Egy életre sánta lettem

2012.08.08. 11:55

Engem is a János Kórházba szállítottak lábtöréssel (szárkapocs- és sípcsont zárt törés a boka felett 5 centivel), és ez volt talán életem legborzasztóbb élménye.

gipsz1.jpg


8-kor értem be a mentővel, és 1/2 12-kor kerültem vizsgálat alá. Utána másnap szakszerűen fúrtak és nyújtottak, majd 3 napig feküdtem, míg megműtöttek (velőűri szegzés)... utána napokig lábadoztam, és a 15-20 fős férfi és kb. ugyanannyi fős női traumatológián összesen 1 azaz egy Feri Nővér volt.. a kórterem erkélyajtaját egy seprűnyéllel ékeltük ki - tél volt - mert a hideg ki-be vagdosta, rossz volt a kilincs - sem járókeret, sem mankó nem volt a kórtermekben. Mivel tájfutó vagyok (ill. voltam addig) ezért én vittem a szomszédaim jégakkuit a hűtőszekrénybe, jobb híján féllábon ugrálva.. ekkor mondták, hogy ne a folyosóra, hanem a nővérszobába kell tenni.. balra fordultam, és ekkor megbotlottam a felpöndörödött linóleum padlóban, és magam elé kaptam a frissen műtött bal lábamat... senkinek nem kívánok akkora fájdalmat.

Ordítottam, mire csak bejött a "Nővér" és az ágyamba vittek, fájdalomcsillapító, stb. Az orvos másnap azt mondta - miután megnézte a végeredményt: "ez nem így állt, miután én megműtöttem", és annyi, se konzílium, se korrekció, semmi, a másnapi konzílium simán átment rajtam, azt hittem, majd szólnak, hogy mi történt.. aztán gyorsan begipszeltek, és hazaküldtek.


A két csont alsó 5-6 centije teljesen összenőtt a csavarok melletti csont-áthúzás miatt, de ez semmi, a bal lábam az újra eltörés miatt 1.5 cm-el rövidebb lett, és 15 fokkal kifelé fordulva nőtt össze, emellett a lábfejem külső élén kell járnom, mert a lábfejem befelé fordulva nőtt össze.


Nyilván az orvos nem merte mindezt elmondani a "főnökének", én meg életemre sánta lettem a János Kórház lelkiismeretes orvosainak és egyéb személyzetének gondossága miatt.
Úgyhogy egyáltalán nem lepődök meg mások véleményén, akik igencsak hasonlóan gondolják.
Tulajdonképpen a János Kórház olyan, mint egy soha karban nem tartott, lepusztult, romos egykori kórház... biztos, hogy a köznép ilyent érdemel. Sajnos.

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Facehugger 2012.08.08. 15:32:19

Agyon is lőhették volna. Szerintem egész olcsón megúszta.

ff48bp 2012.08.08. 15:35:48

A János kórház szemészeti osztályára kerültem, mert az volt az ügyeletes. Utólag hálát adok az égnek, mert egy csodálatos gárdával találkoztam, ahol nemcsak odafigyeltek az emberre, de a hangulat is nagyon jó volt. Szívesen járok vissza kontrollra, mert mindig mindenki kedves hozzám. De nemcsak hozzám, természetesen más beteghez is. Nem szabad egy ilyen hatalmas létesítményt egy-két rossz tapasztalat alapján elmarasztalni.

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 15:38:22

@egy semleges ember:

Máséval a csallánt?

Én elhiszem, hogy nincsen benned szánalom, de azért ez már kicsit több, mint önzés, ez gonoszság.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.08.08. 15:39:28

Húh, rendesen összerándultam az elképzelt fájdalomtól, miközben olvastam.

A levélíró embersége becsülendő, mert más, mozgásképtelen(ebb) embereknek próbált segíteni.

Azért is köszönet jár a levélírónak, mert az biztos, hogy mindenki, aki olvasta a történetét, megtanulta egy életre, hogy fekvőgipszben nem ugrálunk.

Úgy hallottam ezeket helyre lehet állítani irányított töréssel (tehát újra eltörik a lábad), és újabb gipszeléssel, bár nem szeretnék okoskodni, mert laikus vagyok az orvoslásban.

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 15:40:30

@R.-né Kerrigan Sára:

Sárika egy orvost akarsz a helyére tenni?
Traumatológust ráadásul?

Vegyél vissza kicsit.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.08.08. 15:40:57

@egy semleges ember: Az ilyen szemléletű embereket, mint például te.

Gera 2012.08.08. 15:47:17

Mondják itt páran, hogy minek ugrált, magának köszönheti. Bakker, nem egy felesért ugrott le a sarki kocsmába, hanem segíteni akart és vélhetően nem ugrálós jókedvében, hanem mert basztak rájuk és valakinek ezt is meg kellett csinálni. De ennek tkp nincs is köze ahhoz, hogy miért is hagyták úgy a lábát az esés után, ha látták, hogy nem jó?

Advanced Flight 2012.08.08. 15:54:13

@Johnny Joker: @Dr.laikus PhD: egy semleges ember egy olyan országból írt nektek, ahol minden vasból van, ezért nem értettétek a kommentjét :-)

Salzburg1 2012.08.08. 15:55:35

János kórház a legrosszabb,nekem kicsi koromban mondta kullanacsaimra az orvos,hogy nem kullancs stb...amit ott lehet azt el is szúrják,megvan a hire...

iskub 2012.08.08. 15:56:02

Én velem is történt hasonló ezen a helyen, nekem nem vették észre a hogy eltört a bokám. A rendelőből átküldtek a röntgenre, két épülettel arréb van... Fél lábon ugrátam oda, majd közölték, hogy nincs törés, borogassam. Két hét múlva, mivel nem javult egy másik orvos vette észre a törést. Visszaküldött a Jánosba, ahol még aznap megműtötték. A körülmények (a műtőt leszámítva)balkániak! Soha többé nem megyek oda!

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 15:57:58

@Advanced Flight:

Mára elég volt. :DDD

Másodszor zavarnak a helyemre. ;-)

Hola (törölt) 2012.08.08. 15:58:48

@Gera: Ezek a mindentudó emberek még nem voltak baleseti sebészeten. Semleges emberünk véleményét pedig szerintem félreértették az előttem írók.

egy semleges ember 2012.08.08. 16:01:41

@Dr.laikus PhD: @Johnny Joker: van az különleges, bonyolult idegen szó, mi is? Ja, a szarkazmus. Ha teljesen ismeretlen, akkro javaslom a lmgtfy.com/?q=szarkazmus&l=1 link használatát :)

kalandfereg 2012.08.08. 16:01:42

Szánalmas, hogy jönnek a lojálisok és egyből meg tudják mondani a tutit, hogy begipszelt lábbal minek ugrált.
Ezt szűrik le a történetből, hihetetlen. A korlátoltságnak és az ön-agymosásnak nincsenek alsó határai.
Kívánom mindegyiknek, hogy kerüljön a Jánosba ő, vagy valamelyik szeretett közeli hozzátartozója, ha már annyira védi a helyet.

egy semleges ember 2012.08.08. 16:02:16

@Advanced Flight: pedig én ritka egy humoros ember vagyok...

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 16:06:55

@egy semleges ember:

Jól van már....

Benne voltam a fejemben.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.08.08. 16:21:48

@szabidoki: esetleg ha lett volna megfelelő személyzet. Ha jól olvastam, akkor a posztoló nem kilométerhiányból ugrált.

szabidoki 2012.08.08. 16:21:50

@R.-né Kerrigan Sára: csak egyszer látnám, hogy a hozzád hasonló ostoba, korlátolt, de végtelenül nagyképű fazonok elmennének önkéntes segítőnek, és eltöltenének egy-két éjszakát mondjuk az elfekvőn vagy a sürgősségin... Persze tudom, hogy ilyesmi soha nem fog megtörténni, de jólesik eljátszani a gondolattal.
@egy semleges ember: légy erős, de az a helyzet, hogy nem egy orvosi beavatkozás csak akkor lesz sikeres, ha a beteg együttműködik és betartja az utasításokat. Ha valaki erre nyilvánvalóan képtelen, akkor felesleges azzal a beavatkozással kínlódni, mert csak szenvedést okoz érdemi előrelépés nélkül, azaz ellentétes az orvosi esküvel, vagyis a beteg nem fogja megkapni. Nyilván vannak kivételek ilyen-olyan okokból, de az alapszabály ez.

szabidoki 2012.08.08. 16:24:32

@Réka ‎: az a kórház felelőssége, ha nem volt elég mankó meg személyzet, az ugrálás viszont az ugráló felelőssége.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.08.08. 16:30:32

@szabidoki: az ilyen kórházat jobb helyeken sokmilliós kártérítésre kötelezné bármelyik bíróság. Az ugráló betegnek pedig kitüntetés jár. Ennyit a felelősségről.

Gera 2012.08.08. 16:33:49

@szabidoki: Nyugtass meg, hogy azért te is látod az összefüggést: nővér nincs, mankó nincs -> valaki ugrálni fog, ha kell valami.

R.-né Kerrigan Sára 2012.08.08. 16:34:47

@szabidoki:

látom csak a személyeskedés megy, és a fene nagy egódtól az nem jutott el a tudatodig, hogy a beteg a személyzet munkáját végezte.

Adofizeto 2012.08.08. 17:03:12

@Gera: A nicknevéből kiindulva, ne reménykedj.

karcsibácsi 2012.08.08. 17:22:47

Az a beteg, aki nem tarja be az orvosi utasításokat (mongyuk, frissen operált lábbal ugrál, mint egy bakkecske) nem jogosult továbbiakban a TB által finanszírozott ingyenes eü ellátásra (NHS egyik exclusiv kritériuma). Nem nálunk, Angliában. Meg még sok, ún. fejlett nyugati demokráciában.

karcsibácsi 2012.08.08. 17:24:54

@Réka ‎:
"Az ugráló betegnek pedig kitüntetés jár."
A hülyék országában.
Normálisok országában az jár, amit kapott.

kristofxx 2012.08.08. 17:30:22

Csak egy kérdésem lenne. Az orvos mióta parancsol?

karcsibácsi 2012.08.08. 17:40:08

@Réka ‎:

Normális országban, ha selejtet látunk, kidobjuk. A rohadt gyümölcs szintén a kukában landol. Az értelmetlen, érzéketlen, gyűlöletkeltő beírást negligáljuk (ha már a moderátor nem törölte ki). De ahol ilyen hozzászólások születhetnek, mint a tied, az tényleg nem lehet normális ország, ezért kivételesen reagálok rá:
Nagyon (NAGYON!) szégyelld magad, amiért a beszélgetőtársadnak a pusztulását kívánod, csak azért, mert nem ért egyet veled.
Gondolom, nincs gyereked. Majd ha lesz, és ellent mer mondani neked, annak is azt kívánod, hogy pusztuljon el??!!

marand22 2012.08.08. 17:42:50

@szabidoki: @karcsibácsi:
"...egy orvosi beavatkozás csak akkor lesz sikeres, ha a beteg együttműködik..."
Ez igaz, de ez nem az az eset (nővér helyett dolgozott, betegtársainak segített).
Ilyen alapon nem jár az érműtét a dohányosnak, vérezzen el az alkoholista májzsugoros, amikor elpukkan a nyelőcső varixa, ne kezeljük a heroinista endocarditiszét.
Egyikünknek sincs ehhez joga, ez embertelenség.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.08.08. 17:45:21

most azon ne vitatkozzunk, hogy ki a hibás a 2. sérülésért, de könyörgöm ha látom, hogy rövidebb is meg kacska a lábam akkor elmegyek egy másik kórházba és újra műttetem nem várom meg míg megnyomorodok

Rotoxis 2012.08.08. 17:45:35

@Réka ‎: "az ilyen kórházat jobb helyeken sokmilliós kártérítésre kötelezné bármelyik bíróság."
A poszttoló elég bátor ember, legalábbis a rendőrégre be mert menni cirkuszolni az ellopott mobiltelefonjai meg ilyenek miatt. Szerinted miért nem fordult a bírósághoz, ha már így elrontották a lábát?
A személyzetet meg nyugodtan hagyd békén. Jelenleg nincs az országban egyetlen olyan egészségügyi szolgáltató sem, amelyik biztosítani tudná a megfelelő számú személyzetet.

karcsibácsi 2012.08.08. 17:54:54

@marand22:
Szezon-fazon esete, amit írsz. Nem erről beszéltem. Épp elég varix vérző alkoholista életét mentem meg ligációval, sclerotizációval, Sangstaken-Blakemoor szondával, trafóval, etc. Betegeim fennmaradó része, aki nem (csak) iszik, vagy ISZB-s, vagy COPD-s, és szinte kivétel nélkül dohányoznak. Mégis korrekt ellátást kapnak. De a gyógyítás esélyét rontja , ha a beteg nem működik együtt. Ennyi.
Vagy te a coronarográfia, PCI, stent implantácó után azt várod el a betegeidtől, hogy bagózzanak, ne szedjék az aspirint/clopidogrelt?
Aztán, a restenosis/ stenttrombózis után te vagy a hülye és "embertelen", aki rosszul végezte az intervenciót és aki miatt meghalt a beteg?

marand22 2012.08.08. 18:11:02

@karcsibácsi:
Szezon és fazon...
Ha ugyanezen logikával állnék hozzá, amit korábban emlegettél, akkor nem csinálnám meg a stentthrombosissal visszakerülő beteg PCI-jét (sajnos volt már nem egy olyan betegünk, aki nem szedte a gyógyszert, volt ki anyagi okokból, volt ki nemtörődömségből, sőt butaságból, pedig külön kiemelve írjuk rá a zárójelentésre, hogy az ASA/clop abbahagyása infarktust, halált okozhat).

A korábbi logikád alapján, ha a beteg nem működik együtt, és nem képes az előírt ideig ágyban maradni, újabb sérülést szerez, akkor nem jogosult semmire ? Ne haragudj, de ez nem olyan magatartás, amit emberségesnek neveznék.

Még egy kérdés:
Nem lett volna egyszerűbb ott és akkor reoperálni, tudva és látva a helyzetet, mint jóval később, amikor már "begyógyult" ? Egy laikus nem tudja megítélni ott és akkor, csak a végeredményt látja - esetleg hónapok múlva.

karcsibácsi 2012.08.08. 18:20:03

@marand22:
"Nem lett volna egyszerűbb ott és akkor reoperálni, tudva és látva a helyzetet, mint jóval később, amikor már "begyógyult"?"

Ehhez nem értek. Én minden beteget egyformán kezelek, akkor is, ha nem tartja be az utasításokat. De mindkét félnek jobb, ha a beteg együttműködik.

A beteg felelősségét Szabolcs vetette fel elsőként, aki, mint tudjuk, a fejlett nyugaton dolgozik, nem a balkáni madzsarisztánban.

"szabidoki 2012.08.08. 13:55:19
Aki nem éri fel ésszel, hogy frissen operált lábszártöréssel nem ugrálunk a folyosón, azt a világon sehol nem fogják még egyszer megműteni."

Irkutszk 2012.08.08. 18:28:20

@Gera: És aközött vajon van-é összefüggés, hogy fekvőbeteg és mankóhiány? Miért kellene mankó, ha úgyse szabad felkelnie az ágyból?

marand22 2012.08.08. 18:28:52

@karcsibácsi:
Valóban "mindkét félnek jobb, ha a beteg együttműködik."
De te is maradj meg annál, hogy "minden beteget egyformán kezelek, akkor is, ha nem tartja be az utasításokat."
A többivel meg szórakozzon a fejlett Nyugat.

Rosie McGann 2012.08.08. 18:36:38

@R.-né Kerrigan Sára: Pedig nem ártana, ha azon az elképesztő egódon túl hallgatnál is arra, aki nap mint nap benne él az általad kritizált környezetben. Tényleg, elgondolkoztál azon valaha, hogy beállj egy éjszakára önkéntesnek, hogy megtapasztald, miről is szövegelsz akkora elánnal?
Nincs orvos, nincs nővér. Aki meg van, az elsősorban a súlyos betegekkel, az intenzíven ápoltakkal fog törődni és másodsorban a kevésbé súlyos állapotúakkal. Ez még a legfejlettebb országokban is így van, tetszik, vagy sem, legfeljebb máshol nem képzeli azt a beteg, hogy az egészségügyis dolgozóknak senki mással nem kell foglalkozniuk az osztályon, csak vele.
A posztolót meg tényleg nem értem, miért ugrált frissen műtött lábbal holmi jégakkuk miatt, a tájfutónak is ugyanúgy törik ám a lába, mint bárki másnak.

Egyáltalán, nagyon érdekes a blogon megjelenő posztok közös hozzáállása - szarul jártam, itt majd jól elmondom, de hivatalos platformra nem viszem az ügyet, mert minek. Ha senki sem tereli hivatalos útra a dolgokat, tényleg nem lehet azon csodálkozni, hogy senki sem kap kártérítést. Valami elképesztő, mennyire töketlenek tudnak lenni az emberek. Még ha perelni adott esetben nem is akar; a bunkó orvosra lazán rá lehet vágni az ajtót és keresni egy normálisabbat, nekem érdekes módon sikerült, és a megfelelő ember megkeresése után mindig normális ellátást kaptam...

Rotoxis 2012.08.08. 18:39:40

@marand22: ne hari, de nem. Megkapja a kedves beteg a másfél milliós stentet, másnap első útja az utca, mert csak ott lehet bagózni. Sztem neki azután legfeljebb csak a szája jár. Ha újra beteg lesz, marad a konzervatív kezelés, de nincs coronaro és PTCA soha többé.

Gera 2012.08.08. 18:48:23

@Irkutszk: Mert nincs nővér? Ha lenne, akkor tényleg nem kéne felkelni.

marand22 2012.08.08. 18:56:46

@Rotoxis:
1. Stent ára kb. 100 ezer HUF, a beavatkozásért a kórháznak járó OEP finanszírozás 1.2 millió HUF.
2. Akut infarktusban nincs konzervativ kezelés (főleg nem stentthrombosissal), csak időablakon túl. Konzervativ kezeléssel a halálozás kb. 50 %, időben végzett PCI-vel kb. 5 %.
3. Volt olyan betegünk (hajléktalan), aki a 4. stentthrombosisa miatt került hozzánk (előtte 3x látták el másutt). Elláttuk (PCI), elhelyeztük szállón és kapott egy doboz gyógyszert. Ennyi szerintem mindannyiunktól elvárható.

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 19:28:20

@Gera:

Friss műtéttel még akkor sem kel fel az ember, ha sportos és azt hiszi neki minden szökdelés menni fog.

Hát nem ment. :((

Az én fiatal koromban nem volt hűtött zselé, jégkocka és még egy csomó más kényelmet és fájdalomcsillapítót helyettesítő dolog.

Nem azt mondom, hogy nincs rá szükség, de friss műtéttel csak kibírják a többiek az én veszélyeztetésem nélkül, pláne akkor, ha csak egy Ferike nővér van, aki rohangál a súlyos és még súlyosabbak között.

Anti Anyag (törölt) 2012.08.08. 19:35:37

Ez jó. Eltörte a frissen műtött lábát és az orvos a hibás.

Amúgy újból meg kellett volna csinálniuk, persze úgy, hogy vállalod a számlát.

sárga nyúl 2012.08.08. 19:41:54

@marand22: Végre egy orvoshoz méltó hsz.!
Köszönöm a betegek nevében is.

sárga nyúl 2012.08.08. 19:45:38

@Dr.laikus PhD: Speciel én is bevállaltam volna. Nem bírom nézni mások szenvedését. Persze aki hülye és túlérzékeny, az haljon meg, igaz? Szerencsétlen véletlen, hogy elesett.

zomg · http://lixnix.tumblr.com 2012.08.08. 20:03:37

a tanulsag az hogy ne mejunk kozkorhazba. ilyen egyszeru. a tb eveken belul osszedol es eltunik az "ingyenes" betegellatas. azutan lesz az ami amerikaban van. fizeted a biztositast ha van loved. ha az orvos elkur valamit akkor perled csilliard dollarra, ha barmifele komolyabb muhiba tortent akkor nyilvan nem csak penzben lesz kifejezve az elbaszas hanem evekben is.

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 20:30:49

@sárga nyúl:

Ne haljon meg és ne legyen túlérzékeny, de nem kell mártíromságot sem vállalni, mert ez lesz belőle.

Persze ha kórházba kerülsz, szembe találkozol a szenvedéssel és azzal, hogy te magad nem tudod azt enyhíteni.

Az empátia nem önsorsrontó már bocsánat.

tundee 2012.08.08. 20:30:56

@kristofxx: Az orvos nem parancsol, csak elmondhatja, hogy ne egyél, ne ugrált, ne kell fel az ágyból, tarts be a diétát. Nem azért, mert ki akar cseszni veled és a szemét élvezi, hogy pl. egy mélyvénás trombózisban már a sok fekvéstől tyúkszem nő a seggeden, hanem csak annál az egyszerű tényezőnél fogva, hogy tisztában van vele, ha te nem tartod be az utasításait akár fűbe is haraphatsz. Aztán persze a kedves családod pereli az orvost, pedig csak te voltál olyan korlátolt hülye, hogy felfogd minden a te érdekedben történik.

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 20:32:17

@Anti Anyag:

Hölyeség, ahogy a mamám mondaná...

A történés is, de a konklúziód is.

sárga nyúl 2012.08.08. 20:46:29

@Dr.laikus PhD: Nem tervezte, hogy újra eltöri. Ez a lehetőség bennem se merült volna fel. Ugyanúgy, mint az se, hogy elütnek az utcán, pedig az is előfordulhat.

déjá vu39 2012.08.08. 21:02:17

Azt kívánom egyes posztolóknak, hogy egyszer, csak egyszer kerüljenek a János traumatológiai osztályára, mondjuk egy szimpla bokatöréssel.

Az élmény: 80 éves rokont reggel bevisznek, mert elesett (keringési zavar). Néhány óra múlva ellátva kitolják a folyosóra. Itt, ezen a huzatos folyosón fekszik 5 órát a kocsin, hasonló korú felesége végig ott ácsorog mellette - még egy széket sem adtak neki. Este 7-re már ágyban is volt - alig 10 óra.

Hozzáteszem: gyakorlott kórházlátogatóként láttam emberségesebb osztályt is. De a posztban leírt körülmények egyáltalán nem unikálisak, az emberekben van a különbség.

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 21:02:40

@sárga nyúl:

Senki nem mondta, hogy tervezte.
Fatális véletlen, mert bízott a sportosságában, de nem ismerte a terepet a felhajló burkolatot.
Aki ott dolgozik az biztos nem dob hátast tőle.

Nem ment életet egy nyomorult jégakku.
Ebben meg tudunk egyezni ugye?

Tessék megérteni, hogy szenvedő beteg ellátása szakértelmet kíván, nem a másik beteg dolga.
Akkor sem, ha nincs Feri nővér klónozva.

A fájdalomtűrő képesség ahogy látni a posztolónál magasabb volt a többi beteghez képest.
Akkor miről is beszélünk?

Engem ilyen önkéntes segítésnél úgy, de úgy leteremtettek, hogy a vénség bőgött, mint egy gyerek, pedig csak csomagolni segítettem.

Később kellett megértenem miért toltak le.
A felismerés sokkal rosszabb volt, mintha elviselem, hogy nem kell mindig más problémáját megoldanom amikor ha kevesen is de vannak akiknek ez a dolga, számon tartja és ő biztosan nem csinál bajt.

Megértelek én, de nem kell tovább gondolni azt amit tényként leírt, elég az bőven.

jpmjpm 2012.08.08. 21:12:15

érdekes, hogy semmit sem tett az orvos, miután látta, hogy nem úgy áll, ahogy ő összerakta. miért nem szóltál vmit? hogy ha nem úgy áll, akkor csinálják meg.

egyébként ilyen töréssel ugrálni, hááááát, én minimum felhúztam a szemöldökömet. a sztori elején.

Dr.laikus PhD 2012.08.08. 21:19:25

@jpmjpm:

A másik oldalon megírta, hogy szólt, de mert laikus leintették.
Gipszeléskor kézzel próbálták a helyére rakni.
Nem vált be és ahogy én értettem akkor fordult másik jó szakemberhez amikor már nyilvánvalóvá és nagyon kellemetlenné vált a torzulás.

nyünyüge 2012.08.08. 21:24:45

@déjá vu39:
sajna ez arrafelé a mindennapos helyzet. És nemcsak most, hanem már tíz éve is így. Betegként és kísérőként vagy 5 balesettel kapcsolatos ellátást csináltam ott végig, felülvizsgálatokkal együtt ez volt vagy 20 alkalom. A balesetes betegek befogadása, ellátása folyamatosan kritikán aluli. Szervezetlen, átláthatlan, felületes,... , ebből fakadóan gyakori a hiányos vagy téves diagnózis.

Hogy miként lehetett meghagyni ügyeletes traumatológiai helynek, a franc sem érti.

Martinm5 2012.08.08. 21:33:41

@R.-né Kerrigan Sára:
ezt magam is tanúsíthatom, amit te nem csinálsz meg, az nem lesz megcsinálva, a nővérek leszvrnak, kivéve ha te vagy a VIP meg a tekintetes főorvos úr betege

sárga nyúl 2012.08.08. 21:34:23

@Dr.laikus PhD: Persze, életet nem ment a jégakku. Viszont a behordásához szakértelem nem kell.
Akár baj, bűn, önsorsrontás, hülyeség, én egy ilyen helyzetben akkor is próbálok segíteni. Majd ha olyan lesz az egészségügyünk, mint Németországé, akkor majd nyugton maradok. Persze ha ráesnék a műtött lábamra, azért megcsináltatnám valakivel. Ha pénzért, akkor úgy.

vernarancs 2012.08.08. 23:39:54

Habar a Janosban igen alacsony a tuleles eselye, itt azert a beteg is erosen rasegitett a sajat nyomorara. A helyeben azert azonnal leptem volna amikor a doki kozolte, hogy ez nem ugy nez ki mint a mutet utan. Ilyenkor minden ora szamit, mert oszeforr es akkor mar eleg macera a korrekcio.

Briggs51bc (törölt) 2012.08.08. 23:44:48

Ebben az országban akkor jár jól az ember, ha nem megy kórházba, körzeti dokihoz...apám tavaly halt meg agytrombózis miatt, az ápolók nem foglalkoztak vele, az intenzíven az orvos meg csak fektette, semmit nem csinált vele. Ugyanakkor Debrecenben meg tudtak menteni egy ugyanilyen betegségben szenvedő embert. Más, elmentem a körzeti orvoshoz, aki a leírt tünet alapján nem ismert fele gy betegséget...rengeteg olyan orvos van a szakmában, akikre még egy zöldségesbódét se bíznék. Okoskodni azt bezzeg tudnak...nem csodálkoznék, ha megszaporodnának azok az esetek, amikor a 20 fős kolompárcsalád közfeladatot ellátó embereket inzultálnak...legfeljebb ez is az orvosi egyetem utánképzésének felfogható. Szorgalmaznám.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.08.09. 00:00:32

Foglaljuk össze:
1. személyzethiány
2. lepusztult állapot -> a felpöndörödő linóleumban BÁRKI EGÉSZSÉGES EMBER is megbotolhat, emiatt eleshet, megsérülhet. Igen, akár egy látogató is. ilyenkor az a kényszermegoldás, hogy szereznek egy darabka másmilyen linóleumot, a felsodródottat pedig kivágják egy darabon, és az újat beragasztják a helyére.

3. A beteg ugrált. Máskor és máshogy is megsérülhetett volna, de a történetből egyértelműen úgy veszem ki hogy a MŰTÉT JÓL SIKERÜLT, azaz nem történt orvosi műhiba. A műhiba - amennyiben szakzsargon szerint annak nevezhető - ott történt, hogy nem nézték meg újból az elesett beteg lábát.

szabidoki 2012.08.09. 02:23:20

@Briggs51bc: látod, a hozzád hasonló agyhalottak miatt nincs honvágyam.
@Névtelen betelefonáló: nem történt "műhiba", mert látták, hogy nem úgy áll a lába, ahogy kellene, csak gondolom azt is tudták, hogy nem kooperált, így aztán konzervatív kezelés mellett döntöttek.
@Réka ‎: az ugráló beteg nem hős, hanem hülye. Neki nem az a dolga, hogy a nővérek helyett dolgozzon, hanem az, hogy feküdjön szépen az ágyikóban - friss műtöttek leginkább gyógytornász felügyelete mellett kezdhetik el a sétálást, és ez meg is van nekik mondva. A másik pedig az, hogy kártérítéshez bizonyítania kell, hogy
1, a nővér nem jött a csengetésre
2, a kórház nem biztosított mankót
3, nem volt felvilágosítva, hogy frissen műtött lábbal nem ugrálhat fél lábon össze-vissza
Mondjuk úgy, hogy nem lesz sikertörténet.
@R.-né Kerrigan Sára: mint a példa is mutatja, jobban járt volna, ha a saját dolgával foglalkozik. Egy személyes megjegyzés: az hogy olyan vagy, amilyen, nyilván elég sok körülmény eredménye, és csak részben a te felelősséged, de az, hogy nem is törekedsz arra, hogy fejlődj, az már teljes mértékben a te bűnöd.
@marand22: egyrészt a magyar orvoslás rendkívüli mértékben rá van állva az önvédelemre, másrészt az életmentő kezelések nyilván némiképp (de nem teljesen) más megítélés alá esnek még itt is, ugyanakkor errefelé az napi gyakorlat, hogy egy-egy beteg kezelési tervénél húznak egy plafont, és annál nem mennek tovább, ez általában az invazív/intenzív terápia szokott lenni - amit a belosztály nyújtani tud, azt mindent megkap, de semmi többet. Ennek oke nyilván többféle lehet, hogy a compliance hiánya is benne van.
A véresszájú nővérbasztatóknak üzenem, hogy próbáljanak meg eltölteni csak egy-két (éjszakai) műszakot egy sima krónikus belosztályon, és utána jöjjenek vissza és osszák meg a tapasztalataikat! Tényleg kíváncsi vagyok!

Dr.laikus PhD 2012.08.09. 07:51:44

A beteg lehet félelmében szélsőséges, legfőképpen, ha még soha nem feküdt kórházban.
Az utolsó emléke az ágyban fekvő betegségről amikor a mama, vagy a nagyi kényeztette. ezekből a reflexekből táplálkozik és várja el, hogy valami hasonlót kapjon.
A profi is másként ápol otthon, miért csodálkozik?

Ezért van nagy jelentősége a felvilágosításnak és a minimum feltételeknek.
Ha igaz az egy Feri nővér egy traumatológián, a veszélyes burkolat ésatöbbiésatöbbi....

Már ezért sem vágynék jobb helyről vissza, ha orvos lennék, vagy nővér.

Beszorultunk a beteg oldalról a szélsőséges elvárás, vádolás, az orvosok részéről (máraki) szintén az ápolási osztályok emlegetésére.
Ugyanaz a szélsőség, mert itt megengedhető az állatias időstartás?
Megspékelve azzal az indokkal, hogy a család dolgát látják el. Torolják meg a kiszolgáltatotton?

Mondanom nem kell, Anglia az az ország ahol az idős otthonoknak kultúrája van, az ellátásnak szigorú törvényi szabályai.
A demens alanyra nem húzható fel a zokni, ha nem egyezik bele, hiába sok a munka, addig kell egyezkedni amíg felöltöztetik.
A szemlélet más. A demenciát magát nem tekintik betegségnek, hanem állapotnak.

Tudom, hogy lehet idézni ami itthon is megjelent kivételt és vérlázító történetet, de náluk van erre pontos szabály, bemagolandó és a tulajdonos ezt számon is kéri.
Nem a szeretetet, távolról sem, a távolságtartó korrekt magatartást.
Itthon is fizetnek érte, nem keveset, hogy ez ne legyen kifogás.

Meg kéne oldani a beteg lelki biztonságát is, nem csak a műtéti beleegyezést aláíratni, vagy megkérdezni, hogy a dokumentációt kéri-e, aztán gálánsan megfeledkezni róla, hanem a helyi szabályokat is aláíratni.
Ott igazán, ahol a minimumfeltételek esetleg az engedélyezés idejéig állnak fenn, aztán már nem.
Traumatológia különösen ez a hely.

Jó lenne, ha ez a blog erre is egy tér lenne, hogy annyira nem rossz sehol, mint amennyire félnek tőle, a kialakult hisztéria ellenére.

Ha nővérek nem a betegtől várnák el a viselkedéskultúrát, hanem fordítva.

Az egyik kiszolgáltatott és idegen terepre nem téved, hanem megy, vagy viszik, a nővér akármilyen keveset is, de fizetik azért, hogy azt csinálhassa amit szeretett valaha.

Nem lehet mondani, hogy menjen egy éjszakát segédnővérnek.

A barátném csinálta, de a segédnővéri feladatok mellett takaríttattak vele. Orvos ugye nem csicskáztat? Nem is ő volt, hanem a tanulatlan nővér.
Barátosné túllépett rajta, mert ő a diplomás, csak szakmát váltott és elkezdte valahol ott ami a vágya volt.

Nevetséges amikor a nővér ideír, hogy a beteg és a látogató tanuljon meg kultúráltnak lenni...
Csak csöndben. Kultúrember megoldja a neveletlenekkel való bánásmódot.

Ez kiveri a biztosítékot, és lesz belőle önfeláldozásnak tűnő hülyeség, mártírium.
(Nem a blogoló részéről, hanem a reagálók részéről)

lpt1 2012.08.09. 08:40:06

@szabidoki: Nagyon érdekes térkép a két alsó, Maine területén és Alaszka északi/belső részén egymás inverze a 35+ férfi és a 35+ női adat.

2012.08.09. 15:10:39

Kissé eltúlzottnak érzem a reakciókat.

Frissen műtött lábú tájfutó a szomszédjai jégakkuit viszi a hűtőbe.

Akkor most még egyszer: a szomszédjai jégakkuit.

Ezzel nem lehet mit csinálni. Szomorú poszt, az biztos. Legfeljebb nem azért, amiért sokan gondolják.

Igazság, hol vagy? 2012.08.09. 21:55:51

@Dr.laikus PhD: @Dr.laikus PhTudod,nem tartom nevetségesnek azt a szitut,amikor bemegyek egy kórtembe és a látogató hozzátartozót az ágyban fekve látom.. Ennél még durvábbak is történnek..Kértelek, hogy hanyagolj,Én sem írom le nagy nyilvánosság előtt Rólad a véleményem.Pl:Nyugdíjas vagy,(gondolom)rokkant,de dolgozol...Ennyi,légyszíves továbbra is azt kérem,hogy ne foglalkozz Velem, mert Én is tudok alpári módon reagálni hozzászólásaidra. Egyébként pedig nem vagyok napraforgó,Az pedig nem az Én stílusom,hogy utána nézzek a hozzászólóknak.Lehet,érdemes lenne a Te hozzászólásaidnak is utána nézni...Lehet,hogy Te vagy napraforgó? Egyébként irigyellek,hogy ennyi időd van a gép előtt ülni,kutatni mások után,munka,kezelések,család mellett.Utoljára őszintén jó egészséget kívánok.

megvalaszolok 2012.08.09. 22:38:24

@Igazság, hol vagy?: Szerintem Laikus nem szeretett volna Téged megsérteni, nem is véltem felfedezni ilyesmit a fenti hozzászólásában.

Igazság, hol vagy? 2012.08.09. 22:38:51

@Dr.laikus PhD:Ez még kimaradt,tudod mit tartanak arról az emberről aki mindenhez ért(szerinte)? Érdekes ,hogy Veled szinte minden megtörtént,amit a posztírók leírtak..Elhiszem ,hogy betegként sok mindent átéltél,voltak negatív és pozitív tapasztalataid,de Te sem vagy rálátásra sok mindenre.Lehet nem akarattal,de sok embert megbántottál,akarva-akaratlanul megaláztál.Én nem olvasok vissza hozzászólásaidban,mert ezt alantasnak tartom és időm sincs rá.Egyébként igen is elvárom a betegektől és hozzátartozóktól,hogy ne nekem keljen szemlesütve,zavarban benyitnom egy kórterembe amikor is félmeztelen egyént találok a beteg gyermek mellett.A többit a fantáziádra bízom.Tudnák mesélni..Tudod Én akkor is maradok olyannak ,aki a beteg emberek,gyerekek gyógyítására tette fel az életét,akár ki laikus becsmérlése,napraforgónak tituláló egyén ellenére is .

Igazság, hol vagy? 2012.08.09. 22:48:54

@megvalaszolok: Szerintem pedig ez történt,Én írtam,hogy a nővérek is elvárják a kulturált viselkedést(nem szó szerint idéztem)Egyébként laikus...nem először kötött belém és igen sértő jelzőkkel illetett.

megvalaszolok 2012.08.09. 23:06:02

@Igazság, hol vagy?: Elhiszem, hogy Beléd kötött. Olvastam már pár hozzászólását, ami tényleg alantas, rosszindulatú volt.
Mellesleg tényleg kedves Laikus, ha esetleg olvasod ezt, miért írtad ki a neved mellé a tudományos fokozatokat. Esetleg rendelkezel velük?

megvalaszolok 2012.08.09. 23:09:58

@megvalaszolok: Természetesen nem ez az általános Nála. A legtöbb hozzászólása hasznos, segítőkész, de néha elszalad Vele a ló...

Dr.laikus PhD 2012.08.10. 07:58:33

@megvalaszolok:

Keresd meg ezeket az alantas és rosszindulatúakat kérlek.

Esetleg más véleményen voltunk...

Fricska a nevem, de ezt már annyiszor leírtam.

Előbb volt, mint a többi és a plágiumügy.

karcsibácsi 2012.08.10. 09:32:15

@Dr.laikus PhD:
AZ ÉLET NEM KÖNNYŰ.
Az ide írogató beszélgető társak gyakran esnek abba a hibába, hogy ha nekik nem tetsző véleményt olvasnak, akkor - ahhelyett, hogy demokrata, toleráns, liberális emberként mérlegelnék, hogy esetleg a másik félnek van igaza - lehülyézik, legazemberezik a vitapartnert, nemegyszer annak pusztulását, súlyos betegségét kívánva.
Ez a jelenség része a közélet eldurvulásának, a vitastílus alpárizálódásának, a közönségesség térhódításának. Miért lenne kivétel ez alól a praxisblog? A moderátorok tiszteletreméltő módon próbálnak a mainstream ellenében evezni, több-kevesebb sikerrel. Egy alkalommal magam is vitába szálltam velük, annak kapcsán, hogy a "hazudik a posztoló" véleményt törölték. Most is úgy gondolom, hogy időnként írnak ide elfogult, koncepciózus, rosszindulatú, a valóságnak nem teljesen megfelelő posztokat. Én pl. ezt a "maradjon a seggén" felszólítást, amit egy másik topicban írtak, sem hiszem el. De ezt csak zárójelben jegyzem meg.
@megvalaszolok: és @Igazság, hol vagy?:
polémia kapcsán Veled értek egyet, egyetlen apró stiláris kifogással: "Te egy hülye tisztességtelen picsa vagy" - ilyent még én is csak a sokadik feles után szoktam megengedni magamnak. Aki a korpa közé keveredik, megeszik a disznók. Ne süllyedjünk le
a "moslékzabálók" (idézet Kossuth díjas, Kanadába menekült írónktól) szintjére.

Dr.laikus PhD 2012.08.10. 09:51:56

@Igazság, hol vagy?:

Szerinted mikor szóltam hozzád?

Néhány nővér munkájával kapcsolatban vívtunk egymással, te befejezettnek tekintetted ex-catedra amit írtál alkalmanként.

Véleményed van a szülőkről, az egészségügyben nem dolgozókról, elég negatív, akkor el kell tűrjed, hogy másnak más van.
Többször leírtam _nem rólad van szó_, előtte, ma már te szólongatsz, próbálsz provokálni.

Napraforgó? Holt írtam ilyet, hol írtam egyáltalán neked?
Egyszer kértelek, hogy egy kolléganőd etikátlan és minősíthetetlen hozzászólására is legyen véleményed.

Ettől akadtál ki és keltetted a látszatát,hogy véded a mundér becsületét, de ez a Te bajod.

Ez meg az én véleményem erről:

"Egyébként igen is elvárom a betegektől és hozzátartozóktól,hogy ne nekem keljen szemlesütve,zavarban benyitnom egy kórterembe amikor is félmeztelen egyént találok a beteg gyermek mellett.A többit a fantáziádra bízom.Tudnák mesélni.."

Zárt kórterem... Hol? Egy ilyen szituációt még le is írsz?
Mit bizonyítasz vele?
Az embernek ökölbe szorulnak még a szavai is.

lpt1 2012.08.10. 10:14:11

@Dr.laikus PhD: Hogy érted, hogy zárt kórterem?

oldkajla 2012.08.10. 11:01:58

Ja! Még egy kis adalék az akkori körülményekhez: Feri nővér összelopkodott egy csomó ágytálat más osztályokról, és a kórteremben mi festettük rá kalákában piros festékkel a kórterem számát.
Jó buli volt!
Azóta ismét 2 (na jó csak 1.7) lábon járok és megtanultam a térdemet befelé fordítva járni/futni, úgyhogy csak a biciklizés megy nehezen.
Kösz a sok ilyen-olyan posztot, lényeg az, hogy utólag nagyon hülye dolog volt ugrálni, de valóban akkor túlságosan elbíztam magam a tájfutó voltom miatt.
És nem lett volna ilyen jó sztorim, amin ilyen jót mulattatok!

karcsibácsi 2012.08.10. 11:56:48

@oldkajla:
Ez a Feri nővér tényleg nagyon jó fej lehet! Mint ahogy a sztori is jó, de nem annyira mulattunk rajta, inkább - a köztünk meglévő véleménykülönbség ellenére - együtt éreztünk Veled, és további jobbulást kívánunk!

oldkajla 2012.08.10. 12:11:34

Egyébként fene gondolta volna, hogy ha egy 1.5 m átmérőjű filmszerű jégrétegen megcsúszok, akkor a testem annyira felgyorsul - hogy mire a teljesen száraz aszfaltot elérte a lábfejem, és ott hirtelen lefékezett - olyan lesz mintha egy autó a falnak megy. Nagyot reccsent, és a lábam alá gyűrődött, mikor a jégen ülve felemeltem a lábfejem, úgy lifegett rajta, mint egy tőlem független rongydarab... szerencsére a futás miatt gondolom nem lett nyílt a törés, pedig csavart törés volt, mivel kanyarodtam is, a tájfutó sporttáskával a kezemben, a sarkon.

Irkutszk 2012.08.10. 14:38:48

@karcsibácsi: "lehülyézik, legazemberezik a vitapartnert, nemegyszer annak pusztulását, súlyos betegségét kívánva"

Ezt úgy hívják, személyeskedés, és attól a pillanattól kezdve, hogy az egyik fél személyeskedik, a vita már nem vita többé, hanem maximum veszekedés. Vitázni csak észérvekkel lehet. Egyetértek veled abban, hogy sokszor veszekedésbe torkollik egy vita, akár itt akár bármilyen más alkalommal, és valóban ez nagyon szomorú. Egy kitalált példát hadd mondjak, például annak, hogy az utcában mikor legyen a csatornázás, ill. honnan szerezzen rá pénzt az önkormányzat, semmi köze ahhoz, hogy a polgármesternek kék vagy barna szeme van. (Mindenki ha belegondol abba, hogy milyen veszekedéseket élt már át feleségével/férjével, szerintem jópár más példát is fel tud sorolni.)

Ilyen esetekben szigorúan a személyes véleményem szerint legokosabb a vitából kilépni, közölve a vitapartnerrel, hogy ezt már nem tekintjük vitának, mert személyeskedésbe torkollott, és a felsorolt érveinek semmilyen köze nincs a vita tárgyához.

karcsibácsi 2012.08.10. 14:58:19

@Irkutszk: Nagyobbrészt igazad van. Az idézett példákat a praxisblogról vettem, a kipusztulást egyenesen nekem címezték, a rossz kívánságot pedig naponta olvashatjuk jelentéktelen, sokszor csak vélt sérelemért cserébe (pl. a magát hülyére tört faszi párja -szőke 3,14csa - a mentőst a jópofa szövege miatt legerinctelenezte, és kívánta, hogy mielőbb törje ki a lábát, nem is egyszer). Azért az ilyeneket nehéz szó nélkül hagyni. "Vétkesek közt cinkos, aki néma."

Irkutszk 2012.08.10. 15:17:44

@karcsibácsi: Nem akartam innen hozni a példákat, de körülbelül tudom ezeket is. Nagyon szomorú, hogy ez előfordul. igenis szóvá kell tenni, teljesen igaz.

Igazság, hol vagy? 2012.08.10. 22:00:11

@Dr.laikus PhD: Látod,Te sem tudsz mindent.Vannak baba-mama szobák ,de nincsenek zárva. A rám aggatott jelzőt már nem veszem fel,mert az Téged minősít.Ez is egy kulturált megnyilatkozás.Ha Én kulturáltan viselkedek,akkor ezt Én is elvárom.Te mit szolnál ahhoz,ha az orvos úgy köszöntene"helló,szia"aki mellesleg a gyermeked lehetne.Itt kezdődik a viselkedés kultúra.További szép estét,most nyugodtan le is k...hatsz.

Fergio 2012.08.10. 23:54:40

@karcsibácsi:
A bunkó mentőst, aki még messziről sem ismeri a kultúráltságot, védeni balgaság. Kedves Karcsi bácsi és Laikus! A butaság védelme, rólatok állít ki bizonyítványt, ezt gondoljátok át! Én egy kórházban, ha véleményem van, akkor azt halkan teszem, nem úgy, hogy mindenki hallja. Ha szerinted ez nem helyes, akkor lehet ellenvéleményed, de védeni egy bunkó mentőst nem helyes szerintem... azért mert valaki mentős, még lehet egy primitív ember. Ugyanúgy hibázhatnak orvosok, hiszen emberből vannak. De ez a "csakazértis" megvédem az orvosokat, mentősöket ez kicsit műies... nem gondolod?

Fergio 2012.08.11. 00:04:00

@Irkutszk:
Van olyan orvos, akinek a stílusa kívánnivalót hagy maga után, mivel elég cinikus, illetve sértő. Karcsi bácsiak igaza lesz akkor, ha ezek a bizonyos orvosok leszállnak a magas lóról, és nem játszák az Istenkirályt csak azért, mert ők külföldön dolgoznak. Én is egyetemet végzett ember vagyok, de nem kezdek el egy informatikai blogban mindenkit leszólni, mert nem informatikusként születtek... szóval a legtöbb esetben a stílussal van gond, és ezt már többször leírtam. Mind hozzászóló, mind orvos szinten. De ne csodálkozzanak az orvosok, ha a hozzászólásaik alapján az emberek nem felnéznek rájuk, hanem inkább ellenkezőleg... erről nem a rendszer tehet, hanem csakis ők maguk...

Igazság, hol vagy? 2012.08.11. 01:55:37

Ezt tegnap loptam:Sose vitatkozz idiótákkal(bocs ez durva,nem én találtam ki)Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.Ezzel búcsúzok a praxis blogtól.

karcsibácsi 2012.08.11. 07:58:56

@Fergio:

Tudsz olvasni?
Nem a "bunkó mentőst" védtem.
Egész pontosan ezt írtam:

"Nem vitás, hogy a modortalan megfogalmazás helyett a mentősnek kb. annyit kellett volna mondania, hogy" kis türelmet kérünk, pont egy súlyos sérültet látnak el odabent, ahogy vele végeztek, ti következtek.".
Számomra azonban az is egyértelmű, hogy pusztán egy szerencsétlen, rossz stilusú kiszólás miatt senkit nem szabad gerinctelennek minősíteni és megátkozni!"

Most is úgy gondolom, hogy pusztán azért, mert azt mondta (nota bene: egy faszira) hogy faszi, nem szabad gerinctelennek minősíteni és megátkozni (mielőbb törje ki a lábát, nem is egyszer).
Bolti lopásért nem jár életfogytiglan.

karcsibácsi 2012.08.11. 08:03:51

@Igazság, hol vagy?:
Ezt így még nem olvastam, de nagyon igaz.

karcsibácsi 2012.08.11. 08:16:45

@Fergio:
"ha ezek a bizonyos orvosok leszállnak a magas lóról, és nem játszák az Istenkirályt csak azért, mert ők külföldön dolgoznak. "

A külföldön dolgozó orvos kategória nem egyszerű. Magam is többször gondoltam arra, hogy itt hagyom a francba az egészet, aztán egy kulturáltabb (bocs, boldogabb) országban kevesebb munkával, több pénzért és megbecsülésért... De öreg is vagyok, meg részeges beteghordókra nincs is túl nagy kereslet. Viccet félretéve, nem azért maradtam, maradtunk sokan, hanem tényleg úgy gondolom, hogy Magyarországon, magyar betegeket kell tologatnom. Ezzel együtt megértem azokat, akik más szempontoknak adnak prioritást egy ilyen nehéz döntésben, és külföldre távoznak. Amit nem tudok megérteni és elfogadni, az az, hogy a "külföldre szakadt hazánkfiai" (az idősebbek még emlékeznek erre a kifejezésre) ab ovo hülyének nézi az itthon maradtakat, pusztán azért, mert több pénzért, jobb körülmények között dolgoznak, azt hiszik, hogy ők szarták a spanyolviaszt és magas lóról osztogatják az észt nekünk, szerencsétlen, hülye, balkániaknak. Ez természetesen nemcsak az orvosokra érvényes, és valahol a frusztráltságukból (is) fakad.

karcsibácsi 2012.08.11. 08:18:50

@karcsibácsi:
Természetesen egy negatív jelenségről,nem személyekről írtam. Kivételek az alól is vannak.

Irkutszk 2012.08.11. 13:47:25

@Fergio: Nem értem, hogy amit írtál, az hogyan kapcsolódik az én mondataim értelméhez. Ha szerinted kapcsolódik, akkor szerinted a személyeskedés beletartozik egy vitába. Ez esetben nincs miről beszélgetnünk.

Egy vitában érveket hozunk fel egyik és másik oldalon, és nem fontos a másik stílusa vagy szóhasználata. Csak az érv számít. Sőt, továbbmegyek, lehet úgy is vitatkozni, hogy a végén nem győzzük meg a másikat. Azért vitatkozunk, hogy megismerjük a másik álláspontját, és amikor legközelebb döntést kell hoznunk, akkor a másik érveinek tudatában tudjuk meghozni a döntésünket. A másik megismerése is lehet célja egy vitának, nem kell mindig mindenkit a földbe döngölni az érveinkkel.

Fergio 2012.08.12. 11:25:16

@Irkutszk:
Sajnálom, ha félreérthetően fogalmaztam, de pont a Te oldaladon álltam, mert sokszor történik személyeskedés a blogban mindkét fél részéről. Abban viszont nem értünk egyet, hogy a stílus nem fontos az érvelés során. Pontosan, hogy fontos. Egy bölcs ember nem érvel úgy, hogy közben szidja a másik anyját, vagy megalázó jelzőkkel illeti azt. Számomra éppen az a felháborító, hogy egyetemet végzett emberek megengedik magunknak azt a stílust, amely egy iskolázatlan, faragatlan ember szintje. Főleg, ha ez az ember orvos, és egyébként biztosan jó szakember, csak éppen emberileg csapnivaló, mert önbizalomhiányban szenved, és muszáj kiélnie egy blogban magát... És egyébként pont ezért van kitalálva az operátor, hogy az ilyen elemeket kiszűrje, mivel intelligens emberek kultúrált módon vitatkoznak.

Fergio 2012.08.12. 11:33:01

@karcsibácsi:
A válaszoddal már majdnem meggyőztél. De ahogy "pusztán egy szerencsétlen, rossz stilusú kiszólás" lehet a mentős részéről, úgy ugyanez érvényes lehetne a posztolótól, aki mindeféle rosszat kívánt a mentősnek... A Te válaszodban azt mondod, hogy a mentősnek csak rossz kiszólása volt, bezzeg a posztoló! Én sokszor visszafogom magam, amikor fül- vagy szemtanuja vagyok egy-egy hasonló helyzetnek. De néha az ember - főleg ha a saját családtagjairól van szó - nem tudja megállni szó nélkül, ha valaki viccesen szórakozik a családtag baján. A posztoló valóban messzire ment, az átkokkal meg ilyesmivel, de én megértem a reakcióját. Amit hiányoltam Tőled az az, hogy inkább a mentőst védted, ahelyett, hogy azt mondtuk volna: mindketten "bunkón" viselkedtek, a mentős legalább annyira, mint a posztoló.

Fergio 2012.08.12. 11:37:05

@karcsibácsi:
Akkor végre nem csak nekem szúrja a szemem néhány szakember stílusa, hanem Neked is. Én ezt már sokszor jeleztem, mert azt gondolom, hogy intelligens, egyetemet végzett embereknek nem kellene lenézően kommentelniük laikus emberek véleményét (sem)...

rikitiki 2012.08.13. 14:50:21

@rikitiki: Nem idegen tőle ez a stílus:
"(clothes maketh the man...)
A ruha teszi az embert. A meztelen ember gyakorlatilag semmilyen befolyással nem bír a társadalomban."

Irkutszk 2012.08.13. 16:04:59

@rikitiki: Köszönöm, én sem tudtam, hogy tőle származik.

sLipRaTi... 2012.08.21. 12:06:45

Lusta voltam a kommenteket végigolvasni, de azért lenne egy-két megjegyzésem.

Először is tényleg nagyon szomorú, hogy a magyar egészségügy ott tart ahol. Én is voltam kórházban nem is egyszer, és nekem is vannak rossz tapasztalataim. Egyszer pl a műtétem előtt elkezdték festeni a műtőt, amiről az orvosnak nem szólt senki, engem meg hazaküldtek, egy hónappal későbbre szóló időponttal.

A másik oldalról viszont mindenki felelős azért, amit tesz - és nem csak az orvos. Ha egyértelműen jelezte az orvos, hogy gáz van, akkor igenis erősködni kellett volna, hogy csináljon vele valamit, vagy elmenni egy másik orvoshoz.
Másodszor pedig ha nincs elég nővér, akkor vagy kérj meg rokont, hogy üljön bent és segítsen, vagy VEGYÉL egy rohadt mankót. Szintén tapasztalatból tudom, hogy pár ezer forintból meg lehet venni. Utána meg eladod ha nem kell. De ha nem is adod el sajnos akkor is van olyan alkalom, amikor jól jön. Szóval aki hülyeséget csinál, az vállalja a felelősséget. :)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása