Nem adnak orvosi igazolást

2011.04.06. 06:00

Kedves Praxis olvasók!


A segítségeteket szeretném kérni. Elég kellemetlen helyzetbe kerültünk, nem tudom, hogy mi a megoldás az esetünkben, hátha valaki tud valami okosat mondani. Az a helyzet, hogy egy költözés után vagyunk, a város egyik feléből a másikba költöztünk. Ennek örömére a fiamat új orvoshoz vittük, kértük, hogy a kartonjait szíveskedjen a doktor úr átkérni az előző helyről. Azt mondta, hogy intézkedik.

 

 

Sajnos a fiam eléggé rosszul lett, egyszerű megfázásról volt csak szó, de nem viselte valami jól, így itthon maradt. Mézes tea, hűtőfürdő, neocitran, kb. ennyiből állt a kúra, amelyet alkalmaztunk nála, jobban is lett, negyedik napra láztalan volt. Itt kezdődtek a gondok. Ekkor vettük észre, hogy sajnos nem tudjuk mi igazolni az otthon tartózkodását, így levittük az új orvosához. Megnézte, megvizsgálta, megnyugtatott, hogy a gyereknek már semmi baja, mehet az iskolába. Mondtuk, hogy szükségünk lenne igazolásra, de ő azt mondta, hogy mivel csak akkor vittük el hozzá, amikor már nem volt baja, ezért ő nem tud és nem is adhat igazolást nekünk. Azt is mondta, hogy sajnálja, de az a szabály.


Megpróbáltunk előző orvosától is igazolást kérni, odamentünk, kivártuk sorunkat, de ő sem tudott segíteni, mert a gyerek már nem hozzá tartozik, szóval ő sem tudta igazolni az otthon töltött napokat. Itt tartunk most. Az utóbbi időben elég komolyan veszik a hiányzásokat, ha az ember figyelmetlen, mint mi, máris mehet a feljelentés az önkormányzathoz és jönnek a retorziók.


Valóban hibáztunk, hogy a gyereket nem időben vittük a doktor úrhoz, de tényleg nem igazolhatja így ezeket a napokat? Nem akarok rosszindulatú lenni, de nem lehet, hogy csak a kiszúrásra megy ki a dolog? Elég tanácstalanok vagyunk. Ha netán valaki tudja, mi ilyenkor a teendő, az kérem írja meg komemntben.
 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káin 2011.04.06. 08:55:23

@El Visco Stello: H "csak" ennyi igazolatlanja van? Ha jól értem 3-4 napot volt otthon a gyerek. Ha csak napi 5 órát számolunk, akkor is 15-20 igazolatlant zsebel be, ami nem kevés szerintem.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.06. 09:03:51

Tudomásom szerint 50 óra felett vonják meg a családi pótlékot. Ez az új törvény(2010. augusztus 30.)
Tehát a hamis igazolásnak ugyanolyan pénzügyi következményei vannak, mint táppénz esetében.

Káin 2011.04.06. 09:05:39

@El Visco Stello: Nem vagyok képben a csp-ot illetőleg, de utánanézek. 5 éve, amikor még igazán fiatal voltam és érettségiztem, akkor nálunk százalékok is voltak, hogy melyik tantárgyból mennyit lehet hiányozni. Ha jól rémlik, 20 % felett osztályozó vizsga volt, rosszabb esetben évismétlés.

Káin 2011.04.06. 09:07:57

@batgirl: Régebben 3*3 nap volt. Azok a régi szép idők... Egyetemen meg baromi szokatlan volt, hogy hirtelen nem kell lógáshoz igazolást szerezni :).

El Visco Stello (törölt) 2011.04.06. 09:14:59

Egyébként nem hiszem el, hogy nem lehet az iskolával megbeszélni a hiányzást. - hacsak nem nótorius iskolakerülő.
Mi is el szoktunk utazni gyerekestől akár néhány hétre is. Amennyiben a gyermek képes pótolni a lemaradást és egyébként is aktívan résztvesz az iskolai életben, ez nem gond.

Mágia 2011.04.06. 09:23:17

@El Visco Stello:

"Mi is el szoktunk utazni gyerekestől akár néhány hétre is."

Ha mindez a tanítási idő alatt történik, ahhoz csak gratulálni tudok.

Gondolom, nem a Harvardra készül a gyerek.

sárga nyúl 2011.04.06. 09:23:42

Én abszolút megértem, hogy az orvos ne hazudjon, stb., de miért kell egy átlagos, nem link családnak minden egyes náthával orvoshoz (ezáltal a rendelőbe, amit a többi gyerek egyéb vírusokkal és bacikkal köhögött tele) vinni a gyereket? A gyerekem legutóbbi betegsége azért húzódott 3 hétig, mert kénytelen voltam elvinni a gyerekorvoshoz, hogy kapjunk igazolást. Addigra már szinte jól volt, a látogatást követő 2. vagy 3. napra megint lerobbant. Akkor már magánrendelőbe mentünk, és annak a papírját vittem csak be a gyerek helyett a gyerekorvoshoz. Csak ez így egy kicsit drága. (Főleg, hogy mostanában nem "divat" az antibiotikum szerencsére, így gyógyszert sem írnak fel, orrcseppezni meg infrázni orvos nélkül is lehet).

Ugyandehogy (törölt) 2011.04.06. 09:24:05

Valóban.
Nem.
3 napot igazolhat a szülő (vagy már nem?).

El Visco Stello (törölt) 2011.04.06. 09:28:24

@Máгia: Hogy jutottál el gondolati úton a Harvardig abból a tényből kiindulva, hogy mozgékonyak vagyunk?
Nem kell válaszolnod, a kérdés csak teoretikus. ...mert nem akarlak minősíteni.

Mágia 2011.04.06. 09:31:19

@El Visco Stello:

Nem mozgékonyak vagytok, hanem arra nevelitek a gyereket, hogy bár hivatalosan és törvényesen nem lehet megoldani, mégis "el lehet intézni", hogy hetekre kimaradjon a gyerek az iskolából, ha a családnak utazgatni támad kedve.

Ne csodálkozz majd később, ha az esetleges felsőfokú tanulmányait és a munkaszerződésében leírtakat is hasonló "mozgékonysággal" fogja kezelni.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.06. 09:37:53

@Máгia: Mivel jelentős tapasztalatom van (4 gyermek, belőlük 2 már önálló felnőtt diplomás, egy egyetemista, egy általános iskolás) ez legyen az én gondom. mindenesetre nekem ennyi elég, hogy büszke legyek rájuk és magunkra.
Megjegyzem, ez országos átlagnak sem lenne utolsó.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.06. 09:52:31

Bár érzek egy kis(hatalmas?) rosszindulatot, én türelmes vagyok és válaszolok. " ha a családnak utazgatni támad kedve"
Nálunk egy másik opció él: az utazgatni kell. Tudod? Munka. És a legkisebb gyermeket nem lehet magára hagyni.

Lucy Knight 2011.04.06. 10:34:23

@sárga nyúl: Teljesen egyetértek. Teljesen felesleges olyasmivel elmenni orvoshoz, mint egy nátha, amire ő maga is csak megsimizi a buksit és közli, hogy sok folyadék, sok pihennés. A buksisimit meg jobb esetben az ember a szüleitől is megkapja. De mégis muszáj, mert a szülő csak 3 napot igazolhat félévente. Nálunk legalábbis így volt. De ha pont az a negyedik nap kell, hogy a gyerek teljesen meggyógyuljon, akkor meg már bukta van, mert egy teljes nap kiesett, és nálunk ha jól emlékszem, 9 igazolatlan óra után már el kellett indítani a fegyelmi eljárást. Szerencsétlen esetben ez akár egy nap alatt is összejöhet.
Egyébként meg szerintem mindenki találkozott már olyannal - ha nem ő maga "követte el" - hogy a téli időszakban a szülők kérelmezték, hogy a gyereket kikérik mondjuk két hétre, mert síelni megy a család. Ez nem főbenjáró bűn - annak ellenére mondom ezt, hogy életemben nem mentem síelni. ÉS főleg akkor nem főbenjáró, ha nincs más megoldás, mert kell.

huncut 2011.04.06. 10:37:12

Egyetlen komoly szemrehányás a szülőknek: ha a gyerek megbetegszik, akkor tessék felhívni már az első napon az iskolát, és szólni kell, hogy a gyerek nem megy pár napig. Nálam is volt ilyen, hogy inkább nem vittem el a gyereket a rendelőbe, mert nem akartam, hogy még valamit összeszedjen, de ezt megbeszéltem az osztályfőnökkel, és nem is volt gond belőle.
Egyébként ezt tartanám a normális megoldásnak, normális családoknál pontosan tudják, hogy egy járványos időszakban hogyan kell kezelni a gyerek betegségeit, komolyabb gond, szokatlan tünet esetén pedig úgyis futunk az orvoshoz. És jó lenne, ha a bizalom ezen a területen is nagyobb lenne. Egyébként meg nem tragédia az igazolatlan ilyen esetben, amikor a szülő pontosan tudja, miért nem ment a gyerek az iskolába.

P75 2011.04.06. 10:44:09

@El Visco Stello: az más, ha előre beírod az üzenőbe és az osztályfőnök elengedi a gyereket, ilyen esetben nem kell igazolás.
@Máгia: nálunk is elég gyakori az utazás, a munkánk miatt. Amikor megtehetjük, csatlakozunk egymás útjaihoz és ilyenkor jön a gyerek is. Mivel egyáltalán nem beteges, viszont jóeszű, még így is kevesebbet hiányzik az átlagnál.
@sárga nyúl: én csak akkor szoktam ténylegesen levinni az enyémet, ha nem banális betegsége van, egyébként csak felhívom az orvost, megkérdezem, gond-e, ha csak én megyek le az igazolásért (még sosem volt gond), így nincs rendelői baci. Hangsúlyozom, hogy enyém nem beteges, a mostani orvosunk 3 év alatt kb ötször látta, ebből két alkalom vérvétel és EKG volt.

Bikli néni 2011.04.06. 11:08:07

Kedves Szülő!
Ha még sosem volt gyereked, elmondom, ez hogyan működik: ha kitör rajta a nyavalya (tök mindegy, mi az, a lényeg, hogy otthon marad vele), először is, felhívod az iskolát, hogy Pistike beteg, egy pár napig biztosan nem megy iskolába. Nem Pistike telefonál, hanem te.
Aztán: leviszed az orvoshoz, aki beírja a kartonra meg a betegnaplóba, hogy Pistike aznap ott járt. Aztán amikorra az orvos visszarendeli, megkapjátok a pöcsétet a zellenőrzőbe. Stimmt?
Azért ilyet az orvostól elvárni...
Egyébként pedig 3 napot a szülő is igazolhat, és akkor csak egy igazolatlan napja (4-7 óra, attól függ, hányadikos) lesz a gyereknek. Attól még nem vonják el a pénzt.

Mágia 2011.04.06. 11:39:20

@Bikli néni:

Érdekes egyébként a posztban nem is titkolt kérdés:

Hogy lehetne kibulizni négy igazolatlan nap utólagos igazolását, ha ehhez se az iskola, se a háziorvos nem partner?

És a posztoló várja ehhez a hasznos tanácsokat...

Az igazolás meg fontos lehet valami miatt, hiszen a szülő még a régi orvoshoz is visszavitte emiatt a gyereket, bár a papírok már az új orvosnál voltak.

Edömér 2011.04.06. 13:45:39

Az osztályfőnök is igazolhat hiányzást és az iskola igazgatója is saját hatáskörben. Tehát, kedves Mária, nem lóg a gyerek utazáskor az iskolából, ha az osztályfőnök/igazgató elengedi.
Ebben az esetben is igazolhatják, feltéve, ha ez valóban így történt.

Bikli néni 2011.04.06. 13:55:33

@Máгia: Ez a "kibulizni" nekem valahol sántít. Akinek rendszeresen lóg a gyereke az iskolából, az pont tojik rá, hogy mennyit hiányzott, meg csp. és hasonló problémákra, és végképp nem írogat blogokra levelet.
Ahhoz viszont ehhez már túl naivnak kell lenni, hogy a kedves szülő komolyan gondoljon ide egy ilyen posztot. Ezeket a dolgokat még én is tudom, pedig nincsen porontyom, mert 1) én is voltam iskolába járó gyerek, és néha meg is betegedtem 2) a munkahelyeken se így működik, hogy négy nap után beállít oda az ember. Csak a munkahelyen igazolatlan hiányzásért úgy kivágják az embert, mint macskát sz@rni. Szóval egyszerűen nem értem ezt a keresztmetszetet. Szerintem a posztoló nem az a réteg, aki sosem járatja a gyerekét az iskolába, de valamiért mégis rettentő naiv és tájékozatlan.

Nervus 2011.04.06. 14:09:17

Igaz, hogy nem igazolhatja, viszont szerintem ez elég nagy baromság.
A legtöbb szülő simán tud kezelni orvos nélkül is egy megfázást (sokan elengedik azzal a gyereket iskolába, én lázasan biztos nem tenném), de nem muszáj mindennel orvoshoz rángatni, hogy összeszedjen valamit.
Persze sok sulival meg lehet beszélni, hogy ez van és lehet, hogy lenyelik igazolás nélkül is, az enyémben pl. engem kifejezetten utáltak és így az igazolásaimat is úgy kezelték, mintha aznap nyomtattam volna... pedig erre sem tőlem, sem mástól nem volt példa a suliban, egyszerűen ennyire szerettek :).
A dokim meg -szegény- annyira gyáva néha, hogy ha felhívnám azzal, hogy beteg vagyok és írja be, nem tenné meg.

Szóval lehetne erre valami egyszerűbb megoldás.

TB-s 2011.04.06. 14:30:15

Az orvos 5 napra visszamen� is kiadhat orvosi igazol�. Ez csak a j�sszindulat�m�

Káin 2011.04.06. 14:36:06

Most már komolyan érdekel, hogy elvileg adhat-e, vagy sem az orvos visszamenőleg igazolást. Mindenki más mond.

Káin 2011.04.06. 14:39:07

Na, már hónapok óta nem mondtam, de hülye a blogmotor :v.

fizetekmegegysort 2011.04.06. 14:39:09

Velem többször fordult elő ilyesmi, míg suliba jártam. Anyukám felhívta a dokit, elmondta, mi a helyzet. A doki azzal a nappal regisztrált, és többnyire azt kérte, hogy ha három nap múlva sem javulok, feltétlen menjek, mert megvizsgál. És egyébként meg mikor mentem az igazolásomért, akkor is mindenképp megvizsgált. De azért egy sima nátha, ami neocitran szinten gyógyítható, elmúlik három nap alatt. Legalábbis olyan szinten, hogy lehessen vele suliba menni. Ha meg több mint 3 nap, akkor úgyis kell az orvos (ha mondjuk nem megy le a lázam, vagy rosszabbodik, ilyesmi...)
Azt meg megértem, hogy valakinek, akit akkor lát először a doki, nem akar igazolást adni visszamenőleg.

Sadist 2011.04.06. 14:40:41

Az orvos utólag nem adhat ki igazolást, főleg nem úgy, hogy a páciens nem is beteg.
Pár éve mikor voltam egyetemi háziorvosnál, akkor éppen hívta valaki telefonon, és nagyon szeretett volna egy orvosi igazolás tegnapra. Az orvos mondta neki, hogy utólag nem adhat igazolást, ha bejön, akkor megvizsgálja, és aznapra ad. Persze erősködött, hogy neki tegnapra kellene, de a doki simán lepattintotta.
Ugyan mire kellhet vizsgaidőszak közepén egy előző napi orvosi igazolás? Még véletlen sem a "nem jelent meg" minősítésű vizsga miatt, á dehogy.
Nem kéne ilyenekkel csalni és sumákolni, akkor nem lenne gond sem, a posztolónak is csak ennyit tudok javasolni.

Attilajukkaja 2011.04.06. 14:42:21

Nekem szimpatikus a levelet iro anyuka hozzaallasa. Beismeri, hogy valahol hibaztak es segitseget ker. Az ot elitelo kommenteloket nem ertem.
En sem rohanok rogton az orvoshoz, ha valami apro bajom van. Foleg nem, ha egy meghurcolo koltozkodes kozepette/utana vagyok.
De az anyukanak tenyleg illene tudni, hogy az iskolabol CSAK UGY nem maradhat ki a gyereke. Felhivta legalabb az igazgatot? Konzultalt barkivek is az iskolaban?
Nyilvan nem. Maskepp az egesz dolog nem fajult volna el idaig.

Sadist 2011.04.06. 14:43:49

Van olyan oktató, aki csak szakorvosi igazolást fogad el, háziorvosit nem, pont emiatt, mert a háziorvosok jó része nem tartja be ezt a szabályt.

Alikam 2011.04.06. 15:17:41

Vigyetek zsebbe 5000-et, egyből megértőbb lesz a mi kis üdvöskénk....

Alikam 2011.04.06. 15:21:58

De azért kérdezzük meg az itteni nagyérdeműt, 5 ropi az elég ma egy ilyen ügy elsimítására, igaz kollégák?

Irkutszk 2011.04.06. 15:29:52

@sárga nyúl: Gyerekorvos házhoz hívása?

Irkutszk 2011.04.06. 15:31:43

@El Visco Stello: Azért annyi engedmény jár Máriának, hogy az 'elmegyünk utazgatni' és az 'utazgatni kell, és nem hagyjuk otthon a legkisebbet' között elég sok különbség van ;)

Irkutszk 2011.04.06. 15:35:35

Nem tudom visszatartani magam: A Neo-Citran gonosz, nem szeretjük, nem használjuk. Főleg gyereknek nem.

hugszi 2011.04.06. 15:35:52

Már látom más is beírta :-), szóval a gyermekorvost házhoz is lehet hívni, nem kell lecipelni a gyereket a többi beteg közé. Ahhoz, hogy kapjak gyermekápolási táppénzt viszont mindenképp a betegség kezdetén fel kell vegyem a kapcsolatot a gyermekorvossal.

sylvii 2011.04.06. 15:44:46

Már csak azért sem írhat az orvos igazolást, mert nem tudhatja, hogy tényleg beteg volt-e a gyerek vagy esetleg lopott a plázában, vagy akárhol... egy orvosi igazolás birtokában, miszerint ő betegen feküdt otthon, nehezebb felelősségre vonni valakit, ráadásul az orvost is elővehetik.

tilla77 2011.04.06. 15:47:19

A táppénzt 6 hónapra visszamenőleg is lehet igényelni, az OEP honlapján is fent is van.

Silent Bob 2011.04.06. 15:47:51

@Alikam: Ennyi. Jófej doki ingyen is igazol.

tilla77 2011.04.06. 15:49:28

@Sadist: Az orvos utólag, visszamenőleg is adhat igazolást, sőt visszamenőleg 6 hónapra táppénzes állományba is veheti a beteget, passziv táppénz esetén 3 nap van erre, és mindez az OEP honlapján fent van.
Szerintem jó lenne utána nézni, mielőtt bárki szidna bárkit, ezt az orvosok sem tudják.

Tjuca 2011.04.06. 15:53:14

@sylvii: lássuk csak. mondjuk 3. napon már simán lophat, ha lement a láza, nem? az orvos nem aról ad igazolást, hogy emberünk otthon is tartózkodik, hanem, hogy beteg.

egyébként meg eddog mindenki azon rugózott, hogy mé' kell hőemelkedéssel dokihoz rohanni.

a mi gyerekorvosunk pl. három napot adott iskolaundorra. csak szerette tudni az igazat. ha valaki tökösen odaállt, hogy tele a hócipője, kapott pár napot. ha elkezdett hadoválni, visszaküldte a suliba. jó ember volt.

Tjuca 2011.04.06. 15:58:37

talán megoldás lehet, ha régi doki felhívja új dokit, hogy gyerek nem renitens lógós, nem szélhámos, ismeri anyukát, családot. persze gondolom ez szívesség kérése, ennek ára van.

valamint régi ofőt felhívni, hogy mesélje el, gyerek nem igazolatlan halmozó. hiba megvan, hátha meg lehet oldani.

ha tényleg nem renitens lógós a gyerek, akkor meg lehet ezt beszélni. szerintem. :-)

sylvii 2011.04.06. 16:09:32

Csak azt nem értik itt sokan, hogy hamis orvosi igazolás kiállítása okirat-hamisításnak minősül...

Ha az orvos nem látta betegen a gyereket, akkor nem tudhatja, hogy tényleg beteg volt-e.

Én nem játszanék a diplomámmal egy 'jóhírű' anyuka kedvéért sem.

Mágia 2011.04.06. 16:11:21

@Tjuca:

"ha valaki tökösen odaállt, hogy tele a hócipője, kapott pár napot"

Ha egy kicsit belegondolsz, ennek a kijelentésnek megvan az orvos szempontjából is alátámasztható magyarázata.

Csak egy csöppet bele is kellene gondolni, nem elintézni azzal, hogy az orvos "laza".

2011.04.06. 16:14:29

gyermekháziorvos vagyok, túllihegte a kollega az egészet, de anyukának is javaslat: hívja fel a háziorvosát időben

sárga nyúl 2011.04.06. 16:16:09

@P75: Nálunk ez most azért nem működik, mert (viszonylag) új a körzetben a gyerekorvos, és egyelőre nem hajlandó semmi rugalmasságra.
@Irkutszk: Egy nátháért? Gondolnám, az arra van, hogyha valaki nagyon beteg. Még sose hívtuk házhoz se ezt, se az előző orvost.

Irkutszk 2011.04.06. 16:20:16

@sárga nyúl: Ha lázas, akkor látnia kell orvosnak (már csak az igazolás miatt is, hiszen nem mehet oskolába). Láthatjuk, mi történik, ha nem látja orvos.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.04.06. 16:24:07

@Máгia: Elég jó gimnáziumban tanítok, és mi is elengedjük a diákjainkat síelni meg ide-ode. Minden őt tanító tanár hozzájárulása, osztályfőnöki javaslat és igazgatói döntés kell hozzá, és bizony volt már, hogy nem adták meg. Akinek viszont megadták, azzal később nem volt gond.

Sokkal nagyobb gond, amikor rosszabb tanulók többnapos betegség után két héttel még arra hivatkoznak, hogy "nem sikerült lemásolni", mint ha egy jobb tanulónak pár nap síelés után pótolnia kell. Konkrétan 4-5 nap alatt mit veszíthet, amit nem tud önállóan, vagy tanári segítséggel megtanulni?

Másrészt vannak, akik tanulmányi-, művészeti- vagy sportversenyekre utaznak iskolaidőben. Azt ki mondja, hogy egy pusztamorgósszüttyfalui tárogatóverseny hasznosabb XY fejlődéséért, mint a normál matekórák, de egy hét schladmingi síelés YX-nek pedig nem?

gyuzsu 2011.04.06. 16:26:13

A mi gyerekorvosunkat minden ilyen esetben felhívom, hogy ez és ez a tünet van, ő eldönti, hogy látni akarja e a ygereket - és csak akkor akarja látni, ha csak egy olyan tünet is van, ami nem illik bele a sima náthába, vagy a másik gyereken egy hete lezajlottt vírusfertőzésbe. Megbeszéljük, hogy mit csináljak, ha valami van hívom megint. Tudja, hogy emgbízhat bennem, és én is tudom ugyanezt. Nem kell bevinni újabb bacit gyűjteni, de nincs gond az igazolással sem, mert tud a betegségről.
Az iskolát meg fel kell hívni a hiányzás első napján - legtöbb helyen házirend által előírt ez a feladat - , és akkor nincs gond. Normális ofővel meg meg lehet beszélni az ilyen zavart is, amit a posztoló leírt, és igazolni fogja, de csak akkor, ha a szülő korrekt vele, és felhíbvja időben. Bizton állíthatom ezt, magam is ofő vagyok, és nem egyszer fordult elő iylesmi.
Persze ha a gyerek notórius lógó, vagy kaptam már tőle gyanús igazolást, vagy a szülőtől úgy kell kiimádkozni hetekkel később az igazolást, akkor nem megy ez.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.06. 16:28:04

@Irkutszk: Neki minden engedményt megadok, mert engem nagyon szórakoztat.

Meggyőződésem, ha a szülő együttműködik az iskolával, figyelemmel kíséri a gyermek előmenetelét - függetlenül a gyermek képességeitől - nem lehet probléma a hiányzásokból. Egy ofővel, vagy egy dirivel mindent meg lehet beszélni, lényeg, hogy a gyermek érdekeit szolgálja. A szigorú szabályozás nem erre irányul és nem a betűjét kell nézni, hanem a szellemét.

sárga nyúl 2011.04.06. 16:30:23

@Alikam: Akkor azt inkább a privát orvosunknak adom, teljesen legálisan. És még meg is nézi a gyereket, és nem kell sorbaállni. Nehogy már ilyenért jattolni kelljen...

Mágia 2011.04.06. 16:30:39

@tilla77:

A hat hónap az elévülési idő, úgy tudom.

Ez olyankor számíthat, ha a dolgozó ténylegesen beteg volt, ténylegesen felvette a betegsége kezdetén a kapcsolatot az orvosával, kezeléseket kapott, csak éppen a táppénzét nem folyósították valamilyen adminisztratív hiba miatt.

A folyósítás hiányának az oka lehet például, extrém esetben, ha valaki azért nem kapott táppénzt, mert a 6 hónap alatt hatszor számolták fel alóla a munkáltatóját, ami jó magyar szokás szerint hatszor támadt fel más néven és formában újra.

Neki meg nem volt hová bevinni a táppénzes papírokat és nem volt lehetősége, hogy az OEP-nél kérdezősködjön, mert mondjuk kómában feküdt éppen.

Azt nem hinném, hogy valaki mondjuk ma a hasára csap, hogy hoppácska, ő az elmúlt fél évben tulajdonképpen beteg volt, csak elfelejtette, és kéri az erre az időre járó táppénzt egy összegben, kamatokkal, akkor ezt meg is kapja :)

Mágia 2011.04.06. 16:36:18

@Benbe:

Ebben így igazad van.

Nekem a posztban az a furcsa, hogy az anyukának NAGYON kellene az igazolás, de úgy tűnik, se az iskola, se az orvos nem igazolja azt a négy napot.

Kövezzetek meg, de szerintem akár arról is szó lehet, hogy tulajdonképpen az anyuka nem tud elszámolni a munkáltatója felé azokkal a napokkal...

Körömcsiga 2011.04.06. 17:00:50

@Attilajukkaja: Nem érted te sem. Utólag nem lehet igazolni egy betegséget, ha az nem volt bejelentve valamilyen formában az orvosnak. Az első napon ugyanis betegállományba kell venni a beteget. Érthetően csütörtökön már nem vehet hétfői dátummal betegállományba az orvos, csak csütörtökivel... Ezen nincs mit rugózni, a szülő volt könnyelmű, el kell vinni a balhét. Ez kb olyan mintha utólag kérnék számlát a boltban egy 3 napja vett termékről... Nagyon fontos, ha otthon marad a gyerek, akkor az orvosnak jelezni kell! Van olyan aki hajlandó betegállományba venni úgy is, hogy nem kell levinni a gyereket, mert pl csak hasmenése van és kényelmetlen lenne a váróból ingázni wc-re. Az igazolást azonban mindegyik csak akkor adja ki, amikor látja a gyereket és láthatóan meggyógyult.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.04.06. 17:07:44

@Máгia: Bizony, ez is lehet. De lehet az is, hogy akár 4 igazolatlan óra gondokat okozna a gyereknek.

Nálunk ugyanis a következő a helyzet - idézet a házirendből:
"Egy igazolatlan óra egy büntetőpontot ér. Három igazolatlan késés (időtartamától függetlenül) szintén egy büntetőpontot von maga után.
5 büntetőpont után osztályfőnöki intőt, 10 büntetőpont után igazgatói intőt kell adni. 15 büntetőpont elérésekor fegyelmi eljárást kezdeményezünk."

Hát vannak egy páran ebben a cipőben, főleg, hogy ha az osztályfőnöki intő vagy az igazgató intő esedékessé válásakor más okból már rendelkeztek ilyennel, hiszen akkor a következő fokozat érkezik (megrovás, vagy magasabb szintű fegyelmi fokozat).

A családi pótlékot mondjuk ez kevéssé befolyásolja, annak az összes mulasztáshoz van köze, ahogy a diák osztályozhatóságának is.
Idézet a házirendből:
"Ha a tanuló (igazolt és igazolatlan) mulasztásai egy tanítási évben együttesen meghaladják a kettőszázötven tanítási órát, illetve egy adott tantárgyból a tanítási
órák harminc százalékát, a tanítási év végén nem osztályozható, kivéve, ha a nevelőtestület engedélyezi, hogy osztályozóvizsgát tegyen."

Itt tehát van a nevelőtestületnek mérlegelési joga, egy súlyos betegség miatt mulasztónak, ha van esélye átmenni az osztályozóvizsgán (hát, ezen nem szoktunk jószívűsködni, számonkérjük, amit tudniuk kell), akkor engedjük. Ha lógás van a háttérben, akkor a fene se fog emiatt nyáron plusz egy nap bemenni. :)

Alikam 2011.04.06. 17:10:10

@sárga nyúl: vészhelyzet. Ismerjük korunk korrupt társadalmának egyik fő mozgatórugóját, a pénzt, úgyhogy ha másra nem, erre számíthatsz.

Kilóra lehet itt megvenni az orvosokat.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.04.06. 17:10:37

@Körömcsiga: Arról nem beszélve, hogy mi van akkor, ha még beteg, de igazoltan egészségesen iskolába jön? Fertőzi a többit (meg a tanárokat), utóbbiaknak adott esetben gondoskodniuk kell róla (pedig ez egyébként nem várható el tőlük), de olyat is láttam, hogy valaki a hét közepén péntekig szóló orvosi igazolással ki-be járkált az iskolából, hol "rosszabbul volt", hol jobban. Beteg gyerek nyögjön! Mondták nekem a szüleim annó a gyerekorvossal kórusban. Ha csütörtökre meggyógyultam, hiába tiltakoztam, pénteken még nem engedtek suliba, biztos, ami zicher.

Alikam 2011.04.06. 17:12:10

@Máгia: világosan leírta, hogy miért kell ennyire:

"Az utóbbi időben elég komolyan veszik a hiányzásokat, ha az ember figyelmetlen, mint mi, máris mehet a feljelentés az önkormányzathoz és jönnek a retorziók."

Remélem nem doki vagy, vagy ha igen, nem ilyen hanyagsággal vizsgálod a betegeket, mint ahogy ezt a posztot olvastad.

alekab 2011.04.06. 17:17:12

Ez a „szülő 3 napot igazolhat” egy nagy marhaság.
Joxabájj?? Látott-e már-e walaki ellenőrzőt, ahova az van nyomtatva: „zorvos aláírása”? Na ugye, hogy nem.
A xokásos mocsok madzseri mentalitás,- már észre sem vesszük-: a ziskola, és drága pedagoigoszaink a saját szaruk egy részét áttolják az eü-re, konfrontálódjon az a kölökkel.
Mindamellett: az igazolás sztem /magán/okirat.
Visszamenőleg, információ hiányában rizigó /irokéznek pl. soha =kravmaga=önvédelem/
Egyébiránt, ha a kollégáim nem lennének ojjjan beszari fosógépek:
Igazolás= az egészségi állapot megítélése= szakvélemény= 6800 HUF

/284/1997 (XII. 23) Korm. /
Pont annyi ideig tart kitölteni –lepecsételni, mint egy születési anyakönyvi kivonatot- kérté má’ ingyé’ me’ fizetedatééébééét?

Egoplazma 2011.04.06. 17:36:51

Hú de jó, végre én is tudok hozzáadni valamit a dolgokhoz:)

50 óra igazolatlan hiányzás esetén függesztik fel a családi pótlék (ami már iskoláztatási támogatás)folyósítását. Ekkor a jegyző automatikusan elrendeli a gyermek védelembe vételét. Két eset lehetséges: amennyiben részesül a kiskorú rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben, úgy természetben továbbra is kapja a CSP-t, viszont ezt előzetes pénzfelhasználási terv alapján egy kijelölt eseti gondnok kezeli. Ha nem kap ilyen kedvezményt, akkor egy külön folyószámlára utalják az összeget, amit visszakapnak, ha a lurkó végre iskolába jár. Az intézkedést 3 havonta vizsgálják fölül, ha ez idő alatt egy darab igazolatlan hiányzás nem gyűlik össze, úgy a családnak ismét folyósítják a pénzt.

P75 2011.04.06. 17:42:05

@Káin: iskolai igazolást minden további nélkül adhat visszamenőleg, azt nem kell sem naplóznia, sem jelentenie.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.06. 17:43:17

@alekab: "Látott-e már-e walaki ellenőrzőt, ahova az van nyomtatva: „zorvos aláírása”?"
Persze hogy nem. Elég, ha az igazoláson ott van.
Itt érzek egy kis paranoiát. Fő cél: az iskolás korú gyermeket bekényszeríteni az iskolába. Mármint aki nincs bent. Ez még sokkal szigorúbb eszközökkel sem kis kihívás.
A pedagógus - aki nagyjából ugyanabban a cipőben jár mint az orvos - nem akar semmit áttolni az egészségügyre. A szülő érzi úgy, ha nem járatja a gyermeket iskolába, azt csak betegségre hivatkozva teheti meg. Erre kell az igazolás.

P75 2011.04.06. 17:44:03

@Sadist: adhat, de nem kötelessége, sőt, nagyon jól teszi, hogy nem asszisztál a csalásokhoz. Az már nem túl gerinces, hogy ahelyett: "nem vagyok hajlandó" azt hazudja: "nem adhatok".

Bikli néni 2011.04.06. 17:47:07

@alekab: Nem, nem marhaság. Betegség és egyéb családi ok miatt egy tanévben három napot a szülő is igazolhat. Kerestem a jogszabályt (mert mindent én se tudhatok fejből), de szerintem elég, ha kinyitsz bármilyen iskolai házirendet.
Ha pl. meghal a gyerek valamelyik rokona és temetésre mennek, arra is az orvos adjon igazolást?
Iskolai ellenőrző könyvem régen volt már, de emlékeim szerint úgy néz ki, hogy benne van az orvosi pecsét helye. Anélkül el se fogadják.

És nézzétek, mit találtam tök véletlenül a gugliban:
blog.doktorcsp.extra.hu/?p=256
- ez egy gyerekorvos közleménye arról, hogy mikkel szoktak hozzá fordulni igazolásokért, és hogy kezeli őket.

P75 2011.04.06. 17:48:53

@Benbe: az más, versenysportolóknak a sportági szövetség ad igazolást, ezt kötelesek az iskolában elfogadni (és el is szokták).

P75 2011.04.06. 17:54:01

@Körömcsiga: itt nem betegállományról van szó, hanem egy igazolásról. Nincs sorszáma, naplószáma, nem kell jelenteni. Többen is leírták már, orvosok is, adhat az orvos utólag iskolai igazolást, de nem kötelessége.

Irkutszk 2011.04.06. 18:01:57

@El Visco Stello: Ilyenkor oly viccesnek találom, hogy Amerikában az a legnagyobb büntetés egy tanuló számára, hogy nem mehet iskolába X napig...

:)

Mágia 2011.04.06. 18:10:40

@Bikli néni:

Nincs jogszabály, én is kerestem.

Régen az ellenőrzőkbe bele volt nyomtatva, hogy szülő csak 3 napot igazolhat. Most állítólag az iskola dönti el a szülői munkaközösséggel, hogy hány napot fogadnak el. Van, ahol évente hármat, van, ahol félévente.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.06. 18:11:43

Egy iskolában megvannak nagyjából a keretek, de mivel nincs két egyforma gyermek, a pedagógosoknak, igazgatónak, nevelőtestületnek nagy mozgártere van a felmentéseket, igazolásokat illetően. És ez így van jól. Komoly fegyelmező jutalmazó eszköz egy-egy igazolás vagy felmentés megadása/megtagadása. Ha a gyermek hiányzásai ellenére is tudja tartani a tempót, semmi szükség arra, hogy akadályozzák plusz tevékenységét. (sport, zene stb.) egy biztos: a gyermeket ők ismerik a legjobban, ráadásul ők a szakemberek, tehát érdemes komolyan venni őket.

Mágia 2011.04.06. 18:18:12

@Bikli néni:

Ez a link mekkora :)))

A doktor úr elmehetne jogalkotónak :)

Bikli néni 2011.04.06. 18:27:11

@Máгia: Jah, jól megmondja a doki :D De amilyen stílusban ír (micsoda mázli, ha az embernek ilyen modern webkettes dokija van :DDD), nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy az illető ide is írogat álnéven... :)

Irkutszk 2011.04.06. 18:29:19

@Bikli néni: Számomra nem csak vicces, hanem keserű dolgok is érződnek abban a cikkben. Köszi, hogy belinkelned!

Mágia 2011.04.06. 18:39:27

@Irkutszk:

De minden elismerésem, hogy a napi munka mellett még erre is, és ilyen színvonalon van ideje!

Bikli néni 2011.04.06. 18:44:02

@Irkutszk: Persze, inkább gáz ez, mint vicces. Azon mosolygok, hogy ma már van ilyen modern háziorvos, aki saját blogot vezet a betegei érdekében. Mert ez tök jó.
Viszont gondolkoztam az indokokon. Azt írja az orvos, hogy olyan esetekre kérnek sokszor igazolást, hogy a gyerek készül érettségire, nyelvvizsgára, vagy hogy a szülőnek nincs pénze az osztálykirándulásra, és nem akar megszégyenülni az iskola előtt. Bár ez tényleg nem az orvos problémája, szerintem ezeket nem kellene egy kalap alá venni azokkal a gyerekekkel, akik a szüleik tudtával vagy anélkül simán csak lógnak a suliból.

Egyébként, kedves blogoló doktor úr, ha ezt olvassa: szeretettel várjuk ide is az építő jellegű hozzászólásait :))

El Visco Stello (törölt) 2011.04.06. 18:50:10

@Máгia:"
Régen az ellenőrzőkbe bele volt nyomtatva, hogy szülő csak 3 napot igazolhat"
Ma viszont - legalábbis a fiaméknál - elektronikus ellenőrző van. Az számít aláírásnak, ha a jelszavammal belépek. Sőt az iskolatáskájuk is egy pendrájv, vagy a telefonban lévő memóriakártya, meg egy tornazsák.

Mágia 2011.04.06. 19:32:56

@El Visco Stello:

Bikli néni linkjén a gyerekorvos szerintem nem elektromos ellenőrzőről beszélt. Kifejezetten azt kérte, hogy a szülők a papíralapú dokumentumot vigyék magukkal.

Lásd:

"Az igazolást a gyermek ellenőrzőkönyvébe, üzenőfüzetébe írjuk. Amennyiben az nem áll rendelkezésre, úgy hivatalos formátumú nyomtatványon igazoljuk a távollétet. Minden hiányzás kezdő- és zárónapját a beteg dokumentációjában rögzítünk. Ha nyomtatványt adunk ki, úgy annak tartalmát még a tanintézet kérésere sem vezetjük át az ellenőrzőbe."

Tekintettel arra, hogy jelenleg az internet penetráció országosan 50% körül van, nem hinném, hogy általános lenne az, amiről te beszélsz.

Sokkal inkább tűnik nagyarcú felvágásnak.

Mágia 2011.04.06. 19:45:37

@El Visco Stello:

A tananyag pendrájvon tárolásához meg külön gratulálok.

Szerinted hány éves koráig fogja bírni a gyereked szeme az igénybevételt, ha már iskolás korában arra kényszerül, hogy a monitorról tanuljon?

P75 2011.04.06. 20:23:13

@El Visco Stello: kész mázli, hogy a tornazsák nem virtuális :-D

sárga nyúl 2011.04.06. 21:09:35

@El Visco Stello: Ez komoly? Milyen suli ez? Ez nagyon jó, akkor nem is visznek könyvet, füzetet, semmit? Kapnak gépet a suliban? Gondolom, így a tanulásra is motiváltabbak.

Ugyandehogy (törölt) 2011.04.06. 21:31:23

@Irkutszk: légyszi, mondd el, miért. én nem szeretem, nem használ, és van, akit nem tudok lebeszélni róla.

Irkutszk 2011.04.06. 21:40:06

@Babette_: Az egyik ok a paracetamol. Veszélyes, mert túladagolható, és túladagolásban májkárosodást okoz. Persze, lehet figyelni, kell is! De észnél kell lenni, hogy Neo-Citran, meg egy kis lázcsillapító, meg egy kis fejfájáscsillapító... ne legyen mindegyik paracetamol hatóanyagú. Ráadásul, minek adni egy láznélküli megfázásra lázcsillapítót?

Másik ok, ami főként a gyerekeknél veszélyes: a pszeudoefedrin tartalom. Ez egy élénkítőszer, akárcsak az efedrin. Hallottam már anyukát azt kérdezni patikában, hogy erre rá lehet-e szokni, mert a gyerek nem is lázas, nem is náthás, mégis kéri. Ausztriában ez a készítmény recept köteles (nem is fogy olyan jól).

Harmadik, legkisebb ok: Melegvízzel készítendő, azaz a C-vitamin tartalmát elfelejthetjük. A C-vitamin (aszkorbinsav) ugyanis 60°C-on elbomlik.

alekab 2011.04.06. 21:44:45

@Bikli néni:

1)Tisztelt Osztályfőnök!
Igazolom, hogy fiam Tizenötödik Lal’yoska ettől- eddig beteg volt
dátum.
Tisztelettel: Le Roi-Soleil

2) Ettől – eddig beteg
dátum
dr. Meng Elek pöcsét

Miért jobb a 2) szerinted?
Miért legyek én, - a körorvos a kölykök csendőrje. Semmi közöm ahhoz, hogy látogatja-e az iskolát.
Még 1x: Ez a 3 nap csak etelközi, szájhagyomány útján terjedő kommunista csökevény.
Mi közöm van az iskolai házirendhez? Lexarom. Engem semmi nem kötelez a sok iskolai baromság végrehajtására, nem ez a dolgom, nem erről szól a szerződésem, meg az archimedeszi esküből is kifelejtették.
Ha az iskola a tantestület csökött balfék felelősség hárítása miatt valamilyen extra szolgáltatást vár, akkor tessék megjelölni, hova küldjem a számlát. Mellesleg kies városomban van olyan középiskola, amelyik csak táppénzes papírt fogad el a kis köcsögöktől. /nem munkaviszonyban állóktól/
A pedagoigosz lélek, pl. olyat vár el tőlem, hogy áprilisban igazoljam, hogy a gyerek a júniusi táborban nem fogja telefosni a hálózsákot.
Egyébként, ez a tapír gyakorlat mérhető kárt is okoz:
- Pont, a „legsűrűbb” köpködős, felső légúti fertőzéses /MTI, TV2: halálosmadárdisznóinfu’lenzia/ időszakban, a 2-3 nap amúgy spontán gyógyuló iskolásokat 2x betereli a rendelőbe /1- beteg vagyok, 2- meggyógyultam igazolás kék/ irgalmatlan forgalomnövekedést generálva = elveszi az időt a valóban betegektől. + jó eséllyel kap el valami izmosabb kórokozót a rendelő, és váró harákoló törzsvásárlói-kártyával rendelkezőitől.

Orvosi igazolás az iskolába = pedagógus agyfosztottság + orvos jogfosztottság + turáni mélylélektani anticipáció: mindenki csal hazudik meg lopik.
/+opcionálisan an\en blokk\block: qrvaországqurvajobbágymentalitása/

Mehr liht
/b a k e l a- csak az emájsziksz pihenteti a nevem/

Bikli néni 2011.04.06. 21:54:59

@alekab: Most nem egészen értem a problémát.
Ha a gyerek beteg, igazolja az orvos, ne a szülő. Max akkor, ha a gyereknek tényleg egy egynapos hasmenése van, ami miatt reggel nem tudott elindulni otthonról, de ezért felesleges az orvost zaklatni és a többi beteget feltartani. Akkor a szülő beír az ellenőrzőbe, elhasznál egy napot.
Ha a gyerek nem beteg, akkor ne zaklassa az orvost se ő, se a szülője.

Bármennyire is urban legend a 3 nap szülői igazolás, működik a gyakorlatban a mai napig. Lehet olyan nem orvosi ok, ami miatt a gyerek hiányozhat a suliból pár napot (említett példa volt a temetés). Az orvosnak ehhez semmi köze sincs, ezt majd a szülő leboltolja az iskolával. Ezért nem értem, mi bajod van vele.
(És tudok visszafelé olvasni ;))

alekab 2011.04.06. 22:23:20

ha szivatni akar egy osztályfőnök-erő szakon végzett, akkor az említett 6800/alkalom, assz’em korrekt.
.tkerrok me’zssa, molakla/0086 ttetílme za rokka, ttezgév nokazs őre-könőfylátzso yge raka intavizs ah
.gésgeteb men turuh őslef ygav, sásof silánab a %5 .bk za ed, modnog scnin leggeteb gelynét a .temődi za kázssab nesegelsölöf ygoh, lassálozagi sopan 3 a mojab a za meken

alekab 2011.04.06. 22:24:38

@alekab:
hihi, a puska bent marat't

Bikli néni 2011.04.06. 22:35:58

@alekab: Nincs szükségem puskára, de azért köszi :P
De szerintem még mindig nem ugyanarról beszélünk. A 3 naphoz az orvosnak mi köze? Akkor pont, hogy nem kell elvinni az ellenőrzőt az orvoshoz, mert az a három nap pont azért van, hogy a szülő igazolja, ne az orvos. Banális betegség, ami lemegy egy nap alatt (vagy akár valami tök más, nem eü. indok), nem az orvos dolga, én is ezen a véleményen vagyok.
Tehát: miért fáj az neked, ha a szülő beírja az ellenőrzőbe, hogy "november 7-én a gyerekem otthon volt, igazolom: Anyuka"? Erről az orvosnak nem is kell tudnia.

6800 pízről pedig annyit, hogy épp ma voltam, hogy önkéntesen megszabaduljak ennyitől, de már az asszisztens néniről lepattantam :D

rikavagyok 2011.04.07. 04:57:16

Ahh kamaszkorom emlékei... mikor orvos gyerek létemre nekem volt a 2. legtöbb igazolatlanom (a pálmát az orvos mama, mentős papa felmenőkkel rendelkező osztálytársam vitte), mert míg mindenki másnak 2 köhintésre igazoltak egy hetet, nekünk meg objektivizálhatóan betegnek kellett lenni, akár egyetlen naphoz is.

Azok a régi szép idők... amikor tudtam, hogy melyik vitaminbogyó az ami éhgyomorra tuti visszahozza az utána beküldött kakaót, ezzel magabiztosan kiiktatva a francia doga rémét...

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.04.07. 09:28:32

@Bikli néni: Mert nem azt kell igazolni, hogy otthon volt, és nem a játékteremben, hanem azt, hogy az iskolából való hiányzása indokolt volt (tehát nincs köze a matekdolgozathoz, a nyelvvizsgára készüléshez, vagy ahhoz, hogy aznap jól fotózható tehervonat közlekedik Földeák és Békéscsaba között, éshát a hobbi fontosabb, mint a triplatöri).

Van olyan diákom, akinek a három szülői igazolása elfogyott október elsejéig, és a napló tanúsága szerint mind dolgozati napra esett. Fura.

Bikli néni 2011.04.07. 10:01:41

@rikavagyok: :DDD
@Benbe: Hát ha valaki ennyire rutintalan szülő/diák, hogy elhasználja mindjárt az év elején, annak úgy kell. :)
Nálunk a passzolás volt ilyen (nálatok volt passzolás középiskolában?). Szigorúbb tanárnál évente három, engedékenyebbnél félévente kettő. Csak az úgy működött, hogy előre be kellett jelenteni az óra elején, hogy ich möchte passen. A rivális suliban elég volt akkor bejelenteni, amikor az embert felszólították felelésre, nálunk akkor már olyan volt, mint a BKV-ellenőr. Ha előre nem érvényesítetted a jegyed, akkor így jártál. Ha meg feleslegesen passzoltál, szintén így jártál.
Végezetül az is így járt, aki nem tudott jól gazdálkodni a passzaival, és ellőtte az összeset már az év elején. :))

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.04.07. 10:16:33

@Bikli néni: Van, akinél lehet passzolni, nálam ennek nincs értelme, mert ritkán feleltetek, a dolgozatokat jórészt előre bejelentem (szemétség lenne nem megtennem, mivel négy csoporttal haladok párhuzamosan, csak a hétfőiek nem tudnának a dolgozatról).

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.04.07. 10:19:53

@Benbe: Hogy a tehervonat-fotózás nem kitaláció: www.benbe.hu/tags.php?sor=&psz=&lo=1&hi=9997&t1=tehervonat&t2=&t3=&num=50&page=1&order=viewed&B1=Mehet

Ezek jórészét munkanapokon lehet fotózni, amit egyetemistaként könnyű volt megtennem, de nagyon sokan gimnazistakén művelik ezt a hobbit - könnyű elképzelni, hogyan.

Most, hogy dolgozom, már kicsit más a helyzet, de szerencsére a csütörtököm szabad, tudok legálisan is fotózni továbbra is. De ismerek olyat, aki egy jó témáért táppénzre megy, például fogorvosi indoklással...

Bikli néni 2011.04.07. 10:22:19

@Benbe: Előre bejelentett dolgozatnál nálunk is tilos volt passzolni. De a sáska módjára lesből támadó szóbeli vegzatúrát meg lehetett így úszni :D (bocsi). És az néhány tanárnak tényleg a hobbija volt, úgyhogy nagyon megbecsültük a passzainkat...

Hatodéves 2011.04.07. 14:42:58

A mi időnkben az, akinek igazolatlanja volt, nem kaphatott ötöst magatartásból. Ennek a hatása gyerekfüggő, érzékenyebb gyerek napokra kikészül ilyen igazságtalanságon.

Amúgy meg biztos meg lehet beszélni az iskolával (már ha nem minden hónapban történik ilyen, hanem egyszer volt, a költözés miatt).

Mondjuk az orvos helyében én kiadtam volna az igazolást. Legalább arra az egy napra, mert akkor látta a gyereket.

2011.04.08. 17:57:16

Függetlenül attól, hogy utólag igazolást kérni idegen orvostól nem szokás, a poszt nagyon is valós problémát vet fel a kicsit beteg, iskolába nem mehet, de orvoshoz meg fölösleges vinni témakörben. Az igazolás kényszere érhető az egyik oldalról, viszont arra is jó, hogy még több betegséget lehessen összeszedni, ahogy azt már más is írta. Ráadásul néha kétszer is kell menni, lejelentkezni, majd másodszor az igazolásért. Nem tudom, mi lenne a jó megoldás.

Hatodéves 2011.04.08. 18:54:57

@Turchi:
Mondjuk szerintem az a betegség, amivel 3 napnál többet kell otthon lenni, már megérdemli, hogy megnézze egy orvos. Három nap elég sok, és ha nem olyan peches valaki, hogy hétfő este kezdődik, akkor még egy hétvége is beleesik.

2011.04.08. 23:00:01

@Hatodéves: Igazad van, de egy influenzás-fosós időszakban láz nélküli nátha, kis köhögés mellé még a többit is felszedni nem jó. Nekem asztmás gyerekem van, többször szólt már az orvosa, hogy nem kellene enyhébb tünetekkel bevinni a gyereket,így telefonon mindig egyeztetünk, milyen a harci helyzet a rendelőben, mikor vannak kevesen, ez mondjuk igen ritka. Maszekba is kihívnám, ki is jönne, de túl nagy a körzet, nem győzi, így megy azokhoz, akikhez inkább indokolt. Ahová most jár, ott nem kell orvosi igazolás, igaz, ez nem Mo-n van, telefonálunk, és ennyi, és alig van hiányzás ennek ellenére. Persze az évközi riportokba összesítik a hiányzó napokat, de nem tesznek különbséget igazolt és igazolatlan hiányzás között. Mert nincs is ilyen. Bár lehet, hogy csak mi nem tudjuk mi a következménye a sok hiányzásnak, de 3 év alatt még nem hallottam, hogy ez gond lett volna. Mint írtam, nem tudom, mi lenne a megoldás, de otthon ez az orvos szerint is gond. Én is megnézetem a gyereket minden probléma esetén, de néha mérlegelni kell, mit szedhet össze a meglévőn kívül. És össze is szedi. Meg én is.

Hatodéves 2011.04.09. 19:29:50

@Turchi:
Hát igen. Ez érthető.

Csak félek, annak is oka van, hogy idehaza nem elég a szülői igazolás. És itt megint nem a gondoskodó, gyerekközpontú, megfelelő adag józan ésszel rendelkező családokról van szó. :(

Másrészt meg, gondolom, közegészségügyi oka is van: az orvosi igazolás azt is biztosítja, hogy betegen ne mehessen vissza a gyerek az iskolába (például bárányhimlővel stb.)

2011.04.09. 22:06:37

Egyetértek, a legtöbb szabály azok védelmében születik, akikre nem figyelnek oda eléggé. Azt kellene legalább első körben valahogy megoldani, hogy a már visszarendelt, vélhetően egészséges gyerek ne kerüljön újra betegek közé, mert x %-ban így viszik vissza a többi fertőzést az iskolába. Ez viszont kivitelezhetelen. A H1N1 idején ( mástól itt nem félnek :-))az iskolaorvosnak kellett jelenteni, ha valakinél kimutatták a betegséget, és neki kellett bemutatni a kezelőorvos igazolását, hogy mehet közösségbe. Persze ez iskolatípustól is függ, magán, vagy állami, milyen környezetből jönnek, milyen ország, mik a lehetőségek, milyen a hozzáállás.

sárga nyúl 2011.04.13. 13:06:15

@Dr.laikus PhD: Örülök hogy már olvasod újra a blogot. Majd írd meg hogy vagy! Drukkoltunk Neked.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása