Életeket mentenek nap, mint nap

2012.05.28. 10:03

Legyen egy jó történet is, mert engem dühít, hogy mindenki picsog és panaszkodik, és csak a rosszat veszi észre. Igen, fos az egészségügy helyzete, nincs budipapír a kórházakban, de még evőeszköz sem, sok berendezés és gép régi és elavult, pénzhiány van és nyomor, de nem igaz már, hogy a személyzetről is csak a negatívumokat sorolgatja mindenki (jó, volt egy üdítő ellenpélda, csodálkoztam is) - mondjuk a szaftos fröcsögés hálás műfaj volt mindig is.

 


Turizmusban szokták mondani, hogy a vendégeknél arra kell figyelni, hogy ha csupán átlagos is a tartózkodásuk, és kisebb hiányosságokat tapasztalnak is, de azt mindenképpen el kell kerülni, hogy meghatározó kellemetlen élményben legyen részük, mert egyrészt csak arra fognak emlékezni, másrészt onnantól fogva minden apróságban megtalálják a mákszemnyi rosszat is. Valami ilyesmi lehet szerintem a borzalmasegészségügyes beszámolókkal is – bekerül az ember egy intézménybe ahova nyilván nem jókedvében megy, valamije fáj, valakiért aggódik… természetes, hogy nem rózsaszínű felhőcskés szegéllyel jut később eszébe a dolog.

 

 

De hogy mindenhol mindenki cinikus és bunkó és velőig gonosz lenne… ez akkor is nevetséges, ha a közös nyavalygás egyébként nagyon jó kapcsolatépítő erővel bír, éljenek a várótermekben szövődött félórás összefogások.


A lényeg: én hál’Istennek alig jártam orvosnál eddigi életemben, de Édesapám sajnos annál többször. Sok évtizedes gerincproblémái vannak, szintén nagyon régi szívritmuszavara és érszűkülete – ezt tavaly a Városmajor utcai Ér- és Szívsebészeti Klinikán néhány sztenttel meg is oldották neki. Arról a helyről részleteket nem írnék, mert azt én is tudom, hogy az átlag magyar kórházban azért nem épp olyan jók a körülmények, mint ott; de ettől eltekintve is mindenki profi és nagyon jófej volt, olyanok történtek, hogy a doki mikor látta, hogy érdekli, a monitoron végigmutogatta neki a teljes procedúrát, és közben mondta, hogy épp mit csinál…

 

 

Múlt héten fájni kezdett jobb oldalt a hasa. A házidokija, aki szintén egy mindenre odafigyelő kedves nő, elküldte a Péterfybe, ahova lakhelyileg tartozik, ott megvizsgálták és vakbélgyulladás gyanújával átirányították a Károlyi Sándor Kórházba, mert már délután volt, és az volt ügyeletes. A sebészeti ambulancián kb. negyed órát vártunk a sorrakerülésig, az ügyeletes doki nagyjából fél óra alatt alaposan kikérdezte mindenről, EKG, ultrahang és röntgen következett, és hamarosan küldte is fel a kórterembe, aznap este meg is műtötte.


Igen, butaság, hogy a város másik végében található kórházba kellett befeküdnie, mi lett volna, ha nagy fájdalmakkal kellett volna betömegközlekednie, vagy műtét után hazamennie. Igen, lelakott és csúnyácska az egész épület, kopott a festék és elnyűtt az ágynemű. Igen, az éjszakás nővér néha fásult és kedvetlen. Igen, még ezen kívül van egy egész rakatnyi szar, és tisztában vagyok vele, hogy ezek még rá tudnak tenni egy lapáttal az ember rossz hangulatára, főleg ha beteg, vagy beteg hozzátartozó miatt idegeskedik. És igen, én is voltam már kétségbeesett és kiszolgáltatott, ráadásul komolyan fizetős magánrendelőben, ahol a híres-nevezetes tévében nyilatkozgatós gyógyász épp a telefonját szerelgette, ahelyett, hogy felvilágosított és megnyugtatott volna; én sem felejtettem el az érzést, és kerülöm is azóta az embert, és akivel lehet, kerültetem is.


De ennek a konkrét sztorinak a vége mégiscsak az, hogy Édesapám jól van, a sebhely alig fáj már, hazaengedték. Az ő dokija, egy helyes harmincas pasi, a felvételtől kezdve a záró átadásáig aranyos volt és segítőkész, mindent egyszerűen és érthetően elmagyarázott neki (annyira, hogy ami nem volt tiszta, azt lerajzolgatta), szabadnapján bement csak azért hogy műtét után ellenőrizze, napi többször benézett hozzá a kórterembe, és bármilyen kérés volt (fájdalomcsillapító, jég, átkötözés, stb.) azonnal intézkedett, vagy megoldotta maga. Mindezt úgy, hogy semmit nem kapott és nem is nagyon remélhetett cserébe - Édesapám nyugdíjas munkásember, nem dobálózott összekacsintósan terminus technicusokkal, amikor a kezelésekről érdeklődött, és nem volt körülrakva az ágya laptoppal és iPoddal, mint némely szobatársnak. Amit végül kapott, azt azért kapta, mert őszintén hálásak vagyunk neki; és mert legszívesebben egyúttal bocsánatot is kértem volna tőle... én szégyellem magam, hogy ezek az emberek milyen bérért mentenek életeket nap mint nap.

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.05.28. 11:24:49

"Életeket mentenek nap mint nap"
Igen, ez a dolguk. Mondjuk kaphatnának érte több fizetést is.
"mindenki picsog és panaszkodik, és csak a rosszat veszi észre"
Nem mindenki!
"a szaftos fröcsögés hálás műfaj"
Nem mindenkinél jön be.
"De hogy mindenhol mindenki cinikus és bunkó és velőig gonosz lenne"
Ez sem mindenki véleménye.
"a közös nyavalygás egyébként nagyon jó kapcsolatépítő erővel bír"
Szerinted.
"a doki mikor látta, hogy érdekli, a monitoron végigmutogatta neki a teljes procedúrát, és közben mondta, hogy épp mit csinál…"
Ha van ideje, megteszi. Ha nincs, akkor meg nem. És akkor már nem is lesz olyan rendes ugye?
Sajnálom, hogy egy pozitív posztot csak úgy lehet megírni, mintha az emberek, betegek többsége komplett hülye lenne, fröcsögne, stb...Ez ugyanolyan általánosítás, mint amit az orvosokkal szemben tesznek egyesek.

2012.05.28. 12:20:37

@Turchi: Jó, de ez a blog tényleg négyötöd részben a picsogásról szól, csúnyán nézett a doktorbácsi, megaláztak egy ultrahanggal, az orvos játszott a gépen.

Ilyenek mellett nyugodtan elfér az, hogy azért néha normálisan is tudják csinálni a dolgukat :D

VaTi 2012.05.28. 12:47:26

@Turchi: itt a blogon mondjuk tényleg főként csak a rossz jelenik meg, vagy legalábbis annak van visszhangja. Az kerül ki címlapra, arra jön a nép, tesz orvosgyilkoló megjegyzéseket. Tudod te is. Vérszagra gyűl az éji vad. És az is tény, hogy egy kötekedő lelkületű ember ezt a posztot is meg tudta volna írni égbekiáltó hörgésekkel tarkítva. Sokszor valóban csak a hozzáálláson múlik, h egy történetből pozitív vagy negatív poszt lesz. Lássuk be, vannak sokan, akik le sem cseszték volna, h apuka jól van, inkább írtak volna arról, hogy jééééézusom, milyen kopott volt a fal a szobában...

2012.05.28. 12:56:57

@Fyall - Separate or superstate!: Hát arányokat nem számoltam, csak nem szeretem, ha beletesznek a nagy kalapba. Az orvosok is pont ez ellen tiltakoznak. Arról már nem is beszélve, hogy miről beszélünk? Pl. a te hozzászólásod annyi volt, hogy *kalapemel* . Persze, az enyém se sikeredett valami világraszólóra, de ez van. És miért is baj, ha a betegnek van laptop vagy iPod a szobában? Ők már automatikusan szintén picsogóghoz tartoznak? Vagy ők egy más kaszt? A blog meg eredetileg a negatív élmények közlésére jött létre, aztán szépítettek egy kicsit a tartalmán, lehet, némi ráhatással :-) Mi is a pozitív dolog ebben a posztban? Nem hagyták meghalni vakbélgyulladásban? vagy inkább az, hogy az orvosnak volt ideje beszélgetni a beteggel, vagy a hozzátartozóval? Ez tényleg pozitív, csak nem mindig megvalósítható. Egyszer már volt itt egy orvos, aki közölte, mi értelme van leírni 20 hozzászólásban, hogy örülünk hogy ilyen is van. Közben meg másról nem is volt szó. Igaza volt.

2012.05.28. 13:08:11

@VaTi: "orvosgyilkoló megjegyzéseket"
Azért ebből nincs olyan sok. Legalább ennyi hülye, primitív, hozzá nem értő, fogja be a száját a beteg típusú megjegyzések is vannak a másik oldalról. A blogot azért írják, hogy menjenek rá a népek. Pláne egy kiemelt blogban, ahol a hirdetések elvárják a látogatottságot. Ami nekem hiányzik, a beszélgetés a történet után. Le a kalappal, jó volt hallani, ilyen is van, stb...Azt meg mindenkinek el kell viselni, hogy az orvosokról szóló blogokban az orvosok hülyék, a pedagógustémákban a pedagógusok, a munkahelyi problémáknál a munkaadók, sorolhatnám...Nincs kiemelten nagyobb ellenszenv az orvosok iránt, mint sok más szakmáknál. Én benne vagyok, hogy írjunk pozitív posztokat, csak akkor ne azt válaszolják rá, hogy de jó volt, pont. Ígérem, egyszer én is írok egy pozitív posztot, szerencsére nekem inkább abból jutott.

VaTi 2012.05.28. 13:17:22

@Turchi: "Nincs kiemelten nagyobb ellenszenv az orvosok iránt, mint sok más szakmáknál." Perpill szerintem mindenki ellen nagy ellenszenv van. Autós-gyalogos, pedagógus-szülő, ügyfélszolgálatos-ügyfél, nyugdíjas-aktív, gyerekes-nemgyerekes. Az emberek eszméletlen kéjes örömmel tocsognak egymás kicsavargatott beleiben.
Tulajdonképpen igazad van, ezeknél a posztoknál nem alakul ki érdemi beszélgetés. Nem is nagyon lehet, itt miről beszélnénk: a vakbélgyulladásról? Ezerszer lett átrágva. Az ilyen posztoknak csak annyi értelme lenne, hogy van egy nap, mikor nem fetrengünk egymás vérében :) Mint mikor a buszon átadják a helyet a néninek, mosolygó örömmel megnéznek egy gügyögő kisbabát, és ezek örömére 15 percig senki sem hörög arról, hogy "bezzegazénidőmben udvariasak volta a fiatalok" vagy "hülye nyugger nem fizet a jegyér', csak a helyet foglalja" Ennyi értelmét látom ezeknek.

2012.05.28. 13:24:54

@VaTi: Hát a vakbélgyulladás valóban már rengetegszer volt, de szinte minden betegség többször is megjelent már a posztokban. Akkor arról sincs mit beszélni. Meg ott a net, aztán mindenki kutakodjon. No de megint átmentünk filozofálásba. Igazad van, legyen ez egy ilyen nap. Olvassuk el, és mindenki írja hozzá, hogy de jó :-)

2012.05.28. 13:29:44

@Turchi: Ezzel így többnyire egyetértek, de elmondom, miért tetszett ez a poszt.

Mert explicite ott van, hogy egy nagy fos az épület, egy nagy fos az egész eü struktúrája, de mégis van benne jó is.

Ez az árnyalás a fontos nekem, eddig a pozitív poszt fenotípusa az volt, hogy a doktorbácsi jovális mosollyal az arcán megsimogatja a beteg karját, míg a dúskeblű nővérke töretlen mosollyal hozza be az aszpirint és a babgulyást.

Ezt biztos jól esik hallani, és elhiszem, hogy valaki tényleg így éli meg a dolgot, de ez kb. annyira reális, mint a gyerekgyilkos orvos és hullarabló részeg beteghordó.

A reális az, hogy a díszkép hátterében hullik a vakolat.

No, most megyek vakolni.

(És ezt többletjelentés nélkül írom, holnap csempézünk :D)

2012.05.28. 13:53:25

@Fyall - Separate or superstate!: Tudod ez úgy van, ha valaki normális, normálisan áll a dolgokhoz. Ha meg nem, akkor meg nem érdemes vesztegetni rá az időt. Ahol én szültem, baromi koszos volt a kórház, de nem érdekelt. Az érdekelt, hogy foglalkoztak velem, elláttak, és épségben kikerültünk mind a ketten. Nekem ez volt a lényeg. Volt egy eszméletlen bunkó nővér, vele ott helyben rendeztük a dolgokat, azóta levelezünk :-) Volt egy altatóorvos, akinek a kezei között majdnem elpatkoltam. A mai napig tartom vele a kapcsolatot, mert életben tartott. A hiba nem nála volt. És még sorolhatnám a negatív dolgokat, de igazából lényegtelenek. Ami fontos volt, az orvos, nővér munkája, abba meg nem lehetett belekötni.
Szóval csempézel! :-) Itt meg erkélyrácsot raknak fel, ami az itteni munkamorált figyelembe véve kb. 3 napig fog tartani :-)) Ezt a blogot is szétoffoljuk, mint a tegnapit? :-))

SusanneF 2012.05.28. 13:55:21

Egymás után 2 pozitív kicsengésű poszt...:)
Köszönjük,bár nekem nem jön be az a stílus,amiben íródott.
Hiszem,hogy közülünk mindenkinek több jó mint rossz tapasztalata van az eü. ellátásról,nekem biztos.
Ne felejtsük el,hogy sokkal több olyan intézmény van,ahol emberekről gondoskodnak,mit az itt előforduló kórházak,klinikák,rendelők...
Hiszen vannak állami gondozottakat,értelmi sérülteket,öregeket,veszélyeztetetett anyákat+gyermekeket,rehabilitációra szoruló embereket,siketeket,vakokat speciálisan ellátó intézmények,és ezekről nincs poszt,voltaképp sosem.

Szerintem jó,ha legalább egy keresztnév van a poszt végén,és később visszatér aki írta...

mement 2012.05.28. 14:08:45

Egy hangyafasznyit sokba van nekunk az egesszsegugyi _KOZSZOLGALTATAS_ fentartasa, hogy csak ugy elmenjunk a katasztrofalis korulmenyek, es a silany emberanyag, munkamoral es hivatastudat mellet.

Nem, az nem eleg hogy nem hal meg minden masodik beteg, es hogy van mutet amit akar sikeresen vegretudnak hajtani, es esetleg kepesek valami utogondozast is felmutatni utana. Ez nem eredmeny, hanem az elvarhato szint alatti telejesitmeny.

déjá vu39 2012.05.28. 15:05:26

@mement írta: "Nem, az nem eleg hogy nem hal meg minden masodik beteg..".

Igaz. Lehet másképp is. Igaz, ahol így van, ott van vizitdíj (300 ft-nál több) és kórházi napidíj (600 Ft-nál több). Cserébe volt tisztaság, tiszta kürházi pizsama, a szobához angolul tudó nővér.

Hozzáteszem: itt is találkoztam tisztességes és jó orvossal. Még tiszta kórházi osztállyal is: igaz, az az igazgató-főorvos úr osztálya volt. Legutóbb az egyik helyen arra voltak büszkék, hogy milyen szép (használt) íróasztaluk van (A Máltaiaktól kapták...).

lüke 2012.05.28. 15:06:34

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
ez jó
bár meg Ny-Európában sincs amerikai
ellátás
ld. aorta stenosis mütéti megoldása

herodes · http://www.gamblers.hu 2012.05.28. 15:47:47

ez alapvetően egy reklamálós blog, nem tudom, mit kell itt pejoratív megjegyzéseket tenni arra, hogy valóban reklamálnak itt az emberek.
ennyit ügyrendileg.

tárgyszerűen pedig annyit tudok mondani, hogy édesapád vakbélgyulladását korrektül ellátták elejétől végéig, és még kedvesek is voltak. brávó. hova szarjak most hirtelen?

most tényleg annak kéne tapsolnom, hogy a világ egyik legkommerszebb sebészeti beavatkozásásával összefüggésben valaki hibátlan ellátást kapott?
hol élünk, basszus?

El Visco Stello (törölt) 2012.05.28. 15:50:13

Van egy átlagos autóm. Nem luxuskocsi, de nem a legrosszabb. Nem új már, de nem öreg.
Nem szoktam minden reggel könnyekig meghatódni, ha beindul. Mert nem csinál mást, csak működik. Nem várom tőle, hogy 200-zal menjen, mert tudom, hogy nem képes rá. Egyszóval nincs vele gondom, tehát elégedett vagyok. Miért kellene ujjongani, ha valami rendeltetésszerűen működik?

Mentolosmájkrém 2012.05.28. 15:54:00

Negy eve holyagrak felfedezve, sitty-sutty kidobva minden alkatresz, zacsi a hasra, a sztóma kisse szarul megcsinalva, de muködik. Mindenki boldog, a leletek kivaloak, semmi kemo hajra es hurra optimizmus.
Ket eve egy kontrollvizsgalatnal a vizsgalo orvos jelzi, hogy a majon lat valami elvaltozast, nem kizarhato a malignus tumor sem. Ezt a hazörzö kutya sem veszi figyelembe, megy minden a regiben tovabb. Kb. egy eve allando fulfajas, nyelesi problemak, fajdalomcsillapitas es "nem latni semmit a leleteken" hosszu honapokig.
Februarban gyakorlatilag a beteg uveghangon valo uvöltesenek hatasara ujabb vizsgalatok, amelyek hipp-hopp atteteket mutatnak ki az agyban, a csontozatban, a majon, egyszerubb lenne felsorolni, hol nem. Hat honap alatt 100 kilorol 60-ra lefogyas, a nyelesi problemak miatt szondan keresztuli taplalas es annak kijelentese, hogy semminemu kezeles nem ajanlott a beteg allapota miatt. Felelös keresesekor egymasra mutogatas es vedjuk egymas segget tipusu összezaras, palliativ egyseg naponta haromszor hazhoz. A helyi fönöver közli, hogy nem kell minden alkalommal cserelni a szondahoz tartozo csövet ki is lehet azt mosni, mindezt ugy, hogy közvetlen hasfalon keresztul valo taplalas az egyeduli megoldas. Valoszinuleg meg azt tanulta, hogy a vagott sebet ki kell egetni es szurokkal kell a csonkolt vegtagokat lezarni. Ez van. Ja, kb. meg harom honap prognosztizalt.
2012. majus SVEDORSZAG.

Nem rokon, csak jo barat , aki igy jart. Az Isten ovjon barkit attol, hogy itt komolyan beteg legyen.

jágör68 2012.05.28. 15:55:41

@mement:
Ezen jót röhögtem.
Nemtom, tudsz-e vagy bárki még egy olyan európai országot mondani, ahol van egyszerre- a nap 24 órájában
- kórházi felvétel (Sürgősségi Betegellátó Osztályok, egyéb Szakambulanciák)
- házi/ központi orvosi ügyelet
- Országos Mentőszolgálat

Mert mondjuk a legtöbb helyen lehet betaxizni az SBO- kra vagy tényleg sürgős, életet veszélyeztető kórkép esetén mentőt hívni.
De olyan, hogy
"nincskedvem-a-gyógyszertárbe-kimenni-mert-hidegvan-megdrága-a-benzin-a-kocsimba" ezért inkább kihívjuk HÁZHOZ az ügyeletet.
Meg "nincskedvem-a-háziorvosirendelésen-várni ezért inkább kihívjuk HÁZHOZ az ügyeletet- jó esetben meg már 15:50- kor ott ülünk a nem sürgős problémáinkkal tucatnyian.

Ja és persze mindez
-járulékfizetőnek- kb 3,5 millió ember/ annak is a fele (kamu)minimálbér után fizet
-járulékot nemfizetőnek egyaránt
-és ismétlem a nap 24 órájában, 365 napon keresztül már kb 60 éve- afrikai finanszírozásért- és nemcsak a fizetésekre gondolok, hanem a beavatkozások alulfinanszírozására (vakbélműtét: 180.000 Ft, koszorúér- stent: 1,2 milla /db)
Ha tudna a sok okos fröcsködő számolni bevatkozások- befizetések arányt, mindjárt nem fröcsögne annyira...
Inkább örülne, hogy van még aki ilyen financiális feltételek mellett ellátja.

jágör68 2012.05.28. 15:57:45

@El Visco Stello:
Mondjuk azért , mert a kocsid- amiről a múltkor beszéltünk- egy új, fullextrás Audi A3-as árban van.
Miközben hóttziher, hogy ennyi járulékot soha nem fogsz befizetni.

Mentolosmájkrém 2012.05.28. 16:07:29

@jágör68: ott a pont.
Mentö minden xaretrt egyböl? Jo, ha taxi van. Annyira, de annyira el vannak otthon tevedve a"zemberek", hogy ihaj.

dr-eam 2012.05.28. 16:08:34

@jágör68: Szuper a komment! De nem tudják :) mert ez jár, meg az jár...a mögöttes dolgok felismeréséhez sajnos hiányoznak alapvető szinaptikus kapcsolatok, amelyek, úgy tűnik, a Kárpát-medencében élők túlnyomó többségénél valami rejtélyes kór miatt kipusztultak :)

El Visco Stello (törölt) 2012.05.28. 16:09:01

@jágör68: De ettől komplexusom kellene, hogy legyen?
Kár a befizetett járulék összegére leegyszerűsíteni egy állampolgár hasznosságát.

dr-eam 2012.05.28. 16:17:23

@herodes: Sajnos ott élünk, ahol egy alapvetően működésképtelen rendszert próbálnak fenntartani, amely rendszerben dolgozók egy része kiégett, a másik része korrupt, újabb része már elmenekült...aki meg maradt és lelkiismeretesen ellátja a munkáját, na, általában azon csattan az ostor..

Dr.laikus PhD 2012.05.28. 16:20:53

Kedves elszármazott doktorok.

Ti is csak azóta tudjátok, hogy járna, de nem jut amióta megmondták nektek.

Addig ahogy a beteg, ti is reménykedtetek, hogy mégis megkapjátok ami jár.

jágör68 2012.05.28. 16:30:16

@El Visco Stello:
Nem a hasznosságra utaltam, csupán felhívtam arra a tényre a figyelmet, hogy bizony mint a MOL- részvények, foci- stadionok, plazma TV, DVD- lejátszót, hűtő
-úgy az egészségügy is pénzbe kerül.
Egyiket sem adják értékén alul.
És mivel kapitalizmusban élünk, ezért még hasznot is tesznek rá-
miért mindig az egészségügy legyen a kivétel? A kommunizmusban leragadt országos- jóságos?
@Dr.laikus PhD:
Ez részben igaz. Nekem is új volt Angliában, hogy a szakorvosokhoz eljutni majdnem olyan nehéz, mint Szent Péterhez bebocsátást nyerni pl.
Azt viszont minden magyar tudhatja mi mennyibe kerül valójában, aki elmegy néha magánegészségügyi intézménybe és a végén megnézi a számlát.
Ha egy jobbfajta fogtömés akár 100 ruppában is benne van, akkor egy esetkocsi kihívása vagy egy intenzív osztályos kezelést is be kellene tudni árazni ezek alapján...

jágör68 2012.05.28. 16:32:06

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
És hány %- a fizet a lakosságnak EÜ- járulékot- és mennyit átlagban fejenként...
Gyanítom a minimum összeg nem 6390 Ft- azaz kb 21 EUR/ hó...
Egyéb kérdés nagytudású, mindentudó professzor?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.05.28. 16:33:39

@El Visco Stello: pl azért mert a kevés pénz miatt nem 95 ös hanem 75 ös benzint teszel bele. bár mercedesed van lada olajszűrőt raksz bele mert az olcsóbb, a gumin a profil már nem látszik, de jó az még, szintetikus olaj helyett fűnyíróba való van benne és még sorolhatnám. így aztán megy csak nem kell meglepődni ha nem mindig :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.28. 16:37:20

@jágör68: nem ez volt a kérdés. azon vinnyogsz, hogy ilyen szuper ellátás csak magyarországon van. muhahah, már bocs.

és igen, ausztriában több pénz van az eü-ben, egyértelmű, nem vitatja senki, de talán ez annak is köszönhető, hogy kevesebben tekintik hobbinak az adócsalást, bár ez csak feltevés.

csak ne istenítsük már a magyar egészségügyet, amikor egy kalap szar az egész rendszer, az okokat persze ismerjük, nem kell rajta rugózni.

jágör68 2012.05.28. 16:45:33

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Persze.
Nem egy osztrák kolegám van.
Ők annyira nem istenítették azt a rendszert.
Főleg, hogy nem képezik ki őket szakorvosnak....

Dr.laikus PhD 2012.05.28. 16:46:39

@jágör68:

Megbeszéltük már, hogy arányaiban ugyanannyit fizetünk.

A szokásos mantra a minimálbérre bejelentett milliárdos meg olyan legenda, mint Eszter könyve.

Te sem tudod beárazni, mert gőzöd nincs a valós árról. Azt tudod, hogy az OEP mennyit fizet, esetleg azt, hogy a magánintézmény mennyiért árazza, de a tényleges költséget még soha nem sikerült kiszámolnom.

Egyébként nincs baj. Most már aki tehet tényleg minimálbér után fizet, aztán fizet kiegészítő biztosítást, mert már az is van. Úgyszintén nem fogja tudni minek mennyi az ára. Annyi amennyiért a biztosító megalkuszik.
Mondjuk ez boldogabb országokban is így van.

Gyerek volt Németországban is szakorvosnál és nem várt, Angliában is és nem vártak.
Lehet más országod van neked és más neki?

Kommunizmus meg nem volt soha. Jegyezd már meg.

Dr.laikus PhD 2012.05.28. 16:49:43

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Szerintem a te szakmai elvárásaidnak nincs az a gazdag ország amelyik megfelelne. :))

Mi legalább kreatívak vagyunk. :((

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.28. 16:54:12

@jágör68: tudom, hogy sokan finnyognak az ausztria rendszer miatt is, de ez már csak picsogás. mindenki el van látva, gyorsan, pontosan és szakszerűen. múlt hét szerdán reggel kaptam egy beutalót röntgenre és laborra, délután beslaggyogtam a röntgenre, mondták, hogy ne menjek sehova, azonnal megcsinálják. másnap délután kezemben volt mindkét eredmény.

fiam a múltkor kificamította a könyökét, este hétkor mentem vele az ügyeletre, kb. félórát kellett várni, míg bekerültünk, azonnal röntgen, ponots, szakszerű ellátás, tájékoztatás.
akinek ez sem elég jó, azzal már nem lehet mit kezdeni.

ismerem mindkét rendszert és van annyi józan eszem, hogy lássam a különbséget, köszönöm.

micsoda? 2012.05.28. 16:56:46

Nekem az tetszett a legjobban, hogy a doki harmincas pasi. Hát, pont ettől kortól gondoltam a rosszabbat. Pénzéhes, kivagyokén, meg ilyesmi. Ezért köszönöm a posztot.

jágör68 2012.05.28. 17:00:30

@Dr.laikus PhD:
Ugyanazokat a köröket futjuk.

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Franciaországban is van pl kihívható orvos.
Na de mindegy, a lényeg:
-befizetők aránya
-befizetők által befizetett átlagösszeg
-befizetők egészségkultúrája/ kultúrátlansága

De még akkoris azt mondom:
szakértelmet, tudást figyelembe véve Magyarországon világszínvonalú ellátást lehetne nyújtani, ha végre beletennék a pénzt is.
Csak már nem lesz egészségügyi dolgozó utánpótlás addigra, ha esetleg rájönnének egyszer.
Egészségügybe pedig már egyébként sem szívesen mennek a fiatalok, még ahol megfizetik se mert:
-hétvégén/ünnepnapokon, éjszaka munka
-és mások bajával kell lefeküdni aludni

Dr.laikus PhD 2012.05.28. 17:04:03

@jágör68:

Mert a hozzászólásaid copy pestek.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.28. 17:08:41

@jágör68: világszínvonalú ellátás. ezt én sajnos nem látom a magyarországi jövőképben, de remélem, hogy csoda fog történni.... (nem fog).
ha holnaptól kezdve végtelen mennyiségű pénz állna a magyar eü rendelkezésére, akkor is legalább 20 év, mire "világszínvonalú" ellátás lenne belőle. ez ugyanis nemcsak pénzkérdés, hanem hozzáállás és kulturáltség kérdése is, úgy az eü. dolgozók, mint az ellátottak részéről.

amíg maris néni úgy gondolja, hogy márpedig az ő tívéves tyúkszeme pont ma éjjel igényel azonnali sürgősségi ellátást; és amíg a kedvesnővér nem tudja megkülönböztetni a vérmérgezést a szúnyogcsípéstől, addig bizony nincs miről beszélni. oktatás, oktatás, pénz, pénz, oktatás. evvan.

jágör68 2012.05.28. 17:23:40

@Dr.laikus PhD:
Nem is :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Na mindegy, az árban a lényeg, hogy kik határozzák meg.
Mert azt anagy egészségügyi eszközgyártók. Siemens, Fresenius, Drager, St Jude, Roché, Philips, stb- ugye egyik sem magyar?
De még csak üzemük sincs Kecskeméten vagy Győrben.
Szóval, ha ny- európai munkabérből állítják elő (más srfelhajtó tényezők is akadnak- szabadalmi díj, stb), akkor teljesen hiábavaló az az érv, hogy
"arányaiban ugyanannyit fizetünk"

VaTi 2012.05.28. 17:35:52

@El Visco Stello: de ha veszel egy trabit és hagyod lepusztulni, nem költesz rá, és aztán reklamálod, hogy nem megy kétszázzal, mint egy merci, akkor viszont nem vagy normális. És ugye ebből láttunk már párat ezen a blogon...

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2012.05.28. 17:54:21

@jágör68: Egy tömésre az oep 950 pontot ad, szorozd be 2.5-tel (ennyit kap az orvos). Magánban 5000-40000 ig vannak átlagban az árak. Két rendelőt tudok ahol 80000 egy tömés, de ennél magasabb árról még nem hallottam.

HaMenniKell 2012.05.28. 18:06:30

UK-ban dolgozom, egy kardiologiai szakrendelesre siman varnak 4 orat. Az en szemelyes rekordom 3 ora, onhibamon kivul, (fonok telefonalt ram a rendelese kezdete utan 2 oraval hogy kicsit kesni fog, el tudnam-e kezdeni) kicsit hegyesen nezett ram a ket kisero rendor, ugyanis ossze voltak bilincselve a fegyenc pacienssel 3 oran keresztul a varoban.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.05.28. 18:09:25

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: döntsd már el, hogy pénzzel lehet-e jobbá tenni a világot?

keptelen kepkeret 2012.05.28. 20:49:16

teny, h alulfizetik oket, de amiert nem tudom sanalni oket az az, hogy a Gyogyitas nem egy szakma, hanem egy HIVATAS.Nyilvan ebbol is elni kell,de a lenyeg az, h mondjuk egy asztalost alufizetek, de o nem is tette fel az eletet masok segitesere es gyogyitasara, ergo neki minden alapja megvan azon sopankodni, h alulfizetik.
A gyogyitas mint olyan, onzetlenseg, egy nemes misszio.Persze jobban is fizethetnek,de alapvetoen- legalabbis eredetileg-ez nem a penzrol szolt, hanem emberek megmenteserol, segiteserol.hangsulyozom, tudom h nekik is elni kell valamibol.

pjm 2012.05.28. 21:01:27

2012 január 01-től SEMMI nem jár, az alaptörvényben NINCS benne az állam egészségügyi ellátásszervezés és fenntartási kötelezettsége. Járulékot sem fizet senki, mert most adót fizet, amit oda költenek, ahová akarnak. De cáfoljatok meg szakasz számmal! Szóval megválasztottátok őket, ezt kapjátok. Amúgy igenis vannak rendes orvosok és egészségügyisek. Csak nem mindenki és nem mindenkivel.

Igazság, hol vagy? 2012.05.28. 21:27:59

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Nem a kedvesnővér feladata a szúnyog csípés és a vérmérgezés megkülönböztetése.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.05.28. 22:02:09

@Igazság, hol vagy?: de igen. szúnyogcsípés esetén nem riasztom az orvost, vérmérgezés esetén igen.

jágör68 2012.05.28. 22:05:13

@keptelen kepkeret:
Ha figyelmesen elolvasod:
nem alapvetően a problémás fizetésekről írtam, hanem az
eszközök
gyógyszerek
módszerek finanszírozásáról elsősorban.
Az asztalos nemigen dolgozik napi szinten 1,2 millás fogyóeszközökkel, amit nem fizetnek ki neki.
Mert az egészségügyben ez megy évtizedek óta.
Csoda, hogy csak 120 milliárd körül van a kórházak adóssága- mondjuk ez is csak az afrikai béreknek köszönhetően.

@Igazság, hol vagy?:
Ez így van, de Mo- on a nővér/ ápolói gárda még mindig jobban képzett mint a nyugati tablettakiosztó- és ágynemű áthúzó- egyébként meg "hívomazorvost" gárda.
És az orvoshiány miatt kénytelenek- nyugaton- orvosi feladatokat is végezni, ill. önállóan cselekdeni- ami mondjuk sztem nem feltétlenül baj...

kirsten 2012.05.28. 22:18:56

Na azért nem esek hasra a magyar egészségügy előtt. Igaz van jó és rossz példa is, de tudom hogy az orvosokat és a nővéreket sem lehet általánosítani. Nekem is volt részem mindkettőből, de azért mindenképpen tisztelem az orvosokat és az ápoló személyzetet hogy ennyi pénzért képesek tisztességesen dolgozni. Igaz vannak pénzéhes orvosok is, de ez minden szakmára és hivatásra/mint pl. az orvosi/ igaz. Mindenesetre azt tapasztaltam, hogy pl. fejfájásra vagy fogfájásra nem tudtak gyógyszert adni mert nem volt. Azonkívül sokszor csak megírták a receptet és mi váltottuk ki a saját pénzünkön hogy meg tudjam kapni a szükséges gyógyszert, de ez nem az orvosok hibája.

vkaresz6 2012.05.28. 22:20:49

10 orvosból 8 ilyen. Ez egy teljesen sima sztori úgy történt minden ahogy kell. Csak ahogy mondani szokták nem az kerül be a híradóba aki átsegített egy öreg nénit az utcán hanem az aki kirabolta.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.05.29. 00:22:21

@kirsten: ennek egyszerűen biztosítási okai vannak. abban a pillanatban amikor fekvő állományba kerülsz akkor a kórház kellene biztosítsa számodra a gyógyszert, de ameddig ambuláns vagy addig receptre kell minden gyógyszert felírjanak neked, másképp nem nagyon lehet elszámolni vele. ha viszont kórházban nem kaptad meg a szükséges gyógyszereidet az probléma, mert a fekvő állományban levőnek elvileg nem lehet receptet írni, tehát elvileg nem lenne honnan gyógyszert szedjél. persze ez magyarországon nem ennyire egyértelmű, de szigorodik nyugati mintára
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása