Ha dolgozni tud, akkor nincs is semmi baja

2010.09.24. 06:00

Pár hónapja édesanyámnál refluxot állapított meg az egyik csepeli
körzeti orvos, felírt gyógyszert, szigorúan napi 1 szem. Használni
használt, azonban olyan tünetei is voltak anyunak, hogy a gyógyszer
szedése mellett rosszul volt, gyengének érezte magát. Visszament a
dokihoz, aki csak úgy reagálta le a dolgot, hogy igyon kamillateát.

 


Anyu végül annyira erősködött (nem szokta hagyni magát), hogy másnap reggelre beutalta a helyi sztk-ba ultrahangra, még fel is hívta őket, hogy anyu megy. Másnap reggel éhgyomorra odament anyu, már várakozott egy ideje, amikor arra sétált a „kedves” doktornő, akinek ultrahangoznia kellett volna. Csak volna.

Mikor anyu szólt neki, hogy miért is jött, elkezdett vele ordibálni, hogy mit képzel magáról, hogy ilyen korán idejön, ő majd legfeljebb csak délben tudja fogadni!


Anyunak elkerekedtek a szemei, csak annyit mondott, hogy ő mostanra kapta a beutalót, ahol reggel 8 volt írva. A doki erre csak azt válaszolta, hogy akkor jöjjön vissza délre, ha gondolja... Anyu mondta neki, hogy nem tud, mert dolgoznia kell menni. Erre ez a piszok azt mondta neki: Ja kérem, ha dolgozni tud, akkor nincs is semmi baja. Anyu ment dolgozni, nagyon éhes volt már, de nem hagyta annyiban a dolgot, felhívta a magándokiját, akinél még tavasszal volt pajzsmirigy vizsgálaton, mert a körzeti arra sem küldte el a TB keretében... Na mindegy is. Ő megadta egy nagyon kedves doktornőnek a számát, aki a Semmelweis klinikán dolgozik és elvégzi az egyéb vizsgálatokat.

 

 

Anyu odament másnap eggel, elsősorban vért vettek! tőle, miután elmesélte a
panaszait, majd megultrahangozták. Kiderült, hogy az epehólyagjában van egy 2 mm-es polip. Ez még nem is olyan vészes, de miután kijött a laboreredmény, kiderült, nagyon rossz a vérképe is. A doktornő csak annyit kérdezett, hogy megbízik-e benne, mert akkor kér időpontot egy nagyon jó hematológushoz a Szt. László kórházba. Ez egy hétfői nap volt ha jól emlékszem, anyu kedden ment a leletekkel, és ott közölte vele a hematológus, hogy ez bizony leukémia, másnap már be kell feküdnie a kórházba. Csütörökön mintát vettek a csontvelőjéből ami kimutatta, hogy akut leukémiáról van szó. Az egyik legrosszabb, de mivel ilyen hamar jelentkezett, jól kezelhető. Az orvos nagyon jó fej, mindig beszélget a betegekkel és őszinte. Anyut felkészítette a legrosszabbra is, de azon lesz, hogy meggyógyuljon. A múlt hét szombaton kapta az első kemoterápiás kezelést.


Az derült ki a vizsgálatokból is, hogy a leukémia okozta anyunál a
refluxot is, meg a sok más bajt. És a körzeti mégsem küldte el laborvizsgálatra... Tegnap mondta el a doki anyunak, hogyha később érkezik ezzel a problémával, akkor csak 8 hete maradt volna, hogy a családjával legyen... Anyu most gyógyulófélben van, fél év múlva már mehet dolgozni is. Mert szeret dolgozni és szereti az életet is. :)

Mi van ebben az országban? Miért vonják le tőlünk a TB-költséget, ha úgy sem kapunk megfelelő ellátást? Miért a betegnek kell feltérképeznie saját magát, hogy a megfelelő orvoshoz kerüljön? Főleg időben...


Ha anyu nem hívja fel a magándokit, akkor novemberben már temetnénk... A magyar egészségügy (tisztelet a kivételnek, mert azok mindig vannak) az ország egyik legnagyobb szégyenfoltja! Tervezem hogy feljelentem a körzetit hanyagság miatt, aztán a másik rendelőt is, ahol nem végezték el az ultrahangot.

 

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használd Kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.09.24. 11:42:12

@dusomoja: hogyne, hisz azért írtam a nyírfaligetben paráználkodó ôzgidákról, hogy egyértelmûvé váljon olvasótársaim számára a véleményem az éticsigák ideális fôzési idejérôl.

Elvégre minden mindennel összefügg.

Krumpli Bogart 2010.09.24. 11:42:49

@Droidfigyelő: Azt is megfigyeltem, hogy sehol nem a TAJ alapján tartanak nyilván, hanem a nevet kérdezik. Kovácsot, Nagyot, Kisst és Szabót is név alapján buherálják a gépben, aztán vagy belettaláltak, vagy sem.
De bezzeg! Véradáshoz megkövetelik a személyit, lakcímkártyát és a TAJ-kártyát eredetben. Fogalmam nincs, hogy miért.
Nem volt nálam a TAJ kártyám eredetben, de tudtam a számát, ráadásul rendszeres véradó vagyok (pontosabban csak volta, mert többet nem megyek). Nem vették le a vért. Akkor dögöljenek meg.

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.09.24. 11:43:24

leukémiára nem, de refluxra tökéletes a Salvus víz

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.24. 11:47:01

@phoenix102:

Nem tudtam, hogy ennyire szar a helyzet. És most értettem meg, mit jelent az adatvédelmi biztos akkori állásfoglalása (az alaphírre emlékszem, és igen, nagyon hörgött, hogy ez nem ok.) Annyiban azért igenis van anyagi vonatkozása annak, hogy te gépelsz-e vagy sem (még ha a fizetések hasonlók is), hogy nem az alapfeladatodat végzed, vagyis a gyógyítást. Tehát a munkaidőd X %-át adminisztrációval töltöd gyógyítás helyett. Az adminisztrátor így is, úgy is megkapja a fizetését, de nem tud gyógyítani. Tehát ha nem te adminisztrálsz, hanem az erre a feladatra alkalmazott munkatárs, te pedig gyógyítasz, akkor hatékonyabban alkalmazott benneteket és költött rátok a munkáltató. Tehát nagyon nem mindegy, mit csinálsz a munkaidődben, pötyögsz, vagy gyógyítasz. Na, most marha bonyolultan leírtam, amiért a német kórházban nem engedtek gépelni:)

Most akkor felteszem az örök kérdésemet: ceterum censeo, az egészségügy általános állapota kizárólag a pénzen múlik? A kérdés nem neked szól, hanem általában mindenkinek. Ugyanis egy kórházban pl. hálózatba kötni a gépeket, és jogosultságokat programozni az adatokhoz, amelyek időponthoz is kötődnek, nem milliárdos tétel, viszont kétségtelen, hogy kell rajta egy kicsit, nem sokat, de egy kicsit gondolkozni. Ezt onnan tudom, hogy mi most fejlesztünk IT-fronton, és olyan okos adatbáziskezelő és egyéb szoftvereket, hogy ihaj, tényleg nem sok pénzért lehet fejlesztetni itthon.

IrishOak 2010.09.24. 11:47:44

@Silent Bob:

Valóban, létezik olyan beutaló ahova ráírják, hogy hónap-nap-óra-perc jelenjen meg -kontrollvizsgálatra!!!
Most épp rendelkezem is ilyennel -az mindig csak a kötelező kontrollvizsgálatra szól! -majd az orthopédiára kell visszamenni a csecsemővel(harmadjára).De előtte az első beutaló az "csak" javaslat címszóval megy, és ahhoz nekem kellett kérni időpontokat.
'Indító beutalón én még életemben nem láttam óra-percet.
Ha ráírta valaki, az talán saját maga, hogy el ne felejtse a nagy izgalomban.
A doki esetleg a hátoldalára felvéste, segítségül.

Egyszerűen nem létezik olyan -hogy egy szakrendelőbe elmegyek csak úgy, hogy na jöttem, itt a papírom, a doki tegnap idetelefonált és mondat, hogy ma reggel jöhetek is. Ha meg időpont nélkül azonnal vizsgálják- akkor vagy megvárja,és megköszöni, vagy kér másik időpontot. Asszem a beutalók 1 hónapig jók a babáknál fél évig(de ez rá is van írva tényleg betűvel, a főoldalra:-)

Állítsuk meg a ......... 2010.09.24. 11:48:08

Leukémiára meg otthon kiegészító kezelésnek kíváló a vörösbor(naponta 1 pohárrral), a céklalé, vagy cékla lereszelve nyersen.

Irise 2010.09.24. 11:48:39

@Krumpli Bogart: Nem, elég volt rád néznie,és elcsodálkozott,hogy ugyan miért nem az állatorvosi rendelő szolgáltatásait veszed igénybe...

Irise 2010.09.24. 11:50:19

@pcr: És ,ahogy te is mondtad, nagyjaink pont ezt akarják itthon is bevezetni.

Krumpli Bogart 2010.09.24. 11:52:07

@Irise: Várólista! A gyerekemnek egy diónyi dudor nőtt a csuklóján és állandóan úgy fájt, hogy sírt, még álmában is. Akkor volt viselhető, ha Aminoerg krémmel kente és két lapos fakanál közé fásliztam a kezét.
Beutalót kaptunk Heim Pál ortopédiára. Január végén május közepére kaptam időpontot. Tornázni nem tudott, az iskola hetente basztatott, hogy vigyek valami papírt a felmentésről, mert nem lehet ennyi tornaórát mulasztani. Intőt is kapott, amit az ortopédiai igazolás után visszavontak.

marand22 2010.09.24. 11:53:19

Még néhány ár (Mo.-on): vérrögoldó gyógyszer (altepláz) 1 adagja 240000 HUF, 1 beteg szívkatéterezése során felhasznált röntgenkontrasztanyag ára 1 betegre vetítve átlagosan 10000 HUF, 1 db ún. stent (fém csőháló, amit beültetünk a betegbe, sokszor többet is egy érbe) 100000-200000 HUF, gyógyszerbevonatú stent kb. 500000 HUF.
Szívkatéterezés során elvégzett értágítás (ún. PCI) után az OEP 500000-1400000 HUF között fizet, attól függően, hogy a beteg kapott-e stentet, ill. hogy akut infarktus miatt történt a beavatkozás.
hvg.hu/hvgfriss/2010.37/201037_haboru_a_kardiopiacon_mindenki_szivugye

lac64 2010.09.24. 11:54:44

@phoenix102:
A számítógép kérdése más oldalról. Térdsérülés miatt elküldtek az Országos Balesetire, de kérték vissza a röntgent. A Balesetiben digitális röntgen van, szépen kiírták CD-re a felvételt. Amikor visszavittem az SZTK-ba, akkor közölték, hogy a számítógépükön nem tudják megnézni, úgyhogy ismét megröntgeneztek. A vicc az, hogy az otthoni gépemen én simán nézegethettem, mert a képnézegető programot is felírták a CD-re.

IrishOak 2010.09.24. 11:55:59

@pcr:
Mondom is mindig, hogy gombokért dolgoznak az orvosaink.
Nem ők tehetnek róla,hogy a munkahelyük olyan pukkanat.

Az meg hogy a meglévő anyagból varázsolni is tudnak - az tényleg elismerésre méltó!
a mindenkinek lenne egyéni számlája, és tolnák az arcába az egyenleget -mint a havi bankszámla kivonatot,meg a csekkeket -akkor talán észhez térne a hőzöngő tömeg.

aesculap 2010.09.24. 12:01:00

@marand22:

ad1.: első izben jelentkező panasz esetén alarm tünetek hiányában is ajánlott gasztroszkópos vizsgálat ("once in a lifetime")

Kivancsi 2010.09.24. 12:01:09

@IrishOak:
A konyvelo az az ugyfele altal leadott kiadas es beveteli bizonylatokbol (szamla, nyugta) bevallast csinal.
Kiszamolja a fizetni valokat vagy a visszaigenyleseket: EVA, Afa, TB, stb..

Nos a ki nem bocsajtott szamlak, nyugtak nem kerulnek bele ebbe a kalapba..
Szoval ezek nem kerulnek bavallasra. (mint a halapenz)

Szerintem hiaba varjuk, hogy majd az allam megvaltoztatja, torvenyeket hoz, ellenorzi, betartatja stb...

AMIG MI NEM VALTOZUNK MEG!
SAJAT MUNKANKBAN, VALLALKOZASUNKBAN,
csalunk, lopunk, mutyizunk, (szamlat, nyugtat nem adunk, szemelyes kiadasainkat a cegunkben elszamoljuk stb)
ADDIG Mo-g es minden ami ott van menthetetlen vagy legalabb is marad olyan amilyen most vagy rosszabb lesz...
svabos-BALKAN, bodzaszedo A4-s vallakozokkal :):)

Krumpli Bogart 2010.09.24. 12:04:08

@pcr: Nem tudom. Magától nőtt. Olyan volt, mintha a bőre alá egy kisebb diót tettek volna.Nyomásra fájt és rugalmasan elmozdult. Kapott rá egy rögzítő sínt és fél év alatt elmúlt. Az iskola meg balhézott a tornaóra miatt.

Silent Bob 2010.09.24. 12:04:45

@IrishOak:
"Anyunak elkerekedtek a szemei, csak annyit mondott, hogy ő mostanra kapta a beutalót, ahol reggel 8 volt írva."
Ja, tudom, a posztoló hazudik már megint, az orvosok soha nem basznak el semmit.
Gusztustalan ez a blog, illetve nem tudom minek van, folyamatosan csak mundér becsületét védi mindenki.

Krumpli Bogart 2010.09.24. 12:06:38

@Kivancsi: Tudod, ez itt off, de hülyeség a bevételt adóztatni, mert utolérhetetlen. Adóztatni a fogyasztást kellene. De ebbe nem mennék bele a továbbiakban.

Irise 2010.09.24. 12:07:03

@Krumpli Bogart: Nekem nem talált az elevenem be :D szerencsémre pont tegnap győződhettem meg ennek az ellenkezőjéről. De akkor a továbbiakban tényleg járj állatorvoshoz, egészségedre.

Irise 2010.09.24. 12:09:31

@Silent Bob: "Gusztustalan ez a blog, illetve nem tudom minek van, folyamatosan csak mundér becsületét védi mindenki."
Ugyan, ne gondolj már ilyen egysíkúnak minket, néhányan betegeket is fikázunk.

"Ja, tudom, a posztoló hazudik már megint, az orvosok soha nem basznak el semmit."
Itt az idő,hogy őszintén bevalljam: mi okozzuk a leukémiát. Is.

Kivancsi 2010.09.24. 12:09:42

@Krumpli Bogart:
Fogyasztast adoztatnak :):)
De mikor nincs szamla-nyugta a fogyasztasomrol?
Akkor se ado se afa nem lesz befizetve :):)

Krumpli Bogart 2010.09.24. 12:11:34

@Silent Bob: Ez a blog azért jó, mert itt a gyógyító és a gyógyítandó szempontjából is rá lehet világítani a problémákra.

Én is járok olyan blogokra, ahol az én munkakörömet ekézik, mert tanulok belőle, s igyekszem elkerülni azokat a hibákat, amit "mi megszoktunk", ezért nem vesszük észre, de a másik oldal jogosan sérelmezi.
Ha nem szembesítenek vele, nem tudom, hogy hibáztam. Tehát kellenek ezek a blogok.

Krumpli Bogart 2010.09.24. 12:12:40

@Kivancsi: Mondom, nem mennék bele. Ez a szakterületem, de nem ide való.

Frucsasz 2010.09.24. 12:13:39

Én azt nem értem, hogy az ultrahangos dokinő mit keresett bent reggel 8-kor, ha munkaideje csak 12-től van?

Állítsuk meg a ......... 2010.09.24. 12:13:47

@IrishOak:
Nem hiszem.
Sajnálom, de én azon az állásponton vagyok, hogy aki beteg, azt kötelessége az orvosnak meggyógyítani, függetlenül a beteg pénztárcájától.
Ha olyan keveset keresnek az orvosok, akkor ők is keveset fizetnek a tb-be.
Tehát az orovosok jórésze is kis tb fizető, akkor miről is beszélünk?

Mindig az a film jut eszembe erről a témáról, de francnak nem ugrik be a címe, amikor a szívbeteg kisfiút az
USA-ban nem akarják megműteni, mert apuci hiába dolgozik, nincs elég pénz a számláján, ezért a fél kórházat túszúl ejti, és végül a gyerkőc megkapja az életmentő ellátást.

Silent Bob 2010.09.24. 12:16:33

@Irise:
Az a baj, hogy ez az arrogáns stílus jellemző rátok IRL is.
Leginkább ez zavarja a betegeket, mert mindenki hibázhat, de bunkónak lenni nem kötelező.

lac64 2010.09.24. 12:19:16

@Frucsasz, az őzikelány:
Lehet, hogy más rendelésen is dolgozik. Nálunk az SZTK-ban 8-tól indul a röntgen, majd 9-10 között szünetel a leletkiadás, mert a röntgenes szakorvos akkor végzi az UH szakrendelést.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.24. 12:19:17

Ja , és ezaz a film amelynek a végén egy szöveg olvasható, hogy akkor amikor a film készült 40 millió embernek nem volt tb biztosítása USA-ban.

Jim Raynor 2010.09.24. 12:22:02

@pcr:

Végszükség (John Q).

IrishOak 2010.09.24. 12:23:18

@Silent Bob:
Nem mondtam, hogy bárki hazudik -ez erős torzítás.Nem kell dühöngeni.
Azt mondtam el, hogy a H.O.-beutaló -szakellátás; tapasztalat alapján milyen rendszerben működik.

Ha reggel nyolc lett volna a papíron, akkor a vizsgáló orvos biztosan nem csodálkozott volna, mert épp vizsgált volna.De így csak azt mondta, hogy ha gondolja a beteg, jöjjön vissza délben.

Nem tisztem védeni az orvosokat - ismerek jókat, meg kevésbé jókat.

Silent Bob 2010.09.24. 12:27:16

@IrishOak:
Nem dühöngök. A poszt szerint oda volt írva. Szerinted nem, tehát hazudik.
Az orvos pedig nem csodálkozott, hanem elküldte a halál faszára. Nem ugyanaz.

Krumpli Bogart 2010.09.24. 12:27:38

@Frucsasz, az őzikelány: A magyar egészségügyben divat egy emberről több bőrt lehúzni, egy embert két helyre beosztani, hátha megoldja, hogy osztódással szaporodik.
A Heim Pál nephrológiai szakrendelése 8-kor kezdődik ugyan, de az orvos 11-ig "osztályon van", csak a nővérkék vihognak odabent. Az orvos csak akkor érkezik meg, ha a várakozó tömegben már egy tűt sem lehet leejteni. Legalábbis 8-10 éve még így volt.

IrishOak 2010.09.24. 12:29:02

@pcr:
A mindenkit gyógyítsanak meg "gondolatsor" az nagyon szép, és jogos. Sőt erkölcsös hozzáállás.

Nagyon helyes - gazdag ország vagyunk, létezzen egy alapellátás.Ha azon felül kell beavatkozás, majd az orvoscsoport eldönti, hogy kit hogyan kell pluszban kezelni -vagy részben vagy egészben plusz juttatásért.(lehet az a plusz nulla forint is)
De akkor az alapellátást mindenki fizesse -akár jelképes összeggel is, vagy segítő tevékenységgel.

Azért a világ legnagyobb részén nem létezik olyan, hogy alapellátás, vagy orvosi szolgálat!!! Ez tényleg csak a gazdag országokban van.

szőketisza 2010.09.24. 12:29:40

@gpetersz :"Évi kb 1 millát nyomok az EB-nek"

Az egyéni munkavállaló által fizetendő egészségbiztosítási járulék jelenleg a bruttó bér 6%-a. Akkor a te havi bruttód közel másfél millió forint. Nem panaszkodhatsz. Ebből akár magánorvosokra is telik.

Jim Raynor 2010.09.24. 12:29:58

@IrishOak:

"Ha reggel nyolc lett volna a papíron, akkor a vizsgáló orvos biztosan nem csodálkozott volna, mert épp vizsgált volna"

MUHAHA-MUHAHA-MUHAHA. reggel nyolckor? doki? vizsgálni? wehehe, még most is ezen röhögök.

Leroi 2010.09.24. 12:30:07

Nem refluxot okozott a leukémia, hanem valószínűleg hányingert, hányást, gyengeséget.
De, mint fentebb is említettem, először a tüneteknek ugrottak neki, a mögöttes ok elsikkadt.
Műhiba.
Mint ahogy műhiba némely hányingercsillapítóknak az azonnal bevetése is hányás esetén, amelyek sokszor dystoniát okoznak.
Etiológiai és nem symptomatológiai kezelést! Ez fontos!

IrishOak 2010.09.24. 12:30:42

@Silent Bob:
lehet így is gondolni...

Krumpli Bogart 2010.09.24. 12:31:23

@Silent Bob: Bizony ám, a post szerint oda volt írva, IrishOak pedig kétségbe vonta az állítást.

IrishOak 2010.09.24. 12:31:25

@Jim Raynor:
Na akkor lehet elballagni egy kerületi sztk-ba -de hogy le is tudj ülni lehetőleg 7 előtt érkezz:-DD

Silent Bob 2010.09.24. 12:38:01

@Krumpli Bogart:
Én is ezt mondom, csak nem értem miért kell tagadni.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.24. 12:38:27

@IrishOak:

Nézd szerintem nemcsak a felső tíznek, és a felsőközéposztálynak jár minden, hanem a többinek is jár az élethez való jog, a teljes orvosi ellátás, ha Te ezt preferálod, a saját lekiismereteddel számolj el.
Kerülhetsz Te is olyan helyzetbe, hogy kiesel a körből.

Gazdag országok, pl? Anglia: ahol a vajúdó kismamát kilökik a utcára, mert szerintük még nem indult be eléggé a szülés
USA: ahol a tb-t fizető pincérnő, fulladozó kisgyermekét kitolják a folyosóra, mert anyuci számláján nincs elég pénz

Hollandia: a szabad liberális országban, ahol a kismamákat szinte alig ellenőrzik terhességük alatt

Krumpli Bogart 2010.09.24. 12:39:09

@Leroi: Lehet, hogy én rosszul látom, de szerintem a magyar orvoslás egyik legnagyobb hibája, hogy az ok feltárása nélkül bátran kezeli a tüneteket.
A nagybátyám parkinson-kóros lett. Amikor megtudtuk, egy medikus ismerősömtől megkérdeztem, hogy mit tanultak erről a betegségről. Elküldte nekem a tananyagot köznapi nyelvre fordítva. Tünetek, betegség lefolyása, fázisai stb.
Döbbenten láttam, hogy a nagybátyámnál már több, mint 15 éve kezdődtek az egyes tünetek, de ezeket soha senki nem rakta össze tünetegyüttessé, hanem külön szakorvosok igyekeztek "elnyomni" azokat. Lényegében rengetek fölösleges költséget okozott ez az eljárás és diagnosztizálatlan, s kezeletlen maradt egy súlyos betegség.

Aggie 2010.09.24. 12:42:19

A posztolo anyukajanak jobbulast

@pcr:
Honnan szedted ezt a marhasagot? Kemoterapia elott az elso amit elmondanak, hogy tilos a kezeles alatt alkoholt fogyasztani, mert a gyogyszerek ugy megterhelik a majadat, hogy annak az alkoholra mar nincs szuksege.
Egyebkent 10 eves onkologias palyafutasom alatt (ugy ertem, mint beteg) meg soha nem hallottam azt egyetlen orvostol sem, hogy onnek ennyi vagy annyi ideje van. A terminalis allapotot szoktak jelezni, de a heteket, honapokat szamolgatni meg csak holywood-i filmekben hallottam.
Az UH beutaloval kapcsolatban pedig valoban hihetetlen a masnap. Ez a 2 dolog nekem santit a posztban.

IrishOak 2010.09.24. 12:43:53

@Silent Bob:
Most lehet nyugodtan rugózni a félmondaton, de ez nem változtat azon, hogy beutalóhoz -időpont kell, ennek hiányában sajnos elküldik az embert. Ha meg azonnal vizsgálják -az jópont.

Ha lett volna reggel 8as időpontja, akkor az orvos nem küldheti el.(nem is küldi, hisz egy beteg a sorban állók közül)

Lógika, vagy valami kistestvére?

IrishOak 2010.09.24. 12:48:47

@pcr:
JAJ,mááá' nem kell a dráma... van ilyen is meg olyan is...ezeknél a dolgoknál sokkal borzalmasabbakat tudok mesélni a világ másik feléből.

Legyen alapellátás -és aki még kér mást is az fizesse meg, akinek meg nincs miből azt meg az orvosai döntsék el és finanszírozzák a közösből-akár az enyémből. Cserébe a család egy egészséges tagja jótékonykodjon, vagy segítsen a kórházban.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.24. 12:49:24

@Aggie:

Az orvos javaslata volt a napi egy pohár vörösbor.
Nem is a kezelés alatt itta.
Dehogynem a két hetet is orvos mondta a sógoromnak.
Nem véletlen, hogy egy nap alatt vizsgálta ki, csontvelő biopsziát is megcsinálta:)))

A végstádiumos betegnek is megmondják, hogy rövid ideje van hátra.

Ennek ellenére azt hiszel amit akarsz.

Krumpli Bogart 2010.09.24. 12:50:34

@IrishOak: Engem (+ még 4-5 beteget) már küldtek el fix időponttal, mert csúszott a rendelés, ismerősök jöttek vizsgálatra, akiket puszival, illetve széles nyelvcsapásokkal fogadtak, aztán meg, basszus!!! vége lett a rendelési időnek.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.24. 12:54:55

@IrishOak:

Szerinted itt úgy megy a dolog, hogy én szólok a kardiológusomnak, hogy ugyan már küldjön el szívizom perfúziós szintigráfiára, mert nekem olyan kedvem van.

Vagy küldjenek már el parkinson szakrendelésre , és írják fel a mirapexint mert nekem arra nagy szükségem van

Aggie 2010.09.24. 12:59:49

@pcr:
vegstadium = terminalis allapot - pont ezt irtam.
Egynapos kivizsgalas onkologiai centrumban nincs, mert annyi helyre kell menned, hogy 1 nap alatt nem fogsz a vegere erni. Ahogyan a csotvelo biopszia sem egy napi rutinvizsgalat.

phoenix102 2010.09.24. 13:02:33

@Droidfigyelő: abban igazad van ,hogy az adminisztrátor nem tud gyógyítani, de nálunk ez nem érdekes, mert nincs vagy nagyon kevés adminisztrátor/ asszisztens van a legtöbb helyen. Tehát itt nem arról van szó, hogy ők lógatják a lábukat, mi meg gépelünk. Hanem a legtöbb helyen nincs aki gépelne az orvos helyett.

Hálózatokat építeni nem 5 forint, főleg nem olyan gépparkkal, mint ami jelenleg rendelkezésre áll az eü-ben.
Ahhoz szakemberek is kellenek, akik nem mennek a kórházakba közalkamazotti bérért dolgozni, még kétszer annyiért sem. És innetől az egész pénzkérdéssé válik.

IrishOak 2010.09.24. 13:02:41

@Krumpli Bogart:
No az már gáz! Ott kell szólni az intézményvezetőnek, vagy felhívni a betegjogi képviselőt.
És én még nem jöttem el sehonnan úgy hogy nem vizsgáltak meg -mert én szóltam, hogy másnap kell az eredmény.Akármennyi csókos megölelgethet tőlem.

Lehet hogy UFO vagyok:-))

Jim Raynor 2010.09.24. 13:02:41

@IrishOak:

lol, te tényleg azt állítod, hogy számít bármit is, ha van időpontja az embernek? nagyon komoly cuccot tolhatsz, hogy ilyeneket flesselsz...

Állítsuk meg a ......... 2010.09.24. 13:05:45

@Aggie:

Ez nem is onkológiai központban történt, hanem egy belgyógyászat haematológiai osztályán, ahol konkrétan leukémiás betegeket kezeltek.

És elhiheted, hogy egy nap alatt diagnosztizálták a leukémiát.
Nem volt idő, a kezelést másnap már indították.

Ez olyan mint a szövettan, egy nap alatt meg lenetne csinálni, de van akinek heteket kell rá várni.

Silent Bob 2010.09.24. 13:06:37

@IrishOak:
Nem azt mondom, hogy volt időpontja, hanem hogy valaki ráírta a beutalójára, hogy 8 óra. Elbaszta egy fél napját egy tollvonással. Erről beszélek végig, nyilván nem volt időpontja, mert akkor meg is vizsgálták volna.

IrishOak 2010.09.24. 13:15:28

@pcr:
Nem kell túlzásokba esni.Urdu-ul nem értek:-)

Biztosan nem "kitalálják" a kezelőorvosok, meg a szaktudósok, hogy kinek mi kell.Úgy is sok a papír, össze lehet számolni.

Az alapellátás nem egyenlő az árokba dobással!Mindennek ára van, és meg is kell valakinek fizetni.
Ha valaki nem tudja megtenni,azt meggyógyítja a közös -de azért viszont segítséget elvárhat.Még ha nem is pénzben.
Ha már össznépi lelkiismeret, meg érzelmi húrpendítés van akkor azt mondom: segítek, bármikor, bármiben.
Akinek segítettünk az a baj elmúltával tegyen azért, hogy majd ő is tudjon másnak segíteni.Tettel, vagy járulékkal.Az mindegy.

calvin&hobbes 2010.09.24. 13:17:19

@Krumpli Bogart: Az meg sem fordul a fejedben hogy esetleg eredendoen mozgasszervi problemaja van???? ( Nem mintha ez mentene a mimikajat, de azert ha nem erzi jol magat nem fog terdroggyantoan vigyorogni...)

Kollegamnal sulyos arthritist allapitottak meg mikor 22! eves volt. Most harom evvel kesobb nagyon gondos gyogyszerezesnek koszonhetoen kepes mozogni, setalni de sajnos vannak olyan napja hogy nem kepes kikelni az agybol! Nos elofordul hogy nagyon szar napja van ilyenkor kepes dolgozni de igencsak "fintorog" ha fel kell kellnie a szekbol....

A kovetkezoket nem neked, ugy altalaban a "nyugaton sokkal jobb" tevhittel kapcsolatban:

Az pedig hogy nyugaton (Angliaban pl)hogy mennek a dolgok idopont keressel, vizsgalatokkal nos... sokkal rosszabb, sokkal tobbszor sziv a paciens mint otthon. Ennel a kollegamnal special maga a betegseg megallapitasa kb 9 honapot vett igenybe, hogy miert? Mert altalaban hat hetre kapott idopontokat a haziorvosnal elso korben... amit altalaban toroltek, mert orvos nem rendelt, mashova ment stb... (elfelejtettek ertesiteni ot errol szoval "futott" koroket potyara uj idopontert ujabb heteket varni... aztan persze a szokasos megoldas a fajo izuletekre, paracetamol! ha nagyon faj szedjen belole harmat, el fog mulni mert FIATAL!!
Aztan ugy 4-5 honapnyi kitarto kopogtatas a haziorvos ajtajan periodus utan, kapott idopontot specialistanal, aki elkuldte laborra - ket- harom het varakozasi ido, azutan meg ket het mig az eredmeny megerkezett - aztan persze idopont tolodas mert specialista meetingel, konzilium vagy csak elfelejtette az asszisztens hogy aznap bank holiday van stb...
Lenyeg a lenyeg, hogy majdem egy ev telt el mire konkretan megmondtak neki, hogy hmmm ez bizony arthritis, nem gyogyithato, de az allapot szintentarthato, mazlista ha 30 eves koraban meg kepes mozogni.

Nos ez Anglia... tobbek kozott...

Elnezest az ekezethianyert... ebedido munkahelyen :D :D.

A fenti poszt irojanak pedig sok erot es kitartast kivanok, gyogyulast az anyukajanak.

IrishOak 2010.09.24. 13:19:48

@Jim Raynor:
ja komoly, nehéz róla "lejönni" a neve: élet:-D

Nem ordibálós, nem asztalverős, nem óbégatós.
Igen azt állítom, hogy számít, ha van egy vizsgálatra időpontod.Eddig csak így fogadtak egy-egy spec esetben.A Háziorvosomhoz viszont bejutok gyakorlatilag bármikor:-)) feltéve, hogy a több tucat orvosságát felírató mindig nagyon siető időseket megvárom:-)

Állítsuk meg a ......... 2010.09.24. 13:20:10

@IrishOak:
Na akkor erre várom a választ:
-adott egy szívbeteg férj napi 8-10 órában dolgozik, sokszor hétvégéken is
-adott a feleség mindjuk parkinson kóros, még ő is dolgozik napi 8 órában
Tb-n alig pénz, de átestek számtalan beavatkozáson, őket hogyan dolgoztatnád meg, hány bőrt húznál még le róluk?

2010.09.24. 13:20:20

Azért néha nagyon sajnálom, hogy kötelező a tb-re fizetni, és nem is befizetésarányos az ellátás. Ide is kapitalizmus kellene. Akkor lenne verseny, meg segg kinyalása.
A francért kezelnek homelesseket meg mindenféle lúzert az én pénzemen, nem akarok önző lenni, de ha az én életem vagy egészségem múlik rajta valamikor a jövőben, akkor kösz nem... :/

IrishOak 2010.09.24. 13:21:23

@Silent Bob:
:-D Hát ezt mondom reggel óta én is:-DD

De ha rákarcolta "valaki" akkor nem az sztk orvosa a hunyó.Csak így ennyi volt:-))

2010.09.24. 13:22:03

@calvin&hobbes: Angliában hírhedten gyenge az ellátás, nem onnét kéne példát venni. Nekem holland ismerőseim pl. Belgiumba járnak át, mert ott állítólag jó...

Leroi 2010.09.24. 13:27:45

@Krumpli Bogart:
Volt egy szer egy német-osztrák mintára megszervezett magyar orvosi iskola olyan gigászokkal, mint Jendrassik, Schaffer Károly, Korányi Frigyes, Sántha Kálmán, Környei, Krompecher, Miskolczy stb.,akik az egyetemen a lexikális tudást, a betegségek tünettanát, kóroktanát, kórlefolyását véres komolysággal beleverték a medikusokba...az orvostanhallgató és a friss orvos akkoriban az agyával gondolkozott és nem a vizsgálóeljárások hozták meg helyette a diagnózist.
Egy neurológus reflexkalapáccsal, pupillalámpával és tűecsettel és persze jól összeállított anamnézis, kórelőzmény birtokában készen diagnosztizált, sokszor jobban mint ma,a hipereszközösített medicina korában.
Na ez az iskola sajnos már lassan a távoli múlté, kihajították az ablakon
az új idők új bajnokai.
Meg is van a szomorú eredménye, mint a mellékelt ábra mutatja...

IrishOak 2010.09.24. 13:30:01

@pcr:
Ez akkor most társadalmi felelősség vállalás óra?Szigorú számonkéréssel?

Nem vagyok én égi hatalom, hogy tudjam.
De : a házaspárnak nincs gyereke, vagy rokonai? -ők segíthetnének - a házaspárnak magának(házi gondozás, orvoshoz járás- bejelentve mint családi segítő.Így az ezer forintjukkal is beszállnak a közösbe, meg a munkájuk értéke is nagyon nagy)
Egyébként az apukám keringési bajos -de nagyon -nyugdíj mellett dolgozik napi 12-14 órát anyukám szív és pajzsmirigy bajos ő "csak" napi nyolcat nyom.Ő is nyugdíjas. Már csak nevetnek amikor egyik a másikat alig bírja feltámogatni reggelenként.De soha nem felejtenek el adni a szegényeknek...a kevéskéből ami nekik van!

egerészölyv 2010.09.24. 13:48:28

Tipikus, amit az első doktornő művelt. Embertelen társaság... :(

Dr.laikus PhD 2010.09.24. 13:55:27

@A csótány is ember:

De hát nem nyalják ki a segged a kapitalizmusban sem.

Sőt! Kifizeted a gatyád és vársz hónapokat, majdnem laikusokkal beszélsz egy nyomorult időpontért, kétszer, háromszor, kapsz tanácsot, hogy igyál meleg vizet, borogasd jéggel, olvassál rá, és ha mindez nem segít akkor kapsz hónapokra későbbre a háziorvosodhoz időpontot, aki konstatálja jól van, tényleg beteg vagy.
Következő stáció a szakorvosi időpontok.

Ez a kapitalista orvoslás, napi 4-5 beteg egy napra, és jóval magasabb fizetés és főleg m e g b e c s ü l é s (nem akartam kiabálni, csak kiemelni).

Magas biztosítási díjak, ha elfogyott akkor jó ha van pénzed, hogy a rákod, az amputációd, a kórházi ellátásod ki tudd fizetni.

calvin&hobbes 2010.09.24. 13:59:49

Hat ja, nyilvan Anglia nem a legjobb de ugye a holland sem egy vilagszam - ez ujfent szemelyes tapasztalat - .. Amerikat ne is emlitsuk, mindenki tudja hogy igazi remalom ..., a fenti hozzaszolasokban negativ peldakent hoztak fel Norvegiat, Swedorszagot... spanyol es portugal kollegak meselnek hasonlo torteneteket az otthoni egeszsegugyrol... nos leszukitettuk azert a nyugatot egy csoppet, nem?

Leonce 2010.09.24. 14:11:51

senki sem a betegekért "gyalogol" , kedves Irise, hanem a fizetéséért. Az a feladat és ezért csinálja. Amennyiben Ön önkéntes, akkor természetesen igaza van, akkor értünk teszi, de ezt kétlem.

IrishOak 2010.09.24. 14:18:49

@A csótány is ember: ....nem is tudtam:-))

Az általad óhajtott forma már nevet is kapott csak megbuktatták az akkori eü.minisztereket.

Egyéni számlás ellátás joga.
Kategóriákra felosztva, lehetőség, hogy plusz biztosításokat lehessen kötni.
Az a hajó elment, így most van a szép nagy egyenlőség elven alapuló.Éljen 'északkorea virágozzék Kuba:-)) Bár Castro azt mondta a múltkoriban, hogy úgy néz ki a szocializmus modellje nem a legjobb út volt az országának - már idős és belátó:-)no és külföldi orvosok segítettek neki.

Persze attól még a nincsteleneket is el kell látni -ez közös felelősség, akármekkora is a verseny.

Irise 2010.09.24. 15:16:26

@Visegrádi: Nem, én tényleg nem a fizetésért dolgozom :) lehetne sokkal több fizum is sokkal kevesebb munkáért. Én tényleg a betegeimért vagyok. :) Senki nem fizet azért,hogy betoljam a beteget én a kezelőbe, hogy ne kelljen várnia a beteghordóra, senki nem fizet azért,hogy felemeljem a beteget a földről, és ne hagyjam ott feküdni,amíg odaérnek a beteghordók, nővérek. Sőt,azért se fizet senki,hogyha anyukának ki kell szaladnia valamiért a kocsijához,akkor addig én babázzak a gyerkőcével, a saját ebédszünetem terhére :)
És hidd el,nem vagyok egyedül ezzel a mentalitással.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.24. 15:24:35

@IrishOak:
Nem nyugdíjasokról írtam, hanem aktív korú emberekről, akik két gyermeket nevelnek.
A nyögdíjig mindekettőnek van még hátra 20-25 éve.
A gyermekeik még iskolába járnak.

Egyébként akinek tetszik a kapitalista módszer, az a levélíró anyukájának a valakijét is jól megdolgoztatná.

A világot a gazdagokért találták ki?

Szép új világ:(((

Fekete Dália 2010.09.24. 15:32:09

@Dr.laikus PhD:

Laikus vagy klerikális?
Az egyház melyik rendet támogatja?

2010.09.24. 15:38:14

@Irise: És bizonyára külföldre sem a pénzért mentél. Tiszteletre méltó.

Dr.laikus PhD 2010.09.24. 15:51:39

@fehérzaj:

Ha esze van mindkettőt.

Mint tudjuk van eszük. :)))

IrishOak 2010.09.24. 16:17:10

@pcr:
Én írtam a saját nyugdíjas-betegségekkel terhelt szüleim példáját, de ettől még megértettem az eredeti felvetést is.

Aki munkaviszonyban van az rendelkezik tb.jogosultsággal- tehát maximális ellátást kap.Fog is.
Aki nem fizetett és nem is fog soha semmit azok is mind kapnak ellátást.

A nagy baj az, hogy akik dolgoznak és fizetnek azok kevesebben vannak mint akik soha nem fizetnek be semmit.

Jelen esetben: ha az aktív korú -ám beteges házaspár még dolgozik, úgy nekik is jobb lenne, ha tudnák hogy az általuk befizetett pénz az csak az övék.Most a legkevesebb pont rájuk jut-pedig ők mindent megtesznek.Sőt a gyerekek még nem is fizetnek járulékot- pedig ők is mennek orvoshoz, ha csak egy védőoltásra is.

Ha valami nagy beavatkozás kell(reméljük nem)akkor a kórház mondhatja, hogy volumenkorlát,meg nincs pénz, meg nincs semmi -még wc papír sem.
De ha az ember tudná, hogy igen is fizettem -és itt van, majd a"biztosítóm" fizeti akkor nem lehetne ilyen okokkal nem kezelni valakit.
Aki viszont soha nem fizetett semmit azt ellátnák egy alapszinten, és ha nagy beavatkozásra van szüksége akkor vagy elkezd szépen fizetgetni, vagy szól a gyerekének, vagy ha már jól van
segítő lesz egy otthonban, vagy bárhol ahol közmunkát lehet végezni.

Nem hiszem, hogy bármit a nagyvilágban a gazdagoknak találtak ki, az orvoslás nem az a terület.Nem kell összekeverni a megszerezhető dolgokkal,és úgy tisztább a kép.
Az viszont számomra nem kérdés, hogy ha a szüleimnek kéne egy több milliós beavatkozás akkor vagy előkaparnám a föld alól a pénzt, vagy addig dolgoznék pluszban amíg látom a világot.De még a felnőtt lányomat is elküldeném ezért pluszban. Ezt nevezik közös felelősségnek,és családnak.
Bár ettől még semmi fenntartásom nincs azokkal akiknek viszont nincs sem családja sem hozzátartozói aki segítenének.Azért van a közös alap.Bár engedelemmel - had nézzek szigorúan, ha valaki egész életében kibújik a felelősség alól, de baj esetén meg oda neki az oroszlánt is.(Oké persze, csak utána vessünk számot)
Már csak mindkét oldal igazságának elvével.

Irise 2010.09.24. 16:17:18

@Turchi: Nem, havi 50 ezer volt az egy főre esőnk, így kimentünk,hogy jobb életet tudjunk biztosítani a gyerkőcnek :D
És itt olyan szakterületen dolgozhatok, ami Magyarországon ilyen formában még nem nagyon létezik.

IrishOak 2010.09.24. 16:42:02

@Irise:
áááá' szerintem a csoki miatt mentetek el, amit gyerkőc kicsen a szekrényből:-D

Irise 2010.09.24. 16:47:28

@IrishOak: Nem, igazából a szamócás cupcake a Costánál vanillia latteval. Az volt a döntő. :))

Droidfigyelő (törölt) 2010.09.24. 17:19:45

@phoenix102:

Na, akkor ezt árnyalom. Vegyünk egy kórházat, pl. a Baleseti Sebészetet. Vegyünk mondjuk 200 megvásárolandó számítógépet és a hálózatot. Első kérdés: mekkora árengedményt kapok a vásárláskor egy ekkora beszerzés esetén? Hát nagyot. Persze, egy összegben kifizetni az árengedményes gépeket is nagy tétel egy magánszemélynek, de tudod, mennyi ilyen típusú EU-pályázat van? Sok.

Második kérdés: egy ilyen hálózat kiépítése és támogatása hosszú távra vajon jelenthet-e tekintélyes árengedményt, pláne, ha a beszerzést is ugyanattól rendelem meg, persze, tisztességes tájékozódás után? Vagyis azt választom, aki a legjobb árat adja, és a megrendelés mérete nyomán hajlandó nagyon jó áron adni a kiépítést és a supportot is. A válasz: nagy árengedményt lehet itt is kiharcolni. Persze, még mindig sokba kerül egy összegben, mert nagy hálózatról van szó, de ez ugyanúgy beleesik a pályázati kategóriába.

Harmadik kérdés: vajon mekkora árengedményt lehet elérni egy ekkora projekt esetén egy személyre szabott adatbázis kezelő program kifejlesztésénél, vagy egy már létező szoftver adaptációjánál, ha azt mondhatjuk a fejlesztőnek, hogy ha már egyszer megcsinált egy ilyen kórházi adatbázist, akkor ezt el tudja adni más kórházba is, neaggyisten még az is lehet, hogy ha lesz egyszer országos adatbázis, akkor elég jó helyen lesz a tenderben, mert ő már megcsinálta? Hát nagy árengedményt lehet elérni, még ha bele is kell programozni a személyiségi jogok miatti betekintési jogosultság-rendszert.

Ez nem százmilliárd forint, és óriási támogatások pályázhatók EU-forrásokra. Ha a dolog lényege nem az, hogy kakaóbiztos legyen a kórházi hálózat, vagy hogy a Józsi haver nyerje dupla áron, és visszaosszon 20%-ot, akkor ez tulajdonképpen néhány heti intenzív projektmunka, plusz a fejlesztés ideje (ami részben párhuzamos lehet.)

Egy ilyen projekt ráadásul mérhető hasznot is hoz nagyon rövid időn belül, mert az orvosi adminisztráció csökken, vagyis hatékonyabban használhatja ki a munkaidejét az orvos, a fizetését nem pötyögésre kapja, hanem amiért odajött dolgozni stb.

Nem minden a pénz. Vagy ha a pénz felől közelítünk, akkor már középtávon is mérhető hasznot generálhat egy ilyen fejlesztés. Mondom, most nagyon benne vagyok ebben, és minden csak tájékozódás és tárgyalás kérdése.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.24. 21:17:28

@Kivancsi:

"A számlát a recepció állítja ki, a viszontlátásra!"

:-)))))

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.24. 21:26:45

@Droidfigyelő:

"Tehát a munkaidőd X %-át adminisztrációval töltöd gyógyítás helyett. "

Egy néhány évvel ezelőtti felmérés szerint, ha jól emlékszem, az X=70 vagy 80.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.24. 21:29:51

A számítástechnikához.

Az OEP-et fel kell robbantani, helyét sóval behinteni, a benne dolgozókat személyesen kitiltani életük végéig valamennyi, egészségüggyel kapcsolatos munkahelyről.

Egy magyar kórháznak havonta vagy tízféle jelentési kötelezettsége van az OEP felé. E 10 jelentést 10 különböző, egymással nem kompatibilis, az OEP által legyártott programmal készítik.

Az OEP-be juttatott adatok nagy részének sorsa: egy nagy terembe felülről bedobálják egy kis ablakon keresztül. Ajtó nincs.

huncut 2010.09.24. 21:33:41

@radiologus.hu: Lesújtó. :-( És egyben nagy luxus is: ha az orvos olyan munkát végez, amit egy nála alacsonyabb végzettségű tán még jobban is ellát, mint ő, akkor ez nagyon nincs rendben.

huncut 2010.09.24. 21:38:19

@radiologus.hu: Hát igen. :-(Nincs hosszú távú tervezés, fejleszthetőség; egyedi, összegányolt programok. Ez baromi sokba kerül.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.24. 21:38:54

@A csótány is ember:

"A francért kezelnek homelesseket meg mindenféle lúzert az én pénzemen, nem akarok önző lenni, de ha az én életem vagy egészségem múlik rajta valamikor a jövőben, akkor kösz nem... :/ "

Válság van, holnap becsődöl a céged, te meg az utcára kerülsz.

Holnaptól TE és a családod leszel a lúzer, akit nem látnak el.

Láthatólag ezt szeretnéd, de nem értem, miért.

huncut 2010.09.24. 21:46:57

@radiologus.hu: Sokan nem gondolnak rá, hogy önhibájukon kívül is kerülhetnek nehéz helyzetbe. Ha pusztán az önkéntes jellegű befizetések lennének, rengetegen nem fizetnének semmit.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.24. 21:47:00

@Droidfigyelő:

A magyar állami egészségügyben általában a pénzügyi tervezés kb. 1 napra terjed előre.

Egyrészt mivel valamennyi intézmény százmilliós nagyságrendű mínuszban van, nincs miből fizetni.

Másrészt meg a különféle lejárt számlákkal sakkozgatnak, hogy legalább a minimális ellátást képesek legyenek biztosítani.

Első kezes példa: az érbetegségek nagyobbik részének kezelésében ma a radiológiai módszerek egyértelműen jobbak, mint a hagyományos érsebészeti műtétek. A másik fele a dolognak, hogy összességében olcsóbbak is. Ezzel együtt a kórházak nem hajlandók kifizetni a katétereket, mert 100-300 ezerbe kerül darabja, ha vesznek kettőt, oda a cash-flow.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.24. 21:53:06

@huncut:

Az elmúlt évekből egyetlen komolyabb OEP-et informatikai fejlesztésről volt szó: az OVER, az országos vényellenőrzési rendszer megalkotásáról.

Az OVER első körben a 90-es évek első felének egyik legnagyobb korrpuciós botránya volt.

Most 2010.07.02-i hír, hogy lassan készül a vényellenőrző rendszer.
"Fél évig tesztüzemben működik, s addig kijavítják a hibákat, aminek része, hogy összekötik az adatbázisokat."

"A helyettes államtitkár szerint jelenleg a különböző egészségügyi és közigazgatási szervek adatai között nem feltétlenül vannak átfedések, például a szakvizsgák nyilvántartásában."

Mert egy adatbázisból dolgozik a patika, másikból az OEP, harmadikból meg a minisztérium.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.24. 21:54:49

@huncut:

Olcsóbb csak orvost fizetni, mint orvos+adminisztrátort.

őoltergeist 2010.09.24. 22:51:28

Sajnos nincs megoldva a számitógépes
beteg /adatok és kezelések/ nyilvántartása
Pedig rengeteg időt spórolhat meg a kezelő orvos és a kórház is ha ez működne.

A rendszert úgy kellene kiépiteni,hogy csak az illetékes kezelőorvos férhet hozzá.Akkor az adat védelem is biztosítva van.
A beteg TAJ.száma az egyedüli biztos adat, egyből összekapcsoldódik a beteg nevével is így kizárt a csere- bere/tévedés/

A jelen ügy egy kicsit sántit. Kizárt,hogy az UH-s oroűvosnő a reggel 8 órakor ott szobrozó beteget 12 re rendelje vissza.Főleg ha előjegyzés történt

huncut 2010.09.24. 23:20:10

@radiologus.hu: Gazdaságosan akkor lehet működtetni bármit is, ha mindenki azt csinálja, amihez a legjobban ért. Az orvos diagnosztizáljon, műtsön, gyógyszerezzen, az asszisztensek, nővérek meg adminisztráljanak, végezzék a kórházi ágyak melletti teendőket (kell segédnővér is, hiszen rengeteg tennivalóhoz nem kell különösebb szakértelem, elég az odafigyelés, az apró fogások ismerete).

A kórházakban minimum két asszisztens, illetve nővér kéne egy orvosra. A kapacitás nőne, az ellátás minősége javulna, az asszisztens adminisztrálna, a nővér figyelne a betegre és megtenné azt, amihez ért. Hihetetlenül sokat segíthetne egy orvos munkájában, hiszen a tapasztalata sokat segíthetne az orvos munkájában, az orvos meg nem lenne annyira leterhelve, tehát az igazán az ő tudását igénylő feladatokra koncentrálhatna. És akkor még kevesebb orvossal (no nem csökkenteni akarom a létszámukat, hanem a meglévőkkel szeretnék gazdaságosabban és humánusabban bánni) is jobb ellátást lehetne elérni. És őket jobban megfizetni, met ugye evidens, hogy a nagyobb szakértelmet jobban meg kell fizetni.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.09.24. 23:35:11

@huncut:

Teljesen igazad van, a realitás viszont az, hogy ma a kórházaknak jobban megéri az, ha az orvos krampácsol (mert azt megcsinálja a munkaideje után, meg ügyeletben), mintsem hogy plusz pénzért felvegyék Mancikát, akinek 4-kor kiesik a kezéből a billentyűzet.

Kivancsi 2010.09.27. 07:24:06

@radiologus.hu: akkor jo bicnic csinal
tok..

Tellik recepciosra is :):)
Be van jelentve?
fogadjunk minimal beren :):)

Evente elmegyek a fogorvoshoz...
Kerestem a recepcios :):)
Nem talaltam :):)

Aaa szoval akkor az assisztenstiol kene kapnom a szamlat!!

Ha nem kapok akkor O a bunos?

Kedves radiologus!
Ezek szerint: Jellemzo tipikus "MAGYAR" doki vagy :):)

A feleloseg nem a dokie hanem a recepciose, az assisztense stb akarkie mondjuk az ugyfele, betege?
csak nem a DOKTOR ure! :):)

Felvilagositanalak a szamla NEM adasert NEM ok a felelosek!!

Hanem a vallalkozas vezetoje a felelos erte. Az APEH a ceget bunteti meg.....

huncut 2010.09.27. 13:08:11

@Kivancsi: Ne vedd egy kalap alá egy lakás egyik szobáját rendelővé átalakított fogorvosit egy normális magánrendelői ellátással. Ahol szakorvosi rendelőket alakítottak ki többféle orvosi szakterülettel, de legalább több orvossal, ott bizony általában van recepciós, van számla, és kínosan ügyelnek rá, hogy minden szabályok szerint történjen. És nem zsebbe történik a fizetés, az alkalmazottaknál és a betegeknél sem. Szóval ha nem ismersz valamit, akkor ne ítélj előre.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása