Elszakadt a gumióvszerünk

2013.07.07. 09:09

ovszer.jpgAz ember igazítsa a nemi életét a bürokráciához...

Tisztelt Praxis! 

 

Az én történetem 2 éve történt, olyan nevetségesen szánalmas, hogy meg kell osztanom Önökkel. Remélem azóta javult a helyzet. 2 éve egy csütörtök esti szeretkezés alkalmával, szabályos használat során, hogyhogy nem elszakadt az gumióvszerünk. Én ezt nem vettem észre. Az akkori barátom, másnap napközben hívott, hogy amúgy nekem feltűnt-e a dolog? Nem, nem tűnt fel. Munka után siettünk a Klinikákra, hogy beszerezzük a nőgyógyászaton az 72 órás esemény utáni tablettát.  Innen kezdődik a vicces sztori. Először is, ahová elsőként bementünk pavilonba, azt mondták, hogy rosszhelyen járunk. Azonban ahová továbbküldtek, az az ambulancia volt. Onnan tovább küldtek egy olyan pavilonba, aminek az ajtaja be volt zárva. Végül nagy nehezen találtunk egy értelmes embert, aki megmutatta, hogy hol is van a nőgyógyászat. Azt gondoltuk, hogy a nehezén már túl vagyunk, hiszen közröhej, hogy nem tudják, hogy melyik pavilon melyik a nőgyógyászat.

 

 De amikor beértünk a nőgyógyászatra, a bejáratnál közölték, hogy délután 5-kor már nincs rendelés…. Remek…. Mikor lesz? Másnap reggel. Rettenetesen örültem, hiszen úgy tudom, hogy az esemény utáni tabletta bevételét minél hamarabb kell elvégezni, és már az első 24 óra majdnem lepörgött…. Na de eljött a szombat reggel.  Jó reggelt! Tegnap itt jártunk, mondták, hogy most jöjjünk. Itt vagyunk, 72 órást szeretnénk.

 

–Mondtam a mondókát a legmegnyerőbb kincstári mosolyommal kezemben érezve a tabit. De még várom kellett a sikerre, mert a magyar EÜ azért annyira nincs a toppon. Egy iszonyatosan lekezelő, flegma fehérruhás ősz orvosszerű fickó mondta nekünk, hogy a főorvos úr megtiltotta, hogy hétvégén esemény utáni tablettát adjanak ki, és kb mennyire idióták vagyunk, hogy ezt nem tudjuk magunktól, mert ez új szabály és teljesen logikus. Na itt már kezdtem kicsit ideges lenni, hogy a 40. óra környékén szórakoznak velünk.

 

De azért sokkal tiszteletteljesebben, mint amilyenben a mókus lekezelt bennünket megkérdeztem:

 - Hétfőn jöjjünk a 72 órás tablettáért?!!!!! Addigra már felesleges bevenni!

- Őt nem érdekli  Hétfőn jöjjünk vissza ez a szabály. 

 

Éljen a bürokrácia, az ember igazítsa ehhez a nemi életét! És ezzel kb kizavartak bennünket, hogy hát ugye nincs dolgunk, menjünk. Na de én azért 21 évesen még nem akartam gyereket a sráctól, akit 3 hónapja ismerek és amúgy egyre kevésbé szimpatikus, így a vészhelyzetben. Az abortusz meg annyira nem rokonszenves. Bementünk a recepcióra, hogy ilyenkor mi a teendő, ha a kollégák nem ismerik az idő fogalmát? A nő csodálkozva állt, hogy ezek hülyék, és átirányított a 9. kerületbe, hogy ott majd adnak, mert adni kell. Remek. Nem volt nagyon parkolóhely, de begyalogoltunk néhány kilométerről. A portán elkérték a lakcímkártyát meg mindent…De minek?! Előttem a sorban egy lány állt. Egyedül, esemény utáni kellett is, neki de szentendrei a lakcímkártyája. Az sok-sok várakozás után a doktorúr elküldte a fenébe, hogy akkor menjen Szentendére, ő nem ad. Na de itt lakik… nem érdekli az orvost…. Nézem, remek, és is vidéki vagyok de a kolesz miatt 7 éve itt lakom Pesten. Na de engem nem küldött el az orvos, csak abba a kerületbe ahol lakom, de amúgy oda sincs lakcím kártyám.  Jött a 7. kerület. Szépen haladunk 8,9,7 ….

 

Ott bementünk, egy kórházba, de ott a fickó a recepción azt se tudta, hogy miről beszélünk, ezért jött a kitudja hányadik kórház.  Ott felirányítottak az emeletre, ami elég ijesztő volt, mert a takarítón kívül egy lélek sem volt ott, egy kis ablakhoz érkezünk ahol valami nővér féle asszony volt. Lemondóan fáradtan kértem tőle a 72 órást. Mire annyit mondott csak : töltse ki ezt az űrlapot, rá írtam a vidéki címem, meg mindent. Visszaadtam, és a kezembe nyomott egy receptet.  Elég hihetetlen volt, se főorvos úr, se lakcímkártya?Ezért meg is kérdeztem.

- Elnézést, ennyi?- Mondta, hogy persze, miért mit szeretnék még?

– Semmit :D. 

 

Szerencsére a szomszédban volt egy gyógyszertár. Amint a kezembe kaptam a tablettát gyorsan be is vettem, mert még egyszer ezt nem csinálom végig. Pár héttel ezután szakítottunk a sráccal, nem kellett volna tőle gyerek.  

 

Ennyi megalázó beszéd, tovább küldözgetés, és bürokrácia után nem csodálom, hogy a lányok nem mernek elmenni orvoshoz ilyen esetben. Elég elszomorító, remélem már jobb a helyzet. Habár kétlem, szerencsére azóta nem kellett mennem. Oh és mindenkinek ajánlom, hogy tartson otthon ilyen tablettát, mert ez szörnyű amit művelnek az emberrel.  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cenzorilla 2013.07.07. 15:39:22

@mildi:

Ez erősen szabados és nem szabad szájú. :DDD

Fogalmazd meg légy jó másként, mert itt ezt törlöm a vita és vélemény elszabadulása előtt.

Bikli néni 2013.07.07. 16:00:03

Szerintem sem volt az eljárással semmi probléma. Megesik az ilyen, hogy elszakad a gumi. Irreleváns ebből a szempontból, hogy a lány hány éves, és mióta van/volt együtt a pasival. Mindent megtett azért, hogy később ne legyen probléma. Szvsz. ez sokkal-sokkal felelősebb viselkedés annál, mint amikor valaki vállrándítva gyereket vállal, aztán nem törődik vele.

Csak azért nem mondom, hogy ezt a tabit ki kellene adni recept nélkül a patikában, mert én is ismerek olyat, akinek ez volt a jól bevált védekezési módja. De valahogy meg kellene könnyíteni a dolgot. Mittomén, háziorvos is felírhassa vagy ilyesmi. De ezt nem is értem, ügyeletben miért nem írhatnak fel ilyen gyógyszert? Ebben mi a logika?

(OFF, Despi, köszönöm szépen a kedves soraidat!)

mildi 2013.07.07. 18:15:25

@cenzorilla: tudtam, hogy törölni fogod
btw sztem nagyon kisasszonyosan fogalmaztam ahhoz képest, amekkora ööö csacsiságokra reagáltam. hiszen még ki is pontoztam meg kukacoztam. és senki felmenőjét, származását, orientációját nem emlegettem
('véleményelszabadulás' ejj, ily szép eufemizmust rég láttam. tetsz. :)
de ám legyen, itt a nyolc ujjal* gépelt változat:

sztem meg, azok, akik egy 21 éves lány erkölcsével -ti. hogy neki van(!) nemi élete- foglalkoznak a probléma helyett, javaslom, hogy szervezzenek inkább egy közös estét, hátha utána jobban tudnak a lényegi problémára koncentrálni. csak vigyázzanak, nehogy úgy járjanak, mint szegény poszter! ;)

*eltartott kisujjal :)

cenzorilla 2013.07.07. 19:15:52

@mildi:

Mijaza eufemizmus?

Azért elgondolkodtattál, hogy elszabadulás, vagy felszabadulás?

zünüke 2013.07.07. 20:09:11

Ez a lány legalább előre gondolkodott,és nem hagyta a véletlenre a dolgokat.Akkor meg azért lenne cikizve.De ha ez tényleg ilyen komplikált,akkor sajnos nem nagyon tolonghatnak a nőgyógyászatokon a fiatal lányok, ami elég nagy baj.

SusanneF 2013.07.07. 22:34:23

Én minden plakáton,nőgyógyi rendelésen azt látom,olvasom,hogy VAN sürgősségi ambulancia,épp az ilyen esetekre!
Szerintem ez igenis sürgősségi ellátás,és a kórházak,klinikák kötelesek receptet adni-akár vizsgálat után.
Előre nem biztos,hogy be lehet szerezni!

SusanneF 2013.07.07. 22:35:38

@VaTi: Egyetértek teljesen a kommenteddel..:)
Ha minden lánynak lenne ennyi esze,kevesebb lenne az abortusz!!
EZT miért nem lehet propagálni???

poppika 2013.07.07. 23:08:14

Szörnyű dolog manapság, hogy egy 21 éves lány, 3 hónapnyi kapcsolat után mer szexuális életet élni, és van olyan szörnyen idióta és tudatlan, hogy olyan férfiút választ maga mellé, akibe annyi gerinc se szorult hogy még akkor este közölje a jó híreket. Meg amúgy is, "nőt pasijáról"...a mai férfiakban csak úgy dúl az őszinteség, a felelősségvállalás, a hűség, véletlenül sem bunkó tajparaszt jelentős részük, értelmiségi-gazdasági szinttől, kortól függetlenül. Uraim, nézzenek csak magukba!
Mellesleg igazán viccesek ezek a nőgyogyis sztorik. Jót nem nagyon hallottam az elmúlt években róluk főleg ha az ember nem magánba megy. Lehet el kéne gondolkodni, hogy mit csinálnak rosszul. Amúgy ebben is profit van. Az esemény utáni 5-8e Ft, abortusz hússzal több és a tb is többet ad érte a kórháznak. Sürgősségi ambulancia? Ugyanmár, az említett Klinikák is oda tartozik. Erről ennyit.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.08. 06:06:55

@poppika: Egyetértek a hszed elejével, de ebben nincs profit. Amit az abortuszért fizetnek nem a kórház kapja ,az az eljárási díj. Az abortusz valóságos ára 100 ezer fölött van,amit a kórház nem is kap meg az OEP-től.

Dr.laikus PhD 2013.07.08. 07:47:55

Ennyi hipokratát olvasni már szégyen.

Emlékek sincsenek meg? Hááá?

Egy 20 éves fiú és lány hormonműködése mér nem annyira nyugodt, mint a preklimax idején, vagy utána.

Popika meg minden kétség nélkül ismerte fel első kapcsolatában az élete végéig tartó házasodni hajlandó másik felét.

Karamellcukornak van gyereke, ezért nagyon csodálkozom a véleményén, bár lehetséges ő az az fiús mama akinek minden lány csábító és rabló leány. Legalább bordélyba való.

A pasik nem tudom ugyan miért ragaszkodnak az első deflorációhoz még mindig, aztán a lagymatag unalmas szexre hivatkozva lépnek tovább, felismerve, hogy aktuális párjukat soha nem szerették csak deflorálták.

deflorál

szüzességétől megfoszt, megbecstelenít

Idegen Szavak Gyűjteménye

Bicikliző medve 2013.07.08. 08:50:54

@Tempus-Anh: Most komolyan, milyen kultúra kell a szexhez? Összejönnek, megvan a vonzódás, szexelnek. Te mit várnál, évekig udvarlás, első szex a nászéjszakán?

♔batyu♔ 2013.07.08. 08:57:54

Mindenesetre kúrás helyett néha olvass, mert ez a helyesírás kibaszottul nagy gáz, pedig csak az első pár mondatot olvastam és egyáltalán nem vagyok nyelvtan-náci.

További tanács, menj el egy koleszba, ott hamarabb hozzájutsz.

fourgee 2013.07.08. 09:04:20

@Dr.laikus PhD: Akik tényleg normálisan állnak egy kapcsolathoz, azok nem az elsőséghez ragaszkodnak, hanem ahhoz hogy pl. egy rendezvényszervező nő több embert ismerjen a munkájából mint az ágyából. Manapság pont fordítva van sajnos.
:)))

Bicikliző medve 2013.07.08. 09:19:58

@♔batyu♔: látom sikerült megtalálni a mondandója lényegét :)

vladimir964 2013.07.08. 09:29:57

Erről eszembe jut egy régi vicc:
Egy plakáton ott áll egy gázálarcos csávó, egyik kezében egy koton, a másikban egy rózs. Mi az üzenete a képnek?
"Kotonban baszni olyan, mint gázálarcban rózsát szagolni."

karcsibácsi 2013.07.08. 09:31:36

@Dr.laikus PhD: Vannak emlékek, máég viszonylag frissek is. :-)
Ezzel együtt, rossz véleménnyel vagyok a posztolóról. Nem azért, amire gondolsz, hanem az írásából kitűnő kivagyiság, primitív önteltség miatt. Csak néhány példa: "orvosszerű fickó... mókus (szintén az orvos, akitől segítséget várt)... fickó a recepción... nővér féle asszony...nagy nehezen találtunk egy értelmes embert... a kollégák nem ismerik az idő fogalmát...stb.
Egy 21 éves kollégista fiatal ("csitri", a posztoló stílusában) az alapján, hogy a tabletta beszerzése egy kis utánajárásba került, milyen alapon vonja le azt a következtetést, hogy " a magyar EÜ azért annyira nincs a toppon". (Csak zárójelben: ha én nem tudnám, hogy a top egy pével írandó, inkább írnék csúcsot).
Az is aranyos, hogy a parkolóhely hiánya miatt kesereg. Egyrészt szombat reggel Pesten lehet parkolni, másrészt egyetemista kollégista koromban eszembe nem jutott volna, hogy tömegközlekedésen kívül mással is lehet menni...
Amiben egytértek a hölggyel: "szörnyű amit művelnek az emberrel". Mármint az ilyen beképzelt, félművelt, tudálékos posztolók.

Dr.laikus PhD 2013.07.08. 09:32:23

@fourgee:

Fiús anya vagyok és hallgattam a gyerekem nyígását, hogy a lányok mennyire nem az udvarias értelmes fiúkat szeretik és én ne is adjak tanácsot (bár az elején még kért), hogy mit is szeretnek a lányok.... :(((
Aztán évekig macsót játszott, még menni is himbálózva járt jelezve, hogy a harmadik lába miatt csak terpeszben tud járni. :DDDDD

Ahogy nőtt a megismerkedések aránya úgy jött rá, hogy hülyeségeket gondolt, mindenki tartós, tartalmas kapcsolatra vágyik. LÁnyok egyébként is érzelmileg kötödnak

Dr.laikus PhD 2013.07.08. 09:35:54

@Dr.laikus PhD:

A lányok érzelmileg kötődnek egy kapcsolatban (ez a többség) a fiúk elsősorban azok akiket a szaporodás ösztöne hajt

poppika 2013.07.08. 09:38:04

Már mondták, hogy sokszor nem érezhető az irónia az írott szövegben, így nyilván nem volt elég érthető az előző kommentemben, hogy mások hozzáállásával volt bajom; miszerint ez felháborító és szexuális kultúra hiányára utal, ha egy szexuálisan érett és aktív nő 21 évesen nem aktust létesít mással.(3 hónap után, ami a mai világban szinte már hosszú kapcsolatot jelent..)
Igen, nyilván nincs haszna a kórházaknak az abortuszokból, csak számomra érthetetlen, hogy miért kell megalázni a lányokat-nőket, ha már segítségért fordulnak. Ebben a kérdésben mindig a nő sérül, mindig a nőt alázzák meg; a pasik köszönik szépen, dolguk végeztével továbbállnak, vagy nagy bociszemekkel néznek "életük párjára" és végigjárják vele a tortúrát, de nem ők sérülnek. Ezek mellett továbbiakban pedig nem tartom etikusnak azt a hozzáállást, hogy ha "dugni volt esze-érettsége-bármilye" akkor viselje el ezt a bánásmódot.

Dr.laikus PhD 2013.07.08. 09:48:16

@karcsibácsi:

Attól, hogy kivagyi, főleg dühös és igazságtalan buta, nem jogosít fel senkit, hogy a vele történteket normális eljárásnak tekintsük.

Dr.laikus PhD 2013.07.08. 09:52:37

@poppika:

Bocs. Tényleg halálosan komolynak hittelek. :-)

zsebkettő 2013.07.08. 09:52:56

Jól jártál, mikor terhesgondozáson voltunk a Péterfyben, a szemem előtt mondta az orvos egy csajnak, hogy ő ilyet nem ad, a saját lányának sem adna, menjen szépen haza és várja, hogy mi fog történni. Csak néztem.

magam adom 2013.07.08. 09:53:55

Egy biztos, én két év távlatából nem tudnék egy sztorit így, szinte percre pontosan felidézni. Nyilván az én memóriámmal van a baj.

von Putri 2013.07.08. 09:58:25

Nagyon helyesen mutat rá a blog írója a hazai egészségügy és különösen a hitvány semmirevaló orvosok hozzáállására. Nem elég hogy befestetlenül hagyja a haját, az orvosnak látszó ősz fickó még ráadásul a feladatát sem látja el rendesen

Ezért ha a blog írója a jövőben szeretkezni akar az éppen aktuális partnerével, orvosi ügyeletet kell tartania az ajtó előtt, és szükség esetén becsúsztatni az ajtó alatt az esemény utáni tablettát. Ez ugyanis állampolgári és női joga, hiszen nem várhatja el senki hogy utánajárjon. Az ügyeletet fenn kell tartani legalább 72 órán keresztül, mivel a fiúja lehet hogy megint csak másnap hívja azzal, "hogy amúgy neki feltűnt-e a dolog"?

Mad Mind 2013.07.08. 09:58:35

@VaTi:
Még szerencse, hogy ismerjük a pasi oldaláról is a sztorit. Ja mégsem.

Terézágyú 2013.07.08. 10:02:22

Na, ezt is megértük, hogy a sok régi kommentelő szerint NEM a levélíró a hibás!!!!

De persze odáig még nem jutottunk el, hogy a történetben szereplő orvosok viszont azok...

Ibn al-Haiszam 2013.07.08. 10:03:57

@álszemérmes idióták: mindenképp tartsanak otthon Voltarent a teniszkönyökükre, nehogy a szexuális életük gajra menjen (a fôorvos úr megtiltotta a hétvégi esemény elötti gyógyszerkiadást).

Kutya fattya mindegyikük.

von Putri 2013.07.08. 10:05:04

@Bikli néni:
"Csak azért nem mondom, hogy ezt a tabit ki kellene adni recept nélkül a patikában, "

Te a gyógyszergyártók embere lehetsz

Dr.laikus PhD 2013.07.08. 10:10:58

@von Putri:

Te most a stílusa alapján vagy képes azt mondani, hogy nem járt a recipe és lehet vele szórakozni, mert valakinek morózus hangulata van?

Ha már így gondolom végig, akkor a beteg db/db. Az egyik oldala le van verve, a másik cizellált. Nem megítélünk kötelezően kapott darabokat, hanem végezzük a dolgunkat minden véleményezés nélkül. :))

von Putri 2013.07.08. 10:19:31

@Mad Mind:
"Még szerencse, hogy ismerjük a pasi oldaláról is a sztorit"

A gumigyártók oldaláról is érdekes lenne a sztori. Egy becsületes gumi óvszer nem szakadhat el a rendeltetésszerű használattól. A piercingek és fogszabályozók a mai világban a koton legnagyobb ellenségei

Tehát nem rágcsáni a répát, ha kabát van rajta!

Elijah_Baley 2013.07.08. 10:20:06

dugtak, koton elszakadt, nem akartak gyereket, köllött a posztinol.
ehhez minek orvosi konzultáció?
monnyuk fogamzásgátlót se lehet recept nélkül venni, gyász ez az ország, tényleg, retartdáltnak nézik a felnőtt lakosságot, oszt a többség még együttérzően bólogat is.
javaslom, kotont csak urulógusi szakjavaslatra, háziorvosi receptre, okés?

karcsibácsi 2013.07.08. 10:32:26

@von Putri:
Felületes szemlélő engemet is mondhat orvosszerű fickónak, ráadásul 50 éves korom óta ősz vagyok. Mi a francot csináljak? Fessem vagy vágjam? Teljesen tanácstalan vagyok...

karcsibácsi 2013.07.08. 10:39:34

@Dr.laikus PhD:
Mi is volt a baj? 5 óra után nincs rendelés a nőgyógyászaton. Felháborító! Bezzeg a bankban zárás után is adnak hitelt.
A klinikáról meg ügyeletben elhajtották, nem ismerem a pontos szabályozást, de attól tartok, jogszerűen. A ter. ill. kh-ban meg megkapta a receptet.
Sok hűhó semmiért.

nemecsek ernő áruló 2013.07.08. 10:47:20

@VaTi: Nem érted te a katkókat. Elsősorban az óvszer felelős az AIDS terjedéséért, meg a liberálisok, akik arra bíztatják az óvodás gyereküket, hogy szexeljenek már pubertás koruk előtt.

(Disclaimer: ez nem szarkazmus kívánt lenni. Tényleg ilyenek.)

Dr.laikus PhD 2013.07.08. 10:53:40

@karcsibácsi:

Az egész vihar a biliben, de átment személyeskedésbe a dolog.

Ha normális hangnem lenne a blogon, akkor arról beszélnénk, hogy hová kell mennie esemény utáni tablettáért, egy nappal később, vagy éppen azonnal.

Pénteken történt, szombaton szólt az ifjú. Na mi erre a jogszabály?

Mi van akkor ha karácsony van, vagy éppen sátoros ünnepek? Menjenek a hüpe alá? :DDDD*

karcsibácsi 2013.07.08. 11:04:23

@Dr.laikus PhD:
Természetesen igazad van. A sexualis kultúra színvonala és a promiscuitás terjedése fordított arányban viszonyulnak egymáshoz. Akik itt rinyálnak, gondolom, nem tudják, hogy az esemény utáni tabletta lórúgásnyi hormont tartalmaz, és hatásmechanizmusa közelebb áll az abortuszhoz, mint a fogamzásgátláshoz. Szelaví.
"Pénteken történt, szombaton szólt az ifjú"
Csütörtökön történt, pénteken szólt az ifjú. Az is megéri a pézét, de ebben (is) igaza van nájrológus kollégánknak (madarat...).

csibigabi 2013.07.08. 11:23:17

Jujjuj, szörnyű tragédia, lidércnyomásos rémálom, a szüleim mindent elkövettek, hogy meggyilkoljanak, mégsem sikerült nekik.

Úgy látszik, a magyar egészségügy nemcsak gyilkolni tud, hanem életet adni is. Mindig pont fordítva, ahogy a kedves páciens kéri.

Dr.laikus PhD 2013.07.08. 11:31:41

@karcsibácsi:

Sasok a csirkék között....

Mondok, hogy elmént az egész személyeskedésbe.

Az első három hónap mindenkinél a markírozás időszaka.
Vén boszinak kő lenni, hogy első ránézésre kiszagold kénköves lehelletit ezeknek a szaporodni vágyú merevagyúaknak. :DDD

_Epikurosz_ 2013.07.08. 11:37:08

Na, tegye fel a kezét, akinek nincs Deaedalonja otthon. Ostoba népség.

von Putri 2013.07.08. 11:49:57

@karcsibácsi:
Már önmagában is égbekiáltó, hogy "Nem volt nagyon parkolóhely, de begyalogoltunk néhány kilométerről"

Mozgólépcsőt kellett volna építeni a helyszíntől a rendelőig!

Terézágyú 2013.07.08. 11:55:58

Na, mégiscsak szidjuk a levélírót :)
Tartjuk magunkat a hagyományokhoz.

karcsibácsi 2013.07.08. 12:19:54

@Babette_: Őszintén szólva, nem tudom, hogy mit jelent. Az biztos, hogy a lista nem friss, sem HIETE, sem SOTE nem létezik kb 10 éve.
Úgy gondolom, a klinika igazgatója (vs. ő az, akit nemes egyszerűséggel idióta főorvosnak neveznek) hozhat olyan rendelkezést, hogy hétvégén tilos a tömegével esemény utáni tabiért beeső kuncsaftok kiszolgálása. Munkaszervezési szempontból, az ügyeletben levő orvos létszám és az ügyeleti teendők (szülések, sürgős műtétek, rosszullétek, transzfuziók, stb) ismeretében, elég logikus rendelkezésnek tűnik, és egyértelmű, hogy a betegek érdekét szolgálja.

karcsibácsi 2013.07.08. 12:21:48

@Terézágyú:
Nem szidjuk. Megszívlelendő kritikával illettük.

Peetee 2013.07.08. 12:38:11

Erről hallottam már történeteket, és simán el tudom képzelni, hogy pontosan így történt.
Egy barátommal is mebesett, túl a 30on (ő is és a FELESÉGE IS), szintén úgy kezelték, mint a szomszéd parkból betérő 16éves szipusokat...

Jól rávilágít a lényegre! Így várjuk, hogy 15-20éves lányok-fiúk felelősséggel tekintsenek a gyermekvállalás kérdésére, ha idősebbeket, komoly felnőtt embereket is lenéznek és elzavarnak az egészségügyi ellátórendszer azon pontján, ahol pont segíteni kellene, és ha szabályok vannak, akkor legalább JÓ tanáccsal ellátni a pácienseket; függetlenül az életkoruktól?
Lassan kezd olyan érzésem lenni, hogy a régi kaptafa szerint már nem rendőrvicceket kell mondani, hanem jöhetnek az orvosviccek? Régen az ment rendőrnek, aki nem akart tovább tanulni. Ma az megy orvosnak, aki antiszociális és egész életében elesett emberek további "rugdosásában" lelné meg lelki egyensúlyát?

szbszig 2013.07.08. 12:53:32

És akkor az ultimate érv még csak el sem hangzott az így is meglehetősen hosszúra nyúlt sztoriban. Nevezetesen hogy az orvos azért nem ad valakinek esemény utánit, mert biztos csak kamuznak az elszakadt gumival, és valójában felelőtlenek voltak, nem is védekeztek, szóval tessék viselni a következményeket...

vecseisz 2013.07.08. 13:09:27

Hmm, érdekes. Én azért kattintottam ide, mivel most hagytam abba a fogamzásgátló szedését és ha bármi van (főleg, ha lesz egyszer szexuális életem még az életben:-), tudjam, hova érdemes menni szükség esetén. Merthogy más ügyekben már én is tapasztaltam az egészségügy olykor fura hozzáállását, például amikor mandulaműtét komplikáció alkalmával a mentősnek fogalma nem volt, hova vigyen, tőlem kérdezte, hova szeretnék menni (mint egy taxis!:-) hol műtöttek, ahelyett, hogy tudta volna vagy az illetékesektől megkérdezte volna (úgy tudom, ez a normális), hogy hol van éppen gégészeti ügyelet, inkább elvitt oda, ahol műtöttek és csak a szerencsének köszönhetem, hogy volt bent egy gégész a Bajcsyban, mert onnan újabb fél órát utazgattunk volna vérző torokkal. Ment a vita a recepción, hogy nem az az ügyeletes kórház, én meg csöndben, illedelmesen vérezgettem. Szóval gyakorlatilag nekem kell felkészültnek lenni vészhelyzetekre, nem hagyatkozhatok csak úgy hűbelebalázs módjára a szakemberekre.
Ebből okulva nem arra voltam kíváncsi, hogy elméletileg mi van, hanem hogy tapasztalatok alapján valójában mi a helyzet. Na, ezt nem tudtam meg. Ellenben a mai fiatalok szexualitásáról sokkal többet olvastam, mint terveztem. Ebből is látszik, milyen konstruktív hozzászólások voltak. :-)

platelet 2013.07.08. 13:50:49

nem hímsoviniszta hozzáállás ez egy icipicit, hogy ha a pasi nem szólt időben, hogy elszakadt az óvszer, akkor is a nő a hibás, hiszen ilyen párt választott magának, sőt még szexelni is mert, pusztán évezetből, nem pedig gyerekcsinálás céljából?

én se szeretem a "doki", "orvosszerű fickó", "fickószerű orvos", stb. kifejezéseket, egy kicsit tényleg kivagyi a posztoló, de azért hibáztatni, mert 21 évesen egy 3 hónapos kapcsolatban szexelni mert, védekezett (megjegyzem, az óvszer még mindig a legbiztonságosabb és egészséget nem károsító mód), és aztán döbbenten tapasztalta, hogy a magyar egészségügyben az esemény utáni tabletta felírásának nincs jól bejáratott útvonala?

platelet 2013.07.08. 13:53:55

@karcsibácsi: Nem hozhat. Az esemény utáni tabletta felírása a sürgősségi nőgyógyászati ellátás körébe tartozik, és ha a klinikának van ügyeleti-területi ellátási kötelezettsége, akkor ez is beletartozik. A sebészet főnöke meg kitalálhatja, hogy hétvégén nincs appendectomia?

platelet 2013.07.08. 13:58:17

@vecseisz: Azért kérdezte, mert műtéti szövődményt elsősorban az adott műtétet végző helyre kell vinni, ha tudják fogadni (tudták), és nem olyan súlyos a szövődmény, hogy a legközelebbi ügyeletes helyre kell vinni (nem volt), ott ugyanis pontosan ismerik az előzményeket.

Bikli néni 2013.07.08. 14:07:00

@von Putri: Hú basszus, lebuktam. Egyszerre vagyok az összes gyógyszergyártó beépített téglája. Az a dolgom, hogy itt promózzam őket.

Figyi. A fogamzásgátlót, meg gondolom, az esemény utáni tablettát is (előbbit évekig szedtem, utóbbit soha) úgy írják fel, hogy bemegy az ember lánya a rendelőbe, előadja az unottfejű nőgyógyásznak, hogy ezért jött. Húszból egy orvos megvizsgál(!), a maradék még azt se, csak felírja azt a bogyót, aminek a gyártójától a több pénzt kapta. (Megtörtént eset: évekig szedtem X tablettát. Egyszer elfogyott, visszamentem, helyettesítés volt, doki, akit még sosem láttam, vizsgálat nélkül közölte - úgy, hogy jeleztem, más gyógyszereket is szedek rendszeresen -, hogy az Y sokkal jobb lesz, mert kevesebb benne a hormontartalom. Átváltottam Y-ra, egy hónappal később ment a kukába, mert minden bajom lett tőle.) Később már csak kiszólnak a folyosóra, hogy "receptért jött"?, sőt, már a recepción is ezt kérdezik, mert akkor úgy írnak be a gépbe. Be se megy sokszor az ember, csak az asszisztens kiadja a recipét.
Véleményed szerint, ha ez így működik (és félre ne értse senki, ennek nem így KELLENE működnie), akkor minek orvoshoz menni? Hogy megakadályozzák, hogy kéthetente felírassa az illető a bogyót? Elmegy máshova, esetleg tán magánrendelésre, máris nincs nyoma, hogy két hete is beszedett egy ilyet.
Tessék, indokold meg, innentől kezdve miért van szükség arra, hogy csakis nőgyógyász szakorvos írhassa fel ezeket a gyógyszereket? Háziorvos miért nem elég, ha már vényköteles? Vagy ez valami íratlan szabály, hogy ha már ilyen felelőtlen céda volt, hogy gumival mert védekezni (ami véd a nemi betegségek ellen és még csak nem is hormonbomba a szervezetnek), ami elszakadt, mert igenis el tud szakadni, akkor rúgjuk seggbe és alázzák meg minél jobban?

VaTi 2013.07.08. 14:07:53

Az a legrosszabb, hogy igazából meg sem vagyok döbbenve a reakciókon. Néha ti, hímek, annyira hmmm..., hogy is fogalmazzak, hogyan látjátok a dolgokat...
A jókislányok nem szexelnek huszonévesen, többhónapos kapcsolatban.
A jókislányok nem próbálnak érdekérvényesíteni, ha szükségük van valamire és joguk is van hozzá, mondjuk az eü részéről.
A jókislányok nem mondják el a problémájukat, mert bölcsebb, ha hallgatnak.
A jókislányok pláne azt nem mondják el, ha ezen problémának köze van a szexhez, mert akkor ribancok.
A jókislányok nem költöznek be koleszba, mert oda biztosan csak az költözik be, aki dugni akar. A jókislányok otthonról járnak be a felsőoktatási intézménybe. Ha nincs a közelben, akkor nem járnak felsőoktatásba.
A jókislányok nem szexelnek esküvő előtt (pláne nem élvezik, fúj-fúj)
A jókislányok otthon ülnek szépen, megvárják, hogy a jókisfiú eljöjjön udvarolni és megkérni a kezét.
A jókisfiúnak persze vannak testi igényei (ez tökéletesen érthető, hiszen a hímeknek lehet ilyenje), ezért udvarlás előtt/után benéz még a bordélyba...

Srácok, ugyan már...

♔batyu♔ 2013.07.08. 14:27:22

Mekkora mázlisták ezek a mai csókák, a lány rohan, ha valami gáz van.

Tempus-Anh 2013.07.08. 14:35:23

@ċsirke72:
Hát nemtom, tán semmiféle kultúra nem kő mán...
Így akár a metrón a reggeli trékávés tömegnyomorban is lehetne:
Pasi a tök ismeretlen nő háta mögött:
"-Csináljuk?"
"-Naná!"
"-Jó?"
"_Jó..."
"-Még?"
"-Még..."
"-Elég?"
"-Még nem ég el, de már lángol."
"-OK. Sanyi voltam."
"-Ica."
("Az ajtók a jobboldalon nyílnak!")

Bicikliző medve 2013.07.08. 14:45:31

@Tempus-Anh: Persze, ez egy véglet. De azért ne legyen már leszólva a lány, mert három hónap "járás" után már szexel a barátjával. Azért ez nem a diszkóból hazaviszem, megpakolom, kidobom kategória.
De inkább ezzel nem értek egyet:
"Nyilván nem jutnánk hasonló helyzetekbe, ha a mai fiatal párok /bár a fenti nőci esetében a manuszt inkább alkalmi partnernek nevezném/ szexuális kultúrája nem mocorogna a bányászbéka sejhaja alatt három fényévnyire. "
A gumi nem válogat, ha ki kell szakadni, hát kiszakad. Semmi köze a szexuális kultúrának a színvonalához.

Tempus-Anh 2013.07.08. 14:49:08

@ċsirke72:
Simán lehet többször is úgy jó a csajnak, hogy a pasinak egyszer sem, mindenféle gumi és szakadásveszély és teherbeesésveszély nélkül, ha a pasi nem túl önző, inkább türelmes és ügyes. Erre utaltam a szexuális kultúrára való hivatkozással.

Dr.laikus PhD 2013.07.08. 14:50:36

@Tempus-Anh:

Na de kérlek hogyan jutottál erre a következtetésre?

Mennyivel jobb az, hogy van egy ismerősöm akit egyébként igen nagyra tartok aki kérdésre ugyan, ezzel a szöveggel kábított, hogy tátva maradt a szám, ami tekintve a koromat ritkán fordul elő velem.

Csináltam neki gyereket. Na de mégis hogyan? Hát megkért rá. Ez az ismerősöm is a hímek egyik díszpéldánya. Többoldalú tudása imponáló, erkölcsi hozzáállása mérhetetlen -0, de véleménye az van a nők erkölcsi tartásáról.

Bicikliző medve 2013.07.08. 15:20:12

@Tempus-Anh: Ja, így már egyet kell, hogy értsek veled.

vecseisz 2013.07.08. 16:04:50

@platelet:
Köszi a választ először is. De elvileg nem így van, legalábbis azóta minden egészségügyis furcsállta, az ottaniak is és mások is. Egyrészt: nem tudtak fogadni elvileg. Más volt az ügyeletes kórház, pont azért, mert nem minden éjjel van bent gégész szakorvos a Bajcsyban, csak egy héten 2-szer, a műtős napokon. De ezt a mentősök és én sem tudtam, hogy műtős nap van, lutri alapon vittek oda. (Bár nem írtam, hogy éjszaka közepén történt de azért kellett az ügyelet nyilván.) Szerencsém volt, hogy éppen bent volt egy gégész. Egyébként olyan fiatal volt, hogy szerintem életében nem sokszor csinált ilyet, pedig annyira azért nem egyszerű művelet egy vérző torokban elektromos kauterrel ereket égetni, miközben szolídan fuldoklom. És ha nem tudta volna megoldani ambulánsan, akkor irány a műtő és akkor ugyanúgy át kellett volna vinni az ügyeletes kórházba. És közben szépen vérezgetek tovább.
Másrészt viszonylag súlyos szövődménynek számít, mivel közel van a szívhez és akár el is lehet vérezni extrém esetben vagy ha nem látják el megfelelően, újra elindul a vérzés, akár meg is fulladhatsz alvás közben. Egy gyerek nem is olyan rég így halt meg, emiatt a szövődmény miatt. (Nyilván nem ez az általános.) Mindenesetre nem véletlenül mondta a doki, hogy ha 2 percnél tovább vérzik, akkor ne mérlegeljek és ne várjak, hanem hívjam a mentőket.
Röviden: nem tudták, melyik az ügyeletes kórház, nem kérdeztek utána és rossz helyre vittek. Csak a szerencsén és a doktornő lelkiismeretén múlt, hogy nem küldtek el. De ha egy nappal később történik, nem lett volna ott ő sem.
OFF vége, bocs. Csak a lényeg, hogy ezek után szeretném elkerülni az ilyesmit és reméltem, hogy itt érdemi információhoz jutok, hogy ha neadjisten beüt a 72órás ménkű, akkor hol nem kell társasjátékot játszani ahhoz, hogy a tablettához hozzájussak, lehetőleg 1 nap alatt. Mert jobb, ha előre tudom, a saját egyéb tapasztalataim alapján is.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.08. 17:54:27

@poppika: Én értettem és jót is mosolyogtam rajta.

karamellcukorka (törölt) 2013.07.08. 18:00:37

@poppika: Nem értem itt a mi városunkban kiballag a lányzó a klinikára és kap 1 receptet. A lányom barátnőjével egyszer én mentem,mert nem merte felhívni az anyját. Hívott mineket,kimentünk a klinikára 3-an lányok és 5 perc múlva megvolt a recept. Annyira álmosak voltunk, hogy az ügyeletes gyógyszertárban nem vettük észre hogy 20 ezressel fizettünk, de a gyógyszerész, rendes volt és postázta a különbözetet. A kislány szegény azt hitte elhagyta a visszajárót.

Terencius 2013.07.08. 18:28:44

Elmerengtem a bevezető képen. Halványuló emlékeim szerint én nem így használtam az óvszert, ilyetén használat mellett nem találtam volna elég hatékonynak.

2013.07.08. 20:52:13

@Terencius: Egy elkapkodott ujjazáshoz így elsőre elegendő védelemnek látszik.

A poszthoz: a 72 órás tabletta kiadására a magyar eü mind szervezetileg, mind személyzetileg alkalmatlan.

Az ilyen gyógyszer nem cukorka és amire bevesszük, az nem nátha, de túlmedikalizálni sem kell a dolgot, mert elég sok élethelyzetre kell. Mondjuk annyifélére, ahány alkalom létezik a szexre.

Hajaj!

Tempus-Anh 2013.07.08. 20:57:37

@karamellcukorka:
Azt tedd hozzá, hogy itt a mi városunkban, Karlsruhe-ban...:)

karamellcukorka (törölt) 2013.07.08. 21:30:55

@Tempus-Anh: :))) nem Magyarországon. Bárcsak ott lennénk:)).

Morrancs 2013.07.09. 13:24:25

@Tempus-Anh:
"Ha lúzer vagyok, nem kürtölöm ki ország-világ elé"
A kommentjeiddel pedig pontosan ezt teszed.

SarahConnor 2013.07.09. 19:40:59

Ha nem védekezik valaki, az a baj, ha védekezik, akkor meg az. Mert minek dug 21 évesen, hisz még csak 3 éve nagykorú. Ha kiskorú lenne, akkor persze az lenne a baj.

Itt pár 17. században rekedt kommentelő igencsak sürgősségi ellátásra szorul.

Anne_B 2013.07.15. 01:11:40

Ez a tabletta nem Algopyrin....veszélyes tud lenni, jóhogy nem azt akarják, hogy benzinkúton is lehessen kapni....úgy beszéltek itt róla, mint egy cukorkáról....

Bodza11 2014.01.12. 23:00:13

Üdv mindenkinek!
Én vagyok a levélírója. Most olvastam el, hogy milyen sokan írtatok. Köszönöm, hogy elolvastátok a levelet. Nagyon örülök neki, hogy ennyi ember túl korainak tartja a 3. hónapban a szexet. Én is sokáig szűzként akartam férjhez menni, csak sajnos (vagy nem is annyira sajnos) 20 éves koromban ez a gondolatom megváltozott. De örülök, hogy mások ennyire erkölcsösek, ez nekem jó hír, tényleg örülök, és gratulálok nekik.

Levelemmel (elnézést, ha flegma stílusban írtam azt, nagyon szeretem a szarkasztikus írókat és biztosan átvettem a stílusukat, vagy alapból velem van a baj. Elnézést, ha rossz érzéseket váltottam ki valakikben, nem szerettem volna.), levelemmel csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a mai világban sajnos a kislányok nálam hamarabb kezdik el a szexuális életüket,( amit nem tartok helyesnek, de nem tudok ellene többet tenni, minthogy elmondom az e korban lévő ismerőseimnek, hogy várjanak a szexszel, higgyék el még nem érettek rá). Szóval, hogy nekem is nagyon megrázó volt ez az egész, mert sokkal egyszerűbbnek gondoltam. És egy nálam is tapasztalatlanabb kislány, aki nem meri a szüleinek elmondani mi történt, vagy, hogy már 14 éves kora óta szexszel, hogy élhet meg egy ilyet? Ezek után nem csoda, hogy nem mer elmenni orvoshoz, és abortusz vagy a gyerekének titokban kihordása lesz a vége.
Nem beszélve arról, hogy egy felnőtt nővel, anyával, férfivel, vagy apával se kellene így viselkedni. Én az életben és a munkahelyemen is kerülöm a bürokráciát, senkitől nem várok el többet mint ahogy én teszek.

(Az pedig, hogy szakítottam a sráccal nyilvánvalóan a kritikus harmadik hónap miatt volt. Addigra már megismeri egymást eléggé egy pár, ez után a próbatétel és pár hasonló dolog miatt nem jött össze (amúgy nem hibáztatom a fiút, ő legalább szólt, ha későn akkor is, csak az idő miatt írtam) . Amikor először bebújtam az ágyába, (én is már láttam magam, hogy milyenek leszünk az oltár előtt, és hogyan passzol majd a vezetékneve a keresztnevemhez). De a szakítás után pár hónapra egy nagyon kedves fiúval ismerkedtem meg, akivel nem streszelnék már, hogyha a fogamzásgátlóm nem használna. (na de ez már nem praxis, csak azoknak írtam aki szerint egy gonosz kis ribi vagyok :), hátha ezek után másképp gondolják, ha igen köszönöm, ha nem elnézést az életstílusomért, majd javítom :) )
További szép napot mindenkinek.

Bodza11 2014.01.12. 23:08:03

@VaTi: Köszönöm. :) (én írtam ezt a levelet)

Bodza11 2014.01.12. 23:13:45

@szbszig: Használtuk az óvszert, de ha nem használtunk volna (ami nagy butaság lett volna) szerintem akkor is inkább az 72 órás tabletta, mint az abortusz. Vagy ha nem : tiltsuk be a tablettát és az abortuszt és akkor mindenki tudja, hogy csak akkor szexeljen ha gyereket akar.

Bodza11 2014.01.12. 23:17:02

@karcsibácsi: Bocsánat :( , ha barna lett volna a haja azt írom, nem kritikának szántam, én sem festem a hajam, és mást sem kritizálok emiatt (és azért se ha festi).

Bodza11 2014.01.12. 23:36:10

@Tempus-Anh: Bocsánat, nem másokat szerettem volna hibáztatni, csak felhívni a figyelmet arra, hogy az ilyen gyógyszerből jobb egyet (de csak egyet!!!) otthon tartani. Tudom, hogy hormonbomba és nem cukorka, én is féltem a következő hónapokban, hogy mennyire kavarja össze a ciklusom, mennyire leszek rosszul tőle, elolvastam minden mellékhatást, de ez volt a kisebbik rossz. Élvezetcentrikus világot élünk már előre félek, hogy a jövedőbeli gyerekeim milyen világban fognak élni. 10 évesen lesz már szexuális életük? Az unokahúgom 14 és neki milyen lesz? Nálunk az iskolában, alig volt szexuális felvilágosítás, de többet tudtunk meg egymástól, mint a felvilágosító órán. Alkalmazkodni kell ezekhez (a rossz irányú) változásokhoz is.
Én is próbáltam a szüzességemet minél tovább megtartani, sokan el is hagytak érte. Most már tudom, hogy ez azt jelentette, hogy a fiú csak szexet akart, de azért 16 évesen másképp éli meg az ember. 36 175 abortusz volt 2012-ben, csökken a száma, de még mindig rengeteg.
Értem, én hogy aki nem akar gyereket az ne szexeljen, de akkor minek az óvszer, a fogamzásgátlók stb? Akkor ne legyen és akkor tényleg csak akkor szexelünk, ha gyereket akarunk...

Bodza11 2014.01.12. 23:42:26

@endi21: Nem volt "már nem szimpi", szimpi volt, a recept beszerzés után lett "nem szimpi", de még vártam egy kicsit a szakítással, mert senki sem tökéletes én se, ő se csak mi pont úgy nem vagyunk tökéletesek, hogy nem egészítjük ki egymást.

Bodza11 2014.01.12. 23:47:13

@magam adom: A rossz dolgokat könnyebben megjegyzi az ember ;)

Bodza11 2014.01.12. 23:50:43

@Babette_: még vártam egy kicsit a szakítással, mert senki sem tökéletes én se, ő se csak mi pont úgy nem vagyunk tökéletesek, hogy nem egészítjük ki egymást.

Bodza11 2014.01.13. 00:20:53

@csibigabi: Kedves Csibigabi, te csak annyiszor szeretkeztél ahány gyermeked van? A fenti alapján, gondolom, semmilyen fogamzásgátlót nem használsz, mert az gyilkosság.

Bodza11 2014.01.13. 00:22:48

@Tempus-Anh: szerintem 3 hónap és három perc közt nagy a különbség, javítsatok ki ha tévedek :)

2014.01.13. 05:09:08

@A levélíró: Tetszenek a válaszaid! :-)

Irkutszk 2014.01.13. 08:49:55

@A levélíró: "Értem, én hogy aki nem akar gyereket az ne szexeljen, de akkor minek az óvszer, a fogamzásgátlók stb?"

Azért létezik, mert van, aki megveszi.

Bodza11 2014.01.13. 16:03:39

@Irkutszk: Én is megveszem minden hónapban, csak azért írtam ezt a mondatot, mert néhányan azon akadtak fent, hogyha elszakad az óvszer akkor viselje az ember lánya a következményeket, hiába van eseményutáni tabletta (dehát pont erre van ! (nem arra, ha szex után rájövök, hogy lehet, hogy nem volt jó ötlet, hogy védekezés nélkül szexeltem). Ezért írtam, hogy én védekeztem az "A" lehetőséggel és elnézést, hogy 25 év alatt 1x szerettem volna a B lehetőséggel élni, mivel az "A" gyártási hibás volt, és fogantatás előtt szeretem volna a lehetőséget megszüntetni, hogy babám legyen.
Azért írtam ezt a mondatot, hogy megértsék mennyire inkorrekt azt mondani, hogy azért mert pont bürokratákkal futottam össze az nap ne sírdogáljak praxison, mert én vagyok a hibás, hogy nem kapom meg a gyógyszert ami egyébként járna, ilyen esetben. Meg amúgy is ringyó vagyok, hogy 21 évesen szeretkezem a barátommal, szóval kb. vegyék el a gumióvszert is tőlünk, mert milyen dolog ez a 21. században :D

2014.01.13. 16:19:02

@A levélíró: Könnyen ítélkeznek itt egyes emberek, pedig ez egy elég hétköznapi, gyakori baleset és nem kell hozzá hibásnak lenni, tudom nekem is volt benne részem, pedig nálam óvatosabb ember már betegnek számít.

Bodza11 2014.01.13. 17:03:11

Igen, nekem is a fenti latin mondat dobálózás közben jutott eszembe egy másik latin mondás (habár nem értem hogyan hiszen, a fentiekből tudhatnám, hogy kulturálatlan vagyok még a szexhez is, és többet szexelek, mint könyvet olvasnék. Köszönöm az infókat utólag is, még jó h itt ilyen nagy ember ismerők is vannak. :D )

Ad poenitendum properat qui cito iudicat.

Tempus-Anh 2014.01.13. 17:54:44

@A levélíró:
Frustra vivit qui nemini prodest.

reepach 2014.01.13. 18:17:23

@Tempus-Anh: Ab intus enim de corde hominum cogitationes malae procedunt, adulteria, fornicationes, homicidia, furta, avaritiae, nequitiae, dolus, impudicitia, oculus malus, blasphemia, superbia, stultitia.

Bodza11 2014.01.13. 19:36:02

@Tempus-Anh:
A malis vituperari laus est

Ha már ilyen kultúrsznobok vagyunk...

Tempus-Anh 2014.01.13. 20:16:19

@reepach: Quousque tandem abutere patienta mea, reepach ? :)

reepach 2014.01.13. 20:59:29

@Tempus-Anh: In aeternum, filius meus.

Tempus-Anh 2014.01.14. 18:46:16

@reepach:
Et cum spiritum tuo :)

@magam adom:
Et tuo :)

Almandin 2014.01.16. 01:07:08

@A levélíró: Úgy írsz magadról, mint egy kislányról. 21 éves vagy. 20 évesen pedig nem korai a nemi élet elkezdése, hanem természetes.

Bodza11 2014.01.17. 20:32:23

@Almandin: szerintem sem, de ha visszaolvasod a kommentelőket az elején elég rendesen megkapom a férfi uraktól, hogy ribanc vagyok (élen Tempus-Anh-al.) ;) Bár elnézve így utólag látom, hogy az a fajta aki előbb kommentál aztán se gondolkodik.

Anita12-3 2018.01.20. 17:27:48

72 órás tablettát én is vettem be anno kB. ennyi idős lehettem 21 éves. De azóta barnázok menzesz előtt.. ez nem jó sajnos.. nagy hormonlöket a szervezetnek
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása