Átszakították az arcomat

2010.06.03. 06:00

Helló,

Az én történetem elég új, csak pár napos. A lényeg, hogy van (volt) :) egy fogam ami rég óta beteg volt (2 éve kb), tudtam, de féltem elmenni :). Ez a fog már gyökér-kezelt, többszörösen tömött fog volt. Mivel állandóan olyan rossz íz volt a számban, eldöntöttem, hogy nem halogatom tovább.

El is mentem, a dokinéni (akihez már több éve járok, és mindig megelégedéssel váltunk el) kiszedte a tömést, és mondta, hogy sajnos húzás lesz a vége (tényleg nagyon szarul nézett ki a fog). El is kezdtük a procedúrát, de ahogy megfogta a fogóval el is tört azonnal (nem volt nagyon mit megfogni), és ahogy próbálta fogni bárhol, az is tört. Mivel így nem tudta a gyökereket megfogni, elkezdte kivésni. De minden alkalommal ahogy egy kicsi részt feltárt és megfogta a fogóval az azonnal ott eltört. Tehát vésett tovább.

Végül is sikerült kiszedni a fogat (vagyis a pici darabkákat) de az utolsó vésésnél sikerült átszakítani a nemtommit (állkapocs csontom? felül volt a fog) :) és kijutottunk az arcüregembe (az orromon át jött ki a fogam helyén a levegő). Na, mondta is a dokinéni, hogy baj van. Szájsebészhez azonnal (ő szájsebész volt sokáig, de ott nem voltak meg a megfelelő dolgok). El is mentem, ahol egy 1 órás műtét során sikerült befoltozni a lyukat (nagyon felemelő érzés volt mit ne mondjak).

Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek a dokinéni hibázott, vagy ilyen előfordulhat nagyon makacs fogaknál? Visszamenjek egyáltalán ehhez a dokinőhöz?

Köszönöm a válaszokat,

Üdv
Robi

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TamásD 2010.06.03. 07:03:48

Simán előfordulhat, főleg ha valaki vár két évet, hadd rohadjon ki minél jobban a fog gyökere. Ilyenkor a fog körül is mindig van gyulladás, ami az állcsontot is törékennyé teszi.

gld 2010.06.03. 07:50:18

Szerintem Te hibáztál... A fogorvosod mindent megtett, de Te hagytad elfajulni a dolgokat. magadnak köszönheted.

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2010.06.03. 07:52:34

Igen, az arcüreg (benne levegővel) nagyon sok esetben behúzódik a fogak gyökerei közé is.

Ezt úgy érdemes elképzelni, hogy egyik kezed ujjait szétterpeszted (ez lesz a fog gyökere), és mondjuk a középső és a gyűrűsujjad közé benyúlsz a másik kezed középső ujjával (ez az arcüreg). A csont vastagsága (az "ujjaid között") itt kevesebb, mint 1-2 mm.

Ha egy régi (2 éves), gyökér körüli folyamatról van szó, akkor meg a csont stabilitása is már a múlté, szóval ez olyan kategóriájú dolog, mint hogy fáj, ha megszúrnak egy tűvel.

R.H.Dental 2010.06.03. 08:33:01

Ez egy óhatatlan kockázat.Fogeltávolítás után befogja az orrodat a fogorvos és megkér hogy fujj egyet.Ezt azért teszi hogy ellenőrizze nem ért-e el az arcüreget.
Ha az arcüreg érintett akkor szájsebészet.
A kolleganő a leírtak alapján teljesen korrektül a szakma szabályai szerint járt el.
Csak annyit mondj neki szerintem, hogy Köszönöm.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.03. 09:26:26

Nem hibázott. Hamarabb kellett volna a kezelés mellett dönteni.

miskabá 2010.06.03. 09:58:33

"Mivel állandóan olyan rossz íz volt a számban, eldöntöttem, hogy nem halogatom tovább"

Mentolos cukorkát kellett volna szopogatni és ezenkívül az agybajodat kezelni valamival

NemesekErnyo 2010.06.03. 10:30:10

@R.H.Dental: Továbbá: doktornő, vagy fogorvos asszony.
Nem csak doki, dokinő, dokinéni. Még jó, hogy nem Bodri.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.03. 10:37:43

Sokszor még vésés nélkül is megnyílik az arcüreg, mert az elhanyagolt fog gyökércsúcsán lévő granulóma( népiesen: gennyzacskó) szabályosan elrágja azt a kis 1-2 mm-es csontot ami az arcüreg falát adja.Mindent jól csinált a kolléga. Arról nem is beszélve, hogy az ilyen elhanyagolt fog, mint góc nagyon sok más betegséged alapja is lehet- lehetne. Menj csak hozzá nyugodtan és kezeltesd magad amíg azt nem mondj, hogy minden rendben és egy év múlva kontroll.
Köszönet a rendes hangnemért és azért, mert tanácstalanságodban tanácsot kértél, míg mások sokszor hőbörögnek.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.03. 10:42:19

Gondolom a dokinéni megszólítás inkább azért maradt, mert fiatal korod óta hozzájársz , de ahogy felnőttél térj át a nénizés helyett az őt megillető megszólításra , ezzel tiszteled és köszönöd meg az évek alatt érted végzett munkáját.

R.H.Dental 2010.06.03. 10:49:46

@aversio avagy pacalfagylalt:
Azt gondolom hogy nem bántó módon használta a kérdező a dokinéni kifejezést.
Valóban az lehet ahogy írtad régi patiens aki...

gld 2010.06.03. 11:06:09

@aversio avagy pacalfagylalt: szerintem ezt a doki, meg dokinéni, meg hasonló fogalmakat a legtöbbünk (köztük néha én is) nem bántó, vagy lekicsinylő felhanggal használják. Szerintem a posztoló sem. De nyilván érthető, ha van, aki ebben tiszteletlenséget érez... Bár nekem is ritkán mondják, hogy mérnökasszony, pedig az lennék :) De nem is várom el úgy igazán.

epres négercsók 2010.06.03. 11:12:54

Ezen a doki nénin így fennakadni... Én is doki néninek meg doki bácsinak nevezem őket általában, akkor is, ha szemmel láthatóan csak pár évvel idősebb nálam (vagy még annyival sem). Mert nálam a "néni" illetve a "bácsi" a korral járó tapasztalatot is magában foglalja, így általában pozitív jelentéstartalmat hordoz. Szemtől szembe természetesen doktornő/ doktor úr a megszólítás. (Teszem ezt úgy, hogy az én nevem is hasonlóképpen kezdődik.)

Káin 2010.06.03. 11:25:17

@epres négercsók: Teljesen egyetértek, szerintem sem sértő a doki bácsizás, nénizés.

Káin 2010.06.03. 11:27:29

Nem tudom miért, de én is rettegek a fogorvostól,ennek ellenére félévente elmegyek megelőzés végett.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.06.03. 11:27:41

@gld: gyere Lengyelországba, itt mást se hallanál, mint hogy mérnökassszony

gld 2010.06.03. 11:50:21

@szomorutojas: az nem kizáró ok, hogy nem tudok lengyelül? :)

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.03. 11:53:25

@Despota: Szia, ha van új anyag, küldd át, és írok hoszabbat is...

gld 2010.06.03. 11:54:11

@Káin: "Nem tudom miért, de én is rettegek a fogorvostól,ennek ellenére félévente elmegyek megelőzés végett."

Szerintem a fogorvosokról egy csomó alaptalan rémtörténet terjeng, amiket azok terjesztenek, akik 100 évben egyszer elmennek, mert már muszáj, és olyankor már tényleg csak a radikális megoldások jöhetnek szóba :) vagy esetleg belefutnak egy olyan dokiba, aki morcos, vagy akármi, és nem úgy sülnek el a dolgok, ahogy szeretnénk :)

Én is félek amúgy, pedig nem lenne okom rá. És Hozzád hasonlóan én is elmegyek félévente, hogy ne kelljen még jobban betojnom :)

Despota 2010.06.03. 11:54:25

@Dr. Morcz: Szia!

Elvileg volt egy az elküldött levelek között, amelyre még nem válaszoltál, nemsokára meg is nézem melyik az.

Káin 2010.06.03. 11:59:56

@gld: Az a baj, hogy a fogorvos fogalma egyenlő a barom erős fájdalommal, ami nem a fogdokik hibája, hanem maga a fog azzal a sok ideggel...Azért jobb eljárni rendszeresen és akkor csak kicsit fáj :).

gld 2010.06.03. 12:02:20

@Káin: "Az a baj, hogy a fogorvos fogalma egyenlő a barom erős fájdalommal, ami nem a fogdokik hibája, hanem maga a fog azzal a sok ideggel..."

Jaja, ráadásul, ha fáj a fogad, azt nem tudod "tompítani" azzal, hogy összeszorítod :)

Káin 2010.06.03. 12:03:35

@gld: Az7 a véleményem , hogy a fogfájásnál nincs nagyobb fájdalom (jó, nem vagyok nő, szülésről nem tudok nyilatkozni).

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.03. 12:04:49

@Despota: OK, köszönöm a segítséget, de jöhetnek újak is, mert nem mindig van időm, inkább néha éjjel rászívom magam...

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.03. 12:05:25

@Káin: Szülés? Vesekő? Politrauma? Cluster fejfájás? Agyvérzések?

Káin 2010.06.03. 12:06:31

@Dr. Morcz: Jó, jó, biztos van sokkal rosszabb is, csak azt mondom, amit eddig átéltem.

Káin 2010.06.03. 12:07:09

Eh, már megint blogmotor.

Despota 2010.06.03. 12:08:49

@Dr. Morcz: Nagyon szépen köszönjük, még kora délután elküldöm az aktuális leveleket.

calvin&hobbes 2010.06.03. 12:09:34

Azert ez a csont atszakados tortenet kicsit durva... na nem a fenti hanem a teny hogy elofordulhat :(
Plane hogy nekem is van egy boszme tomesem felul, gyokertomessel megspekelve... Mondjuk en harom havonta jarok a fogorvosomhoz ellenoriztetni! Tudom eleg lenne fel evente is de annyi rossz tapasztalatom volt a mostani orvosom elott hogy ihaj... :(

calvin&hobbes 2010.06.03. 12:11:49

@gld: Szerintem csak meg kell talalni a megfelelo szemelyt. Persze nem konnyu de ha idot, energiat es persze egy kis penzt fektet bele az ember, szerintem rovid uton megterul, raadasul meg felni sem fog....

gld 2010.06.03. 12:13:06

@Káin: "Az7 a véleményem , hogy a fogfájásnál nincs nagyobb fájdalom (jó, nem vagyok nő, szülésről nem tudok nyilatkozni)."

Szerintem mindenkinek más :) Ráadásul baromira különbözőek vagyunk a fájdalom eltűrésének terén is.

gld 2010.06.03. 12:14:18

@calvin&hobbes: köszi :) Kérdésem költői volt, imádom a munkámat, meg a munkahelyemet is :) Bár ez nem zárja ki, hogy megtanuljak lengyelül.

Káin 2010.06.03. 12:14:46

@calvin&hobbes: Bár Dr.Morcz többször írta már, hogy a magánorvosok szolgáltatása nem feltétlenül jobb, a hagyományosnál, fogorvoshoz csak olyan helyre megyek, ahol fizetek. Úgy érzem megéri.

Káin 2010.06.03. 12:15:23

@gld: Ez biztos, nekem akkor a fogfájást dobta a gép.

gld 2010.06.03. 12:16:17

@Káin: nálam a vesekő vezet :)

gld 2010.06.03. 12:17:29

@calvin&hobbes: most látom, mekkora marhaságot írtam :D Bocsi.

Abban, amit írtál, totálisan egyetértek.

Káin 2010.06.03. 12:17:55

@gld: Remélem nekem olyan nem lesz és nem tudom meg a fogfájás vs. vesekő közti párharc végeredményét.

gld 2010.06.03. 12:18:49

@Káin: őszintén kívánom, a Te érdekedben, hogy úgy legyen :)

Picitures doktor 2010.06.03. 12:32:49

@Káin: más jellegű a dolog,és elmúlik magától.Rosszabb a fogfájás :-))))

epres négercsók 2010.06.03. 12:35:37

@gld: Én is megyek félévente fogdokihoz. De én a világon semmitől nem félek úgy, mint ott... Nem tudom, miért. Már a gépek hangjától, meg a rendelőben uralkodó "fogorvos-szagtól" is az ájulás kerülget.
De mindenképp el kell menni, nem csak akkor, amikor már szemmel láthatóan odavan az ember foga. Nálam is többször volt már, hogy valami egész más miatt odamentem, és jé, itt egy lyukas fog, na tömjük be gyorsan. Mert olyan helyen volt a lyuk, hogy esélyem nem volt magamtól észrevenni. Bár amíg a magyar mentalitás olyan, hogy a legtöbb embernél egy tubus fogkrém meg egy 80 forintos fogkefe egy egész évig kitart, addig hiába is magyarázza az ember...

phaidros 2010.06.03. 12:35:39

Biztos hogy ez bug volt, és nem feature? Hátha megérte volna megtartani a lyukat. Pl. tartalék élelem felhalmozása, ilyesmi... :)

gld 2010.06.03. 12:40:28

@epres négercsók: "Bár amíg a magyar mentalitás olyan, hogy a legtöbb embernél egy tubus fogkrém meg egy 80 forintos fogkefe egy egész évig kitart, addig hiába is magyarázza az ember..."

Azt hiszem, ebben a mondatban ott figyel a lényeg...

epres négercsók 2010.06.03. 12:41:16

@Káin:
A vesekő fog nyerni. Hidd el ;)

Káin 2010.06.03. 12:42:10

@epres négercsók: Ilyen fiatalon volt benne részed :S?Nem irigyellek.

epres négercsók 2010.06.03. 12:45:52

@Káin: Én sem irigylem magamat :) De már elmúlt, hálistennek. De ordítósan tud fájni, ez kétségtelen.

Káin 2010.06.03. 12:55:44

@epres négercsók: Reméljük más hasonló bajod nem volt...:)

epres négercsók 2010.06.03. 12:58:06

@Káin: Nem szültem még, úgyhogy a vese viszi a pálmát :D

miskabá 2010.06.03. 13:04:40

@phaidros: "Hátha megérte volna megtartani a lyukat. Pl. tartalék élelem felhalmozása, ilyesmi... "

Akkor most egyzerre tudna szellenteni és füllenteni az orrán keresztül

epres négercsók 2010.06.03. 13:04:44

@Káin: Ebbe ne menjünk bele. Csak Dr. Morcz felsorolt pár verziót, ami "nagyon fáj". Egyről tudok nyilatkozni, egy másikról (szülés) pedig köztudott, hogy nagyon fáj, de erről nyilván csak azok tudnak hitelesen nyilatkozni, akik átestek rajta :)

harmoka 2010.06.03. 13:10:34

Én már szültem is, és vesekövem is volt.
A vesekő 5 napig kínzott, a gyerek 2 óra alatt megvolt.
Sajnos a vesekő viszi nálam is a pálmát.

Zelefánt 2010.06.03. 13:12:42

A fogorvosi székben bizony az óriások is törpévé változnak.

Káin 2010.06.03. 13:12:42

@epres négercsók: Nyilván, majd elmeséli valaki azt is :).

2010.06.03. 13:16:54

Én már szültem, fájt, de nem annyira gáz. Viszont amikor a másodikkal sajnos császárom volt, a hátba szúrásnál remegtem mint a kocsonya. Soha nem féltem még annyira. A rendes szüléstől sem.
Dokinő vagy dokinéni? ugyan.. egyszer helyettesítettem, a beteg bepillantott az éppen nyíló ajtón, és tisztán hallottam megrökönyödött hangját: ez az orvos?!
Hát mondták már, hogy tizennyolcnak nézek ki :)
Amúgy új vagyok itt, szeretettel várlak titeket a haziorvos.blog-on, most indult

calvin&hobbes 2010.06.03. 13:17:49

@Káin: En inkabb attol fugg milyen a korzetid... a parom atommazlista, a korzetije egy tunder asszony es tokeletes munkat vegez. Ehhez kepest az en korzetim 10 eve gumikesztyu nelkul, tisztitas es fertotlenites nelkul a csupasz es szoros kezevel helyezte be a tomest a fogamba... meg aznap bedurrant, ket nap mulva gyokertomes, ugy harom het mulva kettetort a fogam es kiesett!
A mostani orvosom egy angyal, imadom!!!

epres négercsók 2010.06.03. 13:20:34

@harmoka: Na igen, a vesekőről nem tudod, meddig fog még tartani, csak jó esetben magadban mondod, rosszabb esetben hangosan üvöltesz, hogy legyen már végeeeee... Pedig mennyivel kisebb, mint a gyerek :D

calvin&hobbes 2010.06.03. 13:21:11

@calvin&hobbes: es nem bantam meg hogy annak idejen nem kis osszeget hagytam ott neki miutan rendet pakolt a szamban... Miatta kepes vagyok ezerkilometereket is utazni ha ugy hozza szukseg...

Szoval csak annyit akarok mondani, hogy nyilvan en sem fizetnek ha a korzetim nem szakbarbar lenne hanem tisztesseges munkat vegezne.

Elnezest a felre utesekert! :)

Murderface 2010.06.03. 13:28:13

Ilyen előfordulhat sima foghúzásnál is. Alapvetően a posztoló hibája, hogy nem ment el minél előbb orvoshoz a rossz foggal, de simán lehet, hogy ha időben elment volna, akkor is ez történik.

@Dr. Morcz: Kicsit más vetületbe helyezve a dolgokat, míg az általad felsorolt dolgokra általában kap táppénzt az ember(illetve leszázalékolják, szülési szabadság, stb.), a fogfájással az a probléma, hogy fájós foggal dolgozni kell. Ami egy hetekig elhúzódó kezelésnél elég kellemetlen tud lenni a vége felé (sajnos saját tapasztalat).

Gabiiiiii 2010.06.03. 13:47:06

@Káin: fogadjunk,nem vagy füles:) Addig en is azt hittem,a fognal nincs rosszabb....de van

Káin 2010.06.03. 13:48:24

@Gabiiiiii: Nem vagyok. ahogy itt olvasom, mindenkinek más fáj a legjobban.

Gabiiiiii 2010.06.03. 13:49:33

@gld: azt se felejtsuk el,hogy maszek fogorvoshoz jarni nem olcso mulatsag..Ami meg neha az SZTK-ban van,az kesz vicc..3 honapra elore van idopont,egy tomesre visszarendelnek 3x es varsz 3x-3-4 orat....Inkabb el sem megyek,csak ha van penzem maszekra

Gabiiiiii 2010.06.03. 13:50:14

@Káin: 3x szultem,nudli a hallojaratgyulladashoz kepest:)

harmoka 2010.06.03. 13:53:44

Az én fogorvosom szájsebész is. Hozzáküldtem egy kolléganőm fiát, akit nagy nehezen sikerült rábeszélni, hogy menjen már fogorvoshoz, elöl az összes fogai rohadtak. A kezelés előtt mondta a dokinéni, hogy átszakadhat a szájpadlása, mert eleve vékony, a foggyökerei meg elég nagyok. Ennek ellenére megúszta szakadás nélkül, igaz ülve kellett aludnia, nem tüsszenthetett, nem fújhatott orrot, nem hajolhatott stb. A teljes kezelés után úgy nézett ki, mint akit kicseréltek.

jannni 2010.06.03. 13:57:17

Hát ez elég durva. Nem hogy ne menj hozzá vissza, de én még a kártérítésti eljárást is megfontolnám. Nem tudom, hogy mennek otthon a dolgok (pár éve az USAban élek), de szerintem ez simán pergyanús, amiből jó ügyvéddel elég szaftos kártérítést lehet kihozni. Hacsak nem írtál alá kártérítési lemondást ehhez hasonló esethez.

2010.06.03. 13:57:18

De nem szeretem a fogorvosokat, pedig a fogaimmal minden rendben. El is járok félévente hozzájuk, mert nehogymá gáz legyen, de azt az egyet nem értem, hogy a fogaimat miért piszkálják fém cuccokkal. A gondolattól kiráz a hideg, h fém ér a fogamhoz.
Komolyan mondom, miért nem mondja azt h oké, akkor egyszer hazsnálatos műanyag eszközökkel nézegeti a fogam, de akkor fizessem ki azt a párezer forintot.

Borzalom!

Murderface 2010.06.03. 14:10:16

@jannni:
1. Itthon pofán röhögnek, amint megemlíted a pert.
2. Ha mégis perre viszed, simán bebizonyítják, hogy a te késlekedésed/felelőtlen viselkedésed miatt történt a dolog, és máshogy nem lehetett megoldani. A 2 éves késlekedés miatt akár igaz is lehet a fenti állításom (leletek, orvosi szakvélemények, stb. alapján meg lehetne állapítani biztosra), ebben az esetben még az USA-ban se nyerheted meg a pert.
3. Ennél ezerszer durvább fogászati kezelések léteznek, sajnos teszteltem már párat (Reklám:"Rossz fogakat nem lehet örökölni..." Én+családom:"Nem a f@szt nem.").

Alex3000 2010.06.03. 14:12:30

Nem vagyok szakmabeli, de ha valami nem stimmel, akkor nem várok két évet, hogy szétrohadjon a szám. Vagyis szerintem te vagy a hibás posztíró.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2010.06.03. 14:12:46

Hallottam már ilyenről, egészséges fog húzásakor is, pedig ott szépen - épen komplikáció mentesen kijött egyben az egész, a seb mégis túl nagy lett és összenyílt, az arc és a szájüreg. Pech! Pár öltés a helyszanen (mert mondjuk ott olyan szakember végezte a beavatkozást aki fel volt készülve a várható komplikációkra is) Asszem ez puszta anatómia, tök mindegy h mennyit várt a poszt-toló.

Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.06.03. 14:13:49

A szülésznőm azzal vigasztalt vajúdás közben, hogy ez az egyetlen fájdalom a világon, aminek értelme van. A fogfájás (meg a vese, stb.) tényleg olyan hiábavaló. Semmi produktum. Vagy ha igen, az ember nem kíváncsi rá, és nem viszi haza. Ellentétben a babával.

epres négercsók 2010.06.03. 14:16:00

@jannni: Maradjunk annyiban, hogy aki két évig hagyja rohadni a fogát, az a minimum, hogy mélyen csendben marad, és nem fenyegetőzik perrel. Egyébként is elég sokan leírták itt, hogy tönkrement fog jó eséllyel törik húzás közben. Ez nem a fogorvos hibája.
Na látjátok, erről beszél a sok orvos, hogy a beteg akkor is a dokit hibáztatja, ha egyértelműen az ő sara valami. És itt most nem a szerzőről beszélek.

indapass90210 2010.06.03. 14:21:06

Mennyire vót ennek büdös a szája?

Coyote82 2010.06.03. 14:27:19

@gld: sajnos neked van igazad, aki túl sokáig vár az megszenved vele.

Én hasonlóan jártam, a sokáig halogatott foghúzás eredménye a darabokra törés lett, vésés, és több órás szenvedés, vér, rosszullét... szerencsémre úgy gyógyult a seb, hogy elkerülhető volt a sebész. Legközelebb nem halogatom, tanultam belőle egy életre!

Coyote82 2010.06.03. 14:29:13

még valami: mivel parázok a fogdokitól (irtózom a fogaimmal kapcsolatos bármilyen dologtól, nagyon alacsony a fájdalomküszöböm a számban), én inkább többet fizetek, de csak úgy hagyom tömni a fogamat, ha előtte lidokain injekcióval érzéstelenitik. Épp elég szenvedés hallani a fúrót, nekem ennyi elég is.

tistedur 2010.06.03. 14:46:33

@Coyote82: ezért mért kell fizetni többet? normál sztk-s fogorvos is megkérdezi, hogy kérsz-e injekciót...nekem az került némi időmbe, hogy lebeszéljem arról, hogy injekciót adjon.

Straight 2010.06.03. 14:53:43

Az én fogorvos fóbiám onnan adódik hogy kiskoromban jártam egy fogorvoshoz aki nem tudott rendesen érzésteleníteni. Akkor azt hittem hogy ez normális és a fogfúrás ennyire rohadtul fáj. Azóta két dolog derült ki. 1: Nálam a sima nem kevert lidokain kb 7-8 percig hat rendesen. 2: ha a fogorvos ügyes akkor úgy tud beoltani hogy nem csak akkor hanem fél nappal később sem érzel semmit. Nem is olyan régen pedig nekem is volt egy ehhez hasonló fogam amit meg se próbált az egyik orvos kihúzni hanem adott beutaló szájsebészetre. 1 nappal később vissza kelett mennem, másik orvos volt ránézett és mondta is hogy üljek le ő majd kiszedi. Kb 40 másodperc alatt kiszedte a legkisebb gond nélkül. Még csak azon sem volt időm elkezdeni parázni hogy mikor jönnek a fűrészből ismert módszerek és eszközök.:)

gld 2010.06.03. 14:59:31

@Straight: "Akkor azt hittem hogy ez normális és a fogfúrás ennyire rohadtul fáj."

Nem tudom, nincs tapasztalatom, azon szerencsések közé taertozom, akik 3x évesen sem ismerkedtek meg a fúrás, húzás csodás élményével, éljen a genetika, vagy mi :)

Viszont egy barátom mesélte, hogy az ő fogorvosa sosem ad érzéstelenítőt alapból egy fúrás előtt, mégsem érzett még soha szinte semmit belőle. hangsúlyoznám, hogy nem egy elvileg menthetetlen fogról beszélek, hanem olyan lyukacskáról, amit időben észlelnek. Tuti, hogy a fizikának ehhez köze van :)

Straight 2010.06.03. 15:03:05

@Tündér a varázspálcával: Hát én a hejedben kíváncsi lennék mitől fáj a veséd/melkasod/nyilal a balkarod. Aa természet nem azért alkotta a fájdalmat hogy veled kiszúrjon hanem hogy tudd hogy baj van. Gondold el ha egy homokszem megy a szemedbe ottmarad és közben nem érzed. Elég gyorsan baj lenne. Gondold el ha az infarktus nem fájna és csak akkor derülne ki amikor összeesel és meghalsz. Vagy megfogod a forró serpenyőt és nem veszed észre hogy forró Erre való a fájdalom.

vénkujon 2010.06.03. 15:43:21

sztem inkább egy kőműveshez kellett volna menned. előbb kiütvefúrta volna a szádból hiltivel, utánameg betömte volna a lukat egy szalonnáskatonával.

RémesKrémes 2010.06.03. 15:50:24

Alapvetően nem bízom az orvosokban, -megvan az oka,hogy miért nem-viszont a fogorvosokat tartom a legfelkészültebbnek.
Ugyanilyen szétkorhadt gyökerű fogamat szedte ki darabokban, utána rögtön küldött a szájsebészetre.Családi tragédia miatt összeomlás, rágófogak begyulladása.Amit lehetett mentettek.Sajnos párat a "gennyzacskók "miatt ki kellett húzni.Eszeveszett fájdalmat éreztem.Cataflamot írtak fel.Arra nem számítottak,hogy az összeset 24 szem 6 óra alatt beveszem.Ennek ellenére iszonyatosan fájt minden fogam.Eljutottam az orvoshoz.Rögtön konzílium.Eredmény ilyen mennyiségű Cataflammal csoda, hogy életben vagyok.Azonnal értesíteni egy családtagot, aki felügyel rám.A pszichológus nem tett értem annyit, mint a fogorvosok.

Lille havfrue 2010.06.03. 15:51:17

Tankönyvi adat: az anatómiai viszonyok miattt felső fogak extrakciójánál előfordul az arcüreg megnyílása. Kollegina NEM hibázott: az esettet felismerte, a beteget felvilágosította, szakellátást megszervezte. Tendenciózusan rosszindulatú hibát feltételezni! Ez a cím szégyen az Indexre - inkább csökkenteni kellene a média gerjesztette orvosellenességet!!

szilvacska 2010.06.03. 15:56:26

Fuj, ez undorító. Hogy lehet ilyet halogatni? Büdös száj?? bazz

RémesKrémes 2010.06.03. 15:58:58

Sajnos nem a média gerjeszti az orvosellenességet.Amellett, hogy a fogorvosok eddig maximálisan-még az "SZTK"-ban is profi módon segítettek nekem és a családtagjaimnak, az összes többi szakorvosról enyhén szólva is megvan a véleményem.Addig,emeddig nem találkoztam olyan orvossal, aki csak azért még több "javítani valót" talált a gyerekemen,mert észrevette, hogy bármit megadnánk,hogy ami lehetséges betegség,azt orvosoltassuk, felesleges műtétet is el akart végezni.Életemben először mondtam nemet.Igazam volt.Azóta köszönöm neki,megtanultam nemet mondani,orvosi beavatkozás szükségességét, több ismerős orvossal megvitatni.

meronem 2010.06.03. 16:03:58

Nem hibázott a dokinő :) +1.
Még olyan is van, hogy a felső fogak gyökércsúcsa belelóg a felső állkapocscsont üregébe, és csak papírvékony csont meg a nyálkahártya fedi.
És igen, felső állkapocs van, hiszen egy kapocsnak két fele van, akármily hihetetlen.

psr6 2010.06.03. 16:32:26

Szerintem dokinéni jól járt el, csak elfelejtette a beavatkozás előtt a maflást, hogy miért vártál két évet :)

gld 2010.06.03. 17:50:57

Úgy látom, fájdalom fronton a vesekő kiütéses győzelmet aratott a fogfájás felett :)

TamásD 2010.06.03. 18:29:24

@RémesKrémes: De, java részt a média gerjeszti az orvosellenességet. Ez a poszt is még mindig ott díszeleg az index címlapján drámai "Átszakították az arcomat" címmel, miközben a napnál világosabb, hogy ezúttal a posztoló volt a f.sz és szó nincs semmiféle hibáról. Ha viszont valaki rápillant a címlapra, nyilván az első gondolata az, hogy a szemét orvosok beleakasztották a nagykampót a szegény beteg arcába, mert nem fizetett előre.

Vagy itt van ez a blog. Mi az alcíme? "Rémtörténetek az egészségügyből. Orvosnál jártál és nem ment minden zökkenőmentesen? Megaláztak, megvárattak, félrekezeltek?" Egy szó sincs benne, hogy nyugodtan írd meg, ha elégedett voltál és rendesen elláttak, nem, csak a szenzációhajhászat.

Úgyhogy igenis a média kavarja a kakit.

gld 2010.06.03. 18:38:15

@TamásD: hát ennek egyszerű oka van :) Mi abban a szenzáció, ha rendesen ellátnak valakit? Szerintem bármilyen területen dolgozol, azért senki nem fog agyondicsérni, ha a munkádat rendesen végzed. De olyan világban élünk, amikor a legapróbb hibádra is igen kihegyezetten figyelnek a jóakaróid... Viszont senki nem tiltja meg senkinek, hogy pozitív történetet is megosszon itt :)

KenSentMe 2010.06.03. 18:38:28

Hát, nem tudom..

1.) Ahhoz a fogorvoshoz érdemes járni, aki előtt mindig a legtöbben várakoznak, mert nyilván az a legügyesebb.. érdemes mindenhol kérdezősködni, vizsgálódni, felkeresni, akit csak lehet, nem csak ad-hoc alapon választani egy fogorvost.. lehet, hogy ez fodrásznál működik, de egy szétbaszott állkapocs sokkal kellemetlenebb egy félrenyírt sérónál.

2.) Ha minden igaz, akkor ez a fogorvos egy marcona kinézetű pasas, akinek nyilván karjai/ereje is van a foghúzáshoz, a technikát meg elsajátította az 1.) pontban látható betegein. Az is jó jel, ha a fogorvos kissé idősebb, persze még nem aggott el.. 40 évesen mindenki sokkal jobb szakember, mint 28 évesen, feltéve, ha közben nem égett ki. Sajnos fogorvos és fogorvos között is lehet ég és föld a különbség.

3.) Nem hiszem, hogy hibázott volna a doktornő, ugyanakkor lehet, hogy más megoldotta volna a problémát, úgy, hogy nem töri össze a fogadat.

4.) Minden fogászati beavatkozásnak van kockázata, és ezek sajnos százalékokban mérhetőek .. egy betömött fog simán begyulladhat újra, a legdrágább és legkörültekintőbben beépített csilivili implantátum is okozhat annyi galibát, hogy az 1 óra szájsebészet ahhoz képest nyaralásnak tűnik.. jobb fogorvosoknál a kockázatok kisebbek, rosszaknál nagyobbak, de akárki akármit művel a száddal, annak lehet rossz vége.. az a legszebb, amikor egy egyszeri ember ezt nem érti meg, körbejár minden fogorvost, hogy "valaki tömje már be a fogam, mert ez a sok hülye ki akarja húzni", aztán, amikor végre talál egy balekot, aki elvégzi, és persze rossz lesz, azt rögtön elhordja mindenféle baromnak, meg perrel fenyegeti.. no comment.

Despota 2010.06.03. 18:41:13

@TamásD: Akkor itt és most leírom neked: a pozitív észrevételeket is várjuk. Majd beleírom az ismertetőbe is.

romesz 2010.06.03. 18:45:29

Az ilyen foggal mar eleve nem a fogorvosnak kell foglalkozni, hanem szajsebeszetre kell menni. A fogorvos ott hibazott, hogy felszereles nelkul neki allt banyaszni. Mikor eltort a fogad akkor egybol elkuldhetett volna a szebeszetre. Tehat hibazott es nem is kicsit.

Lille havfrue 2010.06.03. 19:22:14

@romesz: nem hibázott. Amikor elkezdjük az extrakciót, egy jós sem tudja a kimenetet (azért legtöbbször elkerüljető a szájseb). Egyébként a foghúzás 90%-ban technika és csak 10% erő - mondom ezt nehány ezer fog eltávolítása után...

Irise 2010.06.03. 20:02:41

De milyen jó,hogy végre van egy beteg,aki nem anyázással nyit,hanem ténylegesen átbeszéli a történteket :)

Irise 2010.06.03. 20:05:13

Amúgy engem halálosan idegesít a "dokinő/dokikám" megszólítás. Ha olyan viszonyban vagyok egy beteggel, akkor az úgyis a keresztnevemen szólít, ha meg nem, akkor lesz szíves doktornőnek szólítani, én sem tatázom/nyanyázom le :)

gld 2010.06.03. 20:23:37

@Irise: "Amúgy engem halálosan idegesít a "dokinő/dokikám"

Hát az úgy szemtől szemben lehet, hogy idegesítő... De ez egy poszt, ráadásul messziről ordít, hogy az írója nem lekezelőleg használta a kifejezést. Szeretjük a szlenget, vagy lusták vagyunk. Azt leírni, hogy doktornő, több leütés a klaviatúrán, mint hogy doki :)

Amúgy meg sajnos sok orvos szájából hallottam már a tata, papa, mamika, meg hasonló megszólításokat, mert egyszerűen képtelenek voltak megnézni a beteg nevét, akivel éppen foglalatoskodtak... Nyilván kivételek mindenhol vannak, mélységes tiszteletem az övék.

Akinek meg nem inge, ne vegye gatyára.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.03. 23:44:31

@gld: Ha tiszteled a kivételeket akik rendes megszólítással szólítják a másikat, akkor igyekezz hozzájuk tartozni. Mivel nem tudhatod, hogy a poszt kiről szól , vagy úgy történt-e minden ahogy írja valaki, az ártatlanság ( tiszteletreméltóság) vélelme miatt fogadd el , hogy a helyénvaló megszólítás a poszton is doktor, doktornő, orvos, főorvos professzor stb...
Bizonyára látod, hogy a poszton az orvosok nem nyanyáznak, papiznak amikor betegekről szólnak, hanem eseteket említenek- férfi, nő, gyerek stb...
Senkinek sem csökken attól az értéke ha az orvosokat doktorként szólítja meg, pénzbe sem kerül és megdolgoztak a nevükért, ami hivatalosan is így szerepel a személyiükben, útlevelükben- a Dr. a hivatalos nevük része, nem pedig valami önkényes úrizálás. fennhéjázás.
Egyébként ami érdekes: az orvosokon kívül itt senkiről sem tudható, hogy mivel foglalkozik. Jó lenne, ha vállalnák a beírók a szakmájukat( mérnök, tanár, pék,rendőr, postás,vasutas, stb..), mert így sokszor magyazázható a dolgok sajátos látásmódja.Arról pedig az orvosok nem tehetnek, hogy hazánkban valami fura módon az értelmiségen belül valami sértett féltékenység alakult ki irántuk.A társadalom felépítését nem mi alakítottuk így 65 év alatt.

gld 2010.06.04. 07:55:23

@aversio avagy pacalfagylalt: "Egyébként ami érdekes: az orvosokon kívül itt senkiről sem tudható, hogy mivel foglalkozik. Jó lenne, ha vállalnák a beírók a szakmájukat( mérnök, tanár, pék,rendőr, postás,vasutas, stb..), mert így sokszor magyazázható a dolgok sajátos látásmódja."

Pár hozzászólással előbbre írtam le, hogy mérnök vagyok, de ez tulajdonképpen lényegtelen.

Viszont idézném igazán nagyra becsült főnököm (és ebben semmi gúny nincs) szerintem igen bölcs mondását: "A tisztelet nem jár alanyi jogon a doktori cím mellé, azt ki kell érdemelni." Ez természetesen nem csak az orvosokra vonatkozik, hanem mindenki másra is. Ja, és persze kölcsönösen kellene, hogy működjön.

Annyit azért még hozzá tennék, hogy nem látom értelmét azon vitázni, hogy egy blogbejegyzés alatti kötetlen "vitában" milyen kifejezést használ valaki, amíg arról egyértelműen be nem bizonyosodik, hogy tiszteletlen, anyázós stb. Én itt ilyet nem éreztem se másnál, se magamnál. De ez természetesen az én véleményem.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.04. 09:08:59

Kedves Mérnökasszony! Ez a kiérdemléses szöveg nagyon leviszi a mércét, mivel alapból , mielőtt még bármi történne is már dokizás megy- akár jót tesz, akár rosszat.
Innentől kezdve - szándékosan ferdítve !- szólíthatlak nőcinek, spinének,csajszinak pusztán azért, met még nem láttam a szakmai munkádat és nem volt miből megítélni, hogy megérdemled-e a tiszteletet?
Nem kívántalak megbántani, pusztán szélsőségesen ferdítve mutattam be az általad vázolt hozzáállás hibáját.
Ez az egész" dokizás " probléma a kommunizmus-szocializmus korszakból ittmaradt csökevény. A nemesi előnevek eltörlése- gróf, báró stb., vgzettséghez, pozícióhoz kötött megszólítások( tekintetes, nagyságos, méltóságos ,stb..magával sodorta a doktor megnevezés eltörlését is. Átmenetileg , egy időszakban az orvosi egyetem elvégzése után nem adták meg a doktori titulust. Később visszaállították- helyesen- a címet, bár sokaknak ( párttitkárok, 6 elemis funkcik stb) lelkivilágát igencsak zavarta , ezért próbálták , igyekeztek ezt a különbséget a dokizással csökkenteni.Ez terjedt el aztán a széles öntudatos népek körében - főleg a városi közegben.
A doktor előnév nem öröklött, hanem megszerzett , teljesítményhez kötött . Megszerezhetik orvosokon , jogászokon kívül mások is : tanárok, mérnökök, bölcsészek és sokan mások is.
Erdekes volt még a zavar a használatban is pl.: doktor elvtárs :-).Többnyire a szocializmus általános bratyizós és elvtársozós közege nem tudta magába olvasztani a társadalom néhány korábban is köztiszteletben álló csoportját akiket nagyrészt reakciósnak is tekintettek , lenyelve a békát, hogy vannak akiket az úr megszóllítással kellett köszönteniük, megnevezniük.
Ilyenek a tisztelendő úr, tiszteletes úr , doktor úr.
Ha nehéz valakinek leírni, kimondani, akkor még mindig ott a semleges szakmára utaló név : orvos, orvosnő. A dokizás olyan hátbaveregetős, ami azért túlzás mert felnőtt emberek és adassék meg nekik is, hogy ne másszon be senki sem az intim zónájukba. Te sem örülsz neki, ha vadidegenek veregetnek hátba, vagy akár állnak túl közel hozzád a buszon. Hát ez a dokizás valami ilyesmi.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.06.04. 09:39:54

@aversio avagy pacalfagylalt: "Doktorúrkám" - mondta egyszer az átkosban a papámnak egy párttitkár...

gld 2010.06.04. 09:41:17

@aversio avagy pacalfagylalt: valóban sarkítva közelíted meg a problémát :)

De semmi baj. Kicsit elbeszélünk egymás mellett.

Egyetlen szóval nem állítottam, hogy személyes kontaktus esetén helyénvalónak érzem, vagy akár használnám ezt a megszólítást, de azt sem gondoltam, hogy egy blogban kiveri a biztosítékot, ha nem a konvencionális megszólítást alkalmazza valaki, főleg úgy, hogy messziről ordít, hogy ezt nem rosszindulattal teszi :)

Amúgy a jogászok, gyógyszerészek, biológusok, tanárok, mérnökök, és még sorolhatnám ki mindenki is szerezhet doktori címet, az ő nevüknek is szerves része lesz innentől az a 2 betű :)

Most mondok valamit, ami Neked valószínűleg nem fog tetszeni: nem fogok hasra esni senki előtt, akinek a neve előtt ez 2 betű áll. Majd ha úgy látom, hogy akár emberként, akár orvosként, vagy akármiként kiérdemli a tiszteletet, akkor igen. Persze, mielőtt kiforgatnád a szavaim, elmondanám, hogy ez nem jelenti azt, hogy megvetném, vagy bármiféle más negatív érzést generálnék magamban adott személy iránt :) Egyszerűen semleges... Nyilván én sem várom el mástól, ha sikerül benne felébresztenem magam iránt a tiszteletet, akkor elfogadom, és örülök :) Úgyhogy nyugodtan szólíts csajszinak, vagy aminek akarsz, nem érzem bántónak :)

Én részemről befejezném ezt az eszmefuttatást, mert ennél érthetőbben képtelen vagyok megfogalmazni. Írom ezt úgy, hogy tökéletesen értem a Te megközelítésed, de nem érzem úgy, hogy ezt kötelező érvénnyel el is kéne fogadnom. Nyilván Neked sem kell az enyémet :)

miskabá 2010.06.04. 10:08:54

@aversio avagy pacalfagylalt:

A Honvéd Kórházban ez volt a felirat volt kirakva:
NÁLUNK A MEGSZÓLÍTÁS ELVTÁRS

aversio avagy pacalfagylalt 2010.06.04. 10:32:16

Szomorú ha egy megszólítást adminisztratív eljárásban szabályoz egy társadalom. Azárt aranyos lehetett amikor egymást végezték ki az elvtársak.
- A népközt. stb.. halálra ítélem xy elvtársat-- hehe..

nyílméregbéka 2010.06.04. 12:20:53

@Gabiiiiii: "3x szultem,nudli a hallojaratgyulladashoz kepest:)"
Ez komoly?! Köszönöm! Akkor már nem félek a szüléstől! :-)

nyílméregbéka 2010.06.04. 12:37:01

Különben (hogy ne kizárólag orvosfikázás legyen a blog): én a fogorvosoktól évtizedekig rettegtem, mert az iskolafogászaton elég rémes viszonyok voltak, és mert már kiskoromban megmondták, hogy fogfúrásnál nincs fájdalomcsillapítás! Én pedig nem bírom a fájdalmat. Felnőttkoromban aztán tényleg kellett fogdoki egy lyukas fogamhoz. Kinéztem egy magánorvost a telefonkönyvből, tiszta volt, kulturált, pontosan elmondta, mi hogy lesz, a fájdalomcsillapító injekciót annyira éreztem, mintha légy szállt volna az ínyemre,majd 50 percig dolgozott, én fizettem, és annyi.
Azóta nem is félek a fogorvostól :-)

Rónarider 2017.10.10. 14:55:31

@aversio avagy pacalfagylalt: az alapvető udvariasság mindenkinek jár, és egy blogon bele kell férjen a "doki", ha semmi pejoratív felhang, vagy szándék nem áll mögötte, egyszerű és közkeletű rövidítés.
a tiszteletet pedig kiérdemli az ember, az nem jár alanyi jogon a filharmóniánál sem, pedig oda nem 5+2+1év munka után jut az ember :)
mérnök vagyok két területen, az egyiken doktor is, de nem használom a címet, nekem doktor a gyógyító, a többiek (a jogászok, vagy a jómagam-forma xy tudomány doktorai) nem.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása