Ideje volt már, hogy végleg befejezze a pofázást

2012.03.12. 08:52

Tisztelt Praxis blog!


Sajnos egy nagyon szomorú és egyben dühítő történetet kell megírjak önöknek. Nem most történt, ennek már majdnem két éve, de egyszerűen nem tudom kitörölni az eseményeket tudatomból, ahogy a fájdalmat sem szívemből. Édesapám, aki 72 éves volt, hosszú éveken keresztül orvosi ellátásra szorult, nagyon sokszor került kórházba is. Volt probléma a szívével, a tüdejével is, sajnos tényleg nagyon sokat volt beteg, szinte többet, mint egészséges.

 


Halála előtt egy hónappal ismét kórházba került egy fertőzés következtében. Nagyon aggódtunk érte, de körülbelül két és fél hét után úgy tűnt, javul az állapota, az intenzív osztályról is kikerült pár napra. Abban bíztunk, hogy a javulás végleges lesz, de sajnos kiderült, hogy csak átmeneti, mert ismét romlott apukám állapota és visszakerült az intenzívre. 2010 április 3-án hajnalban bekövetkezett, amitől a legjobban féltünk, édesapám nem nyitotta ki többé a szemét A kórházból nem hívtak fel bennünket, bent kellett megtudnunk a szörnyű hírt, ez teljesen letaglózta édesanyámat és engem is.


Ha mindez nem lett volna elég, még egy teljesen embertelen szituációt is meg kellett élnünk , miközben könnyeinkkel küszködtünk. Két nővérke beszélgetésének voltunk fültanúi, akiknek egyébként heti rendszerességgel próbáltuk megköszönni azt a tényleg rengeteg munkát, amelyet többek között apukámért is végeztek. A beszélgetés ráadásul nem diszkréten zajlott, hanem mindenki által jól hallható módon. Annál a résznél lettünk figyelmesek, amikor azt ecsetelgették egymásnak, hogy "na végre nem lesz gond többé a K. bácsival, már kurvára elegem volt belőle..." "Nekem is, ideje volt már, hogy végleg befejezze a pofázást".

 

Nem hiszem, hogy le lehet írni ezt az érzést. Aki éppen elveszíti valamelyik szülőjét és ezt kénytelen hallani, abban valóban egy világ omlik össze. Még ma is görcsbe rándul a gyomrom, ha csak eszembe jut ez a beszélgetés és az egész olyan szürreálisnak hat. Hogy mondhat valaki olyasmit egy elhunyttal kapcsolatban, hogy ennek már ideje volt és hogy mennyire örül ennek? Édesapám nem volt könnyű természetű ember, ez igaz. Sokszor voltak kellemetlen megjegyzései, problémái, de akkor is borzasztó, hogy valaki egy halálhírnek komolyan örül.

Niki

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tecsóba sose többé 2012.03.13. 12:15:30

@Dr.laikus PhD:
Értem én, csak hülye vagyok. De az üzenetem eddig sem a kommentelőknek szólt, a véleményem viszont igen.
Egy megyei jogú város súlyponti kórházában sajnos ilyen tapasztalataim vannak. Ettől persze ez nem azt jelenti, hogy az egész eü ilyen lenne, de itt az.
Megsérteni pedig főleg nem akartalak, távol álljon tőlem. Így ha mégis sikerült volna, akkor bocsánatot kérek!

Dr.laikus PhD 2012.03.13. 12:20:36

@öreg tyúk:

Nem sértettél meg. :)

Egyszerűen nehezen hiszem, hogy csak és kizárólag rossz a tapasztalt.
Van aki fáradt és nyígje van, akkor sem durva, csak közömbös.

Nem az anyánk, apánk, testvérünk egyik sem.
Nem is apácák, de láttam én apácát is távolságtartással, erős távolságtartással ápolni.

Azt kell elfogadni ami van, alkalmazkodni, vagy húzni kézen fogva tüntetni vele, hogy jobb legyen.

Már én is így gondolom!

Dr.laikus PhD 2012.03.13. 12:37:12

@öreg tyúk:

És ne essék félre értés.
Amiről a blog szól az felháborító.
Nem hagytam volna annyiban -azt hiszem - de nem biztos, ha ekkora fájdalom ér. :((

tecsóba sose többé 2012.03.13. 13:17:45

@Dr.laikus PhD:
Nagyon kedves barátnőm édesanyja gyakorlatilag egy csecsemő szintjére butult. Ordibál, üt ver, rúg miegymás. Tudom,hogy nem könnyű egy ilyen beteggel, de ha tiszta az ágya, a gyógyszerei be vannak adva, nem éhes, akkor csendben fekszik, és elvan. És nem agresszív. Olykor visszatérnek az emlékei, és örül, de gyakrabban van magán kívül. Elhiszem, hogy a szóban forgó bácsival sem volt könnyű, de épp olyan gondossággal kell eljárni velük, mint egy csecsemőosztályon. Remélem ott nem fekszenek éhesen, sírva kakis pelenkával a babák. Csak a babák olyan édesek, az öregek, azok meg "csak" öregek. És ennek nem lenne szabad így működnie.
Tegnap voltam tüdőszűrőn. Nyitva volt a vizsgáló ajtaja, és kibőgött a tehén szó szerint, hogy jöjjön má be ha ide vár. Beléptem, pislogtam. Közölték velem, hogy ha nyitva az ajtó, tán lépjek már be. Én pedig stílusosan visszaszóltam, hogy ha egyébként nyitva van egy ajtó, és én belépek leszólnak, hogy üljek le, majd jönnek.
Majd még dünnyögött, hogy miért nem pontosan 860 forintot hoztam, ők nem pénzváltó. /ezrest adtam/ én meg akkor szóltam oda végleg, hogy fizettem egy szolgáltatásért, tán illene rendesen szólni az emberhez. Sajnos van baj. Szeretnék végre én is úgy elmenni évente egyszer szűrésekre anélkül, hogy azt hallgassam nekik mennyire szar.

Környezettudatos 2012.03.13. 14:16:26

@Dr.laikus PhD: Akkor félrevezető a nicked. Azonban ha te "kórházban laksz", ne feledd, teljesen más kapcsolat épül ki közötted és a személyzet között, mint az átlagos, egészséges, alkalmanként EÜ-re szoruló, inkább TB-t tömő el és felhasználó között.

Környezettudatos 2012.03.13. 14:21:31

@Dr.laikus PhD: De, horizontális és vertikális. Vertikális, mert az X tengelyen felvett befizetők (nálunk inkább igénylők) élhetnek az adott időpillanatban (Y tengely) elérhető befizetések által biztosított szolgáltatásokkal és horizontális, mert a befizetésekkel az időpillanatok számát gyarapítjuk az Y tengelyen, hiszen a befizetők nem mindegyike szerepel éppen az X tengelyen. A szolidaritás tehát a vertikális oldala a témának, míg a horizontális a befizetésekből adódó jövőbeni lehetőség, azaz az öreg napjaim.

Az pedig alig képezheti vita tárgyát, hogy több mint húsz éve nem erre használják a befizetett pénzeket, hanem eltapsolják pl. március 15-i rendezvényekre az "urak"...de erről nem mi tehetünk, befizetők, ezért ne velünk szemétkedjen senki az EÜ berkeiből. tessenek elérni az eltapsolóknál, hogy legalább pár morzsa hulljon oda, ahová a kenyeret szánták.

Dr.laikus PhD 2012.03.13. 14:51:33

@Környezettudatos:

Ezt ne terjeszd, mert bizonyíthatóan hülyeség!

Dr.laikus PhD 2012.03.13. 14:56:36

@öreg tyúk:

Majd válaszolok, csak sok a dolgom. :)

tecsóba sose többé 2012.03.13. 15:15:04

De én ilyet nem szoktam. Vigyázz a sok dologgal, az egészség az első!

Dr.laikus PhD 2012.03.13. 15:50:27

@Környezettudatos:

Nem magyarázok neked alapfogalmakat.
Láthatóan nem tudod és nem is érted.
Nem közgazdasági blog.

Aztán meggyőződéssel sem érdemes vitázni. Mindegy neked, csak igazad legyen.

Nyugodj meg. Igazad van.

rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 16:35:21

@ReignOfdark: miért inkorrekt az összehasonlítás Thaifölddel? direkt olyan országot mondtam, ami szegényebb, és átlag értelemben elmaradottabb nálunk (spirituálisan persze messze előrébb járnak). Mondhattam volna Új-Zélandot, Ausztráliát, Japánt, de mivel legtöbb magyar alig utazik, ezért Németországot, Észtországot.... sőt akár Bulgária és Románia kivételével az egész Európai Uniót.

Tudom, hogy ennek az is az oka, hogy itthon nem fizetik meg az orvosokat, így aki jó orvos jó hozzáállással, az megy külföldre, ugyanez a nővérek kapcsán. Itthon meg marad a szemét, minimálbér körüli pénzért.

Igazság, hol vagy? 2012.03.13. 17:22:43

@rohejorszaga: "Itthon meg marad a szemét"Ezt a véleményedet akkor is közöld orvosoddal,ha esetleg ellátásra szorulnál.Nem kívánom ,hogy beteg legyél,de ha még is,akkor lehet menni Thaiföldre .

rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 17:29:10

@Igazság, hol vagy?: nem az a megoldás, hogy az ember elmegy. Az a megoldás, hogy meg kell változtatni az emberek gondolkodását, mentalitását.

Az sem jó szerintem, ha mindannyian tudjuk, hogy valami rossz, de azt mondjuk, hogy jó - csak azért, mert a miénk. Becézgetheted te azt a barna valamit akárhogy, attól az még ugyanúgy büdös marad.

Igazság, hol vagy? 2012.03.13. 17:58:22

@rohejorszaga: Igen,igazad van,meg kell változtatni az emberek gondolkodását,mentalitását.Pl. Ha nem azzal kellene foglalkoznunk,hogy a hozzátartozót megkérjük,ugyan már kelljen fel a gyermek (rácsos kiságyából,babakocsiból)mert az nem Önre van méretezve vagy amikor a látogató utcai ruhában fekszik be a beteg ágyába.Sorolhatnák még példákat..Több erő,energia,odafigyelés jutna a betegre ha nem ilyenekkel kellene foglalkoznunk.Mielőtt még valaki megvádolna azzal,hogy védekezek,ezt nem védekezésnek szántam . Ha valaki ezt védekezésnek tekinti az a véleményem(maszek,magán)hogy a vádolt,bepanaszolt embereket is megilleti a védekezés,még a bíróságon is.Még egy megjegyzés,sok kollégám és én sem érzem szemétnek amiatt,hogy még ezen a"pályán" dolgozunk.

rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 18:08:39

@Igazság, hol vagy?: egyetértek azzal, amit mondtál.
Abban is igazad van, hogy vannak ápolók és orvosok, akik igenis emberek és igenis lelkiismeretesek. Ha ezek közé tartozol, akkor a kevés kivétel egyike vagy.
Mint ahogy a beteg viselkedése is sokszor hagy kívánnivalót maga után, de nem minden beteg fekszik be a gyermek ágyába.

Valahol a fejekben van gond. Ismerek olyan ápolónőt, akit azért utáltak ki a kollégái, mert lelkiismeretesen akart dolgozni, sajnálta a kiszolgáltatott embereket. De igen, ugyanez megvan a másik oldalon is. Mi a megoldás?

rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 18:10:23

@Igazság, hol vagy?: korrigálom is az előző bejegyzésem:
itthon marad a szemét, aki nem tud szakmailag külföldre menni, illetve a lelkiismeretes, aki nem akar, mert itt akar dolgozni. Az arányokat szerintem te jobban tudod, mint én.

Igazság, hol vagy? 2012.03.13. 18:20:21

@rohejorszaga: Köszönöm a korrekt válaszokat. Megoldást nem tudok,de magán vélemény:Mindkét félnek változtatnia kell a hozzáállásán,úgy az egészségügyben dolgozóknak,mint a betegeknek.Empátia,tolarencia mind két részről.Ezt aláírom,hogy nehéz,de talán meg kellene próbálni mindenkinek.

rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 18:26:06

@Igazság, hol vagy?: hidd el, én nem vitázni akarok, mert az sehova se vezet, hanem valahogy a saját eszközeimmel tenni valamit. Oké, valószínűleg nem lehet, mert - és erre világítottál rá az előző bejegyzésedben, amit köszönök is - én is általánosítottam a rossz tapasztalatokból, holott igenis van jó is, ráadásul amint elolvastam a hozzászólásod, eszembe is jutottak.

Kellene amúgy valamilyen pozitív megkülönböztetést alkalmazni a normális orvosoknak, ápolóknak és betegeknek. Pl. kapjanak valamilyen kis jelzést, csíkot, vagy bármit, amit az orvosnak/ápolónak a beteg adhat oda és viselheti. Valahogy el kellene érni, hogy ciki legyen parasztnak lenni.

Környezettudatos 2012.03.13. 19:04:04

@rohejorszaga: Csak jelzem, hogy a vita, az igazi, az igenis elvezet a megoldáshoz. A L'Art pour l'art viták - ezek jellemzőek itt - nem vezetnek sehová.

rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.13. 19:07:53

@Környezettudatos: az a baj, hogy sokan nem ismerik azt a kifejezést, hogy "hmm... ebben igazad van" :-)

Na meg a viták többsége két olyan fél között zajlik itt, akik csak meg akarják győzni a másikat. Azt viszont fenntartom változatlanul, hogy nem a külföldiek, ill. nem mások tudják a mi dolgainkat megváltoztatni, hanem mi.

Oké, én most csak ideiglenesen vagyok itthon 1-2 évet kb, utána megyek "haza", de basszus, saját magunknak csináljuk az országot és ennyi erővel csinálhatnánk jól is...

vanier (törölt) 2012.03.13. 19:18:54

@ReignOfdark: Onkológia. Ja tévedtem és tévedtem megnéztem pontosan az ajánlatot 8500+ügyelet.

vanier (törölt) 2012.03.13. 19:24:49

@Környezettudatos: Tévedés.Azt hiszik az emberek fizettek,pedig nem. Csak nagyon kevesen fizetik ki,de ez lerágott csont.A TB nem eü hozzájárulás,ezt is sokan írták már,az akinek bruttó 300 ezer a bejelentett fizetése,az fizet 19000 eü járulékot.1 nap kórházi ápolás nem 2 fillér ,vagy 1 szakorvosi vizsgálat. Én soron kívül fizettem rokonnak 1 labort, 12000 Ft volt.

Igazság, hol vagy? 2012.03.13. 19:24:53

@rohejorszaga: Én sem szeretnék vitázni! Az ötleted jó, de ezt Egy "mezei" eü.dolgozó nem tudja megvalósítani.Környezettudatos:Szerinted ha itt vitatkozunk,szidjuk egymást,attól jobb lesz az egészségügy helyzete,változik az ellátás színvonala,empatikussabb,toleránsabb lesz bármely fél is?Félre értések elkerülése miatt,sokszor megértem és igazat adok a panaszosoknak,nem vagyok elvakult"mundér"védő.

vanier (törölt) 2012.03.13. 19:27:02

@Turchi: Csak itt nézd meg a veréstől fogva miket írtak. Nem fogom bekopizni az össz mocskot vagy rágalmakat semmi kedvem, teljesen negatív hangulatba visz.

szabidoki 2012.03.13. 19:29:06

@Környezettudatos: nézd azzal nem tudok mit kezdeni, hogy csak írni tanítottak meg, olvasni nem.
Amúgy meg félrehord a fegyvered, nem nagyon találsz tőlem olyan kommentet, ahol a hálapénzt mint jelenséget védtem volna. Nem is érint a dolog, ha kíváncsi vagy, olvass utána, miért.
Az igaz, hogy az emberek (egy része) fizet tb-t, csak az a baj, hogy túl kevesen és túl keveset fizetnek, így aztán üres a kassza, alulfinanszírozott az egész rendszer, ami problémák sorát okozza.
@öreg tyúk: tisztában vagyok vele, hogy a bolti eladók élete sem könnyű, de azt is hidd el, hogy a magyar meg a külföldi bolti eladók viselkedése közötti különbséget zongorázni lehet és sajnos nem a magyarok javára. Az a szomorú helyzet, hogy az eü dolgozók viselkedése hű tükre a magyar léleknek manapság. Ja, még valami: a segédápolói munkához nem kell végzettség, bárkit utcáról felvesznek (ha van hely), lehet kezdeni, de valamiért nem nagy a tolongás.

2012.03.13. 19:38:09

@vanier: Megnéztem. És? Láttam, és tudok máshol is hasonlókat, meg rosszabbakat is. Ez a blog az orvosokkal kapcsolatos, nyilván ezért vannak itt túlsúlyban az őket, vagy a betegeket ért atrocitások. Más blogokban meg más szakmákhoz kötődő problémák vannak. Minden blogban azt szidják, akikről éppen szó van. Ebben nincs semmi különleges. Az ügyvédeket, tanárokat, stb. meg más blogokban szidják. És ők is tudnak mesélni az őket ért verésekről, fenyegetésekről.

Dr.laikus PhD 2012.03.13. 21:36:57

@vanier:

Miért beszéltek netto marhaságokat?
Ekkor btto jövedelem után az egészségbiztosítási járulék összesen 25.000.- Ft.

A nevéből adódóan arra folyik be amire fordítani kell. Idén ez már a munkáltatónak nem kerül pénzbe, ezt mind a munkavállaló fizeti.

Dr.laikus PhD 2012.03.13. 21:53:10

@szabidoki:

2010-ben az aktív dolgozók száma 4.430.000 fő volt. Az éves átlag kereset 1 főre vetítve pedig 202.525.- Ft.

Azért ez nem is kevés. Ez KSH adat.
Sok ebben is a dráma és eltúlzott mese.

Nyugdíjas aki nem fizet csak kap 2.980.000 fő. Ez a sok.
Ha úgy vesszük, hogy minden nyugdíjas fizet hálapénzt a háziorvosának biztosan. Ezzel az erővel fizethetne egy bizonyos járadék felett egészségügyi hozzájárulást, jobban járna mindenki.

A többi gyerek, vagy csak sürgősségi ellátásra jogosult.

szabidoki 2012.03.13. 22:52:52

@Dr.laikus PhD:
nol.hu/velemeny/20120313-hogyan_gyogyithato_az_egeszsegugy
"1 Mindenki egyetért azzal, hogy az egészségügyre fordított összeg kevés, még a visegrádi országokban is 50%-kal magasabb a GDP-arányos támogatás, mint nálunk."
Akárhogy is nézzük, ez kevés.

buffybot 2012.03.14. 00:08:24

@vanier: Mielőtt nagyítót vennél elő keresve az összefüggést, a nővérek ugyanúgy kapják a hálapénzt mint az orvosok, és lehet, hogy a cikk 2 nővérről szólt, de ugyanez a mentalitás jellemző az egészségügy összes dolgozójára.

A hozzászólásom lényege az volt, hogy kegyeleti dolgokat nem lehet a pénz függvényévé tenni, egy kommentre reagálva, miszerint azért mondtak ilyet mert kevés a fizetés.

Hogy egy tanár ugyanannyi hálapénzt kap, mint egy orvos? Az orvos szóba sem áll velem míg ki nem bélelem a zsebét, de ha te tudsz olyan kincsesbányát ahol napi 10-20-50 ezrekkel tömik a tanárt mindenképpen szólj!

Arról meg iszonyatosan nagy téveszmék keringenek, hogy mennyit dolgozik egy tanár, mivel azt senki sem látja amint OTTHON e-naplót ír (kettős könyvelés) dolgozatokat állít össze és javít, továbbá különféle adminisztrációs tevékenységeket lát el, egyszóval hazaviszi a munkáját. A felelősség itt sem csekély, de a korlátoltabbak csak akkor fogják ezt fel amikor kinevelődik egy olyan generáció akinél a nihilizmus dominál amivel még inkább tönkretesszük az országot.

vanier (törölt) 2012.03.14. 07:07:43

@buffybot: No én legalább 50 orvost ismerek és 1-nek sincs kibélelve a zsebe hálapénzzel. Mind szakorvos. A legtöbb kínaiból öltözködik és Suzukival( van amelyiknek csak 10 éves vagon r+-a van,pedig főorvos) vagy Renault Tháliával járnak.Ha annyira ki lenne bélelve az a zseb nem nyomorognának .Az az 1-2 akit ismerek, és drága autója van az év felét külföldön tölti ottani bérért és megengedheti magának,hogy hobbiból dolgozzon itthon.
Jellemző magyar mentalitás az rosszindulat és az irigység. Németországban teljesen természetes, a német,bolti eladónak, tanárnak, melósnak,hogy a szakorvosnak nagy BMW-je van itt meg, azt is sajnálják ha annyit keres ,mint az utcaseprő.Kedvenc blogomból idézek:
"Egyszerűen nem értem, hogy miközben Európa civilizált országai véres harcokat folytatnak azért, hogy jól fizetett, nyugodt, szakmájuknak élő, nem napi megélhetési harcokat folytató orvosokat szerezzenek bármi áron a lakosaik ellátása érdekében, addig Magyarország letiporja az egészségügyi dolgozóit, megalázza, kihasználja, átveri őket. Cinikusan, és következetesen.
Éhbér, rendszeres vegzatúra, fenyegetés, elnyomás, egzisztenciális bizonytalanságban tartás a kormány eszköztára. Önkormányzati, és MOK terror.

Tahók, tanulatlan parasztok ugráltathatnak egyetemet végzett, több szakvizsgás értelmiségi embereket, és elüldözik őket az országból. Nővért és orvost."
Véleményem szerint épp az olyan emberekkel karöltve,akik a hálapénzt szajkózzák állandóan,holott 100% hogy a 10-e sem igaz,mert amennyit beszélnek róla annak alapján mindenki milliókat keres,havonta:).
A tanárok munkájáról épp annyi a téveszme ,mint az orvosi munkáról,mert azt senki nem méri hányszor több munkát,végez ,naponta hánnyal több beteget lát el mint az törvényes lenne stb. vagy mennyi az adminisztrációs terhe. Több,mint 1 tanárnak,megsúgom.
privátban megírom,hol van a tanárok kincsesbányája, de cserébe írd meg akár nyilvánosan hol lehet csak úgy előre kapni napi 10 ezreket,nyugodtan nevezd meg a kórhézat osztályt amerre járnak azok a vastag betegek akik csak úgy tolják a lóvét. Odamegyünk lakni:).

Dr.laikus PhD 2012.03.14. 07:28:15

@szabidoki:

Ebben nincs vita, de nem az emberek jövedelmi viszonyai miatt, vagy a fizetési hajlandóság miatt kevés.

A legnagyobb recesszió közepén van ennyi hivatalos munkavállaló és ekkora átlagjövedelem.
(Most örülnék neki. :D)

Az állami hozzájárulás az ami lehetetlen helyzetbe hozza az egészségügyet.
Ennél több bőrt lehúzni már nem lehet az itthon maradókról.

Illetve még igen. Egy bizonyos nyugdíj összeg felett lehet még egészségügyi hozzájárulást szedni, de az államnak nem kivonni, hanem betennie kéne.

FelixJager 2012.03.14. 07:59:04

@vanier: :) nekem is kedvenc blogom

2012.03.14. 09:20:40

@vanier: "privátban megírom,hol van a tanárok kincsesbányája"

Nekem is ha lehet! :-)) 15 év munka köztük nem volt elég, hogy ezt a helyet megtudjam.

tecsóba sose többé 2012.03.14. 09:51:00

@szabidoki:
Elvégeztem a vöröskereszt házi betegápoló és gondozó tanfolyamát, és nincs felvétel. Maszekban adtam fel hirdetést, hogy ingyen vállalom háznál, de a bizalom 0 így nem hívnak. Öregek otthonába adtam be jelentkezést, hogy ingyen csinálnám, mert kell a rutin és a tapasztalat, de válasz sem jött vissza. Ha már az ingyen munka sem kell, mit csináljak???

tecsóba sose többé 2012.03.14. 09:56:19

@öreg tyúk:
Azt lemaradt, hogy 22-en végeztük el, és senki nem talált gondozni való beteget.
Akkor hol itt a hiány?

Barnamaci 2012.03.14. 11:37:06

@öreg tyúk: Nem ugyanarról beszéltek. Amúgy tele van az ország idős, gondozásra szoruló beteggel. De egy tanfolyam mégsem azonos egy iskolai végzettséggel.

Dr.laikus PhD 2012.03.14. 11:50:56

@Barnamaci:

Ingyen szeretne dolgozni.
Ahhoz kell a vöröskereszt tanfolyása.

Nem kell. Tényleg nem. Nem akar mást csinálni csak ágyat húzni, pelenkát cserélni, kivinni a tele ágytálat, beszélgetni a demens beteggel, hogy ne legyen agresszív.

Csak ennyit. Nem kell.

tecsóba sose többé 2012.03.14. 13:23:47

@Barnamaci:
Így van! Csak mennyivel másabb lenne, ha párhuzamosan lehetne gyakorlatot és elméletet szerezni. Valamint kellene hozzá egy tapasztalt osztályos oktató, aki türelmesen tanít, magyaráz és hagyja ellesni a praktikákat.
Na így tényleg nehéz, és tényleg csak egy tanfolyás.
Amúgy jelenleg egy hajléktalan szállón vagyok önkéntesként. Tudjátok, azok között a tetves , részeges alakok között, akikhez a szakképzett nem nyúl!

Dr.laikus PhD 2012.03.14. 13:42:42

@öreg tyúk:

Ne mondd, mert nem igaz!

Nyúl. Kimosdatja, kezeli, ruhát hoz és befekteti, ha kell ott ül mellette a kemo alatt és életre imádkozza.
Mindnyájan érte drukkoltunk....

Ne általánosíts kérlek.
Ráadásul, ha beteg, ott is tetvetlenítik, megmosdatják és nem hagyják inni.
Így neked nem akkor kunszt már. :((

Szép tőled és nagy tapasztalás, de ettől a másik oldal nem lesz rossz.

tecsóba sose többé 2012.03.14. 16:18:05

@Dr.laikus PhD:
Rossz nem lesz, csak én leszek tapasztalatlan. És mint tapasztalatlan nem kellek sehová. Pedig igazán pályát váltanék már.

buffybot 2012.03.14. 23:36:06

hogy az rovosok suzukival és thaliával járnak :D ezen most nagyon jót röhögtem.

azon már kevésbé, hogy mamám kórházba került, és szó szerint nem volt hajlandó ismertetni az állapotát az orvos, mert ő most megy enni.

egyébként ilyen jellegű hozzászólás vagy orvostól vagy családtagtól származik. és nem kicsit hiteltelen

buffybot 2012.03.14. 23:38:43

@vanier: hogy az rovosok suzukival és thaliával járnak :D ezen most nagyon jót röhögtem.

azon már kevésbé, hogy mamám kórházba került, és szó szerint nem volt hajlandó ismertetni az állapotát az orvos, mert ő most megy enni.

egyébként ilyen jellegű hozzászólás vagy orvostól vagy családtagtól származik. és nem kicsit hiteltelen

p.s.: ismerek dúsgazdag embert akinek thaliája van, nyilván nem mindenki autóba öli a pénzt.
a privátot várom...

Dr.laikus PhD 2012.03.15. 07:26:46

@öreg tyúk:

A helyzet az, hogy a szakmát nem is fogod megtanulni egy tanfolyamon.
Ma már főiskolai végzettséget igényel, de az OKJ-s képzés sem egy tanfolyam és nem jogosít fel mindenre.

Azon se csodálkozz, hogy ekkora nővérhiány mellett nem örülnek egy gyakorlatilag amatőrnek, akire oda is kell figyelni.

Barnamaci 2012.03.15. 12:27:58

@buffybot:

Én egy nagyon friss ellenpéldát hozok.
Nagymamám tegnap este kórházba kerül, 91 éves. János kórház. Röntgen, CT (!!) éjjel, korábbi 2 műtétet végző KIVÁLÓ, KEDVES, KÉZSÉGES orvos műtéten, utána jön, kiértékeli a felvételeket (éjjel 1-2 óra között). Igaz nagymama hajnali 4-ig padon ül, de hát ez van....

Dr.laikus PhD 2012.03.15. 12:38:03

@buffybot:

Azt nem értem mit kerestél ebédidőben az orvosnál?

Enni nem szabad? Gondolom miután ebédelt elmondott mindent amit kellett...

Eszem megáll, hogy azt hiszi egy-két beteg, hozzátartozó, hogy az orvos levegőből él, nem eszik, nem iszik, kiváltképp nem alszik, legfőképpen pihenésre sincs szüksége csak rendelkezésre áll.

Ha mégsem, akkor posztot ér, ráadásul általánosítva, mindenkire kivetítve.

Ha a többségnek más a tapasztalata, aki még beteg is, naponta látja mi van és mi történik azt megpróbáljátok érvényteleníteni.

cenzorilla 2012.03.15. 12:40:06

Ezen a blogon cigányozásért kitiltás jár!

Barnamaci 2012.03.15. 12:51:08

@Dr.laikus PhD: Köszi :-)

Utólag már rájöttek a "gyerekek" (tehát Apukám és nővére), hogy hiba volt a mentőt hívni. Jóapám meg is fogadta, hogy legközelebb majd Ő dönt, Ő "vizsgál" (képletesen persze, hogy valóban súlyos-e a helyzet és valóban kórházba szorul-e), és majd esetleg, utána. A kórházban amúgy egy pillantra a padon hagyta a táskáját, amit az órák óta mellettük üldögélő pasi gyorsan magáévá is tett; apámnak persze van lélekjelenléte, egyből ugrott, felkiabált mindenkit :-)) A "tettes" szimplán visszasétált (miután kimenekülni már nem tudott az ajtón, lévén szólt a portásnak), leült újra a padra. Nem szép dolog, de apám simán leüvöltötte a fejét, hogy adja vissza a mobilját és a pénztárcáját, vagy 5 percen belül lelövi :-D Először a mobilját kapta vissza, aztán "már csak 2 perce maradt" felszólításra a pénztárcáját is. Meg is fogadta, már csak azért imádkozik, hogy "időben jöjjön majd a kamion".

Dr.laikus PhD 2012.03.15. 13:02:48

@Barnamaci:

Bátor apád van! :DD
Azért ez tetszik. Gyerekem járt egyszer így. Elkérték a mobilját, avval, hogy muszáj telefonálni és lemerült az övék, odaadta, tetszett és el akarták tőle venni.
Ő sem hagyta!
Valami hasonlót mesélt.
Nagy hanggal és nagy bátorsággal megmaradt a mobil, de a bizalom az nem.

Barnamaci 2012.03.15. 13:14:18

@Dr.laikus PhD: hát igen :-)

Mondjuk a gáz az, hogy a múltkorában a házból vitték el a pénztárcáját úgy, hogy "ELMÜ"-től jöttünk...gyanús volt neki, de mutatták az igazolványt, beengedte őket. Amikor az egyikkel lement, a másik fent maradt, akkor beugrott már, hogy ez igy nem okés...rohant a srác után (még fürge is szerencsére :-D ), de ha elkapta volna, az a srác tuti nem éli túl, viszont az apámat csukják le. Tehát ebben ez a rizikó sajnos.

buffybot 2012.03.15. 14:27:14

@Dr.laikus PhD: Mi az, hogy mit kerestem ebédidőben ott?! Nagymamám rosszul lett és bevitték a MENTŐK. Tüdőembóliája volt, és nem, az orvos utána sem mondott semmit. Két hét alatt többször is visszakerült ezek után, és az orvos EGYSZER SEM tájékoztatott az állapotáról. Zárójelentés nélkül adták ki, és miután kijött a kórházból drámaian romlott az állapota. Azóta nem tud menni, elfelejt dolgokat és egyéb gondja is van amit nagy valószínűséggel az okoz, hogy bent a KÓRHÁZBAN elfertőződött a katétere, mert a szegedi kettes klinika egy igénytelen lepratelep. Senki nem mond semmit, a cukros orvos azt mondja, hogy belgyógyászati gond, a kórházban meg azt mondják, hogy a cukra miatt van. Kihívtuk hozzá az orvost, mondtuk, hogy szédül nem tud menni vizelettartási problémája van ami egészen tegnapig nem volt a válasz az volt, hogy EZEKKEL EGYÜTT KELL ÉLNI. Az egészségügy romokban hever, és több esélye van az embernek ha el sem megy orvoshoz, mert csak elbarmolják. Kismillió történetet tudnék mesélni saját és család tapasztalatából és 90%-ban negatívat. És ezek után még felháborító a "mit kerestél ott ebédidőben" hozzászólás, innen kérnék meg mindenkit, hogy ha lehet ne ebédidőben legyen rosszul mert az orvos is ember! Az, hogy milyen, az már más kérdés...

buffybot 2012.03.15. 14:28:15

@Barnamaci: Nem is tudod milyen szerencsés vagy, hogy kifogtál ilyen orvost. Nekem annyi rossz tapasztalatom van, hogy csak akkor megyek ha visznek...

Barnamaci 2012.03.15. 14:59:58

@buffybot: ettől függetlenül, én sem megyek, (még ha visznek se). Családtag ment.
viszont most mesélik, hogy az ebéd délután 5-ig ott áll, mert nincs nővér, aki megetesse (nem tud egyedül enni most,sajnos)...
Igy otthon is tudják ápolni, reggel-délben-este etetni, este fürdetni...

Dr.laikus PhD 2012.03.15. 20:33:07

@buffybot:

Nézd, ha kiabálsz akkor sem értem.
a akarok valamit az orvostól megkérdezem mikor ér rá, ahogy mindenkitől, ha akarok valamit.
Ha tüdőembóliával kerül be akkor valami tájékoztatás mégis volt, de nem akkor, hanem amikor az orvos ráért.

Azt ne haragudj nem hiszem, hogy nem kapott zárójelentést. Azt pláne nem, hogy ezek után ide írsz és nem jársz utána és nem kérsz jogorvoslatot.

Az egészségügyben sincs minden rendben, de az idős ember gondjait sem kell elsősorban az egészségügyre hárítani.
Még mindig van jogod, lehetőséged talán nem keresni olyan orvost aki nagymamád betegségeit egységként tudja szemlélni és nem hárítják egymásra a gondokat.
Akkor is lenne jó és jobb, vagy rossz orvos, ha sok lenne.

rikitiki 2012.03.16. 00:19:54

@buffybot: Szigorúan a szakmai pontokhoz:

elfertőzödött katéter és fertőzés (ami igen gyakori szövődmény nem lepratelepeken is)
nem okoz járásképtelenséget, sem tartósan fennálló kognitív zavart, dementiát.

A cukorbetegség és szövődményei (neuropathia, arteriosclerosis) viszont éppen ilyen problémákat okozhat.

buffybot 2012.03.17. 01:51:36

@rikitiki: A katéter elfertőződésének nem ezeket a problémákat tudom be, hanem a vizelettartási problémát, ami mindaddig nem volt amíg nem volt bent a kórházban. Sőt, nem csak inkontinencia lépett fel, hanem a más is. Nem tudom szakszavakkal leírni, nem tud pisilni.

buffybot 2012.03.17. 01:53:14

@rikitiki: Egyébként google jóbarátom, szóval tudom, hogy dementia lehet a cukorbetegség miatt, csak furcsa, h míg be nem került a kórházba nem volt semmi.

buffybot 2012.03.17. 02:12:48

@Dr.laikus PhD: Nézd, te mint a szakmában érintett (ha jól gondolom) sohasem fogod megérteni a problémát mert _elfogult_ vagy.

Tájékoztatás annyi volt, hogy tüdőembólia, ha hiszed ha nem nem volt hajlandó többet mondani az orvos. Arra pedig, hogy kiadják nagymamámat édesanyámék órákat vártak majd mikor már több órás várakozás után sem volt záró kiadták nélküle.

Gondolod, h a jogorvoslatnak lenne bármennyi értelme? Megtört, kimerült reményvesztett, energia és pénzhiányban szenvedő embereknek lenne esélye tisztességes bírálatot kapni? Szerintem inkább az orvos csuklóból hárítaná el az egészet.

Lehetne keresni jobb orvost valóban, ha lenne rá pénze a családnak.

Összesen körülbelül 3x 4x volt bent mamám az elmúlt néhány hét során, és mindig csak tüneti kezelést adtak. Szorulása van? Adunk neki beöntést vihetik haza. Másnap ügyelet be, nem tud enni mindent kihány. Orvos: Mi az, hogy nem tud enni mikor kiengedtük evett. Mi akiknek nincs orvosi diplománk: Igen, de ma másnap van, és most már nem tud enni. Orvos: Olyan nincs Mi: És mégis van. Orvos: Adtunk neki a hányingerre gyógyszert, hazavihetik. Ez játszódott le egész pontosan, és én meg nézek mint bárány az új kapura, hogy nem diagnózis kellene? Tüneti kezelés és csókolom? Azóta visszakerült h nincs vizelet, raktak be katétert mehet haza.

Járni meg alig tud de a mentősök nem ültették bele tolószékbe mellé még flegmák is voltak, prosztók, parasztok, ahogy tetszik.

Nem célom az, hogy bárki szakmabelit is meggyőzzek az igazamról, mert ez lehetetlen. Az orvostársadalomban annyira kilazultak az erkölcsök, hogy 'hivatástudat' mint fogalom megszűnt. És lehet, hogy kevés a fizetés, de a saját bőrömön tapasztalom milyen az, ha a kevés pénz ellenére is tisztességesen végezzük a munkánkat. Elkeserítő nehéz, de ezt kívánja a becsület.

Arról meg ne is beszéljünk, hogy az orvos aki több millió ft-os oktatásban vesz részt a magyar emberek kontójára, utána kimegy Londonba meg ide-oda gyógyítani.

buffybot 2012.03.17. 02:15:55

@Barnamaci: Nálunk nem engedték, hogy megfürdessük, mondták majd ők segítenek neki, mondanom sem kell csesztek vele foglalkozni.

De van jó hír is: Napi 500ft a nővér zsebébe és olyan lesz mint a kisangyal. Szebben beszél, többet törődik és még bizalmaskodik is egy kicsit.

Barnamaci 2012.03.17. 14:50:16

@buffybot: itt meg nincs, aki megtiltsa.... kérdezem, hány nővér van bent igy ünnepnapokon, mit gondolsz? 1. egy db. nővér egy egész osztályra. Én egész őszinte leszek, nincs az a hivatástudat, amiért én ezt az Ő helyükben csinálnám - szinte ingyen. Igaz, én 3-5szörös fizu mellett sem lennék nővér... És igen, én simán elhiszem, hogy azért ingerült és azért nem kedves, mert már k...ra elege van az egészből. És tegyük össze a kezünket, hogy még egy-egy van, aki felkel reggel és bemegy dolgozni... ha már az az egy se lesz? Akkor majd a rokonok mehetnek be felváltva. Amúgy még ez az egy nővér (jelen esetben, most) is teljesen korrekt, csak nincs ideje 40 beteget ellátni-gyógyszerezni-pelenkázni- és a sok más....

rikitiki 2012.03.17. 16:01:12

@buffybot: Mivel már 20 éve nincs megfizetve az orvos, sem a nővér sem az EÜ (TB, tökmindegy) ezért a helyzet a következő - eddig olyan orvost, ápolót, mentőst kaptál, amilyet kifogásolsz. Hanyag, bunkó, prosztó.

Mostantól szerinted milyet fogsz? Ilyet sem. Semmilyet sem.

www.delmagyar.hu/szeged_hirek/orvoshiany_a_szegedi_ful-orr-gegeszeten/2269574/

Szerinted ezen ki tudna változtatni? És hogyan?
Na, akire válaszodban gondolsz, ott kell panaszkodni.

buffybot 2012.03.17. 18:54:39

@Barnamaci: Nem gondolnám, h a nővérekre is illik a hivatástudat kifejezés. Az övék nem hivatás hanem kulimunka. De ugyanígy kulimunka a wc pucolás, vagy másik ezer szakma még. Te nem lennél nővér 3x 5x-ös fizetés mellett sem, ők meg amikor tanultak már akkor is idős bácsikat kellett fürdetniük, tehát tudnák mire vállalkoznak. Ha viszont valaki dolgozik, azt tegye normálisan! Ha mindenki normálisan ellátná a munkáját nem itt tartana az ország.

Visszatérve a tanárokra: Nemhogy évek óta nem emelték a fizetésüket, hanem januártól még a túlórapénzeket is megvonták, azzal a megjegyzéssel, h hivatástudatból azért tartsátok meg az óráitokat. Meg is tartják! Ők tehát dolgozhatnak ingyen? Senki sem keres jól szinte ebben az országban, az orvosok mivel különbek a többi embertől?

buffybot 2012.03.17. 18:59:03

@rikitiki: :) Most már végre te is beismered amit eddig következetesen tagadtál: Nincs pénz, nincs orvos. A történet drámaian rövid. Félreértés ne essék elismerem, hogy méltatlanul bánnak az orvosokkal. De akkor az orvosok meg ismerjék el, hogy gerinctelen férgek, akiket csak a pénz mozgat. Lelkiismeretük nincs, biztos eladták, hogy legalább a kis Suzukit meg a Tháliát meg tudják venni.

Egyébként meg hidegen hagy, mint mondtam semmiképp nem megyek orvoshoz, azt gondolom több esélyem van túlélni ha messzi elkerülöm őket.

vanier (törölt) 2012.03.17. 19:19:44

@buffybot:Hol van olyan tanár aki 80-90 órát dolgozik hetente és ebből 40-et ingyen? Jó ha 30-at.
A többi,meg amit leírtál tömény hülyeség, és csúsztatás.
Azt azért a figyelmedbe ajánlanám, a tanáraink a kutyának sem kellenek az orvosink után meg 2 kézzel kapnak mindenütt a világon.

2012.03.17. 19:31:53

@vanier: Megfogadtam, hogy nem reagálok a tanár mocskolódásaidra, de nem bírom ki. 40 órát természetesen nem dolgozik ingyen a tanár. A jó, ha 30-at dolgozik összesen szintén nem igaz. Illetve igaz a link, munkakerülő típusra. A tanárokra valóban nincs igény külföldön, de azt leírni, hogy a kutyának sem kellenek, de aztán az orvosokért meg 2 kézzel kapnak( ami igaz is egy ideig) ez így megfogalmazva nagyon irritáló. Itthon egyébként van igény a tanárokra, csak ők is fogynak, ráadásul a minőségi munkát végzők száma is egyre csökken, emiatt pedig előbb-utóbb bajok lesznek. Már vannak. A másokra tett negatív jelzők néha rád is igazak sajnos.

vanier (törölt) 2012.03.17. 20:19:36

@Turchi: Igen kettős a mércéd.
A gerinctelen férgezés az nem mocskolódás,de ha azt írom nem dolgoznak ingyen hetente 40 órát az igen. Nincs véletlen csőszemüveged? Tudom mennyit dolgozik 1 tanár,volt olyan kollégáim kb 60%,aki fél 2-kor úgy tépett el,mint a huzat és soha nem készült csak a szünetekben. A fiamnak a tanárai közül 2 volt korrekt és tisztességes a munkáját komolyan vevő a többi nem.Nem tudott volna leérettségizni sem ha rajtuk múlik,mert a világon semmit nem tanítottak neki.A magyar tanár utolsó évben csak filmeket vetített nekik.Én készítettem fel a magyar érettségire,és a nagyija,aki magyar tanár volt jó régen.Angolra a férjem készitete fel és a barátnőm. Matekból tanárt fizettünk. Kémiából megint én készítettem fel. Nem rossz képességű a gyerekem hiszen 75-90%-os lett az írásbelije.Ja,az a magyar tanár aki,nem tanított az osztálynak semmit ballagásra seiko órát kért.
Külföldön tényleg nem kellenek egyáltalán,ha tudsz helyet ahol nem mosogatónak kellenek csak szólj. Ez nem mocskolódás, tény. Itthon épp a héten kerestek meg 2-en is volt kollégák, nincs munkájuk,ha tudok szóljak.Az egyiket sajnáltam,a másik megérdemli.
A negatív jelzőket tartogasd magadnak,nekem sem más rólad a véleményem. Egál:).

buffybot 2012.03.17. 20:52:20

@vanier: Hát persze, hogy kapkodnak értük nagyokos. Mi kineveljük 10 milliós költséggel őket ők meg hasznosítják a tudásukat. Nem fektetnek be egy fityinget sem, kell ennél jobb befektetés?

Nem fogom neked bebizonyítani, de amikor ezt olvasod, egy pillanatig fusson át a kis agyadon, hogy amit most mondok majd annak van valóságalapja: Van olyan tanár aki heti 80 órát dolgozik, és ennek csak a felét fizetik ki, mivel a fele otthoni munka. Adminisztráció és előkészület. Persze sokkal kevesebbért mint egy orvos.

vanier (törölt) 2012.03.17. 20:53:58

@vanier: Még 1-2 számadat.
Csak közoktatásban 165 ezer tanár van 10 gyerekre jut 1 tanár.
18 ezer orvos van kb. 9,8 millió emberre. No hány ember jut 1 orvosra?

vanier (törölt) 2012.03.17. 20:57:28

@buffybot: Ti nem neveltek semmit. Az orvosok azt ami értékes orvosoktól tanulják. Tanítani meg mindenki tud,aki meg nem tud tornatanár:)

Barnamaci 2012.03.17. 21:12:30

@vanier: a KSH adatai szerint 33000 orvos van....a 18ezer hol szerepel?

buffybot 2012.03.17. 21:14:37

@vanier: "nem dolgoznak ingyen hetente 40 órát"

Ez nettó hülyeség.

"Tudom mennyit dolgozik 1 tanár,volt olyan kollégáim kb 60%,aki fél 2-kor úgy tépett el,mint a huzat és soha nem készült csak a szünetekben."

Fél 2-kor még senki nem lép le, de ha igen akkor az óraadó, vagy csak pár órája van, tehát a fizetése is jóval kevesebb. Én ismerek olyan tanárokat akik 6-ig vannak bent, és akkor mi van? És honnan tudod, hogy nem készült otthon az órákra, ott voltál vele? Egyébként meg pl egy matektanárnak nem nagyon kell készülnie, nem annyira mint egy nyelvtanárnak.

"A fiamnak a tanárai közül 2 volt korrekt és tisztességes a munkáját komolyan vevő a többi nem."

Mert az orvosok tisztességesek ugye? :)

"Nem tudott volna leérettségizni sem ha rajtuk múlik,mert a világon semmit nem tanítottak neki.A magyar tanár utolsó évben csak filmeket vetített nekik."

1: olyat állítani, hogy egész évben filmezett a tanár órán az nem hülyeség és csúsztatás? Vagy csak elhitted a csemetédnek amikor ezt mondta? Egyébként magyarból bárki le tud érettségizni, még a hülye is, mert szövegértés az egész.

"Nem rossz képességű a gyerekem hiszen 75-90%-os lett az írásbelije"

Amikor egy matekból kettes ember leérettségizik 4-re, egy magyarból 2-es pedig ötösre akkor én elgondolkodnék a fiad érettségijének értékén. A színvonal a béka feneke alatt. A lényeg: nem a gyerekek a zsenik hanem az érettségi túl könnyű. Ezt nemrég érettségizett diákként mondom, bár valószínűleg nem lehet megmagyarázni a büszke szülőnek hogy nem a gyereke a kis Einstein hanem az oktatás a rossz.

"Ja,az a magyar tanár aki,nem tanított az osztálynak semmit ballagásra seiko órát kért."

A tanár nem _kér_ semmit ballagásra. A munkaközösség szokott ajándékot biztosítani.

"Külföldön tényleg nem kellenek egyáltalán,ha tudsz helyet ahol nem mosogatónak kellenek csak szólj."

Ebben a hozzászólásomban is elmondom, hogy ha már a logikád kevés ide: azért kell a magyar orvos mert nem a külföldnek kell fizetni a tanítás költségét. Ezért kéne az orvosokkal kifizettetni a taníttatásuk árát. Nem azért mert az orvos szemét hanem mert rohadtul nem éri meg, hogy több tíz millió kisétáljon az országból.

Barnamaci 2012.03.17. 21:16:46

@vanier: azért ne általánosíts! A gyerekem tanárnője naponta 7-re jár be, iskolaotthonos suli, 3/4 4-kor végez (tanárnő), akkor hazaviszi 22 gyerek tudáspróbáját (dolgozatát) kijavítja, készül a projektórákra (otthon), meg a többire; mivel nálunk szöveges értékelés van, és nem csak 2 mondatos, hanem 3-4 oldalas(!), igy a 22 gyerek értékelője negyedévenként 3-4 napot igénybe vesz. A suliban egy rakás adminisztráció szintén elvégzendő.
Jelzem, tudom, hogy rengeteg rossz és alkalmatlan tanár van a pályán, és van, aki szarik az otthoni készülésre, de azért akkor sem az összes tanárra igaz amit irtál. Mint ahogy az orvosok között is van aki alkalmatlan a pályára...

buffybot 2012.03.17. 21:16:50

@vanier: @buffybot: Ti nem neveltek semmit. Az orvosok azt ami értékes orvosoktól tanulják. Tanítani meg mindenki tud,aki meg nem tud tornatanár:)

Látom nem érted. Arra utaltam, hogy egy orvostanhallgató 10 milliójába kerül az államnak. Ha magyar orvos kimegy pl Angliába az azt jelenti, hogy Anglia megspórolt magának egy tetemes összeget. Érthetőbben már nem tudom elmondani.

vanier (törölt) 2012.03.17. 21:19:07

@Barnamaci: Az 2 éves adat ,a szakmai szervezetek szerint csak 28 ezer van,és ez hihető ha azt vesszük az elmúlt 1 évben elment kb. 1200, jó páran nyugdíjba és halál.
A 28 ezret innen vettem:
www.mellekhatas.hu/index.php?p=news&act=show&cid=13058

buffybot 2012.03.17. 21:21:40

@Barnamaci: Így van! Az emberek nem tudják mennyi adminisztráció van. Vagy hogy meddig tart kijavítani egy darab érettségit. És van belőle mondjuk 100...

2012.03.17. 21:33:25

@vanier: Már vártam a válaszod! Akkor vegyük sorrendben:
1.Elolvastad egyáltalán amit írtam? Igazat adtam abban Neked, hogy valóban nem dolgoznak 40 órát ingyen a tanárok.
2. Kettős mérce, csőlátás? Bizonyára, hiszen ismersz nem?
3. Már leírtam egyszer, attól, hogy te ismersz tanárokat, és dolgoztál is köztük, az nem azt jelenti, hogy te mindent tudsz, és csak a te véleményed igaz.
4. A mocskolódást az eddigi megnyilvánulásaidra értettem, nem csak erre az egyre.
5. A negatív véleményem nem tartom meg magamnak, hanem leírom, ahogy te is.
6. Kettőnk között az az óriási különbség, hogy én elhiszem neked azt, hogy vannak ilyen tapasztalataid a tanárokról, te viszont ebből általános véleményt alkotsz, éppen úgy, mint ahogy egyesek az orvosokról, és te nem hiszed el, hogy nem minden úgy van mindenhol, mint amit te ismersz.
7. Hogy mi a véleményed rólam, cseppet sem érdekel, hiszen csak egy ismeretlen vagy a netről, és még az sem zavar, ha leírod. Ne is tartsd magadban, nem tesz jót az egészségnek.

vanier (törölt) 2012.03.17. 21:44:28

@Barnamaci: Hol írtam azt az összes?
Nem azt írtam:a fiam tanárai közül 2 jó volt? (A többi sz...t-sem ért)Sehová nem vették volna fel fel ha rajtuk múlik. Nem semmi összegeket fizettünk ki évekig azért,hogy tudjon is a gyerek.
A tanárképzőbe az elmúlt 15 évben matek -fizika szakot leszámítva mindenkit felvesznek.A tanítóképzőbe óvónőképzőbe szín 2-essel lehet bekerülni.Diplomát kapnak és ha eltudnak helyezkedni,ugyan olyan bért,mint 1 orvos,aki előtte mindig kitűnő volt és 2-3 nyelvet beszél.Felelősség nem sok,hiszen nem perelik őket semmiért sem (leszámítva a pedofilát).
A gyerekem rendes tehetséges ,külföldön is megéllja a helyét itt meg volt olyan tanerő, aki azért cikizte,mert orvos a nevelőapja...vagy mert én nem köszöntem neki messzire előre az utcán.
De hagyjuk,már a tanárokat,nem ide tartozik,nem is lehet az ő munkájukat 1 napon emliteni az orvosokéval. Ezt úgy mondom,hogy 1. voltam tanár
2.a családtagjaim orvosok .
Nekem évek óta nem volt zavartalan szentestém,mert valamiért mindig zaklatták vagy a férjem vagy a testvérem...s még folytathatnám.

2012.03.17. 21:46:27

@vanier: "Tanítani meg mindenki tud,aki meg nem tud tornatanár:)"

Ezt a megjegyzést csak később olvastam. Kb. ez a mentalitás az, amiért reagáltam az írásodra. Nem hinném, hogy magyarázatra szorulna. Viszont akkor nem érdemes a gyereket általános, meg középiskolába beíratni, hiszen úgyis csak alkalmatlan emberek vannak ott. És a leendő orvosok ki is hagyják a középiskolát, hiszen ott nem tanítják őket semmire. Legyen magántanuló. Persze azt is tanárok fogják csinálni, csak pénzért.
No ilyen általánosításokra én képtelen lennék, mint ahogy te nyilatkozol. Bár nem ér annyit, de ha csak beleolvasol 1-2 hozzászólásomba, bizony orvospárti vagyok, és ezt hangoztatni is szoktam. De hangoztatom a véleményem, és nem tartom magamban ( mert ugye az egészségtelen :-))ha másokról olyat írnak, ami szerintem nem igaz általában.

vanier (törölt) 2012.03.17. 21:52:35

@Turchi: Nem hiszem írtam olyat,enyém a bölcsek köve. Viszont, jól ismerem mind a 2 réteget nem láttam néhányat,nem arról van szó,hogy urban legendek alapján kiabálok kígyót békát.
Sőt nem is kiabálok.
Nem ismerlek ahogy te sem,engem. Viszont,mivel belém állandóan belém kötsz,és nem azzal kötekedsz aki hazugságot ír,m férgez, arra az egyenes logikai következtetésre jutottam 2-ős a mércéd, majd ha férgezőt is uú osztod,mint engem felül vizsgálom. Én szoktam.
Ugyan kopizd be ,hol írtam olyat,hogy gerinctelen,féreg stb.
Én nem mocskolódom azt meghagyom itt másoknak,azok jóval többen vannak:).

2012.03.17. 21:58:24

@vanier: ".Felelősség nem sok,hiszen nem perelik őket semmiért sem"

Egyre inkább az a meggyőződésem, hogy te mégsem voltál tanárok között, mint ahogy állítod. Mindenért perelik őket, és persze nem azért, mint amit zárójelben írtál. De már ezt is leírtam, talán az is elkerülte a figyelmed, hogy naponta érik atrocitások, ha olyan helyen dolgozik. Ezek szerint te nem olyan helyen dolgoztál. Márpedig a napi atrocitás velejárója a pereskedés. Ki ütött, hova ütött, védekezett, vagy támadott, ki ütött először, miért nem ugrott a tanerő a saját 50 kg-os súlyával két 80 kg-os verekedő gyerek közé, miért engedte, hogy megsérüljön az egyik, vagy mindkettő, miért nem verette össze inkább saját magát, hogy a két hülye ne egymást verje, és még sorolhatnám. Ezek mind saját tapasztalatok, de tele van velük a sajtó, ha mégsem lettél volna ilyen helyzetben, akkor az infókhoz hozzá lehet jutni. Persze ez más felelősség, mint az orvosoké, de amit leírtál, az úgy nem igaz. És valóban nem lehet a két szakmát egy lapon említeni azért, mert két különböző szakmáról van szó, nem pedig azért, amit te gondolsz.

vanier (törölt) 2012.03.17. 21:58:32

@Turchi: Szive mszerin nem engedte mvolna a gyerekem iskolába, csak egyetemre ,de a magyar törvények szerint kötelező volt.
Még egyszer leírom (hanyadszor???),vannak jó tanárok is. Kevesen. Nos, azokhoz járt a gyerekem különórára.Azok pl. nem férgezik az orvosokat,sőt embernek tekintik őket.
Ne haragudj,elég sok hszt olvastam tőled ,de olyat amiből észrevettem volna akár csak nyomokban is nem azt,hogy orvospárti,hanem csak azt semleges vagy nem sikerült olvasnom.
Ha olyat írsz szólj,addig hagyjuk egymást szerintem.

2012.03.17. 22:06:28

@vanier: Nem ismerheted olyan jól az egyik oldalt, ha nem ismered el a más véleményét. Ha leírom a véleményem és azt te belekötésnek veszed, akkor igen, azt teszem. A gerinctelen féreg témát meg se említettem. Mit csináljak vele? Az orvosi részt már korábban lereagáltam, csak a tanári megjegyzéseid miatt léptem újra be a témába. Miért kellene mindenkit osztanom csak azért, mert a tanári témáról más a véleményem?

2012.03.17. 22:11:35

@vanier: Ja, hogy téged csak az egyfajta vélemény érdekel? Ez is egy álláspont. Érdekes, én nem olvastam tőled még sok hozzászólást, vagy esetleg más nick-néven voltál? Vannak jó tanárok is? Örülők, hogy végre ilyet is írsz. Én meg eddig általában azt írtam, hogy az orvosok többsége jó. Akkor mégsem olvastál annyit visszafelé. Bár a semleges vélemény se rossz! Inkább közelít a valósághoz, mint az egyoldalú.

2012.03.17. 22:43:29

@vanier: "Szive mszerin nem engedte mvolna a gyerekem iskolába, csak egyetemre ,de a magyar törvények szerint kötelező volt"

:-)) Na ez szíven ütött! Nem ismered a magyar törvényeket. Lett volna lehetőséged rá, csak tájékozódni kellett volna, hogyan. Magántanuló, stb. Azért ezt egy volt tanárnak illik tudni! Arról már nem is beszélve, hogy a gyereknek szüksége van-e a közösségre? Jót tesz-e neki? Ki tudja...

rikitiki 2012.03.17. 23:32:46

@buffybot: A kedvedért elismerem. Gerinctelen féreg vagyok, akit csak a pénz mozgat, semmi más.

Ezért dolgoztam eddig is havi 300+ órát itthon, nettó 150ezerért, bár anyanyelvi szinten beszélek pl. angolul.

A munkáltatóm SBO-nak csúfolt ambulanciája most omlott össze, mert nem talál elég elmebeteget, aki oda betenné dolgos lábát.
Azt találta ki megoldásnak, hogy engem a munkáltatóm 3 hónapig bármely munkakörbe áthelyezhet.
Igaz, hogy nem szakterületem, igaz hogy egy perc tapasztalatom nincs az adott osztályon, de a teljes felelősség az enyém, mert egyből ügyeletvezetői státuszba mehetek, ha nem önként akkor kényszerből.

Ezt úgy jelentette be számomra, hogy akkor Hétfőn leszek szíves ott kezdeni 12 órás műszakot.
Mondtam, nem igazán jó ötlet, mert Vasárnap 24 órás ügyeletem van, ami után jár a pihenőidő. A válasz, akkor a Hétfő esti műszakot kapom, este 8-tól reggel 8-ig, majd folytathatom a napot a műtőben.

13 műszakot kell egy hónapban vinnem, mert annyi nem megoldott. (13*12=156)
Ez a plusz, ami Hétfőtől jut az eddigi mellé.
Amikor én közben néha elvileg pl. ügyeltem volna - így ügyeleti díjat sem kapok, normál óradíjért dolgozhatok.

Engem viszont csak és kizárólag a mocskos pénz érdekel, mert gerinctelen állat vagyok, egy féreg vagy puhatestű.

Cselesen a betegek és az ellátás érdekeire hivatkozom, nevezetesen nem tudok garanciát vállalni sem jószívvel állni olyan munkához, mely betegek ellátásáról szól de nem tudok 100%ot nyújtani. Ezt írásba adom, ügyvédi letétbe, ha a munkáltatóm ezt egy percnél tovább komolyan gondolja.

Így inkább elmegyek olyan országba, ahol senkinek nem okoz problémát az, ha az orvos gerinctelenül meg akar élni a béréből.
Sajnálom hogy csalódást kellett okoznom, én is ilyen szemét vagyok, hogy 0 betegellátási biztonság mellett nem fogok dolgozni. Hiába keresnék még sokkal kevesebbet is közben. Ez egyértelműen látszik, csak a pénzről szól.

Kívánom, hogy ha szükséges lesz rá, találj gerinces, becsületes csontkovácsot, távgyógyítót, homeopatát.
Orvost nem fogsz. De szerencsére önként el is mennek, nem kell gerinctelen alakokkal foglalkozni.

Örülhetsz.

rikitiki 2012.03.17. 23:35:26

@rikitiki: Egyébként se Suzukim, se Thaliám nincs. Van viszont Mercim.

12 év alatt egyszer kaptam két rúd szalámit. Egyszer pedig egy eü. dolgozó hozott egy doboz Mercit.

Nem autót, a csokit.

buffybot 2012.03.17. 23:43:44

@vanier:

Én nem rád mondtam, hogy gerinctelen féreg hanem azokra az orvosokra értem azt akikkel találkoztam életem során és azt tapasztaltam náluk, hogy nem hajlandóak a kisujjukat sem mozdítani ha az ember nem fizet nekik?
Szerinted az ilyen ember nem gerinctelen?

Te viszont személyeskedsz, mert olyanokat írsz, hogy a hozzászólásom hülyeség és csúsztatás, pedig én nem írtam valótlant, nem írtam olyat amit hallottam másoktól, te viszont néhány hozzászólás alatt több olyan dolgot is mondtál ami nem igaz. Légből kapott dolgok. Copyzzam-e ide?

buffybot 2012.03.17. 23:51:23

@rikitiki: Szóval olyan beosztásban kell dolgoznod ami nem is szakterületed, de amikor azt meri mondani egy páciens vagy hozzátartozó, hogy nem kapott szakszerű és kielégítő ellátást akkor meg habzó szájjal mész neki, hogy meri szidni az orvosokat és az ő hozzáértésüket?

Nem értem továbbá, hogy ha te nem vagy lelkiismeret nélküli érzéketlen gép aki csak a pénzért dolgozik akkor miért veszed magadra a 'gerinctelen féreg' jelzőt? Ha te a kevés fizetésed miatt sosem vártál el plusz juttatást, és ugyanúgy álltál egy nincstelen szegény pácienshez mint gazdag embertársához akkor ez a jelző nyilván rád nem passzol.

buffybot 2012.03.17. 23:57:19

@vanier: "Felelősség nem sok,hiszen nem perelik őket semmiért sem (leszámítva a pedofilát)."

A tanárnak felelősséggel tartozik a gyerek testi épségéért a tanórákon a szünetekben az osztálykirándulásokon a rendezvényeken. Még akkor is tanáré a felelősség ha a gyerek lóg és az utcán elüti az autó. Felelős a tanár továbbá a gyermekért, ha az banketten vagy szerenádon félhullára issza magát, és egy árokban fetreng.

Nyilván nagyon tájékozott ember vagy így csak kiment a fejedből, hogy épp a hetekben halt meg síelés közben egy 13 éves kisgyerek, a szülők itt is perelnek.

A hozzászólásaid túlnyomó része iszonyúan pontatlan, nem hiszem el, hogy voltál tanár vagy ismersz egyet is.

buffybot 2012.03.17. 23:58:24

@buffybot: *tanárnak helyett tanár

rikitiki 2012.03.18. 00:01:38

@buffybot: Ha nem volt egyértelmű - vállalhatatlan körülmények között nem vállalok betegellátást.

Copyzzál ide valamit, amit én mondtam és nem igaz, légből kapott.
Ezek szerint már hazudok is?

Amit írtál azt pedig azért vettem magamra mert nem lehet máshogy értelmezni:
"Most már végre te is beismered amit eddig következetesen tagadtál: Nincs pénz, nincs orvos. A történet drámaian rövid. De akkor az orvosok meg ismerjék el, hogy gerinctelen férgek, akiket csak a pénz mozgat. "

rikitiki 2012.03.18. 00:06:01

@buffybot: Egyébként meg - bár állítólag én személyeskedek - itt te most tényleg azt írtad, hogy én habzó szájjal megyek neki a hozzátartozónak?

Mégis te milyen gerinces, lelkiismeretes becsületes troll vagy, hogy megengedhetsz magadnak olyan véleményt, hogy az orvosok (köztük én, aki elismerem hogy...) gerinctelenek, én légből kapott dolgokat állítok, továbbá nekimegyek a hozzátartozóknak habzó szájjal?

Te melyik troll voltál itt korábban?

buffybot 2012.03.18. 00:39:45

@rikitiki: Ha feljebbvalók járhatónak látják ezt az utat akkor nyilván lesz olyan orvos aki vállalja is. Innentől kezdve jogos a méltatlankodás.

"Mégis te milyen gerinces, lelkiismeretes becsületes troll vagy, hogy megengedhetsz magadnak olyan véleményt, hogy az orvosok (köztük én, aki elismerem hogy...) gerinctelenek, én légből kapott dolgokat állítok, továbbá nekimegyek a hozzátartozóknak habzó szájjal?"

"Copyzzál ide valamit, amit én mondtam és nem igaz, légből kapott. Ezek szerint már hazudok is?"

Idéznéd légyszíves hol mondtam neked, hogy légből kapott dolgokat állítasz?

Egyébként nem trollkodok én sehol, a blogra tévedtem indexen keresztül, elolvastam a cikket majd a hozzászólásokat, leírtam a véleményemet, most pedig azokra a kommentekre reflexálok amik a hozzászólásaimra érkeztek és leírom további véleményemet. Erre a trollkodásos dologra visszatérhetünk de csak miután tisztáztuk hol mondtam én neked azt, hogy légből kapott amit mondasz és hazudsz?

rikitiki 2012.03.18. 00:52:43

@buffybot: a légből kapottat vaniernek írtad, csak benéztem a hozzászólásokat. Elnézést.
A többi dolog természetesen áll.

Érdekes, hogy azt mondod nem jártál itt korábban. Ehhez képest bátran minősítesz másokat, és még akár a véleményüket is elmondod helyettük.

De nem folytatom, van jobb dolgom például a pihenés.

buffybot 2012.03.18. 00:55:44

Egyébként ennek már valóban nincs sok értelme. Véleménykülönbség miatt ellenségeskedni? Tényleg hasznosabb a pihenés...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása