Zárt osztályra akarták vinni

2011.05.28. 06:00

Megtörtént, igaz már annak 10 éve, de szerintem most annál rosszabb a helyzet.A kisöreg (86 éves volt) saját házában legurult egy lépcsőn és felszakadt a fejbőre. Bevittem a János Kórház sürgősségére, ahol elsősegélyben részesítették, összevarrták a feje búbján a sebet, kb 5-6 centi. Engem nem engedtek be, csak amikor már be volt kötve a feje, sírt a kisöreg. Az orvos közölte, hogy át kellene vinni a pszichiátriára, megvizsgáltatni, mert nem tudta elmesélni mi történt pontosan, hátha megütötte a fejét és károsodás lett az agyban.

 


OK. megértettem, viszem. De útközben megkérdeztem a kisöreget miért sírt? Kiderült, fájdalom csillapító nélkül varrták össze a sebet. Ez kicsit felháborított, de gondoltam míg vizsgálják a kisöreget, reklamálok.


A pszichiátrián azonnal vizsgálni kezdte egy fiatal doktornő, majd pár perc múlva behívott, hogy itt kell tartania a beteget, hozzak neki pizsamát, meg egyebeket. Ok. megijedtem, tényleg megüthetett valamit. Haza rohanás, vissza a pszichiátriára, jött velem a feleségem is segíteni. Első meglepetésemre nem lehetett csak úgy bemenni az osztályra, mert csak belülről van kilincs. Nagy nehezen bejutottunk. Azt látom, hogy a kórházi ágyakon magas oldal rácsozat, a kórterem teljesen kopár, sehol egy asztal, egy szék, nincsen szekrény, csak a bezárt ajtón kívül. Egyszóval pillanatok alatt rádöbbentem ez a zárt osztály. Gyorsan megkerestem a vizsgálatot végző doktornőt és kérdeztem mi történt.


A bácsit benn kell tartani, mert valószínűleg az ütéstől vagy a korától nem beszámítható. És erre hogy tetszett rájönni. Tudja van egy teszt sok praktikus és aktuális kérdéssel, és a bácsi nem tudta megmondani mikor volt a II. világháború, csak annyit mondott, nem tudom, csak azt, hogy 7 évig volt benne katona. És még mi volt a baj? kérdeztem. Más semmi. Mondta a doktornő.


És tessék mondani ezért önök betesznek egy olyan embert a zárt osztályra, aki magas kora ellenére minden reggel, egyedül készít reggelit, megfürdik, megborotválkozik, egyedül megreggelizik, elolvassa az újságokat(!) és elmegy a környéken sétálni. Vagyis önellátó, de mivel nem tudta mikor volt a háború, bevágják a ténylegesen betegek közé.


Ekkor eszembe jutott az a nő aki valamilyen sérelme volt, és levelet írt néhai Antal Józsefnek, aki nem válaszolt, mire a nő feljött Budapestre és alkalom adtán bosszúból megdobta Antalt paradicsommal. Az őrök azonnal elkapták, átadták a rendőröknek, visszavitték Kaposvárra, mert oda valósi volt, ott megállapították, hogy elmebeteg és benyomták az ottani pszichiátriára. A lánya azóta sem tudja bebizonyítani, hogy az anyjának semmi baja, ott fog meghalni szegény.


Mondtam az orvosnak, ez az ember nem elmebeteg, azonnal hazaviszem. Azt nem lehet, holnap után jön a főorvos, csak az engedheti haza, mert ő már felvette az osztályra. Nos szeme előtt a Kaposvári nő, adtam egy ötszázast egy fiatal ápolónak, szerezze vissza a kisöreg személyi igazolványát, és a ruháit. Rövid idő alatt jött a srác a személyivel, de a ruhát egy olyan szekrénybe zárták, aminek a kulcs a dokinőnél van. Nem baj mondom, itt egy másik ezres, tegye fel a kisöreget egy kocsira és hozza ki az előtérbe, úgy ahogy van kórházi pizsamában. Szerencsére a doktornő el volt foglalva, és pillanatok alatt kiloptuk a kisöreget. Az ajtó előtt állt a kocsim, és nyomás haza. Amikor éppen indultam, kiszaladt a doktornő, hogy ezt nem lehet megtenni, feljelent.Mondtam jelentsen, de ne lepődjön meg én is ezt fogom tenni a diagnózisa végett.

 

 

Nem lett az ügyből semmi, és a nagybátyám az elkövetkező 4 évben még párszor leesett az ominózus lépcsőn, és ha ebből keletkezett valami baja, a helyszínen intéztük el. És ágyban párnák között halt meg végelgyengülésben, de hogy mikor volt (dátum szerint) a II világháború, azt valóban nem tudta, de meccs eredményeket aktuálisan tudta.
 

 

Nyereményjáték! Töltsd fel egy fotót az autódról és nyerj egy iPad 2-t!

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irkutszk 2011.05.28. 16:53:41

@Ingerlékeny Banya: Hasonlóképp kíváncsi volnék arra, hogy mi történt azokkal a betegekkel, akiknek az elhelyezése bizonytalanná vált, mikoris a Lipótmezei zárt osztályt bezáratták. Beszélgettél te valaha skizofrénnel? Mert én is csak bemutató gyakorlaton, de az is meggyőző volt, köszönöm szépen.

@Border:
Akkor már inkább az Aranyketrec.

Irkutszk 2011.05.28. 16:55:02

@El Visco Stello: Még jó, hogy ez bíróságra sose került, és hogy nem amerikai a bírósági rendszer. Simán eladnák, hogy ennyit ér egy ember szabadsága, és ennyi lenne ezentúl a kártérítési összeg :D

Öreg Sam 2011.05.28. 16:55:26

Európa hirü idegsebész barátom-nem kevés maliciával-azt találta mondani:a pszichiátert csak a fehér köpenye különbözteti meg a pácienstől ...))

Irkutszk 2011.05.28. 16:59:01

@Öreg Sam: Az én állatorvos barátném szerint a pszichiáter és a pszichológus csak annyiban különbözik, hogy az egyik már érettségi után, a másik csak az orvosi egyetem elvégzését követően bolondult meg; de ettől még tudomány, fontos, és mindenkinek igénye lehet rá.

Leroi 2011.05.28. 17:01:19

@Öreg Sam:
Von Moltke szerint pedig az embert az különbözteti meg a majomtól, hogy szivarozik.
A psychiáterekkel kapcsolatban a poént és úgy tudom, hogy náluk van a kulcs.

Leroi 2011.05.28. 17:02:44

@flimo13:
Tényleg lehet, hogy Rongyos Gárda-tag volt, esetleg szudétanémet vagy kurlandi szabadcsapatos...

Desiderata 2011.05.28. 17:02:50

@Irkutszk: Szerintem viszont a pszichiáterek (legtöbbje) ritka jó humorú és nagy műveltségű ember.
Hát, a testet nem tudja gyógyítani, de nem is azt bízzuk rá.

flimo13 2011.05.28. 17:04:58

@Leroi: gyakorold még az értő olvasást.

Irkutszk 2011.05.28. 17:06:46

@Desiderata: Nem ismerek elég pszichiátert a véleményformáláshoz :) Egyhez jártam egy kurzusra, őt nagyon tisztelem. Poén volt :P, viszont az mindenképp igaz, hogy valami erre az útra viszi őket. Az én lelkemet egyébként egy pszichológus barátném szokta ápolni :)

Leroi 2011.05.28. 17:08:03

@flimo13:
Majd te megtanítasz, tücsök...

flimo13 2011.05.28. 17:09:42

@Leroi: Segítség: nem csak az a katona, aki harcol.

mughuzu565 · http://kerdesek.hu 2011.05.28. 17:10:07

pff érdekes
gyakorlat-e körbeszurkálni egy sebet 2-3 pirszing miatt

czejp (törölt) 2011.05.28. 17:10:24

Vicces. Jó ez a beugrató kérdés és vajon mi a helyes válasz ? Japán-Orosz részről csak fegyverszünet van, nem volt békekötés.

Öreg Sam 2011.05.28. 17:10:59

@Irkutszk:
Ebben csak az a sajnálatos,hogy ha Isten neadj'eléjük kerül az emberfia,akkor már szinte mindegy is :)
Ez nem csak orvosi,hanem sajnálatosan egyfajta társadalmi kérdés is,ebbe viszont nem szivesen mennék bele,mert óhatatlanul előkerülne a politika,és én be vagyok oltva :)
Valaki fentebb emlitette az Aranyketrec c regényt,kiegészitőként olvasásra ajánlom a Próféta Voltál Szivem c kisregényt.(ha egyáltalán valahol fellelhető)

Irkutszk 2011.05.28. 17:21:09

@Öreg Sam: Majd meglesem :) Köszönöm a tippet.

Irkutszk 2011.05.28. 17:22:13

Miért törölték a linkes hozzászólásomat, ha szabad kérdeznem?

cenzorilla 2011.05.28. 17:23:23

@Irkutszk:

Akinek szólt azt is töröltük.

Mylady 2011.05.28. 17:29:14

Nemrég láttam egy videót, ahol több egyetemen (ELTE, Műegyetem, Közgáz, BGF) tettek fel véletlenszerűen megállított fiataloknak az általános műveltséghez tartozó kérdéseket. Ilyen volt a második világháború ideje.
A poszt alapján megállapítható, hogy a mai egyetemisták mind elmebetegek.
A kérdésre ugyanis a videón megkérdezettek közül senki sem tudott helyesen válaszolni.

Irkutszk 2011.05.28. 17:30:07

@cenzorilla: Csak nem értem, hogy miért. Ok, hogy kissé provokatív volt, de szvsz belefért a 'hülye vagyok, tanítsatok' kategóriába. Well, ti vagytok a modik.

cenzorilla 2011.05.28. 17:33:19

@Irkutszk:

Mert a saját blogját reklámozza itt.
Egyszerű trollról van szó.

Irkutszk 2011.05.28. 17:35:40

@cenzorilla: Köszönöm szépen a választ.

Despota 2011.05.28. 17:36:25

@cenzorilla: Bocsánat, én visszaengedtem a hozzászólást.Az előzményeket viszont nem.Sry

cenzorilla 2011.05.28. 17:44:02

@Despota:

:)))
Örülök, hogy itt vagy!

Despota 2011.05.28. 17:46:05

@cenzorilla: Köszönöm, én is Nektek! Kellemes hétvégét Mindenkinek! Kapcs.ford

Leroi 2011.05.28. 18:23:05

@flimo13:
Nagyapám a 44-ben mozgósított tartalékosok közt harcolt a Székely Hadosztály egyik egységében.
Miután 17-18-ban már járt Piavénál is IV. Károly katonájaként...
Szóval lehet, hogy besorozták békeidőben a papát és leszerelés előtt érte a háború 41-ben, amit aztán végigharcolt a visszavonulás végéig.

sztrugackij 2011.05.28. 18:39:14

@Leroi: "
Erre van egy latin szólás: Cave canem!:)))"

A latinnal vigyázni ám!

flimo13 2011.05.28. 18:39:57

@Leroi: no, akkor lassan csak megértjük egymást. Lehetett még hivatásos is

Öreg Sam 2011.05.28. 18:49:43

@Leroi:
Az én apám meg,-mint pacifista- a Gyilkos tó fölött dekkolt 10 évig egy fürésztelepen faszakemberként.
Kinek mi jutott...:)

seoneo 2011.05.28. 18:53:21

A héten a Filmmúzeumon láttam A kacsa fél nyolckor csenget című filmet. Egyből az jutott róla eszembe...

epres négercsók 2011.05.28. 19:48:56

@Cenzorilla te tényleg ilyen hülye vagy?: Ezúttal én szedtem ki, szállj le végre Cenzorilláról. Én is visszanézek később, de ha nem maradsz veszteg, akkor nem csak nickestől fogsz elköszönni ettől a blogtól.

Leroi 2011.05.28. 20:11:09

@Öreg Sam:
Akkor Te is siculus vagy...

praxis_blogrol_torolt_nick 2011.05.28. 20:26:33

@epres négercsók:

Most komolyan rámijesztettél. Ti ketten tényleg nem értitek, hogy ez itt nem egy fegyenctelep, hanem egy közösség (volt).

Öreg Sam 2011.05.28. 20:31:44

@Leroi:
Elszállt valahova a jegyzetem,pedig amit hirtelen felidulásból követ el az emberfia,annál nincs jobb!:)
Summarum:azt irtam,(volna)hogy nem tudom értelmezni,pedig 4 éven át verték a kis szürkékbe a latint.
Mi az a siculus????

Leroi 2011.05.28. 21:09:29

@Öreg Sam:
Ja, bocsánat!
A székelyeket nevezték így latinul.
Siculus: székely, primipilus: lófő, pixidarius: darabont, primor: nemes...

Öreg Sam 2011.05.28. 21:10:47

@Öreg Sam:
Ja!
Elbucsuzom,mert stilszerüen,témába vágóan kezdődik a Ken Kesey regény filmje,a Száll a kakuk fészkére.
Nagy regény volt,igy kb.30 év után kiváncsi vagyok magamra,mai eszemmel hogyan értelmezem?

Leroi 2011.05.28. 21:24:35

@Öreg Sam:
Én 1985-ben láttam először, 10 évvel a rendezés után, videokazettán, ami akkor nagy szó volt (persze, más videóján).
Nagyon tetszett, talán még jobban, mint a könyv. McMurphy-t pl. én csak Jack Nicholsonként tudom elképzelni.:)
Jó filmnézést!

El Visco Stello (törölt) 2011.05.29. 07:59:20

Tisztelt Moderáció!

Mivel újabb poszt megjelenésével jelen poszt nagyjából lecsengett, kérem, hogy a @mariablog: nevű felhasználó által idemásolt hozzászólásomat töröljék!
A véleményem természetesen vállalom, de nem ehhez a topikhoz íródott, így környezetéből kiragadva félrevezető. A hozzászólás világosan tartalmazza, hogy egy bizonyos és az azt megelőző néhány topikra vonatkozik. Azóta viszont az abban leírt jelenséget nem tapasztaltam.
Természetesen a felhasználó rólam írt véleménye és a hivatkozás maradhat, aki a kommentre kíváncsi a link alatt megtekintheti.

Köszönöm

mariablog · http://maria.blog.hu 2011.05.29. 08:29:49

@El Visco Stello:

Ezt nem úszod meg ennyivel.

Ha vállalod a véleményed, akkor miért is kell törölni a kommentet?

Tudatosan mész neki ezen a blogon a nálad okosabb, képzettebb és segítőkészebb embereknek. Ha a cenzor törli az idézetet, magam fogok bejegyzést írni róla.

Ott rontottad el, hogy nem kellett volna utánam szólnod, amikor már elmentem innen.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.29. 08:49:11

@mariablog: Tőlem akár maradhat is, ha Neked fontos. Nekem nem kabinetkérdés:)))

2011.05.29. 09:34:15

@Leroi: Grüß Gott! :-)

A kommented megragadta a lényeget. Szerintem MMS (mini mental state) tesztet töltöttek ki vele, amelynek egyik eleme, hogy időben helyezze el magát a páciens. Gondolom ez nem sikerült, bár a 20. századot is el kell fogadni válasznak. :-)

Más: ezek a tesztek általában 30 pontosak => 30-24 a jó, 24-20 az enyhe kognitív deficit, 20 alatt meg komoly a probléma. Tehát nincs az a pszichiáter, aki bennfogja EGY hibás válaszra.

Jó újra látni! :-)

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.29. 10:12:37

@ReignOfdark: hm, azért csak nem veszik komolyan, egy csomó ember bekerülne, hogy nem tudja, mi történik körülötte a világban...

2011.05.29. 10:26:15

@Babette_: Nem véletlen Leroi kommentjére reagáltam: egy idős embernél bármelyik orvosi szakág felfedezhet valami gyógyítani valót. A pszichiáter a hanyatló elméjével foglalkozott. Az MMS-en elért eredmény nem jogosítja fel benntartani a pszichiátert.

2011.05.29. 10:37:13

@Babette_: Igazad van, ismét gratulálok magamnak, az utóbbi napokban nem az első eset. Vizsgaidőszak.

Széphalmi Izett 2011.05.29. 10:38:03

@Leroi: "Te Széphalmi vagy, ugye?:)
Nos, a captopril egy jó kis klasszikus ACE-gátló, hirtelen felszökött vérnyomású betegeinknél mi is alkalmazzuk az aranydózist, ami 12,5 mg...
De...
Én javasolnám a 24 órás ABPM felhelyezését és egy pontos vérnyomásmonitorozást belgyógyász által. Ilyen családi kórelőzménnyel mindenképpen. Lehet, hogy ACE-gátlóval folytatják, lehet, hogy átállítanak ARB-re, mostanság az utóbbit jól kombinálják (egy tablettában) Ca-antagonistákkal."

Anyuval kapcsolatban: f@sza egy neurológiai osztály lehet, ahol az afáziás beteget hülyének nézik, amiért nem tud beszélni...:((( "

Igen, Széphalmi Izett vagyok, csak valahogyan lemaradt a Széphalmi, - egyébként a kutyám törzskönyvi neve :-)))
De a viccet félre téve, voltam 24 órás ABPM vizsgálaton is, ahol szintén kimagasló értékek voltak, de azzal intézték el, hogy valószínűleg a készülék a rossz. A kiugró értékeknél most az van, hogy Tensiomint szopogatok, ezt javasolták az ügyeleteken is. Csak tényleg azt nem tudom, hogy meddig mehetek el? Vagy is mennyi mg a megengedett? Szeretnék még magamnak, - mondjuk 10 évet...

Anyu, egyébként Apu volt... Anyukám agydaganat betegségben hunyt el, apukám az, aki agyvérzést kapott és magas vérnyomásban szenvedett. Szintén nem dohányzott, nem fogyasztott alkoholt. Tényleg nagyon megalázó volt az ideggyógyászati vizsgálat, még sérülten is érezte, hogy mennyire... 8 hónapig ápoltam apukámat, szinte a nulláról indultunk, de jártunk logopédushoz, gyógytornászhoz, stb. Újra tanult mozogni, beszélni... Lassan szinte mindent visszanyert, csak mint említettem, a számok világát veszítette el. Ennek ellenére 8 hónap után újra önálló életet akart élni. Sokáig jól volt, félévente kapott értágító (?) infuziós kezelést. A legutolsónál nagyon rosszul lett, "berácsozták" az ágyát, mert állítólag minden áron hozzám akart jönni... Én Bp-en élek, Ő pedig egy dunántúli kisvárosban volt. A berácsozás éjszakáján meg is halt. Soha nem tudom megbocsájtani magamnak, hogy nem voltam ott... Talán azt is említettem, hogy naplót vezetett... Amit szavakkal nem tudott kifejezni, ebben mindent leírt, - a bezártságról, a megalázottságról, az érzéseiről, stb. Amikor újra és újra elolvasom, könny szökik a szemembe...

Leroi 2011.05.29. 11:46:26

@ReignOfdark:
Danke und Grüss Gott, Mein Herr...
Téged is jó újra olvasni!

A heveny psychiatriai elhelyezésnek jól meghatározott kritériumai vannak, a kis kolleganő finoman fogalmazva abúzust követett el azzal, hogy blitzdiagnosztizált és pakolta is az ágyra a beteget, kellett neki a páciens, jól jött neki egy leépültnek kinéző bácsika, feltette a kulcskérdést neki és megvolt az indok
a hospitalzációra...:)
Orwell és Örkény együtt karöltve szimbiózisban jegyzetelhettek volna az anamnézisfelvételkor.
Kis magyar psycho.

Leroi 2011.05.29. 11:47:50

@Széphalmi Izett:
Bocsánat a pontatlanságért és köszönöm, hogy ilyen szépen részletesen ismertetted a szomorú végkifejletű eseménysort...:(
Együttérzek és vigasztalást Neked!

Leroi 2011.05.29. 11:52:28

@Széphalmi Izett:
Az alkalmi vérnyomáscsökkentő bevétele veszélyes játék - mondom én, bár nem vagyok sem internológus és ezen belül hypertonológus-, a hypertonia nem migrén, amelyben a beteg alkalmi triptánbevételt engedhet meg magának, azt ki kell vizsgálni, az eredetét megállapítani, a terápiás dózist pontosan ki kell titrálni és hosszú-hosszú távra (értsd: élethosszan) be kell állítani, főleg ilyen tragikus családi kórelőzmény mellett.

Irkutszk 2011.05.29. 12:40:48

@Széphalmi Izett: Őszinte részvétem. Az én Édesapám is kapott agyvérzést, de oly másként viselte. Az első után folyamatosan meg akart halni. Három és fél év kellett, hogy akkori vágya teljesüljön. Akkorra viszont már láttam könnyezni azon, hogy újra tudja a karját használni, és a halálvágy csendes, konok elszántsággá alakult, hogy akármikor jön is a halál, addig is élni kell valahogy.

sztrugackij 2011.05.29. 14:52:42

@Leroi: Tudod,hogy mire utaltam.

Leroi 2011.05.29. 14:54:50

@sztrugackij:
Honni soit qui mal y pense

sztrugackij 2011.05.29. 15:01:37

@epres négercsók:

Már megint mit követtem el?
Kizárólag modoros,latin és germán jövevényszavakkal tűzdelt hozzászólásokat engedélyeztek?

Leroi 2011.05.29. 15:12:54

A nonkonformista rosszindulatú kötekedőket
szeretik a moderátorok, barátom...

sztrugackij 2011.05.29. 15:15:12

@Leroi: Legalább helyesen írtad volna le!
Ezt megint benézted!

Most megint kérheted a Párkáktól a javítást!

Ejnye-ejnye,doktor úr!
Ebben a belterjes környezetben még akár műveltnek is tarthatnak.Bárcsak én is elmondhatnám ezt rólad,de nem tehetem.

sztrugackij 2011.05.29. 15:24:53

Amúgy csak borzongani járok ide,valahogy úgy vagyok ezzel a bloggal, mint Ed Wood filmjeivel.

Szinte csak leroi és a kitűnő moderáció kommentjeit olvasom!

Hogyan is fogalmazna leroi?Priceless!

Leroi 2011.05.29. 15:27:56

Tudnék ajánlani egy pár jófajta köhögéscsillapítót, de fölösleges.

Bikli néni 2011.05.29. 15:53:42

@sztrugackij: Ha nem csak borzongani járnál ide, hanem mondjuk befogadni a látottakat/olvasottakat is, akkor tudnád, hogy Leroi már egy ideje nem kommentelt ide.
A kitűnő moderáció meg legalább szól. Megtehetné azt is, hogy szó nélkül kidobál innen mindent, ami jól esik. Na, az lenne a prájszlessz.

Megmondom, én mit látok: te akárhányszor ide jössz, előbb-utóbb mindig belekötsz valakibe.

Leroi 2011.05.29. 16:15:45

@El Visco Stello:
Köszi, zseniális a rendező.

sztrugackij 2011.05.29. 16:30:32

@Bikli néni: Sajnálom,hogy így látod!

Kizárólag a félműveltségével kérkedő,pongyola latintudását fitogtató egyéneket szoktam kioktatni a helyes megfogalmazásról vagy írásmódról.
Ha már villogni akar vele,tegye azt hibátlanul.

A moderációt pedig inkább nem minősíteném.
Egyik blogon sincs hozzá hasonló.
Sem stílusban,sem tartalmilag.

Lásd "aludni küldelek..",még egy ilyen és repülsz..","ha nem maradsz veszteg.."

Teszi mindezt teljesen következetlenül,valószínűleg pillanatnyi hangulata alapján.

Egyébként számodra leroi egy orákulum?
Tilos a tévedéseit leleplezni?

sztrugackij 2011.05.29. 16:41:59

@El Visco Stello:

Az irónia legalább hibátlan.

Bikli néni 2011.05.29. 16:47:03

@sztrugackij: A műveltségi vetélkedőt (ezt most nem rossz értelemben mondom, komolyan) meccseljétek le egymás között. Csak azon akadt fenn a szemem, hogy ti ketten állandóan hadakoztok egymással, mikor lehetne ezt értelmesen is.

Moderátorok: amiket itt néha látni lehet, az anyázás és a többi, azok után nem is csoda...

epres négercsók 2011.05.29. 16:54:07

@sztrugackij: Kedves Sztrugackij! Mint az egyik megszólított, pár szóban elmondanám szubjektív magánvéleményemet (akár a többieknek is).
A moderálás nem úgy működik, hogy kihajítunk innen embereket. Figyelmeztetünk. Ha nagyon durva dolgokat írnak le, mi is határozottabban szólunk. Ha folyamatosan, a figyelmeztetés ellenére is csinálják, akkor szoktam én "pihenni küldeni" (ami azt jelenti, hogy másnap már vissza is jöhet, addig pedig kifújhatja a mérgét valahol). Nem pillanatnyi hangulat alapján, és még csak nem is túl nagy szigorral tesszük mindezt, mert tiszteletben tartjuk a kulturált szólásszabadságot.
Tesszük mindezt annak ellenére, hogy napi szinten küldenek el minket melegebb éghajlatra, sokszor olyanért is, amit el se követtünk (minek írsz blogot, ha nem tetszik a vélemény - mi ugyanis NEM írunk blogot).
Minket is szoktak rugdosni, pocskondiázni, mégis itt vagyunk. Lehet, hogy nem tetszik nektek, ahogy ezt csináljuk, de ha mi (úgy általában a moderáció) nem lennénk, ez a blog is kb. akkora kupleráj lenne, mint a velvet.

sztrugackij 2011.05.29. 17:25:22

@epres négercsók: Kedves moderátor!
Elöljáróban szeretném elmondani(bár tekintheted egyszerre dícséretnek és bírálatnak is),hogy hónapok óta a legkorrektebb és legszelídebb reagálást sikerült elolvasnom tőled.
Bár korábban azt írtam,hogy csak a moderátori és leroi kommentelőtök hozzászólásait olvasom,nem teljesen van így.
Kíváncsi voltam, milyen hozzászólások érdemelték ki a rendreutasításokat(pl.a tárgytól való eltérés,túlzott személyeskedés vagy "durva dolgok"miatt.)

Azt tapasztaltam,hogy néha egyesekkel túlzott szigort alkalmaztok,másokat pedig meglehetősen elnézően kezeltek.

Teljesen megértem,ha megpróbáljátok kiszűrni a trollokat és az önreklámozókat,de a blogokon sűrűn előforduló, két vagy három személy között kialakuló pengeváltásokra nem kellene rögtön lecsapni.
Természetesen előfordult,hogy a vitám leroi barátunkkal egy idő után teljesen rátelepedett az aktuális posztra, és abban az esetben ,el kell ismerjem,némileg indokolt volt a beavatkozásotok.

Talán elhiszitek nekem,hogy nem vagyok troll és a nyelvtannáci szerepét sem akarom eljátszani.
Elolvasom a cikkeiteket,érdekelnek a hozzászólások is,de engedtessék meg nekem az esetleges ellenvélemény kinyilvánítása.
Még ha a kommentelő nem orvosi természetű hozzászólásáról van is szó.

Leroi 2011.05.29. 18:16:56

@sztrugackij:
A legjobb amit tehetsz, hogy nem szólsz hozzám.
Párszor felkértelek már erre, de úgy látom, ehhez is túl süket vagy.
Miután nem szeretnélek a valódi neveden nevezni, elküldeni oda ahonnan előbújtál és ahová való vagy, ismételten és nyomatékosan megkérlek, hogy ne szólj hozzám.
Remélem, nem esik nehezedre.
Ezennel ignore on, remélem ezúttal tiszteletben tartod.

sztrugackij 2011.05.29. 18:26:27

@Leroi: Már megint ez az "ignore on"!

Mit akarsz ezekkel a kifejezésekkel bizonyítani?
A tekintélyelvűség ilyen fontos számodra?

Természetesen tiszteletben tartom a kérésedet,csak ne kapjalak tévedésen,vagy hibás és rosszul leírt idézeteken.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.29. 19:09:00

Legyen szabad megjegyeznem; az "ignore on-t" annak kell tiszteletben tartani, aki a szimbolikus on gombot megnyomta. Természetesen a szó IRC-s értelmében. Az on megnyomása után az ignorált nem létezik többé, akár a feje tetejére is állhat, azt az ignoráló nem látja.
Lásd: chat némítás

2011.05.29. 19:18:52

@Desiderata: Igen, vannak ilyen tesztek is. A "minálunk" sem "minálunk", igazából édesanyám dolgozik most pszichiátrián. Tisztán csak a kíváncsiság miatt, hol alkalmaznak 10 pontosat?

epres négercsók 2011.05.29. 19:30:34

@sztrugackij: Nem gondolnám, hogy troll vagy. Ha mindenkit trollnak minősítenénk és kitiltanánk, akinek a másikkal ellentétes a véleménye, kihalna a blog :-D
Még valamire szeretném felhívni az általános figyelmet: mint bizonyára már mindenki észrevette, többen is betöltjük ezt a rendkívül hálás pozíciót, és mivel nincs két ugyanolyan ember, ezért előfordul, hogy a saját értékrendünk és vérmérsékletünk is befolyásol dolgokat. Pl. amit én bent hagynék, azt más már nem, és fordítva. Ezért is tűnhet úgy, hogy sokszor szubjektíven, részrehajlóan moderálunk, pedig ez egyáltalán nincs így. A hozzászólás tartalmát nézzük, nem azt, aki írta. (Sokszor nem is veszitek észre, épp melyikünk "őrködik".)
A legszigorúbbak a trollokkal vagyunk, akik tényleg csak azért jönnek ide, hogy mindenkit becsméreljenek, offoljanak. De akik visszajárók, és tudjuk róluk, hogy tudnak ontopic kulturáltan is megnyilvánulni, őket nem tiltjuk ki innen örökre.

A Leroi-val való személyes vitádnak, úgy gondolnám, továbbra sincs itt helye, ezért javasolnám mindkettőtöknek, tényleg ne itt folytassátok ezt a csörtét. Ugorjátok át egymás hozzászólásait, és akkor könnyebb lesz mindenkinek. Leroi, ez neked is szól!
További szép vasárnap estét!

Leroi 2011.05.29. 20:29:32

@epres négercsók:
Én nem kötöttem bele, ő az, aki a wikipédiából kiollózott "tudásával" próbál oktatni mást, aki fejből idéz vagy példálózik.
Szegénységi bizonyítványát, tudatlanságát a nettel és kötekedő stílusával kompenzálja.
Ha még egyszer hozzámszól, olyan messzire elküldöm, hogy talán magam is kizárásra leszek ítélve.

Bikli néni 2011.05.29. 20:47:13

@Leroi: Leroi (bocs a beledumáért), ne tiltasd már ki magad... légy erősebb önmagadnál, és tartsd meg az ignore on-t! Kérlek!

Desiderata 2011.05.29. 20:50:57

@Leroi: "Meeegnyugszik a beteeeeg!"

Széphalmi Izett 2011.05.30. 10:08:37

@Border: Köszönöm, olvastam, - éppen édesapám betegsége kapcsán került a kezembe. Szerintem élvezetes olvasmány lehet az egészségügyben és a nem ott dolgozóknak egyaránt :-)

bauchi 2011.05.30. 14:15:27

@epres négercsók: Miért voltam kitiltva hosszú hetekig?
Megtisztelhetnétek a másikat,hogy válaszolnátok.

Dr.laikus PhD 2011.05.30. 14:22:53

@bauchi:

Nem kérdezted meg a bloggazdát?
Lehet, hogy véletlenül nyomtak rád.
Ha megnézik, feloldják. Velem is előfordult hasonló.

a végzet aszonygya 2011.05.30. 15:33:54

@epres négercsók:
Ne haragudj, de ez nem igaz.
Engem sem szólítottatok fel.
Kitiltottatok, pedig a trágár szöveget nem én írtam.

bauchi 2011.05.30. 15:43:48

@Dr.laikus PhD: Szóra sem méltattyák az embert ezek a nagyarcúak.

epres négercsók 2011.05.30. 19:12:06

@bauchi: @a végzet aszonygya:
Szolgálati közlemény!
Ugyan más nevében nem beszélhetek, de én előzetes felszólítás és/vagy figyelmeztetés nélkül még soha senkit nem tiltottam ki (kivéve a sosem látott trollokat), nem is fogok. Ha valakit ki is tiltok (többnyire egy napra), azt még kommentben meg is említem, hogy az illető tudja, mi történt. (Kitiltani egyébként nem csak trágárságért lehet.)
Sajnos én sem vagyok itt állandóan, így a nekem címzett kommenteket nem mindig tudom rögtön elolvasni, tehát nem direkt hagyom válasz nélkül. Ezért, ha valakinek valami sürgős óhaj-panasz-hozzászólása lenne, írhat emailt is az epres.negercsok@gmail.com címre is, igyekszem egy napon belül válaszolni (technikai kérdésekkel ne engem keressetek, mert abban kicsi az esély, hogy pont én tudok segíteni). Levélre igyekszem egy napon belül válaszolni, de előre szólok, hogy a trágár, fenyegető és hasonló levelek gazdái örökös tiltólistára kerülnek a levelezőládámban.
Mint az közismert, a blogmotor sem egy gyöngyszem. Bármilyen hihetetlen, előfordult már nem egy emberrel, hogy véletlenül "kitiltódott" innen. Ha valaki úgy érzi, minden ok és figyelmeztetés nélkül lett kitiltva, nyugodtan kérdezzen rá.
Nem kell rólunk rögtön a legrosszabbat feltételezni. Nekünk nem célunk, hogy elüldözzünk innen titeket.

bauchi 2011.05.31. 07:05:42

@Dr.laikus PhD: Nem vágom,ki a bloggazda.

bauchi 2011.05.31. 07:23:46

@epres négercsók: OK.Ez legalább válasz volt.Csak sajnos nem így van.
Többször fordult elő,hogy a kommentemre verbális személyes inzultunst kaptam,mégsem történt figyelmeztetés.
Alapelvem : a betegnek mindig igaza van,
épeszű fölöslegesen nem panaszkodik.Sebész voltam.Mindig tiszteltem azt,aki megérdemelte.A vérünkben van a káromkodás.Dr.Csiky Miklós főorvos úr volt az egyetlen,aki káromkodás helyett csak annyit jegyzett meg,azt is halkan : azt a kirejelzumát.Csodálatos sebész és ember.Aki ismeri,tuggya mit beszélek.A másik hasonló Dr.Kovács András az I.sebklinikán az Üllői úton.Ő is ismert.Szegény már meghalt.
Egyikük sem csípte a hanyag orvosokat.
Aki pedig védi őket,az kapkoggya befele.

bauchi 2011.05.31. 07:24:52

Segíccsen valaki,mi a túró az a troll?

2011.05.31. 10:39:08

@bauchi: A troll az, akinek mindegy miről szól a poszt, célja a kötekedés, hangulatkeltés.
A bloggazda meg Despota nick néven szerepel.
Jó kérdések :-))

tódór piroska 2011.05.31. 11:15:59

@bauchi: Sajnos, néhány éve már Csiky Főorvos Úr is meghalt, viszonylag fiatalon, nem sokkal nyugdíjba menetele után... Szerencsére kinevelt néhány kiváló sebészt, egyik tanítványa vezeti jelenleg volt osztályát, méltón a mesterhez.

Dr.laikus PhD 2011.05.31. 11:40:38

@bauchi:

praxisblog@yahoo.com

Akkor kinek írtál aki nem válaszolt?

Troll=előre megfontoltan, rosszindulatból zavarja a blog működését... :)))

cenzorilla 2011.05.31. 11:49:14

@bauchi:

Én például szó nélkül szoktam törölni amikor inzultálnak téged.
Az lehet, hogy nem veszed észre, mert akkor éppen nem vagy itt.
Az is lehet, hogy később, mert akkor én nem vagyok itt, vagy epres.
Senkit, orvost sem hagyunk inzultálni, de elvárjuk, hogy ne Ti legyetek a trollok etetői a káromkodással.
A troll nem IQ bajnok...

Figyelmeztetés általában megelőzi a törlést.

bauchi 2011.05.31. 12:13:24

@tódór piroska: Le vagyok sújtva.Mi történt?Mindig jó kondiban volt.

bauchi 2011.05.31. 12:16:05

@cenzorilla: Ok.Kösz.Adamanmicsoda inzultálása soha nem volt törölve.

cenzorilla 2011.05.31. 12:27:36

@bauchi:

De! Az esetek nagy részében igen.
Amíg szakmai volt (én annak ítéltem) nem töröltem, ha személyeskedésbe váltott azonnal.
Veled kapcsolatban többet töröltem adamantiumot, mint téged. :)))
Öreg bölények tudását, találékonyságát remélhetőleg soha nem kell megismernie.
Erre gondolj és elnézőbb leszel vele. :))

bauchi 2011.05.31. 20:28:46

@cenzorilla: OK.Nincs harag.Elnézőbb vagyok általában,mint kéne.Másban is.Csak a tippmix csalást nem tudom megbocsátani,mert az lóvé.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása