Szabadrablás és várakoztatás a Heim Pál kórházban

2010.05.14. 07:00

Gondolom teljesen sematikus és mindennapi a történetem, máshol más formában ezer emberrel megtörtént már. Ami viszont mindig felbosszant, hogy ez egy 16 hónapos babával nem vicces, felháborító, hogy sematikus, és végtelenül irritáló, hogy mindennapi.

 

A Heim Pál Kórház bőrgyógyászata. Időpontra bejelentkezés nincs, Dr. Gipsz Jakab főorvoshoz lehet csak bejelentkezni, felteszem ennek is megvan az oka, én mindenesetre mezei halandóként rá nem bírtam jönni, hogy mi az. Hálaégnek, vagy sem, de még annyira nem volt súlyos a gyerek problémája.

 

Így tehát a földi halandók útját követve becsekkolás a földszinten. Reggel 8-tól van rendelés, 8.28kor a 31. sorszámot kapom.
A szoba előtt érzésem szerint 131-en ülnek, a 3as matekommal is lekövethető, hogy 2 hozzátartozó esetén is gyanús a mennyiség. Azt remélem naívan, hogy ez esetleg azért van, mert 1,5 méterenként ajtó van, így talán a szemészetre várnak... vagy vérvételre, vagy jött a teljes család.

 

Jártam már itt, felkészültem, így 3 napi hideg élelemmel és egy kisebb játékbolt árukészletével érkeztem. Ami következett az még a legelvetemültebb felkészülészseniket is zavarba ejtette volna. 2.5 óra, azaz kettőésrohadtfél óra várakozás következett a 16 hónapos gyerekemmel. Már ettünk túrósbuktát, ropit, ittunk, sétáltunk, padra másztunk, elolvastunk 3 könyvet, azokat egy idő után cserélgettük más felkészült anyukákkal, a ropikat is elkezdtük cserélgetni más önzetlen gyerekekkel, felpróbáltuk a helyi árus nénik asztalon kiállított portékáit, napszemüvegeket, gyanús gyógycipőket, de a kettő és feledik óra utolsó perceit végtelen vergődésben töltöttük, ugyanis addigra olyan szinten volt álmos a gyerek, hogy már semmi nem segített. Nem túlzok, ha azt mondom nyugdíjasok ezért már sokkal nagyobb balhékat vágnak ki a körzetinél.

 

Egy anyuka állította, hogy látta, amint egy élelmes szülő a wc-ről kijövő aszisztenssel diskurált, majd ezt követően hirtelen bejutott, pedig őutána érkezett. Ezt én jóindulattal nem hittem el, mert következetesen sorrendben, név szerint szólítanak, egyedül a 6 hónapnál fiatalabbakat hívják be, ami érthető, elfogadható. Többen vannak viszont, akik rátekintenek a várakozó cetlire és felmérik, hogy értelmesebb a közeli játszótéren eltölteni azt a 1.5 órát, így visszajönnek. Ezt hihette talán későn érkezőnek és előtte bemenőnek az anyuka. Mondom, én hiszek az emberi jóindulatban.

 

Az elnyújtott várakozást betetőzte, hogy 2 percet foglalkoztak velünk, ebből 14 mp-ig tekintettek a beteg bőrfelületre a többit a kérdéseim tették ki. Egy orvos volt és 3 aszisztens. A vizsgálat alatt beszélgettek, kávéztak kicsit, felborította az egyik hölgy véletlenül a kukát ezen számomra indokolatlanul hosszú ideig kellett nevetni, azt megmagyarázni, újra nevetni, majd előző páciensek furcsa viselkedését taglalták.

 

Az igazi ideggörcs ekkor jön. Kizárólag a Heim Pál saját gyógyszertárában lehet kiváltani a felírtakat, ami szerintem erkölcstelen szabadrablás és megkockáztatom jogszerűtlen. Türelmem utolsó morzsáival bemegyek hát elfogadva a megváltoztathatatlant, majd amikor a 79 éves bácsi egyesével nézi végig a dobozokat, hogy rájöjjön melyik is kell nekem – nyilván az ekcéma ilyen egy büdösritka betegség –, majd kérdésemre, hogy lehet-e egészségkártyával fizetni mosollyal az arcán azt válaszolja, hálaazistennek nincs nekik olyan, el nem tudom képzelni mennyi gondja lenne NEKI ezzel. Na, igen... az, hogy én, aki fizetek, aki elvileg szolgáltatást vásárolok, ilyen módon belőlem él, hogy NEKEM milyen lenne, az nyilván kutyát nem érdekli. (Nem vagyok patikus, de eddig úgy tűnt egy kis gép kiad magából 4 papírt miután lehúzták a kártyát, de nem kétlem, hogy ez 79 évesen bonyolultnak tűnik...). Így benyelem a második békát, hogy akkor ez most nekem 3.800 forint készpénz az ingyékártya helyett.

 

Az adott krémre tekintvén újabb lökéshullámban törnek rám az ordenáré viselkedésre késztető vágyak. Ez pontosan ugyanaz az ekcémakrém, amiből 3 van a hűtőben, de 3 hónapos lejárati idő van ráfirkálva, és 200g-ot kapok örökké. Kérdezem végső csüggedésemben, hogy van-e ebből kisebb kiszerelés. Nincs. Nyilván. Mért is lenne? Feltételezem csak ekkora tubusokat lehet kapni a teljes földkerekségen. Viszont, ha egy anyuka rákeni a gyerekére a 200g-os szteroidos krémet 3 hónap alatt, akkor gyanítom durva egy korosztály lesz itt 10-20 év múlva.

 

Még egyszer: tudom, hogy mindenhol mindenki vár a magyar egészségügyben, tudom, hogy éhbéren vegetálnak az intézmények, de félek, ha ezt rajtunk torolják meg akkor sem lesz másképp a finanszírozás. Azt gondolom az egész tortúra csak azért lehet így, mert ez közintézmény.

 

Fel nem bírom fogni, hogy mért nem 2 orvos van 1 aszisztens, max 2., hogy miért csak az egyik bőrgyógyászati ajtó mögött ülnek, hogy miért nem lehet rákényszeríteni a nyugdíjas patikust az újításra, hogy miért nem lehet megbeszélni az élet nagy dolgait a munkaidő után (14.00!!!!), hogy miért kell megvennem a 10X-es adag gyógyszert értelmetlenül.

 

Értem, hogy ami nekem szívás, az nekik a túlélési taktika, de azért egy rész megoldható mondjuk kis odafigyeléssel is. Tény, hogy a jóindulat emberi tulajdonság. Azt se megvenni, se átalakítani nem lehet. Az vagy van, vagy nincs.
 

Ismerem a posztíró érzéseit, nemrég ugyanazon ajtó előtt vártunk egy órát, igaz, hogy mi du. 5-re mentünk, előzetes telefonegyeztetés után. Előttünk egyébként egy orvospár volt a kisbabájával. Nem vettek minket előre, mindenkit a sorszám alapján láttak el, ez szerintem pozitív (bár nem kellemes).


Azt semmi sem menti, hogy amikor bekerültek a vizsgálatra, az asszisztensek épp az előző beteget tárgyalták ki. Ilyet nem való csinálni. Nem vagyok bőrgyógyász, nem tudom, hogy elég-e annyi idő, amit bent töltöttek, elvben egy egyszerűbb ekcéma esetén maga a diagnózis nem igényel hosszas vizslatást.


Érdemes lenne tudni, miért a belső patikába küldték a recepttel a posztírót. Nálunk a belső patikát 2 készítmény miatt szoktuk igénybe venni, mindkettő olyan, amit egy átlagos patika nem készít el (n-szer hiába próbálták más városból jövő és ott kitűnő patikai kapcsolatokkal rendelkező betegek is), mert egész egyszerűen nem éri meg nekik (nem 1 millió beteg állna érte sorba, nehézkes a hatóanyag beszerzése, a tablettázás után rengeteget kell takarítani stb). Felteszem, hogy ebben az esetben a kórház érdeke, hogy a saját patikájuk forgalma nőjön, az okot l. a mostani hozzászólásom legalján (finanszírozás).


Azt, hogy a patikus bácsi mért nem hajlandó foglalkozni az egészségpénztári kártyákkal, nem értem, de szerintem nagyfokú rövidlátás, mert az átlagember számára „láthatatlan” kiadás nyilván könnyelműbb vásárlásra csábítaná a sorban állókat („kipróbálom ezt a jó kis fogyiteát és anticellulitisz-mágnest”). Egyszer ezt valaki elmagyarázhatná neki. Azért aki ezt szabadrablásként értelmezi, azt nyilván a 2.5 óra várakozás is megviselte. Egyébként erre való a vásárlók könyve, ha már egyszer szolgáltatást vásárlunk, ugye.
Az a 3800 Ft-os krém, ami ezek szerint magisztrális, mert arra szokták kézzel firkantani a lejáratot, az tényleg durva. Eddigi tapasztalataim szerint kb. ennek tizedébe kerülnek a magisztrális szerek. Nincs itt valami tévedés? Ha nincs, akkor tényleg érdemes lenne kisebb adagban is forgalmazni (l. vásárlók könyve).


Arra, hogy mért nincs 2 orvos és 6 asszisztens, sajnos az a válasz, hogy nem az adott közintézményen múlik kizárólag. Egy piaci alapon működő egészségügyben (vagyis Mo-n magánrendelőben) ha azt látják, hogy nagy a forgalom, és ezért rengeteget kell várni, akkor vesznek fel még embert, kiplakátolják az egész városban, és várják, hogy dőljenek a betegek, és velük a lé. Az OEP által finanszírozott rendelők/kórházak viszont szembesülnek a volumenkorláttal: akárhány beteget is látnak el, az OEP csak egy előre meghatározott számú ellátást fizet ki.


Egy járóbetegvizsgálat díja 750 pont, a mostani átváltással 1000 forintot kissé meghaladó összeg. Ez nem túl sok, de pl. bőrgyógyászati alapvizsgálatot lehetne belőle finanszírozni, ha az OEP nem mondaná azt, hogy bocs, veletek havi 1000 vizsgálatra szerződtünk, az ezen felüli betegeket szeretetből megnézhetitek, de pénz nem jár érte. És ezen egyébként a hálapénz sem segítene, mert arra rendelést szervezni nem lehet. De ez már külön téma.

 

Dr.Morcz

 

Van egy sztorid a magyar egészségügy helyzetéről? Megvárattak, félrekezeltek, megaláztak? Küldd a praxisblog@yahoo.com címre!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsaszper 2010.05.14. 11:13:52

az alapprobléma, hogy az állam annyira spórol az orvosi fizetésekkel, hogy nem csupán az orvosi fizetések nevetségesek (ami táptalaja a paraszolvenciának, az azért cserébe soron kívüli ellátásnak, a főorvos/fiatal szakorvosjelölt/rezidens közti nem jó munkamegosztásnak, a rezidensképzés elégtelenségének és még ki tudja minek), de az alulfizetett orvosokból is keveset alkalmaz, és sorba kell állni, hogy az orvos állam számára "drága" ideje veszendőbe ne menjen.
Tehát
1. Rendbe kellene rakni az orvosi fizetéseket végre
2. Fel kellene venni még orvost, hogy az időpontegyeztetés gördülékenyen menjen, és csak sürgősségi vagy különösen komplikált eset után legyen komolyabb csúszás. Nem lenne tragédia, ha a következő időpont előtt vár néhány percet, ha cserébe mondjuk a dolgozó ember sem kell kivegyen egész nap szabadságot egy orvosi vizsgálatért...

Persze Magyarországon élünk...

movhu 2010.05.14. 11:16:21

@fogash: A pici lányom játszótéren letörte a foga sarkát, éles lett. Irány a közeli magánfogászat, ami legalább tényleg színvonalas. A fogcsinszolás, mint művelet kb 5 mp, listaára 6000 HUF, szerencsére 50% diszkontot kaptunk, mert hát egy másfél éves piciről van szó, és ismertük is a dokit. És ez a 6000 forintos kezelés az általad leírthoz képest semmi.

pakesz (törölt) 2010.05.14. 11:17:38

2006 a libsik valtoztattak volna
fel voltak a reformra keszulve, lehet hogy nem lett volna mindenkinek jo, meg lehet hogy kapkodosnak tunt
de alapjaiban modositottak volna

ez nem kellett
nem kellett a 300 Ft -os vizitdij sem

ami most van ez kellett...

amugy ezeket ki lehet kerulni ismerni kell a dokikat, tejelni kell nekik, nem olyan rossz ez a rendszer
habar azert jo annak a kiveteles 30% -nak aki kepes tejelni mert a tobbit jol agyonvagjak
hat ez van

ja T. anyuka!
tudom hogy igy 2.5 ora utan nem allt volna jol a boritek, de ha 20 perc lett volna akkor adott volna? ha nem akkor mire ez a felhaborodas? 120 nettoert hajtsanak az orvosok?
HAHAHAHA

meg kene fizetni aztan szamonkerhetove tenni, ehhez egy egeszsegugyi teljes reform kell, koszonjuk meg Mindenaron Hatalmon Akarok Maradni Viktornak, hogy 2006 -ban nem elorelatoan nyilatkozott, hogy hat ja az egeszsegugy az rossz azon valtoztatni kell, kezdjek csak el Molnar Ur majd mi folytatjuk

megrettent 2010.05.14. 11:17:54

@Andie: oh, mintha magamat olvasnám. Amikor felírta a dokinéni a popsikrémet és fürdetőt, először a Cora patikában próbálkoztam de azt mondták ezt ők nem tudják kikeverni, menjek a kalásziba. Másodszor valami lázcsillapító kellett, újdonsült szülőként fogalmam sem volt mi a választék, na a bácsi nem könnyítette meg a helyzetemet, kirakott 2-t de információt nem tudott/akart adni... Legközelebb már a Cora patika is ki tudta keverni a popsikrémet

@posztíró: nem bántásként, de 15 perc figyeléssel és 3-as matekkal is könnyen kiszámolható hogy 30 ember, emberenkét 5 perccel számolva: 2.5 óra. Ha valakinek vetkőzni kell, receptírással, 2 kérdéssel, ne adj isten egy peluscserével még ennyibe sem fér bele.

Sajnos nincs eszköz a kezedben hogy lerövidítsd a várakozást, de arra van hogy tervezetten és hasznosan eltöltsd úgy hogy sem te, sem a gyermek nem készül ki.

gablo 2010.05.14. 11:18:24

Én meg vagyok a kis havi apanázsunkból ami azért nyári kiruccanássokat nem hoz...de :annak szívből örülnék ha megtehetném hogy ha kell, kihívok egy dokit aki 5000ért megnézi a kölykömet.Mi még nem próbáltuk a Heim Pál ügyeletet-mert ilyen jó híre van, körülbelül majdnem meghal a gyerek amikor elkezdek gondolkodni hogy elinduljak-e.Több szülőtől hallottam hogy ha nincs komoly baja a gyereknek, még le is cseszik őket hogy a tökömnek mentek be?Semmi meglepő nincs az egészben, kevesen vállalnak gyereket, ez látszik mindenhol.Óriás parasztok.Nekem 29évesen 2 van-erre verem a nyálam- és szerencsére ha betegek, itthon tudom őket kezelni.Többnyire.Akinek meg komolyan beteg a gyereke és aktívan kell dokihoz járnia,annak részvétem.

zoldborso 2010.05.14. 11:20:28

@másikpista: ja, hogy Te rémtörténetekre vársz...

Egyéni szociális probléma.

Javaslom a videotékák vonatkozó választékából szemezgess, ne ide járj.

A történet teljesen életszerű volt, és sajnos mindennapos.

A hozzáállásodból nekem csak az jön le, hogy ha valaha is várakoztál órákon keresztül egy 1-5 év közötti gyerekkel orvosra, akkor már olyan régen volt, hogy már nem is emlékszel rá.

fogash 2010.05.14. 11:20:47

Apróság, de szintén idevág:

ha én veszek egy nagyértékű (pl.100mFt) CNC megmunkálóközpontot (gyk: esztergapad), akkor arra minél több munkát igyekszem szerezni. Így a gép 7x24 órában dolgozik, az egy munkaórára vetített amoritzációja fenntartási (fix) költsége csökken. Ezzel tudom csökkenteni a vállalási áraimat, olcsóbban gyártok vele.

Ha egy magyar kórház vesz egy ugyanilyen drága CT/MR akármit, akkor azt számolják, hogy napi 2 vizsgálattal, évi 50 héttel, 5 munkanappal tíz év alatt 5000 vizsgálat fér bele, aminek a költsége így 100m/5000=20eFt/db. Ha naponta nem kettő, hanem húsz vizsgálat folyna le, akkor az egy vizsgálatra jutó díj csak 2eFt lenne, vagyis az OEP UGYANANNYI PÉNZBŐL TÍZSZER ANNYI VIZSGÁLATOT TUDNA LEFOLYTATNI. Az egyetlen különbség a kezelő személyzet bérköltsége lenne. MR vagy CT felvételeket KÉSZÍTENI viszont ugyanolyan darabbéres munka, mint bigyókat esztergálni, óránként x db a normája. (befexik, mosolyog, mehet. 3 vetkőzővel folyamatosam mehet a cucc). A gyártósor mellől sem lehet minden darab után elrohangálni kávézni, pisilni, vizet inni...) Ha ez megvan, akkor minden beteg a hóna alatt a képpel érkezik ahhoz az emberhez, aki a képről meg tudja mondani, mi van (=doki).

Ez a teljesítménykorlát-baromság csak arról szól, hogy millárdos géppark rohadjon mindenhol kihasználatlanul, vagy hogy a főorvos urak délután magánrendelésen tudjanak privát kaszálni a kórház eszközparkjával és személyzetével.

FELGYÚJTANI, BESZÁNTANI, MEGSÓZNI!!!

futaszabi 2010.05.14. 11:22:20

Sziasztok!

Kb. 2,5 hete mi is jártunk a bőrgyógyászaton és a szemészeten egyszerre.
Egyik helyre sem volt időpontunk, nem ismertük egyik orvost sem, leszámítva a szemészt, aki egy másik rendelőben megvizsgálta már a 15 hónapos kislányunkat. 1x.

8-tól van mindkét helyen rendelés, kb. 7:40-re értünk a rendelőbe, szépen kértünk sorszámot és felmentünk. A bőrgyógyászati sorszámra rá volt írva, hogy a várható bejutás 9-10 között lesz.

Mi is ettünk Túró Rudolfot, Kakaós Csigát egyebeket. Sétáltunk is, meg játszottunk.

Aztán kinyílt a szemészet ajtaja, beadtam a papírokat és néhány perc várakozás után szólítottak is. Megvolt a vizsgálat, visszamentünk a folyosóra.

9:10 perckor név szerint szólítottak a bőrgyógyászatra. Bementünk és a vizsgálat valóban nem tartott sokáig, de a doktornő végtelenül korrekten minden kérdésünkre válaszolt. Kb. 5-6 percet voltunk bent. Kaptunk krémet, amit bárhol ki tudtam váltani és be is vált.

Ezt a csattanó nélküli sztorit csak azért írtam le, hogy legyen ellenvélemény is.

Senkinek nem csúsztattam borítékot és senki nem is várta.

Romy S. 2010.05.14. 11:27:02

1,5 éves kislányom leesett a kismotorról, nekiesett egy ház sarkának, 1 centi hosszan felnyílt a homloka, dőlt belőle a vér, a seb nagyon mélynek tűnt (utólag már tudom, hogy megdagadt a feje az ütéstől és attól még mélyebbnek tűnik a seb a valóságosnál) és persze üvöltött a gyerek folyamatosan a fájdalomtól. Egyik nagyszülő épp nálunk volt, másik 2 gyereket ráhagytam és hívtam a mentőket (férjem munkában volt a kocsinkkal). Mentő 20 perc múlva ért ki, bevitt minket a Heim Pálba, én persze kész voltam az idegességtől, ambulancián orvos kérdi: Melyik kerületből jöttek? Megmondtam, (egyébként 20 percre a a kórháztól, nem a város másik végén), erre kérdés tőle: Miért hívott mentőt, miért nem jöttek villamossal? Nem viccelt, nem poén volt, tök komolyan, nagyon érzéketlen és rideg módon kommunikált velem. Én persze kezemben a még mindig zokogó gyerekkel, a könnyeimen át nem bírtam semmi frappáns választ kinyögni, utólag persze már zseniális riposztokat vágtam volna a fejéhez. MIndig rendesen fizettem a tb-t, eddig sosem hívtam mentőt és egyáltalán nem vagyunk betgesek, nem terheljük a tb pénztárcáját. Nagyon megalázó volt az egész, szerencsére a gyereknek nem lett nagyobb baja, összeragasztották a sebet. Lehet, hogy az srvos meglátása szerint nem volt olyan mértékű a baj, ami mentőt indokolt volna, de mégis mit tehettem volna?

gisgps 2010.05.14. 11:27:09

@zoldborso:
"@posztíró: nem bántásként, de 15 perc figyeléssel és 3-as matekkal is könnyen kiszámolható hogy 30 ember, emberenkét 5 perccel számolva: 2.5 óra. Ha valakinek vetkőzni kell, receptírással, 2 kérdéssel, ne adj isten egy peluscserével még ennyibe sem fér bele."
"Vajon a jelenlevő sok kisgyereket egyszerre kellett volna behívni???
Ha nem, akkor ki legyen az első, és mi legyen a sorrend....
A megoldás az lenne, hogy be kell jelentkezni, majd szólni a gyereknek, hogy akkor legyen beteg..... "

Kérlek, javasolj akkor megoldást, hogyan is történjen a vizsgálat.
1. eset: 1 orvos
2. eset: 2 orvos
3. eset: 3 orvos
Van mondjuk előző nap lebetegedett 30 gyerek, akikkel másnap reggel berohannak a kórházba.
Hogyan szerveznéd meg, hogy senki se várjon???
Ne azt mondd, hogy a saját gyerekeddel foglalkozzon már egy fél órát, de lehetőleg ne kelljen várnod - akkor a többi gyerek is megérdemel fél órát.
Ha meg azt mondod, ne kelljen várni, akkor a saját gyerekedre sem juthat több idő,,,
Ugye így fair?

dzsaszper 2010.05.14. 11:28:54

@pakesz: miért teszel úgy, mintha az a két választás lett volna, illetve lenne csak?

Másrészt helyenként tudatos züllesztést sejtek az elmúlt évekből, hogy a magántőke minél olcsóbban vásárolhassa fel az egészségügyi ellátórendszert...

kacorka 2010.05.14. 11:29:03

Na, kiszórtam a nagyon durva, személyeskedő komemnteket. Nyugodtan lehet vitatkozni, de mindennek van határa.

chilipalmer 2010.05.14. 11:32:10

Hasonló tapasztalataink voltak a Heim Pálban. Amikor először mentünk, még 6 hónaposak sem voltak a fiaim, gyorsan bekerültünk, soron kívül.
Másodszorra 2 héttel elmúltak 6 hónaposak, így vártunk 2 órát.
Maga a vizsgálat szerintem 10mp-nél tovább nem tartott, és zavartak is vissza a vetkőző lyukba, hogy öltöztessem a gyerekeket. Felírtak 3-4 krémet, próbáltam megjegyezni, hogy melyiket, hányszor, mikor kenjem. Azt, hogy mi bajuk van a gyerekeknek, nem mondták.
A második "vizsgálat" után kétségbeesésemben kértem a gyerekorvosunkat, hogy ajánljon bőrgyógyászt, mert főleg az egyik kisfiam bőre nagyon ramaty, és semmit nem javul hónapok óta. Ajánlott, éppen magándoki volt, de már nem érdekelt.
A gyerek bőrét ő sem nem nézegette órákig. Viszont elmagyarázta, hogy mi a baja (atópiás dermatitis), mivel jár ez a betegség, hogy tartható karban. Érdekes módon tudott olyan krémet felírni, amit a szomszédos patikában is ki tudtak keverni. És a fiaim bőre azóta szép, még a rosszabb állapotban lévő is jelenleg tünetmentesnek mondható, és ez nálunk nem csak a krémezésen múlik, hanem azokon az egyéb dolgokon is, amiket a doktornő elmondott, pl étkezés.

És sajnos ez nem csak a várakozáson múlt, hanem a tájékoztatáson. Úgy érzem, felesleges volt a Heim Pálban a várakozás, sajnos, hogy ez van, de inkább kifizetem félévente a magándoki vizitdíját...

2010.05.14. 11:32:15

@Andie: Nagyon jól megfogalmaztad a dolgot, én elborzadtam ennyi hülye hozzászóláson, pedig messze túl vagyok már a kisgyerekes korszakon. Azok a felnőtt emberek, akik saját többórás várakozásukat hasonlítják össze, egy izgő-mozgó, kúszó-mászó, mindent összetapogató, szájába vevő másfél évesével.. valószínűleg nincs gyerekük, vagy nem is volt. Hála Istennek.

Sárgakiskacsa 2010.05.14. 11:33:32

Kacorka, tudom, nem vígasztal, főleg, hogy kisgyermekkel voltál, de a 2,5 óra még nem is olyan sok...
Anno, amikor még kemény migrénes voltam, kórházból ki-kórházba be, minden vizsgálatra külön szabadnapot kellett kivennem.
A rekordom a reggel 8-ra érkezés, és du. fél 5-re távozás volt. És ez komoly, nem elírás! Ez egy Máv-kórházi neurológus volt. Mivel akkor ott első beteg voltam, tehát még sosem voltam ott, ezért részletesebben ki kellett vizsgálnia, tehát ugye "én várhatok" címszóval mindenkit elém engedett, plusz láthatólag több ismi, rokon, barát is volt, akit feltűnő szívélyességgel engedett be... Vagy csak sokat fizettek...
De jártam rendszeresen a Sote migrén ambulanciájára, ott az átlag várakozási idő 3,5-4 óra volt. Mindezt persze állva, mert ülőhely nemigen van.
Tanulság? Menjen az ember magánrendelésre? De ez sem megoldás, már ezt is tapasztaltam. Magán bőrgyógyászhoz jártam, rendszeresen fél órát-órát kellett várnom, de volt, hogy másfél órát is, annak ellenére, hogy mindig időpontra mentem. Mire nagy nehezen bejutottam, a max. negyed órás bentlét így nézett ki: 10 mp rámnézés, javult-e a helyzet, 2 perc lamentálás, hogy mégse, 10 perc szerencsétlenkedés a receptírással, a többi idő pedig az asszisztenssel való beszélgetéssel, ill. telefonálással telt el. A kérdéseimre – amelyekből bőven lettek volna, lévén nem egyszerű és gyógyíthatatlan bőrbetegséggel áldott meg a sors – persze sosem maradt idő. Mindezt alkalmanként 8 ezerért. Úgyhogy maradt az sztk, ahol ugyanennyit várok, ugyanennyi időt szánnak rám, ugyanúgy felírják ugyanazt a szar szteroidos kenőcsöt, ami ugyanúgy nem segít, de legalább ingyen... Hajrá Magyarország, hajrá magyar egészségügy... :/

másikpista 2010.05.14. 11:37:38

@gisgps:
Angol nyelvterületen leggyakrabban idézett mondás szerint "nincs ingyenebéd" (there is no free lunch). Jó lenne ezt most már idehaza is megtanulni. Mert a posztolók és a beszólók egy része mintha olyasmit várna, hogy a népkonyhán csajkával a kezében sorba állva majd frakkos pincér fog hajlongani előtte és ajánlja figyelmébe a lélöttylevest. Egy fenét. Hosszú sorban állás, tömegellátás, mogorva stílus. Ennyi jár neki

fogash 2010.05.14. 11:38:16

@movhu: nincs azzal a 6000 Forinttal semmi gond sem. Igaz, hogy csak 5mp-ig csiszatolt, de ajtótól ajtóig bent voltál 30 percet, nem? Egy márkaszervízben az olajos kezű autószerelő után 7-10eFt közötti óradíjat számláznak akkor is, ha csak kereket cserél. Akkor egy fogorvosnál sok a 12eFt/óra? Ami ki van írva konkrétan, számlát kapsz róla (elvileg), adót fizet utána, stb.

Ezzel szemben a mutyifos rendszerünkben besunnyogsz, bocsánathogyélek, nemakarommegsértenifogadjaeldoktorúr. És adsz valamennyit valakinek. A nővér (aki pedig segítőkész volt, ellentétben a dokival) nem kap semmit. A doki röhög a markába, nem fizet adót, te meg lelkiismeret-furdalsz, hogy vajon eleget adtál-e, vagy épp túl sokat. Plusz a tortúra az orvosoktól kilométerekre található gyógyszertárakkal, ahol nem lehet kártyával fizetni, ahol csak a vénymentes szarokat tartják készleten, minden másért vissza kell jönni... NA ez a szar. :(

ohrana 2010.05.14. 11:39:49

A legtöbb helyen azért kell sokat várni, mert NINCS ORVOS. Rokonomat (azóta meghalt...) hónapokig hordtam bőrgyógyászatra. Órákat vártunk, amíg sorra kerültünk. Három bgy rendelő van, amit négy-hat orvossal lehetne üzemeltetni, de csak kettő orvos van. Akik 10-12 órát rendelnek, mert a munkaidő lejárta végén nem zavarják el a maradák betegeket.
Az egész egészségügyet ez öli meg: nincs orvos, nincs SZAKszemélyzet, és a barom volumenkorlát. Ad absurdum egy hó végi tömegbaleset áldozatainak egy részét át kell vinni más megyébe.
Ismerős orvosok közül a kalandvágyó itthon maradt, hetente meg akarják késelni a c.-k, mikor kimegy, megállapítja, hogy a dádé meghalt - erre körbeveszik, hogy de akkor intubálja! Másik kiment Angliába, feleségestól (aki szintén orvos). Itt beosztott csicska volt, ott tanácsadóként minden komolyabb esetben kérik a véleményét.
Másik adott műtétre specializált orvos (szervátültetés), itthon a tb évi (lehet, hogy havi...) EGYET fizetett, ezért hetente járt ki Bécsbe, még párat végezni. Utazás, család -> négy gyerekkel, feleséggel kiköltöztek. A feleség is orvos, gyermekek is kettő legalább az lesz - de már kint kezdenek. A poén, amennyiben valakinek röhögni van kedve: meséli, hogy az átültetés pácienseinek 30%-a (!!!) magyar. Van pénzük rá, megfizetik. Ott. (Aki nem tud fizetni, attól a tb beszedi a járulékot, aztán hagyja meghalni.) Mert itt az öreg gyógyszergyárbérenc főorvosok kiutálták, mint fiatalt, tehetségest.
Van osztálytársam, aki traumatólógus lett, kiváló orvos, jó neve van a szakmában. Fia pályaválasztása: én? orvos? 10-12 óra meló, szétszabott motorost összerakni, utána ügyelet, és nettó fikáért? Elmegyek MBA managernek, 8 óra meló az irodában, semmi vér, és ha valami baj van, kirúgok egy csicskát.

o

fogash 2010.05.14. 11:42:43

@chilipalmer: a picinek nálunk is iatrópiás dermatitisze van. Milyen kenyőcsöt kaptatok rá? és mit nem illik enni mellé?

zoldborso 2010.05.14. 11:44:44

A poszthoz:

mint a posztoló is elismeri, az eset sajnos tipikus. Még a patikai része is. Már megvan a rutinmosolyom arra az esetre, mikor az orvosom ajánlja, hogy melyik patikában váltsam ki a receptjét. Nyilván jutalékot kap...
És ugyan mi ösztökélné a helyi patikát a vásárlók plusz szolgáltatásokkal való megnyerésére, ha így is vígan megél abból a rengeteg naiv szülőből, aki elhiszi, hogy csak ott lehet kiváltani! Mert elsőre nyilván majndem mindenki elhiszi...

Engem azonban jobban kikészít, hogy egy 16 hónaposnak tényleg felírnak egy szteroidos krémet, és abból már 3 van a hűtőben! Könyörgöm, kedves Posztoló, keress már egy normális szakembert, először is vidd el a gyereket egy allergia-tesztre!
Hagyd el az étkezésből amit a teszt eredménye alapján el kell hagyni, valamint a mosásból az öblítőszert, használj inkább mosódiót, kerülj minden aggresszív folttisztítót és fehérítőszert, kizárólag illatmentes patikai fürdetőszert használjatok.

De az is lehet, hogy ha egyszerűen elhagynátok a tejterméket, legalábbis a tehéntejet, már megszűnne a probléma. (A kecsketej nálunk nem szokott problémát okozni...)

Ha még szoptatsz, lehet, hogy rajtad keresztül megy át az allergén, egy barátnőmnél pl. az volt a megoldás, hogy amíg szoptatott, nem fogyasztott tejtermékeket, mert különben a babájának minden baja volt.

Van némi tapasztalatom. A négy gyerekemből 3 tejallergiás, kettőnek ekcémát is okoz. Igen sok évbe tellett, mire erre rájöttünk, holott egy ún. "vega teszttel" 10 perc alatt ki lehet nyomozni, minden szurkálás és karcolgatás nélkül, hogy mire allergiás a gyerek. Nézz utána! (Galvános bőrelellenálláson alapul a teszt, ha jól tudom.)

A tejallergia nagyon elterjed... Lehet persze, hogy nálatok más okozza az ekcémát.

De ha jót akarsz a gyerekednek, ne kend szteroidos krémmel!!!!!!!!!!!!!
Kábé annyit érsz el vele, hogy elnyomja a tünetet, aztán kijön máshol, esetleg még súlyosabb formában.

A mi gyerekorvosunk is felírta anno, de egyúttal figyelmeztetett, hogy nagyon komoly, akár több évtized múlva jelentkező mellékhatásai lehetnek, csak nagyon-nagyon korlátozott ideig használjuk, és ne nyugodjak meg, ha elmúlt a viszkető kiütés a kenőcstől, hanem az allergént próbáljam kiiktatni.
Nem lett belőle 3 flakonnal a hűtőben, de még azt az egyet is talán csak két alkalommal használtam.

Tudom, hogy egyes esetekben nagyon nehéz kiiktatni az allergént, de akkor is inkább arra bíztatnálak, hogy alternatív gyógyászattal próbálkozzatok. Homeopátiával pl.!
De még az is jobb, ha nem szűnik meg az ekcéma teljesen, csak a bőr százaságát, viszketését kezeled egy antiallergén testápolóval -- Van néhány nem szteroidos antilallergén krém, pl. az Eucerin testápoló-termékei nekünk anno beváltak. -- mint ha szteroidokat kensz rá!!!

Jobbulást kívánok.

lukit 2010.05.14. 11:47:16

Számlát kell kérni a gyógyszerekről a saját nevedre, beküldeni az egészségpénztárhoz és visszautalják a pénzt.

fogash 2010.05.14. 11:48:46

@másikpista: de nincs ám. Viszont egy minimális alapellátáson felül (mentő, bal.seb.amb., stb.) a többi NE LEGYEN INGYEN.

vonjanak annyi TB-t, ami a minimum finanszírozására elég, a többi meg ugyanolyan, mint a kocsim:
- ha kockázatkerülő vagyok, kötök cascot (=egészségBIZTOSÍTÁS!!!) azzal a biztosítóval, olyan kockázatokra és annyiért, ahogy nekem tetszik.
- ha szegény vagyok, olcsó kórházba járok
- ha gazdag vagyok, luxuskórházba járok
- ha beteges vagyok, sokat járok orvoshoz
- ha egészséges vagyok, nem költök orvosra

Én most abban a metszékben vagyok, hogy évente egy vagyonnal levesznek a semmiért. alkalmazott vagyok, ezért nem tudok kibújni a tbfizetés alól, elég magas a fizum (itteni viszonyok között), ezért sok tb-t vonnak, viszont az egészségügyet gyakorlatilag nem használom.

Sokkal kevesebbet költenék egészségügyre, ha a családomban felmerült tényleges orvosi költségeket kellene fizetnem a bérem utáni járulékok helyett.

Az alapellátás alapjog. Az extrákért külön kell fizetni. Jelenleg extrát fizetek és nem kapok alapot sem. :(

EMMI 2010.05.14. 11:50:05

Még nincs gyerekem, de el tudom, hinni, hogy ennyire kicsikkel és picikkel mennyire nehéz lehet a várakozás. Az egészséges gyerkőcök sem tudnak még 2 percre sem nyugton ülni, hát még a beteg gyerek, akinek minden baja van. Tényleg muszáj lekötni őket, ami nem lehet egyszerű, több órán keresztül. Felnőtt fejjel 2 óra körül van az a határ, ahol kezdek picit morcos lenni a várakozás miatt. De a felnőtt már legalább fel tudja fogni, hogy beteg, és várni kell, és ez ezzel jár. (Bár ennek ellenkezőjére is láttam példát.)

Saját tapasztalataimat az utóbbi 7-8 hónapban szereztem, egy munkahelyi baleset kapcsán, - ahol egy poroltóval túlságosan közeli kapcsolatba kerültem - de elkeserítőek. Másfél - 2 órákat várok egy receptre vagy beutalóra. 4 órát vártam egy dokira, aki 2 hetes kontrollra hívott vissza, de az időpontok 1 hónapra előre ki vannak adva, tehát ki kell várni minden időpontost. Ezek után 2 perc alatt szó szerint kidobott, mert más orvosnál is jártam, ahová az üzemorvosunk küldött. Ezt személyes sértésnek vette. Ez alatt a 4 óra alatt egy teljes NatGeo-t olvastam ki minden reklámmal együtt, az utolsó betűig.

Egy sima vérvételes laborra másfél hónapra adtak időpontot, mikor egy új gyógyszerre elég furcsán és veszélyesen reagáltam. Szóval nagyon elszomorító élményekben volt részem, és akkor még nem beszélve arról, hogy 7 hónap után se tudják mi bajom. És nem csak a leromlott intézményekről van szó, de egyes orvosok olyan hozzá nem állással végzik a munkájukat, hogy elképesztő. És ezen nem segítene se a több fizetés, se a felszereltebb kórház.

Sákif za morro? 2010.05.14. 11:50:52

Én azt nem értem, hogy egy vacak ekcéma miatt minek kellett a bőrgyógyászatra menni? Ill. minek kellett a gyereket is vinni?! A kenőcsöt a gyerekorvos is fel tudja írni (nekünk is ő szokta felírni), így nem értem én sem a rinyálást egy egészen megszokott dolog kapcsán. Oké, dühítő, de úgy gondolom, ez legyen a legnagyobb problémája a posztot toló szülőnek.

lukit 2010.05.14. 11:50:56

Jah és izé, 4 és 8 éve ezt szavazta meg a többség, nem kell csodálkozni.

regent123 2010.05.14. 11:51:22

@chilipalmer: "de inkább kifizetem félévente a magándoki vizitdíját... "
Na, itt van a kulcsmondat. Pont ezen múlik a szinvonalas ellátás. Szerintem aki már elmúlt úgy 17-18 éves, és nyitott szemmel jár a világban, annak már leesett, hogy bizony a dolgok pénzbe kerülnek. A jobb dolgok általában több pénzbe.
Persze nagyon vonzó azt gondolni, hogy (sarkítani fogok) 8 általánossal a gyárban szalag mellett három müüszakban dolgozva és minimálbért keresve pont ugyanolyan színvonalú ellátást fogok ingyen (illetve a befizetett TB ellenében) kapni, mint a gyárigazgató. De ez nincs így. Soha nem is volt, és alighanem sokáig nem is lesz. Tetszik vagy nem, ha jó ellátást (jó ételt, szép lakást, jó levegööt, jó kocsit, jó nööt :)) ) akarsz akkor ahhoz pénz kell. Ha nincs, vagy nem vagy hajlandó kifizetni, akkor járhatsz zsúfolt BKV-val, várhatsz órákig a zsúfolt rendelööben, ehetsz a menzán minden nap fagyasztott-mikrózott papírkaját stb...

Saját biztosítót akarok (csak egyet), akinek az általam választott havi összeget fizetem. A TB-nek pedig a mindenkori minimálbér után járó összeget fizetném. Magándokihoz járnék (na nem gyakran, csak ha tényleg beteg vagyok) és a biztosító kifizetné a 80-90%-át a kezelésnek. Cserébe gyors, szakszerüü ellátást kapnék. Ha valaki nem tud plusz pénzt fizetni, persze nem maradna ellátás nélkül, csak neki várnia kellene, zsúfolt lenne a váró, stb...

a csapos közbeszól 2010.05.14. 11:52:04

A jóindulat-témához: nekem 15 éves (vizitdíj, egészségügy szétverés előtti)sztorim van a Heim Pálból, kis futó kaland, de nem felejthető.

8 hónapos gyerekem kertbe kirakott járókában folyamatos felügyelet alatt kinyúlt a fűbe és 1 másodperc alatt a szájába tömte az ott talált gombát. Gomba felét kikaptam a szájából, másik felét lenyelte. Kerti gomba nem mérgez, de azért mégis. Heim Pál toxikológia.Persze, végig a gyerekkel lehet az anyuka stb. (Háttér: előtte 2 héttel halt meg ott egy baba, mert a feje beszorult a rácsoságy rácsai közé). Csak még ezt a papírt vigye el az akárhová. Amíg nem voltam ott, a gyereknek kimosták a gyomrát. Majd engem hazaküldtek, gyereket megfigyelésre benntartották. Mikor szóltam, hogy ottmaradnék: "inkább arra figyelt volna, hogy ne egye meg a gombát!" És igen, persze, igazuk volt. Nade a stílus!!!

És hogy máshol sincs kolbászból a kerítés: EU-s ország, magánkórház sürgősségi rendelésén 200 EUR befizetése után vártam 40 fokos lázzal 2,5 félórát arra, hogy egyáltalán megvizsgáljanak.

gablo 2010.05.14. 11:53:12

NA igen!Szóval homeopátia.Könyvet megvenni, kinyitni, beszerezni ami kell.És nem sorba állni a beteg gyerekek/felnőttek közt órákat.5éve hsználom és még élünk.Csak mindenki azt hiszi hogy az orvos az isten.Én már fejből nyomom hogy mire mit kell, meg azt is hogy ha lemegyek az orvoshoz akkor mit fog felírni.(ami egy vagyon)Kicsit kiakadtam mikor a múltkor végül lementem, egy zsírúj antibiotikummal lepett meg, majd az elkövetkezendő 3hónapban bárkinél jártam, mindenkinek ezt írta fel a dokija.Vajon miért?Elég ijesztő szerintem.

Sárgakiskacsa 2010.05.14. 11:55:54

@másikpista: De milyen ingyen ebédről beszélünk? Amikor nem keveset fizetünk tb-re?? Vagyis fizet utánunk a munkáltató. Tehát nem hiszem, hogy ha fizetünk, akkor csak ennyi járna érte... Csak hát a magyar emberrel ezt meg lehet csinálni.
Csak azt nem értem, ha valakinek elege lesz ebből a rendszerből és inkább magánorvoshoz megy, miért kell még mindig tb-t fizetnie?? És egyre több ilyen van. A pénz meg vajon hova folyik...?

Bazsarozsa 2010.05.14. 11:56:09

A szarul megszervezés nem pénzkérdés. Szerintem.

A legtöbb nem magán intézményben az időpontfoglalást képtelenek flottul kezelni. Mert csak, mittomén.

Vagy kijelentik, hogy időpontfoglalás nincs, ájjá sorba, akuttá és kezelhetetlenné téve a teljesen tervezhető vizsgálatokat is.

Ha pedig mások baját vihogva részletezik előtted, akkor irány a betegjogi képviselő, mert ez aztán tényleg nem pénzkérdés, hanem akkora tahóság, amit a vécésnéninek sem szabad megengedni egy munkaviszonyban.

A pénz a fele a bulinak. A másik a folyamatszervezés, amihez arrafelé nem szoktak érteni. Még egyszer, nem a sürgősségi ellátásról beszélünk, bár kapacitást elemezni ott se lenne az ördögtől valósi.

Senkifia 2010.05.14. 11:57:50

a heim pállal én is jártam így. de a péterfy utcai traumatológián, kettétört kézzel síró gyerekkel is ültem 2 órát,mert csak egy doki volt,és qrvasok beteg,akik szintén megkésve bár, de törve is, üldögéltek ,sorukra várva..
Természetesen rá lehet fogni az elmúlt évek egészségügyi politikájára,mert amit a szabaddemokraták-néven elhíresült szutykos társaság művelt az egészségügyben, a szocialistákat a farkuknál fogva csóválva, az már menet közben is kritikán aluli volt ,kezdve a svábhegyi gyermekszanatórium bezárásával(remeber? " a modern orvostudomány nem ott tart,hogy az asztmásoknak friss levegő kell. Arra vannak a gyógyszerek .... by horváth-malacka-ágnes...de mondhatnám,hogy disznó), folytatva az OPNI-val, meg a páncélszekrényvásárlással,miközben a dokik sírnak,hogy szar a fizetés, és semmire nincs pénz. Páncélszekrény biztos fontos...Mindenki korházba hordja a gyémántot,és így utólag még inkább kritikán aluli.
Viszont az, hogy emberileg,ha már 8-14-ig tart a munkaidő,miközben nagyon gyakran az 1. számmal rendelkező beteg 9 után még kinnt ül, és ha a 10. bemegy, akkor az asszisztensnők épp az 1-8. betegek különböző furcsa szokását,és morcosságát taglalják csodálkozva, netán rosszallóan, a mélységesen mély, pejoratív módon értendő, parasztság.
És ha már olyan szintű a bürokrácia,meg a papírmunka, hogy egy vizsgálat fél órát tart, miközben 60-100 beteg vár odakint, és a vizsgálatból az effektív betegretekintés 35 másodperc, akkor kapja össze magát, emberileg, az orvos is,meg az asszisztensek is, és csak a kávészünetükbe tárgyaljanak a morcos anyukákról.Vagy ott sem. Mert fordított esetben hasonlóképpen morcosak lennének egy 16hónapos gyerekkel.
És mindeközben megértem a dokit is, aki esetleg egyedül maradt az osztályon,mert a fiatal kollégák Angliába mennek a balliberalizmus egészségügyi támogatása elől, az öregek meg nyugdíjba, minél előbb. Így annak,aki marad, a nyakába szakad az összes beteg, papírmunka, bürokrácia,nyomorúság.. És nem feltétlenül ő a hibás, amiért órákat kell várni. de adjuk meg a császárnak is meg a suttyónak is a magáét: ami rajta múlik, azt végezze becsülettel,ha már ott van. És közben a kedves anyuka, velem együtt,menjen ki és hujjogjon a parlament előtt,és tüntessen az Egészségügyi Minisztérium előtt,vagy gyűjtsünk aláírást, vagy valami, mert ami itt folyik, egészségügy meg tanügy(csak ami a gyerekeket érinti,direkt módon), az egyre tarthatatlanabb,sőt,mondhatni kétségbeejtő.

Senkifia 2010.05.14. 12:00:48

@Senkifia: ...egészségügy és tanügy kapcsán....-vagy -ben... of course
elnézést az elmaradt betűkért is :)

zoldborso 2010.05.14. 12:00:50

@gisgps: és ezt miért címzed nekem?
Nem azt mondtam, hogy az orvosnak lehetett volna jobb ötlete is, hanem azt mondtam, hogy ez nem a katasztrófaturisták honlapja szándékozik lenni.

Természetesen a magyar egészségügy nehéz helyzetével tisztában vagyok. Tudom, hogy az orvos nem tud osztódással szaporodni, sem féltucat gyereket egyszerre ellátni.

Nem erről van szó, hanem egyes hozzászólók taplóságáról, empátiahiányáról.

Igen, mindenkinek a maga baja fáj legjobban.
Igenis, szar dolog egy 16 hóssal órákig várakozni.

Még akkor is, ha nem tudunk megoldást a problémára.

Sárgakiskacsa 2010.05.14. 12:06:53

@gablo: Abszolút igazat tudok adni. Homeopátia, természetgyógyászat, és máris nem kell orvoshoz menni. Max súlyosabb esetben. Egy ekcéma pedig nem súlyos eset és természetgyógyászati módszerekkel meg lehet oldani. Főleg egy pár hónapos babának nagyon nem kellene szteroidos kenőcsöt adni... Amióta felvilágosítottak, hogy arcon használva zöldhályogot okoz – az én problémám sajnos arcon is jelentkezik –, azóta abbahagytam ezeket a kenőcsöket. És ez csak egy mellékhatás a sok közül, akár arcon használja, akár nem.
Már régóta nem megyek orvoshoz, csak akkor mennék, ha már tényleg elkerülhetetlen lenne.
Tisztelet a kivételnek, de olyannal alig-alig találkoztam, aki ha végre meg is gyógyít, de ezt úgy teszi, hogy nem okoz mellé számtalan mellékhatást vagy egyéb más problémát.
Plusz pránanadi, amit még használok, és azóta sokkal egészségesebb vagyok. Remélhetőleg a – az orvosok által gyógyíthatatlannak vélt – bőrbajomból is kimászok végre...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.14. 12:07:02

@fogash: jutó
díj csak 2eFt lenne"
Csakhogy okosan/hülyén egy vizsgálat CT 20,000, de havonta csak meghatározott számut fizet, mert nincs több pénz
Én sem értem, mert ha "napidijat" téritene, akkor beleférne több CT.
Akkormeg az intézet szarna bele, hogy több CT-t csináljon, ha amugy is megvan a pénze.
Perivatizálás meg csak kiszivná a pénzt
Sehogy nem jó
Akinek saját kórháza van annak jó , meg aki oda be tud jutni
Kellett sürgősen egy UH és wgy MRI
Kinyögtem ez utóbbit is nagy nehezen , 3 napon belül megcsinálták
UH meg jóval olcsóbb volt, mint a rendelőintézetben

Senkifia 2010.05.14. 12:07:44

@gablo: vagy jól kell gyerekorvost választani:) mert azért jó dolog a doki, ha diagnosztizálni kell, nehogy már C vitaminnal meg oscilococcinummal akatrjam kezelni,házilag, a tüdőgyulladást :) és a gennyet a mandulán az asszony is meglátja,akkor meg kell az antibiotikum,mert lehet később olyan szívizom-reumája belőle(miközben kigyógyult a homeopátiától is), hogy ihaj :)
A mi gyerekorvosunk sminden alkalommal homeopátiás bigyókat ír fel, azért mentünk hozzá. Mert elegünk lett abból,hogy "Piros a torka? köhög ,és van 37,7 láza? akkor antibiotikum, biztos,ami biztos" Egy nyavalyát :) ja és igen, ha eltekintünk a többezer forintos árkülönbségtől, nagyon nem mindegy, egy ovis, másfélhavonta taknyoló gyereknél, hogy kéthavonta tömik a máját antibiotikummal, vagy kap néhány édeskés golyót,aminek egy mellékhatása van: nem lehet enni előtte,meg utána...
Szóval hajrá homeopátia. És gyerekkel kórházba tényleg csak akkor menni, ha NAGYON muszáj :) de gondolom senki nem jár oda kedvtelésből. Max alul informáltságból.

Sárgakiskacsa 2010.05.14. 12:11:37

@gablo: Azért remélem, senki nem fog azzal támadni, hogy az orvosok ellen agitálok.
Semmi bajom az orvosokkal, természetesen tisztelem őket azért a munkáért, amit ennyi pénzért elvégeznek ebben az országban, míg más országokban megtehetnék ezt 10x annyiért. Nekem magával a modern orvoslással van bajom, ami legtöbbször nem a betegséget gyógyítja, hanem a tüneteket kezeli. És erről az orvosok nem tehetnek, hogy sajnos ezt tanítják nekik...

petimegmondja 2010.05.14. 12:12:53

Erről a postról nekem az jut eszembe, hogy a földi paradicsomnak tekinthető Bahamák fővárosában, Nassauban két kórház van. A Doctors' Hospital magánkórház. Mikor a gyerek tenyerébe belement egy szálka, röntgent, CT-t és MRI-t akartak csinálni kb. 4000$-ért. (Nem vicc!) Amit a meglévő biztosításunk ellenére előre ki kellett volna fizetni. Erre kértem egy tűt és kipiszkáltam a szálkát.

Legközelebb, mikor a gyerek elesett biciklivel és felrepedt a feje, vérezve mentünk az állami kórházba, a Princess Margaret Hospital-ba. Ott a következő felírat fogadott minket (nyers fordításban):

Várakozási idő a sűrgösségi ellátáshoz:
Vérző, eszméletlen beteg, kritikus állapotban: Max. 1-1,5 óra
Vérző, eszméleténél lévő beteg, kritikus állapotban: Max. 1,5-3 óra
Vérző, eszméletlen vagy eszméletén lévő beteg, nem kritikus állapotban: Max. 3-5 óra
Egyéb súlyos állapotú beteg: Max. 3-6 óra.
A fenti kategóriákba nem tartozó betegeket kérjük, hogy keressék fel a Közösségi Egyészségügyi Központok valamelyikét!

Szerencsések voltunk: Mindössze 3,5 óra után összevarták a gyerek fejét és mehettünk isten hírével...

fogash 2010.05.14. 12:15:35

@horex: nem napidíjat kell téríteni az OEP-nek, hanem bekérni a gyártótól, hogy 12 óra altt (8:00-20:00) hány vizsgálat tud lefutni. Ha ez megvan, (pl 20), akkor a kórház megkaphatja telj.korlátként, hogy az OEP napi 20 vizsgálatot fizet, egy vizsgálat térítési díja x eFt. Ha a normál rendelési időben (8-20) csak 5 vizsgálat fut be, akkor sorry, a f@sznak sírtátok ki a gépet magatoknak. A súlyponti kórház (elmélete) arról szólna, hogy nem kell minden 5000 lakosú, városnak csúfolt faluban hiperegészégügyicentrum, lehet specializálódni. magyarországon egyetlen megyei jogú város sincs a megyéje legeldugottabb falvától sem 30-40km-nél messzebb. De egy megyében felesleges ugyanazt a fullos gépparkot párhuzamosan fenntartani Győrben, Csornán, Móváron, Kapuváron, Sopronban, hogy csak a nagyobb városokat említsem a megyéből...

Andie 2010.05.14. 12:17:09

@EMMI: Bocsi, hogy belemegyek, de milyen kapcsolatba kerültél a poroltóval, hogy nem tudják, mi a bajod? Rádesett? Vagy belélegezted?

másikpista 2010.05.14. 12:18:02

@fogash:
Igen, ez értelmes megközelítés. Persze be kell kalkulálni hogy Magyarországon az emberek közel 2/3-a nem aktív kereső és mégis ellátást vár.

Szerintem egy ispotály szintű ellátást biztosítani kell nagyjából mindenkinek (Amerikban most akarják ezt az arányt felemelni 95%-ra de ez valószínűleg soha nem fog teljesülni). Ispotály ellátáson a mostaninál lényegesen alacsonyabb szintű ellátást értek, életmentő kezeléssel.

Jobb ellátást 2 vagy 3 szinten (vagy akár több szinten is ) lehetne vásárolni szabad orvos és kórházválasztás jogával. Ez kvázi-piaci alapon működne, lehet értékelni, bírálni vagy dícsérni, és nyilván a mostaninál jobban versengenének a presztizsért.

De 1 dolgot le kell szögezni: ez összességében jóval drágább lenne, és nem mindenki jutna hozzá a kívánt ellátáshoz, de hát ilyen az élet, máshol is ez van

kalevaleez 2010.05.14. 12:19:08

a Heim Pál kórház orvosaira határozottan ráférne egy alapos verés.

Horrorsztori:

12 hónapos kislányom fordulásból ráesett a bokájára, eltört. Irány a kórház, ahol 2,5 órát várakoztunk, majd röntgen, majd újra röntgen (na jó ezért a lányom volt a hibás, elmozdult), majd 1,5 óra a gipszelő előtt.

Ezután felfeküdt az asztalra és egy nővér, meg én lefogtuk (üvöltött szegény, mint a sakál) ezután kiderült, hogy nincs előkészítve géz, gipsz, pólya, de azért lefogva akarták tartani, beszóltam, nem túl udvariasan, ezután felvettem, vigasztalgattam és csak akor tettem vissza, amikor minden ki volt készítve. Gipsz fel. Igenám, de csak térdig gipszelték, így kb fél óra múlva már le is csúszott, mint egy csizma. Orvos ismerős, másik kórház, pénz, gyors ellátás, új röntgen, új gipsz (melyik barom gipszelte kérdés).

Heim Pálba soha többet, bár igaz, előtte épp egy ekcémás problémánál gyorsak voltak. De akkor se.

fogash 2010.05.14. 12:19:09

@petimegmondja: amerikai szemlélet, ott mindenért szarért minden fullos vizsgálatot el akarnak szedni, mert:
1.) műhibaperekben az anyjukat is leperelik róluk, így maximálisan kockázatkerülők
2.) mindenáron ki akarják termelni az eszközeik költségeit, bárki is fizesse azt
3.) a biztosítók (már akinek van) úgyis fizetnek, mint a katonatiszt.

Mi vagyunk az egyik véglet (minden ingyen), az usa a másik (pénz nélkül alapellátás sincs). Obama pont most akar bevezetni ALAPellátást mindenki számára.

vizsla74 2010.05.14. 12:19:26

talán írták már: ha eg.pénztár tag vagy, fizethetz kártyával,de ha a patika nem elfogadó hely, akkor kérsz zámlát, beküldöd a pénztáradba és elszámolják. Azért ez nem túl bonyolult.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2010.05.14. 12:21:41

Bárki benevezhet a "ki várt a legtöbbet a legbetegebb gyerekkel" versenybe, de azt azért nem kellene szem elől téveszteni, hogy két és fél óra tétlen várakozás pont két és fél órát vesz el feleslegesen az ember életéből. Ennek eltűrése helyett pl. időpontos rendszert bevezetni nem akkora ördöngősség, mert ha meg is csúszik a dolog (meg szokott), fél-egy óránál többet általában akkor sem kell várni, a betegek is nyugodtabbak, meg az orvosok is. Laktam olyan helyen, ahol az időpontra hívást még a vérvételhez is meg tudták oldani. A bevezetés első egy-két hetében persze teljes a káosz, az új rendszer szokatlan és mindenki nagy egyetértésben kurvaanyázik, mert minden helyzetben az a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb megoldás - a legtöbb változásra éppen emiatt nem kerül sor soha. Pedig ha beindul a normális működés, mindenkinek jobb...

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.05.14. 12:24:59

Kurvajó poszt.
Vígasztalja az a kedves anyukát, hogy egy ismerős a kb. 1,5 éves beszakadt fejű kisfiával a feltőtt baleseti ambulancián vár kb. másfél órát.

Senkifia 2010.05.14. 12:25:02

@vizsla74: ez is igaz. de a posztíró nem is feltétlen a kártyahiányt rótta fel,hanem a stílust :)
és azt is illene tudni a patikusnak,ha a kliens nem tudja,hogy ez a számlás menet az eljáás. Nekünk mondta már patikus,hogy sajnos nem fizethetek kártyával, de itt a számla, vigyem el a kártya szolgáltatójához,és fizetik is kifelé :)

monyik 2010.05.14. 12:36:27

Rézvirág: köszi :D

Cat16. : mert nem rendelek a gyereknek internetről, mint ahogy magamnak sem fogyókúrás kínai százfűléfőzetet. Ráadásul én még az a szánalmas maradi vagyok, aki hisz abban, hogy az orvos ismeri a homeopátiát, a házi gyógymódot és a gyógyszertári kenőcsöt, és képes eldönteni, hogy az adott betegségre melyik a legjobb.

Csak tisztázásként. Pont azért kezdtem úgy az írományt, hogy TUDOM, hogy mindennapi a sztorim, TUDOM, hogy melyik ország egészségügyében próbálok vergődni, még fel is készültem a várakozásra éppen ezért. De attól még, hogy mindenkivel ezt csinálják ez nem jó rendszer. A végén mégegyszer odaírtam, teljesen tisztában vagyok azzal, hogy nagyrészt arról szól szerencsétlen kórházak és ellátók élete, hogy ahogy tudnak úgy trükköznek – újfent: TUDOM, hogy ez melyik ország.
Mindösszesen az fáj, hogy, amikor sorra kerültem vhogy más megvilágításba került a dolog, mert akkor szembesültem azzal, hogy ez emberi odafigyelés kérdése IS!

Félreértettétek, hogy azon az 5 perces vizsgálati időn rinyálok, hiszen ez nekem éppen jó volt. Ami fájt, hogy a teljes 5 percből 2 volt az enyém, végigvártam diskurzust, majd nekem kellett feltennem a kérdéseimet, mert ők az előző betegekkel, a kukákkal, a kávéval voltak elfoglalva. Attól még, hogy bent dekkolok 24 percet akár nem fogom megtudni, hogy használjak-e másik pelenkát, hogy a törlőkendő kiválthatja-e az ekcémát, mire figyeljek és hogyan használjam a kenőcsöket. Ezt nem tudom az egészségügyi rendszer hibájának betudni a legnagyobb jóindulattal sem.

A 3800 ft-ot valóban félreérthetően írtam le. Ez nem egy krém, hanem specpopsikrém, testápoló és ez a bizonyos ekcéma krém. Ami érdekes volt az összegben az az, hogy nekem ez egyetlen fillérembe sem került volna, ha lehet egészségkártyával fizetni. Ettől még egyébiránt MINDEN termék csak ebben a patikában volt kiváltható, amire csak részben mentség Dr. Morc patikus-oldali magyarázata. Védessék le a krémeket, és adják ki az összetevőket és vehessem meg ott, ahol 60 alat tis találok alkalmazottat..

Janovszki Zsolt 2010.05.14. 12:37:06

FYI mindezek a problémák pl. a Telki Egészségközpontjában nincsenek, bejelentkezel, és ha 5 percet csúsznak, elnézésed kérik, te meg mondod, hogy a Lavazza kávé az kompenzált, amit fogyasztottál a váróban. Annyi baja van, hogy egy vizit húszezer+a TB, amit ilyenformán tök blindre vonnak le tőled.
Bárki bármit mond, nincs ingyen egészség, vagy fizetsz vagy elbaszod az idődet.

Ami a jó hír, hogy ez tulajdonképpen egy rém egyszerű optimalizációs probléma innentől. Meg kell számolnod, hogy megéri -e várni neked, vagy nem. Ha megéri, viseld méltósággal, és ne sírjon a szád, ha meg nem éri meg, akkor fizess ne az időddel, hanem a pénzeddel a gyermeked egészségéért.
Ennyi.

monyik 2010.05.14. 12:38:48

@vizsla74: igen, tudom, de akkor is költöm a készpénzem, míg az eükártyával ugye nem...

Azt meg aztán el nem merem képzelni mennyi időbe telt volna nemfiatal szakgyógyszerészünknek megírni a számlát! Ennyit már nem bírtam volna ki ütésátadás nélkül...

Senkifia 2010.05.14. 12:52:07

@másikpista: "emberek közel 2/3-a nem aktív kereső és mégis ellátást vár."Hát igen. de a 2/3 1/3a nyugdíjas,akinek alanyi jogon jár,mert 40 évig fizetett,miközben esetleg alig vette igénybe. És a nagy baj ugyanaz,mint amit a vindózzal kapcsolatba mondott egy haver egy másik havernek,mikor az rinyált,hogy a vindóz szar: "Mit ugatsz? feltettél egy kalózverziót, ingyen, aztán kommentálsz.Cseréld le ingyenes linuxra,és akkor kommentálhatsz." Az a baj,hogy a szolgáltatás szar szintje nem csak a nemfizető vendégnek szar,hanem annak is,akinek havi 10%át a keresetéből elvisz az eü biztosító, és mikor elmegy dokihoz, istenőrizz,hogy mit kap érte. aki meg nem fizet, az ne kommenáljon.
OFF
Pont mint a szociális kártyával Nem is értem, mit cirkuszolnak,hogy jajde az emberi jogaim, me' mé' nem hagyják hogy arra köccsem a pénztet,amire akarom?És elmegy a... zasszony a tv2be, hogy a zönkormányzat folyton késik a segíly kifizetésével, és hogy eztet hogy is képzelik? mikor meg megkérdi a müsorvezető: amúgy miből élnek? Válasz: hát a segílybű,meg a családi pótlékból. de aztot nem kérdi meg a ripórteer úr,hogy vazze, utolsó ckurrikulum vitéd mikor vót béadva munkahelykeresésre? me' olyan ugye nem volt.
És hát azért nem engedném,hogy arra kőccsed a pízt, amire te akarod,,mert nem a tied a pénz,hanem az enyém, és gyereked elől ne igyad el,meg ne játékgépezd el. Kaját meg ruhát viszont szociuális kártyával is vehecc, ugyi...
ON
na elnézést,elkapott a hév

JohnHenry 2010.05.14. 12:56:22

na akkor megkérdezem megint: a panaszkodók közül hányan ajánlották fel az adójuk 1%-át valamelyik gyerekkórháznak?

Senkifia 2010.05.14. 12:56:55

@Senkifia: ja és apropó 2/3... 1/3 nyugdíjas, vagy több, 1/3 gyerek. és azoknak meg ugye járjo,akkor is ha anyuka piára költ a legtöbbet,és azt is segílybűl. meg a zorvosnál is verekednek,ha nem úgy sül el a dolog,ahogy ők képzelik. Minap volt riport Kossuthon,hogy az eü dolgozók rögtön a tbc meg az aids mögött az ellenük megnyilvánuló erőszakot jelölik meg mint fő veszélyforrást. És akik verik a dokit meg az asziisztenseket, azok sem nagyrészt az adófizető munkásparaszt értelmiség soraiból kerül ki. de persze ilyen statisztika nincs, és nem is lesz :)

Andie 2010.05.14. 12:57:42

@Senkifia for president.

Senkifia 2010.05.14. 13:00:36

@JohnHenry: na és még ez is... reklám helye: mindenki ajánlja fel adója 1%át. Tavaly az adózók 2/3a nem ajánlott senkinek semmit.
pedig összességében qrvasok pénz, és nekem mindegy,hogy az állam költi nyaralásra, vagy a kórház műszerekre. Azt hiszem,az emberek azt hiszik, hogy azt pluszba levonják tőlük,ha rendelkeznek róla. pedig nem. és csak egy ki időbe telik. és akkor lehet,lesz pénz plusz még egy orvosra. esetleg. vagy modernebb szerkóra,ami gyorsabban működik.

Senkifia 2010.05.14. 13:02:45

@Andie: Éljen :D
le is fosnám a bokámat,hallod :)

monyik 2010.05.14. 13:04:48

@Bazsarozsa: pontosan ezt próbáltam az egészből kihozni!

Andie 2010.05.14. 13:07:41

@Senkifia: Nembaj, állami pézbül kimosatnánk! :P

pakesz (törölt) 2010.05.14. 13:07:41

@Senkifia: ",akinek alanyi jogon jár,mert 40 évig fizetett,miközben esetleg alig vette igénybe"

ez nem biztos hogy igy van!!!
pl ha a delikvens bortonben volt
akkor is jar neki?
szerintem nem

lehet más a propaganda 2010.05.14. 13:12:46

@Janovszki Zsolt:
Azért ez sem ilyen egyszerű. Mert a Telki kórházban nem ügyeletesek a körzet összes betegére, hogy mondjuk a szomszédos Tinnyén megkéselte egymást a Kolompár meg a Lakatos család, meg hasonlók. Az állami eü-re viszont az összes probléma rázúdul csőstől. Úgyhogy az összehasonlítás kicsit olyan mint az operett meg az ismert valóság

monyik 2010.05.14. 13:22:32

@zoldborso: köszönöm a javaslatot, csak joghurtban fogyasztunk tejterméket, abból is a Cserpest, nem a guargumisakat.
Kecsketej megy nálunk is meg a babatej.

azért van egyébiránt 3 ilyen kenőcs már, mert születésétől összesen 3 alkalommal volt, hogy nem múlt el az ekcéma, akármit csináltam. 16 hónap alatt tehát 3X kentem 2 napig vékony rétegben egy 1 cm átmérőjű sebet.
pont ez idegesít az egészben, hogy a 0.0003 mg miatt vetették meg velem a 200 g-ot.

nyílméregbéka 2010.05.14. 13:23:33

Engem ez a bekezdés akaszt ki:
"Az elnyújtott várakozást betetőzte, hogy 2 percet foglalkoztak velünk, ebből 14 mp-ig tekintettek a beteg bőrfelületre a többit a kérdéseim tették ki. Egy orvos volt és 3 aszisztens. A vizsgálat alatt beszélgettek, kávéztak kicsit, felborította az egyik hölgy véletlenül a kukát ezen számomra indokolatlanul hosszú ideig kellett nevetni, azt megmagyarázni, újra nevetni, majd előző páciensek furcsa viselkedését taglalták."
Amikor nem azért vársz, mert ég a kezük alatt a meló, hanem mert jól elvannak...
Talán OFF most, de allergiám van, amivel évente megyek kontrollra. Két hónappal előre kell időpontot kérni. Odaültem az előre lezsírozott 14.00 időpontban, és vártam. Vártunk ott vagy nyolcan, tízen. Telt-múlt az idő... résnyire nyitott ajtó, kihallatszott, hogy 2-3 hölgy egyértelműen magánjellegű társalgást folytat. Majd úgy 14.25-kor kiszólt az egyik asszisztensnő (mind azok voltak), hogy ja, amúgy a doktornő ma nem rendel, mert temetésre ment.

Senkifia 2010.05.14. 13:28:51

@pakesz:börtönben,40 évig? :) és közben fizetett, én olyanról beszélek, aki 40évig dolgozott,és tb járulékot fizetett,miközben alig vette igénybe a szolgáltatást.

fogash 2010.05.14. 13:41:07

@JohnHenry: minden hónapban a bruttó bérem 6%-át, plusz a munkáltatóm ugyanennek a bruttó bérnek a 3%-át fizeti be egészségbitzosítási járulék címén. Ez jelen pillanatban havonta több, mint egyhavi bruttó minimálbér. El lehet menni az 1%-okkal a rákba, abból nem fog megváltozni az egészségügy, sőőt még az adott kórház sem, akinek adod.

Nem akarok ennél is többet fizetni!

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.05.14. 13:50:26

Nagyon örülök neki, hogy Dr.Morcz bekerült válaszadónak a bejegyzésekbe. Gratulálok Morcznak is és a blogszerkesztônek is ezért a döntésért!

Senkifia 2010.05.14. 13:52:39

@fogash: de az egy százalékot nem te fizeted pluszba, nem érted? az az amúgy is befizetett adód 1+1 százaléka,ami nem az államnak megy,hanem annak,akinek tae akarod.

Janovszki Zsolt 2010.05.14. 13:52:47

@lehet más a propaganda:
Félreértés ne essék, a TB-t fizetjük, a magyar átlagnak a 10x-ét. (ha nem annyit fizetnénk, nyilván nem lenne pénzünk magánrendelésre járni).

Pont ezért vagyok mérges, hogy cserébe azért amit befizetünk javarészt megoldatlan problémahalmazt látunk. Tisztelet a kivételnek.

A baj az, hogy rosszul van szervezve, és (néhány kivételtől eltekintve) rosszul is van menedzselve.

Németországban nem fordulhat elő, hogy egy orvos nem csak gyógyít, hanem az idejének 80%-ban idióta adminisztratív feladatok kötik le. Nálunk igen, mert az orvos max. 2x annyit keres, mint a legutolsó adminisztrátor, és mivel a beteg ideje költségként egyetlen számításban sem szerepel, a gazdasági igazgató szerint ez így jól van.
Ha a beteg elcseszett ideje költségesítve lenne, akkor nem lenne sor, hanem lenne még 3 adminisztrátor per orvos. Ha annyi orvos-beteg találkozó lenne, mint amennyire valóban szükség van, akkor még csak többe sem kerülne. De jelenleg az "ingyenesség" miatt ugye többen társalkodónak használják a háziorvost, ahelyett, hogy hagynák a betegekkel foglalkozni. Húszezerért nyilván csak akkor megyek, ha bajom van :)
Ennyi.
Üdv,
Zs

zoldborso 2010.05.14. 13:56:14

@monyik: Nem a guargumival van baj, hanem azzal, hogy a joghurt is tejtermék, és ha a gyereknek tejfehérje-allergiája van, vagy komolyabb laktóz-intolleranciája, akkor a joghurt is kiválthatja.

Persze, mint mondtam, nem csak a tejjel lehet gond. Lehet, hogy az öblítőszerre allergiás, vagy kozmetikumra (fürdetőszer-összetevőre), vagy valamilyen más élelmiszer-allergia, esetleg tartósítószer-allergia van a háttérben.

Vega-teszt!!!

Ez nincsen az állami eü-ben, ott csak a karcolgatós-hisztaminos kőkorszaki módszert alkalmazzák, ami egy 16 hónaposnál lényegesen nagyobbnak is kínzásnak minősül, de a vega teszt nem fáj, és csak 10 percig kell a gyereknek nyugodtan ülni, és kibírni, hogy 50x az egyik ujjához nyomnak egy elektróda-szerű dolgot.

Nézz utána, mi váltja ki az ekcémát!

Nem jó megvárni, amíg már nem csak helyi ekcémát okoz, hanem aszmatikus rohamot, hasmenést, hányást, vagy az egész testén elhatalmasodnak a kiütések.

Persze pszichoszomatikus eredetű is lehet, de szinte mindig van valamilyen allergia is háttérben.

Az ilyen bőrbetegségek pszichoszomatikus szempontból adaptációs nehézségekre utalhatnak! (Tehát alkalmazkodási, beilleszkedési gondok, valakinek az elutasítása, vagy elutasítottság-élmény.)

Azért ajánlgatjuk neked a homeopátiát itt páran, mert az a pszichés összetevőt is képes kezeli (ha jó szakemberhez viszed, aki nem csak ahhoz ért, hogy tüneti kezelést írjon elő).

És sajnos tévedsz, ha azt hiszed, hogy az orvosoknak mindegyike ért a homeopátiához. A többségük nem hogy nem ért hozzá, de merő konzervatívizmusból arra sem hajlandó, hogy utánanézzen az alapoknak, és legyűrje az előítéleteit.
Én is ismerek remek orvosokat, akik nem szégyellnek homeopátiás továbbképzésekre járni, mert rájöttek, hogy a homeopátiás gyógymódok jól kiegészíthetik azokat a konzervatív kezelési módszereket, amelyeket anno kizárólagosan tanítottak az orvosin, de találkoztam már olyannal is, aki gúnyos hangon oktatott ki, mikor kérdeztem, hogy az általa ajánlott kezelést nem lehetne homeopátiás kezeléssel kiegészíteni, esetleg helyettesíteni -- mondván: "Tudja anyuka, hogy mi van a homeopátiás bogyócskákban? Semmiiiii!". -- Különben tök jó orvos volt, aztán kiderült, hogy még kedves is tud lenni, és meggyógyította a gyereket (magánrendelésen, sok pénzért). -- A homeopatám meg ajánlott egy bogyót kiegészítőként, de az antibiotikumos kezelést elengedhetetlennek ítélte.

Az ilyen gúnyolódóknak szívesen javasolnám, hogy iratkozzon fel egy homeopátiás szervizsgálatra (úgy tesztelik a bogyókat, hogy hetekig szedetik emberekkel, és összeíratják velük a tüneteiket, mert ugye a homeopátiás szerek túlzott használatával egészségeseken ki lehet hozni azokat a tüneteket, amelyeknek a kezelésére jók, betegeknél). Az ilyen szkeptikus emberből remek tesztalany lenne. Biztos nem azért kezdene el fosni, pl. mert beképzeli magának. :-D

Na, mindegy.

Az a lényeg, hogy ne törődj bele, hogy időről-időre csak a szteroidos krém segít!
Ki kell nyomozni, mi okozza, és az okot kell kezelni, nem csak a tünetet.

viszkis 2010.05.14. 14:03:07

@másikpista: te nem vagy normális a kommented alapján, így felesleges erről veled több szót ejteni

szívből kívánom kerülj ilyen helyzetbe, és ugyanezt kapd te is vissza, amit most írsz

a posztolóval mélységesen együtt érzek, veled meg részemről befejeztem

monyik 2010.05.14. 14:08:17

@zoldborso: nem ismerek jó szakembert és nem akarok 24nél járni mire kiderül melyik a tuti :(

Igazából nekem is van, örökletes a dolog és ilyen kicsi korban még kinőhető, ennyit azért kiderítettem a dologról.
Mivel tényleg nem súlyos a dolog, mivel tényleg mindig megvan az oka, hogy mitől durran be a bőre (pl. most hasmenése volt és kicsípte; vagy amikor új testápolónk volt stb.), ezért próbálom nem túlreagálni.

Azért azokat a jó szakembereket azért megköszönném :))

zoldborso 2010.05.14. 14:09:19

@Janovszki Zsolt:
Tudod, Zsolt, az a gond, hogy amikor IGAZÁN nagy baja van az embernek, akkor ELSŐSORBAN nem arra lenne szüksége, hogy udvariasak legyenek hozzá, és ne kelljen órákat várakoznia egy-egy vizsgálatra. Olyan esetekről beszélek, amikor spcecialistára van szükség. Nem biztos, hogy a Telki magánkórház bármilyen specialistát meg tud szerezni, és bármilyen komoly műtétet le tud bonyolítani.
Persze lehet, hogy tévedek.

Mindenesetre mikor nekem kellett életmentő műtétet csinálni, nagyon komoly asszisztenciával, akkor a legnagyobb teljesítmény az volt, hogy rávegyük az ország három specialistája közül az egyiket, hogy hajlandó legyen rám időt szakítani, miközben telis-tele volt a határidőnaplója műtétekkel, és találjunk egy műtőt, olyan személyzettel, ahol el is tudja végezni a műtétet. Ugyanis a munkahelyén nem volt szabad műtőkapacitás több mint két hónapra előre, nekem meg az életem múlott rajta, hogy minél hamarabb meglegyen a műtét. És annak a kórháznak, ami végül felajánlotta a maga kapacitását e célra, olyan sorozatos baklövéseket követtek el az alkalmazottai, hogy így is majdnem ott maradtam a műtőasztalon. Pedig egy igen nagy, és jónevű kórházról van szó. Csakhogy nem voltak felkészülve egy ilyen komoly műtétre.

Amikor viszont nincsen nagyon-nagy baj, akkor nem biztos, hogy képes vagy 20 ezret szánni egy-egy vizitre, mert nem olyan fontos, és mert jobb helye is van annak a pénznek. Mert tudod, a legtöbb embernek nincsen 7 számjegyű fizetése, sőt, jópárunknak még 6 számjegyű sincsen, és lehet, hogy nem is csak egyetlen "trónörökös" van a családban, akinek mindent szeretnénk megadni, hanem esetleg még van 1, 2, ne adj isten több is...

Netuddki. 2010.05.14. 14:12:02

Nem véletlenül Magyarországon a legdrágább az egészségügy az EU-ban. Legalábbis az adófizető állampolgároknak.

Utó Pista 2010.05.14. 14:17:02

Ne panaszkodj! Én a múlt héten 3 órát vártam a fül-orr-gégészeten (bőrgyógyászattal szemben) és kb 40sec volt a vizsgálat, pedig a vizitdíjat (1000-et)előre adtam a dokinak.
Tudomásul kell venni, hogy túlterheltek az orvosok, Amúgy szerintem nem a bőrgyógyászatra vártak sokan, hanem a fül-orr-gégészetre, csak egymással szemben vannak.

zoldborso 2010.05.14. 14:26:02

@monyik: A hasmenése is nyilván már okozat volt, és nem ok...

Egy vega-teszt nem kíván nagy szakértelmet. Én már régen jártam ilyen helyen, nem tudom, most hol csinálják, utána kell nézni a neten.
Ha pedig az allergia bebizonyosodik, akkor egyszerűen el kell hagyni az adott allergént.

Az ekcémára való hajlam valóban örökletes, de nem az ekcéma maga örökletes. Ahogy bizonyos allergiákra való hajlam is örökletes, amelyek ekcémát válthatnak ki.
Allergiát is ki lehet nőni, de ennek az a legbiztosabb módja, ha legalább egy időre kiiktatjuk az allergént, közben megerősödik a szervezet, és utána már képes lesz normálisan reagálni...
De nagyon sokszor azért hiszik, hogy kinőtték, mert valahogy ösztönösen rájönnek, hogy mi az ok, elkerülik az allergént, és aztán már kisebb dózisban nem okoz problémát. Az allergiák ugyanis gyakran kiújulnak, ha újra túl sokszor/nagy dózisban találkozunk az allergénnel.

Ami pedig az ekcéma pszichoszomatikáját illeti, az erre való hajlamot nem csak örökölni, hanem tanulni is lehet. Ha neked is vannak adaptációs problémáid, ezt a gyerek ösztönösen átveheti. A gyerek ugyanis ugyanazzal a bizalommal/bizalmatlansággal reagál a környezetre, amit az anyjától (gondozójától) lát.
Félre ne értsd! Ettől Te még teljesen normális lehetsz, bárkinek lehetnek kisebb alkalmazkodási problémái, pláne ebben az őrült világban, meg különben is feltételezés az egész, lehet, hogy nem itt van a gond.

Ami a jó homeopata szakembert illeti, én egyenlőre az allergén kizárására összpontosítanék, főleg, ha mint mondod nem nagyon rémesek a tünetek, mert egy 16 hónapos nem tud olyan jól beszámolni a (lelki) tüneteiről, és ez a homeopátiás kezelés szempontjából fontos lehet.
Ha még pár évig fennáll, akkor lenne érdemes homeopatához fordulni.
Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne előbb próbálkozni, de tudod, minden plusz idő és pénzráfordítás. Te érzed, hogy mi fér még bele egy ekkora gyerek mellett az idődbe, és a családi költségvetésbe.

Az országban legjobb orvos-homeopata tudtommal Horváth Katalin, de nem tudom merre laksz, neked mi elérhető. Jobb, ha a környezetedben érdeklődsz...
De ha írsz nekem egy mailt, akkor elárulom, én kihez járok. De elég borsos ára van. (Nekem rákom volt, ami azért nem egy ekcéma horderejű probléma, lássuk be.)

üdv :-)

(most lelépek)

EMMI 2010.05.14. 14:32:42

@Andie: belélegeztem, 4 emeletnyi rohanás után, mert csak az autómban volt poroltó.
Ez volt október elején, és még nincs vége. Hosszú, bonyolult és fordulatos történet a mai egészségügyben. Ja, és egész életemben nem voltam ennyit, és ennyi orvosnál.

Janovszki Zsolt 2010.05.14. 14:38:27

@zoldborso:
Trónörökös ügyben: még ebben a hónapban kettő lesz, ha minden jól megy :)
Amúgy meg ez a probléma nem csak az egészségügy sajátja, mindenhol, ahol innováció van, ez a helyzet. A specialista, aki kitalálta, hogy miként lehet megoldani azt, amibe két-három-öt éve mindenki belehalt/összeomlott/meghiúsult volna elég kapós, ezzel nem lehet mit tenni, ugyan így van ez minden iparágban. És bizony vannak olyan körülmények, amik között a legjobb specialista is félkarú óriás, ez van. Nagyon jó, hogy végül aztán mégis sikerült a dolog.
A "nagyon-nagy baj nélküli húszezrezés jólenne de nincs rá" esetén meg goto a korábbi megjegyzésem, miszerint egyszerű a döntés, nincs pénz, van sor, van pénz nincs sor.
Ennyi.
Üdv,
Zs

gorillka 2010.05.14. 14:45:31

@Senkifia: lehet, hogy jobb helyet tud neki? Én mindig a gyerekek iskolájának adom.
Sajnos egy időben közelebbről nyílt rálátásom az egészségügy működésére. Onnan kezdve, hogy hogy születik meg egy árajánlat pl. egy UH gépre.
Nem igaz, hogy nincs pénz a kórházakban, inkább igaz, hogy egyéni érdekeket nézve költik el.
De pl. érdekes megnézni a legnagyobb forgalmú patikák földrajzi helyét is.
Vagy igencsak meglepődne a szegedi Kovács Pista bácsi ha lekérné az APEH-től, hogy milyen ellátásokat kapott a TB-től.
Folyik el a pénz...

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.14. 14:51:54

@gablo: Bocsánat, nem a mundért akarom védeni, sem a gyógyszerlobbit, de a homeopátiával az a nagy bajom, hogy nem nagyon van olyan tudományos vizsgálat, ami megmutatná, mennyire és milyen kórképben hatékony. Persze csak akkor ciki, ha nem hat, ha valami komoly baj van, és a homeopátiás várakozással megy az idő.

Senkifia 2010.05.14. 14:59:23

@gorillka: ...és neked is igazad van ...
aki nem fizeti be, az vagy tudatlanságból,ill infó hiányában nem rendelkezik az 1+1%ról, vagy csak simán lusta. Semmi jobb helyt nem tud.
Én is a sulinak adom. Eddig oszoltunk az ovi meg a suli közt. Idéntől már egységes :)

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.14. 15:00:11

@JohnHenry: Mi, a Bethesdának. Bár én nem panaszkodom, hanem a másik oldalról próbálok szempontokat mondani.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.14. 15:02:43

@szomorutojas: Köszönjük! Ez egyelőre próbaverzió, hogy bírja-e Kacorka, a blog közönsége, meg én is.

chilipalmer 2010.05.14. 15:11:18

@fogash: Kaptunk rá érzékeny bőrre való testápolót (linola), no meg persze szteroidos krémet. Hetente kétszer spec olajos vízben fürdenek, egyébként a rendes gyógyszertári fürdetővel szabad csak.
Egészen részletes tájékoztató füzetet kaptunk, úgy nagyjából: tejet és tejterméket sem kaptak 1 éves korukig. 3 éves korig a tehéntej teljesen kerülendő, ellenben a kecsketej fogyasztása már ajánlott. Mivel a bőr- étel- és légúti allergia gyakran jár együtt, ezért figyelni kell a porra, minden porfogót kiirtani, pl. szőnyeg, plüss állatok.
Nem mondom, hogy mi mindent maradéktalanul betartunk, de szerencsére már sokkal enyhébb, mint volt. A bölcsiben ráadásul szerintem simán adják nekik a tejet, néha rosszabb a bőrük, de nem helyrehozhatatlanul. Ha nagyon bedurranna, akkor biztosan letiltanék mindenféle tejterméket. Egyébként most másfél évesek, és már 1-2 hónapos korukban előjött, mi is kezdtük azzal, hogy amíg csak szopiztak, én nem ettem semmi tejeset, de a legfrissebb álláspontok szerint kár volt, mert nem megy át az anyatejjel.

Tjuca 2010.05.14. 15:24:05

tesóm kislányának anyajegy van a lábán, nagy és veszélyes. mivel a orvos nem merte kiadni a diagnózist feljebb küldte a következőkkel: xy főorvos ekkor rendel, jöjjenek vissza. nos vártak sok órát a orvosra, és a orvos nem úgy küldte, hogy "továbbítom" mert nehéz eset, időpont, xy tudni fogja, hanem azzal, hogy akkor következő alkalommal újra játszhat. és mivel ez még + sebész és vagy onkológus mind-mind fél napok egy pár hónapos babával. és scak azért ilyen "gyorsan", mert volt rossz indulatú daganat a családban. :-(

magánorvoshoz elmentem, hogy fura az egyik anyajegyem. nos néni nem viccelt, megnézte, már vágta is ki. 20 perc alatt elintézte, majd egy hét múlva jött az eredmény, hogy igaza volt, jobb helye van annak a kukában. ezzel az sztk-ban biztosan egy hónapig futok, mert férjem egy hónapot járkált, varratszedéssel meg minden vacakkal együtt. ja és papíron még benn is feküdt.

na akkor hogy van az, hogy az sztk-ban rendelő orvos magánban pitty-putty összekapja magát, gyorsítót iszik, vagy addigra hat a kávé? :-P

zoldborso 2010.05.14. 15:30:28

@chilipalmer: Nem tudom honnan tájékozódsz, de én úgy tudom, hogy a legfrissebb álláspont szerint még az is átmegy az anyatejbe, amiről a régebbi álláspont szerint nem gondolták volna.
Azt olvastam erről legutóbb, hogy az anyatejnek átlagosan olyan magas a mérgező-anyag tartalma, hogy nem lehetne engedélyeztetni élelmiszer-gyanánt. Még több évtizede betiltott rovarirtószerek nyomait is ki lehet benne mutatni.

Persze ez ne vegye el senkinek a kedvét a szoptatástól. Érzelmileg is fontos, meg sok-sok ellenanyag van benne. Szóval van a másik serpenyőben is bőven...

Természetesen nem lehet mindent kiiktatni, mert különben a szoptatós anyuka vagy az éhhalál vagy az állandó lelkiismeretfurdalás között lenne kénytelen választani.

Az a lényeg, hogy az ember figyelje a saját gyereke reakcióit. Az enyémek pl. arra nem reagáltak rosszul, ha tejet ittam (akkoriban, amikor utoljára szoptattam, még ittam tejet) -- de ha valami felfújósat ettem, attól teljesen kivoltak.
Természetesen ettől még lehet, hogy az általam fogyasztott tej sem tett jót nekik, de mint utaltam rá, nem foroghat az egész élet az evés körül, és sajnos tényleg minden meg van mérgezve.
A tejjel sem csak az a baj, hogy nehezen emészthető...

zoldborso 2010.05.14. 15:44:01

@Dr. Morcz: igen, ezt már több orvostól hallottam, hogy alig vannak ilyen vizsgálatok. Nem egészen értem, miért. Talán, mert túl olcsók a homeopátiás bogyók?
Azért egy-egy gyógyszer esetében végeztek komolyabb vizsgálatokat. Pl. a Zeel-lel kapcsolatban olvastam egy ilyen (angol nyelvű) orvosi szakcikket a neten, és ott speciel nagyon meggyőzőek voltak az eredmények olyan tünetek esetében, amit allopátiás szerekkel sokkal korlátozottabb hatásfokkal lehet csak kezelni a tudomány jelen állása szerint.
(Az én tapasztalataim is jók voltak a Zeelről.)

Nekem általában véve nagyon jó személyes tapasztalataim vannak a homeopátiával.

Az a gond, hogy nagyon sok az előítélet.
Az emberek egy része teljesen elvakult elvárásokat támaszt minden újdonsággal szemben, és amikor egy bogyó bekapásától nem fiatalodnak 20 évet és nem múlik el minden bajuk, de talán még az sem, amire beszedték, bár orvos nem látta őket, csak a szomszéd néni azt állította, hogy neki bevált... Nos, ha így alakul, akkor utána már sarlatánság az egész.
Pedig agytumort sem szokás algopyrinnel gyógyítani, még ha a szomszédnak be is vált a fejfájására...

Aztán van a másik csoport, aki meg nem hajlandó orvoshoz menni, és inkább belepusztul a bajába, de akkor sem vesz be semmilyen allopátiás gyógyszert, mert ugyanolyan fanatikusan retteg az konzervatív orvoslás vívmányaitól, mint amilyen elvakultan hisz az "alternatív orvoslásban".

Mint a legtöbb kérdésben, itt is az arany középút a legüdvösebb, azt hiszem.

Ártalmatlan betegségek esetében inkább kockáztatom, hogy egy nagyon lassan ható szert, vagy ne adj isten, hatástalant adok be, mint hogy ágyúval lőjek verébre...
De még nagyon súlyos betegségek esetében is gyakran érdemes mérlegelni, mert sokszor annyira radikálisak a konzervatív kezelések, hogy az ember nem biztos, hogy örül neki, hogy megmentik az életét -- mert milyen áron!

Szóval mondom, nekem, és a családomnak nagyon jó tapasztalataink vannak a homeopátiával. De nem vagyunk fanatikusak. :-)

Motorpenis 2010.05.14. 15:49:49

Szabadrablás? Már azt hittem, valami komoly dologról van szó, de nem, inkább csak fogalomzavar.

A 3800 Ft már meg lett magyarázva, amint olvasom, de akkor ezek szerint még sincs ebből három a hűtőben.

A gyógyszertár valószínűleg azért nem fogad el egészségpénztári kártyát, mert nem éri meg. Komolyan nem éri meg. Az egészségpénztár baromi jó biznisz az egészségpénztárnak és a munkáltatónak, de mindenki másnak csak nyűg. Rohadt sok vele az adminisztráció, hónapok múlva fizetnek, ha egyáltalán fizetnek.

A 79 éves öreg azért lehetett még mindig ott, mert nincs fiatal, akinek esze van, elhúzott külföldre, vagy nem ilyen gályán szenved.

Ha gyógyszertárat a kórház működteti, egyértelmű, hogy ott szeretné kiváltatni a gyógyszert, de ettől függetlenül lehet máshoz is menni. Miért nem lehetne?

A várakozás meg mindenhol várakozás. Uncsi poszt már megint.

Motorpenis 2010.05.14. 15:52:49

@zoldborso: Homeopátia? Hahaha, persze, kis cukorgolyók, nagyon nagy üzlet! Gondolj csak bele, ha mázlid van, kifogsz egy molekula hatóanyagot valamelyik golyón, de egyébként csak szacharózt szopogatsz.

Valakivalahol... 2010.05.14. 16:43:20

Azért csak ott volt kiváltható a krém mert csak ez a kórházi gyógyszertár tudja beszerezni a hatóanyagot hozzá. Még a Madarász utcai telephely gyógyszertárában is kiváltható.

Valószínű a krém neve mellett egy "H" betű volt. Ez jelzi azt, hogy csak náluk váltható ki.

Én is kórházban dolgozom, sőt még bőrgyógyászati szakrendelésen is szoktam asszisztálni, és sajnos ha a doktornő ilyen krémet ír fel nekünk is el kell küldeni a beteget a Heim Pálba.

A többivel tökéletesen egyet értek!

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.05.14. 16:54:19

@zoldborso:
1. A homeopátiás szerek olcsók???
2. Nem vonom kétségbe a jó tapasztalatokat, csak olyan adat érdekelne, hogy pl 100 betegből, aki a Zeelt használta, hányan lettek jobban, és hány olyan lett jobban, aki placebo-Zeelt kapott. A hagyományos gyógyszerek rendeléséről általában hasonló adatok alapján döntök.
3. Ha van link arról az angol szakcikkről, érdekelne. Már csak azért is, hoyg ne tűnjek túl elvakultnak ;)

NemesekErnyo 2010.05.14. 20:39:41

Teljesen mindegy, hogy időpontra, vagy nem időpontra jelentkezik a beteg.
Az időpontos rendelés ugyanúgy dugig van összevissza érkezőkkel, akik viszont rosszul vannak, és nem kértek, mert ugye honnan tudnák előre, hogy mikor lesznek betegek? Ergo ők sürgősek, az egy hónapja várakozó nyugodtan ücsörögjön tovább, egy-két óra plusznyi idő már igazán bagatell. Az előjegyzett mutogatja az órát, a nem előjegyzett is végezni szeretne azonnal.
Az időpont nélküli rendelés meg egyenesen anarchia.

NemesekErnyo 2010.05.14. 20:42:14

Nincs kedvem végigolvasgatni a kenőccsel kapcsolatos anomáliát, de szöget ütött a fejemben egy dolog. Ha a kórházi patikában szerezhető csak be egy spec. anyag, akkor hogyhogy a cikkíró ezt már korábbról ismerte?

pakesz (törölt) 2010.05.14. 23:35:57

@Senkifia: ja hat rosszul ertelmeztem
aki 40 evig fizette az okes semmi gond, bocsi
csak nem lehet ezt ma minden nyuggerrol elmondani, es talan ha ok anno b@sztak fizetni pl bortonkoszton voltak akkor hadd ne legyek en mar szolidaris

bakela 2010.05.15. 00:09:53

Nemértitekwazzemindennemcigányrohadtfehércigányprimitivbaromországtudjahogyazegészségügyatársadalmijóközérzetalapjaésennekmegfelelőenszervezideqrvaországbancsakamaradékotfordítjákegészségügyreannakisfelétgyesregyedreannakjárulékairautikőccségtérítésre7pontostámogatásokraqrjákeldeaszongyákhogyezisazegészségügyrefordíttatikamaradékbólispályázatírókidiótavonalkódnyomtatógyártóktonerforgalmazókizraelictműveselaborprivatizátorokhittestvérügyvédekbaromszartsemérővakcinagyártókrettenetesreduzzadttbésminisztériumivizfejekiso2001auditoroktanácsadókszéfgyártólélnekkibaszottuljólcsakabennedolgozókrohadjanakmegatébébefizetésetekmeglófaszrasemelégdeelkelllátnia8milliósohabenemfizetőtismegazutolsóbüdösfüstöscigánynakisközgyógyraingyenjárazapjafaszaisazabaromakiavizitdíjatvisszasírjaazmégaztsemértihogyazsidószabadmadarakmáramagánosítottpénztárakkalegyüttazutolsószögetislarnaccabacuccoltákvolnaittisazkénehogyakinemfizetazsemmitnekaphassoncsakönköltségendemostazvanwazzehogyahaifárólvagynújorkbólhazatelepültnapi165forintértmindentmegkaphatamiténpedigénténylegbevallomajövedelmemetnemértitekhogyamaszekkórházbanisugyanazdolgozikmintadüledezőállamibancsakott20xosaajövedelmenemértitekhogyennyireqrvakevésráfordítássalseholmegközelítőellátástsemkapnátokmenértitekhogyamocsokpolitikaróthrákositólkezdveazértpiszkáljaprimitivszemélyiségetekalantasindulataitazeüellenmertezazegyágazatamitmégnemtudott100%igbetörnibalfaszplázafogyasztókkádegradálninemértitekhogyhajobbellátástakarnátokakkornektekkénekiverniamocsokpolitikábólhogyazegészségügyanekikijáróésegyébkénz1000xmegszolgáltmegbecsülthelyrekerülhessenhogyazolyanprimitívaligtudokírnicigánylelkűállatotakiorvosnaknővérnekakezétakarjatörnimintaleprástkiközösitenétekfelfogjátokprimitívtahókhogyakiketmocskoltokmireanyugdíjelőttfelbukik3xnyittöltöttamunkahelyénminttihogyhaegykisekcémátokvankapjatokkenőcsötdeazonnalapofátokraésmégazértisaszartrágjátokhogymegmondjákholvankészenmerthavárnikéneapatikábanmígkikeverikirnátokakacorkánakhogydagadjonasékelszámlájamindenegyesmocskolódóposzutánszaroskölyköketszültökdemégakullancsotisazügyeletbenakarjátokorvossalkiszedetnibeveszitekhogy80milliárdparamegyelegyévbenwazzenemtudtokszámolnijelentemazaljatrógerapolitikaáltalmanipulálthozzáállásotokatlátvaezmégrosszabbleszvalamirevalórezidensnemmaradazországbanhogyilyenszarokfikázzákesetlegbántalmazzákszarérthugyértazöregekmegabbahagyjákésakkorleszcsodálkozáshaátmegyrajtadabuszhogyjajmegkelldögleniakkorishatelevanazsebedfolytathatnámeztakármeddigdeazilyenprimitívmónikafüggőplázakonzombalfaszoknakminekaztkapjátokamitmegérdemeltekmásrészrőlénsenértemhaígyvélekedtekrólamrólunkrólunkmegilyensemmitérőazegészqrvamagyaregészségügymiértiskellettbevarratniafehérgatyámsliccétmertmindleakartokszopnihaalegkisebbbajotokvanmontammájárjatokazábrahámügyvédhezgyógyulniárpádbüszkevérei.

halapenz1x1.blog.hu 2010.05.15. 09:02:37

@bakela: Végül is lehet közérthetően írni az egészségügy problémájáról, de tényleg nem könnyű... :)

aversio avagy pacalfagylalt 2010.05.17. 00:23:24

@fogash
Elmeroggyantnak nevezel másokat, pusztán azért mert nagy hirtelen felkapaszkodtál az uborkafára.
Teljesen asszociális elefántként dorbézolsz , törve zúzva magad körül és még büszke is vagy mert valami multinál íróasztalt kaptál.
Élvezed a szolgáltatásokat- ,fodrász, manikür, lányok, wellness, McDonald, feszítés a céges autóban( mert az jár) stb és azt hiszed, hogy az eü . is egy ilyen szolgáltatás. Rácsapunk az asztalra, mert hideg a sör és a megszeppent pincéreket alázod. Nem lennék a tükröd - megvakult már a foncsor rajta.
Szóval az eü. nem ez a szolgáltatás.Ez szolidaritás elven működő biztosítás.Ma nekem - holnap neked. Van olyasmi amit még Te sem tudnál nagy arccal kifizetni és nincs a homlokodra írva, hogy nem holnap lesz-e az a nap amikor Te vagy a soros.
Bölcsesség fog:
- 1 nappal előbb szóltak, hogy mehettek- és ez mennyivel a bejelentkezés után volt??
- itthon rtg-vel egy budai magánrendelőben is egy alkalommal kivették volna, és köv. alkalom varratszedés- gyógyszer( persze receptre támogatással) max 25 ezerért-
- sztk-ra az oep kb. 2000-2500Ft-t fizet az ellátó szolgáltatásnak ezért a munkáért( nem fizetést !!!) és ezért esetleg ülhetsz a váróban 2-3 órát, ha nem bejelentésre mész. "0 ezer forintért nemtudsz 2-3 órát ülni?? Mások 60-80 ezerért dolgoznak egy hónapig Ember !! Tükör...

CNC: szóval az sem úgy müxik, ahogy gondolod. Tudod-e, hogy az oep működésre adja a pénzeket és nem beruházásra?? Azt a fentartó ( ÖK, Minisztérium stb..) adja , mármint ha jut.Erre a legkevésbé. Egy CT bizony kopik, üzemideje van és a 100millás csőcsere gyorsan eljön, akkor pedig mivel a sugárvédelem nem mutyi dolga, a hatóság nem engedi tovább működni.A korház pedig nem úgy szolgáltat mint a fagyis,hogy beveszi az éppen elfogyott fagyi cimkéjét, hanem ellátásról kell gondoskodnia előrelátóan hosszútávon, de ezt nem hinném, hogy értenéd.Te majd megveszed... Ha lesz mit és lesz kitől és ne feledd, ha piacra kerül minden a dokik is piaci árat fopgnak kérni mindenért.
Az ázsiai fejlődő országban megnézhetted volna a közkorházat is netán az indiai piaci fogászaton olcsóbban is megúszhattad volna.

Netfoglaló 2010.09.11. 17:30:31

Mi is átéltük az időpontfoglalás nehézségeit sőt leginkább hiányát Magyarországon :)

Új kezdeményezésünk a Netfoglaló ingyenes időpontfoglalási portál (www.netfoglalo.hu) - ez a rendelőnek és a betegnek is ingyenes, és teljes áttekintést, azonnali foglalást tesz lehetővé.

Mindenféle egyebet is lehet foglalni, van a portálon például állatorvos, fogorvos, fodrész, masszőr, szépségszalon és még sok más.

Rendelő, vagy bármilyen más cég saját maga, segítség nélkül, azonnal tud regiszrálni és mindent online beállítani, foglalhatóvá tenni.

Nézzétek meg!

v2peti 2015.06.29. 01:49:15

@másikpista: A havi TB befizetést nézve nem beszélhetünk népkonyháról!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása