Fizesd a tb-t, sírba küldünk!

2013.02.14. 06:00

Sad_Woman_1.jpgAvagy az állami egészségügy, és sztk-s orvosok, akik bár az életre esküdtek, a halálba küldenek.

Kedves Praxis:

 

 

A linken megtalálod a történetemet, csak annyit kérek tüntesd fel a forrást, köszi.

 

Ezt a posztot, talán még túl dühösen, az egész világra haragudva írom. Nem biztos, hogy jó ez így. Nem biztos, hogy pontosan mindent észérvekkel le tudok írni, úgy elvakít a düh és a csalódottság. Viszont kiírom magamból, megosztom másokkal és ez segíteni fog, hogy újult erővel vágjak neki a harcnak és küzdelemnek. Ha legalább nekem segít, hogy megnyugodjak, már megérte, ha esetleg másnak is segít, akkor meg pláne.

 

Tisztázzuk az elején, mind én, mind a szüleim és nagyszüleim is világ életükben dolgozó, adófizető állampolgárok voltak. Szüleim még mindig aktív dolgozók, öcsém egyetemista, de aláírta a hallgatói szerződést, vagyis biztosan ide fizeti egy darabig az adóforintjait és a tb-jét. Kopogjam, le, családom egészen egészségesnek mondható, nem pocsékolta senki a befizetett társadalombiztosítást.  Én szintén aktív dolgozó vagyok 2009 óta folyamatosan, mióta végeztem az iskoláimmal. A válságban kezdtem munkát keresni, és húsz nap kivételével, azóta folyamatosan dolgozom. Férjhez mentem, elérkezett a családalapítás ideje. Szeretnék gyermekeket, vagy nézzük az állam részéről, tisztes adófizető polgárokat szeretnék, szülni, nevelni.

 

A történetem két évvel ezelőttre nyúlik vissza, amikor is elkezdődött a nagy babaprojekt, melynek első lépése a mesterséges fogamzásgátlás elhagyása volt. Rendszeres nőgyógyászati szűrésre jártam minden évben napra pontosan, 18 éves korom óta. A hidegzuhany akkor ért minket először, amikor hosszú hónapokig nemhogy teherbe nem estem, de még csak nem is menstruáltam. Bár az orvosok mondják, nem értesz hozzá, ne diagnosztizáld magadat, én azért tudtam, nincs ez így rendben. Gondok lehetnek még ebből, így elmentem a nőgyógyászomhoz. Elküldtek, mondván teljen el fél év, majd helyreáll minden. Naiv páciens hallgat az orvosra, és nem hallgat a megérzésekre. Fél év múlva visszamentem, a helyzet változatlan.  Az orvos felír egy gyógyszert, amely meghozza a menstruációt, úgymond kényszerítve, a nő durva görcsöket él át, de érdemben nem segít. Meguntam a tesze-toszaságot, gondoltam kisvárosi doki, mit is vártam. Majd Budapesten keresek valakit. Így a fővárosban elmentem nőgyógyászhoz, az sztk-ba, ahová tartozom, mert már régóta itt éltünk. A nőgyógyász elküld, mondván 1 évig ő nem foglalkozik azzal, hogy nem estem teherbe. Próbáltam jelezni felé, hogy nem csak teherbe nem esek, hanem nem is menstruálok. Nem érdekelte, azt mondta várjam meg az egy évet. Majd ha addig nem történik semmi, megvizsgálnak. Nagy nehezen, de kivártam, persze a helyzet nem javult. Igyekeztem a netről összeszedni a lehetőségeket, hogy vajon mi lehet a bajom.  Volt is elég erős sejtésem, de az teljesen biztos volt, hogy összetett hormonális problémáról van szó. Ugyanis időközben indokolatlanul sokat híztam, és pattanásos is lettem. Egy év eltelt, visszamentem a nőgyógyászhoz, aki méltóztatott vérvételre küldeni. Két hormonszintem magas volt, melynek okai súlyos elváltozások is lehetnek, bár ezt sem ő közölte velem, hanem továbbirányított endokrinológushoz. Közel 2 hónap a várakozási idő egy ilyen szakrendelésre, mert egy teljes kerületet 1 szakorvos lát el heti 2*4 órában. Ha már akkor tudtam volna, ha csak sejtettem volna valamit, nem sajnáltam volna magánklinikát fizetni. Végre eljutottam ehhez az orvoshoz, aki kis híján kidobott a rendelőből, merthogy” mi az, hogy, ő ellásson, amikor én nem is itt lakom”. Magas ívről leszarta, hogy itt lakom, csak a főbérlők nem szeretik ezt bejelenteni. Mégis mit gondolt? Hobbiból 200 km-t utaztam, hogy a két szép szemét nézzem vizsgálat közben? Vagy szándékosan kitaláltam, hogy Üszögpusztáról, csak azért Budapestre utazom, hogy őt bosszantsam, a hülye problémáimmal? Végül megvizsgált, illetve dehogy vizsgált, hova is gondolok? Összesen 4 és fél percet szánt rám, amiből 2 azzal telt, hogy megkereste a kartonomat a rendszerben. Majd írt egy beutalót újabb vérvételre, na meg egy szemészeti vizsgálatra, mondván, ha ott gondok vannak, akkor majd elküld alapos kivizsgálásra. Elmentem a vérvételre, ugyanazok az eredményeim lettek rosszak. Mivel hónapokat kellett várnom a következő endokrin látogatásomra, és több mint 1 hónapot a szemészetre, így az interneten próbáltam tájékozódni, mi okozhat magas prolaktin, illetve magas ACTH szintet. Akkor szembesültem vele, hogy bizony agyalapi mirigy vagy mellékvese daganat. Összetörtem persze, bár próbáltak vigasztalni, hogy ugyan már, akkor az orvosok már azonnal intézkedtek volna az első vérvételnél. Biztos semmi baj. Egy teljes hétbe telt, hogy kiheverjem ezt a sokkot, és elegem lett. Elhatároztam, hogy pénzt nem sajnálva, egy magánklinikán fogom megnyugtatni, vagy kezeltetni magamat.

 

2 hónap leforgása alatt, 30.000 Ft-ért tetőtől talpig kivizsgáltak, két problémát is megállapítottak. Mr vizsgálatra intéztek beutalót, arra kellett sokat várni, különben minden 1 hónap leforgása alatt meg lett volna. Egy kisebb anyagcserezavart kezelnek jelenleg, illetve az MR kimutatott egy daganatot az agyalapi mirigyemen. Hipofízis adenoma a neve. Szerencsére elég kicsi fajta, és úgy tudom gyógyszerekkel kiválóan kezelhető, talán el is múlik. Bár a gyógyszerek mellékhatásai elég szörnyűek lehetnek, de akkor is kezelhető, nem rák, és egészséges terhességet is kihordhatok. Ettől még nem vagyok boldog, hiszen megbarátkozni azzal, hogy daganat van az ember agyában, nem könnyű, de igyekszem. Bár rákos sejteket nem tartalmaz, mégis kóros sejtszaporulat, és súlyos betegségnek számít. Hamarosan megyek vissza a doktornőmhöz, aki bizonyár részletesebben tájékoztat, és gyógyszert ír fel. Megnyugtat majd, és biztosít róla, hogy együtt helyretesszük a problémát. Segít, majd, hogy újra optimista legyek. Bennük már bízom, pedig az orvosokban sokat csalódtam. Másfél éve tudom, hogy valami nincsen rendben, de senki nem tett semmit. A hipofízis adenoma, szinte mindig jóindulatú, legtöbbször prolaktin termelő, és gyógyszerrel kezelhető. Főleg hogy kicsike, 1 cm-nél kisebb. Szerencsés vagyok a szerencsétlenségben, mert mégiscsak ott vannak a „legtöbbször, de nem mindig, a 90%-ban, és nem 100%-ban, a lehetett volna” kifejezések. És még így is, mert most már hiszek az internetnek, mert az ott olvasottak sarkallottak a magánklinikára, ha nem kezelik időben a hipofízis adenómát, olyannyira károsíthatják a szervezetet, hogy végleges meddőséget, esetleg halált is okozhatnak. Vagy megnőhetnek, és akkor műteni kell. Akkor beletúrnak az agyamba. Ez a sok tényező mindvégig ott lebegett. Nem hiszem el, hogy egy nőgyógyász nem ismeri ezeket a lehetőségeket. Hiszen orvos és a szakmája nagyon közel áll a hormonokhoz. Tudnia kellett, hogy van ilyen. Az sztk-s endokrinológusnak is tudnia kellett a véreredményekből, hogy ez komoly is lehet.  Persze azzal voltak elfoglalva, hogy van rajtam pár plusz kiló. Le kellene fogyni, ez is lehet itt a baj. Tegyük hozzá, hogy itt 5-7 kilóról beszéltünk, a bmi-m 26-os, a határérték 25. Az pedig már fel sem merült bennük, hogy ok nélkül híztam, az viszont már kóros. Azonnal MR vizsgálatra, hasi és nyaki ultrahangra, tüdőröntgenre kellett volna küldeniük, és ezzel kizárni a daganatos, komoly betegségeket. Csak ez mind nagyon sokba kerül az államnak, túlságosan felhasználnám a tb-met, így nem népszerűsítik. Amíg nincs a beteg a halálán, nem kell kivizsgálni. Addig húzzák, amíg nem muszáj. Elküldtek volna MR-re, ha már a látóteremmel gondok vannak, ha már akkora a daganat, hogy nyomja a látóideget, ne adjisten növeli az agykamrai nyomást, melyen már csak egy életmentő műtét segíthet. Végül is a halál olcsóbb, mint a kivizsgálás. Ezért nem kérhet a háziorvos bármilyen vérvizsgálatot. Azt csak szakorvos teheti, akikhez hónapokat kell várni. Addig egy szerencsétlenebb beteg, akinek rákos daganata van, akár esélytelenné is válhat a gyógyulásra. És ki tudja, talán már nekem is késő. Ami a gyermekáldást illeti. Talán végleg meddő lettem a késlekedés miatt, s bár nem halok meg fizikai értelemben valószínűleg, a lelkem együtt halna meg a reménnyel, hogy valaha a szívem alatt hordhatok egy kisbabát.

 

Ha az első megérzésemnél, hogy valami nem stimmel, ha az első jeleknél elmegyek és fizetek egy magánklinikának, talán már a kezemben tarthatnám a gyermekemet, és az egész csak egy rossz álom lenne. Nem lett volna veszélyben sem az egészségem, sem a termékenységem, sem a lelkem ilyen hosszú ideig.  Fizetem a tb-t, így az egészségügy ingyen van, de a gyógyítás pénzbe kerül. És ha nincsen rá? Akkor talán súlyosabb árat fizetsz érte. Az életedet. Jogosan érzem magamat dühösnek.

Irtó dühösnek.

 

Lady D

 

http://uppercaselife.blog.hu/2013/02/11/fizesd_a_tb-t_sirba_kuldunk

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.14. 07:15:06

"gondoltam kisvárosi doki, mit is vártam"

mondjuk ettől, ha orvos lennék, felmenne a vérnyomásom,...

tcsan34 (törölt) 2013.02.14. 09:13:08

Bízz az orvosokban, higyj nekik feltétlenül, szedj be mindent zokszó nélkül, vesd alá magad a legbrutálisabb beavatkozásoknak is, és légy hálás, ha véletlenül még időben ráhibáznak valamire. Sok évig tanultak, nehogy már te tudd jobban, vagy egyáltalán véleményed legyen, hülye beteg.

Rotoxis 2013.02.14. 11:36:13

Nagyon remélem, címlapra kerülünk. Úgy hiányzik a sok fröcsögő troll!

Shadow75 2013.02.14. 12:45:09

@Rotoxis: Tehát ennyi a reakció orvosi oldalról? Gratula, csak a szokásos... Apropó! Ha az ilyen viselkedéstől, mint a tiéd, hányingerem van, az jelezhet betegséget, vagy csak egészséges undorodás a rongyemberektől?

gazer 2013.02.14. 12:51:38

Kis pontosítás. A TB-t azért fizetjük, hogy legyen nyugdíj, gyed,gyes táppénz. Az egészségügyi járulék csak 7%. Ami nem halmozódik,mert ha mindenki annyit kapna,mint amit befizet az ország lakosainak több ,mint 2/3-át nem látnák el. A fent maradóaknak pedig cirka 70% alig kapna vmit. Sztem te bőven kimerítetted a befizetett járulékodat hacsak az elmúlt 10 évben nem kerestél havonta bruttóban 5-600 ezret(s adóztál utána tisztességesen).Akkor egál. Az a baj mindenki csak a kapni akar, fizetni nem. Követelőzik, jogot formál, de a kötelességeiről elfelejtkezik.Ne felejtsd el felnőttél,addig míg nem kerestél nem fizettél eü hozzájárulást sem.

qbr 2013.02.14. 16:37:22

"Végre eljutottam ehhez az orvoshoz, aki kis híján kidobott a rendelőből, merthogy” mi az, hogy, ő ellásson, amikor én nem is itt lakom”. Magas ívről leszarta, hogy itt lakom, csak a főbérlők nem szeretik ezt bejelenteni. Mégis mit gondolt? Hobbiból 200 km-t utaztam, hogy a két szép szemét nézzem vizsgálat közben? Vagy szándékosan kitaláltam, hogy Üszögpusztáról, csak azért Budapestre utazom, hogy őt bosszantsam, a hülye problémáimmal? Végül megvizsgált, illetve dehogy vizsgált, hova is gondolok?"

No-no, mi köze ahhoz az orvosnak, hogy a levélíró főbérlője mit jelent be és mit nem. Az állam előírja (méghozzá most már egyre szigorúbban), hogy kit hol lehet ellátni. Ez nem az orvos döntése, neki valószínűleg édesmindegy, hogy az ország melyik vidékéről jött az adott betege, ő csak azt nézi meg, hogy elláthatja-e finanszírozottan az illető beteget, vagy nem. Ha jól értettem, végül is ellátta (finanszírozást valószínűleg nem kapott érte, tehát legalábbis az intézményi szabályozást megszegte).

"Nem hiszem el, hogy egy nőgyógyász nem ismeri ezeket a lehetőségeket. Hiszen orvos és a szakmája nagyon közel áll a hormonokhoz."
Azért ez nem úgy van, hogy hormon=hormon. A hipofízis nem a nőgyógyász szakterülete. Jó vagy nem jó, de a mai orvostudomány nagyon (talán túlságosan is) szakosodott, és nem csak, hogy egy nőgyógyász nem fogja tudni megfelelően kezelni a hipofízis betegségeit, de akár felírási jogosultsága sincs az azt kezelő gyógyszerekre. Ugyanúgy, ahogy egy reumatológus sem fog tudni porcot műteni, hiába foglalkozik kb. ugyanazzal a területtel. És ha jól értettem, végül is jó szakterületre utalta tovább.

"tüdőröntgenre kellett volna küldeniük, és ezzel kizárni a daganatos, komoly betegségeket"
Egy tüdőröntgen sugárterhelést jelent (nem is kicsit), ezért azt érdemes megfontolni, hogy valóban szükség van-e rá.

Bics Róbert 2013.02.14. 18:27:58

Megmentettem a saját életemet....!!!!
Kedves hozzászólók akik agyon istenítitek a magyar orvoslást....figyeljetek!
Nagyapám sajnos kórházba került bélcsavarodás gyanújával,műtéti úton tudták csak gyógyítani,az én édesapám azonnal közölte az osztályon hogy szívbetegséggel szenvedő édesapját nem lehet altatással műteni...és mi volt erre a reakció szerintetek???????
Anélkül került sor a műtétre hogy bármiféle előzetes diagnosztikára sor került volna,
azóta nincs nagyapám!!!!megölték!!!!és mindezt egy tollvonással elintézték!!!!!!
Ez konkrétan Dombóváron történt,azóta hiányzik aki mindig mosollyal várt:(
Ez volt az előzetes sztori...most jön az enyém...
Balesetből származó visszérműtétre várólistára iratkoztam fel ami úgy indult hogy 1.5 év..számoljunk csak!havi 10.000 befizetésX18 hónappal=180000 ezer forint.
A szakrendelőben miután megvizsgált az orvos közölte velem hogy 200 000 ezer forintért másnap magán praxisban már túl is vagyok rajta....rendes:)
Én naív kivártam az időmet,mindent végig jártam...altató orvos stb.
Sajnos a szívbetegséget én is örököltem olyannyira hogy nálam már gyermek koromban életmentő műtét volt szükséges,na most jön a lényeg....
Az altató orvosi vizsgálat kiadásakor hatalmas betűkkel kiemelve hogy műtét során csakis epidurális érzéstelenítéssel végezhető a műtét..
Eljött a nagy nap,előkészületek után betoltak a műtőbe és mit ad isten látom hogy jön felém az altató maszk????még jó hogy voltam olyan állapotban hogy felhívjam a figyelmüket hogy azt a rengeteg papírt azért hoztam hogy némi pillantást vessenek rá:)
Innentől kezdve ha valaki végig gondolja akkor rájöhet miért is azt a címet adtam mondanivalómnak,talán ha én nem vagyok kellően észnél akkor ezeket a sorokat már nem írhattam volna le...és ezért még fizettem is az államnak...KÖSZI:)
Röviden-tömören ennyi.....

platelet 2013.02.14. 19:39:18

@Bics Róbert: Bélcsavarodás és a következményes bélelzáródás életveszélyes állapot. Ha nem oldják meg, biztosan halálos, és ha műtét nélkül nem megy, akkor nincs más hátra, és csak altatásban lehet.Így legalább adtak nagyapádnak egy esélyt az életre.

Biztos, hogy altatógázt akartak adni a maszkon, nem csak oxigént? Manapság ritkán altatnak felnőtteket inhalációsan, az intravénás sokkal elterjedtebb...

A 200 000 forint: tudod, a repülőnél is, ha fizetsz plusz húszezret, nem kell kivárnod a sort a beszállásnál, ők is gonoszak?

AnetteLaboux 2013.02.14. 19:40:24

Ha jól értem, Lady D. arra próbált rávilágítani, hogy ő fair volt a rendszerrel szemben (fizette azt az összeget, amit az állam elvár tőle, és ez annyi amennyit a törvény előír, kész) és ezért szerette volna, ha a rendszer is fair vele (foglalkoznak a rendelőben azzal, hogy fiatal nő létére több, mint fél éve nem menstruál. Szerintem azért ez nem olyan dolog, amire csak úgy legyinteni kéne).
Lady D., remélem, hamarosan teljesül az álmod, és anyuka lehetsz!

AnetteLaboux 2013.02.14. 19:46:55

@qbr: "A hipofízis nem a nőgyógyász szakterülete."
Ebben igazad van, természetesen. De kérlek, azt mondd meg, hogy az elvárható-e egy nőgyógyásztól, hogy tudja azt, hogy esetleg milyen okai lehetnek a menstruáció hosszú ideig való kimaradásának, vagy egy indokolatlan hízásnak. Szerintem inkább az a baj, hogy az átlagember, semmilyen ötletet nem kap, hogy mégis merre menjen tovább, mi az a 3-4 dolog, ami szóba jöhet. Csak annyit hall, "nőgyógyászatilag/neurológiailag/stb. nincs elváltozás". De akkor mit kéne tennie egy olyan embernek, aki nem tanult évekig élettant?

gnme 2013.02.14. 19:50:14

van jó endokrinológus

Péterfy S.-u 8. mfszt. 75-76-77 szobák

a 77-es a tied

vitalis06 2013.02.14. 19:53:22

És a háziorvos mit mondott?
Mert ez a rész hiányzik a leírásból. Ugyanis ha elmentél volna a háziorvoshoz, akkor megkaptad volna a megfelelp beutalókat, ő a leletek alapján megmondta volna milyen szakorvoshoz kell menned, sőt (ahogy nálam a legtöbb esetben történik, ha sürgős) oda is telefonált volna, hogy adjanak egy közeli időpontot.
Szerintem nem voltál háziorvosnál, hanem az internet alapján magadat utalgattad be különböző szakorvosokhoz.
pedig mindíg a háziorvos kéne, hogy legyen az első, nála "futnak össze a szálak".

nagyzee 2013.02.14. 20:22:13

Van már lehetőség privát egészségbiztosításra. Sajnos egyelőre nem a TB helyett, hanem mellett, de talán megérem még azt is egyszer. Na a lényeg: mielőtt szerződnek veled, alaposan átvizsgálnak. Ha találnak valamit, valószínűleg nem is szerződnek, mert az már kockázatos lenne nekik, hisz sok pénzt akarnak tőled beszedni, de keveset kiadni... Ha mégis szerződnek, akkor onnantól viszont az az érdekük, hogy egészséges legyél. És ez a te érdeked is. Ha mindkettőtöknek ez az érdeke, akkor ez viszont egy jó szerződés. a TB-nél sajnos csak neked érdeked, hogy egészséges legyél.

hazank fia 2013.02.14. 20:34:19

"a nagy babaprojekt, melynek első lépése a mesterséges fogamzásgátlás elhagyása volt. [...] A hidegzuhany akkor ért minket először, amikor hosszú hónapokig nemhogy teherbe nem estem, de még csak nem is menstruáltam."
Egyreszt teljesen szokvanyos dolog, hogy hosszan tarto fogamzasgatlo szedest kovetoen a menstruacio honapokig irregularis vagy hianyzik. Ezen egyetlen nogyogyasz sem akadna fenn, es nem kezdene reszletes kivizsgalasba fel evnel korabban. Masreszt a fogamzasgatlo szedesenek abbahagyasat kovetoen a csaladtervezesre fel ev varakozas javasolt, meg akkor is, ha a mestruacioval minden rendben van.

"Magas ívről leszarta, hogy itt lakom, csak a főbérlők nem szeretik ezt bejelenteni."
Konkretan illegaslis lakik egy alberletben. Ez leginkabb az o hibaja.

"Nem hiszem el, hogy egy nőgyógyász nem ismeri ezeket a lehetőségeket. Hiszen orvos és a szakmája nagyon közel áll a hormonokhoz."
Ha jol ertem elkuldte egy endokrinologushoz.

"Akkor szembesültem vele, hogy bizony agyalapi mirigy vagy mellékvese daganat."
Az emelkedett ACTH es PRL, valamint a mellekvese daganat kapcsolatat nem talalom.

"Azonnal MR vizsgálatra, hasi és nyaki ultrahangra, tüdőröntgenre kellett volna küldeniük, és ezzel kizárni a daganatos, komoly betegségeket."
Azonnali kepalkotoknak semmi indikacioja nem volt. A hat honapos laboron emelkedett ACTH es PRL alapjan maximum egy koponya MR volt indokolt, az sem surgosseggel. Hasi, nyaki ultrahang es tudorontgen szerepet egyaltalan nem latom. Hacsak nem a tunetek hattereben paraneoplasiara gondol a szerzo, bar PRL termelo tumorrol onmagaban, kulonosen nem ACTH-val egyutt ilyen vonatkozasban meg nem hallottam.

"Csak ez mind nagyon sokba kerül az államnak, túlságosan felhasználnám a tb-met, így nem népszerűsítik. Amíg nincs a beteg a halálán, nem kell kivizsgálni. Addig húzzák, amíg nem muszáj."
Azt bizonyara mindenki tudja, hogy minel kesobb kerul felismeresre egy betegseg, annal koltsegesebb a gyogyitasa.

"Elküldtek volna MR-re, ha már a látóteremmel gondok vannak, ha már akkora a daganat, hogy nyomja a látóideget, ne adjisten növeli az agykamrai nyomást, melyen már csak egy életmentő műtét segíthet."
Nem egy gyors folyamat az hypohpysis adenomak novekedese. Nem igazan jellemzo, hogy egy ilyen eset eljut agynyomas fokozodasig.

hazank fia 2013.02.14. 20:36:01

@AnetteLaboux:
"De kérlek, azt mondd meg, hogy az elvárható-e egy nőgyógyásztól, hogy tudja azt, hogy esetleg milyen okai lehetnek a menstruáció hosszú ideig való kimaradásának, vagy egy indokolatlan hízásnak."
Elkuldte endokrinologushoz. Mi mast kellett volna tennie?

ubu1 2013.02.14. 20:36:35

Sok igazság van ebben a posztban, jól mutatja is a magyar egészségügy helyzetét, de azért kicsit túlzó. A meddővé válást a halállal együtt említeni mégiscsak erős. Nekem van olyan ismerősöm, aki orvosi hiba miatt vált meddővé, mégis fel tudta dolgozni és boldogan él. Nem kell abba belehalni sem testileg, sem lelkileg. Értem én, hogy minden fogyatékosság szörnyű dolog, de azért mégiscsak rosszabb meghalni...

hazank fia 2013.02.14. 20:36:38

@vitalis06: Mivel nincs bejelentett lakcime, igy nyilvan haziorvosa sem.

karcsibácsi 2013.02.14. 20:43:45

Ha egy fiatal nő fél évig nem menstruál, azt semmiképpen nem szabad egy legyintéssel elintézni, igazából már egy ciklus kimaradása esetén is tisztázni kell az okot.
Majdnem biztos, hogy prolaktinomáról van szó (bár az emlő váladékozását nem említette a posztoló), ami gyógyszeresen (bromocriptin) valóban jól kezelhető, és ettől még nyugodtan lehet gyermeke is. Sajnos, én is ismerek olyan nőgyógyászt, aki sem agyilag, sem emberileg nem alkalmas ennek felismerésére és kezelésére...
A magánklinikán történő kivizsgálás 30.000. ft-ért viszont biztosan nem igaz. Ennyibe egy szakorvosi vizsgálat kerül, már a rutin laborra sem futja. Hormonszintek meghatározása, hasi-és hüvelyi UH, emlő UH, mammográfia, kontrasztos MR szükséges a korrekt kivizsgáláshoz, ez talán kijön 300.000-ből "privátim".

karcsibácsi 2013.02.14. 20:46:49

@Bics Róbert:
"Röviden-tömören ennyi....."
Röviden-tömören: butaságokat írsz. Ennyi.

Braincelle 2013.02.14. 20:47:27

@hazank fia: @qbr:
Hát azért ebben az esetben inkább a beteggel értek egyet. Lehet mindenkit egyenként mentegetni, még lehet, hogy igaz is lenne; de ez a posztoló azt élte meg, hogy legalább másfél éven át a kutya nem foglalkozott a problémájával, és ha ő nem erőlteti, nem megy el privát orvoshoz, akkor még mindig nem történt volna semmi. Ne csodáljátok, hogy ezek után úgy gondolja, hogy hiába fizeti a TB-t.

És nem vagyok nőgyógyász, tudom, hogy van olyan, hogy a fogamzásgátló szedése után nem menstruál valaki, ettől függetlenül én hasonló helyzetben nagyon nem örülnék, ha nem vizsgálnának ki, csak ha lejárt a 12 hónap. Azért ez mégis csak veszélyes játék, és egy fiatal, egészséges, dolgozni és szülniképes és akaró nőről van szó, talán nem rajta spóroljunk már. A 80 éves hat önmagában halálos betegséggel rendelkező dohányos alkoholistát stb meg milliókért megkezeljük, intenzív osztályra tesszük...

karcsibácsi 2013.02.14. 20:48:41

@hazank fia: Nincs összefüggés. Háziorvosa mindenkinek lehet, lakcímtől és annak be(nem)jelentésétől függetlenül.

hazank fia 2013.02.14. 20:50:34

@Braincelle: Igen, a masfel evben teljesen igazad van. Fel ev a gyakorlat.

hazank fia 2013.02.14. 20:55:51

@karcsibácsi: Teljesen altalanos, hogy fogamzasgatlo szedeset kovetoen kimarad a menstruacio akar honapokig. Egyeb tunetek hianyaban pontosan fel evig szokas varni. Legalabbis itt.

hazank fia 2013.02.14. 20:56:51

@karcsibácsi: Ertem, koszonom a helyesbitest.

blue angel 2013.02.14. 22:10:10

@Babette_: Ezt@hazank fia:
Miert kell annyit varni?
A nogyogyaszom azt mondta, semmi ertelme, 3 honapnak se. Hogy a gysz. napok alatt kiurul, hiszen a megvonasos verzes azert jelentkezik. Hogy regebben ezt csak azert mondtak, hogy a terhesseg pontos korat konnyebb legyeb megallapitani, mert a peteeres nem biztos, hogy kozepidoben lesz par honapig, de uh geppel mar konnyu a pontos diagnosztizalas, mert 12 hetig egyformak a magzatok.
Ki tudja rosszul?

blue angel 2013.02.14. 22:13:03

@Babette_: Igaza volt, nem?
Fel evig nem menstrual, es varjon meg fel evet??

blue angel 2013.02.14. 22:13:56

A 22.10-es hozzaszolasom csak hazank fianak ment.

Hiller Józsué 2013.02.14. 22:14:59

Szerintem hanyagoljuk már ezt az "ingyen van az egészségügy" szövegeket, mert ez ennek az országnak az egyik legfőbb baja és ezért bunkók az egészségügyi dolgozók is a betegekkel. Majdnem 7000ft/hó a tb, akkor mi a fasz van ingyen? Máshogy kapják meg, mint a magán rendelőkben, de ugyanazt az összeget húzzák le,+ sok szolgáltatásért, amiért igényelnek a tb-től, azért még pénzt is kérnek számla nélkül. Ebben az országban nincs ingyenes egészségügy. Több milliárd ft-t csengetnek le tb-ben az egészségügynek a dolgozók, még akkor is ha ma már nem így hívják. A maszek drágább, az állami olcsóbb, de nincs ingyenes egészségügyi ellátás ebben az országban. Figyeljünk már arra mit pofázunk, mert a részletekben van a lényeg.

blue angel 2013.02.14. 22:17:04

Hizik, nem tud teherbe esni, es nem kapcsol a nogyogyasz, hogy meg fel ev varakoztatas helyett rogton endokrinologushoz kuldje? Elso korben ez lehetett volna PCOS is, bar nem az lett, de ahhoz is szakorvos kell, nem?

hazank fia 2013.02.14. 23:57:32

@blue angel: A varakozasnak semmi koze nem volt ahhoz, hogy egyszerubb legyen megallapitani a magzat korat. Sokkal inkabb az volt az allaspont, hogy a kozvetlenul a fogamzasgatlo elhagyasa utan megfogant terhessegek eseten a vetelesi rata magasabb. Ez viszont - most kifejezetten utanaolvastam - egy ujabb 2008-as tanulmany alapjan kiderult, hogy statisztikailag nem all meg. Ezek szerint ebben a tekintetben nem volt megfeleloen friss a tudasom, tehat a kerdesedre valaszolva: en.

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.15. 06:40:12

@blue angel:
ez biztos azért van,mert kisvárosi a doki??

Terencius 2013.02.15. 08:06:21

@Braincelle: "A 80 éves hat önmagában halálos betegséggel rendelkező dohányos alkoholistát stb meg milliókért megkezeljük, intenzív osztályra tesszük..."
Már ne is haragudj, de egy orvosnak addig van köze egy beteg korához, életviteléhez, amig a diagnózist felállítja. Ez a mejegyzésed látensen magában hordozza az orvos szelektív értékítéletét, mely nem megengedhető, mindamellett, hogy nekem is az a véleményem, hogy az emberek életvitelükkel felelősek az egészségi állapotukért.

Shadow75 2013.02.15. 08:14:59

@hazank fia: Magyarázod a magyarázhatatlant, mented a menthetetlent. Szúros hónaljszag terjeng, annyira erőlködsz. Nincs még egy ilyen szakma, mint az orvosi, ahol a kollegák azt is meg tudják magyarázni, hogy a fekete valójában fehér, a gömb az kocka, amúgy meg igazából "semmi indikációja nem volt", "az orvos nem hibázott", "a szakma szabályai szerint járt el" és különben is, mi a f*szért hisztériázik, hiszen elküldték valami suttyó, endokrinológusnak hazudott vadparaszthoz, aki szarik bele a beteg problémájába.
George Carlinnak van egy remek elődása a vallásról. Ő mondta, hogy ha Isten létezik és ilyen világot teremtett, akkor ő bizony nincs lenyűgözve, mert akkor Isten szimplán szar munkát végzett. Ezt csak a párhuzam miatt említem: ha az orvosi szakmában az orvosok "mindig a szakma szabályai szerint járnak el" (értsd szarnak a betegre), akkor azok a szabályok valószínűleg szarok.
Ingyenes egészségügy: aham, gyerekek, a kórházakat ki tartja fenn? Az ott dolgozók fizetését ki fizeti? Tán csak nem az adófizetők? Akkor? Holmi jöttment, gyogyós "eü-szakértők" horribilis összegeket állapítanak meg az egyes vizsgálatok térítési költségének? Jaja, én is mondhatom, hogy a 25 éves Lada Samarám 15 millát ér, attól az még nevetséges...

Shadow75 2013.02.15. 08:18:27

Utóirat: valahogy nem látom magam előtt a képet, amikor egy épület összedől, meghal benne tucatnyi ember, sokan megsérülnek, majd az egyik építész mentegeti a másikat, hogy "igazából ez benne van a pakliban" és "ezen a világon csak a halál biztos, az épületek nem". Lehet gondókonni.

El Visco Stello (törölt) 2013.02.15. 08:27:00

@Terencius: Van 8 beteg. Te csak 4-et tudsz megmenteni. Mondd, te kit választanál? Mérlegelj lécci minden körülményt: Az anyagi lehetőségeket, társadalmi fontosságot, saját képességeidet, paraszolvenciát, múltat, jövőt, haja színét stb.
Bizonyos helyeken egy orvos naponta több ilyen döntésre kényszerül. És az sem mellékes, hogy néha a pillanat tört része alatt kell meghoznia a döntést.

qbr 2013.02.15. 09:16:53

@Braincelle: Szia, nem mentegettem senkit. Megfogalmazott a levélíró mondjuk 15 kritikát, amelyből 3-ra tudtam egy választ adni.

Családtagokkal kapcsolatos tapasztalat, hogy amikor hormonháztartási probléma van, az mindig gond, mert (más betegségekkel összehasonlítva) viszonyag kicsi mind a diagnosztikus, mind a terápiás eszköztár, függetlenül attól, hogy nőgyógyászokról, urológusokról vagy endokrinológusokról beszélünk.

qbr 2013.02.15. 09:20:03

"továbbirányított endokrinológushoz. Közel 2 hónap a várakozási idő egy ilyen szakrendelésre, mert egy teljes kerületet 1 szakorvos lát el heti 2*4 órában"

Egy tesztkérdés: tudja-e valaki, hogy Magyarország endokrinológiai ellátását hány endokrinológus biztosítja?

telkoe 2013.02.15. 09:58:57

@Hiller Józsué: Majdnem 7000ft/hó a tb, akkor mi a fasz van ingyen?

Valami nagyon nagy zavar van fejecskedben. Havi majd 7000 Ftert kb egy kozepes fodraszati ellatas ara. Minden ami efolott van (anyagban, felszerelesben, szaktudasban) azt a korrektul adot es jarulekot fizetok dobnak ossze neked. Erdemes lenne ismerkedni a magan ellatasok dijaival mielott elkezded a verni magad minimalis eu befizetesedre.

Terencius 2013.02.15. 12:12:37

@El Visco Stello: Több éve olvasom a blogot és töbnyire az orvosok pártján állok. Igazad van, hogy az orvosok bizonyos helyzetekben döntésre kényszerülnek, de egy orvos (leánykori nevén Hatodéves?) ilyen megjegyzést még komment formájában se tegyen, mert a trollok szemében könnyen Istennek minősül. Egyébként roppant szomorú az, hogy az egészségügyet, a benne dolgozókat a körülmények ilyen döntésre kényszeríthetik.

Bics Róbert 2013.02.15. 15:59:15

Kedves "Karcsi bácsi"....kívánom hogy veszítsd te is el szeretett rokonodat aztán panaszkodj valami blogban és hülyézzenek le!!!!!

Bics Róbert 2013.02.15. 16:23:26

@vitalis06: áruld már el hogyan utalod be magadat a neten önállóan???

Bics Róbert 2013.02.15. 16:27:18

@platelet: tudod ezzel csak az orvos kapzsiságára akartam rávilágítani,állami rendelőben a saját malmára hajtja a vizet....hát ez is gerinces!

Bics Róbert 2013.02.15. 16:32:19

@platelet: +20 ezer forintért kinyitnak nekem egy külön ajtót?melyik légitársaság az?

telkoe 2013.02.15. 16:41:36

@Bics Róbert: olcsojanos legitarsasagnal mar 10 alatt is megvan, rendesnel egy kicsit dragabb.

karcsibácsi 2013.02.15. 17:05:52

@Bics Róbert: Hallod-e, Robi, ritka rosszindulatú alak vagy, és nagyon úgy tűnik, hogy nem értesz magyarul.
Sem neked, sem hozzátartozóidnak nem kívántam semmi rosszat, nem is hülyéztelek le. Butaságokat írtál és ezt a véleményemet közöltem veled. Mi capisce?

Bics Róbert 2013.02.15. 17:15:05

@karcsibácsi: pontosan azzal sértettél meg hogy az igaz és valós történetemet "butaságnak" tituláltad....éld át!!!
Te beszélsz nekem rosszindulatról???vicces vagy:)

zellerlevél 2013.02.15. 17:17:17

A fiatal korban szedett fogamzásgátló tabletta egy halom betegséget, problémát elfedhet, ami más módon védekezve előbb kelt gyanút. Az elhagyása után sokáig, sokszor évekig tart a ciklus helyreállása, ez idő alatti tüneteket is tévesen a fogamzásgátló számlájára írják.

Bics Róbert 2013.02.15. 17:21:27

@telkoe: köszi,ezt ha tehetem kipróbálom:)

Bics Róbert 2013.02.15. 17:31:01

@platelet: köszönöm neked az írásod,tudod csak az bosszant hogy a közlés ellenére sem tettek szerintem sok mindent azért hogy csak egy kis esélyt kaphatott volna,azt is aláírom és tudom hogy életveszélyes dolog,de azért mégiscsak hiányosságot vélek felfedezni az orvoslás minőségében,elfogult vagyok ezért?

karcsibácsi 2013.02.15. 18:55:50

@Bics Róbert: A történet vagy valós, vagy nem, nem ezzel foglalkoztam. A butaság a körítésben, a magyarázatodban volt. De ezt te úgysem értheted, meghagylak boldog tudatlanságodban.

karcsibácsi 2013.02.15. 18:59:17

@karcsibácsi: Ja, az életed megmentéséhez: sajnos, ilyenkor meglehetősen gyakori a a cerebralis hypoxia miatti maradandó károsodás. Mint tudjuk, a cortex a legvulnerabilisebb, ezt a te eseted is bizonyítja...

Bics Róbert 2013.02.15. 19:38:57

@karcsibácsi: TUDTAM!!! csak kibújt a szög a zsákból!!!most legalább minden blog író láthatja hogy milyen ember vagy orvosként:)honnan veszed a bátorságot hogy az írásom igazságát egyáltalán megkérdőjelezd???
Én szintúgy szánalmas alaknak tartalak:)

2013.02.15. 20:02:42

A posztíró el van tévedve.

Társadalmi síkon:

Én nem értem, hogy mi kell még ahhoz, hogy valaki felfogja, hogy a kijelentés, miszerint:

"mán a dédszüleim is fizettek tébét" = abból kirándultunk az Isonzóig

"már a nagyszüleim is fizettek tébét" = abból kirándultunk a Donhoz

"már a szüleim is fizettek TB-t" = kié nem? (akinek az apja börtönben ült, lásd kmk).

Könyörgök. Itt mindenki szülei dolgoztak. Ne felejtsük el, hogy elég sok munkásember munkája abból állt, hogy napi 8 órában termelte a hiányt. A társadalmi igazságosságról beszélni a szocializmus időszakának kontextusában teljesen fölösleges.

Ami a rendszerváltás utáni időket illeti, még komiszabb a helyzet. Tudniillik nettó egymillió embertől el volt véve a lehetőség, hogy bármit is dógozzon. Merthogy viszonylag kevés vájárból lett elsőrangú bankár vagy középszerű irodista. És most ezek a szellemi segédmunkával fittiző álközéposztálybeli kistáskák elképesztő lenézéssel és gyűlölettel beszélnek azokról, akiktől a történelem elvette a tisztességes élet lehetőségét. Az ilyentől én szenvedek, és nehéz lecsillapodnom, mikor hosszabban olvasok/hallgatok ilyen szövegeket.

A helyzetet tovább fokozza, hogy az egészségügyet nem csak tébéből finanszírozzák. A magyar állam egyik legfőbb bevétele az ÁFA. Azt meg az utolsó hajléktalan is fizet, ha vesz egy doboz kannásbort. De ha csak az alacsony jövedelműeket nézem, akiknek a teljes bevételük fogyasztássá alakul, akkor ahhoz a 27%-hoz képest jó negyede a 7% eü hozzájárulás. Rendben van, hogy ÁFÁt az is fizet, aki dolgozik; de a bérből való elvonás mértéke nem olyan egyenlőtlen, mint sokan hiszik. És ezen az alapon követelőzni meg csak akkor tessék, ha az ilyen lédik előbb kiálltak a szegényekért.

Egyéni síkon:

Kisvárosi beteg, mit vártam.

hazank fia 2013.02.15. 20:35:40

@Shadow75: Nem mentek es nem magyarazok semmit. Tenyeket kozoltem, illetve a posztolo altal irt baromsagokat helyesbitettem. Ahogyan irtam is, az elso labor alapjan indokolt lett volna tovabblepni. Nem ez tortent, ez hiba volt. Aki akarta, ertette.

Rotoxis 2013.02.16. 08:09:57

@Bics Róbert: szerintem is annak tartod a vén Betegtologatót, aminek akarod. Erről még igaza van.
A nagyapádat nem ölte meg senki, te pedig nem mentetted meg a saját életedet. Oszt jóvan.

Braincelle 2013.02.16. 10:09:19

@Terencius:
Egyrészt nem értünk egyet, másrészt ez nem csak erkölcsi kérdés, az erőforrások elosztását a prognózis is befolyásolja, az erőforrások elosztása pedig az orvosnak is feladata (milyen jó lenne, ha nem lenne, és nem kellene dönteni, hogy kit raksz lélegeztetőgépre, de ha már kell, akkor nyilván azt fogod, aki többet nyer a terápiával, akinek van kimenetel, várható életminőség stb.)
Harmadrészt meg azt gondolok, amit szeretnék, itt magánemberként kommentelek, nyugodtan lehet magánvéleményem, én lennék az utolsó, aki orvosként, munkaidőben a beteget az életvitele alapján diszkriminálja.
Negyedszer ilyet ne játsszunk, hogy mihez van közünk és mihez nincs, mert az egészségügy nem kevéssé tölti be a szociális ellátórendszer szerepét, ezenkívül az orvos érzelmileg is támogatja a betegeket, mi sem mondjuk, hogy "akkor holnap küldöm haza a papát, tessék megoldani az elhelyezését, nekem nincsen közöm a maga szociális gondjaihoz" sem azt, hogy "ne tessék már itt zokogni, a férje haldoklik, én tájékoztattam, mi közöm nekem a maga lelkéhez". Legalábbis én biztos nem mondom és nem is fogom.

megvalaszolok 2013.02.16. 13:09:15

@Bics Róbert: Nagyon sajnálom ami történt, de mégis mit kellett volna tenniük? Lokálba kellett volna műteni a bélcsavarodást? Ehhez mindenképpen altatni kell.

Kedves Sándor Zsolt: Ez nagyon érdekes. Nekem sehogy nem jön össze matematikailag a 30 ezres egészségügyi hozzájárulás, 170 ezres nyugdíjjárulék munkavállaló oldalról.

Mellesleg sokan meglepődnének, ha olyan ellátást kapnának vissza, amit valójában fedez a befizetésük.

hopptarisznya 2013.02.16. 14:34:17

aki ilyen hülye, hogy azt hisz, azért mert ott van albérletben, már ottlakónak is minősül, az minek okoskodik? Úristen, milyen emberek mozognak köztünk... Picit énközpontú a kis lelkivilága a kedves posztolónak, nem? Logika???? Ilyen alapon bárki ott lakik, ahol akar. Bemondásra. Szerinted miért kérdezik meg, hogy hol laksz? Hogy legyen miről beszélgetni? (segítek: a kórház nem kap pénzt a nem hozzá tartozó beteg után) A parkolótársaságnál nem akarsz ingyen kártyát kérni, hisz "köztudomású", hogy te ott laksz.. csak nem jelentkeztél át. Mielőbbi gyógyulást kívánok! (nem csak a fenti betegségből)

Bics Róbert 2013.02.16. 14:47:25

@Rotoxis: paraszt vagy...erről ennyit....oszt jóvan:)

hüpike 2013.02.16. 17:48:57

@Terencius: szerintem kicsit félreolvastad Braincelle-t,egy szót sem írt arról, hogy megölne öreget fiatal helyett. Éppen a fiatal nő egészségét védte. Kár volt támadni.

Rotoxis 2013.02.16. 19:36:27

@Bics Róbert: Kis "barátom". Nem az a paraszt, aki traktorral megy a bálba, hanem aki nem akasztja le az ekét róla.

Terencius 2013.02.17. 05:51:14

@hüpike: Tudod, én úgy szoktam (ritkán) hozzászólni, hogy előtte végig olvasom a kommenteket, a válaszokat és viszontválaszokat. Tedd az te is, és rájössz, hogy nem Braincelle-t támadtam, hanem azt a helyzetet, amikor egy orvos az általa említett döntésre kényszerül.

karcsibácsi 2013.02.17. 08:41:45

@Terencius: Minden beteget az állapotának, alapbetegségének megfelelően kell kezelni. Ha reális esély van a gyógyulásra, vagy akárcsak az átmeneti javulásra, életminőség javítására, akkor a beteget kezelni kell, akkor is, ha 80 éves és többszervi, súlyos betegségben is szenved, Braincelle is ezt mondta, hozzátéve, hogy akkor annál inkább így kell eljárni a fiatal, definitíve gyógyítható, fertiliskorú betegnél. Más kérdés, hogy mindig mérlegelni kell a risk-benefit és a cost-benefit rációt is. Létezik a terminalis palliativ medicina elve is. A végstádiumú, generalizált metastasisban szenvedő, napok óta halkdokló beteget nem kell pl. dializálni és gépileg lélegeztetni, ha az alapbetegség progressiója következtében leáll a veséje és a légzése. Ha egy osztályon kezdő orvos ügyel, idősebb kollégái ellátják pl. olyan jellegű tanáccsal is, hogy kit nem kell reanimálni, ha bekövetkezik az exitus..

Tempus-Anh 2013.02.17. 09:17:53

(Nem igaz, hogy ezt a búval coitált női fejet ötvenedszerre is kiteszik ide fénykép gyanánt, a hideg kirázott tőle)
A poszthoz.
El kell dönteni, hogy bízunk-e az orvosokban vagy nem bízunk. Ha bízunk, akkor nem "naiv beteg az orvosra hallgat, nem a megérzésére", hanem bízunk...
A tb-fizetést felhányni igen veszélyes és eléggé öngól-mulatság, ugyanis a magyar beteg még mindig a legjobban és leggyorsabban ellátott szélez e EU-ban, a nevetségesen alacsony járulékához képest...Gondoljunk csak bele, ennyi pénzért Nyugaton a kórházi portás se köszönne nekünk, nemhogy az orvos az odatartott ülepünket tetszésünk szerint linguálja.
A realitások talaján maradva, a hypophysis adenomája időben kórismézendő dolog, a daganat ugyan jóindulatú, de teret foglal, ezáltal a környező képleteket összenyomhatja, működésüket akadályozhatja és (többféle) hormont termel(het), a jelen esetben prolaktinómáról beszélhetünk.
A betegnek tehát még hosszú ideig szüksége lesz az orvosok hathatós segítségére, az endokrinológuséra, neurológuséra és végsősoron az idegsebészére (az 1 cm-nyi nagyságú agyalapi mirigynél sovány vigasz, hogy nincs még 1 cm sem a daganat, ezt kijelenteni annyit tesz, mintha mondjuk a májunkon lévő daganat még nem lenne 1,5 kg sem...) Szóval azokra a szakemberekre, akikre végsősoron hosszú ideig (jelen esetben akár életünk végéig is) rászorulunk, ne dobáljuk már a fekáliát, csak mert kedvünk épp úgy tartja.
Értve, "lédidí"?

neduddki21 2013.02.17. 09:30:46

@megvalaszolok: @Fyall: @telkoe: Az valahogy mindig elfelejtődik, hogy nem csak a munkavállaló fizet egészségbiztosítási járulékot, hanem a munkáltatója is fizet utána, jelenleg 27% szociális hozzájárulási adót, melyből az egészségügyet is finanszírozzák. Ez bruttó háromszázezer forintnál durván 100.000,-Ft havonta, egy középvezetőnél ennél jóval több, ami azért messze nem "egy közepes fodrászati ellátás" költsége. És valóban, ahogy Fyall írja: ehhez még hozzájön az ÁFA-ból az egészségügyet megillető rész. Ebből az összegből azért elvárható lenne, hogy az illető tisztességes ellátást kap.

Braincelle 2013.02.17. 10:25:35

@Terencius:
Nem vettem támadásnak. Semmi gond nincs :)

Flector67 2013.02.17. 11:05:30

@neduddki21: Ebben maximálisan igazad van, ezért írtam munkaVÁLLALÓ részéről. Mondjuk abból a 27%-ból megy a nyugdíj alapba is szépen, amit ugyancsak soha nem fogunk látni. Ettől függetlenül továbbra is fenntartom véleményem, hogy sokan meglepődnének, ha egyszer kiszámláznának nekik egy teljes csípőprotézis műtétet például.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.02.17. 11:25:51

@Flector67: az nem olyan sok, primér proti olyan 600-900 ezer közt van.
most láttam egy kongresszuson egy nagyon komplex mellkasi-hasi aorta aneurizma esetet, csak a stent amit beleépítettek 93 ezer euró volt, és erre jött egy "custom made" octopus technikával beépített érprotézis ami szintén 10 ezer eurós nagyságrendben mozog. kórházi költségekről ne is beszéljünk.
egy becsületesebb pace maker olyan 30-40-50 ezer euró
egy poliaxiális pedunkuláris csavar gerincműtéthez (kell belőle minimum 4) 380-450 euró
vagy nézzünk egy modern kemoterápiás szert, az Erbituxot, csodaszer a kissejtes bronchuskarcinómában, egy dózis 1000 euró körül van, naponta adják

neduddki21 2013.02.17. 11:44:05

@Flector67: Tudom, hogy munkavállalót írtál, de ez félrevezető. Amit a munkáltató utánam befizet, azt is az én munkám termeli meg, tehát nem választható külön, azt is figyelembe kell venni, amikor a befizetett összegekről beszélünk. Sokan havonta befizetik (munkavállaló + munkáltató) egy orvos havi munkabérét, ezért jogos a felháborodás, hogy ellátásuk enyhén szólva is kívánnivalót hagy maga után. Éppen ezért lenne szükség olyan biztosítási rendszerre, amelyik különbséget tesz a járulékfizetők között. Nem tudok másra gondolni, mint hogy az orvoslobbi azért akadályoz meg minden ezzel kapcsolatos változást, mert akkor átláthatóvá válna a rendszer és elesnének a nem elhanyagolható nagyságú (a hivatalos fizetés többszörösét kitevő) fekete jövedelemtől, aminek eléréséhez ráadásul még befektetniük sem kell, mert a kórházi eszközöket, munkaerőt, energiát, helyiségeket, munkaidőt stb. használják. Félreértés ne essék, az orvoslobbi alatt a politikai befolyással rendelkező, paraszolvenciából nagyon jól élő réteget értem, nem általában az orvosokat. Ennek a rétegnek nem volt és nem is lesz érdeke a jelenlegi rendszer megváltoztatása, nem ők azok, akik külföldre mennek.

sárga nyúl 2013.02.17. 11:59:52

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Ezt az Erbituxot adják öregeknek is? Magyarországon is van?
Régebben (úgy tudom) a pacemakerekben csak úgy lehetett elemet cserélni, ha újra műtötték az embert. Ez még mindig így van?
Ilyen aorta aneurizmával, mint amit írsz, itt nem is tudtak volna mit kezdeni szerintem.
Olvastam, hogy a koszorúér stent már olyan, hogy gyógyszert tartalmaz és felszívódik. Már tényleg ilyet használnak? Gondolom ez is jó drága.

2013.02.17. 15:50:14

@neduddki21: Pontosan mi is illeti meg? 300 ezer ft az 1000 euró. És a medián jövedelem nem ennyi, még bruttóban is kevesen keresnek meg háromszázat, hát még nettóban, és az nemtöbb egy nyugati minimálbérnél.

Ha valaki irodistaként dolgozik, és keres 100-130 körül, ami Pesten az átlagnak számít, akkor mennyit is fizetnek utána?

De ennek a beszélgetésnek ott van meglőve az értelme, hogy makroszinten a GDP mekkora részét fordítjuk egészségügyre, az pedig nagyon kevés.

Sajnos nagyjából azon a szinten működik a magyar egészségügy, ahol ilyen infrastruktúrával, humánerőforrással, jogi háttérrel és eszközökkel működni tud, nincsenek óriási rejtett tartalékok, amit csak szervezéssel meg lehetne oldani.

Terencius 2013.02.17. 17:40:40

@karcsibácsi: Az általad írtakkal teljes mértékben egyetértek. 65 éves műszaki mérnök vagyok, így visszatekintve, nagyon nem bánom, hogy nem az orvosi pályát választottam, bár akkoriban még volt respektje. Az általad leírtakról egy, ha jól tudom német eredetű közmondás jut eszembe: "Akié a választás, azé a gyötrelem". Nem írigyellek beneteket.

Ugyanazanő 2013.02.17. 17:56:50

Kedves Lady D!
Jártam hasonló cipőben. Megértem a dühöd. Nekem olyan későn derült ki az adenóma, hogy már veszélyes méretű volt, műteni kellett. Előtte évekig volt mindenféle fura tüneten. Bagatellizálták egytől egyig mindet. A hormon bajok furák. Ami hízással jár, abban mindenki okosnak képzeli magát, a takarítónőtől kezdve a zöldségesen keresztül a kozmetikusig mindenki. Ne törődj vele!
Amire viszont nagyon figyelj, hogy rendszeresen nézzék a hormonokat! Mindet!!! Főleg, ha megműtenek. Mert nekem nem nézték. Magamnak kellett rájönnöm, hogy valami baj van.
Minden jót!

neduddki21 2013.02.17. 18:55:06

@Fyall: A járulékokat a bruttóból számítják. Nem az átlagkeresetről beszéltem, hanem azokról, akik bruttó három-ötszázezer forint körül keresnek. Ez nem egy kiugró kereset, a versenyszférában középvezetői szint. Vannak ennél kevesebbet keresők is, senki nem állította, hogy nincsenek, csak éppen nem róluk volt szó. Pontosan, makroszinten dől el, hogy a GDP mekkora részét fordítják a egészségügyre, ettől azonban még az, aki nem keveset fizet be, egyéni szinten becsapva érzi magát, mint ahogy a posztoló is - teljesen érthetően.A beszélgetésnek pedig, ha nem személyeskedés, mindig van értelme.

neduddki21 2013.02.17. 18:58:27

@Fyall: "Pontosan mi is illeti meg?" Erre elfelejtettem reagálni: tisztességes ellátás illeti meg, hogy ne kelljen magánrendelőben még egyszer kifizetnie, ha azt akarja, hogy rendesen ellássák. 20 éves munkaviszony után a végösszeg nem kevés pénz, érdemes utánaszámolni.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.02.17. 19:48:06

@sárga nyúl: magyarországon egy bizottság állapítja meg mit kaphat a beteg mert ugye nincs pénz mindene, külföldön elvileg minden biztosítottnak jár
úgy tudom, most már vannak pacemakerek melyeket elektromágneses gerjesztéssel is fel lehet tölteni, de egy kardiológus ezt jobban tudná
hát nagyon macerás dolog egy ilyen aneurizma, magyarországon is műtenek ilyeneket, csak az a kérdés mivel és mekkora sikerrel
én is hallottam ilyenről de nem vagyok szakértő benne, én még a fém stenteknél maradtam el

2013.02.17. 21:49:57

@neduddki21: Nézd. Ahogy én látom, mindig vannak arra próbálkozások, hogy kiszámolják, egy ember most befizető vagy haszonélvező. Ebből a szembesítésből a magyar társadalom döntő hányada rosszul jönne ki. Szívből örülök, hogy te olyanokat ismersz, akik 3-500.000-nyi pénzt keresnek.

marand22 2013.02.18. 09:47:12

@sárga nyúl:
Pacemaker telepet lemerülés esetén ma is cserélik, az indukciós töltés csak kísérleti módszer (ne felejtsd a biztonságot), ugyanígy a bioáram használata töltésre.
Komplex aneurysmák stentelése drága dolog, ilyen stentgraftokat a Városmajor ültet be.

sárga nyúl 2013.02.18. 10:14:00

@marand22: Ez elég durva, hogy cserélni kell, hiszen általában inkább az idősebbeknek teszik be a pacemakert, őket meg pár évenként ilyen nagy műtétnek alávetni... Nagybátyámé pl. leállt, szerencsére ez nem okozott neki problémát, viszont szívelégtelensége van és erről jutott eszembe, hogy vajon azon javítana a pacemaker, ha még működne? (Persze csak elméletben, mivel műteni nem lehet.)

telkoe 2013.02.18. 10:17:21

@neduddki21: A siras azon ment hogy nem ingyen keri az eu-t hanem majd 7000Ft fizet erte. Majd 7000 onketes befizetessel minden eu szolgaltatas jar, (surgossegitol a rakkezelesen es iszapfurdon keresztul a szivmutetig), a munkaltatoi es afa befizetes nem feltetele (ad absurdum kulfoldon dolgozik feketen es neha hazajon ellattatni magat). Az ilyen fizetek majdnem 7000ret figuraknak azok azok dobjak ossze az ellatasat, akikrol irsz - rendes bejelentett fizetes, adozo munkaado + afa fizetes.

A gaz hogy nekik nem csak alapbol nem jar kiemelt( pl gyorsabb) ellatas, de meg penzert sem lehet azt mondani hogy kifizetem a korhaznak amit a tb fizetne+tulorapenzt stb de amint lehet kezeljenek, vagy fizetek x Ft vizitdijat de soron kivul, idore odamehessek.

platelet 2013.02.18. 13:58:40

@Bics Róbert: Miért kapzsiság? Ha a legitim magánrendelését reklámozza, ahol olyat nyújt, amit az állami nem (várólista nélkli ellátást), egy olyan embernek, akinek pont erre van szüksége? Persze, ha a magánrendelésben állami eszközöket, stb. használ az más kérdés, azzal én se értek egyet. De az, hogy felajánl a betegnek egy olyan fizetős ellátást, amit az állami nem ad meg, az nem kapzsiság.

Az elsőbbségi beszállás meg többek között a ryanair-nél van, egészen konkrétan nyitnak egy külön ajtót neked a boarding-nál, és előbb szállhatsz fel.

platelet 2013.02.18. 14:08:56

@Bics Róbert: Szerintem elfogult vagy, de minden hozzátartozó elfogult, még az orvos is, ha a hozzátartozó szerepébe kerül. De ennyiből én se tudom biztosra mondani, hogy voltak-e hiányosságok, vagy sem. Viszont sokkal valószínűbb, hogy azért nem voltak előzetes vizsgálatok, mert az altatásos műtét volt az egyetlen esély az anélkül biztosan halálos bélelzáródás esetén. Se a sebész, se az altatóorvos nem vállal be szívesen egy rossz állapotú beteget műtétre, egyrészt, mert nem akarnak maguknak bajt és felesleges munkát, de főképp mert nem akarják feleslegesen kockáztatni a beteg életét, nem akarják megölni. Ha mégis elvállalják, az azért van, mert a nagy kockázatú műtét a legjobb esélye a betegnek.

platelet 2013.02.18. 14:32:52

@sárga nyúl: Szerencsére manapság az esetek nagy részében egy lemerült pacemaker cseréje nem olyan nagy műtét, általában másnap hazamehetnek a betegek. A teljes lemerülést (és a pacemaker-függő betegeknél az ebből következő problémákat) megelőzendő érdemes fél-egy évente kontrolláltatni a pacemakert, ahol a működés mellett azt is ellenőrzik, hogy nem kezd-e lemerülni benne a telep.

Vannak olyan pacemakerek, amelyek javítanak a szívelégtelenségen. Nem mindig indikált szívelégtelenségben ilyen speciális pacemaker, de bizonyos esetekben beültethető, és a betegek 70%-a jól reagál rá. Nagybátyádnak pedig bármilyen típusú pacemakere is van, de biztos okkal ültették be, így mindenképp jobb lenne neki, ha működne. Szerintem beszéljetek azzal, aki korábban műtötte, hogy lehet-e cserélni.

sárga nyúl 2013.02.18. 14:36:44

@platelet: Köszi a tippet, beszélek velük.

Fergio 2013.03.05. 11:09:44

@Tempus-Anh:
Jó lenne, ha ezt a "magyar betegek annyi TB-t sem fizetnek, hogy a postás köszönjön" dumát befejeznénk már végre. Egy korábbi posztnál kiveséztük marhaságokat látó doktor úrral a németországi és a magyar helyzetet. Csak röviden: a németek kb. 4x annyi pénzt keresnek mint mi, kb. 4x annyi TB-t is fizetnek mint mi. A német állam egy hivatalos kimutatás szerint 9%-kal támogatja a bevételekből az EÜ-t, a magyar állam 5%-kal. A teljes bevétel 2%-val támogatja a polgár az adóival az EÜ-t mindkét országban!!! A különbség annyi, hogy a német állam ugyanarra a műtétre - a példa asszem gerincprotézis volt - 4x annyit fizet a kórháznak (7500 E=2.2 M Ft), mint nálunk (600e Ft).
Így persze, hogy korszerűbbek a kórházak és az EÜ ellátás külföldön, mint itt. Tehát a németek sem fizetnek a saját fizetésük szerint sokkal többet, csupán arról van szó, hogy a német állam maj' 2x-esével támogatja az EÜ-t. Szóval ezt a TB-zést felejtsük el. Arról nem beszélve, hogy nálunk a fizetést 45-48%-kát befizeted adóra, +27% minden megvásárolt termékre...akkor még mi a tökömet fizessenek az emberek ezen felül??? Nem stadiont meg 4-es metrót kellene építeni, akkor lenne pénz az EÜ-re is...

karamellcukorka (törölt) 2013.03.05. 16:53:29

@Fergio: Sztem többet fizetnek és főleg TÖBBEN,DE a legfontosabb a gyógyszerek itt is annyiba kerülnek mint ott . A gépek műszerek meg még TÖBBE is kerülnek itt ,mint ott.

LadyDevonshire 2013.03.19. 15:50:03

Sziasztok
A posztíró volnék.
Kaptam hideget meleget. Köszönöm. Főleg a jókívánságokat.
Pár dolgot tisztáznék:
1. a tb-t fizetem - Azt szerettem volna kifejezni, hogy teljesítem azt amit az állam elvár tőlem, dolgozom, adót fizetek. Úgy tudtam, elvárhatom, hogy kivizsgáljanak ha gondom van.

2. háziorvos - volt háziorvosom a lakóhelyemen, eleve csak ez miatt adtak időpontot az illetékes sztk-ban az endokrinológushoz, az endokrinológus mégis akadékoskodott. Holott a recepción látták a lakcímkártyámat. Az endokrinológusnak elmondtam, a háziorvosom és a nőgyógyászom is kerületi, van kartonom, a nőgyógyászatit látta is, mert egy intézetben vannak. Ennek ellenére elkérte a lakcímkártyámat (elkérheti egyáltalán?) és akadékoskodott. Végül az asszisztense szólt neki, hogy ő inkább azt nem látná el, aki elfelejti a leleteit és eredményeit elhozni, nem engem akinek mindene itt van, ezért nem túl nehéz eset.

3. hülye a posztíró, ha erősködött korábban stb - Nem voltam soha beteges fajta, a megfázást is leginkább hírből ismertem. Életemben először szükségem volt segítségre. Menstruációs problémám volt, eszembe sem jutott háziorvoshoz menni. Számomra egyértelmű volt , hogy nőgyógyászhoz megyek. Ő ért a hormonokhoz is, és az ahhoz kapcsolódó betegségekhez, de nem úgy mint egy endokrinológus. Szóval mondjuk amikor először elmentem hozzá egy vérvizsgálatra elküldött volna, rögtön kiderül, hogy kell-e tovább kutatni, vagy valóban legyek türelmesebb.

köszi azért mindenkinek :)
A gyógyulás útjára léptem, 3-as kezelést kapok: gyógyszer hipofízis adenomara, PCOS-ra, valamint szigorú diéta és heti 3-4 sport.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása