Bunkónak lenni nem kötelező.

2012.08.16. 06:00

Az elmúlt évben tapasztalatai:


- háziorvoshoz időpontot KELL kérni, de leszarják, ezért én a megadott időpontban beállok az ajtó mellé és amikor kijön az előző beteg, bemegyek. Erre a módszerre az után jöttem rá, hogy kb. harmadszor ültem az időpontomhoz képest plusz másfél órát a váróban.

speak-no-evil-doctor.jpg


- kórház szakrendelés, időpont egyeztetve: az orvos még nem jött meg, igaz, kiírás szerint már másfél órája rendel és én vagyok a kb. 6. a sorban


- másik kórház, másik szakrendelés, szintén időpont: 3/4 óra várakozás után megkérdeztem egy kis lótifuti figurát, amelyik sok kulccsal meg papírral futkosott, hogy bent van de X doki, mire meglepetten közölte, hogy ő az és mit akarok? Mondtam neki, hogy én vagyok a 11 órás beteg és lassan dél van.



Ez az egész orvos-beteg viszony nem szól másról, mint hogy van a beteg, aki lehet, hogy tényleg beteg, de mindenképpen aggódik, meg van a fölényes "nesze aszpirin" orvos, amelyik szarik a világra és általában egy gyalogtank típusú nővér mögé bújva szívatja a betegeket.



Az egész nem menthető a pénzhiánnyal, mert bunkónak lenni nem kötelező.

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danesdzsu2 2012.08.17. 07:40:19

@qbr: gondolom a boltban, ahol többek között az életben maradásodhoz szükséges élelmiszereket veszel, szívesen vársz akár 3 órát is...

2012.08.17. 07:47:16

Én arra jöttem rá, hogy Németországgal ellentétben nálunk sehol nincs recepció.

A recepciónál mindent el lehet intézni, időpontot kérni, receptet iratni,papírokat leadni, elirányítanak a kezelésekre. Az orvos ott nagy úr: csak a beteg kerül a színe elé, csak vizsgálat céljából, az orvos nem ír receptet, naplót, csak a beteggel foglalkozik, minden másra ott van a szemályzet.

Otthon falun lakom, nincs előjegyzés, a szűk váróterem egy katasztrófa. Ellenben a doktor úr addig rendel, amig beteg van.

legutóbb tüdőgyuszival szenvedtem, hiába mentem a rendelési idő vége felé, még mindig sokan voltak. Nem tudtam mit csinálni, végig feküdtem a padokon és úgy vártam ki a soromat, mert ülni már nem volt erőm. Senkit nem zavart. Hogy elájultam, vagy meghaltam az sem érdekelte őket, várja ki a soromat.

Mindenki nyugodtan folytatta tovább a klubb életet a váróban. Falusiak... hát ennyi.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2012.08.17. 07:47:31

@Környezettudatos: Nem érted, vagy nem akarod érteni...
Persze h. az áram/gáz/telefonszolgáltató is folyamatosan szolgáltat, de ha nem jön ki a pénzéből, emel, hogy nyereséges legyen.
Az eü-ben csak a privát tud piaci árat kérni. Ha én a kórházban egy járóbeteget megvizsgálok, 750 pontot (nem tudom a pontos árát most, de kb 1000 Ft-os összeget) kap érte a kórház. Nézd meg, mennyiért vállalja ezt egy privát eü.szolgáltató.
Nem a társadalom nyújt eü. szolgáltatót, ő a megrendelő. Mégpedig olyan megrendelő, aki megmondja, mennyit fizet. Mondhatni, pisztollyal jár fodrászhoz.
Az eü-ben is vannak jó stílusú és tapló dolgozók. Szerintem azért olvasható itt annyi mérges orvosi komment, mert részben sok a kiégett (érdemes utánaolvasni orvosi portálokon, mennyi), részben utálják, hogy hozzád hasonlóan olyanokat irkálnak, hogy "borzasztó tapló a stílusa a legtöbb EÜ-snek". Mivel nem hiszem, hogy Nagykanizsától Vásárosnaményig reprezentatív mintán lenne tapasztalatod, az általánosítás sértő, olyan, mintha azt írnám, hogy "a legtöbb nem-eü-s kommentelő síkhülye és agresszív a Praxison".

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2012.08.17. 07:49:35

@Környezettudatos: Ez a "két hónap alatt merci" ez egy elég tapló megjegyzés volt, már megbocsáss. Menj már el egy orvosegyetemre és mélyinterjúzz 20 elsőévessel, hogy miért mentek orvosnak, mielőtt ilyeneket írsz.

dr. bodri 2012.08.17. 08:26:33

@Kara kán: Hát persze, majd szólok az idős betegeimnek is, hogy mi a website címe, hogy elő tudják keresni az okostelefonjukban : )

karcsibácsi 2012.08.17. 08:33:14

@sysy: "összefújta a szél a szemetet, különösen az EÜ dolgozók köréből. "
A szél a szemetet mindenhonnan összefújja, amint a fenti példa mutatja, a nem EÜ dolgozó kommentelők köréből is. A szél már csak ilyen...

karcsibácsi 2012.08.17. 08:41:14

@VaTi: Kedvesem, azért nem minden betegtologató idült alkoholista. Attól, hogy az ember magához vesz egy kis védőitalt/kedélyjavítót, még lehet nagyon is rendes ember, jó dolgozó. Komolyan
mondom. Én sem láttam még absztinens betegtologatót/boncmestert, és abszolút megértem őket.
Egyébként is az az alkoholista, aki többet iszik, mint az orvosa (Murphy).

karcsibácsi 2012.08.17. 08:47:00

"ha szolgáltatnak, akkor legalább olyan szinten tegyék, mint egy sarki szatócsboltban."
De még jobb, ha te egyenesen a szatócsboltban (vagy az autószerelőnél, az is ugyanolyan szakma, mint az orvosé) kezelteted a betegséged, és akkor elkerülöd a "szar alakokat".

M.D.House 2012.08.17. 08:47:33

@sysy: a hozzászólásodból süt a hozzá nem értés. Te is egy vagy a "nagytudású, osztom az észt mert nekem több van" típusú hozzászólók közül, csak az a baj, hogy a rendszer működéséről a leghalványabb fogalmad sincsen. Csak azt nem értem, hogy az ilyen mentalitású emberek miért nem végzik el az orvosi egyetemet és mutatják meg a világnak, hogy hogyan is kellene ezt csinálni... A lehetőség mindenkinek adott. Már az jutott eszembe, hogy ezen a blogon valószínűleg fizetnek az ilyen pocskondiázó és további egészségügy ellenes hangulatot gerjesztő hozzászólóknak...

VaTi 2012.08.17. 08:50:04

@karcsibácsi: nem mindegyik, csak a rendesebbje :)
De tekintve, hogy te képviseled itt ezt a nemes kasztot és ezen a blogon jó szokás az általánosítás....:)

Kiszolgáltatott 2012.08.17. 09:09:18

Csak annyit hogy korrupt minden orvos.Adót ki fizette meg a hálapénze után ? A NAV is csak a csórókat tudja szívatni. Sőt még bocsánatos bűnnek számít a paraszolvencia. A legdrágábbal, az életünkkel zsarolnak minket ! Minimálbérből házat, jachtot, luxusautót vesznek. Még nem hallottam NAV ellenőrzésről az ügyükben. Talán ők is félnek a műtőasztaluktól ?

2012.08.17. 09:12:14

Na, Miskolcon bármelyik kórházban állt-e már közületek sorban valaki? Mostanában úgy jött ki, hogy sajnos többet is meg kellett látogatnunk. Egyikben pl. 2 hetes az előjegyzés, a sánta, bottal járó nénit haza zavarták, mert "itt kérem 2 hetes előjegyzés van és csak akkorra tudok önnek időpontot adni"... addig meg dögöljön meg? Én nem hagytam magam a sablonszöveggel meghülyíteni, és követeltem, hogy engedjék be anyámat, mert aznapra szólt a beutalója, és nem volt túl jól. Érdekes: beengedték, megvizsgálták, igaz, nyolctól délután egyig vártunk. Közben parkolójegyet szednek a kórház területén, mire végeztünk a vizsgálattal majdnem négyezer forintot fizettem a parkolásért.
A kedves édes anyukáját a honi egészségügynek! Hullarablók! El ebből az országból, minél hamarabb.

megvalaszolok 2012.08.17. 09:24:15

@Kiszolgáltatott: Láttál te már jachtot? Szerintem nem. Elég sok otthoni kollégám van. Vannak köztük nagyon sikeresek, de jachtja egyiknek sincs. Ők olyan szinten élnek, mint itt kinn egy átlag fiatal orvos. Csak a kinti orvos 35-40, az otthoniak 50-55 évesek.

megvalaszolok 2012.08.17. 09:29:31

@SamSem: Menj csak el. Kinn nem 2 hét lesz a várakozási idő, hanem 2 hónap.

Francekellregisztralni 2012.08.17. 09:32:58

@Proster: ""nesze aszpirin""

Tudod az orvosok az alapjan allitjak be a gyogyszert, hogy a beteg hogyan reagal ra. Ahogy nezem az aszpirinre igen rosszul reagalsz. En megszavazom neked a szanaxot masodik probanak;)

qbr 2012.08.17. 09:39:40

@becsoccsent: Nekem van gyerekem. Ha egészséges (pl. oltás kell, igazolás oviba, iskolába), az "egészséges" rendelésre viszem, máshol tanácsadás néven fut. Beteg gyerekek közé nem viszek egészséges gyereket, bár ezek szerint te ezt másképp gondolod.

Hasonló szépeket és jókat kívánok neked, mint te nekem

qbr 2012.08.17. 09:41:06

@danesdzsu2:
Baze, ha várni kell az életben maradásomhoz szükséges élelmiszerekre, akkor várok, akár tetszik, akár nem.
Persze elkezdhetek tolakodni, félrelökdösni másokat (sokan biztos így csinálják), de akkor egy idő után mindenki tolakodni kezd, és a pánikhelyzetekhez hasonlóan mindenki később kerül sorra.

Gondolgondolgondolgondol!

megvalaszolok 2012.08.17. 09:42:02

@qbr: Hagyd. Értelmesen válaszolni nem tud. A szitkozódás az egyetlen, amihez ért.

christophe 2012.08.17. 09:44:14

M.o-n tarthatlan àllapotban van az egészségugy, errol a benne dolgozok nem tehetnek,legalàbbis a finanszirozàsrol.Aki kulfoldre megy dolgozni 5-10X fizetèsèrt megèrtem, èn is megtettem(nem orvoskènt)Amit nem tudok elfogadni, az hogy kiszolgàltatott emberekkel rongykènt bànnak,erre nem mentsèg a kevès pènz, ott lehet hagyni az egészségugyet.A betegek is lehetnènek empatikusabbak, szerintem nem sokan mennènek el olyan feltètelekkel eu.dolgozonak,ès igen hàziorvosnàl vàrni kell nèha oràkat,de ha O is elmegy nem lesz kire vàrni...

qbr 2012.08.17. 09:48:53

@Környezettudatos:
A kérdés, amit felvetsz, hogy "beteg"-nek vagy "ügyfélnek" kell-e nevezni az EÜ szolgáltatást igénybe vevőt, igazából elég érdekes.

Kb. amióta világ a világ, a nyugati orvoslásban "beteg"-ek vették igénybe az orvosok szolgáltatásait, és ahogy Irkutszk is írta, az EÜ törvény is "beteg"-ként nevesíti ezt a személyt. (A keleti orvoslásnál, amely a nyugati orvoslással szemben nem választja szét annyira a prevenciót/higiénét a terápiától, ott lehet, hogy másképp van, de a nyugati társadalmakban ahol mondjuk a vízminőséggel vagy a táplálékok összetevőivel pl. külön hatóság foglalkozik, mint pl. a gyógyszerekkel vagy gyógyító eszközökkel, ez másképp van hagyomáynosan)

Ugyanakkor vannak olyan problémák, ahol ez a beteg/egészséges felosztás nyilvánvalóan kevésbé működik: pl. a terhességgel az egészségügyi ellátás foglalkozik, miközben ez nyilvánvalóan nem betegség.

Hasonlóan nehezebben meghatározható a helyzet a gyógyszertárakban, ahol mondjuk bemegyek, és kérek egy gyógyszert a magas vérnyomás betegségemre, és kérek kozmetikai tanácsot a száraz bőrömre. Egyszerre vagyok beteg és ügyfél.

Szóval ez egy nehezen eldönthető kérdés.

M.D.House 2012.08.17. 09:54:00

@SamSem: Ezt olvasd át, aztán ítélkezz. Egy másik helyre írtam egy hasonló bejegyzéshez, de ide is passzol:
A várólistáról nem az orvos tehet, hogy egyáltalán létezik. Egyrészt az OEP meghatározza, hogy egy óra alatt hány beteget láthat el az orvos. Van egy napi limit. Ha azt túllépi azért már nem kap egy forintot sem a kórház az OEP-től. Másrészt mivel kevés a szakember, nincs aki rendeljen. Így a betegek nyilvánvaló, hogy feltorlódnak. De pont ez a baj ezzel az egész bloggal egyébként, hogy mindenki beírja a rosszat és gerjeszti az indulatokat, de a rendszer működését senki nem ismeri...

karcsibácsi 2012.08.17. 09:54:29

Valóban @Kiszolgáltatott: vagy - a beszűkült gondolkodásodnak és az indulataidnak.

qbr 2012.08.17. 09:56:36

@Környezettudatos:
"Az EU bizony kiszámlázza nem kis pénzért, amit csinál, piaci áron. A gazdaságosságát meg nem az EÜ határozza meg, hanem a társadalom, aki a szolgáltatást nyújtja és finanszírozza. Vedd észre, hogy az EÜ abban az értelemben ahogy említed (orvosok, nővérek, stb-k) csak a végrehajtó szerv. A szolgáltató a társadalom, neki is fizet az egyén."

Kicsit más a dolog felépítése.
Vannak EÜ Szolgáltatók (pl. kórház, pl. háziorvos, pl. patika). Ezeknek a szolgáltatóknak van egy Fenntartója (pl. állam v. önkormányzat, pl. saját praxis, pl. patika tulajdonosa)
A szolgáltatók működését egy teljesen önálló és független (fogjuk rá) állami szerv végzi, a Finanszírozó, azaz az OEP.

Az OEP határozza meg, hogy miért mennyit fizet, és a helyzet az, hogy ez inkább csak köszönőviszonyban van a piaci árakkal. Bizonyos területeken jobban kell igazodnia a piaci árakhoz (pl. külföldi eszközök beszerzése, gyógyszerek ára), más területeken pedig kevésbé (pl. egy fizikális vizsgálatért kifizetett összeg)

A Fenntartó dolga, hogy kigazdálkodja a Finanszírozó által fizett pénzből a Szolgáltató működését, ami nagyon sokszor nem sikerül, főleg azért, mert a 4. szereplő, a Törvényhozó, olyan feladatokat delegál a Szolgáltatónak kötelezően, amely mögé nem tesz forrást a Finanszírozón keresztül.

És akkor történik az, hogy a szolgáltatást Igénybevevőnek magasabb térítési díjat kell fizetnie.

megvalaszolok 2012.08.17. 09:58:05

@M.D.House: Nincs baj a bloggal. Jól teljesíti a dolgát. Azért jött létre, hogy a bloggazdának pénzt termeljen. (Mondjuk ehhez gyomor is kell, hogy emberek civakodásából pénzt csináljunk.) Nem pedig azért, hogy a problémákat megoldja.

qbr 2012.08.17. 10:00:52

@Frengi:
"Én arra jöttem rá, hogy Németországgal ellentétben nálunk sehol nincs recepció."

Plusz egy ember fizetése, kb. havi 150-200e Ft kiadás egy háziorvosi rendelőnek.

Egyébként a vizitdíj idején több olyan rendelőről tudok, ahol a közösen rendelő orvosok a vizitdíj összegét forgatták vissza egy (néha részmunkaidős) recepciósba, aki legalább az időpont-foglalás miatt érkező telefonokat tudta kezelni. Ez is komoly segítséget jelent sok helyen a munkaterhelés csökkentésében

megvalaszolok 2012.08.17. 10:05:35

@qbr: Az lenne a legjobb, ha nem kéne TB-t fizetni. Majd kikerekedne a legtöbb ember szeme, amikor egy UH+fizikális vizsgálat 15-20e forint lenne.

M.D.House 2012.08.17. 10:07:19

@Kiszolgáltatott: És ki mondta, hogy fizess hálapénzt? Nem kötelező. A zsarolást nem tudom honnan veszed, túl sok amerikai filmet láttál szerintem. A minden orvos korrupt kifejezéseddel pedig minősítetted magad, bár kíváncsi lennék más szakmákról hogyan vélekedsz... Gondolom az ügyvédek 15-30 ezres óradíjával abszolút egyetértesz...

Francekellregisztralni 2012.08.17. 10:14:18

@Kara kán: Ez a netes bejelentkezes nagyon jo otlet...
De nem a doki a szuk keresztmetszet itt.
Anyukam csak 60 eves, muszaki beallitottsagu es nyitott az ujj dolgokra, megis folyamatosan tavsegitsegre szorul tolem egy sima e-mail postafiok beallitasnal es hasonlo (nekem) igen alap dolgoknal. Szoval kivancsi lennek, hogy varod a 87 eves nagyapamtol, hogy neten kerjen idopontot, mikor neki meg a mobil telefon is eleg kihivas.
(Nalunk amugy az aszisztens veszi fel a telefont es irogatja a naptarat, kozben a doki vigan vizsgalgatja/hallgatja az embert.)

Amugy 4 fele beteg van:

1. Nem ker idopontot. Tudja hogy sokan lesznek, koran megy, huz sorszamot es var szepen.

2. Telefonon feliratott receptert ugrik be es topog az ajtoban.

3. Ker idopontot, de nem fogja fel, hogy a haziorvos se nem magan se nem szakorvos, hogy legalabb korvonalaiban tudni lehetne mivel jon es ki a rendes sorszamososk kozul pont az idopontos elott be.

4. Kijelenti, hogy hulyeseg ez az egesz. Nem hajlando sorszamot sem huzni. Veletlenszeruen belekot az egyik sorszamosba, hogy ot bizony nem latta mikor jott. Addig kotekszik mig elore engedik.

qbr 2012.08.17. 10:17:33

@megvalaszolok: Egy ilyen változás nagyon megrázná a társadalmat.
Azokat is, akik nem gondolnának egészségesen a leendő betegségeikre és nem tennének félre pénzt előre
Azokat is akik gondolnak rá, félretennének és azt látnák, hogy a váróban velül együtt várakozók meghalnak ugyanabban a betegségben, amiből ők meggyógyulnak
És azokat is, akiknek a feladata az lenne, hogy mindkét fenti csoportot megpróbálják meggyógyítani.

megvalaszolok 2012.08.17. 10:19:41

@qbr: Hát akkor bizony meg kell becsülni ezt a keveset ami van. Bár sokáig már ezt sem lehet fenntartani.

qbr 2012.08.17. 10:21:14

@Kara kán:
"A doktor nyit egy google naptárt (ingyért van, nem kell pénz se hozzá), és hozzáférést ad a betegeinek."

Ha számítógépen megy az előjegyzés, akkor azt a hivatalos orvosi szoftver kezeli, ami azért jobb a google naptárnál, mert azonnal ki is dobja az adott beteg adatait a megfelelő időpontban.
Az orvosi szoftvereknek tudtommal jelenleg nincs olyan modulja, ami lehetővé tenné az online időpont foglalást, de adott korlátozásokkal valószínűleg működhet a dolog (pl. az orvos fenn akar tartani néhány időpontot sürgős betegeknek)

Ha írsz néhány orvosi szoftvert fejlesztő cégnek ezzel kapcsolatban, lehet, hogy tudnak adni ezzel kapcsolatban választ, hogy van-e ilyen, terveznek-e ilyet, ha igen mikor, ha nem, miért nem.

Szakyster 2012.08.17. 10:27:50

Nem is értem igazából, hogy egyesek hogy tarthatják normálisnak, hogy egy időpontra érkezőnek órákat kell várni. Ha nem tudják üzemeltetni az előjegyzési rendszert, akkor ne erőltessék, hanem mondják ki. A váratlanul beesett sürgős beteg az fontos, ezzel nincs baj, de ha naponta beesik két ilyen, akkor az nem váratlan, és tessék bekalkulálni. Nem olyat bonyi ez...

megvalaszolok 2012.08.17. 10:35:45

@Szakyster: És hová szeretnéd bekalkulálni? 9-10 esetleg 11 órakor essen be? Mert a váratlan esetek már csak ilyenek.

qbr 2012.08.17. 10:39:26

@megvalaszolok: Sajnos így van

@Szakyster: A személyes tapasztalatom (ami persze nyilván nem általánosítható), hogy azért 60-80%-ban egy max 20-25 perc pontossággal tartani szokták az időpontokat.
De ez persze függ intézménytől, földrajzi helytől, időszaktól, napszaktól, időjárástól. Pl. ónos eső idején egy traumatológiai kontroll tuti hogy csúszni fog 1-2 órát

Szakyster 2012.08.17. 10:44:53

@megvalaszolok: Pont ez a lényeg, ha naponta van kettő, akkor ez nem váratlan. Pl ha egymás mellett van 3 orvos, akkor legyen mindegyiknek napi 2 órája, amikorra nem fogad előjegyzéses beteget, és a váratlan esetekkel dedikáltan ő foglalkozik. Ha meg nem megoldható, akkor ritkítsák a foglalható időpontokat, legyen csak óránként vagy kétóránként vagy naponta vagy hetente vagy évente egy - annyi, amennyit elbír a rendszer. Nem többet! Mert az, hogy időre menve _soha_ nem volt olyan, hogy egy óránál kevesebbet kell várnom (volt három óra is egy **** receptért), az mondjuk úgy, nem megfelelő működés. Annál már az is jobb, ha nincs időpont.

Szakyster 2012.08.17. 10:46:32

@qbr: Bár szvsz a 20-15 perc is necces, de legyen. Ez esetben te vagy rá az élő bizonyíték, hogy lehet ezt jól is csinálni. A többi helyen miért nem csinálják jól?

Belagezapista (törölt) 2012.08.17. 10:49:52

"háziorvoshoz időpontot KELL kérni, de leszarják, ezért én a megadott időpontban beállok az ajtó mellé és amikor kijön az előző beteg, bemegyek. Erre a módszerre az után jöttem rá, hogy kb. harmadszor ültem az időpontomhoz képest plusz másfél órát a váróban."

Van, ahol sorszámhúzás van, na a hozzád hasonló öregasszonyok ott is a te módszered szerint csinálják...

megvalaszolok 2012.08.17. 10:50:51

@Szakyster: 2 orvost tartsanak a váratlan esetekre? Az ellátásra nincs orvos, nem erre. 30 percenként legyen időpont? Soha nem kerülnél sorra. Néha gondold át miket írsz le. Szörnyű lehet várni, biztos vagyok benne. Nekem is kellett. Amikor otthon voltam, nekem is kellett, nem is keveset. Sőt még magánban is. De nem rugdoshatja ki a beteget, hogy köszönöm letelt az Önre szánt idő, viszlát.

Szakyster 2012.08.17. 10:56:40

@megvalaszolok: Látom, nem értetted meg a rendszert, amit felvetettem, de nem is ez a lényeg. És persze, a várakozás is nehéz, de 100szor rosszabb, ha megbeszélsz egy időpontot, aztán ott seggelsz 2-3 órát. Ennél már az is jobb, ha nincs időpontozás.

Mondom, nem azzal van a baj, ha nincs kapacitása a rendszernek az előjegyzéseket rendben megcsinálni. De akkor ne erőltessék! Akkor mondjuk ki, hogy nincs elég orvos, hogy előjegyzéses rendszert üzemeltessünk, és passz. Ha egy gyár nem tud biciglit gyártani, akkor nem csinálja azt, hogy kiad 4 kg magnéziumot, és ráírja, hogy bicigli, mert annak senki nem fog örülni.

megvalaszolok 2012.08.17. 10:58:44

@Szakyster: De megértettem és leírtam, miért nem valósítható meg.:)

qbr 2012.08.17. 10:59:27

@Szakyster: Időszak, napszak, leterheltség függő is lehet.

El tudom képzelni azt is, hogy vannak orvosok, akik jobban intézik ezt, mások kevésbé.
Pl. egy (magán)bőrgyógyász, akivel nagyon elégedett vagyok, mint bőrgyógyász, borzasztóan szervezi az időpontkérést. Ettől függetlenül inkább várok rá több órát, mert elégedett vagyok az alaposságával, odafigyelésével.

Szakyster 2012.08.17. 11:02:21

@megvalaszolok: Ennek az ál-előjegyzéses rendszernek az a legnagyobb baja, hogy pont azt a funkciót nem tölti be, amit kellene. Megtörtént eset: délelőttre kértünk időpontot, a munkahelyem jeleztem, hogy (rászámolva egy órát) mikorra érkezem. Aztán mikor már két és fél órája várakozok, kapom a főnöktől a lebaszó SMS-eket, hozzáteszem teljes joggal. Ha nem lenne előjegyzés, lehet, kivettem volna az egész napot, vagy amikor látom, hogy sokan vannak, inkább jövök máskor, de nem reménykedek, és kevesebb lenne a baj.

Szakyster 2012.08.17. 11:05:58

@megvalaszolok: A válaszod alapján nem értetted meg :) Arról szólna ha van 3 orvos, aki egyszerre rendel, mondjuk 8-tól kettőig, akkor dr A. 8-10 között nem fogad előjegyzéses beteget (a normál, nem időpontosok jöhetnek), dr B. 10-12 közt teszi ugyanezt, dr. C meg 12-14 között. Persze 30%-al kevesebb időpontot lehet kiadni, de legalább a kiadott időpontok korrektek lesznek. Tehát nem kell felvenni egy orvost sem pluszban, csak át kell szervezni a dolgokat.

megvalaszolok 2012.08.17. 11:06:49

@Szakyster: Igen, ebben egyetértek Veled, ez nagyon rossz, hogy az ember nem tervezheti a napját. De képzeld mi lenne, ha időpont nélkül odacsődülne 40-50 beteg reggel 8-ra.

Szakyster 2012.08.17. 11:09:23

@qbr: Az ilyen bőrgyógyászt el lehet küldeni időmanagement tanfolyamra, mert ez ugyanúgy hozzátartozik a foglakozásához, mint a Ekcéma felismerése és kezelése.

filburt 2012.08.17. 11:17:51

Az én (egy korábbi posthoz írt) hozzászólásom lett ennek a postnak a szövege.
Jót röhögtem, köszi! :)
Annak is örülök, hogy sokan agylobot kaptak tőle, gondolom találva érezték magukat.
Helyes.
Remélem amikor ők szívnak máshol (pl. autó szervíz), akkor is ilyen lazák és megértők.

Sajnos mindegyik sztori igaz amit leírtam, az elmúlt évben elég rövid idő alatt ért elég sok tapasztalat. Főleg az, hogy mindenki rutinból próbált gyógyítani, sokáig nulla eredménnyel, kockadobással próbálkozva ("aszpirin").

A legjobb ez a két eset volt:
1. Be kellett mennem kórházba laborra. 12:30-ra kaptam időpontot, a labor viszont 10-kor zárt. Mielőtt jönnek a trollok: nem én voltam hülye, az orvos írta meg a beutalót és a beutalóra az időpontot. De gondolom a fentebb engem anyázók csak mosolyogva legyintettek volna egyet, mert nekik belefér az ilyen apró tévedés.

2. Orvos mondta, hogy ultrahangra kell mennem. Véletlenül tudtam, hogy aznap du. 2-ig van (ott mentem el az ajtó előtt, láttam a táblát), de az orvos aznap 11-kor már csak másfél hét múlvára adott nekem időpontot. Kértem, hogy ne csinálja, most itt vagyok, kivettem szabadnapot, beülök a sor végére (voltak ott vagy 4-en), rögtön van lelet is. Mondta, hogy az UH-ra időpont KELL, az meg csak másfél hét múlvára van. Szóval újabb szabadnapomba került az, hogy a rendszernek nem számít mások ideje. De nyilván ez sem baj, hiszen ráérek. Meg persze nem azért járok orvoshoz, mert bajom van és szeretném legalább azt tudni, hogy mi a bajom, hanem csak úgy hobbiból.

Bónusz kérdés: ha van TAJ kártyám és személyim, amit bemutatok betegfelvételnél, akkor miért kell a váró közepén az összes személyes adatomat egy kifúrkált üveglapon keresztül ordítva bediktálnom a pultban ülő növérnek? Nem látja a gépen?

Ugyanakkor:
- lézeres szemműtét (magáncég): +/-5 perces eltéréssel ment le az összes vizsgálat és a műtét (a végén szemenként tételes számlát kaptam)
- bőrgyógyászat (szintén magán): ugyancsak +/- 5 perc, volt felszerelés, POS terminál, saját patika, tételes számla, stb. Amikor a vett minta onkológiai eredménye megjött, a doki hívott fel, hogy nincs semmi, nem nekem kellett telefonálgatni. A recepción kaptam névjegyet, hogy ha valami a következő napokban nem OK, hívjam az orvost.

Ezek a magán vizsgálatok pénzbe kerültek? Igen. Az ingyenes orvosi ellátás pénzbe kerül? Igen. Van érezhető különbség a minőségben? Van.

Várom a T. trollok magyarázatát.

megvalaszolok 2012.08.17. 11:22:42

@filburt: Ha ennyire jó a magán, miért nem mész UH-ra is oda. Mellesleg, ha időpont kell az UH-ra, akkor kell. Az autós példádnál maradva, nem mehetek be a szervizbe, hogy heló, csak egy olajcsere lenne, ne csinálják már, hogy időpont kell.
A laboros dologgal egyet értek. Tényleg nagy baklövés.

filburt 2012.08.17. 11:29:45

Még egy gondolat azzal kapcsolatban, hogy miért megyek be a nekem kiosztott időpontban az orvoshoz "mások előtt". Azért, mert az összes (3) orvos ajtaja mellett ki van ragasztva egy A4-es papír, hogy a betegeket nem érkezési sorrendben, hanem a kiosztott időpont alapján hívják. De persze nem hívják őket. Hát ezért.

A sok kis fotelharcos hülyegyereknek("elém bezzeg nem állnál be") pedig üzenem, hogy ha majd egyszer befejezik az iskolát és elmennek dolgozni és rájönnek, hogy a szabadidejük beosztott, sőt véges lesz, ők is nehezményezni fogják, amikor mások össze-vissza szórakoznak az ő rovásukra.

Szakyster 2012.08.17. 11:33:16

Amúgy, ha lenne olyan opció, hogy a tb-nek csak a 12%-át fizetem be, a többit magamnak, magánpraxisból kell megoldanom, hát, isten tudja, elgondolkodnék a dolgon.

filburt 2012.08.17. 11:33:48

@megvalaszolok: végül magánorvos tette fel nekem fél év után először azt a kérdést, ami elvezetett a megoldáshoz. Ekkor már 2 hónapja "tünet csökkentő" gyógyszereket szedtem. Ami szívre igen vicces...

filburt 2012.08.17. 11:43:35

@Szakyster: öngondoskodás? Ebben az országban? Mit szívsz? Én is kérek!!! :)

danesdzsu2 2012.08.17. 12:17:29

@qbr: ne terelj a tolakodással kérlek, az eredeti kommentedben szó sem volt róla, pusztán a másfél óra várakozásról.

qbr 2012.08.17. 12:24:52

@danesdzsu2: nem szeretek varni en sem. De ha 2 teheautoval szallitjak az elelmiszert az egesz varosnak (ld. Keves orvos - sok beteg), es mIndenki afas szamlat ker (ld. Kotelezo adminisztracio), akkor ket lehetoseg marad: a sor kivarasa vagy a tolakodas

danesdzsu2 2012.08.17. 12:35:56

@qbr: igaz, de ez azt jelenti, hogy nem müködik megfelelően élelmiszerszállítás/betegellátás.

Szakyster itt van igaza, vagy javítsunk rajta, vagy felejtsük el. Pl. a kötelező adminisztrációt ne az orvos végezze.(Nekem szerencsére nincs ezzel gondom, az esetek többségében az egyeztett időponthoz képest 15 percen belül sorra kerültem az elmúlt években, mind háziorvosnál, mind magánrendeléseken. A kórház viszont tragédia.)

qbr 2012.08.17. 12:43:26

@danesdzsu2:
Igen, javítsunk rajta!

qbr 2012.08.17. 12:47:20

@filburt:
"Mondta, hogy az UH-ra időpont KELL, az meg csak másfél hét múlvára van. "

Az OEP egy adott időszakban adott számú ellátást finanszíroz (ahogy más is írta feljebb). Általában ez okozza a várólistákat MR-en, CT-n, stb., nem a készülékek kapacitása.

Az intézmény ugyanis úgy osztja be a neki finanszírozott ellátás mennyiséget, hogy ne lépje túl a havi keretét. Simán lehet, hogy ezért kaptál 1-2 héttel későbbre UH időpontot: hiába ért volna rá az orvos, a munkahelye nem engedi meg a számára, hogy elvégezze számodra (az egyébként nem sürgős) ellátást.

qbr 2012.08.17. 12:54:35

@Szakyster:
Önmagában, valamilyen betegbiztosítás nélkül nagyon rosszul járhatsz.

Csak néhány tömegbetegség, a teljesség igénye nélkül, amelyre egy átlagembernek nagyon nagy esélye van, és aminek a kezelése nagyon drága lenne az állami finanszírozás nélkül:
- infarktus (3-6 MFt + teljes életen át 10-30e Ft/hó), daganatos betegségek (2-10M Ft), reumatoid arthritis, pikkelysömör(80-200e Ft / hó egész életen át), hepatitis C (6-12M Ft), COPD, asztma (10-30eFt/hó egész életen át)

Szakyster 2012.08.17. 13:02:49

@qbr: Igen, és ennél még rosszabb is lehetne a helyzet, tudom jól. Ezért is kellene egy jól működő biztosítási rendszer. Egy jól működő. Mert most az a helyzet, hogy pl egy szívprobléma esetében, ha normális ellátást, megfelelő gyógyszereket akarsz, akkor ugyanúgy ki kell csengetned majdnem ugyanezt a pénzt, noha fizeted a TB-t is. (nem véletlen, hogy pl én a havi tb-mnek megfelelő összeget rakok önsegélyező pénztárba).

Amúgy értem én, hogy ez egy iszonyúan bonyolult, összetett probléma. De attól még ami most van az nem jó. Másképp szólva sz@r. És aki beletörődik, és olyanokat mond, hogy "dehát azt a pár órát ki lehet várni, miért hepciáskodsz, én is tudtam várni", az mind e mellett a hibás rendszer mellett teszi le a voksát.

filburt 2012.08.17. 13:16:37

@megvalaszolok: pajzsmirigyre kérdezett rá.

@qbr: "számodra (az egyébként nem sürgős) ellátást". Szerintem elég sürgős lett volna, mert senkinek lövése nem volt, mi a bajom, mindenki csak hümmögött meg "talán egy UH nem árthat". Közben egyre szarabbul voltam (mérhetően).

qbr 2012.08.17. 13:33:12

@Szakyster: nono, azért egy szívkatétert szerencsére nem kell kifizetnie senkinek - de egyébként valóban, van pl. olyan nagyon korszerű szívgyógyszer, amit nem fogadtak be állami támogatásba, mert túl drága, így aztán csak a régebbi változatot lehet támogatottan kiváltani.

@filburt: a sürgős/nem sürgős jelen esetben nem azt jelenti, hogy neked sürgős-e, hanem hogy fennáll-e közvetlen életveszély / tartós és visszafordíthatatlan életminőség-romlás veszélye.

filburt 2012.08.17. 13:53:02

@qbr:

sürgős/nem sürgős:
- szubjetkív válasz: nálam fennállt a veszélye
- objektív válasz: ha van egy beteg durva tünetekkel, akkor szerintem az az etikus, ha mielőbb megpróbáljuk kitalálni, hogy mi a fene baja van, hogy mielőbb elkezdhessük gyógyítani.

De ez szerintem nem is orvosi kérdés. Minden magára valamit adó szakember, aki szereti a szakmáját, az szeret tisztességes munkát végezni. Engem alapvetően nem érdekel, hogy az orvos vagy "a rendszer" rossz, ha belehalok a bajomba.

qbr 2012.08.17. 13:59:54

@filburt:
Arra következtetek az eddigi kommentjeidből, hogy a pajzsmirigy-problémád szívpanaszokat okozott.
Ha ez tényleg így van, akkor valószínűleg nem voltál közvetlen életveszélyben, és ezt helyesen mérte fel az orvos. Még akkor is, ha ez számodra több hét kellemetlenséget okozott.

"Minden magára valamit adó szakember, aki szereti a szakmáját, az szeret tisztességes munkát végezni"
A feltételek megszabják a korlátokat, függetlenül a szakma szeretetétől. Érthető, hogy te a létező legjobb ellátást szeretnéd magaddal, a létező legjobb eszközökkel, viszont az egészségbiztosító pénztár (szintén érthető módon) a létező legolcsóbb megoldást szeretné kifizetni számodra.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.17. 14:05:19

@filburt:

A magyarok által az állami egészségügyre fizetett összegből erre futja.

Másfél hét egy ultrahang-vizsgálatra az állami ellátásban kifejezetten szuperrövid idő, a tipikus a 4-6 hét szokott lenni.

Az kétségtelen, hogy elvileg minden elrendelt ellátást azonnalra kellene elvégezni, de mivel a naponta ellátható emberek számát az OEP korlátozza, így szépen létrejönnek a várólisták.

És ha nincs valami, akkor nincs, azt, hogy 2-3 millió ember fizeti a 10 millió ellátását, olyan rendszerhiba, melyet az állam jól felfogott érdekében tart fenn.

Az államot meg valójában nem érdekli, hogy te a várakozás alatt belehalsz-e a bajodba, vagy sem. Ez nagyon nagy baj, de ettől még így van.

Kérdezd meg az aktuális kormányt, hogy mi a fontosabb: az alcsúti fociakadémia, vagy hogy rövidebbek legyenek a várólisták. És a kormány egyértelműen (tettei és kijelentései alapján) a fociakadémiát teszi az első helyre.

A többi garnitúra meg a négyes metrót, a síkvidéki alagutakat, netán a hátrafelé nyilazás iskolai oktatását teszi az első helyre.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.08.17. 14:06:38

@filburt:

"Minden magára valamit adó szakember, aki szereti a szakmáját, az szeret tisztességes munkát végezni."

Ez kétségtelen, a legtöbb orvos épp ezért nyit magánpraxist, ahol normálisan tud a páciensekkel foglalkozni, és nem az idióta csinovnyikok szabják meg a kereteit.

filburt 2012.08.17. 14:33:41

@qbr: "Még akkor is, ha ez számodra több hét kellemetlenséget okozott."

Légkondis irodában, ülő helyzetben hirtelen 140-re pörgő, majd ott maradó pulzus. Mentővel vittek be... A kardiológiáról 1 éjszaka után kiraktak, mert a sorban 4.-nek adott gyógyszer végre hatott. Én közben azon filóztam, hogy vajon honnan tudják, hogy pont ez hatott és végül nem az összes négy együtt?

qbr 2012.08.17. 14:57:25

@filburt: a kardiologian valoszinuleg kizartak az eletedet veszelyezteto betegsegeket, ezert mar nem allt fenn a surgosseg kategoriaja. Ezert tovabbi vizsgalatokra utaltak
Ne erts felre, nem kisebbiteni akarom a problemadat, egyszeruen szeretnem megvalaszolni az altalad feltett kerdest, hogy miert nem vizsgaltak meg akkor es ott uh-gal, holott raert volna az orvos

filburt 2012.08.17. 15:10:48

@qbr: na akkor hogy tiszta legyen. :)

szarul lettem -> mentő -> kardió -> vizsgálatok (tényleg normálisan) -> 1 éjszaka -> haza -> házidoki -> fejvakarás, nahátozás, menjen ide, menjen oda -> sokadik szakrendelés -> elrontott labor időpont, másfél hetes UH, stb. Közben végig gyógyszeren voltam és még így is volt amikor nem tudam 100 métert gyalogolni egyfolytában, elfáradás nélkül.

Aztán még egy kis pöcsölés, aztán magándoki, az csinált labort direkt pajzsmirigyre, azzal házidoki, az beutalt izotópos vizsgálatra -> labor+izotópos: nahát, túlműködik! -> szakorvos: "nem adok gyógyszert mert erre nincs meg mert az rámegy a csontvelőre, várja meg amíg elmúlnak a tünetek".

Bő 4 hónap alatt tényleg elmúltak. Közben (házidokival megbeszélt ütemben) egyre csökkenő mennyiségű gyógyszer, de még most is van nálam a biztonság kedvéért.

Szerintem érthető, ha nem alakult ki bennem jó benyomás, mivel nem az egzotikus nyam-nyam pestist kellett nálam diagnosztizálni, hanem össze kellett volna viszonylag gyorsan rakni, hogy 2+2 az 4.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.17. 15:12:23

@qbr:
Én nem foglalkozom ilyen rendszerekkel, sajnos, mert ott is pofára/kapcsolatokra mennek a beszerzések, és nem kapnék megrendelést, de már vannak működő rendszerek, pl. a 16. kerületben:
www.szakrendelo16.hu/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=349
Ez ugye SZTK, de nem látom akadályát annak, hogy ugyanilyen működjön háziorvosoknál is.
Engem azok nem érdekelnek, akik nem tudják kezelni a netet, ők majd gyalogolnak, vagy telefonálgatnak, de így is tehermentesül a doktor és asszisztense egy kicsit.
A bankok sem mondták azt, hogy hát mi nem építjük ki az internetbanking rendszert, mert a 85-és Juliska néni úgy sem használná. Úgyhogy, nekem ilyen érvekkel már ne jöjjön senki, mert dühbe gurulok!

2012.08.17. 16:31:51

@megvalaszolok: megválaszollak. Nem érdekel amit hablatyolsz, mert fizetett megmondóembernek a véleménye nem izgat. Viszont jól megnevettettél, mert totál nem vagy képben a külföldi (nyugati) helyzetekkel. A tájékozódás okosabbá tesz!

@M.D.House: igen, értem, valóban árnyalja a véleményemet, amit írtál, de ettől még sz...r van a palacsintában.

qbr 2012.08.17. 17:07:07

@filburt: ertelek es megertelek. A kardiologia nem feltetlenul megrohato, hogy nem ismert fel egy endokrinologiai problemat, a haziorvos szerintem gondolhatott volna ra. Felesegemnel a haziorvosa ismerte fel ugyanezt nagyon koran.
Ettol fuggetlenul a kardiologiai kivizsgalasod utan az eseted nem tartozott a surgos betegellatas kategoriajaba, es ilyenkor sajnos az allamilag finanszirozott ellatasban ki kell varni az idopontot, amit adnak.

@Kara kán: bar van kulonbseg a szakrendeloi es haziorvosi szoftverek mukodese kozott, valoszinuleg nem technikai akadalya van. De ha belegondolsz, egy ilyenhez szukseg lenne az adott haziorvosnak egy honlapra, amit valakinek meg kell csinalnia, fenn kell tartania. Egy sztknak van informatikusa, de egy haziorvosnak ugyanazt a koltseget egyedul kellene kifizetnie egy fejlesztonek, mikozben erre vegkepp nem kapna teritest.

qbr 2012.08.17. 17:12:44

@Kara kán: ettol fuggetlenul tenyleg hasznos lenne, meg akar az is lehet, h fejlesztenek ilyen iranyban a sziftvercegek

megvalaszolok 2012.08.17. 18:29:29

@SamSem: Hidd el. Eléggé képben vagyok a nyugati bérekkel, helyzetekkel.

megvalaszolok 2012.08.17. 18:31:06

@SamSem: A fizetett megmondóember max te lehetsz.:)

Irkutszk 2012.08.17. 19:17:33

@Kiszolgáltatott: A szemüveget vedd le legközelebb.

@SamSem: Amennyiben te aznap előretoltad az Édesanyádat a sorban, akkor most ki is a hibás? Mert előtted kettővel azt panaszolták, hogy azok, akik kivárják a sorukat, mennyit bosszankodnak a csókosok miatt. Most akkor hol az igazság?

@qbr: Emlékszel arra a viccre, mikor az állatok sorba állnak az erdőszéli bolt előtt? Nyuszika tolakszik előre, a mackó meg mindig hátralöki. A harmadik próbálkozás után Nyuszika így morog magában: Akkor ma se nyitok ki.

Mivel a törvény betegként jelöli meg azt, aki egészségügyi szolgáltatást igénybevesz, ezért beteg a neve, és nem ügyfél. A legérdekesebb szituáció számomra nem is az, mikor a patikában magának vált ki gyógyszert a beteg, hanem amikor ő maga egészséges, hanem hozzátartozójának vált ki gyógyszereket. A törvényi szabályozás szerint őt akkor is betegnek nevezzük, pedig még a gyógyszer sem az övé lesz. Ugyanakkor, a gyógyszertárban fontos az a momentum, amikor a gyógyszer a patikus kezéből a beteg kezébe kerül, ugyanis ez az a pillanat, amikor a szakmai kézből laikus kezébe kerül a "különleges termék". A gyógyszer nem játék - mondták szüleink. Veszélyes termékről van szó, méregről, amely azért "különleges termék", mert nem csupán egy szépen formázott tabletta vagy édes szirup, hanem a hozzá adott információ is.
A beszélgetést a törvények idézése után pedig azért nem folytattam, mert feleslegesnek tartottam. A törvény kimondja, hogy beteg, ez ellen pedig teljesen mindegy, hogy ki hogyan hadakozik. Az egészségügyi szolgáltatás minden lépése törvényileg szabályozott (hangsúlyozom, törvényileg, nem rendeletekkel vagy szabálykönyvvel), ami a legmagasabb fokú szabályozást jelenti (az alkotmány után). Aki ezeket nem tartja be, törvényt szeg. Tehát hiába hadakozik bárki az ellen, hogy őt betegnek nevezzék, én a másik oldalról nem vagyok hajlandó az ő két szép szeméért törvényt szegni. A vitának pedig itt igencsak vége van.

@megvalaszolok: A szolidaritási elv miatt lehetetlen. A szegények ugyanis kiesnének a rendszerből.

@Szakyster: Ha jól emlékszem, kötelező az előjegyzési rendszer.

@qbr: "a készülékek kapacitása"
És ahol nagyobb a kapacitása a készüléknek, mint amennyit az OEP finanszírozásában el lehet adni, ott lehetőség van arra, hogy magánpraxisok kibérelhessék a készüléket az OEP által finanszírozott kapacitás felett. Így lesz a magánpraxis alatt állami kórházban a vizsgálat.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.17. 19:45:40

@qbr:
A szoftvercégek fejlesztenek, mert erre valók.

Engem igazából az bosszant, hogy amíg én töröm magam, hogy állandóan képezzem és fejlesszem magam a szakmámban, tudva tudva, hogy az ember soha nem lehet elég jó, addig más szolgáltatók sza.nak az ügyfeleikre. Ha meg teszel nekik egy ilyen javaslatot, azt egyenesen személyi támadásnak veszik.

Az előjegyzési rendszerre visszatérve, mindenképp egységes rendszerre lenne szükség, mert olcsóbb lenne, könnyebb lenne az átjárhatóság, olcsóbb a fejlesztés stb.

Szerintem az OEP-nek kellene egy ilyen rendszert kialakítani, ahol regisztrálna a háziorvos és a beteg. Amúgy, van már ilyen privát kezdeményezés, például:
netrendelo.hu/
Én ott regisztráltam, sőt, a háziorvosomnak is megadtam a címet, kérve, hogy regisztráljanak, de nem érdekli őket a dolog.
Sajnos, itt csak úgy megy a dolog, mint Szent István idejében: korbáccsal.
Vagy modernizálsz, vagy felnégyelünk.

Én amúgy már unom azt, hogy mindig csak példálózzunk azzal, hogy bezzeg az észteknél milyen jól működik az elektronikus ez meg az, bezzeg a németek, bezzeg a japánok, dél-koreaiak, tajvaniak, kínaiak stb.
Már szeretném látni, hogy mi vagyunk a bezzegország!

Megjegyzem, én saját szakmai téren szoktam újabb befektetéseket csinálni, és még mindegyik megtérült, legalább kétszeresen behozta az árát.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.17. 19:49:34

@qbr:
"A kardiologia nem feltetlenul megrohato, hogy nem ismert fel egy endokrinologiai problemat"

Hatalmas probléma, súlyos, emberéletekbe kerülő tévhit ez!!!!

Az orvos igenis rendelkezzen holisztikus szemlélettel, és ha nem rá tartozik az eset irányítson másik szakemberhez.

Engem az orrdugulásommal több, mint egy évig kezeltek félre, a buta orvos arra nem volt képes, hogy megállapítsa az okot. De erről majd külön írok.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.17. 19:54:49

@Irkutszk:
"Tehát hiába hadakozik bárki az ellen, hogy őt betegnek nevezzék, "

Na, persze!
Láttál te egészségügyről szóló törvényt életedben?
Az OEP amúgy nem is betegez a közléseiben, hanem ellátottnak nevez. Na, tessék!
A patikában meg aztán tényleg nem beteg vagy, hanem fogyasztó, vásárló, ügyfél, kuncsaft.

A szegényekkel kapcsolatos szolidaritásod is süket duma. A szolidaritás csak arra jó, hogy a dohányos gyereke is dohányos, az iszákos gyereke is részeges, és a csirkelopó gyerek is csirke- vagy zseb- vagy nagyobb tolvaj legyen. Ezek olyan liberális téveszmék, amelyek csak romlást hoztak eddig a Földre.

Irkutszk 2012.08.17. 19:59:16

@Kara kán: Szakgyógyszerészként még vizsgáztam is belőle. Egyébiránt ha átnézed a kommenteket ennél a posztnál, még be is másoltam belőle részleteket.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.17. 20:07:01

@Irkutszk:
Na, jó, például a „2006. évi CXXXII. törvény az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről” főleg betegekről beszél, de az OEP-nél már biztosított vagy stb.
Nem ez a lényeg, a terminológián én nem fogok fennakadni.

sok idő után bejelentkeztem a Netrendelőbe (netrendelo.hu), és lecsekkoltam: kb. 5 éve csináltam ott saját fiókot, és azóta nem nagyon bővült, sajnos még mindig csak 18 budapesti orvos van a rendszerben (+17 Pest megyében), bár így is rengeteg szakirány le van fedve. Szóval, bármennyire jó is egy magánkezdeményezés, ha valaki nem áll mögé, nem igazán tud fejlődni.

Irkutszk 2012.08.17. 20:22:35

@Kara kán: "beteg: az egészségügyi ellátást igénybe vevő vagy abban részesülő személy" (1997. évig CLIV. tv. az egészségügyről)

Biztosított az, aki fizeti a TB járulékát, és ezért biztosítva van. Beteggé akkor válik a törvény értelmében, amikor igénybe is veszi az egészségügyi ellátást.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.08.17. 20:27:37

@Kara kán: Bezzeg Magyarországon nem megy az, ami a németeknél, észteknél!

Nah, így lett bezzegország Magyarország!
Tényleg jobb...

:)

qbr 2012.08.17. 21:42:27

@Kara kán: hat ha nem is az oep, talan az antsz, vagy esetleg az allamtitkarsag lehetne ennek a felelos szerve - de oszinten szolva, hiaba varnank szerintem egy ilyet barmelyiktol

qbr 2012.08.17. 21:49:32

@Irkutszk:
:)

A tv-i szabalyozast en is emlitettem, nekem inkabb a nomenklatura konzervativ volta az erdekes. Meg a peldam: amikor nem gyogyszert valtok ki, hanem veszek mondjuk egy vichy kenocsot, nem veszek igenybe eu szolgaltatast, tehat nem vagyok beteg. Ha kov pillanatban odatolok egy receptet is, akkor betegge valok:)

farvik 2012.08.17. 23:46:05

Szar a rendszer, és van, aki még nemtörődömséggel is ront rajta. De az nem megoldás, hogy posztíró a többi várakozó rovására jár jól. Én spec pofán rúgnám, ha előttem menne be, legkésőbb akkor, amikor kijön. El szoktam küldeni a sunyiba az ilyeneket is meg az orvos látogatónak becézett k..va gyógyszerügynököket is. Viszont viszek könyvet, és nem érdekel, hogy várni kell, mert ez már csak ilyen. Akkor van gáz, ha öreganyámmal megyek, mert utálja, ha olvasok mellette, viszont ilyen helyen nemigen lehet beszélgetni, és ha csak nézünk magunk elé, nagyon lassan telik az idő. Sebészeten, két naponta a gyulladt kislábujjával mindig megvolt a 3 óra várakozás az iszonyú zsúfolt váróban azért a kis öt perces vakarászásért. Aztán végül a pedikűrös tette rendbe a lábujját, mert a sebészek csak ijesztgették, hogy lehet, hogy le kell vágni.

cbw 2012.08.18. 01:27:57

@Környezettudatos: nem értem az indulatod, én nem bántottalak, sőt 9 év után még autót sem sikerült vennem, de ez az én magánügyem. Ha pozitívabban állnál a világhoz te is boldogabb lennél, és nem bántanál, rágalmaznál másokat. A neved alapján bölcsebbnek és barátságosabbnak gondoltalak volna

Kiszolgáltatott 2012.08.19. 23:11:20

Na végezetül úgy látom hatalmas a társadalmi felháborodás a pöffeszkedő pénzsóvár orvostársadalommal szemben. Ezt meg is lehet érteni. Az ő gondjuk nem a mi gondunk, akik tisztességes ellátás reményében megyünk oda nem kicsit félve. Az állammal szembeni ellenállásukat ne a betegeken torolják meg ! mert ezt teszik nap mint nap. Van-e bennük még tisztesség, vagy a tudatukat a pénz utáni kóros sóvárgás homályosította el ? A legszegényebbektől is lehúznák az utolsó vasat is, csak hogy a Mercibe elég üzemanyag, a luxuslakóházukba elég napelem kerüljön. Gratulálok nekik, hiába is volt az eskü, ennyit is ért !

karcsibácsi 2012.08.20. 08:50:21

@Kiszolgáltatott: Már megírtam, hogy te minek vagy kiszolgáltatva, úgy látszik, elkerülte a figyelmedet. Olvasd el, és vond le a tanulságot. Sohasem késő!

2012.08.20. 09:12:35

@Kiszolgáltatott: Profitálnak az emberek megöléséből, ezt akarod mondani? :)

megvalaszolok 2012.08.20. 09:29:11

@farvik: Miért mentél sebészetre egy ilyen kis problémával? Komoly betegektől vetted el a helyet/időt. Vagy a te rokonságod mindenki felett áll? Mellesleg már megírtam, nyitva az út. Menj el orvosnak, keresd halálra magad. Miért nem teszed?

megvalaszolok 2012.08.20. 10:42:46

@farvik: Bocsáss meg kicsit túlreagáltam a hozzászólásod. Utána @Kiszolgáltatott: -ét olvastam és kiverte a biztosítékot. Szóval kedves farvik, tényleg ne haragudj, elnézést. Egyébként paronychia-ja volt?
Ellenben te kiszolgáltatott, tényleg elvégezhetnéd az orvosit és te is ilyen sokat kereshetnél. Persze 0 felelősséggel.:)

ZöldszemM 2012.08.21. 17:43:33

Azért nem mindig így van. Ma voltam az urológián és a kiírt időpontra sorra kerültem !!
XVII. ker !!

Otovszky E. 2012.08.24. 23:46:55

A páciens szó a "patior" = "hagy, enged, elszenved, szenved, eltűr, kiáll [vmit]" igéből képzett melléknévi igenév, a "patiens" "magyarosítása".

masszázsblog · http://masszazs.blog.hu 2012.08.30. 11:50:06

@M.D.House: vettem magamnak a fáradságot és végigolvastam sysy VÉLEMÉNYÉT.
Mert ez egy vélemény, ráadásul nehezen cáfolható megállapításokat tartalmazó vélemény.
Vajon mihez is kellene az általad olyan nagy mellénnyel hiányolt hozzáértés?

Nem kell orvosnak, de középfokú végzettséggel bíró ápolónak sem lenni ahhoz, hogy valaki megállapítsa: embertelenül bánnak vele egy szolgáltatás kapcsán, amiért törvény alapján jóelőre és busásan megfizetett.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása