Fizessem a Tb-t és járjak magánorvoshoz?

2014.04.10. 08:42

20101114gyogyulj5.jpgDolgoztam én is olyan helyen, ahol az agyamra ment némely ember, de ezt nem lehet leverni rajtuk. Nem a beteg hibája.

Tisztelt Praxis!

 

Hát én találkoztam már jóval is, rosszal is. Volt egyszer egy hasnyálmirigy gyulladás gyanúm, és a sürgősségi belgyógyászati vizsgálatokat megoldották 1 óra alatt. Nagyon jól ment minden. Amikor ismeretlen bélfájdalmam volt, akkor is. Párszor hívtam már ki mentőt amikor elvesztettem az eszméletem a nagyon erős havi miatt. (Persze miután magamhoz tértem egy kicsit.) Ott se volt hiba.
A háziorvosom meg nagyon kedves. Sok a beteg, nem is körzet, hanem választott, de mindig alaposan megnéz, nem ad antibiotikumot ha vírus, meg ilyenek. A nővérek is kedvesek, ha lassúak is.

 


Viszont volt rossz is. Pajzsmirigy problémám miatt évente kell ellenőrzésre járnom. Hát, ültem én 7 órát váróban, mikor csak reménykedtem abban, hogy bejutok a délutáni műszakomra. Aztán a múlt hónapban a magánrendelésen mondták meg, hogy ja, egyébként ez nem síma alulműködés, hanem Hashimoto, szóval lehetnek ennek még olyan szövődményei, ami egy mezei alulműködésnek nem. És egyébként már 2001-es eredményemben benne volt. Köszi, nem vagyok orvos, én ezt honnan tudhattam volna, nem szólt senki. Egyébként magánba is azért mentem, mert az életben nem jutok be TB-re. A régebbi orvoshoz meg nem akartam menni, mert az csak folyton leszidott, hogy miért nem fogytam már le, ne egyek annyit. Aki ismer, az tudja, hogy eleve kisétkű vagyok, csak ugye hormonpótlással nem olyan egyszerű fogyni. Jól van, sokat fogytam az utóbbi fél évben, 7kg-t, de úgy, hogy kétszer eszek egy nap egy kis adag valamit, és minden nap kétszer tornázok.

 20101114gyogyulj5.jpg

Más ennyitől már 20kg-t fogy. Szóval az orvos hozzáállása nem volt kellemes. Hivatalból tudhatja, milyen nehéz az én helyzetemben akár csak súlyt tartani. De kaptam már meg ezt másik orvostól is, pedig én 58kg voltam, ami tökéletes a 167cm-hez, ő meg legalább 120kg, szóval nézzen tükörbe.
Másik kanossza járás akkor volt, amikor 19 évesen hónapokig alig tudtam enni, mindentől fájt a gyomrom. A 3. orvosnál már kiborult nálam a bili, mert magától nem múlt, és már megint pszichológushoz akart küldeni. Gyomortükrözés, és végre kiderült, fertőzés van a gyomromban, az irritál amikor eszek. Pár hónapos kezelés és jobban lettem, bár azóta is könnyen megbetegszem ott. Lehet, ha hamarabb rendesen megvizsgálnak, könnyebb lett volna.
Anyukámnak is felejtett varratot a lábában orvos, és volt nővér, aki elég lekezelő módon viselkedett vele. Ismerősömmel is bánt nagyon szemétül nővér, pedig neki komoly műtétje volt, ami lelkileg is padlóra vágta.

 


Szóval van jó is, rossz is. Értem én, kevés a pénz. Dolgoztam én is olyan helyen, ahol az agyamra ment némely ember, de ezt nem lehet leverni rajtuk. Nem a beteg hibája. Ezek az emberek sokszor életünk legnehezebb pillanataiban találkoznak velünk. Az, hogy ezt észben tartsák, nem kerül semmibe. Ha pedig több pénzt akarnak keresni, menjenek másnak. Nem azt mondom, hogy nem kellene rendezni a fizetésüket, megreformálni az egészségügyet. Nem jó az a biztosítós rendszer is, meg kell nézni Amerikát. Szerintem a németekről kell példát venni, ott jó rendszerek vannak. De az, hogy én fizessek TB-t, és ha valami bajom van, magánorvost is. az nem megy.

 

Legyen itt az Ön hivatkozása és logója, vagy rendeljen tőlünk további hirdetési felületeket. A részleteket megtalálja legfrissebb médiaajánlatunkban.

10233390-empty-blank-emblem-badge-shield-logo-insignia-coat-of-arms.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lüke 2014.04.10. 08:54:58

pr´báld meg nem fizetni és magánorvoshoz járni
( s mi lesz ha pl NHL-val kell kezelni:chemoth, besugárzás autolog csv trp.?)

Antalbaba 2014.04.10. 09:41:16

Azon a szinten már túl vagyunk, hogy nincs pénz - most már ember nincs. Ez bizonyos szakmákat már komolyan érint, ilyen a pajzsmirigy is. Lassan pénzért is várólista lesz, mert egyszerűen nincs elég szakember /pajzsmirigy, diabetológia, angiológia, szövettan, altatóorvos.../
A rendelőnkben a 70-75 éves sebészeket sikeresen lecserélték 60+ -osokra. Ők sem tartanak örökké, utána mi lesz?

zunuke 2014.04.10. 09:58:27

Pénz? Az nincs.Viszont vannak szép stadionok,felujitott Kossuth tér, Seuso kincsek milliardokert, ami nem is a miénk,és tulajdonkeppen minden van itt.Sajnos ez van.

muci 2014.04.10. 11:13:22

A posztoló válaszát kérem: mennyiben változott a terápia attól, hogy "nem mezei alulműködés", hanem Hashimoto? Vagy az nem számít?

Tempus-Anh 2014.04.10. 13:57:25

Mennyire hálásak lennénk a posztolóknak, ha nem a szokásos hanyag, pongyola stílusban fogalmazva löknék elénk az információkupacot, amelyet le akarnak nyeletni velünk.
Havi mi? Fizetés?
Hashimoto? A tengernagy vagy a thyreoiditis?
"Mezei alulműködés." Mért nem alföldi vagy fennsíki, esetleg magashegységi?
"Fertőzés van a gyomromban ami irritál, amikor eszek." Ez sci-fi. Olyan Asimov-féle.
"Komoly műtétje volt, ami lelkileg is padlóra vágta". Mert amúgy testileg is?
"Hivatalból tudhatja."
"Kiborult nálam a bili."
"Azóta is könnyen megbetegszem ott."
"Ismerősömmel is bánt nagyon szemétül nővér." (jó, hogy nem nővérül szemét)
"Agyamra ment némely ember." Hova?!

És a többi gyöngyszem, csak végig kell őket szenvedni.

she_wolf 2014.04.10. 14:44:54

A kedves tántival nem történt valami rossz? Csak hogy ő se maradjon ki a szórásból....
(19 évesen..., anyukámnak is..ismerősömmel is bánt nagyon szemétül..)
És amitől vöröset látok már megint: "menjenek másnak"!
A stílus pedig nem pongyola, hanem már lóg a csavaró a hajából, és gyalázatosan félretaposott a sarka:(
Külön felhívnám a poszter szíves figyelmét az "ikes" igékre, amelyek - bár helyesek, a mai modern ember már rég elcsomagolta a pincében a többi lom közé:(
Ezt a kanosszajárást meg nem értem. Valakik, valamikor nagyon elferdítették a valódi jelentéstartalmát:( Szegény Henrik:( Bezzeg a kálvária!

Tempus-Anh 2014.04.10. 14:55:49

@mig54:
A dodonai jóslat, pirrhuszi győzelem, gordiuszi csomó, sziszifuszi munka, szapphói szerelem, apollói termet, herkulesi erő mellé begyömöszölték valahogy... :)

she_wolf 2014.04.10. 15:09:43

@Tempus-Anh:
Nem az a bajom, ha valaki egy kicsit túlozni akarván használja őket, mert ezek történelmi, irodalmi szépségek.
Az a bajom, ha valaki nincs tisztában a jelentésükkel, eredetükkel és úgy használja őket, mint egy váltás bugyit. Kb. annyi tisztelettel úgy önmaga, mint az általa citált hasonlat iránt.

Kivlov 2014.04.10. 15:20:29

"De az, hogy én fizessek TB-t, és ha valami bajom van, magánorvost is. az nem megy."

ez így volt a vizitdíj esetében is.

Irkutszk 2014.04.10. 16:00:44

Abszolút mindegy, hogy a kedves posztoló kíván-e fizetni TB-t. A jelenlegi magyarországi szabályozás szerint adót fizet, amelyet akkor is kötelező fizetnie, ha nem veszi igénybe soha életében egyik szolgáltatást sem, amelyet az állam kínál. Amíg Magyarországon fizeti az adót, addig ez része az adónak.

A tudomány sosem téved! 2014.04.10. 16:11:44

Azért fizetsz TB-t, mert a tudomány, ami ma a legerősebb szekta elrendelte, hogy fizess.
Hogy ezért garanciát szeretnél a gyógyulásodra? Azt felejtsd el, ez a szektának nem érdeke, és képtelen is ilyet nyújtani, hiszen a tudomány képzelgéseken alapszik, nem biztos tudáson.

she_wolf 2014.04.10. 16:21:36

@A tudomány sosem téved!:
Akkor te egy roppant nagyeszű tudós lehetsz, mert képzelgésekben nem szűkölködsz.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.04.10. 16:45:45

Jó dolgokat mond a levél írója? Nem, mert mégiscsak negatívumokat mond!!! Kössünk bele a stílusába!!!

she_wolf 2014.04.10. 17:22:07

@Hoppácska:
Ha a stílusába jószándékkal köt bele valaki, abból még tanulhat(na) is.
De olvasni egy olyan posztot, amiben a szerző lazázós, jópofizós(nak tűnni akaró), leereszkedő stílusban minősít tőle jóval több tudással rendelkező szakembereket...
Egy szó jut csak eszembe: bunkóság.
Hoppácska! Nem jó dolgokat mond a levél írója. Mert ami pozitívumot említ először, azt annulálja a következőkben. Tudod, olyan ez, mint a "tisztelet a kivételeknek", ami kitételtől én spec. a falra tudok mászni...hoppácska.

2014.04.10. 18:01:36

"De az, hogy én fizessek TB-t, és ha valami bajom van, magánorvost is. az nem megy."

Amíg minden magyar vállalkozónál alkalmazott ember, meg az összes feketén dolgozó havi 6.300 Ft-tal letudja a TB hozzájárulását, addig ez is marad a helyzet....

Ismerek jópárat... szarnak az egészre és röhögnek a markukba.

Magyarországon is olyan rendszer kellene, ami a befizetésektől teszi függővé az ellátást. Aki meg nem fizet rendesen, dögöljön meg az árok szélén!

A tudomány sosem téved! 2014.04.10. 19:28:25

@mig54: ^^
ti aztán tudtok érvelni hittársak **

Bikli néni 2014.04.10. 19:38:16

@A tudomány sosem téved!: Hát köszi, feldobtad a napomat! :D
(Nem hittem volna, hogy szektás vagyok, megyek hamut szórni a fejemre.)

she_wolf 2014.04.10. 20:42:28

@A tudomány sosem téved!:
Azon röhögök magamban, hogy te ezzel így szabadlábon vagy, korlátlanul közlekedhetsz.....csak nehogy baj legyen belőle:D

she_wolf 2014.04.10. 20:45:10

@mig54:
A gallérod megszaggatása ki ne maradjon, mert balhé lesz belőle:))
Nehogy bántsd a "tudományos" munkatársat, tényleg jókat lehet rajta derülni:D

she_wolf 2014.04.10. 20:57:41

@Bikli néni:
Pöpecül elbeszélgetek magammal:) Lehet, hogy az az utolsó csupor máktea már nem kellett volna:D

Amit magamnak írtam, az neked szólt:))

Bikli néni 2014.04.10. 21:26:35

@mig54: Dehogy bántom! Az udvari bolondok valójában nagyon fontosak, a nevetés növeli az élettartamot. (Más kérdés, hogy épp nem vagyok nevetős kedvemben.)
Te meg ne mákteázzál, gyere inkább ide hozzám, a frissen berendezett konyhámban csupa finom teakülönlegességem van, szálas teák, mézzel, adok olyat is, amitől elalszol végre éjjel :)

she_wolf 2014.04.10. 22:45:19

@Bikli néni:
Te honnan tudod, hogy utálom a filteres teákat? Az én konyhámat is berendezhetnéd frissen:), fiatalosan, mert jelenleg úgy néz ki mint egy tájkép csata után:( ugyanis itthon mást sem csinálok, csak alszom - végre! -(jó, csipás szemmel néha bámulom ezt a "kistévét").
De ha csinálsz nekem egy finom zöld teát - csak úgy kopaszon kortyolgatásra -, akkor máris libbenek hozzád:D

she_wolf 2014.04.10. 22:52:34

@Bikli néni:
Ja, és ne felejtsd el, hogy az udvari bolondok kivételezett helyzetben voltak az udvarban! Amit ők megengedtek maguknak az uralkodójukkal szemben, azért más a fejével fizetett.
E hagyományt azért nem biztos, hogy jó lenne itt is követni:)

Bikli néni 2014.04.10. 23:21:14

@mig54: Van filteres, zöld és filteres-zöld teám is. Szóval libbenjél egész nyugodtan :)
Lakberendezésre rendeléseket felveszek, sajna várólistás a dolog, mert még a sajátommal se végeztem, bár már alakul, mint púpos gyerek a prés alatt. Jövő hétre már függönyeim is lesznek, ha minden igaz, szóval tiszta fílinges lesz így teázni.

Az udvari bolond meg jah, hát az ő élete ára a nevetés volt. Volt létjogosultsága mindenképp. Amúgy ennek a blognak - és másoknak is - mindig is megvolt az ügyeletes csörgőssipkása, nem tudunk mit tenni. (Ahogy a volt főnököm fogalmazott: buzgárok módjára törnek fel.)

formed 2014.04.11. 16:34:17

@A tudomány sosem téved!: mégis, miféle garanciának kellene lennie a gyógyításban? Ez nem autószerelés...

she_wolf 2014.04.11. 18:13:57

@Bikli néni:
Nagyon OFF!
Hogy miért néz a púpos gyerek a prés alá?:o)
Hogy jól értsem: költöztél már, de függönyeid még nincsenek, és így akarsz velem teázni? Te egy amolyan önsorsrontó-féleség vagy? Oszt szomszédod van-é? És ha van, muszáj rögtön balhéval bemutatkozni neki?
Jószomszédság török átok?:)

On: a gyógyszerek alapvető összetevői közé kellene tartoznia egy púpozott kiskanálnyi nevetésnek:)

she_wolf 2014.04.11. 18:58:54

@formed:
Nem érted ugye?
Ha a természetgyógyász az agyvérzésemet kezeli, akkor garantáltan az agyvérzés fog kinyuvasztani.
De ha egy orvos kezeli az agyvérzésemet, attól még simán elcsaphat a 6-os villamos, és abban nyuvadok ki.
Nna ugye!:)
A "tudományos" munkatársnak igaza van.

A tudomány sosem téved! 2014.04.12. 18:32:29

@formed: :0
akkor miért kérnek érte pénzt?
ez valami szekta?

reepach 2014.05.01. 12:28:36

@megvalaszolok: Tévedsz, egyáltalán nem ritka. Én naponta találkozom ilyen szintű főemlőssel...

kheiron 2014.05.03. 15:37:47

"A tudomány..." nick wmiki, semmi értelme reagálni rá.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása