Reméljük, túléli az "ápolást"

2014.09.05. 07:24

lead.jpgNem demens, nem bedugni akarták a rokonok, a magyar egészségügy ápolási sajátságairól egy újabb helyzetkép, amikor „fa**fej” lesz a beteg.

Tisztelt Praxisblog!

 

Nem demens, nem bedugni akarták a rokonok, a magyar egészségügy ápolási sajátságairól egy újabb helyzetkép, amikor „fa**fej” lesz a beteg.

 

2 hónappal ezelőtt balesetet szenvedett a barátunk (leíró megjegyzése: nem saját hibájából, és nagyon súlyos balesetet), és egyik hazai egészségügyi intézetünkbe került az intenzív osztályra.

 

Annak rendje és módja szerint megkezdődött az ellátása. Sajnos megtámadta őt egy baktérium, ami miatt ki kellett varrni a végbelét. Ezt laparoszkópiával oldották meg, mondván, kiméletes a betegnek. Sajnos hiba csúszott a dologba, hiszen széklet került a hasüregbe, és emiatt fel kellett vágni – valamivel később – mégiscsak a hasát.Talán eleve ezzel kellett volna kezdeni. 5 hét intenzív ellátás, ezalatt több napos altatás, lélegeztetés, majd gégemetszés után, köszönhetően az intenzív ápolók, orvosok áldozatos munkájának, átadták a beteget az osztályra. A rengeteg altató, illetve fájdalomcsillapítók tudatmódosító hatása miatt a tudata zavart volt még (és még legyengült volt fizikailag is), felállni egyedül nem tudott, hiszen a bakteriális fertőzés miatt szét volt darabolva a feneke , a lába, és még a katétere bent.

Mikor bementünk hozzá, egy szál lepedőn találtuk meztelenül, se kispárna, se kapaszkodó, úgy kértük meg a nővért, hogy ugyan legyen kedves párnát és kapaszkodót hozni.

 

Betakargattuk, hozták a vacsorát, segítséggel felült, és megetettük, mert nem tudott egyedül még az éjjeliszekrényre letett étel után se nyúlni. Bízva abban, hogy ezt felmérték (tudják!) az ottani ápolók és orvosok, fájó szívvel, de otthagytuk. Pár nap után értesültünk a családjától, hogy barátunk visszakerült az intenzív osztályra olyan állapotban, amit még az ottani ápolónők sem értettek, hogyan történhetett. Ébreszthetetlen volt, szája összeragadva, kiszáradva, legyengülve, verejtékezve. Kiderült később, hogy a katétert eltávolították az osztályon és mivel pisilnie kellett neki, de segítség nem volt, így elindult egyedül a vécére.

 

(Leíró megjegyzése: kíváncsi vagyok a kommentelők, most vajon mivel fognak jönni, hogy idióta  a beteg mert, miért akart kimenni? Mert itt csak azt olvashatjuk mindig, hogy demens a beteg, mert nem használja jól a pelenkáját, hanem szétkeni mindenhol...vagy mert, miért is az ápolónak a feladata őt pátyolgatni pisilésben, kakilásban stb.)

 lead.jpg

Mivel zavart volt a tudata (a gyógyszerek miatt!) és a fent említett bakteriális fertőzés miatt szétdarabolva  a lába, elesett, beverte a fejét és megrepedt a koponyája. Az intenzív osztályos nővér, aki heteken át volt mellette, felháborodását fejezte ki a saját kollégáival szemben. Barátunk felesége beszámolt arról, hogy férje elmondása szerint az egyik nővér lefaszfejezte, amit persze a betegtársak pont nem hallottak, valószínűleg nem hangosan mondta, csak annyira, hogy a beteg épp meghallotta. Valamint azt is elmondta  a felesége, hogy férje zavart állapotában, a hasára kivarrt sztómazsákját babrálta és mikor rászólt, hogy ne, akkor a férje megkérte, hogy ne kiabálj velem úgy mint a nővérek. Persze lehet mindezt arra fogni, hogy zavart volt és hülyeségeket beszél.

 

(Leíró megjegyzés: de azért nem hiszek ebben, mert én tiszta tudattal feküdtem a kórházban és velem és előttem is úgy beszéltek az orvosok és a ápolók sokszor, mintha süket és fogyatékos lennék, amikor pedig szóltam, hogy jelen vagyok és hallottam, akkor még nekik állt feljebb és sértődtek meg.)

 

A történet nagyjából ennyi. Az intenzív osztály a krémek-krémje, minden elismerés nekik, és azoknak, akik ezek után az ostályos orvosok munkáját is pátyolgatják, mert nem szeretnék, ha még egyszer a munkájuk kárba veszne. Meggyőződésünk, hogy a fenti esetben a a nem megfelelő osztályos ápolás miatt került vissza az intenzív osztályra a beteg vagy az átadás-átvételkor valaki(k) nem nagyon figyeltek ...

 

 

Mi reméljük, hogy barátunk túléli a kórházat (is) és ha még sokára is, de felépülve hagyja maga mögött a sajnálatos és szomorú eseményeket. Tisztában vagyunk vele, hogy az ápolási munka nehéz és megterhelő, és természetesen köszönjük az eddigi áldozatos munkát.

Azt már meg se említjük, hogy a kórház állapota katasztrófális (egy szeptikus osztályon!).

 

A történetet lejegyezte és beküldte „a leíró”, hogy adjon esélyt a blognak, hogy hát nem ismerjük a másik oldal véleményét, meg na pesze az ismerős, ismerősének az ismerőse mesélte.

 

Ez a „fa**fej” beteg, egy borzasztóan intelligens, értelmes ember, példás családapa, kötelességtudó, lelkiismeretes rendes ember, aki most azon problémázik, hogy zavart állapotában, akaratán kívül megbántotta az őt ellátó személyzetet és családját, ami abban merült ki, hogy az orvost letegezte, illetve a feleségével nem mindig volt kommunikatív.

 

Végső megjegyzésem, hogy tudjuk, hogy az egészségügy pénzhiánnyal küszködik, de egy mosoly vagy egy emberi szó vagy türelem az nem pénz kérdése!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antalbaba 2014.09.05. 12:02:21

Ezekhez már nem nagyon lehet mit szólni...
Eleve kb. olyan arányban kéne lennie az osztályokon az ápolóknak, mint ahogy most az intenzíven van. Akkor talán nem éhen-szomjan halnának meg az egyébként gyógyítható betegek. Amúgy meg az aktuális tanfolyam után elkezdhetnék a közmunkásokat is beterelni a rendszerbe, mert az ágyazás, táplálás, mosdatás, "hurcolászás" nem kéne, hogy lekösse a maradék csekély szaktudást - hogy azután az is elmeneküljön a túlterhelés miatt:-(

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.05. 21:01:30

Tessenek még több adót meg járulékot elcsalni, és akkor majd minden sokkal jobb lesz.

Gyorgy Nagy 2014.09.05. 21:08:48

A korhàzat MEGKELL NEVEZNI mert igy frankó!

Dwokfur 2014.09.05. 23:19:57

Sajnos láttam olyat trauma gyakorlaton, hogy a betegnek kiosztották az ételt: odakerült a kisszekrényre. Fél óra múlva jött a nővér. A begipszelt, magatehetetlen, zavart beteg talán észre sem vette az ebédet. A nővér megrántotta a vállát és levonta a következtetést: "úgy látszik nem éhes". Beszedte az érintetlen ebédet és elment. Vajon a moslékba ment a komplett kaja? Menzás nénit sem látott még senki lapos nejlonszatyorral hazamenni. Akkor medikusként gondoltam arra, hogy ide soha nem akarok kerülni. Pedig lehet, hogy fogok. Mert a traumára nem jelentkezik az ember, hanem beviszik. Fogalmam sincs néhányan miért választják az egészségügyet.

kisQtya 2014.09.05. 23:36:17

Az intenzíven mindig normálisan bánnak a beteggel, mégis remegve várjuk, hogy mikor kerül már ki onnan, mert az azt jelenti, hogy javult az állapota.
Amikor "osztályra" kerül végre, akkor jön az elképedés....

Anyám gyomra perforált. Amikor kikerült az intenzívről "osztályra", apámmal beosztottuk: ő ment reggeliztetni és ebédeltetni, én pedig vacsoráztattam és fürdettem anyukámat.
Ketten együtt naponta kb. 4 órát töltöttünk bent a kórházban betegápolással.

zunuke 2014.09.05. 23:45:21

@polyvinyl: Az isten áldjon már meg,ne szajkózd folyamatosan ezt az adó elcsalást,meg járulék nem fizetést. Értsd már meg végre,hogy ha minden magyar állampolgár mától kezdve becsületesen fizetne adót és járulékot,itt akkor sem változna semmi.Egy percig ne hidd,hogy az egészségügy abból látna is valamit.Felesleges milliárdos beruházásokra,és még feleslegesebb értelmetlen dolgokra menne (megy így is) a befolyt összeg,mert a jelenlegi kormányt nem érdekli az egészségügyi helyzet. Szarnak a betegekre,szarnak az orvosokra/ápolókra/mentősökre és nem utolsó sorban a kórházakra.Miért nem lehet ezt megérteni?És az sem igaz,hogy alig fizetnek az emberek adót.Aki dolgozik,annak a fizetését kegyetlenül megsarcolják,a kis és közép vállalkozóknak a bőrét is lehúzzák adó,járulék,és még a franc tudja milyen címszó alatt. Kérdezem, azok a pénzek hol vannak?? Ja,hogy másra megy el..erről nem mi tehetünk.

csakmotyogok 2014.09.06. 10:40:59

Pont az emberi szó a türelem kerül a legeslegtöbbe, a mosoly pedig baromi sokba. Ahhoz ugyanis az kellene ne 1-2 nővér vigyen 50-70 ágyas osztályokat napi 12 órában, hanem 5x annyi ápolónő és 3x annyi orvos kellene..

csakmotyogok 2014.09.06. 10:43:58

@zunuke: Az a baj az embereknek nem egészen harmada fizet a többi pedig haszonélvezi, ezért sarcolják a kevés dolgozót. A legjobban azoknak fáj akiknek nincs 1 fillér eltitkolt jövedelmük sem és százezreket fizetnek be havonta a költségvetésbe mégis ua kapják, mint az adócsalók, vagy azok akik nem/alig dolgoztak életükben 1 becsületeset.

csakmotyogok 2014.09.06. 10:51:53

Egyébként bírom az ilyen farizeus embereket, mint az aki a posztot írta. Ha azt az időt amit a poszt megírására fordított a barátja etetésével vagy fürdetésével töltötte volna máris szebb hely lenne a világ. Ha a barátnak van családja még munka mellett is bejárhattak volna reggel este etetni itatni fürdetni (én édesapámért ezt megetett heteken át).Mondjuk le is mérhetné a poszt író mennyi időbe kerül ezen feladatok elvégzése és ha beszorozza 50-el akkor rájön, hogy ezt 1-2 nővér nem tudja megoldani még 12 óra munkában sem. Arról nem beszélve ha ezt megtette volna 1 héten keresztül akkor valami képe lenne az ápolásról és talán belátná, ha 1 ember ilyen sok idő mennyi lehet 50-70.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.06. 11:10:53

@zunuke:

"Az isten áldjon már meg,ne szajkózd folyamatosan ezt az adó elcsalást,meg járulék nem fizetést."

Miért ne?

A magyarázatod meg arról, hogy "úgyse változna semmi", az beteges. Nézz utána, mit jelent a passzív-agresszív személyiségzavar, hátha téged is érint, ha ilyeneket írsz.

Antalbaba 2014.09.06. 11:43:16

@csakmotyogok: persze, hogy nem, de ha mindenki befogja a száját, akkor azt hiszik, hogy nincs is probléma. De ha olyan kerül be, akihez nem tud vki bemenni min. napi kétszer és/vagy nem tud fizetni, mint a katonatiszt, akkor effektíve halálra van ítélve??? Mert egyszerűen nem lesz senki, aki megetesse, megitassa + eljuttassa a szájáig az éjjeliszekrényre "tálalt" gyógyszereket? Mert per pill. kb. a szobatársakra vannak utalva az ilyen szerencsétlenek:-(((

csakmotyogok 2014.09.06. 11:50:06

@Antalbaba: :((( igen de az élethez szerencse is kell..azért nem hagyják őket szomjan halni, vagy éhen . Ha vki erre a blogra ír annak csak annyi az eredménye, hogy a bloggazdát jövedelemhez juttatja ettől változás nem lesz, ha tényleg tenni akar írjon az országgyűlési képviselőjének az eü államtitkárnak, stb. Nem az ott dolgozók tehetnek erről a helyzetről.

platelet 2014.09.06. 12:08:14

@kisQtya: Ketten napi 4 órát ápoltátok édesanyádat. Ez azt jelenti, hogy egy 12 órás műszak alatt ketten 3 beteggel tudtátok volna ezt megcsinálni. Azt hozzávéve, hogy egy nővérnek más feladatai is vannak, de gyakorlottabb, mondjuk 1 nővérnek kéne ellátni 3-5 beteget. Ehhez képes 2 nővér van egy 50 fős osztályra. Ezek után még kérdés, hogy miért nem etetik meg az összes ott fekvő beteget? Ez a szomorú valóság, durván emberhiány van az egészségügyben, és ez kőkeményen pénzkérdés... De a mosolyhiány is, ahogy a posztoló írta...

zunuke 2014.09.06. 20:12:10

@polyvinyl: Nem hiszem,hogy az én magyarázatom "beteges" lenne,mert sajnos az több mint valószínű,hogy úgy is történne. De ezzel szemben a te folyamatos,szinte minden posztot érintő "tessenek adót és járulékokat fizetni" mániád viszont tutira,hogy az.Te nem a NAV egyik kedves munkatársa vagy? :D

zunuke 2014.09.06. 20:13:49

@Antalbaba: Így van. Akinek nincs hozzátartozója,az effektíve halálra van ítélve.

mnika88 2014.09.06. 20:14:53

Szerintem meg a posztíró véleményével ellentétben egy súlyosan sérült,infectios,intenzív osztályon kezelt betegnek nem egyből a hasát kell felvágni,ha laparral is meg lehet oldani vmit

mnika88 2014.09.06. 20:23:06

Amúgy jobbulást kívánok a betegnek!:)

mnika88 2014.09.06. 21:03:00

@Antalbaba:
Amikor ápolás gyakorlaton voltam egyik nyáron a belgyógyászaton,az én feladatom az volt,hogy itassam meg a betegeket.Kb.50 beteg,mire végig értem,már kezdhettem előröl.Rengeteg idő elment ezzel.Ez CSAK az itatás.Most annak a két szem (éjjel egy!!!) nővérnek hol a francban van erre ideje,mikor gyógyszerel,etet,tisztáz,ágyneműt cserél,adminisztrációt végez stb.Bizony,akivel nincs hozzátartozó,az- megkockáztatom-veszélyben van.
Olyan szinten fásulttá teszi ez a személyzetet,meg ugye ott van a betegek részéről a jogos felháborodás,ez is a nővéren csattan.Ebben az egészben áldozat a beteg,de ugyanúgy áldozat az ellátó személyzet is(egy bizonyos titulusig persze,és itt nem a sima osztályos orvosra gondolok).

Antalbaba 2014.09.06. 21:43:33

@mnika88: jó esetben (ha nem elfekvőről van szó) akkor mondjuk "csak" 20-30 ilyen beteg van. De erre találták ki anno a kikérdezést befekvéskor, felmerve a szükségleteket, felvésve arra az átkozott lázlapra, amit persze szintén ki kellett nyírni az évek során - ott egyből látszott, hogy kibe mi ment be és jött ki. Ha ott volt egy szép nagy piros felirat pl. az itatásról, akkor legalább napi 3* ránézett vki és elintézte. Így legalább esélye volt a betegnek. Most már az is kétséges, hogy mikor botlanak bele a porhüvelyébe, ha épp nincs vizit:-(((

she_wolf 2014.09.06. 22:13:34

@Antalbaba:
Lázlap még mindig van, anyósomét meg is nézhettem, gyógyszerezését meg is jegyezhettem (miből mennyit, mikor kap).
Látogatásaim ideje alatt - ami azért nem 2 perc - nem sűrűn látok nővért, csengő meg nincs, ha esetleg szüksége lenne rá a betegnek. És még mindig nem a nővéreket, vagy a kórházi vezetést szidom....

she_wolf 2014.09.06. 22:15:06

@polyvinyl:
Tudod-e ellenőrizni, hogy mire költenek a befizetett adókból?
Ha gondolod, vedd költőinek a kérdést....

she_wolf 2014.09.06. 22:18:54

@zunuke:
Ha mindenki becsületesen fizetne és továbbra is maradna ez az útszéli kupleráj, joga is lenne számonkérnie immár mindenkinek. De így?

Antalbaba 2014.09.07. 08:48:42

@mig54: tudom, hogy létezik, csak az ágy végén lógva senki sem felejtette el megnézni. Tudom, betegjogok, stb., de a célszerűség sem utolsó szempont:-(

Artech 2014.09.07. 09:11:54

@mnika88: "Amikor ápolás gyakorlaton voltam egyik nyáron a belgyógyászaton,az én feladatom az volt,hogy itassam meg a betegeket.Kb.50 beteg,mire végig értem,már kezdhettem előröl."
hé, biztos hogy a belgyógyon voltál, nem az iraki hadikórházban? Máskülönben, miért kellene 50 beteget végig itatni?
Nincsen kezük?
Ne már.....

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.07. 10:08:50

@zunuke:

Te valójában az adócsalókat mentegeted, és azt próbálod cikizni, aki a tolvajokon a lopást számonkéri.

Egy vagy közülük?

csakmotyogok 2014.09.07. 10:15:19

@polyvinyl: Jó helyen kapisgálsz egyszer , vmi olyasmit írt hogy ő is minimálra van bejelentve és fizet a dokinak ha baja van és jót szórakozott mikor írtam, hogy én viszont baromi sokat fizetek...mert nem tudok adót/járulékot csalni.

csakmotyogok 2014.09.07. 10:16:04

@Artech: Biztos volt nekik, de a fenti történet szereplőjének is volt és mégsem tudott inni.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.07. 10:25:04

@mig54:

"Tudod-e ellenőrizni, hogy mire költenek a befizetett adókból?
Ha gondolod, vedd költőinek a kérdést...."

Ebben az országban az adónemek bevezetése óta sport, hogy elcsalják az adót a népek. Azzal együtt a járulékokat is.

Csak az online kasszák bevezetésével, és CSAK a kereskedelem-vendéglátás területén az első FÉL évben 106 milliárd forinttal több ÁFA folyt be, mint az előző félévben.

Ez éves szinten CSAK ezen a területen több, mint 200 milliárd forintot jelent!

Ez több, mint amennyit a TELJES felsőoktatás kap közvetlen finanszírozásként 2014-ben!

Szerinted az helyes, hogy a kereskedők meg a vendéglátósok ÉVENTE zsebre lopnak annyit, amennyiből az ország teljes felsőoktatási rendszere támogatható lenne?

Az eü-re fordítandó költségvetési támogatás valahol 1200 milliárd körül van évente.

Szerinted normális, ha valaki nem háborodik fel azon, hogy annyi pénzt, mint ennek a pénznek az egyhatoda, vagyis az eü-re fordítandó pénz közel 18%-ának megfelelő összeget a kereskedők és a vendéglátósok egészen egyszerűen zsebre tettek évente?

she_wolf 2014.09.07. 12:14:41

@Artech:
De mááár....Anyósom kórtermében összesen hatan vannak, és csak egyikük tud önállóan enni-inni. Ez csak egy, 6 ágyas kórterem. Nem tudom hány kórterem van,és azokban összesen hány, milyen állapotú beteg. De azt tudom, hogy 3 nővért együtt csak a műszak átadásakor látok.

she_wolf 2014.09.07. 12:16:05

@Antalbaba:
A betegjogok is az a terület, ahol jó magyaros módon megint átestünk a ló túlsó oldalára:(

she_wolf 2014.09.07. 12:17:23

@polyvinyl:
Mindezt elhiszem Neked, ezeket a számokat én is ismerem:(
Csak a kérdésemre nem válaszoltál:)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.07. 12:47:51

@mig54:

"Tudod-e ellenőrizni, hogy mire költenek a befizetett adókból?"

Lehetséges ellenőrizni. Csakhogy az emberek szarnak bele, hogy felnőttként viselkedjenek, inkább elcsalják.

she_wolf 2014.09.07. 13:32:48

@polyvinyl:
Nálunk a felelősségre vonás mindig csak egy irányú volt. Ahhoz, hogy ezt a szemléletet megváltoztasd, a lakosság több mint felét le kellene cserélned. Meg tudod oldani? A rendszerváltás megtörtént. A józan ésszel élés, és az előrelátás képessége pedig még mindig a ködös homályba vész.
Jelenlegi általános mentalitás: "Egyszer élünk! Pincér! Még egy doboz gyufát!"
Vagy csak lehet, hogy ma túl pesszimista vagyok.....

she_wolf 2014.09.07. 13:40:39

@csakmotyogok:
Nem biztos, hogy ő az adócsaló. Én is melóztam olyan helyen ahol minimálra voltam bejelentve, a többit pedig kaptam zsebből zsebbe. Megsúgom: marha jól kerestem. Talán állami szinten nem kellene annyira megsarcolni a munkáltatókat, hogy érdekük legyen csalni.

mnika88 2014.09.07. 14:15:58

@Artech:
Nem,nem hadikórház volt és nem is iraki,hanem egy nyugati határszéli kórház.De kezük az van,de mivel belgyógyászat(értsd cardiológia,tüdő) osztály,tele idősekkel két szinten,azok akkor se ittak,ha ott volt mellettük,mert feküdtek,nem érzékelték a szomjúságot,vagy ahogy mondta az egyik néni is,mivel wc-re nem tud kimenni,pelenkába meg röstell belepisilni,ezért inkább nem iszik "annyit",meg különben sem szomjas...
Szval érted.Meg írtam,nyár volt,tehát nem volt elég délelőtt csak egyszer itatni őket.

zunuke 2014.09.08. 17:15:45

@polyvinyl: Én nem mentegetem az adócsalókat,de őszintén megmondom neked,hogy volt eset amikor észnél voltam és nem voltam hajlandó a keservesen megdolgozott (éjszakázás,napi 16 órai munka szarásig,hétvégék,ünnepek)pénzemnek közel a felét leadózni az államnak,akik két kézzel szórják az emberek befizetett adóját mindenféle felesleges dologra.Inkább kicseréltem a tíz éves mosógépemet,és megvettem az unokámnak a születésnapjára azt a játékot amit ígértem.Lehet puffogni,meg lehet adócsalónak nevezni,ez van.

she_wolf 2014.09.08. 20:33:51

@zunuke: Nekem egy '90-ben vett NDK-s mosógépem van (még mindig!), bi-bi-bííí:D Kétszer nyúlt bele az uram szervíz címszó alatt, egyik sem volt komoly történet. Már beújítottunk egy lecserélés okán kidobni akart, de még mindig tökéletesen működő donort is, úgyhogy a következő cca. 24-25 évre van mosógépem:))
Ívesen teszek a fogyasztói társadalomra!:P Őszintén remélem, hogy a mosógépem túlél majd engem. Lehet, hogy hagyok is rá valami örökséget:D

Komolyra fordítva: megértem azokat, akik úgy szeretnének adózni, hogy lássanak is viszont valamit belőle. Nálunk ez egyelőre vágyálom, és van egy olyan sanda gyanúm, hogy ez még így is marad egy darabig, mert mi nem tudunk szervezetten és hathatósan fellépni a pazarlás, a tékozlás és a sumákolás ellen. Mi csak óbégatni, vagy a neten nickek mögé bújva tudunk "világmegváltani":( Taknyos kölykök vagyunk még az érett gondolkodású felnőttekhez képest, sajnos:(

telkoe 2014.09.09. 20:20:14

@zunuke: @mig54: Aki a sajat adozasi sunyisagaival ilyen nagyvonalu az ne puffogjon es nyigjon nagy pofaval ha nem tetszik az eu ellatas. Lassacskan le kellene akadni arrol arrol kadarista sunyiproli taktikarol, hogy kicsit csalni szabad, az egeszsegugyben meg ugyis minden ingyen jar, csak szep nagyra tatott arccal obegatni kell egy kicsit.

csakmotyogok 2014.09.09. 20:24:04

@zunuke: Lehet ,de akkor meg nem illik szidni az eü-t követelőzni, elvárni, ennyiért meg ez van :) és még túl sok is.

she_wolf 2014.09.10. 14:00:15

@telkoe:
Nem értem...ezt most nekem miért is írtad?

telkoe 2014.09.10. 15:15:40

@mig54: melóztam olyan helyen ahol minimálra voltam bejelentve, a többit pedig kaptam zsebből zsebbe. Megsúgom: marha jól kerestem

she_wolf 2014.09.10. 15:35:43

@telkoe:

"Aki a sajat adozasi sunyisagaival ilyen nagyvonalu az ne puffogjon es nyigjon nagy pofaval ha nem tetszik az eu ellatas."

Nem az én adózási sunyiságom volt, hanem a munkáltatómé. Továbbá: mikor hallottál engem nyígni, meg puffogni az eü. ellátásom okán?
Hovatovább azt kaptam eddig mindig a képembe, hogy nyalok az eü.-nek, mert nincs panaszom rájuk (éppen tegnap részesültem megint olyan ellátásban, hogy ha leírnám olyan sallert kapnék a rendszeresen elégedetlenkedő kommentelőktől, hogy a fal adná a másikat!).
És ha már megint egymás zsebében turkálunk - jó magyar szokás szerint -, akkor hadd jegyezzem meg: ami nekem zsebből zsebbe ment, az most az orvosaimnak megy zsebből zsebbe.
Aláírom hogy ez így minden, csak nem jó. Senkinek. Van ötleted, hogy hol és hogyan kellene elkezdeni a tisztogatást?
Hogy a fizetésből nem csak egészségügyi hozzájárulást vonnak, az is egy dolog. Meg az is, hogy mire én elérem az öregségi nyugdíjkorhatárt már nem lesz nyugdíj, legfeljebb névleg.
Kár idekeverni a kádári rendszert, mert mint már korábban is írtam, az ingyér' tékozlás sem volt jó. Vagy te szelektíven olvasol, és csak az marad meg benned, amit arra érdemesnek vélsz? Az alapján általánosítani, véleményt formálni valakiről, és a véleményedet ilyen módon az arcába tolni több, mint illetlen dolog.

És ha már szószerint idézel, használj idézőjelet:) Mert az viszont illendő.

zunuke 2014.09.10. 23:27:55

@csakmotyogok: Így van tündérkém,én lennék az !

-Dolgoztam már minimálra bejelentve,háromszor annyi munkában letöltött idővel,mint amennyi törvényileg megengedett.Mivel nagyon kellett a munka (lehet ezt te nem ismered) így sajnos, -vagy nem sajnos- el kellett fogadnom.Nem én döntöttem el,hogy mennyivel jelent be a tulajdonos,illetve a munkáltató.Ez a sikeres állásinterjú után szokták közölni,a munkavállalóval.Ha tetszik jó,ha nem akkor lehet felállni, és haladni tovább a ferde fa@ba "becsületes" munkahelyet keresni.Hogy addig mit eszel,vagy miből fizeted a fizetnivalókat az ugye mellékes kedves "csakmotyogok" ugyebár? A lényeg az,hogy ragaszkodjunk a tisztességes munkáltatóhoz,aki lehet,hogy nem minimálra jelent be,mert nem akar lebukni,de a munkavállaló fizetéséből szépen vissza veszi a kárát.Akkor meg mi marad nagyokos?? Te vagy nem pénzből élsz,vagy nagyon sok van.

-Aztán voltam kis vállalkozó is. A gatyámat befizettem/kifizettem/ráfizettem a bulira,amiből kezdett elegem lenni.Egyetlen egy alkalmazottat tudtam felvenni hosszas mérlegelés után,mivel a munkavállaló bérét,járulékot ki is kell ám termelni- tudod te ezt? Azt nem a postás hozza ám,hanem kőkeményen dolgozni kell,hogy elsőként fizetőképes legyen a céged a megrendelőkkel,az állam bácsival, aki az eleven bőrt lehúzza a vállalkozókról,és még kellő mennyiségű árura is maradjon tőkéd.Na már most,mint említettem ebből kurva elegem lett,és igen,volt egy időszak amikor bizonyos bevételek után nem adóztam le.A járulékokat-nem is keveset- fizetnem kellett mielőtt a szívedhez kapnál,mert ugye azt a könyvelő ellenőrzi egy működő cégnél.Természetesen ebből a pénzből megjutalmaztam az alkalmazottamat,aki éppen három gyereket nevelt és minden fillérre szüksége volt az ünnepek előtt.Azért a pénzért én keservesen megdolgoztam,nem 8 órában,hanem 18 órában nyomtam 2-3 óra alvással,hétvégén,ünnepnapokon,szünet nélkül.Dolgoztál már olyan helyen ahol nyáron a hőmérő kiakad a falon,olyan meleg van a helyiségben?? Ugye,hogy nem.Szóval nekem ne magyarázzatok itt az adócsalásról,meg a járulék elcsalásról.Keresd meg a kenyeredet keservesen,aztán majd véleményt változtatsz ne aggódj.

Még annyit: Fel vagytok háborodva,ha valaki minimálbérrel van bejelentve,de annak a háromszorosát keresi,és orvoshoz "mer menni"mert ugye az egy ingyenélő,nem fizető,parazita. Akkor nem vagytok felháborodva,amikor a magán orvos elkér 10-20 ezer forintot egy 20 perces vizsgálatért,de amikor vér vizelet és egyéb vizsgálatokra van szükség,akkor a betegeket az állami egészségügyi intézményekbe küldözgetik,de a pénzeket viszont ők vágják zsebre. Na hogy is van ez?

bajkal 2014.09.12. 00:16:53

@Gyorgy Nagy: Ha megnevezem, akkor a fent nevezett tortenet szereplojevel mi lesz? Meg ott ápolják, ha jól tudom. Még csak az kellene, hogy valami baja essék. Ha kikerült és minden ok, akkor majd megkérem Polyvinil hozzaszolasat dijazzva, higy ezek utan, ha nem lesz adocsalo es elsosorban eü befizetest elcsaló, akkor majd én fogom a rehabját legkozelebb előirni es garantaltan a temetőben kot ki ;-).

lüke 2014.09.28. 16:09:42

ápolás pedig nincs
mondta megboldogult Sassi Dobrai prof. a hatvanas években,mi se változott

Tempus.Anh 2014.09.28. 20:54:46

"Az intenzív osztály a krémek-krémje, minden elismerés nekik, és azoknak, akik ezek után az ostályos orvosok munkáját is pátyolgatják, mert nem szeretnék, ha még egyszer a munkájuk kárba veszne. Meggyőződésünk, hogy a fenti esetben a a nem megfelelő osztályos ápolás miatt került vissza az intenzív osztályra a beteg vagy az átadás-átvételkor valaki(k) nem nagyon figyeltek..."

Valószínűleg iszonyatosan dementálódhatok, de ebből a két mondatból az holtbiztos, hogy nem tudom kihámozni, hogy a posztoló mit is akar mondani.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása