Egy hét a pokolban, avagy hogyan éld túl a 222-es szobát

2013.07.31. 07:52

sad_person_hospital.jpgFizettél??! -Nem! -Látod ez volt a hiba, ezért nem foglalkoztak veled! És kimondta az igazságot! Csak az kap méltóságot egy megyei kórházban, aki fizet!

Mikor egy nő gyermeket vár, ő a világ legboldogabbja, sajnos azonban vannak olyan pillanatok is, amikor az álom összetörik, és így a világ legboldogtalanabb lényévé válik... Igen lényévé, mert azt a fájdalmat, amikor kiderül, hogy elveszítheti gyermekét nem tudja feldolgozni emberi ésszel, gyűlöli a világmindenséget, kételkedik Istenben, és nem ért semmit...  Ez az én történetem, amikor megtudtam, hogy második kisfiamat soha nem fogom látni, hisz gyakorlatilag leállt a fejlődésben, életképtelen és 20 hetesen elválunk egymástól. A történetben szereplő orvosok nővérek nevét megváltoztattam, bár nem érdemlik meg ezt az emberséget tőlem.  November utolsó péntekjén, a genetikai ultrahangon kiderült, hogy a fiunk beteg. Boldogan mentem be a vizsgálóba, hogy lássam a kisfiamat, de összezuhanva, támolyogba jöttem ki onnan.

Az orvosom, akinek köszönöm az őszinteségét, felkészített a legrosszabbra. 90% hogy meg kell szakítani a terhességet a baba és a saját érdekemben is. A férjem, aki szerencsére mindig elkísért, támogatott le a kocsiig, én meg szinte önkívületi álapotban sétáltam mellette. Megkaptuk a győri kórhazba a genetikai ultrahang beutalót, ott döntenek az életről... Hazaérve felhívtam a védönőmet, aki kérés nélkül jött egyböl...nagyon hálás vagyok neki a mai napig és köszönöm, amit megtett értem.  Ismerős révén hétfőre kaptunk lehetöséget a Nagy Ultrahangistenhez. Készüljek úgy, hogy haza sem jövök, míg meg nem szülöm a babát! Hoppá, ilyenkor esik le az ember lányának...meg kell szülnöm?!???!! Nem altatásban vagy ilyesmi???!! Mivel a fiamnál beindított szülésem volt, lassú tágulással, császármetszés végkifejlettel, így a para még jobban belém költözött. Mondanom sem kell, hogy az egész hétvégét végigbőgtem...  Hétfőn reggel nyomtam egy puszit a 3évesemnek és irány Győr. Az épületben keresni kezdtem a dokit, mire egy szonográfus Mrs. Bagósötvenes a fejemhez vágta, hogy "Én vagyok az egyik legjobb, majd én megnézem!" Persze azután előkerült a Dr. Nagy Ultrahangisten is. Lesétáltunk az ultrahanghoz, aminek a bekapcsolásához is segítség kellett, mert új volt... Elkezdte a vizsgálatot, majd átrendelt egy nagyobb felbontású ultrahanghoz...

 Patakokba folytak a könnyeim, a férjem csak némán fogta a kezem... (Mint később kiderült fogantatási kromoszómahibája volt, de ezt több orvos több ultrahang vizsgálat után sem merte biztosra mondani.) Elővette a mobilját és lehívta Mrs. Bagósötvenest. Csak lesett a nénike...ilyet ő sem gondolt, állt szótlanul, lehajtott fejjel, lehívtak még egy nőgyógyászt Dr. Megvígasztallakot, majd így szól a telefonba: " Dr. Atyaúristen, gyere le, ezt látnod kell, jó lesz a könyvedhez, siess!" Ezt egy anyának hallani rémálom, ráadásul fájt, hogy így beszélnek a gyerekemről. Sorra nyomtatódtak az ultrahangképek, előkerült néhány pendrive is, nehogy már elvesszen a könyvhöz egy részlet is.... Lejött Atyaúristen, újból ultrahang, löködik-böködik a babát, megkérem öket, hogy kapcsolják ki a monitort, ne kínozzanak. Sokadik kérésre Atyaúristen kitépi a falból a dugajt, látszólag rohadtul nehezére esett a dolog. 20 perc alatt 15 lehetséges variáció is előkerült a tarsolyukból, de egyöntetüűen a terhesség megszakítása mellett döntöttek. Kérdés sem merült fel, hogy én esetleg mit akarok. Dr. Atyaúristen közölte, hogy menjek ki délután a magánrendelőjébe, mert jön egy kardiológus ultrahangspecialista hozzá, szeretné megmutatni neki, ö mit gondol. Ilyen helyzetben meg ki mer nemet mondani egy főmuftinak?! Felvettek az osztályra, 2órát ültünk a folyosón, mert nem volt tiszta ágynemű a szobába...

Na a szoba egy putri volt, linóleum, szocialista kori csempe, ágy minden.. jelzem az egész folyosón összesen 4db wc és 3db zuhanyzó volt. Délután átautóztunk a magánrendelőbe, Andante bőrbútor plusz nagytáblás faborítás a falon, jobb ultrahang felszerelés, mint a megyei kórházban... Behívott minket, vizsgálgazott, kérés nélkül kikapcsolta a 150centis tévét. Ekkor még úgy gondoltam, hogy ez egy emberi doki...aztán lassan kezdett elszakadni a cérna, szinte folyt a nyáluk, miközben vizsgálgattak. Átadta Nőnek a gépet, mikozben combon ütögetett, rámnézett, és így szólt: "Nyugodtan vizsgágasd, a kismama tisztában van vele mi lesz a sorsa!" Na itt borult el a férjemnél a cérna, és kicsit helyretette őket. Miután végeztek a nézegetésemmel és mindent rögzítettek a gépen, visszamehettem a kórházba. Azt mondta másnap reggel jön és ő csinálja a magzatvízvételt. Az asszisztens csajszi ki akarta fizettetni velünk a vizsgálatot, erre férjem kikelve ismét magából leosztottaa csajt. Estére agyi katasztrófa voltam, zuhogtak a fejemben a gondolatok, fájt az élet. Nehezen, de elaludtam egyedül a szobámban.  Másnap persze nem Atyaúristen jött értem, hisz nem fizettem neki, gondolom zokon vette, mert többet nem láttam... Felfeküdtem a vizsgálóra, körbeálltak a dokik és belekezdtek. Volt egy aranyos kis doktornő Rózsaszínmasni, aki megfogta a kezemet, miközben böktek. Elöszőr egy hatalmas tüvel korionboholy mintavétel történt. Jelezték, hogy ez nem mindig sikeres, de igyekeznek. Pechemre a hatsó falon volt a méhlepény, így jó mélyen szúrtak. Utána egy másik tűvel magzatvizet vettek. Ez első bökésre nem sikerült, így szúrtak egy harmadikat is.

 És igen fájt, remegtem, mint egy kocsonya. De ez végre sikeres volt. Ezután éreztem, hogy valami meleg folyik az oldalamon... a magzatvíz volt az. Annak helyébe pedig egy sárga gyógyszeres szószt nyomtak vissza, ami megöli a babát. Természetesen ezt ott nem mondták el nekem. Áttoltak a műtőbe, ahol a zárt méhnyakamba felraktak egy ballont, ami segíti a tágulást, hisz a 20. hét körül a legkenyényebb és zártabb a méhszáj. Kikötve feküdtem, leírhatatlan volt a fájdalom, hisz nem érzéstelenítettek. Véreztem, 3 doki tuszkolta belém a cuccot. Rózsaszínmasni vigasztalt, neki is folytak a könnyei, én lehettem neki az első. Miután a ballon felkerült, felpumpálták a kívánt méretre es kivezették a hüvelyen át a lábamig, ahovafelragasztották a szelepes végét. Kitoltak, vissza a szobámba, engedéllyel, hogy a férjem bármikor bejöhet, mert szigorú látogatási rend van... Délután hoztak 40 egység oxitocint, hogy fájásokat produkáljak, de ne legyen sok, nehogy szétrepedjen a méhem a császármetszés helyén. Nakirály, még ez is... persze nem lettek fájásaim, alig éreztem, hogy van valami. Egy ápolónő (egy a sokból, de őszinte és kedves volt) benézegetett, hogy mi van velem, a férjem ott volt véigg mellettem és megkérdeztük, hogy ugye nem kell majd megnéznem a babát, ugye nem fog mozogni a lábam között, ha kijött...?! Sírva mondta, hogy ha megvolt afeltöltés, már nem él... bennem van, halott és én nem is tudtam... Aznap, vagyis kedden, már nem történt semmi. Lefolyt az oxi, és ennyi.  Szerdán dupla adagot kaptam, reggel 9kor bekötötték, na akkor már éreztem azt a bizonyost. Míg a férjem nem ért oda, a Morning showt hallgattam, hogy Balázs hogyan lesz Mikulás :-) Kicsit elterelte a figyelmemet az erösödő, rendszeresedő fájásokról. Mire a férjem odaért 5perces fájásaim voltak. Körülbelül 2órára 3percesekké csökkentek, és este 5re már félperc hosszúak voltak. Eszméletlen kínjaim voltak, kaptam egy fájdalomcsillapítót, de nem ért sokat. Műszakváltás után kaptunk egy nővért Miss Rózsaszínpulcsist. Na vele csak maximum a rémálmomban akarok találkozni..

Nemsokára a fájások hatására kiderült, h bő egy újnyiratágultam. Ennyi volt a vizit, a fájások erősödtek, a lelkieröm elfogyott, zsibbadni kezdtek a kezeim, vállig nem éreztem őket, lassan a tarkóm is zsibbadni kezdett, kezdtem elveszíteni az eszméletemet. A férjem futott nővért hívni. Miss Rózsaszínpulcsis ennyit mondott: Vegye rendesen a levegőt, mert el fog ájulni és akor mit kezdek vele!?? De nem jött megnézni.. alattam patakokban folyt. A tegnapi megszáradton elfért, luxus lett volna lecserélni. Felhívta férjem a védőnőnket, akivel együtt lélégeztem, és lassacskán elmúlt a zsibbadás. 9kor lefolyt a maradék oxi.. ennyi nincs máratovább, a férjemet hazaküldték, hogy manem lesz szülés. Kedd reggel óta egy halott babával apocakomban. Fél 11re kiürült a cuccos, és álomba sírtam magam. Hiányzott a fiam, akit hétfő reggel óta nem láttam...  És eljött a csütörtök is, Mikulás napja volt, már hajnalban a sírással küszködtem, utáltam magam, mert minden vágyam az volt, hogy minél előbb megszabaduljak a halott kisfiamtól. A másik meg otthon nélkülem már 4napja... Reggel korai vizit volt, egy fiatal orvocsapatból álló team megsajnált, csak bőgtem, válaszolni sem tudtam nekik, vizit után berendeltek a vizsgálóba, hogy megnézzék mi történik odabenn.

A tágítóballon kifejtett egy újnyit elért (nem tudom mit takar, viszont tágultam) majd a Fiatal doki megrántotta és leesett. Mondta, hogy ez jó jel, a baba is fejvégű fekvésben van, menjek reggelizzek, hisz tegnap nem ettem, utána kapok még oxitocint. Sírva vánszorogva indultam vissza a 222esbe. És ekkor jött velem szembe dr. Megvígasztallak. Megállt, átölelt és bíztatott, nem tart már sokáig, jó hogy leesett a ballon, tartsak ki. Kb. 4 percig zokogtam a vállán, de hagyta, kicsit megnyugodva léptem a szobámba. Belekezdtem a reggelimbe, majd hozták is az adagomat. A branül ami bennem volt kedd óta, már nagyon fájt, de nem szúrtak újat. Drága. Elfeküdtem, elkezdett folyni, megált, megint foly, megált...szeretlek magyar egészségügy... mégsem kaptam újat... A férjem úton volt hozzám, rádiót halgattam. Egyszer csak úgy éreztem, mint amikor tele van a tampon és lecsúszik. Ezek iszonyatos fájásokkal kísérve, bár koránt sem olyan erősek, mint tegnap. Elkezdtem lehúzni a bugyimat, éreztem, hogy ömlik avérem, combközépig jutottam, mikor sokkolt, hogy jön a baba. Remegni kezdtem, nyomtam a nővérhívót... közben csúszott lefelé a baba, majd egy nagy cuppanással a bugyimban landolt, sikítottam, kiabáltam, mert a nővérhívóra nem jött senki. A folyosón lévők rohantak segítséget kérni, én önkívületi állapotban sírva, remegve, zsibbadva üvöltöttem. Bejött a főnővér , kérdezte mi van. Kértem hogy nehogy meglássam, mert elájulok. A hálóingemtöl nem láttam semmit, de mondta, hogy szerencsém van, magzatburkostól kijött, valószínű nem kell műteni, csak kimosni a méhem...ekkor a férjem kinn várt, hallotta az üvöltésem, de nem engedték be..a nővérek elvitték a babát, beengedték a férjemet, otthagytak magamra....

 De olyan hányás jött rám a sokktól, hogy 2 poharat hánytam telibe, mert hánytál nem volt, a takarómra vigyáznom kellett, mert nincs másik. Bejött egy doki, hogy ő fog megnézni mi van odabenn, mindjárt jönnek értem. Felmászattak a betegtotogató ágyra, rámrakták az oxitocinos palackot és toltak. Eközben a férjem összefutott a takarítónővel, aki rákiabált, hogy csukja be az ajtót, mert mit szólnak a látogatók, ha meglátják a vértben úszó szobát. A férjem, aki nem a magatűrtőztetéséről híres, visszaüvöltött neki, hogy inkább jöjjön ide, és takarítson össze. Engem a műtőben ismét átmászattak remegő térdekkel a műtőasztalra. Jött az altatóorvosnő. Na őrá a kutyámat sem bíznám, így nem viselkedhet egy orvos. Kérdezte, hogy mikor ettem utoljára. Egy órája. Erre ordinálé módom elkezdett üvölteni velem, hogy műtét előtt nem lehet x órával enni. Mondtam neki, hogy a reggeli doki mondta, hogy ehetek, mert délelött nem lesz semmi. Hát tévedett. De nyugodjon meg kihánytam. Pofavágással ennyiben hagyta. Bejött a doki is, hogy megkezdik a dolgot. Számoljak vissza tíztől. Számoltam. Erre az altatóorvos ismét ordít, hogy lassabban a levegőket, mert elájul. Hát basszus, miért nem mondják az embernek, akit még sohasem altattak! Szerencsére egy mosással megúsztam a dolgot, visszatoltak a szobámig, ami még mindig vérben tocsogott... Akkor kapkodtak..bár a lepedőmön maradt egy kis vér, de azt már nem cserélték le, csak a tetejét. A szobámban még egy órát össze-vissza beszéltem, de végre vége volt. Sikerült, megcsináltam, túl vagyok rajta. Az a megkönnyebbülés, amit éreztem, leírhatatlan volt..

Vége volt az egy hetes kínnak, fájdalomnak, kétségbeesésnek.  Úgy megtörték a testemet, hogy a lelkem nem számított már! Csak arra vágytam, hogy minél előbb megszabaduljak a pokolból, hazamehessek a kisfiamhoz és elfelejthessem az egészet. Ami persze nem ment! Viszont ez az akarat olyan lelkierőt adott, hogy másnap reggel hazaengedtek.  Péntek reggel összefutottam a folyosón egy beteggel, akivel a hét folyamán megismerkedtem, és ennyit kérdezett: -Fizettél??! -Nem! -Látod ez volt a hiba, ezért nem foglalkoztak veled!! És kimondta az igazságot! Csak az kap méltóságot egy megyei kórházban, aki fizet!!! De mi van azokkal, akik nem tudnak több tízezret adni??? Azt kapják, amit én??!!! Ennyi jár??? Megtehettem volna, hogy fizetek, de úgy gondoltam, hogy ilyen helyzetben ezt nem kell. Hát tévedtem....

 Ez az én történetem, ami nem azért íródott, hogy sajnáljanak, hanem azért, hogy ha valaki ilyen kilátástalan helyzetbe kerül, tudja mi történik, mire számítson.  2hónap telt el, a lelkem javul, atestem müködik...elfelejteni viszont sohasem fogom. Viszont az idö segít!?...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.31. 11:20:52

végtelenül sajnálom, egy rettentően érzékeny lélek, teljesen össze van törve.
de végtelenül tájékozatlan is mindemellett. ha kicsit jobban tisztában lenne az emberi test működésévéle, de legalább a terhességgel, fele ennyire sem viselte volna meg.
először azt gondoltam, megint az orvosi kommunikáció hiányzik, de a végére biztos lettem benne, hogy nem. nem az orvos dolga, hogy alapvető dolgokat ő tanítson meg másodszor terhes nőknek.

Irkutszk 2013.07.31. 11:31:06

1. egyik orvos vagy nővér sem tehet arról, hogy a magzat fejlődése megállt, ill. ennek okairól (kromoszóma-rendellenesség). A magzat, ha még élt, akkor is úton volt már a halál felé, hiszen ezért nem fejlődött. A kórházban maximum meggyorsították az anya méhének tisztulását, megakadályozták, hogy fertőzést kapjon.

2. Az abortusz ugyanazon az úton történik, mint a szülés, mert ez a legkevésbé ártalmas (hiszen természetes út). Az abortuszt a magzat mérete és fejlettségi foka szerint nevezik abortusznak vagy halvaszülésnek.

3. Ha valami nem tetszik, szólni kell. Csinálják meg a felvételt, aztán nézegessék magukban. Ha zavar, hogy tízen nézegetik az UH felvételt, tessék szólni. (Egyébiránt én megkértem volna őket, hogy mondják el nekem is, mit látnak. A megértés jó módszer arra, hogy valamit el tudjunk fogadni, lesz oka a történteknek.)

Tempus-Anh 2013.07.31. 13:09:55

Részvétem a meghalt baba miatt.
A kérdéseim a következők lennének:
- miért látta el különféle csúfnevekkel az őt vizsgálókat/kezelőket a beteg?
- ki a hibás amiatt, hogy meghalt a baba? (a választ tudjuk: senki, tehát az orvosok/ápolók sem)
- egy abortuszt Ő MAGA hogyan szervezne meg másként? Itt nem vesszük figyelembe azt az itt is fennálló körülményt, hogy a műtéti előkészítésben masszívan NEM működött együtt.
- kire haragszik és miért lövöldöz mindenkire maga körül? ez jobb a lelkének?
Én tudnám ajánlani az Istenhez fordulást, a hitet, de egy olyan országban, ahol a lakosság zöme KÉRKEDIK azzal, hogy ateista és semmiben sem hisz, a keresztény értékeket pedig nyíltan gyalázza, nem hiszem, hogy ennek foganatja lenne.
Az ilyen istentelenül felnőtt, semmit nem tisztelő, önmagán kívül mást el nem ismeő generáció soraiból kerülnek ki extrém helyzetekben a fenti rémtörténet főszereplői.
Bocsánat, de ennek tükrében én egyáltalán nem csodálkozom ama leírt lelki pokoljáráson.

Tempus-Anh 2013.07.31. 13:23:44

Te pedig idelentről a fb-ról: milyen rendőrségről és eü. felügyeleti szervről beszélsz miután indokolatlanul leoltod Babette-et? Fejtsd ki, mert ehhez hülyék vagyunk. Tudod, hülyék közt a tudatlan is okosnak számít.

zellerlevél 2013.07.31. 13:43:29

Hehe... Találóak a nevek, simán fel lehet ismerni melyik orvosról van szó. ;)

Van törvényi szabályozása annak, hogy az orvos milyen feltételekkel használhatja fel a páciensei esetét, fényképét, adatait, leleteit a szakvizsgáihoz, publikációhoz, könyvéhez? Kell ahhoz a páciens engedélye, hogy másik orvosnak átadja az adatokat? Kell tájékoztatnia a beteget, hogy a többletvizsgálatokra publikációs céllal van szüksége? (A Petz oktatókórház, vagyis a beteg elméletileg tisztában van azzal, hogy több orvos megvizsgálhatja.)

Ugyanebben a kórházban egy baleset kapcsán az egyik gyerek bekerült egy vizsgálatba, de ott folyamatosan tájékoztattak bennünket erről a tényről, és emailben tartották a kapcsolatot velünk, egészen a vizsgálat végéig. Azt sokkal korrektebbnek éreztem, mint a levélben leírtakat.

Tempus-Anh 2013.07.31. 13:52:56

Ha egy orvos a betege esetét publikálni akarja vagy előadáson felhasználni szeretné, akkor tájékoztatnia kell őt ennek tényéről illetve az előadás céljáról /ami többnyire oktató célzattal történik). Az előadáson a beteg nevének kezdőbetűit használhatja max., semmiféle más, a beteg felismerését lehetővé tevő adatot nem tehet közzé publikusan.
Az orvosok egymást tájékoztathatják/tájékoztatniuk kell a beteg általuk kezdeményezett vizsgálatainak eredményeiről amennyiben ez a beteg javát szolgálja, gyógyulását elősegíti, ha egy bizonyos szakág képviselőiként közvetlenül szerepet vállalnak a beteg kezelésében.

Irkutszk 2013.07.31. 14:08:39

@zellerlevél: Külön vizsgálatot végezni akár betegen, akár csak beteg mintáin pedig csak etikai engedéllyel lehet, amelynek (természetesen) feltétele a beteg tájékoztatása is.

IrishOak 2013.07.31. 14:20:10

@Irkutszk: Meg még alá is kell írni a sok-sok papírt, ami ezzel jár.

karcsibácsi 2013.07.31. 14:31:35

"egyöntetüűen a terhesség megszakítása mellett döntöttek. Kérdés sem merült fel, hogy én esetleg mit akarok. "
Ez így biztosan nem történhet meg. Az orvos javasolhatja a terhesség megszakítását genetikai rendellenesség esetén, aztán a nő ezt vagy elfogadja (az esetek többségében), vagy nem. Ha úgy dönt, kihordhatja a terhességet és megszülheti a gyermeket fejlődési rendellenességgel, orvosi javaslat ellenére is.
Több közlemény is foglalkozott azzal a kérdéssel, hogy pl. igazolt 21 trisomia (Down sy) esetén miért döntöttek mégis az érintettek a baba megtartása mellett.

IrishOak 2013.07.31. 14:45:53

Na akkor ma felvállalom a 'kedvesnővér szerepét.:-)(hátha páran megpofoznak-szokás szerint:-))

" viszont az idő segít?"... persze, az idő minden sebet begyógyít, feltéve,hogy úton-útfélen nem olvas az ember a következő generációtól beszámolókat; hogy ő hogyan vergődött túl a nehezén.Mert akkor eszébe jut a saját dolga, és az "időtől" függően az szalad az agyában? hja; az enyém most lehetne(de persze nem, hiszen akkor élne) iskolás vagy kis-nagy kamasz stb. Aztán ráébred, hogy a világ forgásának ez a sajátossága megvolt régen,meg van most, és meg is lesz mindig. Ekkor nyugalommal bele tud helyezkedni a világ rendjébe, és a megtörtént dolgok kicsinnyé válnak.
Az ember fogantatása,és születése egy csoda.De van,hogy az összetevők nem adottak.
Hálás lehet manapság a nyugati világban egy nő, hogy van választása.Kiderülhetnek olyan dolgok -még időben amik megakadályozzák még nagyobb tragédiák bekövetkeztét.Ezt egyedül az orvostudomány, a kutatás, és lehetőségek fejlődése adta,és adja meg.

Nem hiszem, hogy az orvostudománynak felelősséget kéne vállalnia egy-egy adott emberi testben zajló folyamatokért, és azok megélése miatt. Ezt végig kell csinálni.Ahogy olvasom, nagyon körültekintően cselekedtek.(hja,a derékalj cserélése az a legkisebb probléma)
Ha valakinek egy ágyas szobája van akkor jobban el van "rejtve a külvilágtól, így idő míg meghallják.Azon krekéler megjegyzést tudnám elutasítani, hogy minden másképpen történt volna, ha pénzt ad bárki-bárkinek. Nem, nem történt volna másképpen semmi. Amit végig kell élni azt nem lehet kispórolni az életből.

Ha az orvos "elcsodálkozik" és tanulmányt folytat, azt azért teszi, mert egy olyan dolgot fedez fel aminek alapos vizsgálata mások segítségére lehet.Lehet;nagyon sokak segítségére. Úgyhogy mindezt lehet felfogni akként, hogy pfej; de milyenek már!De én inkább azt ajánlanám, hogy akként kell felfogni,hogy minden létezésnek oka van.Hogy az ember éppen szolgáltat egy alapos indokot a figyelemre, az azt jelenti, a sorsbéli 'értelmetlenség és szenvedés mégiscsak értelmet nyert.

Gyors felépülést és szép új egészséges gyerekeket kívánok még a jövőben.:-)

VaTi 2013.07.31. 14:46:29

Szóval senki sem érzi úgy, hogy egy ilyen helyzetben kijárna a kismamának némi extra kedvesség? Vagy legalább emberség? Gyászol! Értitek? Úgy kellett átmennie ezen az egészen, hogy egy csepp együttérzst nem kapott. Persze, orvosilag lehetett rém izgalmas a baba betegsége, de ne előtte izguljanak már rá, hogy jajjdeérdekes... Lehet az anesztesnek nyűg, hogy előtte enni adtak neki, de nem feltétlenül kell tovább amortizálni a lelkét. Ilyesmi...
@Tempus-Anh: Egyébként szerintem nem hibáztatja az orvosokat a baba betegsége miatt. Azért hibáztatja őket, mert egy ilyen helyzeten teljesen lélektelenül, kíméletlenül vitték végig. Némi támogatás elkelhetett volna. És miből gondolod, hogy nem hívő? Én az vagyok. De egy elveszített babát meggyászolnék, a velem gyalázatosan bánókra pedig morognék, igen. Pláne egy gyászfolyamat közepén, ahol szemmel láthatóan a posztoló most van.

Tempus-Anh 2013.07.31. 15:04:49

@VaTi:
Eléggé minősíthetetlenül aposztrofálja az őt megvizsgálókat, neveket aggat rájuk, változatos, magakreálta tulajdonságokkal ruházza fel őket. Ugyanakkor elvész a részletekben, (itt szocreál bútorzat, amott Andante bőrgarnitúra) a "dokik" csorgatták a nyálukat vizsgálat közben (nyilván nem láttak még ultrahangképen magzatot anyaméhben), az orvosok majdnem gyilkosoknak vannak kikiáltva, mert abortáltatni merték "akarata ellenére" (???).
Az abortusz teljes folyamata során tapasztaltakat abszolút szubjektíven, önkényesen, a saját szemüvegén keresztül adja elő, a szereplőket olyan jelzőkkel illeti és úgy minősítgeti, ahogy épp kedve tartja, a pszichéje a "királynő vagyok és mindennek körülöttem kell forognia" és az "én vagyok a szerencsétlen áldozat és belémtörli mindenki a lábát" végpontok közt ingadozik.
Szerintem premorbide sem egy könnyű eset a csajszi, ez a szituáció pedig végképp kihozta a valódi énjét.

És nem, ezek a gyűlölettől és utálattól fröcsögő egoista szlogenek messze nem egy vallásos nő sorai.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.31. 15:10:04

@IrishOak: "Amit végig kell élni azt nem lehet kispórolni az életből."

igen.

VaTi 2013.07.31. 15:17:10

@Tempus-Anh: egy gyászfolyamatban nyakig ülő nő sorai...
Engem az a kép csapott arcon, ahogy elképzeltem: áll a kórteremben, kilóg belőle a halott magzata és sikoltozik, mert attól retteg, hogy kipottyan a gyerek és a földre csattan... Borzalmas lehet átélni. Tudjátok mit? Én most megengedném a posztolónak, hogy legyen hisztérikus, legyen igazságtalan, vádaskodó, akármilyen. Ezen is csak át kell mennie valahogy. Aztán reméljük, majd jobban lesz, testileg-lelkileg. De nem tudom elítélni, akárhogyan vádaskodik. A fene tudja, én hogyan diliznék bele egy ilyen helyzetbe.

Rotoxis 2013.07.31. 15:18:51

@VaTi: Valóban, egy félresiklott gyászfolyamat. Az eltelt időben a gyászmunkának már be kellett volna fejeződnie, a posztoló megrekedt a második szakaszban. Segítségre szorul(na).

Mindez azonban nem jogosítja fel arra, hogy bárkire kígyót-békát kiabáljon.

zünüke 2013.07.31. 15:19:38

Vannak esetek amikor ajanlatos penzt adni.En biztos nem mertem volna egy ilyen beavatkozasnal nem adni semmit,mert ugyebar meg is lett az eredmenye.Biztos vagyok benne,hogy a felet nem szenvedte volna a posztolo,ha egy kicsit zsebbe nyulnak,es tolnak valamit elore.

VaTi 2013.07.31. 15:21:51

@Tempus-Anh: "Ugyanakkor elvész a részletekben, (itt szocreál bútorzat, amott Andante bőrgarnitúra) " Az agy fura dolgokra képes, neked mondjam? Talán éppen azért foglalkozik lényegtelen dolgokkal, hogy ne kelljen a tragédiával foglalkoznia. Mikor anyukám meghalt, a temetés napján a nagyim, aki éppen a lányát temette, egyszerűen semmi mással nem tudott foglalkozni, csak azzal, hogy hogy készül el a töltött káposzta a torra. Érted? Mint egy megszállott, 10 percenként jött a nyomorult töltött káposztával és 10 percenként el kellett mondanom, hogy a szomszédasszony elkészíti segítségként. Neki arra kattant rá az agya a gyereke temetésének napján. Furcsa dolgokat produkál az elme...

VaTi 2013.07.31. 15:23:40

@Rotoxis: fogalmam sincs, hogy egy ilyen eset után 2 hónappal (nagyon kevés időnek tűnik) én mennyire lennék rosszul. Nem merem elítélni...

Rotoxis 2013.07.31. 15:28:47

@VaTi: Nem értelek. Az eset nyolc hónapja történt.

VaTi 2013.07.31. 15:31:04

@Rotoxis: "2hónap telt el, a lelkem javul, atestem müködik"

Rotoxis 2013.07.31. 15:37:59

@VaTi: "a Morning showt hallgattam, hogy Balázs hogyan lesz Mikulás :-)"

Tehát az iromány két hónappal az események után, február körül születhetett. A gond az, hogy a posztoló most is aktuálisnak érzi a förmedvényét. Pszichiáter. Gyorsan.

Neutun 2013.07.31. 16:21:00

Először is nagyon sajnálom a posztolót és a babát. Biztos vannak a sztoriban eltúlzott és erősen szubjektív, érzelmi oldalról megközelített leírások és egyértelmű, hogy nem a dokik tehetnek a baba haláláról. Viszont ha levesszük ezeket a történetből, akkor is gáz, ahogy az orvosok viselkedtek vele. Amikor a doki közölte a kollégának, hogy jó lesz a könyvéhez az eset, na én akkor rúgtam volna pofán az orvost!

Irkutszk 2013.07.31. 20:46:28

@Neutun: Miért, hogyan tanul az orvostanhallgató?

mildi 2013.08.01. 06:19:01

@Tempus-Anh: off: menj el szépen vasárnap a templomba és panaszkodj a papnak, hogy milyen istentelenek az emberek. esetleg elmondhatnál ennek az elcseszett, egocentrikus generáció lelki üdvéért egy imát. jó keresztény módjára...

2013.08.01. 06:58:30

@VaTi: Végre valaki az én véleményemhez is közelít! Amúgy üdv...

karcsibácsi 2013.08.01. 08:18:50

@VaTi: off: mekkora már a "baba"?

karamellcukorka (törölt) 2013.08.01. 09:50:10

@VaTi: Azért az egészen más dolog. Édesanyáddal az élete legnagyobb részét elvesztette. Ismerte szerette, úgy alakította az életét.
Ez egy ismeretlen baba volt ,nem szoptatta nem nézett a szemébe, nem érezte az illatát stb.
Volt genetikai abortuszom, nem leányálom,de ez nem normális amit itt ír a poszter.A szavahihetőség pedig..hát khmmm. Minden lépést megbeszélnek egyeztetnek, sokszor teamban döntenek. Semmit nem tesznek a belegyezése nélkül az állapotos nőnek. Semmit. Igen csak alaposan tájékoztatják, kőkemény protollja van ,amit betartanak...pont azért hogy vki nehogy sárt tudjon rájuk dobálni. Azért van, akinek így is sikerül.
Még a magzatvízvételhez (amniocentézis) is bele kell egyezni és azt sem csak úgy elvégzik, a genetikai abortusznál pedig bele kell egyezni pár dologba, és nem csak úgy jönnek azok a gonosz dolgok és jól elveszik a babát. Még jó, hogy egyéb dolgot nem körít mellé. Nem értem a mai emberek jó részét. Ne mfogadnak el alap dolgokat. Pl. Az életnek a halál is a része, és épp ettől különleges az élet. Még a 90 éves minden sejtjében metasztázisos hozzá tartozó halála után is henteseznek. Én úgy nevelődtem a nő életének fontos része, a szülés ,de a maga helyén..és igen ebbe beletartozik a vetélés, a nagyanyáim az anyám és én is vetéltem. Régebben ennek is meg volt a maga helye...természetes szelekció. Egészséges utódot szeretne mindenki. Direktben kevesen szülnek súlyos halmozottan sérült gyermeket.

karamellcukorka (törölt) 2013.08.01. 09:51:30

@Irkutszk: Legyen tapasztalt már az anyja hasából úgy bújjon elő.

karcsibácsi 2013.08.01. 10:06:38

@karamellcukorka:
Igen, ahogy fentebb írtam, a várandós nőnek genetikailag károsodott magzat esetén is joga van, orvosi javaslat ellenében, kihordani a terhességet és megszülni a (beteg) gyermeket.
Ezért van nekem is gondom a posztoló szavahihetőségével (" egyöntetüűen a terhesség megszakítása mellett döntöttek. Kérdés sem merült fel, hogy én esetleg mit akarok.").
Ez így biztosan nem igaz. Neki kellett döntenie a terhesség megszakítása mellett - nota bene, orvosi javaslatra -, és a beavatkozás előtt ezt alá is kellett írnia.

VaTi 2013.08.01. 12:55:27

@Turchi: üdv neked is!
@karcsibácsi: az enyém? A nagy 3 éves, a kicsi másfél. De nem hiszik el, hogy csak annyi, mert hosszú, magas kölyök és másfél évesen folyamatosan dumál :) Hál' Istennek orvos még csak a státuszvizsgálatokon és oltásokkor látta őket...

Irkutszk 2013.08.01. 13:22:31

@karcsibácsi: Volna egy kérdésem ezzel kapcsolatban. Akármilyen genetikai rendellenessége is legyen a magzatnak, nem az volt-e a fő probléma, hogy megállt a fejlődésben? Mert a történet úgy kezdődött a posztíró számára, hogy megállt a fejlődésben a magzat. Ebből én arra következtettem, hogy haldoklott a magzat.

IrishOak 2013.08.01. 14:30:16

@Irkutszk:
Én nem pont azt olvasom ki a történetből, hogy elhalt a magzat, hiszen a történetben szerepel egy olyan beavatkozás is -már a bennfekvéskor; aminek következtében történt az elhalás. :-(

Talán inkább arra gondolok, hogy a genetikai uh-on olyan mértékékű -élettel össze egyeztethetetlen dolgokat fedeztek fel, ami sajnos egyértelművé tette az események sorát.

Az viszont egészen bizonyos, hogy amint kiderül valami, akkor az orvos elmondja az eshetőségeket,vázolja a lehetőségeket,az eljárás menetét és megvárja a döntést.Amint a dolog eldöntött -az anya és család részéről, még akkor is meg kell látogatni helyeket, és írásban nyilatkozni.Mindent aláírni, és elmesélni...:-( esetleg hallgatni a szánakozásokat,siralmakat amik még jobban belerángatják a 'kín szituációba az amúgy is terhelt nőt.
Ilyenkor jön jól a barátnő, a család akik viszont előre lökdösik az embert, aztán meg gyorsan kitalálnak valami szórakozás-figyelem elterelést.

Neutun 2013.08.01. 16:37:34

@Irkutszk: Nyilván nem a könyv írással vagy a tanulmányozással van a gond, hanem az orvos viselkedésével. Lehet létezik olyan nő, aki egy ilyen eseményt gyorsan feldolgoz, mások hónapokig a hatása alatt vannak, viszont minimális empátia mindenkit megillet. Nem hiszem el, hogy az orvos nem látta, hogy a kismama mennyire rosszul viseli az egészet. Meg lehetett volna ezt oldani anélkül is, hogy megbántsa a kismamát. Például diszkréten felhívni a kollégát, elmagyarázni a hölgynek, hogy az együttműködésével a jövőben segíthet más embereken stb.

éshanem 2013.08.01. 19:45:53

Az egész történetből két dolog hiányzott a kórház részéről, az empátia, és az emberszámba vétel. Számomra nem az jött le ,h az anyuka hibáztatta volna az orvosokat a rosszul sikerült terhesség miatt, csupán a vágóhidi fehérköpenyes mentalitás tette be nála a kaput.

Irkutszk 2013.08.02. 08:13:51

@Neutun: Erre írtam, hogy a betegnek szólnia kellett volna.

prolee 2013.08.03. 21:04:33

A történet borzasztó, a postolónak felejtést és új gyerekben vigasztalódást kívánok.

A hozzászólások nagyon érdekesek. A kórházi személyzet 99%-a a legcsekélyebb együttérzést, vagy tapintatot sem bírta tanúsítani egy lelki válságban lévő és fizikailag is szenvedő nőnek. De a gúnynevek osztása miatt volt pofa neheztelni. Ez egy vicc, súlyos probléma van az arányérzékkel.... Aki így gondolkodik, annak javasolnám, hogy kérje pszichológus segítségét, mert valami nagyon nem kerek a lelkében.

Visítva röhögtem, hogy a magánorvos hiénája megpróbálta megfejni őket azért a vizsgálatért, amire szívességből mentek oda. Ezt pl. nem nehezményezték érzékeny lelkű eü. berkekbeli kommenttársak. :)))) Milyen jellemző.... De a berendezés leírásán megbotránkoztak. :)))) Szégyen....

És most megemlíteném azt a ma divatos és általam nem igazán helyeselt magatartást, ahogyan a nők a magzatukhoz viszonyulnak.
Ma az a divat, hogy terhességi teszteket csinálunk üptre-hoptra. Ha pozitív, kitvitteljük, "szerelmünk gyümölcse a pocaklakó baba" kerül gondolataink és társasági életünk középpontjába, teljes gőzzel belevetjük magunkat az anyaságba, verselünk, zenét hallgatunk a babával közösen, gyűjtjük az ultrahang felvételeket, megtudjuk a nemét, hónapokig válogatjuk a nevet a pocaklakó babának, pocakot simogatunk, berendezzük a babaszobát, shoppingolunk, terhestornára járunk, lehetőleg apukával együtt. Teljes gőzzel turbózzuk a folyamatot a végletekig beleéljük magunkat.
Csakhogy a terhesség veszélyes üzem, bármikor történhet valami és akkor jól pofára esünk.
Ezt csak azért írtam le, mert úgy gondolom, hogy helyesebb lenne kellő távolságtartással kezelni a terhességet és tudatában lenni annak, hogy még nincs gyerekünk, csak LESZ. Könnyebb lenne a kismamának ....

Irkutszk 2013.08.04. 06:13:40

@prolee: A te kommented 100x bunkóbb volt az én véleményem szerint, mint bármelyik másik.

prolee 2013.08.04. 20:35:09

@Irkutszk: És ki kérdezett? Hála istennek a vélemény szabad. A tied is, meg az enyém is. :)
Így aztán megtehetem, hogy a Mount Everest magasságából teszek rá, hogy neked mi a véleményed az én véleményemről. Neked is csak ezt tudom javasolni.

mldrv 2013.08.05. 23:17:57

@Babette_: alapvető dologgal arra gondolsz h ne lélegezzen túl gyorsan és ne egyen műtét előtt?

mldrv 2013.08.05. 23:20:21

@prolee: keverhetsz vmit vagy csak én értem félre, hogy mire célzol - itt nem a kórházi személyzet kommentelt és volt itt némi együttérzés is megjelenítve az 1-2 überbunkó komment mellett. mondjuk az jó meglátás, h nem a berendezés leírása a nagyobb gond, hanem hogy próbáltak elkérni pénzt azért, ami szívesség volt. :)

mldrv 2013.08.05. 23:21:29

@Irkutszk: akkor nem olvastad végig mindegyiket. :P

Krumpli Bogart 2013.08.06. 00:22:27

@mldrv: Azt írta, hogy a kórházi személyzet súlyos helyzetben lévő emberrel nem viselkedett együtt érző módon, de a hozzászólók nem ezen akadtak fenn, hanem a gúnyneveken háborognak. (Bár nem értem, hogy pl. "Rózsaszínmasni" miért bántó?)
@Irkutszk: Miért és melyik részt találtad bunkónak? Mert érdemi magyarázatot nem fűztél hozzá, csak lebunkóztad, ő meg kiosztott.

Krumpli Bogart 2013.08.06. 00:31:59

@prolee: Csakhogy a terhesség veszélyes üzem, bármikor történhet valami és akkor jól pofára esünk.
Ezt csak azért írtam le, mert úgy gondolom, hogy helyesebb lenne kellő távolságtartással kezelni a terhességet és tudatában lenni annak, hogy még nincs gyerekünk, csak LESZ. Könnyebb lenne a kismamának ....

Most olvasom az IPM-ben az USA elnökeiről szóló cikksorozatot. Szinte minden elnök esetében megemlítik, hogy a felesége hány gyermeket szült és abból mennyi érte meg a felnőtt kort. Régen teljesen természetesnek tekintették az emberek, hogy gyermekeik közül néhány halva születik, vagy még gyermekkorában meghal. S nekem is megmondta az orvosom, hogy ne éljem bele magam, mert bármi közbejöhet. Szerencsére nem jött.

mldrv 2013.08.07. 01:33:51

@Krumpli Bogart: igen ez volt a másik tippem. (szerintem sem bántó a rózsaszínmasni :D)

zellerlevél 2013.08.07. 20:22:16

@prolee:

Az utolsó bekezdéshez: igazad van, de ezt ma valamiért nem szabad kimondani. Mint ahogy azt sem, hogy a világ nem a kismamák körül forog; azt sem, hogy aki gyereket szül, az nem rendkívüli hős; vagy azt, hogy a gyerek nem a világ közepe.
Mivel a felnőttek halálát is valami furcsa módon kezeli ez a társadalom, a magzat, csecsemő, gyerekhalált még nehezebben viseli el.

Irkutszk 2013.08.08. 08:40:27

@Krumpli Bogart: @zellerlevél: A magzat már zigóta formájában az anyától és apától különböző élőlény. Teljesen igaz, hogy az anya szervezetétől függ az életben maradása még jópár hónapig, de ettől még különálló élet, és nem pedig az élet ígérete. Nem csak LESZ, hanem VAN. Fizikailag, fiziológiailag, mindenhogyan. Mondom ezt mindamellett, hogy egyetértek azzal, hogy nem kell eltúlozni semmilyen momentumát az életnek (a terhességet sem, a tizenéves őrjöngést sem, a halált sem, meg az önsajnálatot sem).

És hogy mi volt bunkó? Egy vadidegen embernek ilyen stílusban a fejéhez vágni, hogy a gyermeke még nem létezik; csak mert ő még nem látta.

zellerlevél 2013.08.08. 17:18:50

@Irkutszk:

Valóban van, ebben nincs is vita köztünk.

Azonban a megtermékenyült peteseejtek jó részének sorsa megpecsételődik, még akkor, amikor a nők többségének sejtelme sincs arról, hogy esetleg babát vár. Az igazolt terhességek egy része is vetéléssel végződik. Sőt, megszületett babák is halnak meg. Ez természetes módon előfordul, és bár senki sem mondta, hogy vállrándítással kéne elintézni, a mostanában e téma körül tapasztalható szinte hisztérikus hozzáállás minden, csak nem normális.

dorcingo 2014.01.15. 21:19:11

Aki nem élte át, el sem tudja képzelni, hogy az anyában milyen lelki folyamatok játszódnak le. Egy ilyen helyzetben a legcsekélyebb emberi együttérzés is sokat számít, mert elkeseredettnek, kiszolgáltatottnak érzi magát az ember. A nővérek és orvosok csak egy strigulaként és megoldandó feladatként kezelik az anyát és a beteg babát is. Ami az ő oldalukról persze természetes, hiszen ez a munkájuk, csak akkor rendeljenek ki egy pszichológust vagy szociális munkást is az esetek mellé vagy legalábbis a kórházba, akihez lehet fordulni lelki segítségért. Hiszen ez gyász, a traumát segíteni kellene feldolgozni. Az idő segít, de sose fog begyógyulni... És kérem, ne okoskodjon az, aki nem élte át, hogy így meg úgy kellene viselkedni, mert a nőnek ekkor olyan érzékeny a lelke, hiszen a babáját veszíti el éppen, hogy minden apró rosszalló arckifejezés, vállrándítás, keményebb hangnem ezerszeresére nagyítódik fel...

benta 2014.04.22. 10:24:55

Életem első vetélése a Hófehér című magyar rajzfilmről kijövet a mozi WC-jében indult meg. S bár az idő begyógyítja a sebeket, azóta, ha meghallom a mű címét, látok belőle valamilyen részletet, hányinger fog el és ráz a hideg. Ennek harminc éve.

Szóval elkél az az empátia bizony.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása