Levél: Emberek életével játszanak

2013.10.22. 07:42

City_Doctor_car_Lg.jpgUndorítónak tartom a mentősök munka morálját és azt hogy telefonon keresztül eltudják dönteni a semmiből mikor szükséges és mikor nem szükséges kijönni a beteghez.

Nagyon friss és negatív történet a mentősök hívásával kapcsolatban. Édesanyám szombati nap délután azzal kapcsolatban hív hogy édesapám (aki még soha nem volt rosszul) Nagyon rosszul van nagyon fáj a hasa teljesen elfehéredett és nagyon fájlalja már mindenét. Egy 52 éves embernél mire gondol az ember?? (szívroham) mondtam anyukámnak nyugodjon meg és azonnal hívja a mentőt.

Felhívta a mentőt elmondott mindent nekik a vonal túlsó végén egy nagyon kellemetlen hang válaszolt és csak újra és újra hajtogatta édesanyámnak hogy pontosan mondja el mije fáj édesapámnak.anyukám szépen kedvesen nyugodtan megpróbált a körülményekhez képest válaszolni újra és újra a kérdésekre miközben apukám egyre rosszabbul lett és anyukám kérlelte hogy most már küldjék azt a mentőt mert itt nagy baj lehet. Erre a mentős mondja ő szerinte nem életveszély van (miközben pánik hangon édesanyám kérleli azonnal jöjjenek mert nagy a baj) Ebből a mentős azt állapítja meg hogy ez a kerületi ügyelethez tartozik. Ekkor anyukám mivel édesapám mellett maradt borogatta észnél tartotta kérte hívjam az ügyeletet. Az ügyeletet azonnal hívtam

Nem egy helyen lakunk a szüleimmel én egy 10 km-rel arrébb) felhívtam és azt mondták itt most csak 1 orvos van az ügyeleten és csak 1 óra múlva tud kimenni az orvos hívjuk újra a mentőket próbáljuk meg hogy ne hajtsanak el. na akkora már bepánikoltam mert a percek teltek amik nagyon értékesek.Hívtam a mentőket de már zokogva pánikszerűen elmondtam mi a baj erre ő azt mondta hogy ön mivel a telefonszám alapján azt látja nem ott vagyok ahol a beteg így nem tudok leírást adni az esetről.De mondom az édesanyámat már elhajtották ő ott fekszik apukám mellett kérem menjenek ki.

Erre lecsapta a telefont a nagyon goromba hangú mentős.és ott álltam tehetetlenül bepánikolva hogy ilyenkor mit kell csinálni.Azonnal elmentem hozzájuk hogy viszem a a kórházba őket vagy hívok taxit. .....A lényeg hogy hála az égnek édesapám jobban lett és nem lett életveszélyes a helyzet.de ezt felmérni így ahogy ez a mentős tette nem tudhatta. szóval undorítónak tartom a mentősök munka morálját és azt hogy telefonon keresztül eltudják dönteni a semmiből mikor szükséges és mikor nem szükséges kijönni a beteghez.És van joguk lecsapni????? Ennél rosszabb tapasztalatom még sosem volt de ez már szörnyűűű hogy ideáig jutott ez az ország.

Csak azért írom le a történetemet hogy minél többen leírják negatív tapasztalataikat a magyar egészségügyről.És hátha egyszer eljut oda ahova kéne.és egyszer változni fog ezzel kapcsolatban valami.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irkutszk 2013.10.22. 14:33:21

@Shanarey: Ha lelépsz a járdáról, elüt az autó?

platelet 2013.10.22. 14:47:20

@Shanarey: Igaza lett volna, mert ha a beteg meghalt volna, a diszpécser küldött volna mentőt.

Hiszen akkor olyan tünetei lettek volna, amit ha elmond a mama a telefonba, azok alapján egyértelmű, hogy mentőt kell küldeni, és a diszpécser ezt meg is teszi.

Shanarey 2013.10.22. 14:53:26

@Irkutszk:
A kérdésednek ugyan mi köze van a témához?

Mária 2013.10.22. 15:18:33

Apuka nem tudott beszélni, hogy célzott kérdésekkel kifaggathatták volna?

Miért nem adta át a mama a telefont apukának?

Irkutszk 2013.10.22. 15:27:12

@Shanarey: Mielőtt lelépünk a járdáról, megtanuljuk, hogy körbe kell nézni. Ha körülnézünk, és nem jön autó, biztonságosan leléphetünk, tudjuk (mondjuk 99.5% biztonsággal - csak mert ez a tudományos statisztikai küszöbérték, azért említem), hogy nem fog elütni az autó. Ha nem nézünk körül, akkor vagy elüt az autó, vagy sem. A jelen példánkban a diszpécser tudja, hogy hogyan kell körülnéznünk. Ő azt mondta, hogy leléphetünk a járdáról, mert nem veszélyes. Ez az ő kompetenciája.

A kérdésemmel megpróbáltam kifejezni, mennyire értelmetlen volt a te kérdésed. Mi lett volna ha kérdésekkel lehet játszani, de értelmetlenek. És mi lett volna, ha elmegy érte a mentő, de karamboloznak a kórházba menet? Akkor most megmentette a diszpécser a beteg életét, mert nem küldte a mentőt, amivel karamboloztak volna?

lacix86 2013.10.22. 15:53:51

Már az is baj, ha a diszpécser kikérdezi a beteget.
avagy a betelefonálót nem érdekli, hogy mi van, ha ő pánikol akkor azonnal "jár" a mentő. Az nem zavarja, hogy egy diszpécser (helyesen) eldönti, hogy ez nem életveszély, tartotgassuk a mentőt arra az esetre, ha tényleg életveszély van. Avagy akkor már azonnal kiakadna, ha szegény hozzátartozó azért hal meg, mert az összes környékbeli mentőkocsi olyan címeken van, ami nem indokol mentőszállítást, ezért késve érnek ki hozzá. Ez utóbbi esetben már garantáltan ott lapulna a bírósági akták között egy feljelentés. De a diszpécser kussoljon, ide mentő kell, ezt már a laikus is tudja rögtön, ne kérdezgessen már feleslegesen, küldje már azonnal azt a kocsit, no!

Elnézést a kicsit off posztért, de az olyan eseteket, amikor azért kell kimenni a mentőnek, mert a beteg/hozzátartozó elég hangosan és elég sokszor kiabál, az ki tudja verni a biztosítékot. A mentő nem a pánik esetére, hanem az akut életveszélyre van kitalálva. Ennek megítélése a diszpécser feladata és felelőssége. Ha ő úgy látja, hogy nem szükséges mentő, akkor ezen kár is vitatkozni, ha ügyeletet javasolnak, akkor meg kell várni az ügyeletet és ennyi. A sírva könyörgés és rimánkodás soha nem lesznek mentőhívási indikációk. Az életveszély, súlyos akut betegség, súlyos baleset vitán felül minden esetben az lesz.

zunuke 2013.10.22. 17:47:51

@Shanarey: Persze, hogy helyesen döntött volna a diszpecser és a "pánikba"esett hozzátartozók lettek volna termeszetesen a hibásak.

zunuke 2013.10.22. 18:21:50

0@qbr: ...a végzettsége és a tapasztalata elegendő volt ahhoz....
-én ezt inkabb a szerencsének tudom be

....egy helyes döntésen nem tudom, hogy miért kell problémázni....

-azért kell problémázni, mert az a döntés lehetett volna nem helyes, , és a beteg ott hal meg holott a mentők idejében értesítve lettek.
De még mindig nem kaptam konkrét választ arra, hogy egy mentős diszpecsernek milyen egészségügyi végzettsége van, illetve mi a kötelező minimum. Ha orvosi, nem szóltam, de ha nem, akkor azt hiszem nincs miről vitázni.

platelet 2013.10.22. 18:44:44

@zunuke: "én ezt inkabb a szerencsének tudom be"

Miért gondolod szerencsének?

"De még mindig nem kaptam konkrét választ arra, hogy egy mentős diszpecsernek milyen egészségügyi végzettsége van, illetve mi a kötelező minimum. Ha orvosi, nem szóltam, de ha nem, akkor azt hiszem nincs miről vitázni."

Azért vitázzunk csak... Miért gondolod, hogy orvosi végzettségre van szükség ahhoz, hogy valaki mentődiszpécser legyen?

ciak 2013.10.22. 20:23:51

1.Szörnyű ha egy családtagunk,rokonunk szenved-rosszul van.
2.Kevés mentő áll rendelkezésre,ezért szelektálni kell a bejelentések között.(kinek kell azonnal mentő kinél lehet halasztani vagy orvosi ügyeletet küldeni esetleg házi orvosához irányítani)Pl.:ha egy ijedt bejelentő(akinél nem róható fel az ijedtség)aki laikus, bejelent egy esetet azt csak több-kevesebb célzott kérdés útján lehet tisztázni.A kérdések a beteg érdekében hangzanak el.
3.A mentőknél nem létezik "diszpécser".Szakirányú végzettséggel rendelkező mentésirányítók dolgoznak a vonal másik végén,akik a kérdések alapján tudnak döntést hozni.Nem lényegtelen,hogy milyen felszereltségű mentő és milyen szakszemélyzet megy egy-egy hívásra.
4.Bajban a percek is óráknak hatnak ha egy hozzátartozónkat látjuk szenvedni.
5.Ha segítséget kérünk akkor fogadjuk el a szakember véleményét.(ha elromlik a TV otthon akkor nem mi mondjuk meg a szerelőnek,hogy mit csináljon-talán ért hozzá-ez a foglalkozása.)Badarság azt gondolni,hogy a mentőknél építőipari szakmunkások veszik fel a telefont.
6.Udvarias de határozott hangnem.Ez elvárható a mentők munkatársaitól.
7.A "szerencse" nem szerepel a sürgősségi protokollokban.Ez nem jelenti,hogy nincs rá néha szükség vagy nem játszik néha szerepet.

Nehéz meggyőzni azt akinek a családtagját érte baj-ez természetes.Örülök,hogy nem történt komolyabb betegség-egészségkárosodás.Jó egészséget kívánok!

keresztszalag 2013.10.22. 21:22:57

@zunuke: Hát igen!! Teljesen elvárható, hogy a nagy rosszullét alatt az ember, konkrét diagnózist állítson fel!! Azzal meg menjenek a p@csába hogy a laikus, mentőt kérő ember és családja, meg tudja állapítani a helyzet súlyosságát!! És akkor még szapuljuk itt a blogon, nem, tán, jó tanácsokkal látnánk el!

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.22. 22:18:56

@karcsibácsi: Kosztolányi Dezső: Világ vége – novella

– Szoktál-e te álmodni a világ végérõl? – kérdezte tõlem Esti Kornél.

– Szóval te is szoktál. Én évenként ötször-hatszor véget vetek a világnak álmomban, megsemmisítem a földgolyót, mint azokat a homokgombócokat és sárkupacokat, melyeket gyermekkoromban gyúrtam a tóparton, aztán egy vonalzóval kegyetlenül kettévágtam. Úgy látszik, erre szükségünk van. Csodálatos, boldog rombolást végzünk ilyenkor. Egyszerre eltűnik mindenki és minden, s velük együtt mi is. „Együtt a halálba”, mint a rajongó szerelmesek, de nem ketten, hanem kétbillió ember, összeölelkezve, aggastyánok és csecsemõk, oroszlánok és bolhák, emelõdaruk, hõmérõk, ágyúk és bajuszkötõk. Hidd el, van ebben valami vigasztaló. A halál legkevésbé fájdalmas fajtája az, ha senki sem és semmi sem marad utánunk, amit irigyelhetnénk, még az utókor is velünk omlik össze, mely emlegethetne, s újságíró barátunk is, aki siratócikket írhatna rólunk és bizonyos nyájas kárörömmel veregethetné még szegény hullánk vállát.

Sok ilyen álombeli világ végére emlékezem. Volt sötét, a pokol minden sötétségével. Volt fényes, a mennyország minden fényével, cikázó villámokkal és tündöklõ fényrózsákkal. Volt bibliaian komor és ünnepélyes. Volt színpadi és hatásos, mint egy wagneri dalmű vége, melyben kürtök bömbölnek és harsonák ordítanak. Volt gyors és rettenetes, amikor a Föld egy üstökös lángcsóvájában pillanatok alatt pörzsölõdött el, mint holmi csillagközi rövidzárlatban, s én fejjel lefelé, lobogó sörénnyel buktam alá a világűrben, kéjesen viszketõ lábaimat kinyújtva, s szálltam-röpültem hosszú-hosszú fényévekig, anélkül hogy rendeltetési helyemre érkeztem volna. Az a világ vége, melyrõl utóbb álmodtam, abban különbözik a többitõl, hogy lassú volt, hosszan tartó, részletes s olyan valószerű, mint egy jó írásmű, mely a hihetetlent és túlvilágit hétköznapi keretbe helyezi, tények és adatok közé, s éppen ezzel teszi elfogadhatóvá, igazán megrázóvá. Meghallgatnád?

Hát az úgy történt, barátom, hogy egy nyári délután, körülbelül fél hét felé az Erzsébet körúton sétáltam. Éppen be akartam térni a kávéházba, hogy lekenjek egy színházi cikket, amikor észrevettem, hogy a gyalogjárón kisebb-nagyobb csoportok verõdnek össze, s az emberek kinyújtott nyakkal, riadtan az ég egy pontjára néznek, kelet felé, s mutogatnak is arra, suttognak is valamit, de még halkan, s nem tudhattam, hogy mit. Ismerem az ilyen pesti csoportosulásokat. Egy gyermek eleresztette léggömbjét, azt lesik a háztetõk fölött, vagy egy furcsa, külföldi repülõgépet, vagy egy levegõvel felfújt papírzacskót, melyet ide-oda táncoltat a szél, vagy semmit sem, egyszerűen ugratják, bolondítják egymást. Nem is törõdöm velük, de amint továbbhaladtam, én is megpillantottam azt, amit õk, s ekkor elhidegedtek ujjaim a rémülettõl, és gyökeret vert a lábam.

Mi volt az, amit bámultak? Egészen jelentéktelen dolog. Egy kis fénypont az ég keleti sarkán, kék és halvány, olyan, mint a kórházban a betegek villanymécse, nem is nagyobb annál. De rosszul mondtam. Alighogy megállapítottam ezt, már nagyobb volt nála és sokkal izzóbb, akkora, mint az öklöm, s úgy ragyogott, mint egy ívlámpa. Szemlátomást közeledett. Egyelõre csend volt, mint végzetes politikai változások elõtt, amikor élet és halál van kockán, s a levegõben akasztófák meredeznek. De a következõ pillanatban már üvöltözni kezdett a tömeg, az égre kiáltott, kitárt karral s vak tájékozatlanságában kapualjakba menekült vagy kirohant az utcára, s egy általános mozgósítás, egy világforradalom, egy sohase elképzelt munkaszüntetés zűrzavara uralkodott mindenütt. A villamosok megálltak. Lovas rendõrök vágtattak elõ peckesen, kivont karddal, de csakhamar õk is belesodródtak a rémüldözõ csõcselékbe, s elhányták kardjukat. Tűzoltók és katonák gépkocsijai süvöltöztek, vészes tülköléssel immár merõben céltalanul, mert maguk se tudták, hogy mit kell oltaniok és oltalmazniok, s kik ellen kell harcolniok. Valaki fölfedezte, hogy hajára finoman õrölt, ismeretlen eredetű kék por száll, s arca, keze, homloka is kék lesz, mint a rejtélyes égitest, mely most már óriási tányérként izzott az égbolton. Erre az izgalom tetõfokára hágott. Mindenki a kézitükrében bámulta kék arcát. Leáldozott a nap, de a hõség nem csökkent, hanem emelkedett. Telefonozni akartunk valahová, de nem tudtuk, hogy hová. Az utcai telefonfülkéket megostromolták. Mindenki mással beszélt, a világmindenséggel keresett összeköttetést, hiába, hogy mitévõ legyen. Bõgõ hangszórók nyugalomra intették a közönséget.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.22. 22:20:43

Végre megjelentek az újságok tükörablakaiban az elsõ jelentések, fehéren lobogva, mint sirályok a viharban. „Csend, rend”, kiabáltak az újságok, régi tekintélyükre támaszkodva, de maguk is eszeveszett izgalomban, s nem adhattak egyéb tanácsot olvasóiknak, mint hogy belsõ forróságukat ásványvízzel csillapítsák, ezenkívül küldjék be hátralékos elõfizetési díjukat, mert az újság még ilyen körülmények között is a legszebb ajándék, a legmegbízhatóbb barát és a legnemesebb szórakozás. Szélhámos patikusok, akik egy életen át nem tudták eladni kotyvalékaikat, az utcán árusították idegcsillapító szereiket a „világ vége” nevű nyavalya ellen, s megitatták a hiszékenyekkel raktáron maradt hashajtóikat, hánytatóikat és hajszeszeiket. Este kilenc órakor a greenwichi csillagvizsgáló igazgatója rádión világszózatot intézett az emberiséghez. Szavainak igyekezett bizonyos higgadt méltóságot és tudományos mázat adni, de lépten-nyomon kitetszett, hogy õ, aki számon tartja az égbolt minden, rendes lakással bíró, megbízható csillagát és kóbor, büntetett elõéletű, többszörösen körözött csirkefogó üstökösét, nem is sejti, hogy micsoda ez a kék és forró kalandor, ez az égi szörny, mely minden elõzetes bejelentés nélkül látogatta meg a Földet, s végromlással fenyeget mindnyájunkat. A veszélyt nem lehetett titokban tartani. Éjfélkor egy párizsi tudós minden köntörfalazás nélkül tudatta a világgal, hogy itt az utolsó órája, s ha az égitest közeledése ilyen ütemben folytatódik, aminek ellenkezõjére semmiféle reménység sincsen, akkor három nap múlva megszűnik minden élet, s leghelyesebb, ha valamennyien elõkészülünk az együttes és fönséges halálra. Az õ véleményét, melyet késõbb egy amerikai csillagász pontos számítással ellenõrzött és helybenhagyott, az újságok szűkszavú különkiadásban jelentették meg.

Bevallom, ekkor már fölöttébb untam a huzavonát, nem érdekelt többé sem az emberiség sorsa, sem a saját sorsom, s fáradtan, elcsigázva hazafelé bandukoltam. Elhatároztam, hogy otthon majd farkasszemet nézek a valósággal. Lámpát se kellett gyújtanom. Dolgozószobámba oly éles, kék fény nyilallt be, mint a capri Kék barlangba a legragyogóbb napsütésben. Órákig járkáltam le s föl, hátratett kézzel. Tétováztam, hogy mihez is kezdjek, írni nem volt kedvem. Kinek és minek? Végrendeletet hagyjak hátra? Ez éppoly ostobaság volna. Inkább ittam. Volt nekem egy hollandi kakaólikõröm, melyet egy hóbortos, teljesen beszámíthatatlan tisztelõmtõl kaptam. Mindig takarékoskodtam vele, mert drága, ritka, zamatos ital, nekem valóságos ambrózia s ma úgy szólván beszerezhetetlen. Lassanként kihörpintettem az egészet. Ettõl világosság gyulladt agyvelõmben. Enni is kívántam. Orvosaim az utolsó próbareggelim óta eltiltottak a nehéz, fűszeres ételektõl. Lekanyarítottam magamnak egy darab szalámit, háromujjnyi vastagon, úgy, ahogy szeretem, s mohó fogakkal haraptam belé, fittyet hányva minden következménynek. Kitűnõ közérzetem támadt. Ezt csak az zavarta, hogy velem szemben, a dolgozószobám falán a Kompozíció című futurista festmény kacsintott rám. Welly Pepi tisztelt meg vele, aki a tehetségtelenséget mindig sikeresen egyesítette a tébollyal. Gyomromból utáltam ezt a mázolmányt, de eddig nem volt szívem a szemétbe vetni. Welly Pepi különbözõ ürügyeken havonta egyszer bekukkantott hozzám kémszemlére, hogy még nálam lóg-e a képe. Most zsebkésemmel szíjakká metéltem a vásznat. A levegõ tisztult.

Miután így elkészültem a testiekkel, a lelkiekre vetettem szememet. Két levelet írtam. Az egyik levelet Katicának írtam, aki egy életen át azt hitte rólam, hogy szeretem. Közöltem vele, hogy egyáltalán nem szeretem, és nem is szerettem soha, szakítok vele, nem is óhajtom látni soha többé. A másik levelet Violának írtam, akitõl istentelen kezek elszakítottak. Bevallottam neki, hogy csak õt szeretem, hűséget esküdtem arra a három napra, mely számunkra az élet és az örökkévalóság. Ez megnyugtatott.
Még valamit elintéztem. Évekkel ezelõtt, tudod, kétezer pengõ elõleget kaptam egy kiadótól, hogy egy húszíves könyvet írjak valami politikai tökfilkóról s századunk legnagyobb elméjének és jellemének tüntessem föl. Ez az elõleg azóta súlyos kölöncként csörömpölt rajtam. Valahányszor kicsavartam töltõtollam, eszembe jutott a politikai tökfilkó s vállalt, de folyton halogatott kötelességem, a lelkem megbénult, s nem tudtam dolgozni. Én, ahogy ismersz, elõleget sohasem adtam vissza. Még õrületemben sem tennék ilyesmit. Még talán álmomban sem. De most, hogy a világ végérõl álmodtam, megtettem. Tüstént visszaküldtem a kétezer pengõ elõleget a kiadónak egy gyorsküldönccel, s meghagytam, hogy még álmából is zörgesse föl.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.22. 22:21:27

@karcsibácsi:

Jaj, mennyire megkönnyültem! Nem kell többé élnem, tehát élhetek. Nem kell többé írnom, tehát ismét írhatok. Élni kezdtem, barátom, azonnal, lelkemben az édes Violával, s írni is kezdtem, nem törõdve azzal, hogy nincs többé olvasó, tiszteletdíj és dicsõség, csak írtam, írtam, a vészes, egyre növekvõ csillagzat elõtt, a pokoli hõségben esztelenül és boldogan, egész hajnalig, s belemámorosodtam az örömbe, a háromnapos jövendõbe és munkámba. Mert jegyezd meg, hogy csak az élhet, aki teljesen el van készülve a halálra, s mi, ostobák, azért halunk meg, mert csak az életre készültünk el, és mindenáron élni akarunk. A rend, melyet magad körül látsz, voltaképp rendetlenség, s a rendetlenség az igazi rend. A világ vége pedig a világ kezdete. Ezt akartam közölni veled.

(1936)

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.22. 22:23:33

@Irkutszk: A Kosztolányi novella a poszt végén olvasható. :-)

Spacecake 2013.10.23. 12:44:39

azt kell a mondani,h kozteruleten tortent barmi is es h nem ismered az adott szemelyt,akkor bezzeg AZONNAL indulnak!!!

szimplan hazudni kell,lehet h eletet mentesz vele!!!

Spacecake 2013.10.23. 12:48:00

azt max utolag feljelentenek,ha egyaltalan,ami vegzodik max egy ejnye-bejnye-vel...
na ez surgossegi protokoll!!!:-)

zunuke 2013.10.23. 13:47:45

@platelet: Hogy miért gondolom szerencsének? ?
-mondjuk azért, mert a beteg nem lett rosszabbul azt követő en, hogy a diszpécser lecsapta a telefont. Lehetett volna....ezt azért lássuk már be végre. Akkor mi van??? Ja, hogy a segítséget kérő telefonáló, ,ahelyett, hogy pánikba esett volna, inkabb a pontos, , és szakszerű diagnózist állított volna fel a férje állapotáról. ....akkor ez mind nem történik meg.
Hogy miert gondolom, hogy orvosi végzettség lenne szükséges az ilyen esetek megítéléséhez, illetve ahhoz, hogy szükséges vagy nem, az azonnali ellátás?
-azért, mert óriási különbség van egy orvosi végzettség, az ezzel járó szakmai gyakorlat, vagy egy akármilyen egészségügyi még ha szigorú is, iskola közt. Én nem állítom, hogy allas nélkül villanyszereloket tesznek diszpecsernek, de felelőtlenség, hogy ők döntenek ilyen esetekben.

Shanarey 2013.10.23. 13:51:13

@Irkutszk:

Nos a kérdésemre igen túlbonyolított választ adtál. Sok értelme nincs de ez van.

Nos akkor átalakítom a kérdést.
A diszpécser viselkedése, csak akkor képezheti reklamáció tárgyát, ha a beteg meghal? Vagyis akkor a diszpécser "élet halál" ura, mert ő dönti el sürgős vagy nem és ha becsúszik egy gikszer akkor az a járulékos veszteség. Nos nekem ez a bajom.

Ha tetszik ha nem, az felsorolt tünetek, nem a "fáj a lábam két napja" kategória.

Netán ha egy doki is hozzászólna, és elmondaná, ezek a tünetek mi mindenre utalhatnak, az lenne igazán érdekes.

qbr 2013.10.23. 14:31:13

@zunuke: Nem adom fel, hátha megérted.

A következő történt:
1. Beteg rosszul lett.
2. Jelenlévő hozzátartozó telefonált
3. Mentőirányító kikérdezte
4. A hallottak, a protokollok és a kiképzésén tanultak alapján a mentőirányító hozott egy döntést: nem szükséges mentőt küldeni
5. Jelen nem lévő hozzátartozó telefonált
6. Mentőirányító kijelentette, hogy a jelen nem lévő hozzátartozó nem tudja megítélni a beteg tüneteit.

Eredmény: a betegnek nem volt szüksége mentőre, így a mentési kapacitás szabadon maradt, és megmenthette egy valóban rászoruló ember életét.

A fenti eseménysor pont nem a "szerencse" kategóriába tartozik, mert a protokollok és a szakmai képzés pont azt mondják, hogy a kapott információk alapján legvalószínűbb eseményt kell feltételezni.
Itt nem szerencséről van szó, hanem a lehetséges szerencsétlenségről, ami az lett volna, ha egy nagyon atípusos betegsége van a betegnek, amely valóban mentőt igényel, de a tünetei alapján a mentésirányító egy, a protokollnak szerinti helyes, de téves döntést hoz. Ez ugyanis sajnos (különösen a szűk kapacitások + gyors döntési helyzetek eseténben) egy valószínűségi döntés a rendelkezésre álló információk alapján. Egyébként a szerencse pont ilyenkor kerül elő: ha valamilyen megérzés alapján a mentésirányító a protokoll ellenére mégis küld kocsit.

Jól olvastam, amit írtál, orvosokat mentésirányónak? BRUHAHAHAHAHAHAHA!!!! ZUNUKE FOR PREZIDENT!

qbr 2013.10.23. 14:33:53

@Spacecake: Nagyjából egy kategóriába esel erkölcsileg azokkal, akik ellopják a vasúti átjárók irányítóberendezéseit színesfémért.
Más emberek életét sodrod veszélybe azért, hogy a mentést nem igénylő problémához mentőt hívsz.
Nagyon mélyen lenézlek.

qbr 2013.10.23. 14:36:25

@keresztszalag:
Akkor adok egy jó tanácsot: ha a mentésirányító megfelelően végzi a munkáját, akkor dícsérjük meg, és nem panaszlevelet írjunk a praxisra. Ez utóbbit tartogassuk azokra az esetekre, amikor hibázik az egészségügyi dolgozó.

Spacecake 2013.10.23. 14:49:00

@qbr: en meg sajnallak a naivitasod es eletkeptelenseged miatt.
azert ha egy szeretted haldoklik a kezeid ott-ne legyen ilyen-es a diszpecser rovid uton lepattint,remelem kepes leszel a gogodet es buszkesegedet levetkozni es talan meg a tanacsom is eszedbe jut.

qbr 2013.10.23. 15:14:33

@Spacecakemilyen gőgről meg naivitásról beszélsz? haldoklás esetén kell, hogy jöjjön a mentő, pont ez a lényeg, hogy azért nem tud menni, mert vannak akik a puffadásukra behazudják az infarktust (amire itt bíztatod az embereket)

platelet 2013.10.23. 17:00:24

@zunuke: Félreértesz, úgy értettem, hogy a telefonos úgy döntött, nincs szükség mentőre, ez így is lett, mi alapján gondolod, hogy ez szerencs, és nem egy jó döntés?

Van különbség, csak ennek semmi köze a kérdéshez. A telefon végére nem kell orvos, általában ápolók ülnek ott. Kérdezési protokoll és tapasztalat alapján el tudják dönteni. És mindig van egy vezető mentőtiszt, aki a végülis küldi a kocsikat, ő dönti el, milyen szintű kocsi kell, stb. Ehhez sincs szükség orvosra. És mindig van egy szolgálatvezető orvos, de ő csak a problémásabb esetekkel foglalkozik.

platelet 2013.10.23. 17:04:10

@Spacecake: undorító dolog, legközelebb, ha ezt csinálod, gondold el, lehet, hogy tíz utcával arrébb meghal egy kisgyerek, mert nem jutott neki időben mentő, de legalább a te hozzátartozód nem várt plusz fél órát a hascsikarásával

platelet 2013.10.23. 17:15:15

@Shanarey: úgy gondolod tehát, hogy mentőt mindig kell küldeni, olyan nincs, hogy eldöntik, sürgős-e, mert ha igen, akkor a telefonos az "élet-halál ura"? Ezzel csak az a baj, hogy nincs annyi mentő, hogy minden telefonra küldjünk egyet. Tehát, szelektálni kell, a sürgősebbre kell küldeni, a kevésbé sürgősre nem. Ez a kevés erőforrás elosztása, kidolgozott protokoll, szakmai tapasztalat alapján, nevezheted ezt "élet-halál urának", bár az egy kicsit túldramatizálja a dolgot.

A felsorolt tünetek alapján egyébként a keresztbe állt benne a fing kategóriától kezdve a vakbélgyulladáson keresztül a hasi aoratágulat-szakadásig rengeteg mindenre lehet gondolni. Az elsőre nem kell mentő, a másodikra is csak ügyelet, a harmadikra igen. Ezért kérdezgette a bejelentőt a telefonos, rájött, hogy az eset a második kategóriába tartozik, ügyeletre irányította a beteget. Ha kétsége merült volna fel, akkor persze mentőt küld. És az eredmény is őt igazolta. Mi itt a kérdés?

platelet 2013.10.23. 17:15:53

@qbr: "ól olvastam, amit írtál, orvosokat mentésirányónak? BRUHAHAHAHAHAHAHA!!!! ZUNUKE FOR PREZIDENT! "

+1

Irkutszk 2013.10.23. 18:55:57

@Shanarey: Neked mennyire esik jól, ha a szakmádban laikusok belebeszélnek a munkádba?

A jelen történetben, ahogy ezt @FuBu: említette, egy olyan ember írt le egy telefonbeszélgetést, aki egy szót sem hallott belőle; egy olyan betegről, akit nem látott; és ráadásul nem szakmabeli a leíró. Ebből semmire nem lehet következtetni, nincs mit megtárgyalni.

(A fáj a lábam két napja is lehet trombózis, úgy mellesleg.)

Van jópár orvos hozzászóló, ha értő szemmel olvasnád a kommenteket, észrevennéd.

Spacecake 2013.10.23. 19:02:52

@platelet: hülye,nem 'csinálom' ezt,nem ez a hobbim,még nem volt rá szükség,de ha úgy alakul,nem lesznek kétségeim,és megsúgom h Neked se.
Már ha Nagyságosságok méltóztatnak egyáltalán felvenni a telefont;))

Shanarey 2013.10.23. 19:21:26

@platelet:
A kérdés, mi van ha az eredmény nem őt igazolja?

Járulékos veszteség? Hibaszázalék?

platelet 2013.10.23. 19:24:13

@Spacecake:

1. hülye

2. mindegy, hogy nevezed, azt írtad, szerinted ez elfogadható, sőt, megfelelő eljárás, ezt minősítettem. Pont az a baj, hogy nem lesznek kétségeid. Hogy azt hazudod, hogy a te hozzátartozód rosszabbul van, mint valójában, hogy ő hamarabb kapja a mentőt, mint az, a tényleg rosszabbul van. Ez az undorító.

3. én biztos nem fogom ezt csinálni. Elmondom, mi a baj, és tudom, hogy annak megfelelően küldenek mentőt.

4. a telefonfelvétellel kapcsolat felvetésedet nem értem

platelet 2013.10.23. 19:29:19

@Shanarey: úgy érted, lehet-e hiba a rendszerben? Igen, lehet, semmi nem tökéletes, amit az ember csinál. Lehetséges, hogy valakihez feleslegesen küldenek mentőt, valakihez pedig nem küldenek, pedig kellett volna a legjobb kikérdezés ellenére. Ezért fejlesztik folyamatosan a rendszert. Nevezheted hibaszázaléknak nyugodtan. Ahogy fent is írtam, nincs annyi mentő, hogy minden bejelentésre is küldjenek egyet, tehát szelektálni kell, ezt a kikérdezés alapján lehet, ami elég jó, de nem tökéletes, mert amit ember csinál, sose az, de ezért fejlesztik folyamatosan, stb. Hányszor kell még ezt leírni?

Shanarey 2013.10.23. 19:37:27

@platelet:

A kérdésemre, ez nem válasz csak maszatolás.

Ugorj lejjebb a facebook általi hozzászólásokhoz és ott az elsőt olvasd el, ha nem értenéd mire gondolok.

micsoda? 2013.10.23. 19:38:05

"Nem egy helyen lakunk a szüleimmel én egy 10 km-rel arrébb) felhívtam és azt mondták itt most csak 1 orvos van az ügyeleten és csak 1 óra múlva tud kimenni az orvos hívjuk újra a mentőket próbáljuk meg hogy ne hajtsanak el. na akkora már bepánikoltam mert a percek teltek amik nagyon értékesek.Hívtam a mentőket de már zokogva pánikszerűen elmondtam mi a baj erre ő azt mondta hogy ön mivel a telefonszám alapján azt látja nem ott vagyok ahol a beteg így nem tudok leírást adni az esetről."

Azért volt itt egy- két kör ami jellemző az egész magyar ügyintézésre. Szerencsére nem az lett a vége, hogy "mindenki szabályszerűen járt el, csak a beteg nem élte túl".

Minden hivatal, intézmény tele van tűzdelve hirdetménnyel, szabályokkal, és ha az ügyfél reklamál rögtön az a válasz, ki van írva. Máris mentesül a felelősség alól.

platelet 2013.10.23. 19:43:33

@Shanarey: Látom, sajnos nem sikerült értelmezned, amit írtam, de nem fogom mégegyszer elmagyarázni. Ha legközelebb érveket írsz ahelyett, hogy minősíted a hozzászólásomat, akkor persze szívesen válaszolok. A facebook-os hozzászólásban annyira kevés az információ, hogy inkább nem kommentelném.

Rotoxis 2013.10.23. 21:23:27

Van egy álmom. Álmomban minden ember tisztában van a egészségére vonatkozó legelemibb információkkal. Akkor megy el az orvosi ügyeletre amikor nem tudja megvárni a háziorvos rendelési idejét, s ha nem tud járni, akkor hívja ki magához. Akkor megy sürgősségi osztályra, amikor sürgős szüksége van arra, hogy több orvos egyidejű segítsége szükséges. Akkor hív mentőt, amikor valóban sürgős szüksége van rá.

A posztból és a hozzászólások egy részéből azonban úgy látszik, alapvető társadalmi igény mutatkozik arra, hogy a telefon másik oldalán nagy tapasztalatú szakorvosok üljenek, akiknek legfeljebb az lehet a feladatuk, hogy eldöntsék, hogy milyen képzettségű mentőegység rohanjon a helyszínre. Mindenkit azonnal a legmagasabb diagnosztikai háttérrel és beavatkozási kompetenciával rendelkező kórházba szállítsanak és ott az érkezést követően a legrövidebb időn belül, de legkésőbb azonnal legalább három szakorvosból álló orvoscsoport vegyen kezelésbe, mindezt úgy hogy a kórház nem lehet messzebb a beteg feltalálási helyétől 5 km-re.

Ami ettől eltérő, az elfogadhatatlan, sőt szándékos emberölés.

Egy személyes kedvencem. Nem sokkal a Műegyetem dél-budai épülettömbjének színháztermébe hívtak bennünket, magasból esett sérülthöz. Több információt nem kaptunk, arra gondoltunk, hogy pl. a zsinórpadlásról esett le egy világosító. A helyszínen egy 20 év körüli hölgy fogadott: "Mehetünk". Mondtam, hogy azért előtte vizsgálódnánk. Közölte, azt majd a kórházban, nekünk az a dolgunk, hogy bevigyük. Addig erősködtünk, amíg hagyta magát megvizsgálni. Kiderült, hogy egy dobogóra fellépve elcsúszott és szálka ment a a a a, szóval a combja tövébe. Megtekintettem, 5 mm hosszúságú volt, amelyből 1 mm fúródott a bőrébe. Kihúztam, fertőtlenítettem, majd megjegyzés nélkül elköszöntünk. Iszonyat felháborodás és átkozódás volt a válasz. Erre mit lehet mondani?

Rotoxis 2013.10.23. 21:25:32

Na, nyolc részletben írtam a kommentet, látszik is rajta. Remélem, azért érthető.

KorMany 2013.10.23. 23:04:09

Leszögezném, hogy ritkán szoktam blog bejegyzésekre reagálni... De most úgy érzem hozzá kell szólnom nekem is.
Mindezt a zárójelbe tett Szívroham miatt teszem.

Írod hogy "fájt a hasa az öregnek, sápadt volt, mire gondol ilyenkor az ember? Szívroham... "

Foggalmam sincs hogy ezt a diagnózist miből állítottátok fel, de az tuti, hogy értelmes ember, egy hasi görcsöt, nem tulajdonít szívrohamnak...

Maximálisan egyetértek a mentőssel hogy az ügyeletre irányított titeket.

Szívroham max akkor lett volna, ha zsibbadt volna a bal karja, bár nem vagyok orvos, de ebből a mentős diszpécser megállapította volna hogy valószínű hogy Szívrohamja van, és tuti hogy a mentő ott lett volna pár perc alatt.

A hasi görcs, sápadás kombinációból, meg megállapította, hogy fingania kell, de biztos ami biztos, ügyeletre beküldte.

Ne érts félre, maximálisan megértem az idézőjeles felháborodásod,hogy "mi az hogy nem jön ki a mentő ha hívom" de mint azt már jó páran leírták előttem, mindenkihez nem mehet mentő, csak a sürgős esetekhez...(mert lehet hogy épp egy másik esethez hívtak mentőt, ami százszor súlyosabb volt)

Az 52 éves faterod korából ítélve te kb 20-25 éves lehetsz. Én annyit mondok csak, hogy te igazán Szerencsés vagy, hogy még nem volt szüksége a családodnak mentőre... Köszönd meg Istennek!

Hidd el, ha ne adj' Isten szükség lesz mentőre, menni fognak...

Reaper Man 2013.10.24. 00:02:18

@zunuke: Kis butus. :D Először azt hittem, csak egy kekeckedő laikus vagy, de aztán rájöttem, hogy sötét vagy, mint a barlangi éjszaka. Te eszement barom, talán a portásfülkében is üljön egy orvos, mert az mégis okosabb,mint a nyugdíjas munkásőr??? :D Ebben az országban pont az ilyen 20-as IQ-jú seggfejek miatt nem működik semmi úgy, ahogy kéne. De mégis tanulságos és fontos, hogy hozzászóltál, kérlek írj még valamit!! :D

Reaper Man 2013.10.24. 00:27:38

@KorMany: Azért ne terjessz ennyi hülyeséget. Az átlag paraszt IQ-ja nem terjed addig sem, hogy egy hasi fájdalmat azonosítson. Olyan hogy szívroham, nincs. A gyomortáji fájdalom simán lehet szívinfarktus tünete, olyannyira, hogy egyébként gyomorfájós emberek néha azért nem fordulnak orvoshoz az alsó fali infarktusukkal, mert gyomorpanasznak vélik. Érted, olyanok is, akik tudják, milyen a gyomorfájás. Az, hogy "fáj a hasa", egy segg laikus szájából semmiféle információt nem hordoz a tekintetben, hogy szükség van-e sürgős orvosi ellátásra vagy nincs. Ezzel nem védeni akarom azt az amőba értelmi szintjén álló véglényt, aki ezt a posztot kreálta, csak mondom. A hazai alapellátás egy nagy rakás szar. A passzolgatás a mentő, háziorvos, orvosi ügyelet között nem szolgálja a beteg érdekét. A posztból - annak kritikátlanul alacsony színvonala és a releváns információk hiánya miatt - nem állapítható meg, hogy a diszpécser döntése helyes volt-e, vagy sem. A bal kar zsibbadás nem feltétlenül típusos tünet, ritkább, mint azt sokan gondolják. A szívinfarktus okozta fájdalom (ha van, mert nem feltétlenül van) sugározhat a hátba, a nyakba, sőt az állkapocsba is (már olyan is volt, hogy a beteg fogorvoshoz ment), vagy éppen nem sugárzik ki sehova. Az is tévhit, hogy a nagy hasi fájdalom nem jelenthet életveszélyes állapotot (hasi aorta aneurysma ruptura, hogy csak egyet mondjak). Ja, és hogy mikor lehet, illetve kell mentőt hívni??
Mentés szükségessége esetén bárki - állampolgárságtól és egészségbiztosítási jogviszonytól függetlenül - hívhat mentőt a Magyar Köztársaság területén.

Milyen esetekben hívhatunk mentőt mentés céljából?

Minden esetben, amikor a beteg azonnali egészségügyi ellátásra szorul:

ha életveszély, vagy annak gyanúja áll fenn (eszméletlen állapot, bármilyen eredetű súlyos vérzés, stb.);
baleset, sérülés, bármilyen eredetű mérgezés esetén;
megindult szülés, illetve a fennálló terhesség alatt bekövetkező rendellenesség miatt;
ha erős fájdalom, vagy más riasztó panasz, illetve tünet észlelhető (pl. fulladásérzés, nehézlégzés, végtagbénulás, stb.);
ha olyan magatartászavart észlelünk, mely során a beteg saját maga, vagy mások életét veszélyezteti.
A mentők hívószáma az ország egész területén (minden vezetékes és mobil telefonról): 104

1999-től egységes sürgősségi hívószám bevezetésére kerül sor Magyarország területén is (112). Ezt elsősorban akkor hívjuk, ha egyidejűleg a mentőkre és/vagy a tűzoltókra és/vagy a rendőrségre is szükség van.

Mentőhívás esetén az alábbi kérdések szerint tegyük meg a bejelentést:

1. Hol történt az eset?
Ha a cím nem egyértelmű, akkor próbálja elmagyarázni a helyszín megközelíthetőségét, gondoskodjon útbaigazító segítségről.

2. Adja meg saját nevét, telefonszámát, amin elérhető lesz.
Ha ezután megszakad a vonal, vagy új információkra van szükség, vissza tudjuk hívni. Ne felejtse el, pontatlan cím esetén a mentők nem fognak odatalálni az ön segítsége nélkül!

3. Milyen jellegű vészhelyzet áll fent, mi történt?
Szorítkozzon a tényekre, minél rövidebben és pontosabban mondja el a problémát, annál hamarabb indulhat a segítség.

A mentőknek fontos segítség, hogy megtudják, milyen, panasz, tünet észlelhető a mentésre szorulókon. Lábát, hasát fájlalja, sápadt, esetleg eszméletlen. Minden tünet fontos lehet.

4. Adjon át minden egyéb információt (pl. több sérült van, tűzoltókra is szükség van, stb.), amely fontos lehet.

5. Nyújtson elsősegélyt a mentő megérkezéséig.
Ne szakítsa meg a vonalat, hiszen képzettség hiányában követheti a mentésirányító telefonos instrukcióit.

Ha nem mentést igénylő heveny megbetegedést észlel a beteg lakásán, hívja a háziorvost vagy az orvosi ügyeletet. A beteg vizsgálata alapján az orvos eldönti, hogy szüksége van-e a betegnek gyógyintézeti beutalásra és betegszállításra; ha igen, az orvos a szükséges intézkedéseket megteszi.

(Az Országos Mentőszolgálat hivatalos ajánlása)

Forrás: www.mentok.hu

Reaper Man 2013.10.24. 00:30:53

@Reaper Man: Mondjuk a Magyar Köztársaság már régen megszűnt, de egy OMSZ szintű csődtömegtől nem várhatjuk el, hogy ennyire naprakész legyen... :D

Martinicske 2013.10.24. 08:29:40

Fura dolgok ezek. Ha válogatni kell hova megy és hova nem mentő az azt jelenti, hogy kevés a mentő. Minél többet kell válogatni annál nagyobb az esély, hogy valahova nem fog menni ahova kellene.

Egyszer a feleségemnek veseköve volt. Igen rosszul volt. Reggel fél hétkor elmentünk az ügyeletre, onnan elhajtottak, hogy ők már mennek haza, menjünk a háziorvoshoz. Háziorvos csak délután rendelt aznap. Hívtuk a kórházat be lehet-e menni, azt mondták ha bemegyünk akkor csak járóbeteg ellátás van, ahol fél napot kell várni. Azt javasolták hívjunk mentőt, mert akkor foglalkoznak vele, mert ha mentő viszi akkor sürgősség. Pedig közel voltunk bevihettem volna.

Így aztán a kórháztól egy sarokra kihívtuk a mentőt. Jött is, be is vitt minket.

Kérdezem én, hogy akkor ez most hogy van? Mi van ha elvettük egy szívrohamostól a mentőt??? Csak azért, mert hivatalosan csak akkor sürgős? Csak mert mindenki épp úgy érzi nem az ő dolga... Amikor bevihettem volna egy saroknyi távolságból?

☉ ☾ 2013.10.24. 08:48:17

Az, hogy lecsapta a telefont a diszpécser, elég durva...

marand22 2013.10.24. 10:14:04

@Martinicske:
Vesegörcs klasszikusan az alapellátásban ellátandó probléma. Eléggé jellegzetes tünetei vannak: vesetáji fájdalom (hátul, a bordaív mentén), mely lefelé, az azonos oldali lágyékba sugárzik, gyakran kíséri diffúz hasi görcs és vizelési, székelési inger a reflexes bélműködési leállás miatt. Nem mellékesen orvosi segítség nélkül is (jól) ellátható: "vízlökés" (nagy mennyiségű folyadékot kell meginni rövid idő alatt) és görcsoldó (pl. NoSpa) valamint fájdalomcsillapító (pl. Algopyrin) alkalmazása gyorsan megoldja (saját tapasztalat, 3 vesekólika után). Orvoshoz (urológus) láz, illetve vizeletelakadás esetén kell fordulni.

Martinicske 2013.10.24. 10:35:29

@marand22: ez igaz, vagy nem igaz nem tudom mert nem vagyok orvos, de a tünetek alapján teljesen másra gyanakodtak és a másik lehetőséget azonnal ki kellett zárni, vagy ha igazolódik kezelni... utólag derült csak ki, hogy vesekő volt.

Egyébként meg tudom övön aluli, de én vagyok az a hülye balek aki hónapról hónapra komoly összegeket fizetek be adóba, nem lenne baj ha nem ahogy esik úgy puffan elven lennék ellátva.

Írhatnám azt is, hogy legutóbb fejsérüléssel 6 órát ültem a sürgősségin! De nem csak én, mások még ennél is többet. Már ott tartottam, hogy felhívtam egy ismerős orvost, hogy a garázsában összevarrná-e.

Persze, a beteg kiszolgáltatott általában, lehet kutyáztatni.

platelet 2013.10.24. 10:58:08

@Martinicske: Ebben az esetben semmit nem hibáztatok, az orvosi ügyeleten kellett volna ellátni titeket, ha az sincs és háziorvos se, akkor sürgősségi osztály. Kórházat hívni nem érdemes, hülyeséget mondanak, az ágynyilvántartó vagy a 104 tud információt adni, ha már az orvosi ügyelet erre nem képes. A vesegörcs egyébként lehet olyan fájdalmas, hogy mentőre van szükség, de ha ti be tudtatok menni az ügyeletre is, a kórház feleslegesen hívatott veletek mentőt.

Az adó és az ellátás közti kapcsolat szerteágazó és számunkra, egyszerű emberek számára átláthatatlan, nem is érdemes hivatkozni rá.

A fejsérüléssel 6 órát várni a sürgősségin viszont más kérdés, tényleg annyi beteg van (ahogy ezt te is láttad), hogy várakozni kell, azokat a fejsérülteket látják el először, akik folyamatosan hánynak vagy kómában vannak, akiknek "csak" össze kell varrni, azok várakoznak. Ez a világ minden táján így van, és 6 óra várakozás egy szimpla varrásra nem számít soknak.

csahos 2013.10.24. 11:15:47

Alulfizetett emberekkel működtetni egy rendszert, az azért jó mert viszonylag alacsony a bérköltség, és a rendszer hibáit az ott dolgozókon kérjük számon, és nem a működtető politikusokon.
Tudomásom szerint több állásuk van a Mentőszolgálatnál dolgozó embereknek, hogy meg tudjanak élni.
Amíg a verseny szférából alig kétmillió ember fizet adót, addig úgy sem változhat semmi, mert ők tartják el az országot, ennyire elég, és Ők nagyon kevesen vannak!

2013.10.24. 12:24:50

@marand22: "Nem mellékesen orvosi segítség nélkül is (jól) ellátható: "vízlökés" (nagy mennyiségű folyadékot kell meginni rövid idő alatt) és görcsoldó (pl. NoSpa) valamint fájdalomcsillapító (pl. Algopyrin) alkalmazása gyorsan megoldja (saját tapasztalat, 3 vesekólika után)"
Vannak ám olyan görcsök, ahol a a nospa és az algopyrin szart sem ér, meg a vízivás sem, ami persze kell, de nem garancia a görcs oldódására. Engem mentő vitt, pedig nem is kértem. Ez is saját tapasztalat, szintén 3 roham után.

Reaper Man 2013.10.24. 13:47:44

@marand22: Akkor pontosítsunk egy-két dolgot. Erős "vesegörcsöt" alapvetően az ureterbe (húgyvezeték) jutott kő okoz, a vesemedence kövei legtöbbször tünetmentesek. Önmagában a nagy hasi fájdalom is orvosi vizsgálatot és ellátást igénylő probléma, a laikustól nem várható el, hogy diagnosztizáljon. A vesegörcs sokszor tényleg olyan jellegzetes, hogy már az ajtóból, a beteg testtartásából megmondom, hogy az, de ez nem feltétlenül van így. Néha a kórházban is csak a viszgálatok után derül ki a diagnózis. A vizelet elakadása nem jellemző, az egyik vese lezáródását viszont a beteg nem veszi észre, maximum a pangás miatt kialakuló vesemedence gyulladás tüneteiből (tartós fájdalom, láz, hidegrázás), de ezt nem célszerű megvárni. A "vízlökés" vagy "kimossa" az ureterben elakadt követ, vagy nem. Sokszor ESWL (kőzúzás) után is csak üggyel-bajjal távozik. Első vesegörcs mindenképpen kivizsgálást igényel, hogy ennek azonnal, kórházban kell-e történnie, vagy majd a háziorvos kér ambuláns vizsgálatokat (pl. hasi ultrahang 3 hónap múlva), azon lehet merengeni naphosszat.

Reaper Man 2013.10.24. 13:59:00

@Martinicske: Mindenki tudja, hogy a rendszer szar, de azért a "betegeket" sem kell félteni. Bármilyen szemét tetű következmények nélkül blokkolhatja, vagy túlhasználhatja a szisztémát, hogy csak pár példát mondjak:
1. alkesz csövi, 2 naponta hozza a mentő hullarészegen, vagy fejsérüléssel, vagy mindkettővel
2. gyakorló suicid, századszorra vágta fel az ereit vagy szedett be gyógyszert
3. cukorbeteg, aki baszik a diétára, nem szedi a gyógyszereit, viszont piál, stb.
4. ua., csak szívbeteggel, magasvérnyomásossal, stb.
5. külföldről éjjel hazaérkező vendégmunkás, aki feketén dolgozik biztosítása nincs, és a 6 napos szálkát szombat éjjel egykor akarja kiszedetni, stb. stb. stb.
Sorolhatnám.... És ezek teszik ki az összes ellátás minimum 60-70%-át, néha többet. Lehet menni panaszkodni

Martinicske 2013.10.24. 14:14:01

@Reaper Man:

Én a saját felelősségemre azonnal beleegyeznék ha lehetne, hogy nálam marad a járulékaim 3/4 -ed része és nem kell se állami betegbiztosítás, se nyugdíj. Onnantól fogva, hogy rendezhetem ezeket saját magamnak egy árva szavam se lesz.

platelet 2013.10.24. 14:32:02

@Martinicske: szerencsére, ezt nem engedi a törvény, ugyanis társadalomban élünk, ha gazdag vagy, azért, hogy a szegények is kapjanak ellátást, ha szegény, azért, hogy a saját hülyeséged miatt ne szenvedj kárt

Reaper Man 2013.10.24. 14:38:40

@platelet: Társadalombiztosítás szinte csak csöves országokban van, úgyhogy ezt én nem érzem szerencsének (mármint hogy Mo. is az), de ez a téma túl messzire vezetne... :D
@Martinicske: Ez mondjuk nagyon szép, meg jó, de azért azt nem árt tudni, hogy piaci alapon egészségügyi ellátást vásárolni mindenhol a világon extrém drága (már ahol lehet egyáltalán), nálunk ráadásul csak bizonyos szegmensek érhetők el ilyen formában, és pont a mentés nem tartozik ezek közé...:D

Reaper Man 2013.10.24. 14:42:46

@platelet: Ezt úgy pontosítanám, hogy ha szegény (munkanélküli,minimálbéres, hajléktalan, stb.) vagy, akkor nyugodtan basszál az egészségedre, drogozz, piálj, cigizz, amihez kedvem van, mert ha valami bajod lesz, az ellátást úgyis mások fizetik helyetted, és ha ők lesznek betegek, még azt a szar ellátást sem kapják meg, amit te befizetés nélkül élvezel, mert a pénzt már elköltötték rád, "szegény emberre"... :D

Martinicske 2013.10.24. 14:42:48

@platelet: Rendben, akkor viszont én is elvárom, hogy tisztességes legyen az ellátás. És ha sok milliárdból felhúznak egy kórház szárnyat csak mert és abban egyetlen dologra nem telik, ami az elegendő orvos azt én kifogásolom. (Ez a fejsebes sztorim)

Egyszer szívproblémám volt, azzal hazaküldtek hogy menjek a háziorvoshoz, az a gazdám. Pontosan ezt mondták és így. Ugyanaz a főorvos asszony legközelebb ugyanazzal a panasszal nem engedett haza még egy törölközőért se, hogy nem vállalja a felelősséget...

Aztán a kis bajokkal meg mehetek magánrendelésre. A közepes bajok esetén fizethetem a hálapénzt, nagy bajban meg lehet épp az oep nem finanszíroz...

Nem szegénység, vagy gazdagság kérdése hanem korrekt vagy inkorrekt emberek és magatartások és eljárások. Utóbbi sajnos gyakoribb.

Jobb lenne ha köthetne mindenki maga biztosítást (ahogy most is köt végső soron a járulékfizetéssel, csak nem lehet választani) és lehetne változtatni ha valami nem tetszik.

Nem félnék én, összekapnák maguk a kórházak hogy oda menjen a beteg.

Ugyandehogy (törölt) 2013.10.24. 14:56:09

@Reaper Man: látom, te értesz ehhez. mi az a vesehomok és mit csinál?

platelet 2013.10.24. 18:22:28

@Reaper Man: igazad van, és pont emiatt elég vicces, amikor valaki Magyarországon úgy gondolja, jobban jár, ha kiszáll a tébéből és zsebből fizet

platelet 2013.10.24. 18:30:21

@Martinicske: természetesen igazad van, a pénzt biztosan lehetne jobban elosztani (ennek ellenére, szerintem konkrétan azért, hogy fejsebbel ne kelljen 6 órát várni, nem kell több orvost fizetni, rengeteg más, fontosabb dologra kell a pénz). Az inkorrekt/korrekt felvetéseddel is egyetértek.

Az, hogy ugyanazzal a panasszal más ellátást kaptál, tényleg furcsa, nem lehet, hogy a tünetek/vizsgálatok eredményei eltérőek voltak?

A kis baj, stb. szerintem általánosítás és teljesen rossz, ezzel a sémával nem lehet lefedni a betegségeket. Nagy baj is lehet olcsó, kis baj is lehet drága.

Ha magánbiztosításra váltunk, csak az jár jobban, akinek sok a pénze, még így is többet kapunk, mint amennyit ennyi befizetésért egy kultúrországban kapnánk.

Összekapnák magukat a kórházak? Miért, most lustálkodnak? Úgy persze értem, hogy ha több pénzt kapnának, jobb ellátást nyújtanának...

Martinicske 2013.10.24. 19:59:12

@platelet: a "kis baj" -t úgy értettem a saját laikus nézőpontomból, mint fogorvos, nőgyógyász, bőrgyógyász. Aki teheti az magánrendelésekre jár.

Összekapni magukat szerintem lehetséges. Ahogy a cégeknél is óriásit változhat a termelékenység és a jövedelmezőség úgy az egészségügyben is lehetséges.

6 óra egy fejsebbel sok vagy kevés az relatív kérdés. Angliában voltam egy hónapot, ott a szállásadóm munkája az volt, hogy segédápoló. Mondom neki nálunk nincs ilyen, mégis mit csinál. A munkája az volt, hogy a kórházból hazabocsátott betegeknek megszervezte a hazajutását, az utazást, utánanézett hogy szükség van-e élelmet vásárolni, el van-e indítva a házban a fűtés, stb... Nálunk szerintem még nem is hallottak ilyenről. Persze nem vitatom, össze lett zárva a sebem. A biztonsági őrök főnökét véletlen ismertem beszélgettem vele amíg vártam, azt mondta itt minden nap ez megy. Nap mint nap felmondanak az ápolók, mert nem bírják idegekkel.

Nyilván, több pénzből jobbat lehet, de azt is gondolom hogy ugyanannyi pénzből is ki lehet hozni többet, vagy kevesebbet ahogy a cégeknél is vannak sikeresebbek és kevésbé sikeresek.

Más lenne a helyzet például ha egy versenyhelyzetben a kórház megtiltaná hogy az orvosok áttereljék a betegeket a magánrendelésükre és ott kellene korrektül kutyáztatás nélkül ellátni a beteget. Tudom sír rí az orvostársadalom, hogy kevés a pénz, a parkolókba mégiscsak jaguárokkal meg a legújabb audikkal állnak be...

Lehetne ezekről a dolgokról beszélgetni sokat, az biztos hogy leginkább több pénz és több tisztesség, egy minimális emberség amire szükség lenne.

platelet 2013.10.24. 21:54:38

@Martinicske: nálunk is van segédápoló, ő főleg olyan betegápolási feladatokat lát el, amelyhez nem kell szakápolói végzettség (de a tapasztalat rengeteget számít, egy tapasztal segédápoló munkáját kevesen tudnák utána csinálni). Amit leírtál, nálunk szociális munkások végzik, de igaz, hogy belőlük is kevés van.

Tény, hogy a szervezésen lehetne javítani, de amiket leírtál, nem akkora mértékű probléma, mint gondolod, itt sokkal nagyobb dolgokról van szó, és még mindig a pénzhiány dominál. Ha versenyhelyzetet teremtünk, profitorientálttá tesszük az egészségügyet, annak a betegek látják a kárát.

Az orvosok meg audik egyszerűen nevetséges, nézd meg egyszer, az átlag orvos mivel jár. Az, hgoy egy professzornak audija van? Nyugaton ez az alap, és egyébként ezért is nincs hálapénz.

És jóval több emberség van, nem csupán minimális még most is a magyar egészségügyben.

Irkutszk 2013.10.24. 21:54:47

@Martinicske: Nem lustálkodnak nálunk sem a kórházakban. Emlékszel az ágyszám-csökkentésekre? No, akkor rengeteg nővért, és segédnővért elbocsátottak. Dehogy lett kevesebb ágy egy kórházban, ugyanannyi ágyra kevesebb szakszemélyzetet tartottak meg. No, ezért nincs nálunk olyan segédápoló, aki a betegek hazajutását segíti. Nem mellesleg, Angliában és Írországban azért is van ilyen feladata a kórházaknak, mert jónéhány ember szigeten él, ahol sokkal korlátozottabb az ellátás, mint nálunk bármilyen pici faluban (konkrétan hallottam, hogy van olyan beteg Írországban, akit egy heti gyógyszerrel küldenek haza, mert csak hetente egyszer jár a szigetén orvos, aki felírhatná azt, amit a kórház beállított).

Martinicske 2013.10.25. 08:05:50

@Irkutszk: Angliában mindenki szigeten él nem igaz? :) Ez az egyik legnagyobb szerencséjük :)
@platelet: azt, hogy csak a professzorok járnának audikkal azt talán van aki elhiszi, de én nem. Mért pont ahhoz kell hasonlítani az orvosok helyzetét, hogy nyugaton mi van? Ennyi erővel azt is nézhetnénk hogy Indiában, vagy Afrikában mi az alap.

Nem ismerős? "Ezt a pénzt nem gondolhatja komolyan, hát a 2 haverommal pont 5 perc alatt isszuk el"

Persze vannak tisztességes orvosok is, csak nem mindenki fogja ki.

platelet 2013.10.25. 08:36:18

@Martinicske: pedig hidd el, az átlag orvos nem audival jár. Azokat észreveszed, aki bkv-zik vagy suzukival jár? Nem. Emiatt látod torzítva a dolgokat.

Tőlem hasonlíthatjuk Indiához, de akkor az ellátásról is csak szuperlatívuszokban beszélj...

Egy anekdota mit bizonyít? Ráadásul elég régi már, nem ebből a korból származik.

Az utolsó mondatodtól a legkevésbé sem teszi korrekté a hozzászólásodat, olyan, mintha az mondanád, hogy persze, vannak tisztességes cigányok is... az csak még rasszistább...

Martinicske 2013.10.25. 10:06:13

Nem ebből a korból?? Hát melyik korból? Nem egy ilyen anekdota van sajnos, hanem nap mint nap, csak minden ezrediket kapja fel a sajtó.

Nem korrekt a hozzászólásom az lehet, de én a saját tapasztalatom alapján így látom a helyzetet, ilyennek látom az orvosokat. Egy dolog a hozzászólás, itt írhat mindenki amit akar, de ha a valóságban nem ezt tapasztalom akkor hiába olvasom hogy higgyem el milyen lelkiismeretes és becsületes mindenki. Majd ha mást látok magam körül, akkor máshogy fogok gondolkozni.

Én azt gondolom igen is lehetne többet kihozni a rendelkezésre álló erőforrásokból és ez annak a felelőssége aki ebben a rendszerben dolgozik és döntéseket hoz. Szerencsére egészséges vagyok és bízom benne egy jó ideig el tudom kerülni az egészségügyet, de ezt sajnos nem lehet előre tudni.

magam adom 2013.10.25. 10:14:28

@Martinicske:
"Összekapni magukat szerintem lehetséges. Ahogy a cégeknél is óriásit változhat a termelékenység és a jövedelmezőség úgy az egészségügyben is lehetséges."

Persze, hogy lehetséges. Összekapja magát, profit-orientálttá válik, és be sem enged a kapuin, ha a betegséged kezelése 20 fillér veszteséget is "termel". Márpedig, hidd el, a betegek-betegségek olyanok, hogy nem a rentábilis-nem rentábilis elven gyógyulnak.

magam adom 2013.10.25. 10:16:12

@Martinicske:
Ha az afrikai és indiai viszonyokat tartod etalonnak az orvosok, szakdolgozók bérezését tekintve, akkor az ellátást se a nyugati mércével mérd!

platelet 2013.10.25. 10:41:49

@Martinicske: hát nem 1 éve hallottam először ezt a viccet... és persze viccekből következtetéseket levonni...

minden ezrediket? ennek többszöröse azok az orvos-beteg találkozások, amikor minden rendben ment, csak arról nem ír a sajtó

saját tapasztalatod alapján, ami a magyar orvosok töredékét teszi ki, a nagy részüket tisztességtelennek nevezed... persze, mindenki azt ír amit akar, így te is írhatsz általánosításokkal, torzításokkal teli hozzászólásokat, csak ne csodálkozz, ha erre válaszolnak

mi alapján gondolod, hogy lényegesen többet ki lehetne hozni? egyébként, a rendszerben dolgozó orvosok alkalmazottak, a feladatuk a gyógyítás, és kurvára nem az egészségügy megszervezése, ezt a politikusoknak kéne, de persze mindenki az orvosokat szidja

Martinicske 2013.10.25. 11:16:18

Nem csodálkozom ha válaszolnak, meg se sértődöm, de ahogy látom a válaszolók az egészségügyben dolgoznak és bármilyen negatív élményre van válasz amivel védeni próbálják a mundér becsületét.

Valahogy úgy érzem az most már alap, hogy a hálapénz az jogos és jár (adómentesen természetesen!!!), az orvos természetes viselkedése meg alapból olyan, hogy a beteget a magánrendelésre kényszerítse, ahol majd embernek nézik.

Sajnos ha ilyen alapokról indul a vita, akkor tulajdonképpen nincs miről beszélnünk.

Ha el tudtok számolni a lelkiismeretetekkel akkor rendben van.

platelet 2013.10.25. 11:30:56

@Martinicske: Te az orvosokat általánosítva nevezted tisztességtelennek, ezzel minden egyes orvost annak nevezel, ezért az itt kommentelők erre a vádra válaszolnak, és leírják, hogy nem tisztességtelenek. Ha valakit támadnak, az védekezik. De ezt sem lehet, mert ez már a "mundér becsületét védi"??? Hol itt a logika?

Jól érzed (bár a legtöbben ezt tudják, nincs ebben mit érezni), néhány hónapja a hálapénz valóban legális lett. Természetesen nem jár. Ha te úgy érzed, hogy jár, hát... nagyon sok beteg úgy érzi, talán ennek is köze van ahhoz, hogy még mindig létezik, nem?

A legtöbb orvosnak nincs magánrendelése, hogy érted azt, hogy "természetes viselkedése alapból olyan"? Hogy alakul ki ez a "természetes viselkedés"? Ilyennek születik? Az egyetemen oktatják?

Ha te ilyen alapokból indulsz ki, tényleg nehéz vitatkozni, én egészen más alapokból indulok ki. Ezen vitatkozunk egyébként, az alapokon...

El tudok számolni a lelkiismeretemmel. Jó lehet neked is, hogy erkölcsileg ennyire az átlagos orvos szintje felett állsz...

qbr 2013.10.25. 11:36:49

@Martinicske: A hálapénzt úgy hozod ide ebbe a hozzászólásodba, mintha a feletted hozzászólók bármelyike is tett volna olyan kiejelentést, hogy ez egy jogos dolog. Csúnya dolog úgy érvelni, hogy a saját állításaidat kened rá másra.

Egyébként pedig versenyhelyzetet ölég nehezen hozol létre egy hiánygazdaságban (a magyar egészségügy hiánygazdaság, mert kevés az orvos, kevés az ápoló, kevés az ágy, kevés az intézmény). De persze ha van nagyszerű ötleted a megoldásra is, szerintem mindenki kíváncsian várja.

magam adom 2013.10.25. 15:12:43

@platelet:
Hagyd. Martinicske még Martininek is kicsike, kár a szóért.

zünüke 2013.10.25. 18:37:58

@Reaper Man: Te idióta :D

Ha tudnál szöveget értelmezni-amit sajnos nem megy-akkor értetted volna a hozzászólásom azon részét,melyben megkérdőjelezem egy mentős diszpécser szakértelmét egyes esetekben. Hogy miért Te értelmetlen fa@kalap?? Azért,mert vannak bizony olyan esetek is,amit mindenképpen orvosnak látnia kell méghozzá sürgősen. Ennek fényében,egyáltalán nem helyes,hogy egy "nem orvosi végzettséggel" rendelkező ember dönt a mentő sürgősségéről.

Idézlek: "Ebben az országban pont az ilyen 20-as IQ-ju seggfejek miatt nem működik semmi.
-mint én vagyok-
Akkor ha megengeded:
-Ebben az országban pont az ilyen 20-as IQ-ju arrogáns,szemtelen,mosdatlan pofájú,magukat Istennek képzelő, szarházi, egészségügyben dolgozó alakok miatt van rossz híre az orvosoknak,ápolóknak,mentősöknek.Az ilyeneknek mint te vagy,egy temetőben kéne sírásóként dolgozni mint egy egészségügyi intézményben.A "seggfejezés" jelzőt,meg édesanyádnak tartogasd amikor beszélgettek a betegekről..:D

Reaper Man 2013.10.25. 22:33:50

@zünüke: Nem szívesen mondom, de kúrjad te szájba a ritkán jóllakott tetves kurva anyádat sekélyes kis buta paraszt, ahelyett, hogy beleugatsz a nagyok dolgába!!! :D

Reaper Man 2013.10.25. 22:36:22

@Reaper Man: @zünüke: Hamár őszinteségi rohamunk van... :DDDD

Reaper Man 2013.10.25. 22:51:23

@Babette_: Ugyanaz, mint a homok... apró kristályok, amik a vizelettel ki szoktak ürülni, néha észrevétlenül, néha meg görccsel kísérve. Amúgy nem igazán értem a kérdést... :D

zünüke 2013.10.25. 23:28:49

@Reaper Man: Látom az agyvérzés kerülget te szerencsétlen korcs....:XD

"Ne ugassak bele a nagyok dolgába?? :XD...csak nem te lennél az egyik nagy?????

-Édesanyádat még mindig üdvözlöm..:DDDD

2013.10.26. 08:06:01

@Reaper Man: Nem méltó hozzád ez a stílus. Úgy tűnik értesz az orvosi dolgokhoz, de ha így beszélsz, még azt sem hiszik el tőled, ami igaz. A betegek 80-90 %-át tekinted hülyének, akkor ne csodálkozz, ha a betegek ugyanilyen arányban tartják az orvosokat is azoknak. Szerintem egyik állítás sem igaz. Mellesleg a beteg az nem egy külön kategória, hanem a társadalom nagy része. A szakmai hozzáértésed mellett mutass toleranciát, ami tudom nem könnyű a sok "hülye" beteg közt. Én szeretem a hozzászólásaidat, de ne rontsd el ilyen beszólásokkal, még ha van igazságtartalma, akkor sem. A vesehomokkal kapcsolatban gondolom @Babette_: arra gondolt, hogy ha már benne van a szervezetben, de nem okoz panaszt, akkor mi a teendő. Ha meg nem erre gondolt, akkor majd kijavít :-) Én pont ebben a helyzetben vagyok, de amíg nem okoz panaszt, nem érdekel. Anyját meg ne szidd senkinek, az enyém pl. már meghalt.

karcsibácsi 2013.10.26. 10:11:16

@Turchi:
"Nem méltó hozzád ez a stílus."
Senkihez sem méltó ez a stílus. Zizikét is figyelmeztethetted volna, hiszen az anyázást ő kezdte. Abban pedig @Reaper Man: -nek tökéletesen igaza volt, hogy nagyon zünü ez a @zünüke: tudatlanságánál csak önteltsége nagyobb. Persze, ezt kicsit árnyaltabban is megfogalmazhatta volna reaper.

2013.10.26. 12:22:25

@karcsibácsi: Félreértettél. Én nem fogok minden blogba író stílusával foglalkozni. Nekem @Reaper Man: stílusa még így is tetszik, csak azért írtam neki ezt, hogy mint orvos ha így ír, nehezen lesz hihető amit mond. Zünükét nem tudom kicsoda ezért a stílusa sem érdekel. Megjegyzem ő is mond pár okos dolgot.

zünüke 2013.10.26. 12:39:34

@karcsibácsi:
Úgy látszik ezen a bloggon csakis Ti,mint "nagyok" sértegethettek,gúnyolódhattok a posztolókkal,illetve a hozzászólókkal akik nem közétek valók.Aztán ha valaki-mint mondjuk én-vissza "merészel" írni hasonló alpári stílusban,akkor fel vagytok háborodva,és nagyon nem tetszik.Kedves "Karcsika" (írom ezt a Zizike jelzőre)Te ugyanúgy a fent említett csapathoz tartozol a gúnyolódást,és a sértegetést illetően,mivel olvastam már egy pár hozzászólásodat az elmúlt hónapok alatt.Itt még olyan poszt nem került kiírásra,hogy maga a posztoló ne legyen meghazudtolva,sértegetve,kigúnyolva,gyakorlatilag elküldve a pi@ába a véleményével együtt.Nem is olyan régen olvastam,hogy rohamosan romlik ennek a bloggnak a színvonala,egyre szarabb posztok kerülnek kiírásra.Csodálkoztok?? Ki az a hülye posztoló aki ide jönne "panaszkodni" a vele,vagy a családtagjával történt esettel?? Senki.Ki kíváncsi arra,hogy akármi is történt vele,az itt lesben álló "orvoscsapat" egyszerre ugrik a posztnak,illetve a posztolónak,hogy melyik sorában lehet belekötni,meghazudtolni,sértegetni,lehülyézni,kigúnyolni,és legutóbb már eszement barmozni,és seggfejezni is.Szerinted ez rendjén van így??
De csak,hogy egy pár szót írjak a mocskos szájú @Reaper Man válaszáról,hogy azért tisztába legyél a dolgokkal.Ha elolvastad volna a válaszát,akkor ugyebár láttad,hogy a nekem írt véleménye azért egy kicsit durvára sikeredett, akárkinek is képzeli magát.Hogy hasonló stílusban reagáltam?? Már elnézést....miért vagyok én ezt köteles válasz nélkül hagyni?? Az anyázást én kezdtem?? Igen,ez így van.De nem kurva anyáztam,és még finom is voltam vele.Ezzel szemben ő kurva anyázott,méghozzá kicifzázva a tetves kurva anyámat,akit szájba kéne kúrnom-szerinte.Szóval itt ne kezdjünk bele az "árnyaltabb megfogalmazás" lehetőségeibe,meg abba,hogy ki kinél önteltebb.Visszatérve: A mosdatlan szájú,primitív baromnak üzenem (gondolom vérvörös fejjel olvassa),hogy az anyámmal kapcsolatos javaslatát sajnos már nem tudom megtenni,mivel tavaly meghalt.Ezzel szemben ő a saját édesanyjával gyakorolhatná a "szájbakúrást" talán jót tenne a felborzolt idegeinek.

Üdv: Zünüke,és nem Zizike...:DDD

karcsibácsi 2013.10.26. 20:06:00

@zünüke: Én személy szerint nem sértegetek senkit. @Reaper Man: valóban indulatosan fejezte ki, hogy butaságot beszélsz, de az anyázást te kezdted. Naivitás volt azt gondolni, hogy nem kapsz hasonló választ. Itt több szakember leírta, hogy a diszpécsernek (mentésirányítónak) az a dolga, hogy célzott kérdésekkel megállapítsa, hogy kell-e mentőt küldeni, és ha igen, milyent. Erre képezték ki. És természetesen nem az orvosi egyetemen. Aki ezt nem képes megérteni, hanem csak a magáét hajtogatja, mondván, hogy "nincs miről vitázni", az bizony tudatlan és öntelt.
A blog szerintem is hanyatlik, de én ennek másban látom az okát.

2013.10.26. 20:28:48

@karcsibácsi: "de az anyázást te kezdted" Konkrétan azt írta, hogy "A "seggfejezés" jelzőt,meg édesanyádnak tartogasd amikor beszélgettek a betegekről..:D " Ez számomra korántsem ugyanazt jelenti, mint "de kúrjad te szájba a ritkán jóllakott tetves kurva anyádat sekélyes kis buta paraszt"
Ha valaki nem látja a kettő közötti különbséget, akkor az nagy baj. Ahogy a jog is mondja, a védekezésnek arányban kell lennie nagyjából a támadással. Hát ez itt nem jött össze. Megjegyezném ha már az orvosok azt gondolják hogy a betegekhez képest ők sokkal magasabb szinten vannak minden téren, akkor ez a kommunikációjukban is jelenjen meg.

karcsibácsi 2013.10.26. 21:25:52

@Turchi: Látom a különbséget, és eszemben sincs menteni reapert, meglehetősen primitív, ordenáré módon "érvelt". Akárcsak zümzümke, talán elkerülte a figyelmedet a válasza, ami közönségességben überelte aratóét: " megkérdőjelezem egy mentős diszpécser szakértelmét egyes esetekben. Hogy miért Te értelmetlen fa@kalap?? Azért,mert vannak bizony olyan esetek is,amit mindenképpen orvosnak látnia kell méghozzá sürgősen. " Az én szememben nagyon rossz bizonyítványt állít ki magáról nemcsak jó modorról, hanem mentális képességeiről ez a mondat (is). Miért is?
" vannak bizony olyan esetek is,amit mindenképpen orvosnak látnia kell méghozzá sürgősen." Persze, hogy vannak, ezt a (nem orvos képzettségű) diszpécser a kérdéseire kapott válaszok alapján eldönti, és adott esetben "orvosos" esetkocsit küld. Ezt nem képesek felfogni egyesek.

platelet 2013.10.26. 21:48:04

@Turchi: reaper írta a butus/seggfejet, zünüke az faszkalap/anyád a seggfejet, reaper a kúrd szádba az anyádat-ot. Általában, ha elindul a személyeskedés, mindig egy fokkal durvábbat ír az ember, ezen nem értem, miért kell kiakadni. És lehet, hogy hihetetlen, de az orvos is ember, ugyanolyan joga van ilyen beszédre, mint neked. Ha emiatt valaki a szakmai hozzáértését megkérdőjelezi, az ő dolga, szerintem a kettőnek semmi köze egymáshoz.

zünüke 2013.10.26. 23:19:07

@karcsibácsi: Nem,nem látod a különbséget mert nem akarod látni.Én senkit nem hordtam le eszement baromnak,20-as IQ-val rendelkező seggfejnek,sekélyes kis buta parasztnak,és senkit nem hasonlítottam a barlangi éjszakához.Ezzel szemben ez a primitív barom,(mert ezek után mást nem nagyon tudnék rá mondani)a fenti jelzőket használva rontott nekem a kommentjében.Úgy néz ki,hogy ez meg a te figyelmedet kerülte el, de jó messzire ahogy látom..:D
Semmi olyan felháborító dolgot nem írtam,amire így kéne reagálnia bárkinek is,azért maradjunk ennyiben.Azt,hogy felvetődött bennem a kérdés,hogy egy mentős diszpécsernek mégis milyen végzettsége van,valamint egyes esetekben-szerintem-mindenképpen orvosnak kéne dönteni arról,hogy kell az a ku@a mentő,vagy nem kell ez nem lehet főben járó bűn.Elhiheted,hogy nem véletlenül kérdeztem,mert az elmúlt öt évben minimum négy esetet hallottam,hogy a segélykérő, és a diszpécser "telefonon történő vitatkozása" közben a beteg rosszabbul lett,vagy egy másik esetben majdnem meghalt mire műtőasztalra került.A sztorik hasonlóak voltak. A mentős diszpécserek nem vélték komolynak a panaszokat,így ügyeletre irányították a beteget.Az egyiket az ügyeleti váróból vitte el szirénázva a kocsi.:(((

2013.10.27. 02:50:27

@karcsibácsi: Nem kell menteni @Reaper Man: -t, én úgy bírom ahogy van. Meg téged is. Azzal nem értek egyet hogy ha elindul a személyeskedés, akkor egyre durvább lesz a válasz. Pont arra próbáltam rávilágítani hogy értelmes ember nem veszi ezeket magára. És @Reaper Man: az, gondolom. Ez a párbeszédünk most nem zünükéről szól részemről.
@platelet: Igazad van, az orvos is ember, de amíg egy nem orvos habzó szájjal bármit mondhat, az orvos ugyanezekkel a szavakkal hiteltelenné válik, (bár ő is azt mondhat, amit akar) holott pont az lenne a cél hogy higgyenek neki. Lehet hogy zünüke nem hisz neki, de vannak még mások is akik olvasnak, és ilyen szöveg után még az is felmerül bennük, hogy az illető nem is orvos. A való életben el tudom képzelni hogy valakinek elszalad az agya, nekem is sokszor, de itt a neten oly fölösleges. Miután itt nem szakembereknek beszél, bizony összefüggést találnak az olvasók a szakmaiság és a stílus között. Én is. Részemről befejeztem, mindhármótokat (karcsi, reaper, platelet) tisztellek, becsüllek, de zünüke elemzését meghagyom másra. Ismétlem, mondott jó dolgokat is. Azért is írok ritkábban ide mostanában, mert fáradt vagyok az ilyen adok- kapok beszélgetésekhez. Üdv mindenkinek. Laikus hiányzol!

karcsibácsi 2013.10.27. 07:05:10

@Turchi: Engem is bánt ez az adok-kapok, nem is szívesen veszek benne részt. Pontosabban fogalmazva, kicsit restellem is magam miatt (tudod, aki a disznók közé keveredik...)
Szóval, teljes mértékben egyetértek Veled. Az utolsó mondatoddal különösen.

platelet 2013.10.27. 15:18:31

@Turchi: Ezt inkább fordítva látom, a való életben jobban vigyázok rá, hogy ne ragadjon el a hév (nem mindig sikerül...) Az interneten az érvekre érvekkel, a személyeskedésre személyeskedéssel (ha lehet, nem erősebbel) szoktam válaszolni, persze, ez se mindig sikerült tökéletesen. Nagyon megtisztelő, hogy szerinted egy orvostól visszafogottabb érvelés az elfogadható. Sajnos, nem könnyű ezt a standardot mindig fenntartani :)

dioda 2013.11.01. 00:18:45

@Martinicske: Én el tudok számolni a lelkiismeretemmel: hálapénzt nem fogadok el, magánrendelésem nincs (bár még lehet). Autóm nincs (nincs is rá szükségem). Te viszont egy ostoba, bunkó faszfej vagy, de ezzel pórul járhatsz, mert ha te így állsz az egészségügyben dolgozókhoz, akkor ne csodálkozz, ha csak pont annyit fognak tenni érted, ami szakmailag mindenképpen indokolt. Ha ilyen stílusban nyilvánulsz meg, akkor ne várj se kedvességet, se azt, hogy bárki bármi olyasmit tegyen, ami nem feltétlenül feladata. A hasonló seggfejeket lepattintani - kb. az első dolog amit minden egészségügyis a saját érdekében, önvédelemből gyorsan megtanul...

A 9. utas 2013.11.05. 12:44:49

@karcsibácsi: de, azt teszed. Rendszeresen. Hogy nem veszed észre, azzal csak magadról állítasz ki szegénységi bizonyítványt. Bár én inkább feltételezném, hogy hazudsz.

karcsibácsi 2013.11.05. 21:37:20

@A 9. utas: Szerintem tedd magad túl rajta... Nem olyan nagy ügy, bár kétségkívül nevetségessé tetted magadat: használtál saját magadra egy idegen kifejezést (mizantróp), aminek nem tudtad a jelentését (embergyűlölő), és amikor erre rávilágítottam, szégyenedben elkezdtél vagdalkozni.
Vagy lehet, hogy tényleg embergyűlölő vagy?

A 9. utas 2013.11.05. 23:15:33

@karcsibácsi: kétségkívül hülye vagy. Pontosan tudom, mit jelent a mizantróp. Gyűlölöm a humanoidokat. Állatbarát vagyok. Egy csótányt is többre becsülök, mint annak humanoid változatát, amilyen te vagy.
Sajnos elég régóta olvasom a blogra írt hozzászólásaidat, hogy tudjam: vagy hazudsz, amikor orvosnak mondod magad vagy a legundorítóbb fajta vagy, akivel valaha dolgom volt. Igaz, nem sokkal de találkoztam személyesen is hozzád hasonlóval.

magam adom 2013.11.05. 23:20:47

@A 9. utas:
Vigyázz, hogy amikor a 8. utas karmaiból karmaiból menekülnél, nehogy az efféle humanoidok karmaiba kerülj! Még "véletlenül" túléled...
A csótányok legyenek veled!

A 9. utas 2013.11.05. 23:53:30

@magam adom: sajnos volt szerencsém efféléhez és csak azért éltem túl, mert nem életveszélyes dologgal kerültem hozzá.

magam adom 2013.11.05. 23:57:21

@A 9. utas: jajjj, még szerencse, hogy nem tett el láb alól. Egyébként meg, ami nem életveszélyes, azt általában túléli az ember. De hát az élet veszélyes..

A 9. utas 2013.11.06. 00:01:07

@magam adom: jó a nicked. Tényleg magadat adod. Részvétem a környezetednek!

magam adom 2013.11.06. 00:17:02

@A 9. utas: ja, többnyire magam adom. Néha pedig megadom magam. Környezetem köszöni, jól van.

sarah12 2013.11.16. 06:52:12

Én is sikerült eladni a vese a segíteni David a művelet történt múlt hónapban, és nagyon sikeres volt, és én még mindig nem tudom elhinni, hogy én a saját betéti többé, és még mindig van annyi maradt, hogy jöjjön, és nagy ember az életben én csak megköszönni David, hogy segítettél is kapcsolatba lépni vele, az ő e-mail: dmark790@yahoo.com ha szüksége van a segítségére.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása