Férfiak előtt bugyiban vizsgálták az idős nőt

2011.03.08. 06:00

Tisztelt blog!

 

A János kórházról szeretnék néhány szót szólni. 2008-ban műtöttek az ortopédián, könyökműtétem volt. Az orvosom tökéletes munkát végzett. Jól felkészült, kedves, udvarias, emberséges orvos, maximális tiszteletem az övé.

 

 

Vannak azonban negatív tapasztalataim is. Az egyik orvos a szemem láttára vitt be férfibetegeket a vizsgálóba, amikor egy idős hölgyet épp bugyira vetkőzve vizsgáltak. (Az én orvosom engem NŐKÉNT sem engedett be, szerintem ez így normális.) Aki nem a főorvos betege, hanem a fiatal orvosok páciense, az csak 6 ágyas kórterembe kerülhet (itt nincs se WC se mosdó), a folyosó végén a közös WC-k -a nővérek elmondása szerint- már fél éve rosszak voltak, csak egy működött. Hogy miért nem lehet megjavíttatni ezeket -hiszen van karbantartás a kórházban, nem?


A dietetikus hölgy mindent megtett, hogy minél kevesebb ételt kelljen hozni, a szobatársaim veszekedtek vele, hogy igenis rendelje meg azokat az ételeket, amelyek járnak a betegeknek. Az épület és szobák állapota leromlott, katasztrofális, szerencsére az orvosom hamar hazaengedett. A nővér azért veszekedett velem, mert a műtét után ki akartam menni WC-re, és csak annyi segítséget kértem, hogy segítsen felvenni a hálóingemet, ne pucéran kelljen (köntösben) a hideg folyosón közlekednem.


Őszintén, ilyenért morogni egy nővel? És hiába fűtenek, olyan rések vannak az ablakoknál, hogy süvít a szél a szobákban.

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Káin 2011.03.08. 06:37:00

Örülök, hogy azért egy pici pozitívumot is említett a posztoló.

Káin 2011.03.08. 06:37:47

Amúgy meg szép reggelt mindenkinek! Remélem más nem beteg, csak én küszködök megfázással...

KAR-TON-HAL 2011.03.08. 07:12:00

@Káin:

Csak vigyázz, nehogy Téged is bugyira vetkőztetve vizsgáljanak mások előtt. :))

Amúgy tényleg malac dolog mások előtt így vizsgálni valakit. Nem véletlenül találták ki, hogy egyenként hívják be a betegeket.

KAR-TON-HAL 2011.03.08. 07:13:47

A mosdók és kórtermek állapota nem csak ebben a kórházban probléma. Sokszor leírtuk már sokan, hogy a tisztaság megtartása nem feltétlen pénz kérdése. Csak odafigyelésé.

Káin 2011.03.08. 07:58:23

@Dr.laikus PhD: Aranyos vagy, köszönöm!Remélem Te jól vagy!!!

Káin 2011.03.08. 07:58:59

@KAR-TON-HAL: Férfiként nem hordok bugyit :D.

serfecs (törölt) 2011.03.08. 10:34:22

@Káin: jobbulást! Nemcsak Te :-( Muszáj lenne jövő szerdáig meggyógyulnom, hogy újra megbetegíthessenek...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.03.08. 10:35:25

Ez a poszt nem lett akkora sikeres, mint a tegnapi:)

El Visco Stello (törölt) 2011.03.08. 10:55:27

A mai kommentek számából egyértelműen leszűrhető, hogy nem mindegy ki van a bugyiban.

Mágia 2011.03.08. 11:02:00

@El Visco Stello:

Legyen a holnapi poszt címe az, hogy MILF-eket vizsgáltak bugyiban a kórházban :)

Így a három nap látogatottsági statisztikáiból egészen komoly következtetéseket lehet majd levonni, hogy az Index olvasóit milyen arányban érdeklik az egyes korosztályok nőnemű képviselőinek a bugyira vetkőztetéséről szóló történetek.

Mágia 2011.03.08. 11:04:27

Azt egyébként honnan lehet tudni, hogy pontosan milyen ételek "járnak" a betegeknek a kórházban?

A János kórház honlapján a "Menü" pontokban erről nem volt szó :)

2011.03.08. 11:26:57

@Máгia: honnan lehet tudni, hogy pontosan milyen ételek "járnak" a betegeknek a kórházban?"

"Kétféle választható menü ebédre, naponta legalább egy alkalommal friss gyümölcs vagy zöldség, napközben kisétkeztetés (müzliszelet, joghurt), igény szerinti folyadékfogyasztás, vagyis ásványvíz, tea vagy gyümölcslé korlátlan mennyiségben." Egy rendelet szerint 2007 óta mindezek járnak a kórházban fekvő betegeknek"
A forrást nem ellenőriztem, a Nők lapjából van az idézet.

El Visco Stello (törölt) 2011.03.08. 11:31:51

Hölgyeim, hölgyeim!
Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy a tegnapi posztban szarepeltek teljesen pucér ifjú titánok is és a kommentelők nagyobb része hölgy volt.

2011.03.08. 11:39:53

@El Visco Stello:" szarepeltek"
Ma nagyon formában vagy :-))

El Visco Stello (törölt) 2011.03.08. 11:46:32

@Turchi: Hennyehinnyehunnya! Hol egy vonat, hadd vetem elé magam hirtelen! Ma hibát hibára halmozok.
...és nem csak itt.

PPPéter 2011.03.08. 11:50:34

Sok orvos, főleg az idősebbek nagyon át tudnak nézni a pácienseken, nem mondják el, mi folyik éppen, mi a diagnózis, csúnyán néznek, megírják a beutalót, receptet, s kész, jöhet a következő, hogy gyorsabban menjen a rendelés, egyszerre több is, míg egyik vetközik, a másikat vizsgálja, a harmadik meg öltözzék gyorsan, s menjen már, jöhessen a következő, mint a futószalagon, mintha nem is emberekkel dolgoznának, talán tényleg ennyire idegenek? doktorffy.blog.hu/2011/03/07/az_orvosok_idegenek

Hatodéves 2011.03.08. 11:56:00

Mármint még nem lettem. Inkább csak Ufó-jelölt. :D

Appaloosa 2011.03.08. 12:12:24

"Az egyik orvos a szemem láttára vitt be férfibetegeket a vizsgálóba, amikor egy idős hölgyet épp bugyira vetkőzve vizsgáltak."

Azt az orvost jól fenékbe kellene rúgni.

"Aki nem a főorvos betege, hanem a fiatal orvosok páciense, az csak 6 ágyas kórterembe kerülhet (itt nincs se WC se mosdó), a folyosó végén a közös WC-k -a nővérek elmondása szerint- már fél éve rosszak voltak, csak egy működött."

Ki ott az igazgató?
Petíció kell.
Gondolom neki saját fürdőszobája és wc-je van. Be kell lakatolni egy hétre az ajtaját, meg kizárni a saját irodájából, egyből lenne működőképes WC Páciensek részére is.

Mágia 2011.03.08. 12:34:31

@Turchi:

Ez egy 2010-es januári írás, ami egy 2007 decemberi EÜ miniszteri rendeletet emleget, amivel a 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendeletet akarták módosítani.

Szerintem ez nem több, mint az egykori vizitdíj és kórházi napidíj mellett kampányoló politikai marketing szöveg lecsapódása (utórengése) az átlagemberek fejében.

A Kóka, majd Horváth Ágnes-féle kampány része volt, hogy azért kell fizetni a kórházban napidíjat, hogy sok más nagyszerűség mellett az étkeztetés színvonala is látványosan javuljon.

De ha jól tudom, a forrást csak 2008 februárjáig biztosította az akkori kormány a "látványos javuláshoz"...

Tudtommal ma hozzávetőlegesen 550 Ft körül van az a pénz, amit egy kórházban egy ember étkeztetésére fordíthatnak.

Nyilván királyi lakomát lehet szervírozni belőle, és nagyon fontos, hogy a betegekben tudatosuljon, hogy nekik ehhez joguk is van.

Keresem ezt a 2007-es rendeletet, (49/2007. (XI. 27.) EüM rendelet) de nem találom...

tódór piroska 2011.03.08. 12:41:34

@PPPéter:

csúnyán néznek az orvosok??!!
Vérpadra velük!

Appaloosa 2011.03.08. 12:44:54

.
Vérpad
Az túl sok lenne nekik?
Néhányat viszont szívesen látnék rács mögött, ha máshol nem, talán az állatkertben.
.

Irkutszk 2011.03.08. 12:46:15

@Appaloosa: Vannak ott is, csak ott őket - mintegy beolvadás a környezetbe - állatorvosoknak nevezik.

Appaloosa 2011.03.08. 12:52:46

@Irkutszk:

No no.
Én nem állatorvosokra gondoltam, hanem az állandóan vinnyogó, síró,nyafogó, ny sokszor rosszul teljesítő a páciensekkel durván bánó, műhibákat elkövető orvosokra gondoltam.
Ha már börtönbe nem kerülnek itt Magyarországon, még súlyos műhibák elkövetésekor sem, akkor legalább a majomketrecbe bezárva lehessen őket ingerelni.

Appaloosa 2011.03.08. 12:58:12

@Irkutszk:
Egyébként az állatkertben a legkevesebb az állatorvos, ott többnyire zoológusok dolgoznak.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.08. 13:02:26

Elnézést kérek az offért, segítsetek, ha tudtok, milyen jellegű egészségügyi vagy elsősegély-nyújtási oktatások vannak, amit mondjuk egy úszómester elvégezhet, és azzal korrektül el tudja látni az esetleges egészségügyi vészhelyzeteket, amíg az orvos ki nem ér?

Appaloosa 2011.03.08. 13:12:25

"Én nyafogok
Az életben, mint kevesek
Én nyifegek
Távol mezőkön bőrző levesek
Én nyühögök
Valami van, valami nincs
Én szepegek
Valami kósza, kótya kincs
Én szüpögök
Az éjbe, későn és korán
Én szipogok
Az orromon, e roppant trombitán"

frutella 2011.03.08. 13:28:27

@Babette_: Az Országos Mentőszolgálat és a Vöröskereszt is szokott szervezni elsősegélynyújtó tanfolyamokat.

csacsacsa 2011.03.08. 14:15:57

@Appaloosa: Mikor egy ismerősömnek elmeséltem milyen volt a János baleseti ambulanciáján azt mondta: "mert ott még mindig egy komcsi az igazgató " :)
Hát én nem tudom, azt sem tudom ki az igazgató, de biztos vagyok benne ha egy sintértelepen olyan lenne a helyzet mint ott, akkor a petások már régen vasrudakkal estek volna neki.

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 14:47:29

@Káin: hát van ilyen, hogy csak egy pici pozitívum van. Nem is olyan pici pozitívum az, hogy pont az ő orvosa rendes!
Mindazonáltal azért az alap, hogy vizsgálatnál becsukja az ember az ajtót, meg, hogy ha vki ki akar menni klozettre, akkor azt nem egy szál neglizsében fogja megejteni.
@csacsacsa: nohát János Kórházról én egy jó szót nem hallottam még. Ez valami borzalmas hely lehet. De ez a komcsizás butaságnak tűnik, hiszen akkor is egy romhalmaz volt az eü, mikor a fideszes kormány mindenhova kormánypárti igazgatókat ültetett. Aztán a lakhatatlan épületek, düledező mentőállomások meg maradtak. Ez nem oldaliság vagy pártpolitika kérdése, ez gazdaság, szervezés... meg az, hogy aki ma orvosnak megy, az való-e a szakmára és bírja-e a kiképzést.

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 14:48:50

@Appaloosa: te meg mindennel meg vagy elégedve. Ágyútöltelék, az élet csodaszép, nehogy egy rossz szót halljak tőled!

Appaloosa 2011.03.08. 14:55:08

@sorica123:
Mi a bajod?
Már a rinyáló dokikon sem lehet egy jót nevetni?
:)))

Káin 2011.03.08. 14:57:14

@panni75: Akkor hajrá, én épp gyógyteát@KAR-TON-HAL:

szürcsölgetek. Nem is tudom, de ameddig nem teszik kötelezővé, a helyzet nem változik :).

Káin 2011.03.08. 14:58:30

@sorica123: Na igen, ez nézőpont kérdése. Tényleg nem kis pozitívum a posztoló életében, de a kórház egészét tekintve...

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 14:59:32

@Appaloosa: dehogynem. Azt se tudtam amúgy, kire írtad, én azt hittem, arra érted, hogy na már megint de sok baja van a betegnek. Ami mondjuk hülyén jött volna ki, mert ezek valóban teljesen normális problémák (más kérdés, hogy ettől megoldódnak-e, de lehet, hogy hasznos ide írni őket).

sorica123 (törölt) 2011.03.08. 15:02:07

@Káin: hát ez az. Hogy ahhoz viszont elég rossz arány:/

Káin 2011.03.08. 15:11:13

@sorica123: Sajnos igen...Bár én még saját szememmel nem láttam a János Kórházat, remélem egy darabig még nem is dogom.

csacsacsa 2011.03.08. 15:20:57

@sorica123: Egyetértek :) szerintem is butaság.
Viszont nem lehet egy komoly orvos, de még ember sem, mert akkor nem tűrné az ottani állapotokat,

Dr.laikus PhD 2011.03.08. 15:20:59

@Káin:

Édes Ábel testvére! Már írásban is dáthás vagy?

Kérdésedre válaszolva, jön egy kontroll, ha tetszik a méret akkor műtét és még egy rohadás kemo, hogy a műtétig ne rosszalkodjon aztán Amazonként aszonták nem leszek lassú sehogy, nem ejtek el semmit, szal' penge leszek megen.
Most épülök fel, hogy a jövő héten leépüljek.
Miklós szokta mondani, hogy az élethez mi minden kell.
Rinyálok, de nincs miért, mert akkora, de akkora szerencsém van eddig, hogy szeret engem az Isten.

Minden esetre lassúnak olyan lassú vagyok, mint a részeges Jaózsi szomszéd... :DDDD

2011.03.08. 15:26:10

Ma kaptam!!
"Elmesélem, bár lehet, hogy nem mindenki hiszi el. Én sem feltétlenül hinném, ha nem velem történik.
Érzékeny az egyik fogam, sőt néha komolyan fáj is. Elmentem az SZTK-ba. Mondom, ezt talán ott is meg lehet oldani. Leszedték a fogkövet és azt mondták, három fogamat be kell tömni, de azt itt nem tudják megcsinálni, darabonként nyolcezerért betömik a maszek rendelőjükben.
Gondoltam ,a jó édes anyátokat nézzétek hülyének. Miért is nem lehetne SZTK alapon megcsinálni? Én tizenpár átlagembernek megfelelő tb-t fizetek minden hónapban.
Mindegy, nem vitatkoztam, elmentem a feleségem maszek fogászához. Az nem látott semmit, csak, hogy az ínyem sajnos vissza van húzódva (ezért érzékeny a fogam), de azzal nem nagyon lehet mit csinálni. A fogaimat épnek találta. Addig-addig mondtam neki, hogy de nekem rendszeresen fáj, hogy megröntgenezte. Kiderült, hogy minden fogam ép, csak a fognyak kilóg kettőnél az ínysorvadás miatt. Még egyszer megállapította, hogy sokat nem tehet, húzzam ameddig bírom, mert, ha már nem bírom, akkor ki kell húzni. (Meg persze ajánlott szájvízet, meg fogkrémeket, de azt használom rendesen most is.)
Végigondoltam. Ezek a szemetek az SZTK-ban, huszonnégyezerért kifúrták volna három ép fogamat, csak, hogy keressenek egy kis pénzt. Ezeknek semmi az orvosi eskü? Én eddig feltétel nélkül bíztam az orvosokban. Eddig.
Persze, tudom, fel kéne jelenteni őket a feletteseiknél, mindannyiunk érdekében, de sem idpőm, sem kedvem a dologhoz. (Valahogy nem visz rá a lélek, hogy bárkit feljelentsek.) Mindenestre, az egész orvostársadalomnak tesznek nagyon rosszat, amellett, hogy a betegeknek szintén. Mennyi hasonló fordulhatott elő velük eddig? "

csacsacsa 2011.03.08. 15:34:01

@kobalt: Fogorvoshoz SZTK-ba? Utoljára ilyen általános iskolában történt velem 40 éve, de akkor is vittek. Nem önszántamból mentem.
Aki "tizenpár átlagembernek megfelelő tb-t fizetek minden hónapban" jövedelemmel ilyet csinál az megérdemli.

Irkutszk 2011.03.08. 15:39:19

@kobalt: Nem tudom, melyik városban lakik az ismerőse, de tudom ajánlani a fogorvosi klinikák egyikét.

Appaloosa 2011.03.08. 15:44:55

@Irkutszk:
Fogorvosi klinikák:)))
Több ismerősömnek rakták ott rendbe a fogát, átlag 2 évig bírta a korona.
A beültetett implantátum meg az egyiknél úgy begyullasztotta az egész állkapcsát, hogy enni sem bírt, amíg a dokija nem jött haza a nyaralásából semmit nem csináltak vele, addigra károsodott a csontszövet.

fogyókúra 2011.03.08. 15:52:08

Jé, én írtam ezt a posztot, de nem posztnak, hanem egy komment volt máshová. :-O

A történet óta is ugyanaz a véleményem, hogy a János Kórházban nem lehet mindent a pénztelenségre fogni! Szemléletváltás kellene sokkal sokkal jobban!

Káin 2011.03.08. 15:52:31

@Dr.laikus PhD: Dáthás vagyok én mindenhogyan :). Hajrá, drukkolok, hogy minél előbb 100%-os legyél!

anyu 2011.03.08. 15:53:14

3 évet dolgoztam a János Ortopédián, nem tudom mit fejlesztettek azóta ( feltételezem semmit.... ) Akkor kényelmesebb, kisebb szobákba mentek azok a betegek, akik prof K vagy valameliyk főorvos betegei voltak. Prof K-nál nagy akvárium volt meg börgarnitúra a szobában, nekem rendszeresen tett vicces ajánlatokat ( mikor fekszel le velem ? ) és a szőrös, büdös hátát kellett masszirozni. Sokat üvöltözött. Egyszer valakivel a lépcsőházban kezdett el üvöltözni, hogy mit keres ott, a jóember meg visszakérdezett " Ki maga, hogy igy mer beszélni velem?" Nagyon vörös lett a prof feje . Hires televiziós személyiséget operált gerincsérvvel ( mondjuk én nem vele operáltattam volna.. ) Akkor az egyik kisebb orvosi szobát rendezték be a celeb kedvéért betegszobává, nehogymár keveredni kelljen a neki a plebs-sel.

Szerintem ott minden mocskos volt, én bele nem feküdtem volna azokba az ágyakba. Nem tudom milyne gyakran kell fertőtleniteni a matracokat és milyne módon, de ott néha hetekig feküdtek betegek pl térdprotézis mütét után amikor tornáztatták is stb és nagyon kényelmetlenek lehettek azok a matracok. Mindne régi, lepukkant. Ápolónő alig volt. Nem az én feladatom volt, de nem fektettem vissza a beteget egy mocskos harántlepedőre, inkább kicseréltem.

Azóta lecserélődött a személyzet, az új főnök úgy emlékszem annakidején az Ortopéd Klinikán udvarias fiatal orvos volt, remélem ő jobb főnök mint a régi. Sajnálom, hogy az ambulancián ilyen rossz élménye volt valakinek, balkáni állapot ott várakozni órákig felülvizsgálatra stb Munkahelynek se volt kellemes, az a poroszos hierarchia, csendőrpertu, mindneki pénzes betegekért könyökölt. Most idősebb fejjel elviselhetetlen munkakörnyezetnek tünik, bár akkor magától értetődő volt.

Irkutszk 2011.03.08. 15:53:22

@Appaloosa: Megtenné, hogy figyelmen kívül hagyja a kommentjeimet?

fogyókúra 2011.03.08. 16:06:58

@anyu:
2 évvel ezelőtt volt a könyökműtétem, akkor tapasztaltam a fentieket. Akkor 2 főorvos volt (vagy két "atyaúristen"), az egyik állandóan olyan dölyfösen és kevélyen járkált a vállára dobott fehér köpenyében, mintha valami nagyfőnök lenne. A másik egy magasabb, vékonyabb ember normális benyomást keltett.

De igen, amikor én voltam, akkor is csak a főorvosok betegei kerülhettek a kisebb és jobban felszerelt szobákba, a többi orvos betegének a 6 ágyas jutott. A gyógytornász szentségelt, amikro észrevette, hogy piszkos egy nagyon öreg néni alatt a lepedő, majd közölte, hogy ez nem az ő dolga és visszafektette a nénit...:O A WC-k nem működtek, mindenhol az volt az érzése az embernek, hogy kosz van. :(
Szerencsére a fiatal orvosok gyorsan szórták ki a betegeiket, max. 1 vagy 2 éjszaka után engedtek haza mindenkit, akit csak lehetett. Az egyik nővér súgta meg, hogy csak a 3 fiatal orvossal műttetné meg magát, az idősebbeknek REMEG a kezük! :O

Az egyik nővér gipszelés utáni napon (műtét előtt 2 nappal) leszedte a gipszet a könyökömről, mert annyira dagadt és zsibbadt a kezem, hogy az orvos azt mondta, haladéktalanul menjek vissza. Amikro vissza akarta tenni a gipszbe a kezemet a nővér, a törött könyökömet akarta belecsavarni a gipszbe. Iszonyúan fájt, és a nővér veszekedni kezdett velem, hogy ne nyafogjak. Mondtam neki, hogy ne a könyökömet csavarja, hanem a gipszet forgassa. A műtét után az orvos mondta el, hogy a könyököm gyakorlatilag úgy teli volt vérrel, hogy kis híjján nem voltam műthető, és el tudja képzelni, mennyire fájhatott. :O

Amikor visszarendeltek kontrollra, 9 órát írtak a papíromra, ehelyett fél12-kor kerültem sorra!

Tényleg ledöbben az ember, hogy milyen hozzáállással lehetek nővérek és orvosok emberek. :-((

anyu 2011.03.08. 16:24:27

@fogyókúra: Nem védeni akarom az ottaniakat, tényleg lélekölő lehet szinte létminimumnyi fizetést kapni ( én is azért másoddiplomáztam és jöttem el az eü-ből, mert a család miatt kellett a pénz és másutt 2-3x magasabb fizetést kapok ) de az borzasztó, hogy mekkora harc ment a pénzes betegekért és milyne szinten van le-se-sz@rva az aki nem tud hálapénzt adni :-(
Nem tudom most mi alapján kapják a csipőprotézist a betegek, mármint van-e várólista vagy a főorvosok betegei kerülnek előre, de a fiatalabb orvosoknak kevés esélye volt mütöasztalhoz jutni...diplomával, szakvizsgával max. asszisztálhattak Akkor még ügyelt traumát az osztály ( nem tudom most is ügyel-e ) a behozott csóróbb balesetes betegeket láthatták csak el, de a főnökök betegei mindig prioritást élveztek mütőbe kerülésnél.

Megdöbbentem, hogy a János kiemelt kórház lett, nem is a morál miatt, hanem az elavult pavilonos kialakitás miatt. Szerintem a fütésköltség nagy része az öreg épületek, rossz szigetelés miatt a kert fütésére megy el.Az épületek alagsora-pincéje is döbbenetes volt. Le lehetne forgatni egy II Világháborús filmet a málló falak közt.Ez lett súlyponti kórház ? Sajnos én is oda tartozom, mert Óbudán lakom. Szándékomban áll valamilyen biztositást kötni, mert rettegek, hogy idős koromban ott fognak eltenni láb alól ( botor fejjel a gyerekem is eü pályát választott, voltak ott gyakorlaton egy belosztályon és nem sok jót mesélt - az étel szerinte gyalázatos)

fogyókúra 2011.03.08. 16:40:54

@anyu:
a betegek azt beszélték, hogy a főorvosoknál 160 eFt-nál kezdődik az átlagosnak mondott hálapénz. És az egyik 100 eFt alatt szóba sem áll senkivel. :O (

Az egyik szobatársam keze ennek ellenére is használhatatlan lett, és épp egy korrigáló műtétre jött vissza a nő, és a fülem hallatára veszekedtek egymással- az orvos és a hölgy. :O

Párom intézett protekciót egy másik kórházban, de végül maradtam itt, mert az a fiatal orvos (aki műtött) szimpatikus volt, az egyik nővér is azt mondta, csak vele műttetné meg magát, és ez az orvos többször hivatkozott arra, hogy még a neten is utánanézett, mennyi ideig gipszelje be a karomat, stb.
És ahogy hallottam, szegény fiatal orvosok csak 10-20 eFt hálapénzt kapnak a betegektől, miközben a főorvosok ennek akár 10x-esét is.

Azt gondolom, egy agilis, normális, külföldről hazacsábított orvos vagy manager kéne egy ilyen intézmény élére, aki rendet tenne akár úgy is, hogy kirúgja az alkalmatlanokat. Mert rengeteg rossz dolog csak a nemtörődömség miatt van, és nem lehet mindent a pénztelenségre fogni. :((

serfecs (törölt) 2011.03.08. 16:42:36

@Dr.laikus PhD: "Most épülök fel, hogy a jövő héten leépüljek."

haha, detto, bár én azért valamivel jobb helyzetben vagyok. Majd drukkolok Neked, amikor kell, Te meg drukkolsz nekem pénteken, deal?

penelope garcia 2011.03.08. 16:51:02

Felrémlett előttem az ántivilágból a mass-control... Tüdőszűrőben mindig hatosával hívták be az embereket, szerencsére legalább külön a nőket és a férfiakat.
Meg a nyolcvanas években még kellett orvosi egyetemi felvételi előtt, na ott fél napos várakozások után kb tízesével terelték be a népeket (fiúk, lányok vegyesen) egy hodálynyi vizsgálóban, ahol több orvos volt benn. Szemész, belgyógyász, ortopédológus (ezt így írják?). Mennyit mutatok, sóhajtson, hajoljon előre, libasorban, mint a vágóhídon.
Haaaaaaj, régi szép idők...

penelope garcia 2011.03.08. 16:53:13

Ja, egyébként a János kórház egy halálgyár. Én elhiszem, hogy leterheltek, meg nincs pénz, meg mittudomén, de én mindenhol csak azt hallom, hogy jajkedveském, csak a Jánosban ne kelljen, ott meghal mindenki...

Bepes Elek 2011.03.08. 17:29:28

Azannya, 6 ágyas kórterem, meg mik járnak a betegnek? Megrendelt kaják?

VIZITDÍJAT!

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.08. 17:57:52

@Máгia: ne keresd, hatályon kívül helyezték.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.08. 18:10:28

@fogyókúra: a net helyett figyelhetett volna a egyetemen...

Leroi 2011.03.08. 18:29:00

@penelope garcia:
Inkább ortopedologisztikológiai szakember...:)
De viccen kívül, csak ortopéd, így, röviden...
(gör: orthos-egyenes, pedes-gyermek, talán ebből származik, ha jól emlékszem)

kvadrillio 2011.03.08. 18:45:53

Ohhh....a János...hát az egy rémregény !!! :)
Nekem direkt csináltak egy hasnyákmirigy gyulladást, hogy megzabálhassák 5 napig a kajámat !
Látni kellett volna őket, hogy milyen élvezettel kanalazták a valamit visz a víz kaját...:DDDDD

kvadrillio 2011.03.08. 18:47:14

egyébként..., ha kivontak 3000 milliárdot az eü-ből, te még mit vársz tőlük ??? :)

Pszt! 2011.03.08. 18:55:05

Csak a címet olvastam el, de nem értem miért baj az, hogy az orvosok bugyiban vizsgálnak?

Leroi 2011.03.08. 19:06:58

@Pszt!:
Márminthogy egy orvos volt bugyiban, amikor vizsgált...?:)

Rendőrvicc:
Két rendőr beszélget.
- Pista, csak érjek haza, azonnal letépem a feleségem bugyiját!
- Te perverz, annyira ki vagy éhezve rá?
- Nem, már annyira szorít!

anyu 2011.03.08. 19:21:51

@fogyókúra: mennyiii ????? jézusom...
mindezt azért, hogy az államkassza által biztositott kissé romos körülmények közt, állami ( bár kétségtelenül alacsony ) fizetés mellett a munkaidejében megoperálja Mariska nénit, aki egész életében fizetett eü járulékot.

Közben meg csendben mosolyognak a bajszuk alatt, mert mindenki a szülészeket támadja, pedig az ortopédia is paraszolvenciás terület.

Igen, a fiatal szakorvoskat asszisztálásra hazsnálják, 2.-3. asszisztensként, mert ugye mütösnőből is kevés van. Nem véletlen, hogy évente többszáz- tavaly már ezer fiatal szakorvos ment külföldre. S. főorvos úr persze nem fog menni, neki összejön havi millió körüli hálapénz.

Nagyon szomorú, hogy igy alakult a helyzet, se te se más nem kapja meg a tisztességes ellátást,hiába jól sikerült a mütét, ha a létminimumon élő, túlterhelt ápolónő nem lát el, a gyógytornász se fog rendesen foglalkozni veled, a fizikoterápián is csak akkor tartanak táppénzen, ha jattolsz. Volt olyan betegem, akinek mindkét bokanyúlványa letört + a sipcsontból is egy darab, megtüzték, gipsz, gipszlevétel után gyógytorna, 2 hét múlva azt mondta mennie kell dolgozni, nem hosszabbitják meg a táppénzét... olyna ödémás, rossz keringásü, kb 15% mozgástartományú volt a bokája, csak pislogtam...

Hatodéves 2011.03.08. 19:44:59

@Babette_:
Jajj, ne. Gondoljátok, hogy az a tájékozott, motivált, jó orvos, aki arra támaszkodik, amit az egyetemen 5-10-30 éve tanult?

A felejtéstől eltekintve, annyit változik minden tudomány, hogy még a saját szakmádat (pl. ortopédia) is csak nagyvonalakban tudod követni. Naponta tízesével jönnek ki az új tanulmányok mindenről.

Azt az orvost kell becsülni, aki próbálja ezeket követni, és ha van egy betege, utánanéz az ő konkrét bajának. Persze, be tudja gipszelni a húsz éve hallottak szerint, de lehet, hogy inkább úgy szeretné, ahogyan a legjobb nemzetközi lap ajánlja...

Ugyanígy a gyógyszerek, nincs ember, aki mindegyik nevét, kölcsönhatásait tudja. Az nézi meg neten/könyvben, aki igényes és biztosra akar menni. Aki nem nézi meg, az nem tudja. Legfeljebb azt a párat, amit mindennap felír...

Leroi 2011.03.08. 19:57:18

@Hatodéves:
Akkor elmondanám, hogy minderről mi a véleményem.
Létezik a világon olyan, hogy gyógyszerlobby, amely a fegyverkereskedelem mellett a második rákfene az emberiség nyakán.
Ők azok, akik a világ tőzsdéinek egy részének ütőerén rajta tartják az ujjukat, akik érdeke, hogy minden új gyógyszer egyszerre és tömegesen a piacra legyen dobva, meg legyen vásárolva és használva legyen milliók által, ennek érdekében VÁSÁROLJÁK MEG a nagynevű professzorgárdát, a neves orvosi szaklapokat, VÁSÁROLJÁK MEG az országok egészégügyi pénztárait és VÁSÁROLJÁK MEG az orvosok tíz-és százezreit...
Függetlenül attól, hogy annek a gyógyszernek vannak-e azonnali vagy későbbi káros következményei.
Ha igen, kiderül, hogy a szervezetre nézve káros, akkor "bocs, mi, a gyógyszerkonszern erről nem tehetünk, az alkalmazási előiratban szerepelt a hatalmas mellékhatásprofil és különben is a STUDY-k ennek az ellenkezőjét bizonyították be..."
Na, ugye...
Manipuláció, korrupció, lobbizás, hatalmi harc...
Kb. ez a mai gyógyszeripar.
Így lett "depressziós" egy ország lakosságának jelentős része és így vált SSRI-függővé több tízezer beteg, visszafordíthatatlanul, örökre, az összes káros mellékhatásokkal, testi és psyches következményekkel együtt.

Leroi 2011.03.08. 20:01:12

@Hatodéves:
És vannak szakágak, ahol mindaz, ami klasszikus, az örökérvényű.
Az én szakmámban pl. a frontalis lebeny az frontalis lebeny ma is és a n. ulnaris is ugyanott fut, sérülése ugyanúgy karomtartást okoz, mint Krafft-Ebing vagy Freud idejében...
Sohasem az ÚJ a jobb...

Leroi 2011.03.08. 20:02:08

Vagy inkább: nem mindig az ÚJ a jobb...

Irkutszk 2011.03.08. 20:19:51

@Leroi: Amit Leroi itt leírt, azt mindenkinek kéretik személyes véleményként kezelni. Semmilyen egyéni vonatkozása nincs.

Én kissé (kissé!) jobban bízom a gyógyszerkutatásban, ugyanakkor a gyógyszergyárak célja ugyanúgy a pénzkeresés, mint mindenki másé. A mondandód végével meg nagyon-nagyon sajnálatos módon egyetértek.

Irkutszk 2011.03.08. 20:21:34

@Leroi: Erre mondják, hogy tudni kell választani. Hiába találták ki a high throughput screening-et (HTS), avatatlan kezekben az is csak egy pénznyelő...

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.08. 20:27:58

@Hatodéves: Nem, dehogy.
Az az orvos, amelyik gipszeléssel foglalkozik, elvárom, hogy tudja fejből, meddig kell begipszelni a testrészt. Nem egy ritka afrikai láz ez.

Amúgy meg nem is az orvos gipszel. Tudtommal. Minek nézi akkor?

Hatodéves 2011.03.08. 20:28:08

@Leroi:
Jó, de nem kell azért leszólni egy orvost, mert elolvas valamit a neten, azzal, hogy mért nem figyelt jobban az egyetemen. Ez nevetséges.

Nem kell mindent elhinni, oké, de mért ne olvasnád el az arról a dologról szóló cikekket? Ha meg nem teszi, akkor meg arra panaszkodnak a betegek.

És sok dologban jó a régi, de amit Te réginek mondasz, valaha az is új és modern volt, és valakik ugyanúgy nem hittek benne...

Hatodéves 2011.03.08. 20:30:53

@Babette_:
1. nem tudjuk pontosan, mi miatt kellett bekötni a kezét 2. egy csont elég sok és egyéni módon tud eltörni, egyáltalán nem olyan iszonyú triviális 3. sokfajta műtét, módszer van törésekre, és más módszer másik gipszelési időt igényel, plusz lehetett az illetőnél valami más körülmény, ami egyedi elbírálást igényelt.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.08. 20:39:45

@Hatodéves: mindebben igazad van. mindazonáltal ezeket a körülményeket nem tudjuk, így a jó öreg occamra emlékezve a leggyakoribb esetet feltételezzük:D

fogyókúra 2011.03.08. 20:52:37

@Babette_:
Az orvos azt kutatta a neten, mennyi időre kell begipszelnie műtét után a könyököm. És a neten azt találta, hogy max. 1-1.5 hétig szokták, utána óvatosan indulhat a gyógytorna. Így nem rögzül be a könyök, és lehet egyenes a karom.

A gyógytornász majdnem leesett a székről, amikor meglátott gipsz nélkül, de még a varratokkal... szép óvatosan elkezdtük a gyógytornát, 3 hónapig jártam, és végül teljesen egyenes lett a karom, és rendesen forog is minden irányban. :-) A gyógytornász szerint -valószínűleg a 6 hét gipsz miatt is- 100 betegből 95-nek soha nem lesz egyenes a karja egy ilyen műtét után.

Úgyhogy max. respect a fiatal dokimnak (aki akkor jött haza Németországból és az USA-ból gyakorlatról), hogy ennek így utánanézett, illetve, hoyg ennyire merész volt. :-)

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.08. 20:55:08

@fogyókúra: ja hogy mennyi időre! most már értem.

fogyókúra 2011.03.08. 20:57:38

Nem biztos, hogy érthető :(

Szóval MAgyarországon egy ilyen műtét és törés után 6 hétig gipszben tartják a beteget. USA-ban meg 1-1.5 hétig legfeljebb.
Az orvosom szembement a hazai gyakorlattal, a netes kutakodása után levetette rólam a gipszet, így nem rögzült merevvé a könyököm, elkezdhettem a gyógytornát, és tényleg tökéletes is lett a karom. :-D

A gyógytornász szerint ilyen műtét után 100-ból 95 esetben sohasem lesz már 100%-os egy kar, ill. könyök.

(Így talán érthetőbben fogalmaztam.)

adamantium 2011.03.08. 21:28:31

@fogyókúra: tévedésekben élsz
először is nagyon függ, hogy milyen törésről van szó. könyököt semeddig sem szabad gipszbe rakni, egy hétre se. ha alkalmazol is pihentető sínt azt a gyógytorna idejére le kell venni, a műtét utáni második naptól. ez persze csak akkor lehetséges ha megfelelően rögzítetted a törést, ez meg akkor lehetséges ha van pénz jó lemezekre.
ha a kórház csak kirschner drótra ad pénzt akkor azt muszáj 6 hétig rögzíteni mert másképp kipotyognak belőle. persze ha van 200 ezred DHP-re akkor 2 naptól mehet a gyógytorna :)
tehát nem biztos, hogy az orvos elmaradottsága miatt rögzít be 6 hétre, hanem a kórház anyagi helyzete miatt

Bikli néni 2011.03.08. 21:56:32

@Káin: Jobbulást! :)
Na, már hiányoztatok, holnap délutántól végre megint lesz időm itt olvasgatni :)

fogyókúra 2011.03.08. 22:59:00

@adamantium:
annyit tudok, hogy 2 szegecset tett be az orvos a műtét során. A kórházhoz szervezetileg tartozó (!) gyógytornász mondta a leleteimet megnézve, hogy ilyet még nem látott, nála 6 hét gipsz (vagy sín?) után jönnek a páciensek, ilyen műtét után.

Nem hiszem, hogy velem kivételeztek, és mást építettek volna be, mint a többi betegnek.

Megnéztem, 6-án műtöttek és 12-én szedte le a gipszet az orvos.

hopp-hopp 2011.03.09. 10:09:27

jánosról én is csak rémhíreket hallottam.
tapasztalatom csak a nőgyógyászati osztályról van ami nem rettenetes hanem egyenesen halálgyár.

megalázóan kezelnek, idézem, *ha így jártak akkor megérdemlik, hogy szenvedjenek akár a kutyák!* - stb.

visszatérve a vetkőztetős dologra - decemberben voltam beutalva szt.lászló-ba.
a fiatal belgyógyász doki. kedvesen, kézmosás után, vizsgált meg, behúzott függönnyel, zárt ajtónál hasonlóképen a medika is, beutalásomkor, késő éjszaka, de miután semmit sem mutatott a 3db. röntgenkép - megvizsgált egy főmufti hölgy, a nevét hagyjuk, reggel, tárva nyitva hagyva ajtót-ablakot, függöny kihúzva (a körfolyosó-terasz arra volt tervezve,hogy közlekedjenek rajta! akkor épp 4 férfibeteg dohányzott épp az ablakunk alatt) - vetkőzzön bugyira! parancsszavakkal megvizsgált. majd újra röntgen mert ott van valami - de nem volt semmi. röpke 3 hét alatt 4szer álltam röntgenben. gondolom az sem egészséges!
végül is úgy bocsájtottak el - hogy nem tudják mi a bajom, de menjek vissza kontrollra.

Appaloosa 2011.03.09. 13:18:41

@Irkutszk:
Eddig is figyelmen kívül hagytam a maga nickjeit:)))
és a véleményeit.

Irkutszk 2011.03.09. 16:12:21

@Appaloosa: Tartok tőle, hogy amennyiben (és eleddig nem diagnosztizáltak ilyesmivel) nem szenvedek többszemélyiségűségem (multiple personality disorder DSM-IV), akkor csak egy nick alatt írogatok.

Ezzel a beszélgetést befejezettnek tekintem.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása