat,ők se tudták,hogy már ilyen kis adagban halálos.Megnyugodtam,h nem csak én vagyok ilyen tudatlan...:D

formed 2014.10.25. 02:39:02

@mig54: Szia! Én is örülök :)
Tudod, nem szeretném elhagyni Magyarországot (megj.: emiatt többen megkérdőjelezik a beszámíthatóságomat:), ezért nyár óta harmadállásom is van.
De azért igyekszem nyomon követni a posztokat, kommenteket. Remélem, Veled/Veletek minden rendben.

she_wolf 2014.10.25. 10:35:05

@formed:
Harmadállás? Finom:( De azért csak óvatosan, nem jó ám, ha kizsigereli magát az ember, csak addig csináld így, amíg nem az életed más területe meg nem sínyli!:)
Az végülis mindegy, hgy azért maradsz ebben az országban mert patrióta vagy, vagy pedig családi és/vagy egyéb okok miatt, a lényeg, hogy itt vagy!:)
Mi vagyogatunk, azt nem mondanám hogy minden rendben, de megoldjuk ügyes-bajos dolgainkat:)

reepach 2014.10.26. 06:23:20

@formed: a betegeknek direkt jó, ha olyan orvos látja el, aki a FORensic MEDicinában jártas...

she_wolf 2014.10.26. 09:15:05

@reepach:
Annak már semmi panasza nem lehet...

qbr 2014.10.26. 10:11:08

@reepach: Bakela!!! Pont pár hete gondoltam én is rá...egy hiányzó színfolt :)

Véletlen méregiváshoz: nem annyira nehéz azt. Képzeljétek el, hogy nyár, 40 fok, a mosogató mellett áll egy nagy pohár kitöltött víz (akár én magam töltöttem ki korábban). Felkapom, leguritok egy nagy kortyot. Aztán kiderül, hogy a vizkotleniteshez használt sósavat nem tudta épp mibe tölteni az asszony, és csak egy pillanatra hagyta ott, amíg pisilt. Most nyáron egy szennyvíztisztítóban történtegy ehhez hasonló baleset, amikor az egyik munkás névvel ellátott ásványvízes palackja volt csak kéznél, amikor a rendszerből le kellett ereszteni egy félliter vegyszert, lerakták a foldre, az illető pedig meghúzta, amikor arra járt. A balesetek általában több különböző figyelmetlenség, szabálytalanság, veszélyes helyzet és szerencsétlen körülmény együttállásakor következik be.

she_wolf 2014.10.26. 11:13:49

@qbr:
Ezt úgy hívják, hogy szívás. Apám kedvenc mondása volt: "Fiam, a szádat ne csak evésre használd!" Jó, ezekben az esetekben ivásra se nem csak:), tessen kérem komenikálni!!
És tényleg! Az orrunkat se mindig abba verjük bele, amihez semmi közünk (bár az érdekesebb szok lenni), szagolni IS tessen vele!
Persze, ha komolyra fordítjuk a szót, nem véletlen, hogy a balesetek jelentős része HB (háztartási baleset). Úgy vagyunk vele, hogy itthon baj nem érhet, ez a jól ismert közegünk, ahol kiismerjük magunkat. Mondjuk mi!:) Aztán jön a lesből támadó sósav, vízkőoldó, meg rosszabb esetben azok a kis színes, illatos, vízben oldódó zacsik, amik folyékony mosószert rejtenek, és amikkel a kis srácaink imádnak pepecselni, megkóstolgatják, a többit már ismerjük...
Szóval csak óvatosan, és lehet, hogy babrálós meló, de legalább annyit tegyünk meg, hogy vagy cimkézünk, vagy idióta színű/formájú tárolóban tartjuk a veszélyesnek minősített dolgainkat.
Ha már gyerekek...igaz, nekem nincs, de a kutyáimnál pl. jól bevált trükk, hogy amit biztonságban akarok tudni tőlük (vagy amitől óvni akarom őket), azokat zárt, vagy általuk nem elérhető helyeken tárolom. Kis odafigyelés az egész, és nagyon megéri.
Bocs a szájmenésért...

Irkutszk 2014.10.28. 12:26:37

Én csak annyit tennék hozzá, hogy tanulmányaim szerint a hányás normális, élettani tevékenység; és nem kórtani.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása