Túl fiatal és kismellű a mammográfiához

2011.02.27. 06:00

Körülbelül 1 hónapja arra ébredtem, hogy iszonyúan fáj a bal mellem. Gondoltam elaludtam, a hátam gyakran el szoktam. Azonban csak nem múlt el, és áttapogatva csomókat találtam, gyorsan kértem is időpontot a nőgyógyászhoz. Miskolci Semmelweis kórház, a doktornőnél először jártam, de volt olyan rendes, hogy sürgősre írta a mammográfiás beutalót, de nem hozzájuk, ők csak hónapokkal később fogadtak volna, hanem egy másik kórházba a város másik végén. Sikerült is időpontot kérni következő hétre, megjelentem időben, behívtak, leöltöztem.

 


Erre rám nézett a doktornő, közölte, hogy mammográfiához túl fiatal és kis mellű vagyok, UH lesz, feküdjek le, mutassam meg hol érzem a csomót. Megmutattam, erre mondja hogy tapogassam ki. Bár tapogattam már eleget, de legyen, bár nem tudom neki miért jó, ő kézzel hozzám nem ért. Rám nyomott fél tubus síkosítót, és kb. 40 másodperc alatt áthúzogatta rajtam az ultrahangos szerkezetet.Volt már hasi UH-m, láttam mi az alaposság, hát ez nem az volt, így kértem nézze meg jobban, én is érzem és a nőgyógyász is kitapogatta, fáj is, és meg is nőtt picit.


Erre azt mondja nekem, hogy biztos növök, meg másnak is szokott fájni, csomót ő nem lát. Ekkor már elkezdett a vérnyomásom emelkedni, mondom neki, 23 vagyok, 15 éves korom óta semmim nem nőtt, életemben nem fájt a mellem, se egy görcs, semmi, viszont anyai és apai ágon is elég sok a mellrák, és csak érzek ott valamit, ha megnézné alaposabban. Erre nem reagálva a mondandómra odaszólt az asszisztensnek, hogy írja a papíromra hogy nincs semmilyen elváltozás, majd távozott a kávézóhelységbe.

 

Debrecenben találtam végül olyat, aki fogadott 1 héten belül beutaló nélkül is, ők már meg tudtak vizsgálni géppel is, és UH-val is alaposan, találtak is egy pár centis cisztát, plusz körülötte beduzzadva mirigyeket. Sőt, mivel csak mammográfiára kaptam az időpontot, kifizetnem is csak azt kellett, az UH-t már jószívűségből csinálta, hogy lássa aprólékosabban, kb 10-15 percig húzogatta rajtam mire minden szögből rögzítette, megnézte, megmutatta, majd nagyon kedvesen elmagyarázta a teendőimet, illetve hogy hogy tudok oda beutalóval menni, nem magánként.


Amilyen alaposan vizsgálják az embereket Debrecenben, azt tanítani kellene, bár teszik is, hisz oktató kórház…de a miskolciaknak is taníthatnák…meg egy kis jó modort, bár én megelégedtem volna egy alapos vizsgálattal is.

 

Üdvözlettel:Marianna
 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.laikus PhD 2011.02.27. 15:20:04

@bauchi:

Rákos vagyok.
Leírtam már tele van vele az internet.
Mindenki a zsebemben van itt (szívemben, segít nekem a pozitív gondolataival) aki olvasta az első nyígásom.

A bajságom csak példa, mert jól ismerem és a rendszer hibáját jó lehet vele demonstrálni.

bauchi 2011.02.27. 15:20:34

@gergo1000: És így mennyivel jobb?A baromság baromság marad.

SusanneF 2011.02.27. 15:21:52

Hol van Miklósunk?És El Visco?
Félre vannak téve?Vagy?

bauchi 2011.02.27. 15:22:09

@Dr.laikus PhD: Sajnos nem olvastam,meg sokszor kitíltottak már.Nagyon együtérzek,de pár szót szívesen vennék.

adamantium 2011.02.27. 15:23:24

@Dr.laikus PhD: sajnos magyarországon tilos a hozzáfizetés, persze volt de titkon csináltuk alapítványokon keresztül. egyszerűen nincs megengedve, hogy a betegnek megmondjam, hogy figyu: pénz szar lemezre, szegre, protézisra van, de ha úgy, gondolod, hogy jobb kell neked akkor fizesd a különbözetet. ha valaki műanyag gipszet akar akkor meg kell vegye az egészet, nem lehet csak a normál meg a műanyag közti különbséget fizetni. ugyanúgy nem mondhatom meg a betegnek, hogy itt aztán biztos lábra nem tudjuk állítani, menjen ausztriába. egyrészt beperel a beteg, másrészt beperel a biztosító, hogy ez nem igaz (pedig az).
bezzeg romániában, úgy jöttek a betegek hozzánk, hogy bevitték a kórházba, megröntgenezték, megnézte az orvos, megállapította, hogy ezzel bizony itt fog meghalni, ha van pénze menjen ahova lát. mekkora botrány lenne ebből magyarországon

gergo1000 2011.02.27. 15:25:58

@bauchi:
Hát lehet, hogy baromság baromság marad, de legalább, ha valaki elolvassa, akkor arra gondolja, hogy baromság, amit valóban én írtam, és nem arra, amit te kitaláltál.
Amúgy szerinted egy kezdő orvos mivel tud többet, mint az internet és a szakkönyvek? (tud-e egyáltalán annyit)

Dr.laikus PhD 2011.02.27. 15:26:01

@SusanneF:

Miklós itthon van, boldog a családdal (gondolom) és most kiéheztet minket.
jelenetekla.blog.hu/

El Visco Stello minden nap ír szokásos ütős szarkazmusában.
Ma is írt.

bauchi 2011.02.27. 15:26:37

@radiologus.hu: Ebben nagy valószínűsggel igazad van.Ormándy Katival dolgoztam együtt anno,nagyon jól csinálta/ja.Nagyon sokszor lehívott vagy mentem le magamtól,sok mindent tudtunk megtárgyalni a beteg fölött.A hibákból is tanultunk.

adamantium 2011.02.27. 15:29:04

hát igen majd én sem kezdő villamosmérnökkel terveztetem meg a házam villamoshálózatát hanem utánaolvasok szakkönyvekben meg a neten, mert úgy jobb lesz. hiába: nagy az Isten állatkertje és NAGYON alacsony a kerítés

Dr.laikus PhD 2011.02.27. 15:30:01

@bauchi:

Ha ki vagy tiltva, olvasni tudsz, csak írni nem.
Bocsáss meg, ha nem írok most erről, másnak a könyökén jön ki, tényleg csak a demonstráció miatt írok róla, mert jól ismerem és látom - utólag - hol volt a baj.

Különben nagyon jó kezekben vagyok, minden esélyem meg van A bajban azért némi szerencsém is van, hisz nincs áttét, csak fénylő Rákosi kobak. :DDD

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.02.27. 15:30:31

@Bikli néni:

Tudtommal növeli a kockázatot.

Létezik néhány genetikai eltérés, amik kifejezetten trombózishajlammal járnak.

bauchi 2011.02.27. 15:33:10

@gergo1000: Legalább egyetemet végzett és a szakmájában dolgozik.Tudni annyit fog,amennyit megtanul majd az évek során vagy amire megtanítják.Én is sokat olvastam Stephen Hawkins-t.Szerinted mennyit tanultam belőle?Szerénységem tilcsa,hogy kimondjam,de mégis kimondom.Szart se.És ebben nem ő a hibás.
A kezdő orvos egyébként sem dönt semmiben,hanem megkérdi a tanítóbácsit.(ha van esze..)
A baromság meg baromság marad.Mert kénytelen.

gergo1000 2011.02.27. 15:34:21

@adamantium:
Neked feltettem egy kérdést arra se válaszoltál.
A mostani kommentemnél se ártana, ha megnéznéd, hogy mire válaszolt az előző hozzászóló és én mire reagáltam. Illetve az általa idézet mondat mire vonatkozott...Ha visszaolvasnál, akkor rájönnél, hogy nem azt irtam, hogy az orvosok feleslegesek. Hanem azt, ha elfogadjuk azt, hogy az a normális felfogás amit Mária hozzászólásában képviselt, akkor az orvosok feleslegesek
Gondolkodni, olvasni..

bauchi 2011.02.27. 15:35:32

@Dr.laikus PhD: OK.Bocs.De nem is olvastam,mert berágtam és errefelé sem jöttem egyáltalán.Pedig érdekelt volna nagyon.Bocs,hogy kérdeztem.

gergo1000 2011.02.27. 15:36:22

@bauchi:
"A baromság meg baromság marad.Mert kénytelen. "
Teljesen igazad van.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.02.27. 15:38:56

@bauchi:

Nála volt a szakvizsgám emlődiagnosztikai része. Én is nagyon kedvelem őt. :-)

gergo1000 2011.02.27. 15:39:00

@bauchi:
"A kezdő orvos egyébként sem dönt semmiben,hanem megkérdi a tanítóbácsit"
Bárcsak így lenne, de ez megint egy más téma.

SusanneF 2011.02.27. 15:41:52

Amúgy tényleg általános protokoll,hogy a fiatal lányokat nem küldik mammographiara,de tán jobb is.
Az idősebbeknek sem kellemes vizsgálat.

Dr.laikus PhD 2011.02.27. 15:43:04

@bauchi:

Jól esik! :)
Köszönöm!
Tényleg sok szó volt már rólam és a végén kimásznak a zsebemből! :))

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.02.27. 15:45:56

@gergo1000:

Szerinted melyik az általános? Hogy a kezdő orvos megkérdezi a tapasztaltabb kollégát, vagy hogy nem?

bauchi 2011.02.27. 15:50:42

@radiologus.hu: Hálistennek valaki egyetért velem...

bauchi 2011.02.27. 15:53:56

@gergo1000: Remélem megkérdi.Ha engem nem kérdett volna meg,akkor elhessegettem volna a szakmától.Volt rá pár példa.

fairytale 2011.02.27. 15:56:25

@adamantium:
Ez nem igaz. Én most csináltattam meg a leyden-mutációs vizsgálatort, mert elmúltam 35 éves, és bizonyos problémák miatt el kellett kezdenem fogamzásgátlót szedni. A teszt 5 ezer forintba került, genetikai laborban. Ha a teljes rizikóvizsgálatot csináltatom meg, akkor az 15 ezer lett volna.

Egyébként pedig de, a fogamzásgátló milyensége, az abban található ösztrogén és progeszteron mennyisége is befolyásolhatja a trombózis kockázatát!

gergo1000 2011.02.27. 16:03:13

@radiologus.hu:
Azt gondolom, ha biztos magában, akkor nem kérdezi meg. Ha nem biztos, akkor megkérdezi. A probléma akkor van, ha biztos magában, de mégse kellene, illetve, ha gyorsan kell dönteni és nincs tapasztalt kollega mellette (ami szintén előfordulhat)
De mint írtam, ez teljesen más téma. Ha valaki elolvasta, hogy mit írtam a maga szövegkörnyezetében, akkor az elég könnyen rájöhet, hogy ez egy szándékosan szélsőséges mondat volt. Már csak azért is, mivel gondolom senki nem fogja elolvasni az "egész internetet" és egy szakma odavonatkozó "összes" szakkönyvét.

fairytale 2011.02.27. 16:05:49

@Dr.laikus PhD:
Hát spec. nem teljesen így van. Én amikor rendelőbe mentem nőgyógyászhoz, mert olyan panaszaim voltak, amelyek megijesztettek, közölte anélkül, hogy megvizsgált volna: hormonális a probléma. Jöjjek vissza, ha a baj újra jelentkezik. Egy hónap múlva visszamentem, azt mondta, ne stresszeljek, és menjek vissza, ha újra... Egy hónap múlva megint ott voltam, akkor végre megvizsgált, de ultrahanggal még mindig nem. Azt mondta azért, úgysincsen rákom, hisz fiatal vagyok még hozzá. Mondtam, ez csak a látszat, és megmondtam az életkorom. Akkor végre megnézett ultrahanggal, majd mikor kész volt a vizsgálattal, közölte, ugye, hogy nincs bajom, miért kellett itt hisztiznem.
Többet nem mentem vissza hozzá.

gorillka 2011.02.27. 17:20:36

@gergo1000: csak szólok, hogy a mária nevű illető nem orvos (szerencsére)

gorillka 2011.02.27. 17:24:09

.@Pszt!: pedig a hajdúságban gyakran hallani
először nekem is furcsa volt, de most már kedves a fülemnek

tódór piroska 2011.02.27. 17:41:08

@Dr.laikus PhD:

"a végén kimásznak a zsebemből"

ez nem fordulhat elő.

gergo1000 2011.02.27. 17:43:14

@gorillka:
Köszi. Ez megnyugtató, és még kevésbé érthető a véleménye.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.02.27. 17:48:30

@tódór piroska:

Meg kell találni az egyensúlyt a "betegnek mindig igaza van" és az "orvosnak mindig igaza van" között.

Arról, hogy mit érez, a beteg tudja a legtöbbet.

Azt, hogy a beteg által érzett dolgok mennyire fontosak, az orvos.

steierhoffer 2011.02.27. 17:52:22

@bauchi: Hol tettél szert ilyen lesújtó tapasztalatra? Nyilván nőgyógyásza válogatja de az emlő vizsgálata számukra kötelező az emlőben tapintható rezisztencia véleményezése, további vizsgálatok elrendelése a nőgyógyász felelőssége. Volt már vitám sebésszel, mert fájdalmatlan, panaszt nem okozó fibroadenomát akart mindenáron megoperálni. Tekintettel arra, hogy a nők fertilis korukban ,majd a menopausa körül is gyakran járnak nőgyógyászhoz helyénvaló dolog az, hogy az emlők vizsgálata a nőgyógyászati vizsgálat része. Vajon kellő alappal állitod-e azt általánosan, hogy fingunk sincs az emlő vizsgálatához? Jómagam közel egy millió orvos-beteg találkozással a hátam mögött közel ennyi emlővizsgálatot végeztem már el, durva tévedések nélkül.

bauchi 2011.02.27. 18:09:35

@steierhoffer: Ami nem az emlőbe való,az nem odavaló.Ki kell venni.
Helyes,gyakorlat teszi a mestert.Fibroadenoma szöv.tan.-i dg.És ahhoz pedig ki kell venni.

bes3 2011.02.27. 18:10:44

@steierhoffer:

a, ha 70 év fölötti orvos vagy, 50 év alatt évi 365 napi munkát alapul véve napi 50 nô vizsgálata az 100 mell.

:)

aha. el is hisszük.

(csak egy kérdés: honnan tudod mi lett ezzel a kettô millió mellel utána?
az on-topik nôgyógyásznônek sincs természetesen fingja sem hogy mi lett a mammográfia eredménye. HOnnan tudhatná egy nôgyógyász hogy mikor mit tapint ha utána bármi is van, nem hozzá kerül a páciens az eredménnyel? )

Dr.laikus PhD 2011.02.27. 18:11:34

@fairytale:

Igen ez pont az a helyzet, amikor valami nem indokolt, de a beteg fél és biztonságot akar.
A felesleges vizsgálat pénzbe kerül.

Nagyon kéne bízni a szakértelemben és hinni, hitelesnek tekinteni az orvost.

Én most sem a szakértelmet okolom, hanem a szégyenlősséget, hogy egy gép nem tud annyit, mint egy ember.
A jelenlegi helyzetben viszont az orvos valahogy szégyenli ezt elmondani.
Átpolitizálódott a szakma és egy egyszerű közlés, hogy nem látom, de ott valahol van egy érzékenyebb műszer nézesse meg ott, már nem természetes mondat a beteg felé.

A régiek még tudták ezt.
Igaz ebben nőttek fel, hogy csak nagyon kevés helyen volt korszerű eszköz, be voltak zárva a hon falai közé és akkor helyezték vidékre amikor akarták, mert a fővárosban dolgozni kiváltságot jelentett.

Adamantium azt mondja nem szabad mondani.

Annyi cifra dolgot szabad, pont ezt nem?
Fura lenne, ha pont ez a szakma őrizte volna meg a szocializmus legsötétebb módszereit.

Dr.laikus PhD 2011.02.27. 18:18:39

@bauchi:

Dehogy kell kivenni.
Minek? Sebész mindent kivesz és egy heggel több van feleslegesen.

Marhaság. Anyám legjobb kollégája egy tökéletesen mozdíthatót nekem is kivett, természetesen két óra plusz alvás amíg a patológia elkészül, előre aláír, hogy esetleg masztektómia.

Ébredés a folyosón, hogy meg van mindkettő. Azaz felesleges volt műtété, két éves gyerek meg feleslegesen borult ki, mert az anyja kórházban szidta a jó Istent is mennyire fáj ez a csöpp kis műtét.

embalu 2011.02.27. 18:35:12

1. a posztoló "túl fiatal és kismellű" volt a mammographiához. És tényleg. 24 évesen nem csinálnak mammót, és a ha túl kicsi az emlő, akkor technikailag nem megy rá a gép. Ez van.

2. a posztoló összekeveri az alaposságot az elhúzódó körülményeskedéssel

3. posztolónk az fajta típus, akinél a hülyeség akaraterővel párosul (a legrosszabb kombináció!)

4. a hosszú utánajárásnak, idegeskedésnek, felesleges pénzszórásnak meg is lett az eredménye: egy állati nagy semmit találtak a mellében, ill. született egy bugyuta poszt is. Köszönjük!

fairytale 2011.02.27. 18:40:50

@Dr.laikus PhD:
Bocs, de akkor, amikor konkrét panaszaim vannak, nekem vizsgálat nélkül ne mondjon véleményt senki, főleg azzal az ürüggyel, hogy még fiatal vagyok bármilyen komoly betegséghez.

bauchi 2011.02.27. 18:46:39

@Dr.laikus PhD: Én ezt másképp tudom,másképp tanultam.Van egy betegem,akinek rendszerességgel vettem ki fibroadenomákat,heg nem maradt vissza,legalábbis látható.17 éves korában operáltam először,mindig ragaszkodtak a műtéthez édesanyjával együtt.Az adenomák jól kivehetők voltak,bőrön át torzító jelleggel.Ma 28 éves gyerekei vannak,jól érzi magtát,fokozatosan kevesebb panasza van,sokszor keres fel tanácsért.Úgy látszik a szoptatás jót tett neki.

El Visco Stello (törölt) 2011.02.27. 19:34:18

@Dr.laikus PhD: Mivel nem vagyok orvos és nem is szeretnék annak látszani, - ellentétben néhány szintén nem orvossal - a "hormonális" szót ki sem ejteném a számon. Ezt próbáltam körülírni. Amennyiben szarkasztikusra, vagy szarul sikerült, elnézést az érintettől!

Dwokfur 2011.02.27. 19:40:09

1. 25 éves korban UH-ot kell csinálni, nem mammográfiát. Ez a gazdag mirigyállomány miatt van.
- kellő kitartással persze lehet találni olyan helyet, ahol elvégzik a mammográfiát, de az csak felesleges sugárterhelést jelent
2. Amennyiben fájdalom is fennáll, akkor nagy valószínűséggel nem rák

adamantium 2011.02.27. 19:45:29

@fairytale: te nekem egy asszisztensnőm csináltatta meg hasonló okok miatt tavaly előtt akkor 40 körül volt, igaz ebből áll a TB valamennyit. lehet 40 a teljes ár? és 5-15 ezer az önköltség? ezt egy labororvos vagy hematológus tudná megmondani

El Visco Stello (törölt) 2011.02.27. 19:47:48

@wowerman: Súlyos szavak ezek!
...csak egy vélemény hangzott el.

adamantium 2011.02.27. 19:54:29

@steierhoffer: senkinek a világon nincs 1 millió orvos-beteg találkozása, egyszerű az oka. napi 100 beteget vizsgálsz egy nap (ami horrorisztikus) 200 nap egy évben ami lehetetlen, 40 évig kihagyás nélkül ami lehetetlen és az még mindig csak 800 ezer szal óvatosabban a számokkal. van kollégám aki csak szakrendelőben dolgozik egész évben 6500-7000 beteget lát el, te se hiszem, hogy többet az 40 év alatt 260-280 ezer - ez egy reális szám, de szomorú életpályának mondanám
egyébként honnan tudtad, hogy fibroadenoma ha nem vetted ki?

pjotr_75 2011.02.27. 19:54:36

"Ösztönző rendszer kéne a fizetésre, hogy minél több gyógyult embered van annál többet kapsz"

Nem, nyilvános -betegek által hozzáférhető - statisztikát kellene (legjobb esetben kötelezően kifüggesztenie) adnia a kórháznak osztályonként az ott dolgozó orvosok éves eredményességéről.
Kezelt x beteget, ebből y gyógyult, z számú beteg élt panasszal az adott orvos ellen, w számú betege gyógyíthatatlan/súlyosbodott/meghalt. Aztán a beteg eldönti, hogy az adott betegség esetén megfelelő-e neki az a gyógyulási arány, amit az orvos produkál, ha nem, keres mást, de nincs zsákbamacska. - persze ilyen nem lesz most mondjam, hogy azért, mert akik ezt a legjobban elleneznék, azok az orvosok lennének, mert azonnal (értsd: akár hónapokon belül) kiderülne, hogy ki a jobb orvos. Mondjuk inkább, hogy azért nem lesz ilyen, mert ez Magyarország és logikus, hatékony megvalósítást itt még semmilyen szakterületen nem láttam.
Minden marad a régiben, csak azt nem értem, hogy miért jobb, ha szóbeszéd és ismerősök/ismeretlenek elmondása, tapasztalata alapján választ a beteg orvost (netán találomra?), mert aki akar, az úgyis utánakérdez és megtudja, hogy kihez kell menni, ha életben akar maradni - az eredmény ugyanaz, csak "természetesen" megint egy nem szabályozott környezetben (amiben minden jól átlátható és egyértelmű lenne). Csak egy értelmes magyarázatot tudok arra, hogy ez miért nem valósul meg - gondolván arra, hogy ez a "rangsorolás" orvosszakmai körökben is megfogalmazódhatott - mégpedig azt, hogy ez több orvos érdekeit sértené, mint ahányan szakmailag/pénzügyileg profitálnának belőle: röviden megfogalmazva több a kontár, mint a jó orvos, és a kontárok többségén ez keresztülvihetetlen.
Mindezek után bocsánatot kérek minden jó orvostól, ez nem rájuk vonatkozik, hanem az általam kontárnak ítélt, nem odavaló, munkáját hentesként végzőkre, akik inkább egy kórházas horrorfilmbe illőek lennének, semmint a való életbe, valódi emberek közé - lásd a poszt szerzőjét majdnem az anyjába küldő "doktornőt?".

Sajnos csak egy dolgot tudok mondani megint: betegjogi képviselő, aztán ebből is lehet még több száz posztot keríteni, hogy ez mennyit is ér.

adamantium 2011.02.27. 19:59:40

@Dr.laikus PhD: kivenni nem muszáj de finomtűs biopszia nem árt, és a növekedését figyelni kell, minimális eséllyel átalakulhat cystosarcoma phyllodesszé ami ugye már nem annyira jóindulatú

wowerman 2011.02.27. 20:06:58

és persze megint (doktor)nőkkel volt a probléma. remélem hamarosan megváltozik a társadalomnak az a nézete hogy a férfi a durva szexmániás stb a nő meg a kedves szeretnivaló ártatlan

adamantium 2011.02.27. 20:08:21

@pjotr@gportal.hu: én nem értem, hogy juthat eszébe embernek ekkora marhaság? valószínűleg mert fogalma sincs az egész rendszerről.
vannak rendes becsületes nagy professzorok akik pályájuk végén már csak nagyon komplikált eseteket vállalnak (na ilyet nem tudok mondani magyarországon), de tegyük fel, hogy egy ilyen jótét lélek felkarolja mondjuk a kissejtes brochuscarcinomásokat vagy a cholangiocarcinomásokat, esetleg a glyoblastoma multiformes gyerekeket. műtögeti őket rendületlenül, ad nekik 1-2 évet. de 5 éven belül 100%-os a halálozási aránya. akkor a te statisztikád szerint ez a legbalfaszabb orvos hisz minden betege meghal?

SusanneF 2011.02.27. 20:22:33

@wowerman:
Cenzorilla,ilyenkor hol vagy????

Meryke87 2011.02.27. 20:25:36

@wowerman: életem első női nőgyógyásza volt,kellemesen csalódtam,és továbbra isazon a véleményen vagyok,hogyinkább küldjön felesleges vizsgálatra,még ha káros is (bár megnézném hogy a gyár ahol dolgozom hányezerszeresen károsabb egy mammográfiás vizsgálatnál,még ha csak irodában ülök is..)

Leroi 2011.02.27. 20:29:37

@wowerman:
Fifty-fifty az arány, ebből a szempontból egyenlően adakozott az anyatermészet.
A hülyeség nem ismer gatyát vagy bugyit.

:)

Mária 2011.02.27. 20:41:07

@El Visco Stello:

"Mivel nem vagyok orvos és nem is szeretnék annak látszani, - ellentétben néhány szintén nem orvossal - a "hormonális" szót ki sem ejteném a számon."

Bocs, nem akarlak bántani, de miért ne ejtenéd ki a szádon azt a szót, hogy hormonális?

Vagy ha nem ejted ki, akkor mit mondasz helyette?

És mik vannak még a tiltólistádon? Diasztolés nyomás? Szinuszcsomó? Agytörzs? Zsigerek? Vegetatív idegrendszer? Nyálmirigy?

OMG

Leroi 2011.02.27. 20:47:37

@bakela:
Itt van APÁNK, bakela...
Légy üdvözölve és köszönjük, hogy felléptél.
Már hiányoltam egy újabb gyöngyszemet Tőled!:)

Meryke87 2011.02.27. 20:50:23

@Mária: felőlem lehet UH zselé is,ugyanolyan semleseg illatú és állagú mint a boltban kapható síkosító,ez legyen életem legnagyobb tévedése

bár hozzáteszem,összetételében nincs túl sok különbség,elnevezni pedig ragacsnak is lehetne,semmin nem változtat

El Visco Stello (törölt) 2011.02.27. 20:51:53

@Mária: ...még talán a musculus sternocleidomastoideus használom csak olyankor, ha az végképp elkerülhetetlen. Szerencsére a vasas szakmában erre minden lehetőségem adott.

El Visco Stello (törölt) 2011.02.27. 20:54:36

@Meryke87: Átkozott ember legyek, ha huszonévesen tudtam, mi az a sikosító. Bár a vasas szakmában is használunk ilyesmit, de azt fúró-üregelő aerosolnak nevezik:)

Meryke87 2011.02.27. 21:06:21

@El Visco Stello: két okból is tudom mi a sikositó
az egyik a mai fogamzásgátlók negativ hatása,erre jó a boltban vett sikositó

a másik hogy dolgoztam sztómazsákokat gyártó cégnél,ott is használatos volt

adamantium 2011.02.27. 21:07:38

na erről az a vicc jut eszembe (remélem mindenki 18 év feletti), amikor a kamionos felszed egy kurvát, szobára mennek, levetkőznek. ekkor látja a konzumhölgy, hogy a kamionosnak enyhén szólva is hosszú meg vastag. fog egy tégely vazelint majd jól bekeni magát a kérdéses helyen, megkérdi a kamionos:
- mit csinálsz?
- tudod én tapasztalt kurva vagyok, ilyen helyzetben mindig síkosítok
- igen????
erre fogja a kamionos, leakassza a nyakából az ujjnyi vastag, méteres aranyláncát és a farkára tekeri. kérdi a kurva:
- te meg mit csinálsz???
- tudod, én meg tapasztalt kamionos vagyok, csúszós terepen láncot használok

embalu 2011.02.27. 21:16:08

@wowerman: A véleménnyel vitatkozni szokás. Az enyémmel is lehet. Amit te csinálsz, az kimeríti a troll fogalmát. Szerintem.

És akkor légyszives írj valami baromságot, csak hogy lássuk a pompás IQ-d is megvillani!

El Visco Stello (törölt) 2011.02.27. 21:21:36

@Meryke87: bár nem tudom milyen az a semleseg illatú, de azt tudom, hogy két g-vel írják:)

2011.02.27. 21:22:03

@radiologus.hu: "Meg kell találni az egyensúlyt a "betegnek mindig igaza van" és az "orvosnak mindig igaza van" között.
Arról, hogy mit érez, a beteg tudja a legtöbbet.
Azt, hogy a beteg által érzett dolgok mennyire fontosak, az orvos. "

Ezt nagyon jól eltaláltad :-)

Meryke87 2011.02.27. 21:26:18

@El Visco Stello: késő van,ilyenkor már nem úgy fogabillentyűzet...de hogy a második g-t hova teszed,arra rájönni fáradt vagyok:)
további szép estét
köszönöm a hasznos hozzászólásokat mindenkinek

embalu 2011.02.27. 21:26:37

@pjotr@gportal.hu: Azt írod, hogy pont az orvosok elleneznék egy ilyen "objektív" értékelési rendszer felállítását, és sajnos azt kell mondjam, hogy én pl. már ellenzem is. Lehetetlen ugyanis ilyen heterogén betegcsoport gyógyításnak az eredményeit összevetni. Ahogy "öregszenek" az orvosok, egyre nehezebb esetekkel találkoznak, ezért aztán a statisztikájuk is romlik, pedig a tapasztalatuk nyilvánvalóan nő. Képzeld el, hogy kiszúrsz egy beszari kollégát, aki csak sérveket operál, de azt 99% eredményességgel. Rábízod a vastagbél-műtétedet, az ürge meg elvégzi rajtad élete első ilyen beavatkozását. Jól döntöttél?

Ráadásul a beteg gyógyításában az egész osztály rész vesz, orvosok, nővérek, a kórház felszereltsége, gazdasági lehetőségei, a konzíliumokat adó társosztályok, de még a takarítónők is fontosak. Hát ebből hogy hámozod ki az adott orvos rátermettségét?

Illúzió, hogy a beteg meg tudja ítélni az adott orvos szakmai színvonalát. Szerencsés esetben jó ha ismer egy másik beteget, aki az illető orvosnál gyógyult. Legyen mondjuk kettő. Ez pedig minden, csak nem reprezentatív minta. Tedd a szívedre a kezed, ha a szomszédod az illető kezei között halt meg, néznél te bármilyen statisztikát?

Anti Anyag (törölt) 2011.02.27. 21:44:07

@embalu: Hogyne. Ha meg tényleg mellrákja van, akkor meg miért jött ilyen későn.

Ha orvos vagy a te beteged sem lennék. Az alapos önvizsgálatra nem véletlenül hívják fel plakátokon a nők figyelmét.

Egy mellrákgyanú csak megér egy alapos vizsgálatot, de szerintem a páciens megnyugtatása miatt is megéri. Több zselé sem kell hozzá.

tuono 2011.02.27. 21:54:23

leöltözni???!!!

felölt - felöltözik
levesz - levetkőzik

És különben is, meg hogy hogyne azért... :)

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.02.27. 22:14:40

Ezt nem értem! Hogy lehet valakinek túl kicsi a melle a vizsgálathoz?

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2011.02.27. 22:22:01

@Tomi9046:

Szorítsd ökölbe az egyik kezed, és próbáld összeráncolni a kézhátadon a bőrt.

Nem megy?

Ezért nem lehet kis mellű nőről jó mammográfiás képet csinálni.

dr. pretender 2011.02.27. 22:33:29

Amikor én voltam csomó miatt vizsgálaton, megtapogatott a doki, majd elküldött ultrahangra, majd egy k.rva nagy tűvel még mintát is vettek belőle...

@Mária, mindig meg tudsz lepni, hogy mennyi mindenhez értesz (sőt: értesz sokkal jobban!!!) mint mások :SSS

embalu 2011.02.28. 00:18:30

@Anti Anyag:

Szó nem volt itt önvizsgálatról! Ha jól értem a posztot, a hölgynek az nem tetszett, hogy túl gyorsan mondta ki a diagnózist az orvos. Érdekesnek találom, hogy jobban bízik egy olyan kolléga véleményében, aki órákat szöszöl ugyanazzal a problémával, majd ugyanarra az eredményre jut.

De tényleg, most mit akarsz ezzel az önvizsgálattal?

És ne aggódj, ha az én betegem lennél, pont annyi időt szánnék rád, amennyire szükségem van egy olyan kórisme felállításához, amit nyugodt lelkiismerettel alá tudok írni. Ha nyalizni akarnék, akkor meg tízszer annyit.

Most például senki nem kapna plusz perceket, mert nagyon elegem van 16 órája betegekkel foglalkozni, és még 8 óra hátra van az ügyeletből. Lesztek szívesek elérni, hogy a fizetésünkből megélhessünk tisztességesen, és majd mi sem fogjuk halálra dolgozni magunkat, és talán lesz időnk a lelketekkel is foglalkozni.

Ezen a "páciens megnyugtatása miatt is megéri" dolgon gondolkozom. Miért is érné meg megnyugtatni a pácienst? Egy radiológus általában nem is találkozik a beteggel, csak a már elkészült felvételeket leletezi (az UH persze kivétel, de az rtg., a CT, az MR mind ilyen). Micsoda tapasztalata lehet a beteg megnyugtatásával kapcsolatban! És micsoda haszna lehet egy nyugodt páciensből!

wowerman 2011.02.28. 03:17:19

@embalu: Már írtál helyettem is eleget ;)

steierhoffer 2011.02.28. 06:07:03

@adamantium: valóban nincs egy millió,ha pontosan utánaszámolok , de jóval több mint félmillió orvos-beteg találkozáson már túlvagyok.Változatlanul tartom azon véleményemet,hogy nem szükséges a fiatal nők melléből a fibroadenomát kioperálni.Persze nem vitatkozni akarok mindössze ez a tapasztalatom.

bauchi 2011.02.28. 08:43:02

@adamantium: Én megaszondom,ami nem odavaló,ki köll venni.

bauchi 2011.02.28. 08:44:49

@Turchi: Szerintem meg a beteg tuggya mennyire fontos,amit érez.

bauchi 2011.02.28. 08:47:43

@Tomi9046: Mammographia technikája miatt.

bauchi 2011.02.28. 08:50:22

@steierhoffer: És ha a beteg ragaszkodik a kivételhez?Pl.fél a ráktól?

Mária 2011.02.28. 08:50:38

@bauchi:

Most rohanok tárgyalni, ha visszajöttem, kifejtem :)

fairytale 2011.02.28. 11:00:30

@adamantium:
Én a leyden mutációs tesztet decemberben csináltattam meg, ez csak a leyden volt tényleg. 5 ezer volt egy genetikai laborban, szájból vett mintából. Senki nem támogatta, sőt, az orvosom még csak fel sem hívta erre a figyelmemet, én néztem utána a neten. Mivel elmúltam 35 és életemben először kell fogamzásgátlót szednem, nem fogamzásgátlás céljából, ezért előtte kicsit utánajártam ennek, mert ahogy más orvosaim (nem nőgyógyászok) meghallották, hogy szedni fogom, mind a frászt hozta rám.
Szóval megcsináltattam a leydent 5 ezerért, és nemsokára lesz egy vérvételem, AT-III és Pc vizsgálat. Ezt nem tudom, mit jelent, de a már beszedett fogamzásgátló hatását nézi meg. Ez majdnem 10 ezer lesz.

Leroi 2011.02.28. 11:06:36

Leiden az, nagy L-lel...Leiden holland városról nevezték el, gondolom, neked sem tetszene, ha Budapestet kis b-vel, vagy Miskolcot kis m-mel írnák...
Csak a pontosság kedvéért.
De azért remélem, negatív lett.

2011.02.28. 12:09:07

@bauchi: "Szerintem meg a beteg tuggya mennyire fontos,amit érez"
Nem én írtam, csak egyetértettem. Tuggya ??

Dwokfur 2011.02.28. 17:24:27

@embalu:

Diákcentrum? Pons? Ping!

bauchi 2011.03.01. 13:01:58

@Mária: Szar lehetett,de ügyeltem,most értem vissza.

steierhoffer 2011.03.01. 14:23:45

@bauchi: emlőbiopsziák 30 százaléka műtétes volt, noha az irányelvek szerint ennek az aránynak nem szabadna meghaladnia a 10 százalékot.

A kutatók szerint a számok valószínűleg az USA egészét tekintve is hasonlók, ami azt jelenti, hogy évente 300 000 nőn végeznek fölösleges műtétet, és ez többszáz millió dollárt emészt fel. E nők túlnyomó többségének nincs is rákja: a biopsziák 80 százalékában legfeljebb jóindulatú elváltozást találnak. A rákos nőknek pedig egy műtét helyett kettőt kell elviselniük, ráadásul a második műtét bonyolultabb lehet, mintha tűbiopsziát végeztek volna.

bauchi 2011.03.01. 18:11:38

@steierhoffer: -OK.Statisztikák fontosak.Nekem meg a praxis,a gyakorlatom...

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.03.01. 20:51:01

@El Visco Stello: kár hogy nem lehet kommentet lájkolni, 20:51-re már nyomnám is a gombot :-)
(Családmesék a forrás?)

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.03.01. 20:56:00

@Dr.laikus PhD: Ó, én ezt csak most találtam meg. Nagyon sajnálom. Átnézem a napokban közzétett kommentjeidet, mielőtt feltennék tíz hülye kérdést.

bauchi 2011.03.02. 07:25:06

@steierhoffer: A Mamma klinikával a következőképpen volt a menet.UH,ha szükséges mammographia,tűbiopsia (ha szükséges,jelőlés),műtét.

Dr.laikus PhD 2011.03.05. 11:41:49

@Felicitasz:

Látod én is most találtalak meg. :-))
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása